Je moet de usenet van een provider ook niet gaan gebruiken, het is langzamer, vaak incompleet en maar een beperkt aantal dagen (in dit geval 1 maand dacht ik).mekkieboek schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:04:
[...]
Dan snap ik het nietHier ook regio Utrecht en Ai1 Plus maar usenet gaat zwaar beroerd. Telkens een korte burst van 1 seconde op snelheid en dan een hele tijd niets (0 kb/sec). Vreemd genoeg gaat het ophalen van de headers wel ononderbroken.
Of zit je bij een 3th party usenet?
Dit wilde ik net zelf gaan posten. Sinds een week is de usenet server van Ziggo spastisch. Hij gaat inderdaad even 1 sec op volle snelheid om vervolgens weer heeeel sloooom te downloaden (of het dan 0 kb/s is weet ik eigenlijk niet).mekkieboek schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:04:
[...]
Dan snap ik het nietHier ook regio Utrecht en Ai1 Plus maar usenet gaat zwaar beroerd. Telkens een korte burst van 1 seconde op snelheid en dan een hele tijd niets (0 kb/sec). Vreemd genoeg gaat het ophalen van de headers wel ononderbroken.
Of zit je bij een 3th party usenet?
Meer mensen die hier last van hebben? Overigens woon ik in Groningen.
P.S.: Ik heb een abo op giganews, maar mijn huisgenoten gebruiken de Ziggo server wel...
skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut
Sinds ik overgestapt ben van mijn oude ADSL modem naar de Ubee EVW3200 modem/router heb ik veel problemen met mn Playstation3.
Probleem is voornamelijk aanwezig als ik Grand Tourismo 5 wil spelen.
Starten en inloggen op PSN netwerk gaat allemaal goed.
Alleen als ik GT5 opstart dan komt na een tijd het logo inbeeld en dat blijft zo,minuten lang
Verbinding gaat dan via Wifi. Alles is in de PS3 goed geconfigureerd.
Heb de netwerkinstelling nogmaals doorgelopen maar dat hielp niet.
Alleen als ik de PS3 via een UTP kabel aan de modem hang dan doet alles weer normaal.
Vraag me af of ik in de modem iets specifiek moet instellen (heb beveiliging als WPA2 ingesteld,iets wat met de ADSl modem ook het geval was)
Alleen als ik GT5 opstart dan komt na een tijd het logo inbeeld en dat blijft zo,minuten lang
Alleen als ik de PS3 via een UTP kabel aan de modem hang dan doet alles weer normaal.
Vraag me af of ik in de modem iets specifiek moet instellen (heb beveiliging als WPA2 ingesteld,iets wat met de ADSl modem ook het geval was)
Ik heb inderdaad Alles in 1 Extra, de Ziggo Webcare heeft mij ook verteld dat het een storing is en eraan gewerkt wordt. Er schijnen meerdere klanten last van te hebben.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:18:
[...]
Heb je Alles-in-1-Extra?
Zo ja, is een bekende storing.
Wordt nog aan gewerkt.
GT5 kan enorm traag zijn als het niet contact kan maken met het netwerk. Dit was vooral het geval net na de launch van de game. Kan het niet zo zijn dat je problemen ditmaal worden veroorzaakt door de problemen met PSN en dat de GT5 servers momenteel niet goed te bereiken zijn? Je zou tijdelijk kunnen proberen niet in te loggen bij PSN. Dit moet iig de langer laadtijden voorkomen.seninha schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:54:
Sinds ik overgestapt ben van mijn oude ADSL modem naar de Ubee EVW3200 modem/router heb ik veel problemen met mn Playstation3.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Weet zeker dat het te maken heeft met netwerk,vooral omdat als ik de PS3 via kabel aan de moden hang GT5 dan wel normaal start.PjotrStroganov schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:34:
[...]
GT5 kan enorm traag zijn als het niet contact kan maken met het netwerk. Dit was vooral het geval net na de launch van de game. Kan het niet zo zijn dat je problemen ditmaal worden veroorzaakt door de problemen met PSN en dat de GT5 servers momenteel niet goed te bereiken zijn? Je zou tijdelijk kunnen proberen niet in te loggen bij PSN. Dit moet iig de langer laadtijden voorkomen.
Daarom vraag ik me af of ik iets in de modem kan instellen of moet instellen wat deze vertraging kan oplossen.
Ik heb eergisteren en gisteren mijn nieuwe WiFi modem geïnstalleerd.
Dat was zo gedaan...
Maar wat ik daarna meegemaakt heb was iets minder jofel...
Ik had het fenomeen dat hier eerder ook waarschijnlijk aan bod is gekomen: internet toegang vanaf mijn PC gaat goed voor een korte periode
Maar daarna kan ik niet meer bij eender welke site dan ook. Dit had ik eerste niet met mijn Moto modem en mijn DGL-4300 router...
Het lijkt erop of nieuwe modem dichtslibt o.i.d....
En voordat ik het vergeet IP flood protection had ik al uitgeschakeld...
Maar ik heb het min of meer "opgelost" als volgt.
Ook wil ik mijn DGL-4300 in DMZ zetten van Ziggo WiFi modem, hoeft ook niet
Waarom?
Omdat ik even ga uitkijken naar een alternatieve concurrent dual-band router...
Ik heb een aantal al op het oog, maar ik wil ook verzekerd zijn van goede implementatie van IPv6 functionaliteit in deze nog aan te schaffen nieuwe router... Dit i.v..m. oog op de toekomst
Hebben jullie misschien tips/ideeën?
Het klopt dan enigzins wel dat ik dan evt. dubbel NAT heb (zeker weet ik het niet), maar zou een spelconsole (bijv. PS2, PS3) hier moeite mee hebben?
Ik kan dat niet testen, omdat ik nog niet beschik over een PS3, maar dat komt nog
Wireless clients heb ik ook niet direct bij de hand, dus ik kan WLAN van WiFi-modem ook niet testen...
Kan ik uitzetten desnoods...
Voor mijn uTorrent applicatie een zgn. "cascade" port-forward gemaakt verspreid over de 2 "routers" in kwestie.
Heb ik min of meer gedaan als volgt:
Ik heb het hier even uit de doeken gedaan, zodat jullie er misschien wat aan hebben.
Ik wil graag ook evt. feedback van jullie om te weten waar ik misschien de "mist" in gegean zou kunnen zijn....
en ook wat ik dus als router kan aanschaffen...
Dat was zo gedaan...
Maar wat ik daarna meegemaakt heb was iets minder jofel...
Ik had het fenomeen dat hier eerder ook waarschijnlijk aan bod is gekomen: internet toegang vanaf mijn PC gaat goed voor een korte periode
Maar daarna kan ik niet meer bij eender welke site dan ook. Dit had ik eerste niet met mijn Moto modem en mijn DGL-4300 router...
Het lijkt erop of nieuwe modem dichtslibt o.i.d....
En voordat ik het vergeet IP flood protection had ik al uitgeschakeld...
Maar ik heb het min of meer "opgelost" als volgt.
- Zoek het MAC-adres op van de WAN-interface van mijn oude DGL-4300 router
- In Ziggo WiFi modem een static DHCP lease gemaakt voor deze router in de DHCP-range van het Ziggo WiFi modem
- In mijn DGL-4300 heb ik dan Wireless uitgezet, aangezien die van het Ziggo WiFi modem beter is...
- WAN-poort van DGL-4300 router verbonden met LAN poort 1 van Ziggo WiFi: deze verbinding is helaas wel 100MBps, maaar past prima binnen mijn Ziggo Ai1 plus abonnement
- DGL-4300 snelheidstest laten doorvoeren (doet ie automatisch): netjes 4033 kb/s gemeten, vind ik prima!
- Andere "clients" aansluiten op de DGL-4300 met kabel, zoals het eerst ook was i.c.m. mijn Moto-modem.
- Ziggo speedtest uitvoeren: netjes 39,8 Mbps down en 3,8 Mbps up.
- Internettoegang testen: werkt zoals tevoren i.c.m. mijn oude Moto modem en deze router!
- VoIP Siemens telefoon met VoipBuster instellingen controleren: ook prima!
Ook wil ik mijn DGL-4300 in DMZ zetten van Ziggo WiFi modem, hoeft ook niet
Waarom?
Omdat ik even ga uitkijken naar een alternatieve concurrent dual-band router...
Ik heb een aantal al op het oog, maar ik wil ook verzekerd zijn van goede implementatie van IPv6 functionaliteit in deze nog aan te schaffen nieuwe router... Dit i.v..m. oog op de toekomst
Hebben jullie misschien tips/ideeën?
Het klopt dan enigzins wel dat ik dan evt. dubbel NAT heb (zeker weet ik het niet), maar zou een spelconsole (bijv. PS2, PS3) hier moeite mee hebben?
Ik kan dat niet testen, omdat ik nog niet beschik over een PS3, maar dat komt nog
Wireless clients heb ik ook niet direct bij de hand, dus ik kan WLAN van WiFi-modem ook niet testen...
Kan ik uitzetten desnoods...
Voor mijn uTorrent applicatie een zgn. "cascade" port-forward gemaakt verspreid over de 2 "routers" in kwestie.
Heb ik min of meer gedaan als volgt:
- In Ziggo WiFi modem: port-forward naar IP-adres waarop WAN-poort van DGL-4300 te vinden zal zijn (zie stap 2 hierboven).
Hierbij gebruik ik het getal dat ik in uTorrent als poort heb geconfigureerd. - Doe hetzelfde principe in de DGL-4300 router, maar nu maak ik een port-forward mapping naar IP-adres van mijn PC die op deze router is aangesloten.
Ook hier gebruik ik weer het getal dat ik in uTorrent als poort heb geconfigureerd. - Dan heb ik expres even tijdelijk de instellingen in uTorrent de Enable UPnP en Enable NAT-PMP port-mapping uitgezet
- Dan Port-mapping test laten draaien: alles prima in orde = groen vinkje
- Dan de instellingen die ik in c. heb genoemd weer terug aanzetten.
- Just in case nog eens port-foward test zoals in d. uitgevoerd: alles prima in orde = groen vinkje
Ik heb het hier even uit de doeken gedaan, zodat jullie er misschien wat aan hebben.
Ik wil graag ook evt. feedback van jullie om te weten waar ik misschien de "mist" in gegean zou kunnen zijn....
en ook wat ik dus als router kan aanschaffen...
[ Voor 2% gewijzigd door mindwarper op 25-05-2011 19:59 . Reden: typo's + overige verbeteringen ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Waarom 2 routers achter elkaar? Schakel de router in je DGL 4300 gewoon uit en steek de LAN1 kabel van het ziggo modem in een LAN poort van je DGL 4300.
dat had ik ook eerst overwogen maar dan verlies ik dus 1 LAN port op de DGL-4300 en ik heb 4 bekablede "clients"...Arnout schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:12:
Waarom 2 routers achter elkaar? Schakel de router in je DGL 4300 gewoon uit en steek de LAN1 kabel van het ziggo modem in een LAN poort van je DGL 4300.
[ Voor 19% gewijzigd door mindwarper op 25-05-2011 20:26 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Weten jullie of ziggo het toe staat om je e-mail adres mee te nemen/ blijven gebruiken bij een andere provider? Zo ja, weten jullie ook wat hier de kosten van zijn?
Je Ziggo adres? Ik denk dat de enige manier om die mee te nemen gewoon het allergoedkoopste internetabonnement nemen is. Maar dat lijkt me niet wenselijk.Untouchablezz20 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:34:
Weten jullie of ziggo het toe staat om je e-mail adres mee te nemen/ blijven gebruiken bij een andere provider? Zo ja, weten jullie ook wat hier de kosten van zijn?
Niet onaardig bedoeld hoor, maar het verbaast me dat er nog mensen zijn die het emailaccount van hun provider gebruiken, zeker als je gratis een GMail of Live mailaccount of voor een habbekrats een eigen domeinnaam kunt krijgen.
Nou als je jouw email adres voor zakelijke doeleinden gebruikt, dan is het wel handig als je deze mee kan nemen. Maar anders ga ik even contact opnemen met ziggo. Bedankt voor je antwoord.
Als ik het goed gelezen heb, is de storing verholpen. Alleen is alles ouder dan vanmiddag niet of half aanwezig. Dat wordt dus langzaam aan weer beter vanaf nu. Inshallah...JanHenk schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:05:
Sinds een week is de usenet server van Ziggo spastisch....
Meer mensen die hier last van hebben?
En third party usenet kan natuurlijk maar ik gebruik het maar weinig. Als ziggo net zoiets levert als bij xs4all dan ben ik al blij.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Ziggobreed: Incomplete data en snelheidsproblemen met de Ziggo News servermekkieboek schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:26:
[...]
Als ik het goed gelezen heb, is de storing verholpen. Alleen is alles ouder dan vanmiddag niet of half aanwezig. Dat wordt dus langzaam aan weer beter vanaf nu. Inshallah...
Vanmorgen het WiFi modem ontvangen, zojuist geactiveerd.
Snelheid is 40,6 en ben daar blij mee, maarrrrrrrrr :
Mijn mail werkt niet meer, kan niet bij google.nl/google.com ..... Wat zou dat kunnen zijn?
Heb mijn oude router weer in gebruik, achter het WiFi modem, precies zoals in de handleiding stond.
Help?
edit: ineens werkt de mail wel weer. Heb ook een ipconfig /flushdns gedaan, maar google is nog steeds onbereikbaar........
edit 2: nog een keer gereboot : google ook weer bereikbaar
Blij !
Snelheid is 40,6 en ben daar blij mee, maarrrrrrrrr :
Mijn mail werkt niet meer, kan niet bij google.nl/google.com ..... Wat zou dat kunnen zijn?
Heb mijn oude router weer in gebruik, achter het WiFi modem, precies zoals in de handleiding stond.
Help?
edit: ineens werkt de mail wel weer. Heb ook een ipconfig /flushdns gedaan, maar google is nog steeds onbereikbaar........
edit 2: nog een keer gereboot : google ook weer bereikbaar
Blij !
[ Voor 23% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-05-2011 12:21 ]
¯\_(ツ)_/¯
Vandaag stond de pakketdienst weer voor de deur. Ze brachten mij het digitale TV pakket en telefonie pakket. Zit er in het pakket een smartcard en CI+module, heel blij mee.
Maar voor telefonie zit er ook een hele nieuwe router bij! Nu heb ik er twee? Wat moet ik er mee? Moet ik nu de eerste router die ik gekregen heb terug sturen?
spelvoutje
Maar voor telefonie zit er ook een hele nieuwe router bij! Nu heb ik er twee? Wat moet ik er mee? Moet ik nu de eerste router die ik gekregen heb terug sturen?
spelvoutje
[ Voor 4% gewijzigd door mhindrik op 26-05-2011 13:05 ]
Alle vragen hebben een antwoord
Verwijderd
Terugsturen kunnen ze vast niet verwerken in het systeem.mhindrik schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:29:
Maar voor telefonie ziet er ook een hele nieuwe router bij! Nu heb ik er twee? Wat moet ik er mee? Moet ik nu de eerste router die ik gekregen heb terug sturen?
Mooi houden als backup, als ooit de andere kapot gaat heb je er eentje achter de hand. Als je wel wilt terugsturen moet je denk ik bellen en ik ben bang dat het je alleen tijd kost en ze weten niet op de helpdesk hoe ze hiermee moeten omgaan.
Misschien kan iemand me hierbij helpen:
Ik heb voor mijn mediaspeler een paar poorten geforward zodat ik van buitenaf erbij kan. Dit heeft altijd prima gewerkt. Nu met dit nieuwe Wifi-modem ertussen lukt het niet meer.
Ik heb mijn IP adres gecontroleerd bij dyndns.com en die is juist ingesteld.
Moet ik op het Ziggo modem hiervoor iets instellen? Ik maak geen gebruik van WiFi via het Ziggo modem en de firewall enzo ook niet.
Tips?
Ik heb voor mijn mediaspeler een paar poorten geforward zodat ik van buitenaf erbij kan. Dit heeft altijd prima gewerkt. Nu met dit nieuwe Wifi-modem ertussen lukt het niet meer.
Moet ik op het Ziggo modem hiervoor iets instellen? Ik maak geen gebruik van WiFi via het Ziggo modem en de firewall enzo ook niet.
Tips?
¯\_(ツ)_/¯
JUIST als je hem zakelijk gebruikt is een provider adres niet handig, om bv deze reden..Untouchablezz20 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:43:
Nou als je jouw email adres voor zakelijke doeleinden gebruikt, dan is het wel handig als je deze mee kan nemen.
Als je je email adres voor zakelijk gebruikt staat een @ziggo email adres ook net zo onprofessioneel als een @gmail adres.
Oplossing: neem voor weinig een eigen domeinnaam (met bv je naam of je bedrijfsnaam) en gebruik daar de email van. Veel professioneler en geen ge-emmer meer met afhankelijk zijn van je provider.
Wanneer je de Ziggo helpdesk belt kom je misschien achter het gene wat Ziggo van je verwacht....mhindrik schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:29:
Vandaag stond de pakketdienst weer voor de deur. Ze brachten mij het digitale TV pakket en telefonie pakket. Zit er in het pakket een smartcard en CI+module, heel blij mee.
spelvoutje
Cogitationis poenam nemo patitur
Waarscheinlijk worden niet alle poorten geforward, wat gebeurt er wanneer jij je mediaspeler (tijdelijk) in de DMZ zet?M.v.Veelen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:35:
Misschien kan iemand me hierbij helpen:
Tips?
Bij mij is vorige week een monteur geweest vanwege een wegvallende verbinding. Hij heeft een lijnmeting gedaan en de signaalsterkte bleek veel te hoog. Hij kon me niet vertellen wanneer dat verholpen zou zijn, want er moet dan in de (wijk)centrale e.e.a. aangepast worden.
Het enige wat je dan als klant kan doen is blijkbaar de helpdesk maar weer bellen, want je wordt niet actief geïnformeerd over je probleem en of het al opgelost is
Is dat logisch
Het enige wat je dan als klant kan doen is blijkbaar de helpdesk maar weer bellen, want je wordt niet actief geïnformeerd over je probleem en of het al opgelost is
Aan mijn router is niets veranderd. Alle poorten die geforward moeten worden staan ingesteld zoals ik ze wil hebben en dat heeft ook altijd zo gewerkt.Bullet NL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:50:
[...]
Waarscheinlijk worden niet alle poorten geforward, wat gebeurt er wanneer jij je mediaspeler (tijdelijk) in de DMZ zet?
Kan ik het Ziggo WiFi modem niet zo instellen dat deze alleen als modem fungeert?
¯\_(ツ)_/¯
In Bridge stand? Hmmmm, denk dat ik dat ook nodig heb. Moet je ze daarvoor bellen? Vertel eens?Metalrick schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:30:
Woensdagavond de 18e Ziggo Internet Z2 besteld. Gisteren brief ontvangen, vandaag het modem en alles werkt zowaar in een keer! Meteen even het modem in bridge stand laten zetten zodat ik mijn eigen router weer kan gebruiken
Goed begin van Ziggo!
Snelheid ziet er ook goed uit denk ik zo?
[afbeelding]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Bij de vorige uitrol van een snelheidsverhoging was er een schema van postcodes. Zo kon je zien wanneer je ongeveer aan de beurt was. Is er nu ook zo'n schema?
Dat moet Ziggo doen, hier voor dien je de Helpdesk te bellen. Overigens is al een aantal keer besproken in dit topic.M.v.Veelen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:41:
[...]
Aan mijn router is niets veranderd. Alle poorten die geforward moeten worden staan ingesteld zoals ik ze wil hebben en dat heeft ook altijd zo gewerkt.
Kan ik het Ziggo WiFi modem niet zo instellen dat deze alleen als modem fungeert?
Even bellen en ze regelen het direct voor je.M.v.Veelen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:35:
[...]
In Bridge stand? Hmmmm, denk dat ik dat ook nodig heb. Moet je ze daarvoor bellen? Vertel eens?
Net gebeld en ze hebben me geholpen met wireless en DHCP uit te zetten. Heb ze verteld wat het probleem was en na een reboot van de router zou het opgelost moeten zijn:Metalrick schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:36:
[...]
Even bellen en ze regelen het direct voor je.
Nee.
Kan er dus nog steeds niet bij, en hoezo moet ik ze daarvoor dan bellen, want dat kan ik zelf ook. Hebben ze bij jullie dan remote iets uitgevoerd wat je zelf NIET kunt op het modem ???
¯\_(ツ)_/¯
Wanneer het Ubee kabemodem (met z'n routerfunctie) uitgeschakeld werkt is hij gelijk aan elk ander kabelmodem. Je moet Ziggo bellen om de routerfunctie aan of uit te zetten, dit kan je niet zelf. Aan de functie van het kabelmodem deel kan je als consument niets zelf doen. (behalve de lijnwaardes uitlezen) Wanneer de routerfunctie aan staat kan je dit als consument wel beheeren.M.v.Veelen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:54:
[...]
Net gebeld en ze hebben me geholpen met wireless en DHCP uit te zetten. Heb ze verteld wat het probleem was en na een reboot van de router zou het opgelost moeten zijn:
Nee.
Kan er dus nog steeds niet bij, en hoezo moet ik ze daarvoor dan bellen, want dat kan ik zelf ook. Hebben ze bij jullie dan remote iets uitgevoerd wat je zelf NIET kunt op het modem ???
Wat doet je mediaspeler wanneer je heb direct op het kabelmodem aansluit?
Bij het laten bridgen heb ik het gevraagd waarom de gebruiker dat zelf niet kan/mag doen. Reden is heel simpel, Ziggo kan als de bridge aan staat minder gebruikersproblemen oplossen dus zetten ze hem standaard uit en kan een normale gebruiker er niet "per ongeluk" de modem bridgen.M.v.Veelen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:54:
[...]
Net gebeld en ze hebben me geholpen met wireless en DHCP uit te zetten. Heb ze verteld wat het probleem was en na een reboot van de router zou het opgelost moeten zijn:
Nee.
Heb ze weer teruggebeld en nu iemand gesproken die wist wat ik bedoelde. Hij heeft de routerfunctie uitgezet waarna de telefoonverbinding wegviel. Belde me direkt op het 06 nummer terug en helaas werkt het nog steeds niet. Merkte wel dat ik weer een ander IP adres had gekregen en heb dat bij dyndns.com aangepast maar tot nog toe werkt het niet.
Zie ook niet goed wat er nu anders is want het fungeert nu echt alleen nog maar als modem en de router is verder niet anders vwb. de instellingen.
edit: lijkt nu toch iets te zijn wat niet goed gaat bij dyndns.com want op IP kan ik er nu wel bij. Back to the drawing board dus.....
Zie ook niet goed wat er nu anders is want het fungeert nu echt alleen nog maar als modem en de router is verder niet anders vwb. de instellingen.
edit: lijkt nu toch iets te zijn wat niet goed gaat bij dyndns.com want op IP kan ik er nu wel bij. Back to the drawing board dus.....
[ Voor 12% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-05-2011 18:19 ]
¯\_(ツ)_/¯
Alle nieuwe snelheden zijn al doorgevoerd. Dus iedereen moet de nieuwe snelheid al hebben.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:35:
Bij de vorige uitrol van een snelheidsverhoging was er een schema van postcodes. Zo kon je zien wanneer je ongeveer aan de beurt was. Is er nu ook zo'n schema?
Wel apart dan dat mijn ouders nog de oude snelheid van 22mbit heben ipv 40mbit.
Hun scientific atlanta modem wat vorig jaar al omgeruild zou moeten worden (destijds een brief over gehad, maar nooit een modem ontvangen) kan niet sneller of heeft nog het oude profiel.
Hun scientific atlanta modem wat vorig jaar al omgeruild zou moeten worden (destijds een brief over gehad, maar nooit een modem ontvangen) kan niet sneller of heeft nog het oude profiel.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 26-05-2011 19:34 ]
Geen idee. Gebruik eens een fatsoenlijke speedtest en kijk of de waardes overeenkomen met je abonnement. Zie de topicwarning.Metalrick schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:30:
Woensdagavond de 18e Ziggo Internet Z2 besteld. Gisteren brief ontvangen, vandaag het modem en alles werkt zowaar in een keer! Meteen even het modem in bridge stand laten zetten zodat ik mijn eigen router weer kan gebruiken
Goed begin van Ziggo!
Snelheid ziet er ook goed uit denk ik zo?
[afbeelding]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Waarom apart? Je legt zelf het probleem uit. Namelijk een verouderd modem wat niet sneller dan 22mbit gaat. Misschien even Ziggo bellen dat je nog geen nieuw modem hebt?job schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:30:
Wel apart dan dat mijn ouders nog de oude snelheid van 22mbit heben ipv 40mbit.
Inmiddels ben ik wat meer en meer gaan testen met mijn verbinding.
Wat al eerder een beetje stond hier in het forum lijkt aardig te kloppen maar niet helemaal.
Met een Astraweb account alle lijnen (20) vollaten downloaden kan uren doorgaan maar ook inene na paar minuten dat ik geen internet heb.
Als ik gewoon internet komt het spontaan voor maar minder vaak dan als er ook veel gedownload is.
Ik begin het idee te krijgen dat het Ubee modem/ router moeite heeft met het verwerken van de data ofzo. Er komt ect een bevriezing en alle lampjes branden normaal. Alleen de LAN1 knippert niet meer bij een bevriezing wat bij normaal functioneren wel knippert (er gaat dan data over).
Ben benieuwd wat Ziggo als oplossing gaat doen. Diverse monteurs zijn hier al geweest en als je ene 120Mbit verbinding hebt kun je er toch vanuit gaan dat dit niet alleen gebruikt kan worden voor Nu.nl ofzo?
Wat al eerder een beetje stond hier in het forum lijkt aardig te kloppen maar niet helemaal.
Met een Astraweb account alle lijnen (20) vollaten downloaden kan uren doorgaan maar ook inene na paar minuten dat ik geen internet heb.
Als ik gewoon internet komt het spontaan voor maar minder vaak dan als er ook veel gedownload is.
Ik begin het idee te krijgen dat het Ubee modem/ router moeite heeft met het verwerken van de data ofzo. Er komt ect een bevriezing en alle lampjes branden normaal. Alleen de LAN1 knippert niet meer bij een bevriezing wat bij normaal functioneren wel knippert (er gaat dan data over).
Ben benieuwd wat Ziggo als oplossing gaat doen. Diverse monteurs zijn hier al geweest en als je ene 120Mbit verbinding hebt kun je er toch vanuit gaan dat dit niet alleen gebruikt kan worden voor Nu.nl ofzo?
Ik had hetzelfde als ik een pc via een 100 Mb switch liet downloaden, nu die pc rechtstreeks op de router zit nergens meer last van. Moet het nog proberen via een Gb switch, maar lijkt me dat het ergens in de 120 Mb --> 100 Mb zit.Cave_Boy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:27:
Inmiddels ben ik wat meer en meer gaan testen met mijn verbinding.
Als ik het aantal draadjes op 4 zetten had ik er ook minder last van, bij 2 was het bijna helemaal weg, alleen neem je daar geen 120 Mb voor. Nu met 8 draadjes op de router geen problemen meer (ook niet bij meer of minder).
[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-05-2011 09:51 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb hier jou switch test al eerder uitgevoerd.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:50:
[...]
Ik had hetzelfde als ik een pc via een 100 Mb switch liet downloaden, nu die pc rechtstreeks op de router zit nergens meer last van. Moet het nog proberen via een Gb switch, maar lijkt me dat het ergens in de 120 Mb --> 100 Mb zit.
Als ik het aantal draadjes op 4 zetten had ik er ook minder last van, bij 2 was het bijna helemaal weg, alleen neem je daar geen 120 Mb voor. Nu met 8 draadjes op de router geen problemen meer (ook niet bij meer of minder).
Ik heb ook op het modem zelf zitten downloaden en kreeg ik hetzelfde probleem.
En met minder draadjes ja het lijkt iets langer goed te gaan soms (ook niet altijd) maar ja ik heb een 120Mbit verbinding als dit soort dingen dus niet kunnen dan kan ik terug naar een 10Mbit verbinding omdat dat dan eigenlijk al voldoende is.
Mijn netwerk heeft alleen Gbit switches.
Ik krijg een beetje een flashback naar de oude grijze Siemens Experia modems van KPN.
Die hadden ook bij teveel connecties dat ze vast liepen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cave_Boy op 27-05-2011 10:34 ]
Verwijderd
Ik heb iets vreemds, nieuwe UBEE WIFI modem ivm overstap naar alles-in-een extra.
Nu werkt SIP outbound perfect, inbound gaat deze over en hoor ik verder niks.
Juiste poorten staan geforward, nogmaals wel sip register op alles en inbount/outbond, alleen hoor ik geen spraak.
Ik heb Ziggo gebeld, volgens hun conflicteerd hun voip protocol niet bij SIP.
Nu werkt SIP outbound perfect, inbound gaat deze over en hoor ik verder niks.
Juiste poorten staan geforward, nogmaals wel sip register op alles en inbount/outbond, alleen hoor ik geen spraak.
Ik heb Ziggo gebeld, volgens hun conflicteerd hun voip protocol niet bij SIP.
Hmm. Huidige Ziggo usnet-download is zo'n 80kb/s. Wordt toch wel erg treurig.
_██_
(ಠ_ృ)
Even een vraagje! Ik heb gister de sleutel gehad van mijn appartement (nieuwbouw) en ik heb maar overwogen om Ziggo alles in 1 plus pakket te nemen. Wat mijn plan is om vanaf de modem 1 UTP kabel naar mijn werkkamer/kantoor te trekken en de ander naar mijn huiskamer, achter de tv meubel. Aan beide kabels moet er dan weer een router komen om meerdere apparatuur aan te sluiten.
Woonkamer:
- PS3
- Xbox 360
- TV (volgend jaar)
- Eventueel nog een receiver of media speler
Kantoor:
- PC
- MBP (als ik hier bezig ben)
Wat ik heb gehoord is dat die Linksys routers een beetje botsen met Ziggo (is dit ook het geval met de nieuwe modem?). Welke Gigabit router raden jullie me aan waarvan ik er dan 2 van kan aanschaffen? Ik kom er op het moment even niet uit met uitzoeken want heb natuurlijk ook nog geen Ziggo op mijn nieuwe adres.
Alvast bedankt!!
Woonkamer:
- PS3
- Xbox 360
- TV (volgend jaar)
- Eventueel nog een receiver of media speler
Kantoor:
- PC
- MBP (als ik hier bezig ben)
Wat ik heb gehoord is dat die Linksys routers een beetje botsen met Ziggo (is dit ook het geval met de nieuwe modem?). Welke Gigabit router raden jullie me aan waarvan ik er dan 2 van kan aanschaffen? Ik kom er op het moment even niet uit met uitzoeken want heb natuurlijk ook nog geen Ziggo op mijn nieuwe adres.
Alvast bedankt!!
Waarom 2 routers? Waarom niet 1 router naast je modem, en 2 switches in je werkkamer en in je huiskamer?
IDat zou ook kunnen en hoe zit het qua performance? En welk merk router en switch werken het beste met die nieuwe Ziggo modems?
Verwijderd
waarom zou een linksys niet goed werken met de nieuwe ubee modem in bridge mode? Meer dan een internetsignaal doorgeven doet de modem dan toch niet, lijkt me niet dat daar een probleem in kan ontstaan.
Op werk van collega's en toen ik gister naar de E3000 versie van Linksys ging kijken bij Computerland zeiden die gasten precies hetzelfde. Het niet dat het niet werkt, maar dat ze met Linksys meer problemen hebben met de nieuwe modem dan met andere merken. Ja dan ga je toch even twijfelen en zeker als je er dan 2 wilt aanschaffen.
Ik heb een Scientific Atlanta EPC2203, volgens mij zou dat ding toch 30/3mbps moeten kunnen halen (tenminste zou dat binnen DOCSIS 2.0 moeten kunnen), maar ik zit ook nog op 15/2.5. Is er een bepaalde reden dat Ziggo bestaande lijnen niet overzet op 30/3 voor een ubee modem geleverd is? Zal Ziggo ook nog wel bellen natuurlijkSte7en schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:26:
Het was mij nog niet opgevallen dat Internet Z2 tegenwoordig ook op 30/3 mbit zit. Ik heb hier nog een docsis 2.0 Motorola SB5101E staan, welke blijft steken op 15/2.5 mbit. ...
Nog een vraagje (beetje lui natuurlijk): is een ubee ook als 'passief' modem te gebruiken? Heb niet zo'n zin tzt ingewikkeld te moeten doen.
[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 27-05-2011 22:06 ]
Kun je in het Ziggo modem het WiFi gedeelte configureren?
Als in: lijst met MAC adressen aanleggen, nw-id hidden maken, nw-naam kiezen.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
yup alle functies die een wifi router behoort te hebben heeft deze ook.Videopac schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:57:
Kun je in het Ziggo modem het WiFi gedeelte configureren?
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
hier een acer aspiore one met windows7 starter, daarop is msn geinstalleerd, deze werkt echter neit en geeft aan dat er geen verbinding is, firewall is uit internet doet het gewoon en als ik het ga testen loopt hij vast op draadloze verbinding testen.
Iemand een idee? betreft een ziggo alles in een met wifi modem
Iemand een idee? betreft een ziggo alles in een met wifi modem
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Waarom uberhaupt nog een router kopen.Recon24 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:11:
IDat zou ook kunnen en hoe zit het qua performance? En welk merk router en switch werken het beste met die nieuwe Ziggo modems?
Begin gewoon met het ziggo modem/router en hang er een switch aan.
Een eigen router kopen kan altijd nog.
Uh... jabegintmeta schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:38:
Nog een vraagje (beetje lui natuurlijk): is een ubee ook als 'passief' modem te gebruiken? Heb niet zo'n zin tzt ingewikkeld te moeten doen.
Daar gaat het de laatste pagina's vooral over.
Kijk eens naar de term bridge.
[ Voor 31% gewijzigd door job op 28-05-2011 13:39 ]
Hoor ik nu dat het nieuwe modem native IPv6 doettismij schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:13:
[...]
yup alle functies die een wifi router behoort te hebben heeft deze ook.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Dat is het bij mij iig niet, als test op 3 pc's torrent aangezet met wel max 100 connecties per pc, geen probleem.Cave_Boy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:32:
[...]
Ik heb hier jou switch test al eerder uitgevoerd.
Ik heb ook op het modem zelf zitten downloaden en kreeg ik hetzelfde probleem.
En met minder draadjes ja het lijkt iets langer goed te gaan soms (ook niet altijd) maar ja ik heb een 120Mbit verbinding als dit soort dingen dus niet kunnen dan kan ik terug naar een 10Mbit verbinding omdat dat dan eigenlijk al voldoende is.
Mijn netwerk heeft alleen Gbit switches.
Ik krijg een beetje een flashback naar de oude grijze Siemens Experia modems van KPN.
Die hadden ook bij teveel connecties dat ze vast liepen.
[afbeelding]
Geen idee of dit afgevangen wordt door mijn dlink 655 maar opvallend is het wel.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb tot op heden geen nieuwe modem ontvangen. Is er ergens te zien wanneer bepaalde regio's aan de buurt zijn of moet ik gewoon wachten :-)
is er ook een webchat mogelijkheid voor technische problemen?
Heb nu nl al 2 weken AI1+ maar mijn telefonie werkt nog niet, gratis 1200 bellen werkt dan ook niet echt dus ik doe het liever even via chat, is ws nog niet geheel geactiveerd ofzo dus zou snel opgelost moeten zijn.
Had mijn nummer bij budgetphone geparkeerd en die moeten ze dus porteren, kan het zijn dat de telefonie het pas doet als alles geporteerd is (de monteur zei dat ik gewoon kon bellen maar dat heeft hij helaas niet gecontrolleerd, en ik ook niet overigens, telefonie is niet zo belangrijk voor mij).
Heb nu nl al 2 weken AI1+ maar mijn telefonie werkt nog niet, gratis 1200 bellen werkt dan ook niet echt dus ik doe het liever even via chat, is ws nog niet geheel geactiveerd ofzo dus zou snel opgelost moeten zijn.
Had mijn nummer bij budgetphone geparkeerd en die moeten ze dus porteren, kan het zijn dat de telefonie het pas doet als alles geporteerd is (de monteur zei dat ik gewoon kon bellen maar dat heeft hij helaas niet gecontrolleerd, en ik ook niet overigens, telefonie is niet zo belangrijk voor mij).
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Heren, een vraag:
Afgelopen devember heb ik een all in one abbonement van ziggo afgesloten met daarbij de HD decoder (homecast). Achteraf gebleken had ik veel liever de HD recorder gehad. (interactive tv, opnemen etc) Ik neem aan dat het niet mogelijk is om deze voor 99,- te bestellen? 450 euro vind ik namelijk te veel. Hoe kan ik dit als beste kan aanpakken? Zijn er wellicht aanbiedingen waarvan ik niet op de hoogte ben?
Afgelopen devember heb ik een all in one abbonement van ziggo afgesloten met daarbij de HD decoder (homecast). Achteraf gebleken had ik veel liever de HD recorder gehad. (interactive tv, opnemen etc) Ik neem aan dat het niet mogelijk is om deze voor 99,- te bestellen? 450 euro vind ik namelijk te veel. Hoe kan ik dit als beste kan aanpakken? Zijn er wellicht aanbiedingen waarvan ik niet op de hoogte ben?
Nee, dit gaat je echt niet lukken. Overigens is die ontvanger echt wel goedkoper te vinden hoor
Heb vandaag even aan de telefoon gehangen om digitale televisie te bestellen voor iemand. Volgens de persoon aan de andere kant van de lijn was dit geen probleem en zou er zo spoedig mogelijk een decoder verzonden worden voor €79,-.
Nu ik eindelijk weer de beschikking heb over internet zie ik tot mijn verbazing dat er zeer waarschijnlijk een CAM CI+ module wordt geleverd. Aangezien deze persoon geen beschikking heeft over een televisie met een CI+ slot heeft hij een probleem. Het vreemde is dat de Ziggo-medewerker aan de telefoon wist te melden dat het geen probleem was als het een televisie "uit het jaar 0" betrof, zolang er maar een SCART-aansluiting op zat. Vreemd, aangezien SCART geen rol speelt in het hele CAM CI+ verhaal.
Voor zover ik kan zien is het enige alternatief een HD-decoder van €199,- (of buiten Ziggo om een 'SD-decoder' aanschaffen).. ik mag hopen dat dit niet de bedoeling is. Morgenochtend maar even bellen.
Nu ik eindelijk weer de beschikking heb over internet zie ik tot mijn verbazing dat er zeer waarschijnlijk een CAM CI+ module wordt geleverd. Aangezien deze persoon geen beschikking heeft over een televisie met een CI+ slot heeft hij een probleem. Het vreemde is dat de Ziggo-medewerker aan de telefoon wist te melden dat het geen probleem was als het een televisie "uit het jaar 0" betrof, zolang er maar een SCART-aansluiting op zat. Vreemd, aangezien SCART geen rol speelt in het hele CAM CI+ verhaal.
Voor zover ik kan zien is het enige alternatief een HD-decoder van €199,- (of buiten Ziggo om een 'SD-decoder' aanschaffen).. ik mag hopen dat dit niet de bedoeling is. Morgenochtend maar even bellen.

Werd wakker.. Geen internet
Modem uit... Wachten .... Wachten... Aan
Weer internet
15 a 20 minuten later alleen op 1 pc MSN open was zelf nog aan douchen aankleden enzo en het was alweer raak.had geen internet meer.
Zit er soms een MSN filter op ofzo of iets van if Cave_boy wants internet kill connection?
Weer internet
15 a 20 minuten later alleen op 1 pc MSN open was zelf nog aan douchen aankleden enzo en het was alweer raak.had geen internet meer.
Zit er soms een MSN filter op ofzo of iets van if Cave_boy wants internet kill connection?
Ik zou als ik jou was inderdaad even bellen en navragen wat je nu daadwerkelijk geleverd krijgt.rgras schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:40:
Heb vandaag even aan de telefoon gehangen om digitale televisie te bestellen voor iemand. Volgens de persoon aan de andere kant van de lijn was dit geen probleem en zou er zo spoedig mogelijk een decoder verzonden worden voor €79,-.
Trouwens er taan best leuke SD ontvangers op speurders en maktplaats en ook hier in de vraag en aanbod. Maar of je dat wil...
Heb zelf momenteel ook problemen dat het Internet traag is. Misschien is er een storing, ookal geeft de website aan van niet!Cave_Boy schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:10:
Werd wakker.. Geen internet
Weer internet
Volgens een Ziggo-medewerker ging het hier om een aanbieding voor klanten die nog geen digitale televisie hadden, er wordt dus gewoon de HD-decoder verzonden voor €79,- i.p.v. €199,-.Cave_Boy schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:54:
[...]
Ik zou als ik jou was inderdaad even bellen en navragen wat je nu daadwerkelijk geleverd krijgt.
Trouwens er taan best leuke SD ontvangers op speurders en maktplaats en ook hier in de vraag en aanbod. Maar of je dat wil...
Dank je, ben inderdaad te lui geweest, al mijn vragen zijn al beantwoord.job schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:38:
...
Uh... ja
Daar gaat het de laatste pagina's vooral over.
Kijk eens naar de term bridge.
Ik weet niet of je mijn posts eerder heb gelezen maar dan is de storing wel erg lang. Zijn bijmij al 6 monteurs geweest met 6 nieuwe modems.dôh schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:59:
[...]
Heb zelf momenteel ook problemen dat het Internet traag is. Misschien is er een storing, ookal geeft de website aan van niet!
hier een acer aspiore one met windows7 starter, daarop is msn geinstalleerd, deze werkt echter neit en geeft aan dat er geen verbinding is, firewall is uit internet doet het gewoon en als ik het ga testen loopt hij vast op draadloze verbinding testen.
Iemand een idee? betreft een ziggo alles in een met wifi modem.
Moet ik iets instellen of andere versie van windows proberen?
Iemand een idee? betreft een ziggo alles in een met wifi modem.
Moet ik iets instellen of andere versie van windows proberen?
Ik heb een vraagje over mijn ziggo. Ik heb een alles in 1 plus abonnement en sinds kort ook standaard NED 1,2,3 in HD. Nu heb ik wel geluid maar geen beeld op deze HD kanalen. Ik heb als receiver zo'n Cisco HDD recorder type 8455DVB. Mijn tv is een Sony 32v2500 Hd-ready TV. Krijg ik nu geen beeld omdat me tv niet Full-hd is ofzo? Zou ik wel belachelijk vinden, dan moet ik weer een nieuwe tv aanschaffen.
Hoe heb je hem angesloten? Via HDMI kabel zou gewoon moeten kunnen.haagseblowin schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:09:
Ik heb een vraagje over mijn ziggo. Ik heb een alles in 1 plus abonnement en sinds kort ook standaard NED 1,2,3 in HD. Nu heb ik wel geluid maar geen beeld op deze HD kanalen. Ik heb als receiver zo'n Cisco HDD recorder type 8455DVB. Mijn tv is een Sony 32v2500 Hd-ready TV. Krijg ik nu geen beeld omdat me tv niet Full-hd is ofzo? Zou ik wel belachelijk vinden, dan moet ik weer een nieuwe tv aanschaffen.
Sluit ook met scart aan en configureer hdmi output op de laagste resolutie. Ga daarna een stapje hoger tot je geen beeld meer hebt etc.haagseblowin schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:09:
Verwijderd
Afgelopen weekend alles in 1 geinstalleerd bij m'n schoonouders maar ik loop met de wireless Ubee tegen problemen aan...
Via WiFi verbonden met de WPA2 code die op de sticker van de modem vermeldt staat.. maar na lange tijd geen gebruik te hebben gemaakt van internet, of na opstarten laptop om weer te gaan internetten is elke keer de verbinding met internet eruit. Kan dus wel verbinding krijgen met de Ubee router, maar kom niet op internet. Een restart van de modem is het enige wat dan helpt.. Iemand een idee wat ik fout doe ?
Via WiFi verbonden met de WPA2 code die op de sticker van de modem vermeldt staat.. maar na lange tijd geen gebruik te hebben gemaakt van internet, of na opstarten laptop om weer te gaan internetten is elke keer de verbinding met internet eruit. Kan dus wel verbinding krijgen met de Ubee router, maar kom niet op internet. Een restart van de modem is het enige wat dan helpt.. Iemand een idee wat ik fout doe ?
@NiDo,
dit lijkt op een probleem wat ik en ook een paar anderen hebben met ditzelfde modem. Wil je ook eens kijken als dit voordoet of je dan wel via een utp kabel direct op het modem/ router wel internet hebt?
Bij mij is dit niet het geval. Ik heb een deel bedraad en een deel draadloos.
"Dat is het bij mij iig niet, als test op 3 pc's torrent aangezet met wel max 100 connecties per pc, geen probleem.
Geen idee of dit afgevangen wordt door mijn dlink 655 maar opvallend is het wel."
Op wat voor momenten krijg je dan inene geen internet meer?
Ik heb zelf ook een heletijd een Draytek 2130N na het modem gezet maar dat maakte niks uit. Kon wel aantal connecties veranderen maar dat maakde niet uit.
dit lijkt op een probleem wat ik en ook een paar anderen hebben met ditzelfde modem. Wil je ook eens kijken als dit voordoet of je dan wel via een utp kabel direct op het modem/ router wel internet hebt?
"Dat is het bij mij iig niet, als test op 3 pc's torrent aangezet met wel max 100 connecties per pc, geen probleem.
Geen idee of dit afgevangen wordt door mijn dlink 655 maar opvallend is het wel."
Ik heb zelf ook een heletijd een Draytek 2130N na het modem gezet maar dat maakte niks uit. Kon wel aantal connecties veranderen maar dat maakde niet uit.
[ Voor 41% gewijzigd door Cave_Boy op 30-05-2011 11:00 ]
Verwijderd
Als ik de kabel direct aansluit, nadat ik geen internet heb doet ook ngo niet veel. Ik moet eerst de modem restarten.. meestal als ik de laptop afsluit en na een aantal uren weer opstart heb ik geen internet, maar wel verbinding met de router.. Als ik binnen 10 mintuen de laptop weer opstart dan heb ik wel verbinding en internet. Ik heb echter alleen de Ubee van Ziggo, en verder geen andere router erachter gekoppeld.Cave_Boy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:52:
@NiDo,
Wanneer komen die 11 HD-zenders nu eigenlijk naar het basis-pakket? Vanaf begin juni?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Let's hopeLuPo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:01:
Wanneer komen die 11 HD-zenders nu eigenlijk naar het basis-pakket? Vanaf begin juni?
Al zullen er niet veel commerciele zenders zijn die programma's in full HD opnemen/maken toch?
Ik bedoel, niet zoals bijvoorbeeld de docu's van de NOS en NOS Studio Sport... Dat is echt beeld om je vingers bij af te likken.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Jij hebt precies hetzelfde als wat ik heb en een paar andere hier op het forum. Ik begin echt te dneken dat er in het modum iets verkeerd is en hoop datz e dit (snel) kunnen oplossen met een firmware update. Het is niet dat je toevallig een maandagochtend modem hebt ontvangen (dat denkt Ziggo eerst maar ik heb inmiddels 6x een monteur gehad met 6x een nieuw modem).Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:55:
[...]
Als ik de kabel direct aansluit, nadat ik geen internet heb doet ook ngo niet veel. Ik moet eerst de modem restarten.. meestal als ik de laptop afsluit en na een aantal uren weer opstart heb ik geen internet, maar wel verbinding met de router.. Als ik binnen 10 mintuen de laptop weer opstart dan heb ik wel verbinding en internet. Ik heb echter alleen de Ubee van Ziggo, en verder geen andere router erachter gekoppeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Cave_Boy op 30-05-2011 12:50 ]
Ik heb ook 32v2500, ziggo alles in 1, maar dan een Cisco 8485DVB (sind 28 april). Aangesloten via HDMI. Alles gaat prima is alleen jammer dat de TV zelf niet naar het goede HDMI kanaal schakeld als Cisco aan gaat. Dus met deze combinatie herken ik je probleem niet.haagseblowin schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:09:
Verwijderd
Oke... dan zal ik vanmiddag even langsrijden om te kijken wat 'ie doet en dan Ziggo maar eens bellen...Cave_Boy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:49:
[...]
Jij hebt precies hetzelfde als wat ik heb en een paar andere hier op het forum. Ik begin echt te dneken dat er in het modum iets verkeerd is en hoop datz e dit (snel) kunnen oplossen met een firmware update. Het is niet dat je toevallig een maandagochtend modem hebt ontvangen (dat denkt Ziggo eerst maar ik heb inmiddels 6x een monteur gehad met 6x een nieuw modem).
schiet lekker op zo...
Misschien niet al hun programma's maar sommige aangekochte series worden wel in hd uitgezonden.Vis schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:29:
[...]
Let's hopeben ook benieuwd!
Al zullen er niet veel commerciele zenders zijn die programma's in full HD opnemen/maken toch?
Ik bedoel, niet zoals bijvoorbeeld de docu's van de NOS en NOS Studio Sport... Dat is echt beeld om je vingers bij af te likken.
Per 1 september gaat de nieuwe zender indeling in. Hier komt uiteraard nog communicatie over alleen moeten eerst wat analoge zenders ruimte voor die HD zenders maken en dat gebeurd in Juli.LuPo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:01:
Hoe zijn jullie ervaringen met de CI+ module van Ziggo tov een HD decoder van Ziggo? Wat geeft beter beeld? Wat zapt sneller? En welk van de twee heeft meer functies? Ik wil de CI+ module gebruiken icm mijn full HD tv; de Samsung LE32C530.
Ik heb op verschillende fora gelezen dat het zappen met een CI+ module langzamer gaat vergeleken met een aparte decoder. Echter lees ik ook dat dit door de TV kan komen. Ik weet helaas niet hoe dit is met mijn TV.
Ik heb op verschillende fora gelezen dat het zappen met een CI+ module langzamer gaat vergeleken met een aparte decoder. Echter lees ik ook dat dit door de TV kan komen. Ik weet helaas niet hoe dit is met mijn TV.
Ik heb zelf een Sony 32EX500 en daarbij gaat het zappen inderdaad ook erg traag met CI+ Module. Gebruik dan meestal de EPG of de zenderlijst in het hoofdmenu om op basis van programma-naam te zappen. Op de slaapkamer staat een (SD) decoder van Samsung, daarbij gaat het zappen razendsnel. Geen ervaring met een ander merk of HD decoder.barzi schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:46:
Hoe zijn jullie ervaringen met de CI+ module van Ziggo tov een HD decoder van Ziggo? Wat geeft beter beeld? Wat zapt sneller? En welk van de twee heeft meer functies? Ik wil de CI+ module gebruiken icm mijn full HD tv; de Samsung LE32C530.
En lag er bij mij bij thuiskomst weer eruit. Ziggo weer gebeld ze zijn er totaal mee onbekendVerwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:35:
[...]
Oke... dan zal ik vanmiddag even langsrijden om te kijken wat 'ie doet en dan Ziggo maar eens bellen...
schiet lekker op zo...
Heeft er iemand afgelopen zaterdagavond de finale van de CL op kanaal 15 in 3D kunnen bekijken? Ik dus niet (en ja ik heb een 3D-TV en ja 3D werkt met mijn PS3). Hetgeen ik zag, zag er zo uit: http://twitpic.com/53sxnh. Ik nam contact op met Ziggo en ondanks mijn argument met de PS3, verwezen die paljas mij leuk naar Panasonic door omdat die mij maar moest aangeven dat mijn 3D-TV goed was en geen reparatie benodigde...
Ik vandaag dus (toch) Panasonic gebeld en die stelde voor dat ik even naar de instellingen van de TV moest kijken. Die zouden voor voor 3D allemaal op AUTO moeten staan. Tevens had hij het ook over het soort signaal dat Ziggo verstuurd had. Iets van "Cyberphase" of zoiets...
Ik heb de Panasonic-medewerker aangegeven dat ik geen HD-ontvanger heb van Ziggo, maar een CI en het signaal komt direct van de muur mijn TV in (zou moeten werken volgens hem, want de TV bezit een 3D decoder).
Om te testen ben ik afhankelijk van Ziggo en die heeft binnenkort niets in 3D op stapel, dus ik ga met PS3 Media Server aan de slag om te kijken dat ik niets in 3D kan streamen. Kijken wat het doet...
Kan iemand zijn ervaring van zaterdagavond omtrent deze uitzending delen?!

Ik vandaag dus (toch) Panasonic gebeld en die stelde voor dat ik even naar de instellingen van de TV moest kijken. Die zouden voor voor 3D allemaal op AUTO moeten staan. Tevens had hij het ook over het soort signaal dat Ziggo verstuurd had. Iets van "Cyberphase" of zoiets...
Ik heb de Panasonic-medewerker aangegeven dat ik geen HD-ontvanger heb van Ziggo, maar een CI en het signaal komt direct van de muur mijn TV in (zou moeten werken volgens hem, want de TV bezit een 3D decoder).
Om te testen ben ik afhankelijk van Ziggo en die heeft binnenkort niets in 3D op stapel, dus ik ga met PS3 Media Server aan de slag om te kijken dat ik niets in 3D kan streamen. Kijken wat het doet...
Kan iemand zijn ervaring van zaterdagavond omtrent deze uitzending delen?!
Verwijderd
ik heb een betaald sport1 abonnement, maar kanaal 15 is vorige week weggehaald door ziggo bij mij? Ik kon het ook niet in 3d zien. Nederland 1 had ook slecht beeld (de lijnen van het veld waren te scherp), kanaal 403 (even uit mijn hoofd) was wel goed.....
hoe kan het nu dat jij wel kanaal 15 had? Ik had het tot vorige week wel en er stond op dat ik daar de wedstrijd in 3d kon zien.
ik heb trouwens ook geen hd decoder, precies hetzelfde als jij dus... meer mensen die kanaal 15 kwijt zijn? Ik ben hem zowel boven als beneden kwijt (2 verschillende decoders van ziggo).
hoe kan het nu dat jij wel kanaal 15 had? Ik had het tot vorige week wel en er stond op dat ik daar de wedstrijd in 3d kon zien.
ik heb trouwens ook geen hd decoder, precies hetzelfde als jij dus... meer mensen die kanaal 15 kwijt zijn? Ik ben hem zowel boven als beneden kwijt (2 verschillende decoders van ziggo).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 19:59 ]
Ik heb net het Alles-in-1-pakket van ze genomen en zit dus nog in de fase dat ik alle zenders open heb staan. kanaal 15 heb ik sinds dag 1 en de uitzending op die zender was ook anders dan die van Ned3 (aan het begin van de wedstrijd kwamen de spelers een-voor-een voor de camera staan; zou leuk geweest zijn in 3DVerwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:58:
ik heb een betaald sport1 abonnement, maar kanaal 15 is vorige week weggehaald door ziggo bij mij? Ik kon het ook niet in 3d zien. Nederland 1 had ook slecht beeld (de lijnen van het veld waren te scherp), kanaal 403 (even uit mijn hoofd) was wel goed.....
Zappen duurt inderdaad even een paar seconden. Ik heb ook de 32C530. Ik irriteer me er niet aan en volgens mij schijnt het ook zo te zijn bij de HD-decoders. Het iets langere wachten weegt voor mij niet op tegen De beeldkwaliteitverbetering. Dat heb ik er graag voor over!barzi schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:46:
CL in HD. Roland Garros in HD. Studio Voetbal in HD. Om je vingers bij af te likken!
Vis schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:29:
[...]
Let's hopeben ook benieuwd!
[ Voor 21% gewijzigd door LuPo op 30-05-2011 20:16 ]
awesome.
Ik ben eerder op bezoek geweest in dit forum over ziggo, en toen was ik aan het navragen hier en daar of de tv ontvangers een beetje degelijk waren.
Inmiddels heb ik het Alles in 1 plus pakket besteld (40 down, 4 up) maar schijn wat problemen te hebben:
-hiervoor had ik geen internet/telefoon/tv via coax-kabel, dus die was afgesloten.
-Abonnement ging op 27 mei in (dag van levering pakket)
-Nog steeds geen signaal op kabel, dus even Ziggo gebeld vanmorgen: Had inderdaad nog geen aansluiting in het kastje in de straat. Er zou vandaag overdag een monteur even een aansluiting maken in het kastje.
Heb nu alleen nog geen signaal en Ziggo is niet (helemaal niet) bereikbaar per telefoon. zelfs geen kiesmenu.
Punt is: beetje slordig van Ziggo, maar weet iemand bij wie ik nu terecht kan?
Ik ben eerder op bezoek geweest in dit forum over ziggo, en toen was ik aan het navragen hier en daar of de tv ontvangers een beetje degelijk waren.
Inmiddels heb ik het Alles in 1 plus pakket besteld (40 down, 4 up) maar schijn wat problemen te hebben:
-hiervoor had ik geen internet/telefoon/tv via coax-kabel, dus die was afgesloten.
-Abonnement ging op 27 mei in (dag van levering pakket)
-Nog steeds geen signaal op kabel, dus even Ziggo gebeld vanmorgen: Had inderdaad nog geen aansluiting in het kastje in de straat. Er zou vandaag overdag een monteur even een aansluiting maken in het kastje.
Heb nu alleen nog geen signaal en Ziggo is niet (helemaal niet) bereikbaar per telefoon. zelfs geen kiesmenu.
Punt is: beetje slordig van Ziggo, maar weet iemand bij wie ik nu terecht kan?
Vanaf juni ruimen ze de analoge zenders op en die maken plaats voor de hd kanalen die er in september op komen. Volgens ziggo helpdesk medewerker vorige week.LuPo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:01:
Verwijderd
Gisteravond de hele avond met Ziggo en Ziggo plus aan de lijn gezeten.. duidelijk aangegeven wat het probleem was maar niets werkte, pingen etc. geprobeerd en zelfs dat lukte niet. Maar ik kon wel bellen via de modem... uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat ik wel eens gelijk kon hebben dat ze een brakke modemrouter hadden geleverd... Morgen komt de monteur langs, gelijk gevraagd of ze hem een nieuwe modemrouter willen meegeven om deze te vervangen... we wachten het weer af..Cave_Boy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:51:
[...]
En lag er bij mij bij thuiskomst weer eruit. Ziggo weer gebeld ze zijn er totaal mee onbekendZe willen weer monteur sturen (nummer 7) maar daar zie ik persoonlijk geen verbetering in.
Kanaal 15 is omgeschakeld naar HD, anders kun je geen 3D uitzenden en ook RTL7HD niet weergeven )op een SD zender).Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:58:
Die 2 beelden naast elkaar is dè manier op via een regulier HD kanaal 3D te krijgen. Bij mijn samsung tv moet ik dan op de "3D" knop drukken en dan Side by Side/2 beelden naats elkaar kiezen. En dan maakt die er 3D van. Volledig normaal dus, alleen je tv kan waarschijnlijk niet detecteren dat het SBS (side by side) is dus zul je dat handmatig moeten doen.
Duidelijk, bedankt.Remco Tr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:38:
[...]
Vanaf juni ruimen ze de analoge zenders op en die maken plaats voor de hd kanalen die er in september op komen. Volgens ziggo helpdesk medewerker vorige week.
Herkent iemand onderstaande tracert?
Als ik dit zie in mijn tracert dan werkt de internetconnectie erg traag of gewoonweg niet. Mijns inziens lijkt dit een probleem bij Ziggo, mee eens?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 1 4 ms 24 ms 182 ms 192.168.1.1 2 * * 52 ms 5352xxxx.cm-6-3a.dynamic.ziggo.nl [83.82.32.x] 3 1219 ms 1217 ms 445 ms bd-rc0002-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.149.33] 4 252 ms 2014 ms * asd-tr0409-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.158.76] 5 356 ms 1893 ms 2465 ms br1.ams.terremark.net [195.69.145.48] 6 408 ms 745 ms 13 ms t9-3.gw1.ams2.terremark.net [85.112.0.73] 7 * * * Request timed out. 8 946 ms 657 ms 30 ms 62.69.179.198 |
Als ik dit zie in mijn tracert dan werkt de internetconnectie erg traag of gewoonweg niet. Mijns inziens lijkt dit een probleem bij Ziggo, mee eens?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Bedankt voor jullie reacties! Kan ik hieruit opmaken dat het beeldkwaliteit met een CI+ module aanzienlijk beter is tov een HD decoder die is verbonden via een HDMI kabel?LuPo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:12:
[...]
Zappen duurt inderdaad even een paar seconden. Ik heb ook de 32C530. Ik irriteer me er niet aan en volgens mij schijnt het ook zo te zijn bij de HD-decoders. Het iets langere wachten weegt voor mij niet op tegen De beeldkwaliteitverbetering. Dat heb ik er graag voor over!
CL in HD. Roland Garros in HD. Studio Voetbal in HD. Om je vingers bij af te likken!
[...]
Hmmm, ik heb gisteravond zitten testen met wat 3D-zaken die ik thuis heb en had geen probleem. De 3D-stand bij mij staat op "Auto" en volgens de medewerker van Panasonic is dit juist omdat het dan het inkomende signaal detecteert en zich daarop instelt.jongetje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:51:
[...]
Die 2 beelden naast elkaar is dè manier op via een regulier HD kanaal 3D te krijgen. Bij mijn samsung tv moet ik dan op de "3D" knop drukken en dan Side by Side/2 beelden naats elkaar kiezen. En dan maakt die er 3D van. Volledig normaal dus, alleen je tv kan waarschijnlijk niet detecteren dat het SBS (side by side) is dus zul je dat handmatig moeten doen.
Ik heb inderdaad gezien dat wanneer je die "Auto" veranderd ik ook die "side by side" heb en nog wat andere instellingsmogelijkheden.
Het probleem is nu dus dat ik afhankelijk ben van Ziggo voor een nieuwe 3D-uitzending, omdat ik alle andere mogelijkheden heb getest en die werken.
Ik plaats mijn zeis terug in de kast
Verwijderd
Afgelopen woensdag 25 Mei heb ik alles in 1 ontvangen, wat door een monteur is geinstalleerd.
Alles leek prima gegaan op wat compatibiliteits problemen tussen een Devolo homeplug en de Ubee router.
(Opgelost door een Sitecom router achter de Ubee te hangen...)
Nu heb ik ook een Cisco 8485 interactieve recorder erbij ontvangen, maar deze werkt niet naar behoren.
Ik heb hem hangen aan mijn Loewe Xelos A37 via HDMI. De Cisco werkt alleen waneer ik deze uit en aan zet via de knop aan de achterkant, maar wanneer ik de Cisco uit standby opstart dan hou ik een zwart beeld...
Alles al geprobeerd met opstarten, eerst de Cisco dan de TV en andersom..in standby...stekker eruit..., maar niets werkt. Alleen dus eerst de TV aan, Cisco uit en aan en knallen maar.
Ook al een HDMI switch geprobeerd (Marmitek connect 350) maar dan doet ie helemaal niets meer. Scart is ook geen oplossing want dan zet hij het beeld in 4:3 formaat en dat krijg ik met geen mogelijkheid automatisch op 16:9.
Lang verhaal kort, is dit een bekend probleem? En zijn er eventueel oplossingen voor? Ik heb nu de situatie weer gezet zoals het was, maar zou graag van de Cisco gebruik willen maken want de keren dat hij werkt was ik onder de indruk!
Alvast bedankt voor de reactie!
gr. Marcel
Alles leek prima gegaan op wat compatibiliteits problemen tussen een Devolo homeplug en de Ubee router.
(Opgelost door een Sitecom router achter de Ubee te hangen...)
Nu heb ik ook een Cisco 8485 interactieve recorder erbij ontvangen, maar deze werkt niet naar behoren.
Ik heb hem hangen aan mijn Loewe Xelos A37 via HDMI. De Cisco werkt alleen waneer ik deze uit en aan zet via de knop aan de achterkant, maar wanneer ik de Cisco uit standby opstart dan hou ik een zwart beeld...
Alles al geprobeerd met opstarten, eerst de Cisco dan de TV en andersom..in standby...stekker eruit..., maar niets werkt. Alleen dus eerst de TV aan, Cisco uit en aan en knallen maar.
Ook al een HDMI switch geprobeerd (Marmitek connect 350) maar dan doet ie helemaal niets meer. Scart is ook geen oplossing want dan zet hij het beeld in 4:3 formaat en dat krijg ik met geen mogelijkheid automatisch op 16:9.
Lang verhaal kort, is dit een bekend probleem? En zijn er eventueel oplossingen voor? Ik heb nu de situatie weer gezet zoals het was, maar zou graag van de Cisco gebruik willen maken want de keren dat hij werkt was ik onder de indruk!
Alvast bedankt voor de reactie!
gr. Marcel
Nee?barzi schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:35:
[...]
Bedankt voor jullie reacties! Kan ik hieruit opmaken dat het beeldkwaliteit met een CI+ module aanzienlijk beter is tov een HD decoder die is verbonden via een HDMI kabel?
Hoe kom je daarbij?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
De CI+ module neemt het decoderen voor zijn rekening, niets meer.barzi schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:35:
Bedankt voor jullie reacties! Kan ik hieruit opmaken dat het beeldkwaliteit met een CI+ module aanzienlijk beter is tov een HD decoder die is verbonden via een HDMI kabel?
De kwaliteit van het beeld is afhankelijk van de chipset in de tv, de software in de tv en het gebruikte lcd scherm, maar niet van de ci+ module.
Een externe HD decoder kan beter zijn, maar kan ook slechter zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 31-05-2011 11:54 ]
Nee. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het iets langer wachten (bij zowel CI+ als HD decoder) er voor over heb omdat de kwaliteit van het beeld gewoon veel beter is. Overigens doet de Samsung LE32C530 met de CI+ module echt geweldig werk. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de kleuren en scherpte nog beter kan. Voor de gein wissel ik weleens tussen ATV en DTV om het verschil te zien. Niet alleen is alles veel scherper bij DTV maar ook de kleuren zijn veel beter.barzi schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:35:
[...]
Ik zou gewoon gaan voor een CI+ module in je TV. Geen extra afstandsbediening, geen extra kastje. Geen gedoe met kabels etc. Alleen als je ook wilt opnemen zou ik zo'n HD recorder (Cisco of Humax) overwegen.
Niemand die mij met mijn probleem kan helpen?
Dat is idd exact wat ik ook ondervind, alleen is het bij mij wat sneller dat ik "geen internet" meer heb maar wel toegang tot het IP-adres van het modem zelf...Cave_Boy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:49:
[...]
Jij hebt precies hetzelfde als wat ik heb en een paar andere hier op het forum. Ik begin echt te dneken dat er in het modum iets verkeerd is en hoop datz e dit (snel) kunnen oplossen met een firmware update. Het is niet dat je toevallig een maandagochtend modem hebt ontvangen (dat denkt Ziggo eerst maar ik heb inmiddels 6x een monteur gehad met 6x een nieuw modem).
Het lijkt ietwat "versneld" op te treden als ik meerdere clients verbind met het modem via Cat 5E kabel nog, waaronder bijv. een VoIP Siemens telefoon... en mijn Panasonic TV en BD-speler ook via kabel naast mijn Windows XP machine (onboard nVidia 3 Chipset LAN).
Dus in totaal 4 clients
Kabels ga ik vervangen later... door evt. Cat 6 of 7.
maar ik heb nog wel een oude DGL-4300 router erachter gezet op de manier die ik een paar pagina's terug heb gepost.
Zie dit bericht.
Nu werkt het internet weer als een zonnetje...
Wel vreemd dat het modem zich dan zo gedraagt en dat er snel een oplossing kan komen, door een firmware update...
Ziggo leest u mee? Is misschien een idee om dit verder te "inventariseren"... (no offense btw)
edit:
is hierover iets te vinden elders op inet en wat er aan gedaan is/kan worden door bijv. Ziggo medewerkers... (bijv.ziggo gebruikers forum)
is hierover iets te vinden elders op inet en wat er aan gedaan is/kan worden door bijv. Ziggo medewerkers... (bijv.ziggo gebruikers forum)
[ Voor 22% gewijzigd door mindwarper op 31-05-2011 16:02 . Reden: extra info ]
Weten jullie hoe het zit met de modem+router in 1 van Ziggo? Ik kan een beter wireless router gebruiken. Heb ik daar recht op als bestaande abonnee of is die voor nieuwe ?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!