@Kmf, gewoon met speedtest.net en dan de server in Utrecht die ik altijd aanhoud. Maar heb net gekeken en met andere servers haal ik het ook niet.
Zijn er al mensen die dat Ubee modem getweaked hebben? Als in: bereik verbeterd door andere (externe) antennes te monteren? Het bereik en de connectiesnelheid van dat Ubee ding zijn duidelijk minder dan van de D-Link Wireless router die ik had
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
de meeste mensen laten hem in bridge zetten.Videopac schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:15:
Zijn er al mensen die dat Ubee modem getweaked hebben? Als in: bereik verbeterd door andere (externe) antennes te monteren? Het bereik en de connectiesnelheid van dat Ubee ding zijn duidelijk minder dan van de D-Link Wireless router die ik had
Ziggo is hier (9741, Groningen) ontzettend traag vanochtend. Heb alles-in-een Plus (dus 40Mb/s) maar haal....0.5Mb/s download. Meer mensen last van?
Wat zijn de algemene ervaringen qua snelheid in de stad groningen? ik heb nu los adsl en televisie en vanuit mijn eerdere ervaringen met kabel internet ben ik wel een beetje huiverig geworden qua snelheden. Hoewel een alles in 1 pakket wel voordeliger is voor mij.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Normaal gesproken haal ik makkelijk 40Mb/s (de snelheid die ik zou moeten hebben), maar sinds april/mei van dit jaar is het echt enorm slecht. Jaren geen last van enig storing of snelheidsverlies, alles ging perfect...tot begin dit jaar. De snelheid zakt vaak in (sinds vanochtend half tien heb ik bijvoorbeeld maar 0.5Mb/s down, heb modem al 2x gereset...) en soms ligt het er helemaal uit. Ik denk dat het komt omdat Ziggo zo snel de snelheden heeft verhoogd, terwijl hun infrastructuur dit niet aankan...sinds de laatste verhoging is het zo instabiel als de pest.Guldan schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:45:
Wat zijn de algemene ervaringen qua snelheid in de stad groningen? ik heb nu los adsl en televisie en vanuit mijn eerdere ervaringen met kabel internet ben ik wel een beetje huiverig geworden qua snelheden. Hoewel een alles in 1 pakket wel voordeliger is voor mij.
Speedtest.net is i9n het verleden niet echt betrouwbaar gebleken.melvinnie schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:38:
@Kmf, gewoon met speedtest.net en dan de server in Utrecht die ik altijd aanhoud. Maar heb net gekeken en met andere servers haal ik het ook niet.
Speedtest.ziggo.nl is wel een aanrader om te proberen.
Neem aan dat je dan al meermaals gebeld hebt?Cubic X schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:41:
[...]
Normaal gesproken haal ik makkelijk 40Mb/s (de snelheid die ik zou moeten hebben), maar sinds april/mei van dit jaar is het echt enorm slecht. Jaren geen last van enig storing of snelheidsverlies, alles ging perfect...tot begin dit jaar. De snelheid zakt vaak in (sinds vanochtend half tien heb ik bijvoorbeeld maar 0.5Mb/s down, heb modem al 2x gereset...) en soms ligt het er helemaal uit. Ik denk dat het komt omdat Ziggo zo snel de snelheden heeft verhoogd, terwijl hun infrastructuur dit niet aankan...sinds de laatste verhoging is het zo instabiel als de pest.
[ Voor 21% gewijzigd door xxxneoxxx op 17-07-2011 15:09 ]
Net even een speedtest gedaan hier in Groningen stad en ik haal 83,5 MBits/sec en 9,2 Mbits upload
alles in 1 extra
alles in 1 extra
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ik dacht te hebben gelezen dat het al niet meer werkte? Dus met andere woorden; ik kan nog wel een CI-kaartje kopen en een extra smartcard bestellen voor mijn Samsung zonder Ziggo certificering en dan digitaal kijken op de slaapkamer? Maarja, dan is natuurlijk nog de vraag voor hoe lang..job schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:16:
Ik ben wel benieuwd naar welke encoding er gestopt gaat worden, en wanneer?
Het verhaal dat de alphacrypt binnenkort niet meer zal werken wordt al jaren verkondigd.
Denk dat een 2ehands HD decodertje goedkoper is dan een 2ehands alphacrypt CIJK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:25:
[...]
Ik dacht te hebben gelezen dat het al niet meer werkte? Dus met andere woorden; ik kan nog wel een CI-kaartje kopen en een extra smartcard bestellen voor mijn Samsung zonder Ziggo certificering en dan digitaal kijken op de slaapkamer? Maarja, dan is natuurlijk nog de vraag voor hoe lang..
Nou, het werkt hier anders nog steeds prima hoor! Ik kijk hier nog steeds met mijn alphacrypt kaartje in mijn CI slot. Dit gaat in principe gewoon blijven werken hoor,JK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:25:
[...]
Ik dacht te hebben gelezen dat het al niet meer werkte? Dus met andere woorden; ik kan nog wel een CI-kaartje kopen en een extra smartcard bestellen voor mijn Samsung zonder Ziggo certificering en dan digitaal kijken op de slaapkamer? Maarja, dan is natuurlijk nog de vraag voor hoe lang..
Het enige wat inmiddels niet meer werkt is een alphacrypt kaartje in een CI+ slot.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hee,
Ik lees dat er meer mensen zijn die de 'Fantastische' nieuwe Ubee modem van Ziggo ook hebben mogen ontvangen *kuch*.
Ik heb de modem gisteren geïnstalleerd, nja dat ging nog wel. Het aansluiten etc ging simpel en ik had de meeste computers thuis ook zo op het internet. Twee vaste computers en 2 laptops werken zonder problemen (WLAN). Alleen één van de laptops wil niet op internet. Hij geeft aan: alleen lokaal. En wil verder niets doen. Ik heb de drivers al verwijderd van de wlan controller. Ik alle instelling hersteld en op automatisch ip toewijzen etc gezet.
Uiteindelijk de geweldig behulpzame Ziggo helpdesk gebeld, maar die zeggen: "Sorry meneer een andere computer werkt wel dus het ligt aan uw laptop dus u moet contact opnemen met de Service Plus helpdesk à 65cent per minuut."
Ik las dat er meer mensen waren die deze problemen hebben (gehad?). Is er iemand met een oplossing? Het gaat om een Compaq latop (CQ60-130D) met een Atheros wifi adapter.
Windows zegt: "Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server (212.54.40.25) worden gemaakt.
Iemand een idee?
Ik lees dat er meer mensen zijn die de 'Fantastische' nieuwe Ubee modem van Ziggo ook hebben mogen ontvangen *kuch*.
Ik heb de modem gisteren geïnstalleerd, nja dat ging nog wel. Het aansluiten etc ging simpel en ik had de meeste computers thuis ook zo op het internet. Twee vaste computers en 2 laptops werken zonder problemen (WLAN). Alleen één van de laptops wil niet op internet. Hij geeft aan: alleen lokaal. En wil verder niets doen. Ik heb de drivers al verwijderd van de wlan controller. Ik alle instelling hersteld en op automatisch ip toewijzen etc gezet.
Uiteindelijk de geweldig behulpzame Ziggo helpdesk gebeld, maar die zeggen: "Sorry meneer een andere computer werkt wel dus het ligt aan uw laptop dus u moet contact opnemen met de Service Plus helpdesk à 65cent per minuut."
Ik las dat er meer mensen waren die deze problemen hebben (gehad?). Is er iemand met een oplossing? Het gaat om een Compaq latop (CQ60-130D) met een Atheros wifi adapter.
Windows zegt: "Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server (212.54.40.25) worden gemaakt.
Iemand een idee?
Je moet de driver van de Atheros kaart updaten, is een bekend issue.
Zie www.atheros.cz voor drivers
Verwijderd
Friesland is ook matig, schommelt en haal met downloaden van usenet maar 8MB/sec momenteel. Speedtest van ziggo geeft aan dat ik een wel 120mbit strak moet hebben. Er loopt ergens iets niet helemaal lekker.knny schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:06:
Net even een speedtest gedaan hier in Groningen stad en ik haal 83,5 MBits/sec en 9,2 Mbits upload
alles in 1 extra
Pff, zo simpel... Zucht! Ontzettend bedankt!!! Had ze wel geupdate met de drivers van de Compaq/HP website. Maar nu werkt het wel en met die drivers (nog) niet! Heel erg bedankt!Timmert schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:58:
Goh, lag het achteraf toch niet aan de "fantastische" modem van Ziggo of aan de "behulpzame" helpdesk.Robbartelds schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:36:
[...]
Pff, zo simpel... Zucht! Ontzettend bedankt!!! Had ze wel geupdate met de drivers van de Compaq/HP website. Maar nu werkt het wel en met die drivers (nog) niet! Heel erg bedankt!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bij mij doen de verassingszenders het niet.
Alleen bij mij niet? of hebben andere hetzelfde.
Alleen bij mij niet? of hebben andere hetzelfde.
Verwijderd
Ik heb vandaag geprobeerd een kennis van mij een linksys E1000 N wireless-n router ( Sisco ) aan te sluiten op een Ziggo met een laptop Windows 7 .
Heb alles gereset en dan op de laptop verbinding maken met de router en moet daar een wachwoord of zoiets invullen bij netwerkverbindingen om verbinding te maken en heb op de achterkant het nummer ingevuld maar krijg geen verbinding .
Nu ben ik maar een leek wat deze aansluiting aangaat en kan wel een beetje hulp gebruiken .
Ik heb al wat op Google afgezocht maar ik heb gelezen dat er een CD met Cisco Connect Installatiesoftware voor gebruik op een PC
Is die software die je ook kunt downloaden van belang om wireless internet te krijgen met de router ???
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/E1000
Ik lees graag jouw antwoord .
Heb alles gereset en dan op de laptop verbinding maken met de router en moet daar een wachwoord of zoiets invullen bij netwerkverbindingen om verbinding te maken en heb op de achterkant het nummer ingevuld maar krijg geen verbinding .
Nu ben ik maar een leek wat deze aansluiting aangaat en kan wel een beetje hulp gebruiken .
Ik heb al wat op Google afgezocht maar ik heb gelezen dat er een CD met Cisco Connect Installatiesoftware voor gebruik op een PC
Is die software die je ook kunt downloaden van belang om wireless internet te krijgen met de router ???
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/E1000
Ik lees graag jouw antwoord .
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 22:56 . Reden: spellingfout ]
Wat is dan precies de bug geweest?Timmert schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:58:
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Weet iemand wanneer Amstelveen aan de beurt zou moeten zijn voor de upgrade en nieuwe modem?
Oorspronkelijke bericht zegt voor september maar ik ben het grootste deel van augustus weg en zou toch jammer zijn als ze precies dan dat modem komen brengen...
Oorspronkelijke bericht zegt voor september maar ik ben het grootste deel van augustus weg en zou toch jammer zijn als ze precies dan dat modem komen brengen...
Verwijderd
Heeft iemand al een link waar ik mobiel internet van ziggo kan bestellen? Dat zou er toch vandaag moeten zijn?
Ik kan het nergens vinden op de site?
Edit: even verversen helpt:
https://www.ziggo.nl/#producten/mobiel-internet/
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 12:40 ]
En daar hebben we de rede van het wifi modem met ingebouwde router beheerd door ziggo
Nothing to see here
Verwijderd
Zo, voor de vakantie in Nederland even een abonnement op mobiel internet basis met gratis usb modem genomen. Kost me 10 euro voor het internet + 9,50 euro verzendkosten = 20 euro voor 500 mb internetten (daarna gaat de snelheid omlaag, maar kan je wel blijven internetten, dus geen extra kosten). Ideaal voor op de camping.
Op de camping is wel een wifi netwerk, maar dit lijkt me handiger (qua prijs gelijk). En ik zeg het na de vakantie gelijk op. Daarna heb ik de gratis usb modem en kan ik voor een volgende vakantie het sim only abonnement nemen dat goedkoper is
Goede tip voor iedereen die in Nederland op vakantie gaat en dus nog geen usb modem heeft voor zijn/haar laptop.
Op de camping is wel een wifi netwerk, maar dit lijkt me handiger (qua prijs gelijk). En ik zeg het na de vakantie gelijk op. Daarna heb ik de gratis usb modem en kan ik voor een volgende vakantie het sim only abonnement nemen dat goedkoper is

Goede tip voor iedereen die in Nederland op vakantie gaat en dus nog geen usb modem heeft voor zijn/haar laptop.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 12:55 ]
Lycamobile: Gratis sim. Gratis 7.50 beltegoed. Gratis 100% extra beltegoed. Gratis 300mb per maand.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:53:
Waarom zou je meer dan 1x beltegoed (10 euro) betalen voor 27.50 euro aan totaal beltegoed
Zouden ze dit bij ziggo niet gratis icm een normaal internet abo gaan aanbieden net zoals bij kpn??Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:39:
Heeft iemand al een link waar ik mobiel internet van ziggo kan bestellen? Dat zou er toch vandaag moeten zijn?
Vindt 19,95 voor een 500mb abo nog best wel behoorlijk...
Ik heb vandaag een Cisco modem gekregen (EPC3925), volgens de, overigens erg aardige, monteur was dit de eerste keer dat hij deze installeerde. Heb geen idee wat het verschil is met de Ubee, maar de interface is ook allemaal erg Ziggo en heeft veel van mijn oude Linksys WRT-54G router (wat ook niet raar is, allebei cisco)...
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Heb ik ook last van. En ik woon in Overijssel, 8111 met een Cisco epc3212 modem en 40Mbit verbinding. Bij mij is het begonnen sinds drie weken geleden.Cubic X schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:41:
[...]
Normaal gesproken haal ik makkelijk 40Mb/s (de snelheid die ik zou moeten hebben), maar sinds april/mei van dit jaar is het echt enorm slecht. Jaren geen last van enig storing of snelheidsverlies, alles ging perfect...tot begin dit jaar. De snelheid zakt vaak in (sinds vanochtend half tien heb ik bijvoorbeeld maar 0.5Mb/s down, heb modem al 2x gereset...) en soms ligt het er helemaal uit. Ik denk dat het komt omdat Ziggo zo snel de snelheden heeft verhoogd, terwijl hun infrastructuur dit niet aankan...sinds de laatste verhoging is het zo instabiel als de pest.
Vreemde is dat het modem zich niet hersteld nadat de verbinding weggevallen is.
Het is bijna elke keer in de nacht voorgekomen, zodat je in de ochtend het modem even uit kan doen. Maar 1 keer had ik het niet door en toen was het de hele dag geen internet en telefoon. En laatst een keer na 10 uur in de ochtend.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Vista icm Atheros is geen succesverhaal. Ook niet met andere routers.
Met name de AR5007 heeft problemen.
Geen idee wat het probleem precies is, ik los het liever gewoon op
[ Voor 6% gewijzigd door Timmert op 18-07-2011 22:31 ]
Verwijderd
Ik ga het alleen voor de vakantie gebruiken, daarna zeg ik het weer op. Ik gebruik het alleen om de kranten te downloaden (vanuit abonnementen op de papieren edities die ik tijdens de vakantie niet kan lezen) en om op buienradar te kijken. Misschien nog even de tv gids erbij zoeken op internet of wat info over een boek opzoeken dat ik lees. Veel meer doe ik er niet mee, dus met 500 mb heb ik wel genoeg.tiesvts schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:56:
Zouden ze dit bij ziggo niet gratis icm een normaal internet abo gaan aanbieden net zoals bij kpn??
Vindt 19,95 voor een 500mb abo nog best wel behoorlijk...
Ik heb de afgelopen tijd veel aanbieders bekeken, maar ze waren allemaal duurder dan ziggo omdat je vaak zo'n losse usb modem moet aanschaffen of hogere aansluitkosten hebt.
Ik heb vanmiddag rond 12:00 besteld, rond 21:00 kreeg ik mail met track en trace code en net gekeken en het pakket is al gesorteerd in het distributiecentrum van de tpg post. Heel netjes, dat had ik niet verwacht. Misschien komt het wel omdat ik een van de eerste ben, maar ik heb het anders meegemaakt in het @home tijdperk. Erg fijn dit.
Mijn laptop kan niks met alleen een simSkinkie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:32:
Lycamobile: Gratis sim. Gratis 7.50 beltegoed. Gratis 100% extra beltegoed. Gratis 300mb per maand.
En ik heb een Sonim telefoon, onverwoestbaar, maar zonder internet opties en wel een blackberry van het werk, maar dan ga ik werkmails lezen en dat is niet de bedoeling van de vakantie, die heb ik dus op het werk laten liggen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 22:36 ]
Nouja ik heb zo'n dongle van de NS gehad. Met zo'n t-mobile prepaid sim. (Heb die nog niet aan de gang gekregen onder Linux...) maar m'n android kan gewoon AP spelen... dus voldoet ook wel.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:31:
Mijn laptop kan niks met alleen een sim
En ik heb een Sonim telefoon, onverwoestbaar, maar zonder internet opties en wel een blackberry van het werk, maar dan ga ik werkmails lezen en dat is niet de bedoeling van de vakantie, die heb ik dus op het werk laten liggen.
Ik lees hier veel negatieve reacties op het modem. Zijn er ook mensen waarbij het prima werkt? Ik hoopte namelijk ook geen kosten voor een router te hebben. Wil namelijk Internet Z-2 in Groningen, Vinkhuizen. Iedereen die ik ken met Ziggo haalt de max. snelheid. Ik hoop dus ook de volledige 30Mbit aan te kunnen tikken.
Weet iemand wat er verder gebeurd als je aanvinkt al televisiesignaal te hebben? Wordt er dan iets gekoppeld? Wij hebben namelijk hier al televisiesignaal liggen, maar er wordt niet voor betaald op de een of andere manier.
Weet iemand wat er verder gebeurd als je aanvinkt al televisiesignaal te hebben? Wordt er dan iets gekoppeld? Wij hebben namelijk hier al televisiesignaal liggen, maar er wordt niet voor betaald op de een of andere manier.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Voor zover ik het weet kun je internet van ziggo niet nemen zonder ook TV te nemen. Vroeger toen mijn vrouw nog studeerde hadden ze ook al TV (en ze betaalden er niet voor) toen ze internet wilden nemen. UPC probeerde ze toen ook nog met terugwerkende kracht laten betalen voor TV. Met terugwerkende kracht bedoel ik dus betalen vanaf het moment dat er op het laatst voor betaald was. Pas toen de huisgenoot (die internet wilde) aangaf dat hij nooit tv had gekeken en er pas sinds kort woonde kreeg hij (na veel moeite) een internetabonnement, maar hij moest ook gelijk even TV afnemen...MsG schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:02:
Ik lees hier veel negatieve reacties op het modem. Zijn er ook mensen waarbij het prima werkt? Ik hoopte namelijk ook geen kosten voor een router te hebben. Wil namelijk Internet Z-2 in Groningen, Vinkhuizen. Iedereen die ik ken met Ziggo haalt de max. snelheid. Ik hoop dus ook de volledige 30Mbit aan te kunnen tikken.
Ja klopt, je moet als je aangeeft geen signaal te hebben, ook tv erbij nemen. Immers de bitjes komen via het tv-draadje binnen. Net als dat je bij ADSL voor KPN betaald. Maar ik vroeg me af als je dat rondje aanvinkt ipv "we hebben geen tv" waardoor we 16,95 extra per maand kwijt zijn. er nog gegevens over het huidige televisie-abbo worden gevraagd. Zo niet, dan wil ik het wel een kans geven het te proberen.
Als ze ons aanslaan voor tv ga ik wel naar een andere aanbieder, zij sluiten het signaal niet af, niet mijn probleem
.
Als ze ons aanslaan voor tv ga ik wel naar een andere aanbieder, zij sluiten het signaal niet af, niet mijn probleem
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik denk dat je van een koude kermis gaat thuiskomen ....Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:53:
Zo, voor de vakantie in Nederland even een abonnement op mobiel internet basis met gratis usb modem genomen. Kost me 10 euro voor het internet + 9,50 euro verzendkosten = 20 euro voor 500 mb internetten (daarna gaat de snelheid omlaag, maar kan je wel blijven internetten, dus geen extra kosten). Ideaal voor op de camping.
Je zal niet maandelijkse abo's hebben, maar het eerste jaar 'vast' zitten ( alleen de eerste 4 maanden á 9,95 )
dus totaal zo'n 205 euro, en DAARNA maandelijks opzegbaar
Dan zal het camping abo vast voordeliger zijn
Zeg je dat je al tv hebt, dan wordt internet gekoppeld aan het tv abonnement (klant nummer e.d.), omdat je geen abonnement hebt bij ziggo loopt de aanvraag waarschijnlijk vast en wordt deze geweigerd.MsG schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:12:
Als ze ons aanslaan voor tv ga ik wel naar een andere aanbieder, zij sluiten het signaal niet af, niet mijn probleem.
Je moet bij de aanvraag opgeven dat je nu geen tv hebt. Dan komt alles gewoon goed, je hoeft echt niet met terugwerkende kracht te betalen. Ze weten niet dat je voorheen gratis keek. Het komt vaker voor dat ziggo de kabel in de wijkkast niet loshaalt. Mocht je in een flat wonen dan kan ziggo vaak niet eens bij de jouw fysieke aansluiting omdat die dan in de flat zit.
Neem je internet, dan moet je ook voor tv betalen.
Neem je een alles in 1, zit die 16.95 bij de prijs in.
[ Voor 52% gewijzigd door job op 19-07-2011 03:06 ]
Mwah, de kabelabonnementen kan je ook gewoon per maand opzeggen zonder dat je er een jaar aan vast zit. Dat is het mooie van Ziggo. Ook ideaal als KPN je ADSL-verhuizing heeft verneukt, kan je in de tussentijd vrijblijvend Ziggo gebruiken.FreshMaker schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 02:21:
[...]
Ik denk dat je van een koude kermis gaat thuiskomen ....
Je zal niet maandelijkse abo's hebben, maar het eerste jaar 'vast' zitten ( alleen de eerste 4 maanden á 9,95 )
AFAIK heb je een maand opzegtermijn, dus over het algemeen zit je er 2 maand aan vast.
Verwijderd
Op de site staat maandelijks opzegbaar? Ik kijk straks wel even wat in de brief staat die erbij zit. Ik kan in iedergeval nergens terugvinden dat de minimale looptijd een jaar is. De info is er ook niet heel helder over, maar het kan goed dat ik weer eens iets mis op die *kuch* goed te navigeren ziggo site.FreshMaker schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 02:21:
[...]
Ik denk dat je van een koude kermis gaat thuiskomen ....
Ik zal hier straks een paar foto's en dergelijke plaatsen als het pakketje aankomt, de postbode is al onderweg.
Edit: kom net een paar sites tegen, te weten:
https://mijn.ziggomobiel.nl/
https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/mobiel/
https://static.ziggo.nl/i..._v1.0_web_tcm14-16386.pdf
Edit 2:
Ik kwam net in mijn ziggo een knop opzeggen tegen en heb het abonnement gelijk opgezegd zodat ik er maar 1 maand en 1 dag aan vast zit
Dit stond bij het opzeggen:
Dus per 19/8 heb ik geen mobiel internet meer, prima geregeld voor de vakantie. Wellicht niet helemaal de bedoeling van Ziggo, maar ze verdienen genoeg aan mijDe abonnementen van Ziggo zijn elke dag opzegbaar. De opzegtermijn van één maand gaat in op de dag dat Ziggo de opzegging ontvangt. Ontvangen we bijvoorbeeld op 12 oktober de opzegging, dan wordt het abonnement per 12 november beëindigd. Over de laatste maand betaalt u alleen abonnementsgeld voor het aantal dagen dat het abonnement in die maand nog aktief was.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 09:42 ]
De negatieve punten van het modem zijn:MsG schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:02:
- Standaard te strakke firewall, waardoor browsen traag worden (oplossing: schakel IP Flood detection uit)
- WiFi bereik niet denderend, maar ook niet slechter dan een gemiddeld 50 euro huis-tuin-keukenroutertje.
Verder is het een prima ding. Ik heb er inmiddels tientallen geinstalleerd en weinig problemen meegemaakt
Wat nog een kritiek punt is. ook al staat ip flood detection uit, dan nog verslikt de modem zich op grote aantallen connecties. Bij gebruik van torrents ging ie bij mij na een paar minuten stagneren, om na een tijdje weer verder te gaan.Timmert schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:51:
[...]
De negatieve punten van het modem zijn:
- Standaard te strakke firewall, waardoor browsen traag worden (oplossing: schakel IP Flood detection uit)
- WiFi bereik niet denderend, maar ook niet slechter dan een gemiddeld 50 euro huis-tuin-keukenroutertje.
Verder is het een prima ding. Ik heb er inmiddels tientallen geinstalleerd en weinig problemen meegemaakt
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Is dat alleen als je het modem ook laat routeren of ook in bridge mode?kmf schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:16:
[...]
Wat nog een kritiek punt is. ook al staat ip flood detection uit, dan nog verslikt de modem zich op grote aantallen connecties. Bij gebruik van torrents ging ie bij mij na een paar minuten stagneren, om na een tijdje weer verder te gaan.
alleen bij router-mode natuurlijk. bij bridge mode heb je geen interface meer.DRAFTER86 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:51:
[...]
Is dat alleen als je het modem ook laat routeren of ook in bridge mode?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Mmm, ziggo mobiel doet het hier nog niet.
Ik heb net met de helpdesk gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ik had vanochtend op de knop opzeggen geklikt zodat ik over een maand het abonnement beëindig heb, maar ziggo heeft per direct (nog voordat ik de mobiele set ontving) alles al opgezegd en nu kan ik er geen gebruik van maken.
Ik had het idee om af en toe een maand af te nemen als ik op de camping ben (we hebben daar een sta caravan als 2e huisje). Maar dat was niet mogelijk, ik moet dan elke keer een nieuw abonnement afsluiten is mij nu duidelijk (niet echt ideaal).
Maar voor nu zit het even vast, ik word straks teruggebeld als het uitgezocht is. Ik wil het namelijk wel een maand proberen.
De dongle is wel ideaal, er kan een geheugenkaartje in zodat je er ook zaken in kan opslaan en je kan er ook met wifi netwerken mee surfen en dat als 1e prioriteit ingeven. De wifi antenne is ook sterker dan de standaard antenne in mijn laptop, dat was een aantal jaren geleden (toen had ik een dongle voor de speedtouch 716 router) wel anders.
Zo ziet het pakket eruit als je het ontvangt:

En dit is de dongle:

Meer volgt als ik hem aan de praat heb.
Ik heb net met de helpdesk gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ik had vanochtend op de knop opzeggen geklikt zodat ik over een maand het abonnement beëindig heb, maar ziggo heeft per direct (nog voordat ik de mobiele set ontving) alles al opgezegd en nu kan ik er geen gebruik van maken.
Ik had het idee om af en toe een maand af te nemen als ik op de camping ben (we hebben daar een sta caravan als 2e huisje). Maar dat was niet mogelijk, ik moet dan elke keer een nieuw abonnement afsluiten is mij nu duidelijk (niet echt ideaal).
Maar voor nu zit het even vast, ik word straks teruggebeld als het uitgezocht is. Ik wil het namelijk wel een maand proberen.
De dongle is wel ideaal, er kan een geheugenkaartje in zodat je er ook zaken in kan opslaan en je kan er ook met wifi netwerken mee surfen en dat als 1e prioriteit ingeven. De wifi antenne is ook sterker dan de standaard antenne in mijn laptop, dat was een aantal jaren geleden (toen had ik een dongle voor de speedtouch 716 router) wel anders.
Zo ziet het pakket eruit als je het ontvangt:

En dit is de dongle:

Standaard is het WPA2 tkip+eas staat me bij, kun je beter alleen eas van maken.Timmert schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:51:
[...]
De negatieve punten van het modem zijn:
Verder werkt hij hier prima.
Verwijderd
Het gaat langer dan een dag duren met het mobiele internet voor onze laptop. Ziggo begrijpt het niet waar het fout zit. Ik ga er maar vanuit dat het vrijdag opgelost is, anders annuleer ik alles (mag binnen 7 dagen) en stuur ik het pakketje retour en loop ik de belcompany ofzo binnen om iets prepaids te halen zodat ik de zomer doorkom met wat draadloos internet voor de laptop.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:13:
Maar het zou me sterk lijken als het vrijdag niet opgelost is, maar het is een veel lastiger probleem dan ik dacht begreep ik van de helpdesk. Kennelijk is er geen knopje om een abonnement dat afgesloten is open te zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 16:29 ]
Dat is mooi kloten. Ik heb eigenlijk geen zin om er een aparte router aan te hangen.kmf schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:16:
[...]
Wat nog een kritiek punt is. ook al staat ip flood detection uit, dan nog verslikt de modem zich op grote aantallen connecties. Bij gebruik van torrents ging ie bij mij na een paar minuten stagneren, om na een tijdje weer verder te gaan.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Genoeg losse routers die zich ook in torrents verslikken. Duizenden torrent connecties bijvoorbeeld kan het ding niet aan, dus daar moet je als eerste naar kijken (in je torrent client dus).
[ Voor 13% gewijzigd door job op 19-07-2011 18:34 ]
Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan ik indertijd. Een vastgelopen aanvraag duurde bij mij meer dan 3 weken om alles werkend te krijgen: Omdat dit niet "met een knopje" kan, moet het manueel. En ik heb het idee dat die afdeling redelijk onderbezet is oid.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:13:
[...]Maar het zou me sterk lijken als het vrijdag niet opgelost is, maar het is een veel lastiger probleem dan ik dacht begreep ik van de helpdesk. Kennelijk is er geen knopje om een abonnement dat afgesloten is open te zetten.
Maargoed, mijn ervaring hiermee is inmiddels ook al weer even geleden, dus wellicht valt het nu mee.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Laten we het hopen, anders moet ik helaas het annuleren bij ziggo en alles (denk ik) terugsturen. Daar heb ik gelukkig 7 dagen de tijd voor. Zal morgen alvast even een briefje schrijven om op te sturen zodat ik binnen de termijn van 7 dagen val.TFHfony schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:15:
Maargoed, mijn ervaring hiermee is inmiddels ook al weer even geleden, dus wellicht valt het nu mee.
Daarnet kreeg mijn cisco hd recorder zomaar een update. Ging ie restarten e.d., tijdens primetime. Lekker handig geregeld...
Ik heb inmiddels meer dan een jaar een alles-in-een pakket. Bij de levering van het pakket door TNT ging destijds wat "verkeerd". Internet en TV werd na wat contact met de klantenservice keurig geleverd, maar in Mijn-Ziggo staat mijn aanvraag nog steeds op "in-behandeling"TFHfony schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:15:
[...]
Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan ik indertijd. Een vastgelopen aanvraag duurde bij mij meer dan 3 weken om alles werkend te krijgen: Omdat dit niet "met een knopje" kan, moet het manueel. En ik heb het idee dat die afdeling redelijk onderbezet is oid.

De administratie en probleemoplossing bij niet-standaard gevallen is bij dergelijke grote bedrijven helaas nog niet goed geregeld, alhoewel met de komst van de Webcare en Twitter-teams er een grote stap gemaakt is.
Je kan automatisch updaten uitzetten volgens mij.kmf schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:20:
Daarnet kreeg mijn cisco hd recorder zomaar een update. Ging ie restarten e.d., tijdens primetime. Lekker handig geregeld...
Verwijderd
Ik heb er ook een hard hoofd in, maar ziggo mobiel is nieuw, dus ze hebben vast wat mankracht achter de hand. En als het vrijdag niet werkt zeg ik het gewoon binnen de week opzegtermijn op. Dikke kans dat die opzegging natuurlijik niet goedgaat, maar aangezien het abonnement nu al gestopt is ben ik ook niet meer dan 20 euro kwijt aan schade en ik ga me er ook niet druk om maken verder.WoC schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:41:
De administratie en probleemoplossing bij niet-standaard gevallen is bij dergelijke grote bedrijven helaas nog niet goed geregeld, alhoewel met de komst van de Webcare en Twitter-teams er een grote stap gemaakt is.
Waag er vrijdag nog een telefoontje aan en als dat niet lukt bellen ze mij vanzelf wel als het probleem is opgelost en dan geef ik wel aan dat ik voor een alternatief heb gekozen en zie ik wel hoe Ziggo het oplost. In het verleden heb ik ook weleens korting ontvangen omdat iets niet goed gelopen was, dan bel ik terzijnertijd wel naar die afdeling toe.
Ik moet bij dit soort dingen altijd aan mijn vader denken. Die had een keer een mail naar kpn gestuurd om informatie te ontvangen over digitenne. Kpn beschouwde een informatieverzoek als een aanmelding en sloot mijn vader van xs4all af waardoor hij niet meer kon telewerken en wilden hem aansluiten op kpn internet (installatiepakket kreeg hij ook tot 3 keer toe en 3 keer teruggestuurd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 09:16 ]
Verwijderd
Net door Ziggo gebeld en alles is weer werkende. Netjes geregeld, gisteren aangemeld en 24 uur later alles werkende.
Heb even kort getest (heb een bundel van 500mb genomen, dus kan niet heel intensief testen). Binnen werkt het in mijn huis niet lekker, maar woon ook in Friesland en het huis is erg goed geïsoleerd / dikke muren, dus dat verbaast me niet zo (heb ook niet een basis draadloosnetwerk thuis omdat ik anders amper op de 1e verdieping bereik heb).
Buiten gaat het beter. Als ik verbind met het 3G netwerk krijg ik hier 2 streepjes (van de 5). Met een speedtest haal ik 3Mbit download en 0,5Mbit uploadsnelheid (ik kan maximaal 3,5Mbit down en 1,5Mbit up halen met mijn abonnementsvorm. Prima dus lijkt mij aangezien het hier niet zo dicht bezaaid is et antennes voor mobiele diensten.
Een speedtest kost wel bijna 7MB zie ik in de statistieken (dat down we dus niet meer, dat is een flinke hap uit mijn bundeltje
). Heb nog even www.telegraaf.nl bezocht en die vraagt 800KB.
In Friesland dus niet echt handig om mee te downloaden, maar voor campinggebruik (wat ik ermee ga doen) is het prima, je kan een website opvragen, je kan telebankieren en even je mail checken.
Nu begrijp ik dat als de 500mb op is we overgaan op 128kbps. Prima lijkt me, ik heb jaren op een 56k modempje gewerkt (maar toen waren de sites wellicht ook minder groot). Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het nu met de fair use policy zit, maar ik neem aan dat het wel meevalt als je gewoon wat gaat zitten surfen. Downloaden doe je toch niet met 3Mbit down. Althans ik niet, maar ben ook mijn 120mbit verbinding thuis en een gigabitverbinding op het werk gewend.
Al met al een dikke aanrader en goede service van Ziggo. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden een paar keer contact met de helpdesk gehad heb met lastige problemen (tv zenders die verdwenen waren ondanks mijn abonnementen, mobiel internet waarvan ik afgesloten was en nog wat zaken) en ze zijn allemaal perfect opgelost. De helpdesk is echt een stuk beter dan 2 jaar geleden.
Heb even kort getest (heb een bundel van 500mb genomen, dus kan niet heel intensief testen). Binnen werkt het in mijn huis niet lekker, maar woon ook in Friesland en het huis is erg goed geïsoleerd / dikke muren, dus dat verbaast me niet zo (heb ook niet een basis draadloosnetwerk thuis omdat ik anders amper op de 1e verdieping bereik heb).
Buiten gaat het beter. Als ik verbind met het 3G netwerk krijg ik hier 2 streepjes (van de 5). Met een speedtest haal ik 3Mbit download en 0,5Mbit uploadsnelheid (ik kan maximaal 3,5Mbit down en 1,5Mbit up halen met mijn abonnementsvorm. Prima dus lijkt mij aangezien het hier niet zo dicht bezaaid is et antennes voor mobiele diensten.
Een speedtest kost wel bijna 7MB zie ik in de statistieken (dat down we dus niet meer, dat is een flinke hap uit mijn bundeltje

In Friesland dus niet echt handig om mee te downloaden, maar voor campinggebruik (wat ik ermee ga doen) is het prima, je kan een website opvragen, je kan telebankieren en even je mail checken.
Nu begrijp ik dat als de 500mb op is we overgaan op 128kbps. Prima lijkt me, ik heb jaren op een 56k modempje gewerkt (maar toen waren de sites wellicht ook minder groot). Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het nu met de fair use policy zit, maar ik neem aan dat het wel meevalt als je gewoon wat gaat zitten surfen. Downloaden doe je toch niet met 3Mbit down. Althans ik niet, maar ben ook mijn 120mbit verbinding thuis en een gigabitverbinding op het werk gewend.
Al met al een dikke aanrader en goede service van Ziggo. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden een paar keer contact met de helpdesk gehad heb met lastige problemen (tv zenders die verdwenen waren ondanks mijn abonnementen, mobiel internet waarvan ik afgesloten was en nog wat zaken) en ze zijn allemaal perfect opgelost. De helpdesk is echt een stuk beter dan 2 jaar geleden.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 14:46 ]
hmm had net maar 8 mb download en 0.3 mb upload en 55ms ping met ziggo speedtest...
postcode 4201
effe mijn nieuwe ubee(met wifi) modem gereboot en alles lijkt weer normaal....
mijn mijn oude ubee modem(zonder wifi) had ik hier geen last van, maar daar kreeg ik weer dat ie zichzelf soms reboot als ik werd opgebeld.
hebben meer mensen hier last van?
postcode 4201
effe mijn nieuwe ubee(met wifi) modem gereboot en alles lijkt weer normaal....
mijn mijn oude ubee modem(zonder wifi) had ik hier geen last van, maar daar kreeg ik weer dat ie zichzelf soms reboot als ik werd opgebeld.
hebben meer mensen hier last van?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Ik heb de stappen die Magnetra hier uitlegt uitgevoerd (zie post 3 http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=32135). Het werkt prima, met 1 nadeel: ik kan hierna wel in mijn Belkin router maar niet meer in de Ubee komen. Beide apparaten zitten in de zelfde ip range: Ubee heeft 192.168.1.254 en de Belkin 192.168.1.1. Doe ik nu iets fout? Herkent iemand dit ptobleem? Of beter, kent iemand de oplossing voor dit probleem?
Sinds één dag nu Ziggo en helemaal tevreden. Alleen een klein vraagje: als je een HD programma opneemt (met DD 5.1) en dit later afspeelt is het geluid stereo. Klopt het dat de interactieve HD recorder geen DD 5.1 geluid opneemt? Of heb ik iets in de instellingen verkeerd staan?
Nou Ziggo is weer goed bezig in de communicatie. Krijg ik brief dat de telefoontarieven wijzigen. Er staat letterlijk in de brief dat het tarief naar vast omhoog gaat en dat het naar mobiel bellen goedkoper wordt... Blijken dus beide tarieven gewoon te stijgen.
Bovendien waren ze ook zo slim om de oude tarieven maar niet te vermelden voor het gemak, nee die moest je weer opzoeken. Erg amateuristisch.

Bovendien waren ze ook zo slim om de oude tarieven maar niet te vermelden voor het gemak, nee die moest je weer opzoeken. Erg amateuristisch.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik wil Ziggo geen veer in de reet duwen maar mobile telefonie kost nu toch 15 cent/minuut en dat gaat naar 8 cent/minuut. Hoezo gaan beide tarieven dan omhoog of zie ik iets over het hoofd?MrFl0ppY schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:02:
Nou Ziggo is weer goed bezig in de communicatie. Krijg ik brief dat de telefoontarieven wijzigen. Er staat letterlijk in de brief dat het tarief naar vast omhoog gaat en dat het naar mobiel bellen goedkoper wordt... Blijken dus beide tarieven gewoon te stijgen.![]()
Testing, one, two ...
Bellen naar vaste telefoonnummers gaat van 0,03 naar 0,08. Dat verschilt 250%!
Hier in Utrecht (3572) sinds een dag een behoorlijk trage verbinding (alles in 1 extra). Anderen ook?
Dan is die 10 euro per maand voor vast naar vast gratis er nog sneller uit.F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:22:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Persoonlijk heb ik alles in een plus (middelste pakket) maar heb in het begin nooit gekozen voor interactieve TV. nu krijgen nieuwe abonnees die decoder voor 99 euro, maar is hij voor bestaande klanten nog 460 euro! ik ben dus bereid mijn maandelijkse bedrag te verhogen voor het interactieve deel, maar krijg dan 0,0 korting op de aanschafprijs van de decoder. weet iemand een decoder van een ander merk die minder kost dan 460 euro?
In de nieuwsbrief van Ziggo stond dat bestaande klanten hem ook voor 199euro kunnen bestellen. Dus even bellen en dan is het geregeld.capsoft schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:28:
Persoonlijk heb ik alles in een plus (middelste pakket) maar heb in het begin nooit gekozen voor interactieve TV. nu krijgen nieuwe abonnees die decoder voor 99 euro, maar is hij voor bestaande klanten nog 460 euro! ik ben dus bereid mijn maandelijkse bedrag te verhogen voor het interactieve deel, maar krijg dan 0,0 korting op de aanschafprijs van de decoder. weet iemand een decoder van een ander merk die minder kost dan 460 euro?
@jongetje, bedankt! stukken beter dan 460 euro!
ik had tussen de 523 pagina's ook nog deze reactie gevonden van ghost:
Ghost81 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
ik had tussen de 523 pagina's ook nog deze reactie gevonden van ghost:
Ghost81 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
Dan is het dus bijna even duur als naar mobiel?F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:22:
Kan er iemand wel inloggen in "MIJN ZIGGO" al 2 dagen kom ik niet verder dan het aanmeld scherm met IE en FF
P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO
Hmz, doet het inderdaad niet:
The connection was reset
The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
moments.
If you are unable to load any pages, check your computer's network
connection.
If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
that Firefox is permitted to access the Web.
The connection was reset
The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
moments.
If you are unable to load any pages, check your computer's network
connection.
If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
that Firefox is permitted to access the Web.
Heb hem voor €99,- als nieuwe klant aangeschaft, maar had hem al snel op marktplaats staan. Alleen al het feit dat je met deze Cisco de zenders niet kunt sorteren maakt hem voor mij een onding.jongetje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:42:
[...]
In de nieuwsbrief van Ziggo stond dat bestaande klanten hem ook voor 199euro kunnen bestellen. Dus even bellen en dan is het geregeld.
Voor de rest heel tevreden over mijn alles-in-1 pakket. Prijs kwaliteitsverhouding is dik in orde.
Kom er al wel langer niet op.Hurricane Jac schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:54:
Kan er iemand wel inloggen in "MIJN ZIGGO" al 2 dagen kom ik niet verder dan het aanmeld scherm met IE en FF
Ik geloof ook niet dat Ziggo mij nog langer als klant wil. Inmiddels in 3 weken tijd al 4x proberen AIE af te sluiten. Twee keer via de site en twee keer telefonisch. En nog steeds hebben ze geen order van mij ontvangen (hoe raar, ik van die via de site wel als email) en telefonisch schijnt ook zo weer te verdwijnen?
Zeg dan gewoon dat je mij niet als klant wenst, zoek ik verder naar een alternatief. Het blijkt helaas na 5½ jaar (zolang nu weg als klant) nog steeds een grote puinhoop daar helaas.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
eeuh, dat is volgens mij een euvel wat zo'n beetje alle decoders hebben hoor (tenminste .. die ik tot nu toe gehad heb). Het enige wat je kunt doen is een favorieten-lijst maken.WouterHelm schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:41:
[...]
Heb hem voor €99,- als nieuwe klant aangeschaft, maar had hem al snel op marktplaats staan. Alleen al het feit dat je met deze Cisco de zenders niet kunt sorteren maakt hem voor mij een onding.
Voor de rest heel tevreden over mijn alles-in-1 pakket. Prijs kwaliteitsverhouding is dik in orde.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nee laatste dagen lukte het me ook niet meer.Hurricane Jac schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:54:
waarschijnlijk zijn ze er zelf ook al achter gekomen dat er iets niet klopte: MIJN ZIGGO is namelijk het hele weekend gesloten ivm groot onderhoud.
Zal ook wel met de nieuwe TV abbo's te maken hebben.
Ja, maar ik heb net zo'n nieuwe cisco en mooi dat dat ding de hele tijd terugspringt naar de standaard (en dus veel te lange) lijst. Mis ik iets of kan ie echt niet onthouden dat ik fav lijst 1 wil BLIJVEN zien?Yucko schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:54:
[...]
eeuh, dat is volgens mij een euvel wat zo'n beetje alle decoders hebben hoor (tenminste .. die ik tot nu toe gehad heb). Het enige wat je kunt doen is een favorieten-lijst maken.
Heel de ziggo.nl site doet het hier al een tijdje niet ...Erpeet schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:18:
[...]
Nee laatste dagen lukte het me ook niet meer.
waarschijnlijk zijn ze er zelf ook al achter gekomen dat er iets niet klopte: MIJN ZIGGO is namelijk het hele weekend gesloten ivm groot onderhoud.
Zal ook wel met de nieuwe TV abbo's te maken hebben.
Alsof ze mee lezen, hij doet het weer
[ Voor 5% gewijzigd door Staatslot op 23-07-2011 15:02 ]
Helaas heeft ook de vervanger van de Cisco DVB 8455 hetzelfde euvel als zijn voorganger. Soms op standby springen tijdens het zappen. Sowieso is het apparaat soms ERG traag met zappen of reageren op de afstandsbediening in het algemeen. Bovendien moet je echt goed richten. Hoewel via de grond mikken beter (!) werkt dan rechtsreeks mikken.
Vaag apparaat.
Morgen maar weer eens bellen met de helpdesk. Het wordt tijd voor een ander type decoder...
Vaag apparaat.
Morgen maar weer eens bellen met de helpdesk. Het wordt tijd voor een ander type decoder...
Verwijderd
Gisteren mijn interactieve HD recorder ontvangen. Bij het openen van de doos zie ik dat Ziggo een nieuwe smartcard heeft toegestuurd.
Nu had ik al een Humax IR-FOX C met smartcard. Kan ik nu gewoon de nieuwe smartcard activeren of mijn huidige smartcard uit de oude Humax ontvanger overzetten?
Nu had ik al een Humax IR-FOX C met smartcard. Kan ik nu gewoon de nieuwe smartcard activeren of mijn huidige smartcard uit de oude Humax ontvanger overzetten?
De oude doet het gwoon. Maarreh, dat had je toch wel even kunnen proberen?
Je kunt 3 smartcards per adres activeren. Als je de nieuwe niet nodig hebt kun je hem beter verkopen zonder te activeren want dan zit de preview periode er nog bij.
Je kunt 3 smartcards per adres activeren. Als je de nieuwe niet nodig hebt kun je hem beter verkopen zonder te activeren want dan zit de preview periode er nog bij.
Sinds een tijdje zendt Ziggo op kanaal 15 Formule 1 in HD uit. Leuk natuurlijk, alleen hapert dit beeld bij mij heel erg. Andere HD zenders hebben hier geen last van, BER staat op 0. Er ontstaan geen blokjes o.i.d. maar het beeld staat gewoon steeds even stil en gaat weer verder. Zenders heb ik al een keer opnieuw laten zoeken zonder succes. Decoder is een Humax 5000c
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Iemand een idee wat dit kan zijn?
To dare is to do
[quote]Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:50:
Gisteren mijn interactieve HD recorder ontvangen. Bij het openen van de doos zie ik dat Ziggo een nieuwe smartcard heeft toegestuurd.
[/
Wil je misschien wat ervaringen delen met de interactieve ontvanger?
Ben ook voornemens om hem aan te schaffen,
BVD
[/
Wil je misschien wat ervaringen delen met de interactieve ontvanger?
Ben ook voornemens om hem aan te schaffen,
BVD
[ Voor 7% gewijzigd door henkna op 24-07-2011 14:24 ]
Verwijderd
Ontvanger is top en kut. Top omdat hij het doet en de kwaliteit prima is, kut omdat de 2de tuner niet een 2de programma op kan nemen.
Voor de rest tevreden. Vandaag lag de ITV eruit, maar na 2 tweets ging de TD kijken en nu doet ie het weer
En die smartcards is een drama, de smartcard die bij de ontvanger zat geactiveerd en daar heb je dan in de freeview periode geem ITV op. Op mijn andere 2 kaartjes (waarvan 1 van dag 1 digitale TV van Casema) geen probleem. Maar dat schijnt aan de niet aanwezige freeview periode te liggen. Heel apart.
Voor de rest tevreden. Vandaag lag de ITV eruit, maar na 2 tweets ging de TD kijken en nu doet ie het weer
En die smartcards is een drama, de smartcard die bij de ontvanger zat geactiveerd en daar heb je dan in de freeview periode geem ITV op. Op mijn andere 2 kaartjes (waarvan 1 van dag 1 digitale TV van Casema) geen probleem. Maar dat schijnt aan de niet aanwezige freeview periode te liggen. Heel apart.
Het lukt mij niet om de ITV ontvanger te bestellen... Als ik op de bestelknop druk, krijg je een nieuwe pagina met een laadanimatie, maar daar blijft het bij.
"Wegens groot onderhoud is Mijn Ziggo dit weekend niet bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak."F4T4L_3RR0R schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:34:
Het lukt mij niet om de ITV ontvanger te bestellen... Als ik op de bestelknop druk, krijg je een nieuwe pagina met een laadanimatie, maar daar blijft het bij.
Misschien heeft het daarmee te maken?
Ik vroeg me af of meer mensen hetzelfde probleem hebben als ik
Ik heb namelijk bij het downloaden van grote bestanden, zoals iso's crc errors.
De standaard helpdesk kon mij, nadat ik het modem (draadloze uwee) had gereset, netwerkkabels vervangen, bekabeling oap --) modem opnieuw aansluiten, geen adviezen meer geven. Rest nog hulp van de helpdesk plus, a 65 ct per minuut.
Op het ziggo forum werd nog geadviseerd ip flooding en firewall uit te zetten. alkes zonder resultaat.
Herkent iemand dit, en nog belangrijker, weet iemand een oplossing?
De standaard helpdesk kon mij, nadat ik het modem (draadloze uwee) had gereset, netwerkkabels vervangen, bekabeling oap --) modem opnieuw aansluiten, geen adviezen meer geven. Rest nog hulp van de helpdesk plus, a 65 ct per minuut.
Op het ziggo forum werd nog geadviseerd ip flooding en firewall uit te zetten. alkes zonder resultaat.
Probeer Memtest eens, kan foutief geheugen zijn.Tsuranim schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:54:
Ik vroeg me af of meer mensen hetzelfde probleem hebben als ik
Verwijderd
Vandaag heb ik met de vriend van mijn zus Ziggo aangesloten in hun nieuwe huis. Ze hebben Alles-in-1 Plus met de Interactieve HD Recorder. Toen we het AOP en de versterker aangesloten hadden wouden we het modem aansluiten, maar toen kwamen we er achter dat er geen kabel voor de versterker naar het modem bij zit. Nu hebben we van die opzet stukjes gebruikt en een normale coax kabel voor de tv. Maar er hoort toch gewoon een goede kabel bij te zitten voor de versterker naar het modem?
Ik had hetzelfde probleem in het pakket dat ik afgelopen week heb ontvangen, geen coax met 2x F-connector. Op exact dezelfde manier opgelost
en vanaf de Ziggo aansluiting 1200 (=helpdesk, gratis) optie 2,2 gebeld. Ik was de vierde die het had gemeld, dus waarschijnlijk is er iets misgegaan met het samenstellen van de pakketten. Ze sturen het kabeltje alsnog op en kost je uiteraard niks, ik heb 'm een dag later ontvangen.
Er zit een witte coaxkabel met F-connectoren in, deze kabel is ongeveer een meter lang en heeft bij elke connector een blauwe ring. Controleer al je module dozen eventjes.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:04:
Vandaag heb ik met de vriend van mijn zus Ziggo aangesloten in hun nieuwe huis. Ze hebben Alles-in-1 Plus met de Interactieve HD Recorder. Toen we het AOP en de versterker aangesloten hadden wouden we het modem aansluiten, maar toen kwamen we er achter dat er geen kabel voor de versterker naar het modem bij zit. Nu hebben we van die opzet stukjes gebruikt en een normale coax kabel voor de tv. Maar er hoort toch gewoon een goede kabel bij te zitten voor de versterker naar het modem?
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Verwijderd
Zo, even een bericht vanaf het G3 netwerk van Ziggo (althans via Ziggo mobiel).
Ontvangst op de camping voor G3 is wat matig in ons huisje, maar buiten wel goed te doen. Nadeel is wel dat het u regent... En als je niet bij het raam gaat zitten krijg je een G2 netwerk aangeboden en dan haal je de wonderschone snelheid die ik nog goed van mijn 56k modempje ken: 4,8kbit/sec.
Dan kom je niet snel over je limiet van 500 mb heen
Maar voor het lezen van de krant (die download ik als epub) is het prima te doen en je kan wat mailen. Telebankieren kan ook, maar soms laad de pagina niet snel genoeg. Maar al met al wel tevreden over ziggo mobiel en het programmma'tje dat op de stick staat is erg leuk met statistiekjes e.d.
Verder op de camping Digitenne van KPN genomen in het huisje. Dat is wel matig zeg. Het werkt prima mits je niet mobiel gaat internetten of gaat bellen. Dan krijg je me toch een storing. Moest gelijk aan dat Telegraaf artikel denken van al die mensen die Ziggo willen opzeggen en willen overstappen naar digitenne... nou succes, voor in je 2e huisje/camping/caravan is het prima, maar voor thuis? Echt niet.
Ontvangst op de camping voor G3 is wat matig in ons huisje, maar buiten wel goed te doen. Nadeel is wel dat het u regent... En als je niet bij het raam gaat zitten krijg je een G2 netwerk aangeboden en dan haal je de wonderschone snelheid die ik nog goed van mijn 56k modempje ken: 4,8kbit/sec.
Maar voor het lezen van de krant (die download ik als epub) is het prima te doen en je kan wat mailen. Telebankieren kan ook, maar soms laad de pagina niet snel genoeg. Maar al met al wel tevreden over ziggo mobiel en het programmma'tje dat op de stick staat is erg leuk met statistiekjes e.d.
Verder op de camping Digitenne van KPN genomen in het huisje. Dat is wel matig zeg. Het werkt prima mits je niet mobiel gaat internetten of gaat bellen. Dan krijg je me toch een storing. Moest gelijk aan dat Telegraaf artikel denken van al die mensen die Ziggo willen opzeggen en willen overstappen naar digitenne... nou succes, voor in je 2e huisje/camping/caravan is het prima, maar voor thuis? Echt niet.
Wanneer leren mensen nu eens dat millibit niet bestaat....Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:26:

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heb vanaf het begin dat ik Ziggo heb (nu 1,5 maand) dat het geluid op NED 1, 2 en 3 soms even wegvalt (Dolby D stream). Dit gebeurt per 30-50 minuten en valt dan weg voor 1-2 seconden, ik zie op mijn versterker (via ARC-HDMI) dat deze dan opnieuw het Dolby D signaal oppakt (scherm gaat even leeg).
Wie heeft dit nog meer? Dit is met een ingebouwde CI+ decoder met Neotion CAM en Panasonic VT30 tv. Coax direct aangesloten vanaf de UMU 01.
Wie heeft dit nog meer? Dit is met een ingebouwde CI+ decoder met Neotion CAM en Panasonic VT30 tv. Coax direct aangesloten vanaf de UMU 01.
Meer mensen problemen met de snelheid op het Ziggo netwerk?
Sinds gisteren is de downloadsnelheid nog maar 0,5 - 4 Mbps. Ook is de downloadsnelheid niet consistent; soms valt deze volledig weg (0) voor bijna een seconde. Upload is meestal wel goed. Ping is niet consistent met uitschieters naar 80ms en packetloss.
Aan de situatie op het lokale netwerk is niks veranderd.
Sinds gisteren is de downloadsnelheid nog maar 0,5 - 4 Mbps. Ook is de downloadsnelheid niet consistent; soms valt deze volledig weg (0) voor bijna een seconde. Upload is meestal wel goed. Ping is niet consistent met uitschieters naar 80ms en packetloss.
Misschien is het wel handig omdat je regio even duidelijk te maken, ik heb in Groningen iig geen enkel probleem met mijn snelheid.Klaus_1250 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:52:
Meer mensen problemen met de snelheid op het Ziggo netwerk?
Cogitationis poenam nemo patitur
Weet iemand hier of je als bestaande klant ook korting kunt krijgen op die ITV decoder? Ik hoef het ding niet voor 99 euro maar 459 hebben wij er hier niet voor over. 
Edit: Laat maar link op vorige pagina gevonden waar je het ding ook voor 199 kunt bestellen
Dat vindt ik dan nog gaan
Edit: Laat maar link op vorige pagina gevonden waar je het ding ook voor 199 kunt bestellen

[ Voor 27% gewijzigd door jimmy87 op 25-07-2011 01:29 ]
Wilde ik ook al zeggen!Exorcist schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:00:
[...]
Probeer Memtest eens, kan foutief geheugen zijn.
Zo, ik ben klaar met Tweak en wil gaan overstappen naar Ziggo. Volgende maand loopt mijn 2-jaar duivelse aanbieding af. Heb nu internet en telefonie en wil mijn huidige nummer overnemen naar Ziggo, daarnaast heb ik een Sony tv en wil gebruik maken van een CI+ module. Ga zelf Tweak opzeggen en Ziggo wil ik mijn telefoonnummer laten porteren. Zijn er zaken die ik ab-so-luut niet over het hoofd mag zien??
PSN: TDBtje
Tweak niet zelf opzeggen maar Ziggo laten doen, anders ben je je nummer kwijt.TDB schreef op maandag 25 juli 2011 @ 08:21:
Zo, ik ben klaar met Tweak en wil gaan overstappen naar Ziggo. Volgende maand loopt mijn 2-jaar duivelse aanbieding af. Heb nu internet en telefonie en wil mijn huidige nummer overnemen naar Ziggo, daarnaast heb ik een Sony tv en wil gebruik maken van een CI+ module. Ga zelf Tweak opzeggen en Ziggo wil ik mijn telefoonnummer laten porteren. Zijn er zaken die ik ab-so-luut niet over het hoofd mag zien??
Zoals hier boven ook al is geschreven, wil jij je nummer behouden dan moet je gebruik maken van de overstap service van Ziggo, deze zeggen de oude abonnement op en halen je telefoonnummer van je oude provider over naar Ziggo. Uit eigen ervaring voor familieleden en kennissen weet ik dat gewoon goed werkt (heb er bij 4 verschillende providers naar Ziggo gebruik van gemaakt)
Cogitationis poenam nemo patitur
Bel je via tweak of via kpn? Ik ben namelijk pas overgestapt van tweak naar ziggo. Ik belde via kpn, die kan je porteren. Maar tweak internet kon niet door ziggo worden opgezegd, dat moest ik zelf doen. De overstapservice (voor internet) werkt maar bij bepaalde providers.
[ Voor 14% gewijzigd door BounceMeister op 25-07-2011 10:58 ]
Ik bel en internet via Tweak. Dank voor alle reply's. Internet zelf opzeggen, telefoonnummer kan via Ziggo.
PSN: TDBtje
Ja en nee, het voordeel bij de meeste decoders is dat je de favorieten lijst wel enigszins kunt sorteren, deze Cisco kan dat helemaal niet. Probleem is daarbij ook nog dat het kanaal nummer hetzelfde blijft in je favorieten. Als je dus RTL4 HD in je favorieten lijst hebt staan, is deze dus enkel onder kanaal 64 (weet het nummer niet uit mijn hoofd) te bereiken.Yucko schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:54:
[...]
eeuh, dat is volgens mij een euvel wat zo'n beetje alle decoders hebben hoor (tenminste .. die ik tot nu toe gehad heb). Het enige wat je kunt doen is een favorieten-lijst maken.
Hij zet dus de favorieten in de volgorde van de originele kanalen, bijvoorbeeld:
NL1 HD
NL2 HD
NL3 HD
RTL5
RTL7
RTL8
Discovery
National Geographic
RTL4 HD
SBS HD
Veronica HD
NET5 HD
Het is voor mij onacceptabel dat ik RTL4 HD niet achter NL3 HD kan zetten. Daarnaast moet ik alsnog "64" op mijn afstandsbediening ingeven om direct naar RTL4 HD te gaan (dus ook als hij in mijn favorieten lijst op de 9e plaats staat).
Ik weet zeker dat dit bij een Humax en Samsung decoder niet het geval is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!