Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks job, had iets over het hoofd gezien.....

[ Voor 88% gewijzigd door Harmen op 12-07-2011 19:25 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorg er dan voor dat je zaken goed instelt. Je nas moet dezelfde gateway en dns hebben als je pc, en die heeft ongetwijfeld als gateway en dns je tp-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zus en haar vriend hebben Ziggo aangevraagd, Alles-in-1 Plus. Daarbij hebben ze een Interactieve HD Recorder besteld, deze ontvanger heeft een retourssignaal nodig. De groene kabel komt binnen in de meterkast en vanaf het AOP gaat er een groene kabel naar de woonkamer (als het straks aangesloten is). Echter is de wandcontactdoos in de woonkamer verouderd, ik had verwacht dat er wel een nieuwe bij zou zitten, maar dat is dus niet. Ik heb nog een Tras 1000/b liggen die niet gebruikt word, is het mogelijk om deze in de woonkamer te installeren, of is de Tras 1000/b alleen voor de inkomende groene kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Ziggo dat tv plus mijn nieuwe abonnement gaat worden. Ik heb nu alleen HDTV pakket er extra bij. Ik vind het vreemd dat ze er dan van uit gaan dat ik het plus abonnement wil vanaf september. Maar goed, het wijzigen naar het standaard abonnement is makkelijk en zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:26:
Mijn zus en haar vriend hebben Ziggo aangevraagd, Alles-in-1 Plus. Daarbij hebben ze een Interactieve HD Recorder besteld, deze ontvanger heeft een retourssignaal nodig. De groene kabel komt binnen in de meterkast en vanaf het AOP gaat er een groene kabel naar de woonkamer (als het straks aangesloten is). Echter is de wandcontactdoos in de woonkamer verouderd, ik had verwacht dat er wel een nieuwe bij zou zitten, maar dat is dus niet. Ik heb nog een Tras 1000/b liggen die niet gebruikt word, is het mogelijk om deze in de woonkamer te installeren, of is de Tras 1000/b alleen voor de inkomende groene kabel?
Je zult straks vanaf het AOP naar de meegeleverde versterker moeten. Vanaf hier kabel naar modem en naar de woonkamer. Hier kun je dan de Tras 1000/b eengats doos monteren. Deze worden ook meegeleverd dus is prima geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik heb sinds vandaag ook Ziggo.. alles-in-1 Plus, ik haal netjes de 40MB download, en ongeveer 4MB upload (wel wat lager dan hoort??), maar eigenlijk alles prima dus.

Helaas merk ik een heel vervelend probleem met het gebruik van FTP. Als ik een website (1000 bestanden oid) download via FTP, gaat het vele malen trager als mijn eerdere verbinding bij Tele2. Hij stopt, moet lang verbinding zoeken, en download dan een bestandje.. dan stopt hij weer, verbinding zoeken, etc etc.

Tijdens het downloaden via FTP, is het gewonen browsen ook niet meer te doen.. het duurt echt lang voordat een website gevonden wordt en dan geladen wordt.

Zodra ik klaar ben met FTP is alles weer supersnel.. iemand enig idee waar dat probleem hem in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
De laatste tijd vliegt het modem (ubee) er steeds uit van een paar seconden tot minuten. Dit gebeurt willekeurig en niet als ik vol aan het downloaden ben. Iemand tips wat het kan zijn? heb het plus AiE abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Gamepie56 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:04:
Ik heb sinds vandaag ook Ziggo.. alles-in-1 Plus, ik haal netjes de 40MB download, en ongeveer 4MB upload (wel wat lager dan hoort??), maar eigenlijk alles prima dus.

Helaas merk ik een heel vervelend probleem met het gebruik van FTP. Als ik een website (1000 bestanden oid) download via FTP, gaat het vele malen trager als mijn eerdere verbinding bij Tele2. Hij stopt, moet lang verbinding zoeken, en download dan een bestandje.. dan stopt hij weer, verbinding zoeken, etc etc.

Tijdens het downloaden via FTP, is het gewonen browsen ook niet meer te doen.. het duurt echt lang voordat een website gevonden wordt en dan geladen wordt.

Zodra ik klaar ben met FTP is alles weer supersnel.. iemand enig idee waar dat probleem hem in zit?
Welk modem en gebruik je een router?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

IP Flood Detection uitzetten, dit kun je bij de firewall settings van je modem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:54:
[...]

Je zult straks vanaf het AOP naar de meegeleverde versterker moeten. Vanaf hier kabel naar modem en naar de woonkamer. Hier kun je dan de Tras 1000/b eengats doos monteren. Deze worden ook meegeleverd dus is prima geschikt.
Hmm ze hebben maar één Tras 1000/b gekregen voor in de meterkast. Voor in de woonkamer zit er niks bijgeleverd, maar ze kunnen dus gewoon zonder problemen mijn Tras 1000/b gebruiken die eigenlijk voor de meterkast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jep, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 10:55
Ik heb bij mij (en bij mijn ouders bij wie ik het ook geïnstalleerd heb) gewoon de "ouderwetse" 2-gaten wandcontactdozen laten zitten. En dat werkt prima, ook in combinatie met de interactieve ontvanger. Dus je zou ook eerst dat kunnen proberen voordat je je voor niets werk op de hals haalt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

40/4MB lijkt me sterk, zal wel Mb zijn denk ik :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49

Nox

Noxiuz

Tjongejongejonge

Die gasten op televaag zijn ook echt niet slimmer dan een dooie bos makreel. Zoveel grootspraak over iets waar ze nul komma nul verstand van hebben.

Het signaal op iedere kabel is hetzelfde ongeveer, muv retoursignalen en de frequenties waar het internet op werkt. De frequenties voor de TV zijn allemaal hetzelfde en je kan niet bij de buurman meer analoge en minder digitale zenders neerpleuren. Hoe willen ze ooit 'concurrentie' op de kabel uitvoeren dan? Voor internet en telefonie is dit mogelijk, maar voor TV wordt het toch wel echt lastig.

Of dat als je de decoder via je VCR aansluit je onbeperkt analoge TV's kan aansluiten. Het moet niet gekker worden.

En het digitale beeld is opgepept? Ik merk hier toch echt wel enorm veel verschil tussen digitaal en analoog. Zeker met HD en glas zou opeens beter zijn. Kunnen ze die gasten niet gewoon helemaal afsluiten? ;(

EDIT:

Als al deze mensen klagen mogen ze van mijn part helemaal geen analoog beeld meer weergeven en gaan ze van mijn part maar digitale TV verkopen voor 17 euro in de maand.

[ Voor 21% gewijzigd door Nox op 12-07-2011 23:09 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Hmm, ze hebben vannacht "onderhoud" uitgevoerd (Zoetermeer) en nu is m'n downloadsnelheid van 40Mbit naar 10~16 Mbit gegaan (ziggo speedtest). De upload is nog wel ok.
Wat kan ik het beste hieraan doen? Kan ik in het modem nog iets zien qua gegevens?
Ik zal straks eerst m'n modem even uit en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

NoxiuZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:04:
En het digitale beeld is opgepept? Ik merk hier toch echt wel enorm veel verschil tussen digitaal en analoog. Zeker met HD en glas zou opeens beter zijn. Kunnen ze die gasten niet gewoon helemaal afsluiten? ;(
Anders om, het analoge gedeelte is rond het vorige EK zo ver gedegradeerd door de modulatoren vervanging dat het er gewoon steeds slechter gaat uitzien. Minder scherp, minder sterk signaal.

Daarbij is het digitale signaal soms ook om te huilen, en ik kan trouwens ok niet verkopen waarom het ene SD kanaal 7/8 mbit mag doen, terwijl het andere SD kanaal het met 4/5 mbit moet doen. Trek dan een lijn: iedereen op HD (of gewoon iedereen op MPEG4 SD) en laten we de ruimte niet misbruiken om SD ontvangers te blijven voeden.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ziggo staat in de krant, iets met dat protesteren geen zin heeft tegen het weghalen van analoge zenders.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

IK heb boven een tv, deze is via een kastje waarop radio en tv staat aangesloten in de meterkast,via een splitter loopt deze naar boven en naar de woonkamer, in de woonkamer heb ik digitale tv, maar ik krijg alleen maar nederland1 er is een monteur geweest en die adviseerde een splitter end an de tv 2 uur op nederland 1 te zetten,echter na 3 uur nog steeds geen signaal.

Boven heeft de tv het altijd goed gedaan.

Iemand een idee waarom beneden het signaal niet wil werken?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je Smartcard is niet goed geactiveerd?

neem aan dat je analoog beneden wel alle zenders hebt?

[ Voor 43% gewijzigd door hjs op 13-07-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

hjs schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:29:
Je Smartcard is niet goed geactiveerd?

neem aan dat je analoog beneden wel alle zenders hebt?
Nee, ik heb alleen nederland1 beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de nieuwe Ubee modem te koppelen met een linksys WAG54G2 op zolder voor een sterker signaal boven in huis? Zo ja, waar moet ik op letten bij de instellingen? Op dit moment heb ik de Ubee nog niet geinstalleerd, de WAG54G2 staat nu op de Begane grond en geeft slecht tot geen bereik boven in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:00
Ra5a schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:34:
[...]

Ik heb er ook last van in Den Haag.
#ziggo

[...]

Ubee evw3200?
Inderdaad een Ubee evw3200 en als het niet opgelost raakt, dan sluit ik wel een router aan en zet ik deze in modem-modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racoon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:51:
[...]

Nee, ik heb alleen nederland1 beneden
Al ingelogd op je "mijn ziggo" account. dan kan je bij producten, smartcards je smartcards een nieuwe activatie puls geven.
Zet dan wel beide decoders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:57

Ankh

|true

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:05:
Is het mogelijk om de nieuwe Ubee modem te koppelen met een linksys WAG54G2 op zolder voor een sterker signaal boven in huis? Zo ja, waar moet ik op letten bij de instellingen? Op dit moment heb ik de Ubee nog niet geinstalleerd, de WAG54G2 staat nu op de Begane grond en geeft slecht tot geen bereik boven in huis.
De WAG serie is toch een ADSL model / router? Volgens mij kan je die niet instellen als AP.
Om roaming te hebben moet je ook volgens mij 2 dezelfde units hebben.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

job schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:37:
[...]

Al ingelogd op je "mijn ziggo" account. dan kan je bij producten, smartcards je smartcards een nieuwe activatie puls geven.
Zet dan wel beide decoders aan.
ik heb een ci+ module in mijn tv zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
racoon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:56:
[...]

ik heb een ci+ module in mijn tv zitten
Dat maakt toch niet uit? Dan laat je de TV aanstaan en druk je op activeren via de Ziggo site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ziggo wil hier niks mee doen zonder andere meldingen uit de buurt...

http://twitpic.com/5pfeag

Maar het lijkt me toch wel duidelijk dat een zender (Unscrambled Nederland 1 SD) niet opeens naar een bitrate van 0 gaat. Zeker niet als de standaard signaalsterkte 60dB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:57

Ankh

|true

Probeer het eens aan te kaarten bij de gebruikers vereniging. Die kunnen vaker via een alternatieve manier druk uit oefenen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 09:22
Mijn TV (niet HD) recorder is dood. Zijn er nog manieren om als bestaande alles-in-1 abonnee iets gedaan te krijgen bij ziggo voor een nieuwe hd recorder? Ik heb als jarenlange klant niet echt zin om het volle pond te betalen maar bij alle aanbiedingen staat natuurlijk "alleen voor nieuwe abonnees".

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ankh schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:07:
Probeer het eens aan te kaarten bij de gebruikers vereniging. Die kunnen vaker via een alternatieve manier druk uit oefenen.
Ja daar hang ik ook nog wel eens rond. Maar gewoon concreet: hoe kan Ziggo hier nu wat mee. Ik begrijp 100% dat ze willen dat ik m'n bekabeling vervang en een 'reset' uitvoer. Maar het lijkt me dat zo'n probleem meetbaar is, maar het is ook een 'logisch' probleem in tegenstelling tot fysiek. Zoals je kunt zien valt gewoon een modulator/transportstream weg.

Met een streamcapture wilden ze bij 1200 niks. Ze wilden dan nog net even de url opschrijven waar m'n plaatje staat. Zie dat webcare op twitter net wel heeft gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Makkelijk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:20:
Mijn TV (niet HD) recorder is dood. Zijn er nog manieren om als bestaande alles-in-1 abonnee iets gedaan te krijgen bij ziggo voor een nieuwe hd recorder? Ik heb als jarenlange klant niet echt zin om het volle pond te betalen maar bij alle aanbiedingen staat natuurlijk "alleen voor nieuwe abonnees".
Er is toch zo'n overschakelen naar digitaal pagina? Daar was ook korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 16:00
In verband met de pakketwijzigingen per 1 september heb ik net een aanbieding voor een interactieve HD decoder van Cisco in de bus gehad. Deze staat ook online. De kosten zijn 199 voor een apparaat wat los 459 kost. https://www.ziggo.nl/#pro...brief&ns_linkname=img_itv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb hem voor 199 besteld, zoals in de laatste nieuwsbrief stond zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb voor mijn ouders de HD-decoder (geen HDD-recorder) gekocht voor 79 euro. Je kan inderdaad ook die interactieve nemen voor 199

http://www.evenomschakelen.nl/analoog/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Hehe, ik heb hem inmiddels ook gevonden.

Mijn TV is trouwens 1366x768, werkt dat beetje met de cisco ontvangers die ze nu leveren?

[ Voor 143% gewijzigd door Makkelijk op 13-07-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Makkelijk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:22:
Hehe, ik heb hem inmiddels ook gevonden.

Mijn TV is trouwens 1366x768, werkt dat beetje met de cisco ontvangers die ze nu leveren?
Dan kan je gewoon 720p nemen. Werkt ook prima.

Overigens snap ik niet dat iedereen zeurt over die aanbieding, als je een DVD-recorder koopt betaal je die toch ook zelf :?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:38:
[...]

Overigens snap ik niet dat iedereen zeurt over die aanbieding, als je een DVD-recorder koopt betaal je die toch ook zelf :?
ja, de meesten zijn vergeten dat zij bij hun eerste aanvraag ook al een of andere aanbieding hadden gehad.

En degene die dreigen om weg te gaan zijn helemaal dom bezig. Die moeten, na het afsluiten, bij een ander bedrijf eerst aansluitkosten betalen, een paar maanden wachten, en weer terug komen om weer aansluitkosten te betalen.
Dan kom je ook niet echt goedkoper uit...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

En opeens signaal 10dB minder... dus maar weer even een kabel vervangen, ging het weer even goed... volgende onderbreking maar weer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
kmf schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:44:
[...]
ja, de meesten zijn vergeten dat zij bij hun eerste aanvraag ook al een of andere aanbieding hadden gehad.
Nouja, das niet helemaal waar. Dat heb ik namelijk niet. Ik kon helemaal niks krijgen begin 2010. Een paar maanden daarvoor was er wel een gratis HD ontvanger, maar toen had ik nog geen huis :P

Ik weet dat je vroeger nog wel vaak dingen kon krijgen mits je je contract met X jaar verlengde. Maar aangezien wetten dat onmogelijk hebben gemaakt snap ik Ziggo ook wel. Aan de andere kant moet ik nu meer gaan betalen voor mijn TV. De enige extra zenders die ik wil had ik nu voor €3,95 met een pakketje. Nu wordt dat 10 euro meer omdat die alleen in het duurste pakket zitten. Ik betaal dus eigenlijk 10 euro voor HD en een gebrek aan keuzevrijheid. Daar mag ik best een beetje voor gecompenseerd worden.

[ Voor 56% gewijzigd door Makkelijk op 13-07-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:03

Yucko

One clown to rule them all !

thaan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:58:
[...]

Dat maakt toch niet uit? Dan laat je de TV aanstaan en druk je op activeren via de Ziggo site.
waar je volgens mij de zender op NED 1 moet zetten :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Makkelijk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:33:
[...]

Nouja, das niet helemaal waar. Dat heb ik namelijk niet. Ik kon helemaal niks krijgen begin 2010. Een paar maanden daarvoor was er wel een gratis HD ontvanger, maar toen had ik nog geen huis :P
Oh, had je niet een kado gekregen in de zin van een paar maanden korting of whatever? Ben je effe een goede consument zeg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
kmf schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:40:
[...]
Oh, had je niet een kado gekregen in de zin van een paar maanden korting of whatever? Ben je effe een goede consument zeg :*)
Nee, was ook echt even een ongelovelijk slecht getimede verhuizing. Er was echt geen aanbieding bij ziggo. Niks.

Die omschakelen actie gold ook niet voor mij nu trouwens, omdat ik al digitale TV had ofzo? Ik heb net gebeld, ik mocht wel een interactieve HD recorder voor 199,00 (gedaan) maar niet de gewone hd decoder voor 79,00 (wilde ik ook voor slaapkamer :P)

[ Voor 26% gewijzigd door Makkelijk op 13-07-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:48:
Trek dan een lijn: iedereen op HD (of gewoon iedereen op MPEG4 SD) en laten we de ruimte niet misbruiken om SD ontvangers te blijven voeden.
Het is maar goed dat jij niet bij Ziggo werkt. Ik heb helemaal geen behoefte aan HD kanalen, heb ook geen HD tv's in huis. En heb vorig jaar net twee SD decoders gekocht van humax ter vervanging van de Panasonic exemplaren die ik had. Mag ik van jou dus weer de portemonnee trekken om twee HD deocoders te kopen met twee HD tv's erbij?

Al die kinderprogramma's die hier aanstaan zijn niet eens breedbeeld, laat staan HD formaat.

Maar het is allemaal gezeur. Waarom gaat Ziggo niet het model van UPC overnemen zodat je voor 5 euro per maand een decoder met hdd schrijf kan huren? Dan huur ik wel 2 van die dingen. Maar om nu 2 x 200 euro uit te geven voor wat ik kijk? We kijken hier toch 80% van de tijd naar de mediaplayers en niet naar de tv kanalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:57:
[...]

Het is maar goed dat jij niet bij Ziggo werkt. Ik heb helemaal geen behoefte aan HD kanalen, heb ook geen HD tv's in huis. En heb vorig jaar net twee SD decoders gekocht van humax ter vervanging van de Panasonic exemplaren die ik had. Mag ik van jou dus weer de portemonnee trekken om twee HD deocoders te kopen met twee HD tv's erbij?

Al die kinderprogramma's die hier aanstaan zijn niet eens breedbeeld, laat staan HD formaat.

Maar het is allemaal gezeur. Waarom gaat Ziggo niet het model van UPC overnemen zodat je voor 5 euro per maand een decoder met hdd schrijf kan huren? Dan huur ik wel 2 van die dingen. Maar om nu 2 x 200 euro uit te geven voor wat ik kijk? We kijken hier toch 80% van de tijd naar de mediaplayers en niet naar de tv kanalen.
En tikkie overdreven is je reactie wel: Een HD decoder hoeft maar 79 euro te kosten en die werken ook nog prima op je oude TV s. Alleen zullen de HD zenders in SD weergeven worden. En met het oog op de toekomst was het vorig jaar wellicht verstandiger geweest om direct HD decoders te kopen.
Maar inderdaad.. hoewel het plezierig zou zijn vanuit het oogpunt van het aantal zenders, kan Ziggo het niet maken om nu naar h264 over te stappen, tenzij ze iedereen gratis van decoders gaan voorzien. Zo niet, dan zal men toch echt nog even in MPEG2 uit moeten blijven zenden.
Ze kunnen wel overwegen om nieuwe zenders alleen in h264 te doen en ze de overstap wat geleidelijker door te voeren...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:24:
Mijn god, de bejaarden zijn ook wakker:

http://www.telegraaf.nl/o...upe_op_kabel__.html?p=2,1

Toch vreemd dat mijn schoonouders van in de 70 en mijn ouders van in de 65 digitaal kijken en digitaal opnemen en alles... waarom mensen bij analoog willen blijven is mij een volstrekt raadsel.

Met als hoogtepunt deze wonderlijke reactie eronder:

[...]

Wat ben ik blij dat ik dit soort mensen niet ken...
Oh man, ik lees de reacties ook, maar da's niet goed voor m'n bloeddruk zeg. Allemaal mensen die opzeggen en "KPN nemen"...

Ligt het aan mij of moet je dan je hele bekabeling veranderen en vanaf je telefoonlijn naar je tv doortrekken etc? En dan ben je nog meer geld kwijt ook en heb je minder zenders 8)7

En inderdaad het gezeur over 'concurrentie op de kabel'... Dat kán gewoon niet. Er is gewoon beperkte ruimte en zijn de kabelnetten niet ook eigendom van de aanbieders? Een nieuwe aanbieder mag wmb prima een kabel ernaast aanleggen. Zal alleen nooit rendabel worden (in feite gebeurt dit nu al met glasvezel, waarmee door de hogere capaciteit en andere techniek veel meer mogelijk is)...

Ik vind het prima dat het nu meer via digitaal gaat. Alleen mogen bijv. BBC en VRT toch echt wel iets betere kwaliteit hebben. Je ziet nu gewoon artifacts als het beeld een beetje ingewikkeld wordt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:57:
Het is maar goed dat jij niet bij Ziggo werkt. Ik heb helemaal geen behoefte aan HD kanalen, heb ook geen HD tv's in huis.
Ik ook niet. Daarom is UPC ook goed bezig door voor 2 euro extra per maand gewoon een apparaat mee te leveren. Maar het is wel onzin om nogsteeds MPEG2 only decoders uit te geven. Dat was de standaard 10 jaar geleden. Al sinds de uitgifte van de eerste MPEG2 decoder waren er decoders beschikbaar die MPEG4 doen. Dat heeft 0 te maken met HD, maar gewoon met een beter gebruik van transistoren vs bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:37:
En inderdaad het gezeur over 'concurrentie op de kabel'... Dat kán gewoon niet.
Alles kan. Momenteel is alles 'simulcast' op de kabel, digitaal kun je daarmee gewoon bepaalde kaartjes toestaan en bepalde kaartjes niet. Analoog is een ander verhaal, maar ook dat probleem is jaren getackled door het 'basis pakket' en het 'standaard' pakket te voeren.
Er is gewoon beperkte ruimte en zijn de kabelnetten niet ook eigendom van de aanbieders? Een nieuwe aanbieder mag wmb prima een kabel ernaast aanleggen. Zal alleen nooit rendabel worden
Hoe denk je dat het met de electra is gegaan? Netbeheerder en electraboer zijn opgesplitst. Infrastructuur versus dienstverlener/inkoper. Kan op de kabel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Moet inderdaad zeggen dat reacties lezen op Telegraaf goed leedvermaak, mijn (schoon)ouders hebben ook gewoon digitaal tv als heb ik het wel voor ze in elkaar gezet maar ze hebben er geen enkel probleem mee
[...]

Oh man, ik lees de reacties ook, maar da's niet goed voor m'n bloeddruk zeg. Allemaal mensen die opzeggen en "KPN nemen"...

Ligt het aan mij of moet je dan je hele bekabeling veranderen en vanaf je telefoonlijn naar je tv doortrekken etc? En dan ben je nog meer geld kwijt ook en heb je minder zenders 8)7

En inderdaad het gezeur over 'concurrentie op de kabel'... Dat kán gewoon niet. Er is gewoon beperkte ruimte en zijn de kabelnetten niet ook eigendom van de aanbieders? Een nieuwe aanbieder mag wmb prima een kabel ernaast aanleggen. Zal alleen nooit rendabel worden (in feite gebeurt dit nu al met glasvezel, waarmee door de hogere capaciteit en andere techniek veel meer mogelijk is)...

Ik vind het prima dat het nu meer via digitaal gaat. Alleen mogen bijv. BBC en VRT toch echt wel iets betere kwaliteit hebben. Je ziet nu gewoon artifacts als het beeld een beetje ingewikkeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Skinkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:47:
[...]

Alles kan. Momenteel is alles 'simulcast' op de kabel, digitaal kun je daarmee gewoon bepaalde kaartjes toestaan en bepalde kaartjes niet. Analoog is een ander verhaal, maar ook dat probleem is jaren getackled door het 'basis pakket' en het 'standaard' pakket te voeren.

[...]

Hoe denk je dat het met de electra is gegaan? Netbeheerder en electraboer zijn opgesplitst. Infrastructuur versus dienstverlener/inkoper. Kan op de kabel ook.
Het gaat juist om analoog; dat kun je niet opsplitsen (digitaal wel, plus per abonnee bepalen wat wel en niet bekeken kan worden inderdaad).

Je kunt netbeheerder en 'inkoper' wel opsplitsen, echter kabel is iets waar infra en aanbod heel nauw met elkaar verbonden zijn. Ik ben ervan overtuigd dat je het zo alleen duurder en slechter maakt voor de consument en dat slechts een enkeling er voordeel van heeft. Er komt gewoon een laag bureaucratie tussen terwijl het aanbod nauwelijks zal veranderen. Ook de prijzen kunnen niet echt lager worden en al met al zal het alleen achteruit gaan.

Bij elektriciteit is dat toch heel anders omdat dat een dom product is: een kWh is een kWh. Bij kabel gaat dat absoluut niet op omdat het gaat om een broadcastmedium (m.u.v. internet/telefonie/interactief, daar zijn wellicht mogelijkheden maar ook dat zal het er niet goedkoper op maken!)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:59
Sinds kort hebben mijn ouders een nieuwe modem ontvangen bij hun Ai1 plus abbo, de Ubee evn3200 als ik me niet vergis.

Deze vervangt de oude modem en sitecom wireless router die er eerst lag. De sitecom is al een oud beestje, ligt er al een tijdje, maar deed prima zijn werk. De modem staat op de eerste verdieping, en de router ligt ernaast. Nu zijn er 2 laptops en 1 pc allemaal wireless verbonden met de router.

Laptop 1 ligt er 2 meter vandaan, ongehinderd.
Laptop 2 ligt er 6 meter vandaan, gehinderd door de vloer en muren.
Pc staat er 6 meter vandaan, gehinderd door een muur.

Nu waren de snelheden in de oude situatie als volgt (gemeten via www.speedtest.net):
Laptop 1: 20Mbps (Zou 40 moeten zijn, maar komt volgens mij door de oude sitecomrouter).
Laptop 2: 10Mbps
Pc 1: 12Mbps

Ik sluit de nieuwe Ubee aan, en de situatie is als volgt (wederom via www.speedtest.net):
Laptop 1: 40Mbps (yay)
Laptop 2: site laadt niet eens, geen enkele pagina doet het goed.
Pc 1: 7Mbps

Met wat instellingen gerommeld op de Ubee, oa het gebruik van kanaal 1 ipv 6, maar niks hielp.

Hierna heb ik dus maar weer de sitecom achter het nieuwe modem gezet, en de wireless functionaliteit van de Ubee uitgezet. Hierdoor kreeg ik weer de oude snelheden terug, dus max 20Mbps.

Nou is mijn vraag: Is de wireless functionaliteit van de Ubee nou werkelijk zo belabberd, of heb ik een setting gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste: Ubee wireless sucks monkey balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik begrijp nog steeds niet hoe een router van tegenwoordig slecht kan werken.... als het iets nieuws is, ok, maar hoeveel ervaring is er wel niet met het maken van routers en bijbehorende firmware (als de stockfirmware al niet een rebranding is van iets goed werkend)

Tis net zoiets als een dvd-speler. Je kan tegenwoordig niet eens een dvd-speler dat slecht beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:13:
Het eerste: Ubee wireless sucks monkey balls.
Pfff, hoe durven ze bij Ziggo dit dan te "verkopen" als een all-in one modem met die baggerzooi.
Dit kan je toch niet uitleggen: We geven je een nieuwe modem met ingebouwde wireless functionaliteit. Moet je er alleen wel naast gaan zitten, want anders heb je geen internet! bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Roxors schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:18:
[...]

Pfff, hoe durven ze bij Ziggo dit dan te "verkopen" als een all-in one modem met die baggerzooi.
Dit kan je toch niet uitleggen: We geven je een nieuwe modem met ingebouwde wireless functionaliteit. Moet je er alleen wel naast gaan zitten, want anders heb je geen internet! bah
Allemaal vrij logisch, ontwikkeling bij OEM is best effort, veel minder ontwikkelaars zijn beschikbaar dan bij projecten als DD-WRT. Dat is het verschil. Als een OEM zich kan focussen op kernel drivers etc. dan is er een kans op een goed product. Maar iemand zal ook die fantastische (themebare) webgui's moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:15

Wildfire

Joy to the world!

Ik hoop wel dat het draadloze Ubee modem goed werkt, een oom en tante van mij stappen mede door mijn advies over naar hun AIE Plus pakket. Heb gezegd dat het modem draadloos is dus dat ze geen extra kosten voor een draadloze router hoeven te maken. Als blijkt dat dat modem bout is qua wireless dan moet er alsnog een draadloze router bijkomen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Skinkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:21:
[...]

Allemaal vrij logisch, ontwikkeling bij OEM is best effort, veel minder ontwikkelaars zijn beschikbaar dan bij projecten als DD-WRT. Dat is het verschil. Als een OEM zich kan focussen op kernel drivers etc. dan is er een kans op een goed product. Maar iemand zal ook die fantastische (themebare) webgui's moeten maken...
Je gaat me niet wijsmaken dat zij de volledige firmware hebben geschreven. Zelfs van de fabrikant geloof ik het niet. Die zullen toch gewoon de standaard modules die bij een chip horen inbakken in hun firmware en enkel een gui bouwen om de settings te wijzigen.
Wildfire schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:22:
Ik hoop wel dat het draadloze Ubee modem goed werkt, een oom en tante van mij stappen mede door mijn advies over naar hun AIE Plus pakket. Heb gezegd dat het modem draadloos is dus dat ze geen extra kosten voor een draadloze router hoeven te maken. Als blijkt dat dat modem bout is qua wireless dan moet er alsnog een draadloze router bijkomen.
Ach.. je hebt al een goedwerkende wifi-n router voor 20 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door kmf op 13-07-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 20:53
Het is niet alleen de firmware . Ook het gebruik van interne antenne's in plaats van externe heeft een flink negatieve invloed op het bereik. De router ziet er wel mooier uit zonder uitstekende antenne's maar dat gaat ten koste van de functionaliteit....

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb nu wel een klacht. Niet zozeer op Ziggo, maar op Sluitallesaan.nl, wat een dochteronderneming (?) is van Ziggo.

Op 1 juli is mijn RMA bij Sluitallesaan.nl aangekomen. Is deze pas vandaag naar Samsung opgestuurd. Hij heeft dus 2 weken op een RMA-nummer gewacht van Samsung (zeggen ze). Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor die weer terug is.

Ik heb hem niet direct naar Samsung gestuurd, omdat ik daar geen overeenkomst mee heb.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 20:53
Yorin schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:37:
Ik heb nu wel een klacht. Niet zozeer op Ziggo, maar op Sluitallesaan.nl, wat een dochteronderneming (?) is van Ziggo.

Op 1 juli is mijn RMA bij Sluitallesaan.nl aangekomen. Is deze pas vandaag naar Samsung opgestuurd. Hij heeft dus 2 weken op een RMA-nummer gewacht van Samsung (zeggen ze). Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor die weer terug is.

Ik heb hem niet direct naar Samsung gestuurd, omdat ik daar geen overeenkomst mee heb.
Ik weet wel dat bijvoordbeeld een blackberry rma sturen zo tussen de 4 en 8 weken duurt..... 8)7 . Je zou kunnen bellen/mailen om te vragen hoe lang het maximaal duurt.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

kmf schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:24:
Je gaat me niet wijsmaken dat zij de volledige firmware hebben geschreven. Zelfs van de fabrikant geloof ik het niet. Die zullen toch gewoon de standaard modules die bij een chip horen inbakken in hun firmware en enkel een gui bouwen om de settings te wijzigen.
Weet niet wat er in deze ubee zit. Je zou een [insert kernel hier] verwachten met een klein webservertje om de configs te fixen. Meestal is de NAT implementatie het probleem bij die dingen. Zelfs bij Linux presteren OEM's het om niet de 'software' versie te gebruiken, maar liever de boel in hardware op te lossen. (Komt ook omdat ze alles proberen te bridgen, de switch, WAN en WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Skinkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:47:
[...]

[...]

Het punt is analoog geweest. Internet/telefonie kan prima qua concurrentie maar analoog niet. Dat neemt zoveel ruimte in dat 2 providers extra niet gaat werken. Want dan moet het signaal van de analoge zenders van bijv. concurrent X en Y en Z er ook continu opgepropt worden. Past gewoon niet, alleen concurrentie is mogelijk met alleen digitaal. En dan weet ik nog niet eens hoe ver dat kan gaan. Ik weet dat 1 kanaal 50 mbit is, als je dan upload/download zeg 5 kanalen gebruikt. 1 up, 4 down. Dan kan je nog 4 ISP's toelaten op de kabel maar moet al het analoge weg. Iedereen heeft een frequentie op de kabel. Nu heeft Ziggo die alleen en kunnen er nog analoge, veel digitale en flink internet over de kabel. Dat kan met concurrentie niet meer allemaal in handen van Ziggo blijven. Als ze het opsplitsen kan de concurrent enkel 5 analoge zenders toelaten of een dikke breedbandverbinding leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:31:
Het punt is analoog geweest. Internet/telefonie kan prima qua concurrentie maar analoog niet. Dat neemt zoveel ruimte in dat 2 providers extra niet gaat werken. Want dan moet het signaal van de analoge zenders van bijv. concurrent X en Y en Z er ook continu opgepropt worden. Past gewoon niet, alleen concurrentie is mogelijk met alleen digitaal. En dan weet ik nog niet eens hoe ver dat kan gaan. Ik weet dat 1 kanaal 50 mbit is, als je dan upload/download zeg 5 kanalen gebruikt. 1 up, 4 down. Dan kan je nog 4 ISP's toelaten op de kabel maar moet al het analoge weg. Iedereen heeft een frequentie op de kabel. Nu heeft Ziggo die alleen en kunnen er nog analoge, veel digitale en flink internet over de kabel. Dat kan met concurrentie niet meer allemaal in handen van Ziggo blijven. Als ze het opsplitsen kan de concurrent enkel 5 analoge zenders toelaten of een dikke breedbandverbinding leveren.
Je denkt bekrompen er staat nergens dat er een ander signaal op moet voor dezelfde zender, zelfs niet bij analoog. En dat hoeft dan ook niet, wat er nog van analoog is overgebleven is must-carry en wat programmaraad advies zenders. Zelfs voor data kan een identieke infrastructuur gebruikt worden omdat data wordt getermineerd per gebruiken aan het kopstation. Dat moet ook wel anders krijg je namelijk een groot LAN, waar iedereen elkaars verkeer kan afluisteren.

Op dat niveau is het dus mogelijk, net als met kruisdraden bij DSL, bepaalde MACs naar een bepaalde provider te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:11:
En tikkie overdreven is je reactie wel: Een HD decoder hoeft maar 79 euro te kosten en die werken ook nog prima op je oude TV s.
Toch 160 euro die ik liever over 3 a 5 jaar besteed als ik gelijk voor ons hd tv's ga kopen (als de jongste 5 jaar oud is zodat ik minder kans heb dat ze er met speelgoed op gaan rammen).

Als het moet moet het, maar toch... ik moet nu ook al een paar euro meer gaan betalen voor mijn tv pakket en dat is prima (nouja, niet helemaal, maar het is maar een paar euro), maar als er dan nog 160 euro voor 2 decoders bijkomt word ik minder vrolijk.

Maar ik vind het aanbod van Ziggo echt super, zoveel beter dan dat het een paar jaar terug was. En dat voor een klein bedrag (tv totaal pakket). Straks ook eredivisie erbij met aanvang nieuwe seizoen en ik ben weer helemaal blij.
[...]

Met firefox en adblock plus + element hiding helper kan je dat hele reactieblok in 1 keer wissen van de site. Maar ik moet toegeven dat ik soms zo nieuwsgierig ben hoe het Telegraaf publiek er tegenoverstaat dat ik met Internet Explorer er ga kijken en dat is altijd flink schrikken. Ik ken geen mensen die zo dom reageren, althans niet dat ik weet. Dan denk je soms dat die mensen niet bestaan, maar als je op die site gaat kijken ga je op een gegeven moment denken dat je de enige verstandige pesoon in Nederland bent :o

Ik ga trouwens op de camping gebruik maken van digitenne, zit in het vakantiehuisje van mijn schoonouders, die hebben daar geen telefoon, dus volgens mij is het een kastje met kaartje erin ofzo. Ik ben wel benieuwd hoe dat is. Hier in mijn woonplaats (kleine stad) kan niemand het ontvangen omdat de zendmast 22 km verderop staat er er hier geen ontvangst is. Dus roepen dat je wilt overstappen is iets anders dan het kunnen. Wellicht komen ze daar pas achter als ze al opgezegd hebben O-)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ben ik nou de enige in Hengelo met een storing? Kameraad opgebeld die heeft gwn internet. Op de storingpagina staat dat in m'n regio niks het doet maar ik kan gewoon tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 17:43
Nee, hier ook problemen. Internet en telefonie weg, maar nog wel TV.
Net weer even online, daarna weer 10 min. offline, en nu weer online.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:39

JK

Ik las een tijdje terug dat CI+ modules niet meer ondersteund zouden worden door Ziggo.
Weet niet of dit waar is? Zit er namelijk aan te denken om voor m'n TV boven zo'n module te kopen en dan een 2e smartcard aan te vragen bij Ziggo. Maar mochten ze de ondersteuning stoppen, dan is dat natuurlijk zonde van het geld.. iemand die hier iets van af weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet meer ondersteunen betekent natuurlijk niet per se dat het niet meer kan werken. Apparatuur zal misschien prima werken alleen ben je zelf verantwoordelijk voor de juiste configuratie. Of ben ik nou zo raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
JK schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:02:
Ik las een tijdje terug dat CI+ modules niet meer ondersteund zouden worden door Ziggo.
Weet niet of dit waar is? Zit er namelijk aan te denken om voor m'n TV boven zo'n module te kopen en dan een 2e smartcard aan te vragen bij Ziggo. Maar mochten ze de ondersteuning stoppen, dan is dat natuurlijk zonde van het geld.. iemand die hier iets van af weet?
Waren dat niet gewone CI modules zonder + zoals de alphacrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
BounceMeister schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:33:
[...]

Dit is het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik probeer ook Ziggo aan te vragen, Alles-in-1 Plus. Maar als ik dat online wil bestellen, krijg ik een melding dat het niet beschikbaar is op mijn adres. Dat is vreemd, want bij de (boven)buren kan het wel. Ik woon in een appartementencomplex en de kabels voor de verdiepingen boven mij lopen bij mij door de woonkamer.
Heb al met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat het gewoon mogelijk is. Op dat moment had ik mijn gegevens van mijn huidige provider niet bij de hand, dus ik zei dat ik later terug zou bellen. Toen werd de verbinding verbroken, waarschijnlijk een foutje.
Nu is het me nog niet gelukt om nogmaals contact te krijgen, via de chatfunctie en de klantenservice. Dat stelt me nog niet echt gerust :o
Gelukkig heb ik nu wel een backup internetverbinding, want de vorige keer dat ik Ziggo bestelde, in een andere woning en wat jaren geleden, gingen er wat dingen fout waardoor ik in een lastige periode helemaal zonder internet zat.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellwd84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-04 11:31
even melding over dat het draadloos van die ubee wifi modem ruk is dat je slechte verbinding heb ligt aan verschillende factoren te bedenken hoe je huis is gebouw veel staal dikke mure veel draadloze netwerken bij je in de buurt dect telefoon die er op kunnen storen mobille telefoons niet te vergeten er zijn zo gezegt heel veel factoren die je signaal van het router kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

michellwd84 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:57:
even melding over dat het draadloos van die ubee wifi modem ruk is dat je slechte verbinding heb ligt aan verschillende factoren te bedenken hoe je huis is gebouw veel staal dikke mure veel draadloze netwerken bij je in de buurt dect telefoon die er op kunnen storen mobille telefoons niet te vergeten er zijn zo gezegt heel veel factoren die je signaal van het router kunnen storen.
Als mensen met een oude wifirouter wel goede snelheden hebt, dan gaat dikke muren excuus niet meer op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Oude router, prima verbinding/ontvangst (geen N, dus niet zo heel snel) maar de nieuwe heeft last van wegvallend signaal.

Binnenkort even een ander kanaal selecteren, ik kon nergens vinden waar het wachtwoord staat maar die staat dus op het modem ;) Ik zat alle boekjes af te speuren naar het default password. Maar ik kan in ieder geval concluderen dat de stock settings niet goed werken qua signaalsterkte. De vorige deed het beter, dat was een el cheapo routertje. (wel bij een maat van me, maar dan nog)
Canaria schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:48:
Ik probeer ook Ziggo aan te vragen, Alles-in-1 Plus. Maar als ik dat online wil bestellen, krijg ik een melding dat het niet beschikbaar is op mijn adres. Dat is vreemd, want bij de (boven)buren kan het wel. Ik woon in een appartementencomplex en de kabels voor de verdiepingen boven mij lopen bij mij door de woonkamer.
Heb al met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat het gewoon mogelijk is. Op dat moment had ik mijn gegevens van mijn huidige provider niet bij de hand, dus ik zei dat ik later terug zou bellen. Toen werd de verbinding verbroken, waarschijnlijk een foutje.
Nu is het me nog niet gelukt om nogmaals contact te krijgen, via de chatfunctie en de klantenservice. Dat stelt me nog niet echt gerust :o
Gelukkig heb ik nu wel een backup internetverbinding, want de vorige keer dat ik Ziggo bestelde, in een andere woning en wat jaren geleden, gingen er wat dingen fout waardoor ik in een lastige periode helemaal zonder internet zat.
Gewoon je nummer opgeven bij 'CallMeNow' en klaar. Het zou alleen écht niet kunnen als je geen NRN hebt maar dat kan de medewerker opzoeken voor je. En dan moet je naar allesoverdekabel.nl oid gaan. Heb er al een tijdje niet meer gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
Ja dat is nogal logisch dat het meerdere factoren kunnen zijn, maar zoals eerder vermeld is er een meting gedaan met de oude situatie en de nieuwe. En de nieuwe is beduidend slechter. Enige verschil is die crap Ubee modem, lijkt wel oostblok rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roxors schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:04:
[...]

Ja dat is nogal logisch dat het meerdere factoren kunnen zijn, maar zoals eerder vermeld is er een meting gedaan met de oude situatie en de nieuwe. En de nieuwe is beduidend slechter. Enige verschil is die crap Ubee modem, lijkt wel oostblok rommel.
Het is chinese "rommel". Als je een niet te grote woning hebt (1 verdieping, mijn situatie) dan werkt het redelijk (ingebouwde firewall uit). Gebruik de 5ghz band(lekker rustig :+ ) dan is het bereik tot een meter of 20. Ik begrijp niet dat er niet meteen gekozen is voor een dual band oplossing met externe antennes. Dit zou natuurlijk wat duurder zijn uitgevallen maar wat meer tevreden klanten opgeleverd. Begrijp me niet verkeerd, ik ben tot nu toe tevreden met de dienstverlening van Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 14:40
Weet iemand hierzo wanneer de nieuwe router (ubee) worden uitgerold voor Z2 internet??
Staat me iets bij augustus volgens mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eergisteren mailtje naar Ziggo gestuurd met het verzoek Z3 abo stop te zetten maar tv door te laten gaan, bevestiging is al binnen, maar..... Zal dat goed gaan? :P
Weet niet of ze ondertussen al goed zijn in administratieve dingen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

OK, dus CI modules zoals de Alphacrypt zullen niet meer werken.
Heb even mijn TV model opgezocht die op de slaapkamer hangt en dat is een Samsung LE22B450. Deze staat niet in de lijst bij Ziggo. Ik heb 'm in 2009 gekocht, maar kan net zo goed een 2008 model zijn.
Heeft wel een CI-poort, maar die kan dus geen CI+ module aan? Ik ben niet zo heel erg op de hoogte van dit soort dingen mbt TV's ;)

Voor wat betreft geen ondersteuning, blokkeren ze dan de boel naar gewone CI-modules of geeft Ziggo gewoon geen helpdesk-ondersteuning in geval van problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Vandaag is mijn alles-in-1 geïnstalleerd inclusief de ubee modem. De ubee modem kon helaas zoals verwacht geen stabiele verbinding aanhouden bij veel torrentverkeer. Dus gelijk in bridge mode laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

JK schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:47:
OK, dus CI modules zoals de Alphacrypt zullen niet meer werken.
Heb even mijn TV model opgezocht die op de slaapkamer hangt en dat is een Samsung LE22B450. Deze staat niet in de lijst bij Ziggo. Ik heb 'm in 2009 gekocht, maar kan net zo goed een 2008 model zijn.
Heeft wel een CI-poort, maar die kan dus geen CI+ module aan? Ik ben niet zo heel erg op de hoogte van dit soort dingen mbt TV's ;)

Voor wat betreft geen ondersteuning, blokkeren ze dan de boel naar gewone CI-modules of geeft Ziggo gewoon geen helpdesk-ondersteuning in geval van problemen?
Encoding wordt gestopt. Oftewel, je zult het gewoon niet meer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Raven schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:54:

Weet niet of ze ondertussen al goed zijn in administratieve dingen.
Heb een AIO geregeld via internet vorige week dinsdag. Maar nog steeds (naast de direct gemailde aanvraag) een bevestiging gekregen. Gebeld (ownee, gratis laten bellen!) maar men kon er niets over zeggen. Maar het duurde normaal maximaal een week... dus ik weet het niet :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:37
Vandaag de HD-decoder ontvangen die ik op evenomschakelen.nl zondag heb besteld. Activatie van smartcard werkte binnen 30 seconden. Mooie decoder. Wel een vooruitgang op de slaapkamer :) . Het is de samsung 380 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:56

pinda powerrr

Slow down...

Hoe sneller de standaard abbo's worden, hoe trager mijn Alles-in-een-Extra wordt -O-

Ik had tot een paar maanden geleden echt een retestrakke verbinding, lage ping en constant tegen- of op de 120 Mbit.

Vond net het surfen zo traag, speedtest van Ziggo zelf en ik haal 14 Mbit *O* |:(
Ik denk er al om het abbo naar beneden bij te stellen, aangezien de rest van de straat helemaal uit z'n dak gaat bij de strakke 40 Mbit :X

Gemeente Lansingerland

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week ook een ubee wifi geval.. via de kabel naar mijn eigen pc werkt perfect. Maar draadloos op pc boven van dochter werkt het niet. Hij ziet het netwerk, signaalsterkte GOED (3strepen) , aanmelden maar hij geeft geen ip adres enz en gooit hem dan gewoon weer eruit.
Heb niet zoveel verstand van die dingen, maar ben in de instellingen van modem gaan zoeken. Heb firewall en dat flood gedoe uitgezet, maar maakt geen verschil.
Ziggo gratis helpdesk wil me niet helpen, die zeggen het is een simpel probleem telefonisch met plus service op te lossen a 65 cent per minuut (zei zeiden dat het gratis hulp is) maar goed, alleen als ik een usb dongle van Ziggo bestel helpen ze me gratis. Heb toch verdorie niet gevraagd om deze modem...en als er een wifi router inzit dan moet ik die gewoon kunnen gebruiken.

Welke instellingen moet ik in leken taal veranderen. Zie veel enable disable dingen staan, enige wat ik echt niet veranderd krijg is die 802.1 gedoe. Dat staat volgens mij permanent uit. De dongle die ik gebruik is wel WPA2 geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 20:36
De dongle kan het ondersteunen, maar misschien heb je Windows XP met oude service-pack. Dan ondersteunt Windows XP nog geen WPA2.

Of je hebt WPA2-PSK goed staan in het profiel op de PC, maar staat hij op TKIP in plaats van AES. Je kan in de instellingen voor draadloze netwerken in Windows klikken met de rechter muisknop en dan krijg je de eigenschappen van de instellingen voor dat netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:38:
De dongle kan het ondersteunen, maar misschien heb je Windows XP met oude service-pack. Dan ondersteunt Windows XP nog geen WPA2.

Of je hebt WPA2-PSK goed staan in het profiel op de PC, maar staat hij op TKIP in plaats van AES. Je kan in de instellingen voor draadloze netwerken in Windows klikken met de rechter muisknop en dan krijg je de eigenschappen van de instellingen voor dat netwerk.
zowel de xp ondersteunt WPA2 als de dongle. Profiel staat gewoon op AES...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Probeer gewoon es een andere wifi ontvanger. Zou niet de eerste keer zijn dat zo'n ding niet helemaal fris is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Laatst online: 04-10 22:07

Neomess

neomess.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:02:
Ik heb sinds vorige week ook een ubee wifi geval..
Wat is het type en merk van je laptop?
Heb nu zelf een heel aantal laptops op de Ubee aangesloten, maar 2 types wilde absoluut niet lukken (van 1 van die types is het me met meerdere laptops niet gelukt). De laptops kregen inderdaad wel ip, en de router nam ze zelfs op in de interne software, maar internet wil maar niet lukken.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 09:36
Adlermann schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:40:

BounceMeister schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:33:
[...]

Dit is het antwoord.
Heeft een van jullie een link naar de bron hiervan? Ik heb op mijn mediacenter een floppydtv met alphacrypt; dus als dat niet meer gaat werken moet ik naar een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54
pinda powerrr schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:10:
Hoe sneller de standaard abbo's worden, hoe trager mijn Alles-in-een-Extra wordt -O-

Ik had tot een paar maanden geleden echt een retestrakke verbinding, lage ping en constant tegen- of op de 120 Mbit.

Vond net het surfen zo traag, speedtest van Ziggo zelf en ik haal 14 Mbit *O* |:(
Ik denk er al om het abbo naar beneden bij te stellen, aangezien de rest van de straat helemaal uit z'n dak gaat bij de strakke 40 Mbit :X

Gemeente Lansingerland
Had hier precies hetzelfde, nu sinds 2 maanden op Alles-in-1 Plus, scheelt een hoop ergernis geld, en ik wacht wel 5 minuten langer op een HD Rip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een alles in 1 plus pakket. Tot voor kort was de download snelheid volgens mij iets van 22mb. Nu las ik dat het 40mb is geworden. Ik heb dit even uitgetest met speedtest.net, maar kwam nog niet verder dan 22mb.

Aan het netwerk kan het eigenlijk niet liggen, overal gb en kabels goed gecontroleerd. Waar zou het aan kunnen liggen? Is de verhoging nog niet overal doorgevoerd? Of misschien de kabelmodem? (motorola 5100, ik zie dat deze uberhaupt maximaal 38mb aankan, maar dat is nog altijd meer dan 22mb). Als router gebruik ik de linksys e2000, bekabeld via de gb aansluitingen. De aangesloten pc's geven ook aan met gb verbonden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:35

Matszs

><>

@KopjeThee Je moet de nieuwe (Ubee) modem/router hebben. Wanneer je deze hebt zal je snelheden rond de 40mb halen. Ik zelf had deze ook niet gehad en had via twitter ziggowebcare hierop aangesproken, door een fout had ik hem nog niet gehad maar ze hadden hem toen alsnog gestuurd.

Dus misschien even bellen of net als ik heb gedaan op twitter ze aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
matsotten schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:37:
@KopjeThee Je moet de nieuwe (Ubee) modem/router hebben. Wanneer je deze hebt zal je snelheden rond de 40mb halen. Ik zelf had deze ook niet gehad en had via twitter ziggowebcare hierop aangesproken, door een fout had ik hem nog niet gehad maar ze hadden hem toen alsnog gestuurd.

Dus misschien even bellen of net als ik heb gedaan op twitter ze aanspreken.
Ah, OK. Bedankt! Heeft niet zoveel haast, ik heb ze even een e-mailtje gestuurd of ze die nieuwe willen opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mailen zorgt er niet voor dat je eerder je modem krijgt. Dat ding krijg je vanzelf voor september. Althans dat is het idee, ik verwacht niet dat ziggo het gaat halen.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 16-07-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
job schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:52:
Mailen zorgt er niet voor dat je eerder je modem krijgt. Dat ding krijg je vanzelf voor september. Althans dat is het idee, ik verwacht niet dat ziggo het gaat halen.
O, ik dacht dat het al gebeurd had moeten zijn. Dan wachten we dat maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 06:03

Yucko

One clown to rule them all !

job schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:52:
ze mogen van mij die meuk houden want mijn arris modem loopt perfect

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik haal nu met mijn Alles in een Plus maar 25.1 Mbit in plaats van 39.8 Mbit.(Wat ik haalde na de snelheidsverhoging) Meer mensen die er last van hebben? Regio Nieuwkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ben je aan het torrenten? Ik merkte dat mijn upload vandaag van 4mbit naar 2mbitis gegaan waardoor de torrents teveel uploaden en mijn download ook naar beneden kukelde. Den haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

NoxiuZ schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:30:
[...]

Encoding wordt gestopt. Oftewel, je zult het gewoon niet meer gaan zien.
Jammer, kwestie van analoog blijven kijken in de slaapkamer of een nieuwe TV met CI+ ondersteuning dus.
Denk dat ik eerst even voor de eerste optie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwd naar welke encoding er gestopt gaat worden, en wanneer?
Het verhaal dat de alphacrypt binnenkort niet meer zal werken wordt al jaren verkondigd.

Ja, ziggo kan er voor zorgen dat de alphacrypt niet meer werkt, maar als ik me goed herinner moet er dan voor alle decoders een nieuwe firmware worden uitgebracht. En voor de oudere modellen (de 1e samsung, en de panasonic) zie ik persoonlijk dat niet zo snel meer gebeuren.
Pagina: 1 ... 130 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!