Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
Exorcist schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:55:
[...]

Nogmaals : 8 Mbit/sec! Is dus rond de 1 MB/sec, klopt dus precies.
ahh oke kleine misvatting van mij.
en als ik een betaalde server zou nemen gaat dit dan sneller of blijft dit hetzelfde?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

the squaler1 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:56:
[...]

ahh oke kleine misvatting van mij.
en als ik een betaalde server zou nemen gaat dit dan sneller of blijft dit hetzelfde?
Eweka bijv. gaat tot 40/50 Mbit sec, dus dat dekt de Plus abonnementen wel. Voor de Extra kun je wellicht Supernews overwegen. Ongeveer even duur, maar meer retentie en dekt de 120 Mbit/sec ruimschoots. Ik haal iig vaak genoeg de 14 MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
oke bedankt voor de infomartie

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:28

TFHfony

Professional Weirdo

Exorcist schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:58:
[...]

Eweka bijv. gaat tot 40/50 Mbit sec, dus dat dekt de Plus abonnementen wel. Voor de Extra kun je wellicht Supernews overwegen. Ongeveer even duur, maar meer retentie en dekt de 120 Mbit/sec ruimschoots. Ik haal iig vaak genoeg de 14 MB/sec.
Eweka biedt tegenwoodig 1000 dagen retentie, dus... hoger dan de 800 van Supernews.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TFHfony schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:03:
[...]

Eweka biedt tegenwoodig 1000 dagen retentie, dus... hoger dan de 800 van Supernews.
Ok, dan rest alleen de snelheid nog die achterblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 17:56
Exorcist schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:06:
[...]

Ok, dan rest alleen de snelheid nog die achterblijft?
Als je over 2 weken besteld bij Eweka dan zal het niet veel schelen.
Iedereen heeft net een mail gehad dat die ook 100Mb/s levert vanaf 1 juni :) (EN 1000 dagen retentie)

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 16-05-2011 21:10 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nog steeds geen 120 dus? Zou een hoop Ziggo gebruikers schelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

G.Scholtens schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:00:
[...]

Voor telefonie hoef je ook verder niks in te stellen. Het modem haalt alle telefooninstellingen automatisch op. Het enige wat je moet doen is het toestel aansluiten op het modem (mits dit niet door de monteur gedaan is). Telefonie gaat in principe binnen 24 uur werken. Dit staat ook netjes in de brief die je thuis gestuurd hebt gekregen.
Vind het nog steeds jammer dat je niet ook voip instellingen hebt om evt. alternatieve voip aanbieders te gebruiken, maar goed Ziggo maar gaan bellen ehm chatten dan hoe ende wanneer mijn telefoon het gaat doen.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:28
Ziggo monteur is geweest en heeft mijn binnenkomst punt vervangen en heb nu een Ubee wifi modem router. Draytek is er nu even tussenuit. Wordt denk maar tijdje een extra accesspoint Ubee heeft niet echt veel bereik namelijk. Jammer is dat er ook geen antenne op aangesloten kan worden.

Het was het modem dat zo raar deed. Blij dat dat opgelost is.

Net even modem beetje instellen voor eigen netwerk en moet zeggen het is best luxe kwa instellingen. Had niet verwacht dat ik zoveel instellingen mog doen op een modem / router van provider.

Er zit zelfs een VPN optie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:17
Cave_Boy: Net even modem beetje instellen voor eigen netwerk en moet zeggen het is best luxe kwa instellingen. Had niet verwacht dat ik zoveel instellingen mog doen op een modem / router van provider.Er zit zelfs een VPN optie op.
Kun jij voor mij eens kijken of er ook VLAN opties op zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door rowicom op 16-05-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
Er zitten geen VLAN opties ingebakken. Ik vermoed ook dat de gebruikte chipset voor de switch een low budget Realtek is welke dat niet ondersteund.

Het had wel mooi kunnen zijn; andere diensten per poort kunnen aanbieden.

[ Voor 20% gewijzigd door Uberprutser op 16-05-2011 22:22 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 16:23
the squaler1 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:02:
Nou een heel weekend met ziggo A1P kunnen spelen, en ben er zeer tevreden mee.

Alleen een vraag ik wou vandaag met nieuwsgroepen downloaden maar dit lukte niet.
Ik gebruik hier voor SaBnzbd 0.6.0

Server --> news.ziggo.nl
Inlog: Hoofd email en hoofd wachtwoord.
Server poort 119.

Hij start even en loop daarna helemaal terug naar 0 kbps.
Heb 4 lijnen geprobeerd 2 en 1 ook maar niks mocht baten.

Wie o Wie kan mijn hierin helpen
Ik kan je niet helpen maar wilde aangeven dat ik precies hetzelfde ervaar.
Ik heb sinds 27 april alles-in-1-extra. Speedtest.net en speedtest.ziggo.nl geven bijna altijd 122Mb down en 9,4Mb up aan. Volgens Ziggo zou ik 16Mb/s halen op de news servers maar in de praktijk heb ik alleen pieken van 6Mb. Downloadsnelheid is ontzettend varierend van seconde tot seconde en heel regelmatig helemaal niets voor 30 seconden.
De newsserver was juist een van de redenen om voor een extra abbo te gaan. Als ik nu toch een payserver abbo moet nemen ga ik denk ik ook terug naar een plus abbo.
Ik gebruik overigen NZBVortex op iMac.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurDent2002 op 17-05-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
ArthurDent2002 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:55:
[...]
De newsserver was juist een van de redenen om voor een extra abbo te gaan. Als ik nu toch een payserver abbo moet nemen ga ik denk ik ook terug naar een plus abbo.
Ik ga ook terug naar Plus. Met 40 Mbit/s kun je er qua films al echt niet tegen aan kijken.

En de nieuwsserver van Ziggo is inderdaad shit qua snelheid en de hoeveelheid groepen die ze hebben.

Lightningusenet voor 3 Euro per maand i.c.m. Plus is wat mij betreft "the way to go" op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 16:34
Pff, ik wil een AiE plus abo afsluiten, maar de eerste optie om een afspraak met een monteur te maken is op 4 juli. Is het normaal dat dit bijna 7 weken duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Er zit inderdaad geen VLAN optie op het modem.

Zijn er specifieke vragen over de lay-out of iets van het modem. Ik kan wel screens maken vanavond maar moet niet nutteloos zijn natuurlijk.

Het bereik vind ik zoals eerder gemeld wel wat tegenvallen. De reactie snelheid is wel vrij hoog. Ik had een Draytek 2130N als router en heb een internet radio en deze lijkt wel veel sneller te connecten en dus ook muziek af te spelen dan dat ik met de Draytek 2130N had. Dit terwijl het signaal op die plek echt wat minder is.

"Pff, ik wil een AiE plus abo afsluiten, maar de eerste optie om een afspraak met een monteur te maken is op 4 juli. Is het normaal dat dit bijna 7 weken duurt?"

Ik heb gister een installateur gekregen omdat mijn modem (weer) niet goed was. De installateur was eigenlijk ook verrast dat ik aanwees waar het huidige modem etc. stond.
Zelf had ik vrijdag rond 12 uur gebeld en de helpdesk kon me een installateur op zaterdag ochtend al laten komen maar toen kon ik zelf niet. Maandag in de avond was de volgende optie.

Installateur was ook verrast over deze snelheid. Ik klaag er dan ook niet over. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Cave_Boy op 17-05-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:29
Ziggo heeft de geavanceerde handleiding online staan, wellicht dat die al veel vragen beantwoord?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:41
Slurf1 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:25:
Pff, ik wil een AiE plus abo afsluiten, maar de eerste optie om een afspraak met een monteur te maken is op 4 juli. Is het normaal dat dit bijna 7 weken duurt?
Dat is wel erg lang, je kunt het natuurlijk ook zelf aansluiten... Zo ingewikkeld is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Brief van Ziggo met de zenders die hier uit het pakket gaan: BBC2, ZDF, WDR, CNN en BravaNL.
Dit was eerder nog niet bekend voor de regio 7512/Enschede.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb vandaag de nieuwe modem ontvangen van Ziggo, dat Ubee geval. Maar dat is dus ook gelijk een router, nu had ik toen we net Ziggo kregen 2 jaar geleden zelf een router erbij gekocht WRTN320 van Linksys. Maar is die nu overbodig geworden? Ik neem aan dat de Linksys router wel betere instellingen heeft dan de Ubee modem. Ik heb hem voor als nog gewoon via de router lopen, en op draadloos gebied kan ik aan beide verbinden waar er amper snelheidsverschil tussen is. De Linksys heeft zelfs 24mbit en de Ubee 21mbit op draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Zo, ben echt benieuwd welke HD zenders er in Juni bij het standaard pakket bij komen..

Zal wel RTL en SBS enzo zijn, maar die staan nu ergens achteraan de lijst. Weet iemand of deze zenders de 'normale' SD zenders vervangen?
Dus dat RTL4 (wat bij mij op kanaal 4 staat) wordt vervangen door RTL4 HD ?
Zou wel zo handig zijn...
Heb een Humax 5050c

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 16:34
jongetje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:44:
[...]

Dat is wel erg lang, je kunt het natuurlijk ook zelf aansluiten... Zo ingewikkeld is het niet.
Klopt, daar kom ik denk ik ook wel uit. Het stomme is alleen dat ik dan weer een tientje extra voor de verzendkosten moet betalen terwijl de monteur gratis zou zijn 8)7

Ik denk dat ik ze maar even ga bellen of het echt niet eerder kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
Vis schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:31:
Zo, ben echt benieuwd welke HD zenders er in Juni bij het standaard pakket bij komen..

Zal wel RTL en SBS enzo zijn, maar die staan nu ergens achteraan de lijst. Weet iemand of deze zenders de 'normale' SD zenders vervangen?
Heb een Humax 5050c
Het basis pakket krijgt standaard den HD versies van de RTL en SBS zenders, bij een HD decoder of TV komende deze vanzelf op de plek van de SD zenders (net als bij de NPO zenders) Let wel, dit is onofficieel door een Ziggo mederwerker aan mij verteld.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Great news!
Dank u

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Vis schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:31:

Heb een Humax 5050c
Ik heb zelf gewoon de HD zenders verplaatst en dan oplopende nummering aangezet. Heb je wel geen originele zender nummers meer die je kan onthouden maar anders is het met snel zappen irritant als je plots naar 66 moet ipv 6 terwijl ze wel op die volgorde staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Bulls schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:45:
[...]

Ik heb zelf gewoon de HD zenders verplaatst en dan oplopende nummering aangezet. Heb je wel geen originele zender nummers meer die je kan onthouden maar anders is het met snel zappen irritant als je plots naar 66 moet ipv 6 terwijl ze wel op die volgorde staan.
Mooi dat jij dit kan, alleen heb je dan wel een externe decoder nodig, wanneer je een TV met CI+ slot hebt kan je de zendernummering niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 13:28

MM99

That is the way I am!

Bullet NL schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:56:
[...]

Mooi dat jij dit kan, alleen heb je dan wel een externe decoder nodig, wanneer je een TV met CI+ slot hebt kan je de zendernummering niet wijzigen.
hangt dat niet meer van je TV af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ozhan99 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:07:
[...]

hangt dat niet meer van je TV af?
Wat ik heb begrepen is dit een harde eis van CI+, wanneer je een CI decoder in je TV hebt zou dit mogelijk wel kunnen. Maar bij een door Ziggo gecertificeerde CI+ TV en slotdecoder kan je de programmanummering niet omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Bullet NL schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:56:
[...]

Nou echt handig is het niet want als je opnieuw zenders gaat zoeken moet je de hele favorieten lijst weer opnieuw maken. Ik doe het meer omdat er anders zoveel zenders zijn die je niet kan ontvangen en versleuteld zijn. En als je na een tijdje even gaat kijken of er nieuwe zenders tussen zitten, dan vind je een paar die je nog niet had maar dan waren dat weer demo zenders en zijn ze na een week op 2 weer foetsie. En dan kun je vervolgens weer je hele favo lijst gaan bijwerken. Als je dan ook oplopende nummering gebruikt dan schuiven alle nummers door die achter de verwijderde zender staan.

Het liefst gebruik ik wel de originele nummering van zenders want die blijven dan bijna altijd hetzelfde, maar dan is het zoals ik net al zei irritant als je 1,2,3,64,5,66,67,8,69 hebt. Voor gewoon zappen met < P > is het geen probleem maar op nummer wel.

Maargoed je moet dan wel de zenders kunnen verplaatsen in een favo lijst en de zender nummering van origineel op oplopend kunnen zetten.

Dus ik hoop ook dat ze alle HD zenders de SD gaan vervangen op nummer. Helaas is het nog niet zo geavanceerd dat je ze handmatig een eigen gewenste nummer kan geven.
Bullet NL schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:20:
[...]

Wat ik heb begrepen is dit een harde eis van CI+, wanneer je een CI decoder in je TV hebt zou dit mogelijk wel kunnen. Maar bij een door Ziggo gecertificeerde CI+ TV en slotdecoder kan je de programmanummering niet omgooien.
Ik ben nu al zo gewend om de Humax AB te gebruiken voor zappen, dat als ik nu een CI zou gaan gebruiken het niet meer zo automatisch zal gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Bulls op 17-05-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt nu per juni die nieuwe pakketindeling van de betaalpakketten?

Ik wil graag weer iets erbij nemen, maar wil eerst zien wat het nu gaat kosten. Ik kan maar niks erover vinden en het is al over 2 weken juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 14:57

Hakulaku

Meh

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:54:
Wat wordt nu per juni die nieuwe pakketindeling van de betaalpakketten?

Ik wil graag weer iets erbij nemen, maar wil eerst zien wat het nu gaat kosten. Ik kan maar niks erover vinden en het is al over 2 weken juni?
Vanaf juni gaat Ziggo drie pakketten aanbieden. Het tv-standaardpakket gaat 16,95 euro per maand kosten en bevat 63 sd-kanalen en 11 hd-zenders, waaronder de RTL- en SBS-zenders in hd-kwaliteit. Ook biedt het standaardpakket toegang tot Uitzending Gemist van zowel de Nederlandstalige commerciële als de publieke zenders.

Het tv-plus-pakket gaat 24,95 euro per maand kosten. Daarvoor krijgt de klant toegang tot circa 90 digitale sd-zenders en 15 hd-zenders. Ook krijgt hij toegang tot meer vod-content die in de TV-theek is te vinden. Tv-extra is met een prijs van 29,95 euro per maand het duurste pakket. Hiervoor krijgt de klant toegang tot 119 digitale sd-zenders en 24 hd-kanalen. Daarnaast vindt hij met dit pakket de meeste content terug in de TV-theek, waarin vooral oudere films en series zijn ondergebracht.
bron: Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag weten welke zenders in welk pakket zitten. Ik weet nu namelijk niet of ik een plus of extra pakket wil hebben en ben nieuwsgierig :P

Ik heb ook geen brief van ziggo gehad hierover, maar misschien komt dat omdat ik momenteel geen extra pakket afneem (behalve nu tijdelijk 3 maanden sport1 voor 5 euro per maand).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Ik verwacht hier binnenkort ook de UBee, ik hoop mar dat ik hem in bridged modus kan zetten of alles zo veel mogelijk UIT, ik wil gewoon mijn ge DD-WRT'de WRT320N als gateway/router kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Weiman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:00:
Ik verwacht hier binnenkort ook de UBee, ik hoop mar dat ik hem in bridged modus kan zetten of alles zo veel mogelijk UIT, ik wil gewoon mijn ge DD-WRT'de WRT320N als gateway/router kunnen gebruiken.
Ik heb de WRT gewoon erachter gekoppeld en werkt, maar ik heb het idee dat de router nu overbodig is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De Ubee is gewoon een modem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:17
Lees je anders eerst even een paar pagina's in, Weiman, voordat je hier wat vraagt... Dit onderwerp is de afgelopen dagen/weken uitgebreid aan de orde geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulls schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:03:
[...]

Ik heb de WRT gewoon erachter gekoppeld en werkt, maar ik heb het idee dat de router nu overbodig is geworden.
Dat werkt inderdaad prima, maar je zult dan wel 2 maal achterelkaar moeten poortmappen.
Alternatief: Of je laat je ubee bridgen, of je stelt je wrt in als accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 07:10

hgp

Alternatief2: Je kan het ip van je router als DMZ host invullen op de Ubee zodat je poort forwards met je router kan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
hgp schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:50:
Alternatief2: Je kan het ip van je router als DMZ host invullen op de Ubee zodat je poort forwards met je router kan beheren.
En dan heb je dus dubbele NAT. Gewoon even Ziggo bellen en het ding staat in bridge, maak het niet ingewikkelder dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
jongetje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:08:
[...]

En dan heb je dus dubbele NAT. Gewoon even Ziggo bellen en het ding staat in bridge, maak het niet ingewikkelder dan het is.
Wat is bridgen en doen ze dat op afstand? of moeten ze langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulls schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:13:
[...]

Wat is bridgen en doen ze dat op afstand? of moeten ze langs komen.
Op afstand, is gewoon een verborgen instelling (voor de klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:34:
[...]

Inderdaad, kan telefonisch. Ze zijn wel bezig om te kijken of ze dit in de toekomst via "Mijn Ziggo" beschikbaar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik heb het Ubee modem en je kan hem inderdaad in bridgemode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 12:43
Iemand deze brief ook thuis gekregen? Heb hem net toch maar even besteld, had niet verwacht dat je als bestaande abonnee ooit deze aanbieding zou krijgen, Ziggo kennende. Maarjah het is dus in samenwerking met Cogas.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ajtshv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

Spacecowboy

XBL: Biggmans

rowicom schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:20:
[...]

Lees je anders eerst even een paar pagina's in, Weiman, voordat je hier wat vraagt... Dit onderwerp is de afgelopen dagen/weken uitgebreid aan de orde geweest...
Dan nog steeds blijft het gewoon een modem. Rustig maar.

@ Hierboven: Cogas? Wat heeft dat precies met ziggo te maken?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Spacecowboy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:41:
[...]

Dan nog steeds blijft het gewoon een modem. Rustig maar.

Cogas is eigenaar van het netwerk in een deel van Twente, Ziggo levert diensten aan Cogas en op het netwerk van Cogas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 12:43
Spacecowboy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:41:
[...]

Bullet NL schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:44:
[...]

Cogas is eigenaar van het netwerk in een deel van Twente, Ziggo levert diensten aan Cogas en op het netwerk van Cogas
Cogas heeft altijd analoge TV geleverd in Twente, en doet dat nog steeds. Het bedrag wat wij daarvoor betalen krijgen we aan korting bij Ziggo, ons eindbedrag blijft dus hetzelfde.
Zoals ik hierboven liet zien komen ze vanuit Cogas/Ziggo dus nu ineens met een actie dat wij de HD Recorder ook voor €99,- kunnen krijgen, evenals nieuwe abonnees.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die deze aanbieding hebben gekregen, of op een andere manier aan deze korting kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja ik wil ook wel een HD HDD recorder, jammer dat ik er toen niet voor gekozen had met beetje bij betaling. Ik had toen gewoon de HD decoder genomen en ik zag wel dat er een "interactieve" HDD decoder was maar ik kon uit de specificaties niet opmaken of het ook HD zou zijn dus was ik er maar niet voor gegaan.

Nu heb ik er wel spijt van dat ik niet kan opnemen, want je kan dan alleen opnemen waar je daadwerkelijk naar kijkt of ik moet het op analoog doen met videorecorder. En een hdd recorder kost ook al snel weer 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
En ik heb inmiddels 1,5 dag ervaring met het felbegeerde Ubee Wifi modem.
Gister toen ik thuis kwam kreeg ik te horen dat er geen internet was.
Ik kijken op modem en zag de vinkjes van up en downstream keurig groen maar ik kon geen internet pagina's openen.

Herstart modem (stekker uit en in dus heb de herstart knop nog niet gevonden) en na paar minuten had ik weer internet.

Nu vanmorgen weer hetzelfde. Nu viel me echter op dat de tijd dat de WAN online was net iets voor 12 uur was vanacht. Dus er is toen iets gebeurd wat zie ik nergens. Wat me opviel was dat ik mijn logboeken ook niet in kan zien (leeg).

Iemand enig idee of dit normaal is de 1e paar dagen (updates ofzo?)? Begin alweer me bedenkingen te krijgen over dit ding zo.

Een andere DNS server kun je niet invoeren. Kan ik wel op de pc zelf doen maar is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Cave_Boy schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:12:
Herstart modem (stekker uit en in dus heb de herstart knop nog niet gevonden) en na paar minuten had ik weer internet.
Mmm, de geschiedenis herhaalt zich blijkbaar, qua dat ik deze ervaringen precies ook zo had met het allereerste Ubee modem.

Volgens mij moet ik dus gewoon lekker bij de Arris TM702B blijven. Als die een keer een dipje heeft herstelt hij zichzelf altijd weer automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:34:
[...]

Hopenlijk binnenkort te regelen via Mijn Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Volkert schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:34:
[...]

Mmm, de geschiedenis herhaalt zich blijkbaar, qua dat ik deze ervaringen precies ook zo had met het allereerste Ubee modem.

Volgens mij moet ik dus gewoon lekker bij de Arris TM702B blijven. Als die een keer een dipje heeft herstelt hij zichzelf altijd weer automatisch.
Hmm geschiedenis herhaalt zich?

Kun je me hier meer over uitleggen? Ik heb hiervoor 2x een Arris modem gehad en 1x een Motorola. Allemaal eigenlijk hetzelfde probleem. Alleen het moment wanneer het gebeurde was verschillend. Bij het Ubee (die ik nu heb) is het dus al bij dag 1. Bij de andere modellen was het eerst een tijdje goed en daarna pas dit probleem.

Misschien dat het iets in mijn waardes is. Hierbij een screenshot daarvan.
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/2595/ubeeemodemwaardes.th.png
Uploaded with ImageShack.us

[ Voor 16% gewijzigd door Cave_Boy op 18-05-2011 08:38 . Reden: Waardes screenshot bijgeplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:02
Ik ben sinds kort gebruiker van internet z2 van Ziggo alles is netjes aangesloten het werkt naar behoren en ik haal ook binnen de 90% van mijn maximale snelheid via de kabel (30Mb down 3 Mb up).

De router (ubee modem) staat nu midden in de woonkamer omdat daar de AOP zit. Bij het pakket dat Ziggo levert zit een coax kabeltje met F-connectors er op van ongeveer één meter.

Ik heb al kabels getrokken vanuit het AOP naar de meterkast omdat ik daar een NAS wil zetten en de netwerkkabels liggen daar ook al.
Dus ik dacht laat ik op mijn coax kabel die ik getrokken heb een F-connectors opzetten, maar ik lees dat het niet zo goed schijnt te zijn als je een te lange kabel trekt van de AOP naar de router.

Iets met signaal verlies, dat je internet het spontaan niet meer doet, ik zelf heb een kabel van vijf meter liggen van de AOP naar de meterkast.

Hoe zit dit in de praktijk? Kan ik daadwerkelijk gewoon F-connectors op de kabel zetten?

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhindrik schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:42:
Ik ben sinds kort gebruiker van internet z2 van Ziggo alles is netjes aangesloten het werkt naar behoren en ik haal ook binnen de 90% van mijn maximale snelheid via de kabel (30Mb down 3 Mb up).

De router (ubee modem) staat nu midden in de woonkamer omdat daar de AOP zit. Bij het pakket dat Ziggo levert zit een coax kabeltje met F-connectors er op van ongeveer één meter.

Ik heb al kabels getrokken vanuit het AOP naar de meterkast omdat ik daar een NAS wil zetten en de netwerkkabels liggen daar ook al.
Dus ik dacht laat ik op mijn coax kabel die ik getrokken heb een F-connectors opzetten, maar ik lees dat het niet zo goed schijnt te zijn als je een te lange kabel trekt van de AOP naar de router.

Iets met signaal verlies, dat je internet het spontaan niet meer doet, ik zelf heb een kabel van vijf meter liggen van de AOP naar de meterkast.

Hoe zit dit in de praktijk? Kan ik daadwerkelijk gewoon F-connectors op de kabel zetten?
Ja, dat kan. Als de signaalwaarden nu goed zijn dan zal op voorwaarde dat de kabel van goede kwaliteit is (bijv. hirschmann koka 799) en de f-connectoren er goed op gemonteerd worden (bij voorkeur geknepen, al heb ik zelf gewoon schroef gebruikt) er voldoende signaal kwaliteit overblijven voor een betrouwbare connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
mhindrik schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:42:
Bij mijn ouders thuis had ik mijn modem in de com 21 tijdperk helemaal boven op zolder gezet. Zo'n 20 meter coax kabel dus vanaf AOP naar modem. Sindsdien heeft iedere monteur die langs kwam gezegd dat het eigenlijk niet kon, maar alle modems (motorola, arris, ubee ) hebben altijd goed gewerkt. Zelfs met de 120 Mbit aansluiting die ze een tijdje hebben gehad, gewoon stabiele verbinding en maximale snelheid. Dus ik zou het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:02
Weet ik voldoende! Bedankt hierboven :)

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Hola Tweakers en Ziggo gebruikers.

Zijn er anderen die ook problemen ondervinden met het voip verkeer(van een andere provider) over een Ziggo lijn?

Wij gebruiken hier Voys voip over een particuliere Ziggo lijn, dit lijkt vanaf vanochtend niet meer te werken. Na het switchen naar de zakelijke Ziggo lijn was het geen probleem.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pionier45
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-09-2014
@ Tormbo: Voip verkeer over "particuliere"Ziggo lijn werkt bij ons probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 15:53
Wij hadden hier vreemde kuren met ons nieuwe ziggo alles in 1 plus abbo. Eerste werkte het internet helemaal prima, maar sinds het weekend pagina's die niet of half laadden en websites onbereikbaar. Na alles nagelopen te hebben blijkt het helemaal niet aan de kabelverbinding te liggen, maar aan het Wireless gedeelte van de Ubee. Op de een of andere manier is die bij ons zodanig raar, dat er wel verbinding gemaakt kan worden, maar allerlei vreemde netwerkproblemen ontstaan. Nu onze oude wrt54gl aangesloten, en alles werkt opeens als een zonnetje.

Dus, mocht je problemen hebben, check ook even met je vaste utp connectie of het niet aan het wifi ligt. (Vreemd, nog nooit meegemaakt op zo'n manier.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 21:28
Ik heb maandag 16-5 dan eindelijk de overstap naar Alles in 1 Extra van Ziggo durven maken. Ik kom van een 12 MB/s ADSL lijntje dus de vooruitgang wat betreft internetsnelheid is voor mij echt gigantisch. Alleen nu heb ik wel een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Zouden jullie die kunnen beantwoorden?

1. Ik heb gelezen dat Ziggo oude modems aan het vervangen is door nieuwe modem/router combinaties. Ik krijg als nieuwe klant (helaas) ook zo'n nieuwe modem/router combinatie. Alleen kan ik nergen vinden om welke router het gaat. Ook op de Ziggo site en op het Ziggo gebruikersforum heb ik hierop geen antwoord kunnen vinden. Weten jullie dit misschien?

2. Mijn nieuwe internetsnelheid wordt 120 MB/s. Alleen mijn router (die ik sowieso moet blijven gebruiken vanwege de locatie van mijn netwerkkabels), een Asus WL500W, kan die snelheid in ieder geval niet volledig routeren. Weten jullie wat de maximale snelheid van de Asus is die hij stabiel gaat routeren? Of is het handiger dat ik de router functie van mijn nieuwe Ziggo router ga gebruiken en de Asus alleen als switch in ga zetten? Dan heb ik tenslotte alleen nog te maken met de 100 MB/s limiet van mijn NIC's op de Asus (toch)?

3. Mijn laatste vraag gaat over de door mij bestelde decoder voor interactieve TV. Ik heb dus gebruik gemaakt van de aanbieding voor een Interactieve TV decoder en HDD recorder voor 99 Euro. (Link). Alleen kan ik dus nergens vinden om welke decoder het gaat. Weet iemand dit? Ik heb wel een afbeelding van het apparaat(?) gevonden op de Ziggo website bij de aanbieding. Zo ben ik er dus alleen achter gekomen dat het om een Cisco gaat. Maar ik heb geen idee welk model.
Zie hier: Afbeeldingslocatie: https://static.ziggo.nl/images/267x44-hd-recorder_tcm14-14055.png

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Robo1993 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:00:
Ik heb maandag 16-5 dan eindelijk de overstap naar Alles in 1 Extra van Ziggo durven maken. Ik kom van een 12 MB/s ADSL lijntje dus de vooruitgang wat betreft internetsnelheid is voor mij echt gigantisch. Alleen nu heb ik wel een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Zouden jullie die kunnen beantwoorden?

1. Ik heb gelezen dat Ziggo oude modems aan het vervangen is door nieuwe modem/router combinaties. Ik krijg als nieuwe klant (helaas) ook zo'n nieuwe modem/router combinatie. Alleen kan ik nergen vinden om welke router het gaat. Ook op de Ziggo site en op het Ziggo gebruikersforum heb ik hierop geen antwoord kunnen vinden. Weten jullie dit misschien?

2. Mijn nieuwe internetsnelheid wordt 120 MB/s. Alleen mijn router (die ik sowieso moet blijven gebruiken vanwege de locatie van mijn netwerkkabels), een Asus WL500W, kan die snelheid in ieder geval niet volledig routeren. Weten jullie wat de maximale snelheid van de Asus is die hij stabiel gaat routeren? Of is het handiger dat ik de router functie van mijn nieuwe Ziggo router ga gebruiken en de Asus alleen als switch in ga zetten? Dan heb ik tenslotte alleen nog te maken met de 100 MB/s limiet van mijn NIC's op de Asus (toch)?

3. Mijn laatste vraag gaat over de door mij bestelde decoder voor interactieve TV. Ik heb dus gebruik gemaakt van de aanbieding voor een Interactieve TV decoder en HDD recorder voor 99 Euro. (Link). Alleen kan ik dus nergens vinden om welke decoder het gaat. Weet iemand dit? Ik heb wel een afbeelding van het apparaat(?) gevonden op de Ziggo website bij de aanbieding. Zo ben ik er dus alleen achter gekomen dat het om een Cisco gaat. Maar ik heb geen idee welk model.
Zie hier: [afbeelding]

1. Je krijgt een UBEE met router en accesspoint functie.

2. Het wordt tot 120Mb/s (let op de hoofdletter). Je hebt die router van je niet meer nodig, de UBEE gaat het werk doen in plaats van de ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
Ik kan op de Ubee website geen router/accesspoint combinaties vinden die voldoen aan de DOCSIS 3 norm waar de nieuwe modems volgens Ziggo aan voldoen. Of leveren ze een model wat niet op de gewone product pagina van de Ubee website staat. Speciaal voor Ziggo ofzo?

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
Bedankt! Daar hebben we wat aan... Alleen punt drie blijft dan nog open staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 14:51
Robo1993 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:31:
[...]

Bedankt! Daar hebben we wat aan... Alleen punt drie blijft dan nog open staan ;)
staat gewoon op hun site hoor.

Cisco 8485DVB HD DVR alst goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 18-05-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:04

xiD

12345

https://www.ziggo.nl/#pro...pakketten/gecertificeerd/
Cisco 8485DVB HD DVR
De Cisco 8485DVB is de waardige opvolger van de Cisco 8455DVB. Deze door Ziggo gecertificeerde Interactieve HD Recorder heeft een grotere harddisk gekregen (320 GB), is sneller en is nu in zwart uitgevoerd. Je kunt met de Cisco 8485DVB live de televisie pauzeren, je favoriete programma opnemen en makkelijk films en series bekijken via Interactieve Televisie. Kijk vanaf nu alles wat jij wilt, wanneer jij dat wilt.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ben nu pakweg een uurtje thuis en eerst even gegeten en toen pc's opgestart.

- MSN aanmelden ging op 1 pc. De rest niet
- Chatten ging (op die ene pc)
- Bestandoverdracht via MSN ging per KB/s en resulteerde in een melding dat het mislukt was.
- Webcam stream opzetten via MSN melding komt niet aan bij de ander
- Internet pagina openen ging niet
- Pingen naar Google.nl op IP of op DNS naam ging niet
- Softreset door Ziggo medewerker uitgevoerd en kon weer op internet op alle pc's.
- Router kon ik wel benaderen via de browser
- Op de pc's waar getest is had ik op moment van testen de firewall (Windows 7) en Antivirus (Avast) uitgezet zodat ze niet konden storen. Maar dat deden ze dus niet.

Als nu weer voorkomt moet ik Ziggo plus service bellen. De vriendelijke medewerker heeft met mij veel uitgetest ook DNS veranderd naar opendns maar dit heeft niet geholpen. Daarom een softreset. Je behoud trouwens dan nog gelukkig je instellingen.

De pc waar MSN wel op werkde is een normale pc en we hebben alle testen op die pc gedaan en op een pc waar het niet op deed. In dit geval deed ik alles wel bedraad maar een andere laptop kon ook al niet via draadloos connectie maken.

Na herstart werkde het overal weer.

Iemand die dit herkend?

[ Voor 21% gewijzigd door Cave_Boy op 18-05-2011 19:15 . Reden: Iets extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Mektheb schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:34:
[...]

staat gewoon op hun site hoor.

Cisco 8485DVB HD DVR alst goed is.
Klopt de 8488DVB wordt al een poos niet meer geleverd.
Cave_Boy schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:08:
Ben nu pakweg een uurtje thuis en eerst even gegeten en toen pc's opgestart.

- MSN aanmelden ging op 1 pc. De rest niet
- Chatten ging (op die ene pc)
- Bestandoverdracht via MSN ging per KB/s en resulteerde in een melding dat het mislukt was.
- Webcm stream opzetten via MSN melding komt niet aan bij de ander
- Internet pagina openen ging niet
- Pingen naar Google.nl op IP of op DNS naam ging niet
- Softreset door Ziggo medewerker uitgevoerd en kon weer op internet op alle pc's.

Als nu weer voorkomt moet ik Ziggo plus service bellen. De vriendelijke medewerker heeft met mij veel uitgetest ook DNS veranderd naar opendns maar dit heeft niet geholpen. Daarom een softreset. Je behoud trouwens dan nog gelukkig je instellingen.

De pc waar MSN wel op werkde is een normale pc en we hebben alle testen op die pc gedaan en op een pc waar het niet op deed. In dit geval deed ik alles wel bedraad maar een andere laptop kon ook al niet via draadloos connectie maken.

Na herstart werkde het overal weer.

Iemand die dit herkend?
Het lijkt op een verhaal dat de verschillende poorten in je router niet goed geconfigureerd zijn.
Ook gezien het feit dat alles het wel op 1 pc doet en de rest niet.
Ik zou een modem/router reset uitvoeren en terug naar de fabrieksinstelling.

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Bullet NL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:16:
[...]

Het lijkt op een verhaal dat de verschillende poorten in je router niet goed geconfigureerd zijn.
Ook gezien het feit dat alles het wel op 1 pc doet en de rest niet.
Ik zou een modem/router reset uitvoeren en terug naar de fabrieksinstelling.
Excuus ik heb nog niet beschreven hoe alles is aangesloten. Fabriekinstelllingen heb ik gisteren al geprobeerd.

Situatie:

Ubee modem/ Wifi router --> 3Com Gbit switch --> 3Com Gbit switch (andere etage) --> Zyxel Gbit Switch
Onder de 3Com Gbit switch zit een Ac rayon Playon media speler.
Onder de 3Com Gbit switch (andere etage) zit Popcorn Hour C-200, HTPC, XBXO1, Netgear Ready NAS Duo, DLink DNS 323 NAS, PC ouders
Onder de Zycel Gbit switch zit een werklaptop, 2x een gemodde laptop (zonder scherm maar met KVM als dekstop), webcamserver

Groot deel kan ook draadloos maar vind kabel vaak prettiger en sneller.

Op die ene pc deed alleen MSN het geen internet en geen ping etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Cave_Boy op 18-05-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Crusher77 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:52:
[...]

[...]

Cogas heeft altijd analoge TV geleverd in Twente, en doet dat nog steeds. Het bedrag wat wij daarvoor betalen krijgen we aan korting bij Ziggo, ons eindbedrag blijft dus hetzelfde.
Zoals ik hierboven liet zien komen ze vanuit Cogas/Ziggo dus nu ineens met een actie dat wij de HD Recorder ook voor €99,- kunnen krijgen, evenals nieuwe abonnees.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die deze aanbieding hebben gekregen, of op een andere manier aan deze korting kunnen komen?
Let wel dat de actie van Cogas nog de oude 8455DVB betreft en niet de nieuwere die wel aan nieuwe abonnees wordt uitgeleverd.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Mighty schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:24:
[...]

Let wel dat de actie van Cogas nog de oude 8455DVB betreft en niet de nieuwere die wel aan nieuwe abonnees wordt uitgeleverd.
Natuurlijk een uitstekende manier voor Ziggo om van hun "oude" 8455DVB appraten af te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil wel zo'n oude voor 100 euro hoor :P

Ik heb nu 3 maanden sport1 genomen voor 5 euro per maand, maar die kanalen zijn alleen leuk in het weekeinde. Alleen maar herhalingen en dan heb je 6 kanalen... en het voetbal van vandaag was er gisteren en het weekeinde ook al op.

Dat ga ik weer opzeggen, niet echt een heel grote aanrader... nou maar hopen dat eurosport 2 volgende maand de verrassingzender gaat worden.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 08:50
Robo1993 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:00:

Ik heb dezelfde router Asus WL-500W met een 'Alles in1 plus' van Ziggo.

Weliswaar heb ik nog niet het nieuwe modem, maar ik haal nu al wireless (Wifi N op 2.4 GHz) met gemak de grens van 22 Mbit/s.
Via LAN is de snelheid door de oudere hardware van de router niet heel hoog. Een test met een bestand van 25 GB leverde een snelheid op van ong. 40 Mbit/s :'( , te langzaam voor de nieuwe snelheden van dit en komend jaar.
Wil je dus volledig van je 'Alles in 1 extra' gebruik maken dan zou ik je sterk adviseren om de nieuwe modem/router te gebruiken. Helaas heeft het nieuwe apparaat wel een USB poort, maar je kan hem niet gebruiken zoals de Asus door mij nu als printer server en file server gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:34
Flexboy schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:23:
[...]

Ik heb dezelfde router Asus WL-500W met een 'Alles in1 plus' van Ziggo.

Weliswaar heb ik nog niet het nieuwe modem, maar ik haal nu al wireless (Wifi N op 2.4 GHz) met gemak de grens van 22 Mbit/s.
Via LAN is de snelheid door de oudere hardware van de router niet heel hoog. Een test met een bestand van 25 GB leverde een snelheid op van ong. 40 Mbit/s :'( , te langzaam voor de nieuwe snelheden van dit en komend jaar.
Wil je dus volledig van je 'Alles in 1 extra' gebruik maken dan zou ik je sterk adviseren om de nieuwe modem/router te gebruiken. Helaas heeft het nieuwe apparaat wel een USB poort, maar je kan hem niet gebruiken zoals de Asus door mij nu als printer server en file server gebruikt word.
sluit je de asus toch gewoon op de nieuwe aan?

btw ik vermoed dat je een bestand van 25 GB over het netwerk naar een andere computer verstuurt?
Windows 7 geeft standaard MB/s aan en niet mb/s
dus als je 40 MB haalt = 320mb/s dus dat is voor de komende paar jaar nog voldoende.

waar je wel belangrijk is, is de maximale wan naar lan snelheid, dit is vaak de bottleneck op de routers.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Zijn er ook tweakers onder ons die het zakelijke internet van Ziggo gebruiken? Ik ben daar op mijn werk een beetje in aan het verdiepen aangezien we veel te krap komen te zitten met onze 2/2 mbit SDSL lijn. Op ons terrein lopen ze nog niet zo erg warm voor glasvezel en zag dat Ziggo zakelijk een abonnement leverd van 60/10 mbit, waar we voorlopig genoeg aan hebben.

Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
Gijs007 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:43:
[...]

sluit je de asus toch gewoon op de nieuwe aan?

btw ik vermoed dat je een bestand van 25 GB over het netwerk naar een andere computer verstuurt?
Windows 7 geeft standaard MB/s aan en niet mb/s
dus als je 40 MB haalt = 320mb/s dus dat is voor de komende paar jaar nog voldoende.

waar je wel belangrijk is, is de maximale wan naar lan snelheid, dit is vaak de bottleneck op de routers.
Het ding kan maar 100Mbit....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

Flexboy schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:23:
22mbit? Iedereen heeft toch al 40mbit bij Alles-in-1-Plus?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:54:
[...]

Ja, maar nog niet iedere plus abo houder heeft een docsis3 modem of modem/router 8)7
Docsis2 (Motorola etc.) modems halen deze snelheid niet (slechts 1 downstream kanaal, tegenover 8 bij docsis3)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Arfman schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:54:
[...]

Zit met smart te wachten op het nieuwe modem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Laatst online: 21:34
Loekie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:53:
[...]

Het ding kan maar 100Mbit....
dat is voorlopig toch genoeg met alles in 1 plus?

edit: nvm hij ging upgraden naar 120mb...

je kunt natuurlijk gewoon de router functie uitzetten en dan aan de ubee hangen zodat je nog steeds een print server hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Gijs007 op 19-05-2011 13:36 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 08-10 11:50

Aldmar

Niks...

hjs schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:25:
[...]Zit met smart te wachten op het nieuwe modem :+
Ik ook... Mijn ouders en een paar vrienden, allemaal uit hetzelfde dorp, hebben ook AIE+ en afgelopen weken hebben ze allemaal een nieuwe modem gekregen (niet de wireless). Maar ik heb nog steeds de oude motorola...

Zit er enige logica achter wie als eerste in aanmerking komen voor het nieuwe modem? Volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:31

Roetzen

he.net Certified Sage

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:03:
[...]

Ja, maar nog niet iedere plus abo houder heeft een docsis3 modem of modem/router 8)7
Docsis2 (Motorola etc.) modems halen deze snelheid niet (slechts 1 downstream kanaal, tegenover 8 bij docsis3)
40 mbps moet wel degelijk kunnen met een DOCSIS 2.0 modem. De specs zeggen 55.6 mbps (50 mbps effectieve throughput zonder overhead). Dat is dus nog een ruime marge.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roetzen schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:45:
[...]

40 mbps moet wel degelijk kunnen met een DOCSIS 2.0 modem. De specs zeggen 55.6 mbps (50 mbps effectieve throughput zonder overhead). Dat is dus nog een ruime marge.
Volgens mij is 50mbit netto een theoretisch maximum: dus 1 modem per kanaal(8mhz) met een optimale snr. (afhankelijk van bekabeling, frequentie, storingsbronnen etc.) Dit geldt ook voor een docsis3 modem echter is het daar 8 x theoretisch 50mbit per kanaal.
Wat ik weleens ergens heb gelezen is dat 30Mbit (netto) maximum gehaald wordt per kanaal in de praktijk thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:37:
[...]

Ik ook... Mijn ouders en een paar vrienden, allemaal uit hetzelfde dorp, hebben ook AIE+ en afgelopen weken hebben ze allemaal een nieuwe modem gekregen (niet de wireless). Maar ik heb nog steeds de oude motorola...

Zit er enige logica achter wie als eerste in aanmerking komen voor het nieuwe modem? Volgens mij niet...
Zal wel 'random' op klantnummer gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:25:
[...]

Zit met smart te wachten op het nieuwe modem :+
Geduld is een schone (maar moeilijke) zaak.

"Ziggoklanten worden vooraf geïnformeerd over de week waarin zij het nieuwe modem kunnen verwachten. De vervangingsoperatie loopt van mei tot en met september"

Er staat niet september van welk jaar :z (naar mijn berekening moeten er in 5 maanden dan +- 4000 modems per werkdag worden vervangen, een logistieke uitdaging lijkt me zo)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Had gisteravond de Ziggo Service Plus gebeld en deze was op dat moment druk bezet.
Je krijgt dan keurig een keuze of je in de wacht wilt staan of dat je teruggebeld wilt worden. Ik koos optie van terugbellen.

Volgende dag (vandaag) werd ik teruggebeld en de ZSP medewerker deed diverse "diepere" kijk operaties in mijn inmiddels al paar dagen oude modem en ook testen naar de centrale toe of versterker (dat deel ben ik niet heel goed in).

De ZSP medewerker trok als conclussie dat het hoogstwaarschijnlijk niet aan mijn interne netwerk lag maar aan het signaal van de versterker (in de straat ofzo?) naar het modem toe. Dit omdat hij de verkerker niet kon vinden. Een normale waarde was 37dBI en ik had 30dBI.

De ZSP medewerker kon mij niet verder helpen hij zou een verhaaltje typen en een interne memo/ notie van maken en ik mag later op de dag (doe ik vanavond dus) de klantenservice weer bellen (gratis nummer 1200) en dan erbij aangeven dat er een Ziggo Service Plus mededeling/ notitie aanwezig is.

Ik ben nu een beetje nieuwschierig geworden hoe het werkt met versterker enzo. Kan iemand een beetje makkelijk uitleggen hoe het werkt? Ook graag met dBI uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Roetzen schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:45:
[...]

Die discussie is niet van belang.
Ook al kan het in theorie, Ziggo zet in de docsis 2 een profiel met een max van 22 mbps.
Pas na het activeren van je docsis 3 modem krijg je 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:31

Roetzen

he.net Certified Sage

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:56:
[...]

Volgens mij is 50mbit netto een theoretisch maximum: dus 1 modem per kanaal(8mhz) met een optimale snr. (afhankelijk van bekabeling, frequentie, storingsbronnen etc.)
In tegenstelling tot bij adsl waar men er steeds weer op wijst dat de maximaal haalbare snelheid afhankelijk is van de afstand tot de centrale, beweert men bij kabel steeds dat de afstand nauwelijks een rol speelt. Ook staat er niets in de specs over "alleen bij optimale omstandigheden" of woorden van gelijke strekking. Het zou kunnen dat je gelijk hebt, maar ik kan dat nergens bij een gezaghebbende bron bevestigd krijgen.
hjs schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:45:
[...]

Die discussie is niet van belang.
Ook al kan het in theorie, Ziggo zet in de docsis 2 een profiel met een max van 22 mbps.
Pas na het activeren van je docsis 3 modem krijg je 40.
Voor techneuten is het wel degelijk van belang, die willen immers altijd alles weten. En dit is tenslotte het Tweakers forum. ;)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Aldmar schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:37:
[...]

Misschien geeft dit wat duidelijkheid:

Planning
De Alles-in-1 Plus-klanten zijn als eerste ingepland. Deze kunnen de omruil van mei t/m augustus verwachten.
De Internet Z2-klanten kunnen de omruil van augustus t/m oktober verwachten.
Verwacht wordt dat de omruil in september afgerond is, maar er wordt rekening gehouden met uitloop.

De modems worden geografisch "willekeurig" verzonden. Dit om de impact op de klantenservice te spreiden en om het bezorgen door TNT te faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Net de klantenservice gebeld en de vriendelijek man een korte samenvatting gegeven en hem ook gewezen op de ZSP melding. Hij ging overleggen en er komt nu weer een monteur en die gaat nu weer metingen doen. Zijn geen kosten aan verbonden.

Verbazingwekkende is dat mijn monteur morgen tussen 13.00 uur en 17.30 uur komt. Monteurs komen erg snel bij Ziggo dat vind ik best wel fijn. Lange wachttijden heb ik om de een of andere mannier weinig last van.

Vandaag lag het modem er trouwens weer in elk geval 2x merkbaar eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Afgelopen weekend heb ik Alles-in-1 Plus aangevraagd (en de gegevens voor de overstapservice ingevuld). Hiervan kreeg ik dinsdag een bevestigingsbrief van Ziggo en woensdag een brief van KPN dat mijn nummer wordt overgenomen en mijn analoge lijn wordt opgezegd. Ik heb echter nog niks van mijn huidige internetprovider Telfort gehoord. Weet iemand op welke manier en wanneer Telfort de opzegging naar de klant communiceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:02
rick77 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:58:
Afgelopen weekend heb ik Alles-in-1 Plus aangevraagd (en de gegevens voor de overstapservice ingevuld). Hiervan kreeg ik dinsdag een bevestigingsbrief van Ziggo en woensdag een brief van KPN dat mijn nummer wordt overgenomen en mijn analoge lijn wordt opgezegd. Ik heb echter nog niks van mijn huidige internetprovider Telfort gehoord. Weet iemand op welke manier en wanneer Telfort de opzegging naar de klant communiceert?
Na mijn weten dien je de huidige provider zelf op te zeggen. Ziggo zegt alleen internet op mits het bij KPN zelf komt. Net als telefonie, wat ze meteen kunnen overnemen.

Heb je een telefoon provider als Pretium, dan dien je deze ook zelf op te zeggen. Je kan beter voor de zekerheid contact met je provider opnemen om de boel op te zeggen. En lekker overstappen dus naar ziggo, zal vast een stuk beter bevallen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:44

The Executer

Lekker belangrijk!

G.Scholtens schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:14:
[...]

Na mijn weten dien je de huidige provider zelf op te zeggen. Ziggo zegt alleen internet op mits het bij KPN zelf komt. Net als telefonie, wat ze meteen kunnen overnemen.

Heb je een telefoon provider als Pretium, dan dien je deze ook zelf op te zeggen. Je kan beter voor de zekerheid contact met je provider opnemen om de boel op te zeggen. En lekker overstappen dus naar ziggo, zal vast een stuk beter bevallen :*)
Bij mij is Online, welke via een KPN lijn liep, door Ziggo opgezegd zonder problemen. Alleen het bestellen was zon heerlijk drama :9.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

rick77 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:58:
Ik had ook eerst Telfort, duurde ongeveer een week dat ik opzegbrief van hun kreeg.
Maakte ook gebruik van overstapservice.
Is verder allemaal vlekkeloos verlopen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49

Keida

dr.

Vanaf maandag alles in 1 120 mb. Ik kom er net achter dat ik nog een LinksysWRT54G2 heb. Met andere woorden, dat gaat dus nooit meer dan 50 mb worden... Dus ik moet een nieuwe (N) router aanschaffen. Als ik zo door het topic heenscroll is niet iedereen te spreken over nieuwe Linksys routers? Ik zat namelijk te denken aan de Linksys E2000, maar als dat qua compatibiliteit niet al te best is, kan ik evt nog kiezen voor een Netgear.

Iemand een goed idee?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 13:36
Waarom niet een TP-link router? Kost de helft en werkt perfect en heeft ook een hoge snelheid!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 16:27
Rainesh schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:23:
Waarom niet een TP-link router? Kost de helft en werkt perfect en heeft ook een hoge snelheid!
Ik zou ook een TP-link router nemen, zelf hier ook één staan icm Ziggo. Qua kwaliteit is hij zeker niet minder dan Netgear e.d. ik zou bijna zeggen beter. Maar dat ligt misschien meer aan mijn ervaring met de 'grootte' merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, niets kopen.
Het nieuwe modem heeft wifi ingebouwd. Probeer het eens uit.
Bevalt het je niet, dan kan je rustig kijken welke router je kan kopen.. voor tips.. bekijk de reviews in de pricewatch of de populaire topics hier op got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 08:50
Gijs007 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:34:
[...]

dat is voorlopig toch genoeg met alles in 1 plus?

edit: nvm hij ging upgraden naar 120mb...

je kunt natuurlijk gewoon de router functie uitzetten en dan aan de ubee hangen zodat je nog steeds een print server hebt.
Kan wel, maar..
De snelheid van je netwerk is net zo snel als de langzaamste component. En dus maximaal 100mbit/s. Zoals al eerder aan gegeven dus +- 40 mbit/s in de praktijk voor deze router.
Voor internet genoeg, voor downloaden iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig hoelang een bij Ziggo geregistreerd emailadres blijft bestaan na het stopzetten van het internet abo? Tv abo blijft wel doorgaan. Of hangt dit af van hoe snel Ziggo dingen verwerkt....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvdb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 10:55
Roetzen schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:08:
[...]

In tegenstelling tot bij adsl waar men er steeds weer op wijst dat de maximaal haalbare snelheid afhankelijk is van de afstand tot de centrale, beweert men bij kabel steeds dat de afstand nauwelijks een rol speelt. Ook staat er niets in de specs over "alleen bij optimale omstandigheden" of woorden van gelijke strekking. Het zou kunnen dat je gelijk hebt, maar ik kan dat nergens bij een gezaghebbende bron bevestigd krijgen.

[...]

Voor techneuten is het wel degelijk van belang, die willen immers altijd alles weten. En dit is tenslotte het Tweakers forum. ;)
Volgens mij heeft de maximale snelheid van 22 mbit die Ziggo aanbiedt aan klanten met een docsis2 modem niet te maken met de theoretisch maximaal haalbare snelheid. Die 50 mbit per downstream kanaal zal in de praktijk wel haalbaar zijn maar jij bent niet de enige klant die op dat kanaal zit. Dus als jij en je buurman allebei tegelijk gaan downloaden haal je nog maar de helft van de maximale snelheid. Door maximaal 22 mbit aan te bieden kan Ziggo er dus voor zorgen dat je met je docsis2 modem bijna altijd wel die snelheid daadwerkelijk haalt.
Pagina: 1 ... 118 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!