Thanks job, had iets over het hoofd gezien.....
[ Voor 88% gewijzigd door Harmen op 12-07-2011 19:25 ]
Whatever.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 88% gewijzigd door Harmen op 12-07-2011 19:25 ]
Whatever.
Verwijderd
Je zult straks vanaf het AOP naar de meegeleverde versterker moeten. Vanaf hier kabel naar modem en naar de woonkamer. Hier kun je dan de Tras 1000/b eengats doos monteren. Deze worden ook meegeleverd dus is prima geschikt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:26:
Mijn zus en haar vriend hebben Ziggo aangevraagd, Alles-in-1 Plus. Daarbij hebben ze een Interactieve HD Recorder besteld, deze ontvanger heeft een retourssignaal nodig. De groene kabel komt binnen in de meterkast en vanaf het AOP gaat er een groene kabel naar de woonkamer (als het straks aangesloten is). Echter is de wandcontactdoos in de woonkamer verouderd, ik had verwacht dat er wel een nieuwe bij zou zitten, maar dat is dus niet. Ik heb nog een Tras 1000/b liggen die niet gebruikt word, is het mogelijk om deze in de woonkamer te installeren, of is de Tras 1000/b alleen voor de inkomende groene kabel?
Welk modem en gebruik je een router?Gamepie56 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:04:
Ik heb sinds vandaag ook Ziggo.. alles-in-1 Plus, ik haal netjes de 40MB download, en ongeveer 4MB upload (wel wat lager dan hoort??), maar eigenlijk alles prima dus.
Helaas merk ik een heel vervelend probleem met het gebruik van FTP. Als ik een website (1000 bestanden oid) download via FTP, gaat het vele malen trager als mijn eerdere verbinding bij Tele2. Hij stopt, moet lang verbinding zoeken, en download dan een bestandje.. dan stopt hij weer, verbinding zoeken, etc etc.
Tijdens het downloaden via FTP, is het gewonen browsen ook niet meer te doen.. het duurt echt lang voordat een website gevonden wordt en dan geladen wordt.
Zodra ik klaar ben met FTP is alles weer supersnel.. iemand enig idee waar dat probleem hem in zit?
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
IP Flood Detection uitzetten, dit kun je bij de firewall settings van je modem vinden.Gamepie56 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:04:
Ik heb sinds vandaag ook Ziggo.. alles-in-1 Plus, ik haal netjes de 40MB download, en ongeveer 4MB upload (wel wat lager dan hoort??), maar eigenlijk alles prima dus.
Helaas merk ik een heel vervelend probleem met het gebruik van FTP. Als ik een website (1000 bestanden oid) download via FTP, gaat het vele malen trager als mijn eerdere verbinding bij Tele2. Hij stopt, moet lang verbinding zoeken, en download dan een bestandje.. dan stopt hij weer, verbinding zoeken, etc etc.
Tijdens het downloaden via FTP, is het gewonen browsen ook niet meer te doen.. het duurt echt lang voordat een website gevonden wordt en dan geladen wordt.
Zodra ik klaar ben met FTP is alles weer supersnel.. iemand enig idee waar dat probleem hem in zit?
Verwijderd
Hmm ze hebben maar één Tras 1000/b gekregen voor in de meterkast. Voor in de woonkamer zit er niks bijgeleverd, maar ze kunnen dus gewoon zonder problemen mijn Tras 1000/b gebruiken die eigenlijk voor de meterkast is?jongetje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:54:
[...]
Je zult straks vanaf het AOP naar de meegeleverde versterker moeten. Vanaf hier kabel naar modem en naar de woonkamer. Hier kun je dan de Tras 1000/b eengats doos monteren. Deze worden ook meegeleverd dus is prima geschikt.
40/4MB lijkt me sterk, zal wel Mb zijn denk ikGamepie56 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:04:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 21% gewijzigd door Nox op 12-07-2011 23:09 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Anders om, het analoge gedeelte is rond het vorige EK zo ver gedegradeerd door de modulatoren vervanging dat het er gewoon steeds slechter gaat uitzien. Minder scherp, minder sterk signaal.NoxiuZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:04:
En het digitale beeld is opgepept? Ik merk hier toch echt wel enorm veel verschil tussen digitaal en analoog. Zeker met HD en glas zou opeens beter zijn. Kunnen ze die gasten niet gewoon helemaal afsluiten?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
[ Voor 43% gewijzigd door hjs op 13-07-2011 09:30 ]
Nee, ik heb alleen nederland1 benedenhjs schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:29:
Je Smartcard is niet goed geactiveerd?
neem aan dat je analoog beneden wel alle zenders hebt?
Verwijderd
Inderdaad een Ubee evw3200 en als het niet opgelost raakt, dan sluit ik wel een router aan en zet ik deze in modem-modusRa5a schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:34:
[...]
Ik heb er ook last van in Den Haag.
#ziggo
[...]
Ubee evw3200?
Al ingelogd op je "mijn ziggo" account. dan kan je bij producten, smartcards je smartcards een nieuwe activatie puls geven.
De WAG serie is toch een ADSL model / router? Volgens mij kan je die niet instellen als AP.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:05:
Is het mogelijk om de nieuwe Ubee modem te koppelen met een linksys WAG54G2 op zolder voor een sterker signaal boven in huis? Zo ja, waar moet ik op letten bij de instellingen? Op dit moment heb ik de Ubee nog niet geinstalleerd, de WAG54G2 staat nu op de Begane grond en geeft slecht tot geen bereik boven in huis.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
ik heb een ci+ module in mijn tv zittenjob schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:37:
[...]
Al ingelogd op je "mijn ziggo" account. dan kan je bij producten, smartcards je smartcards een nieuwe activatie puls geven.
Zet dan wel beide decoders aan.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ja daar hang ik ook nog wel eens rond. Maar gewoon concreet: hoe kan Ziggo hier nu wat mee. Ik begrijp 100% dat ze willen dat ik m'n bekabeling vervang en een 'reset' uitvoer. Maar het lijkt me dat zo'n probleem meetbaar is, maar het is ook een 'logisch' probleem in tegenstelling tot fysiek. Zoals je kunt zien valt gewoon een modulator/transportstream weg.Ankh schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:07:
Probeer het eens aan te kaarten bij de gebruikers vereniging. Die kunnen vaker via een alternatieve manier druk uit oefenen.
Er is toch zo'n overschakelen naar digitaal pagina? Daar was ook korting.Makkelijk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:20:
Mijn TV (niet HD) recorder is dood. Zijn er nog manieren om als bestaande alles-in-1 abonnee iets gedaan te krijgen bij ziggo voor een nieuwe hd recorder? Ik heb als jarenlange klant niet echt zin om het volle pond te betalen maar bij alle aanbiedingen staat natuurlijk "alleen voor nieuwe abonnees".
In verband met de pakketwijzigingen per 1 september heb ik net een aanbieding voor een interactieve HD decoder van Cisco in de bus gehad. Deze staat ook online. De kosten zijn 199 voor een apparaat wat los 459 kost. https://www.ziggo.nl/#pro...brief&ns_linkname=img_itvMakkelijk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:20:
Mijn TV (niet HD) recorder is dood. Zijn er nog manieren om als bestaande alles-in-1 abonnee iets gedaan te krijgen bij ziggo voor een nieuwe hd recorder? Ik heb als jarenlange klant niet echt zin om het volle pond te betalen maar bij alle aanbiedingen staat natuurlijk "alleen voor nieuwe abonnees".
Ik heb hem voor 199 besteld, zoals in de laatste nieuwsbrief stond zeg maar..Makkelijk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:20:
Ik heb voor mijn ouders de HD-decoder (geen HDD-recorder) gekocht voor 79 euro. Je kan inderdaad ook die interactieve nemen voor 199Makkelijk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:20:
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
[ Voor 143% gewijzigd door Makkelijk op 13-07-2011 12:33 ]
Dan kan je gewoon 720p nemen. Werkt ook prima.Makkelijk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:22:
Hehe, ik heb hem inmiddels ook gevonden.
Mijn TV is trouwens 1366x768, werkt dat beetje met de cisco ontvangers die ze nu leveren?
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
ja, de meesten zijn vergeten dat zij bij hun eerste aanvraag ook al een of andere aanbieding hadden gehad.NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:38:
[...]
Overigens snap ik niet dat iedereen zeurt over die aanbieding, als je een DVD-recorder koopt betaal je die toch ook zelf
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Nouja, das niet helemaal waar. Dat heb ik namelijk niet. Ik kon helemaal niks krijgen begin 2010. Een paar maanden daarvoor was er wel een gratis HD ontvanger, maar toen had ik nog geen huiskmf schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:44:
[...]
ja, de meesten zijn vergeten dat zij bij hun eerste aanvraag ook al een of andere aanbieding hadden gehad.
[ Voor 56% gewijzigd door Makkelijk op 13-07-2011 13:36 ]
waar je volgens mij de zender op NED 1 moet zettenthaan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:58:
[...]
Dat maakt toch niet uit? Dan laat je de TV aanstaan en druk je op activeren via de Ziggo site.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Oh, had je niet een kado gekregen in de zin van een paar maanden korting of whatever? Ben je effe een goede consument zegMakkelijk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:33:
[...]
Nouja, das niet helemaal waar. Dat heb ik namelijk niet. Ik kon helemaal niks krijgen begin 2010. Een paar maanden daarvoor was er wel een gratis HD ontvanger, maar toen had ik nog geen huis
Nee, was ook echt even een ongelovelijk slecht getimede verhuizing. Er was echt geen aanbieding bij ziggo. Niks.kmf schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:40:
[...]
Oh, had je niet een kado gekregen in de zin van een paar maanden korting of whatever? Ben je effe een goede consument zeg
[ Voor 26% gewijzigd door Makkelijk op 13-07-2011 13:53 ]
Verwijderd
Het is maar goed dat jij niet bij Ziggo werkt. Ik heb helemaal geen behoefte aan HD kanalen, heb ook geen HD tv's in huis. En heb vorig jaar net twee SD decoders gekocht van humax ter vervanging van de Panasonic exemplaren die ik had. Mag ik van jou dus weer de portemonnee trekken om twee HD deocoders te kopen met twee HD tv's erbij?Skinkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:48:
Trek dan een lijn: iedereen op HD (of gewoon iedereen op MPEG4 SD) en laten we de ruimte niet misbruiken om SD ontvangers te blijven voeden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 14:00 ]
En tikkie overdreven is je reactie wel: Een HD decoder hoeft maar 79 euro te kosten en die werken ook nog prima op je oude TV s. Alleen zullen de HD zenders in SD weergeven worden. En met het oog op de toekomst was het vorig jaar wellicht verstandiger geweest om direct HD decoders te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:57:
[...]
Het is maar goed dat jij niet bij Ziggo werkt. Ik heb helemaal geen behoefte aan HD kanalen, heb ook geen HD tv's in huis. En heb vorig jaar net twee SD decoders gekocht van humax ter vervanging van de Panasonic exemplaren die ik had. Mag ik van jou dus weer de portemonnee trekken om twee HD deocoders te kopen met twee HD tv's erbij?
Al die kinderprogramma's die hier aanstaan zijn niet eens breedbeeld, laat staan HD formaat.
Maar het is allemaal gezeur. Waarom gaat Ziggo niet het model van UPC overnemen zodat je voor 5 euro per maand een decoder met hdd schrijf kan huren? Dan huur ik wel 2 van die dingen. Maar om nu 2 x 200 euro uit te geven voor wat ik kijk? We kijken hier toch 80% van de tijd naar de mediaplayers en niet naar de tv kanalen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Oh man, ik lees de reacties ook, maar da's niet goed voor m'n bloeddruk zeg. Allemaal mensen die opzeggen en "KPN nemen"...Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:24:
Mijn god, de bejaarden zijn ook wakker:
http://www.telegraaf.nl/o...upe_op_kabel__.html?p=2,1
Toch vreemd dat mijn schoonouders van in de 70 en mijn ouders van in de 65 digitaal kijken en digitaal opnemen en alles... waarom mensen bij analoog willen blijven is mij een volstrekt raadsel.
Met als hoogtepunt deze wonderlijke reactie eronder:
[...]
Wat ben ik blij dat ik dit soort mensen niet ken...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik ook niet. Daarom is UPC ook goed bezig door voor 2 euro extra per maand gewoon een apparaat mee te leveren. Maar het is wel onzin om nogsteeds MPEG2 only decoders uit te geven. Dat was de standaard 10 jaar geleden. Al sinds de uitgifte van de eerste MPEG2 decoder waren er decoders beschikbaar die MPEG4 doen. Dat heeft 0 te maken met HD, maar gewoon met een beter gebruik van transistoren vs bandbreedte.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:57:
Het is maar goed dat jij niet bij Ziggo werkt. Ik heb helemaal geen behoefte aan HD kanalen, heb ook geen HD tv's in huis.
Alles kan. Momenteel is alles 'simulcast' op de kabel, digitaal kun je daarmee gewoon bepaalde kaartjes toestaan en bepalde kaartjes niet. Analoog is een ander verhaal, maar ook dat probleem is jaren getackled door het 'basis pakket' en het 'standaard' pakket te voeren.Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:37:
En inderdaad het gezeur over 'concurrentie op de kabel'... Dat kán gewoon niet.
Hoe denk je dat het met de electra is gegaan? Netbeheerder en electraboer zijn opgesplitst. Infrastructuur versus dienstverlener/inkoper. Kan op de kabel ook.Er is gewoon beperkte ruimte en zijn de kabelnetten niet ook eigendom van de aanbieders? Een nieuwe aanbieder mag wmb prima een kabel ernaast aanleggen. Zal alleen nooit rendabel worden
Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:37:
[...]
Oh man, ik lees de reacties ook, maar da's niet goed voor m'n bloeddruk zeg. Allemaal mensen die opzeggen en "KPN nemen"...
Ligt het aan mij of moet je dan je hele bekabeling veranderen en vanaf je telefoonlijn naar je tv doortrekken etc? En dan ben je nog meer geld kwijt ook en heb je minder zenders
En inderdaad het gezeur over 'concurrentie op de kabel'... Dat kán gewoon niet. Er is gewoon beperkte ruimte en zijn de kabelnetten niet ook eigendom van de aanbieders? Een nieuwe aanbieder mag wmb prima een kabel ernaast aanleggen. Zal alleen nooit rendabel worden (in feite gebeurt dit nu al met glasvezel, waarmee door de hogere capaciteit en andere techniek veel meer mogelijk is)...
Ik vind het prima dat het nu meer via digitaal gaat. Alleen mogen bijv. BBC en VRT toch echt wel iets betere kwaliteit hebben. Je ziet nu gewoon artifacts als het beeld een beetje ingewikkeld wordt...
Het gaat juist om analoog; dat kun je niet opsplitsen (digitaal wel, plus per abonnee bepalen wat wel en niet bekeken kan worden inderdaad).Skinkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:47:
[...]
Alles kan. Momenteel is alles 'simulcast' op de kabel, digitaal kun je daarmee gewoon bepaalde kaartjes toestaan en bepalde kaartjes niet. Analoog is een ander verhaal, maar ook dat probleem is jaren getackled door het 'basis pakket' en het 'standaard' pakket te voeren.
[...]
Hoe denk je dat het met de electra is gegaan? Netbeheerder en electraboer zijn opgesplitst. Infrastructuur versus dienstverlener/inkoper. Kan op de kabel ook.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Pfff, hoe durven ze bij Ziggo dit dan te "verkopen" als een all-in one modem met die baggerzooi.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:13:
Het eerste: Ubee wireless sucks monkey balls.
Allemaal vrij logisch, ontwikkeling bij OEM is best effort, veel minder ontwikkelaars zijn beschikbaar dan bij projecten als DD-WRT. Dat is het verschil. Als een OEM zich kan focussen op kernel drivers etc. dan is er een kans op een goed product. Maar iemand zal ook die fantastische (themebare) webgui's moeten maken...Roxors schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:18:
[...]
Pfff, hoe durven ze bij Ziggo dit dan te "verkopen" als een all-in one modem met die baggerzooi.
Dit kan je toch niet uitleggen: We geven je een nieuwe modem met ingebouwde wireless functionaliteit. Moet je er alleen wel naast gaan zitten, want anders heb je geen internet! bah
Je gaat me niet wijsmaken dat zij de volledige firmware hebben geschreven. Zelfs van de fabrikant geloof ik het niet. Die zullen toch gewoon de standaard modules die bij een chip horen inbakken in hun firmware en enkel een gui bouwen om de settings te wijzigen.Skinkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:21:
[...]
Allemaal vrij logisch, ontwikkeling bij OEM is best effort, veel minder ontwikkelaars zijn beschikbaar dan bij projecten als DD-WRT. Dat is het verschil. Als een OEM zich kan focussen op kernel drivers etc. dan is er een kans op een goed product. Maar iemand zal ook die fantastische (themebare) webgui's moeten maken...
Ach.. je hebt al een goedwerkende wifi-n router voor 20 euro.Wildfire schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:22:
Ik hoop wel dat het draadloze Ubee modem goed werkt, een oom en tante van mij stappen mede door mijn advies over naar hun AIE Plus pakket. Heb gezegd dat het modem draadloos is dus dat ze geen extra kosten voor een draadloze router hoeven te maken. Als blijkt dat dat modem bout is qua wireless dan moet er alsnog een draadloze router bijkomen.
[ Voor 27% gewijzigd door kmf op 13-07-2011 15:25 ]
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Ik weet wel dat bijvoordbeeld een blackberry rma sturen zo tussen de 4 en 8 weken duurt.....Yorin schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:37:
Ik heb nu wel een klacht. Niet zozeer op Ziggo, maar op Sluitallesaan.nl, wat een dochteronderneming (?) is van Ziggo.
Op 1 juli is mijn RMA bij Sluitallesaan.nl aangekomen. Is deze pas vandaag naar Samsung opgestuurd. Hij heeft dus 2 weken op een RMA-nummer gewacht van Samsung (zeggen ze). Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor die weer terug is.
Ik heb hem niet direct naar Samsung gestuurd, omdat ik daar geen overeenkomst mee heb.
Weet niet wat er in deze ubee zit. Je zou een [insert kernel hier] verwachten met een klein webservertje om de configs te fixen. Meestal is de NAT implementatie het probleem bij die dingen. Zelfs bij Linux presteren OEM's het om niet de 'software' versie te gebruiken, maar liever de boel in hardware op te lossen. (Komt ook omdat ze alles proberen te bridgen, de switch, WAN en WLAN.kmf schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:24:
Je gaat me niet wijsmaken dat zij de volledige firmware hebben geschreven. Zelfs van de fabrikant geloof ik het niet. Die zullen toch gewoon de standaard modules die bij een chip horen inbakken in hun firmware en enkel een gui bouwen om de settings te wijzigen.
Het punt is analoog geweest. Internet/telefonie kan prima qua concurrentie maar analoog niet. Dat neemt zoveel ruimte in dat 2 providers extra niet gaat werken. Want dan moet het signaal van de analoge zenders van bijv. concurrent X en Y en Z er ook continu opgepropt worden. Past gewoon niet, alleen concurrentie is mogelijk met alleen digitaal. En dan weet ik nog niet eens hoe ver dat kan gaan. Ik weet dat 1 kanaal 50 mbit is, als je dan upload/download zeg 5 kanalen gebruikt. 1 up, 4 down. Dan kan je nog 4 ISP's toelaten op de kabel maar moet al het analoge weg. Iedereen heeft een frequentie op de kabel. Nu heeft Ziggo die alleen en kunnen er nog analoge, veel digitale en flink internet over de kabel. Dat kan met concurrentie niet meer allemaal in handen van Ziggo blijven. Als ze het opsplitsen kan de concurrent enkel 5 analoge zenders toelaten of een dikke breedbandverbinding leveren.Skinkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:47:
[...]
Alles kan. Momenteel is alles 'simulcast' op de kabel, digitaal kun je daarmee gewoon bepaalde kaartjes toestaan en bepalde kaartjes niet. Analoog is een ander verhaal, maar ook dat probleem is jaren getackled door het 'basis pakket' en het 'standaard' pakket te voeren.
[...]
Hoe denk je dat het met de electra is gegaan? Netbeheerder en electraboer zijn opgesplitst. Infrastructuur versus dienstverlener/inkoper. Kan op de kabel ook.
Je denkt bekrompen er staat nergens dat er een ander signaal op moet voor dezelfde zender, zelfs niet bij analoog. En dat hoeft dan ook niet, wat er nog van analoog is overgebleven is must-carry en wat programmaraad advies zenders. Zelfs voor data kan een identieke infrastructuur gebruikt worden omdat data wordt getermineerd per gebruiken aan het kopstation. Dat moet ook wel anders krijg je namelijk een groot LAN, waar iedereen elkaars verkeer kan afluisteren.NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:31:
Het punt is analoog geweest. Internet/telefonie kan prima qua concurrentie maar analoog niet. Dat neemt zoveel ruimte in dat 2 providers extra niet gaat werken. Want dan moet het signaal van de analoge zenders van bijv. concurrent X en Y en Z er ook continu opgepropt worden. Past gewoon niet, alleen concurrentie is mogelijk met alleen digitaal. En dan weet ik nog niet eens hoe ver dat kan gaan. Ik weet dat 1 kanaal 50 mbit is, als je dan upload/download zeg 5 kanalen gebruikt. 1 up, 4 down. Dan kan je nog 4 ISP's toelaten op de kabel maar moet al het analoge weg. Iedereen heeft een frequentie op de kabel. Nu heeft Ziggo die alleen en kunnen er nog analoge, veel digitale en flink internet over de kabel. Dat kan met concurrentie niet meer allemaal in handen van Ziggo blijven. Als ze het opsplitsen kan de concurrent enkel 5 analoge zenders toelaten of een dikke breedbandverbinding leveren.
Verwijderd
Toch 160 euro die ik liever over 3 a 5 jaar besteed als ik gelijk voor ons hd tv's ga kopen (als de jongste 5 jaar oud is zodat ik minder kans heb dat ze er met speelgoed op gaan rammen).TFHfony schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:11:
En tikkie overdreven is je reactie wel: Een HD decoder hoeft maar 79 euro te kosten en die werken ook nog prima op je oude TV s.
Met firefox en adblock plus + element hiding helper kan je dat hele reactieblok in 1 keer wissen van de site. Maar ik moet toegeven dat ik soms zo nieuwsgierig ben hoe het Telegraaf publiek er tegenoverstaat dat ik met Internet Explorer er ga kijken en dat is altijd flink schrikken. Ik ken geen mensen die zo dom reageren, althans niet dat ik weet. Dan denk je soms dat die mensen niet bestaan, maar als je op die site gaat kijken ga je op een gegeven moment denken dat je de enige verstandige pesoon in Nederland bentSorcerer8472 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:37:
[...]
Oh man, ik lees de reacties ook, maar da's niet goed voor m'n bloeddruk zeg. Allemaal mensen die opzeggen en "KPN nemen"...
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 19:52 ]
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Verwijderd
Waren dat niet gewone CI modules zonder + zoals de alphacrypt?JK schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:02:
Ik las een tijdje terug dat CI+ modules niet meer ondersteund zouden worden door Ziggo.
Weet niet of dit waar is? Zit er namelijk aan te denken om voor m'n TV boven zo'n module te kopen en dan een 2e smartcard aan te vragen bij Ziggo. Maar mochten ze de ondersteuning stoppen, dan is dat natuurlijk zonde van het geld.. iemand die hier iets van af weet?
Dit is het antwoord.BounceMeister schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:33:
[...]
Waren dat niet gewone CI modules zonder + zoals de alphacrypt?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Als mensen met een oude wifirouter wel goede snelheden hebt, dan gaat dikke muren excuus niet meer op denk ik.michellwd84 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:57:
even melding over dat het draadloos van die ubee wifi modem ruk is dat je slechte verbinding heb ligt aan verschillende factoren te bedenken hoe je huis is gebouw veel staal dikke mure veel draadloze netwerken bij je in de buurt dect telefoon die er op kunnen storen mobille telefoons niet te vergeten er zijn zo gezegt heel veel factoren die je signaal van het router kunnen storen.
Oude router, prima verbinding/ontvangst (geen N, dus niet zo heel snel) maar de nieuwe heeft last van wegvallend signaal.michellwd84 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:57:
even melding over dat het draadloos van die ubee wifi modem ruk is dat je slechte verbinding heb ligt aan verschillende factoren te bedenken hoe je huis is gebouw veel staal dikke mure veel draadloze netwerken bij je in de buurt dect telefoon die er op kunnen storen mobille telefoons niet te vergeten er zijn zo gezegt heel veel factoren die je signaal van het router kunnen storen.
Gewoon je nummer opgeven bij 'CallMeNow' en klaar. Het zou alleen écht niet kunnen als je geen NRN hebt maar dat kan de medewerker opzoeken voor je. En dan moet je naar allesoverdekabel.nl oid gaan. Heb er al een tijdje niet meer gewerktCanaria schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:48:
Ik probeer ook Ziggo aan te vragen, Alles-in-1 Plus. Maar als ik dat online wil bestellen, krijg ik een melding dat het niet beschikbaar is op mijn adres. Dat is vreemd, want bij de (boven)buren kan het wel. Ik woon in een appartementencomplex en de kabels voor de verdiepingen boven mij lopen bij mij door de woonkamer.
Heb al met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat het gewoon mogelijk is. Op dat moment had ik mijn gegevens van mijn huidige provider niet bij de hand, dus ik zei dat ik later terug zou bellen. Toen werd de verbinding verbroken, waarschijnlijk een foutje.
Nu is het me nog niet gelukt om nogmaals contact te krijgen, via de chatfunctie en de klantenservice. Dat stelt me nog niet echt gerust
Gelukkig heb ik nu wel een backup internetverbinding, want de vorige keer dat ik Ziggo bestelde, in een andere woning en wat jaren geleden, gingen er wat dingen fout waardoor ik in een lastige periode helemaal zonder internet zat.
Ja dat is nogal logisch dat het meerdere factoren kunnen zijn, maar zoals eerder vermeld is er een meting gedaan met de oude situatie en de nieuwe. En de nieuwe is beduidend slechter. Enige verschil is die crap Ubee modem, lijkt wel oostblok rommel.michellwd84 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:57:
Verwijderd
Het is chinese "rommel". Als je een niet te grote woning hebt (1 verdieping, mijn situatie) dan werkt het redelijk (ingebouwde firewall uit). Gebruik de 5ghz band(lekker rustigRoxors schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:04:
[...]
Ja dat is nogal logisch dat het meerdere factoren kunnen zijn, maar zoals eerder vermeld is er een meting gedaan met de oude situatie en de nieuwe. En de nieuwe is beduidend slechter. Enige verschil is die crap Ubee modem, lijkt wel oostblok rommel.
Oscar Wilde
Encoding wordt gestopt. Oftewel, je zult het gewoon niet meer gaan zien.JK schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:47:
OK, dus CI modules zoals de Alphacrypt zullen niet meer werken.
Heb even mijn TV model opgezocht die op de slaapkamer hangt en dat is een Samsung LE22B450. Deze staat niet in de lijst bij Ziggo. Ik heb 'm in 2009 gekocht, maar kan net zo goed een 2008 model zijn.
Heeft wel een CI-poort, maar die kan dus geen CI+ module aan? Ik ben niet zo heel erg op de hoogte van dit soort dingen mbt TV's
Voor wat betreft geen ondersteuning, blokkeren ze dan de boel naar gewone CI-modules of geeft Ziggo gewoon geen helpdesk-ondersteuning in geval van problemen?
Heb een AIO geregeld via internet vorige week dinsdag. Maar nog steeds (naast de direct gemailde aanvraag) een bevestiging gekregen. Gebeld (ownee, gratis laten bellen!) maar men kon er niets over zeggen. Maar het duurde normaal maximaal een week... dus ik weet het nietRaven schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:54:
Weet niet of ze ondertussen al goed zijn in administratieve dingen.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Waiting on the world to change
Verwijderd
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
zowel de xp ondersteunt WPA2 als de dongle. Profiel staat gewoon op AES...bjck schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:38:
De dongle kan het ondersteunen, maar misschien heb je Windows XP met oude service-pack. Dan ondersteunt Windows XP nog geen WPA2.
Of je hebt WPA2-PSK goed staan in het profiel op de PC, maar staat hij op TKIP in plaats van AES. Je kan in de instellingen voor draadloze netwerken in Windows klikken met de rechter muisknop en dan krijg je de eigenschappen van de instellingen voor dat netwerk.
Wat is het type en merk van je laptop?Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:02:
Ik heb sinds vorige week ook een ubee wifi geval..
Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB
Heeft een van jullie een link naar de bron hiervan? Ik heb op mijn mediacenter een floppydtv met alphacrypt; dus als dat niet meer gaat werken moet ik naar een andere oplossing zoeken.Adlermann schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:40:
BounceMeister schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:33:
[...]
Waren dat niet gewone CI modules zonder + zoals de alphacrypt?
Dit is het antwoord.
Had hier precies hetzelfde, nu sinds 2 maanden op Alles-in-1 Plus, scheelt een hoop ergernis geld, en ik wacht wel 5 minuten langer op een HD Rippinda powerrr schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:10:
Hoe sneller de standaard abbo's worden, hoe trager mijn Alles-in-een-Extra wordt![]()
Ik had tot een paar maanden geleden echt een retestrakke verbinding, lage ping en constant tegen- of op de 120 Mbit.
Vond net het surfen zo traag, speedtest van Ziggo zelf en ik haal 14 Mbit![]()
Ik denk er al om het abbo naar beneden bij te stellen, aangezien de rest van de straat helemaal uit z'n dak gaat bij de strakke 40 Mbit
Gemeente Lansingerland
Ah, OK. Bedankt! Heeft niet zoveel haast, ik heb ze even een e-mailtje gestuurd of ze die nieuwe willen opsturen.matsotten schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:37:
@KopjeThee Je moet de nieuwe (Ubee) modem/router hebben. Wanneer je deze hebt zal je snelheden rond de 40mb halen. Ik zelf had deze ook niet gehad en had via twitter ziggowebcare hierop aangesproken, door een fout had ik hem nog niet gehad maar ze hadden hem toen alsnog gestuurd.
Dus misschien even bellen of net als ik heb gedaan op twitter ze aanspreken.
[ Voor 25% gewijzigd door job op 16-07-2011 10:52 ]
O, ik dacht dat het al gebeurd had moeten zijn. Dan wachten we dat maar af.job schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:52:
Mailen zorgt er niet voor dat je eerder je modem krijgt. Dat ding krijg je vanzelf voor september. Althans dat is het idee, ik verwacht niet dat ziggo het gaat halen.
ze mogen van mij die meuk houden want mijn arris modem loopt perfectjob schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:52:
Mailen zorgt er niet voor dat je eerder je modem krijgt. Dat ding krijg je vanzelf voor september. Althans dat is het idee, ik verwacht niet dat ziggo het gaat halen.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Jammer, kwestie van analoog blijven kijken in de slaapkamer of een nieuwe TV met CI+ ondersteuning dus.NoxiuZ schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:30:
[...]
Encoding wordt gestopt. Oftewel, je zult het gewoon niet meer gaan zien.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq