Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:15
TFHfony schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:44:
En op TV hebben ze hetzelfde gedaan:

http://www.youtube.com/watch?v=TNSd_QGTeek&NR=1

Maar in dit geval dus zelfs ZONDER disclaimer. Of je moet me maar even zeggen waar deze staat tijdens deze reclame waarmee je werd doodgegooid op TV. Ziggo heeft dus groots rondgestrooid met de 80mbit in najaar 2009. Wil jij mij nu de link geven waar Ziggo officieel kenbaar maar dat ze dit niet halen?
Voor tv reclame gelden andere regels dan voor gedrukte reclame. In de tijd van een gemiddelde reclame, 30 seconden, is geen tijd voor allerlei disclaimers. Desondanks staat het je vrij om een klacht in te dienen bij de ReclameCodeCommissie, als je vindt dat een reclame misleidend is. Heb je dat ook gedaan in Ziggo's geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27
TFHfony schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:44:
[...]

Mwoah... Helemaal eens ben ik het niet met je:

https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

Deze pagina staat dus nog steeds online. Tuurlijk staat er een vorm van disclaimer onder, maar de pagina laat toch zeer duidelijk zien wat Ziggo gecommuniceerd heeft. En op TV hebben ze hetzelfde gedaan:

http://www.youtube.com/watch?v=TNSd_QGTeek&NR=1

Maar in dit geval dus zelfs ZONDER disclaimer. Of je moet me maar even zeggen waar deze staat tijdens deze reclame waarmee je werd doodgegooid op TV.
Ziggo heeft dus groots rondgestrooid met de 80mbit in najaar 2009. Wil jij mij nu de link geven waar Ziggo officieel kenbaar maar dat ze dit niet halen?
Elke consument weet dat bij een abonnement als dat Ziggo het aanbied er algemeene voorwaarden vankracht zijn... Los van het feit dat Ziggo heeft vermeld dat er in het najaar van 2009 80mbit internet beschikbaar zou zijn zit hier van rechtswege geen toezegging in..... Jij of anderen kunnen Ziggo hier niet aanhouden, ookal wordt je abonnee met het oog op deze snelheden.
Je tekent of gaat een abonnement aan voor de dan geldende abonnementen (alles in 1 extra max 50mbit). Veel mensen zullen nu gaan klagen dat het misleiding is.... Dan zul je dit moeten aantonen. Wanneer Ziggo echt van plan was/is geweest om de 80Mbit snelheid eind 2009 in te voeren, maar dat het door technische problemen de streefdata niet heeft gehaald is dit in mijn ogen hoe graag ik de hogere snelheden ook zou hebben gehad geen sprake van misleiding. Ik bedoel, zoals ik het nu begrijp op de diverse fora zijn de Ubee modem problemen voor de grote bups de afgelopen week pas opgelost. Het lijkt er dus inderdaad op dat er problemen zijn geweest.... Vanwege concurrentie oogpunt, bedrijfsgeheimen enz .enz. hoeft Ziggo hier natuurlijk ook geen boekje over open te doen.
Je zou een groot persoon zijn op moment dat jij een gezaghebbende organisatie er van weten te overtuigen dat de publiekelijke doelstellingen van Ziggo als misleiding kunnen worden weg gezet. Denk meer dat het een voorbeeld is van ongelukkige communicatie tussen de afdeling marketing en netwerkbeheer/techniek.
Bovendien, wanneer je bezwaar maakt dat je nog steeds niet bent verhoogt kan je bijna direct van je abonnement af. Er zijn genoeg draadloze en bedraade alternatieven om op internet te komen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:17:
[...]

Voor tv reclame gelden andere regels dan voor gedrukte reclame. In de tijd van een gemiddelde reclame, 30 seconden, is geen tijd voor allerlei disclaimers. Desondanks staat het je vrij om een klacht in te dienen bij de ReclameCodeCommissie, als je vindt dat een reclame misleidend is. Heb je dat ook gedaan in Ziggo's geval?
Ik ben het met dit punt helemaal met je eens....
Velen willen het woord misleiding wel in de mond te nemen, maar heb nog geen initiatieven gezien dat mensen dit ook echt willen aantonen. Nu loop ik weer de kans om als Fanboy of Ziggo medewerker te worden weggezet. Maar wanneer je er echt zo over denkt, waarom probeert iemand dan z’n gelijk niet te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

TFHfony

Professional Weirdo

Ik zeg ook niet dat men Ziggo gerechtelijk kan/moet aanpakken. Ik geef alleen duidelijk aan dat Ziggo het gewoon niet netjes aangepakt heeft. Eerst hoog van de toren blazen om vervolgens niets meer van zich te laten horen.
Ik zelf kan me niet heel erg druk maken om 30/50/80mbit, daar ik zit te overwegen om juist een abbo naar beneden te gaan, daar ik die 50mbit maar zo'n klein deel van de tijd gebruik, dat de meerprijs eigenlijk zinloos is: De PC staat hier toch 24/7 aan. Maargoed, that's beside the point.

Ik vind het heel mooi en nobel van jullie dat jullie zo ontzettend gemotiveerd zijn om keer op keer uit te leggen dat Ziggo wettelijk gezien niets fout heeft gedaan, maar het blijkbaar niet goed over jullie lippen kunnen krijgen om toe te geven dat het verder natuurlijk wel een redelijk schandalige werkwijze is die Ziggo hier heeft gehanteerd. Wettelijk toegestaan of niet.

Als ik iets toezeg (laat ik het voor de vorm niet "beloven" noemen) aan mijn klanten, dan zullen ze er mij aan houden. Dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen. Dat doe ik bij onze leveranciers ook. Blijkbaar hebben jullie daar minder last van ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:23:
[...]Maar wanneer je er echt zo over denkt, waarom probeert iemand dan z’n gelijk niet te halen?
3 Mogelijkheden:

1. Je bent dom
2. Je bent naïef
3. Je doet naïef

Ik ga even uit van punt 3....
Je kan zelf wel op je vingers natellen dat zoiets behoorlijk in de papieren gaat lopen (kosten) en/of behoorlijk in de tijd gaat lopen, afhankelijk van hoe je het zou willen aanpakken. Zij het via een rechtszaak, zij het via een publieke actie.
En qua kosten? Zou het zinvol zijn? Jij gaat ook tot het uiterste als een winkel dwars ligt over de garantie op een apparaat van 60 euro? Tuurlijk kan je dan je recht gaan halen, maar een kosten/baten analyse zal er wel voor zorgen dan je het niet gaat doen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
TFHfony schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:32:
Ik vind het heel mooi en nobel van jullie dat jullie zo ontzettend gemotiveerd zijn om keer op keer uit te leggen dat Ziggo wettelijk gezien niets fout heeft gedaan, maar het blijkbaar niet goed over jullie lippen kunnen krijgen om toe te geven dat het verder natuurlijk wel een redelijk schandalige werkwijze is die Ziggo hier heeft gehanteerd. Wettelijk toegestaan of niet.

Als ik iets toezeg (laat ik het voor de vorm niet "beloven" noemen) aan mijn klanten, dan zullen ze er mij aan houden. Dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen. Dat doe ik bij onze leveranciers ook. Blijkbaar hebben jullie daar minder last van ;)
Dat gaat vanzelf. :) Toen ik jong was had ik ook hoge verwachtingen van de maatschappij. Met het klimmen der jaren brokkelt dat gestaag, haast ongemerkt, af. Gelukkig ben ik nu oud genoeg om alles met een korreltje zout te nemen, geloof me, het leven is te kort om je over iets, wat dan ook, op te winden. Ik ben bijna 60. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:35:
[...]

3 Mogelijkheden:

1. Je bent dom
2. Je bent naïef
3. Je doet naïef

Ik ga even uit van punt 3....
Je kan zelf wel op je vingers natellen dat zoiets behoorlijk in de papieren gaat lopen (kosten) en/of behoorlijk in de tijd gaat lopen, afhankelijk van hoe je het zou willen aanpakken. Zij het via een rechtszaak, zij het via een publieke actie.
En qua kosten? Zou het zinvol zijn? Jij gaat ook tot het uiterste als een winkel dwars ligt over de garantie op een apparaat van 60 euro? Tuurlijk kan je dan je recht gaan halen, maar een kosten/baten analyse zal er wel voor zorgen dan je het niet gaat doen.
Even los van de typering die jij mij toe denkt te kunnen toewijzen;

Ik lees genoeg mensen die vinden dat ze zijn misleid, wanneer je vele krachten bundelt en/of een consumenten organisatie inschakelt, moet je in mijn ogen ver kunnen komen.
Ik weet ook wel dat een dergelijk proces tijd c.q. geld kost, maar wanneer ik sommige opgewonden standjes hier lees heb ik inderdaad het idee dat dit voor hen de enige oplossing is op het opzeggen van hun abonnement na (ja, ik weet het, we blijven het liefst bij Ziggo omdat er geen alternatief is)

Los van het feit dat ik denk dat er geen sprake is van misleiding denk ik wel dat de Ziggo communicatie/marketing afdeling beter aan haar communicatie had moeten werken. In mijn ogen was deze discussie ook veel minder op z’n plaats geweest als Ziggo de redenen van de niet behaalde streefdata had verduidelijkt. Maar zoals ik volgens mij al heb geschreven, dit hoeven ze niet te doen, het zou wel een nettere oplossing zijn geweest.
De hele beschuldiging van misleiding houd toch geen stand als het hele bedrijf de doelstelling had om de snelheden echt op de streefdata aan te bieden, om vervolgens door technische problemen te worden ingehaald waardoor deze data niet kunnen worden behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ziggo en communicatie :+
De discussie al gevolgd over het totaal pakket (tv) en de veranderingen?

Het is niet duidelijk wat er gaat gebeuren en dan vooral met de xxx zenders.
Gaan die nu allemaal naar een premium pakket of blijven er toch een paar in het totaal pakket :?

(hoe dan ook, ik heb mijn totaal pakket net omgezet in alleen de discovery zenders pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:45:
[...]Dat gaat vanzelf. :) Toen ik jong was had ik ook hoge verwachtingen van de maatschappij. Met het klimmen der jaren brokkelt dat gestaag, haast ongemerkt, af. Gelukkig ben ik nu oud genoeg om alles met een korreltje zout te nemen, geloof me, het leven is te kort om je over iets, wat dan ook, op te winden. Ik ben bijna 60. >:)
Druk maken is een groot woord. De boel draait hier super stabiel. En dat vind ik een stuk belangrijker dan de snelheid/prijs. Maar ik kan dan nog wel een mening hebben over de communicatie van Ziggo.
Ik zal je wel zeggen dat ik me zo'n 2 jaar geleden wel heel boos heb gemaakt naar Ziggo toe en het volgende e-mailtje naar een hoge pief daar gestuurd:
Geachte heer, mevrouw,

Zoeken jullie nog mensen die WEL kunnen werken? Kost wel wat, maar dan heb je ook wat....
Het lijkt in ieder geval onmogelijk om iemand bij jullie te bereiken die wel "iets kan doen". Iedereen die je belt "kan niets doen" behalve "zeggen wat er in het systeem staat".
Inmiddels wordt ik een week of 3 door jullie aan het lijntje gehouden ivm de door mij aangevraagde upgrade. De status is dat mijn order verkeerd in het systeem staat en dat men blijkbaar niet verder kan met mijn "nieuwe" order tot mijn "oude" order uit het systeem weg is. Maar men zit collectief te wachten op een paar kaboutertjes om deze order te laten verdwijnen.
Klachten indienen lukt ook niet (zie onderstaande correspondentie) ...

Ik zou graag van jullie weten hoe ik dit verder aan moet pakken.

Met vriendelijke groet,

Een zeer gefrustreerde Ziggo-klant.

P.S.
Volgens jullie reclame gaan jullie luisteren naar de klant om het beter te doen. Begin eens met dit gevalletje...
De volgende ochtend zijn secretaresse aan de lijn en later die dag een geupgrade lijn. Dus als ik me een keertje druk maak, krijg ik mijn zin wel ;)

Maar, wees eens eerlijk: Vind jij het netjes wat Ziggo gedaan heeft? En dan even niet de vraag hoe e.e.a. wettelijk zit, maar gewoon een gewetensvraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:03:
[...]
Los van het feit dat ik denk dat er geen sprake is van misleiding
Er zijn natuurlijk 2 soorten misleiding. Die in wettelijk vorm en die in omgangsnormen. Even heel simpel...

"Morgen krijg jij die 10 euro van mij".

En ik geef die morgen niet... en de dag daarna weer niet en ik laat er niets meer over horen... Misschien geen misleiding volgens de wet, maar verre van netjes. En dat is wat Ziggo doet.
En dan kan ik misschien een half jaar later stiekum dat tientje op je bureau leggen en verder niets zeggen, maar toch vind jij mij dan "niet zo lief".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
TFHfony schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:09:
Maar, wees eens eerlijk: Vind jij het netjes wat Ziggo gedaan heeft? En dan even niet de vraag hoe e.e.a. wettelijk zit, maar gewoon een gewetensvraag...
Ik heb er niet zoveel problemen mee. Dat kan ik makkelijk zeggen, want ik heb geen extra, maar een plus abo. En daar zijn nauwelijks klachten over. De modem staat 24/7 aan, doet het altijd, telefonie is prima, downloadspeed is voor mij echt snel zat. Het zal me jeuken of ik nu een film in 45 of 30 minuten download, gewoon een kwestie van plannen, een uurtje vooruit kijken lukt me nog wel.

Natuurlijk lees ik hier ook de horror stories over klanten met een ubee modem. Ze betalen meer dan ik, en sommige hebben desondanks veel meer problemen. Daar zou ik ook wel flauw van worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:34:
[...]Natuurlijk lees ik hier ook de horror stories over klanten met een ubee modem. Ze betalen meer dan ik, en sommige hebben desondanks veel meer problemen. Daar zou ik ook wel flauw van worden, denk ik.
Ik heb zelf een Arris en totaal geen problemen (klopt af...) Maar: Ik heb nog altijd voor de veiligheid een Motorola in de kast liggen. You never know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
[...]
Tja, netjes? Ach, ze hebben wat technische tegenslagen waardoor e.e.a. voor klanten vertraagd wordt. Hier is geen bewuste opzet in het spel.

Ik vind bijvoorbeeld dat onnozele "scheet aan" ringtone gebeuren waar naieve pubertjes voor NEGEN EURO PER WEEK aan vast zitten, veel schandeliger. En dat mag volgens de wet ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Nu schrijf jij het zo dat het lijkt alsof je vindt dat Ziggo het allemaal opzettelijk heeft gedaan (de snelheid verhoging uitstel). En hier ga ik niet met je in mee, ik denk namelijk dat wanneer Ziggo geen problemen zou hebben gehad dat we inderdaad al de hogere snelheid zouden hebben gehad. Sterker ik denk dit zeker te weten. En omdat de problemen er nu eenmaal zijn geweest kan ik ze alleen maar verwijten dat Ziggo aan hun communicatie zou moeten werken, dit is in mijn ogen zeer mager geweest. Maar ik kan ze tot niets verplichten.....

dus, met de wetenschap van de problemen, is hoog uit de communicatie daarover niet netjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:19:
[...]

Elke consument weet dat bij een abonnement als dat Ziggo het aanbied er algemeene voorwaarden vankracht zijn... Los van het feit dat Ziggo heeft vermeld dat er in het najaar van 2009 80mbit internet beschikbaar zou zijn zit hier van rechtswege geen toezegging in..... Jij of anderen kunnen Ziggo hier niet aanhouden, ookal wordt je abonnee met het oog op deze snelheden.
Je tekent of gaat een abonnement aan voor de dan geldende abonnementen (alles in 1 extra max 50mbit). Veel mensen zullen nu gaan klagen dat het misleiding is.... Dan zul je dit moeten aantonen. Wanneer Ziggo echt van plan was/is geweest om de 80Mbit snelheid eind 2009 in te voeren, maar dat het door technische problemen de streefdata niet heeft gehaald is dit in mijn ogen hoe graag ik de hogere snelheden ook zou hebben gehad geen sprake van misleiding. Ik bedoel, zoals ik het nu begrijp op de diverse fora zijn de Ubee modem problemen voor de grote bups de afgelopen week pas opgelost. Het lijkt er dus inderdaad op dat er problemen zijn geweest.... Vanwege concurrentie oogpunt, bedrijfsgeheimen enz .enz. hoeft Ziggo hier natuurlijk ook geen boekje over open te doen.
Je zou een groot persoon zijn op moment dat jij een gezaghebbende organisatie er van weten te overtuigen dat de publiekelijke doelstellingen van Ziggo als misleiding kunnen worden weg gezet. Denk meer dat het een voorbeeld is van ongelukkige communicatie tussen de afdeling marketing en netwerkbeheer/techniek.
Bovendien, wanneer je bezwaar maakt dat je nog steeds niet bent verhoogt kan je bijna direct van je abonnement af. Er zijn genoeg draadloze en bedraade alternatieven om op internet te komen.
Dan mag Ziggo ook wel eens een mailtje uit sturen met sorry, we hebben dit en dit beloofd, lukt alleen niet want.....

Als ze nu duidelijk het boetekleed aan zouden trekken maakt het allemaal nog acceptabel, maar nee, ze veranderen wat pagina's en hopen dat niemand het opvalt en als klanten ergens een hekel aan hebben is het voorgelogen worden, als Ziggo van de daken kan schreeuwen dat ze de snelheid gaan verhogen en dat lukt niet (om wat voor reden dan ook), meld dat dan ook, lijkt me niet zo lastig en zelfs een gewone omgangsvorm.
TFHfony schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:32:
Ik zeg ook niet dat men Ziggo gerechtelijk kan/moet aanpakken. Ik geef alleen duidelijk aan dat Ziggo het gewoon niet netjes aangepakt heeft. Eerst hoog van de toren blazen om vervolgens niets meer van zich te laten horen.
Ik zelf kan me niet heel erg druk maken om 30/50/80mbit, daar ik zit te overwegen om juist een abbo naar beneden te gaan, daar ik die 50mbit maar zo'n klein deel van de tijd gebruik, dat de meerprijs eigenlijk zinloos is: De PC staat hier toch 24/7 aan. Maargoed, that's beside the point.

Precies mijn punt. Als Shell morgen reclame maakt, met iedereen die naar ons komt, mag volgende week gratis tanken. Je tankt de week erop en krijgt gewoon een rekening met de vermelding, ja staat op onze website met een disclaimer, dan voel je je ook in de zeik genomen. Het minste wat ze dan hadden kunnen doen is een bord bij de pomp neerzetten en niet zo vaag blijven en achter wettelijke dingen schuilen, een fout toegeven is geen doodszonde.
Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:59:
[...]

Nu schrijf jij het zo dat het lijkt alsof je vindt dat Ziggo het allemaal opzettelijk heeft gedaan (de snelheid verhoging uitstel). En hier ga ik niet met je in mee, ik denk namelijk dat wanneer Ziggo geen problemen zou hebben gehad dat we inderdaad al de hogere snelheid zouden hebben gehad. Sterker ik denk dit zeker te weten. En omdat de problemen er nu eenmaal zijn geweest kan ik ze alleen maar verwijten dat Ziggo aan hun communicatie zou moeten werken, dit is in mijn ogen zeer mager geweest. Maar ik kan ze tot niets verplichten.....

dus, met de wetenschap van de problemen, is hoog uit de communicatie daarover niet netjes....
Daar gaat het niet om, als ik een incident oppak en een collega van mij iets fout doet, moet ik ook de klant uitleggen dat er iets fout gegaan is, de klant maakt het geen reet uit wie er wat fout gedaan heeft en of het opzettelijk of niet was, maar wil alleen maar weten dat er inderdaad iets fout gegaan is en wat er fout gegaan is.
Dus opzet doet er niet toe, duidelijke communicatie vanuit Ziggo wel.

[ Voor 38% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-02-2010 23:11 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

nou nou, misleiding is er zeker wel geweest anders zat ik bv nog een jaar vast aan mijn online abotje of had ik de stap gemaakt naar telfort adsl. dankzij het reclamefilmpje, maar helemaal dankzij twee artikels hierop tweakers die gingen over de snelheidsverhogingen heb ik de stap naar ziggo gemaakt. in mijn geval was dat adsl opzeggen, maar ook mijn bestaande kpn lijn.

lig ik er wakker van, neuh.. ik haal retestrak 2,3mb per seconde en het is lekker stabiel.. maar ik zou absoluut geen ziggo hebben genomen als ik wist dat de verhoging pas eind 2010 zou gelden voor mij, scheelt mij sowiezo 15 euro per maand (heb ook telefonie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

SYQ schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:12:
nou nou, misleiding is er zeker wel geweest anders zat ik bv nog een jaar vast aan mijn online abotje of had ik de stap gemaakt naar telfort adsl. dankzij het reclamefilmpje, maar helemaal dankzij twee artikels hierop tweakers die gingen over de snelheidsverhogingen heb ik de stap naar ziggo gemaakt. in mijn geval was dat adsl opzeggen, maar ook mijn bestaande kpn lijn.

lig ik er wakker van, neuh.. ik haal retestrak 2,3mb per seconde en het is lekker stabiel.. maar ik zou absoluut geen ziggo hebben genomen als ik wist dat de verhoging pas eind 2010 zou gelden voor mij, scheelt mij sowiezo 15 euro per maand (heb ook telefonie)
Even voor de duidelijkheid voor mij. Een alles in 1 is toch goedkoper dan Telfort als je ook nog een KPN lijn ernaast moet hebben? De televisie heb je toch al (en is ook nodig voor Inet), dus weet niet waarom het duurder zou moeten zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
SYQ schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:12:

Okey, je hebt omwille de reclame dus de overstap gemaakt... En daarbij heb je niet gedacht van de hogere snelheid is iets wat aangekondigt is.... het is er nog niet.... dus mogelijke, heel eventueel, en zeer misschien kan het wat later worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

nou, laatste jaar was het vanwege een fikse korting door niet op te zeggen redelijk goedkoop. 20 euro voor bellen+internet, exclusief 11 euro kpn belbudget. in totaal dus 31 euro. actie voorbij, waardoor ik weer het volle pond kon betalen. kom ik uit op 41 euro (30euro+kpn belbuget 11euro)

ik heb nu ai1-plus, met savonds weekend bellen. dus 57 euro zo uit me hoofd?

(kabeltv heb ik nooit gehad al die tijd, heb thuis een dreambox liggen.. het digitale tv wat ik nu binnenkrijg via ziggo gebruik ik ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:18:
[...]

Okey, je hebt omwille de reclame dus de overstap gemaakt... En daarbij heb je niet gedacht van de hogere snelheid is iets wat aangekondigt is.... het is er nog niet.... dus mogelijke, heel eventueel, en zeer misschien kan het wat later worden?
precies, daarom maak ik me er niet echt druk over of klaag ik niet.

maar kom op, als het wordt aangekondigd in januari 2009 en er komt een vervolg item in maart 2009 PLUS het adverteren ansich via tv.. dan mag je toch aannemen dat het zsm gaat gebeuren. We gaan er in iedergeval niet vanuit dat het plaats vindt ergens eind 2010 , of begin 2011 want het is "aangekondigt" :)

Kpn adverteert toch ook niet over de snelheden die gaan komen met de opvolger van ADSL, pak hem beet over 1 a 2 jaar om nu alvast nieuwe klanten in te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:59:
[...]
. En omdat de problemen er nu eenmaal zijn geweest kan ik ze alleen maar verwijten dat Ziggo aan hun communicatie zou moeten werken, dit is in mijn ogen zeer mager geweest. Maar ik kan ze tot niets verplichten.....

En daar het dus te wringen bij veel mensen. Dat ziggo het niet kon halen..prima, kan gebeuren. Zijn allemaal mensen daar en die kunnen ook geen ijzer met handen breken. Wat ik veel kwalijker vind is het zieltjes winnen met een loze belofte en daarna gewon in stilte gaan zwijgen, dát vind ik veel kwalijker.

Ziggo had makkelijk en mail naar de klanten kunnen sturen met en uitleg waarom de deadline niet gehaald kon worden, daarmee hadden ze meer symphatie van de klanten gehad als met wat ze nu doen.

neem en schoolplein met 27 kleine kindere en geef er 4 en zak met snoep en laat de rest lekker toekijken. Dat is wa ziggo nu doet. In een paar zogenaamde gebieden wel het doorvoeren omdat ze zieltjes willen wegkapen van kpn, en de rest van nederland waar geen belang bij is (nog) mag gewoon toekijken hoe ze in tilburg enzo vrolijk aan het geniieten zijn van 120mb.

daarbij komt: ik kom van aie extra af, dus had 50mb, zit nu op plus, je kan mij dus niet wijsmaken dat ze hier niet die 30mb kunnen doorvoeren. neen het is en vuil iets dat ziggo nu doet, en het is dat ik te ver van de centrale van kpn afzit anders had ik allang toedeloe gezegdt tegen zaggo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 08:47
Sinds gister de nieuwe snelheden (120/10), maar ik moet zeggen dat het achterblijft bij de verwachtingen. Na een ochtend netjes 117 getrokken te hebben blijft ie nu schommelen rond de 70, terwijl de upload nog slechter is dan voorheen, zo rond de 4. Zijn dat opstartproblemen of moet ik al een monteur inschakelen?

Arris modem, twee keer gereset, geen disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben gisteren ook geupgrade (3533, Utrecht, Ziggo Alles-in-1 Plus). Snelheden worden keurig gehaald zoals zou moeten. Kreeg drie weken terug een Ubee modem opgestuurd waarmee het eigenlijk al werd aangekondigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
Wat een hoop gezeur over de snelheden en de verhogingen. Het alternatief, ADSL, is beduidend langzamer. Dat mensen zijn overgestapt en nu klagen dat ze "maar" 50 Mbit/s halen vind ik dan ook een beetje vreemd.
Waar ik me aan erger is dat Ziggo zonder echt goede onderbouwing (het zou spam tegenhouden, maar da's een kul argument) poort 25 inkomend blokkeert, maar daar kan verder niemand hier zich druk over maken schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
marcel23456 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 04:04:
[...]

En daar het dus te wringen bij veel mensen. Dat ziggo het niet kon halen..prima, kan gebeuren. Zijn allemaal mensen daar en die kunnen ook geen ijzer met handen breken. Wat ik veel kwalijker vind is het zieltjes winnen met een loze belofte en daarna gewon in stilte gaan zwijgen, dát vind ik veel kwalijker.

Ziggo had makkelijk en mail naar de klanten kunnen sturen met en uitleg waarom de deadline niet gehaald kon worden, daarmee hadden ze meer symphatie van de klanten gehad als met wat ze nu doen.

neem en schoolplein met 27 kleine kindere en geef er 4 en zak met snoep en laat de rest lekker toekijken. Dat is wa ziggo nu doet. In een paar zogenaamde gebieden wel het doorvoeren omdat ze zieltjes willen wegkapen van kpn, en de rest van nederland waar geen belang bij is (nog) mag gewoon toekijken hoe ze in tilburg enzo vrolijk aan het geniieten zijn van 120mb.

daarbij komt: ik kom van aie extra af, dus had 50mb, zit nu op plus, je kan mij dus niet wijsmaken dat ze hier niet die 30mb kunnen doorvoeren. neen het is en vuil iets dat ziggo nu doet, en het is dat ik te ver van de centrale van kpn afzit anders had ik allang toedeloe gezegdt tegen zaggo :(
Nogmaals, ik begrijp wel dat de communicatie van Ziggo over deze uitgestelde upgrade zeker niet de schoonheidsprijs verdient. En je kan natuurlijk allerlei vergelijkingen er bij gaan halen hoe Ziggo haar huidige abonnees heeft verleid om nu een abonnement te afsluiten. Maar ik denk wel dat je als consument ook een zekere verantwoording hebt op het moment dat je een abonnement aan gaat terwijl de voorgestelde snelheden nog niet worden gehaald. Ook wanneer iemand zijn of haar abonnement al omzet naar een lichter/goedkoper abonnement met het oog op de aanstaande snelheidsverhoging, wanneer de streefdata voor deze snelheidsverhoging niet gehaald worden is het toch niet Ziggo haar verantwoording dat de snelheden nog niet behaald worden?
Voorbeeld, iemand heeft Alles in 1 extra, 50/5Mbit, gaat terug naar een Alles in 1 Plus 20/3Mbit gezien de aanstaande snelheidsverhoging, met zeer waarschijnlijk het oog op kostenbesparing (wat overigens een goedrecht is). Wanneer je dit doet op moment dat de nieuwe snelheden nog niet actief zijn doe je dit toch op eigenrisico? Ziggo heeft toch geen garanties geven dat op bepaalde data de snelheden daadwerkelijk gegarandeerd zijn?
Ik begrijp ook dat een verhoging van Alles in 1 plus naar de nieuwe snelheid alleen een administratieve handeling is waardoor het modem in een hogere snelheidsgroep zit. Dit is natuurlijk ook zo, maar gezien de prijs wat je opdat moment betaald, is dit niet rechtvaardig naar een alles in 1 extra abonnee welke de nieuwe snelheden technisch nog niet kunnen halen. Dat is denk ik ook de reden waarom de uitrol van boven naar beneden wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
martdj schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:36:
Wat een hoop gezeur over de snelheden en de verhogingen. Het alternatief, ADSL, is beduidend langzamer. Dat mensen zijn overgestapt en nu klagen dat ze "maar" 50 Mbit/s halen vind ik dan ook een beetje vreemd.
Waar ik me aan erger is dat Ziggo zonder echt goede onderbouwing (het zou spam tegenhouden, maar da's een kul argument) poort 25 inkomend blokkeert, maar daar kan verder niemand hier zich druk over maken schijnbaar.
Opzich heb je een punt, maar waarscheinlijk heeft ziggo de afweging gemaakt hoeveel mensen gebruik maken van poort 25 inkomende.....
UPC heeft toe moeten geven dat het usenet verkeer heeft beperkt in de download snelheid, zo heeft elke provider wel wat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Bullet NL schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:54:
[...]

Opzich heb je een punt, maar waarscheinlijk heeft ziggo de afweging gemaakt hoeveel mensen gebruik maken van poort 25 inkomende.....
UPC heeft toe moeten geven dat het usenet verkeer heeft beperkt in de download snelheid, zo heeft elke provider wel wat.....
Mjah, true. Maar een beetje provider die nadenkt blokkeerd uitgaand poort 25. En niet inkomend. Dan kun je nog steeds een mail server draaien (over poort 25 ontvangen) en vervolgens via de SMTP van ziggo zelf het uitsturen, zodat de spam onder controle blijft. Schijnbaar hebben ze dat concept bij Ziggo volledig vergeten.

Nu blokkeren ze dat je inkomende mail kan ontvangen, maar je mag wel poort 25 naar heel het internet. Conclusie: Je mag zoveel spam verzenden als je wilt, je kunt het alleen niet terug ontvangen. Hey, ideaal!!

Wie daar over na gedacht heeft. :S

Gelukkig heb je partijen zoals dyndns, welke de mail op poort 25 voor je ontvangen, en vervolgens op poort 26 of welke andere poortje je dan ook wilt naar je doorsturen. Op die manier heb je geen problemen meer om je eigen mail server te draaien. :)

Maar goed, je punt is valide. Elke provider heeft zo zijn eigen zaken. Of je betaalt te veel voor te weinig snelheid, of crappy service, of crappy ondersteuning, etc. Mijn algehele indruk van ziggo is dat de technische kant helemaal op orde is, zitten een paar slimme jongen (op het smtp gebeuren na), maar de overkoepelende administratieve organisatie is echt te brak voor woorden.....

[ Voor 13% gewijzigd door Quindor op 04-02-2010 13:49 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:15
Vandaag modem (Ubee) gereset. Volgens mij heb ik nu de nieuwe firmware?
Nou heb ik deze mail op 8 december gehad.
Beste meneer/mevrouw,

Ziggo heeft goed nieuws voor je. We verhogen in TILBURG als één van de eerste gemeenten in Nederland opnieuw de internetsnelheden.

Je huidige snelheid Je nieuwe snelheid
Download 20 Mbit/s Download 30 Mbit/s
Upload 3 Mbit/s Upload 4 Mbit/s
Maar ik merk hier echter niets van. Hoe is dit mogelijk? Heeft iemand anders in Tilburg al wel zijn verhoogde snelheid?

[ Voor 2% gewijzigd door Larry op 04-02-2010 14:47 . Reden: taalfout ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 02:18
Iemand overigens enige ervaring hoe lang het duurt voordat je van de abuse-lijst gehaald bent na een belletje?
Ons internet deed het sinds gister niet meer, gisteravond even gebeld, blijk ik op de abuse-lijst te staan. Blijkt te komen door de mailtjes van de securitycam, ik zou van de lijst gehaald worden. Hoelang duurt zoietsnormaal gesproken?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Loekie schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:05:
Iemand overigens enige ervaring hoe lang het duurt voordat je van de abuse-lijst gehaald bent na een belletje?
Ons internet deed het sinds gister niet meer, gisteravond even gebeld, blijk ik op de abuse-lijst te staan. Blijkt te komen door de mailtjes van de securitycam, ik zou van de lijst gehaald worden. Hoelang duurt zoietsnormaal gesproken?
Normaal gesproken binnen 24 uur.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Royal schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:07:
[...]

Normaal gesproken binnen 24 uur.
Hmmm, bummer.....
Andere providers die ik ken gebruiken waarschuwingen en quarantaine-net, ziggo(nog) niet? Dan had ik ook niet zolang gewacht met communiceren met Ziggo. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al dat geklaag over wel of geen snelheidsverhogingen (haha.. regio oost is geloof ik nog lang niet aan de beurt....)

Ach ja zo doet Ziggo af en toe wel weer een leuke actie.

Wou een extra smartcard...kost normaal 30 euro.
Ik naar de phonehouse ( daar stond een pallet vol met Ziggo doosjes)
Zeg ik tegen die gast....doe me maar een extra smartkaart (voor boven).
Krijg ik een samsung decodertje samen met een smartcard voor 15 Eurie in mijn handen gedrukt...
Tja was een actie van Ziggo.. maar ook prima geschikt voor extra decoder...

Ik geloof dat bijna iedereen die ik zo'n beetje in de buurt ken er ook een heeft gescoord..
Zonder dat ik ze ervan op de hoogte had gebracht ..
Zullen wel oude decodertjes zijn waar ze vanaf moesten..

Kijk al twee weken alle zenders digitaal vanuit bed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Loekie schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:24:
[...]

Hmmm, bummer.....
Andere providers die ik ken gebruiken waarschuwingen en quarantaine-net, ziggo(nog) niet? Dan had ik ook niet zolang gewacht met communiceren met Ziggo. ;)
Ziggo ziet dit als een waarschuwing, je wordt automatisch afgesloten en volgens mij moet je handmatig weer aangesloten worden door de afdeling abuse. Als het binnen een maand weer gebeurd zal je direct voor een week afgesloten worden. Oppassen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Royal schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:45:
[...]

Ziggo ziet dit als een waarschuwing, je wordt automatisch afgesloten en volgens mij moet je handmatig weer aangesloten worden door de afdeling abuse. Als het binnen een maand weer gebeurd zal je direct voor een week afgesloten worden. Oppassen dus ;)
Beetje duf, ik heb via geen enkel adres een waarschuwing gekregen, heb nu gmail als smtp ingevuld. Ik laat het ding me een mailtje sturen als er iets gebeurt binnen beeld. Dat gaat naar m'n gmail zodat ik het op m'n werk ook kan checken. Als het 50 mailtjes per dag zijn, zijn het er al veel, meestal iets van 15...
Blijkbaar spam...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Quindor schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:47:
[...]

Mjah, true. Maar een beetje provider die nadenkt blokkeerd uitgaand poort 25. En niet inkomend. Dan kun je nog steeds een mail server draaien (over poort 25 ontvangen) en vervolgens via de SMTP van ziggo zelf het uitsturen, zodat de spam onder controle blijft. Schijnbaar hebben ze dat concept bij Ziggo volledig vergeten.
en SMTP draait op poort? 25, inderdaad, dus als je die dicht zet kun je niet meer verzenden. 25 staat dicht omdat het op deze manier niet mogelijk is om een open mailrelay te creëren (al dan niet bewust) door mensen met weinig verstand van computers.

Voor een kleine meerprijs heb je officezakelijk (zelfde prijs als consumenten maar dan ex. BTW dus 19 procent duurder) en kun je deze dingen wel: http://www.ziggozakelijk.nl/alles_in_1/office_basis/algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

rally

Deyterra Consultancy

Of... je gebruikt een mail forwarding service (mail hop relay) en laat je mail op een andere poort (24 bijv.) afleveren?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

jongetje schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:57:
[...]

en SMTP draait op poort? 25, inderdaad, dus als je die dicht zet kun je niet meer verzenden. 25 staat dicht omdat het op deze manier niet mogelijk is om een open mailrelay te creëren (al dan niet bewust) door mensen met weinig verstand van computers.
Wat nergens op slaat. Wel meer providers blokkeren poort 25, waarom zou een SMTP relay botnetwerk überhaupt z'n mail over poort 25 blijven versturen als die toch vaak geblokt wordt?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bullet NL schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:01:
[...]

Wat voor modem heb je?

Het is bekend dat de Ubee modems erg slecht met torrent verkeer omgaan.
Met name wanneer er tijdens internet verkeerd veel gebruik gemaakt worden van meerder connecties wil de snelheid helemaal inzakken.

Dit is een bekend probleem m.b.t. de ubee modems, men (ziggo & ubee) weken ook aan een firmware update.

p.s. wat voor internetabonnement heb je ook al weer? (ivm upgrade)
Volgensmij had ik bovenstaand bericht gemist :$
Modem: Arris TM702B.
Abo: Analoge tv + Z3 (25/4 -> 80/5 aldus email.)

Heb trouwens toenstraks laptop met Gb ExpressCard NIC rechtstreeks op modem aangesloten, 24/4 Mb max, dus geen verhoging... (En nee, er draaiden geen programma's op de achtergrond ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 04-02-2010 15:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kabelmaatschappij Ziggo heeft te kampen met een grote stroomstoring in het verdeelstation in Sassenheim. Daardoor is zowel internet via de kabel, digitale televisie en ook een deel van het analoge tv-aanbod niet beschikbaar. Volgens Ziggo kan het nog wel vier uur duren voor alles weer werkt.
http://sleutelstad.nl/nie...grote-storing-treft-ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 20-10 16:15
SD Decoders geeft Ziggo allang weg. Ik heb er 3 liggen.
Na ITV te hebben besteld heb ik de de Helpdesk nog eens gevraagd of ze de oude decoders terug willen.
Zij zo: "nou nee hoor meneer hou maar" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Net inderdaad ook te horen gekregen asn de telefoon. Ongeveer een uur voor niks lopen kloten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Leg uit hoe ik een SD decoder kan scoren a.u.b. Ik heb er 2 nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

wvkreg schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:21:
Na ITV te hebben besteld heb ik de de Helpdesk nog eens gevraagd of ze de oude decoders terug willen.
Decoders zijn altijd eigendom van de klant, je koopt namelijk altijd de decoders of je krijgt ze gratis dmv een aanbieding of actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Lekker op marktplaats zetten. Kun je nog makkelijk 3 à 4 tientjes per stuk van maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Laatst online: 19-05 17:20
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:42:
Leg uit hoe ik een SD decoder kan scoren a.u.b. Ik heb er 2 nodig. :)
Marktplaats?, daar heb ik er ook 1 vandaan. Ik kreeg een Humax IR Fox-c (GamingRoom/zolder) en een Samsung 9401R (huiskamer) van Ziggo met de actie van vorig jaar. Voor de slaapkamer heb ik een 2de hands Samsung B270R gekocht voor €15,- :*)

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

.oisyn schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:04:
[...]

Wat nergens op slaat. Wel meer providers blokkeren poort 25, waarom zou een SMTP relay botnetwerk überhaupt z'n mail over poort 25 blijven versturen als die toch vaak geblokt wordt?
Omdat de mail anders niet aankomt aangezien elke mailserver die zich aan de RFC's conformeerd op poort 25 luistert. Dan kun je wel doodleuk op een andere poort proberen te bezorgen, maar dat schiet niet echt op. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
jongetje schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:57:
[...]

Voor een kleine meerprijs heb je officezakelijk (zelfde prijs als consumenten maar dan ex. BTW dus 19 procent duurder) en kun je deze dingen wel: http://www.ziggozakelijk.nl/alles_in_1/office_basis/algemeen
Het punt is dat als je poort 25 uitgaand sluit, je bijna al die al dan niet bewuste open mailrelays de nek omdraait. Dan moet je je mailserver al zo geconfigureerd hebben dat je wel alle mail relayed naar smtp.ziggo.nl, en daarnaast alle mail accepteert om te relayen en die kans is tamelijk klein, aangezien de default in alle mij bekende mailpakketten is om dat niet te doen. Poort 25 uitgaand sluiten is dus zinvol, maar binnenkomend niet.
Maar goed, ik betaal dan liever 2 euro per maand aan een dienstverlener om mijn mail op te vangen en op een andere poort door te sturen (en te bewaren als mijn mailserver niet bereikbaar is) dan Ziggo 10 euro per maand meer te betalen voor een open poort 25 (Iets wat bij de meeste andere providers (planet en HetNet uitgezonderd) standaard is). De extra vertraging die dat met zich meebrengt (een minuut of 10 in mijn geval) en het feit dat ik zelf niet meer met DNS blacklists kan werken, neem ik dan maar op de koop toe

[ Voor 6% gewijzigd door martdj op 04-02-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

martdj schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:25:
[...]

Het punt is dat als je poort 25 uitgaand sluit, je bijna al die al dan niet bewuste open mailrelays de nek omdraait. Dan moet je je mailserver al zo geconfigureerd hebben dat je wel alle mail relayed naar smtp.ziggo.nl, en daarnaast alle mail accepteert om te relayen en die kans is tamelijk klein, aangezien de default in alle mij bekende mailpakketten is om dat niet te doen. Poort 25 uitgaand sluiten is dus zinvol, maar binnenkomend niet.
Maar goed, ik betaal dan liever 2 euro per maand aan een dienstverlener om mijn mail op te vangen en op een andere poort door te sturen (en te bewaren als mijn mailserver niet bereikbaar is) dan Ziggo 10 euro per maand meer te betalen voor een open poort 25 (Iets wat bij de meeste andere providers (planet en HetNet uitgezonderd) standaard is). De extra vertraging die dat met zich meebrengt (een minuut of 10 in mijn geval) en het feit dat ik zelf niet meer met DNS blacklists kan werken, neem ik dan maar op de koop toe
Exact. Ziggo heeft het gewoon niet begrepen en doet dit op een rare manier, andere providers doen dit naar mijn mening wel op de juiste manier, verplicht naar buiten toe via smtp.ziggo.nl, op die manier kunnen mensen ook een mail server draaien, etc.

Zoals het nu is, doet ziggo juist niets tegen mensen welke spam versturen. Relays gaan niet werken, klopt. Maar naar mijn mening vang je meer trojans en bots welke via jou computers spam versturen door ze het versturen onmogelijk te maken, dan het ontvangen.... Dan los je het probleem op, de instellingen welke ziggo hanteerd maakt het alleen moeilijk voor de mensen die het legetiem willen gebruiken, en helpt de spammers. :S

Maar goed, zoals al gemeld, er zijn tegenwoordig genoeg manieren (die niet al te duur zijn ) omheen, dus niemand overboord. Alleen wat jammer. Zoals gezegd heeft ziggo het naar mijn mening verder echt goed op orde (beter dan andere providers), dus absoluut niet slecht bedoelt. Alleen onbegrepen.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 19:00
Kun je voor een paar euro op internet zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Emile schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:40:
[...]

Net inderdaad ook te horen gekregen asn de telefoon. Ongeveer een uur voor niks lopen kloten dus.
2317EA heeft weer internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
hjs schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:08:
Ziggo en communicatie :+
De discussie al gevolgd over het totaal pakket (tv) en de veranderingen?

Het is niet duidelijk wat er gaat gebeuren en dan vooral met de xxx zenders.
Gaan die nu allemaal naar een premium pakket of blijven er toch een paar in het totaal pakket :?

(hoe dan ook, ik heb mijn totaal pakket net omgezet in alleen de discovery zenders pakket)
Dit was inderdaad enorm onduidelijk gecommuniceerd, er is mij verzekerd dat de tekst op de website nog verduidelijkt zal worden. Het zit iig als volgt:

Huidige situatie:
Digitaal Totaal €9,95
• Playboy Channel
• Hustler
• Private Spice

Nieuwe situatie:
Digitaal Totaal €9,95
• Dusk

Premium Erotiek €11,95
• Hustler
• Passie XXX
• Dusk
• Erotische content Video on Demand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-10 12:38
2313 heeft, na een storing ook weer internet. Tenminste, de Ubee modem doet het nu weer (inc firmware update), maar de DNS servers die ons worden toebedeeld zijn down op het moment. Door de Opendns dns servers te gebruiken werkt alles echter weer naar behoren.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathor schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:33:
Dit was inderdaad enorm onduidelijk gecommuniceerd, er is mij verzekerd dat de tekst op de website nog verduidelijkt zal worden. Het zit iig als volgt:

Huidige situatie:
Digitaal Totaal €9,95
• Playboy Channel
• Hustler
• Private Spice

Nieuwe situatie:
Digitaal Totaal €9,95
• Dusk

Premium Erotiek €11,95
• Hustler
• Passie XXX
• Dusk
Het wordt steeds onduidelijker. Als we nu jouw informatie toe gaan voegen aan de verwarring verdwijnt Private Spice i.p.v. Hustler zoals aangekondigd op de Ziggo website. Verder is Playboy TV allang vervangen door Dusk!.

De huidige situatie is dus als volgt:
Totaal pakket:
  • Dusk!
  • Hustler
  • Private Spice
De zoveelste Ziggo medewerker met een eigen draai aan de aanstaande wijzigingen. Welke moeten wij als klant nu toch geloven met al die verschillende lezingen. Erg verhelderend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hathor schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:33:
[...]

Huidige situatie:
Digitaal Totaal €9,95
• Playboy Channel
• Hustler
• Private Spice

Nieuwe situatie:
Digitaal Totaal €9,95
• Dusk

Premium Erotiek €11,95
• Hustler
• Passie XXX
• Dusk
Ik lees hier en op ziggo-gebruikers.nl mee over zeer onduidelijke communicatie door Ziggo en bovenstaande (niet correcte) uitleg zorgt alleen maar voor nog meer verwarring.

Het is toch niet zo moeilijk om gewoon duidelijk te communiceren? Bij Ziggo kunnen er velen op een training heldere communicatie. Het is echt niet normaal meer hoe slecht de communicatie bij Ziggo is (eerst de aangekondigde snelheidsverhogingen in het najaar 2009 en nu weer dit premium-pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:33:
[...]

Ik lees hier en op ziggo-gebruikers.nl mee over zeer onduidelijke communicatie door Ziggo en bovenstaande (niet correcte) uitleg zorgt alleen maar voor nog meer verwarring.

Het is toch niet zo moeilijk om gewoon duidelijk te communiceren? Bij Ziggo kunnen er velen op een training heldere communicatie. Het is echt niet normaal meer hoe slecht de communicatie bij Ziggo is (eerst de aangekondigde snelheidsverhogingen in het najaar 2009 en nu weer dit premium-pakket).
Inderdaad een uitstekend voorbeeld hoe ziggo klungelt met het verspreiden van informatie :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Sinds de upgrade is mijn verbinding echt zo instabiel als de pest, verdorie. Ik schommel qua download tussen de 40 en 70. Qua upload kom ik niet boven de 3 uit. (Alles in 1 Extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Steveedge schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:01:
Sinds de upgrade is mijn verbinding echt zo instabiel als de pest, verdorie. Ik schommel qua download tussen de 40 en 70. Qua upload kom ik niet boven de 3 uit. (Alles in 1 Extra).
Ubee modem? En in welke plaats woon je? Qua wel essentiele informatie in dit kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:14
Nou, hier in Utrecht (3552) is ook wat gewijzigd. Haal sinds donderdagavond 29,3Mbit down en 3,4Mbit up met Ai1+-abonnement. Helaas wordt er maar 1 kanaal gebruikt per richting want zowel up alsook down zijn oranje. Even afwachten hoe het zich stabiliseert...

Zie net dat de upload is ingekakt tot een povere 2,2Mbit...

[ Voor 14% gewijzigd door WEBsel op 05-02-2010 17:05 . Reden: abo + up ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjongejonge, ik zit maar te wachten op de postbode......
In december AIE-plus besteld en zou 02-02 geactiveerd worden.
Als ik bel naar de klantenservice, optie 4 en 3, vertelt er eentje dat ie vorige week
vrijdag al bezorgd zou moeten zijn, de ander vertelde dinsdag dat ie maandag geleverd
zou moeten zijn. Vandaag vertelt er eentje dat er geen order loopt en een ander
vertelt dat VANDAAG de postbode zou moeten komen, want ik zit op punt 5 van de 6......
en de 27e is het bij hun de deur uitgegaan.
Als ik mijn track&trace-code invoer op de tnt-website, krijg ik de melding: "niets gevonden".
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
PS de Samsung decoder krijg ik volgende week.......
Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:38:
Sjongejonge, ik zit maar te wachten op de postbode......
In december AIE-plus besteld en zou 02-02 geactiveerd worden.
Als ik bel naar de klantenservice, optie 4 en 3, vertelt er eentje dat ie vorige week
vrijdag al bezorgd zou moeten zijn, de ander vertelde dinsdag dat ie maandag geleverd
zou moeten zijn. Vandaag vertelt er eentje dat er geen order loopt en een ander
vertelt dat VANDAAG de postbode zou moeten komen, want ik zit op punt 5 van de 6......
en de 27e is het bij hun de deur uitgegaan.
Als ik mijn track&trace-code invoer op de tnt-website, krijg ik de melding: "niets gevonden".
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
PS de Samsung decoder krijg ik volgende week.......
Komt iemand dit bekend voor?
ik heb het zooitje bij een dealerpunt gehaald, dus komt mij niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Geen Ubee, Arris. Woon in Utrecht (3522AG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:33:
[...]

Ik kan er toch niets anders van maken dan dat het zo in elkaar steekt.

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/1137/erotiek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 20:59
Sinds gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/706623272.png

Iemand anders ook last van? Gaat om postcode 9745, Groningen.
Heb AiE+.

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-02-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:55

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

heb net een aangetekende brief afgegeven op het postkantoor, heb het gehad met Ziggo... je kunt van de klantenservice geen nuttig antwoord krijgen. Wie weet reageren ze wel op m'n brief (naar het antwoordnummer in Utrecht, want naar een postbus kun je geen aangetekende stukken sturen schijnt).
(zie tros radar voor hele verhaal, staat hier ook al weer vele pagina's terug, ben duidelijk niet de enige die problemen heeft met Ziggo :D

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou, eindelijk een (wat duidelijker) antwoord van Ziggo over van dat de hogere snelheden die ik eind november had moeten hebben volgens een email van hun.

"De snelheidsverhoging naar 80 Mbit/s is uitgesteld. Deze stond gepland voor eind 2009. Helaas is er geen nieuwe datum bekend waarop de snelheid wordt verhoogd. Wij vragen u om nog even geduld te hebben."

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
barzi schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:18:
Iemand anders ook last van? Gaat om postcode 9745, Groningen.Heb AiE+.
Nee, nergens last van. Hier 9713.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 14:28
Sinds de eerste snelheidsverhoging naar 50mb heb ik mijn thuis netwerk aangepast aan een gb netwerk.
Het enige waar ik wel spijt van heb is dat ik in november 2009 een ander abonnement voor nieuwsgroepen heb afgesloten om te kunnen downloaden tot 120 mb.
Dit contract loopt tot November 2010, en dat terwijl de beloofde snelheid niet komt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
LEiPiE schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:25:
heb net een aangetekende brief afgegeven op het postkantoor, heb het gehad met Ziggo... je kunt van de klantenservice geen nuttig antwoord krijgen. Wie weet reageren ze wel op m'n brief (naar het antwoordnummer in Utrecht, want naar een postbus kun je geen aangetekende stukken sturen schijnt).
(zie tros radar voor hele verhaal, staat hier ook al weer vele pagina's terug, ben duidelijk niet de enige die problemen heeft met Ziggo :D
Wanneer ze contact met jou opnemen om een dergelijk abonnement te vekopen moet er ook een opname gemaakt worden waar alles in bevestigt wordt.... Ook zou je een brief moeten krijgen waar alles nogmaals in staat omschreven. Als laatste heb je recht op 2 weken bekoeling, d.w.z. je mag alle aparatuur en abonnementen kosteloos binnen 2 weken opzeggen en retourneren.

Wanneer het gesprek is opgenomen, jij bevestigt hebt op hun vragen (hoeft niet met ja, je kan ook op andere manieren bevestigen) en je hebt geen gebruik gemaakt van de afkoelings periode zit je zeer waarscheinlijk aan het abonnement vast.

Je kan hooguit vragen om het abonnement per heden stop te laten zetten en de digitale interactive decoder (neem aan dat je hem hebt gebruikt) volledig af te betalen.

telefoonische verkoop is niet altijd even netjes, maar wanneer ze de regels volgen ( ze vragen jou om een bevestiging, enz..) is er niets onrechtsmatig gebeurt. Je zit in dat geval ook echt aan de twee jaar vast......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathor schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:01:
[...]

[afbeelding]
Leuk plaatje (waar heb je die vandaan).
Maar dat plaatje klopt gewoonweg niet. Playboy is allang vervangen door dusk.
Dat wordt er dus bedoeld door de anderen hier. Communicatie van Ziggo klopt gewoon niet.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 05-02-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Von Henkel schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:43:
Sinds de eerste snelheidsverhoging naar 50mb heb ik mijn thuis netwerk aangepast aan een gb netwerk.
Het enige waar ik wel spijt van heb is dat ik in november 2009 een ander abonnement voor nieuwsgroepen heb afgesloten om te kunnen downloaden tot 120 mb.
Dit contract loopt tot November 2010, en dat terwijl de beloofde snelheid niet komt! :(
Tja, je teleurstelling is aan de ene kant wel te begrijpen....
Maar aan de andere kant, je sluit een contact af voor een snelle usenet download terwijl je de hogere snelheid nog niet hebt? Stel dat Ziggo het wel op tijd had geleverd, maar dat een of andere oorzaak jij geen gebruik van de 80/120Mbit kan maken, dan zit je toch met het zelfde probleem?

Het heeft in mijn ogen ook pas zin om in iets te investeren op moment dat het gene ook daadwerkelijk beschikbaar is.... in alle andere gevallen ben je toch een vorm van een speculant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
barzi schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:18:
Sinds gisteren:

[afbeelding]

Iemand anders ook last van? Gaat om postcode 9745, Groningen.
Heb AiE+.
probeer eens een andere speedtest server....
of kijken eens op speedtest.ziggo.nl

het is een bekend feit dat Speedtest.net niet altijd betrouwbaar is, het hangt heel erg af van het feit naar welke speedtest server je wordt verwezen. Volgens mij is o.a.je hostname hier van invloed op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
want naar een postbus kun je geen aangetekende stukken sturen schijnt).
Jawel, dat kan prima (zie website TNT). Je krijgt dan een kort briefje in je postbus dat je het aangetekende stuk aan de balie kunt afhalen. Als je pech hebt wordt misschien jouw brief naar Ziggo's gratis antwoordnummer geweigerd, om misbruik te voorkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door grun93 op 05-02-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29
Bij mij (2562) is de firmware upgrade gekomen vandaag.

Bij ziggo.speedtest.nl haal ik nog steeds 20mbit en bij mijn nieuwsgroepen (ssl) ook.
Bij andere speedtests kom ik niet boven de 10mbit sinds de firmware upgrade.

Echter ben ik nu niet in nood, ik wacht rustig op de snelheidsverhoging (als het goed is binnen 2 weken ofzo) en dan kijken of alles stabiel en snel is. :)

* JamesB009 wacht in spanning af.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

job schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:44:
[...]

Leuk plaatje (waar heb je die vandaan).
Maar dat plaatje klopt gewoonweg niet. Playboy is allang vervangen door dusk.
Dat wordt er dus bedoeld door de anderen hier. Communicatie van Ziggo klopt gewoon niet.
Technisch klopt het plaatje wel, 2009 was Playboy en die is volgens mij per 1-1-2010 vervangen door Dusk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 16:28
mailtje van Ziggo:
Geachte abonnee,

U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen. Hiermee kunt u nóg sneller internetten. Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd. Goed nieuws voor u.

Heeft u het nieuwe modem nog niet geactiveerd? Doe dit dan vandaag alsnog met de Ziggo activatiecode die u bij uw modem heeft ontvangen. Heeft u hier hulp bij nodig? Surf dan naar ziggo.nl voor de handleiding (stap 4). Natuurlijk staat ook onze Klantenservice voor u klaar.

Wij vragen u het oude modem met adapter aan ons terug te sturen. Gebruik hiervoor de originele verpakking met bijgeleverde retoursticker en stuur deze binnen 14 dagen gratis terug. Ziggo zorgt voor een juiste verwerking van oude modems. Heeft u het modem al teruggestuurd? Dan hoeft u verder niets te doen.

Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Ziggo Klantenservice
Dit zou betekenen dat Ziggo bezig is geweest met omgeving Den Haag.
Zodra ik thuis ben ga ik het even checken.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hathor schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:01:
[...]

[afbeelding]
dit is een ander verhaal dan wat een medewerker van ziggo op het ziggo forum verkondigd nl dat hustler weg gaat en private spice blijft
iemand die er de ballen nog van snapt als ik dit soort dingen zou doen voor mijn bedrijf dan was ik aan mijn oren op straat gegooid 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de "Ziggo CI+ Cam Module" en de "Ziggo CI+ Cam Module Neotion" is die Neotion simpelweg een andere fabrikant voor de CI+ Module?

Heb even snel gegoogled maar het "Neotion" lijkt gewoon een fabrikant te zijn, dit vind ik zo snel op ziggo-gebruikers:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19781

Het maakt dus niet uit welke ik koop voor in een LG 32LH3300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:24
Iemand die mij kan vertellen waarom de power waardes zo hoog zijn. Modem is aangesloten op een ziggo versterker. (de enige aansluiting die niet versterkt). Wel vermeld ik erbij dat alles superstabiel draait, modem draait al 19 dagen aan een stuk.

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 308000000 Hz 11.0 dBmV 39.9 dBmV
2 Locked QAM256 316000000 Hz 12.2 dBmV 40.4 dBmV
3 Locked QAM256 324000000 Hz 11.7 dBmV 39.5 dBmV
4 Locked QAM256 332000000 Hz 10.8 dBmV 39.6 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Raven schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:31:
Nou, eindelijk een (wat duidelijker) antwoord van Ziggo over van dat de hogere snelheden die ik eind november had moeten hebben volgens een email van hun.

"De snelheidsverhoging naar 80 Mbit/s is uitgesteld. Deze stond gepland voor eind 2009. Helaas is er geen nieuwe datum bekend waarop de snelheid wordt verhoogd. Wij vragen u om nog even geduld te hebben."
Dat is het algemene antwoord voor heel NL,Enschede is echter 1 van de 7 proefsteden. Hier is ook 6 weken na die mail pas de snelheid omhoog gegaan. Collega van me heeft in Enschede bij de polaroid al wel de hogere snelheid gekregen. Volgens de info die ik van de HD kreeg afgelopen woensdag-avond wegens blokkade is heel Enschede op de nieuwe profielen gezet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:58:
[...]

dit is een ander verhaal dan wat een medewerker van ziggo op het ziggo forum verkondigd nl dat hustler weg gaat en private spice blijft
iemand die er de ballen nog van snapt als ik dit soort dingen zou doen voor mijn bedrijf dan was ik aan mijn oren op straat gegooid 8)7 8)7 8)7
Ben het met je eens. Het is verre van duidelijk. Probleem is dat de communicatie naar de klanten al geweest is (In de nieuwsbrief) en er intern nog niets is gecommuniceerd. De info die ik gepost heb komt uit recente project documentatie, echter zie ik nu ook dat die informatie niet overeen komt met wat er op de site wordt verteld.

Ik zal dan toch maar gewoon zeggen dat ik het ook niet weet, en wachten op meer nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Von Henkel schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:43:
Da's wel lullig, ja. Kun je je nieuwsgroepen abonnement niet sharen met een vriendje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Ook hier in Groningen (eemsmond) vandaag de update gekregen : Software Version 4.111.4002

Snelheid nog steeds (& stabiel) 20/3 maar dat zal eerdags wel op de beloofde 30/4 komen.
wel ben ik van 37 dBmV omhoog gegaan naar :

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 241000000 Hz 7.5 dBmV 41.4 dBmV
2 Locked QAM256 249000000 Hz 7.7 dBmV 41.6 dBmV
3 Locked QAM256 257000000 Hz 7.9 dBmV 41.5 dBmV
4 Locked QAM256 265000000 Hz 7.4 dBmV 41.4 dBmV

Nog steeds tevreden met Ziggo 8)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds mijn update van het Ubee modem heb ik het volgende 'probleem'

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/706896289.png

En dit met een 20/3 Mbit verbinding :? :? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:07:

[afbeelding]

3mbit extra snelheid. Ik zie het probleem niet.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50

[afbeelding]

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie geen probleem maar een goede snelheid meer niet hoor.

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie

[afbeelding]

AV al eens uitgezet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 19-10 08:53

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zo, de Ubee werkt eindelijk prima met de nieuwe software. En van afgelopen maand krijg ik 25 euro terug wegens slechte kwaliteit (heb een ruime maand zitten emmeren). Zowel de techneut als de medewerker van afdeling Betalingen waren erg schappelijk en keurig. Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik kan ook wel even kijken welk nummer ze hebben op de Atoomweg, want ik vraag me af of een antwoordnummer niet in hetzelfde postbus gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heeft iedereen met nieuwe Ubee firmware inmiddels ook een groen downstream lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike421 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:01:
[...]

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie geen probleem maar een goede snelheid meer niet hoor.
Daarom stond het woord probleem ook tussen kwootjes.. 8)7

Maar het blijft vreemd dat ik opeens 20+ snelheid heb, hiervoor had ik netjes 19.70 als download snelheid.

Dus ik klaag verder niet 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Loekie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:24:
[...]

Dat is het algemene antwoord voor heel NL,Enschede is echter 1 van de 7 proefsteden. Hier is ook 6 weken na die mail pas de snelheid omhoog gegaan. Collega van me heeft in Enschede bij de polaroid al wel de hogere snelheid gekregen. Volgens de info die ik van de HD kreeg afgelopen woensdag-avond wegens blokkade is heel Enschede op de nieuwe profielen gezet.
Hmm, okee.
6 weken? 30nov -> nu, is wel wat langer :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Timmert schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:20:
Heeft iedereen met nieuwe Ubee firmware inmiddels ook een groen downstream lampje?
downloadledje is hier altijd al groen geweest, alleen upload is oranje.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik bedoel up, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik heb hier een brakke firmware update gehad op mijn ubee modem gebeld, word 2 á 3 dagen opgelost (belde gister) tot die tijd doen met een upload die hoger is dan mijn download en die er ook nog regelmatig uitspringt, en ik kan niet vertrouwen daar voor op telefonie (aangezien er wat zaakjes aan de hand zijn)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

zit me af te vragen wanneer ze de modems in Leiden upgraden met nieuwe firmware :S heb nog steeds 1 rood lampie en 50/5 wil wel eens de 100/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 19-10 08:53

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat je zelf kunt doen is het modem forceren opnieuw z'n firmware te downloaden: tien tot twintig seconden de resetknop inhouden. Dan een uurtje met rust laten. Bij mij hielp het bij de verschrikkelijke instabiliteit van de afgelopen paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik wil liever een goed werkende 50/5 lijn, alles ligt er om de 3 uur uit ofzo..
Resets alles gedaan, denk dat ik vandaag gelijk maar even weer ga bellen met ze, en dan gelijk een 2de lijns, liefst 1ste.. Dit kan niet zo langer..Ik moet ook aan een paar naja niet vaste verplichten doen, maar een upload die hoger is dan met mijn download :( Stom ding! Ubee modems helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Jeeeehhh! Ik ben in de lucht! (AiE)

Do 28 januari via internet besteld, Za 30 januari de bevestigingsbrief gekregen, Vr 5 februari modem afgeleverd. Iets meer dan een week dus. Hulde!!

Moest wel in de meterkast gaan sleutelen (vorige wandcontactdoos er geheel afhalen en nieuwe erop zetten). Instructie daarover is vrij duidelijk. Al met al 30 minuten werk inclusief activatie van het Ubee modem. Draai nu 45 Mb down en 4.5 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:16

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik draai al 6 weken stabiel met het UBEE modem op de oude firmware.. Is het noodzakelijk om te updaten?? Alles werkt naar behoren.. Ben bang als ik update dat het niet meer zo goed werkt..

[ Voor 20% gewijzigd door Frank1973 op 06-02-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Jeej, ik heb net de firmware upgrade gehad, nog niet volledig goed zeg maar, er brand nog 1 oranje teveel, maar dat komt wel, ik heb tenminste weer stabiel internet :)
Pagina: 1 ... 15 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!