Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:08:
Helaas wel minder dan een glasvezelverbinding van 35/35 8)7
En sneller dan een 56k modem! Oftewel: lekker nuttige info :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathieuh schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:08:
ik heb alle smartcards hier in huis (3) geactiveerd binnen 2 minuten via de website. Je schrijft het nummer over op een papiertje, stopt de kaart in de decoder, zet de decoder aan op ned 1 (of dat per se moet weet ik niet), vult het nummer van de smartcard in op de ziggo website, binnen 5 minuten heb je weer alle zenders van de pakketten die je hebt.
Mijn nummer stond al op mijn naam geregistreerd (5 of 6 jaar geleden gedaan) en ik had hem een jaar of langer niet meer in gebruik. Ik heb hem ooit losgekoppeld omdat onze tv beneden maar 2 scart aansluitingen heeft en die waren gevuld met de dvd recorder en home cinema set. Ik had wel een selectieapparaat gekocht en aangesloten, maar ik kon toen om de 2 dagen uitleggen aan mijn vrouw en schoonouders (die oppassen op de kids) hoe alles werkt. Een handleiding gemaakt en die was zoekgeraakt en toen was ik het zat en heb dat digitale kastje in een hoek gegooid.

Maar nu ik een breedbeeldtv op de slaapkamer had dacht ik: ik sluit hem weer eens aan en dat werkte niet meer (code e30 op alle kanalen behalve NL1). Ziggo heeft een signaaltje ofzo gestuurd naar de decoder en toen werkte het weer. En mijn extra kanaaltjes heb ik ook weer terug. Straks even lekker tv kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Deze waardes haal ik draadloos in Tilburg PC5045
http://speedtest.ookla.com/result/784991643.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 18:03
blup schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:21:
[...]

Ok, jammer dat 25 ingaand dicht is, prullaria eromheen zit ik niet echt te wachten.. :(
ik heb "abc.nl", als die gemailt word moet die via rollernet.us omgeleid worden? Hoe zit dat dan?
de mx recors van abc.nl worden omgezet naar mail.rollernet.us en mail1.rollernet.us (geloof ik), daar komt het dus binnen op poort 25, zij leveren het af op de pport die je wilt, in mijn geval op poort 2525, m'n firewall zorgt er voor dat poort 2525 afgeleverd wordt op poort 25 van m'n mailserver. ... geen omkijken naar.
Tha_Butcha schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:19:
[...]

Weet niet hoe vaak jij je modem opnieuw opstart, maar ik heb bij AiE elke keer een nieuw IP als de stroom oid uitvalt, bij een Arris Modem
ja, nooit dus. Zou ook niet weten waarom.

[ Voor 19% gewijzigd door Sa1 op 09-03-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10 13:23
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/785045573.png

Lijkt wel of alleen mn upload sneller is... Heb Alles-in-1 extra (Den Haag)

Hebben jullie trouwens ook problemen met internet als je je pc opstart? Het duurt ongeveer een minuut totdat ik verbinding heb nadat Windows 7 is gestart. Kan dat aan mn router liggen? (Sitecom WL-153)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Probeer sowieso alle snelheidstesten ook rechtstreeks aangesloten op het modem.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand of je de receiver ook los kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke receiver? die decoders.. ja die kan je allemaal prima loskopen.
Als er geen actie is, kan je het beter uit een winkel halen (goedkoper) dan bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10 13:23
fsfikke schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:44:
Probeer sowieso alle snelheidstesten ook rechtstreeks aangesloten op het modem.
Heb het geprobeerd zonder de router en toen kwam het rond de 100 Mbit/s. Blijkbaar ligt het dus aan de router. Maakt het trouwens echt wat uit of je een CAT5 of CAT5E kabel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 08:53
Plisson schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:42:
[afbeelding]

Lijkt wel of alleen mn upload sneller is... Heb Alles-in-1 extra (Den Haag)

Hebben jullie trouwens ook problemen met internet als je je pc opstart? Het duurt ongeveer een minuut totdat ik verbinding heb nadat Windows 7 is gestart. Kan dat aan mn router liggen? (Sitecom WL-153)
Ik heb dat probleem ook mijn mijn computers
Op de 2 Win7 computers die met draad zijn verbonden met de router (Linksys WRT320N) duurt het ook een minuut of zo voordat ik op internet kan, naast het klokje blijft het netwerk beheer maar rond draaien dat die bezig is met verbinden, het gekke is mijn interne netwerk zoals schijfdeling kan ik ondertussen wel bereiken en surfen of andere dingen buiten internet netwerk om is niet mogelijk.
Draadloos heb ik hier voor zover ik weet geen last van met de laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeque
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-03 16:19

Aeque

PSN: aeque88

Goodmorning,

Gister modem binnen gekregen van Ziggo, alles correct aangesloten.
Lampjes branden groen, oranje, oranje en groen.
Dit bleef even zo en zoals het mooi staat beschreven zeggen ze dat je 30 minuten kunt wachten of hij het dan inmiddels wel doet.

Gewacht en tadaaa! Geen verbinding.... Nu was het zelfs zo dat de lampjes groen, oranje, oranje knipperen en alleen de laatste groen blijft branden.

Modem aan-uit gehad maar had geen effect lampjes bleven op die manier bezig.

Heb zelf geen idee meer waar het aan kan liggen, weten jullie waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
De laatste groen is je telefonie? Kan misschien duren tot lijnmigratie? Ik noem maar iets.
Doet ziggo.nl het wel? (voor activatiepagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeque

Aeque

Het is geen telefonie geloof ik.
Het is ook die ubee modem.

Het vreemdste is dat hij eerst stabiel bleef, en dus niet knipperde. Maar dat het ene laatste lampje(download) ook oranje bleef. Nu weet ik dat dit kan en dat de verbinding 'langzaam' is.
En dat ik toen de activatie kon doorlopen tot aan het einde en hij er toen uit knalde. En begon met knipperen.

Eerste lampje is trouwens een vinkje(ik gok dat de kabel erin zit ;) tweede is upload, derde download en vierde is dat de modem aan staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Aeque op 10-03-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Plisson schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 00:35:
[...]

Heb het geprobeerd zonder de router en toen kwam het rond de 100 Mbit/s. Blijkbaar ligt het dus aan de router. Maakt het trouwens echt wat uit of je een CAT5 of CAT5E kabel hebt?
Volgens mij kan CAT5 maximaal 100Mb aan en CAT5e gigabit (theoretisch). Ik heb zelf getest met cat5 en cat5e direct op de modem en kwam met cat5 niet verder dan 45Mb terwijl ik met Cat5e 120Mb haal.

edit: of je gaat direct voor cat6, maar is wel ietsjes duurder

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 10-03-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die weet of alleen deze maand de postcode range van 2500 - 2599 (Den Haag) omhoog gaat ?

Dit omdat ik zelf op 2497 zit en misschien weer net buiten de boot valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Exorcist schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:28:
[...]
Decoder uit-aan wellicht, meestal gaat het vrij rap hoor :)
Mijn ervaring met nieuwe zenderpakketten is dat het maximaal een week duurt (de decoder gaat dagelijks uit). Vreemde is dat toen we Film1 aanvroegen, het enige dagen duurde voor de zender beschikbaar was. Echter toen we 2 weken voor het aflopen van de periode opzegden, was de zender dezelfde middag al niet meer te bekijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 13:52
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:38:
is er iemand die weet of alleen deze maand de postcode range van 2500 - 2599 (Den Haag) omhoog gaat ?

Dit omdat ik zelf op 2497 zit en misschien weer net buiten de boot valt.
Ik zit op 2396, heb zelf het idee dat wij later aan de beurt zijn. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
ulTimaS schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:29:
[...]

Volgens mij kan CAT5 maximaal 100Mb aan en CAT5e gigabit (theoretisch). Ik heb zelf getest met cat5 en cat5e direct op de modem en kwam met cat5 niet verder dan 45Mb terwijl ik met Cat5e 120Mb haal.

edit: of je gaat direct voor cat6, maar is wel ietsjes duurder
cat 5e is prima, afaik geen verschil (voor consumenten) tussen CAT 5E en CA6. Je moet iig wel idd een van de twee hebben, aangezien CAT5 maar gaat tot 100Mbit

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 03:13
Aeque schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 08:19:
Het is geen telefonie geloof ik.
Het is ook die ubee modem.

Het vreemdste is dat hij eerst stabiel bleef, en dus niet knipperde. Maar dat het ene laatste lampje(download) ook oranje bleef. Nu weet ik dat dit kan en dat de verbinding 'langzaam' is.
En dat ik toen de activatie kon doorlopen tot aan het einde en hij er toen uit knalde. En begon met knipperen.

Eerste lampje is trouwens een vinkje(ik gok dat de kabel erin zit ;) tweede is upload, derde download en vierde is dat de modem aan staat.
Helpdesk bellen alsof ze je modem kunnen uitlezen?
Het kan ook zijn dat het modem aan het updaten is, dit kan gemakkelijk 30min duren.... wanneer jij opdat moment reset raakt hij de weg kwijt....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
  • Laatst online: 14-10 15:14
Hoe zit iemand met de snelheid van Ziggo Alles-in-1 Extra in Zwolle (en omgeving)?

Ik wil namelijk overstappen naar dat pakket, zit nu op internet Z2 en ben daar zeer over te spreken.

Probeer ook eens deze link voordat je iets post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik van mijn buurman zijn tv decoder en kaartje dat nooit geactiveerd is overnemen? Hij kreeg deze een paar maanden terug bij een alles in 1 pakket, maar hij kijkt alleen via analoge tv en schotel en heeft die decoder nog in de doos staan.

Volgens mij is bruikleen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 22:44

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:42:
Kan ik van mijn buurman zijn tv decoder en kaartje dat nooit geactiveerd is overnemen? Hij kreeg deze een paar maanden terug bij een alles in 1 pakket, maar hij kijkt alleen via analoge tv en schotel en heeft die decoder nog in de doos staan.

Volgens mij moet dat geen probleem zijn, gewoon kaartje activeren op je naam :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:42:

Nope, eigendom. Decoders krijg je cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cool, zet ik net m'n Cisco PVR aan, verschijnt er een melding dat 'ie aan het updaten is. Ben benieuwd. Meer volgt als het updaten klaar is.

Update: de nieuwe firmware is volgens het Ziggo-gebruikersforum al sinds 24 februari beschikbaar. Wel vaag dat mijn Cisco hem nu pas installeert. Hieronder de releasenotes:
Decoder : Cisco 8455DVB
SmartGuide : 1.12.1.298
Firmware : 1.2.0.2

Opgeloste issues:

- Fixes voor HDMI handshake.
- Meerdere kleine buf fixes voor het afspelen van VOD en communicatie met achterliggende systemen.
- Fix voor issues waarin geplande opnames incorrect worden geregistreerd na een winter/zomer tijd aanpassing.
- Fix in PVR waar in bepaalde gevallen een leeftijds beveiligde opname kan worden afgespeeld zonder invoer van pincode.
- Fix in het instellingen menu waar de opslaan knop op inconsistente wijze was geïmplementeerd.
- Fix voor issue waar in een zeer bijzonder specifiek geval de OSD in het hoofdmenu verdwijnt.
- Fix in VOD menu waarin items soms in een incorrecte volgorde werden gepresenteerd.
- Fix bij invulvelden waarbij het maximum aantal karakaters buiten het invoerveld doorloopt.

Aanpassingen:

- Verbetering in de menu navigatie performance.
- Meerdere kleine tekstuele wijzigingen.
- Nieuwe achtergrond designs bij de "Net Gemist" portals
- Promotie categorie toegevoegd onder "Tv-Theek"
Update 2: er is toch weer een nieuwere firmware: de SmartGuide-versie is bij mijn ontvanger nu 1.12.1.307. Zie onderstaand screenshot.
Info van het Ziggo-gebruikersforum:
Als alles volgens planning verloopt wordt morgenmiddag de tussentijdse release met een fix voor het DVB ondertiteling probleem live gezet.
Dit wordt dan smartguide versie: 1.12.1.307
Da's goed nieuws, eindelijk ongestoord Doctor Who en Torchwood kijken op de BBC. Heb al een aantal keren gehad dat mijn Cisco crashte t.g.v. de DVB-OT-bug en dat de stroom er helemaal af moest. Dan heb je toch alweer een minuut of 3 gemist voordat je weer verder kunt kijken.

Cisco PVR (Ziggo) firmware update 10-03-2010

[ Voor 103% gewijzigd door BamSlam_ op 10-03-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik word onderhand best wel moe van Ziggo... ik haal op dit moment deze snelheden met 3/5 verbindingsstreepjes op mijn 300n lan.

http://speedtest.ookla.com/result/785810949.png

Het modem is via 1gbit doorgeschakeld naar een Linksys 320WRT, en vervolgens via een 300N verbinding komt het op deze pc binnen.

ik heb GEEN torrents aan staan en verder geen downloads.. ik kom HOOG uit als ik een goeie dag heb ik gemiddeld 200 KBps, weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? anders stuur ik de zooi binnenkort weer terug. Want dit is wel een hele erge duurkoop.

Ook even belangrijk natuurlijk:

Ik heb Ziggo alles in 1 met 20mbit. en 4mbit upload. (tenminste, dat is waar ik voor betaal)

[ Voor 10% gewijzigd door Dakreal op 10-03-2010 18:32 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
SpoTs schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:31:
Ik word onderhand best wel moe van Ziggo... ik haal op dit moment deze snelheden met 3/5 verbindingsstreepjes op mijn 300n lan.

Het modem is via 1gbit doorgeschakeld naar een Linksys 320WRT, en vervolgens via een 300N verbinding komt het op deze pc binnen.

ik heb GEEN torrents aan staan en verder geen downloads.. ik kom HOOG uit als ik een goeie dag heb ik gemiddeld 200 KBps, weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? anders stuur ik de zooi binnenkort weer terug. Want dit is wel een hele erge duurkoop.

Ik heb Ziggo alles in 1 met 20mbit. en 4mbit upload. (tenminste, dat is waar ik voor betaal)
En als je PC/Laptop rechtstreeks aan je modem hangt ? wat haal je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Ik zou eerst even proberen rechtstreeks via het modem(bedraad) en daarna pas verder kijken...

Edit: Te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Net even getest, daar kwam eerst ook een krappe 4 mbit uit, na het resetten van zowel modem als router kwam ik op 20 mbit uit op een rechtstreekse aansluiting :S..

Het zal dus ( vreemd genoeg ) aan het signaal liggen wat naar boven wordt gestuurd door de Router. Ik ga even de plaatsing van de Router observeren wat een mooie plek is.

thx iig voor de hint, ik kom er nog op terug :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
SpoTs schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:02:
Net even getest, daar kwam eerst ook een krappe 4 mbit uit, na het resetten van zowel modem als router kwam ik op 20 mbit uit op een rechtstreekse aansluiting :S..

Het zal dus ( vreemd genoeg ) aan het signaal liggen wat naar boven wordt gestuurd door de Router. Ik ga even de plaatsing van de Router observeren wat een mooie plek is.

thx iig voor de hint, ik kom er nog op terug :)
wat grappig he.. eerst ziggo belachelijk te maken en vervolgens blijkt het aan je eigen spullen te liggen. Soms heb ik het ook echt wel te doen met de helpdesk medewerkers.
Jij spuugt je gal hier, maar der zijn er zat die dreigen met niet betalen, terug sturen.. zonder het eerst bij zichzelf te zoeken.. "nee, kan niet aan m'n eigen spullen liggen.. want ik heb voor 50 euro een super snelle router gekocht"...

die term, vreemd genoeg snap ik ook echt niet. Zelf heb ik een netgear 3700 ding, werkt perfect, maar niet out-of-the-box, in eerste instantie hadden m'n laptops een link van 10mbit en wel een signaal sterkte die volledig was. Na hem hard op 54mbit te hebben gezet gaat het gewoon goed en heb ik altijd een goede verbidning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 11-10 09:54
SpoTs schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:02:
Zo te horen loopt je router na verloop van tijd "vol" waardoor hij teringtraag wordt. Ik heb ook een WRT320N gehad. Je kunt een firmware-update proberen op je router, wellicht dat 'ie het dan langer goed/snel blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

of een draytek vigor met N netwerk kopen. die dingen zijn stabiel en hebben genoeg bandbreedte. Wel stukje duurder dan 50euries :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Sa1 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:14:
[...]

wat grappig he.. eerst ziggo belachelijk te maken en vervolgens blijkt het aan je eigen spullen te liggen. Soms heb ik het ook echt wel te doen met de helpdesk medewerkers.
Jij spuugt je gal hier, maar der zijn er zat die dreigen met niet betalen, terug sturen.. zonder het eerst bij zichzelf te zoeken.. "nee, kan niet aan m'n eigen spullen liggen.. want ik heb voor 50 euro een super snelle router gekocht"...

die term, vreemd genoeg snap ik ook echt niet. Zelf heb ik een netgear 3700 ding, werkt perfect, maar niet out-of-the-box, in eerste instantie hadden m'n laptops een link van 10mbit en wel een signaal sterkte die volledig was. Na hem hard op 54mbit te hebben gezet gaat het gewoon goed en heb ik altijd een goede verbidning.
Nee dit voegt lekker toe, en de reden dat ik ziggo "belachelijk" maak heeft met meer te maken dan alleen internet. Gaarne ook niet meer te reageren op mijn post's laat dat maar aan de echte kerels over.
Volkert schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:17:
[...]

Zo te horen loopt je router na verloop van tijd "vol" waardoor hij teringtraag wordt. Ik heb ook een WRT320N gehad. Je kunt een firmware-update proberen op je router, wellicht dat 'ie het dan langer goed/snel blijft doen.
Kijk hier heb ik wat aan, ik ga even kijken of er een firmware update binnen te halen is. Want hier lijkt het inderdaad op.
mutsje schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:23:
of een draytek vigor met N netwerk kopen. die dingen zijn stabiel en hebben genoeg bandbreedte. Wel stukje duurder dan 50euries :+
http://tweakers.net/price.../?keyword=Linksys+WRT320N

Daarnaast is Linksys/Cisco wel 1 van de betere merken. Dit modem heeft ook een N-standaard aan boord + gigabit lan.

[ Voor 30% gewijzigd door Dakreal op 10-03-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig. Internet provider Versatel Nederland B.V... Zit je niet toevallig op het WiFi netwerk van je buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:38:
[...]

Grappig. Internet provider Versatel Nederland B.V... Zit je niet toevallig op het WiFi netwerk van je buren?
Nope, lijkt me ook erg lastig in dit geval :p

PC --> Router --> via gbitlan naar Modem --> Ziggo.
Volkert schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:17:
[...]

Net even gekeken nieuwste FirmWare is 1.0.03 en die staat ook op de router.

Is het verstandig om alsnog de versie eroverheen te zetten? of gaat ie dan gewoon melden dat de huidige firmware gelijk is?

[ Voor 44% gewijzigd door Dakreal op 10-03-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:39:
[...]

PC --> Router --> via gbitlan naar Modem --> Ziggo.
nvm, ik zag dat je al rechtstreeks aan je modem had gehangen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10 13:12

Nox

Noxiuz

Zo heb ik ooit ook nog eens alles zitten vervloeken van mijn D-link dir825, snelheden kwamen niet boven de 20mbit uit. Bleek ik de wan op mijn laptop aangesloten te hebben met een netwerkbrug naar de wifi van de buren. Had toen geen modem aangesloten om wat voor reden dan ook.

Hier in pc1906 e.o. ligt het internet eruit. Handig als je zat buren hebt met een ADSL abotje en een open wifi. Als dank zet ik de mijne ook altijd open, maar dan wel de guestzone...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
SpoTs schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:36:
[...]

Nee dit voegt lekker toe, en de reden dat ik ziggo "belachelijk" maak heeft met meer te maken dan alleen internet. Gaarne ook niet meer te reageren op mijn post's laat dat maar aan de echte kerels over.
noujah, wat is dit nu weer voor een kinderlijke reactie, op je teentjes getrapt? Wat voegt dit toe? Dat ik werkelijk niet begrijp waarom je direct op ziggo begint te schelden, je geeft aan dat je de boel wilt terugsturen en dat het duurkoop is. Nu blijkt het aan je eigen spullen te liggen. Toegeven dat je zelf fout zat is kennelijk erg lastig. Als jij vindt dat je recht hebt tot klagen moet je misschien dat te kennen geven zodat er dus geen onduidelijkheden hierover ontstaan.

Maar een schrale troost, der zijn er zo velen die exact doen wat jij doet. Het zou zo fijn zijn als hier wat tegen te doen zou zijn, dat men eerst gewoon direct aan het modem hangt en dan pas begint te klagen. Brengt zo veel rust.

K hoop van harte dat het je lukt je linksys zo te krijgen dat hij z'n werkt goed blijft doen. Anders een andere router, en denk daar bijv inderdaad een die draytec of een netgear 3700. Kunnen beide de huidige snelheden goed aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 10-03-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:38:
[...]

Of de buurjongen op zijn Wifi netwerk, dat het daardoor zo langzaam is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 19:07
Dit is wel een heel apart verhaal wat ik nu weer heb, ik heb sinds paar dagen een ziggozakelijk ip adres met de bijbehorende snelheden.

300 kb/s max als download, ik heb me modem activated via helpdesk en deed op dag 1 ook werkelijk met 20mbit downloaden. Hiep hiep hoera, dat is ook wat ik betaal namelijk. Vanaf 2/3 dagen is het internet niet vooruit te branden en heb ik ineens de snelheid van 3mbit. Iemand enig idee hoe dit kan ?

OK Reden van snelheid: brakke router nog altijd, had liever wel de wifi aansluiting maar ja :( dan maar morgen de draytek 2130N bestellen ergens online.

[ Voor 15% gewijzigd door MSoft06 op 10-03-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
SpoTs schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:39:
[...]

Die website haalt de informatie van RIPE af en als jij op internet komt via een IP dat van Versatel (Tele2) is is dat zeker geen Ziggo aansluiting waar je op zit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
bjck schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:50:
[...]

Die website haalt de informatie van RIPE af en als jij op internet komt via een IP dat van Versatel (Tele2) is is dat zeker geen Ziggo aansluiting waar je op zit.
Ik heb inderdaad een Tele 2 verbinding hier in huis, daar heb je gelijk in.

De snelheden van Tele 2 zijn echter wel beduidend hoger:

http://speedtest.ookla.com/result/786147280.png

Ik zal is kijken of m'n router uit zichzelf internet vanaf het tele2 modem pakt. Morgen dan ;-)

lijkt me op zich raar, maar goed.. je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeque

Aeque

Problem solved.
Na nog wat geprobeerd te hebben toch maar Ziggo zelf gebeld.

Bleek dat bij het afronden van de activatie er een of ander signaal naar Ziggo was verstuurd dat er iets niet in de haak was en hij dus de hele verbinding maar afkapte...

Pluspunt is wel dat nadat ik gebeld had de verbinding binnen nog geen 2 min. al weer verkrijgbaar was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu Ziggo 120Mb aan het uitrollen is ben ik op
zoek naar een router die dat fatsoenlijk aan kan en niet vastloopt bij een aantal torrents. Nu
voldoen diverse Draytek-modellen aan mijn wensen (incl. wlan), maar deze modellen hebben geen voip (als in: ouderwetsche telefoon inprikken in de router, die zelf een sip-verbinding maakt). Mis ik iets, of heeft Draytek dit niet?

Alternatief is een Draytek met een los Linksys-ding wat een mini-sip-router is. Zal prima werken, maar ik zou graag QoS op de router zelf gebruiken.

Welke wlan routers gebruiken jullie icm 120Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:15:
zoek naar een router die dat fatsoenlijk aan kan en niet vastloopt bij een aantal torrents. Nu
voldoen diverse Draytek-modellen aan mijn wensen (incl. wlan), maar deze modellen hebben geen voip (als in: ouderwetsche telefoon inprikken in de router, die zelf een sip-verbinding maakt). Mis ik iets, of heeft Draytek dit niet?

Alternatief is een Draytek met een los Linksys-ding wat een mini-sip-router is. Zal prima werken, maar ik zou graag QoS op de router zelf gebruiken.

Ik gebruik zelf de Netgear WNDR-3700, maar heb hem pas 2 weken in gebruik dus veel kan ik er nog niet over zeggen :P. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 25-10 19:01
Zoals al vaker gezegd: De Netgear WNDR3700. Kan het geweld prima aan
Vooral sinds de laatste firmware van februari ben ik er helemaal blij mee. :)

Oh ja, heb hem overigens sinds half oktober en toendertijd aangeschaft vanwege dat Ziggo over ging naar 50Mbit en ik een router wilde hebben die ook de 80Mbit aan zou moeten kunnen (nu dus 120Mbit).

[ Voor 38% gewijzigd door Uberprutser op 11-03-2010 08:33 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Draytek Vigor 2130Vn (Voip en wifi) zou ook moeten verschijnen (naast de huidige modellen Vigor 2130 en 2130n). Je zou eens bij Draytek NL Sales kunnen informeren wanneer dit gepland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:34:
[...]
De Draytek Vigor 2130Vn (Voip en wifi) zou ook moeten verschijnen (naast de huidige modellen Vigor 2130 en 2130n). Je zou eens bij Draytek NL Sales kunnen informeren wanneer dit gepland is.
Gisteren toevallig gemaild, net reactie: geen datum bekend, ze hopen in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:22:
[...]

Gisteren toevallig gemaild, net reactie: geen datum bekend, ze hopen in mei.
Ik gebruik ook de WNDR3700; zie hier mijn bevindingen http://tweakers.net/produ...040/netgear-wndr3700.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over het all in one pakket:

Kan ik een ouderwets (niet hd toestel) aansluiten op de interactieve televisie hd ontvanger of gaat dat niet werken?

En komt er weer eens een actie van Ziggo? Zoals nu van UPC: 25 mb internet + tv + telefonie + 6 maanden film1 voor 45 per maand? Ik zit de site van Ziggo te bekijken, maar zelfs voor een monteur moet je nu 50 euro betalen? Ik heb er niet veel haast bij, als er rond de zomer bijvoorbeeld een leuke actie komt hoor ik het graag.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:49:
Een vraagje over het all in one pakket:

Kan ik een ouderwets (niet hd toestel) aansluiten op de interactieve televisie hd ontvanger of gaat dat niet werken?
Als er een normale SCART-aansluiting op de HD-ontvanger zit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:09:
Als er een normale SCART-aansluiting op de HD-ontvanger zit wel.
Dat begrijp ik :P

Maar ik heb er geen en kan geen plaatje van de achterkant vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
SpoTs schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:01:
[...]

Ik heb inderdaad een Tele 2 verbinding hier in huis, daar heb je gelijk in.

De snelheden van Tele 2 zijn echter wel beduidend hoger:

http://speedtest.ookla.com/result/786147280.png

Ik zal is kijken of m'n router uit zichzelf internet vanaf het tele2 modem pakt. Morgen dan ;-)

lijkt me op zich raar, maar goed.. je weet maar nooit.
Dat *moet* idd wel. Heb zelf ook versatel en ziggo liggen, maar als ik mijn ziggo lijn gebruik zie ik toch echt "casema" staan. Weet niet welk gebied jij zit? D'r zou zoiets moeten staan, maar iig geen versatel.

Overigens vind ik dat je wel kinderachtig reageert: eerst keihard zeiken op ziggo en dan zelf je spullen niet in orde hebben. Om vervolgens te lullen over echte mannen. Echte mannen geven hun fouten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:18:
[...]

Dat begrijp ik :P

Maar ik heb er geen en kan geen plaatje van de achterkant vinden ;)
Al gezocht naar de handleiding van dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:43:
Al gezocht naar de handleiding van dat ding?
Nee, ik ga eens even google opstarten. Dacht dat iedereen hier zo'n ding had :P

Mij lijkt het namelijk wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede review! Bedankt voor de tips allen, deze is inmiddels besteld. Met een Linksys SPA-3102 om mijn ouderwetsche DECT eraan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:22:
[...]

Goede review! Bedankt voor de tips allen, deze is inmiddels besteld. Met een Linksys SPA-3102 om mijn ouderwetsche DECT eraan te hangen.
Je had dan ook de Draytek Vigor 2130n kunnen nemen, maar je hebt nu al een keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Tha_Butcha schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:34:
[...]

Dat *moet* idd wel. Heb zelf ook versatel en ziggo liggen, maar als ik mijn ziggo lijn gebruik zie ik toch echt "casema" staan. Weet niet welk gebied jij zit? D'r zou zoiets moeten staan, maar iig geen versatel.

Overigens vind ik dat je wel kinderachtig reageert: eerst keihard zeiken op ziggo en dan zelf je spullen niet in orde hebben. Om vervolgens te lullen over echte mannen. Echte mannen geven hun fouten toe.
De spullen zijn prima op orde, waar ik alleen niet tegen kan is dat de internetverbinding vanaf het modem vaak wegvalt, en daarnaast nog diverse andere storingen met de overige paketten wat niet in dit topic past en daarom ook niet ga noemen.

Ik ga vanavond even het Tele2 routertje uitmikken en kijken of de verbinding dan stabieler.. lijkt me prachtig als het zo zou zijn, maar het lijkt me erg sterk.

[ Voor 31% gewijzigd door Dakreal op 11-03-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 17:32
SpoTs schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:27:
[...]

De spullen zijn prima op orde, waar ik alleen niet tegen kan is dat de internetverbinding vanaf het modem vaak wegvalt, en daarnaast nog diverse andere storingen met de overige paketten wat niet in dit topic past en daarom ook niet ga noemen.

Ik ga vanavond even het Tele2 routertje uitmikken en kijken of de verbinding dan stabieler.. lijkt me prachtig als het zo zou zijn, maar het lijkt me erg sterk.
Alleen als je via Ziggo het internet op gaat ;) :+
Gebruik je dual-wan op een router?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:31

Onbekend

...

Een vraagje:
Bij ons op het bedrijf hebben we sinds twee weken internet van Ziggo. We hebben het Ziggo Zakelijk Internet Plus Abonnement.
Vanmorgen om half 9 constateerden wij dat er geen internet was. Na wat testen en modem resetten hebben we de zakelijke helpdesk van Ziggo gebeld. Deze persoon heeft allerlei zaken met mij doorgenomen en daarna zou ik een paar testen uitvoeren. Ik heb daarna de tests uitgevoerd en daarna heb ik een tv aangesloten en er bleek helemaal geen signaal aanwezig te zijn.
Vervolgens (om 9 uur) heb ik weer Ziggo gebeld en dit doorgegeven. De man aan de telefoon was gelukkig dezelfde die ik eerder had gesproken en die kon verder niets voor mij doen. Er waren volgens hem nog geen storingen in de buurt gemeld en het zou aan ons netwerk liggen. Als het een storing zou zijn dan zou het volgens die man binnen een kwartier opgelost zijn.

Na een uur heeft mij collega maar eens gebeld en die kreeg een andere man aan de lijn en die wist ons te vertellen dat ze met onderhoudswerkzaamheden bezig waren. Hij kon niet aangeven hoe lang dat zou gaan duren maar dat 75% van de postcodes weer werkten. (Hier hebben we natuurlijk niets aan. ;) )

Pas 's middags om 1 uur was het internet beschikbaar. (Overigens hadden we tijdelijk via onze andere lijn van KPN internet, maar maar die was beperkt bruikbaar.)

Nu heb ik artikel 10 gevonden in het volgende document: http://www.ziggozakelijk....res/SLA_Internet_Plus.pdf

Punt 1: Schijnbaar mogen ze zomaar 8 uur per jaar de internetverbinding eraf gooien. Is dat overal zo en kan dat zomaar?
Punt 2: Er is van tevoren dus geen melding van Ziggo gedaan. Zelfs bij de eerste twee telefoontjes wisten ze nergens vanaf.
Punt 3: "Zoveel mogelijk tussen 4 en 7 uur" Heeft dit punt ook daadwerkelijk toegevoegde waarde in de SLA?

Ik kom tot de conclusie dat ze elke dag gewoon een kwartier het internet eraf kunnen gooien, zonder dat dat verdere gevolgen voor Ziggo zou hebben. Is dat juist?
Verder staat ze per jaar maximaal 3 maanden aan abonnementskosten kunnen vergoeden. Bij ons is dat dus € 80,-- x 3 = € 240,--. Echter, naar schatting heeft ons dit vanmorgen zo'n € 5.000,-- gekost. Als ze totaal maximaal € 240,-- uitkeren kunnen we natuurlijk nooit alles vergoed krijgen. Hoe zit dat bij andere bedrijven?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:40

TFHfony

Professional Weirdo

Onbekend schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:51:

Bij ons op het bedrijf hebben we sinds twee weken internet van Ziggo. We hebben het Ziggo Zakelijk Internet Plus Abonnement.

...

Echter, naar schatting heeft ons dit vanmorgen zo'n € 5.000,-- gekost. Als ze totaal maximaal € 240,-- uitkeren kunnen we natuurlijk nooit alles vergoed krijgen. Hoe zit dat bij andere bedrijven?
Als jullie als bedrijf 5000 euro verliezen door een ochtendje geen internet en jullie hebben gekozen voor een Ziggo standaard zakelijk internet abbo, met een dergelijk SLA, dan dienen jullie degene te ontslaan die deze keuze gemaakt heeft.
Voor een dergelijk bedrag per maand, zijn dit soort voorwaarden normaal.

Kortom: Snel een zakelijke lijn nemen (zal xDSL of Glas zijn) waar je een betere SLA op hebt, maar waar ook bijbehorende maandkosten aan gekoppeld zitten.
Mocht je toch op kosten willen beknibbelen, neem dan een kabel & ADSL en een router die beiden lijnen gebruikt.

Ohw ja, en nogmaals: degene die deze keuze gemaakt heeft er uit mikken...

[ Voor 47% gewijzigd door TFHfony op 11-03-2010 19:27 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30

Cheezus

Luiaard

Ik denk vooral dat als je zo afhankelijk bent van internet dat het je > 1000 euro per uur kost als het uit is gevallen je een wat beter contract of een backup verbinding wil hebben.
Voor 80 euro p/m zal ziggo vast geen hoge uptimes kunnen garanderen, en ook geen 1000 euro/uur schade willen dekken bij uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder staat ze per jaar maximaal 3 maanden aan abonnementskosten kunnen vergoeden. Bij ons is dat dus € 80,-- x 3 = € 240,--. Echter, naar schatting heeft ons dit vanmorgen zo'n € 5.000,-- gekost. Als ze totaal maximaal € 240,-- uitkeren kunnen we natuurlijk nooit alles vergoed krijgen. Hoe zit dat bij andere bedrijven?
Ziggo aanhouden als backup en glas laten leggen met een mooie SLA. Moet lukken voor (een paar) duizend euro per maand, en dat is het waard ook als dat de omzet is die je per uur maakt dankzij je internetverbinding. Natuurlijk is het niet realistisch om een abo te nemen van 80 euro en dan te verwachten dat je inkomstenderving kunt declareren. Dat is heel gebruikelijk overigens, dat staat in ieder fatsoenlijk contract.

En van hele andere orde: wat is de gemiddelde levertijd als je een nieuw consumentenabo aanvraagt (heb al televisie van Ziggo)? Moet ik in dagen denken, weken, ...?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
80 Euro per maand? Da's veel te goedkoop om 99,6-99,9% uptime te kunnen verwachten.

Business DSL bij een beetje provider kost ca. 700 Euro per maand excl. BTW voor 4/4Mbps.

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kan nu eenmaal niet. En juridisch heb je volgens mij in dit geval ook geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:40

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:46:
[...]
En van hele andere orde: wat is de gemiddelde levertijd als je een nieuw consumentenabo aanvraagt (heb al televisie van Ziggo)? Moet ik in dagen denken, weken, ...?
Vrienden hebben vorige maand aangevraagd en is opgeleverd in 2 1/2 week...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
TFHfony schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:01:
[...]

Vrienden hebben vorige maand aangevraagd en is opgeleverd in 2 1/2 week...
Ik heb het in 5 dagen geregeld hiero, AIE Plus aangevraagd, in 1 week werkzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:31

Onbekend

...

Die € 5.000,-- was over de gehele morgen. Gelukkig niet per uur. :)
En toevallig hadden er meer mensen het internet nodig dan normaal, wat onze tweede internetverbinding alleen niet trekt.
Het had ons niet uitgemaakt als wij een paar uur geen internet hadden als dit een paar dagen van tevoren al was gemeld. Dan hadden mijn collega's het internetwerk wel op andere tijdstippen ingepland.

Mijn punt is dat ze bij Ziggo een paar dagen van tevoren wel weten dat ze werkzaamheden gaan uitvoeren, en dat niet netjes naar ons communiceren.
Volkert schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:56:
80 Euro per maand? Da's veel te goedkoop om 99,6-99,9% uptime te kunnen verwachten.
Die beschikbaarheid van 99,6% zetten ze in het SLA, dus dan ga ik er van uit dat dat ook gehaald wordt.
Deze maand heeft 31 dagen = 744 uur. De downtime was 4 uur, dus 4/744 * 100 = 0,54% -> Maximaal behaalbare uptime voor deze maand is 99,46% en dat is dus lager dan de 99,6%.

Maar ik begrijp dat het vermelden van een beschikbaarheid totaal onzin is, omdat ze er ten alle tijden vanaf kunnen en mogen afwijken. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 13-10 13:52
Ik zou er gewoon een klacht over indienen, maar niet rekenen op een volledige vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Laatst online: 11-10 19:18
Het kan voorkomen dat er een bepaalde storing in het netwerk is en dat er werkzaamheden gebeuren en een onderbreking moet plaatsvinden om apparatuur te vervangen waardoor de verbinding helaas down gaat. Normaal gesproken worden klanten altijd tijdig ingelicht als er geplande werkzaamheden zijn buiten het servicewindow (1:00 - 6:00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Greenfielt schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:33:
Heren/Dames,

Sinds een paar dagen heb ik een vreemd probleem....
Ik heb Ziggo AiE plus, verbindingen zijn stabiel maar:

Als ik msn messenger aanmeld en in offline modus blijf, dan blijft de lijn stabiel. Zo snel ik online kom (afwezig of bezet, maakt niet uit) dan valt mijn verbinding weg...

ps. Ik gebruik een Ubee modem & Netgear WNR3500v2
Is inmiddels opgelost. Voor diegene die het willen weten of dezelfde problemen ervaren:
Ik heb MTU op 1400 gezet ipv 1500, dit zorgde ervoor dat msn in iedergeval bleef draaien. Helaas was het bij bestandsoverdrachten of Remote Desktop nog steeds prut. Met Ziggo gebeld, zei konden mij vertellen dat er errors over en weer gingen op de lijn. Ze hebben de modem vanaf de ziggokant een zetje gegeven en nu is het probleem weg. :)

Thnx JeffJuh voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Loekie schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:54:
[...]

Alleen als je via Ziggo het internet op gaat ;) :+
Gebruik je dual-wan op een router?
http://speedtest.ookla.com/result/787133874.png

Nog steeds bedroevend, maarja.. dat zal wel aan de verbinding liggen naar m'n router.
Zet m'n download pc wel iets dichterbij, heb ik er daarmee geen last van.

verbinding is nu daarentegen wel stabiel (valt nu dus niet meer weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:24:

Nog steeds bedroevend, maarja.. dat zal wel aan de verbinding liggen naar m'n router.
Kun je je pc niet met een kabel aansluiten? Dat kan nooit op tegen wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Onbekend schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:30:
Die beschikbaarheid van 99,6% zetten ze in het SLA, dus dan ga ik er van uit dat dat ook gehaald wordt.
Deze maand heeft 31 dagen = 744 uur. De downtime was 4 uur, dus 4/744 * 100 = 0,54% -> Maximaal behaalbare uptime voor deze maand is 99,46% en dat is dus lager dan de 99,6%.
Wellicht berekenen ze de uptime op een heel jaar, dus als ze het nu een paar maanden weer wat beter doen, gaat de uptime weer omhoog en zijn ze je niets verschuldigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 17:32
[...]

Als het met WIFI is, kun je zo'n beetje alles verwachten. Hier haal ik soms de volledige 30/4 draadloos, andere keren niet. Zeker als je ziet dat er hier elke 3 maanden een wifi-accespoint bijkomt klaag ik niet, voor downloaden gebruik ik een aparte server die bekabeld is verbonden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat men hier de retourband eens nagekeken heeft, het modem was er even uit een paar dagen terug.
De upload is nu 4.5 ~ 4.7 Mbit en dat heb ik nooit gehaald tot nu toe, ik zat altijd op 3.9 ~4.2 :)

Nu ik even een week vakantie heb hoop ik even gang te kunnen maken met wat gaten boren door de 2de vloer naar mijn slaapkamer en dan kan ik direct vanuit de meterkast door de huiskamer naar mijn pc toe met een CAT 6 kabel, dan ben ik in ieder geval klaar voor 120Mbit.

Er ligt nu ook wel een CAT 5 kabel en ik krijg ook wel een 1Gbps verbinding, maar aangezien er geen 5E op staat gaat ie er toch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
[...]

Wireless suckt per definitie, alsj e meer wilt doen dan surfen.

Wat is de opzet van je wifi netwerk? Verschillende verdiepingen, zit er veel staal in je huis, heb je een magnetron in de buurt, andere draadloze meuk aanstaan, woon je op een vinex locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:22:
Het schijnt dat men hier de retourband eens nagekeken heeft, het modem was er even uit een paar dagen terug.
De upload is nu 4.5 ~ 4.7 Mbit en dat heb ik nooit gehaald tot nu toe, ik zat altijd op 3.9 ~4.2 :)

Nu ik even een week vakantie heb hoop ik even gang te kunnen maken met wat gaten boren door de 2de vloer naar mijn slaapkamer en dan kan ik direct vanuit de meterkast door de huiskamer naar mijn pc toe met een CAT 6 kabel, dan ben ik in ieder geval klaar voor 120Mbit.

Er ligt nu ook wel een CAT 5 kabel en ik krijg ook wel een 1Gbps verbinding, maar aangezien er geen 5E op staat gaat ie er toch uit.
Bij mij loopt er een 10m Cat6 kabel van de modem naar de router en daarna nog een 7,5 meter Cat5e kabel naar mijn pc en haal download snelheden van 14MB/s. Mij hoor je niet klagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 25-10 19:01
Volkert schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:52:
[...]

Wellicht berekenen ze de uptime op een heel jaar, dus als ze het nu een paar maanden weer wat beter doen, gaat de uptime weer omhoog en zijn ze je niets verschuldigd :)
Sowieso staat er in de voorwaarden dat er alleen restituatie van de abonnementsgelden zal worden gedaan en geen schadevergoeding. Wat verwacht je voor die paar knaken? En die uptime is idd over een jaar uitgesmeerd.

Alleen bij IP Transit, E-VPN en Internet Pro (en vergelijkbare diensten) kan je dit soort zaken contractueel vastleggen.

En als je dan echt zo afhankelijk bent van je internet... Leg er een extra lijntje over een andere drager naast (ADSL / SDSL).

[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 12-03-2010 12:13 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:22:

zelf heb ik overal cat5e liggen en haal m'n 120mbit op alle bekabelde computers. Op m'n mediacenter kan ik met 100MB/sec downloaden van m'n interne servertje en boven waar er een cat5e kabel verbonden is aan een andere via een vies koppelstukje (altijd lullig als je alles gaat verplaatsen en je komt net 3 mtr te kort) haal ik 40MB/sec, maar dat is altijd nog veel sneller dan de internet verbinding aan kan.

cat6 is imo niet nodig, maar als je toch gaat vervangen.. he.. inderdaad dan geef ik je gelijk! succes

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 12-03-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een brief gehad dat ze de verbinding 17 maart opleveren. Op 10 maart aangevraagd, dus 5 werkdagen. Netjes!

Het modem zou binnen twee weken moeten komen, maar ik mag hopen dat het er woensdag is, aangezien ze dan beginnen met factureren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:08:
Het modem zou binnen twee weken moeten komen, maar ik mag hopen dat het er woensdag is, aangezien ze dan beginnen met factureren :P
Facturering begint bij activeringsdatum. Wat weer na de datum is van de levering.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Heb net maar bij winkel de Draytek 2130N gekocht, kon niet langer op 120 kb/s internetten :+

Morgen komt ie al binnen dus dan laat ik hier ook even weten of het inderdaad beter geworden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

iemand enig idee wanneer de snelheden van de alles in 1 pakketten worden verhoogd in postcode gebied; 2713 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:31:
[...]

Facturering begint bij activeringsdatum. Wat weer na de datum is van de levering.
Activeringsdatum is a.s. woensdag (17e). Dat modem moet nog op de post neem ik aan, dus het is allerminst zeker dat dit na de datum van levering is.

Of bedoel je dat ze als activering niet het technisch gereed, maar "in gebruik" bedoelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
iNFiNiTY- schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 08:37:
iemand enig idee wanneer de snelheden van de alles in 1 pakketten worden verhoogd in postcode gebied; 2713 ?
Einde zomer 2010, meer is er niet bekend ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mensen,

Wij beschikken ook over ziggo alles in 1 sinds 3 dagen. TV etc werkt perfect maar het internet werkt alleen vanaf de modem rechtsreeks op een pc.

Zodra ik de netgear (bijgeleverd) ertussen zet, kabel vanaf modem naar i-net poort op de netgear en dan een kabel leg naar een pc dan werkt het al niet meer.

moet ik nog wat veranderen in de netgear modem waardoor het wel gaat werken via de router (netgear) en dus bedraad en draadloos kan werken.

Soms werkt het wel via de netgear maar dan prikte je weer een pc erop met een kabel en viel heel de verbinding weer weg.

Bekende problemen? Wordt er een beetje moe van omdat ik nu al bijna 2 dagen zonder succes bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 11 dagen zit ik zonder internet. Mijn huisbaas moet deze dingen op orde brengen. Het probleem ligt bij een niet betaalde rekening door de oude huisbaas toen we nog Casema hadden.

Ziggo heeft zonder aankondiging, ineens de stekker eruit getrokken. Terwijl onze huisbaas het achterstallige bedrag al had overgemaakt. Sinds de uitval zit hij elke dag aan de lijn met Ziggo en in elk gesprek wordt er weer beloofd dat het internet 'vanavond' of 'morgen' weer ineens zal werken.

Nu zitten we al 11 dagen met het activatiescherm voor onze neus. En 2 dagen terug kreeg ik een brief met nieuwe activatiecode voor tv en radio, dat hebben we alleen helemaal niet, en de code werkt niet.

En dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn met Ziggo, we hebben al vaker meegemaakt dat we ineens een week geen toegang meer hadden tot internet.

Nu ben ik niet op zoek naar een oplossing, ik wil enkel laten weten wat mijn ervaring is met Ziggo. (overigens zit ik nu bij mijn vader thuis ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor tv en radio heb je natuurlijk niets aan een activatie code. Waar zou je dit in moeten vullen dan?
Ik zou zeggen bel de helpdesk, zeg dat je een activatiecode hebt en dat deze niet werkt. Dan zullen zij de boel voor je activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is het probleem, de helpdesk wil niets met mij bespreken, alleen met de huisbaas. Dus het is wachten op hem. Maar nogmaals ik wilde alleen mijn ervaring delen, het probleem kan ik zelf niet oplossen en dat ga ik ook niet doen, dat is afwachten tot de huisbaas het oplost.

In ieder geval ben ik niet zeer tevreden over ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iemand anders ook last van een storing in postcodegebied in of nabij 3522 (Utrecht)?
.edit: ah, nvm, het werkt alweer

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 13-03-2010 13:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-10 16:33

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:09:
Hallo Mensen,

Wij beschikken ook over ziggo alles in 1 sinds 3 dagen. TV etc werkt perfect maar het internet werkt alleen vanaf de modem rechtsreeks op een pc.

Zodra ik de netgear (bijgeleverd) ertussen zet, kabel vanaf modem naar i-net poort op de netgear en dan een kabel leg naar een pc dan werkt het al niet meer.

moet ik nog wat veranderen in de netgear modem waardoor het wel gaat werken via de router (netgear) en dus bedraad en draadloos kan werken.

Soms werkt het wel via de netgear maar dan prikte je weer een pc erop met een kabel en viel heel de verbinding weer weg.

Bekende problemen? Wordt er een beetje moe van omdat ik nu al bijna 2 dagen zonder succes bezig ben.
Zorg ervoor dat de netgear mbv DHCP een adres opvraagt, en als je je pc aangesloten hebt gehad, reset dan eerst je ziggo modem.

Dus: netgear aan je ziggo modem hangen, stroom van het ziggo modem af, stroom erop, stroom van de netgear af, stroom erop. Dan zou de netgear een adres op moeten vragen, en ziggo zou er een moeten geven.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:28:
Ja dat is het probleem, de helpdesk wil niets met mij bespreken, alleen met de huisbaas. Dus het is wachten op hem. Maar nogmaals ik wilde alleen mijn ervaring delen, het probleem kan ik zelf niet oplossen en dat ga ik ook niet doen, dat is afwachten tot de huisbaas het oplost.

Je kent de beste man zijn naam toch wel ? Dat vroegen ze bij mij ook namelijk als enige + adres. Nou poe poe, dat is lastig zeg :P

Snelheid is nu wel op orde, schommelt nog wel een beetje, schijnbaar moet het modem even trainen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mij wordt niks gevraagd terwijl ik een andere achternaam heb dan mams.
Blijkbaar is adres+postcode enzo genoeg info...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja toen ik t vroeg wilde ze mn rekening nummer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 07:13
Hier: Ziggo alles-in-1 Plus. Sinds twee maandjes het Ubee modem ipv Motorola.
Eigenlijk nooit problemen gehad op wat kleine dingetjes na.
Usenet download (tweaknews) was eigenlijk altijd stabiel wat de snelheid betreft. Sinds ongeveer een week of twee is dat echter zeer wisselend. Na wat resets van modem en router (Airport Extreme) heb ik weer eens OpenDNS in mijn router ingesteld. And guess what? De downloadsnelheid is weer stabiel!
Ze moeten bij Ziggo wat veranderd hebben, want vanzelf gaat dat niet.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:28:

Groot gelijk dat ze je niet willen helpen, jij bent hun abonnee niet.
Maar als je toch wat voor elkaar wilt krijgen, doe je voor als je huisbaas (benodigheden: mannelijke stem, gebruikt zijn achternaam, en je postcode), soms het klantnummer maar dat staat wel op de brief bij het activatie nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 24-10 08:53
Mij hebben ze altijd nog geholpen als ik voor anderen bel, zelfs als ik helemaal niet op dat adres ben.
Ik heb zelfs gebeld vanuit mijn eigen huis, om mijn zus over te laten stappen naar Alles in 1 zonder dat ze mijn zus daarover hebben ingelicht.

Om je je zelf te kunnen activeren zou ik gewoon nog een keer bellen het enige wat je door geeft is de postcode + huisnummer en MAC adres van de modem. Zo heb ik dat ook bij mijn oma gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En desnoods zeg je gewoon je eigen naam, maar vertel je dat je voor de eigenaar een het klussen bent omdat hij niet technisch is. huisadres en mac nummer zal dan inderdaad ook wel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:40:
[...]

Zorg ervoor dat de netgear mbv DHCP een adres opvraagt, en als je je pc aangesloten hebt gehad, reset dan eerst je ziggo modem.

Dus: netgear aan je ziggo modem hangen, stroom van het ziggo modem af, stroom erop, stroom van de netgear af, stroom erop. Dan zou de netgear een adres op moeten vragen, en ziggo zou er een moeten geven.
bedankt voor je reactie.

Ik heb dit alles al gedaan en het valt weer na 5 min of soms na 2 uur weg.
Zaterdag nog gebeld met Ziggo en die zeggen dat er 3 mac adressen bekend waren bij hen. Dus op hun advies heb ik het modem ruim 20 minuten uit gezet en de router ook en toen de modem opgestart en ruim 10 minuten gewacht en daarna de router aangezet (netgear).

laptop kan verbinden met netgear router en heeft dan ook een connectie met i-net. Maar de i-net connectie was daarna weer na 5 min weg terwijl de laptop verbonden blijft met de netgear.

Als ik de netgear vervang door een linksys dan lijkt het iets beter te gaan. Heb meestal connectie van 2 uur maar ook dan valt alles weg. Gisteren 1,5 uur bf2 bad company 2 online gespeeld maar half uur nadat ik gestopt was hadden we geen i-net meer.

Vanavond ga ik eens proberen om het modem weer rechtstreeks aan te sluiten op de laptop en dan kijken of de verbinding weer weg valt. Dan kan ik uitsluiten of het aan de routers ligt of aan de modem.

Wellicht hebben jullie nog handige tips?

Alvast bedankt

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week weer eens een abonnement genomen op het digitale tv keuzepakket: digitaal totaal. Dat heb ik ook bevestigd gekregen in een brief.

Nu heeft Ziggo echter ook (per ongeluk denk ik) het premiumpakket sport1 opengezet. Hierover staat niks in de brief. Moet ik dit ergens melden of kan ik gewoon blijven kijken?

Mijn schoonouders hebben hetzelfde, maar dan met eredivisie live. Dat ontvangen ze al een jaar gratis en ze betalen er nooit voor.

Komt iemand dit bekend voor? Ik wil niet achteraf een rekening ontvangen, maar als ze het per ongeluk aangezet hebben hoor je mij niet klagen. Er komt wel leuk voetbal voorbij namelijk en daar zeg ik geen nee (mits het gratis is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:41:
Ik heb vorige week weer eens een abonnement genomen op het digitale tv keuzepakket: digitaal totaal. Dat heb ik ook bevestigd gekregen in een brief.

Nu heeft Ziggo echter ook (per ongeluk denk ik) het premiumpakket sport1 opengezet. Hierover staat niks in de brief. Moet ik dit ergens melden of kan ik gewoon blijven kijken?

Mijn schoonouders hebben hetzelfde, maar dan met eredivisie live. Dat ontvangen ze al een jaar gratis en ze betalen er nooit voor.

Komt iemand dit bekend voor? Ik wil niet achteraf een rekening ontvangen, maar als ze het per ongeluk aangezet hebben hoor je mij niet klagen. Er komt wel leuk voetbal voorbij namelijk en daar zeg ik geen nee (mits het gratis is).
Je hebt de eerste maand ong, dit als proefpakket. Doen ze als lokkertje

Pagina: 1 ... 24 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!