Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Terror schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:55:
Iemand een idee wat ik met mijn digitale tv kastje moet doen? Heb geen zin in een boete, maar om nu nog meer te investeren in telefoontjes gaat me wat ver (zit al aan 30 min wachttijd = €3,00, terwijl de website max 3 min aangeeft...).
Digitale tv decoder is jouw eigendom. Ziggo werkt in tegenstelling tot upc met decoders die eigendom van de klant zijn. De modem is wel eigendom van ziggo en zal daarom teruggestuurd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44

MsG

Forumzwerver

jongetje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:43:
[...]

Dat is omdat DMZ hierbij betekend dat alle poorten hiernaartoe worden geforward (zonder uitzondering).
Op onze huidige router kan ik daarnaast nog wel poorten toewijzen voor andere PC's, als ik DMZ aan heb, deze vallen dan buiten de DMZ. Maar goed, als NAT en UPNP prima werken heb ik DMZ ook niet echt nodig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:13

Yucko

One clown to rule them all !

ADDG schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:10:
[...]

Digitale tv decoder is jouw eigendom. Ziggo werkt in tegenstelling tot upc met decoders die eigendom van de klant zijn. De modem is wel eigendom van ziggo en zal daarom teruggestuurd moeten worden.
Ik heb nu dat Arris TM702B modem al weer een tijdje hier staan, maar mijn Scientific Atlanta modem (en daarvoor mijn Motorolla modem, en daarvoor weer mijn COM21 modem) is nooit door mij teruggestuurd en ik heb nog nooit een boete/extra heffing op mijn facturen voorbij zien komen, danwel een herinneringsbrief van Ziggo op mijn mat zien vallen.

Oftewel het zal zo'n vaart niet lopen :)

Waar ik me aan stoor is dat ze op die folder met daarop de aanbieding van die interactieve HD decoder zetten dat je naar http://www.ziggo.nl/interactief moet gaan, bellen of bij je plaatselijke ziggo dealer moet langsgaan maar ik ben vandaag op 2 adressen geweest en beiden zeiden dat je het apparaat alleen via Ziggo zelf kon bestellen.
Daarnaast krijg je bij deze aanbeiding een extra smartcard, maar ik vraag me af wat ik daarmee moet aangezien ik er al eentje heb. Uit de bestelling laten en iets van de prijs af is iig niet mogelijk :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-10 12:00
Yucko schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:20:
[...]
....is nooit door mij teruggestuurd en ik heb nog nooit een boete/extra heffing op mijn facturen voorbij zien komen, danwel een herinneringsbrief van Ziggo op mijn mat zien vallen.

Oftewel het zal zo'n vaart niet lopen :)
Bij toesturen van de docsis 3 modems is ook aangegeven dat je je oude modem mag houden. Op courante modellen zullen ze wat scherper zijn denk ik.
Daarnaast krijg je bij deze aanbeiding een extra smartcard, maar ik vraag me af wat ik daarmee moet aangezien ik er al eentje heb. Uit de bestelling laten en iets van de prijs af is iig niet mogelijk :(
Misschien korting regelen op een extra tv om die smart card nuttig te gebruiken? :P

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:53

aapelite

Do the kirby!

Meer mensen last met hickups in browsen? Internet werkt dan gewoon nog wel kijkend naar gamen of msn bijvoorbeeld. Het lijkt me daarom iets van de DNS misschien? Heb er nou enige tijd last van en sommige dagen meer dan anderen. Sinds vorige week het Ubee modem (werkt erg lekker btw), maar was daar voor dus ook al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_bulldog schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:21:
Overigens, als je al Ai1+ abonnee bent, kan je door te klagen dat de nieuwe klanten deze aanbieding wel krijgen en je daarom over wil stappen op interactieve TV van KPN het installatiepakket gewoon voor 199 krijgen. Moet je alleen wel een jaar verlengen.
als je die folderaanbieding voor huidige abonnee's neemt zit alles toch erin wat je nodig hebt en niet alleen dat apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
Beste allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot Ziggo Alles in Eén Plus. Mijn verse kabelmodem en router van Ubee heb ik 'succesvol' aangemeld - het programma melde eerste een fail, maar daarna deed alles het wel prima en klopte de username etc. Vervolgens heb ik al een aantal slechts één blauw lampje bij US (UpStream), maar het DS (Downstream) lampje blijft groen waar dat volgens de handleiding ook blauw moet (mag?) worden.

Van de beloofde up/down snelheden van 40/4 MBit haal ik meestal rond de 24/2.5. Heeft iemand een idee of deze snelheden te verwachten zijn ivm afstand tot verdeelstation in de buurt etc, of is mijn modem brak?

Alvast bedankt, Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:13

Yucko

One clown to rule them all !

Terror schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:01:
[...]

Bij toesturen van de docsis 3 modems is ook aangegeven dat je je oude modem mag houden. Op courante modellen zullen ze wat scherper zijn denk ik.

[...]
Ik had bij mijn Arris modem toch echt een mooie brief om mijn oude modem terug te sturen want die was nl. nog goed genoeg voor de lagere abo's die geen 50mbit (destijds nieuwe snelheid van A-I-1 extra) of hoger hoefden te halen :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Frank-NL schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:06:
[...]

Die standby functie staat volgens mij softwarematig uit, al behoorlijk lang.
nein, die functioneert gewoon. Althans bij een deel van de klanten wel. Laatst nog half uur troubleshoot aan de telefoon en bleek de standbyfunctie te zijn. :F.

telefonie werkt dan wel, maar je PC/router verkrijgt geen IP adres, of een 192.*.*.*, waarop vervolgens je PC/router een beperkte connectie krijgt.
ElectroDonker schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:00:
Beste allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot Ziggo Alles in Eén Plus. Mijn verse kabelmodem en router van Ubee heb ik 'succesvol' aangemeld - het programma melde eerste een fail, maar daarna deed alles het wel prima en klopte de username etc. Vervolgens heb ik al een aantal slechts één blauw lampje bij US (UpStream), maar het DS (Downstream) lampje blijft groen waar dat volgens de handleiding ook blauw moet (mag?) worden.

Van de beloofde up/down snelheden van 40/4 MBit haal ik meestal rond de 24/2.5. Heeft iemand een idee of deze snelheden te verwachten zijn ivm afstand tot verdeelstation in de buurt etc, of is mijn modem brak?

Alvast bedankt, Groet!
Je zou gewoon 40/4 moeten halen. Blauwe lampje US betekent dat er 1 channel voor upstream gebruikt wordt.

Powercycle de modem met de coax er even uithalen. Test ook zonder router.

[ Voor 62% gewijzigd door Tripp op 08-07-2011 23:46 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Vandaag de Cisco weer terug gekregen van reparatie. Zat een brief bij en ze hebben niks kunnen vinden... HDMI, coax en netsnoer er in en opstarten maar. Netwerk id en freq. ingevuld en smartcard erin. ITV en zenders waren zo klaar. Toen ging hij een update downloaden en installeren, half uurtje verder was dat klaar. Beeldinstellingen ingesteld en wat gezapt, niks aan de hand. Zap ik nog een keer, geluid weg... Ik weet niet hoe hun die dingen testen, maar ik denk ik een hok met een airco op 19 graden. Ik heb nog niet snel gezapt, want dan gaat ie uit. Dat test ik morgen :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Sony Bravia toevallig? Dan zou ik de software van je TV eens updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
tha_bulldog schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:20:
Sony Bravia toevallig? Dan zou ik de software van je TV eens updaten ;)
Nope, LG 32LH5020, tv heeft met andere apparaten via HDMI geen moeite. Ik zal LG eens een mailtje sturen of er een update voor is.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 21:57

BBrunekreeft

Dus...

aapelite schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:48:
Meer mensen last met hickups in browsen? Internet werkt dan gewoon nog wel kijkend naar gamen of msn bijvoorbeeld. Het lijkt me daarom iets van de DNS misschien? Heb er nou enige tijd last van en sommige dagen meer dan anderen. Sinds vorige week het Ubee modem (werkt erg lekker btw), maar was daar voor dus ook al een probleem.
Ik heb dat ook regelmatig. Zelf heb ik het idee dat het ligt aan de Netgear WNDR3700v2.
Browsen lukt dan even niet meer (ook een youtube filmpje stokt halverwege). Mail ophalen lukt wel en een openstaande VPN verbinding blijft ook gewoon functioneren. Als ik even de netwerkkaart op de laptop uit- en weer inschakel werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 07:29
Zo, vandaag maar weer een met Ziggo gebeld. Al de derde keer weer. Ik heb last van een wegvallende draadloze verbinding en af en toe lage draadloze snelheden. Dit onafhankelijk van welk apparaat en welke afstand.

Ziggo raadde mij 2 keer aan draadloze kanalen te testen, wat ik al gedaan had, maar opnieuw heb uitgevoerd.
Deze keer iets geagiteerder opgebeld en na 3 keer een monteur te weigeren eindelijk toezegging voor een nieuwe wifi modem gekregen.

Blijkbaar moet je eerst geïrriteerd worden, voordat je goed geholpen wordt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeehaw schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:20:
Zo, vandaag maar weer een met Ziggo gebeld. Al de derde keer weer. Ik heb last van een wegvallende draadloze verbinding en af en toe lage draadloze snelheden. Dit onafhankelijk van welk apparaat en welke afstand.

Ziggo raadde mij 2 keer aan draadloze kanalen te testen, wat ik al gedaan had, maar opnieuw heb uitgevoerd.
Deze keer iets geagiteerder opgebeld en na 3 keer een monteur te weigeren eindelijk toezegging voor een nieuwe wifi modem gekregen.

Fijn voor je, maar ik voorspel dat een nieuw modem geen enkel verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:57
Wordt de formule 1 niet meer in HD uitgezonden op kanaal 15 bij Ziggo??

[edit]

Ze waren gewoon wat later.

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 09-07-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

Storing in regio Utrecht?

Heb net Ziggo aan de lijn gehad en heb geen telefoon en internet meer van ze.....ben ik de enige of zijn er al meer die er last van hebben (modem komt niet meer online) :-(

(buren hebben het ook....)

[ Voor 10% gewijzigd door stuffer op 09-07-2011 15:01 . Reden: navraag.... ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

tha_bulldog schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:21:
Overigens, als je al Ai1+ abonnee bent, kan je door te klagen dat de nieuwe klanten deze aanbieding wel krijgen en je daarom over wil stappen op interactieve TV van KPN het installatiepakket gewoon voor 199 krijgen. Moet je alleen wel een jaar verlengen.
Wat is nu de meerwaarde van zo'n cisco 8485dvb tov mijn Humax 5050. Interactive tv en wat zooi on demand. Maar is dat echt die 199,- euro waard?

Je haalt dan wel alles uit je abo vanaf 1/9.
(we hebben aie+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

stuffer schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:57:
Storing in regio Utrecht?

Heb net Ziggo aan de lijn gehad en heb geen telefoon en internet meer van ze.....ben ik de enige of zijn er al meer die er last van hebben (modem komt niet meer online) :-(

(buren hebben het ook....)
Ik heb er ook last van in Den Haag.
#ziggo
yeehaw schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:20:

Ubee evw3200?

[ Voor 48% gewijzigd door Ra5a op 09-07-2011 15:38 . Reden: tweets ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-10 20:50
Hier ook storing in regio Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Idem in regio Amersfoort (Vathorst). Telefonisch kreeg ik een melding te horen dat er een storing in mijn regio is. Ik belde met mijn mobiel, dus de regio is heel Nederland of Ziggo weet waar mijn mobiel is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Hier in Groningen nergens last van, dus het is niet in heel NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Hier in Hoogland ook dezelfde geen internet en telefoon storing. Twee oranje lampjes en 1 groen knipperende. Had vanmorgen al gebeld en heb toen een monteur in laten plannen. Die kon niet eerder dan 20 juli! Ik zou afbellen als het eerder vanzelf opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:17
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de cisco 8485, denk dat ik hem anders wel neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ElectroDonker schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:00:
Beste allemaal,

Alvast bedankt, Groet!
Virusscanner uitzetten. Helpt enorm. Als ik Kaspersky aan laat staan haal ik de 40Mbit ook niet. Zonder virusscanner wel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:39

Sorcerer8472

Mens sana?

Ziggo is sinds ergens vroeg in de middag stuk hier in Utrecht. Lampjes up/down blijven oranje branden op de Ubee en het V-lampje knippert :N TV doet het wel prima.

-edit-
Ik ben niet de enige zo te zien op Twitter (toch een ontzettend handig medium om te zien of er een storing is)

Ontzettend slecht dat de Ziggo-site het totaal niet doet op Android (en ws ook iOS) trouwens. Wil je juist zien of er een storing is, kan dat gewoon niet :X

[ Voor 46% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-07-2011 19:33 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem (laatste ubee) heeft 2mm speling op de coax zitten, volgens ziggo geen probleem. Wel heb ik geregeld timeouts int modem zitten en zit ik in de verdeelkast op de aansluiting met de meeste demping en was de kast al 4 jaar niet onderhouden en zat dus nog op het oude signaalniveau.

Iemand een idee hoe ik ziggo zo ver krijg (want de laatste optie is namelijk dat het modem de coaxpoort niet helemaal meer lekker is) om hier een nieuw modem met router neer te zetten? (dit ook mede vanwege het opnieuw schilderen van de muur waar het modem aan komt te hangen, en dan ist niet mooi om 2x gaten te moeten boren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 19:19
Microkid schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:09:
[...]

Virusscanner uitzetten. Helpt enorm. Als ik Kaspersky aan laat staan haal ik de 40Mbit ook niet. Zonder virusscanner wel.
_/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ziggo site werkt wel op een iphone ;) (traag, dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:29:
Ontzettend slecht dat de Ziggo-site het totaal niet doet op Android (en ws ook iOS) trouwens. Wil je juist zien of er een storing is, kan dat gewoon niet :X
Ziggo site had een experience moeten 'worden'. Met al die widgets etc.

Men is er alleen niet zo in geslaagd.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Tripp schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:39:
[...]
nein, die functioneert gewoon. Althans bij een deel van de klanten wel. Laatst nog half uur troubleshoot aan de telefoon en bleek de standbyfunctie te zijn. :F.
[...]
:P
Was het script niet iets als:
  • Ziggo: Goedenavond, Ziggo, wat kan ik voor u doen?
  • Klant: Mijn internet doet het niet sinds gistermiddag.
  • Ziggo: Oh meneer, dat is vervelend om te horen. Ik ga kijken wat ik voor u kan doen. Mag ik uw postcode en huisnummer?
  • Klant: <mompel>
  • Ziggo: Kunt u vertellen hoe de lampjes op het modem branden?
Einde troubleshoot... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

WoC schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:34:
[...]

:P
Was het script niet iets als:
  • Ziggo: Goedenavond, Ziggo, wat kan ik voor u doen?
  • Klant: Mijn internet doet het niet sinds gistermiddag.
  • Ziggo: Oh meneer, dat is vervelend om te horen. Ik ga kijken wat ik voor u kan doen. Mag ik uw postcode en huisnummer?
  • Klant: <mompel>
  • Ziggo: Kunt u vertellen hoe de lampjes op het modem branden?
Einde troubleshoot... :X
hehe nromaal gesproken wel.

Deze klant had eerst last van een trage verbinding. Ik heb hem de modem laten powercyclen en een laptop ra op het modem aan laten sluiten. Vervolgens een andere utp kabel en toen hij die erin drukte had hij, zonder het door te hebben, op de standbyknop gedrukt. Daar kwamen we later pas achter, toen ik hem vroeg om met de resetfunctie/knop te resetten. En toen had het het over de standbyknop die hij wellicht eerder epr ongeluk ingedrukt zou hebben. Kan gebeuren, maar het verneukte wel de hele troubleshoot :F 8)7, daar is geen script voor :w .

[ Voor 8% gewijzigd door Tripp op 10-07-2011 00:49 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:06
Tripp schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:47:
hehe nromaal gesproken wel.
... Vervolgens een andere utp kabel en toen hij die erin drukte had hij, zonder het door te hebben, op de standbyknop gedrukt. ....
Misschien waarschuwen voor het per ongeluk indrukken van de standby knop bij het insteken van een netwerkkabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit is niet echt een specifieke Ziggo vraag maar misschien dat iemand het weet, dan hoef ik niet apart een topic daarvoor te openen :P

We hebben hier het basis pakket voor digitale tv van Ziggo, daardoor hebben we heel wat zenders waar we (met enige vertraging) de melding krijgen dat die niet onder ons abo vallen. Bestaat er een manier om de decoder (de DCB-9401r) die zenders over te laten slaan bij het zappen?
Vond wel http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=34435.0 , maar staat niet bij hoe, in de manual ook niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het eens met de favorieten, dat heb ik op de humax en werkt goed hiervoor:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is een idee, maar zoek eigenlijk iets uhm... gebruiksvriendelijker*. Bijv. een optie/instelling dat hetzelfde doet als dat onze tv (indien analoog wordt gekeken) al doet en die is 15< jaar oud for gods sake :P, dan moet een decoder van een paar jaar oud dat ook kunnen lijkt me. Deze tv slaat alles over waar geen zender op aanwezig is. Dat doet die standaard, maar wat de decoder dan moet gaan doen met de geblokkeerde/encrypted zenders.

*Als ik mijn moeder moet uitleggen hoe ze de favorietenlijst moet gebruiken ben ik een hele tijd bezig...

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 10-07-2011 10:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Favorietenlijst is eenmaal instellen. Je selecteert je favorietenlijst en blijft gewoon van de fav knop af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, okee. Dus als de decoder aan gaat pakt ie gelijk de ingestelde favorietenlijst? De zenders blijven trouwens wel op hetzelfde kanaal staan?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:11:
Hmm, okee. Dus als de decoder aan gaat pakt ie gelijk de ingestelde favorietenlijst? De zenders blijven trouwens wel op hetzelfde kanaal staan?
ja, bij de humax wel, ik heb wel jouw decoder hier op zolder liggen, maar niet aangesloten. Ik meen dat het daar iets anders werkte, maar je moet het even proberen.

Bij de humax blijft hij gewoon op favorieten staan, je zapt dus gewoon en komt alleen zenders tegen die je er zelf ingezet hebt. En de volgorde kan je zelf wijzigen. Echt ideaal.

Je moet dus niet meerdere lijsten aanmaken, maar 1 lijst, anders moet je tussen lijsten wisselen en dat snappen veel moeders niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:58
Net de HD-Ontvanger besteld via evenomschakelen.nl 80 euro valt wel mee voor een HD Decoder inclusief smartcard. Kan ik op de slaapkamer dadelijk ook in HD kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

W1ck1e schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:08:
[...]
Misschien waarschuwen voor het per ongeluk indrukken van de standby knop bij het insteken van een netwerkkabel ?
Ja want dat kan je ook echt van te voren weten/aan zien komen :').

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de snelheidsupgrade van een paar maanden geleden, hebben wij (regio 6174) last van een dagelijkse uitval van inet+tel van een paar minuten. Meestal 5-10 minuten, en dan 1x per dag. Volgens de Ziggo-website zijn er geen werkzaamheden.
Heeft nog iemand dergelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tripp schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:44:
[...]

Ja want dat kan je ook echt van te voren weten/aan zien komen :').
Je weet half hoevaak het ook werkelijk voorkomt :)
Men pakt het modem vast, op het smalle deel, waar dus ook dat knopje zit.

Hij zou een paar jaar geleden op nonactief gezet zijn, maar in de opvolgende fw. stond hij weer aan.

Een kat stop je ook niet in de magnetron, maar toch staat het in de handleiding dat het schadelijk kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 07:07:
Sinds de snelheidsupgrade van een paar maanden geleden, hebben wij (regio 6174) last van een dagelijkse uitval van inet+tel van een paar minuten. Meestal 5-10 minuten, en dan 1x per dag. Volgens de Ziggo-website zijn er geen werkzaamheden.
Heeft nog iemand dergelijke problemen?
Verhaal gewoon voor leggen aan de Helpdesk, je kan het bijvoorbeeld onderbouwen door de tijdstippen te geven wanneer je uitval plaats vind. Goed en duidelijk maken dat het een structureel probleem is.

Veelal stuurt de helpdesk een monteur die o.a. een lijnmeting komt doen. Vaak worden dit soort problemen veroorzaakt door een slechte verbinding, een monteur kan deze veelal oplossen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik weet niet of ik dit eerder ook al eens zei, maar bij ons blijkt de warmtewisselaar/verwarmingspomp de oorzaak te zijn geweest van periodieke storingen in het tv-signaal (spontaan blokjes om de zoveel tijd)...

Stond de verwarming uit, dan kwam het niet voor. Zodra je hem aanzet begon het weer. Hem uitzetten helpt niet meteen, want het is zo'n eco-ding dat dan toch nog heel efficiënt een tijdje de overgebleven warmte blijft rondpompen, ook al zet je het ding op 15 graden :+

Wellicht zou het een soortgelijk probleem kunnen zijn, alleen gaat het hier zeker niet om 5-10 minuten maar echt minimale/korte onderbrekingen. Ik zit nog altijd te denken aan hoe ik het kan oplossen voor volgende winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Hier in Zoetermeer sinds vanochtend geen internet en telefonie. Zie bij de modem status : acces denied staan. Klantenservice krijg ik niet aan de lijn ivm de drukte. Modem gereset, coaxkabel en stroom er af gehaald, maar helpt niet. Downstream doet het, upstream niet.

Meer mensen last hiervan vandaag? Normaal nooit problemen met ziggo gelukkig, maar heb dit soort dingen altijd wanneer ik internet echt nodig heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Alpha89 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:19:
Net de HD-Ontvanger besteld via evenomschakelen.nl 80 euro valt wel mee voor een HD Decoder inclusief smartcard. Kan ik op de slaapkamer dadelijk ook in HD kijken :)
Had je al wel digitaal tv? Dan mag je toch niet nog een decoder kopen met korting?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Ik heb sinds half 12 ook een storing in Groningen (Korrewegwijk). Ik heb geen internet en geen TV signaal. Op de modem software staat de melding: access denied.

De helpdesk zei dat het ging om een storing en dat het in de loop van de middag zou zijn opgelost.

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
fjs schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:32:
[...]

Had je al wel digitaal tv? Dan mag je toch niet nog een decoder kopen met korting?
Nu tijdelijk wel: een HD decoder voor 79,- of de interactieve HD recorder voor 199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

FreshMaker schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:17:
[...]

Je weet half hoevaak het ook werkelijk voorkomt :)
Men pakt het modem vast, op het smalle deel, waar dus ook dat knopje zit.

Hij zou een paar jaar geleden op nonactief gezet zijn, maar in de opvolgende fw. stond hij weer aan.

Een kat stop je ook niet in de magnetron, maar toch staat het in de handleiding dat het schadelijk kan zijn
Tja jij zal het vast wel dagelijks tegenkomen :z.

Zo kan je voor elk wissewasje wel wat bedenken, waar dit ondervalt. Je voorbeeld van de magnetron echter niet, want daarbij onstaat daadwerkelijk schade, en daarom gaat de vergelijking ook mank :w.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Vakantie: modem en decoders van de stroom of is het beter om ze standby te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:20:
Vakantie: modem en decoders van de stroom of is het beter om ze standby te laten staan?
ik laat ze aan omdat ik een ouderwets antwoordapparaat heb (zo'n ding dat je kan meeluisteren als er iemand belt) en anders kan niemand inspreken tijdens onze vakantie. Maar niet iedereen hier zal een hekel hebben aan het meenemen van een mobiele telefoon tijdens de vakantie, dus die hebben dat probleem niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon alles eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

dragon2 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Nu tijdelijk wel: een HD decoder voor 79,- of de interactieve HD recorder voor 199,-
Er wordt ook veel op marktplaats aangeboden, ik neem aan dat deze ook gewoon werkt en niet regio ofzo verbonden is.

En nog steeds wachten op de nieuwe moden :(

[ Voor 6% gewijzigd door Zhadum op 11-07-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:49
Als je op vakantie gaat kan je ze beter uit het stopcontact trekken. In verband met eventueel onweer.
Je kan dan beter ook de coax-kabel losdraaien van de modem. Anders heb je met onweer nog steeds kans op schade bij inslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:55
midy922 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:10:
[...]

Als je op vakantie gaat kan je ze beter uit het stopcontact trekken. In verband met eventueel onweer.
Je kan dan beter ook de coax-kabel losdraaien van de modem. Anders heb je met onweer nog steeds kans op schade bij inslaan!
Ik vraag me toch altijd af hoe belangrijk dat is. Stop jij ook met TV kijken als het gaat onweren? En ga je 's nachts je bed uit bij onweer om de coax-kabels eruit te draaien? Ik bedoel dit niet cynisch, ben oprecht benieuwd of het echt zo gevaarlijk is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon eraf halen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Als er wel bliksem inslaat, is je apparatuur kapot, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

dragon2 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Maar is het het waard, kan ik zoveel meet met die interactieve HD recorder dan met mijn Humax 5050 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:39

IkWilbert

Het is mij!

hjs schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:36:
[...]

Maar is het het waard, kan ik zoveel meet met die interactieve HD recorder dan met mijn Humax 5050 ?
met itv heb je net gemist, tv theek (films en series kijken). Live tv pauzeren en programma's opnemen.
Of het je dat waard is kun je alleen zelf invullen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Pauzeren en opnemen kan natuurlijk met de Humax 5050 ook zonder problemen.

Zijn die films die ze aanbieden een beetje leuk?
uitzending gemist van de publieke omroepen, rtl & sbs is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
hjs schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:51:
Pauzeren en opnemen kan natuurlijk met de Humax 5050 ook zonder problemen.

Zijn die films die ze aanbieden een beetje leuk?
uitzending gemist van de publieke omroepen, rtl & sbs is wel handig.
uitzending gemist e.d. is handig, maar ik zou het niet missen als het er niet was. Films kijk ik niet, want ik vind de prijs (paar euro)/kwaliteit (oudere films) niet interessant.
Gelukkig kostte de decoder maar 50 euro omdat ik overstapte naar Alles-in-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Tegen betaling (per film) kun je de nieuwste films kijken die ook in de videotheek liggen
Tegen een maandelijkse betaling (en vanaf september in de 3 pakketen, hoe hoeger hetp akket hoe meer films) kun je de wat oudere films onbeperkt kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 11-07-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met het nieuwe Ubee modem (met wireless) van Ziggo die problemen hebben? Ik heb in een nieuwe woning nu Ziggo alles in 1 Plus. Zodra ik met mijn pc (via wireless) van usenet download dan kan ik niet meer internetten. Een nslookup naar bv www.google.nl werkt dan niet meer en mijn Windows 7 machine heeft ook aan dat er een probleem is met de internet verbinding. Zodra ik de usenet download pauzeer dan werkt de nslookup weer een ook het surfen werkt dan dus weer.

Deze mensen hebben dezelfde problemen: http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-32302.html

Ik ga zo met een kabel het proberen maar heeft iemand anders dit ook gehad? Ik heb de firewall al uitgezet in het modem en mijn usenet client van SSL naar gewone connecties gezet. Dit helpt echter niets. Deze pc werkt prima op de oude KPN verbinding dus de PC/wlan kaart kan het probleem niet zijn lijkt me.

Firmware updates voor dit Ubee wirelss modem gaan automatisch zeker? Ik kan zelf niet een firmware update doen?

/edit

Als ik 1 draadje aan zet (dan zit ik rond de 1100kb/s) werkt alles nog, een tweede draadje helpt de verbinding om zeep. (boven 1400 kbit/s) De usenet download loopt netjes door, maar browsen kan ik dan niet meer. Ubee modem is nog wel gewoon te pingen op dat moment met een normale ping.

/edit2

Met een kabel werkt het prima t/m 4.5Mbyte/s. Draadloos is dus waardeloos op de Ubee modem. Uitzetten en alsnog een eigen wlan AP kopen dus.. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:35:
Zijn er meer mensen met het nieuwe Ubee modem (met wireless) van Ziggo die problemen hebben? Ik heb in een nieuwe woning nu Ziggo alles in 1 Plus. Zodra ik met mijn pc (via wireless) van usenet download dan kan ik niet meer internetten. Een nslookup naar bv www.google.nl werkt dan niet meer en mijn Windows 7 machine heeft ook aan dat er een probleem is met de internet verbinding. Zodra ik de usenet download pauzeer dan werkt de nslookup weer een ook het surfen werkt dan dus weer.

Deze mensen hebben dezelfde problemen: http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-32302.html
Ik lees van meer mensen dat het wireless van de Ubee UVW3200 niet stabiel is. Ik heb er zelf ook last van, 802.11g gaat het dan om. Snelheden kakken soms enorm in soms totaal weg, maar niet altijd op alle apparaten tegelijk. Ik moet wireless-n nog eens proberen, maar ik heb helaas maar 1 apparaat die dat ondersteund. Verder moet ik de flood-protection eens uitzetten zoals her en der als suggestie gegeven word. Echter lijkt het gewoon wachten op een firmware update. Ik heb gelukkig nog een extra AP in huis.

[ Voor 4% gewijzigd door Maranello op 11-07-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranello schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:06:
[...]

Ik lees van meer mensen dat het wireless van de Ubee UVW3200 niet stabiel is. Ik heb er zelf ook last van, 802.11g gaat het dan om. Snelheden kakken soms enorm in soms totaal weg, maar niet altijd op alle apparaten tegelijk. Ik moet wireless-n nog eens proberen, maar ik heb helaas maar 1 apparaat die dat ondersteund. Verder moet ik de flood-protection eens uitzetten zoals her en der als suggestie gegeven word. Echter lijkt het gewoon wachten op een firmware update. Ik heb gelukkig nog een extra AP in huis.
Flood protection heb ik ook al uitgezet, maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 17:25
De volgende situatie bij m'n buren:
- tv via Ziggo
- internet via XS4ALL (ADSL)
- analoge telefoon via KPN

Per 10 augustus gaan ze over naar Ziggo Alles in 1 Plus. In de welkomstbrief staat echter dat zodra het modem ontvangen is je het al kunt activeren om mee te internetten. Gaat dan je abonnement al lopen en moet je betalen of is het gedurende de overgangsperiode tot 10 augustus gratis?

[ Voor 7% gewijzigd door Hark_k op 11-07-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:29:
Ik vraag me toch altijd af hoe belangrijk dat is. Stop jij ook met TV kijken als het gaat onweren? En ga je 's nachts je bed uit bij onweer om de coax-kabels eruit te draaien? Ik bedoel dit niet cynisch, ben oprecht benieuwd of het echt zo gevaarlijk is.
Hangt er vanaf waar je woont. Mijn ouders hebben een inslag gehad een paar jaar terug, ongeveer 0,5 meter van het huis. Alles kapot (tv enzo). Ik stond zelf ongeveer 3 meter van de plek van de inslag en kan je vertellen dat je je dan echt half dood schrikt.

Afgelopen maand weer een inslag gehad, maar dan in een wijkcentrale voor internet en in de hele wijk zijn alle modems kapot, is inmiddels al 2 keer monteur geweest en nu wachten op nieuwe modem.

Mijn ouders gaan dus wel het bed uit om dit te doen. Maar die internetkabel hadden ze nooit gedaan. Ze stappen nu over op glasvezel, volgens mij kan je die er niet eens uittrekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
als ik 2 smartcards en 2 decoders op ziggo aansluit, moet ik dan 2 digitale pakketen betalen, of werk 1 pakket op 2 verschillende kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
silverfaustx schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:38:
als ik 2 smartcards en 2 decoders op ziggo aansluit, moet ik dan 2 digitale pakketen betalen, of werk 1 pakket op 2 verschillende kaarten?
Je hoeft maar 1 pakket te hebben want je kan meerdere smartcards hebben waar hetzelfde pakket op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb de interactieve decoder besteld voor 199. Ben het er niet mee eens dat bestaande klanten 100 Euro meer moeten betalen, maar het is desalniettemin een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
ADDG schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:41:
[...]

Je hoeft maar 1 pakket te hebben want je kan meerdere smartcards hebben waar hetzelfde pakket op staat.
thx snel antwoord ;)

ik hoef dus nooit niets extra tebetalen, als ik die andere smartcard activeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Hark_k schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:27:
De volgende situatie bij m'n buren:
- tv via Ziggo
- internet via XS4ALL (ADSL)
- analoge telefoon via KPN

Per 10 augustus gaan ze over naar Ziggo Alles in 1 Plus. In de welkomstbrief staat echter dat zodra het modem ontvangen is je het al kunt activeren om mee te internetten. Gaat dan je abonnement al lopen en moet je betalen of is het gedurende de overgangsperiode tot 10 augustus gratis?
Pas nadat het modem is aangesloten wordt nummer portering in gang gezet heb ik begrepen. En dan gaat je abo dus ook lopen. Maar volgens mij betaal je officieel vanaf de ingangsdatum van je abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
Skinkie schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:48:
[...]

Pas nadat het modem is aangesloten wordt nummer portering in gang gezet heb ik begrepen. En dan gaat je abo dus ook lopen. Maar volgens mij betaal je officieel vanaf de ingangsdatum van je abo.
had ziggo hier over mailed, je moet perse de modem activeren ivm telefoon nummer behoud, voordat de andere wordt beëindigd (ze zeiden zelfs letterlijk, dat je maar n paar dagen dubbel moet betalen)

dus je betaald ziggo zodra je de modem activeerd (in mijn geval kon je toen ook meteen bellen en gebeld worden met de ziggo telefoon lijn, ik kon ook nog bellen met de andere lijn maar kon met die niet meer gebeld worden)

[ Voor 13% gewijzigd door silverfaustx op 12-07-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
silverfaustx schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:48:
[...]

thx snel antwoord ;)

ik hoef dus nooit niets extra tebetalen, als ik die andere smartcard activeer?
Je blijft hetzelfde betalen als je al deed met 1 smartcard. Even een copy&paste van ziggo site:
https://www.ziggo.nl/#help/steljevraag/hoeveel%20smartcards:
Bij Ziggo is het mogelijk maar liefst drie smartcards te gebruiken, zonder dubbele kosten voor de extra zenderpakketten. Ziggo zorgt ervoor dat op alle drie de smartcards dezelfde zenders geactiveerd zijn. Met alle smartcards kijk je dezelfde zenders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Net weer enige 'downtime' gehad en ik merk dat het eigenlijk altijd tussen 00:30 en 1:00 ergens is. Wil eens uitzoeken waardoor dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thor666
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 13:59
Skinkie schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:05:
Net weer enige 'downtime' gehad en ik merk dat het eigenlijk altijd tussen 00:30 en 1:00 ergens is. Wil eens uitzoeken waardoor dat komt.
Onderhoud vind meestal ook rond deze tijd plaats.
We hebben Ziggo zakelijk op de zaak en krijgen hier dan van te voren bericht van ivm eventuele back-ups enz. meestal gaat het dan om een downtime van nog geen minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:46:
[...]

Veelal stuurt de helpdesk een monteur die o.a. een lijnmeting komt doen. Vaak worden dit soort problemen veroorzaakt door een slechte verbinding, een monteur kan deze veelal oplossen.
De verbinding is het waarschijnlijk niet: zeer stabiel, zowel TV als internet (volle 40 Mb/s), signaalsterkte TV is altijd boven 80%, en het Ziggo-kastje staat in mijn oprit ;) En de buren hebben het ook, altijd gelijk met ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:29:
[...]

De vraag was niet aan mij gericht, maar ik antwoord toch ;)
Ja, ik sta met onweer midden in de nacht op om alle electronica down te brengen, uit te schakelen, uit te trekken en wat dies meer zij. Van espressomachine tot servers. Alleen de kabelmodem+router blijven ingeschakeld wegens telefoon en alarmlijn.
Ik heb al een keer een blikseminslag aan huis meegemaakt (20 jaar geleden), en toen was alles kapot wat ingesloten was aan de stroom en kabel dus kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vroegah was blikseminslag gevaarlijk/mogelijk vanwege de antennes op daken. Maar tegenwoordig heb je dat niet meer en is de kans op blikseminslag toch zo ontzettend laag dat je daar niet echt rekening mee hoeft te houden?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
kmf schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:47:
Vroegah was blikseminslag gevaarlijk/mogelijk vanwege de antennes op daken. Maar tegenwoordig heb je dat niet meer en is de kans op blikseminslag toch zo ontzettend laag dat je daar niet echt rekening mee hoeft te houden?
Dus echt nie!

Via de COAX kabel heb je nog steeds een grote kans dat je apparatuur getroffen wordt door bliksem inslag.
Sterker het is zelfs zo dat alleen je apparatuur wat aangesloten is via het COAX netwerk defect is terwijl overige op het lichtnet aangesloten apparatuur gewoon werkt.

Bij een COAX inslag hoeft je huis ook niet direct te worden getroffen, een inslag op een straatkast van Ziggo kan er voor zorgen dat je hele buurt de TVs, Decoders, Video, en Modems enz. enz. stuk heeft.

Ook bij mij gaat de steker uit het AOP bij heftig onweer.......

Kortom, onweer kan nog steeds levensgevaarlijk voor apparatuur zijn, los van een EMP waarbij alles waar elektronica in zit naar z'n grootje knalt is bliksem inslag nog steeds desastreus voor coaxapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn huis grenst aan een akker, en als het onweert slaat het vaak in de grond daar in de buurt. Voordeel is dat het huis zelf meestal bespaart blijft, nadeel is dat de aardlek er vaak uitklapt op dat moment. Maar wat Bullet roept klopt wel, er bestaat wel degelijk een groot gevaar mbt COAX. Ik ga er mijn bed niet voor uit, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 10:16
Anderhalve maand terug ong... Flits beneden bij coax, flits boven bij router.

Modem UTP gaar, verder wel up. Moederbord UTP gaar, verder ook up.

Maarja, beide vervangen. Die laatste vergoed door verzekering, die eerste kwam Ziggo paar dagen later vervangen.

Als ik wakker zou zijn gaat de stekker er bij mijn pc nu preventief uit, heb er wel iets van geleerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Ascathon op 12-07-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, de bejaarden zijn ook wakker:

http://www.telegraaf.nl/o...upe_op_kabel__.html?p=2,1

Toch vreemd dat mijn schoonouders van in de 70 en mijn ouders van in de 65 digitaal kijken en digitaal opnemen en alles... waarom mensen bij analoog willen blijven is mij een volstrekt raadsel.

Met als hoogtepunt deze wonderlijke reactie eronder:
Den Haag moet het ook zonder BBC2 doen en waarom moet ik aan de digitale tv als ik analoog net zo goed vind. wij betaleb voor 5 aansluitingen dus dan moet ik voor 10 tv een kastje kopen en een andere tv's. Dan wil ZIGGO ook dat je via hen gaat internetten en telefoneren maar alleen de kabel vind ik genoeg verder zijn wij klant bij KPN, denk dat ik daar ook maar mijn TV aansluiting ga nemen. Dit is geen klantenservice van ZIGGO maar klantverlakkerij. En maar dure reclame's sturen.
Wat ben ik blij dat ik dit soort mensen niet ken...

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:24:
Mijn god, de bejaarden zijn ook wakker:

http://www.telegraaf.nl/o...upe_op_kabel__.html?p=2,1

Toch vreemd dat mijn schoonouders van in de 70 en mijn ouders van in de 65 digitaal kijken en digitaal opnemen en alles... waarom mensen bij analoog willen blijven is mij een volstrekt raadsel.
Tja, "digitale ontvangers zijn zo duur"...
Het is juist beter: met digitale tv kun je nu veel meer zenders (zonder extra kosten) ontvangen dankzij het verminderen van de analoge kanalen. Het is jammer dat Ziggo daar niet wat meer op focust; NDR zat vroeger bijvoorbeeld in Limburg nooit op de kabel en nu via digitaal wel.
Het minpunt van digitale tv, namelijk dat je per toestel een digitale ontvanger nodig hebt, is nog niet verholpen.
Nou, dat is dus wél verholpen, met CI+-module in je tv. Dat je een heel oud analoog toestel spontaan geschikt wordt zal nooit gebeuren 8)7

Mijn oma kijkt ook via CI+ naar de Duitse zenders en is daar verder tevreden mee (zal d'r verder niet uitmaken hoe het werkt, áls het maar werkt en als het maar via 1 afstandsbediening werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Bullet NL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:17:
[...]

Dus echt nie!

Via de COAX kabel heb je nog steeds een grote kans dat je apparatuur getroffen wordt door bliksem inslag.
Sterker het is zelfs zo dat alleen je apparatuur wat aangesloten is via het COAX netwerk defect is terwijl overige op het lichtnet aangesloten apparatuur gewoon werkt.

Bij een COAX inslag hoeft je huis ook niet direct te worden getroffen, een inslag op een straatkast van Ziggo kan er voor zorgen dat je hele buurt de TVs, Decoders, Video, en Modems enz. enz. stuk heeft.

Ook bij mij gaat de steker uit het AOP bij heftig onweer.......

Kortom, onweer kan nog steeds levensgevaarlijk voor apparatuur zijn, los van een EMP waarbij alles waar elektronica in zit naar z'n grootje knalt is bliksem inslag nog steeds desastreus voor coaxapparatuur.
En wie vergoed de schade dan? Ziggo of je eigen verzekering.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:38:
En wie vergoed de schade dan? Ziggo of je eigen verzekering.
Ziggo niet, in sommige gevallen je inboedelverzekering, in veel gevallen betaal je dit zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08
Om ook even op het bliksemverhaal in te haken;

Mijn toen gloednieuwe LCD tv was 2 jaar geleden door blikseminslag aangetast. De audio uitvoer naar de stereo werkte niet meer goed (bromgeluid), verder werkte de tv wel goed, maar ik weet zeker dat het met bliksem te maken had. Gelukkig heb ik de tv kunnen laten repareren onder garantie, maar sindsdien trek ik de COAX er toch wel uit als het onweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:48:
[...]

Ziggo niet, in sommige gevallen je inboedelverzekering, in veel gevallen betaal je dit zelf.
Of je zet er een goede overspanningsbeveiliger tussen zoals deze, dat voorkomt veel problemen....

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:51:
[...]

Of je zet er een goede overspanningsbeveiliger tussen zoals deze, dat voorkomt veel problemen....
Dat is zeker aan te raden. Alleen als de bliksem in de coax kabel zit heb je er denk ik niets aan (in dat geval)? De stroom gaat dan door die coax kabel heen namelijk. Of werkt dat toch anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:52:
[...]

Dat is zeker aan te raden. Alleen als de bliksem in de coax kabel zit heb je er denk ik niets aan (in dat geval)? De stroom gaat dan door die coax kabel heen namelijk. Of werkt dat toch anders?
Je kunt ook de coaxkabel (en telefoon & netwerkkabel) aansluiten op deze doos. Die worden dan mee beveiligd. APC geeft garantie op alle aangesloten apparatuur!.
Ik heb er inmiddels 3 in huis en geven me een goed gevoel...

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:51:
[...]

Klopt, deze overspannings beveiliging heeft ook poorten voor COAX signaal..... helaas werkt zo'n ding niet (goed) bij interactieve TV omdat hij de COAX kabel galvanisch scheid..... het ding is volgens mij ook niet retour geschikt.....

Daarbij, bij een EMP heb je ook met een dergelijk ding een probleem....

De beste manier is en blijft, stekkers uit de stopcontacten/coax aansluitingen en apparatuur uit!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Bullet NL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:55:
[...]

Klopt, deze overspannings beveiliging heeft ook poorten voor COAX signaal..... helaas werkt zo'n ding niet (goed) bij interactieve TV omdat hij de COAX kabel galvanisch scheid..... het ding is volgens mij ook niet retour geschikt.....

Daarbij, bij een EMP heb je ook met een dergelijk ding een probleem....

De beste manier is en blijft, stekkers uit de stopcontacten/coax aansluitingen en apparatuur uit!.
Bij een EMP gaat je apparatuur hoe dan ook stuk, de enige manier om tegen een EMP te beschermen is de apparatuur in een geaarde metalen doos te stoppen.

Een EMP verspreid zich door de lucht en zal dus ook niet aangesloten apparaten treffen. De kabels eruit halen werkt alleen voor overspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

kmf schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:47:
Kennis van me had het toch echt twee weken terug met dat noodweer.
Hij had gelukkig tien minuten ervoor alles losgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
EnigmaNL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:08:
[...]

Bij een EMP gaat je apparatuur hoe dan ook stuk, de enige manier om tegen een EMP te beschermen is de apparatuur in een geaarde metalen doos te stoppen.

Een EMP verspreid zich door de lucht en zal dus ook niet aangesloten apparaten treffen. De kabels eruit halen werkt alleen voor overspanning.
Euh jah, maar dat ontken ik ook niet.... Bij een EMP is alles over en uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bullet NL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:14:
[...]

Euh jah, maar dat ontken ik ook niet.... Bij een EMP is alles over en uit....
Dan snap ik niet echt waarom je EMP er dan bij betrokken had.

Zo'n stekkerdoos met overspanningsbeveiliging werkt prima kan ik uit eigen ervaring zeggen. Kabels eruit trekken is uiteraard de beste oplossing maar dat is verre van praktisch. Als je niet thuis ben bijvoorbeeld kun je maar beter wel een beveiliging er tussen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
EnigmaNL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:19:
[...]

Dan snap ik niet echt waarom je EMP er dan bij betrokken had.

Zo'n stekkerdoos met overspanningsbeveiliging werkt prima kan ik uit eigen ervaring zeggen. Kabels eruit trekken is uiteraard de beste oplossing maar dat is verre van praktisch. Als je niet thuis ben bijvoorbeeld kun je maar beter wel een beveiliging er tussen hebben.
Omdat ik ooit door een EMP alles kapot heb gehad, geen inslag wel een EMP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Die EMP zal niet vanzelf ontstaan zijn, was er bij de buren bliksem ingeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
yup.... en je weet vast dat mijn buren niet op de zefde fase zitten als dat ik dat doe.... Daar ik ook altijd belangrijke appratuur los koppel van het lichtnet is het een EMP geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Dan kan het inderdaad niet anders, helaas kun je je daar niet tegen beschermen :(

Ik ga in ieder geval wel voor stekkerdozen met overspanningsbeveiliging. Als je niet thuis bent is dat toch erg handig. Je weet maar nooit wat er gebeurd. Al mijn duurdere apparaten heb ik met dergelijke stekkerdozen aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
ADDG schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:48:
[...]

Je blijft hetzelfde betalen als je al deed met 1 smartcard. Even een copy&paste van ziggo site:

[...]
dankuwel
Pagina: 1 ... 129 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!