De medewerker aan de telefoon wist mij te vertellen dat andere mensen in de buurt wel konden internetten, maar dat betwijfel ik aangezien een vriend van mij hetzelfde probleem had.
Hier in Breda 4826 slechts 8.4 mbit in plaats van de strakke 19.5 mbit die ik normaal haal. En dat op dit tijdstip. Storing onderweg?
Never mind... brakke router had een reboot nodig
[ Voor 23% gewijzigd door Helsie op 23-04-2010 07:01 ]
Verwijderd
Oei ja, dat soort meldingen maken mij altijd zo boos. Ja, de rest van de wijk kan wel internetten hoor, het probleem ligt aan uw netwerk thuis.Rubenus schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 06:27:
Nee, 9971 Noord-west Groningen. Kan zijn dat het hetzelfde blok is?
De medewerker aan de telefoon wist mij te vertellen dat andere mensen in de buurt wel konden internetten, maar dat betwijfel ik aangezien een vriend van mij hetzelfde probleem had.
En dan belt ondertussen de buurman bij je aan dat zijn Ziggo er ook mee gekapt is

Tsja, als de helpdesk nu nog net zo is als vroeger... toen ik vroeger bij het voormalige @Home zat, kreeg eerst altijd mijn eigen firewall of netwerkje de schuld als ik de helpdesk belde. Uiteindelijk ging ik dus altijd maar zeggen dat de PC rechtstreeks aan het modem hing en dat de firewall was gedeinstalleerdVerwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:29:
[...]
Oei ja, dat soort meldingen maken mij altijd zo boos. Ja, de rest van de wijk kan wel internetten hoor, het probleem ligt aan uw netwerk thuis.
En dan belt ondertussen de buurman bij je aan dat zijn Ziggo er ook mee gekapt is
Afijn, sinds januari zit ik weer bij Ziggo na een paar jaar ADSL te hebben gehad. Ik moet zeggen, het werkt sinds het begin netjes straks op 120 megabit en het telefonieprobleem wat we in eerste instantie hadden (wegvallende verbindingen) hebben we nu ook al tijden geen last meer van gehad.
Idd, ik werd er een beetje moedeloos van en toen ik zei dat ik bij ziggo weg wil de kreeg ik toch een reactie.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:29:
[...]
Oei ja, dat soort meldingen maken mij altijd zo boos. Ja, de rest van de wijk kan wel internetten hoor, het probleem ligt aan uw netwerk thuis.
"Meneer, we zijn heel klantvriendelijk, ik wil u wel doorverbinden met de opzegservice".
Dat was dan wel weer aardig van ze.
Voor de rest is mijn ervaring dat ziggo heel mooi is als het allemaal werkt, maar als je een storing hebt is er niemand bij ziggo die het toe wil geven en schuiven ze het mooi in je eigen schoenen. Ze wilden zelfs nog een monteur gaan sturen a €50,-.
Verwijderd
Waar hangt hij de modem? En wat doet de monteur verder nog? Nogmaals mijn vraag, is het mogelijk om de kosten van het abonnement a1e te betalen ook al staat de kabel niet op jou naam? Of moet je het eerst overnemen?Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:09:
Ik ben nu juist klant bij Ziggo geworden. Monteur had het snel voor elkaar.
[afbeelding]
9743 HP - Stad Groningen - Wijk Vinkhuizen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:29:
[...]
Net bij de idioten en halvegaren dombo's van Ziggo op Winschoterdiep 60 te Groningen geweest.
Het signaal is goed naar uw modem. Dus er is niks met ons netwerk aan de hand.
Ja, dat signaal is goed maar het Docsis 3 netwerk is instabiel.
Nee, het lag volgens hun aan mijn netwerk.

Ze hielden vol dat er niks aan hun netwerk lag. Ook al had mevrouw achter de balie er zelf geen verstand van zei ze eerder. Ga er dan niet werken *beep* >_< Jesus...
Een ISP die word geleid door halve garen. Het is een wonder dat het nog enigzins werkt. Triest gewoon
Nu maar een andere manier vinden van connectie leggen met internet of misschien mijn oude modem weer plaatsen.

Want niemand kan mij wijs maken dat een ping van 28ms en een down van 0.70Mbits/s en up van 2.8Mbits/s normaal is voor een Z3 abbo die een speedtest doet via speedtest.ziggo.nl (dus binnen het eigen netwerk van Shitzo)
Een bende van huigelaars, leugenaars en afwimpelaars zonder verstand daar bij Ziggo. Typische halvegaren van de moderne maatschappij. Mensen waar je geen zak aan hebt dus.
En dat is mijn mening en die moest ik even kwijt. Ik hoop dat het hier even mag in het kader van Vrijheid Van Meningsuiting. Het lucht in ieder geval op deze rant.
oh mijn netwerk:
Ziggo -> Groene Kabel -> ETU-01 signaal verdeler -> Ubee modem -> Airport Extreme (mid 2009) -> 2x MSI GX700 laptops + 1x Mac Mini (mid 2009)
Niks mis met mijn netwerk. Denk niet dat een mac mini een virus kan hebben die het internet vertraagdDownstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 241000000 Hz -1.4 dBmV 40.7 dBmV
2 Locked QAM256 249000000 Hz -1.2 dBmV 40.9 dBmV
3 Locked QAM256 257000000 Hz -1.2 dBmV 41.1 dBmV
4 Locked QAM256 265000000 Hz -1.5 dBmV 40.8 dBmV
5 Locked QAM256 273000000 Hz -3.5 dBmV 40.3 dBmV
6 Locked QAM256 281000000 Hz -3.3 dBmV 40.4 dBmV
7 Locked QAM256 289000000 Hz -3.0 dBmV 40.5 dBmV
8 Locked QAM256 297000000 Hz -2.9 dBmV 40.5 dBmV
Daarnaast draait er zowiezo een virus scanner op. En rechtstreeks aansluiten en 100.000x resetten helpt niet als het aan hun kant ligt.

[ Voor 21% gewijzigd door LogiForce op 23-04-2010 15:08 ]
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Modem komt maximaal 1 meter van het punt waar de groene coaxkabel het huis binnenkomt.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:33:
Waar hangt hij de modem? En wat doet de monteur verder nog? Nogmaals mijn vraag, is het mogelijk om de kosten van het abonnement a1e te betalen ook al staat de kabel niet op jou naam? Of moet je het eerst overnemen?
Je moet dan ook zelf zorgen voor een vrij stopcontact.
Wat hij doet is de coax opnieuw strippen, afmonteren in een splitter/wandcontact doos.
Modem aansluiten en kijken of het ding online komt. Betreft het een wandmodel modem (leveren ze die nog?) dan hangen ze die nog aan de muur voor je. Monteur sluit de coax naar je tv's nog aan op de wcd, waarna je mag kijken of je tv nog goed signaal geeft.
Dat is wat hij verplicht moet doen (mits alles probleemloos werkt). Alles wat hij extra doet is afhankelijk van de goede wil en de tijd die hij over heeft.
Wat je vraag over opnaam stelling betreft.. Bij alles in een komt alles op jouw naam te staan. Het moet ook naar 1 rekening. Wat voor situatie zit je in dan?
Die ETU-01 had bij een docsis 3.0 modem vervangen moeten worden.LogiForce schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:57:
Ziggo -> Groene Kabel -> ETU-01 signaal verdeler -> Ubee modem -> Airport Extreme (mid 2009) -> 2x MSI GX700 laptops + 1x Mac Mini (mid 2009)
Heb je geen nieuwe gekregen?
Al lijkt het me raar dat dat zoveel problemen kan opleveren.
Kan je eens testen zonder die etu en zonder router?
[ Voor 37% gewijzigd door job op 23-04-2010 15:13 ]
Heb geen nieuwe gekregen. Maar werkte met de Webstar EPX2203 perfect. Geen problemen. Zoals je kunt zien is het signaal goed, dus daar ligt het niet aan.job schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:05:
[...]
Die ETU-01 had bij een docsis 3.0 modem vervangen moeten worden.
Heb je geen nieuwe gekregen?
Al lijkt het me raar dat dat zoveel problemen kan opleveren.
Kan je eens testen zonder die etu en zonder router?
Daarnaast is vorige week de wijk en straat kast aan gepakt. Monteur is maandag nog geweest. Alles was goed.
En het modem kan niet direct op de groene kabel, dit aangezien hier niet genoeg speling in zit helaas.

Daarnaast, waarom is het dat de ping en packet loss zo hoog is, de download zo laag. Als de download iets stabieler word dan is mijn upload normaal op 3.80Mbit/s. Dus de downstream is zo bagger op die momenten dat mijn upload problemen krijgt.
Het is ook namelijk geen constant probleem. Het begint soms midden op de dag even, maar vaak 's avonds tegen 16:30/17:00 uur. Dit gaat door tot 01:00/01:30 uur. Hierna normaliseerd de verbinding weer.
[ Voor 31% gewijzigd door LogiForce op 23-04-2010 15:26 ]
Ik zou zeggen blijven bellen en een monteur langs laten komen. Kan net zo goed het modem zijn die het begeven heeft. En als het inderdaad het netwerk is stelt die man dat ook vast... al moet je hem dan wel treffen op de momenten dat het niet goed werkt.
[ Voor 24% gewijzigd door job op 23-04-2010 15:25 ]
Tjah, das net in de avond uurtjes vaak. Het modem is in orde. De verbinding is nu redelijk stabiel op moment. Alleen nog niet zo stabiel als het Docsis 2 netwerk.job schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:25:
Ah, dacht even dat het probleem ontstond bij een nieuw modem. Maar die heb je dus al een tijdje.
Ik zou zeggen blijven bellen en een monteur langs laten komen. Kan net zo goed het modem zijn die het begeven heeft. En als het inderdaad het netwerk is stelt die man dat ook vast... al moet je hem dan wel treffen op de momenten dat het niet goed werkt.
Dus het ligt niet aan mij. En de wireless netwerken om mij heen staan altijd aan, dus daar zit geen storing in. Ook al probeer ik het bedraad (ook al gedaan), het maakt met de speedtest niet uit.
Ik heb elke HD procedure al gedaan (aangezien ik daar ook gewerkt heb ken ik ze uit mijn hoofd, helaas). En weet ik ook dat de tweede lijn een hopeloze bende is.
Ik weet 100% zeker dat het niet hier aan de apparatuur ligt. De waarden in het modem blijven ook constant ondanks de snelheids problemen. Dus signaal problemen zijn er ook niet.
Maar die geit bij het kantoor zei tegen mij "Als er signaal is dan is er bij ons geen probleem, en dan ligt het dus aan uw thuis netwerk"

Nee, het ligt ergens aan het Netwerk in A-dam van Ziggo. Dit aangezien mensen in Roosendaal, Zwolle en in alle andere windstreken binnen Ziggo gebied hier ook last van hebben. Niet iedereen gek genoeg. Maar ik heb ook nog nergens gehoord dat het opgelost is en op welke wijze.

Verwijderd
Nou het zit zo. Nu staat de kabel op naam van de huisbaas, maar in het verleden had ik a1e aangevraagd maar de betalingen gingen via de rekeningnummer van de huisbaas. Dit willen we deze keer voorkomen. Maar als ik het aanvraag met mijn gegevens, dan komt het op mijn naam?job schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:05:
Wat je vraag over opnaam stelling betreft.. Bij alles in een komt alles op jouw naam te staan. Het moet ook naar 1 rekening. Wat voor situatie zit je in dan?
Verwijderd
Yep, heb hem trouwens wel zelf opgehangen omdat ik zelf wel boren kan en dat ook liever zelf doe. Was geen probleem.job schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:05:
Betreft het een wandmodel modem (leveren ze die nog?)
Ik heb de Ubee die aan de wand kan hangen, maar denk dat elke modem dat wel kan?
Bij mij heeft de monteur nog geadviseerd over mijn coax "netwerk" en de versterker aangepast. Ik had vanochtend 8% beeldsterkte bij RTL8 en nu 59% beeldsterkte! Overal heb ik nu in het huis die 59% trouwens. Een hele verbetering. Analoge tv is hier definitief weg.
Leuk bijkomend voordeel is dat , ondanks dat ik al jaren digitale tv heb, nu weer een maand alle kanalen kan bekijken met het nieuwe kaartje. Wel fijn, nog even het einde van de eredivisie meepakken dit weekeinde
[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 20:09 ]
Die Ubee's heb ik verder nooit geinstalleerd.. alles daarvoor wel.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:02:
[...]
Yep, heb hem trouwens wel zelf opgehangen omdat ik zelf wel boren kan en dat ook liever zelf doe. Was geen probleem.
Ik heb de Ubee die aan de wand kan hangen, maar denk dat elke modem dat wel kan?
En sommige modems kon je niet aan de muur hangen, maar alleen neerzetten. Heb nooit begrepen waarom fabrikanten van dat soort dingen fabriceren. Mooi om te horen dat je de ubee op kan hangen.
Bij Tele2 is de ontvanger van de TV direct je modem. Dat wil ik absoluut niet, want ik wil de modem boven hebben en met 3 Tv's beneden is dat nogal lastig.
Iemand een plaatje ervan hoe de modem en reciever eruit ziet?
Digitenne van KPN is erg handig met die antenne en dat kleine kastje, maar helaas geen HD.
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Er waren ook nog webstar (scientific atlanta) modems. Daar zat in elk geval een staand modem bij.KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:47:
Alleen die oude Motorola kan niet aan de muur, de rest wel voor zover ik weet. Ubee en de Arris kan dat iig wel.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 23-04-2010 22:21 ]
Modem boven gaat niet werken met Ziggo. Teveel signaal/snelheidsverlies.kx22 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:40:
Hoe zit het met de setup van Ziggo?
Bij Tele2 is de ontvanger van de TV direct je modem. Dat wil ik absoluut niet, want ik wil de modem boven hebben en met 3 Tv's beneden is dat nogal lastig.
Iemand een plaatje ervan hoe de modem en reciever eruit ziet?
Digitenne van KPN is erg handig met die antenne en dat kleine kastje, maar helaas geen HD.
Monteer dat ding gewoon lekker waar de kabel je huis binnen komt, en ga van daaruit met een UTP kabel naar je router. Wel zo makkelijk.
Modem: google even op Ubee EVM3200
Decoder: afhankelijk van welke je kiest (Samsung H380R, 270R, Cisco DVB8455, Samsung H3102D en dan is er ook nog een Humax).
Webstar (scientific atlanta) is een Cisco modem. Deze kan zowel aan de muur als op een klein uitdraaibaar voetje verticaal. Maar ook gewoon horizontaal plat op de plank in de meterkast of waar je AOP ook maar zit.job schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:20:
[...]
Er waren ook nog webstar (scientific atlanta) modems. Daar zat in elk geval een staand modem bij.
Update wat mijn situatie betreft. Airport Extreme router gereset naar fabrieks instellingen. Modem 10 minuten van het stroom gehad. Computer rechtstreeks aangesloten. Virusscanners en andere veiligheids software gedeinstalleerd. Maar het maakt alles niks uit. Tijdens het pingen van router, modem (extern 10.204.x.x ip), gateway, dns en ziggo.nl heb ik tijdens hickups steeds packetloss buiten het modem. Er is geen packetloss op router en modem te zien.
Conclusie: Het is Shitzo en niet ikke. Nu dit nog iemand daar bij Shitzo aan het verstand zien te peuteren op een of andere manier
Een ander iets. Mensen in groningen (oosterpoort) die storingen hebben van het internet?
Krijg hier wat berichten over binnen, maar ziggo weet uiteraard (helaas) weer van niets.
edit: bleek iets met dhcp server van ziggo te zijn (informatie via derden).
[ Voor 12% gewijzigd door job op 24-04-2010 11:09 ]
Verwijderd
Ga je verhuizen en gebruik je de verhuisservice van tnt bel dan alvast ziggo maar want tnt geeft het niet goed door.(info ziggo telefoon)
Gelukkig kwam ik er nog net optijd achter.
Alles wat je aan ziggo digitaal doorgeeft (abonnement aanvragen, wijzigingen, verhuizingen e.d.) verdwijnt regelmatig in een zwart gat. Ik doe dat soort dingen altijd via de telefonische helpdesk.
Ik heb niks aangepast binnen mijn abo de afgelopen tijd, behalve dat ik 2 weken terug een extra smartcard geactiveerd hebt. Enig idee waar dit ineens vandaan komt?Interactieve Televisie actief Ja, m.i.v. 20-04-2010
HINT :The Realone schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:23:
Krijg net een mail van Ziggo met een overzicht van mijn abonnement. Zie ik dit staan:
[...]
Ik heb niks aangepast binnen mijn abo de afgelopen tijd, behalve dat ik 2 weken terug een extra smartcard geactiveerd hebt. Enig idee waar dit ineens vandaan komt?
Kijk eens naar de afzender van de mail .....
Misschien kan die je op weg helpen ( of er juist vanaf - het interactieve )

M.a.w. een antwoord vinden op mijn vraag heeft een veel grotere kans van slagen in dit topic dan bij Ziggo.
Maar bedankt voor je "bijdrage".
Wat voor prijskaartje hangt eraan dan?The Realone schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:23:
Krijg net een mail van Ziggo met een overzicht van mijn abonnement. Zie ik dit staan:
[...]
Ik heb niks aangepast binnen mijn abo de afgelopen tijd, behalve dat ik 2 weken terug een extra smartcard geactiveerd hebt. Enig idee waar dit ineens vandaan komt?
Het staat mij alleen niet aan dat Ziggo weer vanalles aan loopt te passen in je producten (is niet de 1e keer) zonder dat ze ook maar iets laten weten. De helft van de tijd hebben ze zelf geen idee wat ze aan het doen zijn volgens mij, laat staan de helpdesk.
En wat het kost is afhankelijk van welk pakket je neemt, er is namelijk geen gratis interactieve tv..
Helemaal afhankelijk van de server die je gebruikt.Robbin90 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:05:
Echter in newsleecher haal ik max 2,8 mb/s. Dit zou toch hoger moeten liggen?
[ Voor 9% gewijzigd door job op 24-04-2010 13:06 ]
Zoals al vaak in dit topic vermeld is knijpt Ziggo dat nogal.Robbin90 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:13:
news.ziggo.nl, dat bedoel je?
Als je echt bruikbare toegang tot Usenet wilt hebben zal je een pay-server moeten nemen.
www.giganews.com werkt dan het beste. Maar er zijn er wel meer.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Raar, op ons factuur zie ik:job schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:27:
Kijk voor de zekerheid ook op de ziggo website bij 'mijn ziggo'.
En wat het kost is afhankelijk van welk pakket je neemt, er is namelijk geen gratis interactieve tv..
Kabeltelevisie: €0,00
Bundel Alles-in-Een Plus: €51,50
Digitale televisie;
DTV Bundel Pakket: €0,00
Interactieve Televisie: €0,00
Digitale Televisie: €0,00
Laat maar.....het was mij fout.
[ Voor 24% gewijzigd door versc049 op 24-04-2010 14:51 ]
Je kunt "on demand" films kijken, die betaal je per stuk. En er is geloof ik ooit gemist, gratis.Interactieve Televisie is gewoon gratis en zit er standaard bij. Terminologie bij ziggo is verwarrend en slecht gedocumenteerd/gepresenteerd. Ook de helpdesk begrijpt er niet veel van, hou daar rekening mee als je hierover belt.Ik had na een gesprek over de werking van interactieve tv ineens het digitaal totaal pakket aan mijn broek. Dametje aan de lijn had het compleet verkeerd begrepen.The Realone schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:23:
[...]
Ik zit in 3533, nergens last van.versc049 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:03:
Iemand last van storing in 3543? geen internet hier...
[ Voor 38% gewijzigd door Largo op 24-04-2010 14:39 ]
Nou vermoed ik dat dat die Ubee is? Ik heb nu een Arris TM702B (geplaatst door een monteur toen de vorige váák begon te resetten na de verhoging naar 50Mb), die werkt en die kan de snelheid aan.
Waarom dan weer een nieuwe? Ben ik trouwens verplicht die Ubee te gebruiken?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oke, ziggo heeft weer lopen klussen met hun interactieve televisie pakettenKiPKaKDutcH schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:49:
[...]
Raar, op ons factuur zie ik:
Kabeltelevisie: €0,00
Bundel Alles-in-Een Plus: €51,50
Digitale televisie;
DTV Bundel Pakket: €0,00
Interactieve Televisie: €0,00
Digitale Televisie: €0,00

Ooit gemist kan je gratis bekijken, maar of je daar nou blij van wordt:
https://www.ziggo.nl/#pro...ef-tv-pakket-ooit-gemist/
[ Voor 68% gewijzigd door job op 24-04-2010 16:47 ]
Ja hoor, en meestal komt het dan allemaal in orde.The Realone schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:31:
Jij hebt de Ziggo helpdesk nog nooit aan de lijn gehad of wat?![]()
M.a.w. een antwoord vinden op mijn vraag heeft een veel grotere kans van slagen in dit topic dan bij Ziggo.
Maar bedankt voor je "bijdrage".
Gewoon duidelijk zijn in wat je wilt bereiken, en niet het gesprek met deze mentaliteit aangaan
Daar gaat het namelijk vaak mis, dat de 'klant' al denkt te weten hoe het opgelost kan worden.
maar succes ermee.
Ik heb 4 wkn terug een mail gehad, ik zit nog elke dag bij de postbus te wachten.....Raven schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:41:
Zojuist een brief gekregen van Ziggo, dat de snelheden worden verhoogt (goh, oud nieuws, en is hier overigens al verhoogd) en dat ik daarom een nieuwe modem zou krijgen.
Nou vermoed ik dat dat die Ubee is? Ik heb nu een Arris TM702B (geplaatst door een monteur toen de vorige váák begon te resetten na de verhoging naar 50Mb), die werkt en die kan de snelheid aan.
Waarom dan weer een nieuwe? Ben ik trouwens verplicht die Ubee te gebruiken?
Ik heb ook een TM702B, doet het prima, dus voor mij hoeft het ook niet zo...
De Arris ondersteunt "maar" 4 transportstreams.....Loekie schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:43:
[...]
Ik heb 4 wkn terug een mail gehad, ik zit nog elke dag bij de postbus te wachten.....![]()
Ik heb ook een TM702B, doet het prima, dus voor mij hoeft het ook niet zo...
De Ubee kan 8 streams aan.... met name wanneer er meerdere (eurodocsis3) modems bij jou in de buurt gebruikt worden zul je zien dat bij veel netwerk verkeer de Ubee's sneller zijn, dit omdat ze gebruik kunnen maken van meer kanalen....
p.s. de troubels die de Ubee's voorheen gaven zijn d.m.v. een firmware update opgelost, natuurlijk kunnen er nog problemen voor doen, maar die zijn er ook met de Arris..
Cogitationis poenam nemo patitur
Heb geen problemen met de Ciscojob schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:43:
[...]
Oke, ziggo heeft weer lopen klussen met hun interactieve televisie paketten(zorg eerst eens voor een normaal werkbare decoder zou ik zeggen).
Ooit gemist kan je gratis bekijken, maar of je daar nou blij van wordt:
https://www.ziggo.nl/#pro...ef-tv-pakket-ooit-gemist/
Er is tot twee keer toe niemand gekomen voor de installatie afspraak
Eerste keer zou er iemand komen tussen 8-13 uur op donderdag 22 april, maar dus niemand.
Toen had ik gebeld met de klantenservice en heb ik een mail gekregen dat er voor vandaag een nieuwe afspraak is gemaakt tussen 12 en 18 uur, maar dus weer niemand gekomen...
Ook heb ik niet het installatiepakket ontvangen, terwijl die binnen 5 werkdagen ofzo opgestuurd zou worden? toch?
Maarja nu heb ik dus twee dagen zitten te wachten voor niets voor die servicemonteur zitten te wachten
Maandag maar nog eens bellen...
[ Voor 3% gewijzigd door ykz op 24-04-2010 22:35 ]
Ik heb sinds mijn Arris (dood) omgewisseld is voor een Ubee, haal ik vaak maar 25mb ipv 50. Zelfs nu op dit moment (23:55) is het maar 25mb. Bij de Arris had ik altijd 45-50mb.Bullet NL schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:55:
[...]
De Arris ondersteunt "maar" 4 transportstreams.....
De Ubee kan 8 streams aan.... met name wanneer er meerdere (eurodocsis3) modems bij jou in de buurt gebruikt worden zul je zien dat bij veel netwerk verkeer de Ubee's sneller zijn, dit omdat ze gebruik kunnen maken van meer kanalen....
p.s. de troubels die de Ubee's voorheen gaven zijn d.m.v. een firmware update opgelost, natuurlijk kunnen er nog problemen voor doen, maar die zijn er ook met de Arris..
Coïtus ergo sum
Verwijderd
Welke newsserver? En hoeveel connections gebruik je? Met 3 connections kom ik niet aan de 5mb/s, gebruik ik 8 connections dan weer wel (newsserver=eweka).Robbin90 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:05:
Ziggo monteur is net langs geweest en heeft het alles in een extra pakket geinstalleerd.
Op speedtest haal ik het volgende:
[afbeelding]
Echter in newsleecher haal ik max 2,8 mb/s. Dit zou toch hoger moeten liggen?
Dat kan best zijn, maar ik haal hier 24 uur per dag de volledige 30Mbps down en ook iets van 3,8 up. De rest van de flat gebruikt op 1 na ADSL. En gezien de glasvezel die hier wordt aangelegd op dit moment verwacht ik ook niet dat daar veel kabelaars bij komenBullet NL schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:55:
De Arris ondersteunt "maar" 4 transportstreams.....
Gezien de opmerkingen van de monteur en vrienden/kennissen die ook installateurs zijn vind ik het best met de Arris....
Ik heb al gebeld met de klantenservice (tot 3x toe), eerst was er aangeboden om een monteur langs te sturen die de hoofdaansluitpunt zou checken (deze is 1.5 jaar terug door een ziggo monteur internetklaar gemaakt, neem aan dat dat goed is?).
Zelf had ik geen trek in een halve dag wachten op een monteur, omdat dat niet in mijn fulltime schema past en werkgever en studie geen ruimte bied om een dag/halve dag thuis te zijn doordeweeks.
Mss dat iemand snel een blik kan werpen op deze waarden:

Het valt mij op dat de Power-waardes allemaal negatief zijn, duidt dit op een te laag signaal? (splitter is direct op AOP aangesloten, en daarop weer de modem met bijgeleverd kabel)
---
Ik hoop overigens dat je de splitter van ziggo zelf bedoelt. Mocht je ergens eerder in je huis een aftakking hebben gemaakt zou dat ook kunnen meespelen.
[ Voor 72% gewijzigd door Skinkie op 25-04-2010 02:03 ]
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
De splitter is de geleverde splitter van Ziggo, zelf heb ik de AOP niet lopen verbouwen aangezien deze al 'internet-ready' zou zijn. Deze was tijdens een onderhoudsbeurt voor o.a. dig.tv helemaal vervangen door een ziggo monteur.Skinkie schreef op zondag 25 april 2010 @ 02:02:
Optimaal is rond the 39dB SNR.
Ik hoop overigens dat je de splitter van ziggo zelf bedoelt. Mocht je ergens eerder in je huis een aftakking hebben gemaakt zou dat ook kunnen meespelen.
Onder kopje met 'incorrectables' vind ik soms hoge waardes 10k+ .. en dan ook maar met 1 kanaal open op de downstream (dit is gelijk te merken in download van max 100kbps)
---
Ik heb ook instabiel internet hoor. Maar dit ligt niet aan het modem!TweakBoy schreef op zondag 25 april 2010 @ 01:59:
Iemand die hier kennis heeft van de Ubee modem en weet wat de optimale waardes zijn voor de Downstream? Ik heb sinds 8 dagen Ziggo internet (na jaren op adsl), maar ik heb last van een instabiele internet en waarschijnlijk vanwege een defecte modem.
Wanneer jij instabiel internet hebt dan zou ik even een paar Ping commando's uitvoeren tegelijk.
1. Naar je router (als je deze gebruikt)
2. Naar je Ubee modem (extern ip. 10.x.x.x) (op tweakers en anders op ziggo-gebruikers forum staat wel hoe je hier achter komt)
3. Naar de gateway/dhcp server van Ziggo (dit staat in je router en anders in de details van je netwerk kaart. In een commando prompt even 'ipconfig -all' typen levert ook dezelfde info op)
4. Pingen naar de primaire DNS server van Ziggo
5. Pingen naar Ziggo.nl
Dit heb ik dus gedaan, en wat dacht je. Iedere keer als ik instabiel internet had of mijn pagina's laden niet... noem maar op. Dan had ik dus een ping time-out (verlies van pakketjes) naar alles behalve mijn router en het externe ip van mijn modem.

Mijn conclusie, het is niet jij die instabiel bent of je modem, maar Ziggo en zijn netwerk.
Ja, dat gedeelte achter de UBR tot en met de internet gateway van Ziggo.
Ik word ook aan 't lijntje gehouden. Monteur op de koffie, alles was in orde. Het zou aan mijn eigen netwerk liggen hoewel ik het uitlegde aan de geit aan de balie op het kantoor in Groningen. Maakte niks uit, het lag aan alles behalve hun zelf.

Ik zit in Meppel PC 7944
EDIT: Laat maar zitten, modem reset did the trick.
[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 25-04-2010 11:15 ]
Wat voor router heb je?LogiForce schreef op zondag 25 april 2010 @ 05:13:
[...]
Ik heb ook instabiel internet hoor. Maar dit ligt niet aan het modem!
Wanneer jij instabiel internet hebt dan zou ik even een paar Ping commando's uitvoeren tegelijk.
1. Naar je router (als je deze gebruikt)
2. Naar je Ubee modem (extern ip. 10.x.x.x) (op tweakers en anders op ziggo-gebruikers forum staat wel hoe je hier achter komt)
3. Naar de gateway/dhcp server van Ziggo (dit staat in je router en anders in de details van je netwerk kaart. In een commando prompt even 'ipconfig -all' typen levert ook dezelfde info op)
4. Pingen naar de primaire DNS server van Ziggo
5. Pingen naar Ziggo.nl
Dit heb ik dus gedaan, en wat dacht je. Iedere keer als ik instabiel internet had of mijn pagina's laden niet... noem maar op. Dan had ik dus een ping time-out (verlies van pakketjes) naar alles behalve mijn router en het externe ip van mijn modem.![]()
Mijn conclusie, het is niet jij die instabiel bent of je modem, maar Ziggo en zijn netwerk.
Ja, dat gedeelte achter de UBR tot en met de internet gateway van Ziggo.
Ik word ook aan 't lijntje gehouden. Monteur op de koffie, alles was in orde. Het zou aan mijn eigen netwerk liggen hoewel ik het uitlegde aan de geit aan de balie op het kantoor in Groningen. Maakte niks uit, het lag aan alles behalve hun zelf.![]()
![]()
![]()
![]()
Cogitationis poenam nemo patitur
Het lijkt er dus op dat Ziggo het onversleutelde verkeer op de een of andere manier niet goed doorgeeft en versleuteld verkeer wel goed doorgeeft (omdat ze dat niet kunnen monitoren?). Verder werkt alles wel gewoon goed, internet pagina's opvragen etc. is geen probleem, ook een speedtest geeft netjes aan dat ik 10ms latency heb en 50 Mbit/sec down en 5 Mbit/sec up.
De Ziggo helpdesk kon mij uiteraard niet verder helpen omdat ik alles al had getest wat ze vroegen, en het contact formulier op de site werkt niet. Het probleem zit volgens Ziggo uiteraard in mijn netwerk of ligt aan mijn PC. Het feit dat ik meerdere PC's, OS-en en zonder router met verschillende UTP kabels heb getest, zegt hen niks...
Iemand een idee wat ik nog kan testen of hoe ik Ziggo kan overtuigen van het feit dat er iets niet klopt?
toevoeging: alle andere diensten (TV en telefonie, internet behalve downloads) werken wel gewoon goed.
[ Voor 5% gewijzigd door LeLo op 25-04-2010 12:56 ]
Zijn er ook nog andere ip-adressen? Ik heb met zo'n scanner de gehele 10.x.x.x-reeks afgezocht, maar mijn modem werd niet gevonden. (Ik heb verder wel internetverbinding, maar was benieuwd naar de kwaliteit van het signaal)LogiForce schreef op zondag 25 april 2010 @ 05:13:
[...]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Airport Extreme gekocht in Mid 2009. Dit is het een na laatste model uitgebracht. Dit is de versie met 1000Gb/s wan en lan connecties en draft-N. De nieuwe Airport Extreme is van laat 2009 en heeft de volwaardige N standaard met zich mee.
Ik heb dit geintje uitgevoerd op zowel draadloos als bedraade verbindingen, om te voorkomen dat het niet een slechte wireless verbinding is. En direct aan het modem.
Niet dat ik weet. Ik moest in de 10.204 range zoeken aangezien Groningen hier in zit.Onbekend schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:20:
[...]
Zijn er ook nog andere ip-adressen? Ik heb met zo'n scanner de gehele 10.x.x.x-reeks afgezocht, maar mijn modem werd niet gevonden. (Ik heb verder wel internetverbinding, maar was benieuwd naar de kwaliteit van het signaal)
Ik heb hetzelfde gedaan als dat er in dit bericht stond met het aangegeven programma:
http://ziggo-gebruikers.n....php?p=231932&postcount=3
[ Voor 34% gewijzigd door LogiForce op 25-04-2010 16:05 ]
Verwijderd
Zijn er meer met dit probleem??
Ik kom bij de Ziggo helpdesk ook niet verder, de optie die er enigzins op lijkt wordt kort en bondig gehouden met geen optie tot installatieproblemen.
Als je het modem niet kan activeren kan je gewoon kiezen voor de optie internet. (In het menu is dat volgens mij optie 2-2)Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:14:
Dit is ook apart, van de week het hele spul thuis gestuurd gekregen, ubee modem, startdatum 22-04, kabeltjes erin geprikt, volgens handleiding om de modem/internet te activeren, tik in 'activatie' in de browser. Er gebeurt alleen niet zoveel.
Zijn er meer met dit probleem??
Ik kom bij de Ziggo helpdesk ook niet verder, de optie die er enigzins op lijkt wordt kort en bondig gehouden met geen optie tot installatieproblemen.
Zorg ervoor dat je modem online is en het CM / Cable of HFC Mac id bij de hand hebt want daar zullen ze om vragen.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Verwijderd
Conclusie van de medewerker was, dat ik nog een uurtje of maximaal 3 moest afwachten (volgens mij zit zijn dienst er dan op bedenk ik me net :0 ) ivm een firmware update waar het modem mee bezig is.
Geen flauw idee of het waar is maar ik krijg al langzaamaan spijt van mijn overstap. We zullen zien...
De helpdesk is vanavond tot 10 uur aanwezig, dus ik zou het gewoon nog een keer proberen.Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:57:
Net gebelt, vage helpdesk. Maar goed, men wilde het CM Mac adres, klonk allemaal erg twijfelachtig.
Conclusie van de medewerker was, dat ik nog een uurtje of maximaal 3 moest afwachten (volgens mij zit zijn dienst er dan op bedenk ik me net :0 ) ivm een firmware update waar het modem mee bezig is.
Geen flauw idee of het waar is maar ik krijg al langzaamaan spijt van mijn overstap. We zullen zien...
Welk modem heb je, en hoe branden de led lampjes op dit modem? Het modem moet wel online zijn, anders kan de helpdesk je modem ook niet activeren.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Groen lampje dat modem aan staat
Rood lampje met pijltje omlaag
Knipperend rood lampje met pijltje omhoog
CM Macadres is doorgegeven, coaxkabel zit 'muurvast' in natuurlijk het modem en in de splitter van ziggo.
1,5 a 2 jaar geleden heb ik kabelinternet gehad van voormalig casema/ziggo
De dichtstbijzijnde plaats die erop staat ligt 50 km hier vandaan, dus daar had ik niet zoveel aan.LogiForce schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:02:
Niet dat ik weet. Ik moest in de 10.204 range zoeken aangezien Groningen hier in zit.
Ik heb hetzelfde gedaan als dat er in dit bericht stond met het aangegeven programma:
http://ziggo-gebruikers.n....php?p=231932&postcount=3
Heb je het ook al zonder splitter of ander tussenstuk geprobeerd? Bij mij duurde het een kwartier voordat hij online kwam, en na activatie duurde het toen ook nog een kwartier. Dus 3 uur wachten lijkt mij inderdaad veel.Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:08:
CM Macadres is doorgegeven, coaxkabel zit 'muurvast' in natuurlijk het modem en in de splitter van ziggo.
Wat ik gedaan heb was:Onbekend schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:20:
[...]
De dichtstbijzijnde plaats die erop staat ligt 50 km hier vandaan, dus daar had ik niet zoveel aan.
Tracert naar externe website (bv. ziggo.nl)
1ste ip/hop was van mijn router en de tweede de gateway waar je modem op aangesloten zit.
Bijvoorbeeld, ik zat in 10.204.220.1
Dus ik heb alles gezocht met het aangegeven programma van 10.204.220.1 tot 10.204.220.254
Dan zou je hem theoretisch gezien moeten vinden
Het snelste methode is natuurlijk de reset truck (http://ziggo-gebruikers.n...php?p=232727&postcount=48)LogiForce schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:48:
[...]
Wat ik gedaan heb was:
1ste ip/hop was van mijn router en de tweede de gateway waar je modem op aangesloten zit.
Bijvoorbeeld, ik zat in 10.204.220.1
Dus ik heb alles gezocht met het aangegeven programma van 10.204.220.1 tot 10.204.220.254
Dan zou je hem theoretisch gezien moeten vinden
Ik heb vooraf aan dit verhaal wel mijn hele netwerk gescanned (10.172.*.*, reeks) maar blijkt dat het achteraf op de 10.187.*.* reeks zat
---
Oke, vaag. Misschien werkt die methode beter dan idd.TweakBoy schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:52:
[...]
Het snelste methode is natuurlijk de reset truck (http://ziggo-gebruikers.n...php?p=232727&postcount=48)
Ik heb vooraf aan dit verhaal wel mijn hele netwerk gescanned (10.172.*.*, reeks) maar blijkt dat het achteraf op de 10.187.*.* reeks zat

Ned 1 & 2 HD ligt er digitaal inderdaad al een halve dag uit ofzo. Staat op het bandje als je naar Shitzo belt.Tito129 schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:55:
Meer mensen die geen ned1 hd en ned2 hd hebben?
LogiForce schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:48:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Tracing route to ziggo.nl [212.54.32.19] over a maximum of 30 hops: 1 8 ms 7 ms 7 ms 212-127-188-1.cable.quicknet.nl [212.127.188.1] 2 7 ms 8 ms 7 ms cc300071-c.joure1.fr.home.nl [213.51.163.1] 3 7 ms 7 ms 5 ms 213.51.158.118 4 9 ms 7 ms 8 ms vnn-rc0001-cr101-ae1-200.core.as9143.net [213.51.158.80] 5 8 ms 8 ms 9 ms asd-lc0006-cr101-ae6-0.core.as9143.net [213.51.158.78] 6 9 ms 11 ms 11 ms gn-rc0002-cr101-ae0-0.core.as9143.net [213.51.158.143] 7 13 ms 12 ms 10 ms gn-rc0001-ds113-te1-1.groni1.gr.home.nl [213.51.158.127] 8 16 ms 13 ms 11 ms static.ziggo.nl [212.54.32.19] Trace complete. |
Ik zie niets met een 10.x.x.x adres.
De resettruc kan ik pas donderdag proberen wanneer niemand actief op internet zit.
Dat is inderdaad iets anders als wat ik krijg.Onbekend schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:04:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Tracing route to ziggo.nl [212.54.32.19] over a maximum of 30 hops: 1 8 ms 7 ms 7 ms 212-127-188-1.cable.quicknet.nl [212.127.188.1] 2 7 ms 8 ms 7 ms cc300071-c.joure1.fr.home.nl [213.51.163.1] 3 7 ms 7 ms 5 ms 213.51.158.118 4 9 ms 7 ms 8 ms vnn-rc0001-cr101-ae1-200.core.as9143.net [213.51.158.80] 5 8 ms 8 ms 9 ms asd-lc0006-cr101-ae6-0.core.as9143.net [213.51.158.78] 6 9 ms 11 ms 11 ms gn-rc0002-cr101-ae0-0.core.as9143.net [213.51.158.143] 7 13 ms 12 ms 10 ms gn-rc0001-ds113-te1-1.groni1.gr.home.nl [213.51.158.127] 8 16 ms 13 ms 11 ms static.ziggo.nl [212.54.32.19] Trace complete.
Ik zie niets met een 10.x.x.x adres.
De resettruc kan ik pas donderdag proberen wanneer niemand actief op internet zit.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Traceren van de route naar ziggo.nl [212.54.32.19] via maximaal 30 hops: 1 1 ms 1 ms <1 ms AIRPORT-EXTREM [192.168.1.1] 2 7 ms 18 ms 8 ms 10.204.220.1 3 8 ms 27 ms 20 ms gn-rc0002-cr101-irb-201.core.as9143.net [213.51.133.225] 4 9 ms 21 ms 11 ms gn-rc0001-ds113-te1-1.groni1.gr.home.nl [213.51.158.127] 5 12 ms 13 ms 8 ms static.ziggo.nl [212.54.32.19] De trace is voltooid. |
Succes donderdag dan maar

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Ik kreeg het zelf 3 dagen voor dat het contract inging binnen. Ruim op tijd gezien je het wel kan klaar zetten maar er nog niets mee kan.Eldariel schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:29:
Ik heb 15 april Ziggo alles in een plus aangevraagd. Het contract gaat in op 28-04, maar ik heb nog geen installatie pakket ontvangen. Ik heb wel een brief met de gegevens erop. De goede, dat wel. Hoe lang duurt zoiets gemiddeld? Ik wil straks niet zonder internet zitten...
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
[ Voor 42% gewijzigd door job op 25-04-2010 19:08 ]
Komt wel goed denk ik.Eldariel schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:29:
Ik heb 15 april Ziggo alles in een plus aangevraagd. Het contract gaat in op 28-04, maar ik heb nog geen installatie pakket ontvangen. Ik heb wel een brief met de gegevens erop. De goede, dat wel. Hoe lang duurt zoiets gemiddeld? Ik wil straks niet zonder internet zitten...
Zo niet, dan kun je altijd nog een tijdelijk kabelmodem op Marktplaats kopen en dat dan later weer verkopen.
Inloggen op Mijn Ziggo, dan rechts Mijn Bestellingen als ik het goed heb. Daar zie je wanneer je pakket komtEldariel schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:29:
Volgens mij is dat een zware onderschatting die je daar maaktjob schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:08:
Dat bedrijf weet van voren echt niet wat de achterkant doet.
Het bedrijf is te groot, te log, te onoverzichelijk. Dit was al zo voor de fuzie Casema, MultiKabel en @Home. En het kennis en communicatie niveau is laag tot niet aanwezig. Men roept bij vele van dit soort bedrijven altijd van "Communicatie! Communicatie!" tijdens vergaderingen, maar men kent alleen het woord. De handelingen, kennis en dergelijke die hier mee samen gaan zijn niet meer aanwezig. Terwijl leiding gevenden hier juist het meest bedreven in zouden moeten zijn, kunnen ze dit niet op voldoende niveau. Dus valt het ook niet over te brengen naar de medewerkers onder hun.
Maar goed, laten we eerlijk zijn. Dit is niet alleen bij Ziggo zo, maar overal. Commerciele bedrijven, gemeenten, scholen, politiek en ga zo maar door.
Even weer over mijn ervaring van nu:
Modem is net gereset door Ziggo. Snelheden zijn bagger en als ik het balkje onderaan bij speedtest.ziggo.com bekijk... nou dan is het stotteren van Erben Wennemars er niks bij.
Geen nieuwe firmware, en de signaal waarden zijn identiek aan een paar posts terug van mij. Dus ja, het nut van de reset op een zondag nacht?
Verwijderd
Nu heb ik met de helpdesk gebeld en die weten het ook niet en ik moet maar een week wachten en anders maar weer terugbellen? Voor dat antwoord stond ik trouwens meer dan 10 minuten in de wacht ...
Ik kan ook niet inloggen op mijn hoofdaccount op de webmail?
Is er een andere manier om emailadressen en alisassen aan te maken? Ik baal hier nogal van en via de helpdesk kom ik niet verder.
Zit in dit topic ook een webcareteam?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 10:03 ]
Thuis bleek nog niks te werken, sterker nog zelfs het analoge televisie signaal was afwezig. Bij de buren werkte alles nog.
Na een belletje met ziggo bleek dat er die dag iemand van de buren afgesloten moest worden, maar dat door verkeerde kabellabeling (ze noemen dat kabelkruising) ik perongeluk was afgesloten. WTF dacht ik natuurlijk? Ik ging er vanuit dat ze direct een monteur gingen sturen omdat te fixen. Ze konden een spoedmonteur binnen 24h (?) laten komen. Goed, zo kwaad als ik was liet ik het maar even, de volgende dag zou alles weer werken (toch?). Volgende dag de hele dag naar mijn thuisnummer gebeld, ging niet over.
Maar weer bellen, maar ik kreeg het excuus dat mijn modem gereset moest worden als ik thuis was. Bull, want dat ding herstart uitzichzelf continu en zou vanzelf op moeten komen.
Maar goed, ik trapte er weer in. Bij thuiskomst nogsteeds sneeuw. Weer bellen... "ja ik kan niet zien wat er nou gebeurd is, maar ik stuur gelijk nog een monteur". Die kon pas de volgende ochtend(!!!!!) komen. WTF? het is 1 kabeltje weer terug aansluiten. 5min werk.
maar goed, die mevrouw aan de lijn kon er natuurlijk ook niks aan doen (?). Volgende ochtend op mijn werk continue mijn telefoon geprobeerd te bellen. Uiteraard om 12h nog niks, dus maar weer bellen.
Nee, vanavond zou echt alles het weer doen. Ik moest mijn modem resetten (jaja).
Uiteraard s'avonds nogsteeds sneeuw.... Ik heb geduld, maar dat was toen wel echt op. Weeer bellen en het enige wat ze nu konden doen is weeeeer een montuer inplannen. Die ken ik nou wel. Nee, nu zou het een storingsmonteur zijn(was er verschil dan?). Het leuke is, deze kan pas dinsdag komen!!! en ik moet er nog voor thuis blijven ook. WTF? Voor 1 kabeltje terug aansluiten?
Zo ga je toch niet met je klanten om?
En het mocht dan eigenlijk niet, maar voor de moeite zou er dan 1 maand minder in rekening worden gebracht. nou nou, het kon eraf.. een ochtend vrij nemen kost me wel meer geld.
Ik heb het duurste abo en bij mij is er geen alternatief voor deze snelheid, maar anders was ik nu allang 3x overgestapt..
Zo ga je toch niet met je klanten om?
De reden dat je ervoor thuis moet blijven is dat ze je hulp nodig hebben om te bepalen welke kabel ze dan wel moeten hebben. Er moet nl. nog steeds iemand afgesloten worden en het kan best zijn dat ze je er dan (per ongeluk) nog een keer van af gooien). Bovendien willen ze testen dat je i.d.d. weer signaal hebt.
Uiteraard was ik er ook niet blij mee, maar het is wel logisch.
Overigens schijnt het vooral in de wat oudere verdeelkasten voor te komen. In de nieuwere is het anders georganiseerd (dat vertelde de monteur van onze nieuwe woning teminste).
http://www.deyterra.com
logisch is zeker niet.rally schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:08:
Heb ik jaren geleden ook gehad. Geen TV/Internet/Telefoon meer in mijn vorige woning. Bleek dat de bovenbuurvrouw afgesloten had moeten worden.
De reden dat je ervoor thuis moet blijven is dat ze je hulp nodig hebben om te bepalen welke kabel ze dan wel moeten hebben. Er moet nl. nog steeds iemand afgesloten worden en het kan best zijn dat ze je er dan (per ongeluk) nog een keer van af gooien). Bovendien willen ze testen dat je i.d.d. weer signaal hebt.
Uiteraard was ik er ook niet blij mee, maar het is wel logisch.
Overigens schijnt het vooral in de wat oudere verdeelkasten voor te komen. In de nieuwere is het anders georganiseerd (dat vertelde de monteur van onze nieuwe woning teminste).
Als iemand een afsluiting doet, verwacht ik dat hij in een log wegschrijft welke kabel hij ontkoppeld heeft. Kwestie van de werklog uitlezen en ongedaan maken.
Het hoeft echt niet moeilijk te zijn.
Of gewoon even met de monteur bellen die in het kastje bezig is geweest? Ik constateerde het dezelfde dag nog. Even in de log kijken wie er geweest is en degene bellen? Zo moeilijk is het niet. Maar wel bij ziggo. Krijg je excuses dat het bedrijf te groot is en dat ze niemand kunnen bellen. Bullcrap. Verander je processen dan!
Overigens is het uber faal dat dit een week moet duren...
Verwijderd
bij mij heeft de monteur aanpassingen gedaan omdat ik een minder goed "doosje" erop had zitten. k heb nu een dik blok op de muur zitten van waaruit 1 kabel naar de modem gaat en 1 naar tv en 1 naar de radio. Dit nieuwe doosje moet veel beter zijn (is ook mijn ervaring trouwens) dan de vorige.TweakBoy schreef op zondag 25 april 2010 @ 01:59:
die de hoofdaansluitpunt zou checken (deze is 1.5 jaar terug door een ziggo monteur internetklaar gemaakt, neem aan dat dat goed is?).
Wat vaag omschreven. Misschien kan je een foto maken van jouw aansluitpunt? Dat is trouwens zelf wel aan te passen zonder monteur. En monteurs kunnen ook op zaterdag komen of in de avond. Maar dat moet je dan zelf met de monteur regelen (en dat lukt dus amper). Maar de monteur die bij mij kwam vertelde dat hij net bij een klant was die weg moest en dat hij in de avond terug ging naar haar om het af te maken. Dus het kan wel...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 12:13 ]
Edit: 18:45 - probleem is verholpen
[ Voor 20% gewijzigd door Chilly_Willy op 26-04-2010 18:49 . Reden: probleem is verholpen ]
Coïtus ergo sum
Vandaag nog instabiel internet. Dus bellen...
Ik kreeg een vent aan de lijn. Ik zei dat ik al meer als een week sinds ik het modem had instabiel internet had. En vooral dat ik daarom een beetje pissed was. Niet op hem persoonlijk natuurlijk maar de organisatie die hij vertegenwoordigt.
Legt die onbeschofte asociale vlegel niet de hoor er op. "Oh dan leg ik nu op" tuut tuut tuut.
Nog een keer bellen, kreeg ik weer een idioot aan de lijn. Vertelde me dat hij de lijn moest controleren maar dat hij ook een ping check deed. Van hem moest de computer er rechtstreeks achter. Ik zei nog dat mijn router ping packetten accepteerde, maar luisteren... nee hoor. Mijn hele ping verhaal nog uitgelegd terwijl er hier een computer aangesloten werd.
Ping naar router <1ms, ping modem 1ms, ping dhcp server ziggo,dns en website 30+ms met veel packetloss.
Maar dat werd verworpen!
Na de lijn check zei hij dat mijn ETU-01 kastje (welke direct op de groene kabel van Ziggo zit) teveel signaal verlies gaf. Bullshit maar hij stuurt nu een nieuwe.
Nu is het zo dat de streef SNR waarde 39.0 DBmV is. Zie hier, waar is signaal VERLIES!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| Basic Docsis This page displays the docsis information. Startup Procedure Aquired Downstream Status Completed Upstream Ranging Status Completed Docsis DHCP Status Completed Docsis TFTP Status Completed bpr0106904ce5eb90de0001 Docsis TOD Status Completed Security Status Enabled / BPI+ Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 1 Locked QAM256 241000000 Hz -1.3 dBmV 40.7 dBmV 2 Locked QAM256 249000000 Hz -1.1 dBmV 41.0 dBmV 3 Locked QAM256 257000000 Hz -1.1 dBmV 41.0 dBmV 4 Locked QAM256 265000000 Hz -1.4 dBmV 40.9 dBmV 5 Locked QAM256 273000000 Hz -3.4 dBmV 40.3 dBmV 6 Locked QAM256 281000000 Hz -3.3 dBmV 40.4 dBmV 7 Locked QAM256 289000000 Hz -3.0 dBmV 40.5 dBmV 8 Locked QAM256 297000000 Hz -2.9 dBmV 40.6 dBmV Correctables Uncorrectables 249 0 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked TDMA and ATDMA 2560 Ksym/sec 58200000 Hz 40.0 dBmV 2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV |
Straks maar weer bellen als mijn bloeddruk gedaald is.
Oh en dit staat op Wikipedia over SNR "The higher the ratio, the less obtrusive the background noise is.", oftewel... des te hoger de waarde des te minder hinderlijk word de ruis.
[ Voor 3% gewijzigd door LogiForce op 26-04-2010 17:36 ]
Verwijderd
Ik kan maar niet inloggen op ziggo.nl om emailadressen aan te maken. En de helpdesk heeft nu zelf een storing volgens een bandje e de wachttijd is erg lang en ik word geadviseerd later nog een keer te proberen???
Waarschijnlijk heb je geen hoofdmailadres (dit kun je controleren op de "Mijn gegevens" pagina, achter je een van je adressen staat dit tussen haakjes aangegeven). Mocht dit het geval zijn moet je toch even doorzaniken bij de helpdesk.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:02:
Het lukt me maar niet om emailadressen aan te maken. Ik heb nu Ziggo voor een paar dagen en kan wel inloggen op de site, maar bij het aanmaken van emailadressen is het veld achter het @ tekentje leeg (het keuzevenstertje). Ik moet daar denk ik @ ziggo.nl selecteren.
Zie ook: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=266919
Verwijderd
Ik kan er wel gek van worden, maar volgens mij heb ik nu door wat het probleem is. Ik kan inmiddels inloggen op ziggo.nl en zie dan bij producten die ik afneem mijn digitale tv abonnement van december 2004 staan en het huidige extra pakket wat ik afneem voor tv, maar geen internet?hcQd schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:12:
[...]
Waarschijnlijk heb je geen hoofdmailadres (dit kun je controleren op de "Mijn gegevens" pagina, achter je een van je adressen staat dit tussen haakjes aangegeven). Mocht dit het geval zijn moet je toch even doorzaniken bij de helpdesk.
Zie ook: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=266919
Ik denk dat daarom de emailadresaanmaakbox deels leeg is, die site denkt natuurlijk dat ik geen internet heb? Maar de monteur heeft wel een emailadres aangemaakt voor mij, maar daarmee kan ik ook al niet inloggen. Het lijk me toch dat dit gelijk moet werken en dat je niet 5 dagen moet wachten nadat het abonnement is ingegaan voordat je een nieuw emailadres kan aanmaken.
Ik probeer het morgen nog wel een keer en anders ga ik wel een domein registreren met pop3 mailfunctionaliteit erbij, dan ben ik minder kwijt dan die somme belkosten aan de helpdesk en de ergernis die ik dan krijg. Gisteren kreeg ik notebene een vent die niet eens goed Nederlands sprak...
Waarschijnlijk is er geen hoofdaccount aangemaakt door de monteur, als je geen hoofdaccount hebt dan kan je ook geen extra mail adressen aanmaken. Gewoon even met de HD bellen, deze kunnen dit eenvoudig voor je nakijken. (behalve vanavond door de storing dus)Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:19:
[...]
Ik kan er wel gek van worden, maar volgens mij heb ik nu door wat het probleem is. Ik kan inmiddels inloggen op ziggo.nl en zie dan bij producten die ik afneem mijn digitale tv abonnement van december 2004 staan en het huidige extra pakket wat ik afneem voor tv, maar geen internet?
Ik denk dat daarom de emailadresaanmaakbox deels leeg is, die site denkt natuurlijk dat ik geen internet heb? Maar de monteur heeft wel een emailadres aangemaakt voor mij, maar daarmee kan ik ook al niet inloggen. Het lijk me toch dat dit gelijk moet werken en dat je niet 5 dagen moet wachten nadat het abonnement is ingegaan voordat je een nieuw emailadres kan aanmaken.
Ik probeer het morgen nog wel een keer en anders ga ik wel een domein registreren met pop3 mailfunctionaliteit erbij, dan ben ik minder kwijt dan die somme belkosten aan de helpdesk en de ergernis die ik dan krijg. Gisteren kreeg ik notebene een vent die niet eens goed Nederlands sprak...
Het komt wel eens voor dat de monteurs dit verkeerd (of niet) doen.
Edit: mijn excuses, ik moet echt beter lezen want ik zeg nu precies hetzelfde als hcQd
[ Voor 5% gewijzigd door Royal op 26-04-2010 20:07 ]
Verwijderd
volgens mij staat gewoon in de brief dat het wel een week of wat kan duren voordat mijn ziggo is bijgewerkt. misschien dus gewoon even wachten (en in de tussentijd je brief er even op nalezen).Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:03:
Kan iemand zeggen of er hier een webcare team is en hoe ik die kan benaderen?
Ik kan maar niet inloggen op ziggo.nl om emailadressen aan te maken. En de helpdesk heeft nu zelf een storing volgens een bandje e de wachttijd is erg lang en ik word geadviseerd later nog een keer te proberen???
Verwijderd
Die brief heb ik (nog) niet, heb alleen 1 brief met daarin het wachtwoord van de modem gekregen. Maar dan zal ik even geduld hebben.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:23:
volgens mij staat gewoon in de brief dat het wel een week of wat kan duren voordat mijn ziggo is bijgewerkt. misschien dus gewoon even wachten (en in de tussentijd je brief er even op nalezen).
De monteur had wel een internetpagina tevoorschijn getoverd en daarop vulde hij een hoofdadres in en hij gaf me ook een wachtwoord. Maar ik zat ondertussen met mijn zoon die hard aan het huilen was en heb het half gevolgd. En toen ik die avond mijn mail wilde checken en aliassen e.d. wilde aanmaken ging het niet. In het werkzaamhedenformulier van ziggo dat ik moest ondertekenen staat wel dat de monteur je mailprogramma installeerd, maar ik had net een schone installatie op een nieuwe pc gezet en nog niks aan programma's erop en ik doe dat soort zaken ook liever zelf. Wellicht heeft hij het daarom niet verteld dat het nu 6 dagen duurt (in de @home periode kon je het wel gelijk doen).
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 20:40 ]
Hier geen last gehad. IRC is niet uitgevallen, radio ook niet.Chilly_Willy schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:11:
Er is nu een internet storing in Zoetermeer. Net 15 minuten geleden aangemeld.
Edit: 18:45 - probleem is verholpen

Ik vind dit shofterig, hij heeft best wel gezien dat deze mensen licht gehandicapt waren, waarom daar zo schandelijk gebruik van maken en alles in zo'n staat afleveren.
Een dikke minpunt voor deze bagger monteur bah
[ Voor 9% gewijzigd door marcel23456 op 26-04-2010 22:46 ]
Let wel;
- Een monteur hoeft die versterker niet aan de muur te monteren indien daarvoor geboord moet worden. Indien schroeven volstaan uiteraard wel
- Smartcard activeren hoeft volgens de regels volgens mij ook niet, maar was in dit geval wel zo netjes geweest natuurlijk
- Telefonie werkt voorlopig alleen uitgaand, maar dat had ie beter in de oude situatie kunnen laten in dit geval.
- Gebruikte smartcard.. Tsja, maakt dat wat uit?
Ik wil je niet teleurstellen maar mijn ervaring met Ziggo ballie op kantoor ./en telefoon. Niks interesseerd ze meer zolang ze maar vangen. Het schofterige en asociale gedrag is gewoon puur iets van Ziggo zelf. Het is de mentaliteit/persoonlijkheid van dit bedrijf en diens medewerkers en bazen.marcel23456 schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:42:
Mijn buren (die heel licht verstandelijk gehandicapt zijn) hebben sinds vandaag ook Ziggo. De monteur die had schijnbaar een baaldag want hoe die het heeft geinstalleerd is te schandelijk voor woordende buren hadden alles-in-plus met interactieve tv. De versterker was niet gemonteerd aan de muur het hing gewoon loos in de lucht, want de monteur zei dat ie geen schroef machine had (je gaat toch ook niet langs de hoeren zonder geld
) de smartkaart was een gebruikte dat was duidelijk zchtbaar aan de staat van de kaart. Tv deed niets alleen ned ,1 kaart was niet geactiveerd. telefonie deed het niet en internet was helemaal niet aangesloten, terwijl de cat5 kabel er pal naast lag.
Ik vind dit shofterig, hij heeft best wel gezien dat deze mensen licht gehandicapt waren, waarom daar zo schandelijk gebruik van maken en alles in zo'n staat afleveren.
Een dikke minpunt voor deze bagger monteur bah(en zeker ook geen reclame voor Ziggo) Ik ga morgen voor ze bellen, en denk dat Ziggo niet blij zal worden van dit verhaal.
Van mij part boycotten we de hele boel, maar daar zal vast niet genoeg animo voor zijn.
i beliefe you. vreemde is dat toen ik hier bij thuis de monteur kreeg hij keurig alles aan de muur monteerde, zelfs de draadloze router werd keurig opgehangen, de smartkaart werd ook direct aangemeld, telefonie was werkend, kortom gewoon echt goed. dan snap je ook waarom ik zeg dat ik het bij de buren zo aso vond aangelegd, mischien had ik even een foto moeten nemen dan had je kunnen zien dat dit echt slecht is opgeleverd was. het is natuurlijk ook sneu dat zulke buren (lees digibeten door hun handicap) dan daarna bij mij aan de deur om hulp moeten vragen omdat ze het niet snappen.Timmert schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:44:
Dat is wel heel slecht..
Let wel;
- Een monteur hoeft die versterker niet aan de muur te monteren indien daarvoor geboord moet worden. Indien schroeven volstaan uiteraard wel
- Smartcard activeren hoeft volgens de regels volgens mij ook niet, maar was in dit geval wel zo netjes geweest natuurlijk
- Telefonie werkt voorlopig alleen uitgaand, maar dat had ie beter in de oude situatie kunnen laten in dit geval.
- Gebruikte smartcard.. Tsja, maakt dat wat uit?
Maar goed, ik heb alles netjes aan de muur geboord, smartcard aangemeld, telefonie werkend, computer aangesloten, dus die mensen kunnen weer vooruit
[ Voor 5% gewijzigd door marcel23456 op 27-04-2010 02:30 ]
Bedankt, ik heb daar even gekeken, en daar staat dat het pakket tussen 28 april en 3 mei komt. Maar morgen wordt de verbinding opgeleverd volgens de brief van Ziggo. Ik wil straks niet vijf dagen zonder telefoon,internet en tv zitten. Alleen maar omdat Ziggo niet eerder een pakket kon sturen.KiPKaKDutcH schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:44:
[...]
Inloggen op Mijn Ziggo, dan rechts Mijn Bestellingen als ik het goed heb. Daar zie je wanneer je pakket komt
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Verwijderd
Volgens de specificaties een Ubee??? EVM 320B
Ik lees hier echter niks anders als problemen over
Heeft iemand dit modem staan ? en hoe werkt het?
kan deze aan de muur bevestigt worden ( zo ja hoe dan ? ) want ik heb ent even gekeken maar er zit geen wallmount bij
ben beetje twijfelachtig dit modem te gebruiken als ik alles zo lees
he? is dit weer nieuw of lees je de oude stukken? sinds nieuwe firmware is er toch niets meer aan de hand? Heb hem al 62 dagen up and running, geen timeouts, altijd max snelheid.. ... en die reset heb ik zelf gedaan ivm firmware...Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:34:
Zojuist een pakketje gehad , blijkt het nieuwe modem te zijn
Volgens de specificaties een Ubee??? EVM 320B
Ik lees hier echter niks anders als problemen over
Heeft iemand dit modem staan ? en hoe werkt het?
kan deze aan de muur bevestigt worden ( zo ja hoe dan ? ) want ik heb ent even gekeken maar er zit geen wallmount bij
ben beetje twijfelachtig dit modem te gebruiken als ik alles zo lees
Verwijderd
Kunnen oude stukken zijn , maar ik ben altijd huiverig als ziggo me wat opstuurt en vooral als dat 1 of ander merk is waar ik niet van gehoord hebSa1 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:47:
[...]
he? is dit weer nieuw of lees je de oude stukken? sinds nieuwe firmware is er toch niets meer aan de hand? Heb hem al 62 dagen up and running, geen timeouts, altijd max snelheid.. ... en die reset heb ik zelf gedaan ivm firmware...
De problemen met de verbinding maak ik me het meest zorgen om , aangezien ziggo kennende dat een duur geintje word als je moet gaan bellen met de helpdesk en mijn motto blijft "If it aint't broke . Don't Fix it"
Als deze problemen tot het verleden behoren wil ik hem best aansluiten , zo gauw ik kan uitvinden hoe deze aan de muur bevestigt moet worden.
Ik zit hier namelijk met een probleem , ik kan hem niet aansluiten omdat hij hier echt aan de muur moet ( meterkast) , en ik geen idee heb hoe dit ding aan de muur bevestigt moet worden ( handleiding zou leuk zijn) maar die is er dus niet bijgeleverd . Echter bij mijn oude Motorola Surfboard (zowel de 4200 als de 5100 ?) zat een wallmount en dat is een kwestie van schroeven en klikken
Ik begrijp al dat deze er niet is voor de ubee maar het lijkt me stug zou deze niet aan de muur kunnen
Dus weet iemand hier iets meer over toevallig ?
Verwijderd
hoe bevestig je een modem aan de muur, is dat je vraag? Er zitten verdorie 2 uitsparingen in. Afstand meten, schroefjes boren, ophangen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:54:
Kunnen oude stukken zijn , maar ik ben altijd huiverig als ziggo me wat opstuurt en vooral als dat 1 of ander merk is waar ik niet van gehoord heb
De problemen met de verbinding maak ik me het meest zorgen om , aangezien ziggo kennende dat een duur geintje word als je moet gaan bellen met de helpdesk en mijn motto blijft "If it aint't broke . Don't Fix it"
Als deze problemen tot het verleden behoren wil ik hem best aansluiten , zo gauw ik kan uitvinden hoe deze aan de muur bevestigt moet worden.
Ik zit hier namelijk met een probleem , ik kan hem niet aansluiten omdat hij hier echt aan de muur moet ( meterkast) , en ik geen idee heb hoe dit ding aan de muur bevestigt moet worden ( handleiding zou leuk zijn) maar die is er dus niet bijgeleverd . Echter bij mijn oude Motorola Surfboard (zowel de 4200 als de 5100 ?) zat een wallmount en dat is een kwestie van schroeven en klikken
Ik begrijp al dat deze er niet is voor de ubee maar het lijkt me stug zou deze niet aan de muur kunnen
Dus weet iemand hier iets meer over toevallig ?
En vwb die 'problemen'. Sluit 'm aan, als je die gevreesde problemen tegenkomt plaats je de oude weer terug. djeez.
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!