Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij Humax is het nummertje idd afhankelijk van op welke volgorde je ze in de favorieten zet.
Overigens denk ik dat dit probleem per 1 september niet meer van toepassing is, als Ziggo HD zenders in het standaardpakket gooit zullen ze ook wel een flag meesturen die de SD-zenders vervangt door HD-zenders zoals ze dit bij NL1/2/3 ook al doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

_JGC_ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:25:
Bij Humax is het nummertje idd afhankelijk van op welke volgorde je ze in de favorieten zet.
Overigens denk ik dat dit probleem per 1 september niet meer van toepassing is, als Ziggo HD zenders in het standaardpakket gooit zullen ze ook wel een flag meesturen die de SD-zenders vervangt door HD-zenders zoals ze dit bij NL1/2/3 ook al doen.
Mhhh, wat een raar iets op de Cisco dan.

wil toch graag zelf de volgorde bepalen in een favo lijst, dus rijtje hieronder kan helemaal niet?
ned / rtl / sbs / belg / disc / animal / ngc / history / bbc

Weer een reden om lekker bij de Humax 5050 te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterHelm schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:24:
[...]

Ja en nee, het voordeel bij de meeste decoders is dat je de favorieten lijst wel enigszins kunt sorteren, deze Cisco kan dat helemaal niet. Probleem is daarbij ook nog dat het kanaal nummer hetzelfde blijft in je favorieten. Als je dus RTL4 HD in je favorieten lijst hebt staan, is deze dus enkel onder kanaal 64 (weet het nummer niet uit mijn hoofd) te bereiken.

Hij zet dus de favorieten in de volgorde van de originele kanalen, bijvoorbeeld:
NL1 HD
NL2 HD
NL3 HD
RTL5
RTL7
RTL8
Discovery
National Geographic
RTL4 HD
SBS HD
Veronica HD
NET5 HD

Het is voor mij onacceptabel dat ik RTL4 HD niet achter NL3 HD kan zetten. Daarnaast moet ik alsnog "64" op mijn afstandsbediening ingeven om direct naar RTL4 HD te gaan (dus ook als hij in mijn favorieten lijst op de 9e plaats staat).

Ik weet zeker dat dit bij een Humax en Samsung decoder niet het geval is.
De HD zenders komen automatisch in de plaats van de SD zenders. Je zal dus krijgen:
NL1 HD
NL2 HD
NL3 HD
RTL4 HD
RTL5
SBS6 HD
etc.

Op mijn Cisco is namelijk kanaal 1 (1 drukken op de afstandsbediening) NL1 HD. En niet NL1 SD. Dat wordt dus vanzelf vervangen. Dat is ook wat Ziggo zegt overigens.

hjs schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:45:
[...]

Mhhh, wat een raar iets op de Cisco dan.

wil toch graag zelf de volgorde bepalen in een favo lijst, dus rijtje hieronder kan helemaal niet?
ned / rtl / sbs / belg / disc / animal / ngc / history / bbc

Weer een reden om lekker bij de Humax 5050 te blijven.
Tsjah, als je geen ITV gaat gebruiken is dat een optie. Voor mij weegt de keuze voor ITV zwaarder aangezien ik Film1 heb en dan gebruik kan maken van de videotheek met een kleine 100 films gratis en vanaf september uitzending gemist van diverse zenders.

Ik verwacht nog wel een update voor die zenderindeling overigens.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:27

Wildfire

Joy to the world!

*poef*

En toen was m'n internetverbinding foetsie. Vond het al zo raar dat Google het niet meer deed... :P

Modem even uit- en weer aangezet. Duurde een tijd maar uiteindelijk weer on-line. Wou nu even bij Ziggo kijken maar hun site lijkt plat te liggen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

gws24

Thinking is hard!

Heb vorige week alles in 1 extra besteld van Ziggo met de interactieve HD recorder voor 99,- en kan niet wachten op de veel hogere snelheid ten opzichte van ADSL :9 . Het bestellen is voor zover ik weet goed gegaan want ik heb al de brief van Ziggo binnen maar dat is niet dankzij hun website! Regelmatig gaf deze foutmeldingen en vandaag is deze (weer) niet te bereiken.

Ook Mijn Ziggo was vorige week alleen 's nachts te benaderen want overdag was het een ramp. Ook na het grote onderhoud hiervan dit weekend kan ik weer niet inloggen en dus niet zien wanneer mijn pakket komt :'(. Na wat onderzoek op internet blijkt dat de inlogproblemen van Mijn Ziggo al minstens 2 jaar bestaan; snap niet dat ze dat niet voor elkaar kunnen krijgen terwijl het bij elk ander bedrijf bijna moeiteloos gaat :? .

Wat ik hier zo lees werkt het meestal goed en heeft alleen de site problemen dus ik wacht het gewoon rustig af. Iemand ervaring met Ziggo alles in 1 in Delft (2613)? De laatste ervaringen over Ziggo in Delft in dit topic zijn namelijk van vorig jaar.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Ziggo heeft wat problemen zie ik Ziggo_Webcare net Twitteren. Ze zijn overigens goed actief op Twitter.

Neb net de vraag uitgezet voor het indelen van de zenders, en daar wordt zoals ik al zei aan gewerkt. Ben benieuwd of er iets uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36

Yucko

One clown to rule them all !

WouterHelm schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:24:
[...]

Ja en nee, het voordeel bij de meeste decoders is dat je de favorieten lijst wel enigszins kunt sorteren, deze Cisco kan dat helemaal niet. Probleem is daarbij ook nog dat het kanaal nummer hetzelfde blijft in je favorieten. Als je dus RTL4 HD in je favorieten lijst hebt staan, is deze dus enkel onder kanaal 64 (weet het nummer niet uit mijn hoofd) te bereiken.

Hij zet dus de favorieten in de volgorde van de originele kanalen, bijvoorbeeld:
NL1 HD
NL2 HD
NL3 HD
RTL5
RTL7
RTL8
Discovery
National Geographic
RTL4 HD
SBS HD
Veronica HD
NET5 HD

Het is voor mij onacceptabel dat ik RTL4 HD niet achter NL3 HD kan zetten. Daarnaast moet ik alsnog "64" op mijn afstandsbediening ingeven om direct naar RTL4 HD te gaan (dus ook als hij in mijn favorieten lijst op de 9e plaats staat).

Ik weet zeker dat dit bij een Humax en Samsung decoder niet het geval is.
Onzin, ik heb een diverse decoders ondertussen gehad (Panasonic, Samsung en Humx) en geen enkele stelde mij in staat om de volgorde van de zenders te veranderen.

Daarnaast kun je verwachten (omdat de HD kanalen van RTL4, SBS, Veronica en NET5 per 1-9 tot het basis-pakket horen) dat Ziggo straks de HD kanalen naar de plek van de SD variant zal omzetten bij gebruik van een HD decoder (zoals dat nu al gebeurd met NED 1,2 en 3)

edit: mompelt iets over spuit 11 en zo :P misschien de volgende keer eerst alle berichten lezen alvorens te reageren

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 25-07-2011 18:13 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:11:
[...]

Onzin, ik heb een diverse decoders ondertussen gehad (Panasonic, Samsung en Humx) en geen enkele stelde mij in staat om de volgorde van de zenders te veranderen.
Dat van de Humax geloof ik niet. Ik heb beide simpele ontvangers (zwarte en grijze) gehad en heb een 9100c boven staan en bij allen kan ik de volgorde bij de favorieten indelen. Je kan echter niet het nummer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:06:
Mijn Ziggo heeft wat problemen zie ik Ziggo_Webcare net Twitteren. Ze zijn overigens goed actief op Twitter.

Neb net de vraag uitgezet voor het indelen van de zenders, en daar wordt zoals ik al zei aan gewerkt. Ben benieuwd of er iets uitkomt.
Bedankt voor de tip dat ze actief zijn op twitter; erg handig. De problemen met Mijn Ziggo zijn blijkbaar zo groot dat er weer groot onderhoud nodig is, dat is tenminste de melding die ik nu krijg. De website werkt tenminste wel weer gewoon.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

gws24 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:51:
[...]
Bedankt voor de tip dat ze actief zijn op twitter; erg handig. De problemen met Mijn Ziggo zijn blijkbaar zo groot dat er weer groot onderhoud nodig is, dat is tenminste de melding die ik nu krijg. De website werkt tenminste wel weer gewoon.
Die melding staat er sinds vrijdagmiddag, echter ongeveer de week ervoor was er ook niet te komen. Ja, midden in de nacht af en toe.

Maar inderdaad, webcare werkt wel via twitter. Redelijk snel bevestiging gekregen dat de order wel verwerkt is... nu nog op schrift, en/of in Mijn Ziggo :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:43

Tsuranim

There is only one

Exorcist schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:00:
[...]

Probeer Memtest eens, kan foutief geheugen zijn.
bedankt voor het advies. Maar doordat ik reeds met 3 computers (2 laptops, 1 desktop) hetzelfde probleem heb, en waarbij downloaden met de toen nog aanwezige ADSL aansluiting geen corrupt bestand gaf, is het zeer onwaarschijnlijk dat het aan de computers ligt. Ik had dit bovenstaande inderdaad niet gemeld.
Toch nog andere adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm. Zaterdagavond rond 23:30 begon mijn Cisco HD/interactieve decoder (8485) ineens te knipperen, met het groene ledje. Deed het verder prima. Aangezien hij de volgende dag nog stond te knipperen, heb ik de stekker eruit gehaald en het ding dus zo gereboot.

Nu knippert het ledje niet meer :+ , maar staat er op de display de tijd waarop ik het apparaat heb aangezet (nu 17:53) en niet meer het kanaal. Als ik hem uitzet verschijnt de correcte tijd weer.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten meerdere groene ledjes op, welk symbooltje staat erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:40

JK

TFHfony schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:10:
[...]

Nou, het werkt hier anders nog steeds prima hoor! Ik kijk hier nog steeds met mijn alphacrypt kaartje in mijn CI slot. Dit gaat in principe gewoon blijven werken hoor,
Het enige wat inmiddels niet meer werkt is een alphacrypt kaartje in een CI+ slot.
M'n broer had een CI-kaartje over (Alphacrypt). Deze in mijn TV gestopt en mijn smartcard er in gedaan.
Werkt dus inderdaad toch nog wel. Alleen Ned 1 HD komt heel brak binnen. Denk dat ik dus het laatste stukje TV-kabel moet vervangen voor eentje van betere kwaliteit.

Ik ga van Internet Z1 (en TV) naar Alles-in-1 Basis, HD decodertje erbij genomen voor beneden, om de SD-decoder te vervangen, dus dan krijg ik toch een 2e smartcard. Kan die mooi in de TV boven. En dan meteen die Ubee modem in bridge laten zetten, als ik zo hier de verhalen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:01:
Er zitten meerdere groene ledjes op, welk symbooltje staat erbij?
Ik heb maar 1 groen ledje, links van de tijd. Geen symbool, gewoon een bolletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkna schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:24:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:50:
Gisteren mijn interactieve HD recorder ontvangen. Bij het openen van de doos zie ik dat Ziggo een nieuwe smartcard heeft toegestuurd.
Nu had ik al een Humax IR-FOX C met smartcard. Kan ik nu gewoon de nieuwe smartcard activeren of mijn huidige smartcard uit de oude Humax ontvanger overzetten?
[/

Wil je misschien wat ervaringen delen met de interactieve ontvanger?
Ben ook voornemens om hem aan te schaffen,

BVD
Inmiddels de interactieve HD recorder aangesloten en smartcard uit oude Humax ontvanger overgezet. Kreeg het interactieve gedeelte niet direct geactiveerd. Ontvanger rechtstreeks op opbouwdoos in woonkamer geplaatst. AOP bevind zich in meterkast.
Kwaliteit was 100% en signaal 71% en ip-adres STB werd niet toegewezen.
Heb daarna breedbandversterker in meterkast geplaatst, geen resultaat. Signaal blijft gelijk.
Als laatste heb ik de ontvanger rechtstreeks op de breedbandversterker aangesloten en ontvanger naar fabrieksinstellingen teruggezet.
De ontvanger kreeg nu wel een ip-adres toegewezen en activatie van de recorder lukt ook. Signaal is nu 78%.
Het zappen door de menu-structuur gaat lekker snel echter wanneer ik naar HD kanalen ga blijft het beeld eerst even stil staan. Kwaliteit HD is wel ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 12-10 20:36
Dat is best interessant, heb je ook een code gevonden voor €49?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:40

JK

bjck schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:55:
[...]

Laagste is toch €99 voor die Interactieve HD recorder? €49 is voor de HD decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
bjck schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:55:
[...]

In de mailing van Ziggo die de afgelopen week is verstuurd geeft Ziggo zelf aan dat de Cisco 8485 decoder gekocht kan worden voor 199,- de oude prijs was/is 459,-

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bullet NL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:23:
[...]

In de mailing van Ziggo die de afgelopen week is verstuurd geeft Ziggo zelf aan dat de Cisco 8485 decoder gekocht kan worden voor 199,- de oude prijs was/is 459,-
Inderdaad, heb hem ook voor dat bedrag. 459 vind ik er overpriced voor het ding overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Exorcist schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:27:
[...]

Inderdaad, heb hem ook voor dat bedrag. 459 vind ik er overpriced voor het ding overigens.
Zeker, hij is in mijn ogen voor de 459,- veel te hoog qua prijs. Maar goed, iedereen kan hem nu voor 199,- aanschaffen. Iets laat mij weten dat er dus een vervanger aan staat te komen.

Ik heb overigens wel begrepen dat de Humax 5100 en 5200 serie decoders straks ook worden voorzien van een firmware update die het mogelijk maakt om de beide decoders in te zetten voor interactieve TV.

De aanvraag zou via LAN (internet) bij Ziggo worden gedaan qua diensten en de data stroom (TV kanaal) komt gewoon via de COAX kabel tot de Humax decoder.

Ik verwacht er eigenlijk best veel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vraag is of die firmware er ook daadwerkelijk gaat komen. De 5200 zou ook allerlei features krijgen die in een firmware-upgrade beschikbaar zouden komen, maar veel heb ik er nog niet over gehoord. Niet dat de 5050 bug-vrij is overigens...

Mijn 5050 doet de laatste tijd erg gek: opnames worden veelvuldig gewoon niet gedaan. Ik heb hier en daar gelezen dat dit komt vanwege de "energiebesparing in standby" in combinatie met het verliezen van kabelsignaal enige tijd voor de opname. Iemand die dit kan bevestigen? Het is de laatste tijd wel vaak raak met signaalstoringen hier (omgeving Gorredijk), dus het zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
_JGC_ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:36:
Vraag is of die firmware er ook daadwerkelijk gaat komen. De 5200 zou ook allerlei features krijgen die in een firmware-upgrade beschikbaar zouden komen, maar veel heb ik er nog niet over gehoord. Niet dat de 5050 bug-vrij is overigens...

Mijn 5050 doet de laatste tijd erg gek: opnames worden veelvuldig gewoon niet gedaan. Ik heb hier en daar gelezen dat dit komt vanwege de "energiebesparing in standby" in combinatie met het verliezen van kabelsignaal enige tijd voor de opname. Iemand die dit kan bevestigen? Het is de laatste tijd wel vaak raak met signaalstoringen hier (omgeving Gorredijk), dus het zou best kunnen.
Ziggo schijnt toch serieus bezig te zijn met de updates van de 5100 en 5200..... Ook omdat ITV straks standaard is in elk abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Zijn hier meer mensen die issues hebben met de snelheid van hun netwerk als ze met de Ubee modem volle bak aan het binnenhalen zijn vanaf een binaries server? Mijn hele interne netwerk is niet meer vooruit te branden dan. Zowel wireless als bedraad lijd hieronder. Alles zit via de Ubee en via een Gbit-Switch die daarop is aangesloten. Ik heb hiervoor met TweakDSL en mijn Belkin N1 Vision geen issues gehad. Maar het lijkt erop dat mijn switch en de ubee niet overweg kunnen met elkaar... Als ik de switch ertussenuit haal gaat het prima.

Zijn hier mensen die een switch op de Ubee hebben zonder problemen? En zo ja, welk merk/type?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bullet NL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:31:
[...]

De aanvraag zou via LAN (internet) bij Ziggo worden gedaan qua diensten en de data stroom (TV kanaal) komt gewoon via de COAX kabel tot de Humax decoder.

Ik verwacht er eigenlijk best veel van :)
Als dat er komt wordt het een hel voor ons als installatiemonteurs zijnde. UTP ligt nergens richting de TV, dus dan moet je met powerline gaan knoeien.. Nee, doe dan de huidige Cisco's maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
job schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:46:
Wat bedoel je met updates? Een opvolger?
Nee, een software/firmware update die het mogelijk maakt om via een Humax 5100 en 5200 decoder gebruik te maken van interactieve TV.

Het informatie opvragen gaat via een LAN verbinding welke deze aparaten al hebben, ontvangen van de interactieve TV data gaat via een DVB-C kanaalslot welke alleen voor jouw decoder/smartcard open wordt gesteld.
Timmert schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:11:
[...]

Als dat er komt wordt het een hel voor ons als installatiemonteurs zijnde. UTP ligt nergens richting de TV, dus dan moet je met powerline gaan knoeien.. Nee, doe dan de huidige Cisco's maar!
Een UTP verbinding richting de Humax decoders is dan gewoon een eis...... Overigens ik sluit niet uit dat de TCP/IP data aanvragen gewoon gaat werken via powerline.... Immers behalve wat communicatie data gaat hier verder niets anders overheen. De interactieve steams komen gewoon net als bij de Cisco via de COAX kabel binnen. Het modem wat in de Cisco zit wordt eigenlijk net zo gebruikt als ik mij niet vergis.

[ Voor 42% gewijzigd door Bullet NL op 26-07-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer liefhebbers van Crime & Investigation Network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 29-09 07:39
Bullet NL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:23:
[...]

Als ik als nieuwe klant TV wil aanvragen via de reguliere weg op de site laten ze je er gewoon 459 euro voor betalen!
Maar wanneer ik de volgende link gebruik (en deze link is totaal onvindbaar op de site) en aangeef dat ik nog geen klant ben kost hij mij 199 euro!
https://secure.ziggo.nl/o...roductgroup=TBTVAXKUGY#E1

[ Voor 33% gewijzigd door Dennis-L op 26-07-2011 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:13:
[...]

Ik heb maar 1 groen ledje, links van de tijd. Geen symbool, gewoon een bolletje.
Staan daar geen 2 pijltjes onder? Dan is het namelijk de interactieve TV. Die moet je dan even opnieuw installeren via het menu en dan doet ie het over het algemeen gewoon weer. Het is nog een beetje brakjes allemaal.

En @Bullet NL: ik denk niet dat er snel een nieuwe ontvanger zal komen. Dit is al een opvolger die nog niet zo heel lang uit is. De firmware knutselen ze zelf aan vanuit Ziggo, en hij is snel genoeg om nog even mee te gaan. Ze willen denk ik juist meer van die dingen wegzetten zodat de Humax met de losse verkoop wat uit de markt drukken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
Yucko schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:11:
[...]

Daarnaast kun je verwachten (omdat de HD kanalen van RTL4, SBS, Veronica en NET5 per 1-9 tot het basis-pakket horen) dat Ziggo straks de HD kanalen naar de plek van de SD variant zal omzetten bij gebruik van een HD decoder (zoals dat nu al gebeurd met NED 1,2 en 3)

edit: mompelt iets over spuit 11 en zo :P misschien de volgende keer eerst alle berichten lezen alvorens te reageren
Dat vanaf 1 september alle HD NL zenders op hun "normale" kanaal zullen staan geloof ik ook wel. Het klopt ook dat ik nog geen decoder heb gezien waar je de complete lijst kunt sorteren, maar met Humax en Samsung heb ik altijd nog de favorieten lijst kunnen sorteren.

Mensen schreeuwen (Ziggo forum) al vanaf het begin voor een firmware update (volgens mij al langer dan een half jaar). Hier werd gesteld dat dit wel met een firmware update opgelost ging worden, maar daar heb ik toch weinig vertrouwen in.

Nu maar hopen dat een paar Humax decoders (naar mijn mening nog altijd de beste decoders) geschikt zullen gaan worden voor ITV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Laatst online: 12-10 22:09

skoozie

SCSI

Kortverhaal vooraf: Pas geleden een nieuwe TV gehaald waar Digitenne niet meer mooi op was, dus sinds begin juli alles-in-1 van Ziggo. Voorheen had ik Online internet en hooguit 2x een halve avond eruit gelegen waarvan 1x waarschijnlijk onze grondbekabeling was. Gratis monteur kwam langs en had alles aangesloten.
Tv via CAM module en UBEE modem met wifi. meteen het modem ingesteld naar andere login/ww, andere wifi SSID/ww, andere interne IP-reeks. Die avond had ik geen internet meer en moest ik het modem power-cyclen om het op te lossen. Dit bgaf niet veel vertrouwen maar bleef tot gisteravond goed werken.

Gisteravond kwam ik thuis en merkte dat mijn WIFI het niet meer deed. Op een vaste PC naar het ipadres van het modem "page could not be displayed" (had wel internet). ipconfig leerde mij dat mijn netwerk settings anders waren, opeens had ik weer de default reeks. Ook zag ik dat WIFI weer standaard stond maar de login voor het modem was niet standaard en ook niet meer mijn login. Harde reset zodat alles weer standaard was en ik kwam er weer in, alles weer recht gezet en het werkte weer gisteravond.

Toch maar even een klacht indienen omdat ik het wel erg veel problemen vind geven in vergelijking met de nooit problemen voorheen met een andere partij. Bij het inloggen op Mijn-Ziggo zag ik dat er 'groot onderhoud' was waardoor ik niet op Mijn-Ziggo kon inloggen. dan maar een klacht zonder klantnummer.
Zojuist van de telefoon met Ziggo, "ja nu werkt het weer en kunnen we niets doen. Bel als het weer voorkomt...."

Hebben andere meegemaakt dat hun modem settings op eens weer (bijna) alles op default stond?
zou dit te mkaen kunnen h ebben met het 'Groot onderhoud' ?
ik houd mijn hart vast voor de komende tijd....

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:32
skoozie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:03:
Kortverhaal vooraf: Pas geleden een nieuwe TV gehaald waar Digitenne niet meer mooi op was, dus sinds begin juli alles-in-1 van Ziggo. Voorheen had ik Online internet en hooguit 2x een halve avond eruit gelegen waarvan 1x waarschijnlijk onze grondbekabeling was. Gratis monteur kwam langs en had alles aangesloten.
Tv via CAM module en UBEE modem met wifi. meteen het modem ingesteld naar andere login/ww, andere wifi SSID/ww, andere interne IP-reeks. Die avond had ik geen internet meer en moest ik het modem power-cyclen om het op te lossen. Dit bgaf niet veel vertrouwen maar bleef tot gisteravond goed werken.

Gisteravond kwam ik thuis en merkte dat mijn WIFI het niet meer deed. Op een vaste PC naar het ipadres van het modem "page could not be displayed" (had wel internet). ipconfig leerde mij dat mijn netwerk settings anders waren, opeens had ik weer de default reeks. Ook zag ik dat WIFI weer standaard stond maar de login voor het modem was niet standaard en ook niet meer mijn login. Harde reset zodat alles weer standaard was en ik kwam er weer in, alles weer recht gezet en het werkte weer gisteravond.

Toch maar even een klacht indienen omdat ik het wel erg veel problemen vind geven in vergelijking met de nooit problemen voorheen met een andere partij. Bij het inloggen op Mijn-Ziggo zag ik dat er 'groot onderhoud' was waardoor ik niet op Mijn-Ziggo kon inloggen. dan maar een klacht zonder klantnummer.
Zojuist van de telefoon met Ziggo, "ja nu werkt het weer en kunnen we niets doen. Bel als het weer voorkomt...."

Hebben andere meegemaakt dat hun modem settings op eens weer (bijna) alles op default stond?
Misschien niet direct een oplossing, maar wij hebben hier nu een weekje alles-in-1, direct de Ubee in bridge-mode laten zetten (belletje van 1 minuut met de helpdesk) en een TP-Link 1043ND er achter (gigabit/wifi router van +- 40,-), werkt vooralsnog perfect!

Enige wat hier nog niet echt wil is Interactieve TV op de Cisco 8485, we hebben een contactdoos waar 2x coax uit de muur komt, 1x data en 1x tv-signaal ofzo? Aangezien dat ding verzegeld is maar niet vervangen voor het Ziggo ding en de Ubee op de data-poort, en de Cisco op de andere. Digitale tv werk prima, HD etc, alleen geen interactieve tv dus...
Binnenkort maar eens in verdiepen.

[ Voor 8% gewijzigd door DRAFTER86 op 26-07-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Laatst online: 12-10 22:09

skoozie

SCSI

DRAFTER86 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:09:
[...]
Misschien niet direct een oplossing, maar wij hebben hier nu een weekje alles-in-1, direct de Ubee in bridge-mode laten zetten (belletje van 1 minuut met de helpdesk) en een TP-Link 1043ND er achter (gigabit/wifi router van +- 40,-), werkt vooralsnog perfect!
Bedankt dat is een goede tip, ik zal het onthouden!
Enige wat hier nog niet echt wil is Interactieve TV op de Cisco 8485, we hebben een contactdoos waar 2x coax uit de muur komt, 1x data en 1x tv-signaal ofzo? Aangezien dat ding verzegeld is maar niet vervangen voor het Ziggo ding en de Ubee op de data-poort, en de Cisco op de andere. Digitale tv werk prima, HD etc, alleen geen interactieve tv dus...
Zelf geen ervaringen mee maar sommige versterkers hebben geen signaal terug, wat nodig is voor interactieve tv, misschien dat dat aan de hand kan zijn.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Bullet NL schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:27:
[...]

Nee, een software/firmware update die het mogelijk maakt om via een Humax 5100 en 5200 decoder gebruik te maken van interactieve TV.

Het informatie opvragen gaat via een LAN verbinding welke deze aparaten al hebben, ontvangen van de interactieve TV data gaat via een DVB-C kanaalslot welke alleen voor jouw decoder/smartcard open wordt gesteld.

[...]

Een UTP verbinding richting de Humax decoders is dan gewoon een eis...... Overigens ik sluit niet uit dat de TCP/IP data aanvragen gewoon gaat werken via powerline.... Immers behalve wat communicatie data gaat hier verder niets anders overheen. De interactieve steams komen gewoon net als bij de Cisco via de COAX kabel binnen. Het modem wat in de Cisco zit wordt eigenlijk net zo gebruikt als ik mij niet vergis.
Wat ik me overigens dan afvraag, moet je dan per-se internet van Ziggo hebben of kan het met een willekeurige internet verbinding?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Daar hoef je niet over na te denken, die moet je vervangen.

De contactdoos die je bedoeld is waarschijnlijk een ouderwetse dubbele aansluiting voor TV/Radio. Kan me amper voorstellen dat hij officieel verzegeld, maar indien wel gewoon negeren en vervangen. Die oudere dozen hebben simpel gezien een weerstand binnenin die bepaalde frequenties filtert, dit werd vroeger gedaan voor TV/Radio. Dit is al jaren niet meer nodig, en nu loop je echt tegen een probleem aan dat het signaal niet doorkomt. Je krijgt wel de boel aan de praat, maar het laatste stapje voor ITV is de aanbieding van een server door Ziggo en dat lukt niet ivm de frequentie die niet doorgelaten wordt.

Misschien bedoel je de aansluiting in je meterkast en zit ik er naast met mijn TV/Radio aansluiting die je normaliter in de woonkamer aantreft. In dat geval hoef je niet eens zo heel moeilijk te doen. Gewoon het eerste deel loshalen (weet niet hoe dat te zeggen) wat er naar ik aanneem dan zo uitziet (plaatje gejat van pagina 92 uit dit topic ;)):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WlnjoSlDkbZST9FdMlYRqTpj/full.jpg

En dan de kabels allemaal gewoon aansluiten en dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
Zojuist heb ik per telefoon geinformeerd wanneer mijn snelheid eindelijk verhoogt zal worden. De beste medewerker van de klantenservice had het volgende, opmerkelijke, verhaal:

De modems worden landelijk verspreid (dus niet per wijk) uitgerold om zo zo snel mogelijk een landelijke dekking te krijgen van het nieuwe Ziggo Mobiel internet project, want daar worden de WiFi modems ook voor gebruikt.

Ik heb er verder niet op doorgevraagd, want kon vanwege een vergadering niet al te lang meer bellen, maar mijn nekharen gingen hier wel van overeind staan. Ben benieuwd of dit inderdaad zo is, en dan ben ik ook benieuwd aan de implementatie hiervan. Kan iedere Ziggo Mobiel internetter dan ineens via mijn verbinding gaan?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Kreeg net een brief van Ziggo, de telefoontarieven worden extreem verhoogd! :(

Ben ik net overgestapt op Ziggo Ai1 omdat KPN de tarieven extreem had verhoogd*, gaat Ziggo dat nu ook doen!
De smoes is net als bij KPN dat er veel naar mobiel gebeld wordt en ze daarom de tarieven voor bellen naar vaste lijnen verhogen. (Waar is de logica??).
Nu betaal je een starttarief van 8 cent en vervolgens 8 cent per minuut! :(
Als ik naar mobiel wil bellen, pak ik wel mijn mobieltje. Nu ben ik dus altijd heel duur uit omdat anderen veel met vast naar mobiel zouden bellen.

Je krijgt wel de mogelijkheid om op te zeggen, maar ik heb net KPN opgezegd, een Ziggo interactieve decoder gekocht en je krijgt niet meer het voordeel van Alles in één als je alleen de Ziggo telefonie opzegt.

Wat is nu de beste oplossing?

(* en omdat ik traag ADSL zat was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:25
BounceMeister schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:09:
Je krijgt wel de mogelijkheid om op te zeggen, maar ik heb net KPN opgezegd, een Ziggo interactieve decoder gekocht en je krijgt niet meer het voordeel van Alles in één als je alleen de Ziggo telefonie opzegt. Wat is nu de beste oplossing?
Waarom opzeggen? Je hoeft het niet te gebruiken, als je de gesprekskosten te hoog vindt. Dan houd je wel het AiO voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet meer bellen met je vaste telefoon.

Groentenboer schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:06:
Zojuist heb ik per telefoon geinformeerd wanneer mijn snelheid eindelijk verhoogt zal worden. De beste medewerker van de klantenservice had het volgende, opmerkelijke, verhaal:

De modems worden landelijk verspreid (dus niet per wijk) uitgerold om zo zo snel mogelijk een landelijke dekking te krijgen van het nieuwe Ziggo Mobiel internet project, want daar worden de WiFi modems ook voor gebruikt.

Ik heb er verder niet op doorgevraagd, want kon vanwege een vergadering niet al te lang meer bellen, maar mijn nekharen gingen hier wel van overeind staan. Ben benieuwd of dit inderdaad zo is, en dan ben ik ook benieuwd aan de implementatie hiervan. Kan iedere Ziggo Mobiel internetter dan ineens via mijn verbinding gaan?
Ik kan me niet voorstellen dat die Ubee modems ook een 3G zender in zich hebben om eerlijk te zijn. Maar als dat wel zo is dan zou ik me persoonlijk alleen druk maken over de stroom. Het internet kunnen ze prima scheiden op dat modem, en Ziggo levert op het modem hele hoge snelheden af en knijpt dat vervolgens op het modem (waarmee ze de problemen van vroeger dus onder controle hebben, dat als je met 10 man in 1 straat internette dat je dan een probleem had).

Ik vind het wel vreemd, want bij ons in de wijk heeft iedereen tegelijk een mail gekregen en worden de eerste modems sinds een week of 2 uitgereikt. Er is geen logica in te vinden. De wijk van mijn ouders en broertje in dezelfde plaats hebben nog geen enkel bericht ontvangen. Nieuwe klanten krijgen wel gelijk het nieuwe modem.

Oplossing is overigens simpel, modem in bridge laten zetten en eigen wifi gebruiken en vervolgens een kooi van faradeh creëren rond het modem.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:27:

Dus jij denkt dat ziggo speciaal voor de humax decoders een apart systeem gaat opzetten? Dus je hebt de cisco modem die communiceren via docsis. En dan gaat ziggo nog parallel een systeem draaien voor de humax decoders? Hoe weet jij dit?

Tuurlijk technisch kan het, en de lanpoort is overbodig aangezien de DVB standaard ook gebruik kan maken van retourkanalen. Maar dat humax een nieuwe decoder maakt met het docsis systeem lijkt me toch veel handiger.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 26-07-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Groentenboer schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:06:

Dat zou betekenen dat ook al wijzig je de gegevens er alsnog een 2e login voor is oid?

Net de Ubee-modem gekregen. Installatie ging vlotjes, kreeg alleen de coax eerst niet los :P. Activeren deed even moeilijk, maar daarna werkte het prima.

Haal nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1402615794.png

Soms zit ik net even boven de 40Mbit. Upload haal ik echter niet precies meer 4. Dat was bij de 20Mbit-tijd wel wat meer zo geloof ik. Downloaden met 5MB/s is wel lekker, maar ik denk dat ik qua surfen niet veel meer ga merken ten opzichte van 20Mbit. Op den duur is de renderende computer toch de bottleneck.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de vraag m.b.t. de firmware update humax 5100 gesteld aan Humax. Dit kreeg ik op 14 juni jl als antwoord:

Good morning,

A software update for the Humax TV-portal will be available in august or september 2011.

Unfortunately i am not able to give you more info about the audio- and video codecs since Humax is still in the process of testing this.

I hope this provides you with sufficient information.

With kind regards,

Selena Remeeus

Quantis Electronics B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

BounceMeister schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:09:
Kreeg net een brief van Ziggo, de telefoontarieven worden extreem verhoogd! :(

Ben ik net overgestapt op Ziggo Ai1 omdat KPN de tarieven extreem had verhoogd*, gaat Ziggo dat nu ook doen!
De smoes is net als bij KPN dat er veel naar mobiel gebeld wordt en ze daarom de tarieven voor bellen naar vaste lijnen verhogen. (Waar is de logica??).
Nu betaal je een starttarief van 8 cent en vervolgens 8 cent per minuut! :(
Als ik naar mobiel wil bellen, pak ik wel mijn mobieltje. Nu ben ik dus altijd heel duur uit omdat anderen veel met vast naar mobiel zouden bellen.

Je krijgt wel de mogelijkheid om op te zeggen, maar ik heb net KPN opgezegd, een Ziggo interactieve decoder gekocht en je krijgt niet meer het voordeel van Alles in één als je alleen de Ziggo telefonie opzegt.

Wat is nu de beste oplossing?

(* en omdat ik traag ADSL zat was.)
Bellen naar vast afkopen, kun je voor 10 euro 24/7 doen en dacht voor 5 euro alleen buiten kantooruren. Hoe hoger de prijzen, hoe eerder je dat terug verdiend.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Laatst online: 09-10 09:42
over dat bellen naar vast afkopen: ik zie niet terug wat de starttarieven zijn. Bij de oude tarieven (tot 1 sept) zijn die er niet, bij de nieuwe tartieven, staat dat niet specifiek vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bracha25 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:41:
over dat bellen naar vast afkopen: ik zie niet terug wat de starttarieven zijn. Bij de oude tarieven (tot 1 sept) zijn die er niet, bij de nieuwe tartieven, staat dat niet specifiek vermeld...
Gewoon bellen via VOIP: www.voipbuster.com
Voor 10 euro: 3 maanden gratis bellen naar vaste nummers en daarna deze 10 euro opmaken voor 2 eurocent per minuut zonder starttarief.

Ik heb een VOIP telefoon (Draadloze Targa DIP phone 450) welke ik via het internet en de 'normale' telefoonlijn aansluit. Dus gebeld worden via Ziggo Telefonie en zelf bellen via Ziggo internet of Ziggo telefonie (keuze via telefoon).

Gebruikte ik totdat ik vorige maand overstapte op Alles in 1. Zal deze nu toch gaan aansluiten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
job schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:27:
[...]
Dus jij denkt dat ziggo speciaal voor de humax decoders een apart systeem gaat opzetten? Dus je hebt de cisco modem die communiceren via docsis. En dan gaat ziggo nog parallel een systeem draaien voor de humax decoders? Hoe weet jij dit?

Tuurlijk technisch kan het, en de lanpoort is overbodig aangezien de DVB standaard ook gebruik kan maken van retourkanalen. Maar dat humax een nieuwe decoder maakt met het docsis systeem lijkt me toch veel handiger.
Ik begrijp dat je sceptisch bent, ik kan alleen mijn bron niet vrij gegeven in deze. Feit is wel dat zoals het er nu uit ziet gewoon gaat gebeuren. De Humax 5200 en 5100 decoder kunnen straks gewoon gebruikt worden i.c.m. interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
[...]

knipknip

Je moet die 2-gats vervangen voor de 1-gats of een 2-gats die retour geschikt is. Bij de gaten staan: R TV, dus een gat voor je TV en een gat voor je radio. De connectoren zijn ook geïnverteerd. Om ITV te laten werken moet die contactdoos dus retour geschikt zijn. Maar die 'breedbandversterker' moet er ook tussen. Als je dat hebt gedaan werkt ITV :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
makkie ;) schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:05:
Zijn hier meer mensen die issues hebben met de snelheid van hun netwerk als ze met de Ubee modem volle bak aan het binnenhalen zijn vanaf een binaries server? Mijn hele interne netwerk is niet meer vooruit te branden dan. Zowel wireless als bedraad lijd hieronder.
Ja, heb ik ook last van. Zodra de download start doet de rest van het netwerk niks meer.
Bij Online, mijn vorige provider, werkte het altijd prima (Livebox + Linksys WRT320N router) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Bracha25 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:41:
Staat iig niets in de brief, neem aan dat het bij vollopbellen altijd nog steeds gratis is, anders schiet ik er niet veel mee op.
Wel wordt bellen naar oa Frankrijk, Duitsland en de VS gratis (uiteraard alleen vast)
* Vanaf 01-09-2011 ook inbegrepen bij VolopBellen: bellen naar vaste nummers in de landen: Belgie, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten (inclusief Hawaï en Alaska), Zweden en Zwitserland.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet er iemand iets over een uitgerolde firmware update voor de Samsung DCB-H380R hd decoder? Sinds gisteravond wil hij gewoon niet meer opstarten. Als je de stekker in het stopcontact doet gaat het blauwe standby lampje een paar seconde branden, en daarna niets meer. Ik vroeg me af of het gewoon aan ons exemplaar ligt of dat er een foute update is uitgerold oid. De supportafdeling van Ziggo is momenteel onbereikbaar wegens drukte.

.edit: nvm, hij doet het alweer 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 26-07-2011 20:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:25:
Ik begrijp dat je sceptisch bent, ik kan alleen mijn bron niet vrij gegeven in deze. Feit is wel dat zoals het er nu uit ziet gewoon gaat gebeuren. De Humax 5200 en 5100 decoder kunnen straks gewoon gebruikt worden i.c.m. interactieve TV.
Ik ben benieuwd :)
Als achteraf betrekkelijk eenvoudig is toe te voegen kan ben ik benieuwd of sony en samung dit ook gaan implementeren in hun tv's. We wachten rustig af waarmee humax binnenkort komt.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 26-07-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vind het beeld wat de Cisco 8485 op de TV tovert tegenvallen tov mijn Humax 5000C. Kleuren lijken flets, zwart is niet zwart. Met de instellingen rommelen heeft nog niet het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Exorcist schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:46:
Ik vind het beeld wat de Cisco 8485 op de TV tovert tegenvallen tov mijn Humax 5000C. Kleuren lijken flets, zwart is niet zwart. Met de instellingen rommelen heeft nog niet het gewenste resultaat.
Is mij ook al opgevallen. Het is beter dan de 8455, maar een CAM module of idd een Humax decoder geeft levendiger beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

skoozie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:03:
He, ik heb soortgelijke problemen. Na een weekje zonder issues kunnen sinds vandaag mijn laptop en iPhone ineens niet meer op internet. (geen aanpassingen gedaan) Enige wat werkt is de Wifi op 5 Ghz zetten. Maar dan kan mijn iPhone er weer niks mee helaas. Ook driver update van de laptop en experimenteren met de settings in de driver hebben geen vruchten afgeworpen.

Meer mensen dit probleem?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:48:
[...]

Je moet die 2-gats vervangen voor de 1-gats of een 2-gats die retour geschikt is. Bij de gaten staan: R TV, dus een gat voor je TV en een gat voor je radio. De connectoren zijn ook geïnverteerd. Om ITV te laten werken moet die contactdoos dus retour geschikt zijn. Maar die 'breedbandversterker' moet er ook tussen. Als je dat hebt gedaan werkt ITV :)
Ik zag gister opeens dat dat doosje wat er nu zat onder gewoon gevoed werd via een de groene kabel met een F connector (Zo heten die coax plugjes met schroefdraad toch?) Die gewoon op de versterker geschroefd, modem en PVR er aan en gaan!
Gister al even een paar dingen via uitzending gemist gekeken, moet zeggen, werkt perfect! Tot dusver: Hulde voor Ziggo!
Thanks ook voor de hulp hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Heeft iemand meer specificaties over de HDD recorder van €99? Ik geloof bijvoorbeeld nooit dat hij nieuw €500 is, maar ik blijf een Nederlander, als het een wereld-deal is zou ik het zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 15:10
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:16:
[...]

Gewoon bellen via VOIP: www.voipbuster.com
Voor 10 euro: 3 maanden gratis bellen naar vaste nummers en daarna deze 10 euro opmaken voor 2 eurocent per minuut zonder starttarief.

Ik heb een VOIP telefoon (Draadloze Targa DIP phone 450) welke ik via het internet en de 'normale' telefoonlijn aansluit. Dus gebeld worden via Ziggo Telefonie en zelf bellen via Ziggo internet of Ziggo telefonie (keuze via telefoon).

Gebruikte ik totdat ik vorige maand overstapte op Alles in 1. Zal deze nu toch gaan aansluiten......
En als je die 10 euro op gemaakt hebt. Kun je dan weer 3 maanden gratis bellen voor 10 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

chronoz schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:47:
Heeft iemand meer specificaties over de HDD recorder van €99? Ik geloof bijvoorbeeld nooit dat hij nieuw €500 is, maar ik blijf een Nederlander, als het een wereld-deal is zou ik het zeker overwegen.
De Cisco recoder zelf is geloof ik voor 200 euro wel te vinden in de pricewatch.
Maar als ik het goed begrepen heb krijg je een totaal pakket incl versterker, kabels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:47:
Ik garandeer je dat je hem niet onder de 100 gaat vinden. Niet op MP en niet nieuw in de winkel. Sowieso alles op MP mist de versterker en kabels, en die zijn essentieel om te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 11-10 20:45
Bullet NL schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:25:
[...]

Dit is interessant... ik zit momenteel erg te twijfelen over mijn zojuist bestelde Interactieve TV pakket met Cisco apparaat...

Ik heb al een ingebouwde, goed werkende CI+ decoder in mijn TV en wil het apparaat alleen gebruiken voor

1) opnemen
2) uitzending gemist (de Ziggo variant, dat is onderdeel van ITV toch?)

Ik heb de decoder functie dus niet nodig, time-shift vind ik ook niet belangrijk. Ik ben vooral niet blij met het moeten installeren van versterker, mijn TV is nu direct aangesloten op de UMU 01 en ik wil dit graag zou houden, niet nog een versterker met adapter erbij omdat mijn aansluiting in de woonkamer zit en ik alles nu netjes heb weggewerkt.

Over de Cisco hoor je negatieve verhalen (slechte beeldkwaliteit, slechte firmware, oud design) en ik vraag me af of hij wel € 199 waard is.

Dan zou die Humax een betere keuze zijn: meer mogelijkheden en makkelijker aan te sluiten, zonder breedbandversterker gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:42:
[...]
Dan zou die Humax een betere keuze zijn: meer mogelijkheden en makkelijker aan te sluiten, zonder breedbandversterker gedoe.
Ik vind de Humaxxen nou niet uitblinken in design :) Mijn 9200 is spiegelend aan de voorkant, tis geen potje, en dan in lichtgrijs uitgevoerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:54:
[...]

Ik vind de Humaxxen nou niet uitblinken in design :) Mijn 9200 is spiegelend aan de voorkant, tis geen potje, en dan in lichtgrijs uitgevoerd.
De 5100, 5050 en de 5200 zien er qua design natuurlijk heel anders uit dan een 9200, de laatste is echte een apparaat wat veel ouder aan doet. Maar goed, qua functionaliteit zou er erg leuk zijn als de 5100 en 5200 snel de update zouden krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 11-10 20:45
Bullet NL schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:01:
[...]

De 5100, 5050 en de 5200 zien er qua design natuurlijk heel anders uit dan een 9200, de laatste is echte een apparaat wat veel ouder aan doet. Maar goed, qua functionaliteit zou er erg leuk zijn als de 5100 en 5200 snel de update zouden krijgen
Ik kan mijn ITV pakket afhalen maar denk dat ik het terugstuur en probeer te annuleren... dan maar een tijdje geen dingen opnemen, sowieso gaat ITV pas per 1 september werken met alle abo's.
Dan kan ik even afwachten wat de ontwikkelingen zijn mbt de Humax en ITV.

[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 27-07-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
jaaoie17 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:00:
[...]

En als je die 10 euro op gemaakt hebt. Kun je dan weer 3 maanden gratis bellen voor 10 euro?
Ja, dan kun je weer 3 maanden gratis bellen en daarna weer de 10 euro opmaken voor 2 eurocent per minuut (500 minuten). Dus je doet al snel 4 maanden met 10 euro. Er zit wil een limiet op het aantal minuten dat je mag bellen voor de "freedays", namelijk 300 minuten in 7 dagen, anders vervalt de "freedays". Maar bij Ziggo was je dan ook al 24 euro kwijt geweest. Ik kom bij lange na niet op 5 uur bellen per week........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 13:59
DRAFTER86 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:29:
[...]

Ik zag gister opeens dat dat doosje wat er nu zat onder gewoon gevoed werd via een de groene kabel met een F connector (Zo heten die coax plugjes met schroefdraad toch?) Die gewoon op de versterker geschroefd, modem en PVR er aan en gaan!
Gister al even een paar dingen via uitzending gemist gekeken, moet zeggen, werkt perfect! Tot dusver: Hulde voor Ziggo!
Thanks ook voor de hulp hier :)
Leuk idee, alleen zit je versterker nu direct op de buitenkabel en niet galvanisch gescheiden door middel van die eengats doos. Kan op verstoringen is nu wel groter, die doos ertussen zetten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Afgelopen Maandag is er ook bij mij Ziggo Alles in 1 Extra geïnstalleerd. De snelheid is heerlijk, de DNS look-ups zijn wat minder, maar zijn vele oorzaken en oplossingen voor en moet ik nog even uitzoeken. Waar ik mij wel groen en geel aan erger is het bereik van het Ubee modem, deze moet (voor mij) van de ene kant van het huis, naar het andere, afstand is ongeveer 5 a 6 meter horzintaal, maar signaal moet diagonaal (van beneden naar boven, andere kant van het huis).

Nu kan ik wel met channels gaan klooien, maar gaat dat mijn bereikprobleem oplossen? Ik heb (helaas) geen antennes gezien op het Ubee modem, dus kan moeilijk daarmee het bereik vergroten. Een accespoint wil ik pas aan denken als er écht geen andere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb nog niet uitgebreid gebenchmarkt maar dat nieuwe Ubee-modem bevalt hier prima. Het bereik is hier op zolder beter met dat ding dan met onze WNDR3700.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet je wat voor afstand dat dat is (hemelsbreed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Uhh verticaal 2 verdiepingen van een regulier rijtjeshuis, met 2 keer een betonnen vloer. Geen idee precies. 8 meter oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dygnus
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-08 15:41
Sinds enkele weken heb ik geen goed signaal op digitale TV meer. Slaapkamer geeft mijn decoder geen melding, enkel zwart beeld met af en toe gepixeld beeld. En ook de TV decoder in mijn woonkamer zijn er wat haperingen bijgekomen.. Het was altijd prima, of het aan de bekabeling ligt bewijfel ik, mijn huis is nog geen 5 jaar oud. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

CptChaos schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:53:
Afgelopen Maandag is er ook bij mij Ziggo Alles in 1 Extra geïnstalleerd. De snelheid is heerlijk, de DNS look-ups zijn wat minder, maar zijn vele oorzaken en oplossingen voor en moet ik nog even uitzoeken.
gewoon andere dns-servers gebruiken. Google, opendns. Easy zat.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
dygnus schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:23:
Sinds enkele weken heb ik geen goed signaal op digitale TV meer. Slaapkamer geeft mijn decoder geen melding, enkel zwart beeld met af en toe gepixeld beeld. En ook de TV decoder in mijn woonkamer zijn er wat haperingen bijgekomen.. Het was altijd prima, of het aan de bekabeling ligt bewijfel ik, mijn huis is nog geen 5 jaar oud. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Wat geven de decoders aan als signaalsterkte en BER waarde?..... Beide zijn in de instellingen van de decoders te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dygnus
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-08 15:41
Bullet NL schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:28:
[...]

Wat geven de decoders aan als signaalsterkte en BER waarde?..... Beide zijn in de instellingen van de decoders te vinden
Signaalsterkte boven is in ieder geval 6%, maar ik had altijd goed beeld :S Waar vind ik de BER waarde? (ben momenteel niet thuis, kan vanavond even nakijken)

[ Voor 4% gewijzigd door dygnus op 27-07-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
dygnus schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:34:
[...]

Signaalsterkte boven is in ieder geval 6%, maar ik had altijd goed beeld :S Waar vind ik de BER waarde? (ben momenteel niet thuis, kan vanavond even nakijken)
6% signaal is eigenlijk te weinig..... BER moet daar ook bij in de buurt zijn..... die moet 0 zijn, is je BER hoger dan 0 dan is er vermoedelijk toch iets met je signaal aan de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
MsG schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:28:
[...]

Dat zou betekenen dat ook al wijzig je de gegevens er alsnog een 2e login voor is oid?

Net de Ubee-modem gekregen. Installatie ging vlotjes, kreeg alleen de coax eerst niet los :P. Activeren deed even moeilijk, maar daarna werkte het prima.

Haal nu dit:

[afbeelding]

Soms zit ik net even boven de 40Mbit. Upload haal ik echter niet precies meer 4. Dat was bij de 20Mbit-tijd wel wat meer zo geloof ik. Downloaden met 5MB/s is wel lekker, maar ik denk dat ik qua surfen niet veel meer ga merken ten opzichte van 20Mbit. Op den duur is de renderende computer toch de bottleneck.
Haal jij dit met een 40 mbs pakket? Ik heb nu sinds 2 weken ziggo en ik haal slechts 3 mbs. (vershcillende momenten gemeten. Het enige wat perfect is, is mijn ping van 10.
Enig idee wat ik daar aan kan doen? (heb nog geen tijd/geduld gevonden om de helpdesk te bellen). Ik heb wel meegeleverde kastje op de muur gemonteerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kmf schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:28:
gewoon andere dns-servers gebruiken. Google, opendns. Easy zat.
Dat wil ik als laatste redmiddel doen, eerst even mijn eigen LAN 'debuggen'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
jongetje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:33:
[...]

Leuk idee, alleen zit je versterker nu direct op de buitenkabel en niet galvanisch gescheiden door middel van die eengats doos. Kan op verstoringen is nu wel groter, die doos ertussen zetten dus!
Goed, ook deze tip weer ter harte genomen en het doosje er tussen gezet :)
Alles werkt weer prima:
Signaal: 71%
Ber: 0.0E-6
Lijkt me goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mag vast niet, modem zo dicht mogenlijk bij aansluitpunt.
Maar het punt waar de aansluiting het huis inkomt zit rechtsvoor in de woning.
Nu heb ik achter in de tuin een beroerd bereik omdat de keuken ertussen zit met al zijn electronica.

Mag ik nu een goede kabel van een meter of zes kopen en het modem wat meer naar links verplaatsen, boven op de TV kast? Is het aan te raden dat dan via een versterker te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
@HJS

Mits je goede materialen gebruikt kan dat gewoon. Ik heb al aardig wat aansluitingen verzorgd en ook geregeld met een langere kabel (een keer zelfs op een andere etage :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gadgeteer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:58:
@HJS

Mits je goede materialen gebruikt kan dat gewoon. Ik heb al aardig wat aansluitingen verzorgd en ook geregeld met een langere kabel (een keer zelfs op een andere etage :)).
dacht ik ook gelezen te hebben, zo'n versterker zal dat nog uitmaken?

Boven is het beeld de laatst tijd wat minder, dat komt waarschijnlijk door een nieuwe zender voor digitenne twee km verderop. Nu is mijn bekabeling naar boven oud en beroerd, dus daar valt de meeste winst te halen, maar zal een versterker ook al uitmaken? (bekabeling vervangen is nogal een rotklus)

Hirschmann GHV41M denk ik dan aan, omdat die weinig verbruikt.
(en voor het modem Hirschmann Koka799 kabel oid)_

[edit]
Als ik dat zo bekijk qua prijs, kan ik beter voor 199 een interactieve Hd recoder bestellen, daar zit dat allemaal toch bij? Of is dat geen energiezuinige versterker?

[ Voor 13% gewijzigd door hjs op 27-07-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hjs schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:45:
Mag vast niet, modem zo dicht mogenlijk bij aansluitpunt.
De monteur die Maandag bij mij kwam had het er juist over dat ie zo dicht mogelijk moet ivm anders te hoog wordende weerstand in de kabel, waardoor de snelheid mogelijk in kan zakken. Maar goed, ik heb dan ook Alles in 1 Extra, dan is dat wellicht een vereiste.
Mag ik nu een goede kabel van een meter of zes kopen en het modem wat meer naar links verplaatsen, boven op de TV kast? Is het aan te raden dat dan via een versterker te doen?
Ik zou gewoon UTP trekken, hebben wij dus ook gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

CptChaos schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:15:
[...]
De monteur die Maandag bij mij kwam had het er juist over dat ie zo dicht mogelijk moet ivm anders te hoog wordende weerstand in de kabel, waardoor de snelheid mogelijk in kan zakken. Maar goed, ik heb dan ook Alles in 1 Extra, dan is dat wellicht een vereiste.

[...]
Ik zou gewoon UTP trekken, hebben wij dus ook gedaan. :)
UTP ?
gaat om het ubee wifi modem, werkt verder prima alleen door de plaatsing in het huis is het bereik wat minder.
Die sluit je toch echt met coax aan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hjs schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:20:
UTP ?
gaat om het ubee wifi modem, werkt verder prima alleen door de plaatsing in het huis is het bereik wat minder.
Ik heb ook niet zo'n denderend bereik nog met het WIFI gedeelte van het Ubee modem, ik ga ook eens proberen of een andere channel kan helpen. Anders zou ik UTP trekken en er een WIFI accesspoint aan hangen.
Die sluit je toch echt met coax aan, toch?
Het modem naar buiten toe wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Als je van een oude situatie afkomt met een losse router kun je die wellicht inzetten als wifi "versterker".
Dit heb ik bij mn ouders ook gedaan met een D-Link DIR655 en dat werkt prima.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
hjs schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:09:
[...]

[edit]
Als ik dat zo bekijk qua prijs, kan ik beter voor 199 een interactieve Hd recoder bestellen, daar zit dat allemaal toch bij? Of is dat geen energiezuinige versterker?
Ja hier zit een zuinige versterker (en een smartcard) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

jongetje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:38:
[...]

Ja hier zit een zuinige versterker (en een smartcard) bij.
Welke versterker levert Ziggo normaal gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:30
Zou het ooit nog zo kunnen zijn dat ziggo een snellere upload gaat leveren dan 10mbits? Ik vroeg me dat af, omdat de komst van glasvezel steeds sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Untouchablezz20 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:53:
Zou het ooit nog zo kunnen zijn dat ziggo een snellere upload gaat leveren dan 10mbits? Ik vroeg me dat af, omdat de komst van glasvezel steeds sneller gaat.
Vast wel. Er gingen al geruchten van een upgrade naar 160/20, en zoals ik begrijp kan de upload tot 108 Mbps oplopen. Of Ziggo er heil inziet weet ik niet, maar animo zal er wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
Weet iemand toevallig of er al tv's zijn die overweg kunnen met Ziggo I-Tv? (Bonus voor Google TV erop ;))

We hebben nu een Tv met CI+ en het is echt zo prettig alles met 1 afstandsbediening op de tv te kunnen doen. (Tv=LE40C650 met Timeshift en opname)
Nu zijn ik en mijn vriendin aan het kijken om tussen September en Januari ergens een Tv aan te schaffen voor de slaapkamer (+/- 32 inch).
Het zou natuurlijk leuk (en praktisch) zijn als deze I-TV zonder kasje zou ondersteunen (en/of Google TV zou ondersteunen).

Nu heb ik het Google Tv gedeelte al een beetje uitgezocht: blijkt dat er 1 model is (Sony) wat Google TV heeft maar dit model is momenteel alleen in de USA te krijgen. De rest is, op aanvraag van Google, uit gesteld.
Qua I-TV heb ik eens bij Samsung gekeken (site) maar er word bij geen enkele door mij bekeken TV iets over I-TV gezegd.
Mocht iemand hier meer van weten hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

DaanBB schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Haal jij dit met een 40 mbs pakket? Ik heb nu sinds 2 weken ziggo en ik haal slechts 3 mbs. (vershcillende momenten gemeten. Het enige wat perfect is, is mijn ping van 10.
Enig idee wat ik daar aan kan doen? (heb nog geen tijd/geduld gevonden om de helpdesk te bellen). Ik heb wel meegeleverde kastje op de muur gemonteerd....
Jup, Alles in 1 Plus. Alleen upload is wat minder dan opgegeven door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ok zo zit het : ik heb 1 smartcard van ziggo, en heb daar 2 weken lang van de previewperiode kunnen genieten (alle zenders deden het op mijn hd decoder)

nu heb ik n 2de smartcard erbij gehaald (de eerste naar n andere sd decoder gegaan, heb nu basis zenders en nog geen extra pakket, dat doe ik pas na september) en ik heb nu weer n previewperiode (let op alleen één previewperiode per smartcard)
maar dit is het probleem, nu heb ik geen hd zenders !! ik hoor gewoon het zelfde temoeten zien als ik eerst had.
alle sd zenders doen het wel gewoon de hd geven n e16 code (vreemd genoeg heb ik wel ondertiteling onder die code XD )

hoe komt het dat ik geen hd zenders in het ziggo previewperiode heb ?? (ik heb wel rtl4 maar geen rtl4 hd, ik heb wel sport en film1 maar geen discovery showcase HD, NGC HD en geen History HD)

bij de helpdesk wisten ze niets, werd door verwezen maar waren al dicht..
zou er mss iets verkeerds zijn gegaan bij de activatie? (bij mijn ziggo staat die wel geactiveerd) heb ik n andere signaal freq. nodig?

help !

ps

ik weet wel voor n feit dat het niet aan de zenders zelf liggen, want in n andere huis staat die op..

[ Voor 19% gewijzigd door silverfaustx op 27-07-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
en weet iemand waarom ziggo mij n rekening voor analoge tv zou geven als ik nu alles in een heb? (waar het in begrepen is)

tis nu echt n zooitje bij hun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
silverfaustx schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:39:
ok zo zit het : ik heb 1 smartcard van ziggo, en heb daar 2 weken lang van de previewperiode kunnen genieten (alle zenders deden het op mijn hd decoder)

*knip*

ik weet wel voor n feit dat het niet aan de zenders zelf liggen, want in n andere huis staat die op..
Wanneer jij al een smartcard hebt geactiveerd, je een tweede kaart aanschaft en registert door de helpdesk of in mijn.ziggo dan vervalt je preview periode. Een preview periode is alleen voor nieuwe abonnees, daar jij al een bestaande klant bent is dit precies de reden waarom jij niet meer “gratis” kan kijken.
silverfaustx schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:31:
en weet iemand waarom ziggo mij n rekening voor analoge tv zou geven als ik nu alles in een heb? (waar het in begrepen is)

tis nu echt n zooitje bij hun...
Is de E-toets op je toetsenbord stuk? Op Tweakers hebben we huisregels, hier kun je in vinden waar een bericht op het forum aan moet voldoen, je kunt in de huisregels ook vinden dat indien je het laatste bericht in een topic hebt gemaakt je beter dit bericht kan editen i.p.v. een nieuw bericht aan te maken. (de huisregels: Het algemeen beleid)

Terug naar je vraag; Komt deze rekening voor je basis pakket in eens uit de lucht of heb je onlangs een abonnements wijziging gedaan? Ziggo factureert geen analoge TV meer, als de factuur echt van Ziggo is moet er een TV basis vermelding opstaan. Dit is Digitale TV met een aantal analoge zenders.

Voor dit soort problemen dien je toch met Ziggo te bellen, wij op GoT kunnen jou niet vertellen waarom je een rekening krijgt, de enige die dit kan weten is Ziggo.

[ Voor 44% gewijzigd door Bullet NL op 28-07-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou, vandaag is de monteur langsgeweest en ik heb nu officieel Ziggo alles in één.
Ik werd Alice zat en ik wilde sneller dan ADSL. Alles leek zo waar goed te gaan, maar de snelheid begint nu een halve dag later echt een probleem te worden.

Ik heb soms pieken van 3000kb/s, wat erg goed is. Alleen zijn het pieken. Helaas zit hij ook heel vaak op 0 kb/s. En daarnaast rond de 8kb/s-300kb/s.

Hier heb ik natuurlijk geen 40mbit abbo voor afgesloten.

Alice zat steady rond de 800-900 kb/s. Dit is alles behalve constant.

Weet iemand wat ik kan proberen!?

Even een indicatie van de huidige stand van zaken, refresh iedere 2 seconden:
718 kb/s - 1006 kb/s - 1139 kb/s - 699 kb/s - 455 kb/s - 139 kb/s - 304 kb/s - 271 kb/s - 72 kb/s - 91 kb/s - 60 kb/s - 113 kb/s - 96 kb/s - 106 kb/s - 12 kb/s - 70 kb/s - 116 kb/s - 143 kb/s - 104 kb/s - 0 kb/s - 50 kb/s - 23 kb/s - 30 kb/s - 45 kb/s - 76 kb/s - 223 kb/s - 290 kb/s - 303 kb/s - 320 kb/s - 301 kb/s - 180 kb/s - 141 kb/s - 75 kb/s - 80 kb/s - 67 kb/s - 89 kb/s - 108 kb/s - 98 kb/s - 93 kb/s - 127 kb/s - 56 kb/s - 33 kb/s - 8 kb/s - 0 kb/s - 16 kb/s - 39 kb/s - 40 kb/s - 46 kb/s - 86 kb/s - 263 kb/s

Buiten het feit dat ik net zo goed een 10MBIT abbo had kunnen afsluiten vind ik de schommelingen en 0 KB/s erg vervelend.
Ook bij internet met ik het en vooral sites met filmpjes (youtube).

[ Voor 41% gewijzigd door BlakHawk op 28-07-2011 01:00 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
dfrenner schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:48:
Nou, vandaag is de monteur langsgeweest en ik heb nu officieel Ziggo alles in één.
Ik werd Alice zat en ik wilde sneller dan ADSL. Alles leek zo waar goed te gaan, maar de snelheid begint nu een halve dag later echt een probleem te worden.

Ik heb soms pieken van 3000kb/s, wat erg goed is. Alleen zijn het pieken. Helaas zit hij ook heel vaak op 0 kb/s. En daarnaast rond de 8kb/s-300kb/s.

Hier heb ik natuurlijk geen 40mbit abbo voor afgesloten.

Alice zat steady rond de 800-900 kb/s. Dit is alles behalve constant.

Weet iemand wat ik kan proberen!?
Over een gehele dag een aantal snelheidstesten doen op speedtest.ziggo.nl
De resultaten opschrijven, en doorgeven aan de helpdesk bij Ziggo.

Overigens alleen snelheidstesten (bij een Windows PC) in veilige modes zijn betrouwbaar, in andere gevallen kan het zijn dan programma’s als antivirus en/of firewall pakketten je snelheid kunnen beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Bullet NL schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:57:
Over een gehele dag een aantal snelheidstesten doen op speedtest.ziggo.nl
De resultaten opschrijven, en doorgeven aan de helpdesk bij Ziggo.

Overigens alleen snelheidstesten (bij een Windows PC) in veilige modes zijn betrouwbaar, in andere gevallen kan het zijn dan programma’s als antivirus en/of firewall pakketten je snelheid kunnen beïnvloeden.
Aan mijn pc is niets veranderd.
Ik ben heel de dag al aan het downloaden bij usenet, vanochtend nog met ADSL en toen zat ik dus constant op 870KB/s. Vanaf 11:30, via Ziggo. Met het bovenstaande resultaat.

Nu snap ik best dat ik geen 40mbit ga halen, maar minimaal 1500KB/s lag wel binnen mijn verwachting...

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 28-07-2011 01:05 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Misschien even bellen of ze rare dingen in het modem zien? Slecht signaal ofzo?

Wij hadden hier 2 jaar geleden meteen de max. snelheid, en met de 40Mbit zit ik er ook aardig dicht tegenaan.

Edit: Snachts blijkbaar iets sneller:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1405291891.png

[ Voor 22% gewijzigd door MsG op 28-07-2011 01:12 ]

Pagina: 1 ... 132 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!