Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Sato schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:54:
[...]

Zal het dan aan mijn decoder of tv liggen?
Decoder is een Samsung DCB-H360R (Een van de eerste HD Decoders.) En TV is een 37'' Panasonic HD Ready Plasma. (TH-37PV7, Met de lage resolutie van 1024x768)

Bij DVD/Blu-Ray en DVD/HDDVD is het verschil echter wel goed te zien.

Nu moet deze tv toch al eens vervangen worden voor een 42/46'' Full HD plasma, Maar daar wacht ik nog even mee tot mijn zwager klaar is met het huis te verbouwen en het allemaal wat mider stoffig is.
Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt. Als ik switch tussen Ned1 (576i) en Ned1 (1080i) dan is er echt een wereld van verschil in scherpte en in de kleuren. Zelfde geldt voor als ik switch van Eurosport naar Eurosport HD etc etc.

Vandaar dat ik best tevreden ben met die nieuwe HD-zenders. Ik heb toch geen extra pakketten en dit is dus gewoon gratis betere kwaliteit! De laatste tijd wilde ik vaak Ned1, 2 of 3 kijken omdat het beeld zo mooi is. Zodra je switcht naar RTL4, 5, SBS6 etc dan was de kwaliteit gelijk een stuk minder.

Wat laatst ook mooi was: Criterium du Dauphiné Liberé (wielrennen) op Eurosport HD. Volgens mij een van de eerste koersen waarbij ze HD-camera's op de motoren gebruikten. Een lust voor het oog!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt. Als ik switch tussen Ned1 (576i) en Ned1 (1080i) dan is er echt een wereld van verschil in scherpte en in de kleuren. Zelfde geldt voor als ik switch van Eurosport naar Eurosport HD etc etc.

Vandaar dat ik best tevreden ben met die nieuwe HD-zenders. Ik heb toch geen extra pakketten en dit is dus gewoon gratis betere kwaliteit! De laatste tijd wilde ik vaak Ned1, 2 of 3 kijken omdat het beeld zo mooi is. Zodra je switcht naar RTL4, 5, SBS6 etc dan was de kwaliteit gelijk een stuk minder.

Wat laatst ook mooi was: Criterium du Dauphiné Liberé (wielrennen) op Eurosport HD. Volgens mij een van de eerste koersen waarbij ze HD-camera's op de motoren gebruikten. Een lust voor het oog!
True, ik ben HD televisie nu wel gewend, maar ik ben toch echt eerder geneigd om naar HD dan naar SD beeld te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh fuck zeg, die moet niet weg. Die kijken de kids bij mij.

Volgens mij klopt die nieuwe lijst gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

als je moet kiezen. liever HD decoder met of zonder HDD-recorder?

Die HDD-recorder kan je toch geen media vanaf halen, dus niet echt nuttig of zo...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

kmf schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:40:
als je moet kiezen. liever HD decoder met of zonder HDD-recorder?

Die HDD-recorder kan je toch geen media vanaf halen, dus niet echt nuttig of zo...
Het is makkelijk om dingen op te nemen, later terug te kijken. Maar ook fijn voor live tv pauzeren enzo, ook kan je terugspoelen.

Ik zie er zeker meerwaarde in.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwabber31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:53
@ Sato:

Zal het dan aan mijn decoder of tv liggen?
Decoder is een Samsung DCB-H360R (Een van de eerste HD Decoders.) En TV is een 37'' Panasonic HD Ready Plasma. (TH-37PV7, Met de lage resolutie van 1024x768)

Bij DVD/Blu-Ray en DVD/HDDVD is het verschil echter wel goed te zien.

Nu moet deze tv toch al eens vervangen worden voor een 42/46'' Full HD plasma, Maar daar wacht ik nog even mee tot mijn zwager klaar is met het huis te verbouwen en het allemaal wat mider stoffig is.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dan wel dat je die decoder met een hdmi kabel hebt aangesloten en niet met scart, anders, ja, idd geen verschil... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:41
Zijn er meer mensen in postcode 4811 die geen internet en tv ontvangt hebben?

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 00:26
Zwabber31 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:16:
@ Sato:

Ik hoop dan wel dat je die decoder met een hdmi kabel hebt aangesloten en niet met scart, anders, ja, idd geen verschil... ;)
Uiteraard, Al mijn apparatuur en gameconsoles zijn met een HDMI of Component kabel aan de TV verbonden.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 08:41
marc68 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:32:
Ik begrijp dat er een grote storing in dit gebied is zou vanavond opgelost moeten zijn

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
tha_bulldog schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:31:
Hmm.. Moet er toch maar eens over nadenken om weer terug te gaan naar de basis. Ze halen zo te zien nu ook Misdaadnet van de kabel af, daar gaat mijn moeder niet blij mee zijn :(
Misdaadnet (van Endemol) houdt per 1 september op te bestaan.

Vanaf 1 september krijg je er RTL Crime voor terug. Endemol is bezig om de rechten van de series te verhuizen naar RTL Crime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-10 19:36
Inderdaad in 4811 geen internet particulier/zakelijk, telefonie en televisie meer. Ook niet in 4824 en in plaatsen buiten Breda heb ik vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 21:09
mede tweakers,

op dit moment heb ik een alles in 1 plus abonement maar om mij zelf een cadeau te geven wil upgraden naar plus , bij ziggo is er ook een actie met de interactieve hd recorder , deze wil ik eigenlijk dan voor de vriendin .

Echter is dit alleen bij nieuwe klanten , heeft iemand een manier gevonden om deze alsnog voor de actie prijs te krijgen ?

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 12:08

dodo79

witte dikke tonnie

idd in de postcoderegio 4931 geen tv signaal, geen analoog en digitaal.
Internet werkt dan weer wel.
Dit is de zoveelste keer weer dit jaar.
Wat is er gaande daar bij ziggo vanwege de vele storingen??

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Check!
Postcode 4871 (Etten-Leur) ook geen televisie. Internet/telefoon doet het wel gewoon.

Ben erg benieuwd hoe laat dit is opgelost. Dan kan ik nog wat bankhangen vanavond :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Laatst online: 19-08 23:12
dodo79 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:57:
idd in de postcoderegio 4931 geen tv signaal, geen analoog en digitaal.
Internet werkt dan weer wel.
Dit is de zoveelste keer weer dit jaar.
Wat is er gaande daar bij ziggo vanwege de vele storingen??
;w
Bijvoorbeeld een aanvoer(glasvezelkabel) door graafmachine kapotgetrokken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:30
4901 werkt telefoon en tv niet. Internet werkt wel prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 11-10 12:08

dodo79

witte dikke tonnie

PJzzz schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:06:
[...]

;w
Bijvoorbeeld een aanvoer(glasvezelkabel) door graafmachine kapotgetrokken ;w
alweer????
Die hebben ze dan wel vaak te pakken.
Das in het verleden al een paar keer de reden geweest vanwege een storing.
Maar internet werkt wel, gaat dat over andere kabels dan bij ziggo??

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

TV doet het weer hierzo. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 17:28
Ik kijk nooit tv, omdat geen enkele zender me interesseert. Maar we krijgen nu binnenkort National Geographic HD? Sweet! Want dat is geen normale NG in HD, maar een compleet andere zender met de beste en nieuwste en mooiste programma's, toch? Ik meen me te herinneren dat dat een vette zender was. Kan ik eindelijk echt tv kijken op m'n tv, in plaats van altijd alles te downloaden.

En over een paar maanden verdubbeling van de internetsnelheid!

Hield nooit van Ziggo. Vooral de klantenservice vind ik ruk, maar nu ik eindelijk een tv-zender krijg die mij boeit en de internetsnelheid omhoog gaat krijgen ze van mij wat kuddo's. Als er een nieuwe provider in de buurt komt schakel ik dus nog niet meteen over.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7741 meldt zich zonder internet / tv ... 3g is dan toch zo handig!

Edit; telefoon ook op z'n south parks.. Poof its gone.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26
xares schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:09:
4901 werkt telefoon en tv niet. Internet werkt wel prima:)
4902 idem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 11:28

Moohtje

Just Mo

Kan iemand mij aub vertellen hoe ik mijn routers nu moet configureren (ubee evw3200 en linksys wrt54gl).

Ik word een beetje schijtziek van mijn internet verbinding op dit moment, haal ik de ene moment 20mbps en de andere moment maar 4 mbps terwijl ik een 40mbps abbo heb.

Ben ik een beetje aan het surfen klik ik op een link, laadt ie niet :( pas na een refresh.

[ Voor 14% gewijzigd door Moohtje op 27-06-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26
Hier werkt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molecom
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09-2022
Hier in 4904 Geen TV maar wel internet en telefoon.
Vreemd is wel dat onze Cisco 8455 continu 17:17 aangeeft :?

- edit: 21:17 - TV werkt weer!

[ Voor 13% gewijzigd door Molecom op 27-06-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
2223 geen internet, telefoon en dig. tv. Volgens ziggo onderdeel van een grote storing, maar ik betwijfel het, lees er verder nergen iets over. Ben ik de enige hier in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ga naar zakelijk abo vanwege mooie nrs die ik erbij kreeg en betere service en meer ga betalen voor maar 120 Mb. Alleen er moet een monteur komen om de boel aan te sluiten. Heeft iemand nog een tip om die 2 analoge lijnen (wie dat nou heeft uitgevonden moet toch echt uit de flintstonetijdperk komen) bij elkaar kan voegen. Ik heb een aantal Fritzboxen 7170 en 7270, Siemens Voip boxjes etc maar ik wil allebei de lijnen op 1 apparaat hebben. Ik had wel apparaten gevonden voor 160 euro maar dat vind ik toch even iets buiten mijn budget gaan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister avond nogsteeds geen digitale tv, telefoon of internet. Heeft iemand enig idee wat er met ziggo aan de hand is, aangezien minstens 3 andere huizen in de straat hetzelfde probleem hebben. (7741)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, al sinds gisterenochtend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
jenpet schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:51:
op dit moment heb ik een alles in 1 plus abonement maar om mij zelf een cadeau te geven wil upgraden naar plus , bij ziggo is er ook een actie met de interactieve hd recorder , deze wil ik eigenlijk dan voor de vriendin .

Echter is dit alleen bij nieuwe klanten , heeft iemand een manier gevonden om deze alsnog voor de actie prijs te krijgen ?
Dat zou ik ook wel willen weten. Een andere mogelijkheid is er eentje te kopen op marktplaats voor 150 euro (ongebruikt, nieuw in doos). Dat is duurder dan de 99 euro van de aanbieding, maar (veel) goedkoper dan de 459 die ziggo als adviesprijs noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister lag omgeving Breda er in zijn geheel uit qua tv, en deels Internet, geen idee wat de status nu is :(
En heel Den Haag..en 4 rtv zenders Ziggo Breed..*zucht*
Het ging lekker gisteren/vandaag(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Laatst online: 10-10 17:37

Metalrick

tcpdump ninja

Vandaag is mijn Z2 abbo overgezet naar alles in 1 plus, kwestie van modem restarten vanochtend en ik had mijn nieuwe snelheid + telefoon werkend :) Helemaal goed gegaan dus :)

Haal nu op speedtest.ziggo.nl 43 down en 3.9 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gisteren thuisgekomen van vakantie, alle stekkers er weer in, splitter in AOP gestoken, maar allesbehalve internet. Paar uur gewacht, op teletext de storingspagina voor deze regio niet kunnen opvragen en uiteindelijk maar eens op het idee komen om de aansluitkabel te vervangen door een officiele...
Bleek de kabel uit de schroefconnector gedraaid te zijn in die 2 weken tijd, zat de kabel dus gewoon niet in het modem. Snap je ook meteen waarom de helpdesk soms het onnozele advies geeft om de kabel andersom aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik zie dat als ik nu alles-in-1 bestel en een monteur kies er minimaal 3 weken overheen gaat. Wat doet zo'n monteur precies? Is het 1 stekkertje in een modem in de meterkast (de huidige bewoner van de woning die ik over enkele dagen ga betrekken heeft nu ziggo)?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 07:15
Sinds dit weekend ook problemen met internet en telefoon. Het heeft gisteren de hele dag eruit gelegen en pas 's avonds rond een uur of 22:00 werkte het weer. Nu hoor ik van mijn vrouw dat het er weer uit ligt.

Ik had eerst het vermoeden dat het aan mijn aansluiting lag, maar nu ik die andere berichtjes lees begin ik daar aan te twijfelen? Ik zit overigens in Den Haag (2516)

Ben net twee maanden geleden overgestapt van xs4all.. 10 jaar zonder problemen bij xs4all en nu na 2 maanden al ellende bij Ziggo. Ik hoop maar dat dit zo'n incidentje is dat eens in de 10 jaar optreedt :)

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webby_143 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:39:
Ik zie dat als ik nu alles-in-1 bestel en een monteur kies er minimaal 3 weken overheen gaat. Wat doet zo'n monteur precies? Is het 1 stekkertje in een modem in de meterkast (de huidige bewoner van de woning die ik over enkele dagen ga betrekken heeft nu ziggo)?
Als je belt kan je vaker sneller ingepland worden (maar het wordt natuurlijk wel zomertijd...).

Als je gewoon een goede groene kabel uit de muur hebt, dan heb je in principe geen monteur nodig. Bij mij heeft hij een kastje aangesloten voor splitsing van de kabels en de modem aangesloten, internet geactiveerd en verder eigenlijk niks behalve kletsen met mij. Alle kabels heb ik zelf weggewerkt, modem heb ik zelf opgehangen (wilde ik ook, ik heb hem verteld dat ik zelf ga boren en dat hij dat niet mag doen in mijn huis, maar dat was omdat mijn kinderen op dat moment sliepen).

Het enige nadeel is dat als je het zelf gaat doen en het werkt niet, dan moet je betalen om die monteur te laten komen. Die connectoren op de kabel zetten valt me altijd lastig, dat doen die monteurs toch beter. Maar als je daarin geen problemen ziet zou ik het zelf gaan doen.

Ik zou even zien hoe het eruit ziet als je straks in de woning zit, zo te lezen doe je er goed aan geen monteur te nemen mits de bewoner niet zjin modem met een ruk van de kabel aftrekt zodat de connector kapot gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
wij krijgen vaak de klacht dat de telefoon verbinding heel slecht is. (zacht en geluid van 'heel ver'.
heeft iemand tips om dit te verbeteren of kan ik ergens iets aflezen dat het kan bevestigen of kan Ziggo dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eerst uit te sluiten dat het inderdaad aan ziggo ligt.
Dus testen met een andere telefoon (liefst niet draadloos), en een zo kort mogelijk telefoonkabel.

Hoeveel telefoons hebben we het eigenlijk over? Als je teveel telefoons aan je modem hangt kan je ook rare problemen krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 28-06-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
itsalex schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:08:
Ik ga naar zakelijk abo vanwege mooie nrs die ik erbij kreeg en betere service en meer ga betalen voor maar 120 Mb. Alleen er moet een monteur komen om de boel aan te sluiten. Heeft iemand nog een tip om die 2 analoge lijnen (wie dat nou heeft uitgevonden moet toch echt uit de flintstonetijdperk komen) bij elkaar kan voegen. Ik heb een aantal Fritzboxen 7170 en 7270, Siemens Voip boxjes etc maar ik wil allebei de lijnen op 1 apparaat hebben. Ik had wel apparaten gevonden voor 160 euro maar dat vind ik toch even iets buiten mijn budget gaan.
Neem een simpele telefooncentrale, een Tiptel nogwat USB is een centrale die 2 analoge lijnen aangesloten kan hebben. Prijs weet ik niet, maar meestal zijn die dingen niet heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 14:57

Hakulaku

Meh

Weet iemand wat er gaat gebeuren met Misdaadnet? Kan hem namelijk niet terugvinden op de nieuwe zenderlijst van ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door Hakulaku op 28-06-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 23:29

TFHfony

Professional Weirdo

Hakulaku schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:51:
Weet iemand wat er gaat gebeuren met Misdaadnet? Kan hem namelijk niet terugvinden op de nieuwe zenderlijst van ziggo.
Die wordt vervangen door RTL Crime

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Waarbij gezegd mag worden dat RTL Crime zeer waarschijnlijk ook de rechten van de Endemol zender Misdaadnet overneemt. Alle series blijven dus in principe beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 19:08
Momenteel heb ik van xs4all internet van 20 down en 2 up voor 40 euro per maand. Daarnaast heb ik ook nog Ziggo voor TV met alle zenders (behalve de betaalzenders)

Alleen ben ik niet zo te spreken over de Upload speed. Haal max 120KB/s (minder dan 1Mb/s).

Nu wil ik opzich wel over naar Ziggo Alles-in-een-Extra maar heb nog een paar vraagjes':
  • Hoe is de newsserver van Ziggo tegenover die van xs4all? Betere retentie? Snel?
  • Is de 120Mbit down en 10Mbit ook echt te halen in omgeving Den Bosch?
  • Krijg ik ook een semi vast IP adres? een paar keer per jaar een DNS server aanpassen is geen probleem, maar liefst niet elke dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13
PhoneTech schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:01:
Momenteel heb ik van xs4all internet van 20 down en 2 up voor 40 euro per maand. Daarnaast heb ik ook nog Ziggo voor TV met alle zenders (behalve de betaalzenders)

Alleen ben ik niet zo te spreken over de Upload speed. Haal max 120KB/s (minder dan 1Mb/s).

Nu wil ik opzich wel over naar Ziggo Alles-in-een-Extra maar heb nog een paar vraagjes':
  • Hoe is de newsserver van Ziggo tegenover die van xs4all? Betere retentie? Snel?
  • Krijg ik ook een semi vast IP adres? een paar keer per jaar een DNS server aanpassen is geen probleem, maar liefst niet elke dag
Vraag 2 kan ik je niet op antwoorden. Vraag 1 en 3 wel:

1: ik zou voor een externe nieuwsserver kiezen. Voor een paar Euro per maand heb je al een abonnementje
3: Na bijna 5 jaar Casema/Ziggo heb ik misschien 5 IP-adressen gehad. Daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken. wel heeft Ziggo op het moment problemen met het uitgeven van IP-adressen (ze willen wel eens dubbel zijn), maar zodra dat opgelost is, gaat het wel goed denk ik.

Wat heb je eigenlijk thuis draaien dat je een (semi-)vast IP-adres nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Webby_143 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:39:
Zo ongeveer wel. Als je ook maar enigzins technisch bent aangelegd, dan heb je geen monteur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

celshof schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:20:
[...]
Zo ongeveer wel. Als je ook maar enigzins technisch bent aangelegd, dan heb je geen monteur nodig.
Voor de luie mens zoals mijzelf is het naast niet technisch onderlegde personen ook handig :P
tha_bulldog schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:53:
Waarbij gezegd mag worden dat RTL Crime zeer waarschijnlijk ook de rechten van de Endemol zender Misdaadnet overneemt. Alle series blijven dus in principe beschikbaar.
Komen er nog meer van die RTL zenders? Vind die wel mooi eigenlijk. Enige nadeel is dat ze niet in een tv gids staan. En die tv gids op mijn decoders is niet echt een aanrader (humax sd decoders), vaak moet ik een paar minuten wachten voordat meerdere dagen geladen zijn en het overzicht is ook maar matig vind ik.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhoneTech schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:01:
Ongeveer gelijk, vind hem niet de moeite waard en dat was toen ik xs4all had idem. Even hier in het usenetprovidertopic een aanbiedingslinkje van bijv. supernews meepakken en je hebt voor 8 euro per maand 800 dagen retentie en 100% je snelheid die bij je abonnement zit (ik download nu met SSL aan waardoor het vanwege mijn niet zo heel up to date pc iets trager gaat, maar haal strak 12,50MB/sec (zonder SSL iets meer) en dat tijdens spitsuren (ook met koudere dagen dus).

Pas wel even op bij xs4all, als je opzegt zit je zonder dat je het doorhebt vast aan zo'n abonnement om je mail te behouden en dat moet je nog eens apart opzeggen, krijg je bij opzegging een mail over.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 19:08
celshof schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:19:
[...]
Vraag 2 kan ik je niet op antwoorden. Vraag 1 en 3 wel:

1: ik zou voor een externe nieuwsserver kiezen. Voor een paar Euro per maand heb je al een abonnementje
3: Na bijna 5 jaar Casema/Ziggo heb ik misschien 5 IP-adressen gehad. Daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken. wel heeft Ziggo op het moment problemen met het uitgeven van IP-adressen (ze willen wel eens dubbel zijn), maar zodra dat opgelost is, gaat het wel goed denk ik.

Wat heb je eigenlijk thuis draaien dat je een (semi-)vast IP-adres nodig hebt?
Heb een aantal experimentele websited draaien in SmallTalk. Handig om te delen. En soms wil ik wat grote bestanden delen via ftp of http.

Goed om te horen dat de newsservers redelijk gelijk zijn. News account komt er wel boven op denk ik!

Nu nog kijken hoe het in 5211 werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhoneTech schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:19:
Nu nog kijken hoe het in 5211 werkt!
Ik denk prima, ik was altijd heel bang om van xs4all over te stappen, was nogal te spreken over de helpdesk bijv. (had een keer een defecte modem en kpn wilde hem niet vervangen, met hulp van xs4all toen gelijk bijv. een nieuwe gekregen en ga zo maar door).

Maar nu ik ziggo heb (al meer dan een jaar) denk ik nog steeds: had ik eerder moeten doen, goedkoper en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 23:29

TFHfony

Professional Weirdo

[quote]PhoneTech schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:01:

Tussen de 14 en 30 dagen retentie en de compleetheid laat te wensen over, maar voor af en toe een download redelijk te doen. De snelheid is afhankelijk van het abbo wat je afsluit en niet altijd stabiel. Via een goede payserver trek je gewoon 14,x Mbyte strak dicht

In 5223 wel. 120mbit down, rond de 9mbit up....

1 á 2 keer per jaar een ander IP adres. Hooguit. Maar dit is geen garantie voor de toekomst.

Succes met het maken van je keuze. Ter info: Ik heb nooit spijt gehad van mijn overstap van XS4ALL naar Ziggo.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-10 20:26
Tijdje terug een nieuwe Cisco 8455 interactieve decoder ontvangen. Helaas is het euvel daarmee niet opgelost; tijdens het zappen springt hij nog steeds af en toe op standby. Sowieso is hij regelmatig ERG traag. Ook hebben we last van een nieuw fenomeen. Als we een uitzending pauzeren en een tijdje later op play drukken, dan springt hij naar wat op dat moment één zender terug wordt uitgezonden. Nog irritanter dan het andere probleem...

Morgen komt een monteur voor de interactieve televisie langs (volgens de helpdeskmedewerkster toch echt iets anders dan een reguliere kabelmonteur). Ze willen eerst de monteur laten kijken voordat er naar andere oplossingen wordt gezocht.

Ik verwacht weinig van het bezoek, als het aan mij ligt komt er een andere interactieve decoder. Na wat doorvragen gaf de medewerkster aan dat dit wel eens gedaan wordt. Maar dat er uiteraard niets toegezegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toen viel Discovery weg (467*) . Zou het met het weer te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Exorcist schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:07:
Toen viel Discovery weg (467*) . Zou het met het weer te maken hebben?
Ja grom, net als er een van de weinige programma's op is welke ik volg :( Als het met het weer te maken had zou ik verwachten dat er wel meer mist...

Edit: En men heeft de juiste stekker weer gevonden :)
Edit2: En de stekker ligt er weer uit :(

[ Voor 12% gewijzigd door Bastien op 28-06-2011 22:29 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Tackleberry schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:38:
Tijdje terug een nieuwe Cisco 8455 interactieve decoder ontvangen. Helaas is het euvel daarmee niet opgelost; tijdens het zappen springt hij nog steeds af en toe op standby. Sowieso is hij regelmatig ERG traag. Ook hebben we last van een nieuw fenomeen. Als we een uitzending pauzeren en een tijdje later op play drukken, dan springt hij naar wat op dat moment één zender terug wordt uitgezonden. Nog irritanter dan het andere probleem...

Morgen komt een monteur voor de interactieve televisie langs (volgens de helpdeskmedewerkster toch echt iets anders dan een reguliere kabelmonteur). Ze willen eerst de monteur laten kijken voordat er naar andere oplossingen wordt gezocht.

Ik verwacht weinig van het bezoek, als het aan mij ligt komt er een andere interactieve decoder. Na wat doorvragen gaf de medewerkster aan dat dit wel eens gedaan wordt. Maar dat er uiteraard niets toegezegd kan worden.
Bellen dat je hem RMA wil laten doen. Geef aan dat je hem gepowercycled hebt en een fabrieksreset hebt gedaan. Je bent hem overigens wel een lange tijd kwijt, na een week gewacht te hebben op de RMA sticker.

Oja er zit 2 jaar garantie op.
RaZ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:40:
Vandaag het nieuwe ubee-modem geinstalleerd bij een maatje van me.

Ik krijg een lease van 1 uur, of van 7 dagen. Maar zodra er 5 minuten geen activiteit is, werkt er niks meer, tenzij ik in de web-interface waar het IP vernieuw.

Niet erg werkbaar, en hang momenteel in de wacht bij de klanten service.

Telefonie en TV werkt gewoon prima.

Straks eens het mac-adres clonen naar het oude modem (in de hoop dat ik dan niet opnieuw moet activeren), en kijken hoe dat werkt.

En tijdens het tikken van dit bericht is de verbinding er ook alweer uitgelazerd.
Heb je hier nog steeds last van en hoe ging dat gesprek met de helpdesk.

Je hebt/had namelijk last van een dubbel IP probleem(dat overigens opgelost kan worden).

[ Voor 25% gewijzigd door Tripp op 28-06-2011 23:32 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-10 13:04

Frituurman

Mjam!

Hey mensen,

Ben tot nu toe niet echt tevreden over Ziggo. Ik heb 't nog niet, wellicht is dat de reden. Mijn situatie

23 mei zowat met de hele (schoon)familie besloten om ongeveer tegelijk over te stappen naar Ziggo (aangezien de vrouwen nogal veel met elkaar bellen, scheelt weer in de kosten). Zelf was ik als eerste met m'n bestelling, op de 24ste mei. Mijn zwager volgende 26 mei en mijn schoonvader en m'n andere zwager 27 mei.

Ik kreeg de 25ste al meteen een brief met daarin een bevestiging van mijn bestelling en een uitlevertermijn van het Doe-Het-Zelf Installatiepakket van 2 weken. Mijn zwagers en schoonvader kregen eenzelfde brief een ca. 1 werkdag na hun bestelling.

Na twee weken had ik het pakket natuurlijk nog niet ontvangen, dus ik bellen en mailen met de klantenservice. Lang verhaal kort: 24 juni zou worden uitgeleverd. Exact de ingangsdatum van m'n nieuwe abonnement.

24 juni kwam en ging voorbij, maar een installatiepakket had ik nog niet. Onderwijl had mijn zwager, die op de 26ste had besteld, natuurlijk al wel (omstreeks de 1ste week van JUNI) zijn pakket ontvangen. Ik maar weer eens bellen.

"Ja, meneer, TNT heeft het pakket gekregen, maar wij hebben nog geen Track&Trace. Het probleem ligt bij TNT"

Ik had ook dezelfde vraag gestuurd per mail. Het antwoord daarop:

"Meneer, we hebben intern problemen met het uitleveren van de Ubee-modems"

Huh? Intern? Ik dacht dat het bij de TNT lag..

Anyway, ik heb dus tot en met 30 juni een abonnement lopen bij de 'vrienden' van Alice. Volgens Ziggo moet ik 'geduld' hebben. Ondertussen had m'n schoonvader, die ook per 30 juni geen internet meer zou hebben, boos gebeld naar Ziggo, want hij had z'n pakket ook nog niet gehad:

"Onze excuses meneer, u krijgt de 1ste maand gratis en als oplossing kunt u het installatiepakket afhalen op het dichtsbijzijnde afhaalpunt, voor u is dat Zwolle."

En nu breekt mijn klomp. Mij wordt géén enkele oplossing aangeboden. Helemaal niets van dat alles. Ik krijg zelfs te horen dat mijn abonnement gewoon per 24-06 in gaat en dat ik, eventueel, de eerste paar dagen niets hoef te betalen. Ook kenbaar gemaakt dat ik voor m'n werk niet zonder internet kan, maar dan is 't een 'jammer, maar helaas'-verhaal.

Ben er nu al zat van.. :(

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tackleberry schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:38:
[...]

Bedoel je een interactieve decoder van een ander merk? Ik dacht dat alleen Cisco op dit moment werkt met Ziggo.

[ Voor 42% gewijzigd door LuPo op 29-06-2011 09:17 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

LuPo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:17:
[...]

Bedoel je een interactieve decoder van een ander merk? Ik dacht dat alleen Cisco op dit moment werkt met Ziggo.
Er is op dit moment ook een decoder van Samsung, maar die ondersteunt geen Timeshift.

Die heb ik gisteravond besteld, omdat mijn eigen nu echt defect is. Die moet ik volgende week opsturen voor een RMA, maar heb nog geen tijd om te bellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 29-06-2011 10:15 ]

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Tripp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:30:
Bellen dat je hem RMA wil laten doen. Geef aan dat je hem gepowercycled hebt en een fabrieksreset hebt gedaan. Je bent hem overigens wel een lange tijd kwijt, na een week gewacht te hebben op de RMA sticker.

Oja er zit 2 jaar garantie op.
In tegenstelling tot wat de heldeskdame zei, heeft de Ziggo monteur mijn decoder omgeruild voor wederom een nieuw exemplaar van de Cisco 8455 DVB, de eerste generatie (zilver/grijs).

Bij de eerste RMA poging duurde het idd een week voordat de sticker er was. De tweede keer heb ik een maand later maar even gebeld. De helpdeskmedewerker gaf eerlijk toe dat de sticker nooit was verzonden. Er zou alsnog een sticker opgestuurd worden. Echter is toen een vervangende decoder bezorgd. De TNT medewerker was zo slim om deze naast de container, bij het oud papier (!) te plaatsen. Een vriend van me had alles aan de straat gezet aangezien we op vakantie waren. Gelukkig zag deze het TNT briefje en heeft de decoder alsnog gepakt... Hier kan Ziggo natuurlijk niets aan doen, maar wel tekenend voor het gedoe met de decoder.

Dit is de laatste vervanging van de 8455 als het aan mij ligt. Hierna moeten ze de tweede generatie (8485) maar opsturen. Iets snellere processer, iets meer geheugen.
LuPo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:17:
Yorin schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:13:
Er is op dit moment ook een decoder van Samsung, maar die ondersteunt geen Timeshift.
Timeshift is een functie die ik best vaak gebruik, dus op dit moment is alleen Cisco voor mij een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/f1myrt.jpg

Iemand weet wat de rode lampje inhoud? Lijkt dat de upload eruit ligt ?

Heb het boekje van het modem niet meer :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lampje moet toch oranje zijn? Zit nu op het werk, maar kwam dit tegen:
Wanneer het modem goed functioneert brand het pijltje naar beneden continu groen en het pijltje naar boven oranje.
Bron

Nog meer info:
Van links naar rechts zie je de volgende symbolen:

- Telefoonlijn 2 - Telefoonlijn 1 - VOIP - PC - Ready - Send - Recieve - Power

Wat betekenen deze symbolen:

* Power: Modem is voorzien van netspanning.
* Recieve: Het modem ontvangt signaal (downstream: DS)
* Send: Het modem zendt signaal terug naar wijkcentrale (upstream: US)
* Ready: Het modem is voorzien van up- en downstream en is ready, oftewel online.
* PC: Randapparatuur aangesloten? Data verkeer?
* VOIP: Ten behoeve van internet telefonie. Niet toepasbaar op het Ziggo netwerk.
* Telefoonlijn 1: Ten behoeve van telefonie
* Telefoonlijn 2: Ten behoeve van telefonie (tweede telefoonnummer)

- Selftest: Power brandt groen, Recieve, Send en Ready knipperen groen.
- Downstream zoeken: Power brandt groen, DS knippert oranje.
- Upstream zoeken: Power brandt groen, DS brandt oranje, US knippert oranje.
- DHCP/TFTP (Modem vraagt om een IP adres): Power brandt groen, Recieve en Send branden oranje, Ready knippert groen.
- Modem is online: Power brandt groen, Recieve en Send branden oranje, Ready brandt groen.
- Modem is online met bonding (voor hogere snelheden): Power brandt groen, Recieve brandt groen, Send brandt oranje, Ready brandt groen.
Bron

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Tackleberry schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:48:
[...]

In tegenstelling tot wat de heldeskdame zei, heeft de Ziggo monteur mijn decoder omgeruild voor wederom een nieuw exemplaar van de Cisco 8455 DVB, de eerste generatie (zilver/grijs).
Hmja dat is niet de normale procedure. Hangt af wat voor monteur(sbedrijf) je krijgt. Je hebt kennelijk een aardige gehad :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frizzz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:55:
Mij wordt géén enkele oplossing aangeboden. Helemaal niets van dat alles. Ik krijg zelfs te horen dat mijn abonnement gewoon per 24-06 in gaat en dat ik, eventueel, de eerste paar dagen niets hoef te betalen.
Aangeven dat je een maand korting wilt, wordt je doorverbonden met een speciale afdeling. Daar vragen ze waarom je een maand gratis wilt, geef aan dat je schoonvader dat ook gehad heeft en dan krijg jij het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Ziggo is dat zolang je de klantenservice niet nodig hebt, ze geweldig zijn. En vaak heb je die niet nodig, want naar mijn mening is de service en verbinding heel stabiel.

Ik ben deze week overgestapt van Alles In Een Plus naar Extra. Haal dik 120mbit.. ietsje meer. En zo'n 9mbit up tot dusver. Erg prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik zie wel welke decoder ik terug krijg. Mijne heb ik gister verstuurd. Duurt 5 werkdagen zei Ziggo. Ik krijg een nieuwe als die echt stuk is, maar ja welke :P De grijze of de zwarte van Cisco :+ Hoop de zwart, wordt doos afwachten die TNT brengt...

Waar mijne last van had:

Willekeurige vastlopers
Vastlopers na een reset :')
Vaak geen geluid
Geen geluid meer na zappen
Zwarte menu's, alleen witte tekst
Vastlopen als je een opname wil bekijken
En de enorme warmte ontwikkeling

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 11-10 20:51

lasharor

7 december 2004

Is er een manier (in de handleiding staat van niet) om toch die usb poort achterop te activeren? Van de Ubee modem.

[ Voor 9% gewijzigd door lasharor op 29-06-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:55:
[...]

Aangeven dat je een maand korting wilt, wordt je doorverbonden met een speciale afdeling. Daar vragen ze waarom je een maand gratis wilt, geef aan dat je schoonvader dat ook gehad heeft en dan krijg jij het ook.
Hmm.. Ik krijg in mijn gesprekken met de klantenservice niet meer te horen (in zo'n loepzuiver Hollandsch accent ;)) dan 'U moet nog even geduld hebben meneer". Op mijn vragen als 'Verbind me dan even door met iemand die wél wat voor me kan doen?' krijg ik antwoorden als 'Dat is niet volgens ons protocol meneer' of 'Dat kan niet, meneer. We kunnen niet doorschakelen vanaf deze locatie'.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frizzz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:16:
Op mijn vragen als 'Verbind me dan even door met iemand die wél wat voor me kan doen?' krijg ik antwoorden als 'Dat is niet volgens ons protocol meneer' of 'Dat kan niet, meneer. We kunnen niet doorschakelen vanaf deze locatie'.
Je kan altijd je schoonvader laten bellen, geen idee wat die gedaan heeft, maar het werkt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 07:33
lasharor schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:02:
Is er een manier (in de handleiding staat van niet) om toch die usb poort achterop te activeren? Van de Ubee modem.
Deze USB poort wordt in een latere firmware waarschijnlijk geactiveerd. Dit is namelijk niet een service poort.

Over de lampjes van het modem. Hoort oranje. Is beetje bedriegelijk omdat je groen verwacht.

[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 29-06-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 11-10 20:51

lasharor

7 december 2004

Cave_Boy schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:05:
[...]

Deze USB poort wordt in een latere firmware waarschijnlijk geactiveerd. Dit is namelijk niet een service poort.

Over de lampjes van het modem. Hoort oranje. Is beetje bedriegelijk omdat je groen verwacht.
Nee op het moment doet die het niet echt, Ik weet van de kpn experiabox dat die usb het daarop wel gewoon doet en dat het dan bijv. mogelijk is om een hdd aan te sluiten. Wanneer ik dat bij deze modem doe gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je aan een router met harde schrijf eraan? Kan je hem dan als NAS gebruiken of als ftp server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 01:26

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:41:
wat heb je aan een router met harde schrijf eraan? Kan je hem dan als NAS gebruiken of als ftp server?
Of beide :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Zitten er in dat alles-in-1 pakket ook coax kabels ? Of moet je die zelf los aanschaffen ? Weet iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit een coax kabel in om het modem aan te sluiten op de splitter.
Kabels vanaf splitter naar je tv's moet je zelf kopen.

Je kan natuurlijk ook gewoon de handleiding van het doe het zelf pakket op de ziggo site downloaden.
Daar staat netjes in wat er allemaal bijgeleverd wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 29-06-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vorige week (donderdag op vrijdagnacht) de retourversterker kapot gegaan. Wellicht had het te maken met de onweer die die nacht geweest is, maar ik had geen internet en slecht tv ontvangst.

Even gebeld naar Ziggo en werd een standaard lijstje doorgelopen waarna de conclussie snel kwam, er is een nieuwe retourversterker nodig. Vriendelijke meneer van de helpdesk ging het in orde maken, maar werd maandag of dinsdag voordat die er zou zijn. Geen probleem, ik had met een houtje touwtje omknoop mezelf voorzien van internet en kabel op 1 tv. (Weliswaar niet geweldig maar ik kon me vermaken).

Toen ik vanmiddag 13:00 nog geen versterker had binnen gekregen dacht ik eens te gaan bellen naar de klantenservice, na een aantal menu's te zijn doorgelopen krijg ik iemand aan de lijn. Ik had gekozen voor "Status bestelling opvragen" omdat ik ervan uit ging dat de versterker als een bestelling in het systeem zou staan.

Vervolgens krijg ik een meneer aan de lijn, ene "Remy Parimaribaboo", ja, je hoort het goed. De vriendelijke meneer vroeg me waarvoor ik belde met een zwaar accent, alsof hij in Curacao zat ofzo. Halverwege het gesprek hoor ik mensen met hetzelfde accent die zeggen: "Warm is het vandaag he!" Toen wist ik het zeker, ik had niet iemand uit Nederland aan de lijn. Dat mocht natuurlijk de pret niet drukken, maar toch wel een beetje grappig en opmerkelijk.

Na mijn gegevens te hebben gegeven ging meneer aan de slag met als conclussie: "Meneer, ik zie geen bestellingen staan". Oh, dat is vreemd dacht ik toen. "Het ging om de kabelmodem zei u?" Waarop ik antwoord: "Nee, heb gaat om een retourversterker, geleverd bij ITV".
Remy: "Oh okay, ik heb een nieuwe ITV decoder voor u besteld meneer."
Ik: "Dat is niet nodig, die is goed, en ik wil dat ook niet betalen? (HUH)"
Remy: "Ooh, dan moeten we dat even regelen".

Na goed 10 min was meneer klaar met het cancellen van de order en verwees hij mij naar een andere afdeling. Opnieuw bellen, krijg ik "Inge Janssen" aan de telefoon, wat natuurlijk dan wel weer grappig was.

Deze kon me wel gelijk helpen en zag dat de retourversterker verzonden was, maar dat er op het moment wat chaos is bij het versturen. Duidelijk ik was geholpen en wist dat het in het systeem in iedergeval goed was gegaan. (Voorheen paar keer slechte ervaringen mee gehad, daarom even gebeld)

Goed een half uur later stopt de pakketdienst hier voor de deur, de versterker jeej!

Moraal van het verhaal: Je kan naast huilen ook lachen met de Ziggo helpdesk, en ik ben goed geholpen. Mag opzich ook wel eens gezegd worden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Tripp schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:51:
Hmja dat is niet de normale procedure. Hangt af wat voor monteur(sbedrijf) je krijgt. Je hebt kennelijk een aardige gehad :).
Tja, ik ben nu weer wat opgenomen programma's kwijt, zo kun je het ook zien. :P

Had deze decoder ook kunnen weigeren en hem de installatie na laten kijken, wat volgens de helpdesk de procedure zou zijn. Maar goed, misschien is drie keer scheepsrecht met de Cisco 8455. :)

Ik heb wel het idee dat het nu allemaal wat soepeler werkt, maar dat was ook bij het vorige vervangende exemplaar. Kijken hoe lang dat gevoel gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

MrJames schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:35:
[afbeelding]

Iemand weet wat de rode lampje inhoud? Lijkt dat de upload eruit ligt ?

Heb het boekje van het modem niet meer :/.
Bij de "lagere" snelheidsabonnementen brandt dit lampje als het modem een goede upstreamverbinding heeft opgebouwd oranje. Er is dan 1 kanaal in gebruik. Bij het 120mbit pakket zijn er meerdere kanalen voor de upstream in gebruik, het lampje hoort dan groen te branden.
Vergelijk ook het downstream lampje ernaast. Dat moet in alle gevallen groen branden, omdat er altijd meerdere kanalen voor de downstream in gebruik zijn.

Concluderend, als je niet het 120mbit abo hebt, lijkt er niets aan de hand. Overigens, wel vreemd dat het tel-lampje rechts naast tel1 niet brandt. Volgens mij moet die ook groen zijn (doet je telefoon het wel?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Laatst online: 08:50
WoC schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:15:
[...]
Bij de "lagere" snelheidsabonnementen brandt dit lampje als het modem een goede upstreamverbinding heeft opgebouwd oranje. Er is dan 1 kanaal in gebruik. Bij het 120mbit pakket zijn er meerdere kanalen voor de upstream in gebruik, het lampje hoort dan groen te branden.
Vergelijk ook het downstream lampje ernaast. Dat moet in alle gevallen groen branden, omdat er altijd meerdere kanalen voor de downstream in gebruik zijn.

Concluderend, als je niet het 120mbit abo hebt, lijkt er niets aan de hand. Overigens, wel vreemd dat het tel-lampje rechts naast tel1 niet brandt. Volgens mij moet die ook groen zijn (doet je telefoon het wel?).
Niet helemaal correct.

Het is inderdaad zo dat het lampje groen brand wanneer er sprake is van 'channel bonding' en oranje brand wanneer er geen sprake is van 'channel bonding' (dus zoals gezegt wanneer er maar 1 kanaal gebruikt wordt).

Echter ook bij het snelste abonnement, de Alles-in-1 Extra brand het lampje oranje omdat er slechts 1 upstream kanaal gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Onze ervaring met de interactieve dienst Uitzending -/Net Gemist is niet zo prettig. Wil ik bijvoorbeeld om 22:00 uur 's avonds het 8 uur NOS journaal kijken via Uitzending Gemist, staat ie er gewoon niet tussen.
Kijk ik op Veronica naar de "gemiste" programma's, is er vrijwel geen aanbod (waar is Top Gear bijvoorbeeld??). Zoek ik bij RTL naar "echte meisjes in de jungle", nergens te vinden!

Zo heb ik niks aan die dienst. Hoe lang duurt het bijvoorbeeld voordat een NOS Journaal op Uitzending Gemist verschijnt? En Blik op de weg, ook nergens te vinden trouwens.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

GertjanO schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:31:
[...]
Niet helemaal correct.

Het is inderdaad zo dat het lampje groen brand wanneer er sprake is van 'channel bonding' en oranje brand wanneer er geen sprake is van 'channel bonding' (dus zoals gezegt wanneer er maar 1 kanaal gebruikt wordt).

Echter ook bij het snelste abonnement, de Alles-in-1 Extra brand het lampje oranje omdat er slechts 1 upstream kanaal gebruikt wordt.
Ah, ok, ik dacht dat er bij AiE-Extra meerdere upstream kanalen werden gebruikt. Excuses. Dan moet het lampje inderdaad altijd oranje branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm... zojuist gebeld door de klantenservice van Ziggo, of ik wil overstappen van een Z1 (Digitale TV + 5Mbit internet) naar een Alles-in-1 pakket (Digitale TV, 10Mbit internet en telefonie).
Nu kon ik voor slechts €49,- een HD ontvanger erbij kopen en het abonnement is maar €5,-/maand duurder (aldus de telefoniste).

What's the catch? :? In september gaan ze de pakketten toch weer veranderen, waarom nu dan overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 10-10 23:54
Magic6399 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:16:
Nu kon ik voor slechts €49,- een HD ontvanger erbij kopen en het abonnement is maar €5,-/maand duurder (aldus de telefoniste).
What's the catch? :? In september gaan ze de pakketten toch weer veranderen, waarom nu dan overstappen?
Vanaf september komen er meer HD zenders in het basispakket dan nu het geval is. Maar daar heb je zonder HD ontvanger weinig aan, kennelijk wil Ziggo je daarop attenderen mocht je dit nog niet weten. 't Is inderdaad wel iets duurder wat gedeeltelijk gecompenseerd wordt doordat je er dan ook telefonie bij krijgt en een (veel) hogere internet snelheid. Aan jouw de keus of je dat ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
Crusader schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:57:
Onze ervaring met de interactieve dienst Uitzending -/Net Gemist is niet zo prettig. Wil ik bijvoorbeeld om 22:00 uur 's avonds het 8 uur NOS journaal kijken via Uitzending Gemist, staat ie er gewoon niet tussen.
Kijk ik op Veronica naar de "gemiste" programma's, is er vrijwel geen aanbod (waar is Top Gear bijvoorbeeld??). Zoek ik bij RTL naar "echte meisjes in de jungle", nergens te vinden!

Zo heb ik niks aan die dienst. Hoe lang duurt het bijvoorbeeld voordat een NOS Journaal op Uitzending Gemist verschijnt? En Blik op de weg, ook nergens te vinden trouwens.

Wat doe ik fout?
Niks, de dienst is gewoon niet goed, erg gedateerd.
Dat is ook zo met films (on demand). Zo zul je bij nieuwe films films uit 1995 e.d. zien :(
Jammer eigenlijk, want we betalen er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Magic6399 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:16:
Hmm... zojuist gebeld door de klantenservice van Ziggo, of ik wil overstappen van een Z1 (Digitale TV + 5Mbit internet) naar een Alles-in-1 pakket (Digitale TV, 10Mbit internet en telefonie).

Die catch is er niet. Hoogstens dat je je vaste telefonie ook bij Ziggo hebt belegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Gisteravond bijna 45 minuten boos zitten bellen waarom ik m'n pakket nog niet had. En weer moest ik maar 'even geduld' hebben. Geen Track & Trace te vinden en Holland Shipping wist ook niet waar m'n pakket was. Boos, haast witheet opgehangen.

Zitten we even later rustig tv te kijken. 'Ding dong'. Ziggo-pakket binnen. Sorry mevrouw Zansai (of zoiets), voor de boze toon ;)

Nu wel alleen weer een probleem met de CI+. Die doet 't namelijk niet. De oude doet 't wel, maar ik wou een extra voor de 2de TV. Maar goed, de nieuwe geeft de hele tijd Smartcard defect (E06). Bij m'n twee smartcards, trouwens. En dat terwijl de smartcards het in de Samsung-decoder én in de oude CI+-module prima doen!! Maar goed, na weer 20 minuten in de wacht te hebben gehangen, krijg ik een ruilformulier opgestuurd. Binnen een week. :S Hoop dat ze deze keer de afspraak wél na kunnen komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

wvkreg schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:59:
[...]

Niks, de dienst is gewoon niet goed, erg gedateerd.
Dat is ook zo met films (on demand). Zo zul je bij nieuwe films films uit 1995 e.d. zien :(
Jammer eigenlijk, want we betalen er wel voor.
Echt jammer, zou juist de toegevoegde waarde van die interactieve dienst moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Frizzz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:28:
Gisteravond bijna 45 minuten boos zitten bellen waarom ik m'n pakket nog niet had. En weer moest ik maar 'even geduld' hebben. Geen Track & Trace te vinden en Holland Shipping wist ook niet waar m'n pakket was. Boos, haast witheet opgehangen.

Zitten we even later rustig tv te kijken. 'Ding dong'. Ziggo-pakket binnen. Sorry mevrouw Zansai (of zoiets), voor de boze toon ;)

Nu wel alleen weer een probleem met de CI+. Die doet 't namelijk niet. De oude doet 't wel, maar ik wou een extra voor de 2de TV. Maar goed, de nieuwe geeft de hele tijd Smartcard defect (E06). Bij m'n twee smartcards, trouwens. En dat terwijl de smartcards het in de Samsung-decoder én in de oude CI+-module prima doen!! Maar goed, na weer 20 minuten in de wacht te hebben gehangen, krijg ik een ruilformulier opgestuurd. Binnen een week. :S Hoop dat ze deze keer de afspraak wél na kunnen komen! :)
Sowieso een beetje triest om een medewerker woedend te woord te staan, hij of zij kunnen vaak ook niet meer doen dan wat ze opgedragen krijgen. En geduld is een schone zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:34:
Sowieso een beetje triest om een medewerker woedend te woord te staan, hij of zij kunnen vaak ook niet meer doen dan wat ze opgedragen krijgen.
Er is niets triest aan... vreemde redenatie geef je trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Exorcist schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:34:
[...]

Sowieso een beetje triest om een medewerker woedend te woord te staan, hij of zij kunnen vaak ook niet meer doen dan wat ze opgedragen krijgen. En geduld is een schone zaak ;)
Triest? 't Is triest dat mijn bestelling eerst niet bestaat, dan weer niet binnengekomen is bij de TNT, dan is het pakket er weer eens nooit geweest, etc. En dat allemaal in bij elkaar uren durende gesprekken met een helpdesk die geen bal voor je kan doen. Nee, je moet 'geduld' hebben. Terwijl ik toch een ruime overlap had qua ingangsdatum nieuwe en einddatum oude contract (bijna 3 weken). En tóch presteren ze het om te laat de boel aan te laten komen, al met al 4 dagen zonder internet, telefonie, etc. En ik moet maar geduld hebben?!

Ik weet dat boos worden niet altijd helpt, maar als je zo lang aan de lijn hebt gezeten, letterlijk tientallen euro's daaraan kwijt bent, je niet thuis kunt werken (en dus je kinderen ergens anders onder moet brengen omdat je naar de zaak moet, wat tijd en dus geld kost, om over het ongemak nog maar te zwijgen) en gewoon de bijkomende stress.. pff.. Dan mag je best ff boos worden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant artikel waarin ook ziggo ter sprake komt:
http://webwereld.nl/nieuw...naar-tv-s-en-tablets.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:45:
[...]

Er is niets triest aan... vreemde redenatie geef je trouwens.
Want? Wat kan een Ziggo medewerker doen aan een modem dat verzonden is, maar nog niet aangekomen?
Daarnaast bereik je met "woedend" worden helemaal niets. In dit soort gevallen kalm blijven en helder uitleggen wat het probleem is. Ze begrijpen aan de intonatie wel hoe laat het is, hoef je geen keel voor op te zetten.

/OK, post hierboven laat dan wel een ander beeld zien. Dan hou ik het maar op boos worden in het algemeen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 30-06-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik had een mailtje naar Misdaadnet gestuurd, omdat ze niet meer op het zenderoverzicht per 1 september stonden. Dit is de reactie:
Dank je wel voor je mailtje.

Helaas moeten we je mededelen dat MisdaadNet per 31 augustus zal stoppen.

We konden met Ziggo geen overeenstemming vinden over het voortzetten van ons kanaal.

MisdaadNet zal mede hierdoor ook niet meer te zien zijn bij andere kabelaars.

Met vriendelijke groet,

Team MisdaadNet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 16:23

IkWilbert

Het is mij!

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:38:
Ik had een mailtje naar Misdaadnet gestuurd, omdat ze niet meer op het zenderoverzicht per 1 september stonden. Dit is de reactie:

[...]
We krijgen er RTLCrime voor terug.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wie heeft hier ook last van verbindingen die tijdens het downloaden steeds -heel af en toe- wegvallen met de nieuwe Ubee-modem? Ik heb IP Flood protection al uitgezet. Meestal valt het een paar seconden uit, zonder melding, om vervolgens weer snel verder te gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Blaze85 op 01-07-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaze85 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:28:
Wie heeft hier ook last van verbindingen die tijdens het downloaden steeds -heel af en toe- wegvallen met de nieuwe Ubee-modem? Ik heb IP Flood protection al uitgezet. Meestal valt het een paar seconden uit, zonder melding, om vervolgens weer snel verder te gaan.
Iedereen heeft daar zowat last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:47:
[...]

Oh sorry :D. Ik heb niet echt tijd om alles door te lezen, maar zal het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:47:
[...]

Hmmm.. heb je dat probleem meteen of duurt 't ff? Ik heb sinds een paar dagen Ziggo.. maar 'k heb er nog geen enkel probleem mee gehad.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:46
Heeft iemand dit gezien.
https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-mobiel/
Eerste hit bij zoeken naar ziggo + mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
teksetter schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:44:
Heeft iemand dit gezien.
https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-mobiel/
Eerste hit bij zoeken naar ziggo + mobiel.
Lijkt op Hollandsnieuwe, maar dan duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Baldertt schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:58:
[...]

Lijkt op Hollandsnieuwe, maar dan duur.
Heel duur...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:17
Bij het informatie pakket zat een aanbieding voor een cisco interactieve ontvanger voor €199.- Is dit apparaat een beetje de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag Alles-in-1, met Ubee modem. Vanmiddag aangesloten en alles werkt prima, incl internet, LAN en WLAN. Het lukt alleen niet om (draadloos) internet verbinding te krijgen met mijn Wii. Ik krijg dan Fout 51330.
De tips die ik oa hier vond http://techforums.nintendo.com/thread/3355 lossen mijn probleem niet op. Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 127 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!