Mijn vraag was misschien iets te voorbarig ja.Crusader schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:24:
[...]
Dan kijk je toch even op Marktplaats ofzo?
Ter info:
Hij schijnt zo'n 160 euro op te leveren. Ik heb hem er daarom maar bij besteld.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Mijn vraag was misschien iets te voorbarig ja.Crusader schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:24:
[...]
Dan kijk je toch even op Marktplaats ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door agoNITE op 16-06-2011 19:48 ]
Vraag me echt af hoe je het voor elkaar krijgt om met elk product problemen te hebben. Op één of andere manier roep je het volgens mij beetje op jezelf afPhusebox schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:03:
[...]
1) Ja beide hebben een gigabit poort
2) Net getest na alles opnieuw te hebben ingesteld:
Router Netgear WND3700 max. 33 Mbps
Modem: max. 75 Mbps
3) Ja
En ik maar denken dat ik een goede router had gekocht?
Ik vraag het me ook af ja... al jaren.Razer schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:34:
[...]
Vraag me echt af hoe je het voor elkaar krijgt om met elk product problemen te hebben. Op één of andere manier roep je het volgens mij beetje op jezelf af
Hier ook Ziggo Alles-In-Een Extra, met Netgear WNDR3700, bedraad gewoon altijd volle 120mbit, draadloos rond de 80/90mbit.
Laatste firmware op router? Alle netwerkkabels gecontroleerd? Met korte netwerkkabel direct op router? Gigabit poort op PC/Laptop? Al eens met tweede PC of Laptop getest?
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 16-06-2011 20:12 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee hoor, zou ook van Z3 naar 1 kunnen gaan, krijgen ze minderCptChaos schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:08:
[...]
Omdat abo's wijzigen hoe dan ook geld oplevert en opzeggen een klant kost en dus verlies aan inkomsten...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 23:03 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Hmm, ik geloof dat dat 0900 specifiek is voor het inplannen van een monteur toch, geen verdere troubleshoot? Dan vind ik het erg meevallen, zeker omdat we als Ziggo abonnees de helpdesk gratis kunnen bellen, zo vaak en zo lang we maar willen. Dat bieden weinig providers. Ja, het zou mooi zijn als het monteur-bestel-systeem geïntegreerd was, maar als dat het enige is...Thombias schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:17:
Ik haal maar 12Mb bij een aie plus abo waar dus 40Mb voor staat. Maar 36 Mb het maximale haalbare is volgens de helpdesk(Vind ik acceptable). Vertelt de helpdesk medewerker dat ik een ander 0900 nummer moet bellen voor een monteur die de boel dan komt doormeten. Maar dan moet ik wel eerst de kosten zelf betalen.
Dit vind ik dus zeer klant onvriendelijk.(of ben ik de enige hier in?)
[ Voor 4% gewijzigd door WoC op 16-06-2011 23:23 ]
Misschien staat er op je draadloze verbinding een DNS server handmatig ingesteld?JaZo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:06:
Mijn zus is op zichzelf gaan wonen en heeft nu Ziggo internet met de nieuwe WiFi modem.
Zij en haar vriend hebben er geen verstand van dus ik regel al die dingen.
Ik heb alles netjes aangesloten en het internet werkt goed, bedraad en draadloos, met zowel mijn laptop als telefoon.
De laptop van mijn zus werkt echter alleen bedraad. Draadloos kan ik verbinding maken en krijg ik netjes een IP-adres en kan ik andere netwerkapparaten vinden en gebruiken, maar het internet wil gewoon niet werken. Nog nooit problemen gehad met deze laptop.
Iemand een idee? Ziggo wil niet helpen, want het internet werkt, dus ligt het aan de laptop en daar geven ze geen ondersteuning op.
Bij mn ouders afgelopen weekend ook bliksem inslag in de wijk.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:55:
Mmm, net onweer hier en vervolgens viel internet uit en na een aan/uitschakeling van mijn ubee modem (oud model, niet wireless) heb ik nog maar 22mbit van de 120mbit over... regio sneek (Friesland).
Volgens mij is er iets mis ergens
edit: weer 2 keer uit de lucht, maar nu is hij weer op volle 120mbit sterkte. Ik was even bang dat de bliksem ergens ingeslagen was (is misschien ook zo, maar dan wordt het nu omgeleid).
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Dat andere 0900nummer zal dan wel het Service+-nummer zijn. Die meten helemaal niets door, maar helpen je met je eigen huisinstallatie. De medewerker zal dus het idee hebben gehad dat je snelheidsproblemen niets met modem of verbinding te maken gehad hebben. Die 36 mbit is trouwens niet het maximum, maar juist het minimum. Ziggo hanteert een marge van 10% afwijking.Thombias schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:17:
Ik haal maar 12Mb bij een aie plus abo waar dus 40Mb voor staat. Maar 36 Mb het maximale haalbare is volgens de helpdesk(Vind ik acceptable). Vertelt de helpdesk medewerker dat ik een ander 0900 nummer moet bellen voor een monteur die de boel dan komt doormeten. Maar dan moet ik wel eerst de kosten zelf betalen.
Dit vind ik dus zeer klant onvriendelijk.(of ben ik de enige hier in?)
Verwijderd
Atheros (draadloze) netwerkkaart? XP of Vista? In dat geval drivers daarvan updaten, misschien servicepacks van Windows updaten.JaZo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:06:
Mijn zus is op zichzelf gaan wonen en heeft nu Ziggo internet met de nieuwe WiFi modem.
Zij en haar vriend hebben er geen verstand van dus ik regel al die dingen.
Ik heb alles netjes aangesloten en het internet werkt goed, bedraad en draadloos, met zowel mijn laptop als telefoon.
De laptop van mijn zus werkt echter alleen bedraad. Draadloos kan ik verbinding maken en krijg ik netjes een IP-adres en kan ik andere netwerkapparaten vinden en gebruiken, maar het internet wil gewoon niet werken. Nog nooit problemen gehad met deze laptop.
Iemand een idee? Ziggo wil niet helpen, want het internet werkt, dus ligt het aan de laptop en daar geven ze geen ondersteuning op.
Dus ze garanderen wel een minimum snelheid? Dan moet ik maar eens gaan klagen met mijn 70 Mbps over een 120 Mbps abo... Het is dat ik al inmiddels heb opgezegd, maar klagen mag altijdVerwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:40:
[...]
Dat andere 0900nummer zal dan wel het Service+-nummer zijn. Die meten helemaal niets door, maar helpen je met je eigen huisinstallatie. De medewerker zal dus het idee hebben gehad dat je snelheidsproblemen niets met modem of verbinding te maken gehad hebben. Die 36 mbit is trouwens niet het maximum, maar juist het minimum. Ziggo hanteert een marge van 10% afwijking.
Als jij het probleem bij ziggo vermoedt, kun je het beste een pc direct op het modem aansluiten met een cat 5e of 6 en opstarten in safe mode. Vervolgens 3 speedtestjes draaien en tijd, datum en uitslagen noteren. Denk aan die safe mode! Dat vergeet de helpdesk ook vaak, maar geeft niet zelden grote verschillen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ondertussen wel:Raven schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:35:
Ziggo is weer lekker bezig. Gisteren alles plat (ook bij de buren), wordt ik net wakker, tv ligt er weer uit maar geen melding van storing op Ziggo.nl.
Goed dat ik gister heb besloten mijn glasvezelverbinding maar eens in gebruik te nemenGroepsstoring van vrijdag 17 juni 08:31 uur
Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten zijn op dit moment niet beschikbaar. Verwacht wordt dat de problemen in de loop van de avond zijn opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 17-06-2011 09:28 ]
Oscar Wilde
Ik heb alles lost gehad. Heb zelfs al een nieuw aansluitpunt gehad van ziggo. Na alles weer te hebben aangesloten heb ik dus met een nieuwe cat5e kabel direct op een opgeschoonde netbook met windows 7 de speedtest gedraaid maar ik blijf op de 12Mb max zitten. Dus die monteur kan bij mij niks doen. Of het moet aan Ubee modem liggen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:40:
[...]
Dat andere 0900nummer zal dan wel het Service+-nummer zijn. Die meten helemaal niets door, maar helpen je met je eigen huisinstallatie. De medewerker zal dus het idee hebben gehad dat je snelheidsproblemen niets met modem of verbinding te maken gehad hebben. Die 36 mbit is trouwens niet het maximum, maar juist het minimum. Ziggo hanteert een marge van 10% afwijking.
Als jij het probleem bij ziggo vermoedt, kun je het beste een pc direct op het modem aansluiten met een cat 5e of 6 en opstarten in safe mode. Vervolgens 3 speedtestjes draaien en tijd, datum en uitslagen noteren. Denk aan die safe mode! Dat vergeet de helpdesk ook vaak, maar geeft niet zelden grote verschillen.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 10:04 ]
Verwijderd
Goede signaalwaarden, daar zal het vast niet aan liggen. MIsschien nieuwigheid ?Update:
De internetverbinding lijkt niet weg te vallen, heb een ping www.google.nl -t en een ping 192.168.1.1 -t open staan.
Op het moment dat het internet weg valt, doen beide het niet, dus ik kan dan het modem ook niet bereiken..
Wat je nog zou kunnen proberen is een totaal andere laptop of PC van een vriend/buurman/collega (niet in jouw beheer) aansluiten op het modem en te starten in save mode en dan wat speedtests doen naar http://speedtest.ziggo.nl Als daar de snelheid ook om en nabij de 12Mbit uitkomt, dan kun je denk ik met een gerust hart de monteur laten komen. Check wel of je huisinstallatie conform Ziggo handleiding is (je hebt het al over het nieuwe aansluitpunt, maar zit die ook op de groene hoofdkabel van de woning, zijn er korte kabels gebruikt naar het modem toe en staat het modem dus niet ergens op zolder etc).Thombias schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:41:
[...]
Ik heb alles lost gehad. Heb zelfs al een nieuw aansluitpunt gehad van ziggo. Na alles weer te hebben aangesloten heb ik dus met een nieuwe cat5e kabel direct op een opgeschoonde netbook met windows 7 de speedtest gedraaid maar ik blijf op de 12Mb max zitten. Dus die monteur kan bij mij niks doen. Of het moet aan Ubee modem liggen.
De helpdeskmedewerker zei dat in eerste instantie de kosten van de monteur bij mij komen te liggen.
Alles is conform Ziggo handleiding. De vorige monteur gaf zelfs aan dat het netjes was aangesloten dus dat zit wel goed. Volgende week wordt mij nieuwe woning opgeleverd en komt er ftth(glasvezel) van een andere provider. dus voor die paar weken ga ik geen monteur meer aanvragen met al het gedoe weer net zoals de vorige keer. Dat doet de volgende bewoner van dit huurhuis maar. Ik hoorde al meer klachten in de buurt.WoC schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:04:
[...]
Wat je nog zou kunnen proberen is een totaal andere laptop of PC van een vriend/buurman/collega (niet in jouw beheer) aansluiten op het modem en te starten in save mode en dan wat speedtests doen naar http://speedtest.ziggo.nl Als daar de snelheid ook om en nabij de 12Mbit uitkomt, dan kun je denk ik met een gerust hart de monteur laten komen. Check wel of je huisinstallatie conform Ziggo handleiding is (je hebt het al over het nieuwe aansluitpunt, maar zit die ook op de groene hoofdkabel van de woning, zijn er korte kabels gebruikt naar het modem toe en staat het modem dus niet ergens op zolder etc).
Ben zojuist doorverwezen naar ziggo Plus service omdat de jongen achter het 1200 nummer niet remote kon inloggen.tpas schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:16:
Het antwoord staat (weliswaar misschien wat verstopt) een aantal posts boven je....
Je WNDR3700 blijven gebruiken als router, en je ubee router door Ziggo in bridge-mode laten zetten. Dit doe je door naar 1200 te bellen en te zeggen dat je je eigen router wilt blijven gebruiken.
Vervolgens je WNDR3700 op je ubee aansluiten, en klaar is Klara!
[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 17-06-2011 19:59 ]
K to the KillaZ
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
[ Voor 32% gewijzigd door Baldertt op 17-06-2011 23:11 ]
te vroeg geblaat dus.. hoe snel gaat intern dingen kopieren dan? ook op 20mbit? wat voorn router, wireless n / g? als je een G router heb dan is 2MB/sec prima goed... veel sneller ga je niet halen...Baldertt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:26:
Ik heb ook maar even de ziggo speedtest gedaan en ik kom op slechts 5.3Mbps uit! Dit terwijl we een Ziggo-alles-in-1-Plus abo hebben en dus 40Mbps zouden moeten hebben.
Tot 2 weken terug hadden we Online 20Mbps en daar haalde ik altijd stabiel 12Mbps... wat nu?
edit: het gaat duidelijk fout bij het draadloze netwerk (ubee modem). Bedraad kom ik nl op 42Mbps.. hmmz.
edit2: Er zitten nogal wat netwerken in de lucht hier. Heb het channel veranderd naar channel 4 en nu gaat het aanzienlijk beter (20Mbps).
Dit soort dingen test je natuurlijk nooit draadloos. De verbinding vanaf je modem naar ziggo moet je altijd via een draadje testen.Baldertt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:26:
edit: het gaat duidelijk fout bij het draadloze netwerk (ubee modem).
Bij mij vielen net ook de zenders weg. Krijg nu een E19 error. Ik woon in Etten-Leur.The Dolf schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:39:
Zijn er meerdere mensen in omgeving Roosendaal waarbij de zenders RTL5 en 8, SBS en Veronica uitgevallen zijn? Heb er al sinds 14.00 last van. De rest doet het wel perfect.
Dus dit probleem zal daar wel mee te maken hebben, vermoed ik. Ik wilde eigenlijk nog even tv kijken, maar gezien de omstandigheden wordt een iets langere nachtrust dan gepland.Groepsstoring van vrijdag 17 juni 21:22 uur
Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten zijn op dit moment niet beschikbaar. Hierdoor heb je mogelijk tijdelijk slecht beeld en geluid op je televisie en radio. Een langzame of niet werkende internetverbinding en een slecht, krakend of wegvallend geluid tijdens het telefoneren. Verwacht wordt dat het probleem in de loop van de avond is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Bij mij vielen de zenders ook weg , met dezelfde E19 error. Ik woon in Raamsdonksveer.Rakkerzero schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 02:19:
[...]
Bij mij vielen net ook de zenders weg. Krijg nu een E19 error. Ik woon in Etten-Leur.
Ziggo zegt dit als ik mijn postcode invul:
[...]
Dus dit probleem zal daar wel mee te maken hebben, vermoed ik. Ik wilde eigenlijk nog even tv kijken, maar gezien de omstandigheden wordt een iets langere nachtrust dan gepland.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
In een van de laptops zit nog een g-kaart, dus dan heeft de andere ook automatisch die snelheid toch? Ik ben tevreden hoor met 20Mbit draadloos, ik haal nu 2.4MB/s vanaf de nieuwsgroepen, vs 500kb/s toen ie nog op channel 1 stond.job schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:06:
[...]
Dit soort dingen test je natuurlijk nooit draadloos. De verbinding vanaf je modem naar ziggo moet je altijd via een draadje testen.
Maar om je te helpen, test je het nu met een wireless-g netwerkkaart? Dan zal je nooit hoger dan 20Mbit halen.
Bedankt: Na 30 seconden inderdaad weer beeld.GAMEKINGZ schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:07:
Oplossing:
Ga naar mijn ziggo op ziggo.nl
dan ga je naar je smartcard toe (zorg wel dat je tv op digitaal staat)
dan druk op herstellen , en je hebt snel weer beeld.
Dit werkte voor mij hopelijk voor jullie ook.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"
[ Voor 28% gewijzigd door job op 18-06-2011 10:54 ]
Tja... Dus de keuze is een dagje geen TV en wachten tot 's nachts de activatie puls van Ziggo weer voorbij komt? Dan zou ik denk ik er toch voor kiezen om even naar Mijn Ziggo te gaanjob schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:51:
Dat trucje bij mijn ziggo is niet nodig. Als je lang genoeg wacht komt de activatiepuls ('s nachts) vanzelf weer binnen. Natuurlijk werkt dat (en via mijn ziggo) alleen bij bepaalde oorzaken, het is geen wonder middel.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Geschikt waarvoor? Ik neem aan dat je het over de Ziggo breedbandversterker hebt, aangezien dat de enige Ziggo apparatuur is (buiten het modem) die een stopcontact vereist.agoNITE schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:33:
Ik heb zojuist het installatie pakket voor Alles in 1 Bassis ontvangen.
Even bekeken wat er allemaal in de verschillende dozen zit.
Nou vraag ik mij een paar dingen af.
Ik heb momenteel deze splitter in mijn meterkast hangen:
[afbeelding]Is deze splitter/versterker geschikt? 'aftakdemping is 8.5dB tegen 8.0dB bij de Ziggo splitter/versterker
- Tweevoudig aftakelement. Retourgeschikt.
- Frequentiebereik: 5-1000 MHz
- 1x in
- 2x uit, aftakdemping: 8.5 dB
- 1x uitgang, doorgangsdemping: 3.4 dB
Zou mooi zijn als ik deze kan gebruiken, heb namelijk een erg krappe meterkast en ik zou zo ééns topcontact vrij houden.
Verder zou ik graag een DECT duo set aanschaffen met een los basisstation. Het basisstation wil ik dan ook in de meterkast monteren. Dit lijkt echter bijna onvindbaar voor een fatsoenlijke prijs!
Triple set zou ook kunnen, en dan het bassistation daarvan in de meterkast en de handset als reserve in de kast.
Hoe is het WiFi bereik van het Ubee modem? Er hangt nu een Linksys WRT54GL in de meterkast. Is het bereik van deze 2 apparaten vergelijkbaar?
Waarom in vredesnaam een aftakelement? Hoe is de kabellengte in je huis? De enige reden voor een dergelijk aftakelemend is als de kabel op die -3.4db uitgang erg lang is, of daar nog weer een splitter achter zit.agoNITE schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:33:
Ik heb zojuist het installatie pakket voor Alles in 1 Bassis ontvangen.
Even bekeken wat er allemaal in de verschillende dozen zit.
Nou vraag ik mij een paar dingen af.
Ik heb momenteel deze splitter in mijn meterkast hangen:
[afbeelding]Is deze splitter/versterker geschikt? 'aftakdemping is 8.5dB tegen 8.0dB bij de Ziggo splitter/versterker
- Tweevoudig aftakelement. Retourgeschikt.
- Frequentiebereik: 5-1000 MHz
- 1x in
- 2x uit, aftakdemping: 8.5 dB
- 1x uitgang, doorgangsdemping: 3.4 dB
Zou mooi zijn als ik deze kan gebruiken, heb namelijk een erg krappe meterkast en ik zou zo ééns topcontact vrij houden.
Verder zou ik graag een DECT duo set aanschaffen met een los basisstation. Het basisstation wil ik dan ook in de meterkast monteren. Dit lijkt echter bijna onvindbaar voor een fatsoenlijke prijs!
Triple set zou ook kunnen, en dan het bassistation daarvan in de meterkast en de handset als reserve in de kast.
Hoe is het WiFi bereik van het Ubee modem? Er hangt nu een Linksys WRT54GL in de meterkast. Is het bereik van deze 2 apparaten vergelijkbaar?
Laat Spotnet eens alleen het .nzb bestand binnenhalen, download dit vervolgens met bv Grabit en kijk eens hoe snel het dan gaat? Heb je de laatste versie van Spotnet? Waar wijst de downloadmap van Spotnet naar toe, bv een schijf op een mediaspeler in het netwerk ofzo?jantje.vlaam schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:40:
Ik heb sinds een paar dagen ook Ziggo All In One Extra. Volgens speedtest.ziggo.nl haal ik 120 down, maar in Spotnet slechts 1,7mb. Waarom haal ik de 50mb niet die ik volgens Eweka zou kunnen halen?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 1 Locked QAM256 289000000 Hz -4.5 dBmV 40.3 dBmV 2 Locked QAM256 241000000 Hz -3.8 dBmV 40.4 dBmV 3 Locked QAM256 249000000 Hz -4.1 dBmV 40.4 dBmV 4 Locked QAM256 257000000 Hz -4.5 dBmV 40.2 dBmV 5 Locked QAM256 265000000 Hz -5.0 dBmV 39.9 dBmV 6 Locked QAM256 273000000 Hz -4.7 dBmV 39.6 dBmV 7 Locked QAM256 281000000 Hz -4.5 dBmV 40.1 dBmV 8 Locked QAM256 297000000 Hz -4.7 dBmV 39.9 dBmV |
[ Voor 47% gewijzigd door Dennis-L op 18-06-2011 16:50 ]
Timmert schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:32:
[...]
Geschikt waarvoor? Ik neem aan dat je het over de Ziggo breedbandversterker hebt, aangezien dat de enige Ziggo apparatuur is (buiten het modem) die een stopcontact vereist.
Indien je interactieve televisie hebt besteld, móet je die breedbandversterker gebruiken. De kans is groot dat ITV anders niet werkt wegens te lage signaalwaarden. Daarnaast mag je indien je ITV hebt de UMU01 3weg-splitter niet gebruiken, dus moet je je modem op de versterker aansluiten.
Alles gisteren geïnstalleerd. Alles werkt, behalve I-TV.DJSmiley schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:52:
[...]
Waarom in vredesnaam een aftakelement? Hoe is de kabellengte in je huis? De enige reden voor een dergelijk aftakelemend is als de kabel op die -3.4db uitgang erg lang is, of daar nog weer een splitter achter zit.
8,5db demping is redelijk wat, daar komen je kabels, connectorloss en einddozen nog bij. Dan zit je rustig op de 10-11db demping.
Een goede versterker is dan een vereiste, hoogstwaarschijnlijk zelfs actief retourgeschikt nodig als je je modem of interactieve tv wilt gebruiken achter deze versterker (immers, je retourband is ook een stuk verzwakt)
Controleer of die coacwcd ook retourgeschikt is, waarschijnlijk niet. Je kan die vervangen voor een 1-gats of je haalt een 2-gats van Hirschmann, die heeft retourgeschikte wcd's.agoNITE schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:13:
[...]
[...]
Alles gisteren geïnstalleerd. Alles werkt, behalve I-TV.
Router en versterker/splitter hangen in de meterkast, hier komt ook de hoofdlijn binnen.
De hoofdlijn is aangesloten om de WCD uit het installatie pakket.
Op de Cisco PVR blijft telkens het lampje met de 2 pijltjes knipperen (retour verbinding).
Installatie van I-TV meerdere malen uitgevoerd, maakt geen verschil.
De kabel naar de woonkamer is +/- 12~13 meter, om deze reden zit deze kabel op de versterker/splitter op de aansluiting waar 15m bij staat.
Zou het nog verschil kunnen maken of ik de kabel naar de woonkamer op de aansluiting van 10m schroef?
In mijn woonkamer zit een WCD met TV en Radio uitgang. Maakt het uit wat voor WCD er gebruikt wordt om de Cisco PVR op aan te sluiten?
Op de WCD in de meterkast zat eerst een splitter gestoken (ook van Ziggo), met een data/TV/radio uitgang. Deze heb ik er momenteel niet meer tussen, hierdoor is echter wel het signaal van 78% naar 71% gedaald als ik in het menu van de Cisco PVR kijk onder Instellingen>Info.
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Heb er nog 1 liggen, maar dat kan het dus zijn. Zonet I-TV opnieuw geïnstalleerd, proces ging al verder dan voorheen. Kreeg op den duur de melding dat het signaal niet retourgeschikt is met een Code 0 erbij.KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:01:
[...]
Controleer of die coacwcd ook retourgeschikt is, waarschijnlijk niet. Je kan die vervangen voor een 1-gats of je haalt een 2-gats van Hirschmann, die heeft retourgeschikte wcd's.
I-TV werkt alleen als je retourgeschikte WCD hebt, Ziggo levert daarom een extra 1gats AOP bij je installatiepakket. Eentje zit in het doosje waar je datasplitter/kabel in zit en eentje in je antenneversterkerdoos. Als je hoofdaansluiting in de meterkast zit en daar zit een 2gats in, dan moet je die vervangen. In de woonkamer zelfde verhaal.agoNITE schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:13:
[...]
[...]
Alles gisteren geïnstalleerd. Alles werkt, behalve I-TV.
Router en versterker/splitter hangen in de meterkast, hier komt ook de hoofdlijn binnen.
De hoofdlijn is aangesloten om de WCD uit het installatie pakket.
Op de Cisco PVR blijft telkens het lampje met de 2 pijltjes knipperen (retour verbinding).
Installatie van I-TV meerdere malen uitgevoerd, maakt geen verschil.
De kabel naar de woonkamer is +/- 12~13 meter, om deze reden zit deze kabel op de versterker/splitter op de aansluiting waar 15m bij staat.
Zou het nog verschil kunnen maken of ik de kabel naar de woonkamer op de aansluiting van 10m schroef?
In mijn woonkamer zit een WCD met TV en Radio uitgang. Maakt het uit wat voor WCD er gebruikt wordt om de Cisco PVR op aan te sluiten?
Op de WCD in de meterkast zat eerst een splitter gestoken (ook van Ziggo), met een data/TV/radio uitgang. Deze heb ik er momenteel niet meer tussen, hierdoor is echter wel het signaal van 78% naar 71% gedaald als ik in het menu van de Cisco PVR kijk onder Instellingen>Info.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik heb maar 1 TRAS in het pakket zitten...deze zat in de doos waar ook het modem/router in zat.Rainesh schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:35:
[...]
Eentje zit in het doosje waar je datasplitter/kabel in zit en eentje in je antenneversterkerdoos. Als je hoofdaansluiting in de meterkast zit en daar zit een 2gats in, dan moet je die vervangen. In de woonkamer zelfde verhaal.
[ Voor 13% gewijzigd door agoNITE op 18-06-2011 20:17 ]
Als ik via binsearch.info een nzb maak en deze is sabnzdb open is het even snel/langzaam. Ik zou haast denken dat ik geknepen wordt.EvaluationCopy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:12:
[...]
Laat Spotnet eens alleen het .nzb bestand binnenhalen, download dit vervolgens met bv Grabit en kijk eens hoe snel het dan gaat? Heb je de laatste versie van Spotnet? Waar wijst de downloadmap van Spotnet naar toe, bv een schijf op een mediaspeler in het netwerk ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door TheSiemNL op 18-06-2011 20:06 ]
Heb je wel een payserver?jantje.vlaam schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:05:
[...]
Als ik via binsearch.info een nzb maak en deze is sabnzdb open is het even snel/langzaam. Ik zou haast denken dat ik geknepen wordt.
De download gaat naar een interne 2TB download schijf.
Uiteraard, ik heb Eweka.
[ Voor 20% gewijzigd door TheSiemNL op 18-06-2011 22:24 ]
Je moet daarna vaak wel even ITV opnieuw installeren. En je hebt de 3 weg splitter (UMU01) op het AOP wel weggelaten mag ik hopen?agoNITE schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:58:
[...]
Ik heb maar 1 TRAS in het pakket zitten...deze zat in de doos waar ook het modem/router in zat.
Heb nog wel 1 liggen trouwens, dus komt wel goed
Edit:
Andere WCD in woonkamer maakt geen verschil, LED blijft knipperen.
En nu is de signaalsterkte inmiddels van 78% via 71% naar 64% gegaan
Waar hangt je modem? Lees die waardes eens uit? Je upstream mag MAXIMAAL zo'n 45db zijn in jouw geval, omdat je in je eigen installatie nog eens 10db verliest, en 55 dbuv ongeveer het maximum is wat een modem (en ik denk ook een interactieve decoder) kan versturen.Timmert schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:57:
[...]
Je moet daarna vaak wel even ITV opnieuw installeren. En je hebt de 3 weg splitter (UMU01) op het AOP wel weggelaten mag ik hopen?
Gebruik je die RTV splitter ook? Die moet op de RF_BYPASS (coax uitgang) van de decoder. Het splitterje is namelijk niet retourgeschiktagoNITE schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:58:
[...]
Ik heb maar 1 TRAS in het pakket zitten...deze zat in de doos waar ook het modem/router in zat.
Heb nog wel 1 liggen trouwens, dus komt wel goed
Edit:
Andere WCD in woonkamer maakt geen verschil, LED blijft knipperen.
En nu is de signaalsterkte inmiddels van 78% via 71% naar 64% gegaan
3-weg splitter zit nog netjes in de doos, heb deze niet nodig namelijk.Timmert schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:57:
[...]
Je moet daarna vaak wel even ITV opnieuw installeren. En je hebt de 3 weg splitter (UMU01) op het AOP wel weggelaten mag ik hopen?
Modem hangt 30cm rechts van de breedbandversterker en is op 1e aansluiting (0 dB) van de versterker aangesloten.DJSmiley schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:02:
[...]
Waar hangt je modem? Lees die waardes eens uit? Je upstream mag MAXIMAAL zo'n 45db zijn in jouw geval, omdat je in je eigen installatie nog eens 10db verliest, en 55 dbuv ongeveer het maximum is wat een modem (en ik denk ook een interactieve decoder) kan versturen.
Zonder een versterker met retourversterking zal je retourpad denk ik het probleem zijn.. Meestal zit de upstream tussen de 40 en 50db. Als daar nog eens 10db verlies bij komt door je interne netwerk kan het goed zijn dat dit teveel is.
Uiteraard moet het hele traject retourgeschikt zijn, en dus niet ergens een tv/data/radio doosje (die filteren de retourband uit tv en radio), of een niet-retourgeschikte WCD.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Startup Procedure Aquired Downstream Status Completed Upstream Ranging Status Completed Docsis DHCP Status Completed Docsis TFTP Status Completed Docsis TOD Status Completed Security Status Enabled / BPI+ Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 1 Locked QAM256 241000000 Hz 9.8 dBmV 40.8 dBmV 2 Locked QAM256 249000000 Hz 9.8 dBmV 40.8 dBmV 3 Locked QAM256 257000000 Hz 9.8 dBmV 40.1 dBmV 4 Locked QAM256 265000000 Hz 9.5 dBmV 40.3 dBmV 5 Locked QAM256 273000000 Hz 10.2 dBmV 40.0 dBmV 6 Locked QAM256 281000000 Hz 10.1 dBmV 39.9 dBmV 7 Locked QAM256 289000000 Hz 10.2 dBmV 39.4 dBmV 8 Locked QAM256 297000000 Hz 9.9 dBmV 39.7 dBmV Correctables 1114 Uncorrectables 12 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 37.7 dBmV 2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV Counter T3 Timeout 1 T4 Timeout 0 |
Zie hierbovenKiPKaKDutcH schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:41:
[...]
Gebruik je die RTV splitter ook? Die moet op de RF_BYPASS (coax uitgang) van de decoder. Het splitterje is namelijk niet retourgeschiktHeb die fout gemaakt namelijk, ITV werkte bij mij ook niet, omdat ik het splitter op de wcd had
Vraag het eens na of je ook een andere poort kunt gebruiken. Bij tweaknews kun je bv ook port 583 gebruiken ipv 119.jantje.vlaam schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:39:
[...]
Uiteraard, ik heb Eweka.
Het downoaden met Eweka en Ziggo gaat nu iets sneller, 3,5 - 4 MB, nog steeds geen 50!
50 is Mbit, delen door 8 min een beetje overhead... Kweenie welk pakket je hebt maar ik zit nu op die 40mbit van Ziggo en dan download ik ook rond de 3,5 - 4 MB, lijkt me wel normaal.jantje.vlaam schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:39:
[...]
Uiteraard, ik heb Eweka.
Het downoaden met Eweka en Ziggo gaat nu iets sneller, 3,5 - 4 MB, nog steeds geen 50!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
Gauw overstappen naar Supernewsjantje.vlaam schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:39:
[...]
Uiteraard, ik heb Eweka.
Ik haal hier met Ziggo en een 40mbit abbo strak 4,7MB over de kabel, dus dan vind ik 3,5 - 4 best mager.EvaluationCopy schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:42:
[...]
50 is Mbit, delen door 8 min een beetje overhead... Kweenie welk pakket je hebt maar ik zit nu op die 40mbit van Ziggo en dan download ik ook rond de 3,5 - 4 MB, lijkt me wel normaal.
Verwijderd
Ik haal met 120mbit 13,5MB/sec (wel SSL aan) en ik zie hier iemand die zegt 15MB/sec te halen. Zonder SSL haal ik maximaal 14,2MB/sec (schommelt wat tussen de 14 en 14,2). Het ligt er ook wat aan waar je woont.thaan schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:58:
Ik haal hier met Ziggo en een 40mbit abbo strak 4,7MB over de kabel, dus dan vind ik 3,5 - 4 best mager.
Mwa, valt wel mee. Relatief gezien is het verschil tussen die 3,5 en 4,7MB 34%, waar dat bij jouw 13,5 en 15MB maar 11% is.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:00:
[...]
Ik haal met 120mbit 13,5MB/sec (wel SSL aan) en ik zie hier iemand die zegt 15MB/sec te halen. Zonder SSL haal ik maximaal 14,2MB/sec (schommelt wat tussen de 14 en 14,2). Het ligt er ook wat aan waar je woont.
Hier werkt die gewoon, Den bosch (5212)Pierre_nr1 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:09:
Komen meer mensen niet op http://forum.xda-developers.com ? (Voorburg, 2274)
Verwijderd
Tja.. dat is algemeen bekend. Digitenne interfereerd aardig. Als die op dezelfde frequenties zitten als Ziggo dan krijg je ellende, afhankelijk van de kwaliteit kabels.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:20:
Groepsstoring van zondag 19 juni 14:26 uur
Er is storing. In uw regio kunt u problemen ervaren met de digitale televisie zenders RTL 5, 7, SBS 6 en Veronica. Deze storing wordt veroorzaakt door wijzigingen in het netwerk van digitenne, en is te verhelpen door het vernieuwen van uw antennekabel. Voor meer informatie over goede bekabeling kunt u ook terecht op www.kabelkeur.nl. Onze excuses voor het ongemak.
Da's lekker, nieuwe kabels leggen
Het is inderdaad een Atheros draadloze netwerkkaart met Vista. Vista is pas helemaal schoon geïnstalleerd inclusief alle updates en service packs. Ook de drivers zijn de laatste van de website van de laptop fabrikant (Acer).Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:44:
[...]
Atheros (draadloze) netwerkkaart? XP of Vista? In dat geval drivers daarvan updaten, misschien servicepacks van Windows updaten.
Ipconfig kan ik helaas nu niet posten omdat de betreffende laptop momenteel niet in de buurt is.Mister I schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:24:
[...]
Misschien staat er op je draadloze verbinding een DNS server handmatig ingesteld?
Post eens een ipconfig anders?
Verwijderd
Als je straks het alles in 1 pakket krijgt van Ziggo dan sluit je alles aan op je TV aansluiting die uit de muur komt. Van daaruit werkt tv, internet en telefonie. De telefoonaansluiting van KPN heb je dan niet meer nodig.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:39:
Hoi iedereen, Ik heb een vraag:
Ik zit nu met een abonnement internet plus bellen (extra) en een tv abbonnement van Ziggo.
We hebben sindskort alles in 1 (plus) van Ziggo aangevraagd want ik irriteer me aan de experiabox van KPN.
Wij hebben een DSL aansluiting van KPN en zo'n TV/radio aansluiting van ziggo.
Wordt dus alleen het modem vervangen (van KPN naar Ziggo) of moeten er nieuwe aansluitingen komen enzv?
Verwijderd
Of in de meterkast, hangt af waar de hoofdkabel binnenkomt. Op website van Ziggo staan de handleidingen online. Daar kun je alvast in gaan kijken. De handleiding zitten natuurlijk ook in de Ziggo doos.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:24:
@Flex Ok bedankt. Ik heb nu mijn KPN modem boven staan dus die komt ook beneden bij de TV/radio aansluiting?
Verwijderd
Ok ik zal eens kijken waar mijn hoofdkabel binnenkomt. Bedankt voor je hulp.KiPKaKDutcH schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:29:
[...]
Of in de meterkast, hangt af waar de hoofdkabel binnenkomt. Op website van Ziggo staan de handleidingen online. Daar kun je alvast in gaan kijken. De handleiding zitten natuurlijk ook in de Ziggo doos.
Niet als je bij Ziggo televisie, telefonie en internet afneemt.(dus een alles in 1 plus pakket) Als je deze 3 diensten bij Ziggo gaat gebruiken dan heb je niets meer aan je KPN modem.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:24:
@Flex Ok bedankt. Ik heb nu mijn KPN modem boven staan dus die komt ook beneden bij de TV/radio aansluiting?
Verwijderd
Het is inderdaad 3,7MB/s. Megabytes dus!Baldertt schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:21:
[...]
Vraag het eens na of je ook een andere poort kunt gebruiken. Bij tweaknews kun je bv ook port 583 gebruiken ipv 119.
Trouwens, als jet het over 3.5 - 4MB hebt, bedoel je dan Mbit/s of Mbyte/s? 50 Mbit is namelijk 6.25 Mbyte..
[ Voor 15% gewijzigd door TheSiemNL op 20-06-2011 13:32 ]
Ik heb dus sinds vrijdag dit probleem. Bij ziggo was er nog niks bekend en daarom komt er maandagochtend een monteur langs. Het lijkt mij aan de ene kant aannemelijk dat mijn kabels niet van de beste kwaliteit zijn (liggen er al minimaal 25 jaar). Loop ik nu de kans dat ik moet betalen voor die monteur?Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:20:
Er is storing. In uw regio kunt u problemen ervaren met de digitale televisie zenders RTL 5, 7, SBS 6 en Veronica. Deze storing wordt veroorzaakt door wijzigingen in het netwerk van digitenne, en is te verhelpen door het vernieuwen van uw antennekabel. Voor meer informatie over goede bekabeling kunt u ook terecht op www.kabelkeur.nl. Onze excuses voor het ongemak.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Zou die monteur afbellen en het eerst zelf proberen op te lossen. Ziggo is verantwoordelijk tot aan het punt waar je aansluiting binnenkomt, vanaf daar is het eigen rekening.The Dolf schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:14:
[...]
Ik heb dus sinds vrijdag dit probleem. Bij ziggo was er nog niks bekend en daarom komt er maandagochtend een monteur langs. Het lijkt mij aan de ene kant aannemelijk dat mijn kabels niet van de beste kwaliteit zijn (liggen er al minimaal 25 jaar). Loop ik nu de kans dat ik moet betalen voor die monteur?
Wat heeft Ziggo met digitenne te maken?Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:20:
Oscar Wilde
Verwijderd
Digitenne zend sinds afgelopen vrijdag een behoorlijk sterk signaal uit in Roosendaal, wat dus blijkbaar op dezelfde "golflengte" zit als die paar commerciele zenders.
[ Voor 35% gewijzigd door mr.babek op 20-06-2011 15:08 ]
Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset
404 Signature not found
Op het moment dat ik wou bellen stond de beste man al voor mijn deur. Ik was al de derde persoon vandaag met hetzelfde probleem. Nieuw kabeltje tussen gehangen en de boel doorgemeten en alles werkt weer.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 06:56:
[...]
Zou die monteur afbellen en het eerst zelf proberen op te lossen. Ziggo is verantwoordelijk tot aan het punt waar je aansluiting binnenkomt, vanaf daar is het eigen rekening.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Beter! Bij mij was de oplossing een goede keurmerkkabel van 3 meter, tussen de wandcontactdoos en mijn tv. Raar eigenlijk, want de aansluiting in de meterkast en waarschijnlijk de kabel naar de wanddoos is van dat goedkope gamma-spul zeg maar, niet vervangen en toch weer strak beeld nu.The Dolf schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:41:
[...]
Op het moment dat ik wou bellen stond de beste man al voor mijn deur. Ik was al de derde persoon vandaag met hetzelfde probleem. Nieuw kabeltje tussen gehangen en de boel doorgemeten en alles werkt weer.
Aangezien er een storingsmelding is nadat dat ik het had doorgegeven is het niet voor eigen rekening.
Yikes, dat lijkt me een behoorlijke blunderVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:14:
[...]
Digitenne zend sinds afgelopen vrijdag een behoorlijk sterk signaal uit in Roosendaal, wat dus blijkbaar op dezelfde "golflengte" zit als die paar commerciele zenders.
Oscar Wilde
Waar kan ik de bekabeling declareren...? Wat een baggerzooi, hier ook een huis uit 1975, mag ik dus vrolijk alles gaan vervangen. Zelfs de Tv beneden op 3m van de huisaansluiting ontvangt geen RTL 7 meer....Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:14:
[...]
prutsert
Even met ziggo bellen. Vervangen zonder probleem je modem.Struikrover schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:48:
Ik heb sinds een aantal dagen een vervelend probleem met m'n Ubee modem van ziggo. Deze staat in de meterkast, en van daaruit gaat een ethernetkabel naar een linksys router boven. Ik heb een alles-in-1 pakket met 40mbit/s, en normaliter haal ik ook 4MB/s downloadsnelheid.
Nu was ik draadloos met deze router verbonden en merkte dat opeens mijn internet heel erg traag was. Ping van 40ms, en een downloadsnelheid van nog geen 2mbit/s (!), volgens de speedtest van ziggo zelf.
Toen heb ik de router even geelimineerd en heb ik rechtstreeks verbinding gemaakt met het modem via die ethernetkabel. Speedtest gaf vervolgens dezelfde trage snelheden. Na een reset van het modem (stekker er uit, 30 seconden wachten, stekker er in) was het probleem verholpen.
Maar niet voorgoed, of dankzij een storing, vermoed ik, want eens in de twee dagen gebeurt dit opnieuw. Dan valt het modem terug op barbaarse snelheden en moet ik hem resetten. Daarna is het probleem tot nu toe wel gelijk verholpen, wat me doet vermoeden dat er een probleem met de Ubee is.
Voordat ik die vreselijke helpdesk ga bellen wil ik proberen het probleem verder te lokaliseren. Zijn er stappen die ik kan doen om het een en ander na te gaan qua signaal of instellingen, mocht zoiets weer gebeuren?
Ik had een jaar geleden via een portscanner het IP van het Ubee modem achterhaald, maar dat is ondertussen weer veranderd blijkbaar, ik kom er nu niet meer bij namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 20-06-2011 22:01 . Reden: PS toegevoegd ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Modem wordt niet echt bijzonder warm.Onbekend schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:30:
Wordt het modem niet te warm (ventilatie)?
Hangt hij achter een actieve antenneversterker?
Hebben de tv's bij jou analoog wel goed signaal (geen ruis)?
[ Voor 14% gewijzigd door Hans1990 op 20-06-2011 21:37 ]
Dit zou ook de volgende optie worden. Maar de bedoeling is om zo'n alles in een ding te gebruiken. Heb tegen de monteur ook gemeld ik heb wel een router en voor de test kunnen we die dan ook gebruiken maar dat is alleen voor de test. Deze blijft niet daar staan. Ziggo moet stabiel internet leveren. Heb het trouwens niet zo erg als wat jij hebt.Hans1990 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:33:
Verbaasd me niets over de Ubee modem. Wij hebben hem sinds vorige week ook. 'Oude router' gebruiken wij ook als wifi-point dus netjes ingesteld dat het verbinding maakt met de Ubee router modem. Internet was een gigantisch drama: als we met twee PC's gingen internetten gaf het direct de geest. 'Stabiel internet' noemen ze dat; misschien tot de voordeur, maar de Ubee modem die ze leveren zeker niet.
Meerdere domeinen in korte tijd opvragen ging niet. En wat doet een gebruikelijke website? Jahoor, advertenties, static fileservers, enzovoort. Bam, lag het internet er weer uit. Modem herstelde zich na enkele minuten weer, maar al snel hetzelfde liedje. Soms kon je 20 pagina's bekijken, soms 2, maar alles liep log, traag en na een kwartier stuk. Timeouts enzovoort als gevolg..
Zelfde resultaat als er direct op de Ubee router werd geinternet. Internet vloog ook na enige tijd weg (ook als je niets deed), dat was enkel te fixen met een reset. Signalen waren goed volgens de helpdesk. De modem ligt in de meterkast naast een actieve splitter. Analoge TVs hebben goed beeld (voor wat de TV waard is).
Ofwel, Ubee modem in bridge laten zetten door de helpdesk en geen problemen meer gehad. We gebruiken onze oude router weer gewoon en die werkt prima. Bijkomend voordeel nog dat het IP adres weer de oude is, dat kan soms wel handig zijn..
Een tip voor iedereen met modem problemen: laat hem in bridge zetten en zet je eigen router er tussen. Bridge wilt zeggen dat je 1 LAN poort + telefoon hebt, de rest is uitgeschakeld.
Je gebruikt dus gewoon een -3dB-splitter.Cave_Boy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:32:
Modem wordt niet echt bijzonder warm.
Geen versterker. Is op de mannier van de monteur keurig aangesloten.
Analoog is het beeld goed.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Kabel is een Hishman met keurige connectors (door monteur aangelegd) en is denk 4 meter. Hebben zo'n wandcontactdoos daar komt groene kabel. Zit een splitter op die maakt 3 aansluitingen en 1 ggaat rechtstreeks naar modem dan een andere naar tv maar dat is buiten modem om en zelfde geld voor radioOnbekend schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:09:
[...]
Je gebruikt dus gewoon een -3dB-splitter.
Hoeveel tv's heb je aangesloten?
En hoe lang is de kabel tussen de modem en naar de splitter, en van de splitter naar aansluitpunt (groene kabel)?
[ Voor 20% gewijzigd door Cave_Boy op 20-06-2011 22:12 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq