After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dan kun je dus je eigen domeinnaam via DynDNS laten verwijzen naar je Dynamic IP.
Dan hoef je niet te werken met CName's of de door hun gebruikte domeinnamen.
Het kost een paar dollar per jaar, dus je moet het er wel voor over hebben, maar wel netter (vind ik).
Voor mijn Ziggo account gebruik ik dus DynDNS, Nameservers en Mail server Relay (omdat ze op een andere poort kunnen afleveren) en mocht Ziggo er uit liggen, dan publiceert mijn router automatisch het public IP van mijn backup DSL account.
Ideaal (als je zoals ik veel op reis bent en afhankelijk van je server thuis voor mail etc)
http://www.deyterra.com
Ik heb de all in one (20mbit down) en woon in Zoetermeer. Direct even naar speedtest.net gegaan die mij vertelde dat ik op 19,4Mbit zit (heel nice, had 8 bij online!).
Ben benieuwd wanneer in Zoetermeer de snelheid omhoog gaat, volgens mij zou dit abo naar 30mbit gaan?
Einde zomervakantie 2010. Officieel krijg je een upgrade naar 22 Mbit/s, het realistische maximum van het Motorola modem, maar er is al een aantal mensen (in andere steden) die met hun Ubee modem naar de oorspronkelijk aangekondigde 30 Mbit/s zijn gegaan.wrvk82 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:36:
Ben benieuwd wanneer in Zoetermeer de snelheid omhoog gaat, volgens mij zou dit abo naar 30mbit gaan?
Op zich wel apart dat de webinterface van het motorola modem een downstream snelheid van 50mbit toont en upstream van 11mbit...Volkert schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:52:
[...]
Einde zomervakantie 2010. Officieel krijg je een upgrade naar 22 Mbit/s, het realistische maximum van het Motorola modem, maar er is al een aantal mensen (in andere steden) die met hun Ubee modem naar de oorspronkelijk aangekondigde 30 Mbit/s zijn gegaan.

Kreeg een paar keer rare waarden maar bovenstaande sloeg alles.
Postcode: 2911 Modem: Ubee Abo: AIE Plus
Helaas terug naar de realiteit na een test op speedtest.net:

Altijd wel tevreden geweest met Ziggo. Verhuizing na samenwonen is perfect verlopen. Binnen één dag is alles overgezet zonder problemen.
2 x de helft
Technisch geen probleem, 120 Mbit/s kan die ook makkelijk aan.thefxr schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:54:
ik heb een arris modem, kan die ook naar 30mbit of krijg ik gewoon 22 mbit? (limburg)
Ik zou uitgaan van die 22 Mbit/s, waar je over een tijdje "recht" op hebt, dan kan het alleen maar meevallen.
Netter? Mja... ach, als het werkt, vind ik het bestrally schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:14:
Sterker nog... Je kunt bij DynDNS ook een Name Server account afsluiten dat ze de DNS voor je domein kunnen draaien.
Dan kun je dus je eigen domeinnaam via DynDNS laten verwijzen naar je Dynamic IP.
Dan hoef je niet te werken met CName's of de door hun gebruikte domeinnamen.
Het kost een paar dollar per jaar, dus je moet het er wel voor over hebben, maar wel netter (vind ik).
Voor mijn Ziggo account gebruik ik dus DynDNS, Nameservers en Mail server Relay (omdat ze op een andere poort kunnen afleveren) en mocht Ziggo er uit liggen, dan publiceert mijn router automatisch het public IP van mijn backup DSL account.
Ideaal (als je zoals ik veel op reis bent en afhankelijk van je server thuis voor mail etc)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Het kan ook gratis:rally schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:14:
Sterker nog... Je kunt bij DynDNS ook een Name Server account afsluiten dat ze de DNS voor je domein kunnen draaien.
Je maakt een gratis DynDNS accountje aan. Je installeert de client op je PC (of stelt DynDNS in op je router als deze dat ondersteunt), gaat naar de huidige DNS zonefile van je domeinnaam, en maakt daar een CNAME record aan naar je DynDNS hostname.
Zo heb ik het ook gedaan, en dat werkt uitstekend!
Arris kan 80mbit aan. daarom krijgt iedereen een ubee toegestuurd.Volkert schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:25:
[...]
Technisch geen probleem, 120 Mbit/s kan die ook makkelijk aan.
Ik zou uitgaan van die 22 Mbit/s, waar je over een tijdje "recht" op hebt, dan kan het alleen maar meevallen.
Aha ok. Ik hou het nog wel even uit met 19 mbitVolkert schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:52:
[...]
Einde zomervakantie 2010. Officieel krijg je een upgrade naar 22 Mbit/s, het realistische maximum van het Motorola modem, maar er is al een aantal mensen (in andere steden) die met hun Ubee modem naar de oorspronkelijk aangekondigde 30 Mbit/s zijn gegaan.
Heb trouwens een ubee modem. Kijk uit naar de 30Mbit!
Ze kunnen het wel aan, maar bij ons iig niet stabiel.teksetter schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:11:
[...]
Arris kan 80mbit aan. daarom krijgt iedereen een ubee toegestuurd.
[edit] Even crossposten, zijn er nog meer mensen met een Ubee en een Dlink 655 router, waarvan de router vastloopt als er met 120 Mb gedownload word (en ja het is echt de router en niet het modem). Als ik via de pc van mijn vriendin download met meer dan 4 draadjes (is aangeloten op een 100 Mb switch die weer naar de router loopt) dan loopt ie vast. Nu weet ik een workarround, maar wil graag weten waarom het gebeurt).
[ Voor 46% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-03-2010 17:27 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Met een universele afstandsbediening heb ik dit probleem overigens niet, dus het ligt niet aan de decoder.
Collega van me heeft 120/10 op een arris, superstabiel...teksetter schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:11:
[...]
Arris kan 80mbit aan. daarom krijgt iedereen een ubee toegestuurd.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Staat er iets van firewall of content filter aan in de router? kan nl zijn dat de cpu naar 100% gaat.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:08:
[...]
Ze kunnen het wel aan, maar bij ons iig niet stabiel.
[edit] Even crossposten, zijn er nog meer mensen met een Ubee en een Dlink 655 router, waarvan de router vastloopt als er met 120 Mb gedownload word (en ja het is echt de router en niet het modem). Als ik via de pc van mijn vriendin download met meer dan 4 draadjes (is aangeloten op een 100 Mb switch die weer naar de router loopt) dan loopt ie vast. Nu weet ik een workarround, maar wil graag weten waarom het gebeurt).
Morgen maar even bellen met Ziggo. Nog geen tijd gehad. Er zijn geen storingen gemelf bij Ziggo.
Gr,
Hans
Ik heb die decoder vrijwel alleen nog maar met de Logitech Harmony 885 gebruikt, maar ook daarmee moet ik in verhouding meer richten dan bij bijv mijn TV. Dus ik denk dat het een combi van een ontvanger met een net iets kleinere hoek is, met een afstandsbediening met een nog kleinere hoek.PWSoft schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:11:
Is het normaal / hebben jullie ook dat je bij de Samsung dcb-h380r de afstandsbediening echt op de IR ontvanger van de decoder moet richten om een beetje te kunnen zappen? Ik heb al nieuwe batterijen in de afstandsbediening gedaan maar dat heeft geen verbetering gebracht.
Met een universele afstandsbediening heb ik dit probleem overigens niet, dus het ligt niet aan de decoder.
Verwijderd
erg instabiel internet. Gister een halve dag zonder internet gezeten.
En ja, ik haal de laatste weken gemiddeld 30mb/s down, met mijn "Alles-in-1 Extra"
abbo (arris modem). Zal ze binnenkort weer even gaan bellen, ik begin er nu wel een beetje
ziek van te worden
Heeft iemand trouwens enig idee wanneer de snelheidsupgrade in de kop van Noord-Holland
wordt doorgevoerd ? (1777)
Eerst hadden we een Zyxel router, deze had constant een verbinding openstaan naar zijn werk. Hierdoor kon je intern gewoon pingen naar het andere IP adres bij hem op werk.
Nu heb ik sinds een tijdje Ziggo, maar natuurlijk zonder er bij na te denken over de VPN verbinding zijn we overgestapt. Ik gebruik een Netgear WNR3500v2, volgens de specificaties moet er de mogelijkheid zijn voor 2 VPN tunnels, maar helaas kan ik hier niets over vinden.
Heeft iemand ervaring hiermee of zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit instel?
waarschijnlijk zijn dat tunnels zodat jij vpn server kunt zijn...niet dat je vandaaruit een vpn op zet naar z'n werk.Greenfielt schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:56:
Ik ben aan het kijken hoe ik een VPN verbinding kan opzetten naar bijvoorbeeld het werk van mijn vader.
Eerst hadden we een Zyxel router, deze had constant een verbinding openstaan naar zijn werk. Hierdoor kon je intern gewoon pingen naar het andere IP adres bij hem op werk.
Nu heb ik sinds een tijdje Ziggo, maar natuurlijk zonder er bij na te denken over de VPN verbinding zijn we overgestapt. Ik gebruik een Netgear WNR3500v2, volgens de specificaties moet er de mogelijkheid zijn voor 2 VPN tunnels, maar helaas kan ik hier niets over vinden.
Heeft iemand ervaring hiermee of zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit instel?
met ruim 12MB per seconde downloaden we nu
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dus:
Alles in één
Telefonie abonnement
Losse pakketten waar telefonie bij zit
[ Voor 48% gewijzigd door vr6-only op 06-03-2010 17:26 ]
It ain't stupid if it works!
Zo staat het inderdaad op de site echter las ik hier in een topic dat ik niet terug kan vinden dat het alleen gratis zou zijn wanneer het gaat om 2 alles in 1 abonnees. Vandaar de verwarring.vr6-only schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:25:
Is altijd gratis tussen Ziggo telefonie abonnees.
Dus:
Alles in één
Telefonie abonnement
Losse pakketten waar telefonie bij zit
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb net deze test gedaan (1000mb.bin) maar kom 'maar' tot 5.9MB.Volkert schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:57:
[...]
Als je:
- 's Ochtends
- rechtstreeks op het modem zonder router
- bekabeld (dus niet wireless)
- na een reset van modem
- een ECHTE test
gedaan hebt en het blijft zo laag, dan zou ik gaan bellen.
Onder een echte test versta ik het downloaden van 1GB via speedtest.bbned.nl of het downloaden van de nieuwsgroepen via een payserver. Vertrouw niet op flutspeedtestjes want er komt toch steeds iets anders uit.
als je een 1GB file binnenhaalt van NXS (glasvezel.nu) heb je echt je volledige snelheid. Ik had net 13.9MB
(tja, waar heb je eigenlijk deze snelheid voor nodig?)
http://www.nxs.nl/files/1000mb.bin
Dat 'hoort' ja. Fijn is het echter niet..PWSoft schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:11:
Is het normaal / hebben jullie ook dat je bij de Samsung dcb-h380r de afstandsbediening echt op de IR ontvanger van de decoder moet richten om een beetje te kunnen zappen? Ik heb al nieuwe batterijen in de afstandsbediening gedaan maar dat heeft geen verbetering gebracht.
Vervelend inderdaad. Heeft de Humax dat minder?
De datakabel, tussen het AOP en de modem, is dat een gewone coax kabel (met f-connector dan)? Ik zou deze graag willen vervangen voor een kabel van ~ 2,5 meter lang om het modem op een wat minder opvallende plaats te kunnen zetten. Zou een langere datakabel de internet snelheid omlaag kunnen halen?
[ Voor 26% gewijzigd door pascalw op 06-03-2010 19:42 ]
Gezien alle verhalen, valt het me nog niet tegen.
3 achtereenvolgende tests (Den Haag, 2542 btw):
1)

2)

3)

Kortom, zit ergens rond de 30 om 3,5 Mbit
Een vierde test vlak hierna kwam op 49 om 3.5 uit...maar da's wel erg veel van het goede
Nou alleen hopen dat mijn modem niet te warm wordt. Anders moet ik hem omruilen met die andere Ubee die Ziggo me al eerder toegestuurd had en ook stof stond te trekken
Edit: net ook nog even met een download van een file van 1GB van NXS geprobeerd - en daar haal ik idd 30Mbit sustained
* The Eagle blij is
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 06-03-2010 22:15 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Deze router support geen VPN tunneling vanuit de hardware zelf. Je kunt wel gewoon vanuit Windows een VPN tunnel opzetten (mits je in de router VPN passthrough hebt ingesteld).Greenfielt schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:56:
Ik ben aan het kijken hoe ik een VPN verbinding kan opzetten naar bijvoorbeeld het werk van mijn vader.
Jij bent waarschijnlijk op zoek naar zoiets als dit: http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/BEFVP41
Een ingebouwde IPSec-coprocessor van Hifn maakt volledige geheimhouding mogelijk bij het openen en uitwisselen van de gevoeligste gegevens tussen uw huis en het bedrijfsnetwerk of tussen filialen of bijkantoren, zonder de extra kosten van IPSec VPN-clientsoftware voor elke computer.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 23:10 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Abonnementje nemen?HaTe schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:54:
Helaas is nu na 5 maanden de preview periode afgelopenBegin toch film1 en Discovery HD te missen

rare is dat ping altijd 500 is
ik zit in 7944 Meppel (test gemeente)
Speel ook Balls Connect en Repeat
yep, met usenet haal ik de volle snelheidOnbekend schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:28:
En lukt het je ook om de 120Mbps helemaal dicht te trekken met data van normale websites en/of downloads? Of moet je eigenlijk met meerdere computers van de internetverbinding gebruik maken om van de totale 120Mbps te genieten?
Verwijderd
Snelheid mag ik niks over klagen. 49.00mbs

en zoals je ziet in het grafiekje redelijk stabiel

Iets mis met deze waardes:
Downstream
DCID Freq Power SNR Modulation Octets Correcteds Uncorrectables
Downstream 1 20 250.00 MHz -2.70 dBmV 34.63 dB 256QAM 42443 4051 0
Downstream 2 1 194.00 MHz -1.02 dBmV 35.97 dB 256QAM 257 1064 0
Downstream 3 2 202.00 MHz -1.02 dBmV 35.97 dB 256QAM 257 2042 279
Downstream 4 19 242.00 MHz -1.97 dBmV 34.63 dB 256QAM 257 7388 0
Reset FEC Counters
Upstream
UCID Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 1 36.00 MHz 41.25 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 5120 kSym/s 64QAM
[ Voor 65% gewijzigd door TFHfony op 07-03-2010 12:40 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Discovery HD en Nat. Geo HD zijn echt die 3,95 waard per maandHaTe schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:54:
Helaas is nu na 5 maanden de preview periode afgelopenBegin toch film1 en Discovery HD te missen
Verwijderd
Niet echt, upstream is wat laag, maar daar zit het probleem niet, downstreams zien er ook redelijk uit.TFHfony schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:30:
Hmmm, Ziggo is momenteel niet vooruit te branden hier in Bavel (bij Breda)
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hier inmiddels weer goed. De prik een tijdje van het modem afgehaald en nu loopt het weer als vanoudsNoxiuZ schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:36:
Nou, downstream zit hier net als vorige week ook weer op drama. Upstream geen problemen, megastabiel. Heb erover gebeld, zou teruggebeld worden maar niente. Niks gehad. Straks maar weer eens bellen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Telkens op ongeveer vaste tijdstippen had ik geen internet meer. Modem aan en weer uitdoen was de oplossing. Alleen dit werd dagelijks en vervelend.. Echter inene werkde deze vervelende oplossing niet meer (afgelopen vrijdag aaf). Ik modem en router uit gedaan en dan weer modem en daarna router aan. Kreeg weer geen internet of wel internet voor 10 sec en daarna weer niks.
Ziggo deed melden dat alles ok was.. Ook met het modem. Wat ik wel vreemd vond aangezien ik direct met kabel op het modem zat en ik met meerdere laptops op het modem voor die meneer testen heb uitgevoerd (ping etc). Uit deze testen bleek dat ik geregeld maar 25% van mijn pakketjes terug kreeg. Maar ook soms weer wel veel.
Ze hebben op afstand de config opnieuw erin gezet en dit heeft niet echt wat geholpen. Er zou maandag een monteur komen.
Ik heb ondertussen een ander router die ik nog had liggen erop aangesloten en het viel me op dat deze het wel goed deed. Wat bleek in dat router had ik nog de open DNS server adressen erin staan.
Echter heb ik nu een Draytek 2130N en deze ondersteunt nog niet op de DHCP van de WAN een andere DNS server (Draytek wanneer komt dat nu eens! ik heb een mail van 2,5 maand terug dat deze spoedig zou komen...). Ik heb mijn Draytek op hetzelfde IP adres ingesteld en gateway als waar mijn reserve routertje (DIR 635) verbinding had. Nu werkt het feiloos.
Is het bij jullie ook niet gewoon de DNS van Ziggo?
Verwijderd
1 tot 2mbit down, 3mbit up <speedtest.ziggo.nl)
[b]25kb - 100kb down <speedtest.bbned.nl)
Wtf ziggo ?, dit vind ik echt bespottelijk. Ik kom 48mbit downstream te kort !
En, nee ik heb geen mail/brief over onderhoud ontvangen.
Locatie,
Hippolytushoef (kop van noord-holland), 1777
Modem al gereset etc, heb er al een aardige tijd last van. Wat vinden jullie hier
nou van ?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 19:26 ]
Als je je computer rechtstreeks bekabeld op het modem aansluit (zonder router), je pc opstart in veilige modus en een speedtest doet op speedtest.ziggo.nl kan je uitsluiten dat het probleem niet in je interne netwerk zit.Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:19:
Zo mijn internet snelheid is echt om te janken (Alles-in-1 Extra pakket)
1 tot 2mbit down, 3mbit up <speedtest.ziggo.nl)
[b]25kb - 100kb down <speedtest.bbned.nl)
[afbeelding]
Wtf ziggo ?, dit vind ik echt bespottelijk. Ik kom 48mbit downstream te kort !
En, nee ik heb geen mail/brief over onderhoud ontvangen.
Locatie,
Hippolytushoef (kop van noord-holland), 1777
Modem al gereset etc, heb er al een aardige tijd last van. Wat vinden jullie hier
nou van ?
Haal je op die manier je snelheid nog niet dan even bellen naar de helpdesk, kunnen ze het voor je nakijken.
Verwijderd
Had deze test al uitgevoerd. Scheelde echt bijna niets !Spacespider schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:37:
[...]
Als je je computer rechtstreeks bekabeld op het modem aansluit (zonder router), je pc opstart in veilige modus en een speedtest doet op speedtest.ziggo.nl kan je uitsluiten dat het probleem niet in je interne netwerk zit.
Haal je op die manier je snelheid nog niet dan even bellen naar de helpdesk, kunnen ze het voor je nakijken.
Zal even contact opnemen met de helpdesk, ben er nu wel klaar mee
Stage Download
[Time-Taken]: 3 minutes 27 seconds
[Avg-Speed]: 5753kB/s
Stage Download
[Time-Taken]: 12 minutes 5 seconds
[Avg-Speed]: 1653kB/s
2 files van ongeveer gelijke omvang, dikke gigabyte.
Meesten van ons weten overigens wel wanneer hun router roet in het eten gooit. Hij staat nu sinds vandaag hier op mijn kamer (wil ook wifi op zolder) dus dan gaat het makkelijk. Maar voorheen ging ik echt niet met een laptop in de meterkast hoor. Had ook altijd gelijk dat de router weinig problemen veroorzaakt, zeker als het veel voorkomend is zoals hier. Ik woon halverwege NH en heb dezelfde problemen gehad.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik heb zaterdag DynDNS in gebruik genomen, en inderdaad: dat werkt uitstekend!Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:34:
[...]
Het kan ook gratis:
Je maakt een gratis DynDNS accountje aan. Je installeert de client op je PC (of stelt DynDNS in op je router als deze dat ondersteunt), gaat naar de huidige DNS zonefile van je domeinnaam, en maakt daar een CNAME record aan naar je DynDNS hostname.
Zo heb ik het ook gedaan, en dat werkt uitstekend!
DynDNS CName doorgezet naar m'n eigen domain, en 't werkt als een dolle!
Al met al valt me de terugkeer bij Ziggo (ben van 2000 tot 2005 al @Home klant geweest) niet tegen. Wel merkte ik gisteren dat de downstream niet echt stabiel was ; flapperde tussen de 10 en 20 mbit.
Die hogere upstream is echt lekker (ik zat bij Online, met 1 mbit up) ; vanaf 't werk maak ik nu gebruik van m'n thuis PC als proxy en RDP host, en 3 Mbit upstream is daarbij best lekker. (Via WinSSHD/Tunnelier)
Verwijderd
Downstream 3 heeft wel erg veel uncorrectables. Dat is best wel extreem ten opzichte van de andere kanalen. (Meer dan 10%, terwijl boven de 2,5% het al aandacht vergt)TFHfony schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:30:
Hmmm, Ziggo is momenteel niet vooruit te branden hier in Bavel (bij Breda)
[afbeelding]
Iets mis met deze waardes:
Downstream
DCID Freq Power SNR Modulation Octets Correcteds Uncorrectables
Downstream 1 20 250.00 MHz -2.70 dBmV 34.63 dB 256QAM 42443 4051 0
Downstream 2 1 194.00 MHz -1.02 dBmV 35.97 dB 256QAM 257 1064 0
Downstream 3 2 202.00 MHz -1.02 dBmV 35.97 dB 256QAM 257 2042 279
Downstream 4 19 242.00 MHz -1.97 dBmV 34.63 dB 256QAM 257 7388 0
Reset FEC Counters
Upstream
UCID Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 1 36.00 MHz 41.25 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 5120 kSym/s 64QAM
Maar met 35 dB zou je wel genoeg moeten hebben (ik geloof 30 minimum, 33+ aanbevolen). Ik haal zelf ronde de 40. Je zou eens je kabels kunnen loshalen en het opnieuw aansluiten (modem zo dicht mogelijk (max 1,5m) van het aansluitpunt vandaan)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 11:27 ]
Hij is 3 maanden geleden door een Ziggo monteur opnieuw aangesloten incl. nieuwe splitter. Zit een kabeltje van nog geen meter tussen. En het erge is: Het Ziggo kastje staat naast mijn huis :-)Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:18:
[...]
Nou,je 4 downstream kanalen zijn op het randje. Zou minimaal 35 moeten zijn, daar zit je dus 2x net boven en 2x net onder. Misschien je kabel eens opnieuw aansluiten (je modem uiteraard zo dicht mogelijk (1,5meter) op je aansluitpunt, en je rv/radio/data splitter uiteraard direct op het aansluitpunt)
Vreemd trouwens dat er bij jou de power in dBmV staat, en de SNR in dB. Bij de Ubee is het precies anders om.
Misschien is het wel wraak van Ziggo: Ik heb ze gedwongen het kastje te laten verplaatsen (4 jaar geleden bij de oplevering van het huis).
Verwijderd
Ik heb mijn reply net aangepast (niet verwacht dat iemand zo snel zou reageren)TFHfony schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:25:
[...]
Hij is 3 maanden geleden door een Ziggo monteur opnieuw aangesloten incl. nieuwe splitter. Zit een kabeltje van nog geen meter tussen. En het erge is: Het Ziggo kastje staat naast mijn huis :-)
Misschien is het wel wraak van Ziggo: Ik heb ze gedwongen het kastje te laten verplaatsen (4 jaar geleden bij de oplevering van het huis).
Ik zou fout met mijn 35dB, dat zou voor upload het aanbevolen minimum zijn.
Maar als dat allemaal goed is aangesloten dan zou ik het zelf niet weten wat de oplossing is. Misschien even Ziggo bellen. Heb je wel klachten?
Oktober had ik nog een UBEE modem die er elke dag wel een keer eruit lag, anno maart heb ik een UBEE modem wat goed werkt en snel internet.
Ziggo verdient soms geen schoonheidsprijs maar moet zeggen dat ik na alles wel tevreden ben, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Sommige mensen zullen zeggen bij het zien van onderstaande test,ik mis snelheid,ik zeg......meer als tevreden
Op dit moment niet meer: De boel lijkt weer helemaal stabiel. De lijn heeft alleen wel 2 dagen lopen klapperen. Maargoed, we kijken het rustig even aan. Die 2 dagen hebben we prima overleefd hoor ;-)Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:29:
[...]
Ik heb mijn reply net aangepast (niet verwacht dat iemand zo snel zou reageren)
Ik zou fout met mijn 35dB, dat zou voor upload het aanbevolen minimum zijn.
Maar als dat allemaal goed is aangesloten dan zou ik het zelf niet weten wat de oplossing is. Misschien even Ziggo bellen. Heb je wel klachten?
Zo, dat gaat wel lekker snel daar :)> Worden pagina's nu ook instant weergegeven als je aan het browsen bent? Klik -> klaar.Flex schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:39:
Vanochtend zag ik dat de upgrade heeft plaatsgevonden hier in Den Haag, oktober nog 50/5 Mbps nu 120/10 Mbps...en dat voor hetzelfde geld![]()
Oktober had ik nog een UBEE modem die er elke dag wel een keer eruit lag, anno maart heb ik een UBEE modem wat goed werkt en snel internet.
Ziggo verdient soms geen schoonheidsprijs maar moet zeggen dat ik na alles wel tevreden ben, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Sommige mensen zullen zeggen bij het zien van onderstaande test,ik mis snelheid,ik zeg......meer als tevreden![]()
[afbeelding]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Downoadsnelheid zegt natuurlijk niets over responsetijden van alle servers die komen kijken bij het opvragen van een pagina. Dus of je nou 20mbit of 120mbit hebt, denkt dat het met webpagina's wel mee zal vallen.Eldariel schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:48:
[...]
Zo, dat gaat wel lekker snel daar :)> Worden pagina's nu ook instant weergegeven als je aan het browsen bent? Klik -> klaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Ascathon op 08-03-2010 12:06 ]

Voorheen haalde ik 20 mb/s
[ Voor 9% gewijzigd door Reticulum op 08-03-2010 15:25 ]
Ik merk echt geen verschil tussen mijn 20Mbit DSL lijntje en mijn Ziggo 120Mbit verbinding qua opbouw van pagina's dus dat verschil is te verwaarlozen.Zo, dat gaat wel lekker snel daar :)> Worden pagina's nu ook instant weergegeven als je aan het browsen bent? Klik -> klaar.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
ligt aan je browser en pingtijden, sommige browsers kan je opvoerenBallebek schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:21:
[...]
Ik merk echt geen verschil tussen mijn 20Mbit DSL lijntje en mijn Ziggo 120Mbit verbinding qua opbouw van pagina's dus dat verschil is te verwaarlozen.
Downloaden en updloaden wel.
Voor mij was daarna de grootste snelheidsverbetering toen ik gebruik ging maken van de OpenDNS DNS servers.
Het browsen zal ook niet sneller gaan als je van 50 naar 80 of 120Mbit gaat. Zulke snelheden maakt het echt niet meer uit. Dit is puur om snel te kunnen streamen of downloaden. Voor mezelf zie ik nog geen nut om mijn 1.5/2Mbit verbinding te upgraden. Kan hier prima internet radio mee luisteren, youtube filmpjes mee kijken en uitzendinggemist mee kijken (als ik dat al dan niet doe met mijn interactieve tv ontvanger). En als ik iets download duurt het iets langer (of een nacht, maar dan slaap ik toch).rally schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:42:
Het grappige is dat ik nauwelijks verschil merkte toen ik van 20Mbit naar 50Mbit geupgrade was (ik moet, net als het grote deel van NL wachten tot na de zomer) het browsen niet veel sneller ging.
Downloaden en updloaden wel.
Voor mij was daarna de grootste snelheidsverbetering toen ik gebruik ging maken van de OpenDNS DNS servers.
Verwijderd
Dus bij een 8 mb verbinding zou je er ong een seconde over doen om die te downloaden.. het is niet zo dat ie bij een 120mb verbinding dus 0.4 seconden over zal doen want die 120 mb worden niet eens benut.
En dan nog, ik gok dat bij een verbinding boven de 20mb je meer tijd kwijt bent aan het renderen dan het daadwerkelijk downloaden van de content.
Wel toeval dat dat hier(Zoetermeer) gebeurd op de ochtend dat even verderop in Den Haag de upgrade plaatsvindt
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hier in Enschede met een Arris modem en 120Mbit.fsfikke schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:38:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het Arris modem en 120Mbit? Als ik vlink aan het downloaden ben van usenet valt de verbinding af en toe weg. Ik vraag me af of het niet verstandig is om de ubee te gaan gebruiken die ik toegestuurd heb gekregen. Aangezien daar geen grote problemen meer mee zijn.
Ik gebruike Usenet, Torrent en gewoon internet door elkaar en geen problemen.
* Misschien is een reset uitvoeren op je modem.
* Misschien is je router niet lekker als je dat tenminste gebruikt mijn Linksys WRT320N heeft wel is kuren gehad.
Welke verbinding valt weg van usenet of je gehele verbinding?
Als je gehele verbinding weg valt wat moet je dan doen om het weer te herstellen of gaat dat automatisch?
Ren naar de modem en kijk welke lampjes nog branden
[ Voor 9% gewijzigd door kmichael op 08-03-2010 18:08 ]
Ik heb ook de WRT320N inderdaad. Grabit loopt af en toe vast waarna voor een paar seconden heel het internet het niet doet. Het modem heb ik al een paar keer gereset. Gisteravond kwam de verbinding geen moment boven de 4MB/s uit. Dus misschien zijn ze gewoon nog wat mee aan het klooien. Als het probleem blijft zet ik wel die Ubee ertussen. Je kan daarna toch nog wel terug naar het Arris modem?kmichael schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:06:
[...]
Hier in Enschede met een Arris modem en 120Mbit.
Ik gebruike Usenet, Torrent en gewoon internet door elkaar en geen problemen.
* Misschien is een reset uitvoeren op je modem.
* Misschien is je router niet lekker als je dat tenminste gebruikt mijn Linksys WRT320N heeft wel is kuren gehad.
Welke verbinding valt weg van usenet of je gehele verbinding?
Als je gehele verbinding weg valt wat moet je dan doen om het weer te herstellen of gaat dat automatisch?
Ren naar de modem en kijk welke lampjes nog branden
GoT, You have to love it!
Jawel dat kan wel het kan zijn dat je de Arris dan ook even opnieuw moet activeren.fsfikke schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:18:
[...]
Je kan daarna toch nog wel terug naar het Arris modem?
Ik had toevallig afgelopen weekend dat mijn internet bleef steken op 9 MB/s ik dacht dat dit aan Ziggo lag maar het was ook de router.
Je zou eerst is kunnen proberen om even je router er tussen uit te halen en je download pc direct op de modem aan te sluiten kijken of je verbinding dan wel stabiel blijft.
Ok dat is goed om te weten.kmichael schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:46:
[...]
Jawel dat kan wel het kan zijn dat je de Arris dan ook even opnieuw moet activeren.
Ik had toevallig afgelopen weekend dat mijn internet bleef steken op 9 MB/s ik dacht dat dit aan Ziggo lag maar het was ook de router.
Je zou eerst is kunnen proberen om even je router er tussen uit te halen en je download pc direct op de modem aan te sluiten kijken of je verbinding dan wel stabiel blijft.
Ik zit nu toevallig met m'n laptop bij de router en op het moment dat de verbinding wegvalt branden er een stuk minder lampjes op het modem. Na een tijdje gaan ze weer allemaal normaal branden en dan werkt het internet weer.
of krijgt die een andere kleur.
je zou nog een hard reset kunnen proberen op je modem
- unplug the coax cable from the back of the modem
- Push and hold the "reset" button in for 15 seconds
- Allow the modem 30 seconds to reinitialize and then plug the coax cable back in.
Of net als bij Wanadoo wat ik nu heb 'dynamisch' die nu al 4 jaar het zelfde is..?
Enn, is poort 25 inkomend open? Anders kan ik mijn mailserver niet meer draaien...
[ Voor 26% gewijzigd door blup op 09-03-2010 09:52 ]
tis een dynamisch ip, maar heb 2 jaar lang op m'n oude modem hetzelfde ip gehad, bij m'n arris modem een nieuw ip en heb nu een ubee modem, daar had ik hetzelfde ip, maar heb m'n router vervangen, dus nieuw mac en dus ook een nieuw ip.blup schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:49:
Heb je bij ziggo een statisch IP?
Of net als bij Wanadoo wat ik nu heb 'dynamisch' die nu al 4 jaar het zelfde is..?
Enn, is poort 25 inkomend open? Anders kan ik mijn mailserver niet meer draaien...
Poort 25 is dicht, maar dit kun je eenvoudig omzeilen door een smtp redirect te doen, www.rollernet.us verzorgd dit (tot op zekere hoogte gratis) en begreep dat www.dyndns.org dit ook doet.
Uitgaand staat bij de meeste mensen ook dicht (poort 25) behalve naar smtp.ziggo.nl, dus die kun je als smarthost aanwijzen.
Werk al weer enkele jaren op deze manier en het werkt perfect moet ik zeggen. Als je een nieuw domain hebt moet je ff wat extra werk doen, maar dat is 1 malig.
Bij de meeste mensen? Dus niet bij iedereen? Bij me ouders kan je iig mailen naar elke SMTP server die je wilt, maar dat is dus niet gebruikelijk bij Ziggo begrijp ik?Sa1 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:57:
[...]
Uitgaand staat bij de meeste mensen ook dicht (poort 25) behalve naar smtp.ziggo.nl, dus die kun je als smarthost aanwijzen.
Verwijderd
Kan ik gewoon de normale helpdesk bellen om het kaartje van digitale tv te laten heractiveren of moet ik een speciaal nummer hebben?Bullet NL schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:10:
Alle kaartjes die langer dan +/- 3 maand niet worden gebruikt worden gedeactiveerd.
Door Ziggo te bellen kan jij dit kaartje weer kosteloos laten activeren.
Ik ga het vanavond even proberen. Weet iemand ook hoe lang het duurt voordat het kaartje dan weer werkt?
ja klopt, ik kan bijv alleen naar smtp.ziggo.nl een telnet op poort 25 open zetten. Heb hier al meerdere mensen gehoord dat zij het wel naar elke smtp server kunnen telnetten.tiguan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:51:
[...]
Bij de meeste mensen? Dus niet bij iedereen? Bij me ouders kan je iig mailen naar elke SMTP server die je wilt, maar dat is dus niet gebruikelijk bij Ziggo begrijp ik?
Ach, de smtp server van ziggo is prima snel, nog geen beperkingen gemerkt.
Waarom ze dat niet gewoon tegelijkertijd verhogen snap ik ook niet..
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Vanaf je ziggo telefoon 1200 bellen, dan optie 3 en daarna optie 5. Activeren duurt max 48 uur (kaart dus in decoder laten zitten), mocht het dan niet gelukt zijn dan doen ze het via de 2e lijn dan is het binnen 1 minuut geactiveerd.Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:11:
[...]
Kan ik gewoon de normale helpdesk bellen om het kaartje van digitale tv te laten heractiveren of moet ik een speciaal nummer hebben?
Ik ga het vanavond even proberen. Weet iemand ook hoe lang het duurt voordat het kaartje dan weer werkt?
[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 09-03-2010 12:22 ]
Verwijderd
Ik heb kpn telefonie, weet je dan ook het nummer? Ik zie het zo 123 niet op de site staan? En duurt het 48 uur of als je wat geluk hebt maar een uurtje ofzo?Wolly schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:22:
Vanaf je ziggo telefoon 1200 bellen, dan optie 3 en daarna optie 5. Activeren duurt max 48 uur (kaart dus in decoder laten zitten), mocht het dan niet gelukt zijn dan doen ze het via de 2e lijn dan is het binnen 1 minuut geactiveerd.
En nog een vraag: ik wil graag weer een tijdje het keuzepakket digitale tv voor 9,95 per maand. Moet ik dan minimaal een jaar afnemen of kan dat ook voor een paar maand en dan weer opzeggen als ik het zat ben?
En ik heb een kaart van een paar jaar geleden, dat kan toch geen kwaad?
[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 12:42 ]
0900-1884 (€ 0,10 per minuut). Max 48 uur, kan dus korter. Mijn kaart was ook al een oudje, maar is gewoon geactiveerd. Over het keuzepakket kan ik je niets vertellen, geen idee.Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:35:
[...]
Ik heb kpn telefonie, weet je dan ook het nummer? Ik zie het zo 123 niet op de site staan? En duurt het 48 uur of als je wat geluk hebt maar een uurtje ofzo?
En nog een vraag: ik wil graag weer een tijdje het keuzepakket digitale tv voor 9,95 per maand. Moet ik dan minimaal een jaar afnemen of kan dat ook voor een paar maand en dan weer opzeggen als ik het zat ben?
En ik heb een kaart van een paar jaar geleden, dat kan toch geen kwaad?
Verwijderd
Weet je of ik ook online kan registreren, dan heb ik volgens de site in 5 minuten een werkende kaart? Ik weet mijn gebruikersnaam nog van jaren geleden en die werkt kennelijk nog (net geprobeerd).Wolly schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:39:
[...]
0900-1884 (€ 0,10 per minuut). Max 48 uur, kan dus korter. Mijn kaart was ook al een oudje, maar is gewoon geactiveerd. Over het keuzepakket kan ik je niets vertellen, geen idee.
Bij Ziggo moet je uberhaupt niet online willen gaan "prutsen", qua dat het in heel veel gevallen bij heel veel gebruikers al een zwart gat is gebleken. Gewoon even bellen, dan heb je gelijk terugkoppeling en vertellen ze je direct wanneer hij actief wordt. En ze bijten echt niet door de telefoon, hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:42:
[...]
Weet je of ik ook online kan registreren, dan heb ik volgens de site in 5 minuten een werkende kaart? Ik weet mijn gebruikersnaam nog van jaren geleden en die werkt kennelijk nog (net geprobeerd).
Na contact met de helpdesk (incl. het aanbod om het mailtje te forwarden, wat altijd geweigerd wordt omdat "opnieuw de order maken" sneller zou zijn) gingen de orders wel door.
Lijkt met toch wel een interessant probleem...
Verwijderd
Ja, dat kan. Heb dat pasgeleden zelf nog gedaan. Ziggo gebruikt het ook als USP dat al hun producten per maand opzegbaar zijn, zonder minimale contractduur.Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:35:
Zelfde probleem gehad met meerdere aansluitingen. Soms lijkt het wel alsof ze geen klanten willen? Online aanmelden is verdwijnen in het niets, dat is al maanden en maanden zo.rally schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:42:
Sterker nog... ik heb nu al meerdere malen gehad dat bestellingen die ik online heb gedaan (voor familie en vrienden) nooit aangekomen zijn. Ondanks dat we een bevestiging via de mail hadden ontvangen.
Na contact met de helpdesk (incl. het aanbod om het mailtje te forwarden, wat altijd geweigerd wordt omdat "opnieuw de order maken" sneller zou zijn) gingen de orders wel door.
Lijkt met toch wel een interessant probleem...
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben al een paar weken bezig en ik krijg telkens het antwoord dat er een storing is die nog een onbekende duur heeft om opgelost te worden.
Ik ben het bellen een beetje beu aan het worden voor zoiets simpels.
Verwijderd
Maar nu heb ik tevens bij een verkoopafdeling net het totaalpakket voor 10 euro met bijna alle zenders gekocht en dit werkt pas na enkele uren of max. 48 uur.
Is er een manier om het gelijk aan de praat te krijgen?
Decoder uit-aan wellicht, meestal gaat het vrij rap hoorVerwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:25:
Via de technische helpdesk deed in 20 seconden mijn digitale tv het weer na een jaar niet gebruiken.
Maar nu heb ik tevens bij een verkoopafdeling net het totaalpakket voor 10 euro met bijna alle zenders gekocht en dit werkt pas na enkele uren of max. 48 uur.
Is er een manier om het gelijk aan de praat te krijgen?
Verwijderd
zo maar even proberenExorcist schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:28:
Decoder uit-aan wellicht, meestal gaat het vrij rap hoor
Op ziggo.nl staat Premium routers: Netgear router WNR3500 en ze schijnen wel rap te zijn.Lisadr schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:11:
Welke "Premium draadloze router" levert Ziggo voor 99 euro?
Net m'n ubee modem aangesloten, activatie doorlopen. Modem, router v/h stroom gehaald (en teruggezet) en na een reboot van m'n pc deed m'n verbinding het.
Zit ik nou met een ubee modempje goed?
AIE Plus
Postcode = 7413

Helaas wel minder dan een glasvezelverbinding van 35/35
[ Voor 26% gewijzigd door Eskiya op 09-03-2010 21:10 ]
Weet niet hoe vaak jij je modem opnieuw opstart, maar ik heb bij AiE elke keer een nieuw IP als de stroom oid uitvalt, bij een Arris ModemSa1 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:57:
[...]
tis een dynamisch ip, maar heb 2 jaar lang op m'n oude modem hetzelfde ip gehad, bij m'n arris modem een nieuw ip en heb nu een ubee modem, daar had ik hetzelfde ip, maar heb m'n router vervangen, dus nieuw mac en dus ook een nieuw ip.
Compromises are for the weak
Wellicht zo even controleren met 1 draad aan het ubee modem
Ok, jammer dat 25 ingaand dicht is, prullaria eromheen zit ik niet echt te wachten..Sa1 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:57:
[...]
tis een dynamisch ip, maar heb 2 jaar lang op m'n oude modem hetzelfde ip gehad, bij m'n arris modem een nieuw ip en heb nu een ubee modem, daar had ik hetzelfde ip, maar heb m'n router vervangen, dus nieuw mac en dus ook een nieuw ip.
Poort 25 is dicht, maar dit kun je eenvoudig omzeilen door een smtp redirect te doen, www.rollernet.us verzorgd dit (tot op zekere hoogte gratis) en begreep dat www.dyndns.org dit ook doet.
Werk al weer enkele jaren op deze manier en het werkt perfect moet ik zeggen. Als je een nieuw domain hebt moet je ff wat extra werk doen, maar dat is 1 malig.
ik heb "abc.nl", als die gemailt word moet die via rollernet.us omgeleid worden? Hoe zit dat dan?
Dit topic is gesloten.
![]()
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!