Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:02:
[...]

Beter! Bij mij was de oplossing een goede keurmerkkabel van 3 meter, tussen de wandcontactdoos en mijn tv. Raar eigenlijk, want de aansluiting in de meterkast en waarschijnlijk de kabel naar de wanddoos is van dat goedkope gamma-spul zeg maar, niet vervangen en toch weer strak beeld nu.
Aangzien ik meerdere tv's heb werd me ook aangeraden een versterker er tussen te plaatsen. Nu heb ik van mijn buurman een Tratec FRA-752/N gekregen omdat hij al een andere had hangen.

Net anderhalf uur bezig geweest om de connectors te vervangen blijkt er helemaal niks te gebeuren. Ook gaat het groene lampje niet branden wanneer ik hem van prik voorzie. Of doet ie dat alleen als er kabels op aangesloten zijn?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:12

Onbekend

...

Cave_Boy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:10:
[...]

Kabel is een Hishman met keurige connectors (door monteur aangelegd) en is denk 4 meter. Hebben zo'n wandcontactdoos daar komt groene kabel. Zit een splitter op die maakt 3 aansluitingen en 1 ggaat rechtstreeks naar modem dan een andere naar tv maar dat is buiten modem om en zelfde geld voor radio
Kan je de andere 2 kabels afkoppelen en dan eens kijken hoe lang de modem verbinding blijft houden?
(Gewoon 's nachts doen, en dan 's morgens kijken of je nog internet hebt.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 07:33
Zal ik vanavond doen en dan merk ik het morgenochtend wel. Jij vermoed het splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Cave_Boy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:33:
Zal ik vanavond doen en dan merk ik het morgenochtend wel. Jij vermoed het splitter?
Nee, ik vermoedt dat een van de andere apparaten het signaal voor de modem verstoort. Dit kan het apparaat zelf zijn, maar de bekabeling zelf (vooral bij de connectoren) kan de boosdoener zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:22
Onbekend schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:51:
[...]

Nee, ik vermoedt dat een van de andere apparaten het signaal voor de modem verstoort. Dit kan het apparaat zelf zijn, maar de bekabeling zelf (vooral bij de connectoren) kan de boosdoener zijn.
Kabel zou best kunnen... In Brabant heeft Digitenne bv onlangs zn frequenties veranderd. Als die nu in een downstreamkanaal vallen, en je hebt elcheapo kabels waar het op instraalt (niet voldoende afgeschermd) dan kan dit best ellende geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Roosendaal is hier erg dichtbij maar gelukkig geen problemen ervaren. Blijft wel een WTF dat Ziggo gebruikers hinder ondervinden van zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 21:22
Exorcist schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:09:
Roosendaal is hier erg dichtbij maar gelukkig geen problemen ervaren. Blijft wel een WTF dat Ziggo gebruikers hinder ondervinden van zoiets.
mjah... WTF vind ik het niet... is gewoon logisch te verklaren. En in hoeverre je het Ziggo kan kwalijknemen dat Digitenne van frequenties gaat schuiven... Ether != coax. Dat dit wel door elkaar beinvloed wordt als gevolg van goedkope bekabeling is jammer... maar 't legt wel duidelijk waarom je geen goedkope meuk moet gebruiken.

Alleen is het wel lullig, en voor leken erg lastig uit te leggen waarom ze nu 'ineens' wel dure kabels moeten gebruiken (immers, zo lezen hun het, want 'anders verkocht de wibra toch ook geen antennekabels? dat werkte altijd')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DJSmiley schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:12:
[...]

mjah... WTF vind ik het niet... is gewoon logisch te verklaren. En in hoeverre je het Ziggo kan kwalijknemen dat Digitenne van frequenties gaat schuiven... Ether != coax. Dat dit wel door elkaar beinvloed wordt als gevolg van goedkope bekabeling is jammer... maar 't legt wel duidelijk waarom je geen goedkope meuk moet gebruiken.

Alleen is het wel lullig, en voor leken erg lastig uit te leggen waarom ze nu 'ineens' wel dure kabels moeten gebruiken (immers, zo lezen hun het, want 'anders verkocht de wibra toch ook geen antennekabels? dat werkte altijd')
Inderdaad, voor techneuten logisch. Voor de leek (Ziggo gebruikers) niet. Desalniettemin, Ziggo zit nu met problemen die min of meer veroorzaakt zijn door KPN, want gebruikers gaan natuurlijk wel klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans1990 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:33:
Verbaasd me niets over de Ubee modem. Wij hebben hem sinds vorige week ook. 'Oude router' gebruiken wij ook als wifi-point dus netjes ingesteld dat het verbinding maakt met de Ubee router modem. Internet was een gigantisch drama: als we met twee PC's gingen internetten gaf het direct de geest. 'Stabiel internet' noemen ze dat; misschien tot de voordeur, maar de Ubee modem die ze leveren zeker niet.

Meerdere domeinen in korte tijd opvragen ging niet. En wat doet een gebruikelijke website? Jahoor, advertenties, static fileservers, enzovoort. Bam, lag het internet er weer uit. Modem herstelde zich na enkele minuten weer, maar al snel hetzelfde liedje. Soms kon je 20 pagina's bekijken, soms 2, maar alles liep log, traag en na een kwartier stuk. Timeouts enzovoort als gevolg..

Zelfde resultaat als er direct op de Ubee router werd geinternet. Internet vloog weg na wat ik net omschreef (en soms ook als je niets deed), dat was enkel te fixen met een reset. Dan zou het toch echt niet meer kunnen liggen aan DHCP conflicten, DNS servers o.i.d.. Signalen waren goed volgens de helpdesk. De modem ligt in de meterkast naast een actieve splitter. Analoge TVs hebben goed beeld (voor wat de TV waard is).
Alle internet instellingen op de PC gereset, geen verbetered resultaat.
Ofwel, ik heb de Ubee modem in bridge laten zetten (zoals de oude Motorola ook was) door de helpdesk en nu werkt het weer prima. Bijkomend voordeel nog dat het IP adres weer de oude is, dat kan soms wel handig zijn..

Een tip voor iedereen met internet/modem problemen: laat hem in bridge zetten en zet je eigen router er tussen. Bridge wilt zeggen dat je 1 LAN poort + telefoon hebt, de rest is uitgeschakeld. Alleen de helpdesk kan hem echt in bridge zetten, dat staat expliciet in de modem dan aangegeven.
Volgens onderstaande link zou je dat Ubee-onding ook zelf in Bridge kunnen laten zetten....?

http://ziggo-gebruikers.n....php?p=336658&postcount=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
DJSmiley schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:12:
[...]

Ik ben het absoluut niet met je eens. Ik moet ineens 40m kabel vervangen voor een dienst die altijd heeft gewerkt. En ik heb idd eenvoudige kabels aangezien ze dateren van 1953. Ik ben zeker geen leek maar ik neem het Kpn of Ziggo wel kwalijk dat de frequenties elkaar overlappen. Sterker nog, de regering veilt gsm, fm en umts frequenties maar een regeling voor andere frequenties is er niet.
En het heeft altijd bij mij gewerkt. Ik ben het er dus niet mee eens dat ik mijn eigen infrastructuur moet upgraden om de diensten die ik afneem te behouden.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Internet was er weer uit.

Even nogmaals voor de verduidelijking. Dekabels zijn door de monteurs meermaals getest en zijn ooko goed afgeschermd de verschillende monteurs geven zelf ook aan dat dit er gewoon goed uitziet. Dit is zelfs 2x vervangen omdat ze niks wisten om te doen.

http://ziggo-gebruikers.n...?p=336658&postcount=3 <---- Test ik vanavond misschien wel even uit. Wel grappig dat je zo maximaal 32 ip adressen kan gebruiken die je zo publiekelijk kan benaderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Cave_Boy op 21-06-2011 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

The Dolf schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 03:20:
Ik ben het absoluut niet met je eens. Ik moet ineens 40m kabel vervangen voor een dienst die altijd heeft gewerkt. En ik heb idd eenvoudige kabels aangezien ze dateren van 1953. Ik ben zeker geen leek maar ik neem het Kpn of Ziggo wel kwalijk dat de frequenties elkaar overlappen. Sterker nog, de regering veilt gsm, fm en umts frequenties maar een regeling voor andere frequenties is er niet.
En het heeft altijd bij mij gewerkt. Ik ben het er dus niet mee eens dat ik mijn eigen infrastructuur moet upgraden om de diensten die ik afneem te behouden.
Zelf verwacht ik niet dat de verandering van de frequenties van Digitenne ineens voor problemen zal zorgen. Er kan wat extra stoorsignaal komen, maar zo'n coax-kabel (ook goedkope varianten) is redelijk goed afgeschermd.

@Cave_Boy:
Heb je ook al de logs uit de modem gelezen? Ik ben wel benieuwd wat daar in staat.
De monteur had niet de modem vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, vreemd genoeg komt ie met die Ziggo-gebruikers link dus niet in Bridge blijkbaar. Ik heb nog steeds een LAP MAC adres en een LAN IP adres in mijn Ubee instellingen scherm, terwijl de screens op het Ziggo forum aangeven dat dat dus niet aanwezig moet zijn.

Ik kijk het vandaag nog 's even aan, anders bel ik vanavond om dat Ubee ding via klantenservice enkel als modem te gebruiken. Wat een ongehoord kl.te ding is die router zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:46

Plasma_Wolf

Student

Ik heb ook problemen met het internet van Ziggo. Sinds gisteren. Ik zit op kamers in Haren en vorige week had ik nog geen enkel probleem met het internet. Ik heb m'n laptop laten uitzoeken wat het probleem is en als antwoord krijg ik dat er DNS problemen zijn.

Windows geeft het standaard antwoord: "Kan niet verbinden met www.microsoft.com, misschien staat je DNS server uit."

We hebben op kamers ook een Ubee modem. Het lijkt dus daaraan te liggen. Ik heb verder alleen nul ervaring met modems en geen tijd, dus ik zal de verhuurder wel even moeten vragen of hij ziggo wil schoppen.

Ik weet verder alleen niet of ik de hele tijd de enige persoon was die gebruik probeerde te maken van het internet. Er was een ander persoon in huis en die heb ik niet gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNS server is meestal zo in te stellen in je router, waarbij je die van Ziggo niet eens hoeft te gebruiken (ik doe dat iig niet): ik gebruik die van OpenDNS (208.67.222.222 - 208.67.220.220), maar je kunt ook Google DNS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:11:
DNS server is meestal zo in te stellen in je router, waarbij je die van Ziggo niet eens hoeft te gebruiken (ik doe dat iig niet): ik gebruik die van OpenDNS (208.67.222.222 - 208.67.220.220), maar je kunt ook Google DNS gebruiken.
Bij Ziggo modem kun je geen eigen DNS servers instellen. Heb je niks vreemds in je Host file staan? Dat vermoed ik eerder namelijk.

En als reactie op de vraag of mijn modem dit keer vervangen is. Nee. Dit keer niet vond de monteur niet nodig omdat het nu al zovaak vervangen is.

Waar kan ik het log uitlezen? Ik heb wel weer een nieuw plaatje van minjn waardes gemaakt. Weet niet of dat zinvol is? Die 2dB demper zit er nu nog op.
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/8371/modemwaarden.png

Uploaded with ImageShack.us

[ Voor 28% gewijzigd door Cave_Boy op 21-06-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Cave_Boy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:30:
[...]

Bij Ziggo modem kun je geen eigen DNS servers instellen. Heb je niks vreemds in je Host file staan? Dat vermoed ik eerder namelijk.

En als reactie op de vraag of mijn modem dit keer vervangen is. Nee. Dit keer niet vond de monteur niet nodig omdat het nu al zovaak vervangen is.

Waar kan ik het log uitlezen? Ik heb wel weer een nieuw plaatje van minjn waardes gemaakt. Weet niet of dat zinvol is? Die 2dB demper zit er nu nog op.
[afbeelding]

Hij zal nog wel een router hebben, aangezien er blijkbaar meer mensen (kunnen) connecteren hetgeen met de Ubee niet kan. Dus de Ubee zal voor een router hangen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Exorcist schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:49:
[...]

Hij zal nog wel een router hebben, aangezien er blijkbaar meer mensen (kunnen) connecteren hetgeen met de Ubee niet kan. Dus de Ubee zal voor een router hangen gok ik.
Mee eens echter Spyware kan erg drastisch zijn en op meerdere pc's. Zelf meermaals gezien dat Microsoft websites niet benaderbaar waren door virussen en of spyware. Dit werd dan veelal gedaan door aanpassing in Host file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Exorcist schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:49:
[...]

De constructie in huis is: PC -> router -> Ubee. Ik kan perfect verbeinden met router, verder dan dat (of de Ubee) kom ik niet. De laptop zegt dat ik locaal verbinding heb, daar houdt het mee op.

Of de anderen verbinding kunnen maken weet ik niet. Ik heb ze niet gesproken, maar als er vandaag iemand thuis is, vraag ik het.
Cave_Boy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:52:
[...]
Mee eens echter Spyware kan erg drastisch zijn en op meerdere pc's. Zelf meermaals gezien dat Microsoft websites niet benaderbaar waren door virussen en of spyware. Dit werd dan veelal gedaan door aanpassing in Host file
Ik vraag me dan alleen af waarom ik tot en met vorige week donderdag internet heb kunnen gebruiken. Ik heb m'n laptop op m'n kamer laten liggen omdat ik hem thuis toch niet gebruik.

Daarnaast heb ik nooit van een host file gehoord. Ik heb geen ervaring als het om internet problemen gaat verder dan een los kabeltje of een brakke router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:05:
[...]

De constructie in huis is: PC -> router -> Ubee. Ik kan perfect verbeinden met router, verder dan dat (of de Ubee) kom ik niet. De laptop zegt dat ik locaal verbinding heb, daar houdt het mee op.

Of de anderen verbinding kunnen maken weet ik niet. Ik heb ze niet gesproken, maar als er vandaag iemand thuis is, vraag ik het.

[...]

Ik vraag me dan alleen af waarom ik tot en met vorige week donderdag internet heb kunnen gebruiken. Ik heb m'n laptop op m'n kamer laten liggen omdat ik hem thuis toch niet gebruik.

Daarnaast heb ik nooit van een host file gehoord. Ik heb geen ervaring als het om internet problemen gaat verder dan een los kabeltje of een brakke router.
Hoe en wat over Host file kun je hier vinden. http://helpentipsentrucs....5/08/stop_malware_up.html

Het kan zijn dat je iets hebt opgelopen. Maar kan ook het router zijn. De DNS servers van Ziggo zijn soms weliswaar wat traag maar je kan wel alles benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:30:
[...]

[afbeelding]

Waardes zien er goed uit wel een redelijk verschil tussen kanaal 1-2 en 7 wat betreft Power level maar de SNR's zijn allemaal o.k.
Ik zou hem gewoon in bridge laten zetten en verder afwachten tot de problemen met de firmware zijn opgelost (als die er zijn en zo mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Jouw waarden zien er niet bijzonder slecht uit. Het zou gewoon moeten blijven werken.

Weet je zeker dat het aan de modem ligt, en niet aan de router?
Probeer eens de computer direct op de modem aan te sluiten en dan controleren of het internet blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm even een vraagje tussendoor, net de aansluithandleidingen door lopen ploegen.. en daar staat dat je de groene kabel op een enkelgats doos moet aansluiten, vanaf de enkelgats doos gaan we weer naar de tratec versterker.. en dan naar de rest
maar op mijn groene kabel zit nu al een F-connector, zou ik die enkelgats aansluitdoos dan niet gewoon weg kunnen laten en zo de groene kabel op de tratec versterker draaien?

imo scheelt dat weer overgangen en dus ook eventueel signaal verlies :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat werkt. Maar Ziggo vindt het niet leuk.
Je hebt daarna toch een versterker dus die demping van die aansluitdoos wordt ruimschoots gecompenseerd.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 21-06-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Onbekend schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:26:
Jouw waarden zien er niet bijzonder slecht uit. Het zou gewoon moeten blijven werken.

Weet je zeker dat het aan de modem ligt, en niet aan de router?
Probeer eens de computer direct op de modem aan te sluiten en dan controleren of het internet blijft werken.
Ik weet niet of je mijn eerdere posts hebt gelezen ik heb alleen het Ziggo modem router dus geen eigen spul ertussen. Monteur 5 en 6 hebben ook tijdens hun bezoek ervaren dat er plots geen internet meer was en die hebben dus telkens het modem vervangen.Ze hadden hun eigen laptop op het modem aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:47
Hmm de laatste paar weken, schiet internet er hier steeds vaker uit (even snel de stekker eruit van de modem en router doet wel wonderen)
Zijn ze bij ziggo weer bezig met iets ofzo? Of hebben ze last van storingen? want daarvoor heeft het jaren perfect gewerkt :/.
Regio 5283

Heb van de week wel een brief gehad over DDOS, dat mijn pc gebruikt zou worden om te DDOSen, maar heb al 2x contact gehad met ziggo en dat schijnt niet meer zo te zijn, wat sowieso al een raar verhaal was maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
job schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:31:
Ja dat werkt. Maar Ziggo vindt het niet leuk.
Je hebt daarna toch een versterker dus die demping van die aansluitdoos wordt ruimschoots gecompenseerd.
betekend mij wel weer extra werk als ik die aansluitdoos toe moet passen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:52
SMSfreakie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:28:
maar op mijn groene kabel zit nu al een F-connector, zou ik die enkelgats aansluitdoos dan niet gewoon weg kunnen laten en zo de groene kabel op de tratec versterker draaien?
Zo'n AOP beschermt je installatie tegen blikseminslag, dus weglaten is niet zo verstandig. Als je liever alles met f-connectors wilt doen kun je ipv de TRAS1000 een TRIS102AEN nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
The Dolf schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:26:
Net anderhalf uur bezig geweest om de connectors te vervangen blijkt er helemaal niks te gebeuren. Ook gaat het groene lampje niet branden wanneer ik hem van prik voorzie (Tratec FRA-752/N ). Of doet ie dat alleen als er kabels op aangesloten zijn?
Zou iemand hier antwoord op kunnen geven? Vind het nogal zonde om een nieuwe te halen zonder zeker te weten of de oude kapot is.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Mijn problemen zijn intussen opgelost. Het heeft wat meer router en modem resets nodig gehad dan ik verwachtte, maar verder is er niet veel ernstigs aan de hand. Toch bedankt voor de hulp en vooral de link. Weet ik weer wat meer om uit te zoeken mocht het nog een keer nodig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:01:
[...]

Volgens onderstaande link zou je dat Ubee-onding ook zelf in Bridge kunnen laten zetten....?

http://ziggo-gebruikers.n....php?p=336658&postcount=3
Nee; router pagina & status pagina. Ik heb die optie ook geprobeerd en gaf gelijkwaardige resultaten. Als ik dan op het wifi van de ubee router ging , liep alles weer in de soep. Internet was met die instelling ook niet het snelst of stabielst.

Ik denk dat het toch een aparte optie is, misschien dat het nog in een ander menu ergens zit verborgen. Ik geloof eerder dat het een optie van ziggo zelf is.

En dan: als ziggo die optie voor zichzelf heeft ingebouwd en aanbiedt, is het dan iets wat bij hun algemeen bekend is? >:) (*kuch* mompelt iets over ubee modem kwaliteit *kuch*)

[ Voor 18% gewijzigd door Hans1990 op 21-06-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hcQd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:21:
[...]

Zo'n AOP beschermt je installatie tegen blikseminslag, dus weglaten is niet zo verstandig. Als je liever alles met f-connectors wilt doen kun je ipv de TRAS1000 een TRIS102AEN nemen.
hmmz.. ik zal als t zooitje er is wel eens even meten..

volgens mij is het enige verschil het aarddraadje wat je Optioneel kan aansluiten als je AOP in de meterkast zit :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zojuist door de monteur van gister teruggebeld met de vraag hoe de status was.
Zoals jullie hierboven hebben gelezen heb ik nogsteeds dat ik plotseling geen internet meer heb. Heb vandaag iets van 5x geen internet meer gehad.

Nu gaan we naar de volgende stap nieuw Ubee modem zonder wifi dus en daarachter een simpel router die ik nog heb liggen (Draytek 2130N).

Het feit dat ik nu voor het eerst ook teruggebeld ben door een monteur heeft me toch wel weer wat extra hoop gegeven. Ziggo mag trots zijn op deze monteur!. _/-\o_ (positieve berichten mogen we ook melden toch?)

Het is nu even kijken wanneer de monteur tijd heeft (dus nu niet allemaal meldingen maken dat hij langs moet komen dan heeft hij geen tijd voor mij!) en wanneer ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 20:35

Garrett

Watercooler

Ik heb Ziggo alles in 1 extra, 120mbit down haal ik nog wel maar de hele dag 'slechts' 6mbit up... ipv de gebruikelijke 9,4 a 9,5... iemand anders last van?
Regio 3903 hier...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Garrett schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 01:47:
Ik heb Ziggo alles in 1 extra, 120mbit down haal ik nog wel maar de hele dag 'slechts' 6mbit up... ipv de gebruikelijke 9,4 a 9,5... iemand anders last van?
Regio 3903 hier...
Hoe zit alles verbonden met elkaar?

Gebruikelijk behoor je zelfs iets meer dan die 9 a 9,5 te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaag weer hoge pingtijden ,78ms gemiddeld, en maar 7 Mb down. Ook valt het internet geregeld weg. Het blijft drama. Upload is wel goed, 3,6Mb.

[ Voor 14% gewijzigd door Thombias op 22-06-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:23
Ik heb een monteur laten langskomen omdat m'n oude modem kapot was.... signal drops en super lage snelheid. Tijdens de afspraak was ik echter niet thuis, dus heeft de monteur een nieuw modem neer geplempt. Dit keer een modem MET Wireless (en dus ook DHCP). Toen had ik opeens 2 DHCP servers in m'n netwerk :+
Tuurlijk, het probleem is opgelost, maar hoe moet dat nou als je een leek bent en je werkelijk geen idee hebt van dit soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:04
Thombias schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:18:
Vandaag weer hoge pingtijden ,78ms gemiddeld, en maar 7 Mb down. Ook valt het internet geregeld weg. Het blijft drama. Upload is wel goed, 3,6Mb.
ik dacht dat ik de enige was,
heb de laatste tijd veel jitter op de verbinding tot aan de gateway(van ziggo)

ik ga van de week toch maar eens bellen...

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rtyn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:57
Garrett schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 01:47:
Regio 3903 hier...
Heb ik ook last van sinds vandaag, haal met veel pijn en moeite 4mbit upload!
Ook lijkt de download er wat last van te hebben 110mbit ipv de gebruikelijke 120 hier. 8)7
Regio 4824.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Cave_Boy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:27:
PS was ik even vergeten te melden... Ik heb een mooi gerucht gehoord van de monteur dat de snelheid van het hoogste abbonement eind dit jaar naar de 160Mbit/s down en 16Mbit/s up gaat.
Verbaasd me dat niemand hier positieve reactoes op geeft... Willen we geen hogere snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Cave_Boy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:43:
[...]

Verbaasd me dat niemand hier positieve reactoes op geeft... Willen we geen hogere snelheden?
Op geruchten? Dan nog, 120/10 vind ik vooralsnog meer dan prima, hoger is mooi meegenomen, maar heb er zelf vooralsnog geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
[...]

Jawel, maar het is natuurlijk maar een gerucht. Als je meer concrete informatie hebt, dan zou het fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:04
[...]

meer upload! dat is wat we willen ;)
hopelijk gaan ze dan ook meer upload Chanels gebruiken, dan wordt die jitter misschien wat minder.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Cave_Boy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 06:07:
[...]

Hoe zit alles verbonden met elkaar?

Gebruikelijk behoor je zelfs iets meer dan die 9 a 9,5 te behalen.
CAT6 kabel van modem naar router en dat naar PC, enkele metertjes maar.

Zo ligt het al maanden en er is nooit iets veranderd... het zal wel loslopen, komt wel goed maar wel vreemd.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Van mij hoeft het niet, 120mbit is prima. Heb persoonlijk liever 5 euro korting dan 160mbit.

Verder heb ik elke keer een tijd gezeik met mijn verbinding als ze het gaan ophogen. Ik stem voor het laten zoals het nu is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:44
Geef mij dan liever 120/60 ofzo. :) Kan ik gewoon lekker snel offsite back-ups maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rtyn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:57
Na een reset van mijn modem is de upload weer normaal :p

Inderdaad voor de upload, ik zou eigenlijk genoeg hebben aan 100/30..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Moeten ze eerst hun huidige download snelheden waarmaken. 8Mb terwijl ik voor 40Mb betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:05

HaTe

haat niet

Meer mensen waar Ziggo down is of ligt het aan mij? (7577)
Modem krijgt geen downstream verbinding

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 19:20
Thombias schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:45:
[...]

Moeten ze eerst hun huidige download snelheden waarmaken. 8Mb terwijl ik voor 40Mb betaal.
Neem aan dat je al vast contact hebt gehad met de helpdesk om een monteur in te laten plannen. Normaal gesproken hoor je bij kabelinternet de snelheid waar je voor betaald gewoon te krijgen. Het kan een keer een halve mbit schelen, maar niet de verschillen zoals jij deze aangeeft. Dan moet er gewoon iets met je lijn aan de hand zijn.
HaTe schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:16:
Hier (Groningen) werkt alles prima.
Modem al gerest? PC al rechtstreeks op het modem aangesloten?

[ Voor 58% gewijzigd door Bullet NL op 22-06-2011 16:25 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:49
Zie de storingspagina van Ziggo. Er is een storing in Oldenzaal :'(

Groepsstoring van woensdag 22 juni 16:00 uur
Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten zijn op dit moment niet beschikbaar. Verwacht wordt dat de problemen in de loop van de avond zijn opgelost. Onze excuses voor het ongemak.

Groepsstoring van woensdag 22 juni 15:56 uur
Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten zijn op dit moment niet beschikbaar. Verwacht wordt dat de problemen in de loop van de avond zijn opgelost. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 82% gewijzigd door Flappie op 22-06-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:05

HaTe

haat niet

Oh fijn.. Net nu ik bezig was om de TVserver van MediaPortal te configureren etc..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Router ligt er gewoon te pas en te onpas uit. Zojuist ook gewoon weer 5-10 minuten geen verbinding kunnen maken met websites, email, twitter enz: terwijl netwerkinfo gewoon meldt dat er verbinding is.

Ik ben stilaan van een tevreden klant van Ziggo (voor mei 2011) naar een potentiële overstapper aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 15:30

GNML

applebuyguide.com

HaTe schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:16:
Hier hetzelfde, modem lampjes zijn self test aan het doen.. 7559 hier.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de mailserver eruit, krijg allemaal timeouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 21:36

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:30:
Volgens mij is de mailserver eruit, krijg allemaal timeouts.
Ik heb hetzelfde probleem inderdaad...lijkt eruit te liggen.
Net nu ik online PSN tegoed gekocht heb en ik de code in de mail krijg... :(

[ Voor 14% gewijzigd door ijskonijn op 22-06-2011 18:46 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 07:08
GNML schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:23:
[...]

Hier hetzelfde, modem lampjes zijn self test aan het doen.. 7559 hier.
Mijn modem krijgt een private ip 192.168.1.x range :S

De tv en radio doet het wel gewoon (lag er vanmiddag ook uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Heb gisteren mn nieuwe modem binnen (de Ubee) gekregen.
Meteen alles aangesloten en het modem in Bridge stand laten zetten.
De getallen op de speedtest van Ziggo zien er goed uit: 40 om 4, maar....
downloaden in nieuwsgroepen gaat traag. Daar ik eerst nog op 2,5Mb/s zat (continu), schommelen
de waardes nu heel erg; van 400kb tot 3,9Mb. Het gemiddelde zal rond de 1,5Mb/s liggen.
Het modem hangt aan een WNDR3700 en alles is aangesloten met Cat5.
Meer mensen dit probleem gehad of suggesties?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zoals de monteur had beloofd heeft hij keurig modem vervangen voor een Ubee zonder wifi. Ik deed mijn Draytek 2130N erachter en alles werkde.

Dusver geen klachten.

Op de snelheidsverhoging.. Van mij mogen ze de upload wel meer omhoog doen de download is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Nou het connecten met internet gaat de laatste tijd maar moeizaam. Duurt soms 10 minuten voor ik online ben. Ik haal iedere dag m'n modem van de stroom en als ik ga internetten zet ik 'm aan. Vandaag deed het kreng het weer niet, dus modem er maar weer uit, computer uit, niks. En na een tijdje LANGZAAM internet. Pfff. Ziggo gebeld, ze zag inderdaad dat het modem traag is... afspraak gemaakt... alhoewel de snelheid nu wel weer goed lijkt. Dus die mevrouw vroeg ook nog : belt u met een vaste lijn? Ja hoor. Die is dan niet van Ziggo? Nee inderdaad, die is van KPN en die doet het ook gewoon altijd. Ze vertelde me ook nog even dat het natuurlijk niet de bedoeling was dat ik iedere keer de stroom er af haalde. En waarom is dat natuurlijk niet de bedoeling vroeg ik nog. Als ik van niet thuis ben hoeft dat ding niet aan te staan. Daar leek ze toch wel begrip voor te hebben. En alles 10 keer herhalen he. Alles wat je gedaan hebt en alle resultaten echt 10 keer moeten herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57
Dancing_Animal schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:18:
Nou het connecten met internet gaat de laatste tijd maar moeizaam. Duurt soms 10 minuten voor ik online ben. Ik haal iedere dag m'n modem van de stroom en als ik ga internetten zet ik 'm aan. Vandaag deed het kreng het weer niet, dus modem er maar weer uit, computer uit, niks. En na een tijdje LANGZAAM internet. Pfff. Ziggo gebeld, ze zag inderdaad dat het modem traag is... afspraak gemaakt... alhoewel de snelheid nu wel weer goed lijkt. Dus die mevrouw vroeg ook nog : belt u met een vaste lijn? Ja hoor. Die is dan niet van Ziggo? Nee inderdaad, die is van KPN en die doet het ook gewoon altijd. Ze vertelde me ook nog even dat het natuurlijk niet de bedoeling was dat ik iedere keer de stroom er af haalde. En waarom is dat natuurlijk niet de bedoeling vroeg ik nog. Als ik van niet thuis ben hoeft dat ding niet aan te staan. Daar leek ze toch wel begrip voor te hebben. En alles 10 keer herhalen he. Alles wat je gedaan hebt en alle resultaten echt 10 keer moeten herhalen.
Misschien een rare vraag maar: waarom zet je je modem iedere keer uit? Gebruikt dat ding zoveel stroom? Ik ben een enorme neuroot als het gaat om dingen uitzetten (ik ben volgens mij de laatste persoon die 's nachts zijn iPhone uitzet), maar mijn modem laat ik toch echt lekker aanstaan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vandaag het nieuwe ubee-modem geinstalleerd bij een maatje van me.

Ik krijg een lease van 1 uur, of van 7 dagen. Maar zodra er 5 minuten geen activiteit is, werkt er niks meer, tenzij ik in de web-interface waar het IP vernieuw.

Niet erg werkbaar, en hang momenteel in de wacht bij de klanten service.

Telefonie en TV werkt gewoon prima.

Straks eens het mac-adres clonen naar het oude modem (in de hoop dat ik dan niet opnieuw moet activeren), en kijken hoe dat werkt.

En tijdens het tikken van dit bericht is de verbinding er ook alweer uitgelazerd.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
posttoast schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:26:
[...]

Misschien een rare vraag maar: waarom zet je je modem iedere keer uit? Gebruikt dat ding zoveel stroom? Ik ben een enorme neuroot als het gaat om dingen uitzetten (ik ben volgens mij de laatste persoon die 's nachts zijn iPhone uitzet), maar mijn modem laat ik toch echt lekker aanstaan.
Daarnaast kan je het kabelmodem van Ziggo ook beter aan laten staan, Ziggo voert 's nachts werkzaamheden uit, het kan dan nodig zijn dat ze updates naar het modem sturen of modemprofielen updaten. Wanneer jou modem niet aan staat gaat dit dus niet. Wanneer je ook nog op een drukke CTMS bent aangesloten kan het wat langer duuren voor dat je weer connectie hebt.

Mij advies, je modem gewoon lekker aan laten staan, zoveel stroom trekt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
RaZ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:40:
Vandaag het nieuwe ubee-modem geinstalleerd bij een maatje van me.

Ik krijg een lease van 1 uur, of van 7 dagen. Maar zodra er 5 minuten geen activiteit is, werkt er niks meer, tenzij ik in de web-interface waar het IP vernieuw.

Niet erg werkbaar, en hang momenteel in de wacht bij de klanten service.

Telefonie en TV werkt gewoon prima.

Straks eens het mac-adres clonen naar het oude modem (in de hoop dat ik dan niet opnieuw moet activeren), en kijken hoe dat werkt.

En tijdens het tikken van dit bericht is de verbinding er ook alweer uitgelazerd.
Dit klinkt als een lijn fout, mogelijk externe storingsbronnen op de lijn. Je hebt het modem wel "zoals het advies van Ziggo ook is" direct met bijgeleverde componenten aangesloten op het abonnee overname punt (AOP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bullet NL schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:59:
[...]

Dit klinkt als een lijn fout, mogelijk externe storingsbronnen op de lijn. Je hebt het modem wel "zoals het advies van Ziggo ook is" direct met bijgeleverde componenten aangesloten op het abonnee overname punt (AOP)?
Net van de klantenservice af, en het is blijkbaar een bekend probleem.

Volgens de vriendelijke dame is het probleem met XP * Vista met een Artheros netwerkkaart, en moet via windowsupdate de driver geupdate worden.

Ik zei al dat ik dat zeer vaag vond, gezien ik gewoon wel blijvend een verbinding heb met de modem/router. De verbinding met de laptops en de router (draadloos) werkt op alle systemen.

Maar het enige wat ik gedaan heb is het modem verwisseld, meer niet.

Daarnaast is de firmware in dat nieuwe ding al meer dan 5 jaar oud, dus vond het nogal vaag dat ik hier drivers moet updaten, terwijl de fix naar mijn idee in de firmware van de router zit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
RaZ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:03:
[...]
Daarnaast is de firmware in dat nieuwe ding al meer dan 5 jaar oud, dus vond het nogal vaag dat ik hier drivers moet updaten, terwijl de fix naar mijn idee in de firmware van de router zit.
Bedoel je nu modem of router? Indien je serieus router bedoelt neem ik aan dat deze router niet van Ziggo zelf is? Dat je je dat beseft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

xxxneoxxx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:15:
[...]

Bedoel je nu modem of router? Indien je serieus router bedoelt neem ik aan dat deze router niet van Ziggo zelf is? Dat je je dat beseft.
Ik bedoel het modem-router. Type: EVW3200

Echt vaag eigenlijk want het ding heeft 802.11b/g, en heeft 4 gigabit poorten. Het vaagst is dat XP hier 65mbit aangeeft.

Firmware geeft aan:
code:
1
2
3
Hardware Version    3.9.2
Software Version    9.9.2006
Cable Modem Serial Number   EVW320B00246016

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Thombias schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:45:
[...]
Je nieuwe woning met ftth wordt toch deze week opgeleverd? Je zou je toch geen tijd meer in Ziggo gaan steken schreef je? Dan moet je ook niet klagen dat je een te lage snelheid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 07-10 22:26
posttoast schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:26:
[...]

Misschien een rare vraag maar: waarom zet je je iPhone 's-nachts uit? Als je hem uitzet ben je trouwens niet de laatste die hem uitzet lijkt me :P Waarom laat je je modem lekker aanstaan als je alles zo graag uitzet?
Bullet NL schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:56:
[...]

Daarnaast kan je het kabelmodem van Ziggo ook beter aan laten staan, Ziggo voert 's nachts werkzaamheden uit, het kan dan nodig zijn dat ze updates naar het modem sturen of modemprofielen updaten. Wanneer jou modem niet aan staat gaat dit dus niet. Wanneer je ook nog op een drukke CTMS bent aangesloten kan het wat langer duuren voor dat je weer connectie hebt.

Mij advies, je modem gewoon lekker aan laten staan, zoveel stroom trekt hij niet.
Ok, duidelijk.
Maar ik ga hiervoor geen apparaat laten aanstaan. Dat vind ik onnodig stroomverbruik. Verder vind ik het geen fijn idee apparaten aan te laten staan terwijl ik weg ben.
Trouwens wel apart dat ik nu een paar uur later nog steeds crashende Youtube filmpjes heb. Volgens mij hebben zij gewoon een storing.

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-06-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

RaZ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Echt vaag eigenlijk want het ding heeft 802.11b/g, en heeft 4 gigabit poorten. Het vaagst is dat XP hier 65mbit aangeeft.

Firmware geeft aan:
code:
1
2
3
Hardware Version    3.9.2
Software Version    9.9.2006
Cable Modem Serial Number   EVW320B00246016
Dat 2006 in software version zegt niets over het jaartal verwacht ik. Het modem is gloednieuw en ik verwacht niet dat Ziggo 5 jaar geleden de laatste firmware hiervoor ontwikkeld heeft.
Verder geloof ik dat het modem ook 802.11n ondersteund, waardoor je XP computer een hogere snelheid kan aangeven (zolang je wlan kaartje dat ook ondersteund natuurlijk). Probeer inderdaad eens of je een nieuwe driver via windowsupdate en anders via de site van atheros kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
RaZ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Ah, je hebt de nieuwe Ubee modem/router combi. En met "firmware in het ding" bedoel je firmware van de NIC in de pc of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

xxxneoxxx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:32:
[...]

Ah, je hebt de nieuwe Ubee modem/router combi. En met "firmware in het ding" bedoel je firmware van de NIC in de pc of zo?
Ik zei, het nieuwe ding, en het enige nieuwe was de modem/router, dus doe eens raden :P

Maargoed, inmiddels weer even de klantenservice gebeld, en wat bleek, ze hadden het IP ook aan iemand anders uitgedeeld, en als er dan 2 modems gaan DHCP'en, wisselde dat dus tussen 2 mensen, al dan een collision.

Dit was overigens wel bekend..

Het modem van de andere gebruiker is gereset, en heeft vandaag geen internet meer, dat zou pas morgen weer komen.

Dus voor de gene die een Ubee modem heeft, en op de Pijlenburg in Nieuwegein woont met zelfde soort issue's, dan weet je dat je morgen pas weer een nieuwe IP krijgt. :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 11:13
Meuzik schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:08:
Heb gisteren mn nieuwe modem binnen (de Ubee) gekregen.
Meteen alles aangesloten en het modem in Bridge stand laten zetten.
De getallen op de speedtest van Ziggo zien er goed uit: 40 om 4, maar....
downloaden in nieuwsgroepen gaat traag. Daar ik eerst nog op 2,5Mb/s zat (continu), schommelen
de waardes nu heel erg; van 400kb tot 3,9Mb. Het gemiddelde zal rond de 1,5Mb/s liggen.
Het modem hangt aan een WNDR3700 en alles is aangesloten met Cat5.
Meer mensen dit probleem gehad of suggesties?
Dit probleem ervaar ik nu ook, altijd stabiele downloads op 2,5 nu schommelt het tussen 0 en 2800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
RaZ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:56:
[...]

Ik zei, het nieuwe ding, en het enige nieuwe was de modem/router, dus doe eens raden :P
De beestjes hebben met reden een naam, m.a.w, je was niet echt duidelijk. 5 jaar oude firmware vatte ik ook niet helemaal, aangezien deze modellen geen 5 jaar oud zijn zeg maar.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

M4rtyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:54:
Na een reset van mijn modem is de upload weer normaal :p

Inderdaad voor de upload, ik zou eigenlijk genoeg hebben aan 100/30..
Hier is de upload ook weer normaal, zonder reset :)

En wat betreft die mogelijke upgrade naar 160/16... mwa leuk maar niet echt nodig, liever stabiel houden met de huidige specs :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
De OPTA heeft uitspraak gedaan betreffende de coaxkabelsector, men gaat niet ingrijpen wegens vermeende monopoly posities, althans velen betichten UPC en Ziggo er van monopolist te zijn. De OPTA spreekt daar in tegen over een steeds gezonder wordende markt.
Maar ze gaat nog verder;
De consequentie hiervan is dat voor de begin 2009 aan UPC en Ziggo opgelegde regulering – de wederverkoop van het analoge pakket – op grond van het huidige regelgevende kader vooralsnog geen rechtvaardiging meer is te vinden.
Ook haar eigen reguleringsmaatregelen ten aanzien van de analoge kabel heeft dus geen rechtvaardiging meer. Dit is dus goed nieuws voor UPC en Ziggo. De KPN wordt in het zelfde artikel nog wel steeds verweten een dominante marktpartij te zijn.

Lees hier het hele artikel: http://www.telecompaper.c...ulering-voor-upc-en-ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Laatst online: 10-09 19:55
Vandag nieuwe modem (met wifi) ontvangen en geinstalleerd maar loop tegen wat problemen aan...

Modem in bridge laten zetten door de helpdesk en mijn dd-wrt linksys 320n doet de routering. Zo lang de verbinding er is dan haal ik de beloofde snelheden ook maar dat is nou net het probleem de verbinding is zeer instabiel...

Hebben andere mensen hier last van? Komt dit doordat het modem in bridge staat en is het beter om het modem dan maar de laten routeren?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Frostie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:14:
Vandag nieuwe modem (met wifi) ontvangen en geinstalleerd maar loop tegen wat problemen aan...

Modem in bridge laten zetten door de helpdesk en mijn dd-wrt linksys 320n doet de routering. Zo lang de verbinding er is dan haal ik de beloofde snelheden ook maar dat is nou net het probleem de verbinding is zeer instabiel...

Hebben andere mensen hier last van? Komt dit doordat het modem in bridge staat en is het beter om het modem dan maar de laten routeren?
Om daar wat over te zeggen zul je toch meer info moeten geven. Je verbinding is instabiel, bedoel je de verbinding van het modem naar buiten? Reset het ding zich regelmatig? Kun je de modemwaarden uitlezen? Of valt de snelheid telkens terug, maar blijft de verbinding bestaan? Of valt juist de verbinding van je computer naar je router eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Laatst online: 10-09 19:55
WoC schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:29:
[...]

Om daar wat over te zeggen zul je toch meer info moeten geven. Je verbinding is instabiel, bedoel je de verbinding van het modem naar buiten? Reset het ding zich regelmatig? Kun je de modemwaarden uitlezen? Of valt de snelheid telkens terug, maar blijft de verbinding bestaan? Of valt juist de verbinding van je computer naar je router eruit?
Hmm geen slecht idee om meer info te geven ;-)

De verbinding tussen mijn router en de laptop blijft gewoon bestaan (ik kan router benaderen als de verbinding naar buiten weg is)

Verbinding tussen router en modem lijkt ook OK - Ik kan via de router het modem benaderen

Verbinding met modem naar buiten is niet goed want heb om de haverklap dat een website niet wil laden (google of nu.nl bijv) en dat dan 30s wachten en refresh wel het gewenste resultaat oplevert.

Snelheid is goed zo lang ik verbinding heb maar kan speedtest.ziggo.nl niet eens laden als de verbinding weg is. Of het modem reset weet ik niet maar het lijkt er niet op.

Neem aan dat je dit met modemwaarden bedoelt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
ownstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  194000000 Hz    -5.4 dBmV   39.4 dBmV
2   Locked  QAM256  178000000 Hz    -4.2 dBmV   39.0 dBmV
3   Locked  QAM256  186000000 Hz    -4.7 dBmV   39.3 dBmV
4   Locked  QAM256  202000000 Hz    -5.1 dBmV   39.4 dBmV
5   Locked  QAM256  210000000 Hz    -3.9 dBmV   40.5 dBmV
6   Locked  QAM256  218000000 Hz    -4.3 dBmV   40.6 dBmV
7   Not Locked  Unknown 0 Hz     0.0 dBmV    0.0 dBmV
8   Not Locked  Unknown 0 Hz     0.0 dBmV    0.0 dBmV

Correctables    Uncorrectables
9048    2996

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 48.0 dBmV
2   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz     0.0 dBmV
3   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz     0.0 dBmV
4   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz     0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  0
T4 Timeout  0

[ Voor 4% gewijzigd door Frostie op 23-06-2011 14:35 ]

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Hmm hier bij mij blijft er ook de hele tijd een lampje branden op de modem, volgens mij van Phone, maar we kunnen gewoon bellen. Iemand die weet of dit iets is, of kan ik het gewoon laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
MrGizMo schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:15:
Hmm hier bij mij blijft er ook de hele tijd een lampje branden op de modem, volgens mij van Phone, maar we kunnen gewoon bellen. Iemand die weet of dit iets is, of kan ik het gewoon laten?
Over welke modem gaat het? Maar het lampje knippert volgens mij alleen als je belt.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

ik heb een alles in een pakket met 40 mb internet, draadloos haal ik maar 20mb is dit goed?

En mijn telefoon belt met nummer onbekend, hoe kan ik dit uitzetten zodat het nummer in beeld komt.

En waar kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord achterhalen?

[ Voor 14% gewijzigd door racoon op 23-06-2011 16:50 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Brickman schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:47:
[...]

Over welke modem gaat het? Maar het lampje knippert volgens mij alleen als je belt.
Nee, juist niet. Hij knippert bijna altijd. Hmm ik moet ff kijken welke modem het is, volgens mij Aris ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racoon schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:49:
ik heb een alles in een pakket met 40 mb internet, draadloos haal ik maar 20mb is dit goed?
wireless-g? Hoger kom je niet.
En mijn telefoon belt met nummer onbekend, hoe kan ik dit uitzetten zodat het nummer in beeld komt.
Via de helpdesk (gratis bellen dmv 1200)
Heb je waarschijnlijk zo ingesteld bij het afsluiten van je abonnement.
En waar kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord achterhalen?
helpdesk.
Heb je ook in moeten vullen tijdens het afsluiten van je abonnement.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 23-06-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

job schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:09:
[...]
wireless-g? Hoger kom je niet.

[...]
Via de helpdesk (gratis bellen dmv 1200)
Heb je waarschijnlijk zo ingesteld bij het afsluiten van je abonnement.

[...]
helpdesk.
Heb je ook in moeten vullen tijdens het afsluiten van je abonnement.
Hoe kan ik zien of het wirles-g is, ik heb een ubee modem.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racoon schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:15:
Hoe kan ik zien of het wirles-g is, ik heb een ubee modem.
aan de specs van je laptop/pc/wireless-kaart.
Je ubee kan wirless-N aan, dus die is het probleem niet.

Wireless-G gaat tot maximaal 26Mbit/sec, maar meestal kom je nauwelijks boven de 20Mbit/sec uit.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 23-06-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
MrGizMo schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:55:
[...]

Nee, juist niet. Hij knippert bijna altijd. Hmm ik moet ff kijken welke modem het is, volgens mij Aris ofzo?
Hmm kom er nu achter dat het Link is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:44
Hoe "sterk" is de draadloze verbinding? Kan je er wat van verwachten of is het een cheap-ass wlanroutertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:49:
Ik heb een routertje van 80 euro (vorige maand gekocht) en haal daarmee draadloos 50mbit 10 meter van mijn modem (2 verdiepingen hoger), 20 lijkt me wel heel weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 19:19
Slechts 20Mb, dat klinkt als een Wireless-G aansluiting op je laptop/pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bullet NL in 'nieuws: OPTA laat televisiemarkt ongemoeid'
Nee, dit heeft er niets mee te maken.

Het analoge TV signaal zal toch wel gaan verdwijnen, helemaal omdat de kabelraden per 2014 ook worden opgeheven.
Let's hope not, dan moeten we de tv vervangen en wordt mams gek van de 2 afstandsbedieningen...
(Of het moet een tv met CI+ worden.)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 23-06-2011 20:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22

ralpje

Deugpopje

Weet iemand of je in de Ubee ook statische routes in kan vullen?
Ik heb mijn ziggolijn gecombineerd met een ADSL-lijn van m'n werk en ik wil dus bepaalde subnetten via mijn werklijn kunnen benaderen.
Als ik de Cisco op m'n ADSL-lijn als gateway instel en daar alle nodige routes via ATM routeer en voor de rest mijn Ubee als route instel, gaat dat, alleen is m'n reguliere internet dan brak. Met wireshark zie ik dan regelmatig icmp-redirects voorbij komen.
Als ik m'n Ubee als gateway gebruik is internet zoals het hoort, maar kan ik niet naar m'n werk routeren, volgens mij.
Oplossing zou zijn zelf een routertje achter de ubee te zetten en die in bridge te laten zetten, maar ik had nog een WRT54GL en ben dus eigenlijk wel blij met de WiFi-N in de Ubee.... Iemand suggesties?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt bagger slecht. Het is zo'n simpel modem, dat zelfs de medewerkers van Ziggo ervan schrikken. Hoe durven ze dit uberhaubt uit te leveren aan klanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:30:

[...]

Let's hope not, dan moeten we de tv vervangen en wordt mams gek van de 2 afstandsbedieningen...
Daar maakt Logitech nou van die handige afstandsbedieningen voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt het macadres van je router invullen in de Ziggo router, dan krijgt je eigen router een internet IP adres

dit zit bij advanced settings/gateway/options
PassThrough Mac Addresses ,
en daar vul je dan het MAC adres van je router in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 10-10 16:14

[...]

Anders gewoon hetzelfde als CaiWay nu doet. Basiszenders (en NIETS meer dan dat!!) uitzenden via DVB-T over de kabel. FTA, en elke moderne TV snapt DVB-T.

Des te sneller die 25 analoogjes er uit gaan, des te sneller is er meer bandbreedte beschikbaar voor internet en extra (HD) kanalen. Daarnaast werken de CI+ modules op dit moment al prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een decoder zit je inderdaad aan 2 ab's. Koop een goede programmeerbare ab en je kan alles met 1 ding doen.

Wat mij betreft gooien ze de analoge kanalen eraf. Wel zou het netjes vinden als ziggo in ruil daar voor een basispakket ongecodeerd gaat doorgeven.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 23-06-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwabber31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:53
@ job:

Voor zover ik weet krijg je ipv de analoge zenders die verdwijnen er straks de commerciële bij in HD zonder extra kosten voor het HD pakket.... Is toch ook leuk ???

Wat betreft Ubee modem met wlan: er zijn stabiliteits issues bekend bij Ziggo. Modems die na 15 minuten de snelheid niet meer aankunnen enzo. Zijn nu bezig met een firmware update voor zover ik weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dragon2 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:58:
[...]

Daar maakt Logitech nou van die handige afstandsbedieningen voor ;)
tha_bulldog schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:13:
[...]

Anders gewoon hetzelfde als CaiWay nu doet. Basiszenders (en NIETS meer dan dat!!) uitzenden via DVB-T over de kabel. FTA, en elke moderne TV snapt DVB-T.

Des te sneller die 25 analoogjes er uit gaan, des te sneller is er meer bandbreedte beschikbaar voor internet en extra (HD) kanalen. Daarnaast werken de CI+ modules op dit moment al prima :)
job schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:51:
[...]

Met een decoder zit je inderdaad aan 2 ab's. Koop een goede programmeerbare ab en je kan alles met 1 ding doen.

Wat mij betreft gooien ze de analoge kanalen eraf. Wel zou het netjes vinden als ziggo in ruil daar voor een basispakket ongecodeerd gaat doorgeven.
Dan hebben we alsnog een andere tv nodig, de decoder die we hebben werkt niet via een scart-splitter, ik heb meerdere splitters geprobeerd. :/ en de tv is te oud om DVB-T te snappen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:40

timovd

Voorsprong door techniek

Zwabber31 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:44:
@ job:

Voor zover ik weet krijg je ipv de analoge zenders die verdwijnen er straks de commerciële bij in HD zonder extra kosten voor het HD pakket.... Is toch ook leuk ???

Wat betreft Ubee modem met wlan: er zijn stabiliteits issues bekend bij Ziggo. Modems die na 15 minuten de snelheid niet meer aankunnen enzo. Zijn nu bezig met een firmware update voor zover ik weet....
Per 1 juni zouden wij de extra HD-zenders moeten hebben, maar Ziggo heeft hier nog niets over gecommuniceerd. Ik had graag zondag a.s. BBC HD willen hebben i.v.m. TopGear S17.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1 ... 125 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!