Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt. Als ik switch tussen Ned1 (576i) en Ned1 (1080i) dan is er echt een wereld van verschil in scherpte en in de kleuren. Zelfde geldt voor als ik switch van Eurosport naar Eurosport HD etc etc.Sato schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:54:
[...]
Zal het dan aan mijn decoder of tv liggen?
Decoder is een Samsung DCB-H360R (Een van de eerste HD Decoders.) En TV is een 37'' Panasonic HD Ready Plasma. (TH-37PV7, Met de lage resolutie van 1024x768)
Bij DVD/Blu-Ray en DVD/HDDVD is het verschil echter wel goed te zien.
Nu moet deze tv toch al eens vervangen worden voor een 42/46'' Full HD plasma, Maar daar wacht ik nog even mee tot mijn zwager klaar is met het huis te verbouwen en het allemaal wat mider stoffig is.
Vandaar dat ik best tevreden ben met die nieuwe HD-zenders. Ik heb toch geen extra pakketten en dit is dus gewoon gratis betere kwaliteit! De laatste tijd wilde ik vaak Ned1, 2 of 3 kijken omdat het beeld zo mooi is. Zodra je switcht naar RTL4, 5, SBS6 etc dan was de kwaliteit gelijk een stuk minder.
Wat laatst ook mooi was: Criterium du Dauphiné Liberé (wielrennen) op Eurosport HD. Volgens mij een van de eerste koersen waarbij ze HD-camera's op de motoren gebruikten. Een lust voor het oog!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19