AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3
Ik mailde net naar iemand met een @ziggo.nl adres maar de mail kon niet bezorgt worden.Exorcist schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:43:
A, dan ben ik niet de enige, wilde het net posten
Kreeg de volgende melding terug:
550 Previous (cached) callout verification failure (state 14)
Het belangrijkste was aanwezig het modem.
Ik had een AOP van @home eraan waar de groene kabel dus met schroefconnector aan het AOP komt.
Ik zit in oud casema gebied maar had geen internet dus had ik een motorola aangesloten tijdelijk met die AOP.
Deze heb ik gewoon laten zitten en de ziggo spullen in doos gelaten.
Ik mag aannemen dat de snelheid daar niet onder zal leiden.
De ubee aangesloten en met de activatie code en pass aangemeld.
Hij heeft wat staan knipperen met de lampjes en ik had het idee dat hij zich rebootte.
De 1000mb file bij speedtest bbned ging met 5,7MB/sec

Zijn dit voor de 50mbit acceptabele waarden ?
[ Voor 7% gewijzigd door Mike421 op 29-01-2010 16:30 ]
14x 310wp 15º platdak op 185º S
ben nieuwe klant sinds 3 weken ofzo, niks op aan te merken maar nu hoor ik dat thuis de snelheid ongelovelijk bagger is.. max 10kb download ofzo.. ik vrees het ergste voor aankomend weekend

regio enschede/hengelo
[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 29-01-2010 16:30 ]
Ja, natuurlijk.Mike421 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:29:
Vanmiddag eindelijk het eerste deel van het AIE extra ontvangen.
Het belangrijkste was aanwezig het modem.
Ik had een AOP van @home eraan waar de groene kabel dus met schroefconnector aan het AOP komt.
Deze heb ik gewoon laten zitten en de ziggo spullen in doos gelaten.
Ik mag aannemen dat de snelheid daar niet onder zal leiden.
De ubee aangesloten en met de activatie code en pass aangemeld.
Hij heeft wat staan knipperen met de lampjes en ik had het idee dat hij zich rebootte.
De 1000mb file bij speedtest bbned ging met 5,7MB/sec
[afbeelding]
Zijn dit voor de 50mbit acceptabele waarden ?
Webmail werkt overigens weer.
Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500
Dus dat hoef je niet te doen.
Even googlelen gaf mij deze link over de cx4: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=8803
Als de cx6 hetzelfde is geef ik je een kans. Dus ik zou zeggen probeer het eens.
Werkt het niet, voor een paar tientjes koop je zo een nieuwe.
[ Voor 18% gewijzigd door job op 29-01-2010 18:26 ]
Als het een gewone analoge telefooncentrale is: Ja, natuurlijk.Meijuh schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:56:
Kan iemand mij vertellen of mijn telefooncentrale: "profoon cx6 plus" werkt met een "Ziggo Alles-in-1 pakket Extra"?
De telefoonlijn die uit het kabelmodem komt is electrisch identiek aan een gewone KPN lijn.
Vanaf mei een nieuw pakket, erotiek voor 12 euro per maand met de 3 zenders die je nu gratis erbij krijgt als je het totaal pakket hebt
(nou niet de drie, want hustler wordt vervangen door Passie XXX).
Nou, dan kan ik het totaal pakket wel opzeggen
Niet dat het mij echt boeit. Maar dat noem ik gewoon oplichting. Als je nu voor 10 euro 65+ extra kanalen krijgt, kan je niet voor 3 van die kanalen ineens 12 euro gaan vragen.hjs schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:51:
Lees ik het nu goed in die nieuwsbrief
Vanaf mei een nieuw pakket, erotiek voor 12 euro per maand met de 3 zenders die je nu gratis erbij krijgt als je het totaal pakket hebt
(nou niet de drie, want hustler wordt vervangen door Passie XXX).
Nou, dan kan ik het totaal pakket wel opzeggen
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Probleem is dat die erotische zenders niet onder 1 van de keuzepakketten vallen maar behoren bij de extra zenders van het totaalpakket. Ziggo verkoopt Digitaal totaal als zijnde 5 keuzepakketten bij elkaar, als je tenminste bij de tarieven kijkt. Bij de opsomming van digitaal totaal wordt wel er bij gezet 'extra zenders' maar ik vrees dat Ziggo er vrij in is om te bepalen hoeveel dat er zijn en welke zenders.MrBlueEyes schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 03:04:
[...]
Niet dat het mij echt boeit. Maar dat noem ik gewoon oplichting. Als je nu voor 10 euro 65+ extra kanalen krijgt, kan je niet voor 3 van die kanalen ineens 12 euro gaan vragen.
Als ik dat nu haal. Vergeef ik ziggo alles.ulTimaS schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:53:
Wat als je nu gewoon wat download, heb je dan ook 200+Mb/s?
nou 50 uur later, nog niks. Ik weer bellen naar ziggo en me verhaal verteld. "ja sorry meneer uw ticket is geannuleerd omdat het om een Ubee modem gaat en 1 februari komt ECHT de nieuwe firmware. Ik werd toen weer boos omdat dat fabeltje me al sinds december wordt verteld. Hij adviseerde me om een klacht brief te schrijven een schadevergoeding te eisen voor de tijd dat ik geen goede internet/telefonie verbinding heb gehad.
Mijn vraag was: zijn er mensen die al zo'n klacht brief hebben gestuurd en hebben gevraagd om een vergoeding. Zo ja, heeft die brief gewerkt (heb je een vergoeding gehad)?
Je kan idd een brief sturen, en erom vragen, en Ziggo zal dat dan 9 van de 10 keer ook wel vergoeden.
Boos worden aan de telefoon heeft zo weinig zin, juist omdat je te maken hebt met een servicedienst en die mensen geven alleen info door die ze van hogerhand krijgen.
Het probleem is dat elke keer als er een wijziging komt bij Ziggo ( elk bedrijf btw ) komen de spookverhalen omhoog.
men 'hoort' of leest ergens iets, en gaan er dan van uit dat dat een waarheid is.
Dan wordt er weer gebeld naar een helpdesk, en als het anwoord niet bevredigend is, ligt dat weer aan de helpdesk.
2. als je goed leest wordt ik niet boos omdat ze 2 uur te laat zijn met bellen maar omdat ik voor de zoveelste keer hoor (van ziggo zelf) dat de firmware "volgende week" live gaat.
in ieder geval bedankt voor je scherpe reactie...
Je reageert niet echt op Nyxium, of wel? Nyxium is met name ge-geïrriteerd omdat er 48 uur na het aanmaken van het ticket blijkt dat zijn ticket gewoon in de prullenbak gedonderd is omdat het worteltje aan de stok beter zou zijn dan daadwerkelijk een monteur sturen, het modem te vervangen.FreshMaker schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:57:
Zaterdag ochtend, en jij gaat werkelijk uit je dak omdat men 2 uur te laat zou zijn met bellen ??
Je kan idd een brief sturen, en erom vragen, en Ziggo zal dat dan 9 van de 10 keer ook wel vergoeden.
Boos worden aan de telefoon heeft zo weinig zin, juist omdat je te maken hebt met een servicedienst en die mensen geven alleen info door die ze van hogerhand krijgen.
Het probleem is dat elke keer als er een wijziging komt bij Ziggo ( elk bedrijf btw ) komen de spookverhalen omhoog.
men 'hoort' of leest ergens iets, en gaan er dan van uit dat dat een waarheid is.
Dan wordt er weer gebeld naar een helpdesk, en als het anwoord niet bevredigend is, ligt dat weer aan de helpdesk.
Met name die prullenbak zal storen...
Ik werk zelf op een plaats waar veel inkomend (en nog meer uitgaand) telefoonverkeer is.
Mensen denken dat ze de enige zijn, en een gerucht wordt heel snel als een recht geintrepeteerd.
En toevallig in zijn bericht had hij het erover dat er binnen 48u terug gebeld zou worden, maar hij houdt geen rekening met de nachturen ( of had hij in die tijd graag gebeld geweest ? )
Verder is het aan de kant van Ziggo in deze verkeerd om a - aan tegeven dat er binnen een korte tijd teruggebeld wordt, en het niet gedaan wordt, en b - het ticket zonder aanzien af te handelen.
maar idd mijn reactie gaat meer over het algemene "klagen" dat in nederland is ontstaan de laatste jaren
( wij krijgen nu zelfs al klachten over mensen hun accent, dit terwijl het normaal ABN sprekende brabanders zijn !)
Als een bedrijf zegt dat ze binnen 48 uur terugbellen, is dat gewoon 2 dagen later. als ze werkdagen bedoelen, dienen ze dat duidelijk te vermelden. 48 uur in werkdagen is 6 werkdagen later. Als Ziggo aangeeft dat er binnen 48 uur teruggebeld wordt, moeten ze dat doen. Dat hun interne organisatie een dusdanige puinzooi is dat er van alles foutgaat, is niet mijn probleem als klant. Daarbij is het natuurlijk van de zotte dat een helpdeskmedewerker op eigen houtje een call abandoned, zonder de klant daarbij te verwittigen. Niet echt des ITIL's in mijn optiek.FreshMaker schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:00:
[b]En toevallig in zijn bericht had hij het erover dat er binnen 48u terug gebeld zou worden, maar hij houdt geen rekening met de nachturen ( of had hij in die tijd graag gebeld geweest ? )
Verder is het aan de kant van Ziggo in deze verkeerd om a - aan tegeven dat er binnen een korte tijd teruggebeld wordt, en het niet gedaan wordt, en b - het ticket zonder aanzien af te handelen.
maar idd mijn reactie gaat meer over het algemene "klagen" dat in nederland is ontstaan de laatste jaren
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe redelijk zwijn bij ziggo, geen noemenswaardige problemen in de 2,5 jaar die ik klant ben (verhuisd, abbo's geup-graded etc). Als ik een issue heb, probeer ik het altijd zo rustig mogelijk uit te leggen aan de desbetreffende medewerker. Kwaad worden wordt je niet beter mee geholpen...
HENG HENG
Ik reageerde in het algemeen, met de aanduiding op de 2 uur verschil, en nu blijkt het ineens aan mij te liggen
Ook ik heb geen problemen met ziggo, en begrijp de frustratie, maar klagen op een forum lost niets op, en zoals ik dus al zei moet hij gewoon zijn brief sturen, en de gesprekskosten erin vermelden.
9 op 10 van de keren wordt het gewoon vergoed
Ik ken de omgeving waarin je werkt en in die business ben je slechts zo goed als je belofte en of je die waarmaakt(kan maken). Ik weet hoe frustrerend het is om met mensen te communiceren die denken dat ze de enige op de wereld zijn en denken dat problemen met een knip van de vinger opgelost kunnen worden. In dit specifieke geval is het verwonderlijn dat er niet even teruggebeld is met de mededeling:FreshMaker schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:27:
Nu wordt dus mijn comment uit het verband gerukt.
Ik reageerde in het algemeen, met de aanduiding op de 2 uur verschil, en nu blijkt het ineens aan mij te liggen
Ook ik heb geen problemen met ziggo, en begrijp de frustratie, maar klagen op een forum lost niets op, en zoals ik dus al zei moet hij gewoon zijn brief sturen, en de gesprekskosten erin vermelden.
9 op 10 van de keren wordt het gewoon vergoed
"Aanstaande maandag zetten we nieuwe firmware op het modem, lost dit het niet op, bel dan weer."
Nog steeds geen leuke boodschap, maar de klant weet waar hij aan toe is, werkt het niet, kan er altijd nog een ander modem naar toe of een monteur.
Verder geen aanval oid, no worries.
Daarmee bedoel ik dus een vergoeding voor het niet halen van de internet snelheid waar je voor betaald (en een kwakkelende telefoon verbinding, mocht ik niet de enige zijn).
Ziggo is geen klein bedrijf en ze hebben hiervoor standaard regels. Maar als ik het zo lees denk je dat de helpdesk alles uit hun duim zuigt.
Mocht je niets krijgen dan kun je alsnog zeggen ik heb jullie toen schriftelijk in gebreke gesteld en desnoods kun je het erna nog via de rechtsbijstand oplossen als ze niet tegenmoet komen. Als je niets doet dan weet je in elk geval ook dat er niets gebeurd.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Hopelijk werkt alles naar behoren want ik ben ooit een zeer ontevreden klant van Casema internet geweest. Dat was toen wel in de pioneerfase van kabelinternet en ben in 2002 uiteindelijk gillend bij ze weggegaan. Maar met de snelheid die Ziggo nu biedt en de vele positieve reacties ben ik toch overstag gegaan (kan niet meer wachten op glasvezel, duurt nog een jaar of langer). En anders kan ik per maand opzeggen.
Hoe zit het trouwens met mijn telefoonnummer? Ik zit ook nog aan een contract vast bij Online tot oktober met mijn huidige telefoonnummer waarvan ik heb aangegeven dat ik hem mee wil nemen. Dat ik waarschijnlijk bij Online blijf doorbetalen is mij duidelijk, maar kan Ziggo dan wel het nummer overnemen?
Zal nog wel ff posten als ik het modem heb ontvangen en alles hopelijk draait.
Er is helemaal geen absolute snelheid waar je voor betaalt (met een t). Hooguit een indicatie waar je verder geen rechten aan kunt ontlenen.Nyxium schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:00:
Daarmee bedoel ik dus een vergoeding voor het niet halen van de internet snelheid waar je voor betaald (en een kwakkelende telefoon verbinding, mocht ik niet de enige zijn).
Consumenten-internetlijntjes zijn zwaar oversubscribed (1:30?) dus op drukkere momenten kan de snelheid in elkaar zakken.
Als je een 1:1 business lijn wil kan dat ook, voor ca. 700 Euro excl. BTW voor 4/4 Mbps. Pas dan kan en mag je eisen stellen qua uptime en snelheid.
Verwijderd
Ja, maar iedereen weet dat bij elk bedrijf het gewoon niet zo werkt. Als je binnen 24 uur wordt teruggebeld, dan heeft het geen zin om 25 uur later terug te bellen. Gewoon alles met een korreltje zout nemen.Spacecowboy schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:12:
[...]
Als een bedrijf zegt dat ze binnen 48 uur terugbellen, is dat gewoon 2 dagen later. als ze werkdagen bedoelen, dienen ze dat duidelijk te vermelden. 48 uur in werkdagen is 6 werkdagen later. Als Ziggo aangeeft dat er binnen 48 uur teruggebeld wordt, moeten ze dat doen. Dat hun interne organisatie een dusdanige puinzooi is dat er van alles foutgaat, is niet mijn probleem als klant. Daarbij is het natuurlijk van de zotte dat een helpdeskmedewerker op eigen houtje een call abandoned, zonder de klant daarbij te verwittigen. Niet echt des ITIL's in mijn optiek.
Bedenk altijd aantal dingen als je een callcenter belt:
- De persoon die je aan de lijn hebt heeft geen zin dat jij boos wordt en probeert je dus altijd naar de mond te praten (als je ophangt is hij/zij je kwijt), dus 24h/48h of wat dan ook is snel gezegd.
- Als er een achterstand is op het afhandelen van zulke problemen, maar een bedrijf heeft het beleid om iets binnen 48h af te handelen, zal de medewerker gewoon moeten aangeven dat het 48h is, zelfs als het 72h gaat worden (ze kunnen niet elke dag een ander voorstel sturen naar eerste lijns medewerkers)
- Bedenk dat de persoon die je spreekt meestal gewoon een slim persoon is die dom werk moet doen omdat hij nog geen passende baan kan vinden na/tijdens zijn studie. Het zijn dus niet de meest gemotiveerde mensen, maar er is nou eenmaal niemand te vinden die het leuk vinden. En uiteindelijk willen wij blijkbaar gewoon nog iemand persoonlijk spreken, aangezien we de info ook online kunnen opvragen.
- Als jij een klacht hebt over iets dat niet werkt (zoals het Ubee modem), ben je niet de enige. Door 100x te bellen zorg je er niet voor dat je sneller geholpen wordt, je zorgt er zelfs voor dat je uiteindelijk zelfs nog langzamer geholpen wordt omdat mensen de telefoon moeten opnemen ipv problemen op te lossen.
- Als je echt ergens ontevreden over bent, dan stuur je een brief (aangetekend) en schakel je je rechtsbijstand in + klachtencommissie. Zolang je belt ben je aan het klagen en klagende klanten zeggen niet op (en leveren dus nog steeds gewoon geld op). Daarnaast is Ziggo gewoon per maand op te zeggen, dus heeft het weinig zin om te klagen als je al langer dan een maand een klacht hebt.
Hardware Version 2.54
Software Version 4.111.3008
Uncorrectable Codewords 0
System Up Time 1 days 07h:26m:54s
Is tot nu toe dus stabiel.
Ik heb nog geen disconnects mogen zien.
Hoezo update? Die software versie is hier al sinds het begin in gebruik (30 dagen).Mike421 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:35:
Update van de ubee die hier nu aangesloten is.
Hardware Version 2.54
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Hmm, ik zit nou al de hele week met ditzelfde probleem; als ik google.nl wil pingen, duurt dat gemiddeld 2000ms, mijn downloadsnelheid is wel redelijk normaal, maar ik heb ook vaak time-outs.Da_maniaC schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:34:
Is er toevallig iemand hier, die weet wat deze foutmeldingen betekenen?
Klik
Ik zie ze in de log van mijn Motorola modem.
Ik heb nog steeds een erg slechte verbinding die puur afhankelijk lijkt van de belasting op het netwerk.
(Iedere dag...nu al meer dan een maand heb ik 's avonds een langzame verbinding terwijl er overdag niets aan de hand is).
En met langzaam bedoel ik snelheden die schommelen tussen 5 - 120 KB/s (terwijl ik een 10 MBit verbinding heb) en ik zie latencies van wel 7200 ms voorbij komen.
Om je een idee te geven kan ik dus geen enkele game spelen, en het laden van iedere webpagina kost ongeveer een minuut.
Zelfs als ik nu op het Edit knopje klik om deze post aan te passen, kan ik dik 10 seconden wachten voordat ik uberhaupt weer een pagina voor mijn neus zie.
Heb meermalig contact gehad met Ziggo maar je krijgt iedere keer standaard antwoorden van ze.
Als je mailed zeggen ze dat je moet bellen, als je belt zeggen ze dat er niets aan de hand is etc. etc.
En omdat ze zeggen dat er niets is kan ik dus ook met geen mogelijkheid restitutie aanvragen.
Ik word er eigenlijk wel een beetje erg hopeloos van nu en dat is nog te zacht uitgedrukt.
Naast wat ADSL aanbieders hier in de buurt is Ziggo de enige kabel aanbieder en ik heb geen vaste telefoonlijn dus kan ik eigenlijk geen kant op.
Ik zit er over te denken om het probleem eens uitgebreid op te zetten en in een nette mail naar Tros Radar / Kassa te sturen ofzo, verder zou ik echt niet meer weten wat ik moet doen.
Ik heb m'n router net vervangen, hielp niks, verschillende computers van het netwerk afgehaald om te kijken of er ergens een virus was of iets dergelijks, hielp ook niet, andere DNS servers geprobeerd, ook niks...
Het enige wat bij mij 'helpt' is het aansluiten van één computer rechtstreeks op de modem, als ik dat doe heb ik nergens last van
Kan ik aannemen dat dit niet aan mij ligt, maar dat er ergens bij Ziggo iets mis gaat?
Verwijderd
Als je aangeeft dat het probleem niet ontstaat als je alleen gebruik maakt van het modem, kun je dus wat mij betreft uitsluiten dat het aan Ziggo ligt. Het probleem ontstaat dus in je huisinstallatie (want met het signaal van Ziggo is blijkbaar niks mis).TrekDude101 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 23:26:
[...]
Het enige wat bij mij 'helpt' is het aansluiten van één computer rechtstreeks op de modem, als ik dat doe heb ik nergens last van
Kan ik aannemen dat dit niet aan mij ligt, maar dat er ergens bij Ziggo iets mis gaat?
Misschien dat je kabels beschadigd zijn?
Ik had me misschien ff moeten toevoegen dat ik mijn modem dus vrijdag had ontvangen nadat ik met een tijdelijke motorola was aangelsoten.jelmervos schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:54:
[...]
Hoezo update? Die software versie is hier al sinds het begin in gebruik (30 dagen).
Dus voor mij was het een update van de verbinding hoe het nu dus draait met een AIE extra pakket.
En omdat er nogal wat gebruikers zijn die zoveel problemen met de ubee hadden dacht ik meld ik het even.
Dat was dus de bedoeling jelmervos.
Zoals Kontwolia al aangeeft, ligt het in dit soort gevallen aan jou, of in ieder geval aan de spullen die je zelf in gebruik hebt. Die discussie hoef je met Ziggo niet eens aan te gaan.TrekDude101 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 23:26:
[...]
Maar er is dus iets anders aan de hand. Reset je alles wel nadat je de router ertussen zet? Dus modem, router en de PC die je rechtstreeks aangeloten had.
En dus EERST met maar 1 PC de boel aan de praat zien te krijgen. Als je dat getest hebt, pas de 2e aansluiten, testen, dan de 3e aansluiten etc. Anders kom je er nooit achter waar het probleem precies zit.
Ook had ik de afgelopen dagen een erg trage/slechte verbinding...
Ik wil m'n Motorola terug
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
Het is (denk ik) al opgelost, ik had zo'n beetje alles vervangen, op de kabel van de modem naar de router naVolkert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 09:25:
[...]
Zoals Kontwolia al aangeeft, ligt het in dit soort gevallen aan jou, of in ieder geval aan de spullen die je zelf in gebruik hebt. Die discussie hoef je met Ziggo niet eens aan te gaan.
Maar er is dus iets anders aan de hand. Reset je alles wel nadat je de router ertussen zet? Dus modem, router en de PC die je rechtstreeks aangeloten had.
En dus EERST met maar 1 PC de boel aan de praat zien te krijgen. Als je dat getest hebt, pas de 2e aansluiten, testen, dan de 3e aansluiten etc. Anders kom je er nooit achter waar het probleem precies zit.

Waar kan je de update downloaden?Mike421 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:35:
Update van de ubee die hier nu aangesloten is.
Hardware Version 2.54
Waarom dan?sebastius schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:14:
Bij ons gaat ie elke nacht van de stroom af
Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...
Wij sluiten hier ook 'bijna' alle apparaten van het stroom af, MAAR niet de telefoon, de modem en de router. Juist om problemen met het herverbinden te voorkomen.sebastius schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:14:
Ik wou dat dat Ubee modem wat sneller online zou gaan. Bij ons gaat ie elke nacht van de stroom af en de volgende ochtend weer aan, maar dat duurt dan echt 5 tot 10 minuten voor er signaal is...
Waarom zou je de modem eigenlijk uit willen zetten, stroombesparing?
Update downloaden? Zodra er een firmware update is voor de Ubee modem zal Ziggo deze zelf verspreiden zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.
Kopen op Marktplaats, zo'n SBV5120E of zo. Voor 1 of 2 tientjes ben je van je frustraties af.sebastius schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:14:
Ik wou dat dat Ubee modem wat sneller online zou gaan. Bij ons gaat ie elke nacht van de stroom af en de volgende ochtend weer aan, maar dat duurt dan echt 5 tot 10 minuten voor er signaal is...
Van de stroom af? Ding heeft toch niet echt een uitknop? Lijkt me niet lekker om dagelijsk die stekker er in en uit te rossen; ik ben altijd bang dat er een stroompiek(je) ontstaat waardoor er misschien iets doorfikt... Aan is aan. Lekker ver wegstoppen en nooit meer naar om kijken.sebastius schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:14:
Weet niet of dat lekker gaat werken. Moet Ziggo niet je modem activeren?Volkert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:15:
[...]
Kopen op Marktplaats, zo'n SBV5120E of zo. Voor 1 of 2 tientjes ben je van je frustraties af.
Even wat positieve feedback: Ik heb al wekenlang een retestabiele lijn
[ Voor 25% gewijzigd door Spacecowboy op 31-01-2010 17:46 ]
HENG HENG
Dit dus beslist niet doen!!!Volkert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:15:
[...]
Kopen op Marktplaats, zo'n SBV5120E of zo. Voor 1 of 2 tientjes ben je van je frustraties af.
Een Ubee modem is een eurodocsis 3 modem, het motorola modem wat jij hier vermeld (SBV5120E) is een eurodocis 2 modem. Wanneer je een Ubee of Arris 702 modem hebt heb je hier bij waarscheinlijk ook een Alles in 1 of een minimaal Z3 internet abonnement.
De snelheden die bij deze abonnement horen gaan niet of niet goed met het door jou voorgestelde Motorola modem werken.
Naast dit gene kan je niet zomaar een modem wisselen, Ziggo heeft namelijk op papier staan (bijwijze van spreken) welk kabelmoden mac-adres bij welk abonnement hoort (o.a. krijg je opbasis van deze gegevens de juiste abonnement snelheid.) Ziggo gaat geen modems koppelen welke ze zelf niet geleverde hebben.
Je neemt met een dergelijke actie dus een enorme gok..... Qua snelheid ga je er op achteruit en het valt allemaal nog maar te bezien alsof Ziggo het aanmelden ook toe laat.......
Niet doen dus.... er zijn op marktplaats (achtige sites) genoeg "oude" modems te vinden, deze zijn veel al actief geweest binnen het netwerk, dan hangen ze reeds aan een account, Ziggo kan dus zien dat het een 2e-hands modem is.
Wanneer je echt veel modem problemen hebt er op aansturen dat er een monteur langs komt om een lijnmeting te doen, vaak kan deze monteur jou modem ruilen voor ene ander (arris) exemplaar.....
Dit is een veel betere en gratis optie...
Zeker niet zomaar een modem aanschafen!!
Cogitationis poenam nemo patitur
Is er na jullie ervaring ook een signaalversterker nodig als je een Alles-in-1 pakket aanschaft? Ik heb een aantal TV's boven aangesloten en beneden 1. Dat gaat goed, maar ik hoor vaak dat er na installatie een versterker nodig is.
Verwijderd
Dat is niet specifiek voor het Alles-in-Een pakket, maar wel wenselijk omdat je meerdere tv's hebt. Zo te zien heb je er minimaal drie, dan ga je vast een versterker nodig hebben. Ik heb maar twee tv's en daarvoor had ik al een versterker nodig.mulderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:59:
Is er na jullie ervaring ook een signaalversterker nodig als je een Alles-in-1 pakket aanschaft? Ik heb een aantal TV's boven aangesloten en beneden 1. Dat gaat goed, maar ik hoor vaak dat er na installatie een versterker nodig is.
Waarschijnlijk (met twee lange ij'en) heb jij het zelf nog nooit geprobeerd een ander modem aan te sluiten want het kan gewoon met de activatiecodes die je hebt van Ziggo. Ze houden helemaal niets bij qua MAC-adressen anders zou activeren niet nodig zijn.Bullet NL schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:53:
[...]
Een Ubee modem is een eurodocsis 3 modem, het motorola modem wat jij hier vermeld (SBV5120E) is een eurodocis 2 modem. Wanneer je een Ubee of Arris 702 modem hebt heb je hier bij waarscheinlijk ook een Alles in 1 of een minimaal Z3 internet abonnement.
Motorola is inderdaad een Docsis 2 modem en zal tot 20 of 30 Mbit gaan. Maar een stabiele lijn die er niet uitklapt is VEEL beter dan een iets snellere lijn met alleen maar ellende en frustratie.
Dus wat heb je te winnen: Veel! De rust en voldoening van een lijn die gewoon online blijft.
Te verliezen heb je alleen de 1 of 2 tientjes, die je waarschijnlijk wel weer terugkrijgt al je het modem weer verkoopt op Marktplaats.
Kennelijk onderhoud?
64 bytes from 213.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=10 ttl=58 time=8.989 ms
64 bytes from 213.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=11 ttl=58 time=8.698 ms
64 bytes from 213.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=12 ttl=58 time=8.478 ms
64 bytes from 213.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=13 ttl=58 time=9.581 ms
[ Voor 38% gewijzigd door Uberprutser op 31-01-2010 20:06 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Als je goede kabels gebruikt heb je helemaal geen versterker nodig. Hirschmann Koka 799 coax kabel is bijvoorbeeld erg aan te raden. Werkt gewoon veel beter dan die standaard bouwmarkt kabeltjes. Kan je makkelijk 4 tv's op doen met nog een aardig lengte van de kabels ook. Zolang je de splitters en pluggen maar ook van goede kwaliteit neemt.grun93 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:11:
[...]
Dat is niet specifiek voor het Alles-in-Een pakket, maar wel wenselijk omdat je meerdere tv's hebt. Zo te zien heb je er minimaal drie, dan ga je vast een versterker nodig hebben. Ik heb maar twee tv's en daarvoor had ik al een versterker nodig.
Ik heb mijn kabels niet van de Gamma maar van de radio/tv zaak. Het merk weet ik niet, maar de verkoper gebruikt ze zelf ook, zei hij.Satch schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:16:
Als je goede kabels gebruikt heb je helemaal geen versterker nodig. Hirschmann Koka 799 coax kabel is bijvoorbeeld erg aan te raden. Werkt gewoon veel beter dan die standaard bouwmarkt kabeltjes. Kan je makkelijk 4 tv's op doen met nog een aardig lengte van de kabels ook. Zolang je de splitters en pluggen maar ook van goede kwaliteit neemt.
Wanneer je wil weten wat voor componeten je moet/wil/kan gebuiken welke de kabelmaatschapijen zelf adviseren kan je het beste op www.kabelkeur.nl kijken.Satch schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:16:
[...]
Als je goede kabels gebruikt heb je helemaal geen versterker nodig. Hirschmann Koka 799 coax kabel is bijvoorbeeld erg aan te raden. Werkt gewoon veel beter dan die standaard bouwmarkt kabeltjes. Kan je makkelijk 4 tv's op doen met nog een aardig lengte van de kabels ook. Zolang je de splitters en pluggen maar ook van goede kwaliteit neemt.
Je hebt helemaal gelijk betreffende de Koka 799, dit is de referentie op COAX kabel gebied.
Vergeet dat niet om direct ook goede (Hirschmann) connectoren te monteren, verandering in contactopervlak is desasteurs voor het signaal wat over de COAX kabel gaat. Monteer hier dus ook wanneer het kan de juiste goed geisloleerde connectoren.
Wanneer je moet gaan aftakken wordt geadviseert om dit met een verdeelelement of mulittap te doen, deze zijn met en oplopend aantal poorten te koop. Hou er wel rekening mee dat de demping wordt beinvloed door de positie op dit "verdeel" element. Hoe meer aansluitingen, hoe meer demping van het signaal, hoe lager je signaal kwaliteit.
Wanneer je ingangs signaal goed is +/- 57dB kan je volstaan met een pasieve verdeling.
Wanneer het signaal al aan de lage kant is, of je wil meer dan 20 meter gaan overspannen kan je uitwijken naar een coax signaalversterker. Deze heb je met 1 versterkingspoort... (1 in, 1 uit) maar ook met ingebouwde mulit-tap (bijvoorbeeld 1 in 4 uit) al dan niet retourgeschikt.... Dit laaste heb je nodig voor interactive TV en kabelinternet (er van uitgaande dat het kabelmodem achter de versteker geplaatst wordt)
Voor standaard digitale (HD) tv via een decoder of CI+ slot/adapter heb je geen retour geschikte versterker nodig, het is wel aan te raden voor mogelijke oplossingen in de toekomst.
nogmaals, op www.kabelkeur.nl, www.hirschmann.nl of www.sluitallesaan.nl kan je veel informatie vinden.
p.s. het signaal wat je (HD) decoder kan laten zien in het systeemmenu mag best lager dan 50% zijn, als de BER waarde maar 0 of na genoeg 0 is. een lopende BER geef namelijk aan dat er signaalverlies is.
sedert een week of twee last van keiharde pingverhogingen bij online games.
(moet nog even uitvogelen of het niet aan de game zelf ligt (diens servers), of dat andere games het ook hebben.
up/down gaat allemaal volgens aangegeven snelheden,
maar waar je eerst enkele maanden met zn 2en tegelijkertijd via 1 connectie beiden een ping van 28 weet te realiseren (duitse server), welke nu begint bij 60 (ongeacht of we met zn 2en zijn of 1 pc) en meestal oploopt tot 100+
ziggo aan de lijn gehad... krijg een pakketje om het contactdoosje te wisselen.
Welk modem ik heb: geen idee : tis zon tamme haaienvin, zwart met lampjes en een knop aan de bovenkant
sinds wanadoo al klant, veel gezeik gehad (eenmaal erachter gekomen bleek het een slecht gemonteerde buitenkabel te zijn)....
Huidige config al een paar maanden lopend (Z1 btw)
alles al gereset, met steeds het zelfde resultaat..
als ik het goed heb doet internet zelf er soms wat lang over..
Over een tijdje staat er een upgrade naar Gbit ingeplanned..(switch en wat kabels) , ivm PC en NAS...
Tja... Ziggo heeft natuurlijk alleen invloed op de ping tijden binnen haar eigen netwerk, wanneer je zoals jij aangeeft sinds een aantal weken in eens problemen hebt met je ping naar bepaalde game servers kan het inderdaad zo zijn dat dit buiten het ziggo netwerk wordt veroorzaakt. Wanneer je verder geen connectie problemen hebt is het vervangen van je AOP (abonnee overname punt) ook geen oplossing.KaWaReZ schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:38:
2523 hier (Den Haag)
sedert een week of twee last van keiharde pingverhogingen bij online games.
(moet nog even uitvogelen of het niet aan de game zelf ligt (diens servers), of dat andere games het ook hebben.
up/down gaat allemaal volgens aangegeven snelheden,
maar waar je eerst enkele maanden met zn 2en tegelijkertijd via 1 connectie beiden een ping van 28 weet te realiseren (duitse server), welke nu begint bij 60 (ongeacht of we met zn 2en zijn of 1 pc) en meestal oploopt tot 100+
ziggo aan de lijn gehad... krijg een pakketje om het contactdoosje te wisselen.
Welk modem ik heb: geen idee : tis zon tamme haaienvin, zwart met lampjes en een knop aan de bovenkant
sinds wanadoo al klant, veel gezeik gehad (eenmaal erachter gekomen bleek het een slecht gemonteerde buitenkabel te zijn)....
Huidige config al een paar maanden lopend (Z1 btw)
alles al gereset, met steeds het zelfde resultaat..
als ik het goed heb doet internet zelf er soms wat lang over..
Over een tijdje staat er een upgrade naar Gbit ingeplanned..(switch en wat kabels) , ivm PC en NAS...

Ik hoop dat mijn stabiele Ubee er niet onstabiel van gaat worden.jelmervos schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:09:
Nou, vandaag gaat het gebeuren: de firmware update voor de Ubee modems!!!
We zullen afwachten....jelmervos schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:09:
Nou, vandaag gaat het gebeuren: de firmware update voor de Ubee modems!!!
Enige dagen is mijn Ubee modem eindelijk stabiel, zonder de update dus...
Van het weekend wel weer paar keer disconnect gehad.... dus ben benieuwd of de firmware komt en wat er zal gebeuren...
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Ik mag het niet hopen, zit sinds enkele weken bij Ziggo voor internet (120 megabit) en mijn Ubee is op een onstuimige 1e dag na verder de hele tijd stabiel geweest en haal netjes tegen de 12 megabyte/sec bij het downloaden vanaf Usenet. Het is echt niet te hopen dat na de komende update de boel als een kaartenhuis in elkaar zou zakken.ulTimaS schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:45:
Ja dat zou wat zijn, alle onstabiele modems zijn weer stabiel en alle stabiele modems zijn onstabiel.
Zoals gezegt, was bovenstaande informatie onder voorbehoud.Hathor schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:13:
Even een klein stukje insiders info aangezien ik weet dat er nog altijd een hoop mensen met spanning aan het wachten zijn op de firmware update.
25 Januari komt Ubee met een nieuwe build van de firmware, deze zal gedurende week 4 getest worden en als alles verder naar planning verloopt, zal de nieuwe firmware vanaf 1 feb wordt uitgerold. En ja, de originele planning was 16 nov.
Dit alles uiteraard onder voorbehoud.
Momenteel wordt er nog altijd getest op 100 modems. Indien de nieuwe firmware aan alle eisen voldoet zal deze worden uitgerold. De planning is nog altijd om de nieuwe firmware nog deze week online te zetten, echter is niets zeker tot alle tests succesvol zijn afgerond.
Nog heel even geduld dus.
De Ubee modems zijn onstabiel in bepaalde regio's, dit is niet landelijk....Wildfire schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:01:
[...]
Ik mag het niet hopen, zit sinds enkele weken bij Ziggo voor internet (120 megabit) en mijn Ubee is op een onstuimige 1e dag na verder de hele tijd stabiel geweest en haal netjes tegen de 12 megabyte/sec bij het downloaden vanaf Usenet. Het is echt niet te hopen dat na de komende update de boel als een kaartenhuis in elkaar zou zakken.
In de regio's waar de problemen zich voor doen hebben ze een merk en type CMTS waar alleen de Ubee niet goed mee over weg kunnen, de Arris modems in dit gebied werken goed
Met de aanstaande firmware wordt dit opgelost.
Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het in de probleemloze regio's ook probleemloos blijven....
Is een tijdje redelijk goed gegaan
snelheidsdrops?? waar precies mee?Gadgeteer schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:09:
Ik merk de laatste tijd weer veel snelheidsdrops in de avonduren. Omgeving Groningen.
Is een tijdje redelijk goed gegaan
Ik zit hier 12km boven groningen stad... heb nergens last van
15 min stabiel werken is sinds vorige week al een prestatie

Geld staat voorop en klanten zijn de melkoeien!
Als er één ding is wat je in de computerwereld al snel leert, is dat je nergens vanuit mag gaan. Doe dat dus zeker ook niet!Bullet NL schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:35:
[...]
Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het in de probleemloze regio's ook probleemloos blijven....
Ik denk dat het maar een relatief klein deel is wat echt problemen heeft. Zoals eerder gezegd zullen deze mensen (terecht) harder roepen dan mensen die geen enkel probleem hebben. Ben benieuwd hoeveel procent van alle abbonnee's daadwerkelijk problemen hebben.thefxr schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:04:
Het is toch schandalig van Ziggo, al die horrorverhalen over het Ubee modem en elke maand verschijnt er een nieuwe firmware of uitstel maar oplossen of compensatie,ho maar!
Geld staat voorop en klanten zijn de melkoeien!
HENG HENG
Verwijderd
Ik heb nu een sitecom WL-575 router.
- Op PC met draadloze N USB stick wordt mijn snelheid gehalveerd. Incidenteel kom ik bij de 30MB/s met de speedtest. Meestal ligt het onder de 20. download ligt tussen de 1,5 en 2 in.
- Op de laptop met G draadloze ontvanger kom ik meestal rond de 15 uit voor de download. upload net geen 1MB/s.
-Wanneer ik de laptop direct op de modem aansluit en wanneer ik de laptop met een draad op de router aansluit krijg ik ongeveer deze snelheid.
zie:

Dit is ongeveer wat het zou moeten zijn.
Het zit dus in het draadloze gedeelte. Kan ik deze snelheden ook draadloos halen als ik bijvoorbeeld een nieuwe router koop? Ik heb de Netgear WNDR3700 op het oog.
Zal bij deze Netgear de snelheid ook gehalveerd worden? Stel dat het zo is, houd ik dan nog genoeg snelheid over om draadloos de volle snelheid van mijn internet te krijgen? Of is het zo dat draadloos gewoon een snelheidsbeperking heeft en gewoon nooit over de 20 MB/s (en al helemaal niet over de 50 MB/s of 100 MB/s) kan komen?
Als hij dat wel kan dan wil ik waarschijnlijk deze netgear kopen.
-Mijn PS3 staat op ongeveer 6 a 7 meter van mijn router met alleen een plafond er tussen. (ik heb vaak lag)
-Mijn PC staat op ongeveer 3 meter van mijn router met een muur en houten plafond er tussen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 16:40 ]
HENG HENG
Ja en nee. Een nieuwe router gaat ansich niets veranderen aan je situatie voor zover ik dat vanaf hier kan zien.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:38:
Het zit dus in het draadloze gedeelte. Kan ik deze snelheden ook draadloos halen als ik bijvoorbeeld een nieuwe router koop? Ik heb de Netgear WNDR3700 op het oog.
N kan op 2.4Ghz en 5Ghz. 5Ghz geeft daarbij verreweg het beste resultaat (in doorvoer).
Waar je eventjes heel duidelijk in moet zijn is het verschil tussen Mb en MB. Mb = Mbit en MB = Mbyte. Internet verbindingen en wireless verbindingen zijn in principe in Mbit.
Daarnaast zijn de snelheden welke de wireless standaarden hebben leuk, maar erg misleidend. Met 54Mbit wireless kun je nooit meer dan 24Mbit behalen. Haal daar nog wat overhead, latency en andere zaken vanaf dan kom je rond de 18 - 20Mbit uit dat je effectief in de ideale situatie kan behalen. (Dat is zo'n 2MB/sec a 2,2MB/sec)
De volgende stap, 300Mbit wireless gaat al een stuk harder, maar, daar moet je hardware ook naar zijn. Op 2.4Ghz kun je in combinatie met enkele kaartjes 3 kanalen gebruiken. Veel kaartjes echter weigeren dit, aangezien dat niet lief is voor je buren (Intel bijvoorbeeld). Dit komt omdat 2.4Ghz eigenlijk maar uit 3 kanalen bestaat, hierdoor zou je met 3 kanalen iedereen in de buurt storen. Die storing van je buren is ook de reden dat 2.4Ghz 300N eigenlijk nooit te halen is. Als je hier zo'n 40Mbit tot misschien 50Mbit uit haalt, doe je het goed.
Het beste wireless wat nu te krijgen is, is 300Mbit op de 5Ghz band (Dit kan de WL-575 NIET). Dit moet je basestation/router kunnen als ook je laptop. Met fatsoenlijke spullen is hiermee de theoretische 150Mbit effectief te halen (50 kanalen tot je beschikking en Gigabit benodigd). In de praktijk zal dat meer rond de 100Mbit uit komen in een gunstig geval aangezien 5Ghz wat lastiger door muren en dat soort zaken heen gaat.
Lag zou niet moeten komen door wireless. In principe kan een brakke wireless verbinding lag toevoegen (stel 10ms a 20ms) maar dat op zichzelf zou geen lag moeten veroorzaken. Wel is het zo dat alle wireless verbindingen elkaar "storen". Heb je 2 laptops, en bijvoorbeeld een bekabelde NAS. Ga je dan met 1 laptop downloaden van die NAS, dan zal het signaal en de snelheid van laptop 2 erg belabberd zijn. Dit omdat het wireless signaal als een HUB werkt.
Hetzelfde geld uiteraard voor het internet. Heb je torrents en dat soort zaken openstaan met veel connecties en probeer je tegelijk een spelletje online te spelen (Op je PS3), dan zul je daar hinder van ondervinden! (Doe dit niet, want de mensen waarmee je speelt stellen dat ook absoluut niet op prijs).
De WNDR3700 is een dual-radio dual-band router, zeer goed. Een heeft zo te zien ook een snelle CPU aanboord, wat weer goed is voor het behalen van snelheid tussen het internet en je eigen netwerk (los van de wireless snelheid). Zelf geen ervaring mee, ik prefereer routers waar DD-WRT (Eerder in het topic over te lezen) op kan draaien (Zoals de linksys WRT610N), daarmee niet gezegd dat de WNDR3700 slecht is of niet. Wellicht kan iemand anders dat hier benatwoorden.
Krijg je nu een standaardontvanger er bij voor digitale en hd tv of ben je verplicht om er eentje bij te kopen? Dit lijstje word genoemd op de pagina (deze)
* Interactieve HD Ontvanger voor € 149 (normaal € 359)
* HD ontvanger voor € 99 (normaal € 199)
* SD ontvanger voor € 49 (normaal € 99)
En hoe zit het eingelijk het die kaartjes wat je direct in je tv kan stoppen? Kan je die later bij bestellen of hoe werkt dat?
Op deze pagina (klik en dan naar 'vergelijk installatiepaketten') staat dat je voo 60+ zenders dus een ontvanger moet kopen? Want het extra pakket heeft toch meer dan 30 zenders?
Ik snap er niets van....
[ Voor 4% gewijzigd door ocdaan op 01-02-2010 17:32 ]
bij mijn weten kreeg je altijd een SD ontvanger der bij, maar als ze daar nu 50 euro voor vragen kan dat ook... als je een HD pakket neemt dan is het wel handig om een HD ontvanger te hebben, maar die is nog nooit gratis geweest (misschien is met een actie die voordeliger was dan de huidige actie).ocdaan schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:32:
Ik sta op het punt om het alles-in-1 extra pakket aan te schaffen. Enkel is het me niet duidelijk hoe het zit met de ontvanger.
Krijg je nu een standaardontvanger er bij voor digitale en hd tv of ben je verplicht om er eentje bij te kopen? Dit lijstje word genoemd op de pagina (deze)
En hoe zit het eingelijk het die kaartjes wat je direct in je tv kan stoppen? Kan je die later bij bestellen of hoe werkt dat?
Op deze pagina (klik en dan naar 'vergelijk installatiepaketten') staat dat je voo 60+ zenders dus een ontvanger moet kopen? Want het extra pakket heeft toch meer dan 30 zenders?
Ik snap er niets van....
Als je een CI+ toestel hebt dan kun je een CI+ kaart bestellen met een CI+ module, dan kun je dat direct in je TV doen. Anders moet je over op een Alphacrypt kaart.
Het 'standaard' pakket via digitaal heeft al zo'n 60 zenders, en ja, wil je dat ontvangen, tjah dan zal je daarvoor een ontvanger nodig hebben, anders heb je puur analoog en dat zijn iets van 30 zenders. Heb je het plus pakket der bij dan heb je zo'n 230 zenders incl digi radio...
De 'standaard' ontvanger is de SD ontvanger, kost je dus 49 euro. Als je ook HD wil kost dat dus 99 euro vor de ontvanger (en 4 euro ofzo extra/maand voor het HD abonnement) en interactieve hd ontvanger dus 149 euro + 4 euro/maand plus evt gehuurde films of NetGemist.Krijg je nu een standaardontvanger er bij voor digitale en hd tv of ben je verplicht om er eentje bij te kopen? Dit lijstje word genoemd op de pagina (deze)
Dat kaartje (smartcard ) krijg je als je een installatiepakket aanschaft, zo'n kaartje is evt ook los te koop voor ik dacht 30 euro.
https://www.ziggo.nl/#pro...tale-televisie-module-ci/En hoe zit het eingelijk het die kaartjes wat je direct in je tv kan stoppen? Kan je die later bij bestellen of hoe werkt dat?
Verwijderd
Heel erg bedankt voor deze uitgebreide uitleg!Quindor schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:58:
[...]
Ja en nee. Een nieuwe router gaat ansich niets veranderen aan je situatie voor zover ik dat vanaf hier kan zien.
N kan op 2.4Ghz en 5Ghz. 5Ghz geeft daarbij verreweg het beste resultaat (in doorvoer).
Waar je eventjes heel duidelijk in moet zijn is het verschil tussen Mb en MB. Mb = Mbit en MB = Mbyte. Internet verbindingen en wireless verbindingen zijn in principe in Mbit.
Daarnaast zijn de snelheden welke de wireless standaarden hebben leuk, maar erg misleidend. Met 54Mbit wireless kun je nooit meer dan 24Mbit behalen. Haal daar nog wat overhead, latency en andere zaken vanaf dan kom je rond de 18 - 20Mbit uit dat je effectief in de ideale situatie kan behalen. (Dat is zo'n 2MB/sec a 2,2MB/sec)
De volgende stap, 300Mbit wireless gaat al een stuk harder, maar, daar moet je hardware ook naar zijn. Op 2.4Ghz kun je in combinatie met enkele kaartjes 3 kanalen gebruiken. Veel kaartjes echter weigeren dit, aangezien dat niet lief is voor je buren (Intel bijvoorbeeld). Dit komt omdat 2.4Ghz eigenlijk maar uit 3 kanalen bestaat, hierdoor zou je met 3 kanalen iedereen in de buurt storen. Die storing van je buren is ook de reden dat 2.4Ghz 300N eigenlijk nooit te halen is. Als je hier zo'n 40Mbit tot misschien 50Mbit uit haalt, doe je het goed.
Het beste wireless wat nu te krijgen is, is 300Mbit op de 5Ghz band (Dit kan de WL-575 NIET). Dit moet je basestation/router kunnen als ook je laptop. Met fatsoenlijke spullen is hiermee de theoretische 150Mbit effectief te halen (50 kanalen tot je beschikking en Gigabit benodigd). In de praktijk zal dat meer rond de 100Mbit uit komen in een gunstig geval aangezien 5Ghz wat lastiger door muren en dat soort zaken heen gaat.
Lag zou niet moeten komen door wireless. In principe kan een brakke wireless verbinding lag toevoegen (stel 10ms a 20ms) maar dat op zichzelf zou geen lag moeten veroorzaken. Wel is het zo dat alle wireless verbindingen elkaar "storen". Heb je 2 laptops, en bijvoorbeeld een bekabelde NAS. Ga je dan met 1 laptop downloaden van die NAS, dan zal het signaal en de snelheid van laptop 2 erg belabberd zijn. Dit omdat het wireless signaal als een HUB werkt.
Hetzelfde geld uiteraard voor het internet. Heb je torrents en dat soort zaken openstaan met veel connecties en probeer je tegelijk een spelletje online te spelen (Op je PS3), dan zul je daar hinder van ondervinden! (Doe dit niet, want de mensen waarmee je speelt stellen dat ook absoluut niet op prijs).
De WNDR3700 is een dual-radio dual-band router, zeer goed. Een heeft zo te zien ook een snelle CPU aanboord, wat weer goed is voor het behalen van snelheid tussen het internet en je eigen netwerk (los van de wireless snelheid). Zelf geen ervaring mee, ik prefereer routers waar DD-WRT (Eerder in het topic over te lezen) op kan draaien (Zoals de linksys WRT610N), daarmee niet gezegd dat de WNDR3700 slecht is of niet. Wellicht kan iemand anders dat hier benatwoorden.
Voor de WNDR3700 schijnt ook open-source firmware te zijn, al door de fabrikant ondersteund.
Ik heb sowieso al mijn download en upload werk uit staan als ik ga spelen. Ik heb gisteren mijn MTU waarde in de PS3 aangepast. Ik merk geen verschil. Mijn router schijnt ook geen ip-fragmentatie te ondersteunen.
Vooral als ik een potje Fifa tegen een vriend speel dan is het een drama. De lag kan soms zelfs seconden zijn. Dat merk ik aan het moment van drukken en de reactie op het scherm (offline heb ik dat niet). Bij de voice-chat krijg ik steeds onderwater geluid. Anderen verstaan me dan niet.
Ik hoop dit allemaal eigenlijk met een nieuwe router op te lossen.

lijkt me heel bijzonder voor een 120/10 verbinding...
De waardes van de 'Downstream Bonded Channels':
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 228000000 Hz -1.0 dBmV 33.0 dBmV
2 Locked QAM256 236000000 Hz 0.0 dBmV 36.1 dBmV
3 Locked QAM256 244000000 Hz -0.1 dBmV 36.8 dBmV
4 Locked QAM256 252000000 Hz -1.1 dBmV 39.9 dBmV
5 Locked QAM256 260000000 Hz -2.1 dBmV 39.1 dBmV
6 Locked QAM256 268000000 Hz -1.3 dBmV 37.6 dBmV
7 Locked QAM256 276000000 Hz -1.3 dBmV 39.4 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz -2.1 dBmV 36.8 dBmV
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is dit een feature van het beruchte Ubee modem?
Update: inmiddels getest met een laptop direkt aan het modem. Op de autonegotiate stand van de netwerkkaart haal ik deze lage download waarden. Zet ik de netwerkkaart op gigabit full dan haal ik 89 mb/s...
[ Voor 10% gewijzigd door Sgimi op 01-02-2010 20:39 ]
Het is nu wel duidelijk ja. We hebben nu nog geen hd scherm maar die wordt zeer binnenkort ook aangeschaft. Dan heb ik nog mooi even tijd om uit te zoeken welke werkt met de CI+ modules van ziggo.
Momenteel moeten we het nog even doen met een crt scherm dus dan zou ik moeten kiezen voor de "Digitale TV a 49,-" of de HD versie van 99,-
Opzich zou het beste zijn om de SD ontvanger van 49 euro te bestellen en dan als we een HD scherm hebben gekocht de CI+ module te bestellen t.w.v. 79,-
Het gevaar is dan op het moment dat de CI+ module niet goed werkt in de HD TV en je dus geen HD zenders kan kijken omdat ik heb bespaard bij de ontvanger.
Bij het extra pakket zitten al enkele HD zender las ik:
Hoeveel televisiezenders krijg ik bij Alles-in-1?
Bij Alles-in-1 krijg je alle populaire zenders uit het basiszenderpakket. Dus 30 analoge zenders, 60 zenders met digitale kwaliteit, en enkele zenders in HD-kwaliteit waaronder Nederland 1,2 en 3. Daarnaast krijg je ruim 60 radiozenders.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Wat ik zou doen?ocdaan schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:47:
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
1. Eerst de SD ontvanger nemen van 49 Euro (hier zit toch een smartcard bij?)
2. HD TV uitzoeken uit https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/
3. CI+ module pakket met smartcard kopen van 79 Euro.
4. SD ontvanger + smartcard op Marktplaats verkopen voor 49 Euro, desnoods los van elkaar
Ik weet zeker dat het niet aan mijn Router ( Dlink Dir655 ligt) want als ik met een mobiel naar de huistelefoon probeer te bellen of andersom werkt dat ook niet, enkel de TV werkt. Dus het lijkt erop alsof het modem het signaal helemaal kwijt is o.i.d.
Nou heb ik al een klacht / formulier ingevuld bij Ziggo maar die laten niet zoveel van zich weten.
Nou aan jullie de vraag is er iets bekend met een planning over werkzaamheden o.i.d. in verband met de snelheidsverhoging(en)? naar 120mbit bijv.
Als ik google kan ik zo 1-2-3 niets terug vinden hierover. Wel las ik op de Ziggo website dat er in mijn gebied veel storingen waren: Maarja dat wist / merkte ik al >_<
Regio Zuid Holland (Bodegraven)
Als iemand iets weet, verneem ik dat graag.
Alvast bedankt ^_^
Be nice, You Assholes :)
vreselijk irritant en het is de hele avond al

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
-RoB- Hoe kom je aan een eerste rekening van 300 euro dan? Komen er nog aansluitkosten bij ofzo?
Ben ondertussen dat ik dit berichtje type de aanvraag aan het doen... zal eens kijken wat de eerste maand gaat kosten.
66,50 abbo
9,50 verzendkosten
49,00 digitale ontvanger met smartcard
29,95 aansluitkosten
154,95 (totaal)
Jeetje, wat is dit nu weer, ben bij de laatste bevestiging toch maar afgehaakt. Dit staat helemaal onderin de pagina....
Aansluitkosten Televisie Z1 € 29,95 **
** Indien de aanlegbijdrage niet in de koop- of huursom is inbegrepen, is deze € 149,95. Bij nieuwbouw is de aanlegbijdrage meestal in de koop- of huursom inbegrepen. Raadpleeg hierover je koop- of huurcontract.
aanlegbijdrage? wtf is dat? Zo kom ik ook wel aan een eerste facuur van 300 euro ja... als dat zo is gaat het mooi niet door... Betekend dit de groene kabel vanuit de wijkcentrale ofzo? Het is een oud huis waar ik ga wonen dus het lijkt me dat die er al ligt... Wie weet hier meer van? Ik kan er niets over vinden in de algemene voorwaarden en ik heb net het huurcontract getekend en kan me niet herinneren dat er iets over een ´aanlegbijdrage´ in staat.
Momenteel gebruik ik XS4ALL, waarvan de kwaliteit de laatste jaren ook steeds minder wordt.
Ik zit alleen nog met 1 "issue":
Is de smtp-server van ziggo ook benaderbaar (met valid login-gegevens), als ik niet met het ziggo netwerk verbonden ben? Ik ben met mijn Mac namelijk nogal vaak van huis af, en wil dan gewoon met Mail.app kunnen e-mailen.
(lange-lap-tekst-alert
In november 2009 nam ik bij Ziggo al sinds 2007 analoge tv af tot volle tevredenheid (is ook niet veel wat er mis kan gaan he
Die december trok mijn vriendin bij mij in en was er de wens programma's op te kunnen nemen, dus m'n old trusty videorecorder maar aangesloten.
Iets van een week later kreeg ik toevallig een telefoontje van Ziggo of ik geinteresseerd was in een digitale tv abonnement voor ik dacht eenmalig 45 euro voor een simpele ontvanger + startpakket.
Nou nee zei ik, maar heeft u misschien een aanbieding voor mij waarmee ik programma's kan opnemen? Maar ik wil geen hogere maandlasten! (want ik wist dat dat kan bij Ziggo aangezien ze digitaal altijd al mee sturen, je hoeft alleen eenmalig een smartcard af te nemen).
Dat moest hij even overleggen en zowaar: voor eenmalig 99 euro + een tientje verzendkosten had hij een PVR (personal video recorder) in de aanbieding. Enfin, nog tweemaal gevraagd of er geen extra maandelijkse kosten bij kwamen, maar nee dat was niet zo. Ik denk mooi, doet u die mij maar. Dus telefonisch een machtiging afgegeven om eenmalig 99+10 euro af te boeken en op die opname staat zelfs dat ik geen extra maandelijkse kosten krijg.
Er is ook niks gemeld of opgenomen over een looptijd, want het was tenslotte een eenmalige machtiging.
Goed, ik blij - ik heb geen idee wat PVR's kosten, maar 99 euro klonk wel netjes.
Een paar weken later (rond 22 december volgens mij) komt het pakket binnen met een Cisco PVR, smartcard etc.
In alle foldertjes wordt ook veel geblaat over al hun interactieve dingen, maar overal staat bij dat je dat apart moet activeren en dat had ik ook allemaal niet aangevraagd.
Aangesloten en alles werkt.
Ook was er ongeveer gelijktijdig een brief binnengekomen met een opsomming van wat er allemaal was besteld en dat de ontvanger 130 euro kost. Maar ook stond er iets tussen over hardwarekorting, maar dan weer zonder bedrag. Net als dat er in stond dat ik alle zenders ga ontvangen, dat klopt want er was gezegd dat dat 2 maanden op proef was.
Ik dacht, ik wacht wel even tot ze afboeken, misschien dat dit weer zo iets administratiefs is, duidelijk was anders.
Ook heb ik een hekel aan het bellen van 0900 nummers, want die vallen buiten mijn mobiele bundel (ik heb geen vaste lijn).
Maar nee... op 30-12-2009 boekt men 178,36 euro af.
Ik kan al sinds ik de spullen binnen heb niet op Mijn Ziggo komen dus ik kan niet controleren waarvoor ik betaal, dus dan maar contactformulier invullen, want ik ga dus niet dubbel op mijn eigen kosten bellen voor hun fouten.
Na diverse keren door dat eenrichtings contactformulier te zijn gegaan blijkt dat men niks weet van een aanbieding en dat ik nu dus een digitaal totaal pakket van 2 jaar heb en dat ik elke maand het basisbedrag + 5 euro voor de ontvanger + 11 euro voor de tvtheek + uitzending gemist moet betalen a totaal 33,40.
Dit betekent dat ik over de komende 2 jaar dus 23*33,40 + de 178,36 van de eerste factuur - 24 * 16,45 normale tv = 551,76 totaal betaal voor deze ontvanger terwijl ik 'm dus los voor 400 euro kan kopen en dan niet vast zit aan de Ziggo firmware. En dan ook niet betaal voor een TV Theek die niet interessant is. Nu ik weet dat het ding los 400 euro kost snap ik wat meer waarom er een fout is gemaakt, maar goed dat is in dit geval toch eigenlijk niet mijn probleem??
En als ik 'm los koop zit ik ook niet vast aan de Ziggo firmware als het goed is, want na onderzoek blijkt dit apparaat drie tuners te hebben en netwerk en USB support en dat werkt allemaal niet. En als ik het zo zie is een Humax iHDR-5050-c dan een betere koop als ik 'm toch los koop.
Ondertussen doet Mijn Ziggo het overigens sinds ongeveer een week en kan ik dus alles in zien, dat is wel redelijk duidelijk gespecificeerd.
Wat mij vooral tegenstaat in dit hele proces is dat ik dus een eenmalige machtiging afgeef voor 110 euro, maar het daarna Ziggo blijkbaar vrij staat om daar dan dus een 2 jarig abonnement aan te koppelen en meteen ook meer af te schrijven. Dat mag toch niet kunnen? Ik heb daar nergens voor getekend en/of ja gezegd tenslotte, dus mijns inziens kan ik er dan ook niet aan vast zitten.
Ziggo biedt ondertussen wel aan het pakket terug te nemen, uiteraard op mijn kosten maar meldt in dat bericht niks over wat er dan nog teruggeboekt wordt, dus ik ben nog een beetje huiverig om dat ding terug te sturen.
Eigenlijk wil ik dat het uiteindelijk dus zo zou zijn alsof dit niet gebeurd is, maar ik gok dat men alleen bereidwillig is om de startkosten te vergoeden.
Wat kan ik nu het beste doen?
Is het verstandig de maandelijkse incasso te storneren? (de eenmalige incasso kan ik niet zo makkelijk storneren geloof ik).
Zie voor alle mailtjes met de klantenservice: pdf
Factuur december met startkosten: text
Factuur januari: text
Bevestigingsbrief 1 december (die niet 1 december kwam): jpg 1 en jpg 2
bevestigingsbrief 6 januari (al zegt die niks nuttigs): jpg
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Na je betoog gelezen te hebben heb ik dus het idee dat Ziggo jou iets verkocht heeft waarvan jij zelf niet helemaal door hebt gehad was het is en/of Ziggo andere producten leverd dan wat ze zeggen...LEiPiE schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 01:05:
Wat kan ik nu het beste doen?
Is het verstandig de maandelijkse incasso te storneren? (de eenmalige incasso kan ik niet zo makkelijk storneren geloof ik).
Zie voor alle mailtjes met de klantenservice: pdf
Factuur december met startkosten: text
Factuur januari: text
Bevestigingsbrief 1 december (die niet 1 december kwam): jpg 1 en jpg 2
bevestigingsbrief 6 januari (al zegt die niks nuttigs): jpg
Ik kan hier geen oordeel in vellen wat ik ben er niet bijgeweest.
Wel weet ik dat wanneer je bij Ziggo telefoonisch iets afsluit je deze afspraken nogmaals bevestigt krijg per brief en dat je een afkoelperiode hebt van 2 weken waarbinnen je kosteloos je apratuur en abonnementen kan retourneren en/of opzeggen.
Ik heb voor een aantal mensen (6x) een Ziggo abonnement afgesloten, hierbij kreeg ik steeds te horen dat het gesprek opgenomen zou worden, dat ik een aantal vragen moest beantwoorden en deze werden in de brief waar ik het net over had bevestigt.
Ik heb het nog niet mee gemaakt dat Ziggo iets leverde wat ik niet wou hebben voor de door mij aangesloten personen.
dat ze jou aanbieden om je appratuur welke reeds gedraait heeft neem ik voor het gemak aan... is dus netjes en dit hoeven ze gezien de voorwaarden en wettelijke bepalingen niet te doen.
Wanneer jij nu zonder opgave en of inleveringen van producten en/of diensten abonnements gelden gaat stoneren blijf je in gebreke volgens de voorwaarden waar je als het goed is zelf je akkoord op hebt gegeven.
Ik zou dus niet zomaar gaan storneren, de kans is dan groot dat je een incassoburau op je dak krijgt met extra kosten die ze zeker op je zullen verhalen. Daarnaast is de kans groot dat je fisiek van het netwerk wordt afgekoppeld (in de straatkast) je hebt dan ook geen analoge tv meer.
Ondanks dat het misschien in je naadeel is zou ik met Ziggo's voorstel akkoord gaan.
Een tijdje geleden heb ik hier gepost of mijn Ziggo gebreken had. Ik haalde mijn snelheid van 50/5 bij lange na niet. Ondertussen heb ik verschillende tests gedaan.
- Op PC met draadloze N USB stick wordt mijn snelheid gehalveerd. Incidenteel kom ik bij de 30MB/s met de speedtest. Meestal ligt het onder de 20. download ligt tussen de 1,5 en 2 in.
- Op de laptop met G draadloze ontvanger kom ik meestal rond de 15 uit voor de download. upload net geen 1MB/s.
-Wanneer ik de laptop direct op de modem aansluit en wanneer ik de laptop met een draad op de router aansluit krijg ik ongeveer deze snelheid.
[quote]
Ik zit met een AIEextra pakket en heb de netgear wdm3700.
de router staat op de begane grond en op de 1e verdieping haal ik met een 300mbit kaartje wat in de laptop zit gemiddeld deze speed wel.
Op hetzelfde nivo waar de router staat heb ik niet geprobeerd nog.

Ik moet erbij zeggen dat ons huis erg slecht is met wireless signalen.
Ik heb gemeten met 2,4g omdat de wireless op laptop geen 5g ondersteund.
Ik ben dus blij dat ik dit al haal.
Verwijderd
Je moet je snelheid sowieso altijd meten direkt en bedraad van de modem af. Geen routers of switches ertussen en al helemaal niet draadloos. Gewoon met een degelijke (en als het kan zo kort mogelijke) cat5 of 6 kabel zodat je alles elimineert wat thuis de snelheid nadelig kan beinvloeden.
Ook altijd ff checken of er niets op de achtergrond draait e.d. (een windows update die bijv aan het downloaden is of andere proggies)
39mb down is zeker nog niet goed maar is dit je hoogst gemeten waarde? Heb je ook verschillende servers geprobeerd?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 07:10 ]
Aanlegbijdrage betekent dat ze moe(s)ten gaan graven.ocdaan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:27:
aanlegbijdrage? wtf is dat? Zo kom ik ook wel aan een eerste facuur van 300 euro ja... als dat zo is gaat het mooi niet door... Betekend dit de groene kabel vanuit de wijkcentrale ofzo? Het is een oud huis waar ik ga wonen dus het lijkt me dat die er al ligt... Wie weet hier meer van? Ik kan er niets over vinden in de algemene voorwaarden en ik heb net het huurcontract getekend en kan me niet herinneren dat er iets over een ´aanlegbijdrage´ in staat.
En qua factuur: Er zijn er hier al zoveel geweest die pas na 2 of 3 maanden hun eerste factuur krijgen van ineens 3 maanden abonnement tegelijkertijd.
Betalen voor alles ga je sowieso, maar blijkbaar zijn sommigen nog wat naief als de factuur niet gelijk de volgende dag op de mat ligt ...
In het begin was de snelheid redelijk goed, maar nu begint het echt minder te worden.
De opstelling is als volgt:
Ubee modem -> Linksys wrt120N router -> laptop
Nu heb ik via speedtest.net een test gedaan, deze komt niet boven de 6mb meer uit terwijl dit in het begin nog rond de 18-20 was.
De modem heb ik meerdere malen herstart helaas zonder resultaat verbetering.
Ook heb ik mijn laptop direct aan de modem gehangen, zelfde resultaat.
Lijkt mij dus niets mis met mijn netwerk opzich.
Daarnaast blijven de up en download leds van mijn modem (bijna) altijd oranje.
Gisteren na de herstart was de download heel even groen (snel internet dus), maar na een paar seconden herstarte de modem en was het weer zoals voorheen (2 oranje leds).
Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken?
Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD
Verwijderd
Goed dat je nu onderzocht hebt dat het aan het draadloze gedeelte ligt.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:38:
Een tijdje geleden heb ik hier gepost of mijn Ziggo gebreken had. Ik haalde mijn snelheid van 50/5 bij lange na niet. Ondertussen heb ik verschillende tests gedaan.
Het is bekend dat (draft) 802.11n in snelheid gemaximeerd is tot 54Mbps als de beveiliging WEP of WPA gebruikt wordt (dit is conform de specificaties van (draft) 802.11n). Voor de hoogste snelheid met 802.11n wordt derhalve als beveiliging WPA2 (AES) geadviseerd.
Heb je hier wat aan?
Dit is mij bekend maar ik reageerde op een vraag van iemand anders die vroeg om de snelheid van de wireless van de netgear.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 07:08:
@Mike421
Je moet je snelheid sowieso altijd meten direkt en bedraad van de modem af. Geen routers of switches ertussen en al helemaal niet draadloos. Gewoon met een degelijke (en als het kan zo kort mogelijke) cat5 of 6 kabel zodat je alles elimineert wat thuis de snelheid nadelig kan beinvloeden.
Ook altijd ff checken of er niets op de achtergrond draait e.d. (een windows update die bijv aan het downloaden is of andere proggies)
39mb down is zeker nog niet goed maar is dit je hoogst gemeten waarde? Heb je ook verschillende servers geprobeerd?
Bedraad cat6 met router haal ik dus wel het maximale dus 49Mb en met of zonder router direct op modem met 1,5m cat6 is de speed hetzelfde hier. AIE extra 50Mbit hier dus.
Ik had er nog geen router tussen hangen. Binnenkort maar eens kijken of dat ook goed werkt.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Verwijderd
2377 DG postcode. maar neits te zien op ziggo storing site.
Na een ruime 12 jaar was de tijd rijp voor mij om van KPN over te stappen. De goeie ouwe tijd van WXS en Planet lag al lang achter mij en ondanks dat KPN's IPB prima werkte had ik steeds meer het gevoel dat ik bovengemiddeld betaalde voor steeds minder service.
Toen ze besloten om de abo kosten voor IPB flink te verlagen, maar niet voor bestaande abo's, was voor mij de maat vol. *nostalgisch* Wat was er gebeurd met de extra korting die WXS ooit gaf elk jaar dat je abo was? *zucht*
Klaar met de KPN
Op 4 december '09 ben ik overgestapt naar Ziggo AiE Plus, en ondanks dat er een paar kinken in de kabel zaten, ben ik er vooralsnog erg blij mee.
Ik kreeg bericht dat binnen een week of twee de spullen geleverd zouden worden en dat mijn abo inging, maar op de site stond de mededeling dat de TNT achterstanden had met het bezorgen van het starterspakket, dus dat het wel eens langer kon gaan duren. Wel ^&$&^@ dacht ik toen.
Wie schetst mijn verbazing dat op 6 december (!) de TNT voor mijn deur stond met het installatiepakket... Met Ubee modem.
Na alles aangesloten te hebben, lukte het activeren van mijn abo niet, er verscheen een fout in mijn browser. Na contact met de servicelijn bleek, dat mijn abo pas op de 18e zou ingaan volgens het systeem. Hij heeft me toen doorverbonden met de technische dienst, en hij bevestigde dat. Toen zei hij: "Kijk eens op je modem". En inderdaad, de lampjes brandden ineens, ik had verbinding!
De internetverbindig werkte als een tierelier, zeker vergeleken met de 3 Mbit van KPN. Speedtest kwam uit op zo'n 18 Mbit, niet slecht. En dat met de Ubee, dacht ik toen.
Oh noes!!1!One
Ik heb een ruime week prima kunnen internetten, tot ineens de telefoonlampjes brandden op het modem. Verrek, de nummerportering is uitgevoerd. Echter, vanaf dat moment was internetten niet te doen. Constant een klapperende verbinding, modem resetten etc, er is genoeg over geschreven.
Bellen was ook godsonmogelijk, het klonk alsof je bellen aan het blazen was in een regenpijp, tussen de haperingen door. De digitale TV werkte ineens ook niet goed meer, de kwaliteit zakte naar 10-20%, niet te doen.
Terug online
Servicelijn gebeld; zou aan firmware liggen, binnenkort nieuwe, etc etc. U kent het wel. Maar toen ik zei dat de TV ook vanaf dat moment stoorde, wilden ze wel een monteur langs laten komen. Zo'n 3, 4 werkdagen later (!) stond meneer al op de stoep. Na doormeten bleek er toch iets niet geheel lekker te zijn en hij heeft toen o.a. een filter gemonteerd tussen aansluiting en modem.
Internetten was vanaf toen weer helemaal top het downloadlampje brandde nu ook groen ipv oranje, wat een goed teken was. Alleen de TV bleef raar doen, die bleef op 10-20% kwaliteit en kwam nooit meer op de oude waardes. Analoog zag het er prima uit.
Toch had ik een onderbuikgevoel, en toog ik naar de winkel om betere coax-stekkers te kopen ipv die plastic tjammiejammie zooi. Na het monteren van mooie metalen pluggen van een tientje was ook de TV toppie kwaliteit: 95-100%!
Het modem heb ik gekoppeld aan de Netgear WNDR3700 ter vervanging van de KPN Speedtouch. Mijn god, wat een fijn apparaat! Ik kan mijn eigen DNS invoeren, wireless instellen is super eenvoudig maar toch uitgebreid. De PC hangt aan de kabels en mijn laptop gaat via Wlan en beide verbindingen staan als een huis.
Met name Wlan verbaasde me, want de ouwe HP laptop had wel eens moeite met de Speedtouch. Zo niet hier, binnen 5 seconden verbonden, full speed en zelfs na 7 dagen constant online nog geen gebroken connectie gehad.
Ook mijn werk-laptopn, een Dell, heeft snel verbinding op de Wlan en een VPN verbinding blijft ook op het Wlan gewoon de hele dag intact...

Hier een recente speedtest resultaat van mijn PC, via de Netgear op het Ubee modem. Aardig to the max voor 20/3 Mbit...

Met de PC direct aan het modem wijken de getallen nauwelijks af, dus er zit flink wat power in de router. Hopelijk kan ik dat binnekort wat beter testen als ik mijn NAS servertje een keertje afgebouwd krijg. Dan kan ik de Gbit eens goed laten roken.
Samengevat
Ik ben ben behoorlijk tevreden met het resultaat:
De servicelijn was iha goed te bereiken (zo'n 8x contact gehad), behalve eens op zaterdagavond om 2130 (duh), maar het loont om off-peak te bellen. Binnen een minuut had ik doorgaans iemand aan de lijn.
Internetten en TV ging goed tot aan de nummerportering. Toen moest er een monteur aan te pas komen, maar na het aanbrengen van een filter was het klapperen van de lijnen helemaal over en kon ik fatsoenlijk bellen en internetten.
Internetsnelheid is doorgaans prima (18up/2.8down/5ms ping). Wel een paar keer gehad dat het trager was, maar nooit onwerkbaar.
Ook heb ik hand in eigen boezem moeten steken en heb ik rotte TV connectors vervangen voor goede (10 Euro). Analoog zag het er prima uit, maar digitale TV luistert toch nauwer w.b. storingen op de lijn zeg ik je. Dus mensen die klagen over slechte TV: check die stekkerts man! Ik heb nu zo'n 6 meter en haal 95-100% kwaliteit.
Cris
-- edit: typo's e.d.
Paar vraagjes:dragon2 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:04:
De 'standaard' ontvanger is de SD ontvanger, kost je dus 49 euro. Als je ook HD wil kost dat dus 99 euro vor de ontvanger (en 4 euro ofzo extra/maand voor het HD abonnement) en interactieve hd ontvanger dus 149 euro + 4 euro/maand plus evt gehuurde films of NetGemist.
1) Begrijp ik goed dat als je een HD-ontvanger/Interactieve HD ontvanger kiest dat je dan ook meteen vast zit aan die extra 4 euro/mnd voor een HD abo? Ik zou op zich graag een (interactieve) HD-ontvanger willen om wat meer future-proof te zijn en NL1/2/3 in HD vind ik voorlopig genoeg. Is dat niet mogelijk zonder die extra 4 euro/mnd?
2) Krijg je bij het Interactieve HD pakket altijd een signaalversterker (las ik ergens?)
3) Zit er verschil in bedieningsgemak tussen de interactive HD ontvanger en de "normale" HD ontvanger? Ziggo zegt dat er bij de interactieve een of andere fancy remote zit waarbij je ook je TV kunt bedienen (ik heb een Samsung full-HD LCD TV). Graag heb ik alles zo simpel mogelijk zodat het vrouwtje en de kids ook tv kunnen kijken.
4) Mijn huidige ziggo-aansluiting ziet eruit als een groene grondcoaxkabel die uit de vloer komt bij de buitenmuur van m'n woonkamer (niet in de meterkast!) met daaraan een F-connector. Vandaaruit heb ik een F-connector-splitter waarmee ik het signaal naar m'n TV/receiver in de woonkamer en naar de 1e verdieping split.
Wat kan ik verwachten van een "installatiemonteur" als ik die alles laat aansluiten? Sluit die het modem aan, checked met een draadje of er signaal op de receiver komt en of er internet signaal is en vertrekt ie dan weer? Of kan ie ook die groene kabel fijn in de Meterkast laten uitkomen (we hebben een kruipruimte), sluit ie daar netjes alles aan, configureert ie eventueel een router achter het modem, ...???
Het is niet dat te lui ben om het zelf aan te sluiten, maar als ik voor een paar tientjes kan afkopen dat ik een 100% werkende, afgemeten, netjes geïnstalleerde setup heb dan is dat het overwegen waard.
Ik, als installatiemonteur, wil hier wel even op inhaken:catchingfire schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:22:
[..]
2) Krijg je bij het Interactieve HD pakket altijd een signaalversterker (las ik ergens?)
3) Zit er verschil in bedieningsgemak tussen de interactive HD ontvanger en de "normale" HD ontvanger? Ziggo zegt dat er bij de interactieve een of andere fancy remote zit waarbij je ook je TV kunt bedienen (ik heb een Samsung full-HD LCD TV). Graag heb ik alles zo simpel mogelijk zodat het vrouwtje en de kids ook tv kunnen kijken.
4) Mijn huidige ziggo-aansluiting ziet eruit als een groene grondcoaxkabel die uit de vloer komt bij de buitenmuur van m'n woonkamer (niet in de meterkast!) met daaraan een F-connector. Vandaaruit heb ik een F-connector-splitter waarmee ik het signaal naar m'n TV/receiver in de woonkamer en naar de 1e verdieping split.
Wat kan ik verwachten van een "installatiemonteur" als ik die alles laat aansluiten? Sluit die het modem aan, checked met een draadje of er signaal op de receiver komt en of er internet signaal is en vertrekt ie dan weer? Of kan ie ook die groene kabel fijn in de Meterkast laten uitkomen (we hebben een kruipruimte), sluit ie daar netjes alles aan, configureert ie eventueel een router achter het modem, ...???
Het is niet dat te lui ben om het zelf aan te sluiten, maar als ik voor een paar tientjes kan afkopen dat ik een 100% werkende, afgemeten, netjes geïnstalleerde setup heb dan is dat het overwegen waard.
Met die Ziggo/Cisco AB kun je inderdaad ook je tv bedienen, maar een Logitech Harmony van 4 tientjes kan veel meer. Die heeft mijn voorkeur. Overigens kun je bij iTV kiezen voor een decoder met of zonder harddisk. Naar ik heb begrepen kan Ziggo de harddisk decoder (de Cisco dus) zelf niet (meer) leveren. Installatiemonteurs (zoals ik), echter wel omdat die van een andere logistieke partner gebruik maken. Ziggo levert momenteel alleen de non-hdd Samsung iTV decoder. Daar heb ik nog geen ervaring mee.
Wat je kunt verwachten van de monteur:
- Groene kabel blijft waar ie zit, maar wordt in een nieuw AOP gemonteerd
- Indien je iTV besteld komt daar een breedbandversterker bij (inbegrepen). Deze wordt zo dicht mogelijk bij je AOP geplaatst.
- Hij zorgt dat je TV/Radio werkt, activeert je modem, maakt een mailadres en mijnziggo account aan, en stelt je pc in. Als je een router via Ziggo koopt (Netgear WNDR3500 is dat), dan stelt ie je router en wireless in. Je eigen router kan ie ook instellen, maar dan tegen betaling. 17,50 incl BTW per kwartier geloof ik.
Ik weet niet waar je woont, maar DM me even als je denkt dat ik wat voor je kan betekenen
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!