Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Neemt de monteur eigenlijk de modem en decoder mee, of krijg ik dat een paar dagen eerder met de post?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

De monteur neemt zelf de materialen mee. Ziggo zou wel gek zijn om op de post te vertrouwen en een dure monteur zonder spullen langs te sturen. :+

Wij hebben sinds donderdag ook alles-in-een plus.
- Telefonie werkt (nog) niet vanwege een storing.
- Gisterochtend lag de digitale tv eruit; allemaal blokjes en streepjes in beeld.

Donderdagmiddag wilde ik een op een andere tv ok digitaal kunnen kijken, en het kostte mij 2 uur voordat het eindelijk werkte. Ik kocht namelijk de CI+ module bij Expert en "het was aansluiten en werken". Na een half uur proberen en instellingen van de tv af te zoeken ben ik teruggegaan naar Expert. "Ja, je hebt ook een smartcard nodig á € 29,95 per stuk." Dan ben je dus voor een extra tv boven de 100 euro extra kwijt.... Ik voel me na 2 dagen al behoorlijk opgelicht.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last van een wat mindere verbinding sinds gisteren? Gisteravond een tijd 7MB/sec gehaald met 120mbit verbinding, vanochtend was het helemaal prut, uur modem eruit en nu is het weer goed.

Ik was die problemen een jaar kwijt.... hoop dat dit eenmalig was, anders kan ik ook weer gaan bellen. Ze zullen wel weer nieuwe klanten in de wijk hebben aangesloten en de capaciteit niet verhoogd of er is iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 09:52:
Hebben jullie ook last van een wat mindere verbinding sinds gisteren? Gisteravond een tijd 7MB/sec gehaald met 120mbit verbinding, vanochtend was het helemaal prut, uur modem eruit en nu is het weer goed.

Ik was die problemen een jaar kwijt.... hoop dat dit eenmalig was, anders kan ik ook weer gaan bellen. Ze zullen wel weer nieuwe klanten in de wijk hebben aangesloten en de capaciteit niet verhoogd of er is iets anders aan de hand.
Modem zal wel storinkje hebben gehad. Heeft elektronische apparatuur wel eens last van he :).

Als je dit nou constant hebt is het een ander verhaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de actie om de stroom er een uur af te halen heeft in iedergeval gezorgd dat mijn verbindin weer helemaal strak 120mbit is, maar nu zijn mijn tv zenders verdwenen...

Mijn digitaal totaal pakket is afgesloten / doet het niet meer. Net even met de helpdesk in Parimaribo of ander tropisch eiland gebeld, heerlijke meid met zwoele stem en apart accent aan de lijn die het ook maar vreemd vond. Ziggo had besloten dat ik sport 1, eredivsie live en het totaal pakket had opgezegd??? Heel apart. Op 1 smartcard stond het nog wel actief (maar dat gaf hier geen resultaat). Dus alles eruit gehaald en opnieuw erin gezet en ik denk dat ik straks weer tv kan kijken?

Nou, we zullen wel zien. De tour de france doet het in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Net even met de helpdesk in Parimaribo of ander tropisch eiland gebeld
:D.

Wel vaag dat die pakketten er ineens af zijn. Overigens doen die het op elke geregistreerde SC op je abo. Heb je niet toevallig meerdere accounts/klantnummers?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:18:
Nou, de actie om de stroom er een uur af te halen heeft in iedergeval gezorgd dat mijn verbindin weer helemaal strak 120mbit is, maar nu zijn mijn tv zenders verdwenen...

Mijn digitaal totaal pakket is afgesloten / doet het niet meer. Net even met de helpdesk in Parimaribo of ander tropisch eiland gebeld, heerlijke meid met zwoele stem en apart accent aan de lijn die het ook maar vreemd vond. Ziggo had besloten dat ik sport 1, eredivsie live en het totaal pakket had opgezegd??? Heel apart. Op 1 smartcard stond het nog wel actief (maar dat gaf hier geen resultaat). Dus alles eruit gehaald en opnieuw erin gezet en ik denk dat ik straks weer tv kan kijken?

Nou, we zullen wel zien. De tour de france doet het in iedergeval.
Als het op 1 sc nog wel werkt zijn die pakketten dus niet opgezegd. Even bellen (storing DTV intoetsen) en vragen of ze je kaarten even willen reprovisionen (dan moeten ze er wel inzitten, dus schrijf de kaartnummers van tevoren even op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Je kunt ook via mijn Ziggo je kaartgegevens opnieuw laten doorsturen naar het kabel netwerk zodat dit uitgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:26:
[...]

Als het op 1 sc nog wel werkt zijn die pakketten dus niet opgezegd. Even bellen (storing DTV intoetsen) en vragen of ze je kaarten even willen reprovisionen (dan moeten ze er wel inzitten, dus schrijf de kaartnummers van tevoren even op)
Ik had ook niks opgezegd, maar van 1 kaart was alles verdwenen. Maar imiddels heb ik al mijn tv kanalen weer. Een half uur na het bellen deed alles het weer (had alleen niet 2 verjaardagen, nog geen tijd gehad om het te melden). Ik zal deze tip wel even noteren voor de toekomst, eerst maar even googelen wat reprovisionen betekend :P

De helpdesk, ook al zit hij in een ver land is wel prima nu. Was een jaar geleden echt anders. Mooi dus!

En ik heb sinds een half uur opeens 130mbit ipv 120mbit? Ook heel vaag, maar daarover hoor je mij niet klagen :P Upload is nog wel gelijk, misschien is er toch wat onderhoud geweest omdat ik al 2 dagen wat vage dingetjes soms had.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:09:
[...]

Ik had ook niks opgezegd, maar van 1 kaart was alles verdwenen. Maar imiddels heb ik al mijn tv kanalen weer. Een half uur na het bellen deed alles het weer (had alleen niet 2 verjaardagen, nog geen tijd gehad om het te melden). Ik zal deze tip wel even noteren voor de toekomst, eerst maar even googelen wat reprovisionen betekend :P

De helpdesk, ook al zit hij in een ver land is wel prima nu. Was een jaar geleden echt anders. Mooi dus!

En ik heb sinds een half uur opeens 130mbit ipv 120mbit? Ook heel vaag, maar daarover hoor je mij niet klagen :P Upload is nog wel gelijk, misschien is er toch wat onderhoud geweest omdat ik al 2 dagen wat vage dingetjes soms had.
Maar pakketten staan niet allemaal maar op 1 kaart, tenzij je maar 1 geregistreerd hebt.

Je hebt DTV en daar staan al je SC's op geregd. De extra pakketten werken dan op al die smartcards.
jongetje schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:40:
Je kunt ook via mijn Ziggo je kaartgegevens opnieuw laten doorsturen naar het kabel netwerk zodat dit uitgesloten is.
Wat bedoel je precies? Opnieuw je SC invullen/toevoegen op mijn ziggo? Voor zover ik weet zit er geen repovision of recover functie in "mijn ziggo".

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
Tripp schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:49:
Wat bedoel je precies? Opnieuw je SC invullen/toevoegen op mijn ziggo? Voor zover ik weet zit er geen repovision of recover functie in "mijn ziggo".
Maar die is er wel. :)

Inloggen op mijnziggo, dan onderaan de pagina op mijn producten klikken voor een overzicht. Onder het kopje Radio en Televisie zie je de nummers van de door jouw geactiveerde smartcards. Daaronder zie je weer een aantal errormeldingen die je zelf kunt recoveren door op de Herstel knop te drukken. Ziggo stuurt dan een signaaltje mee naar je smartcard, dat zou maximaal 15 minuten mogen duren voordat het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

grun93 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:41:
[...]

Inloggen op mijnziggo, dan onderaan de pagina op mijn producten klikken voor een overzicht. Onder het kopje Radio en Televisie zie je de nummers van de door jouw geactiveerde smartcards. Daaronder zie je weer een aantal errormeldingen die je zelf kunt recoveren door op de Herstel knop te drukken. Ziggo stuurt dan een signaaltje mee naar je smartcard, dat zou maximaal 15 minuten mogen duren voordat het er is.
Ah kijk, was dat er altijd al? Recover werkt btw binnen 30 secs.

Hmm die functie blijkt al een half jaar erin te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tripp op 03-07-2011 15:06 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:36
Heeft er iemand ervaring met het down/upgrade van snelheid via mijn ziggo pagina? Of kan je dan beter gewoon naar klantenservice bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13
Phhh, ik heb die nieuwe wireless Ubee modem van Ziggo geïnstalleerd, maar ik heb het idee dat internet veel trager is... Duurt vaak een paar tellen voordat een pagina begint te laden. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 07:54

Wirehub

Blaat

Dijkhuis schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:38:
Phhh, ik heb die nieuwe wireless Ubee modem van Ziggo geïnstalleerd, maar ik heb het idee dat internet veel trager is... Duurt vaak een paar tellen voordat een pagina begint te laden. Hebben meer mensen daar last van?
tja, je geeft wel erg weinig info.

Aangesloten via wireless / snelheid? bedraad / snelheid?

Er zijn genoeg mensen die problemen hebben met de wireless functie van Ubee. Ik heb zelf na 2 weken problemen de modem bridge laten zetten en heb nu goede snelheden / met een wireless router ook maximaal.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier (2627) geen klachten. Wireless internet op de laptop met het Ubee modem werkt hier in mijn beleving juist wat soepeler dan ik gewend was bij Alice.
jurk738 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:52:
Ik heb sinds vandaag Alles-in-1, met Ubee modem. Vanmiddag aangesloten en alles werkt prima, incl internet, LAN en WLAN. Het lukt alleen niet om (draadloos) internet verbinding te krijgen met mijn Wii. Ik krijg dan Fout 51330.
De tips die ik oa hier vond http://techforums.nintendo.com/thread/3355 lossen mijn probleem niet op. Iemand hier ervaring mee?
Mijn probleem met de Wii heb ik helaas nog niet kunnen oplossen. Iemand daar nog een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is het trouwens mogelijk met die Ubee Wifi router/modem om met een vast ipadres van een werkstation met het IP-adres van het modem deze door te verwijzen naar de DNS van Ziggo of is het de bedoeling dat je bij de DNS dan de IP-adressen van Ziggo invult? Als die namelijk veranderen ben je de sjaak dus. Ik werk namelijk alleen maar met statische ipadressen op mijn apparatuur. Ik wil niet dat ik ze weer kwijt ben in het netwerk.

Anders is er nog een truc om op te lossen door statische DHCP uit te geven maar ik wil gewoon vaste IP-adressen hebben vanwege de indeling.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 11:56
Hoe zit het overigens met de HD pakketten? Die zouden toch rond deze tijd beschikbaar gesteld worden?

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42

TheVMaster

Moderator WOS
mhindrik schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:40:
Hoe zit het overigens met de HD pakketten? Die zouden toch rond deze tijd beschikbaar gesteld worden?
Volgens de brief die we vorige week hebben ontvangen van Ziggo wordt dat 1 september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet verstandig om een scheiding te maken tussen tv en internet/netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:23:
Is het niet verstandig om een scheiding te maken tussen tv en internet/netwerk?
Als je dit topic bedoeld, ik vind van wel.

Heel verwarrend toen ik hier kwam om ervaringen te lezen over internet.
Pagina's vol reacties over tv-zenders. Dacht dat ik in verkeerde forum was.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:40
Ik heb vorige week een tweedehandse CAM modlule + smartcard besteld, alleen lukt het mij niet om de smartcaard te activeren (niet via de telefoon en ook niet via internet). Ik heb toen de klantenservice gebeld en zij vertelden mij dat dit een "oude" smartcard is (oranje-witte Ziggo kaart). Deze oude kaarten hebben een andere manier van het wegschrijven van de data, vertelde hij mij. Om televisie (naast NED 1 HD) te kunnen kijken zou ik een nieuwe smartcard aan moeten schaffen. Klopt dit verhaal? Vorige week deed deze smartcard het namelijk perfect in de TV van de vorige eigenaar. Het is toch raar dat deze nu niet zou werken? Of ligt het ergens anders aan (waaraan?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier voor een oplossing (eigen ervaring):

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=32974

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:04:
Als je dit topic bedoeld, ik vind van wel.

Heel verwarrend toen ik hier kwam om ervaringen te lezen over internet.
Pagina's vol reacties over tv-zenders. Dacht dat ik in verkeerde forum was.
Het gaat eigenlijk 99% van de tijd hier over internet, tv is nu even wat populairder omdat er wijzigingen komen. Ik vind een splitsing trouwens ook een goed idee, het internet gedeelte interesseert me namelijk (meestal) niet en het tv gedeelte wel (al is het voor het vinden van informatie handiger om op sites als totaaltv.nl te kijken, dus ik weet niet of een apart tv gedeelte wel een bestaansrecht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:41:
[...]

Ik heb de rechtstreekse link volgens mij:
https://www.ziggo.nl/#mij...ducten/radio-televisie/1/

Had er zelf niet aan gedacht, had het ooit gezien. Maar ik heb zo vaak op die ziggo site dat ik iets zie en als ik het nodig heb kan ik het niet meer vinden. Dat zegt meer over die site dan over mijn zoekkunsten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Hoi allemaal. Sinds vandaag hebben wij ook Ziggo alles in 1 extra. Internet gaat tot nu toe aardig snel met downloaden.

Zojuist ook de firewall in de router uitgezet om het laden van internet pagina's te bevorderen.

Echter een klein probleempje. Een huisgenoot van mij heeft zijn laptop op zolder staan in zijn kamer en kan amper tot geen verbinding maken met ons Ubee wifi modem. Andere routers (van de buren etc.) ziet hij wel gewoon (al dan met 1 streepje of 2), maar die van ons is gewoon 9 vd 10 keer niet zichtbaar of valt weg na verbinding maken.

Nu vroeg ik mij dus af of het mogelijk was om het signaal dat de router uitzendt op de een of andere manier te versterken? (output signaal in het menu van de router zelf staat al op 100% zag ik)

Hij heeft een macbook pro (misschien dat het hier mee te maken heeft?)

Bedankt alvast!

PS. Mja i know, hij zit op zolder en er zitten aardig wat muren/plafonds tussen, maar toch vind ik het vaag dat hij wel signalen van de buren kan ontvangen en niet van onze eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Boagriuz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:54:

Echter een klein probleempje. Een huisgenoot van mij heeft zijn laptop op zolder staan in zijn kamer en kan amper tot geen verbinding maken met ons Ubee wifi modem. Andere routers (van de buren etc.) ziet hij wel gewoon (al dan met 1 streepje of 2), maar die van ons is gewoon 9 vd 10 keer niet zichtbaar of valt weg na verbinding maken.

Nu vroeg ik mij dus af of het mogelijk was om het signaal dat de router uitzendt op de een of andere manier te versterken? (output signaal in het menu van de router zelf staat al op 100% zag ik)
Je router uit de meterkast halen?
Anders kan je gewoon een wifi-range extender kopen. Of gewoon een extra wifi router voor 20 euro of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
je kunt:
- of een wireless repeater kopen
- of beter, een extra access point op de zolder of verdieping eronder hangen. Hier moet dan wel een kabel vanaf de Ubee naartoe getrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
Zojuist even met Ziggo aan de lijn gehangen ivm wat vraagjes van mij over het nieuwe televisie abo wat eraan komt. Meteen even gevraagd hoe het zit met interactieve tv en de wifi-modem enzo.

Wijzigingen televisie per 1/9
Ziggo heeft gisteren bekend gemaakt haar abonnementsstructuur voor televisie op de schop te gooien. HD en interactief komen in het basispakket, terwijl het analoge aanbod zal worden teruggebracht tot 25 zenders.

In het nieuwe model kan gekozen worden uit drie pakketten: TV Standaard, TV Plus en TV Extra. Specifieke premiumzenders als Eredivisie Live, Film1, Sport1, Erotiek, Turks, Chinees en Hindi blijven wel los verkrijgbaar. Alle bestaande klanten zullen omgezet worden naar één van de drie nieuwe pakketten, afhankelijk van welke zenders er nu afgenomen worden.
Meer info & prijzen Ziggo-site.

Enfin, nog even de prijzen:
Basis: 16,95 per maand
Plus: 24,95 per maand
Extra 29,95 per maand

Je kunt op mijn Ziggo inloggen om te zien wat het gaat worden voor jou. Doe ik, staat er 'ik heb extra, 13,- per maand'. Dus ik denk, ja aan me hoela 13,- per maand, hoezo dat? Dus, ik bel Ziggo, blijkt de dame die me verder hielp (na 17min wachttijd) geen idee te hebben :)
Ik vermoed dat het komt omdat ik nu digitaal compleet pakket heb, van 9,95. Die vervalt en daarvoor in de plaats betaal ik 13,- voor alles+alles+derest ofzo.

Interactieve HD ontvanger

De volgende vraag is vervolgens, kan ik ook zo'n interactieve ontvanger krijgen voor 99,-, waar jullie nu mee adverteren. Natuurlijk niet, want een nieuwe klant is belangrijker dan eentje die al 10 jaar klant is met alles-in-1-extra-and-then-some. Maar, speciaal voor mij kost ie dan 'maar' 199,-. Snap dat nog steeds niet, meer moeite doen om nieuwe klanten te halen dan vaste klanten te houden.

Maargoed, 199,- is minder dan 459,- wat ie lost kost.. en sowieso kan ik 'm nog nergens online gewoon los bestellen.. ?

Wifi modem

De laatste vraag die ik stelde ging over.. het wifi modem. Die krijgt iedereen met het alles-in-1 extra gedoe in ieder geval voor 1/9. Even de vraag of dat een handig ding heb en of m'n bestaande router dan weer de deur uit kan. Voordeel is wel dat Ziggo verantwoordelijk wordt voor je Wan-Lan performance, nadeel is dat als de wifi bijvoorbeeld slecht is ze er waarschijnlijk helemaal niets aan gaan doen.

Dus, wilde het even delen en heb nog twee vraagjes:
- Kun je de gebruikte interactieve HD ontvanger van Cisco echt nergens los kopen?
- Hoe bevalt de Cisco interactieve HD ontvanger bij jou? Hoe is de interface vergeleken bij Humax PVR bijvoorbeeld?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:35:
Zojuist even met Ziggo aan de lijn gehangen ivm wat vraagjes van mij over het nieuwe televisie abo wat eraan komt. Meteen even gevraagd hoe het zit met interactieve tv en de wifi-modem enzo.

Wijzigingen televisie per 1/9

[...]
Dat is kennelijk al wat eerder dan 1/9: ik ben sinds een paar dagen (analoog) BBC2 kwijt. Staat nog wel in de lokale zenderindeling, die hebben ze in de haast vergeten bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
jongetje schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:56:
je kunt:
- of een wireless repeater kopen
- of beter, een extra access point op de zolder of verdieping eronder hangen. Hier moet dan wel een kabel vanaf de Ubee naartoe getrokken worden.
Thx, dat maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
- Kun je de gebruikte interactieve HD ontvanger van Cisco echt nergens los kopen?
- Hoe bevalt de Cisco interactieve HD ontvanger bij jou? Hoe is de interface vergeleken bij Humax PVR bijvoorbeeld?
Los is die decoder nooit te verkrijgen voor (minder dan) 199 euro, behalve marktplaats. Merk dan wel op dat bij de decoder van Ziggo een breedband versterker (retourgeschikt), aansluitmateriaal (o.a. retour geschikte aansluitdoos) en een smartcard zit. Dus wil je niet aanraden hem los aan te schaffen aangezien je dan zelf die breedband versterker en smartcard moet kopen.

Ik heb allebei de Cisco's thuis staan en ben er prima tevreden over. Soms een reset maar dat is niet zo vaak, enige nadeel wat ik vind is het absurd hoge energie verbruik (16Watt) in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt op mijn Ziggo inloggen om te zien wat het gaat worden voor jou. Doe ik, staat er 'ik heb extra, 13,- per maand'. Dus ik denk, ja aan me hoela 13,- per maand, hoezo dat? Dus, ik bel Ziggo, blijkt de dame die me verder hielp (na 17min wachttijd) geen idee te hebben :)
Ik vermoed dat het komt omdat ik nu digitaal compleet pakket heb, van 9,95. Die vervalt en daarvoor in de plaats betaal ik 13,- voor alles+alles+derest ofzo.
Die 10 euro voor digitaal compleet vervalt en je gaat inderdaad 13 euro betalen. 3 Euro meer per maand (ik vind het maar een matige actie, ik heb geen interactieve tv en ook geen hd tv's thuis en moet dus 3 euro betalen voor hetzelfde...). Dit komt van de ziggo site:
* Alles-in-1, Internet Plus en Office Basis-abonnees betalen voor TV Plus en TV Extra resp. € 8 ipv € 24,95 en € 13 ipv € 29,95 p/mnd. TV Standaard is onderdeel van deze abonnementen en daarom inclusief.
Het vreemde is dus wel dat als je alleen het basispakket had je opeens 8 euro meer per maand moet betalen, of je nu tv plus of extra hebt. Dat slaat nergens op?! Maar misschien begrijp ik de tekst niet goed? Ik heb zelf trouwens het totaal pakket en ga straks ook 13 ipv 10 betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

barzi schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:52:
Ik heb vorige week een tweedehandse CAM modlule + smartcard besteld, alleen lukt het mij niet om de smartcaard te activeren (niet via de telefoon en ook niet via internet). Ik heb toen de klantenservice gebeld en zij vertelden mij dat dit een "oude" smartcard is (oranje-witte Ziggo kaart). Deze oude kaarten hebben een andere manier van het wegschrijven van de data, vertelde hij mij. Om televisie (naast NED 1 HD) te kunnen kijken zou ik een nieuwe smartcard aan moeten schaffen. Klopt dit verhaal? Vorige week deed deze smartcard het namelijk perfect in de TV van de vorige eigenaar. Het is toch raar dat deze nu niet zou werken? Of ligt het ergens anders aan (waaraan?)?
Een oudere smartcard moet gewoon werken. Die kerel lult uit zijn nek :).
Als deze smartcard bij een ander geregistreerd is zou ik er wel voor zorgen dat diegene de SC van zijn abo laat verwijderen. Zodat de SC dan bij jou toegevoegd kan worden. Bellen met 1200, optie 3 en dan optie 5(afdeling wijzigen).

[...]

Interactieve HD ontvanger

De volgende vraag is vervolgens, kan ik ook zo'n interactieve ontvanger krijgen voor 99,-, waar jullie nu mee adverteren. Natuurlijk niet, want een nieuwe klant is belangrijker dan eentje die al 10 jaar klant is met alles-in-1-extra-and-then-some. Maar, speciaal voor mij kost ie dan 'maar' 199,-. Snap dat nog steeds niet, meer moeite doen om nieuwe klanten te halen dan vaste klanten te houden.

Maargoed, 199,- is minder dan 459,- wat ie lost kost.. en sowieso kan ik 'm nog nergens online gewoon los bestellen.. ?
Jij hebt ook een of andere aanbieding gehad toen je over ging op alles in 1. Dat de aanbiending van nu anders is, is nogal logisch(iets met de tijd meegaan enzo).
Bij andere ISP's zelfde verhaal. KPN maakt je ook lekker met 1e 3 maand gratis oid. Daarna krijg je het nooit meer.

En ja de kans dat je op gaat zeggen om een keer 100 euro te besparen is nagenoeg nihil. Dus waarom zouden ze ook?
199 een prima prijs voor die decoder. Vroeger toen iedereen een videorecorder kocht hoorde ik ook niemand klagen dat die 600+ gulden koste :'). Nederlanders :')
Wifi modem

De laatste vraag die ik stelde ging over.. het wifi modem. Die krijgt iedereen met het alles-in-1 extra gedoe in ieder geval voor 1/9. Even de vraag of dat een handig ding heb en of m'n bestaande router dan weer de deur uit kan. Voordeel is wel dat Ziggo verantwoordelijk wordt voor je Wan-Lan performance, nadeel is dat als de wifi bijvoorbeeld slecht is ze er waarschijnlijk helemaal niets aan gaan doen.
Nee, want hoe wil jij ieder wifi situatie 100% ondersteuning geven. Er zijn tal van factoren die meespelen waar de provider niks aan kan doen en niks mee te maken heeft.

Als je aan kan tonen dat wifi signaal beduidend lager is dan het hoort te zijn(in vergelijking met een andere ubee wifi modem), dan beduidend het wifi gedeelte stuk, maar dat is een ander verhaal.
Nee je kan hem nergens los kopen. Misschien via marktplaats of van je buurman overkopen ofzo. Zorg er wel voor dat je de FRA versterker er dan ook bij krijgt :P.

Houd er rekening mee dat de cisco PVR een eigen interne modem heeft. Die moet in staat data terug te sturen. Als je filters( 2gats WCD, slitter, UMU/ETU) in je bekabeling hebt zitten, kan dat problemen opleveren. Daarom wordt die FRA erbij geleverd want die is retour geschikt en daar kan je meestal alles wel op kwijt/aansluiten.

oh, wat jongetje zegt :P
TheekAzzaBreek schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:16:
[...]

Dat is kennelijk al wat eerder dan 1/9: ik ben sinds een paar dagen (analoog) BBC2 kwijt. Staat nog wel in de lokale zenderindeling, die hebben ze in de haast vergeten bij te werken.
wijzigingen analoog gebeur(d)en al eerder dan 1/9 en dat is per regio verschillend. Daar heb je ook een brief van gehad.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:35
Ik heb de laatste week last dat mijn connectie super traag is en bijna niks meer wil laden. Onspeelbaar in games en paginas duren uren. Denk dat ik nu een maandje of anderhalf Ziggo heb tot dusver altijd goed. Alles in 1 basic. 40mb/4mb maar goede genade zeg helemaal terugvallen naar 300kb of minder dat kan echt niet he. Bedrading etc is helemaal nieuw.

Normaal haal ik de volledige snelheid bedraad en bijna 25 op laptop. Erg irritant. Resetten helpt ook niet het gaat altijd na verloop van tijd weer weg.

In Putte Noordbrabant overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Tr!gger op 04-07-2011 19:25 ]

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Tr!gger schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:24:
Ik heb de laatste week last dat mijn connectie super traag is en bijna niks meer wil laden. Onspeelbaar in games en paginas duren uren. Denk dat ik nu een maandje of anderhalf Ziggo heb tot dusver altijd goed. Alles in 1 basic. 40mb/4mb maar goede genade zeg helemaal terugvallen naar 300kb of minder dat kan echt niet he. Bedrading etc is helemaal nieuw.

Normaal haal ik de volledige snelheid bedraad en bijna 25 op laptop. Erg irritant. Resetten helpt ook niet het gaat altijd na verloop van tijd weer weg.

In Putte Noordbrabant overigens.
Hoe ziet je netwerk eruit, heb je al met 1 PC rechtsstreeks op modem getest.

Als je de modem reset, haal dan ook even de coax eraf. Alles eruit laten voor 20 seconden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:35
Tripp schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:30:
[...]

Hoe ziet je netwerk eruit, heb je al met 1 PC rechtsstreeks op modem getest.

Als je de modem reset, haal dan ook even de coax eraf. Alles eruit laten voor 20 seconden.
Ziggo modem bij de aansluiting beneden. Kabel omhoog naar de router en daarop 2 PCs. De coax haal ik er nogmaal niet af als ik reset. Net even geprobeerd en nu zit ik weer op 40/4 :) Dank u.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
Tripp schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:16:

Jij hebt ook een of andere aanbieding gehad toen je over ging op alles in 1. Dat de aanbiending van nu anders is, is nogal logisch(iets met de tijd meegaan enzo).
Bij andere ISP's zelfde verhaal. KPN maakt je ook lekker met 1e 3 maand gratis oid. Daarna krijg je het nooit meer.

En ja de kans dat je op gaat zeggen om een keer 100 euro te besparen is nagenoeg nihil. Dus waarom zouden ze ook?
199 een prima prijs voor die decoder. Vroeger toen iedereen een videorecorder kocht hoorde ik ook niemand klagen dat die 600+ gulden koste :'). Nederlanders :')
Klopt, ik kreeg bellen er voor 8,- per maand 'gratis' bij :X
Nee, want hoe wil jij ieder wifi situatie 100% ondersteuning geven. Er zijn tal van factoren die meespelen waar de provider niks aan kan doen en niks mee te maken heeft.

Als je aan kan tonen dat wifi signaal beduidend lager is dan het hoort te zijn(in vergelijking met een andere ubee wifi modem), dan beduidend het wifi gedeelte stuk, maar dat is een ander verhaal.
Ik rust mijn kaas... toch leuk dat ze het nu netjes modem+router uitleveren. Ik stam nog uit de tijd dat een router op je kabelmodem aansluiten verboden was (dus had een Win2k server, das immers geen router O-)
Nee je kan hem nergens los kopen. Misschien via marktplaats of van je buurman overkopen ofzo. Zorg er wel voor dat je de FRA versterker er dan ook bij krijgt :P.

Houd er rekening mee dat de cisco PVR een eigen interne modem heeft. Die moet in staat data terug te sturen. Als je filters( 2gats WCD, slitter, UMU/ETU) in je bekabeling hebt zitten, kan dat problemen opleveren. Daarom wordt die FRA erbij geleverd want die is retour geschikt en daar kan je meestal alles wel op kwijt/aansluiten.

oh, wat jongetje zegt :P
Ah, ben net verhuisd en had een monteur nodig om het werkend te krijgen (Ziggo was vergeten de kabel in de wijkkast aan te sluiten, klein detail) en toen heeft de alleraardigste monteur alles doorgemeten voor me. Die adviseerde me een directe kabel van meterkast/versterker naar de tv te maken. Dat was toch de bedoeling, dit weekend 6 uur onder de grond gezeten (leuk joh, kruipruimte van 15x8meter) en nu een mooie kabel tot aan de tv. Dat scheelt 1 WCD en dus +3db aldus de beste man.

Maargoed, als ik m'n Humax 5050C knap kwijt kan, dan ga ik wel in op de aanbieding voor de Cisco interactieve toestand.. dat is toch onvermijdelijk en stiekem natuurlijk erg leuk.
Overigens thx voor de tips mbt aansluitspul, dat had typisch iets geweest wat ik mooi over het hoofd had gezien.
wijzigingen analoog gebeur(d)en al eerder dan 1/9 en dat is per regio verschillend. Daar heb je ook een brief van gehad.
Couldn't care less :P Kijk heel soms op de slaapkamer nog analoog, maar heb er evt. ook al een decoder.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Tr!gger schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:46:
[...]

Ziggo modem bij de aansluiting beneden. Kabel omhoog naar de router en daarop 2 PCs. De coax haal ik er nogmaal niet af als ik reset. Net even geprobeerd en nu zit ik weer op 40/4 :) Dank u.
Np, tot nu toe bij alle klanten mensen geholpen.
NiGeLaToR schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:34:
[...]

Klopt, ik kreeg bellen er voor 8,- per maand 'gratis' bij :X
voor hoe lang? :P
[...]

Ik rust mijn kaas... toch leuk dat ze het nu netjes modem+router uitleveren. Ik stam nog uit de tijd dat een router op je kabelmodem aansluiten verboden was (dus had een Win2k server, das immers geen router O-)
O, jij ook al :P.
[...]

Ah, ben net verhuisd en had een monteur nodig om het werkend te krijgen (Ziggo was vergeten de kabel in de wijkkast aan te sluiten, klein detail) en toen heeft de alleraardigste monteur alles doorgemeten voor me. Die adviseerde me een directe kabel van meterkast/versterker naar de tv te maken. Dat was toch de bedoeling, dit weekend 6 uur onder de grond gezeten (leuk joh, kruipruimte van 15x8meter) en nu een mooie kabel tot aan de tv. Dat scheelt 1 WCD en dus +3db aldus de beste man.

Maargoed, als ik m'n Humax 5050C knap kwijt kan, dan ga ik wel in op de aanbieding voor de Cisco interactieve toestand.. dat is toch onvermijdelijk en stiekem natuurlijk erg leuk.
Overigens thx voor de tips mbt aansluitspul, dat had typisch iets geweest wat ik mooi over het hoofd had gezien.

[...]
Ach het houdt je van de straat :P.

Pas wel op, niet alle interactieve diensten zijn gratis, of eerder, de meeste niet volgens mij.
Couldn't care less :P Kijk heel soms op de slaapkamer nog analoog, maar heb er evt. ook al een decoder.
no comment :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik heb dus dat Alles in 1 Plus pakket. Draait hier nu 3 dagen en ik ben zeer te spreken over de download snelheid op de momenten dat ik dat getest heb (niet in de drukke avond uren).

Alleen voor TV heb ik voor 99 euro zo een HD recorder genomen. Het is de Cisco, de zwarte. In het begin hadden we gewoon prima geluid, alleen opeens viel het geluid weg tijdens het zappen. Nu vanalles gedaan om het geluid terug te krijgen, maar niks lijkt te werken.

Al gedaan:

Terug naar fabrieksinstellingen
Stroom eraf van zowel tv als cisco
Coax op de hoogste versterker ingang in meterkast
Coax kabel vervangen voor een oude Hirschman kabel die hier nog lag.

Analoog geeft wel geluid.

Ik las ergens dat het de rode knop kan zijn. Dan zie ik in beeld bijvoorbeeld bij Eurosport (2 audio sporen) Audio Taal Dut of als ik nogmaals klik en. Dus NL of Engels kan je kiezen. Beide hoor ik niks. Als ik naar NL1 terug ga heb ik ook nog niks.

Wie heeft een magische tip? Ziggo bellen schiet niet op, ze zeggen dat ik maar een andere keer moet proberen omdat het te druk is. Ja, zo kan je ook wachttijden verkorten, door gewoon te zeggen dat je niet moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Heb je met SCART wel geluid?(ik neem aan dat je nu hdmi kabel gebruikt). Andere hdmi ingang op de TV testen

Doe eens een powercycle op de volgende manier:
  1. Smartcart eruit
  2. Stroom eraf/stekker eruit
  3. coax eraf
  4. wacht minimaal 20 secs
  5. coax erin
  6. stroom erop
  7. wachten totdat die weer opgestart is en je het bericht krijgt "E04 voer smartcard in"
  8. smartcart erin doen :Y)
  9. ??????
  10. hopefully profit
Je hebt ook nog dat in bij systeemisntellingen-->audio/video, je het geluid op PCM kan zetten en op digitaal. Speel daar eens mee?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ben een tijdje tevreden geweest over ziggo, maar nu sinds de snelheidsverhogingen moet ik de modem (nog zo een motorola) iedere dag 3x van de stekker afhalen. Weet niet waarom dat komt maar hij staat dan te knipperen op DS, beetje vreemd. Ik heb alles in een basis dus ook geen nieuwe router gehad. Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Tripp schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:16:
[...]

Een oudere smartcard moet gewoon werken. Die kerel lult uit zijn nek :).
Als deze smartcard bij een ander geregistreerd is zou ik er wel voor zorgen dat diegene de SC van zijn abo laat verwijderen. Zodat de SC dan bij jou toegevoegd kan worden. Bellen met 1200, optie 3 en dan optie 5(afdeling wijzigen).
Jij lult 8)7 , er zijn SC's in omloop die niet werken in een ander postcodegebied. Bv oude Casema SC in een voormalig Multikabel gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Toppe

Oké ✅

Gewoon met ziggo bellen, zeggen dat je een smartcard had maar dat hij geblokeerd is, dan geven ze nieuwe.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melvinnie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:04:
Ben een tijdje tevreden geweest over ziggo, maar nu sinds de snelheidsverhogingen moet ik de modem (nog zo een motorola) iedere dag 3x van de stekker afhalen. Weet niet waarom dat komt maar hij staat dan te knipperen op DS, beetje vreemd. Ik heb alles in een basis dus ook geen nieuwe router gehad. Meerdere mensen hier last van?
Als dit het geval is, valt dan ook telefonie weg (als je dit hebt)?
Zo ja, bel even TD op als het modem offline is, leg situatie uit, dan plannen we gewoon een monteur hier voor in. (kan 7 dagen i/d week tot 22.00),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
Wat doet Ziggo eigenlijk als ik een defecte Humax heb? Apparaat is volgens mij wel al ouder dan 2 jaar, heb ik dan gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

045Crew schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:33:
Wat doet Ziggo eigenlijk als ik een defecte Humax heb? Apparaat is volgens mij wel al ouder dan 2 jaar, heb ik dan gewoon pech?
Na 2 jaar, is geen garantie. Dus dan is het idd pech, evt een actie voor een decoder, maar wss wordt het gewoon een nieuwe aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

PJzzz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:37:
[...]

Jij lult 8)7 , er zijn SC's in omloop die niet werken in een ander postcodegebied. Bv oude Casema SC in een voormalig Multikabel gebied.
In sommige gevallen ja, ik zal morgen eens de tabel erbij pakken.Het heeft iig niet direct met de leeftijd van de SC te maken. Maar in dit geval, een oranje-witte ziggo SC moet werken zonder probs.

een SCnummer kan hoe dan ook in het systeem (over)gezet worden. Beginnen altijd met een 4.

Overigens denk ik eerder dat het om de CAM module gaat. Die moet wel CI+ zijn.
Toppe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:41:
Gewoon met ziggo bellen, zeggen dat je een smartcard had maar dat hij geblokeerd is, dan geven ze nieuwe.
Neen, alleen als hij defect is. Je kan een nieuwe bestellen voor 29,95.

[ Voor 18% gewijzigd door Tripp op 05-07-2011 18:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tripp schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:30:
Neen, alleen als hij defect is. Je kan een nieuwe bestellen voor 29,95.
hier 15 euro:
http://shop.wolfftv.nl/producten/1/ziggo-smartcard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Damn...mijn AIE Extra geeft me momenteel maar 29mbit down en 3mbit up. Zelfs na een aan/uit van >1minuut van de Ubee.
Regio 3900. Meer mensen die daar last van hebben?

EDIT: 19:30u. Na nogmaals de Ubee los te hebben gehad en de reset button te hebben gebruikt is nu mijn 120/10 weer terug. Of het aan de Ubee lag weet ik niet, normaal geeft dat ding geen problemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Tallguy op 05-07-2011 19:32 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
De gouden tip stond inderdaad op het ziggo forum: de firewall in de router uitzetten. Ik heb het nog een paar keer getest, maar met firewall in de router aan, duurt het vaak heel lang voordat een nieuwe site geopend wordt. Zonder firewall geen enkel probleem met de nieuwe ubee wireless modem.

Wel vaag dat Ziggo hem zo uitlevert als het je verbinding zo kan verpesten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Enige tijd geleden overgestapt op ziggo. Heb er echter wel problemen mee: als ik aan het downloaden ben met uTorrent dan kan ik niet meer browsen. Andere programma's zoals Skype, Steam blijven wel werken.

Iemand hier ervaring mee en enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Dijkhuis schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:52:
Wel vaag dat Ziggo hem zo uitlevert als het je verbinding zo kan verpesten... :'(
Hun DHCP server is een grotere ramp...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Fivel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:36:
Enige tijd geleden overgestapt op ziggo. Heb er echter wel problemen mee: als ik aan het downloaden ben met uTorrent dan kan ik niet meer browsen. Andere programma's zoals Skype, Steam blijven wel werken.

dikke kans dat het je router is, maarja, met de mate waarin jij info geeft over wat je hebt en al reeds uitgevonden hebt kan werkelijk niemand wat...

tenzij je natuurlijk een glazen bol zou hebben welke ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben vroeger klant geweest, toen een paar jaar indirect (tv + internet bij huur inbegrepen) en nu met een eigen huis weer 'zelf' Ziggo klant.

Mijn ervaring? Kwalitatief Uitermate Teleurstellend met Peren en Andijviesaus. Wát een bedrijf.

Ik heb blikseminslag, dus bel de volgende dag met Ziggo voor vervanging van Modem en HD recorder. De modem komen ze eind van de week plaatsen, maar dat blijkt een Wifi router met ingebouwd modem te zijn. Dat wilde ik juist expres niet, maar helaas. Ik wil mijn eigen router gebruiken en heb dus nu 2 routers achter elkaar draaien. Werkt nu goed, maar ik vraag me af hoe ik straks aan port forwarding moet gaan doen. Enfin.

De HD recorder zouden ze opsturen maar dan wel voor de volle mep, ik kan immers geen welkomstaanbod meer gebruiken. Ik zeg ja, en krijg nog wel een bedenktermijn van 7 dagen. Ik krijg daarna van de verzekering te horen dat ik beter eerst even het oordeel af kan wachten over de hoogte van de vergoeding, ik heb immers 149 betaald voor een apparaat van 459. Annuleren is heel lastig. Bestellingen zegt me de helpdesk te bellen, die stuurt me weer terug naar bestellingen, die weer naar naar annuleringen, en die 'zullen het de juiste afdeling laten oplossen' (waarom kon dat niet van de eerste keer?). Die dag krijg ik de bevestiging van mijn bestelling binnen á 199 euro (:?) en 2 dagen later, ondanks vele malen tegensputteren, toch zo'n apparaat binnen.

Een Samsung. Decorder. Zonder Recorderfunctie.

Ik weer bellen met bestellingen, die mij weer vertellen dat ik bij de klantenservice moet zijn, maar dat kan morgen pas weer vanaf 09:00. Ik vraag of ze het niet die afdeling kan doorgeven, zoals eerder dan weer wel en dan weer niet mogelijk was? Nee, zij kunnen intern geen email sturen (gek, dat kon eerder wel, getuige haar directe collega die ik 2 dagen eerder ook heb gesproken).

Ben he-le-maal klaar met dat bedrijf. Elke keer als je belt sta je 10~15+ minuten in de wacht 'omdat ze u door de drukte niet met de gebruikelijke snelheid kunnen helpen'. Maakt niet uit wanneer je belt!

Als je een monteur ingepland krijgt aan het eind van de dag komt hij steevast 1+ uur te vroeg (lekker plannen als je uit je werk moet komen, 3 keer meegemaakt) en als ze in de ochtend gepland staan komen ze zo laat mogelijk (dag naar de klote, thanks!).

Je word naar het kastje en de muur en terug gestuurd, medewerkers zijn onbehulpzaam, onvriendelijk, denken niet mee en gooien alles over de schutting. Als ik ooit toch heul veul geld mocht winnen kocht ik het bedrijf op en keilde ik iedereen buiten, daarna zou ik de bedrijfsnaam hergebruiken als verkooppunt voor tuincompost en landbouwbemesting. Op die manier komt het product in ieder geval overeen met het niveau van hun service.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-07-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 21:54
HTT-Thalan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:04:
De modem komen ze eind van de week plaatsen, maar dat blijkt een Wifi router met ingebouwd modem te zijn. Dat wilde ik juist expres niet, maar helaas. Ik wil mijn eigen router gebruiken en heb dus nu 2 routers achter elkaar draaien. Werkt nu goed, maar ik vraag me af hoe ik straks aan port forwarding moet gaan doen. Enfin.
Het router gedeelte kan je uit laten zetten waardoor je dus gewoon alleen het modem gedeelte overhoudt en je je eigen router zonder problemen kunt blijven gebruiken. Voor het uitzetten van het router gedeelte moet je geloof ik de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-10 13:04

Frituurman

Mjam!

Annuleren is heel lastig. Bestellingen zegt me de helpdesk te bellen, die stuurt me weer terug naar bestellingen, die weer naar naar annuleringen, en die 'zullen het de juiste afdeling laten oplossen' (waarom kon dat niet van de eerste keer?). Die dag krijg ik de bevestiging van mijn bestelling binnen á 199 euro (:?) en 2 dagen later, ondanks vele malen tegensputteren, toch zo'n apparaat binnen.

Een Samsung. Decorder. Zonder Recorderfunctie.

Ik weer bellen met bestellingen, die mij weer vertellen dat ik bij de klantenservice moet zijn, maar dat kan morgen pas weer vanaf 09:00. Ik vraag of ze het niet die afdeling kan doorgeven, zoals eerder dan weer wel en dan weer niet mogelijk was? Nee, zij kunnen intern geen email sturen (gek, dat kon eerder wel, getuige haar directe collega die ik 2 dagen eerder ook heb gesproken).
Hoe herkenbaar? Ik kreeg modem en alles natuurlijk nadat m'n internetverbinding e.d. van Alice was afgesloten. En ook ik werd van de ene naar de andere afdeling gestuurd. En doorverbinden? Nee, dat kan niet! Pffff... Je moet zelf maar weer overnieuw bellen.. opnieuw in de wacht. Tientallen euro's spenderen aan iets wat je bijna anderhalve maand daarvoor, ruim op tijd, hebt besteld..
Ben he-le-maal klaar met dat bedrijf. Elke keer als je belt sta je 10~15+ minuten in de wacht 'omdat ze u door de drukte niet met de gebruikelijke snelheid kunnen helpen'. Maakt niet uit wanneer je belt!

Als je een monteur ingepland krijgt aan het eind van de dag komt hij steevast 1+ uur te vroeg (lekker plannen als je uit je werk moet komen, 3 keer meegemaakt) en als ze in de ochtend gepland staan komen ze zo laat mogelijk (dag naar de klote, thanks!).

Je word naar het kastje en de muur en terug gestuurd, medewerkers zijn onbehulpzaam, onvriendelijk, denken niet mee en gooien alles over de schutting. Als ik ooit toch heul veul geld mocht winnen kocht ik het bedrijf op en keilde ik iedereen buiten, daarna zou ik de bedrijfsnaam hergebruiken als verkooppunt voor tuincompost en landbouwbemesting. Op die manier komt het product in ieder geval overeen met het niveau van hun service.
Tsja, je kunt op zich de mensen van 't Call Center nog weinig kwalijk nemen ook. Ze worden afgerekend op de calls die ze krijgen en de afhandelingssnelheid en 't moet allemaal o.b.v. hun protocol. En als je een manager wilt spreken van die afdeling, dan 'is die er niet'. Overdag niet, 's avonds niet.. Maar over 't algemeen 100% met je eens..

Even wat anders. Ben ik de enige die wél een prima internetsnelheid haalt? Ik heb een 40/4 Mbps-verbinding. Draadloos, ca. 10 meter van de Ubee vandaan met een muurtje er tussen haal ik een prima 30 Mbps (soms iets lager, soms iets meer) downstream en steevast 3,8 Mbps usptream. En sluit ik een laptopje aan op de router, dan zit ik prima, namelijk 41,3 Mbps. Upstream blijft schommelen op 3,8 Mbps. De televisie heeft vast een slechtere netwerkkaart ingebouwd: die haalt 25 Mbps, max. :(

Enige waar ik bij Ziggo momenteel niet tevreden over ben, is het televisiesignaal. Ik hoefde geen moeilijke versterkers te plaatsen, alleen de signaalsplitter en m'n dikke Hirschman-kabel daarna direct in de TV geprikt (2,5 meter aan kabel, dus ook niet al te veel), maar bepaalde zijn gewoon niet zichtbaar. Slecht signaal staat er dan. Vooral voor mijn vrouw vervelend, want ze mist haar RTL8 wel. Maar het gekke is, alle andere kanalen gaan probleemloos. Alle HD-kanalen, etc. Geen enkel probleem! :S

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 18:17
Moet het afkloppen maar al die tijd dat ik Ziggo en daarvoor Casema had heb ik welgeteld 1 telefoontje moeten plegen en dat was ivm. het tv signaal. Iets nieuws aangevraagd en dat werkte niet. Het was notabene zondag en het probleem was binnen 10 minuten opgelost.
Volgens mij ga je bij andere providers weining anders meemaken, het gras is echt niet groener aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:21

The Executer

Lekker belangrijk!

Mijn laatste telefoontje was om een smartcard te activeren, omdat het aanmaken van een Ziggo-account niet lukte op de site.

Ik ben inmiddels enkele maanden over, en tot nu toe bevalt het ontzettend goed: Snelheid ten alle tijde top, usenet komt binnen op 2.5 Mb/ps. Wel zo af en toe vertraging bij het laden van de site, dus ga nog eens proberen het flood-filter uit te zetten. Het nieuwe modem is niet heel geweldig, aanpassingen op het wireless gedeelte heeft er voor gezorgd dat het ding spontaan vast liep. Reset gegeven en verder geen problemen meer gehad.

Happy customer hier!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48

Reinier

\o/

Ik heb maandenlang een slechte verbinding gehad (modem regelmatig offline en andere problemen). Tot tweemaal toe een monteur op bezoek gehad en er is inmiddels een demper op de kabel geplaatst. Het bleef echter alleen fatsoenlijk werken met een extra splittertje ertussen, waardoor het signaal nog iets afgezwakt werd.
Afgelopen weekend viel de verbinding helemaal weg. Splitter verwijderd en hop, sindsdien een perfecte verbinding, continu 40/4. Zoals het hoort.

Blijkbaar is er in het weekend onderhoud of een reparatie geweest.

Dus: nog een happy customer hier (maar wel voorzichtig happy ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect geholpen door Ziggo :)

bleek m'n versterker kaduuk te zijn! ik krijg kosteloos een nieuwe versterker!!

Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Fivel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:36:

Probeer eens in utorrent de up/downlimiet sterk in te perken tot bv 50% van normaal, en kijk of het dan wel goed werkt. Speel vervolgens met die waarden tot het lekker werkt en je toch een hoge snelheid op je torrents hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vandaag bleek dat zowel mijn moeder als ikzelf onbereikbaar waren via Ziggo telefonie. Als ik belde hoorde ik totaal niets en na 15 seconden werd de verbinding verbroken. UItbellen kon nog wel bleek pas zonet toen ik bij m'n moeder was. Vandaar dat ze niks had gemerkt (goed, er werd weinig gebeld, maar dat viel dus blijkbaar niet echt op). Op de Ziggo site stond niks over een storing. Dus heb ik alles maar gereset (ziggo modem, router en Gigaset) waarna we weer gebeld konden worden. Wel vreemd dat dit blijkbaar zo onopgemerkt kon gebeuren. Postcode 390x.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 07:59
Geen goed begin van mijn alles in 1. Vandaag zou de monteur komen tussen 12.00 en 18.00 uur. Ik keurig vrij genomen van mijn werk, maar tot nu toe nog geen monteur gezien. Rond 18.15 uur gebeld en na een half uur in de wacht kreeg ik een keurig beschaafde helpdesk medewerker aan de lijn. Het vehaal aan hem uitgelegd en hij beloofde dat ik vandaag nog antwoor krijg waarom ik niemand heb gezien. Inmiddels is het half 11 en ik heb de hoop op een antwoord voor vandaag opgegeven. Morgen maar eens wat lastiger aan de telefoon gaan worden.

Valt mijn vrije dag trouwens op ziggo te verhalen vanwege het niet nakomen van de afspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 19:04
Microkid schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:33:
Vandaag bleek dat zowel mijn moeder als ikzelf onbereikbaar waren via Ziggo telefonie. Als ik belde hoorde ik totaal niets en na 15 seconden werd de verbinding verbroken. UItbellen kon nog wel bleek pas zonet toen ik bij m'n moeder was. Vandaar dat ze niks had gemerkt (goed, er werd weinig gebeld, maar dat viel dus blijkbaar niet echt op). Op de Ziggo site stond niks over een storing. Dus heb ik alles maar gereset (ziggo modem, router en Gigaset) waarna we weer gebeld konden worden. Wel vreemd dat dit blijkbaar zo onopgemerkt kon gebeuren. Postcode 390x.
heb pas een soortgelijk probleem gehad.
als we gebeld werden reboot de modem zich soms na dat we opnamen. dus verloren we internet en hoorde we niemand aan de lijn...
heb toen met ziggo gebeld en die hebben een monteur langs gestuurd die ons nu een nieuwe ubee heeft gegeven (we hadden eerst de oude zonder wifi)

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Vandaag bleek dat zowel mijn moeder als ikzelf onbereikbaar waren via Ziggo telefonie. Als ik belde hoorde ik totaal niets en na 15 seconden werd de verbinding verbroken.
[...]
Ej dat hadden wij ook (met nieuwe wireless ubee)! Maar ff de stekker eruittrekken dan, kijken of het helpt...

[ Voor 3% gewijzigd door Dijkhuis op 06-07-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:30
ADDG schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:46:
[...]

Het router gedeelte kan je uit laten zetten waardoor je dus gewoon alleen het modem gedeelte overhoudt en je je eigen router zonder problemen kunt blijven gebruiken. Voor het uitzetten van het router gedeelte moet je geloof ik de helpdesk bellen.
Dat heeft de monteur voor mij ter plaatse al gedaan. Gewoon zeggen dat je een eigen router hebt en hij zal het wel regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balosa
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
een raar probleempje, ik heb een nieuwe pc voor een kennis aangeschaft, hier bij mij thuis alles geinstalleerd, alles ok, ik zet hem daar, en geen internet, soms even dan weer niet, monteur gebeld, die zei dat het in de pc zit en weg was tie (had al een nieuwe kabel gelegd), vanalles geprobeerd (andere drivers, windows opnieuw installeren, diverse instellingen geprobeerd) maar niets mocht baten, pc maar weer naar huis genomen even aangesloten en direct weer internet (allebei direct op de modem aangesloten zonder router dus)

zoals ik het zie zit het dan toch echt in de modem, nu heb ik de tip gehad om het modem even een paar uur spanningsloos te maken, iemand die deze situatie herkent of tips heeft misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Dijkhuis schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:51:
[...]
Ej dat hadden wij ook (met nieuwe wireless ubee)! Maar ff de stekker eruittrekken dan, kijken of het helpt...
Het ging hier zelfs om het oude ubee modem en het nieuwe. Wel raar dus dat beide ubee's er last van zouden hebben. Even in de gaten houden dus.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dijkhuis schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:52:
De gouden tip stond inderdaad op het ziggo forum: de firewall in de router uitzetten. Ik heb het nog een paar keer getest, maar met firewall in de router aan, duurt het vaak heel lang voordat een nieuwe site geopend wordt. Zonder firewall geen enkel probleem met de nieuwe ubee wireless modem.

Ik heb nog iets om eraan toe te voegen, aan de hand van de tip ga ik kijken wat er gebeurt zonder firewall.

Bij ons heeft het openen van een pagina niet veel tijd nodig, bij ons begint het interne netwerkverkeer te stuiteren zodra je meerdere apparaten tegelijk online zet.

Onze situatie:

Ziggo Alles-in-één Plus en sinds een aantal dagen de nieuwe Ubee modem geïnstalleerd. Ik heb een NAS en een netwerkprinter bedraad aangesloten. Twee laptops, een PC en een Wii verbinden draadloos (Niet allemaal tegelijk trouwens).

Wat gebeurt er, op het moment dat één van de twee laptops wordt gebruikt voor het kijken van een Youtube-filmpje en de PC om te gamen (CoD Black Ops) dan merk ik tijdens het spelen dat er disconnecte met de host plaatsvinden en mijn pingtijden vliegen alle kanten op (tussen de 52 en 489 heb ik als boven en ondergrens gemeten). Op de laptop is het kijken van een youtubefilmpje een crime aangezien dit hapert en stottert en ook daar hebben wij te kampen met hoge pingtijden. Dit alles gebeurt in ons eigen netwerk en mijn idee is dat de router helemaal niet kan omgaan met de verschillende typen verkeer die er overheen wordt gestuurd.

Qua bandbreedte gaat het nergens over aangezien Black Ops niet veel vergt en dat fimpje op youtube de downloadpijp ook niet dichtgooit. Er is dus iets anders en misschien is het de firewall. Dat ga ik proberen.

Als dit niet werkt dan gooi ik mijn oude vertrouwde Sitecom router er weer tussen. Deze heeft nog nooit voor problemen gezorgt en werkte altijd.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik vind het wel schrijnend, dat na zoveel jaar, met zoveel routers onder de 30 euro die wel werken, dat ziggo een modem uitbrengt met een halfbakken router die voor zoveel problemen zorgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kmf schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:55:
Ik vind het wel schrijnend, dat na zoveel jaar, met zoveel routers onder de 30 euro die wel werken, dat ziggo een modem uitbrengt met een halfbakken router die voor zoveel problemen zorgt...
En dat na al die jaren, ze nog steeds niet doorhebben hoe ze een klantenservice moeten runnen! Het is niet alsof ze niet genoeg oefenmateriaal hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Heb na veel wikken en wegen besloten om te gaan voor het Alles in 1 Basis pakket.
Ben al jaren een (kritische) klant van Ziggo(@home) en had al TV digitaal en Internet.

Na het pakket opgehaald te hebben, het Ubee-modem en de Cisko HD Recorder aangesloten te hebben was ik aangenaam verrast!
Na activeren smartcard werkte alles zonder problemen.Ben dan ook zeer tevereden met deze aankoop.

Het beeld/geluid van de Cisko HD Recorder is prachtig. Heb al veel programma's opgenomen en bekeken.
De internetverbingding is stabiel en snel.
Had ook nog een Gigaset(draadloos) van Ziggo gekocht voor telefonie, en deze werkt prima.
Hoop dat dit ook zo blijft.
;-)

Een zeer tevreden Ziggo-gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo heeft een aanbieding voor bestaande klanten voor een HD ontvanger van 199 voor 79 euro.. is er iemand die weet welk type dit is.

Op het foldertje in de brievenbus stond de Samsung H380R afgebeeld, en in de tekst stond alleen HD ontvanger, geen merk of type. Alleen in kleine letters staat er onderaan de ontvanger kan af wijken van het getoond model... :/ ... kan dus zijn dat ik dan ook een Cisco of Humax of de oude Samsung H360R geleverd krijg??
Is er iemand die al gebruik heeft gemaakt van deze aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:11:
Ziggo heeft een aanbieding voor bestaande klanten voor een HD ontvanger van 199 voor 79 euro.. is er iemand die weet welk type dit is.
Waar heb je dit vandaan dan?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 16:20
Al 3 maanden klant van Ziggo.. Zeer tevreden over deze provider.

Voorheen Tele2 gehad was 10x klote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vraagje, ik heb de Ziggo 120Mbit lijn. Nu hoor ik van allemaal mensen dat er gratis Wifi routers uitgedeeld wordt/werd door Ziggo.
Vreemde is ik heb helemaal niks binnengekregen. Is dit meer bedoeld voor de mensen die nu 40Mbit lijn hebben gekregen?

Of zou het verstandig zijn te bellen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Xtr3me4me schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:23:
Vraagje, ik heb de Ziggo 120Mbit lijn. Nu hoor ik van allemaal mensen dat er gratis Wifi routers uitgedeeld wordt/werd door Ziggo.
Vreemde is ik heb helemaal niks binnengekregen. Is dit meer bedoeld voor de mensen die nu 40Mbit lijn hebben gekregen?

Of zou het verstandig zijn te bellen?
Iedereen met een docsis 2 modem heeft een docsis 3 modem gekregen.
En die is dus idd met ingebouwde draadloze router.

Jij hebt al een docsis 3 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:18:
[...]

Waar heb je dit vandaan dan?
Foldertje kreeg ik twee weken geleden in de bus. Heb ik geen scan van nu.
Maar volgens mij is het dit:
http://www.evenomschakelen.nl/analoog/
voorwaarden:
https://static.ziggo.nl/i...31aug2011_tcm14-17154.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 09:39

Sorcerer8472

Mens sana?

Precies hetzelfde hier! Heeft er een dag uitgelegen hier ofzo. Vanochtend maar even het modem gereset en toen werkte het direct weer. Alle lampjes brandden wel gewoon voor de reset. Het begon waarschijnlijk ergens gisterochtend. Regio Utrecht.

Overigens nog even iets over Ziggo: de beeldkwaliteit van buitenlandse zenders als Canvas en BBC2 is eigenlijk best wel laag. Bij het bekijken van beelden van Rock Werchter was er op een gegeven moment een artiest in beeld met een ledwall erachter. Dat werd één grote blokkendoor doordat het beeld zo complex was. Werkelijk niet om aan te zien, leek wel Digitenne 8)7

NL123 etc. zijn tuurlijk wel allemaal prima. Jammer dat er nog zo veel gebruik wordt gemaakt van MPEG2, zou ontzettend veel schelen als ze overal H264 zouden gebruiken :(

[ Voor 22% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-07-2011 15:27 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 11-10 23:29

TFHfony

Professional Weirdo

Sorcerer8472 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:21:
[...]NL123 etc. zijn tuurlijk wel allemaal prima. Jammer dat er nog zo veel gebruik wordt gemaakt van MPEG2, zou ontzettend veel schelen als ze overal H264 zouden gebruiken :(
Op zich waar en ik persoonlijk zou er geen moeite mee hebben. Maar volgens mij zijn het gros van de decoders die bij de mensen thuis staan toch echt SDTV en die kunnen dan dus allemaal rechtstreeks de prullenbak in...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 09:39

Sorcerer8472

Mens sana?

TFHfony schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:35:
[...]
Op zich waar en ik persoonlijk zou er geen moeite mee hebben. Maar volgens mij zijn het gros van de decoders die bij de mensen thuis staan toch echt SDTV en die kunnen dan dus allemaal rechtstreeks de prullenbak in...
Da's helemaal waar. Zouden ze nu niet meer moeten uitdelen en alvast voorbereiden op H264 (gewoon SDTV-H264 dus).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

balosa schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:33:
een raar probleempje, ik heb een nieuwe pc voor een kennis aangeschaft, hier bij mij thuis alles geinstalleerd, alles ok, ik zet hem daar, en geen internet, soms even dan weer niet, monteur gebeld, die zei dat het in de pc zit en weg was tie (had al een nieuwe kabel gelegd), vanalles geprobeerd (andere drivers, windows opnieuw installeren, diverse instellingen geprobeerd) maar niets mocht baten, pc maar weer naar huis genomen even aangesloten en direct weer internet (allebei direct op de modem aangesloten zonder router dus)

zoals ik het zie zit het dan toch echt in de modem, nu heb ik de tip gehad om het modem even een paar uur spanningsloos te maken, iemand die deze situatie herkent of tips heeft misschien ?
Een 'modem-only' van Ziggo onthoudt de mac-adressen van de PC's/routers die erachter worden aangesloten. Het modem kan echter slechts 1 of 2 (ofzo) van die adressen onthouden. Sluit je een ander apparaat aan, dan moet je het geheugen wissen (door het modem te resetten). Zoiets zou er aan de hand kunnen zijn.
Als er sprake is van zo'n nieuw Ubee wireless modem, waarvan de router niet is uitgeschakeld, dan zou dit echter geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balosa
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
WoC schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:03:
[...]
Een 'modem-only' van Ziggo onthoudt de mac-adressen van de PC's/routers die erachter worden aangesloten. Het modem kan echter slechts 1 of 2 (ofzo) van die adressen onthouden. Sluit je een ander apparaat aan, dan moet je het geheugen wissen (door het modem te resetten). Zoiets zou er aan de hand kunnen zijn.
Als er sprake is van zo'n nieuw Ubee wireless modem, waarvan de router niet is uitgeschakeld, dan zou dit echter geen probleem moeten zijn.
het is opgelost ik heb het modem een paar uur stroomloos gezet en toen werkte het gelijk goed, het vreemde is dat de ziggo monteur eerder ook is langsgeweest en dat hij zijn laptop aansloot en direct internet had, ik had hem uiteraard al tig keer gereset maar niet langer dan enkele minuten, blijft raar voor me... bedankt voor je reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Vandaag mailtje gekregen dat ik de nieuwe modem binnen een week zal ontvangen, ben benieuwd! hoelang duurde het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

balosa schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:48:
[...]

het is opgelost ik heb het modem een paar uur stroomloos gezet en toen werkte het gelijk goed, het vreemde is dat de ziggo monteur eerder ook is langsgeweest en dat hij zijn laptop aansloot en direct internet had, ik had hem uiteraard al tig keer gereset maar niet langer dan enkele minuten, blijft raar voor me... bedankt voor je reactie !
Welke modem?

Motorola heeft een standby functie. Als die aanstaat doet internet niet veel.

Als het ene pas geactiveerde modem betreft kan het ook een gevalletje dubbel ip zijn (geweest).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's helemaal waar. Zouden ze nu niet meer moeten uitdelen en alvast voorbereiden op H264 (gewoon SDTV-H264 dus).
Daarom hebben ze ook alleen nog HD-decoders, en de SD-decoders alleen nog bij evt. RMA's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Chubz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:02:
Vandaag mailtje gekregen dat ik de nieuwe modem binnen een week zal ontvangen, ben benieuwd! hoelang duurde het bij jullie?
Wat denk je zelf :? Ziggo heeft het over "binnen een week". Bij mij was dat dus ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tripp schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:08:
[...]

Motorola heeft een standby functie. Als die aanstaat doet internet niet veel.
Die standby functie staat volgens mij softwarematig uit, al behoorlijk lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 20:38

Largo

Donderdraak

Wie heeft er nog meer een mening over de nieuwe tv-abonnementen?
Ik verwachte wat meer diversificatie, maar volgens mij worden alleen de prijzen hoger.

Je krijgt nu digitaal totaal voor 9,95, straks betaal je 13 euro extra.
Verder moet je nu om alleen syfy te kijen ook alle 'kwaliteits' zenders van het pluspakket erbij nemen.

Beetje teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 21:54
Largo schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:24:
Ik verwachte wat meer diversificatie, maar volgens mij worden alleen de prijzen hoger.

Verder moet je nu om alleen syfy te kijen ook alle 'kwaliteits' zenders van het pluspakket erbij nemen.

Beetje teleurstellend.
Inderdaad voor de mensen die geen HD kanalen bekijken is het een flinke prijs verhoging omdat een deel van de sd kanalen in het duurste pakket terecht komen en je dus iets van 3 euro meer moet gaan betalen als je dezelfde kanalen wilt bekijken als voorheen. Voor mensen die wel HD kanalen bekijken is het wel interessant want die krijgen meer HD kanalen voor een lagere prijs. Naar mijn mening hadden ze beter alle extra sd kanalen in het middelste pakket kunnen stoppen en het duurste pakket alleen voor de extra HD kanalen moeten gebruiken maar ja dit zal wel meer geld opleveren voor ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 18:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Largo schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:24:

Beetje teleurstellend.
Had ik ook. Het door de kids zo geliefde Nick Jr zit nu ook alleen in het duurste pakket, terwijl je het eerst apart bij kon kopen (kids pakket). Op de rest van het uitgebreide pakket zit ik niet zo te wachten.

Zat er eigenlijk wel aan te komen. Met name de toevoegingen van de grote commerciële zenders in HD heeft bij UPC ook tot een prijsverhoging geleid. Ziggo zou dit niet doen, maar je kon er donder op zeggen dat het wel op een andere manier terug zou komen.

Wat ik echter ook een slechte zaak vind is dat ze bij de pakketten schermen met de nieuwe interactieve TV. Alleen heb je daar niets aan zonder hun speciale decoder die je dan weer apart bij moet kopen voor 'slechts' € 459,- als je al klant bent.

Al mijn TV's werken via de ziggo CI+ module in de TV zelf zodat ik niet nóg een kastje en nóg een afstandsbediening heb: en daar kan interactieve TV voorlopig al helemaal niet op worden geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39

MsG

Forumzwerver

Ik heb eindelijk mijn huisgenoot over kunnen halen om Ziggo te nemen. Dan hebben we straks lekker Z2-snelheid ipv dat pauper Alice.

Ik lees op de Ziggo website dat het modem gedeeltelijk configureerbaar is. Weet iemand daar meer van?

Ik wil eigenlijk minimaal upnp aan kunnen zetten, NAT kunnen instellen. DMZ en DNS zou ook nog mooi zijn. Weet iemand wat je wel en niet kan instellen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:50:
Ik heb eindelijk mijn huisgenoot over kunnen halen om Ziggo te nemen. Dan hebben we straks lekker Z2-snelheid ipv dat pauper Alice.

Ik lees op de Ziggo website dat het modem gedeeltelijk configureerbaar is. Weet iemand daar meer van?

Ik wil eigenlijk minimaal upnp aan kunnen zetten, NAT kunnen instellen. DMZ en DNS zou ook nog mooi zijn. Weet iemand wat je wel en niet kan instellen?
Als dat allemaal echt niet mogelijk is koop je toch gewoon een router en sluit je hem op die modem aan en stel je maar in wat je maar wil instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat snap ik, maar een goede router kost ook wat centen, dus als die van Ziggo gewoon toereikend is dan scheelt dat weer. Dus weet iemand wat je er wel en niet mee kan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
NAT en DNS kan, DMZ volgens mij ook.

Trouwens, het is leuk dat er hierboven gezegd wordt dat de ontvanger 459 euro kost. Klopt maar gedeeltelijk.
De ontvanger zelf is maar 199 als je goed zoekt op internet, of 229 in de Ziggo winkels zelf. De overige 200 euro zitten in een TRAS/1000 AOP, een Tratec FRV752 (uit m'n hoofd) breedband retourgeschikte versterker en nog wat randzaken. Heb je die niet nodig? Prima! Gewoon alleen de ontvanger bestellen.

Ik heb een paar jaar geleden mijn CAI netwerk al retourgeschikt en versterkt gemaakt met alle bekende Hirschmann spullen. Kon dus zo de ontvanger aansluiten.

Overigens, als je al Ai1+ abonnee bent, kan je door te klagen dat de nieuwe klanten deze aanbieding wel krijgen en je daarom over wil stappen op interactieve TV van KPN het installatiepakket gewoon voor 199 krijgen. Moet je alleen wel een jaar verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:13:
Dat snap ik, maar een goede router kost ook wat centen, dus als die van Ziggo gewoon toereikend is dan scheelt dat weer. Dus weet iemand wat je er wel en niet mee kan?
Gewoon geavanceerde handleiding lezen:

https://static.ziggo.nl/i..._v1.0_web_tcm14-15225.PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Thanks! Ziet er uitgebreid genoeg uit. Alleen raar dat als je DMZ aan hebt, de poortforwarding niet meer werkt voor andere PC's, als ik de handleiding zo lees. Maar volgens mij kan ik genoeg met dat Ziggo-dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MsG schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:28:
Thanks! Ziet er uitgebreid genoeg uit. Alleen raar dat als je DMZ aan hebt, de poortforwarding niet meer werkt voor andere PC's, als ik de handleiding zo lees. Maar volgens mij kan ik genoeg met dat Ziggo-dingetje.
Dat is omdat DMZ hierbij betekend dat alle poorten hiernaartoe worden geforward (zonder uitzondering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-10 12:00
Ben verhuist naar buiten het concessiegebied van ziggo. Heb nu een abbo bij UPC.

Nu heb ik een brief van ziggo gekregen dat ik mijn modem moet terugsturen. Nu vraag ik me af wat ik met mijn digitale tv kastje moet doen? Mag ik doe houden, moet ik die meesturen, moet ik die apart opsturen?

Ziggo helpdesk kom ik niet doorheen (iets met dat stadion van Twente...)
Reactie van ziggo per e-mail blijft uit. (zal waarschijnlijk aankomen bij die mensen in Twente...)

Iemand een idee wat ik met mijn digitale tv kastje moet doen? Heb geen zin in een boete, maar om nu nog meer te investeren in telefoontjes gaat me wat ver (zit al aan 30 min wachttijd = €3,00, terwijl de website max 3 min aangeeft...).

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1 ... 128 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!