Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 21:52
De laatste tijd (sinds 2 weken) heb ik tijdens het spelen van BFBC2 vaak 'packet loss' en wordt ik gekicked van de server. Een maat van mij die dan ook op die server speelt en ook een ziggo verbinding heeft, wordt op datzelfde moment kicked. Heeft iemand deze zelfde problemen tijdens het gamen?

Overeenkomsten tussen config van mij en die van mijn maat;

* Ziggo alles-in-1-plus 40Mbit
* Ubee modem
* Avast virusscanner
* Windows 7 64 bit

Ik heb het vermoeden dat dit een ziggo probleem is. Immers doordat we op hetzelfde moment worden gekicked op twee geografische verschillende locaties (~6 KM) sluit interne problemen vrijwel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg tevreden met mijn ziggo alles-in-een-plus verbinding op "1" ding na

- Ik kan niet 2 pc's tegelijk online hebben met het gebruik van de ubee modem. Ik heb een switch achter de modem hangen, maar het kan toch niet zo zijn dat als ik een 2de pc online wil hebben ik daadwerkelijk een nieuwe router/modem moet gaan aanschaffen. De ubee modem is afgeschermd en kan niet ingesteld worden dus ook niet een dhcp optie.

Zeer irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:26:
- Ik kan niet 2 pc's tegelijk online hebben met het gebruik van de ubee modem.
Daar is het een modem voor, wat jij wilt kan alleen met een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
De meeste moderne modems van tegenwoordig functioneren toch ook als router? Heeft de modem van Ziggo dit niet dat je meerdere UTP-uitgangen hebt? Dan zou ik ook nog een router moeten kopen, gezien ik de modem-router van Tele2 zal moeten inleveren.

* chronoz stapt binnenkort over naar kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:16

- Ik kan niet 2 pc's tegelijk online hebben met het gebruik van de ubee modem. Ik heb een switch achter de modem hangen, maar het kan toch niet zo zijn dat als ik een 2de pc online wil hebben ik daadwerkelijk een nieuwe router/modem moet gaan aanschaffen. De ubee modem is afgeschermd en kan niet ingesteld worden dus ook niet een dhcp optie.

Zeer irritant
De Ubee is een modem, geen router. De "oude" zwarte Ubee die ik heb (en dus geen mogelijkheid tot router/wifi etc) heeft ook maar 1 UTP poort. Daarachter zul je een router moeten hangen, een switch achter het modem heb je niks aan.

De nieuwe Ubee's hebben een mogelijkheid tot router (& wifi AP) maar die moet Ziggo voor je ontgrendelen.
chronoz schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:42:
De meeste moderne modems van tegenwoordig functioneren toch ook als router? Heeft de modem van Ziggo dit niet dat je meerdere UTP-uitgangen hebt? Dan zou ik ook nog een router moeten kopen, gezien ik de modem-router van Tele2 zal moeten inleveren.

* chronoz stapt binnenkort over naar kabel.
De ADSL modems die ik heb gehad waren inderdaad bijna allemaal ook routers, maar bij kabel modems is dat meestal niet (althans niet de standaard door Ziggo geleverde modems). Je moet Ziggo geloof ik betalen voor de router functionaliteit.

Als Tweaker zou ik juist denken dat je er blij mee bent dat je niet opgescheept wordt met een verplichtte router.
Ik gebruik veel liever een eigen router waar ik WEL alles op kan configureren.

[ Voor 32% gewijzigd door thaan op 20-05-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

thaan schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:44:
[...]

De Ubee is een modem, geen router. De "oude" zwarte Ubee die ik heb (en dus geen mogelijkheid tot router/wifi etc) heeft ook maar 1 UTP poort. Daarachter zul je een router moeten hangen, een switch achter het modem heb je niks aan.

De nieuwe Ubee's hebben een mogelijkheid tot router (& wifi AP) maar die moet Ziggo voor je ontgrendelen.

[...]

De ADSL modems die ik heb gehad waren inderdaad bijna allemaal ook routers, maar bij kabel modems is dat meestal niet (althans niet de standaard door Ziggo geleverde modems). Je moet Ziggo geloof ik betalen voor de router functionaliteit.
Die router functionaliteit is gratis!
Als Tweaker zou ik juist denken dat je er blij mee bent dat je niet opgescheept wordt met een verplichtte router.
Ik gebruik veel liever een eigen router waar ik WEL alles op kan configureren.
Je kunt met die Ubee modem/router van Ziggo net zoveel configureren als met een standaard Netgear dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12

Zeer irritant
Een switch zal niet werken op een modem je hebt een router nodig. 8)7
Tenzij je het nieuwe Ubee modem met ingebouwde router hebt.

Oeps al meerdere followups terwijl ik berichtje post :z

[ Voor 8% gewijzigd door PJzzz op 20-05-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thaan schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:44:

Nee andersom juist. Standaard is het het router.. de router functies kan je door hen uit laten zetten.
Je moet Ziggo geloof ik betalen voor de router functionaliteit.
Gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Timmert schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:50:
[...]

Die router functionaliteit is gratis!

[...]

Je kunt met die Ubee modem/router van Ziggo net zoveel configureren als met een standaard Netgear dingetje :)
Mooi dat het gratis is. Dacht uit een eerder topic gelezen te hebben dat het juist betaald was, maar mooi voor de consument.

Sommige mensen willen meer configureren dat een standaard Netgear dingetje, daarom mag het van mij een gewoon modem blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

thaan schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:02:
[...]

Mooi dat het gratis is. Dacht uit een eerder topic gelezen te hebben dat het juist betaald was, maar mooi voor de consument.

Sommige mensen willen meer configureren dat een standaard Netgear dingetje, daarom mag het van mij een gewoon modem blijven.
Zoals wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Denk DD-WRT, Tomato etc.
Zelf heb ik Tomato draaien o.a. VPN en nog wat settings die je niet in een standaard Netgear dingetje vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tsja, maar dan praat je ook over echt specifieke dingen. Dit Ubee apparaat kan in ieder geval veel meer dan een dichtgetimmerde Experiabox, om maar even wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 14:34
ik ga vandaag mijn nieuwe modem ophalen bij het postkantoor :)
ga ik m waarschijnlijk vandaag of anders zondag eens bekijken en installeren...

ben benieuwd hoe de verbinding zich zal gedragen...
niet dat ik er aan twijfel, maar altijd spannend nieuw "speelgoed" ;)

[ Voor 30% gewijzigd door mindwarper op 20-05-2011 15:47 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Grmbl, mail van Ziggo ik blij, staat mijn factuur klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:14

Roetzen

he.net Certified Sage

paulvdb schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:33:
[...]

Volgens mij heeft de maximale snelheid van 22 mbit die Ziggo aanbiedt aan klanten met een docsis2 modem niet te maken met de theoretisch maximaal haalbare snelheid. Die 50 mbit per downstream kanaal zal in de praktijk wel haalbaar zijn maar jij bent niet de enige klant die op dat kanaal zit. Dus als jij en je buurman allebei tegelijk gaan downloaden haal je nog maar de helft van de maximale snelheid. Door maximaal 22 mbit aan te bieden kan Ziggo er dus voor zorgen dat je met je docsis2 modem bijna altijd wel die snelheid daadwerkelijk haalt.
Die redenering kan ik niet helemaal volgen vrees ik. Uiteraard gaat het wringen als je meer users op een kanaal zet en de som van de snelheden van die users groter is dan de maximale snelheid van het kanaal. Maar bij gebundelde kanalen is dat niet wezenlijk anders. Stel je hebt vier users die elk 50 Mbps krijgen. Je kan ze dan elk een eigen kanaal geven, of je kan vier kanalen bundelen en ze elk van elk kanaal een kwart bandbreedte geven. Dan hebben ze samen nog steeds vier kanalen nodig als ze allemaal tegelijk de volle snelheid moeten kunnen krijgen. Zodra je meer dan vier users op vier kanalen zet, gaat de snelheid teruglopen als ze allemaal tegelijk de volle mep vragen. Dus ik zie het verschil eigenlijk niet en ik vraag me dan ook af of het wel zo gedaan wordt.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat als je kanalen bundelt en de beslasting verdeeld over meer kanalen, dat het dan wat soepeler gaat bij overbelasting omdat het beter uitmiddelt. Maar dat is dan ook alles.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 14:34
als ik zo op ziggo-gebruikers forum lees, word ik misschien een beetje mistroostig...
en deze post daar is ook wel relevant
bij wat meer downloadverkeer (lees nieuwsgroepen e.d.), kan het "normale" inet-traffic tot een near stop komen...
wil ik niet...

daar het modem/router van Ubee geen QoS heeft... :(
Dan denk ik dat ik eens moet gaan kijken naar een router toch erachter en Ube WiFi modem in bridge mode te laten zetten...

Linksys E4200 goed apparaat misschien?
Of toch mijn DGL-4300 verder blijven gebruiken: weet ik is 54g WiFi, maar verder doet ie wat ie moet doen, tenzij ik m omconfigureer, dan moet ik m een 15-tal minuten van stroom halen
Als dat het enige "mankement" is wat mijn DGL-4300 heeft, dan neem ik dat voor lief...

Wat denken jullie wat ik het beste kan doen?

edit:

was 5-7 min voor sluitingstijd op postkantoor, waren ze al "gesloten" |:(
nevermind dan maar volgende week halen
morgen (zaterdag) ben ik weg nl.

[ Voor 21% gewijzigd door mindwarper op 20-05-2011 18:32 . Reden: links toegevoegd + post aangepast ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:40
En Cave-boy heeft vandaag weer ee nieuw modem gekregen (weer een Ubee met Wifi).
Krijg het idee dat modems van Ziggo maar een beperkte tijd werkzaam zijn en daarna niet meer. Dit is modem nummer 5 of 6.

Monteur was er heilig van overtuigd dat het nu toch wel goed moest zijn. Met een scope zijn de kabels nagelopen en nu was het signaal weer goed en zei hij dat Ziggo Service Plus dat volgens hem niet kan zien vanuit het modem.

De vorige monteur + de monteur daarvoor + de monteur daarvoor hebben ons aansluitpunt niet goed aangesloten. Dat zit nu iets beter zei hij. (krijgenw e ook elke keer te horen).

Maar niks mis met kabels, niks mis met netwerk. Het is een vreemd iets zei de monteur. gelukkig heeft hij zelf ook ervaren dat de lampjes gewoon op het modem (Ubee met Wifi) keurig allemaal groen en 1 blauw zijn alleen de LAN 1 blijft ook branden en knippert niet meer. Het begint op soort bevriezing te lijken. Meest bijzondere is ik heb het nu al bij diverse modems gehad ook verschillende soorten.

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 20-05-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Cave_Boy schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:59:
Krijg het idee dat modems van Ziggo maar een beperkte tijd werkzaam zijn en daarna niet meer. Dit is modem nummer 5 of 6.
Ben ik blij dat ik voorlopig nog niet aan de beurt ben en mijn oude trouwe Motorola nog een tijdje mag houden. Die draait al vijf jaar zonder problemen. Laat de snelheidsmaniakken de kinderziektes maar uit de nieuwe modems halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Zou iemand voor de grap kunnen kijken wat de nieuwe Ubee modem/router voor energieverbruik heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door GioStyle op 20-05-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:43
Gisteren pakket binnengekregen (modem *Ubee wireless*, kabels en samsung decoder)

Vandaag alles geinstalleerd, maar kon vanmiddag gelijk de helpdesk bellen,

Signaal van tv en radio komt goed door maar volgens ziggo krijg ik geen datasignaal,
monteur komt maandag lang om het probleem te verhelpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Cave_Boy schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:59:
En Cave-boy heeft vandaag weer ee nieuw modem gekregen (weer een Ubee met Wifi).

Monteur was er heilig van overtuigd dat het nu toch wel goed moest zijn. Met een scope zijn de kabels nagelopen en nu was het signaal weer goed en zei hij dat Ziggo Service Plus dat volgens hem niet kan zien vanuit het modem.

De vorige monteur + de monteur daarvoor + de monteur daarvoor hebben ons aansluitpunt niet goed aangesloten. Dat zit nu iets beter zei hij. (krijgenw e ook elke keer te horen).

Maar niks mis met kabels, niks mis met netwerk. Het is een vreemd iets zei de monteur. gelukkig heeft hij zelf ook ervaren dat de lampjes gewoon op het modem (Ubee met Wifi) keurig allemaal groen en 1 blauw zijn alleen de LAN 1 blijft ook branden en knippert niet meer. Het begint op soort bevriezing te lijken. Meest bijzondere is ik heb het nu al bij diverse modems gehad ook verschillende soorten.
Ik zou m'n stroomvoorziening op die plek ook 's nagaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Exorcist schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:51:
[...]

Ik zou m'n stroomvoorziening op die plek ook 's nagaan als ik jou was.
Modem zit op een APC UPS. zodat we ook telefonie blijven behouden bij stroomuitval.

Heb nu eens voor de grap het backup bestand van het Ubee modem in Kladblok geopend en een deel is onleesbaar maar je draadloos SSID kun je eruit halen netzoals je draadloze key, je inlognaam voor op het router en je wachtwoord van je router. Dit heb ik nog niet eerder op deze mannier met backups van modem's en routers gezien zo.

[ Voor 37% gewijzigd door Cave_Boy op 20-05-2011 19:10 . Reden: stukje over backup terugzetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:36
Mighty schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:24:
[...]

Let wel dat de actie van Cogas nog de oude 8455DVB betreft en niet de nieuwere die wel aan nieuwe abonnees wordt uitgeleverd.
Had ik al gezien, maar bedankt voor de opmerking. Vind het niet zo erg, als me dat ruim €300,- scheelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Ik had sinds ik het nieuwe Ubee-modem kreeg plots problemen met wegvallende verbindingen. Dit bleek door de "IP Flood Detection" (Firewall > Web Filter) feature in het modem te komen, die veel te vlot intreed.
Sinds deze feature uitstaat werkt het internet weer zoals met mijn voorgaande Surfboard.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 20-05-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
frickY schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:24:
Ik had sinds ik het nieuwe Ubee-modem kreeg plots problemen met wegvallende verbindingen. Dit bleek door de "IP Flood Detection" (Firewall > Web Filter) feature in het modem te komen, die veel te vlot intreed.
Sinds deze feature uitstaat werkt het internet weer zoals met mijn voorgaande Surfboard.
Ah dit zal ik es bij mij dan ook uit zetten.

"Je kunt met die Ubee modem/router van Ziggo net zoveel configureren als met een standaard Netgear dingetje "

Voordeel van standaard Netgear ding is dat je daar wel je eigen (Open) DNS adressen in kan zetten. Als je dan verkeerd adres had krijg je makkelijk een lijstje met wat het mogellijk zou kunnen zijn wat je wilde. En in snelheid merk ik het ook. Ziggo heeft best trage DNS geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

Gebruik nu een weekje die nieuwe Ubee en hij doet het opzich goed, je kunt ook genoeg instellen (met een paar kleine ommissies maar niet onoverkoombaar).
Heb wel het idee dat de router niet echt snel is, hiervoor had ik een simpel ADSL modem/router geval (zyxel) en toen verliepen de connecties gewoon net iets sneller lijkt.
Als ik nu intern met een samba share will connecten heb ik nog al eens dat ik de 1e keer moet wachten en soms een timeout krijg, zodra ik verbinding heb met de share loopt het weer soepel.

Maar goed is meer een gevoel, voorlopig laat ik het even zo, vind het zonde om extra stroom te betalen voor een losse router als deze gewoon voldoet, heb nog een WNDR3700 liggen dus zodra ik echt wil laat ik de Ubee op bridged zetten en ga die gewoon gebruiken (als die sneller is met routeren tenminste).

Ben sowieso wel nieuwsgierig welke voordelen de WNDR zou hebben boven het Ubee modem/router, kan er zo wel een paar bedenken maar dat zijn kleintjes:
- VOIP instellingen voor andere provider kunnen erin
- DNS aan te passen
- krachtiger WiFi signaal

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:15
GioStyle schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:26:
Zou iemand voor de grap kunnen kijken wat de nieuwe Ubee modem/router voor energieverbruik heeft?
11.6 Watt (Conrad meter).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04 12:20
ik heb ook die die ugee modem ontvangen, ook veel gezeur.. nu kreeg ik te horen van dat vinkje. bij firewall heb ik alles uitgezet en nog steeds valt het internet uit :(.. iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 13:33
Ik heb zojuist Alles-in-1 plus besteld. Zit nog met twee korte vragen:
  • Tijdens de besteldprocedure heb ik aangegeven dat Ziggo mijn huidige ISP mag opzeggen, maar ik heb verder geen gegevens over mijn huidige (Telfort) abbo kunnen invoeren. Klopt dit wel? Of komt dit in een later stadium aan bod?
  • Ik kijk al digitaal TV via Ziggo, ik neem aan dat ik mijn huidige smartcard en ontvanger kan blijven gebruiken voor een tweede toestel?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Lucas1988 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:11:
ik heb ook die die ugee modem ontvangen, ook veel gezeur.. nu kreeg ik te horen van dat vinkje. bij firewall heb ik alles uitgezet en nog steeds valt het internet uit :(.. iemand suggesties?
Kan met je meepraten. Vanmorgen (nu net dus) geen internet.
Ik heb denk wat de Ziggo monteur noemt de mazzel dat ik telkens een maandag ochtend product heb.
Dit keer had ik ook geen downloads aanstaan ik had alleen een pc aan laten staan die eigenlijk niks deed. 2 NASsen staan ook in standby maar doen ook niks. Heb sync opties al eerder uitgezet.

Iemand nog suggestie? Ziggo doet heb ik geleerd alleen aan modem wisselen en met een scope kijken maar ja de kabels het netwerk alles is goed verklaard en begin een beetje genoeg te krijgen van het modem wisselen.

@ Harmani . Klopt. Ze hebben je adresgegevens en daar doen ze volgens mee annuleren. Als je echt alles zeker wilt weten zul je Ziggo klantenservice moeten bellen. Laat het wel een paar dagen verwerken. Als je dus vrijdag besteld hebt dat je maandag a dinsdag belt hierover.

[ Voor 13% gewijzigd door Cave_Boy op 21-05-2011 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erpeet schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:55:
Ik heb de Sitecom WL-351, werkt perfect.
Mooie tip. Ik heb net een laptop voor mijn vrouw gekocht en had dus weer een netwerkje nodig dat 120mbit aankan en heb naar aanleiding van je post de WL-351 gehaald naar tevredenheid.

Quality-of-Service heb ik op de router uitgezet om zodoende hardware acceleratie te gebruiken. Bedraad haal ik prima de 120mbit, draadloos beneden (waar de modem staat) 57mbit, buiten en op de 1e en 2e verdieping haal ik 45mbit.

Prima ding voor simpel routergebruik. Als er spaargeld is voor een mooie NAS oplossing ga ik waarschijnlijk wel een router halen die daar beter mee overweg kan, maar voor nu is het een mooi ding en hij is wit (vereiste van mijn vrouw omdat hij in de woonkamer moet hangen :F )

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 09-10 06:58
Harmani schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 03:25:
  • Tijdens de besteldprocedure heb ik aangegeven dat Ziggo mijn huidige ISP mag opzeggen, maar ik heb verder geen gegevens over mijn huidige (Telfort) abbo kunnen invoeren. Klopt dit wel? Of komt dit in een later stadium aan bod?
Dit komt later. Je wordt namelijk telefonisch nagebeld (dat is pas de feitelijke bestelling) en bij mij moest ik alles herhalen omdat ze geen info meer had van mijn bestelling... :? Lekker was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Cave_Boy schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:04:
[...]

Modem zit op een APC UPS. zodat we ook telefonie blijven behouden bij stroomuitval.
Ik vraag me alleen af of dat wel gaat werken. De wijkkasten van Ziggo hebben namelijk geen UPS dus vallen uit bij stroomuitval in je wijk dus dan blijft je modem werken maar krijg alsnog geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Lucas1988 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:11:
oh ja dat is vervelend net als het gebruiken van geen leestekens bij je posts want dat leest zo onhandig weg tevens geen idee waar je het. over hebt maar random. puntjes plaatsen bij posts is. pretty cool. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04 12:20
zeg dan niks .. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind zijn post wel wat hebben. Het is namelijk totaal niet duidelijk wat je probleem is.
Welk gezeur?
Welke vinkje?
Wat valt eruit?; wat gebeurt er dan... wat geeft je pc aan, welke lampjes branden er op je modem. Hoe zit het met de signaalwaarden, etc. etc.

Je wilt blijkbaar geen hulp, want je geeft geen informatie.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 21-05-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
jongetje schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:11:
[...]

Ik vraag me alleen af of dat wel gaat werken. De wijkkasten van Ziggo hebben namelijk geen UPS dus vallen uit bij stroomuitval in je wijk dus dan blijft je modem werken maar krijg alsnog geen verbinding.
Geen idee zover is het nog nooit gekomen eigenlijk hier.

Vanmiddag was het weer zover. Kwam thuis en weer geen internet. Begint echt op een bevriezing te lijken.
Alle lampjes branden keurig alleen de LAN 1 (waar alles op zit bekabeld) blijft ook branden en knippert niet meer. Stekker eruit en weer erin en het is opgelost (voor even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
vandaag een knipperlicht verbinding in z-limburg,meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
thefxr schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:20:
vandaag een knipperlicht verbinding in z-limburg,meer mensen hier last van?
In Deventer ook, internet valt hier sinds gisteravond regelmatig een poosje uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 12:58
Ik heb vandaag de Ubee wifi modem router aangesloten en ik moet zeggen ik ben erg tevreden. Na alles weer werkend te hebben bleek mijn snelheid inderdaad verhoogt naar 40/4mbit :).

Ook de settings en mogelijkheden zijn uitgebreider dan ik had verwacht. Er zit zelfs een tab VPN in waarmee je VPN tunnels kan maken.

Weet iemand of je hiermee van buiten vanaf je laptop ergens ter wereld een VPN verbinding kan opbouwen met deze router waardoor je veilig op je eigen netwerk terecht kan komen?

Ik zie IPsec en L2tpV3. De eerste lijkt me meer een mogelijkheid om een VPN met een andere router op te bouwen. Is dit ook van buiten te connecten met een PC, bv met een softwareprogramma?

L2tpV3 heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord en google verteld me dat het een layer 2tunneling protocol is.

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 07-10 16:34
job schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:40:
Ik vind zijn post wel wat hebben. Het is namelijk totaal niet duidelijk wat je probleem is.
Welke vinkje?
Vermoed dat hij het over 'mijn' vinkje heeft
frickY schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Harmani schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 03:25:
  • Ik kijk al digitaal TV via Ziggo, ik neem aan dat ik mijn huidige smartcard en ontvanger kan blijven gebruiken voor een tweede toestel?
Als het goed is krijg je een mailtje met een link maar de opzeghulp of iets met soortgelijke naam. Daar moet je de gegevens invullen. Waarom dat niet gelijk kan is me een raadsel.
Overigens zijn niet alle providers op te zeggen met deze service. Tweakdsl staat er bv niet bij.
Het moet wel binnen 1 week ingevuld worden, anders vervalt de mogelijkheid.

Er kunnen 3 smartcards per adres gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 29-09 13:33
Dank voor de verduidelijking!

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicket
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 07:14
Ik ben heel tevreden over Ziggo op een ding na. Ik weet niet of het aan iets anders ligt, maar het lijkt er bij mij erop dat het uploadverkeer van torrents wordt geblokkeerd als ik protocolversleuting in uTorrent niet inschakel. Zonder versleuteling haalt hij namelijk nooit 1 kb/s, terwijl met versleuteling die oploopt tot tientallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mekkieboek schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 23:45:
[...]

Dat valt enigszins tegen eigenlijk, mijn modem en router samen verbruiken niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicket schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:41:
Ik ben heel tevreden over Ziggo op een ding na. Ik weet niet of het aan iets anders ligt, maar het lijkt er bij mij erop dat het uploadverkeer van torrents wordt geblokkeerd als ik protocolversleuting in uTorrent niet inschakel. Zonder versleuteling haalt hij namelijk nooit 1 kb/s, terwijl met versleuteling die oploopt tot tientallen.
Ook Ziggo zal wel 'deep packet inspection' uitvoeren om bepaalde verkeersstromen te 'analyseren' en vervolgens te 'discrimineren' . Met versleuteling aan blijft dit blijkbaar onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Wicket schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:41:
daar heb ik geen last van,waarschijnlijk is het een instelling in qtorrent, misschien moet je je actieve tors verhogen ofzo?
wel heb ik zelf sinds gisteren last van packetloss.

[ Voor 4% gewijzigd door thefxr op 22-05-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
hjs schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:48:
Dat valt enigszins tegen eigenlijk, mijn modem en router samen verbruiken niet veel meer.
Mijn ADSL wifi/modem/router (fritz) gebruikte met 6.8 Watt zo'n 5 Watt minder. Het kan beter zou je zeggen. En ze staan 24 / 7 / 365 aan dus het is niet verwaarloosbaar.
offtopic:
Maar aan de andere kant, gisteren ben ik in de buurt wezen fietsen ipv de heuvels achter Nijmegen. Dat heeft 12 liter benzine uitgespaard. Dat staat gelijk aan 12 x ~ 30 MJ. Een gemiddelde electriciteitscentrale heeft een rendement van ~55%. Dat resulteert in een besparing van ongeveer (12 x 30.000.000 x 0.55=) 198000000 Joule.
Dat komt overeen met 6 WattJaar. Gewoon door één keer de auto te laten staan.

[ Voor 4% gewijzigd door mekkieboek op 22-05-2011 14:01 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:58:

Er kunnen 3 smartcards per adres gebruikt worden.
Dit aantal staat op de site als maximum, maar het echte aantal is 5. Voor de laatste 2 moet je de activatie door iemand van de helpdesk laten doen. Via de site kan je zelf 3 activaties doen, maar je kan er dus 5 in totaal activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer irritant
De modems van Ziggo en UPC kijken naar het mac adres op de netwerk kaart van de pc. Misschien dat je via Mac adres spoofing de modem kan foppen door het zelfde macadres te gebruiken. Vraag mij alleen af of hij helemaal niet naar het ipadres kijkt, dhcp zou ik uitzetten en vaste ip adressen gebruiken voor het lan subnet 192.168.x.x
2de optie is om de 2de pc aan de eerste te verbinden en internet connect on sharing te gebruiken. Dan heb je wel een extra netwerk kaart nodig en een cross cable. Een cross cable maak je zelf door van een kabel aan 1 kant de connector af te knippen op de nieuwe connector zet je de aders in omgekeerde volgorde terug. Je moet wel een dj-45 connector en een connector krimp tang hebben natuurlijk.
De eerste pc moet dan wel aan staan om met de tweede pc de internet connectie te delen.
Hopelijk heb je wat aan deze info, anders lees ik de flame's wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:37:
[...]

Ik ook... Mijn ouders en een paar vrienden, allemaal uit hetzelfde dorp, hebben ook AIE+ en afgelopen weken hebben ze allemaal een nieuwe modem gekregen (niet de wireless). Maar ik heb nog steeds de oude motorola...

Zit er enige logica achter wie als eerste in aanmerking komen voor het nieuwe modem? Volgens mij niet...
Logistieke reden, het gaat om heel veel modems die gespreid worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
mekkieboek schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 23:45:
[...]

Moet je nagaan. De oude Ubee-modem verbruikt dat ook. Ik heb naast de oude Ubee-modem nog een Draytek 2130n router hangen, verbruikt ook ongeveer 10 watt. 20 watt versus 10 watt. Ik zou bijna Ziggo gaan bellen of zo'n Ubee-modem ook tegen betaling te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhindrik schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:42:
De router (ubee modem) staat nu midden in de woonkamer omdat daar de AOP zit. Bij het pakket dat Ziggo levert zit een coax kabeltje met F-connectors er op van ongeveer één meter.

Ik heb al kabels getrokken vanuit het AOP naar de meterkast omdat ik daar een NAS wil zetten en de netwerkkabels liggen daar ook al.
Dus ik dacht laat ik op mijn coax kabel die ik getrokken heb een F-connectors opzetten, maar ik lees dat het niet zo goed schijnt te zijn als je een te lange kabel trekt van de AOP naar de router.

Iets met signaal verlies, dat je internet het spontaan niet meer doet, ik zelf heb een kabel van vijf meter liggen van de AOP naar de meterkast.

Hoe zit dit in de praktijk? Kan ik daadwerkelijk gewoon F-connectors op de kabel zetten?
Probeer het gewoon, werkt het niet dan zet de hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:28:
[...]

De modems van Ziggo en UPC kijken naar het mac adres op de netwerk kaart van de pc. Misschien dat je via Mac adres spoofing de modem kan foppen door het zelfde macadres te gebruiken.
Dat gaat natuurlijk nooit van z'n leven werken. Ju kunt geen twee dezelfde MAC adressen op dezelfde link hebben.
2de optie is om de 2de pc aan de eerste te verbinden en internet connect on sharing te gebruiken.
Dat kan, maar veel eenvoudiger is om er gewoon een routertje tussen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

mindwarper schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:19:
als ik zo op ziggo-gebruikers forum lees, word ik misschien een beetje mistroostig...
en deze post daar is ook wel relevant
bij wat meer downloadverkeer (lees nieuwsgroepen e.d.), kan het "normale" inet-traffic tot een near stop komen...
wil ik niet...

daar het modem/router van Ubee geen QoS heeft... :(
Dan denk ik dat ik eens moet gaan kijken naar een router toch erachter en Ube WiFi modem in bridge mode te laten zetten...
Ik heb een "oude" Ubee met daarachter een D-Link DIR-855 met QoS uitgeschakeld. Als ik fullspeed aan het downen ben bij Giganews kan ik gewoon normaal surfen. Weet echt niet waar het verhaal vandaan komt dat dan het andere verkeer bijna tot stilstand komt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-10 21:34
hebben meer mensen de laatste paar dagen lagere ping tijden voornamelijk met pingtest.net servers in Nederland en de EU?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan op netwerkgebied is het inzetten van mijn thuisserver als router. Twee interfaces, 1 WAN en 1 LAN en op de LAN-poort heb ik mijn voormalige router, de DIR-655, aangesloten en die puur als AP/switch laten functioneren. Sindsdien heb ik NOOIT meer problemen met een router die ermee ophoudt als ik teveel connecties maak of als ik met 100Mbit full duplex up en down aan het down- en uploaden ben en ik ook nog fatsoenlijk wil kunnen internetten.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
GioStyle schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:32:
[...]

Moet je nagaan. De oude Ubee-modem verbruikt dat ook. Ik heb naast de oude Ubee-modem nog een Draytek 2130n router hangen, verbruikt ook ongeveer 10 watt. 20 watt versus 10 watt. Ik zou bijna Ziggo gaan bellen of zo'n Ubee-modem ook tegen betaling te verkrijgen is.
Toevallig mijn Draytek 2130N naast me staan (onaangesloten) en op de adabter staat 18W. Natuurlijk zal hij niet dit ten volle benutten maar energiebeheer zit er ook niet in op de cpu volgens mij. Wel op de LAN en WAN poortjes en je kan het uitzend signaal via WIFI wat beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 09-10 06:58
Cave_Boy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:38:
Ziggo monteur is geweest en heeft mijn binnenkomst punt vervangen en heb nu een Ubee wifi modem router. Draytek is er nu even tussenuit. Wordt denk maar tijdje een extra accesspoint Ubee heeft niet echt veel bereik namelijk. Jammer is dat er ook geen antenne op aangesloten kan worden.
Dit klopt, het bereik valt tegen. Heb je een groot huis of veel beton, dan heb je aan de randen slecht signaal. Ik heb nu een gevalletje slecht signaal opgelost door het bijplaatsen van de oude Linksys WRT54G als accesspoint (zelfde SSID + wachtwoord, ander kanaal, werkt). Nu het is signaal 10 dBm beter, heb de Linksys wel op een iets betere plaats in de meterkast kunnen zetten.
De Ziggo monteurs plaatsen de modems in de meterkast, dit is niet goed voor het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
mekkieboek schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:47:
[...]
Mijn ADSL wifi/modem/router (fritz) gebruikte met 6.8 Watt zo'n 5 Watt minder. Het kan beter zou je zeggen. En ze staan 24 / 7 / 365 aan dus het is niet verwaarloosbaar.
Tja, 5 Watt op jaarbasis = 0,005 x 24 x 365 x 0,23 = 10 Euro ofwel 83 cent per maand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 09-10 21:31
Kan je probleemloos bij Ziggo je Alles in 1 pakekt up- of downgraden? Ik ben van plan het Alles in 1 plus pakket te nemen, maar wil misschien (als de snelheid nutteloos is), downgraden naar basis. Is dit probleemloos mogelijk (zonder extra kosten oid)? Ik kan het niet vinden op hun site (vind het een best onoverzichtelijke site).

[ Voor 13% gewijzigd door Perzikvrucht op 22-05-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Arnout schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:11:
[...]

Dit klopt, het bereik valt tegen. Heb je een groot huis of veel beton, dan heb je aan de randen slecht signaal. Ik heb nu een gevalletje slecht signaal opgelost door het bijplaatsen van de oude Linksys WRT54G als accesspoint (zelfde SSID + wachtwoord, ander kanaal, werkt). Nu het is signaal 10 dBm beter, heb de Linksys wel op een iets betere plaats in de meterkast kunnen zetten.
De Ziggo monteurs plaatsen de modems in de meterkast, dit is niet goed voor het bereik.
Heb nu ook mijn Draytek 2130N met 14dB antenne's op de 1e verdieping aangesloten. Dient alleen als doorgeefluik. Bereik is stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 12:57
barzi schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:37:
Is dit probleemloos mogelijk (zonder extra kosten oid)? Ik kan het niet vinden op hun site (vind het een best onoverzichtelijke site).
Ja dit is mogelijk, ik had al geruime tijd een Alles-in-1 Plus abonnement, en daarbij ook Digitaal Totaal en HDTV.
Ik kijk echter de laatste jaren bijna geen tv meer en heb nog een heleboel tv series op mijn harde schijf staan, dus wilde ik gaan bezuinigen.
Ben nu terug gegaan naar enkel Analoge/Digitale tv en Internet Z1.
Kon dit enkel telefonisch regelen, maar was kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je probleemloos bij Ziggo je Alles in 1 pakekt up- of downgraden? Ik ben van plan het Alles in 1 plus pakket te nemen, maar wil misschien (als de snelheid nutteloos is), downgraden naar basis. Is dit probleemloos mogelijk (zonder extra kosten oid)? Ik kan het niet vinden op hun site (vind het een best onoverzichtelijke site).
https://www.ziggo.nl/#pro...rnet/veelgestelde-vragen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:09

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Je kan iedere maand kosteloos je pakket up en/of downgraden.
Al gaat upgraden vaak binnen een dag en downgraden altijd per de eerste van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:20
4 Juni komt de monteur langs, dan ben ik eindelijk van KPN af. Wat een drama was dat en daar betaalde je dan 50 euro voor in de maand. Had je alleen maar internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 13:49
Hmmm ik haal maar 2,2mb terwijl mijn modem een goede verbinding lijkt te hebben(?):

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 244000000 Hz -7.3 dBmV 40.8 dBmV
2 Locked QAM256 228000000 Hz -7.7 dBmV 40.3 dBmV
3 Locked QAM256 236000000 Hz -7.4 dBmV 40.8 dBmV
4 Locked QAM256 252000000 Hz -6.9 dBmV 41.0 dBmV
5 Locked QAM256 260000000 Hz -4.7 dBmV 41.6 dBmV
6 Locked QAM256 268000000 Hz -4.5 dBmV 41.7 dBmV
7 Locked QAM256 276000000 Hz -4.5 dBmV 41.7 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz -4.4 dBmV 41.9 dBmV

Of is het dan toch het wireless zelf wat niet helemaal lekker gaat? Hmmm ik zal ziggo maar eens (gratis) gaan bellen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
chaoscontrol schreef op maandag 23 mei 2011 @ 01:23:
Hmmm ik haal maar 2,2mb terwijl mijn modem een goede verbinding lijkt te hebben(?):

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 244000000 Hz -7.3 dBmV 40.8 dBmV
2 Locked QAM256 228000000 Hz -7.7 dBmV 40.3 dBmV
3 Locked QAM256 236000000 Hz -7.4 dBmV 40.8 dBmV
4 Locked QAM256 252000000 Hz -6.9 dBmV 41.0 dBmV
5 Locked QAM256 260000000 Hz -4.7 dBmV 41.6 dBmV
6 Locked QAM256 268000000 Hz -4.5 dBmV 41.7 dBmV
7 Locked QAM256 276000000 Hz -4.5 dBmV 41.7 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz -4.4 dBmV 41.9 dBmV

Of is het dan toch het wireless zelf wat niet helemaal lekker gaat? Hmmm ik zal ziggo maar eens (gratis) gaan bellen.
Wireless valt natuurlijk te testen door een pc rechtstreeks via LAN aan te sluiten op je modem.
Haal je dan wel de bij je abbo behoorende snelheid weet je dat jij het probleem mogelijk in je router kan zoek.

met je modem waardes is niets mis....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Volkert schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:25:
[...]

Tja, 5 Watt op jaarbasis = 0,005 x 24 x 365 x 0,23 = 10 Euro ofwel 83 cent per maand ...
Niet alles is een geldkwestie. Daarom vond ik mijn vergelijking met een autorit een betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:56
Ik heb sinds kort de nieuwe ubee modem en daar bij alle gemakken van een niet aparte router.
Maar op een of andere manier krijg ik de max rate niet hoger dan 144 Mbps zoals dit plaatje van inssid laat zien:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/33u5v2r.jpg

Ik ben de ziggo2eb18 in het overzicht. Zelf heb ik het kanaal naar 3 gezet, maar op een of andere manier wil de snelheid niet hoger. Tevens ondervind ik veel lag bij het spelen van BC2, waarschijnlijk door packet loss.

Instelling voor de wifi zijn bij mij.
  • Output Power 100%
  • 802.11 Band 2.4 GHz
  • 802.11 n-mode auto
  • Bandwidth 40 MHz
  • Sideband for Control Channel (40 Mhz only) lower
  • Control Channel Current : 3
  • Regulatory Mode off
  • Pre-Network Radar Check 60
  • In-Network Radar Check 60
  • TPC Mitigation (db) off
  • OBSS Coexistence enabled
DHCP server staat aan.

Wlan kaartje die ik gebruik is deze: pricewatch: Sitecom WL-181 XR Wireless PCI Card 300N-XR
Wat doe ik verkeerd hier?

[ Voor 9% gewijzigd door mhindrik op 23-05-2011 13:12 ]

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:12
Werd net gebeld door Ziggo, ik was een van de gedupeerden die de kampioenswedstrijd niet via Ziggo heeft kunnen zien. Omdat ik div. malen gebeld had met mijn mobiele telefoon. Krijg ik nu het bedrag wat ik aan servicenummers gebeld heb op mijn gsm in mindering gebracht op de eerst volgende factuur.

Heel erg netjes van Ziggo, dus hulde omdat het zo ook kan _/-\o_

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik ga Ziggo Alles in één Extra nemen volgende maand nadat ik ben verhuisd, maar ik had wat vragen mbt het modem die Ziggo niet kon beantwoorden voor me.

Het nieuwe modem dat je er bij krijgt, heeft dat 4 Gigabit ethernet poorten?
Haal ik de zelfde wifi snelheden met de ingebouwde wifi module als met mijn Sitecom WL-351?
Kan ik in de configuratie van het modem de doorvoersnelheid van het interne netwerk limiteren en dit limit alleen voor specifieke MAC adressen opheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 21:17
Volkert schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:25:
[...]Tja, 5 Watt op jaarbasis = 0,005 x 24 x 365 x 0,23 = 10 Euro ofwel 83 cent per maand ...
Ik stel het altijd wat eenvoudiger.... Een apparaat dat dag en nacht aan staat, kost je ruim 1,50 euro per Watt per jaar.

Een router die 10 Watt verbruikt kost je dus ruim 15 euro per jaar, oplopend naar zo'n 20 euro indien je geen scherp elektriciteitstarief hebt en aflopend naar 10 euro als je een piek/dalurenmeter hebt...

Een elektrische wekker die 3 Watt verbruikt kost je dus ruim 4,50 euro per jaar, oplopend naar zo'n 6 euro indien je geen scherp elektriciteitstarief hebt en aflopend naar 3 euro als je een piek/dalurenmeter hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rowicom schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:09:
[...]

Ik stel het altijd wat eenvoudiger.... Een apparaat dat dag en nacht aan staat, kost je ruim 1,50 euro per Watt per jaar.
Misschien zouden we dat moeten doorberekenen naar de provider ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
FreshMaker schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:41:
[...]

Misschien zouden we dat moeten doorberekenen naar de provider ....
Tja, en waar denk je dat die dat geld weer vandaan gaat halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 14:05

rally

Deyterra Consultancy

Precies... End dan gaat er waarschijnlijk nog een winstopslag overheen ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Een kabelmodem/router kan je gewoon het beste dag en nacht aan laten staan. Ziggo voert rond 1 uur snachts vaak onderhoud uit aan het netwerk. Hierdoor kunnen modemprofielen komen te vervallen. Wanneer je modem/router op dat moment niet aan staat kan hij dus geen nieuw profiel binnen halen. Je zou daardoor langer offline kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Sinds dit weekend ben ik voorzien van een Alles-in-1-Plus (40/4Mb) pakket. Kom van Telfort ADSL dus ben er behoorlijk op vooruit gegaan.

Kom echter wel direct tot de constatering dat m'n netwerk bestaande uit 3x Sweex 85 Mbps Powerline adapters vervangen mag worden.. Haal bedraad met de Sweexjes max 19 Mb met speedtest en download met zo'n 2200 Kb/s van nieuwsgroepen. Direct op het modem aangesloten EN met wireless haal ik makkelijk 39 Mb met de speedtest en 4700 Kb/s met nieuwsgroepen, wat een verschil.. 8)7
Tevens een test gedaan door wireless met mn laptop een verdieping hoger direct naast de vaste pc te testen en hier ook max 4700 Kb/s. Ga maar eens overwegen om m'n vaste pc van een goede draadloze netwerkkaart te voorzien ipv een hele nieuwe set homeplugs.

Verder hulde voor Ziggo want de snelheidsbelofte wordt vooralsnog, mits goed aangesloten, goed waargemaakt! (Regio Utrecht/De Meern). Verder wel wat HDMI handshake probleempjes met een Sharp Aquos TV en de Cisco PVR, maar schijn hier niet de enige mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DeLyon schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:44:
Verder wel wat HDMI handshake probleempjes met een Sharp Aquos TV en de Cisco PVR, maar schijn hier niet de enige mee te zijn.
Op het www.Ziggo-gebruikers.nl forum loopt een hele discussie over de Cisco 8485 PVR en de handshake problemen. Er is een nieuwe firmware in ontwikkeling die verschillende fouten, waar onder de handshake problemen moet oplossen.

Veel Philips TV eigenaren kunnen alleen via scart kijken wanneer ze de Cisco gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
DeLyon schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:44:
Sinds dit weekend ben ik voorzien van een Alles-in-1-Plus (40/4Mb) pakket.
....
en 4700 Kb/s met nieuwsgroepen, wat een verschil.. 8)7
....
Verder hulde voor Ziggo want de snelheidsbelofte wordt vooralsnog, mits goed aangesloten, goed waargemaakt! (Regio Utrecht/De Meern).
Dan snap ik het niet :? Hier ook regio Utrecht en Ai1 Plus maar usenet gaat zwaar beroerd. Telkens een korte burst van 1 seconde op snelheid en dan een hele tijd niets (0 kb/sec). Vreemd genoeg gaat het ophalen van de headers wel ononderbroken.

Of zit je bij een 3th party usenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
mekkieboek schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:04:
[...]

Dan snap ik het niet :? Hier ook regio Utrecht en Ai1 Plus maar usenet gaat zwaar beroerd. Telkens een korte burst van 1 seconde op snelheid en dan een hele tijd niets (0 kb/sec). Vreemd genoeg gaat het ophalen van de headers wel ononderbroken.

Of zit je bij een 3th party usenet?
Jep, zit bij Eweka. Geen last van bursts/haperingen/oid.. Heb de newsserver van Ziggo nog niet eens geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16
mhindrik schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:11:
KNIP!

Wlan kaartje die ik gebruik is deze: pricewatch: Sitecom WL-181 XR Wireless PCI Card 300N-XR
Wat doe ik verkeerd hier?
Staat je beveiliging op WPA2-AES? Ik haal makkelijk hogere snelheden met de nieuwe ubee wireless modem.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Rainesh schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:31:
[...]

Staat je beveiliging op WPA2-AES? Ik haal makkelijk hogere snelheden met de nieuwe ubee wireless modem.
Staat op WPA2-AES/TKIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
WPA2-AES is goed, wat voor type en merk WIFI netwerk kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 22:38
Ik heb een tijdje terug AiE Plus pakket besteld aangezien ik digitale tv wou. Vrij kort daarna werd ik gebeld door Ziggo dat ik al een collectieve kabel aansluiting had (studenten flat) en dus alleen een smartcard en CI+ module hoefde te hebben. Ik hoefde geen telefonie dus ik heb nu alleen de Z2 Internet genomen. Vond het erg netjes van Ziggo dat ze me daar over belde zodat ik niet 20 euro meer in de maand hoefde te betalen! Top!

Ik kwam al van een Z2 internet abonnement maar aangezien dat abonnement op iemand anders naam stond en was geregistreerd was op het adres van de buurman heb ik dus een nieuw Z2 Internet genomen op mijn naam en adres. Ik heb een brief ontvangen met wat gegevens en het abonnement gaat morgen (25 mei) in. Maar ik heb nog geen modem (ubee zal ik krijgen) ontvangen.. Weet iemand toevallig of je kan zien of deze al is opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
artie16 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:14:
Ik heb een tijdje terug AiE Plus pakket besteld aangezien ik digitale tv wou. Vrij kort daarna werd ik gebeld door Ziggo dat ik al een collectieve kabel aansluiting had (studenten flat) en dus alleen een smartcard en CI+ module hoefde te hebben. Ik hoefde geen telefonie dus ik heb nu alleen de Z2 Internet genomen. Vond het erg netjes van Ziggo dat ze me daar over belde zodat ik niet 20 euro meer in de maand hoefde te betalen! Top!

Ik kwam al van een Z2 internet abonnement maar aangezien dat abonnement op iemand anders naam stond en was geregistreerd was op het adres van de buurman heb ik dus een nieuw Z2 Internet genomen op mijn naam en adres. Ik heb een brief ontvangen met wat gegevens en het abonnement gaat morgen (25 mei) in. Maar ik heb nog geen modem (ubee zal ik krijgen) ontvangen.. Weet iemand toevallig of je kan zien of deze al is opgestuurd?
Nee, dit kan je als klant nergens zien (bijvoorbeeld in mijn.ziggo) je kan het beste even contact met de helpdesk op nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 22:38
Bullet NL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:21:
[...]

Nee, dit kan je als klant nergens zien (bijvoorbeeld in mijn.ziggo) je kan het beste even contact met de helpdesk op nemen.
Ok bedankt voor de info! Ik ben nu nog van huis dus het kan zijn dat ze het modem vandaag bezorgen! Eind datum van het vorige abonnement is 11 juni dus dan kan ik daar nog altijd op teren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Bullet NL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:23:
[...]

WPA2-AES is goed, wat voor type en merk WIFI netwerk kaart heb je?
Deze dus: Sitecom WL-181 XR Wireless PCI Card 300N-XR of zie anders mijn post van gisteren waar in ik het hele probleem omschrijf.
Overigens heb ik nu wel het stotteren in een FPS game opgelost door mijn kanalen te wisselen en een programmaatje te gebruiken dat Vista anti lag heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mhindrik schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:27:
[...]

Deze dus: Sitecom WL-181 XR Wireless PCI Card 300N-XR of zie anders mijn post van gisteren waar in ik het hele probleem omschrijf.
Overigens heb ik nu wel het stotteren in een FPS game opgelost door mijn kanalen te wisselen en een programmaatje te gebruiken dat Vista anti lag heet.
Het kan heel goed dat je router last heeft van andere routers die op de zelfde (of dicht bij) kanalen uitzend bij jou in de buurt. Ze zitten elkaar op dat moment dus dwars, wat latency of snelheids problemen kan geben

Vista anti-lag? Los van de naam, wat doet deze tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Het was mij nog niet opgevallen dat Internet Z2 tegenwoordig ook op 30/3 mbit zit. Ik heb hier nog een docsis 2.0 Motorola SB5101E staan, welke blijft steken op 15/2.5 mbit. Even de Ziggo gebeld of het ook mogelijk is mij meteen een docsis 3.0 modem op te sturen. Dit blijkt niet mogelijk mits ik verander van abonnement (Alles-in-1, nvm). Er werd verteld dat de uitrol van nieuwe modems 5 mei is begonnen en dit kan duren tot en met september.

Toevallig mensen die al wèl een nieuw modem hebben mogen ontvangen? Het schijnt regio gebonden verstuurd te worden, maar de mederwerker kon me niet vertellen wanneer Groningen aan de beurt is.

En het nieuwe modem wat ik tussen mei en september zal ontvangen is het nieuwe alles in 1 modem? Hopen dat ik deze in bridge kan zetten.

Edit:
Bullet NL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:10:
[...]
Vista anti-lag? Los van de naam, wat doet deze tool?
Ik meen dat Vista om de 30 sec / 1 min de verbinding kortstondig dropped om te zoeken naar beschikbare wifi AP's in de buurt. Deze tool zorgt ervoor dat dit niet of anders gebeurd. Waardoor je geen periodieke lagspikes zult hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Ste7en op 24-05-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Ste7en schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:26:
[...]

Ik meen dat Vista om de 30 sec / 1 min de verbinding kortstondig dropped om te zoeken naar beschikbare wifi AP's in de buurt. Deze tool zorgt ervoor dat dit niet of anders gebeurd. Waardoor je geen periodieke lagspikes zult hebben.
Klopt als een bus, door die zoekpoging kreeg ik dus periodieke lag, deze tool (en er zijn er meer te vinden op het internet) houdt dit inderdaad tegen.

En wat de kanalen heb ik het ook opgelost, het is puur mij nu te doen dat de router niet op 300Mbit uitzend maar op maximaal 144Mbit, terwijl ik in de buurt drie andere heb die dit wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
Dus nu zend hij op 300Mbps? Het heeft namelijk te maken met nw wifi standaarden, good neighbour policy http://www.wi-fi.org/discover_and_learn.php die je wifi terugschakelt naar 144Mbps. We zijn nu de wnr3500Lv2 aan het testen, deze heeft hier ook veel ''last'' van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 13:49
Hmmm ik moest een pakketje ophalen bij het postkantoor van Ziggo, dus ik daarheen en krijg een installatie pakket in mijn handen geduwd! Terwijl hier vorige week een monteur was die alles bij had!

Wat ik vreemder vind is dat de monteur zogenaamd geen UTP kabel voor mij had want "de infrastructuur van het huis is je eigen verantwoordelijkheid". Terwijl ik nu in de doos een 20 meter kabel erbij krijg. Oftewel die doos gaat niet terug maar is mijn reserve modem. Handig voor als de bliksem ooit inslaat ofzo.

Tevens lag mijn snelheids probleem aan het WiFi want hoewel ik over wifi maar 2~MB/s haal is het over kabel gewoon 4,6MB :) Maar ach, nu heb ik tenminste ook een kabel voor mijn main-pc! :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
wvkreg schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:19:
Dus nu zend hij op 300Mbps? Het heeft namelijk te maken met nw wifi standaarden, good neighbour policy http://www.wi-fi.org/discover_and_learn.php die je wifi terugschakelt naar 144Mbps. We zijn nu de wnr3500Lv2 aan het testen, deze heeft hier ook veel ''last'' van.
Nee de router blijft op 144 Mbps steken, ik bedoelde te zeggen dat er routers zijn in mijn omgeving die namelijk wel op 300Mbps uitzenden. Het programma INSSIDer heeft dit getoond (zover ik dit dan kan vertrouwen). Maar ik heb de snelheid niet echt nodig ik vind het alleen vreemd dat de router op een lagere snelheid uitzendt. Ik haal met mijn wlan kaart 130 Mbps dus snelheid heb ik nog genoeg over. Maar als de router automatisch terug schakelt zou ik dit dus ook uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

Weet er iemand of ziggo de kpn lijn kan onderbreken en zo je telefoon in de muur kan pluggen en via ziggo kan bellen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

racoon schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:56:
Weet er iemand of ziggo de kpn lijn kan onderbreken en zo je telefoon in de muur kan pluggen en via ziggo kan bellen?
telefoon sluit je aan op het modem, dus nee niet in die stekker in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

hjs schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:01:
[...]

telefoon sluit je aan op het modem, dus nee niet in die stekker in de muur.
Vreemd mensen bij mij in de wijk hebben hem in de muur zitten en modem in de meterkast.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Laatst online: 29-05-2024
racoon schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:03:
[...]

Vreemd mensen bij mij in de wijk hebben hem in de muur zitten en modem in de meterkast.
Je kunt wel gewoon een snoer van de meterkast (waar het modem staat) een telefoon lijn van het modem naar de WCD in de woonkamer trekken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58
Of je demonteert in de meterkast de kabel die vanaf je WCD in de meterkast uitkomt, knijpt er een RJ-11 stekkertje aan en steekt hem in je modem. Kan je gewoon je oude WCD blijven gebruiken zonder nieuwe lijnen te trekken...

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 25-05-2011 14:32 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 09-10 16:47
mhindrik schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:28:
[...]

Nee de router blijft op 144 Mbps steken, ik bedoelde te zeggen dat er routers zijn in mijn omgeving die namelijk wel op 300Mbps uitzenden. Het programma INSSIDer heeft dit getoond (zover ik dit dan kan vertrouwen). Maar ik heb de snelheid niet echt nodig ik vind het alleen vreemd dat de router op een lagere snelheid uitzendt. Ik haal met mijn wlan kaart 130 Mbps dus snelheid heb ik nog genoeg over. Maar als de router automatisch terug schakelt zou ik dit dus ook uit kunnen zetten.
Verschillende netwerken bij jou in de buurt gebruiken extra brede kanalen voor wifi waarmee ze effectief jouw signaal wegdrukken. Helaas weinig aan te doen anders dan een goed gesprek of naar een wifinetwerk met dual-band over te stappen, de 5GHz band is niet zo druk bezet.

specs

Pagina: 1 ... 119 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!