Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Frank-NL schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:59:
Als je niet het verschil weet tussen modem en router, waarom maak je je dan zorgen om de waardes O-)
typ foutje O-).. het verschil weet ik dus wel;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WasMachinator schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:46:
Na die discussie over de waardes in het modem maak ik me een beetje zorgen over mijn modem hier
het betreft een Motorola SB5101E
Werkt het goed? Maak je dan geen zorgen. :P

Maar serieus.
Die -8.7 is niet echt heel geweldig, maar valt nog binnen de -10 to 10 wat ze aanraden.
Als het verder werkt, niet druk om maken.

Als het niet lekker werkt en je wilt er wat aan doen, vertel dan eens hoe je de boel aangesloten hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 03-05-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan toch tussen -15 en +15 nog werken? Ik zou me inderdaad pas zorgen maken als je verbinding er continue uitligt, niet omdat de waardes in je modem niet de perfecte waardes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

job schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:05:
[...]

Werkt het goed? Maak je dan geen zorgen. :P

Maar serieus.
Die -8.7 is niet echt heel geweldig.
Vertel eens hoe je de boel aangesloten hebt.
het vreemde is dat ik wel met 1.7MB/s download van webservers etc. wat dus comform het Z2 abbo is wat ik heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1279294980.png

waar de coax kabel het huis in komt hebben we zon kastje van essent nog. voor spliting van internet en tv/radio, daarop is dus het modem aangesloten en daar hangt een WRT54GL router met dd-wrt aan.

@Frank-NL dat is zeker waar maar de waardes zijn ook verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank-NL schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:07:
Kan toch tussen -15 en +15 nog werken? Ik zou me inderdaad pas zorgen maken als je verbinding er continue uitligt, niet omdat de waardes in je modem niet de perfecte waardes zijn.
Klopt, maar rond de 10 worden vaak door mensen problemen gemeldt.
Of althans.. mensen die klachten hebben, hebben dit bij waarden die de 10 voorbij gaan.
WasMachinator schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:14:
het vreemde is dat ik wel met 1.7MB/s download van webservers etc. wat dus comform het Z2 abbo is wat ik heb.
[afbeelding]
Een goede test doe je niet met speedtest.
waar de coax kabel het huis in komt hebben we zon kastje van essent nog. voor spliting van internet en tv/radio, daarop is dus het modem aangesloten en daar hangt een WRT54GL router met dd-wrt aan.
Als je denkt dat er wat aan schort kan je eens beginnen met foto's van de aansluiting.
Of als het verder allemaal klopt moet je de waardes gewoon lekker negeren en gebruik maken van je internet :)

[ Voor 4% gewijzigd door job op 03-05-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

job schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:22:

Een goede test doe je niet met speedtest.

Als je denkt dat er wat aan schort kan je eens beginnen met foto's van de aansluiting.
Of als het verder allemaal klopt moet je de waardes gewoon lekker negeren en gebruik maken van je internet :)
Dat van speedtest is waar, maar ik trek regelmatig bestanden van het internet met 1.7MB/s.

Ik denk dat ik dat laatste dan ook gewoon doe, het werkt dus de rest negeren.

maar wat ik mij wel afvraag kunnen die waardes wel voor problemen zorgen als de snelheid omhoog gaat(snelheid niet halen etc)? of bij digitale tv, dat hebben we nog niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43
WasMachinator schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:30:
[...]

Dat van speedtest is waar, maar ik trek regelmatig bestanden van het internet met 1.7MB/s.
Draadloos via G of bekabeld?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:46
job schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:36:
Dat is geen splitter maar een versterker.
Dat is een versterker en splitter in één. Ik raadt dit toch wel aan aangezien hij 5 apparaten (modem + 4 tv's en misschien nog een radio?) wilt gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:37:
[...]

Dat is een versterker en splitter in één. Ik raadt dit toch wel aan aangezien hij 5 apparaten (modem + 4 tv's en misschien nog een radio?) wilt gaan aansluiten.
Ik heb zelf ook nog even op internet gekeken, en ik denk dat ik idd voor deze moet gaan. Maar hier komt de modem toch niet op? De modem blijft toch gewoon op dat kastje (tv/radio/internet) van het AOP en de versterker op de tv aansluiting op het kastje van het AOP? Ik bedoel dit kastje. Ik had het ook over de signaalwaardes van internet, als ik mijn modem op de versterker zou doen, worden die signaalwaardes dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Hier staat een handleiding om alles aan te sluiten met breedbandversterker:
https://static.ziggo.nl/images/handleiding-interactieve-televisie-installatie-hoofdaansluiting_tcm14-1916.pdf
Bij mij zit de versterker rechtstreeks op het AOP en het modem op de 1e ingang van de versterker, op 2e zit digitale ontvanger en 3e en 4e gaan naar boven tv's
Is vorige week aangesloten door Ziggo monteur en werkt perfect

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 19:24
Even terugkomend op het ontdekken van het 10.0.0.0/8 IP-adres van het Ubee modem:
als ik een tracert doe komt er nergens in de hops een 10.0.0.0/8 adres langs. Het is dus niet mogelijk de te scannen IP-range te beperken, hoewel op basis van de info gevonden in dit topic het voor mij (locatie Utrecht, postcode 3551) 10.160, 10.162, 10.163, 10.172 of 10.182 kunnen zijn. Na een nacht lang scannen op deze ranges heb ik nog niks gevonden. Zijn er mensen in een vergelijkbare situatie? Hoe hebben jullie het IP-adres gevonden?

Edit:
Een traceroute naar ziggo.nl gaat van m'n eigen router direct naar de gateway (5351b001.cm-6-2c.dynamic.ziggo.nl, 83.81.176.1); en komt dus nergens langs een 10.0.0.0/8 adres...

[ Voor 15% gewijzigd door jpiscaer op 03-05-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Hier een foto te verduidelijking.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harryklumpkens/AOP.jpg
1-rechtstreeks van AOP
2- naar modem (Ubee)
3- Naar digitale ontvanger met daaraan doorlus naar LCD tv
4- Naar 3 weg splitter (ABC)
-A- Naar boven hierop 2 weg splitter en 2 tv's
-B- Naar DVD Recorder in woonkamer
-C- naar radio in woonkamer
5- Voeding van versterker
6- Naar slaapkamer tv

Werkt perfect allemaal, zowel digitaal als analoog

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Ik wil Alles-in-1 aanvragen en zit met een opzegtermijn van 1 maand bij mijn ADSL provider (Telfort). Nu kan ik een datum ver genoeg in de toekomst kiezen om de monteur op bezoek te krijgen en het Ziggo abonnement in te laten gaan, maar - als ik dat aangeef - zegt Ziggo dan meteen mijn ADSL abo op? (m.a.w. wanneer gaat mijn één maand opzegtermijn in bij Telfort?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
rick77 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:00:
Ik wil Alles-in-1 aanvragen en zit met een opzegtermijn van 1 maand bij mijn ADSL provider (Telfort). Nu kan ik een datum ver genoeg in de toekomst kiezen om de monteur op bezoek te krijgen en het Ziggo abonnement in te laten gaan, maar - als ik dat aangeef - zegt Ziggo dan meteen mijn ADSL abo op? (m.a.w. wanneer gaat mijn één maand opzegtermijn in bij Telfort?)
Wanneer je gebruik maakt van de overstapservice van Ziggo kan jij je Ziggo abonnement in laten gaan op moment dat je Telfort abonnement stopt.
Overigens is het verstandig om je Ziggo internet aansluiting eerder actief te hebben voordat je telefoonnummer bij Telfort weg gehaald wordt.
Ziggo zegt daarna alles op bij Telfort, werkt prima

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:51
Er is nu via ziggo een actie dat als je nog geen digitale tv hebt dat je dan met korting een decoder kan aanschaffen. Nu hebben we sinds een week digitale tv maar willen het op de slaapkamer ook. Weet iemand of het lukt om via deze actie een tweede ontvanger te bestellen voor die korting prijs ? Staat dat het alleen kan als je nog geen digitale tv hebt maar heb het boven nog niet dus zo kan je het dan ook zien :) http://evenomschakelen.nl/analoog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clonedonkey schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:54:
Er is nu via ziggo een actie dat als je nog geen digitale tv hebt dat je dan met korting een decoder kan aanschaffen. Nu hebben we sinds een week digitale tv maar willen het op de slaapkamer ook. Weet iemand of het lukt om via deze actie een tweede ontvanger te bestellen voor die korting prijs ? Staat dat het alleen kan als je nog geen digitale tv hebt maar heb het boven nog niet dus zo kan je het dan ook zien :) http://evenomschakelen.nl/analoog/
Mmm, dit geeft mijn postcode:

Er wordt gewerkt aan jouw nieuwe zenderoverzicht. We kunnen je eind april hierover informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan iedereen voor een gereduceerd tarief nog een decoder bestellen onder de mom van "de kinderkamer/kruipruimte/buitenwc had nog geen digitale tv". De aktie gaat waarschijnlijk per adres, als er op dat adres al een digitale tv geregistreerd is lijkt het me dat je geen beroep kan doen op die aktie.
Deze actie loopt tot 30 juni 2011 en geldt zolang de voorraad strekt. Maximaal één per klant. Prijzen van de ontvangers zijn exclusief € 9,50 verzendkosten. De getoonde ontvanger kan afwijken van het werkelijke model. Deze actie is alleen geldig voor klanten die nu nog geen Digitale TV van Ziggo kijken. Op de levering van Digitale TV zijn de Algemene Basisvoorwaarden Ziggo en de aanvullende voorwaarden Ziggo Digitale TV van toepassing. Wijzigingen en typefouten voorbehouden.
** Dit geldt voor programma's die in HD-kwaliteit worden uitgezonden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 21:29
Ik overweeg over te stappen op ziggo alles in 1. Ik heb nu adsl en eigenlijk wil ik een korte periode overlap hebben, dus, geen gebruik maken van de overstapserive.

Maar ik wil wel mijn telefoonnummer porteren van huidige aanbieder naar Ziggo dus alleen het telefoonnummer zou dan moeten worden opgezegd bij de huidige provider.

Ik heb deze vraag uiteraard eerst bij Ziggo neergelegd, maar verwacht eerlijk gezegd bitter weinig van de reactie (en dat verwacht ik niet alleen bij Ziggo maar bij iedere helpdesk/standaard vragenbeantwoorders...).

Vandaar mijn vraag hier, heeft iemand een dergelijke route al eens bewandeld, eventueel tips? Ik meen me te herinneren dat je met telefoonnummers nooit zelf moet opzeggen maar altijd moet laten porteren door de nieuwe provider omdat je anders je nummer kwijt bent, maar ik ben erg bang dat Ziggo in 1 moeite door meteen mijn adsl om zeep zal (laten) brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De vraag is natuurlijk waarom die overlap zo belangrijk is. Je gaat je nu potentieel een hoop ellende op de hals halen terwijl de overgang van ADSL naar kabel volgens mij erg soepel gaat omdat het twee verschillende producten zijn en je geen ADSL naar ADSL gezeur hebt waarbij je lijn fysiek ontkoppeld moet worden. Met een beetje geluk heb je het Ziggo modem binnen voordat je ADSL is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Mijn vriendin had een abonnementsverhoging aangevraagd en zou een Cisco modem krijgen. Dus ik een TP-Link route besteld gezien de goede ervaringen. Nu komt ze net thuis en ligt er een nieuwe Ubee modem op.de deurmat. Beter jammer van de aanschaf, zal hem vanavond eens aan sluiten en kijken of ze al sneller internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij ontgaan maar de nieuwe router die Ziggo uitdeelt aan AiO en Z2 abbonnees, welke merk of naam heeft ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:38:
Het is mij ontgaan maar de nieuwe router die Ziggo uitdeelt aan AiO en Z2 abbonnees, welke merk of naam heeft ie?
Het nieuwe Wi-fi modem bedoelt U? Dat is de Ubee EVW320B. In de toekomst zullen er ook andere merken Wi-Fi modems door Ziggo gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:14:
Mijn vriendin had een abonnementsverhoging aangevraagd en zou een Cisco modem krijgen. Dus ik een TP-Link route besteld gezien de goede ervaringen.
Wie had jou toegezegd dat ze een cisco zou krijgen?
Alle nieuwe klanten krijgen namelijk vanaf 2 mei krijgen het nieuwe ubee modem, zoals aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Frank-NL schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:34:
De vraag is natuurlijk waarom die overlap zo belangrijk is. Je gaat je nu potentieel een hoop ellende op de hals halen terwijl de overgang van ADSL naar kabel volgens mij erg soepel gaat omdat het twee verschillende producten zijn en je geen ADSL naar ADSL gezeur hebt waarbij je lijn fysiek ontkoppeld moet worden. Met een beetje geluk heb je het Ziggo modem binnen voordat je ADSL is afgesloten.
Meerdere redenen... maar overigens kreeg ik in het verleden altijd van die juichverhalen dat overgang van adsl naar kabel ook juist zo makkelijk ging omdat je adsl nog niet meteen dood hoefde en je een poosje de boel naast elkaar kon laten bestaan - alleen toen had men over het algemeen nog geen telefonie erbij...

Verder natuurlijk helemaal waar wat je zegt, die ellende voel ik dus ook wel aankomen. Misschien porteer ik telefoon wel eerst naar budgetphone dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
dcl! schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:20:
Ik overweeg over te stappen op ziggo alles in 1. Ik heb nu adsl en eigenlijk wil ik een korte periode overlap hebben, dus, geen gebruik maken van de overstapserive.

Maar ik wil wel mijn telefoonnummer porteren van huidige aanbieder naar Ziggo dus alleen het telefoonnummer zou dan moeten worden opgezegd bij de huidige provider.

Ik heb deze vraag uiteraard eerst bij Ziggo neergelegd, maar verwacht eerlijk gezegd bitter weinig van de reactie (en dat verwacht ik niet alleen bij Ziggo maar bij iedere helpdesk/standaard vragenbeantwoorders...).

Vandaar mijn vraag hier, heeft iemand een dergelijke route al eens bewandeld, eventueel tips? Ik meen me te herinneren dat je met telefoonnummers nooit zelf moet opzeggen maar altijd moet laten porteren door de nieuwe provider omdat je anders je nummer kwijt bent, maar ik ben erg bang dat Ziggo in 1 moeite door meteen mijn adsl om zeep zal (laten) brengen.
Ik stap eind deze maand over. Kpn wordt geporteerd, die moet je idd niet zelf opzeggen. Adsl kon ziggo niet opzeggen dus dat heb ik zelf gedaan. Nu zal adsl waarschijnlijk een week langer doorlopen dan kpn, dus ik verwacht kaal-koper kosten voor die week. Of het verder goed gaat weet ik nog niet. Misschien dat kpn een probleem heeft met het stoppen van hun service als er nog adsl op zit?

Op ziggo-gebruikers.nl (forum) las ik dat je via een omweg je nummer later nog kan porteren. Je moet dan tijdelijk je ai1 ontbinden in losse componenten en je telefonie cancellen. Dan weer opnieuw naar ai1 met nummerportering. Wel erg omslachtig.

[ Voor 8% gewijzigd door BounceMeister op 05-05-2011 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
job schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:11:
[...]
Wie had jou toegezegd dat ze een cisco zou krijgen?
Alle nieuwe klanten krijgen namelijk vanaf 2 mei krijgen het nieuwe ubee modem, zoals aangekondigd.
De medewerkster van de helpdesk. Ze gaf aan dat het nieuwe modem later zou komen op de markt. M'n vriendin vroeg namelijk of ze het nieuwe draadloze router kreeg of niet. Toen werd aangegeven dat ze die niet kreeg (en ik dus een nieuwe draadloze router zou halen, omdat haar oude linksys niet meer zo snel is).

De installatie en activatie was zo gedaan. Modem werkt perfect. Haar verhoging zou 5 mei ingaan, dus ben ik benieuwd hoe de snelheid vanavond zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
klump4u schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:36:
Hier een foto te verduidelijking.
[afbeelding]
1-rechtstreeks van AOP
2- naar modem (Ubee)
3- Naar digitale ontvanger met daaraan doorlus naar LCD tv
4- Naar 3 weg splitter (ABC)
-A- Naar boven hierop 2 weg splitter en 2 tv's
-B- Naar DVD Recorder in woonkamer
-C- naar radio in woonkamer
5- Voeding van versterker
6- Naar slaapkamer tv

Werkt perfect allemaal, zowel digitaal als analoog
Kan ik daar gewoon een monteur van Ziggo voor laten komen als ik het ook zo wil hebben,want ik wil ook alles in de meterkast hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
BounceMeister, bedankt voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NrG! schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:38:
Kan ik daar gewoon een monteur van Ziggo voor laten komen als ik het ook zo wil hebben,want ik wil ook alles in de meterkast hebben!
Als je verwacht dat die monteur alle kabels voor jou gaat verleggen, dan moet ik je teleurstellen.
De monteur sluit bij installatie het aop aan waar de groene coax je huis binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:11
Is weer zover een paar maanden terug maakde ik hier al melding dat ik het volgdene probleem heb:
Internet werkt fantastich inene niet meer (willekeurig moment) en 15 sec a 30 sec later wel.

Snelheidtest: ene moment 63Mbit download / 8 Mbit upload en ander moment 98Mbit download / 8 Mbit upload.

Heb ook getest met nieuwsgroepen en daar haal ik wel gewoon mijn download snelheid vaak (ook niet altijd) (12MB/s a 14MB/s).

Vorige keer heeft de monteur mijn modem vervangen naar eenzelfde type en hij heeft met geavenceerde spullen de lijn doorgekeken. Vond wel iets mar was marginaal. Hij zei tevens dat modems bijnna nooit de boosdoener zijn maar hij heeft hem vervangen.

Nu heb ik de afgelopen maand weer geregeld dat internet er even uit is en dan 15 a 30 sec later weer gewoon doen. In router log zie ik dat dan ook (Draytek 2130N).

Melding is aangemaakt bij Ziggo en die gaan uitzoeken op de 3e lijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga eens een paar dagen testen zonder router. Dan kan je die als oorzaak in elk geval uitsluiten (of juist niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

job schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:02:
[...]

Als je verwacht dat die monteur alle kabels voor jou gaat verleggen, dan moet ik je teleurstellen.
De monteur sluit bij installatie het aop aan waar de groene coax je huis binnenkomt.
Inderdaad, monteur doet alleen AOP vernieuwen en versterker ophangen en kabels aan versterker maken.
Bij mij was alleen de groene kabel tekort, daarvoor komt nog een monteur van Ziggo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Laatst online: 04-02-2023
klump4u schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:45:
[...]

Inderdaad, monteur doet alleen AOP vernieuwen en versterker ophangen en kabels aan versterker maken.
Bij mij was alleen de groene kabel tekort, daarvoor komt nog een monteur van Ziggo zelf.
Ok,dus ik moet zelf de groene kabel naar de meterkast brengen en de ziggoman doet de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

NrG! schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:38:
[...]

Dit zit bij mij niet in de meterkast maar in de woonkamer achter een gordijn.
Zelf aansluiten is niet zo moeilijk, gewoon goede kabel en afgeschermd materiaal gebruiken.
( en zelf een beetje denken en zoeken op internet) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NrG! schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:50:
Ok,dus ik moet zelf de groene kabel naar de meterkast brengen en de ziggoman doet de rest?
Van de groene kabel moet je officieel afblijven, al zijn veel monteurs de moeilijkste niet.
Maar dan nog gaat die man niet alles voor je doen. Je zal zelf moeten zorgen voor a. een stopcontact in de buurt, en b. voor de coax kabels naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NibborSneffets schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:44:
[...]

Het nieuwe Wi-fi modem bedoelt U? Dat is de Ubee EVW320B. In de toekomst zullen er ook andere merken Wi-Fi modems door Ziggo gebruikt worden.
Ah.... een Ubee. Thnxs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 11:50

Aldmar

Niks...

job schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:11:
[...]Van de groene kabel moet je officieel afblijven, al zijn veel monteurs de moeilijkste niet.
Maar dan nog gaat die man niet alles voor je doen. Je zal zelf moeten zorgen voor a. een stopcontact in de buurt, en b. voor de coax kabels naar de tv.
Ik ben met precies hetzelfde bezig. Ik wil het AOP verplaatsen van de woonkamer naar de meterkast. Ik wil later geen gezeur hebben dus wil ik het laten doen ipv het zelf doen. Ik heb net Ziggo gebeld, om te vragen naar de mogelijkheden. Ik werd doorverwezen naar www.huisaansluitingen.nl. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik krijg een beetje het idee dat ik ook gewoon een lokaal installatie bedrijf kan bellen met de vraag of ze het voor mij kunnen doen ipv via eerder genoemde website...

Wat kost het verplaatsen ongeveer? Het gaat om een verplaatsing van ~7meter via de kruipruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via huisaansluitingen.nl wordt je doorverwezen naar ziggo (alleen niet de helpdesk).. en de prijs zal niet mals zijn. Tuurlijk kan je een installatiebedrijf inschakelen, maar die mag er officieel ook niet aankomen.

Maar voor de nieuwsgierigheid, wat moet er allemaal gebeuren.
Gat door de vloer boren en kabel er doorheen duwen is niet zo lastig toch? Dat kan je altijd zelf gewoon doen. Daarna een doe het zelfpakket aanvragen en ziggo weet van niets :)
Maar als de coaxkabel verlengd moet worden, dan wil je dat toch wel een beetje netjes en goed gedaan hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 05-05-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 08-10 11:50

Aldmar

Niks...

We willen het modem uit de woonkamer weg en in de meterkast hebben.

De groene kabel komt in de kruipruimte binnen aan de voorkant van het huis. Daar gaat hij door de vloer/muur omhoog naar het AOP in de woonkamer. Het modem staat nu dus ook in de woonkamer. We willen nu het modem (en dus het AOP) verplaatsen naar de meterkast. De meterkast zit een aantal meter verderop naast de voordeur aan de zijkant van het huis. Het is dus een kwestie van de (groene) kabel doorknippen, verlengen met een paar meter en dan via de kruipruimte (onder de woonkamer door) en een gat in de vloer in de meterkast omhoog aanleggen.

Mocht de prijs echt te gortig worden, koop ik gewoon zelf een goede tv kabel die in het oorspronkelijke AOP gaat. Dan hang ik het modem in de meterkast via mijn eigen kabel. Dan doe ik dus niks aan het AOP. Ik verleng dan alleen de kabel tussen het AOP en het modem met de hoop dat dit goed gaat mbt de sterkte van het signaal.

Het verlengen is inderdaad appeltje, eitje. Ik wil alleen voorkomen dat ziggo straks zegt dat het mijn probleem is doordat ik zelf aan het AOP heb zitten rommelen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Huidige situatie:
--||--AOP-modem----------------------------<netwerk>

Gewenste situatie:
--||-----------------------------AOP-modem-<netwerk>

Alternatieve gewenste situatie:
--||--AOP----------------------------modem<netwerk>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:10

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Ik wil binnenkort het HDTV pakket gaan bestellen, maar wil daarbij ook interactieve TV bestellen. Nu adverteert Ziggo met een HD recorder voor bijna 500 euro, wat ik erg duur vind. Kan ik niet gewoon deze TV kaart in onze HTPC zetten en daar de CI module in doen? Om op die manier gebruik te kunnen maken van Interactieve TV? Zojuist besloten geen Interactieve TV te nemen :D .

[ Voor 6% gewijzigd door GiantLeap op 05-05-2011 23:48 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
MHz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:13:
Ik wil binnenkort het HDTV pakket gaan bestellen, maar wil daarbij ook interactieve TV bestellen. Nu adverteert Ziggo met een HD recorder voor bijna 500 euro, wat ik erg duur vind. Kan ik niet gewoon deze TV kaart in onze HTPC zetten en daar de CI module in doen? Om op die manier gebruik te kunnen maken van Interactieve TV? Zojuist besloten geen Interactieve TV te nemen :D .
Toch even reageren..... Voor nieuwe Alles in 1 abonnees kost de interactieve decoder 99,-
Bestaande Alles in 1 abonnees kunnen hem aanschaffen voor 199,-

Ziggo werkt niet met CI modules, je hebt een CI+ gecertificeerde module nodig welke alleen in een door Ziggo gecertificeerde decoder werkt (bijvoorbeeld in een TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Bullet NL schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:14:
[...]

Toch even reageren..... Voor nieuwe Alles in 1 abonnees kost de interactieve decoder 99,-
Bestaande Alles in 1 abonnees kunnen hem aanschaffen voor 199,-

Ziggo werkt niet met CI modules, je hebt een CI+ gecertificeerde module nodig welke alleen in een door Ziggo gecertificeerde decoder werkt (bijvoorbeeld in een TV)
Voor ons is Alles in 1 verder geen optie, we zitten voor telefonie en Internet al bij XS4ALL. Ah okee. Ik heb gelezen ergens dat er momenteel nog geen CI+ TV kaarten worden gemaakt. Gaan die er ooit komen?

[ Voor 7% gewijzigd door GiantLeap op 06-05-2011 00:27 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt dat ze niet met ci modules werken, maar met een alphacrypt classic (ci module) krijg je toch veel apparatuur aan het werk.
Interactieve tv gaat op een pc natuurlijk niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 08-10 13:36
Van de week van een vriend van me de nieuwe wireless ubee modem gekregen. Gelijk aangesloten!

Eerste ervaringen:

Heel positief!!!

- Met mijn vorige ubee modem had ik een bromtoon in mn telefoonlijn, ook na 2x modemswap. Bromtoon is nu helemaal weg met de wireless modem.
- Bereik is heel goed, wifi is ook heel stabiel. Haal met een wireless n-kaartje 44mbit download (dus ongeveer 5mb download) terwijl ik met mijn netgear WNR3500v2 (non-ziggo router) maar 35 ofzo haalde en ook heel vaak fluctueerde. Dus met nieuwsgroepen downloaden gaat t een stuk sneller:D
- Portforwarding etc werken allemaal goed. Geen problemen mee gehad
- Lan snelheid is ook prima in orde, merk geen verschil tov mn Netgear router, alles is ook gigabit verbonden en met cat6 kabels. Ik kan ook met ongeveer 20mb/s kopieren naar mn Synology.

So far so good.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 16:28

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Even een kleine correctie: Ziggo ondersteund geen CI modules, maar steek een Alphacrypt classic in een CI slot met je Ziggo kaartje er in en het werkt prima....
Verder is in een HTPC opstelling het ook mogelijk om met een externe USB/seriële kaartlezer en een softcam te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 06-05-2011 08:20 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Rainesh schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:34:
Van de week van een vriend van me de nieuwe wireless ubee modem gekregen. Gelijk aangesloten!

Eerste ervaringen:

Heel positief!!!

- Met mijn vorige ubee modem had ik een bromtoon in mn telefoonlijn, ook na 2x modemswap. Bromtoon is nu helemaal weg met de wireless modem.
- Bereik is heel goed, wifi is ook heel stabiel. Haal met een wireless n-kaartje 44mbit download (dus ongeveer 5mb download) terwijl ik met mijn netgear WNR3500v2 (non-ziggo router) maar 35 ofzo haalde en ook heel vaak fluctueerde. Dus met nieuwsgroepen downloaden gaat t een stuk sneller:D
- Lan snelheid is ook prima in orde, merk geen verschil tov mn Netgear router, alles is ook gigabit verbonden en met cat6 kabels. Ik kan ook met ongeveer 20mb/s kopieren naar mn Synology.

So far so good.
Dat nieuwe modem is ook gewoon heel goed, alleen zijn al die tweakertjes hier nogal sceptisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

Eerste ervaringen:

Heel positief!!!

So far so good.
mooi portforwarding werkt dus goed, kun je toevallig ook nog bevestigen dat ik mijn dyndns automagisch kan updaten?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:01
tismij schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:09:
[...]mooi portforwarding werkt dus goed, kun je toevallig ook nog bevestigen dat ik mijn dyndns automagisch kan updaten?
Lees hier de uitgebreide handleiding...

Wat ik zelf graag zou weten, en dat staat niet in die handleiding, is of er ook een mogelijkheid is om VLAN's te creëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

rowicom schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:19:
[...]

Lees hier de uitgebreide handleiding...

Wat ik zelf graag zou weten, en dat staat niet in die handleiding, is of er ook een mogelijkheid is om VLAN's te creëren...
kijk die had ik even gemist, zal hem eens vast rustig door gaan nemen.
Belangrijkste voor mij werkt zo te zien iig, dyndns omdat ik straks geen vast ip meer heb en port forwarding om netjes mijn vm's van buitenaf te benaderen.
Blijf het wel jammer vinden dat de enige optie voor een vast ip gelijk zakelijk is, scheelt te veel anders had ik het er wel voor over gehad.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 15:16

Eerste ervaringen:

Heel positief!!!
Ik stap ook bijna over naar Ziggo allin1. Kun je bepalen hoeveel vermogen het wifi modem gebruikt? Wordt ie erg warm als ie wat langer aanstaat?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mekkieboek schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:59:
[...]

Ik stap ook bijna over naar Ziggo allin1. Kun je bepalen hoeveel vermogen het wifi modem gebruikt? Wordt ie erg warm als ie wat langer aanstaat?
Met een Multimeter kan je het opgenomen vermogen bepalen van het Ziggo modem.
Een modem word warm, maar niet warmer dan goed voor hem is. Je kan een Kabelmodem het beste vol continu aan laten staan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Bullet NL schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:30:
Met een Multimeter kan je het opgenomen vermogen bepalen van het Ziggo modem.
Dan moet je zo'n modem wel eerst hebben :)
Maar anyway, ik denk dat ik er sowieso wel voor ga.

Edit: oja bijna vergeten, ik zag dat van de Cisco 8485DVB er momenteel een nieuwe versie is (ook met 320GB disk) met een matrix display op de voorkant. Dat lijkt me wel handig als je alleen effe naar de (kabel)radio wilt luisteren zonder de tv aan te hebben.

Levert Ziggo ook die nieuwe (met matrix display) of het vorige type (die met de 4 led cijfers)?

[ Voor 38% gewijzigd door mekkieboek op 06-05-2011 12:17 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:09:
[...]

Dan moet je zo'n modem wel eerst hebben :)
Maar anyway, ik denk dat ik er sowieso wel voor ga.
EDIT:
Zijn er hier al bestaande klanten die een mail dat de modem eraan komt of daadwerkelijk de Ubee evw320 hebben ontvangen ter vervanging docsis2 modem. Dus niet via via, 1 uit de pilot-fase of een klant die naar Plus/Extra/Z2,3 opwaardeert maar zeg maar via de aangekondigde procedure (een email en dan binnen enkele dagen ontvangen) ?
Lijkt me nog wat vroeg maar 400.000 in 4 a 5 maanden is zo gemiddeld toch bijna 4000 stuks per werkdag 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 06-05-2011 22:55 . Reden: Edit na edit hierboven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Bullet NL schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:37:
Wanneer je gebruik maakt van de overstapservice van Ziggo kan jij je Ziggo abonnement in laten gaan op moment dat je Telfort abonnement stopt.
Overigens is het verstandig om je Ziggo internet aansluiting eerder actief te hebben voordat je telefoonnummer bij Telfort weg gehaald wordt.
Ziggo zegt daarna alles op bij Telfort, werkt prima
Telefoon is KPN analoog. Ik heb alleen ADSL via Telfort.

Bij aanvraag moet je op de site een datum inplannen voor de monteur. Ik neem aan dat dit ook de ingangsdatum van mijn Ziggo abo is. Verderop in de bestelprocedure wordt aangegeven dat je instructies krijgt voor de overstapservice die je binnen 7 dagen moet uitvoeren. Wanneer zegt Ziggo dan daadwerkelijk mijn Telfort abo op? Dus wanneer gaat mijn maand opzegtermijn in? En welke ingangsdatum moet ik dan kiezen om niet al te veel dubbele kosten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
mekkieboek schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:09:
[...]
ik zag dat van de Cisco 8485DVB er momenteel een nieuwe versie is (ook met 320GB disk) met een matrix display op de voorkant. Dat lijkt me wel handig als je alleen effe naar de (kabel)radio wilt luisteren zonder de tv aan te hebben.

Levert Ziggo ook die nieuwe (met matrix display) of het vorige type (die met de 4 led cijfers)?
Die is ook al bijna 2 jaar geleden geïntroduceerd. Welke wij kennen als het de Ziggo 8485DVB is een aangepaste (zo is er ook een TiVo box in de VS op basis van de 8485DVB). Ook heeft deze maar 1 SCART aansluiting en zover mij bekend ondersteund deze alleen DOCSIS (en dus geen EuroDOCSIS wat hier in Nederland wordt gebruikt).

De Ziggo 8485DVB is ook erg dichtgespijkerd jammergenoeg; normaal kan je ook bestanden over je netwerk streamen naar je TV maar dat is uitgeschakeld...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

TFHfony schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:17:
[...]

Even een kleine correctie: Ziggo ondersteund geen CI modules, maar steek een Alphacrypt classic in een CI slot met je Ziggo kaartje er in en het werkt prima....
Verder is in een HTPC opstelling het ook mogelijk om met een externe USB/seriële kaartlezer en een softcam te werken.
Wat voor soort kaartlezer heb ik daar voor nodig? En softcam? Als ik daar op zoek kom ik alleen maar tooltjes tegen die zich voordoen als webcam.

[ Voor 105% gewijzigd door GiantLeap op 06-05-2011 16:24 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 16:28

TFHfony

Professional Weirdo

MHz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Wat voor soort kaartlezer heb ik daar voor nodig? En softcam? Als ik daar op zoek kom ik alleen maar tooltjes tegen die zich voordoen als webcam.
Als kaartlezer kan je bijvoorbeeld kijken voor een Smargo.
Softcams zijn verschillende mogelijkheden voor zoals CCcam, Gbox, Oscam, etc...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 13:28

MM99

That is the way I am!

Een vraagje. Ik heb de Netgear WNDR3700 thuis staan. Met WNDR3700v2 harwareversie en V1.0.0.8 firmwareversie.

Nu wou ik connecteren naar mijn modem vanuit mijn laptop, maar dit lukt niet lijkt wel. Ik heb een Arris modem staan. Ik dacht dat de modem zijn ip-adres http://192.168.100.1 was, maar daar ik geen resultaat van terug. Iemand een idee of ik iets op de router nog moet instellen ofzo? Mss een poort openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het arris modem kan je alleen in als het ding offline is (dus als het internet plat ligt, of als je de coax los haalt). Maar waarom wil je in het modem? Je kan er toch niets instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
hoe zit dat nou met een 10mbit lijn van ziggo..

Wat is dan je daadwerkelijke download snelheid in mb's
Moet je dit ook delen door 8?

Heb nu van tele de 20mbit lijn waar ik 1,6 mb per/s haal
komt omdat kpn lijnen hier maar tot 12 mbit gaan ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
manii schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:03:

Jep. Je komt dus uit op 1,25 MB/sec.
Omdat je huis te ver af ligt van de telefooncentrale, of omdat je slechte bekabeling hebt (in de grond, of thuis).

[ Voor 10% gewijzigd door job op 07-05-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Dat hele "tot 20 Mbit" ADSL-gebeuren is grote volksverlakkerij.

Als je letterlijk naast de centrale woont, haal je een connectsnelheid van 20.000. Daar gaat dan 16% overhead vanaf en zit je dus op 16.800 en haal je 2.1 MByte/s.

De meeste ADSL-gebruikers zitten rond de 8-14 Mbit/s en daar gaat dan ook weer die 16% van af.

Bij kabel is de snelheid vrijwel netto. Met 10 Mbit/s bij Ziggo haal je zo'n 1.2 MByte/s, bij 120 Mbit/s (wat ik zelf heb) haal je maximaal 14.2 MByte/s. Beetje overhead dus wel, maar slechts 5% of zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Volkert op 07-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Volkert schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:01:
[...]

Dat hele "tot 20 Mbit" ADSL-gebeuren is grote volksverlakkerij.

... daar gaat dan ook weer die 16% van af.
Gelukkig wordt VDSL2 grotendeels op IP basis ipv ATM uitgerold dat scheelt ook een bak. :)

Ik had vorige week geklaagd hier over mijn modem wissel perikelen en na een belletje met Ziggo krijgen we een maand gratis ai1 + 20 euro omdat ze daar hebben zitten kneuzen. :)

Ben toen maar niet meer verder gaan zeuren over het vette modem wat we geleverd hebben gekregen en maar gewoon opgehangen na een flinke dot cillit bang eroverheen gespoten te hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Uberprutser op 07-05-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24

dan kom je uit op 1,3 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is Ziggo gekapt met TV op PC mogelijkheid? Alleen Ned1 doet het soms nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 08:35

JK

Saturnus schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:52:
Werkt soms niet, vaak wel, soms erg traag om te bufferen.
Het enige wat ik mis zijn SBS6,Net 5, Veronica en RTL8, maar dat mogen ze niet meer uitzenden.
Op dit moment hier geen problemen met 'Live TV op PC'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Saturnus schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:52:
Soms doet het nog wat, maar het is en blijft een extraatje waar ze verder geen enkele garantie of ondersteuning op bieden.

Update: Net even getest, NET 5, SBS 6 en Veronica doen het nu niet, de rest wel. Ik gebruik de player 1.0.7 overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door Volkert op 08-05-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zojuist even wat gerommeld met het nieuwe Ubee modem van mijn vriendin. Ze heeft een wireless N draadloze netwerkkaart in haar laptop en haar verbinding is van 10/1 naar 40/4 gegaan. Perfect dus. Draadloos haald ze maximaal 2,2 MB/s. Ik dacht dat dit sneller moet kunnen maar het lukt me niet. Toen heb ik de laptop aangesloten op het modem rechtstreeks en haal ik 4,80 ~ 4,85 MB/s. Is dit een nette waarde bij een 40/4 abonnement?

Ga toch er toch een verder induiken waarom ik wireless niet meer haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op welke snelheid maakt de N kaart verbinding met het modem? Misschien blijft ie om de een of andere reden op G-snelheid (54Mbps) hangen, dan zit je inderdaad op 2,2MB/s. Ook moet je even checken of AES beveiliging wordt gebruikt. TKIP gaat niet werken op hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor de tip. Ik ga er even naar kijken. Eerst de laptop drivers bijwerken.
Werkt de n standaard ook op de 2.4 ghz band? Ik merk namelijk dat wanneer ik de Ubee op 5 ghz zet dat de laptop het netwerk niet meer vind. Dat zou kunnen betekenen dat deze toch geen N heeft of niet kan werken op 5 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:20:
Bedankt voor de tip. Ik ga er even naar kijken. Eerst de laptop drivers bijwerken.
Werkt de n standaard ook op de 2.4 ghz band? Ik merk namelijk dat wanneer ik de Ubee op 5 ghz zet dat de laptop het netwerk niet meer vind. Dat zou kunnen betekenen dat deze toch geen N heeft of niet kan werken op 5 ghz.
Ja, uiteraard werkt de N standaard op de 2.4 ghz band want deze wordt veel langer gebruikt. Er zijn nog weinig notebooks met een wifi kaart die op 5 ghz kan werken (ik heb zelf een Intel mini-pcie kaart die de 5 ghz band ondersteunt in notebook gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oke. De laptop dateerd van december 2010 hoor ik net. Maar dat zegt nog niet echt veel. Het is een Dell Studio 1558. De laptops die ik vind hebben een i3 proc, maar dit is een i7. Ik ga nog even verder op onderzoek uit.
De snelheid via de utp kabel is heerlijk stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Timmert schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:16:
Op welke snelheid maakt de N kaart verbinding met het modem? Misschien blijft ie om de een of andere reden op G-snelheid (54Mbps) hangen, dan zit je inderdaad op 2,2MB/s. Ook moet je even checken of AES beveiliging wordt gebruikt. TKIP gaat niet werken op hoge snelheden.
Is de beveiliging niet standaard TKIP & AES bij het nieuwe modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap je toch meteen over naar Alles in 1 van Ziggo met internet erbij. Kun je nu een HD-recorder met interactieve tvfunctie aanschaffen voor 99,-. Geldt voor iedereen die nog geen alles in 1 heeft dus ook bestaande ziggo klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41

Nox

Noxiuz

Binnetie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:08:
Zojuist even wat gerommeld met het nieuwe Ubee modem van mijn vriendin. Ze heeft een wireless N draadloze netwerkkaart in haar laptop en haar verbinding is van 10/1 naar 40/4 gegaan. Perfect dus. Draadloos haald ze maximaal 2,2 MB/s. Ik dacht dat dit sneller moet kunnen maar het lukt me niet. Toen heb ik de laptop aangesloten op het modem rechtstreeks en haal ik 4,80 ~ 4,85 MB/s. Is dit een nette waarde bij een 40/4 abonnement?

Ga toch er toch een verder induiken waarom ik wireless niet meer haal.
Jep, 38 megabit is prima. Ik heb zelf in huis ook veelal dat het wifi rond de 20mbit blijft hangen. Maakt mij niet uit, ook al heb ik snelle wifikaartjes in de laptops. 20 megabit is snel zat imho.

Die 5ghz is voor oude meuk. Alleen de oudste laptop (een asusje) ondersteund dat nog maar werkt ook prima op 2.4.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

WiFi - N is inderdaad een lastige standaard.

Deze is namelijk mogelijk op 2.4Ghz en op 5Ghz. WiFi N werkt middels het bundelen van meerdere kanalen (20Mhz of 40Mhz, de laatste kan meer data dragen). In de meest gunstige gevallen 3 kanalen.

2.4Ghz "G" Wifi = 54Mbit maar dat betekend dat je effectief niet meer dan 20 Mbit tot 24 Mbit kunt halen. Daar komt naar verwachting je ~2MB/sec vandaan.

2.4Ghz "N" is grappig. Maar helaas niet echt handig. 2.4Ghz Wifi heeft eigenlijk maar 3! echte kanalen, de rest overlapt en moet dus voor een deel bandbreedte delen. Zit je dus in een buurt met veel basestations en clients dan heb je vele vele vele overlappingen en apparaten welke dezelfde kanalen gebruiken. Als tip, gebruik "inSSIDer" om eens te kijken wat er in de lucht hangt! Gruwelijk voor je signaal en kwaliteit en dus ook doorvoer. Dan komt de N standaard er nog eens bij welke eigenlijk al deze 3 unieke kanalen wenst te claimen, ofwel, het complete spectrum. Nou, dan blijft er dus eigenlijk niets over voor de rest en gaat alle apparatuur lopen vechten met elkaar. Zeker geen handige situatie, maar helaas wel de praktijk.... Daarom houden grote fabrikanten limieten in hun apparatuur aan (Intel bijvoorbeeld) zodat er op 2.4Ghz maar maximaal 2 kanalen geclaimd mogen worden.

Hiervoor is 5Ghz zo'n 4 a 5 jaar geleden gekomen. Eerst als "A" wat een tegenhanger is van "G". 1 kanaal, 54Mbit. Maar nu is daar "N". "N" kan op 5Ghz kiezen uit zo'n 20 NIET overlappende kanalen. Dat geeft een hoop meer bandbreedte welke er in de lucht kan hangen. Hiermee is het ook daadwerkelijk mogelijk om 2 of zelfs 3 kanalen te bundelen om zo tot 300Mbit of de nieuwe 450Mbit te komen.

Let op, een of andere maffe idioot heeft bedacht dat het half-duplex is, maar anders dat met bekabeling kun je altijd maar maximaal de helft halen. 300Mbit verbinding is dus 150Mbit download max effectief. 150Mbit = 18,75MB/sec.

5Ghz is naar mijn idee inmiddels aardig ingeburgerd. Telefoons en tablets lopen nog wat achter, maar zeker laptops kunnen er tegenwoordig altijd wel mee overweg (wellicht niet de aller goedkoopste, dat weet ik niet). Maar heb je de optie, ga voor 5Ghz. Veel minder druk spectrum en dus ook de mogelijkheid om meerdere kanalen te bundelen zonder problemen of storing van je buren.

Dan als laatste nog. Als je een nieuwe router gaat kopen, let op wat deze kan. "N" betekend niet dat deze 5Ghz kan. Ook staat er nooit bij op hoeveel kanalen deze dat dan wel kan op 2.4Ghz, en uiteindelijk bepaalt de drukte op dat spectrum rond je huis hoe goed je verbinding gaat zijn.

2.4Ghz/5Ghz heb je in 2 variant. Dual-band en dual-radio. Dual-band is de goedkoopste en deze kan OF 2.4Ghz OF 5Ghz maar niet tegelijk. Redelijk nutteloos in mijn ogen op dit moment (telefoon is 2.4Ghz, laptop 5Ghz bijvoorbeeld). De betere (en duurdere variant) is een basestation met 2 radio's, 1tje 2.4Ghz en 1tje 5Ghz. Deze hebben over het algemeen ook 6 antennes (MiMo heeft 3 antennes nodig). Op die manier kun je alle apparatuur gebruiken of het nu 2.4Ghz of 5Ghz is.

5Ghz is dus absoluut de toekomst en ga je nieuwe spullen aanschaffen, let hier op! Zeker in een drukke buurt kan het een wereld van verschil vormen!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 17:53

Crusader

Arc Nature

NoxiuZ schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:11:
[...]

Die 5ghz is voor oude meuk. Alleen de oudste laptop (een asusje) ondersteund dat nog maar werkt ook prima op 2.4.
5 GHz alleen voor oude meuk? Lees de zeer informatieve bijdrage van Quintor onder jouw post eens ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Quindor schreef op maandag 09 mei 2011 @ 01:19:
WiFi - N is inderdaad een lastige standaard.

Deze is namelijk mogelijk op 2.4Ghz en op 5Ghz. WiFi N werkt middels het bundelen van meerdere kanalen (20Mhz of 40Mhz, de laatste kan meer data dragen). In de meest gunstige gevallen 3 kanalen.

..............

2.4Ghz/5Ghz heb je in 2 variant. Dual-band en dual-radio. Dual-band is de goedkoopste en deze kan OF 2.4Ghz OF 5Ghz maar niet tegelijk. Redelijk nutteloos in mijn ogen op dit moment (telefoon is 2.4Ghz, laptop 5Ghz bijvoorbeeld). De betere (en duurdere variant) is een basestation met 2 radio's, 1tje 2.4Ghz en 1tje 5Ghz. Deze hebben over het algemeen ook 6 antennes (MiMo heeft 3 antennes nodig). Op die manier kun je alle apparatuur gebruiken of het nu 2.4Ghz of 5Ghz is.

5Ghz is dus absoluut de toekomst en ga je nieuwe spullen aanschaffen, let hier op! Zeker in een drukke buurt kan het een wereld van verschil vormen!
Bedankt voor deze heldere uitleg. _/-\o_

Aangezien ik wellicht op ziggo over wil hoop ik maar dat hun nieuwe alles in 1 modem/router dan 2 radio's heeft.....

[ Voor 51% gewijzigd door Help!!!! op 09-05-2011 08:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

rick77 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:57:
[...]

Telefoon is KPN analoog. Ik heb alleen ADSL via Telfort.

Bij aanvraag moet je op de site een datum inplannen voor de monteur. Ik neem aan dat dit ook de ingangsdatum van mijn Ziggo abo is. Verderop in de bestelprocedure wordt aangegeven dat je instructies krijgt voor de overstapservice die je binnen 7 dagen moet uitvoeren. Wanneer zegt Ziggo dan daadwerkelijk mijn Telfort abo op? Dus wanneer gaat mijn maand opzegtermijn in? En welke ingangsdatum moet ik dan kiezen om niet al te veel dubbele kosten te maken?
Iemand ervaring met de opzegservice van Ziggo? Wanneer zeggen ze daadwerkelijk op (dus wanneer gaat mijn maand opzegtermijn in) als je - zeg - vandaag bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 06:58
rick77 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:06:
[...]

Iemand ervaring met de opzegservice van Ziggo? Wanneer zeggen ze daadwerkelijk op (dus wanneer gaat mijn maand opzegtermijn in) als je - zeg - vandaag bestelt?
Twee weken geleden de opzegservice gebruikt, ze zeggen binnen 1-2 werkdagen voor jouw op. Je krijgt hier geen bevestiging van (van Ziggo), van KPN kreeg ik vorige week een brief dat ik mijn Experiabox NIET terug moest sturen maar gewoon kan weggooien (aka een bevestiging dat er opgezegd is). Mijn IPB wordt pas eind juni opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Arnout schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:56:
[...]

Twee weken geleden de opzegservice gebruikt, ze zeggen binnen 1-2 werkdagen voor jouw op. Je krijgt hier geen bevestiging van (van Ziggo), van KPN kreeg ik vorige week een brief dat ik mijn Experiabox NIET terug moest sturen maar gewoon kan weggooien (aka een bevestiging dat er opgezegd is). Mijn IPB wordt pas eind juni opgeheven.
Oke, maar kan je dan via die opzegservice ook aangegeven dat je oude (internet) abonnement (bij mij Tele2) nog even iets langer doorloopt dan het moment dat je Ziggo abonnement ingaat, zodat je zeker niet zonder internet komt te zitten?

Of geeft Ziggo gewoon door dat het oude abonnement stopgezet moet worden en wordt hiervoor automatisch de eerst mogelijke datum voor genomen? Dan zou je in de problemen komen wanneer je opzegtermijn bij je oude provider korter is dan de tijd die Ziggo nodig heeft om je aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Help!!!! schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:42:
[...]

Bedankt voor deze heldere uitleg. _/-\o_

Aangezien ik wellicht op ziggo over wil hoop ik maar dat hun nieuwe alles in 1 modem/router dan 2 radio's heeft.....
Die heeft 1 radio, bij setup moet je kiezen welke van de 2 je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
jongetje schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:05:
[...]

Die heeft 1 radio, bij setup moet je kiezen welke van de 2 je wilt gebruiken.
Klopt, de Ziggo modem/wireless router heeft geen dual band radio.... Hier voor moet je echt bij de duurdere so-ho routers zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:47
Quindor schreef op maandag 09 mei 2011 @ 01:19:
Dat is een tijdelijk plus punt totdat veel apparatuur deze band ook weer vervuilt. ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 12:00

rally

Deyterra Consultancy

Bovendien is het bereik van de 5GHz band lager dan dat van de 2.4.

Persoonlijk heb ik thuis alles bedraad aangesloten en gebruik ik (we) wireless alleen voor surfen/iPhones etc.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over de aanpassing van digitale tv zender pakketten?

Meer dan een aankondiging dat er dingen gewijzigd gaan worden heb ik nooit ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Gister de nieuwe Ubee EVW3200 zien draaien. Wat ik me afvroeg: waarom zit er een sticker op de overige 3 LAN poorten? 1 LAN poort was aangesloten (alarm oid), maar over de andere drie zat een sticker: "Verwijder deze sticker als u router+wifi besteld hebt".

Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30
Arnout schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:14:
Gister de nieuwe Ubee EVW3200 zien draaien. Wat ik me afvroeg: waarom zit er een sticker op de overige 3 LAN poorten? 1 LAN poort was aangesloten (alarm oid), maar over de andere drie zat een sticker: "Verwijder deze sticker als u router+wifi besteld hebt".

Huh?
Ik denk dat je tijdens het aanvragen van een nieuw abonnement aan kunt geven of je alleen een modem of modem/router wil hebben. In dat geval kunnen ze de router functionaliteit locken/unlocken. De sticker zorgt er dan voor dat mensen niet alsnog denken dat ze een router hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:36:
Is er al iets bekend over de aanpassing van digitale tv zender pakketten?

Meer dan een aankondiging dat er dingen gewijzigd gaan worden heb ik nooit ontvangen?
Ik vermoed met huidige tempo dat dit niet voor juni bekend is. In juni wordt voor de laatste postcodes pas het nieuwe analoge pakket bekend en denk dat ze daarna pas het digitale pakket bekend gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Lol :o
Afbeeldingslocatie: http://foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_7876_0142e0edaa38ee73aac4dd52d07c9b82d94f7b8a.gif

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
lexi schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:25:
[...]

Ik denk dat je tijdens het aanvragen van een nieuw abonnement aan kunt geven of je alleen een modem of modem/router wil hebben. In dat geval kunnen ze de router functionaliteit locken/unlocken. De sticker zorgt er dan voor dat mensen niet alsnog denken dat ze een router hebben gekregen.
Ik dacht dat iedereen standaard vanaf mei een router kreeg, en dat deze als optie is om te zetten naar modem. Daarom vind ik de sticker raar, en waarom is hij niet verwijderd door de monteur, want de router deed het gewoon, wifi stond aan met meerdere clients en dan moet de router ook aan staan.

Dan zou de monteur die sticker vergeten zijn te verwijderen. Ik wilde de sticker er niet af trekken.

Dit hele verhaal kwam door het feit dat ik gevraagd was een Vista laptop aan Ziggo te hangen. Deze Vista laptop deed het gewoon met KPN ADSL maar sinds Ziggo vorige week (met de nieuwe router) werkte enkel deze Vista laptop niet. De monteur begon er niet eens aan en zei dat de laptop gewoon te oud was en maar offline gebruikt moest worden vanaf nu... :o
Heb het niet voor elkaar gekregen. Vista wilde echt niet gaan werken (meldde: "alleen lokaal", bij netwerkcentrum). Vandaag de laptop maar omzetten naar Windows 7 Home Premium.
Het gaat hier overigens om een Acer Aspire 7520G Turion laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Laat me raden, met een Atheros WiFi kaartje zeker? Die kaartjes hebben dat euvel wel vaker, soms helpt een driverupdate, maar ik heb klanten daarin ook wel eens teleur moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Timmert schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:35:
Laat me raden, met een Atheros WiFi kaartje zeker? Die kaartjes hebben dat euvel wel vaker, soms helpt een driverupdate, maar ik heb klanten daarin ook wel eens teleur moeten stellen.
Yep, Atheros.
Werkte bij mij thuis ook niet (Experiabox wifi/router). Er staat nu Windows 7 op en dan werkt ie wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit in een dilemma, ik had eerder aangegeven dat mijn vriendin een Ubeemoedem heeft gekregen. Op de helpdesk zeiden ze dat ze een Cisco zou krijgen.
Ik heb dus een TP-Link wifirouter aangeschaft, nog in de verpakking.
Haar laptop is 54G ben ik achteraf achter gekomen, was een oud modelletje. Die voordelig is aangeschaft eind vorig jaar.

Nu twijfel ik of ik de TL Link wifirouter zal terugsturen (Wet kopen op afstand) of niet. Van het geld kan ik een nette wifikaartkopen voor in de laptop. Of zal ik de TP link houden zodat deze al het netwerkverkeer intern gaat afhandelen? Binnenkort komt er een mediaspeler en een NAS aan te hangen (met portforwarding naar buiten) Of ik dit op de Ubee of de TP link ga doen is dus de vraag. Wat kunnen jullie adviseren, kan de Ubee dit allemaal aan? Ik ben de naam van het type aansluiting kwijt voor in de laptop. Het is niet dat oude PCMCIA, maar die iets smallere die in haar Dell laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Tp-Link terug sturen en lekker op 54G werken. Is echt wel snel genoeg voor een beetje internetten, hyven en MSN-en. Of is ze aan fanatieke downloader? En voor een mediaplayer is een gigabitpoort op die ubee modem/router echt wel snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ze krijgt nu de smaak van het downloaden te pakken. Maar ik zet op afstand redelijk wat downloads in de que. Ik denk dat ik dan toch maar de TP Link terugstuur en van dat geld een nette wifikaart voor haar laptop koop. Iemand die weet hoe die aansluiting ook alweer heet in haar laptop? Die kleine versie van de PCMCIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Arnout schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:56:
Mijn IPB wordt pas eind juni opgeheven.
Heeft KPN IPB zo'n lange opzegtermijn dan? Eind april opzeggen en eind juni pas van je abo af?

Op de Telfort site staat een termijn van 1 maand, dat zou dus willen zeggen dat ik een monteur kan inplannen voor over 3-4 weken om minimale overlap te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Binnetie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:17:
Ze krijgt nu de smaak van het downloaden te pakken. Maar ik zet op afstand redelijk wat downloads in de que. Ik denk dat ik dan toch maar de TP Link terugstuur en van dat geld een nette wifikaart voor haar laptop koop. Iemand die weet hoe die aansluiting ook alweer heet in haar laptop? Die kleine versie van de PCMCIA.
Mini-PCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
rick77 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:22:
[...]

Heeft KPN IPB zo'n lange opzegtermijn dan? Eind april opzeggen en eind juni pas van je abo af?
Ziggo wordt half juni geactiveerd. IPB wordt een week daarna opgezegd. Minimale overlap, prima.
Pagina: 1 ... 116 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!