Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb 2 aansluitingen 1x XS4ALL Lite 8/1Mbits en 1x Ziggio 120/10Mbits.
Nu ben ik van plan XS4ALL gewoon te houden alleen nu doet zich het volgende voor, als ik met de XBOX360 COD MW2 speel en mijn vrouw zit met haar laptop WoW te spelen en we zitten allebei op Ziggo dan heeft ze heel vve last van een trage verbindign met veel "lag". (Dit doet zich ook voor als we met 2 computers op XS4ALL zitten) De router aan de Ziggo verbinding is een Linksys WRT610N en aan de XS4ALL verbinding hangt een Fritz! box van XS4ALL.
Je zou zeggen dat een 120/10 mbits lijn snel genoeg zou zijn om een XBOX en een laptop aan te hangen om te gamen. Dat je met een 8/1Mbits lijn een probleem krijgt kan ik begrijpen.
De situatie nu is dat ik met mijn XBOX maar op de XS4ALL lijn zit en zij op de ZIGGO lijn, maar dit probleem moet toch vaker voorkomen bij mensen met maar 1 aansluiting ?
Misschien iets aanpassen aan de router of een andere router kopen waarin ik een bandbreedte kan toewijzen aan een bepaalde gebruiker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11

Pubbert

random gestoord

Ik ben sinds 24 december ook na zo'n 7 jaar overgestapt van XS4ALL (768kbit, 1024kbit, 2048kbit, 4096kbit, 8192kbit, ~13000kbit) overgestapt op Ziggo, ik ben in April verhuisd naar een non-ADSL2 gebied, dus de max. 6mbit die ik haalde vond ik niet voldoende meer.

Rond de 15 december AiE Plus (20/3) online besteld, en het zou de 22ste ingaan, echter wat vertraging op de website van de levering, dus het kon iets langer duren.

De 24ste stond de postbode met het gehele pakket voor de deur (incl. Cisco HD ontvanger)

Aangezien de telefoonlijn in de kelder binnenkomt (en aangezien daar het router/modem staat, zijn in de loop der jaren altijd alle UTP kabels in de kelder bijeengekomen.

Dus ik in het begin van de kerstvakantie flink in de weer om in de meterkast (waar de coax binnenkomt) UTP te krijgen, via een paar buizen, een archiefkast, en achter de houten platen van de wijnkelder uiteindelijk 3 UTP kabels vanuit de kelderkast naar de meterkast gelegd :) Ook heb ik nog een stopcontact bijgeplaatst in de meterkast, aangezien er dus 2 apparten bijkwamen, ik was echter de signaalversterker vergeten, dus op de dag van oplevering zelf nog een extra stopcontact erbij gemaakt, ik houd niet van losse stekkerdozen in de meterkast :)

Alles ging eigenlijk meteen goed, de nieuwe AOP op de kabel, versteker ertussen, modem rechtstreeks op de AOP. Ik had zelf al een router besteld, de Linksys WRT320N, omdat deze 4 gigabit poorten heeft en WirelessN. Eerst even geactiveerd met mijn laptop rechtstreeks aan het modem, activatie ging goed, al duurde het wel zo'n 10-15 min. voordat alle lampjes de goede kleur hadden.

Daarna de router aangesloten en deze pikte meteen het signaal op (hoefde dus geen cp-123456 naam in te stellen zoals ik dat vroeger wel eens moest doen als ik kabel aan ging sluiten bij familie.

Inmiddels heeft het modem een uptime sinds 24 december, dus na de activatie is deze niet meer uit geweest en heb ik constant verbinding gehad, hetzelfde geld voor de router, deze heeft inmiddels een uptime van 37 dagen :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/e32318857d01cac2094f6343935348aa_full.jpg

Telefonie was zo'n 5 dagen later omgezet.

Via Speedtest.net:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/702913425.png

Ik haal via Usenet zo'n 2340kb/s, en upload vanaf mijn FTP server zo'n 355kb/s.

Kort samengevat, ik ben tevreden over Ziggo, vroeger heb ik altijd @home een beetje proberen te vermijden, en Ziggo blijkt ook administratief nog een beetje een puinzooi, maar technisch hebben ze voor mijn verbinding tot nu alles prima in orde!

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:11

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Die administratieve rotzooi ben ik ook wel met je eens eigenlijk...

Echter heb ik nu eindelijk wat positiefs te melden....

Ik had al maanden last van een slechte verbinding.
Nu kwam er vandaag een monteur langs en die zij meteen dat hij het knap vond dat ik uberhaupt nog internet had.
Ik zat nog op dat witte Motorola modem, wat naar zijn zeggen al 1,5 - 2 jaar geleden omgerolen had moeten worden door Ziggo zelf.
Heb meteen een nieuw modem gehad (Scientific Atlanta), monteur heeft ff gevalideerd en alles loopt weer als een zonnetje hier. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
[b][message=33394275,noline]T
Alles ging eigenlijk meteen goed, de nieuwe AOP op de kabel, versteker ertussen, modem rechtstreeks op de AOP. Ik had zelf al een router besteld, de Linksys WRT320N, omdat deze 4 gigabit poorten heeft en WirelessN. Eerst even geactiveerd met mijn laptop rechtstreeks aan het modem, activatie ging goed, al duurde het wel zo'n 10-15 min. voordat alle lampjes de goede kleur hadden.
Waarom heb je die splitter in gebruik, voor iTV is dit uit den boze.

Beter is:

AOP -> versterker

Vanuit je versterker eerste uitgang (0db) naar je modem. De rest van de uitgangen gebruiken voor je tv's en is alles meteen retour geschikt. Niet die multitap uitgangen gebruiken anders werkt de uitgebreide telefoongids en itv diensten niet (of niet goed) op de cisco of samsung itv ontvanger (als je die hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 11:11

Pubbert

random gestoord

Die beide splitters zitten op "15 meter" poort en de "10 meter poort" van de versterker.

Op één van die splitters zit inderdaad de Cisco HD-PVR, ontvangst is goed, ik kan ook opnemen enzo.
De andere opties van iTV heb ik nog niet gebruikt als ik eerlijk ben.

Mocht ik de versterker op de AOP aan willen sluiten, moet ik dan de data of TV/radio gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Pubbert op 02-02-2010 12:20 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:42
Thund3r schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:16:
Die beide splitters zitten op "15 meter" poort en de "10 meter poort" van de versterker.

Op één van die splitters zit inderdaad de Cisco HD-PVR, ontvangst is goed, ik kan ook opnemen enzo.
De andere opties van iTV heb ik nog niet gebruikt als ik eerlijk ben.

Mocht ik de versterker op de AOP aan willen sluiten, moet ik dan de data of TV/radio gebruiken?
Je moet die splitter van je AOP afhalen (kwartslag draaien). en dan direct daar de versterker op aansluiten. De versterker is retourgeschikt op alle uitgangen. Splitters na je versterker is geen probleem, alleen zou ik de kabel van je itv direct op de versterker aansluiten i.v.m. retour geschiktheid. Als je dan itv activeert (kan zonder abonnement op de diensten) dan kun je met de tvgids 1 week vooruit i.p.v. de standaard 2 dagen. Als je vragen hebt mag je me ook PM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45
Timmert schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:32:
Ik, als installatiemonteur, wil hier wel even op inhaken:
Dank voor de uitleg!
Met die Ziggo/Cisco AB kun je inderdaad ook je tv bedienen, maar een Logitech Harmony van 4 tientjes kan veel meer. Die heeft mijn voorkeur. Overigens kun je bij iTV kiezen voor een decoder met of zonder harddisk. Naar ik heb begrepen kan Ziggo de harddisk decoder (de Cisco dus) zelf niet (meer) leveren. Installatiemonteurs (zoals ik), echter wel omdat die van een andere logistieke partner gebruik maken. Ziggo levert momenteel alleen de non-hdd Samsung iTV decoder. Daar heb ik nog geen ervaring mee.
Harmony heb ik ooit geprobeerd maar gelukkig goed kunnen marktplaatsen, heb ik geen tijd voor. Beetje soortgelijke ervaring als hier: http://www.bright.nl/uitpakparty-logitech-harmony-1100

Ik vind je verhaal over iTV en de decoder met/zonder hdd wat onduidelijk. Als ik nu online iTV bestel dan kan alleen kiezen voor "een" decoder en als ik de verhalen hier mag geloven is dat dus een Samsung zonder hdd. Maar nu zeg jij dat je bij de installatie-monteurs wel weer voor een hdd recoder kunt kiezen? Maar op welk moment kun je daarvoor kiezen dan? De vraag is natuurlijk ook wat de beste keuze is, erg veel positieve verhalen hoor ik niet over die Cisco PVR.
Wat je kunt verwachten van de monteur:
- Groene kabel blijft waar ie zit, maar wordt in een nieuw AOP gemonteerd
- Indien je iTV besteld komt daar een breedbandversterker bij (inbegrepen). Deze wordt zo dicht mogelijk bij je AOP geplaatst.
Ok, dat wordt een hele stopcontactentoestand dus, goed om te weten! Moet het modem ook zo dicht mogelijk bij het AOP worden aangesloten of maakt dat niet uit?

En die versterker die bij het iTV pakket zit, heeft die meerdere uitgangen of moet je daar zelf weer splitters achter gaan zetten voor andere TV's?
- Hij zorgt dat je TV/Radio werkt, activeert je modem, maakt een mailadres en mijnziggo account aan, en stelt je pc in. Als je een router via Ziggo koopt (Netgear WNDR3500 is dat), dan stelt ie je router en wireless in. Je eigen router kan ie ook instellen, maar dan tegen betaling. 17,50 incl BTW per kwartier geloof ik.
Ik twijfel nog tussen een Linksys WRT610N, D-Link 655, Apple Airport Extreme en de Netgear WNDR3700. Heb gigabit nodig en graag ook wireless-N ivm 2 N-capable laptops. Stabiliteit van de (wireless) verbinding vind ik het allerbelangrijkste. Advies uit ervaring?
Ik weet niet waar je woont, maar DM me even als je denkt dat ik wat voor je kan betekenen :)
Noord-Limburg, vlakbij "Thund3r" hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mijn routerlog heeft mijn modem zich 2 keer gereset iets na 2 uur en is ie na de eerste herstart in een andere modus terrecht gekomen (router kon door het andere ip geen verbinding krijgen), na 2e reset uiteraard wel.
Lijkt er dus op af vannacht onderhoud is gedaan door Ziggo, kan iemand met een Ubee kijken of de fw upgrade er inderdaad is geweest (heb zelf een Arris).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[INFO] Tue Feb 02 02:09:56 2010 Estimating speed of WAN interface   
[INFO] Tue Feb 02 02:09:55 2010 Obtained IP Address using DHCP. IP address is x.x.x.x  
[INFO] Tue Feb 02 02:09:55 2010 Lost lease on IP Address
[INFO] Tue Feb 02 02:09:06 2010 WAN IP changed to 192.168.100.20, updating to dynamic DNS provider   
[INFO] Tue Feb 02 02:09:06 2010 Estimating speed of WAN interface   
[INFO] Tue Feb 02 02:09:05 2010 Obtained IP Address using DHCP. IP address is 192.168.100.20   
[INFO] Tue Feb 02 02:09:02 2010 Bringing up WAN using DHCP   
[INFO] Tue Feb 02 02:09:02 2010 WAN interface cable has been connected   
[INFO] Tue Feb 02 02:09:00 2010 WAN interface cable has been disconnected   
[INFO] Tue Feb 02 02:08:55 2010 Bringing up WAN using DHCP   
[INFO] Tue Feb 02 02:08:55 2010 WAN interface cable has been connected   
[INFO] Tue Feb 02 02:08:35 2010 WAN interface cable has been disconnected

[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-02-2010 12:40 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 00:27
catchingfire schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:38:

Harmony heb ik ooit geprobeerd maar gelukkig goed kunnen marktplaatsen, heb ik geen tijd voor. Beetje soortgelijke ervaring als hier: http://www.bright.nl/uitpakparty-logitech-harmony-1100

Ik vind je verhaal over iTV en de decoder met/zonder hdd wat onduidelijk. Als ik nu online iTV bestel dan kan alleen kiezen voor "een" decoder en als ik de verhalen hier mag geloven is dat dus een Samsung zonder hdd. Maar nu zeg jij dat je bij de installatie-monteurs wel weer voor een hdd recoder kunt kiezen? Maar op welk moment kun je daarvoor kiezen dan? De vraag is natuurlijk ook wat de beste keuze is, erg veel positieve verhalen hoor ik niet over die Cisco PVR.
Wat is er niet duidlijk dan? Ziggo heeft geen Cisco's meer, levert alleen nog Samsung decoders zonder harddisks.... Andere partijen welke ook Ziggo pakketten installeren hebben de Cisco decoder nog wel, wanneer je dus besluit om te bestellen via Ziggo (website of telefoon) krijg je een samsung.
Wil je een Cisco dan zou je verder moeten zoeken (internet ;-))

Tja, het logitech harmony verhaal is natuurlijk persoonlijk, ik heb een harmony one en deze werkt volledig naar behoren... En nee, ik heb geen extra vakantie dagen moeten opnemen. Gewoon stap voor stap aan de AB duidelijk maken wat je van hem wil. Daarnaast vindt ik het een groot voordeel dat de Harmony One t.o.v. van standaard A/B een sterker IR signaal heeft, d.w.z. je hoeft de one minder op het appraat te richten.

Ok, dat wordt een hele stopcontactentoestand dus, goed om te weten! Moet het modem ook zo dicht mogelijk bij het AOP worden aangesloten of maakt dat niet uit?

En die versterker die bij het iTV pakket zit, heeft die meerdere uitgangen of moet je daar zelf weer splitters achter gaan zetten voor andere TV's?
Ja het kabelmodem kan je het beste dicht mogelijk bij het AOP plaatsen, maak hier voor gebruik van de onderdelen die in het standaard installatiepakket zitten. De versterker kan je in het geval wanneer deze retour geschikt is voor het kabelmodem plaatsen, In jou geval, omdat je interactive TV wilt aanschaffen moet hij zelfs retourgeschikt zijn. Anders gaat je I-TV niet eens werken kijk eens op www.kabelkeur.nl voor de juiste onderdelen. Ook de versterkers van Hirsschmann zijn zeer geschikt.
Er zijn versterkers te koop met 1 uitgang, maar ook verstekers met eem multi-tap.... hier kan je meerder coax kabels op aansluiten (vaak tot 4) in dit geval kan je met rijg- en eind dozen je netwerk verder opbouwen. Op de website van Hirschmann staan netwerk diagramen...... erg zinvol.

Ik twijfel nog tussen een Linksys WRT610N, D-Link 655, Apple Airport Extreme en de Netgear WNDR3700. Heb gigabit nodig en graag ook wireless-N ivm 2 N-capable laptops. Stabiliteit van de (wireless) verbinding vind ik het allerbelangrijkste. Advies uit ervaring?
Je noemt nu 3 producten op die van gerenomeerde bedrijven zijn, denk ook niet dat er echt verschil in stabiliteit zou zijn tussen deze producten. Waar wel een verschil in zit in de doorvoersnelheid WAN-LAN, van de opgenoemde appraaten staat de netgear WNDR3700 hier in aan de top. Ik heb zelf een D-Link 855 draaien, deze heeft ook meer dan voldoende doorvoersnelheid voor de aanstaande snelheidsverhogingen (120/10Mbit) en draait super stabiel...

maar goed, het is en blijft jou keuze.......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:39:
Volgens mijn routerlog heeft mijn modem zich 2 keer gereset iets na 2 uur en is ie na de eerste herstart in een andere modus terrecht gekomen (router kon door het andere ip geen verbinding krijgen), na 2e reset uiteraard wel.
Lijkt er dus op af vannacht onderhoud is gedaan door Ziggo, kan iemand met een Ubee kijken of de fw upgrade er inderdaad is geweest (heb zelf een Arris).

[code]
Onderhoud vindt overhet algemeen altijd snachts plaats, wanneer jou internetverbinding snacht's verbroken wordt kan het zijn dat men inderdaad onderhoud heeft gedaan aan een CMTS....
Wanneer je een Arris modem hebt merk je normaal gesproken niets van een upgrade die klaar staat voor de Ubee modems.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike421 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 06:06:
[quote]
Ik zit met een AIEextra pakket en heb de netgear wdm3700.
de router staat op de begane grond en op de 1e verdieping haal ik met een 300mbit kaartje wat in de laptop zit gemiddeld deze speed wel.
Op hetzelfde nivo waar de router staat heb ik niet geprobeerd nog.
[afbeelding]

Ik moet erbij zeggen dat ons huis erg slecht is met wireless signalen.
Ik heb gemeten met 2,4g omdat de wireless op laptop geen 5g ondersteund.
Ik ben dus blij dat ik dit al haal.
Dus ik ga er waarschijnlijk wel op vooruit qua snelheid. Ik heb hier nooit problemen met de ontvangst.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:32:
[...]
Goed dat je nu onderzocht hebt dat het aan het draadloze gedeelte ligt.

Het is bekend dat (draft) 802.11n in snelheid gemaximeerd is tot 54Mbps als de beveiliging WEP of WPA gebruikt wordt (dit is conform de specificaties van (draft) 802.11n). Voor de hoogste snelheid met 802.11n wordt derhalve als beveiliging WPA2 (AES) geadviseerd.

Heb je hier wat aan?
Ja die gebruik ik. WPA2 (AES).

Het is jammer dat de PS3 geen 802.11n ondersteund. Toch zou de PS3 wel sneller dan 15 Mb/s down en 1,5 Mb/s up kunnen (dat is wat ik nu test)? Hij heeft IEEE 802.11 b/g. Dan moet hij toch wel de 25Mb/s kunnen halen en een veel snellere upload met een betere router als de netgear wndr3700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Dus ik ga er waarschijnlijk wel op vooruit qua snelheid. Ik heb hier nooit problemen met de ontvangst.

[...]

Ja die gebruik ik. WPA2 (AES).

Het is jammer dat de PS3 geen 802.11n ondersteund. Toch zou de PS3 wel sneller dan 15 Mb/s down en 1,5 Mb/s up kunnen (dat is wat ik nu test)? Hij heeft IEEE 802.11 b/g. Dan moet hij toch wel de 25Mb/s kunnen halen en een veel snellere upload met een betere router als de netgear wndr3700?
Hoe test jij je snelheid met de PS3? Downloaden bijv. is volgens mij zwaar gelimiteerd uit de PSN store, ik kom bijna nooit boven de 6~9 Mbit/sec uit, terwijl mijn PS3 met Gigabit is verbonden en ik een 50/5 abo heb.
Streamen met PMS geeft wel perfecte waardes, maar downloaden is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:38:
-Mijn PS3 staat op ongeveer 6 a 7 meter van mijn router met alleen een plafond er tussen. (ik heb vaak lag)
-Mijn PC staat op ongeveer 3 meter van mijn router met een muur en houten plafond er tussen.
Is het een optie om tussen de router en de PC een utp-kabel te gebruiken (door de muur en door het houten plafond)? En dan eventueel via een switch bij de PC een utp-kabel naar de PS3 (door de muur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:19:
[...]

Is het een optie om tussen de router en de PC een utp-kabel te gebruiken (door de muur en door het houten plafond)? En dan eventueel via een switch bij de PC een utp-kabel naar de PS3 (door de muur)?
Op zich is alles mogelijk. Alleen woon ik nog voor een korte periode thuis. Mijn moeder heeft het liever niet. Die heeft alleen een laptop die voor de dingen die zij doet al "te snel" is.

Ik ben wat gaan zoeken. Kan ik met deze combinatie een snellere en meer betrouwbare verbinding krijgen met mijn PS3?

netgear wndr3700 router

en

5 GHZ WIRELESS-N HD ACCESS POINT/BRIDGE
WNHDE111

of

Linksys WGA 600n Dual-Band Wireless-N Gaming Adapter

Deze zet ik naast mijn PS3 neer en verbind ik met een ethernet kabeltje naar mijn PS3. Dan heeft mijn PS3 een draadloze N verbinding. Nouja mijn PS3 denkt dat hij met een draad verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ik las in het snelheidstopic van Ziggo, dat er een firmware update is geweest voor de Ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-10 13:23
Voor de mensen met een UBEE modem is er vandaag een firmware update uitgekomen.

Firmwareversie: 4.111.4002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:10:
[...]

Op zich is alles mogelijk. Alleen woon ik nog voor een korte periode thuis. Mijn moeder heeft het liever niet. Die heeft alleen een laptop die voor de dingen die zij doet al "te snel" is.

Ik ben wat gaan zoeken. Kan ik met deze combinatie een snellere en meer betrouwbare verbinding krijgen met mijn PS3?

netgear wndr3700 router

en

5 GHZ WIRELESS-N HD ACCESS POINT/BRIDGE
WNHDE111

of

Linksys WGA 600n Dual-Band Wireless-N Gaming Adapter

Deze zet ik naast mijn PS3 neer en verbind ik met een ethernet kabeltje naar mijn PS3. Dan heeft mijn PS3 een draadloze N verbinding. Nouja mijn PS3 denkt dat hij met een draad verbonden is.
Ik ben heel bang dat beide oplossingen eigenlijk, weinig gaan uitmaken.

De PS3 kan zelf wireless, en zoals eerder ook al gezegd, als het niet om grote doorvoer gaat, zit er weinig verschil tussen 2.4Ghz of 5Ghz. Behalve als je echt veel 2.4Ghz stoor zenders in de buurt zou hebben (te testen met vanaf je laptop je eigen PS3 te pingen, als dat hevig fluctueerd, is er wat mis, als dat gewoon prima is (benden de 10Ms) dan is het prima.

Hetzelfde kun je met je maat doen waar je spelletjes mee speelt. Vanaf je laptop een ping open zetten naar zijn internet ip en kijken hoe dat zich gedraagd. Is dat prima, maar lagt het spelletje nog steeds, dan zit het probleem niet bij jou thuis (of bij hem...).

Zomaar dingen gaan aanschaffen in de hoop dat het probleem daarvan over is, is naar mijn mening niet de juiste manier, naast dat dit geld kost, wil het ook helemaal niet zeggen dat je daarmee je probleem verhelpt. Situatie uit tekenen, meetbare punten vast stellen (pingen router, pingen ps3, pingen laptop, pingen ip van persoon waar je mee speelt, pingen enkele websites, etc. etc.) en dan kijken waar de vertraging optreed. Dan kun je doel gericht het probleem oplossen.

Hopelijk kun je hier wat meer mee.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Flex schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:08:
Voor de mensen met een UBEE modem is er vandaag een firmware update uitgekomen.

Firmwareversie: 4.111.4002
Ah, vanavond gelijk ff rebooten. Of is dat niet eens nodig?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

jelmervos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:43:
[...]

Ah, vanavond gelijk ff rebooten. Of is dat niet eens nodig?
zou als het goed is niet nodig moeten zijn
ziggo kan vanaf afstand je modem resetten als ik me niet vergis

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Kabuto_Raiger schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:13:
[...]

zou als het goed is niet nodig moeten zijn
ziggo kan vanaf afstand je modem resetten als ik me niet vergis
Klopt dit kunnen ze doen, maar ze hebben aangegeven dat ze dit niet voor alle Ubee modems gaan doen, dit om te zorgen dat de update server niet vast loopt....
je hebt dus twee opties,
Modem zelf reseten.... daarna haalt hij de firmware binnen (duurt even)
Wacht op Ziggo..... dit kan een aantal dagen duren (wanneer je modem zelf niet vast loopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

B4tman_DH

To the Bat.....

Resetten is in deze wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net handmatig gereboot. Hoewel ik niet ingelogd ben op de modem lijkt het idd op een update.
Mijn downstream lampje is ineens groen in plaats van oranje.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 18:23
Welke type HD decoder krijg je nu precies voor 99 euro bij het AIO pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invad3r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-10 18:02
Relaxed, ik ben sinds een half uur over naar 120mbit hier in Utrecht (3531)!
Verwachtte dit pas in juli ofzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
PWSoft schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:22:
Exact is het moeilijk te zeggen, zal een van deze twee worden;

de Samsung DCB-H380R
of de Humax IRHD-5000C

Ga maar van de Samsung uit, deze wordt door Ziggo gebundeld verkocht in de diverse winkels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Invad3r schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:35:
Dat zou mooi zijn, het lijkt er dus op dat steeds meer plaatsen overgaan.....
Ik wacht rustig af ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invad3r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-10 18:02
Ja, het is nu helemaal zeker. Net m'n broertje gebeld en hij is ook omhoog (3512, Utrecht).

UPDATE: Even getest, haal nu 11MB/s vanaf usenet!! ;) Ik zeg: Accepté!

[ Voor 28% gewijzigd door Invad3r op 02-02-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 10:49
PWSoft schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:22:
Ik kreeg afgelopen zaterdag bij mijn pakket de Samsung DCB-H380R erbij..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 08:47
Ik nog niet! (3522) Crap! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 16:28
Den Haag (2581) is de snelheid juist helemaal weg.
nauwelijks 2 mb ipv 20mb.
Had eigenlijk gehoopt op een snelheidsverhoging maar goed bij Ziggo weet je nooit :>

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Iemand anders ook last van time-outs ?
Heb nu om de 5 minuten een time-out van max 10 seconden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 09:57

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Heb toch het 3in1 extra pakket besteld. Er bleek al een analoge tv lijn aanwezig te zijn op ons nieuwe adres. Deze heb ik nu overgenomen en uitgebreid. Dus geen aansluitkosten, scheelt weer. Ben benieuwd naar de snelheden straks... (Alphen aan den Rijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Utrecht wordt gedurende deze week gefaseerd gemigreerd naar HSI (High Speed Internet). De migratie vind plaats tussen 01:00 en 06:00. Zaterdag zal heel Utrecht de nieuwe snelheden hebben.

Den Haag is next, kan helaas nog geen exacte data's geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 08:47
Hathor schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:05:
[...]

Utrecht wordt gedurende deze week gefaseerd gemigreerd naar HSI (High Speed Internet). De migratie vind plaats tussen 01:00 en 06:00. Zaterdag zal heel Utrecht de nieuwe snelheden hebben.
Jamaar...ik wil NU! ;)

Ik ben benieuwd, ik wacht in spanning af. Zolang de verbinding maar stabiel blijft icm met mijn Arris modem hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
[...]

Dank voor het melden! Weet jij toevallig of Voorburg ook onder de Haagse migratie naar HSI gaat vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:37:
[...]

Ik ben heel bang dat beide oplossingen eigenlijk, weinig gaan uitmaken.

De PS3 kan zelf wireless, en zoals eerder ook al gezegd, als het niet om grote doorvoer gaat, zit er weinig verschil tussen 2.4Ghz of 5Ghz. Behalve als je echt veel 2.4Ghz stoor zenders in de buurt zou hebben (te testen met vanaf je laptop je eigen PS3 te pingen, als dat hevig fluctueerd, is er wat mis, als dat gewoon prima is (benden de 10Ms) dan is het prima.

Hetzelfde kun je met je maat doen waar je spelletjes mee speelt. Vanaf je laptop een ping open zetten naar zijn internet ip en kijken hoe dat zich gedraagd. Is dat prima, maar lagt het spelletje nog steeds, dan zit het probleem niet bij jou thuis (of bij hem...).

Zomaar dingen gaan aanschaffen in de hoop dat het probleem daarvan over is, is naar mijn mening niet de juiste manier, naast dat dit geld kost, wil het ook helemaal niet zeggen dat je daarmee je probleem verhelpt. Situatie uit tekenen, meetbare punten vast stellen (pingen router, pingen ps3, pingen laptop, pingen ip van persoon waar je mee speelt, pingen enkele websites, etc. etc.) en dan kijken waar de vertraging optreed. Dan kun je doel gericht het probleem oplossen.

Hopelijk kun je hier wat meer mee.
Klinkt heel aannemelijk en verstandig. Ik vraag me alleen af hoe ik kan pingen. Ik vraag me vooral af hoe ik mijn PS3 moet pingen.

Het zou zonde zijn om een hoop geld uit te geven voor iets wat amper winst geeft.

Ik zou het wel mooi vinden als ik op de PS3 de upload ietsje sneller kan krijgen. Voor games is de download eigenlijk wel snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

madmaus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:55:
Den Haag (2581) is de snelheid juist helemaal weg.
nauwelijks 2 mb ipv 20mb.
Had eigenlijk gehoopt op een snelheidsverhoging maar goed bij Ziggo weet je nooit :>
Hier in baarn(3741) ook, heb nog een oud type modem en haalde altijd netjes 2,33 MB/s download.
Net was het niet vooruit te branden, het lijkt nu rustig aan wat beter te gaan, zat op max 10 Mbit en ondertussen kruipen we weer richting 20 mbit

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Firmware update Ubee modem is hier (8431) doorgevoerd! Heb nu 4.111.4002 (was 4.111.3008), internet was zonet bagger, geen DNS, bleek aan router (DIR-655) te liggen, alle 2 van stroom. Power en down/up bleven oranje knipperen, duurde 2 min en klaar :D

[ Voor 3% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 02-02-2010 20:01 ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
waar/hoe kan je dat zien dan welke Ubee versie firmware je hebt..?
dan moet je toch in je modem inloggen, wat ik niet kan zover ik weet.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 18:23
Bullet NL schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:37:
[...]

Exact is het moeilijk te zeggen, zal een van deze twee worden;

de Samsung DCB-H380R
of de Humax IRHD-5000C

Ga maar van de Samsung uit, deze wordt door Ziggo gebundeld verkocht in de diverse winkels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ionicdog schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:24:
Zie eerdere berichten van mij in dit topic.

Hier ook de firmware update gedaan dmv een reset. Duurde ongeveer 5 min.

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 02-02-2010 20:30 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
ionicdog schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:24:
Tabje "Firmware" links, je hoeft er niet voor in te loggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Het is nogal een groot topic, kan het niet vinden zo 123 wat je bedoelt.
jelmervos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:30:
[...]

Zie eerdere berichten van mij in dit topic.

Hier ook de firmware update gedaan dmv een reset. Duurde ongeveer 5 min.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
[...]

Kan jij niet even zorgen dat 2202 snel een upgrade krijgt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
tabje links waar? 8)7
KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:30:
[...]

Tabje "Firmware" links, je hoeft er niet voor in te loggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de router uiteraard maar hij bedoelde dat je geen wachtwoord nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

ionicdog schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:43:
Het is nogal een groot topic, kan het niet vinden zo 123 wat je bedoelt.

[...]
Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
Met dank aan een mede tweaker :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ik moet nu zo'n CI+ module kopen (digitale tv werkt niet meer sinds 2 februari). Op de Ziggosite worden twee merken genoemd, SMIT of Neotion. Maakt het nog wat uit welke ik neem? En kosten ze altijd 79 euro, of zijn ze goedkoper ergens te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
In modem? :P IP kun je wel vinden via angry ip scanner, staat wel in het topic hoe dat moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
Ragger schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:38:
Ik moet nu zo'n CI+ module kopen (digitale tv werkt niet meer sinds 2 februari). Op de Ziggosite worden twee merken genoemd, SMIT of Neotion. Maakt het nog wat uit welke ik neem? En kosten ze altijd 79 euro, of zijn ze goedkoper ergens te krijgen?
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module Neotion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Invad3r schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:35:
Lol, dat was dus de reset die ik poste, hier 3532 ook 120/10 (kom alleen niet bij de Ziggo speedtest boven de 7.6 Mb/s up).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:24

derx666

mecker ende blaet

Gisteren in regio Venlo ook even het Ubee modem gereboot. Heb nu ook firmware: 4.111.4002. Niet dat ik echt problemen had ofzo. Sinds oktober heeft mn 50/5 eigenlijk met uitzondering van 1 glitch vlekkeloos gewerkt. Ik ga er van uit dat met deze update daarin niks veranderd.

Speedtest:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/704076417.png

[ Voor 0% gewijzigd door derx666 op 04-02-2010 03:08 . Reden: copy/paste van oude modeminfo :) nu wel goeie fw versie :) ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:44:
[...]

Lol, dat was dus de reset die ik poste, hier 3532 ook 120/10 (kom alleen niet bij de Ziggo speedtest boven de 7.6 Mb/s up).
Ik ga mijn modem ook maar is een trap geven om te kijken of in 3454 de verhoging is doorgevoerd

**edit
postcode 3454 is nog steeds 50/5 :+

[ Voor 6% gewijzigd door sjorremans op 03-02-2010 09:55 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Utrecht, 3552. Net een verhoging gezien, haal nu 11.8 vanaf Usenet :)

edit 11:39 ** Nu nog maar 4,4, minder als normaal zelfs :(

edit 12:21 ** Nu sinds 12:05 stabiel op 12,55.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:39:
[...]

Dank voor het melden! Weet jij toevallig of Voorburg ook onder de Haagse migratie naar HSI gaat vallen?
Nee, Voorburg gaat hier niet onder vallen.
sjorremans schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:19:
[...]

Ik ga mijn modem ook maar is een trap geven om te kijken of in 3454 de verhoging is doorgevoerd

**edit
postcode 3454 is nog steeds 50/5 :+
Postcode 3454 valt niet onder de Utrecht verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Lekker slim daar bij Ziggo... Gisteren gebeld om een smartcard van mijn oude abbo naar mijn nieuwe om te zetten voor mijn oude TV in de slaapkamer. "Kan tot 48 uur duren". OK. Uur of 2 later: "preview periode verlopen" van mijn huidige smartcard. WTF? :X Dat was dus niet de bedoeling heh. Weer gebeld, deze smartcard stond niet in het systeem (stond wel voor m'n neus op Mijn Ziggo maar goed), dus moest weer worden toegevoegd, "Kan tot 48 uur duren". 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Hathor schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Nee, Voorburg gaat hier niet onder vallen.

[...]

Postcode 3454 valt niet onder de Utrecht verhoging.
dus het gaat alleen om mensen die puur in de stad wonen?
en dat zal dus inhouden dat ik geen verhoging krijg? 8)7

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
sjorremans schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:12:
[...]

Niet via de Utrecht update van deze week nee. Deze geldt enkel voor mensen in postcode 35xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Het ging bij het upgraden toch overal alleen om de stad, neem aan dat ze bij Tilburg, Den Bosch en Amersfoort ook niet de randgemeentes hebben meegenomen.

Viel me laatst op dat Ziggo nu wel heel erg veel goedkoper is dan UPC, kennis van me betaald voor het alles in 1 combo van UPC ruim 100 euro per maand.
grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:01:
Dat blijft vast niet zo. Eerst met een laag tarief zoveel mogelijk klanten zien te krijgen en dan langzaam door middel van jaarlijkse verhogingen de prijs opvoeren. Een oud, maar beproefd reclame concept.
Dan nog, om van 67 euro naar 100 euro zijn een hoop kleine stapjes, maar goed, aan de andere kant zie ik UPC de prijs niet verlagen en je kan toch niet overstappen naar een andere ISP op je kabel.

[ Voor 31% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-02-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:15
dus het gaat alleen om mensen die puur in de stad wonen? en dat zal dus inhouden dat ik geen verhoging krijg? 8)7
Op termijn ga je wel naar 80 Mb natuurlijk, net als iedereen met een Extra abo die niet in een van de "120 Mb steden" woont.
MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:48:
Viel me laatst op dat Ziggo nu wel heel erg veel goedkoper is dan UPC, kennis van me betaald voor het alles in 1 combo van UPC ruim 100 euro per maand.
Dat blijft vast niet zo. Eerst met een laag tarief zoveel mogelijk klanten zien te krijgen en dan langzaam door middel van jaarlijkse verhogingen de prijs opvoeren. Een oud, maar beproefd reclame concept.

[ Voor 40% gewijzigd door grun93 op 03-02-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de upgrade binnen door de stroom er even af te halen. Valt mij op dat de SNR en Power levels veranderd zijn, dit is van net voor de reset en na de reset. (moet zeggen dat mijn modem al iets van 3 weken online was. Ik heb ook geen problemen met de Ubee gehad)

Oude situatie:
1 Locked QAM256 265000000 Hz -1.9 dBmV 37.2 dBmV
2 Locked QAM256 241000000 Hz -2.7 dBmV 39.2 dBmV
3 Locked QAM256 249000000 Hz -1.5 dBmV 36.5 dBmV
4 Locked QAM256 257000000 Hz -0.9 dBmV 37.0 dBmV

Nieuwe situatie:
1 Locked QAM256 265000000 Hz -2.2 dBmV 40.2 dBmV
2 Locked QAM256 241000000 Hz -3.0 dBmV 39.4 dBmV
3 Locked QAM256 249000000 Hz -2.7 dBmV 39.7 dBmV
4 Locked QAM256 257000000 Hz -2.1 dBmV 40.0 dBmV

Maar het lijkt er dus wel op dat de waarden verbeterd zijn door de Firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:01:
[...]

Op termijn ga je wel naar 80 Mb natuurlijk, net als iedereen met een Extra abo die niet in een van de "120 Mb steden" woont.

[...]

Wat ik begrepen heb komt de 80Mbit voor iedereen met een alles in 1 extra abonnement te vervalen, iedereen gaat op den duur direct door naar 120mbit.....

Ben het niet met je tweede punt eens, je bent aan het speculeren zonder daadwerkelijke feiten...
Het kan maar zo zijn dat Ziggo op den duur een prijsverlaging door voert.
Dit is precies de zelfde speculatie als wat jij schrijft, vergeet niet de afgelopen prijsverhoging voor een alles in 1 pakket zat het hem alleen in het TV componet van dit abonnement. Er us dus nog totaal geen bewijs dat de prijzen voor internet zijn of gaan gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:47:
Ben het niet met je tweede punt eens, je bent aan het speculeren zonder daadwerkelijke feiten... Het kan maar zo zijn dat Ziggo op den duur een prijsverlaging door voert. Dit is precies de zelfde speculatie als wat jij schrijft, vergeet niet de afgelopen prijsverhoging voor een alles in 1 pakket zat het hem alleen in het TV componet van dit abonnement. Er us dus nog totaal geen bewijs dat de prijzen voor internet zijn of gaan gestegen.
Uiteraard ben ik aan het speculeren, ik kan net zo min in de toekomst kijken als jij dat kan. Maar aangezien Ziggo geen dienstverlenend maar een commercieel bedrijf is, denk ik toch dat mijn verwachting niet echt een slag in de lucht is. Het doel van een commercieel bedrijf, ieder commercieel bedrijf, is per slot van rekening winst maken, sla de economie boeken er maar op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 10:38
derx666 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:44:
Gisteren in regio Venlo ook even het Ubee modem gereboot. Heb nu ook firmware: 4.111.3008.
Ik dacht dat de nieuwe firmware, Firmwareversie: 4.111.4002 was? Ik zal ook eens ff checken...

*//Edit[1]: Inmiddels mijn Ubee ook geupdate naar: Firmwareversie: 4.111.4002
Speedtest is weer een stuk stabieler, hopelijk de verbinding zelf ook. Zou fijn zijn als me pc niet meer zo vaak op 3G (iPhone) zou overschakelen. Huidige resultaten prima (helaas nog geen upgrade).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/704401031.png

[ Voor 39% gewijzigd door vlijmen op 03-02-2010 15:46 ]

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:47:
[...]

Wat ik begrepen heb komt de 80Mbit voor iedereen met een alles in 1 extra abonnement te vervalen, iedereen gaat op den duur direct door naar 120mbit.....
Dit heb je dan toch verkeerd gehoord. Hoewel er inderdaad meer dan de in eerste instantie geplande 7 steden naar 120Mbit zullen gaan, zal het gros een update naar 80Mbit krijgen.

Ik snap dat voor veel mensen snelheid een belangrijk punt is. Maar ik mag op het moment weinig meer vertellen dan ik al gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Weet jij wellicht of en wanneer Heerlen aan de beurt is? Gaat Heerlen sowieso naar 120 of eerst 80? :)

Hoe dan ook, ik heb een Arris docsis 3 modem en die werkt prima op 50/5. Blijf ik die houden voor de uiteindelijke upgrade naar 120mb?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
ein-de-lijk stabiele verbinding 5850 KB/s strak met grabit, en ook geen stotterende telefoonlijn. Hopen dat het zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roial_kohee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Ragger schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:38:
Bij 4launch kost een module 55 euro. De digitale tv startpakketten hebben er ook een tijdje 6,70 gekost. Geen geld dus.

[ Voor 9% gewijzigd door roial_kohee op 03-02-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 13:52
verkeerd topic, excuus

[ Voor 92% gewijzigd door JohnStaakke op 03-02-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD tv is ook zonder alles-in-een mogelijk.. dat je het even weet.

De 8000 is inderdaad vrij duur, maar dat is niet omdat het beeld nou zo subliem is. Bij de 8000 betaal je voor de mogelijkheden die het ding heeft. Er kunnen 4 tuners in, 2 kaartlezers 4 cams. Je kan er via usb hardeschijven aanhangen. Voor kabeltelevisie eigenlijk overkill, het is geschikter voor iemand die via dvbs naar meerdere satellieten tv wilt kijken. en gebruikt maakt van meerdere smartcards.
Hoe de kwaliteit is, (prima naar wat ik hoor) kan je beter zelf bekijken in een winkel. Er zijn vast wel winkels waar je het beeld kan bekijken.

Je moet je afvragen wat je er allemaal mee wilt gaan doen. ik heb destijds een dreambox 600 gekocht omdat ik de opnames eenvoudig naar mijn pc wilde zetten. Dat heb ik in het begin regelmatig gedaan, maar nu een jaar later doe ik er weinig mee. Ik neem sporadisch wat op, en zet eigenlijk niets meer over naar mijn pc. Ik zou nu meer behoefte hebben aan een media center zodat ik daar mijn mkv's op af kan spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 03-02-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 18-10 08:48
Zal Groningen ook bij de speed-upgrade zitten? Er ligt hier helemaal nog niks qua glasvezel geloof ik. En 120MBits zou mooi wezen hier ;)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
knny schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:08:
Zal Groningen ook bij de speed-upgrade zitten? Er ligt hier helemaal nog niks qua glasvezel geloof ik. En 120MBits zou mooi wezen hier ;)
Ik woon in Groningen (hence my nick :) ). Voor particulieren valt het idd nogal tegen. Groningen zegt toch de ICT-stad van Nederland te (willen) zijn. Aan de ene kant is het klimaat hier vrij gunstig, een supersnelle transatlantische kabel komt in de Eemsmond aan land, Google heeft een datahotel in Groningen, er zijn dacht ik glasvezel initiatieven van de universiteit waardoor studenten tegen laag tarief een glasvezel aansluiting konden krijgen, wil je je rijbewijs of paspoort verlengen dan kun je via internet een afspraak maken en ben je meteen aan de beurt. Aan de andere kant maakt de politiek de pretenties niet waar. Stuur maar eens een email naar de gemeente, wedden dat je geen antwoord krijgt? Ik tenminste niet.

Als jij per se als particulier glasvezel wilt in Groningen dan kan dat. Kost je 225 euro per maand. Ziggo biedt het niet aan voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roial_kohee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik heb het volgende geval:

Een drietal maanden geleden heb ik een decoder + smartcard gekregen van mijn oma. Zij kon er niet echt mee overweg en mij kwam het goed uit voor de slaapkamer. De smartcard was niet geactiveerd omdat alleen Ned 1 het nog deed.
Ik dus bellen met ZIGGO om de kaart te activeren en na een vijftal minuten had ik mijn digitaal totaal pakket plus eredivisie live actief.
Na een tweetal weken na activeren bleek dat niet alleen digitaal totaal en eredivisie live actief waren, maar ook alle overige pakketten, zoals sport 1, film 1 en alle hd-zenders. Dit is nu al ruim 2 maanden zo en als ik inlog op mijn ziggo zie ik ook alleen maar 1 geactiveerde smartcard. Is dit bij toeval een uit de hand gelopen previewperiode? Lijkt me zelf onwaarschijnlijk omdat bij het aansluiten alleen Ned 1 het nog deed en dit een teken is dat de kaart geactiveerd moet worden. Of heb ik nu geluk met de smartcard en moet ik blij zijn zolang het duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 00:59
Hathor schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:23:
[...]

Dit heb je dan toch verkeerd gehoord. Hoewel er inderdaad meer dan de in eerste instantie geplande 7 steden naar 120Mbit zullen gaan, zal het gros een update naar 80Mbit krijgen.

Ik snap dat voor veel mensen snelheid een belangrijk punt is. Maar ik mag op het moment weinig meer vertellen dan ik al gedaan heb.
Hoezo niet ze weten toch niet wie je bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 21:18

TFHfony

Professional Weirdo

roial_kohee schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:29:
Ik heb het volgende geval:

Een drietal maanden geleden heb ik een decoder + smartcard gekregen van mijn oma. Zij kon er niet echt mee overweg en mij kwam het goed uit voor de slaapkamer. De smartcard was niet geactiveerd omdat alleen Ned 1 het nog deed.
Ik dus bellen met ZIGGO om de kaart te activeren en na een vijftal minuten had ik mijn digitaal totaal pakket plus eredivisie live actief.
Na een tweetal weken na activeren bleek dat niet alleen digitaal totaal en eredivisie live actief waren, maar ook alle overige pakketten, zoals sport 1, film 1 en alle hd-zenders. Dit is nu al ruim 2 maanden zo en als ik inlog op mijn ziggo zie ik ook alleen maar 1 geactiveerde smartcard. Is dit bij toeval een uit de hand gelopen previewperiode? Lijkt me zelf onwaarschijnlijk omdat bij het aansluiten alleen Ned 1 het nog deed en dit een teken is dat de kaart geactiveerd moet worden. Of heb ik nu geluk met de smartcard en moet ik blij zijn zolang het duurt?
Ik zou de rekening van je oma maar eens gaan checken ;) Of Ziggo in ieder geval even bellen en vragen wat er volgens hun op haar naam staat geregistreerd. Anders ben ik bang dat ze een onaangename verrassing krijgt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:18
Meer mensen in Enschede (Twekkelerveld) zonder internet?
Op de Arris 702 brand link tot aan wisselen naar bridge, daarna uit. Vermoed DHCP-probleem gezien er wel sync is.
Herstart, reset of PC direct aangesloten maakt niet uit, telefonie lijkt wel up.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jaaoie17 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:34:
[...]

Hoezo niet ze weten toch niet wie je bent?
Wees gewoon blij dat hij informatie post die Ziggo zelf niet geeft terwijl ie dat eigenlijk niet mag.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Hathor schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:23:
[...]

Is er ook bekend dat alle AIE klanten naar 80Mbit gaan in Q1 2010 dan? Of moeten we nog langer wachten? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

fsfikke schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:43:
[...]

Wees gewoon blij dat hij informatie post die Ziggo zelf niet geeft terwijl ie dat eigenlijk niet mag.
Snap die policy nog steeds niet, ze laten liever zichzelf compleet afmaken vanwege het niet nakomen van afspraken dan dat er een keer duidelijkheid komt over wat er nu precies gaat gebeuren. En laat ze aub niet over betrouwbaarheid van informatie aankomen, want ik geloof iemand die hier post eerder dan Ziggo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:56:
[...]

Snap die policy nog steeds niet, ze laten liever zichzelf compleet afmaken vanwege het niet nakomen van afspraken dan dat er een keer duidelijkheid komt over wat er nu precies gaat gebeuren. En laat ze aub niet over betrouwbaarheid van informatie aankomen, want ik geloof iemand die hier post eerder dan Ziggo zelf.
Ik denk dat de snelheidupgrade wat moeilijker verloopt dan dat ze gedacht hadden. Vandaar dat ze waarschijnlijk liever stilletjes stap voor stap mensen upgraden dan dat ze dat groot aankondigen met mogelijke gevolgen als dat toch niet lukt.
Hier op GoT zit iedereen natuurlijk met smart te wachten op een nog snellere lijn (ik ook) maar verder zijn er natuurlijk maar weinig normale consumenten die het net zo spannend vinden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fsfikke schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:05:
[...]

Ik denk dat de snelheidupgrade wat moeilijker verloopt dan dat ze gedacht hadden. Vandaar dat ze waarschijnlijk liever stilletjes stap voor stap mensen upgraden dan dat ze dat groot aankondigen met mogelijke gevolgen als dat toch niet lukt.
Hier op GoT zit iedereen natuurlijk met smart te wachten op een nog snellere lijn (ik ook) maar verder zijn er natuurlijk maar weinig normale consumenten die het net zo spannend vinden.
Hier ben ik het mee eens.
Maar had Ziggo het dan niet beter aan moeten pakken?
Hoeveel reclame is er wel niet geweest dat de snelheidsverhoging naar 120mb ging ?

Wat ze wellicht beter hadden moeten doen is bij alle AiE abonnees de modems uitleveren en dan eerst testen of de snelheid gehaald kan worden.
Daarna pas reclame maken om mensen abonnee te laten worden.

Althans zo is mijn gedachte erover ;)
Ik heb zelf ook AiE en ik zie wel wanneer ik verhoogd ben, al is eerder altijd leuker >:)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
Er staat nog vrij weinig voor 100% vast. Er is natuurlijk een roadmap die een goede indicatie geeft wat er voor wanneer op de planning staat maar ook het management heeft wel door dat het Ziggo wederom geen goed heeft gedaan om in september al te roepen dat er een snelheidsverhoging naar 80Mbit aan zat te komen.

Daarnaast is de informatie voorziening hierover intern ook bijzonder beperkt. Er is bijvoorbeeld voor zover ik weet nog altijd niet naar de helpdesk gecommuniceerd dat Utrecht momenteel wordt gemigreerd. Volgens mij was het plan dit te doen wanneer de mirgratie succesvol afgerond is, en dus zeker is dat alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:56:
Dan ben ik bang dat je toch echt vergeten bent de kleine lettertjes te lezen. Ik doe dat altijd wel. Ziggo heeft nooit iets beloofd (hoewel sommige posters hier het constant over 'beloftes' hebben), tenminste niet op hun website (ik heb geen mening over wat sommige helpdesk medewerkers vertellen, dat is ook niet te bewijzen). Op de website heeft voor zover ik weet altijd een disclaimer gestaan: toekomstige snelheidsverwachtingen zijn een indicatie waaraan geen rechten onleend kunnen worden. Gewoon naar Kassa, Radar schrijven of een rechtszaak aanspannen en ik weet zeker dat je hartelijk uitgelachen wordt door Ziggo's advocaten. En uiteindelijk ook door de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

binary server van ziggo beetje onderuit? overal article not found .anoying :) verder werkt alles wel als een trein natuurlijk als inds mijn aio plus abbo draait het hier als een speer. af en toe irritante ip adres wisseling maar ja dat is simpel me dns records aanpassen en weer werken. met de draytek vigor 2310N is het helemaal plezierig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:38:
[...]
Ziggo heeft nooit iets beloofd (hoewel sommige posters hier het constant over 'beloftes' hebben), tenminste niet op hun website.
Het heeft inderdaad erg weinig zin elkaar op te jutten als je helemaal niet weet wat de voorwaarden zijn:

https://static.ziggo.nl/i...oorwaarden_tcm14-4835.pdf

5. De up- en downloadsnelheden, zoals per Abonnementsvorm onder meer vermeld op de Website, betreffen een indicatie van de nagestreefde snelheden en kunnen fluctueren afhankelijk van omstandigheden zoals de hoeveelheid Internetgebruikers in de omgeving van het Perceel. De vermelde snelheden gelden in geen geval als een minimumgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Na firmwareupdate Ubee gisteren zijn ook mijn waardes beter geworden

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 265000000 Hz -0.9 dBmV 41.9 dBmV
2 Locked QAM256 257000000 Hz -0.5 dBmV 42.0 dBmV
3 Locked QAM256 241000000 Hz -2.2 dBmV 40.5 dBmV
4 Locked QAM256 249000000 Hz -1.8 dBmV 40.9 dBmV

Ik ben best tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:04:
[...]

Uiteraard ben ik aan het speculeren, ik kan net zo min in de toekomst kijken als jij dat kan. Maar aangezien Ziggo geen dienstverlenend maar een commercieel bedrijf is, denk ik toch dat mijn verwachting niet echt een slag in de lucht is. Het doel van een commercieel bedrijf, ieder commercieel bedrijf, is per slot van rekening winst maken, sla de economie boeken er maar op na.
Ja, en wie zegt dat ze met de huidige abonnementen geen netto winst kunnen behalen? Zolang jij of ik deze balansen niet hebben gezien kunnen we hier dus ook geen uitspraak over doen. Dat Ziggo als bedrijf misschien (nog) geen winst maakt wil niet zeggen dat er direct een prijsverhoging door berekend wordt aan haar klanten... Ik sluit een komende prijsverhoging niet uit, maar vindt de aanname dat er een aanstaat te komen wat tever gezocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Dan ben ik bang dat je toch echt vergeten bent de kleine lettertjes te lezen. Ik doe dat altijd wel. Ziggo heeft nooit iets beloofd (hoewel sommige posters hier het constant over 'beloftes' hebben), tenminste niet op hun website (ik heb geen mening over wat sommige helpdesk medewerkers vertellen, dat is ook niet te bewijzen). Op de website heeft voor zover ik weet altijd een disclaimer gestaan: toekomstige snelheidsverwachtingen zijn een indicatie waaraan geen rechten onleend kunnen worden. Gewoon naar Kassa, Radar schrijven of een rechtszaak aanspannen en ik weet zeker dat je hartelijk uitgelachen wordt door Ziggo's advocaten. En uiteindelijk ook door de rechter.
Volgens mij mis je mijn punt, dat het goed is dat medewerkers hier posten, hun info is stukken betrouwbaarder dan die van Ziggo zelf. Ik vind het dus idoot dat Ziggo er lastig overdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:43:
Ja, en wie zegt dat ze met de huidige abonnementen geen netto winst kunnen behalen? Zolang jij of ik deze balansen niet hebben gezien kunnen we hier dus ook geen uitspraak over doen. Dat Ziggo als bedrijf misschien (nog) geen winst maakt wil niet zeggen dat er direct een prijsverhoging door berekend wordt aan haar klanten... Ik sluit een komende prijsverhoging niet uit, maar vindt de aanname dat er een aanstaat te komen wat tever gezocht....
Prima, ik constateer slechts dat ik misschien een andere mening heb dan jij. Dus laten we dit bericht uitprinten, boven ons bed hangen en elkaar er over tien jaar mee om de oren slaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:23
knny schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:23:
Na firmwareupdate Ubee gisteren zijn ook mijn waardes beter geworden

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 265000000 Hz -0.9 dBmV 41.9 dBmV
2 Locked QAM256 257000000 Hz -0.5 dBmV 42.0 dBmV
3 Locked QAM256 241000000 Hz -2.2 dBmV 40.5 dBmV
4 Locked QAM256 249000000 Hz -1.8 dBmV 40.9 dBmV

Ik ben best tevreden
Is die update bij iedereen doorgevoerd? Ik haal momenteel namelijk ook normale snelheden, dus het lijkt er op van wel, maar het kan natuurlijk zo maar zijn dat ik morgen maar 1Mbit heb.
Als de problemen met Ubee opgelost zijn ga ik namelijk maar eens bellen voor een compensatie voor de overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:49:
[...]

Prima, ik constateer slechts dat ik misschien een andere mening heb dan jij. Dus laten we dit bericht uitprinten, boven ons bed hangen en elkaar er over tien jaar mee om de oren slaan. ;)
Ik wil helemaal niemand ergens mee om de oren slaan... ;)
Mijn punt is dat er heel snel aannames gemaakt worden en suggestive dingen worden geschreven.
Het gevaar hierin schuilt dat anderen deze "meningen" als waarheid opvatten...
Begrijp me niet verkeerd, ntuurlijk mag je kritisch zijn, helemaal wanneer je niet krijgt waarvoor je betaald.....
En laten we eerlijk zijn, we willen tenslotte allemaal wel een internetverbinding van 1Gbit up/down voor de prijs van een Z1 abonnement..... Maar dat zou in de huidige tijd niet reëel zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:46:
Volgens mij mis je mijn punt, dat het goed is dat medewerkers hier posten, hun info is stukken betrouwbaarder dan die van Ziggo zelf. Ik vind het dus idoot dat Ziggo er lastig overdoet.
O, bedoel je het zo. Wellicht dat de klanten ermee geholpen zijn, voor z'n eigen carriere is het minder handig, helemaal niet als je je geboortedatum in je profiel laat staan (ik had zijn gegevens binnen tien seconden gevonden). Ik werk zelf op een callcenter (niet dat van Ziggo), en ik weet dat het verboden is dat medewerkers hun eigen mening ventileren en/of inside informatie verspreiden via Internet. Dat ga ik over m'n eigen werkgever dus ook niet doen.

Verder vraag ik me echt af wat voor voordeel je als klant kunt hebben aan inside informatie. Je hebt geen been om op te staan. De medewerker kan het ene beweren, als z'n werkgever (in dit geval Ziggo) iets anders zegt kun je hoog of laag springen maar je hebt je uiteindelijk toch alleen maar te maken met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:03:
[...]

O, bedoel je het zo. Wellicht dat de klanten ermee geholpen zijn, voor z'n eigen carriere is het minder handig, helemaal niet als je je geboortedatum in je profiel laat staan (ik had zijn gegevens binnen tien seconden gevonden). Ik werk zelf op een callcenter (niet dat van Ziggo), en ik weet dat het verboden is dat medewerkers hun eigen mening ventileren en/of inside informatie verspreiden via Internet. Dat ga ik over m'n eigen werkgever dus ook niet doen.

Verder vraag ik me echt af wat voor voordeel je als klant kunt hebben aan inside informatie. Je hebt geen been om op te staan. De medewerker kan het ene beweren, als z'n werkgever (in dit geval Ziggo) iets anders zegt kun je hoog of laag springen maar je hebt je uiteindelijk toch alleen maar te maken met Ziggo.
Zeg een rol als Punica heeft voor Eweka of iets, een officiele GoT Ziggo helpdeskteam. Ben ik tenminste van die stompzinnige 1st liners af (niet dat ze allemaal slecht zijn, alleen het merendeel helaas wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het gaat ook niet om een belofte maar een verwachting die gewekt wordt. Ziggo heeft een aantal keer flink gehint en reclame gemaakt voor de snelheidsverhogingen. Als consument verwacht je dus ook dat die uitspraken en toezeggingen waar gemaakt gaan worden. Worden ze dat niet, of veel te laat, voel je je misleid en dat is wat er nu gebeurt.

Daar bovenop de drama's met de ubee modems en je hebt een flinke groep ontevreden klanten.

Wat Ziggo (net zoals een flink aantal andere grote bedrijven) niet snapt is dat goede communicatie key is.

Helder naar de klanten toe zijn, geen uitspraken, toezeggingen of beloftes doen die niet waar gemaakt kunnen worden.
Intern zorgen dat de informatievoorziening op en top is zodat iedere medewerker hetzelfde (ware) verhaal weet en dit eenduidig naar buiten toe kan communiceren.

De klant weet waar die aan toe is, de medewerkers vertellen geen verschillende verhalen en hoeven niet te liegen om maar van die klant af te komen die vraagt om een oplossing of toedracht van een probleem. En daar schort het helaas behoorlijk aan bij Ziggo.

Overigens, zoals een poster hierboven ook al zei. Ik denk dat het leeuwendeel van de ziggo gebruikers het een worst zal wezen of er wel of geen verhoging komt. Waarschijnlijk heeft een flink gedeelte van de gebruikers het niet eens door als het wel zo is. Behalve dat die youtube fimpjes "tegenwoordig wel erg snel laden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:00:
Mijn punt is dat er heel snel aannames gemaakt worden en suggestive dingen worden geschreven.
Nou, de eerste prijsverhoging van een maand geleden is anders al een feit. Verder referreer ik aan het prijsverloop van bijvoorbeeld Digitenne, dat kostte eerst 9,90. Toen dat te weinig klanten trok zakte de prijs naar 6,95, een jaar later werd het 7,95, weer een jaar later (nu dus) 8,50 en ik wil wedden dat het volgend jaar de oorspronkelijke prijs van 9,90 kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:07:
[...]

Zeg een rol als Punica heeft voor Eweka of iets, een officiele GoT Ziggo helpdeskteam. Ben ik tenminste van die stompzinnige 1st liners af (niet dat ze allemaal slecht zijn, alleen het merendeel helaas wel).
Ziggo heeft een webcare-team, alleen die zitten bij mijn weten niet op het Go-T forum.... mocht je vragen aan hun hebben dan kan je dit stellen op het ziggo-gebruikersforum http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 03-02-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
grun93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:09:
[...]

Nou, de eerste prijsverhoging van een maand geleden is anders al een feit. Verder referreer ik aan het prijsverloop van bijvoorbeeld Digitenne, dat kostte eerst 9,90. Toen dat te weinig klanten trok zakte de prijs naar 6,95, een jaar later werd het 7,95, weer een jaar later (nu dus) 8,50 en ik wil wedden dat het volgend jaar de oorspronkelijke prijs van 9,90 kost...
Klopt helemaal.... de afgelopen prijsverhoging sloeg ook alleen op het TV-Basis deel van de abonnementen....
Wat overigens gewoon onderdeel is van een Alles in 1 pakket....
Nogmaals ik sluit niet uit dat er ooit verhogingen komen.... vindt de aanname zoals jij deze deed nog al een suggestief karaker hebben...
Het kan namelijk ook dat Ziggo wel te maken krijgt met vormen van concurrentie waardoor er wel prijsdruk ontstaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:09:
Het gaat ook niet om een belofte maar een verwachting die gewekt wordt. Ziggo heeft een aantal keer flink gehint en reclame gemaakt voor de snelheidsverhogingen. Als consument verwacht je dus ook dat die uitspraken en toezeggingen waar gemaakt gaan worden. Worden ze dat niet, of veel te laat, voel je je misleid en dat is wat er nu gebeurt.
Sorry, maar ik vind dat toch op z'n minst een beetje naief. De reclamecodecommissie heeft ooit wel eens gezegd dat een zekere milde vorm van overdrijving in reclame is toegestaan. Geloof jij het als een wasmiddel zegt "nu nog witter dan wit te wassen?" Als je dit niet gelooft waarom dan Ziggo wel blindelings geloven?

Het is ook niet gezegd dat Ziggo niet de intentie heeft om de aangekondigde verhogingen na te komen. Het duurt alleen misschien wat langer dan waarop je gehoopt had. Zelf ben ik, als Ziggo klant, ervan overtuigd dat ze dat uiteindelijk wel gaan doen, het zit alleen een beetje tegen qua techniek. Als ex-ICT'er kan ik me goed voorstellen hoe dat voelt.

Over de helpdeskmedewerkers van Ziggo: als het goed is geven zij gewoon de antwoorden die Ziggo wil. Een beetje callcentermedewerker (ik ben er zelf eentje) verzint niks uit z'n hoofd, maar leest gewoon het antwoord voor dat in z'n script staat.
MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:07:
Zeg een rol als Punica heeft voor Eweka of iets, een officiele GoT Ziggo helpdeskteam.
Sorry, dat gaat niet lukken. Ik weet waar het Ziggo callcenter gevestigd is en wie hun werkgever is. De arbeidsvoorwaarden laten iets dergelijks niet toe.

[ Voor 11% gewijzigd door grun93 op 03-02-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 21:18

TFHfony

Professional Weirdo

[...]Ziggo heeft nooit iets beloofd (hoewel sommige posters hier het constant over 'beloftes' hebben), tenminste niet op hun website (ik heb geen mening over wat sommige helpdesk medewerkers vertellen, dat is ook niet te bewijzen). Op de website heeft voor zover ik weet altijd een disclaimer gestaan: toekomstige snelheidsverwachtingen zijn een indicatie waaraan geen rechten onleend kunnen worden.
Mwoah... Helemaal eens ben ik het niet met je:

https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

Deze pagina staat dus nog steeds online. Tuurlijk staat er een vorm van disclaimer onder, maar de pagina laat toch zeer duidelijk zien wat Ziggo gecommuniceerd heeft. En op TV hebben ze hetzelfde gedaan:

http://www.youtube.com/watch?v=TNSd_QGTeek&NR=1

Maar in dit geval dus zelfs ZONDER disclaimer. Of je moet me maar even zeggen waar deze staat tijdens deze reclame waarmee je werd doodgegooid op TV.
Ziggo heeft dus groots rondgestrooid met de 80mbit in najaar 2009. Wil jij mij nu de link geven waar Ziggo officieel kenbaar maar dat ze dit niet halen?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
GVD 2.9 mbit up (volgens de update, alles in 1 +) maar de down blijft op 20 hangen, en de down blijft rood :(
Ik ga morgen mijn Ubee waardes maar eens posten op het ziggo forum, misschien dat ze daar er wat mee kunnen...
Ik ben net de Ubee ingekropen en de update is wel binnen, en ik heb 3x gereset. Ik heb een flauw vermoeden dat ik er toch een versterkertje tussen moet zetten.
Bullet NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:10:
[...]
Ziggo heeft een webcare-team, alleen die zitten bij mijn weten niet op het Go-T forum.... mocht je vragen aan hun hebben dan kan je dit stellen op het ziggo-gebruikersforum http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php
Idd, daar zit van alles, van abuse@Home Ziggo medewerkers tot installateurs. Sommige gaan zover dat ze je onder werktijd terugbellen (Als je echt een serieus probleem hebt) Ikke sweer bij dat forum :P
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/
_/-\o_

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Pagina: 1 ... 14 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!