Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Roetzen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:32:
De eigen router er lompweg achter hanggen zal prima werken voor tante Truus die niets anders doet dan alleen een beetje surfen en e-mailen. Maar ja, voor die tante Truus zullen de standaard instellingen van de Zoggo modem/router ookwel prima werken. Die kan dus haar eigen router naar de kringloop brengen.

Maar voor ons Tweakers is dat NAT achter NAT en dat werkt helemaal niet zo prima. Mijn he.net tunnel bijvoorbeeld zal niet werken... :(
Voor Tweakers als ons is een bridge prima. Wij accepteren wel dat als je veelzijdige netwerk apparatuur wilt hebben dat ook wat kan je geld uit moet geven. Voor Ziggo snap ik het wel, dit is waar 99.5% van de consumenten (en ook klein zakelijk) om vraagt. Een door de ISP ondersteunde router met WiFi mogelijkheid bij het pakket voor nop!

En voor Ziggo een groot voordeel dat ze IPv6 kunnen gaan inzetten. Want te verwachten is dat er eerst een periode dual-stack aan komt (dat sowieso) maar eerst met 6RD bijvoorbeeld of gelijk dual-stack. En alle routers die iedereen nu zelf moet kopen en dan ontstaat er een enorme diversiteit gaat dat helemaal niet of nog lang niet ondersteunen.

En de support op klant vragen die de klant de ISP toerekent zoals 'het werkt niet' of 'mijn laptop doet het soms niet' kan nu meer inzage in komen voor de helpdesk door de geleverde router. Pas dan valt het te ondersteunen (gemakkelijker) omdat dingen inzichtelijk worden door de router.
thaan schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:40:
[...]

Precies, mijn VPN tunnels, VLAN's & static DHCP adressen zal een NAT achter NAT combi ook niet zo blij van worden, dus ik mag toch hopen dat er veel te configgen valt op dat ding. Zo zou ik hem bridged willen, maar toch als AP willen gebruiken, een extra 5GHz AP is namelijk altijd welkom.
Lastige is inderdaad IPv6 tunnels als je die niet vanaf de router kan instellen omdat je achter NAT zit. Maar dat gaan ISP's vast ook in 2011 en 2012 bieden dual-stack. Dat is beter om ervaring op te doen dan zelf een HE of Sixxs tunnel thuis ook. En een aparte AP kan je altijd aansluiten, ook achter een NAT router natuurlijk. Evenals gebruik maken van aparte VLAN's thuis kan prima, maar dan heb je als 't wilt routeren allemaal zelf nog steeds je eigen router nodig (en heb je dubbel NAT). Daar verlies je een advanced feature helaas voor een enkele router met VLAN ondersteuning en meerdere prefixen.

Al met al voor de ISP een logische keuze, voor de kabel markt wel een nieuwe stap als je vergelijkt met de xDSL aanbieders. Die doen dit al jaren en daar kan je bij sommige omzetten naar bridge of dat instellen in de geleverde router apparatuur.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
D-TECH schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:02:
[...]

Dus niet. Volgens Ziggo krijgen alle gebruikers die al een docsis 3.0 modem hebben geen nieuw modem. :(
Waarom is dat :( ???

Zo vreemd is het toch niet om de klanten die al gebruik maken van de effectievere eurodocis 3.0 techniek geen nieuw modem te geven? Wanneer ze dit wel zouden doen is het pure kapitaal vernietiging..

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat zou helemaal bijzonder zijn ja. Dan krijg je enorm kapitaal vernietiging en heel veel boze klanten die net er achter zijn gekomen en met tegenzin (vooraf niet iedereen duidelijk) voor veel euro's een draadloze router hebben gekocht.

Je hebt als ISP een overgang van oud naar iets nieuws. Van een Demos systeem naar Docsis 2.0, daarna met telefoon en daarna Docsis 3.0. En nu Docsis 3.0 met router + wifi functie. Je vervangt niet even 'alles' natuurlijk.

Kan me iets voorstellen dat als je wilt ruilen dat Ziggo daar later best wel iets voor inricht. Sommige willen graag een bridge en andere een router met WiFi. Of misschien kan je wel (iom Ziggo) met iemand ruilen ooit.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 27-04-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:05
bjck schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:28:
[...]

[...]

Lastige is inderdaad IPv6 tunnels als je die niet vanaf de router kan instellen omdat je achter NAT zit. Maar dat gaan ISP's vast ook in 2011 en 2012 bieden dual-stack. Dat is beter om ervaring op te doen dan zelf een HE of Sixxs tunnel thuis ook. En een aparte AP kan je altijd aansluiten, ook achter een NAT router natuurlijk. Evenals gebruik maken van aparte VLAN's thuis kan prima, maar dan heb je als 't wilt routeren allemaal zelf nog steeds je eigen router nodig (en heb je dubbel NAT). Daar verlies je een advanced feature helaas voor een enkele router met VLAN ondersteuning en meerdere prefixen.
Ik doel op het feit dat als ik dat nieuwe ziggo modem als 5GHz AP wil gebruiken, ik hem hoogstwaarschijnlijk ook als DHCP server moet gebruiken en dus effectief mijn huidige WRT54GL (Tomato+VPN) useless render. Zoals hierboven beredeneerd, grote kans dat ik niet hem in bridged modus kan gebruiken, en de wifi-N mogelijkheid ervan als losse AP kan gebruiken met mijn WRT54GL.
Wat dat betreft jammer, want dan zou ik er op vooruitgaan (namelijk een extra 5GHz AP). Dat ga ik als gebruiker nu dus niet, want ik heb al een Ubee modem, en als ik hem in bridged mode zou gebruiken verandert er dus niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je nu nog een Docsis 2.0 modem heb (bridge) en Ziggo vervangt hem voor een 3.0 router gaat Ziggo er wel op voorruit. Dat is het doel lijkt me, om de oude modems die niet aan de laatste standaard voldoen te vervangen.

Zet (of laat) je de nieuwe in bridge zetten heeft Ziggo iets meer geld uitgegeven dan nodig aan jou. Maar de enkeling (relatief) die dat laat doen rechtvaardig niet het inrichten van een selectie procedure per klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:05
bjck schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:37:
Als je nu nog een Docsis 2.0 modem heb (bridge) en Ziggo vervangt hem voor een 3.0 router gaat Ziggo er wel op voorruit. Dat is het doel lijkt me, om de oude modems die niet aan de laatste standaard voldoen te vervangen.

Zet (of laat) je de nieuwe in bridge zetten heeft Ziggo iets meer geld uitgegeven dan nodig aan jou. Maar de enkeling (relatief) die dat laat doen rechtvaardig niet het inrichten van een selectie procedure per klant.
Zeker, en ik ben ook blij dat er nieuwe modems komen, alleen maar mooi voor de gemiddelde consument. Ik hoop enkel dat de Tweaker er ook wat mee kan.

Is het zwarte Ziggo Ubee modem (zonder wifi dus) eigelijk een docsis 3.0 modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bjck schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:32:
Dat zou helemaal bijzonder zijn ja. Dan krijg je enorm kapitaal vernietiging en heel veel boze klanten die net er achter zijn gekomen en met tegenzin (vooraf niet iedereen duidelijk) voor veel euro's een draadloze router hebben gekocht.
Klopt, daarbij komt overigens ook nog dat een mogelijke kapitaal vernietiging vast wordt door berekend aan de klanten, er is geen commercieel bedrijf welke deze kosten zelf op haar bordje wil nemen. In het geval van oude (eurodocsis 2) modems omzetten naar nieuwe kan ik het me heel goed voorstellen.

Alles in 1 Plus heeft al minimaal een ED3.0 modem nodig, daarnaast is het verkeerd van een ED3.0 modem geeft op net netwerk veel effectiever, zo wordt er bij ED3.0 techniek bijvoorbeeld gebruik gemaakt van 8 kanalen, wat tot veel minder problemen geeft met buurmodems.

Het omzetten van oude ED2.0 modems naar nieuwe modems heeft voor Ziggo een zeker voordeel, qua netwerktrafic en het feit dat de oudste ED2.0 modems al lang zijn afschreven en technisch ook aan vervanging toe zijn heeft men vast doen besluiten om voor deze grote modemswap te kiezen.

Mensen die een ED2.0 modem in het verleden hebben “verkocht” kunnen ook wel eens een probleem krijgen, ook gezien het feit dat het modem gewoon eigendom is van Ziggo. Het is overigens sowieso niet aan te raden om 2e hands een ED2.0/3.0 modem te kopen ook omdat andere kabelproviders als Ziggo deze techniek gebruiken en deze modem niet om een ander netwerk (na activatie) werken dan waar ze voor ingekocht zijn.
thaan schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:43:

Zeker, en ik ben ook blij dat er nieuwe modems komen, alleen maar mooi voor de gemiddelde consument. Ik hoop enkel dat de Tweaker er ook wat mee kan.

Is het zwarte Ziggo Ubee modem (zonder wifi dus) eigelijk een docsis 3.0 modem?
Een tweaker kan het modem toch gewoon in bridge laten zetten! Dan heb je een 1 op 1 doorgeef luik net zoals nu ook al is met de huidige ED3.0 modems. Wanneer de Tweaker dan z'n eigen Router achter het modem hangt kan hij doen en laten wat hij zelf wil.

[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 27-04-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:46

Roetzen

he.net Certified Sage

Ik weet wat ik heb, en niet wat ik krijg. Wat ik heb bevalt goed.
Je kunt hem toch gewoon in bridge mode laten zetten. Werkt precies hetzelfde als nu.
Dat staat nog te bezien. Is er al iemand die dat gedaan heeft? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ik snap best dat Ziggo hun netwerk (grotendeels) wil upgraden naar Docsis 3.
Ik snap dat ook heel goed. Ik moedig het ook aan. DOCSIS 3.0 is o.a nodig om native IPv6 aan te kunnen bieden en als ze dat zouden doen, zou het een grote stap voorwaarts zijn. Zie signature.

Maar voorlopig hoor ik nog niks over IPv6

Zeker, mijn Motorola SBV5120E heeft er inmiddels 5 jaar trouwe dienst op zitten. Die heeft dus het volste recht op zijn plaats in het modem Walhalla. En ik wil best een DOCSIS 3.0 modem. Maar ik had er liever één zonder ingebouwde router. Dan weet ik tenminste zeker dat ie echt in bridge mode staat en ik de volledige controle houdt.
Blijven alleen de interactieve ontvangers achter met hun ingebouwde docsis2 modem.
Die zullen tzt ook wel vervangen worden. Maar voor die is IPv6 minder belangrijk aangezien Ziggo naar eigen zeggen nog voldoende IPv4 adressen heeft en die dingen alleen maar hoeven te communiceren met de servers van Ziggo zelf en niet met het binnenkort te verwachten IPv6 only deel in de rest van het internet.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
Vorige week zondag de knoop doorgehakt en heb ik ziggo gebeld.
We gaan op 17 mei over op Alles in 1 plus met onbeperkt bellen.

Hopelijk houdt ziggo zich eigen wel aan zijn beloften en heb ik gewoon een constante verbinding die het iedere dag doet op de zelfde snelheid. En zeer belangrijk een lagere ping zit nu tussen de 40 a 45ms.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Tot verleden jaar had ik een abbonementsvorm die nog uit de Casema stal kwam. 5 Mbps down, weet niet meer hoeveel up. Dat ging er uit en ik kreeg All 1 one plus aangeboden voor €5 per maand extra. 20 Mbps down. 4 Mbps up. Zat ik niet echt op te wachten, ik ben geen snelheidsmaniak, maar alas. Nu worden de snelheden verhoogd en geeft All in one basis 10 Mbps down en 1 Mbps up. Dus heb ik gedowngrade naar All 1 one basis. Scheelt me toch weer een tientje per maand en ik heb er echt genoeg aan.

En misschien kan ik dat nieuwe modem waar ik ook niet opzat te wachten dan ook nog een tijdje voor me uit schuiven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roetzen schreef op donderdag 28 april 2011 @ 01:20:
Tot verleden jaar had ik een abbonementsvorm die nog uit de Casema stal kwam. 5 Mbps down, weet niet meer hoeveel up. Dat ging er uit en ik kreeg All 1 one plus aangeboden voor €5 per maand extra. 20 Mbps down. 4 Mbps up. Zat ik niet echt op te wachten, ik ben geen snelheidsmaniak, maar alas. Nu worden de snelheden verhoogd en geeft All in one basis 10 Mbps down en 1 Mbps up. Dus heb ik gedowngrade naar All 1 one basis. Scheelt me toch weer een tientje per maand en ik heb er echt genoeg aan.

En misschien kan ik dat nieuwe modem waar ik ook niet opzat te wachten dan ook nog een tijdje voor me uit schuiven. ;)
|:( Uiteindelijk komt er binnen een jaar toch een docsis3 apparaat en moet je deze ellende alsnog ondergaan. Geld besparen is natuurlijk helemaal niets op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
Irritant! :(
Sinds gisteren zijn ze bij mij in de wijk aan t graven, toevallig....valt mn verbinding nu om de haverklap weg.
Denk je, dan bel je even met Ziggo en dan leg je het probleem voor.
Drie keer gebeld, tot drie keer toe krijg je hetzelfde protocol te horen.
Nee hoor mevrouw, er zijn geen storingen bekend. Probeer eens de boel te resetten.
Vervolgens kreeg ik te horen dat ik maar een nieuwe router moest gaan kopen (heb zelf een linksys), Ja tuurlijk!
Ter info: de lampjes om de ubee modem blijven aan en uit gaan, duidelijk een storing van hun kant, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:23:
[...]

|:( Uiteindelijk komt er binnen een jaar toch een docsis3 apparaat en moet je deze ellende alsnog ondergaan. Geld besparen is natuurlijk helemaal niets op tegen.
Mijn primaire motivatie voor de downgrading is bezuiniging.

Ik begrijp ook wel dat het wat betreft het modem op z'n best uitstel van executie is. Uiteindelijk zal ik ook aan DOCSIS 3.0 moeten en op zich vind ik dat prima. Maar door het uitstel kan ik profiteren van de ervaring van anderen. Ik hoef niet altijd voorop te lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:18:
Dat staat nog te bezien. Is er al iemand die dat gedaan heeft? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Nee dat is niet te bezien, dat is gewoon zo:
Onze Klantenservice kan de router in de Wi-FI modem uitschakelen zodat de Wi-Fi modem weer gewoon als kabelmodem werkt.

https://www.ziggo.nl/#hel...ernet/hulp-bij-modem-swap
Maar ik had er liever één zonder ingebouwde router. Dan weet ik tenminste zeker dat ie echt in bridge mode staat en ik de volledige controle houdt.
Heb je ook nep-bridge mode dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel apart voor een modem/router met gigabit poorten.
De internetsnelheid met een netwerkkabel (dus niet draadloos) is afhankelijk van je abonnement maar maximaal 120 Mbit/s. In een 'bedraad' thuisnetwerk (lokaal) is de snelheid afhankelijk van je apparatuur maximaal zo’n 500 Mbit/s
Ik hoop dat ze die waarde opgeven om mensen niet teleur te stellen.
Die 1000mbit/sec zie je in de praktijk niet zo snel met brakke netwerkjes.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 28-04-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Frank-NL schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:24:
Nee dat is niet te bezien, dat is gewoon zo:

Onze Klantenservice kan de router in de Wi-FI modem uitschakelen zodat de Wi-Fi modem weer gewoon als kabelmodem werkt.
Ja,dat zeggen ze. Maar ze zeggen wel meer wat niet helemaal klopt. Zo staat op dezelfde pagina dat het nieuwe modem nodig is voor de verhoging van de snelheden. Maar dat is alleen maar nodig als de nieuwe snelheid hoger wordt dan wat het bestaande modem aan kan. Mijn Motorola SBV5120E kan tot 55.616 Mbps down en 30.720 Mbps up. Om de All in 1 plus snelheid van 22/4 naar 40/4 te verhogen is dus helemaal geen nieuw modem nodig.

Dat is een Jip en Janneke verhaal. Begrijp ik best allemaal dat het zo gedaan wordt, Tante Truus zou er anders niets meer van snappen. Maar ik zie reden om niet alles maar voor zoete koek aan te nemen.
Heb je ook nep-bridge mode dan? :/
Misschien... Zouden er stiekem toch niet bepaalde functies en achterdeurtjes actief blijven waardoor Ziggo toch nog wat kan filteren of controleren zonder dat de gebruiker dat onder normale omstandigheden merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Roetzen schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:18:
[...]

Ja,dat zeggen ze. Maar ze zeggen wel meer wat niet helemaal klopt. Zo staat op dezelfde pagina dat het nieuwe modem nodig is voor de verhoging van de snelheden. Maar dat is alleen maar nodig als de nieuwe snelheid hoger wordt dan wat het bestaande modem aan kan. Mijn Motorola SBV5120E kan tot 55.616 Mbps down en 30.720 Mbps up. Om de All in 1 plus snelheid van 22/4 naar 40/4 te verhogen is dus helemaal geen nieuw modem nodig.
Ja en 802.11g kan tot 54mbit, moet je eens kijken of je dat ook ooit gaat halen in de praktijk. Leuk die maximale theoretische waardes waar je mee komt.
Misschien... Zouden er stiekem toch niet bepaalde functies en achterdeurtjes actief blijven waardoor Ziggo toch nog wat kan filteren of controleren zonder dat de gebruiker dat onder normale omstandigheden merkt?
Dit soort alu-hoedjes praat kan ik niet met argumenten weerleggen ( :X ), bovendien kan Ziggo nu ook al in je modem. Het is immers ook hun apparatuur. Maar blijf vooral je Motorola ophemelen hier, vermakelijk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Frank-NL schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:34:
[...]

Ja en 802.11g kan tot 54mbit, moet je eens kijken of je dat ook ooit gaat halen in de praktijk. Leuk die maximale theoretische waardes waar je mee komt.
54 sowieso niet, daar wifi half-duplex is. 27 dus max. in theorie, maar als je rond de 24 haalt is het vaak matje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:38:
[...]

54 sowieso niet, daar wifi half-duplex is. 27 dus max. in theorie, maar als je rond de 24 haalt is het vaak matje.
Naja in dit geval is het ongeveer de 8mhz QAM256 bandwith die als max. waarde van het modem wordt genoemd (en de QAM64 upstream) maar dat wil niet zeggen dat dat ook ideaal is om zo te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Je stelling klopt niet, het SBV5120E modem kan de door jou aangegeven snelheid in theorie halen. Op het moment dat dit modem in de praktijk gebruikt wordt met een instelling waar door hij hogere snelheden kan behalen houd z'n maximale download snelheid op bij een 25 á 27 Mps.

Dat het huidige modem geen probleem heeft met 10Mbit upload klopt..... echter wordt dit door Ziggo niet geleverd bij een abonnement waar een ED2.0 afdoende is.

Betreffende je laatste zin, je bent wel erg wantrouwend.... Waarom zou Ziggo dit nu in eens doen, waarom zou KPN dit met hun Experiabox niet doen? Je hele idee is nergens op gebaseerd, en al zouden ze het doen kijk naar de hele discussie over netneutaliteit die de afgelopen weken is ontstaan.

Wat je nu doet is alleen maar onrust kweken waar je geen enkel onderbouwing bij hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

[...]

Ja,dat zeggen ze. Maar ze zeggen wel meer wat niet helemaal klopt.
Hier kun je ervaringen van testgebruikers lezen. De betreffende gebruiker heeft zijn nieuwe modem al door Ziggo in bridge laten zetten. Geen probleem.
Zo staat op dezelfde pagina dat het nieuwe modem nodig is voor de verhoging van de snelheden. Maar dat is alleen maar nodig als de nieuwe snelheid hoger wordt dan wat het bestaande modem aan kan. Mijn Motorola SBV5120E kan tot 55.616 Mbps down en 30.720 Mbps up. Om de All in 1 plus snelheid van 22/4 naar 40/4 te verhogen is dus helemaal geen nieuw modem nodig.

Dat is een Jip en Janneke verhaal. Begrijp ik best allemaal dat het zo gedaan wordt, Tante Truus zou er anders niets meer van snappen. Maar ik zie reden om niet alles maar voor zoete koek aan te nemen.
Je bestempelt jezelf als Tweaker (omdat je hier zou rondhangen). Lees dan ook enkele pagina's terug in dit forum en kijk eens verder rond op internet. Daar lees je dat je Docsis 2 modem inderdaad sneller zou kunnen, maar slechts gebruik maakt van 1 kanaal. Docsis 3 gebruikt er max. 8. Kort door de bocht kun je zeggen dat je daarmee de load in een 'wijksegment' verlicht. Als Ziggo de Docsis 2 profielen zou aanpassen, dan zouden klanten in hetzelfde segment meer last van elkaar krijgen. Veel succes met je Docsis 2 modem dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Lisabella schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:39:
Sinds gisteren zijn ze bij mij in de wijk aan t graven, toevallig....valt mn verbinding nu om de haverklap weg.
Nee hoor mevrouw, er zijn geen storingen bekend. Probeer eens de boel te resetten.
Vervolgens kreeg ik te horen dat ik maar een nieuwe router moest gaan kopen (heb zelf een linksys), Ja tuurlijk!
Ter info: de lampjes om de ubee modem blijven aan en uit gaan, duidelijk een storing van hun kant, toch?
Lampjes die aan en uit blijven gaan duiden inderdaad op een verbindingsprobleem. Controleer wel eerst even zelf of je thuis alles hebt aangesloten zoals in de handleiding staat (modem dicht bij de hoofdaansluiting, bijgeleverde kabels gebruikt, AOP vervangen door 1-gats doos etc). Dan nogmaals bellen met de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 17:26
bjck schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:28:
[...]
Evenals gebruik maken van aparte VLAN's thuis kan prima, maar dan heb je als 't wilt routeren allemaal zelf nog steeds je eigen router nodig (en heb je dubbel NAT). Daar verlies je een advanced feature helaas voor een enkele router met VLAN ondersteuning en meerdere prefixen.
Van iemand op het Ziggo forum, die reeds een Ubee EVW3200 Wifi modem/router in gebruik heeft, heb ik vernomen dat dit apparaal wel degelijk VLAN-mogelijkheden aan boord heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 13:24
Lisabella schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:39:
Er zullen standaard lampjes knipperen op het modem (Link is daar een voorbeeld van) Welke lampjes branden precies en welk modem heb je? Denk dat de service-desk niet zonder reden conclusies zal trekken dat je een router moet aanschaffen zonder te controleren of het bedraad (rechtstreeks op het modem) bijv. wel werkte. Als je iets meer informatie weet te verschaffen kan ik je wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
NibborSneffets schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:44:
[...]

Er zullen standaard lampjes knipperen op het modem (Link is daar een voorbeeld van) Welke lampjes branden precies en welk modem heb je? Denk dat de service-desk niet zonder reden conclusies zal trekken dat je een router moet aanschaffen zonder te controleren of het bedraad (rechtstreeks op het modem) bijv. wel werkte. Als je iets meer informatie weet te verschaffen kan ik je wel verder helpen.
ze heeft een Ubee modem dat staat in de tekst.
of ze wifi gebruikt of bedraad heeft ze nergens staan dus dat is nog even gissen.(nou zeggen ze vaak erg snel dat het bij de gebruiker ligt)
als ze aan het graven zijn en ze tikken net je coaxje half mee is het ook niet raar dat ze nog geen storing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Peaky schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:06:
[...]

ze heeft een Ubee modem dat staat in de tekst.
of ze wifi gebruikt of bedraad heeft ze nergens staan dus dat is nog even gissen.(nou zeggen ze vaak erg snel dat het bij de gebruiker ligt)
als ze aan het graven zijn en ze tikken net je coaxje half mee is het ook niet raar dat ze nog geen storing hebben.
Oke, Ubee Modem status van de lampjes zal als volgt moeten zijn:

1. Groen (power)
2. Groen (Downstream)
3. Rood (Upstream)
4. Groen (Online)
5. Groen/Oranje knipperend (Link met Router/PC)

Tot hier zijn de lampjes iig van belang voor internet. Ze gaf overigens aan dat de service-desk de router als probleem gaf, dus daarom geef ik ook aan dat ze rechtstreeks zal moeten testen (zonder router) om uit te sluiten of het binnenshuis of buitenhuis ligt. Als de lampjes anders branden dan ik aangaf (vooral de eerste 3) dan zal het iig niet in de router liggen, maar daadwerkelijk in de verbinding met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb wel interesse om over te stappen naar Ziggo Alles-in-1. Maar welke programma´s worden nu echt in HD uitgezonden? Ik bedoel in native HD, niet geupscaled. Zijn dit alleen de voetbalwedstrijden op NL1/2/3, of zijn er ook series en andere programma´s in HD?
Ik kan dit nergens vinden. Kan iemand daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
jurk738 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:54:
Ik heb wel interesse om over te stappen naar Ziggo Alles-in-1. Maar welke programma´s worden nu echt in HD uitgezonden? Ik bedoel in native HD, niet geupscaled. Zijn dit alleen de voetbalwedstrijden op NL1/2/3, of zijn er ook series en andere programma´s in HD?
Ik kan dit nergens vinden. Kan iemand daar iets over zeggen?
Als een Zender in HD wordt door gegeven dat zend Ziggo alls wat via dit kanaal je huiskamer binnenkomt in HD uit.... De hoeveelheid hangt echter af van wat de zender als true-hd verstuurd......

Zenders als NGH HD en Discovery HD, History HD zenden altijd in HD uit, de overige zenders doen dit steeds meer......

Ziggo gaat op korte termijn alle zender pakketen overhoop gooiten, je krijgt 3 keuzes, waarbij in keuze in de basiskeuze als zenders als die van de NPO, RTL en SBS in HD worden doorgegven. Andere zenders welke ook in HD uitzenden worden verdeeld in het basis, of een van de opvolgende pakketten.

Wat de NPO, RTL of SBS allemaal in HD uitzenden valt te lezen in een goede TV gids op internet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
je vergeet europsort HD :P
vooral nice nu met WK snooker dan zie ik echt het verschil met bijv. dan BBC 1 of 2

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:05:
[...]

Wat de NPO, RTL of SBS allemaal in HD uitzenden valt te lezen in een goede TV gids op internet......
Kan je svp een link geven, want mbv mijn vriend google kan ik die niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
tvgids [punt] nl misschien een idee?

[ Voor 1% gewijzigd door mindwarper op 28-04-2011 22:27 . Reden: typo ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mindwarper schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:14:
je vergeet europsort HD :P
vooral nice nu met WK snooker dan zie ik echt het verschil met bijv. dan BBC 1 of 2
Nee die vergeet ik niet.....

Het ligt in de lijn der verwachting dat Ziggo; BBC HD, VRT/Canvas HD ook toe gaat voegen.... Misschien duikelen ze nog wel een aantal andere HD zenders op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
mindwarper schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:26:
tvgids [punt] nl misschien een idee?
Die ken ik, maar daar kan ik geen HD-vermelding ontdekken. Idem tvtotaal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Bullet NL schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:30:
[...]

Nee die vergeet ik niet.....

Het ligt in de lijn der verwachting dat Ziggo; BBC HD, VRT/Canvas HD ook toe gaat voegen.... Misschien duikelen ze nog wel een aantal andere HD zenders op....
denk dat vooralsnog BBC one HD wishful thinking gaat zijn :(, zou wel fijn zijn als dat ook in HD pakket komt tte zitten in toekomst (nabij of verre toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mindwarper schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:27:
[...]

denk dat vooralsnog BBC one HD wishful thinking gaat zijn :(, zou wel fijn zijn als dat ook in HD pakket komt tte zitten in toekomst (nabij of verre toekomst)
Waarom denk jij dat dit Wishful is?

KPN heeft de BBC al, Kabelnoord is ook al rond met de BBC.... Ja, in beide gevallen HD.
De transportstreams worden op de gateway in Hilversum al via glas aangeboden.
Het is dus puur een kwestie van rechten, en laat nu juist de BBC onlangs hebben uitgesproken dat ze het HD signaal beter Europees aan willen bieden.

BBC HD bij Ziggo past helemaal in de lijn van de verwachting.....

Jij spreekt over een HD pakket, dit pakket komt te vervallen....alle HD zenders worden straks over drie type abonnement verdeeld....

Het duurste pakket van 29.95 krijgt straks het zelfde aanbod + extra zenders als nu de TV-Basis+TvTotaal+HD-TV pakketen hebben (32.95) de verwachting is dus ook nog dat het voor de mensne die dit allemaal af nemen het iets goedkoper gaat worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 29-04-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

iemand enig idee wat ze allemaal met die zenders gaan doen?
Wil wel naar Ziggo maar als ze nu uit de basis zenders weg gaan halen dan twijfel ik toch weer.
Kijk vrij weinig TV dus wil echt niet extra gaan betalen voor zenders, alleen basis zender pakket is voldoende (nu), zou dus wel graag weten wat ze nu al dan niet weg gaan halen uit het basispakket.

Edit: even ter verduidelijking, de eerstkomende wijziging is alleen voor analoog dat weet ik, maar het gaat mij om de wijzigingen die daarna gaan komen. Als iemand daar iets over weet dan hoor ik het graag.

[ Voor 22% gewijzigd door tismij op 29-04-2011 09:14 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Analoog kun je binnenkort hier zien: http://evenomschakelen.nl/analoog/

Digitaal weet niemand, maar ik verwacht niet dat het digitale basispakket wat er nu al is uitgekleed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
tismij schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:12:
iemand enig idee wat ze allemaal met die zenders gaan doen?
Wil wel naar Ziggo maar als ze nu uit de basis zenders weg gaan halen dan twijfel ik toch weer.
Kijk vrij weinig TV dus wil echt niet extra gaan betalen voor zenders, alleen basis zender pakket is voldoende (nu), zou dus wel graag weten wat ze nu al dan niet weg gaan halen uit het basispakket.

Edit: even ter verduidelijking, de eerstkomende wijziging is alleen voor analoog dat weet ik, maar het gaat mij om de wijzigingen die daarna gaan komen. Als iemand daar iets over weet dan hoor ik het graag.
Analoog wordt qua zenders steeds minder..... Reken er maar op dat Ziggo binnen nu en 5 jaar analoog tot 0 zenders gaat afbouwen.

De verwachting is dat het digitale basis pakket blijft net zo groot als het nu is... +/- 60 zenders
In tegenstelling tot de huidige situatie gaat er binnenkort wel wat veranderen, alle SBS HD en RTL HD zenders komen in het standaard basis pakket van €16.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

wilde net eigenlijk bestellen maar wacht op advies van Ziggo maar tot na 2 mei.
Kreeg gewoon te horen dat ik het nieuwe modem nu nog niet zou krijgen maar pas als ik na 2 mei bestel, ga niet nu alles installeren en dan over maand weer een modem wisselen.

Nouja dan maar na 2 mei bestellen.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:05:
[...]

De verwachting is dat het digitale basis pakket blijft net zo groot als het nu is... +/- 60 zenders
In tegenstelling tot de huidige situatie gaat er binnenkort wel wat veranderen, alle SBS HD en RTL HD zenders komen in het standaard basis pakket van €16.95
Bedankt. Hoe kom je aan deze info, ben je soms Ziggo-medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jurk738 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:56:
[...]

Dit heeft Ziggo zelf gecommuniceerd in hun blad (Zie) en via nieuwsberichten, ook hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-10 15:08
bij analoog gaan alleen de Duitse zenders en cnn international eruit als ik het goed herinner. dit stond en een brief aan de ziggo klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
jurk738 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:56:
[...]

Nee, ben wel lid van de Tweakers crew :P
Maar deze informatie is gewoon op internet te vinden, zowel op Tweakers, Ziggo-Gebruikers.nl en website als TotaalTV of bijvoorbeeld Telecompaper e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Inovix schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:31:
bij analoog gaan alleen de Duitse zenders en cnn international eruit als ik het goed herinner. dit stond en een brief aan de ziggo klanten
Dit kan afhankelijk zijn van je woonplaats......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:43:
[...]

Nee, ben wel lid van de Tweakers crew :P
Maar deze informatie is gewoon op internet te vinden, zowel op Tweakers, Ziggo-Gebruikers.nl en website als TotaalTV of bijvoorbeeld Telecompaper e.d.
Ik had geinformeerd bij de klantenservice van Ziggo. Dom natuurlijk want daar werd ik niet wijzer van. Zal de volgende keer gewoon beter op Tweakers zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Net hier een Ziggo monteur over de vloer gehad. Heeft alles keurig verplaatst naar de meterkast en opgehangen. Ook gelijk een nieuwe versterker gemonteerd. Zit ik alleen nog met een gamma kabel. Erg goede service moet ik zeggen.

Hij wist wel te melden dat alle ubee modems binnen twee a drie maanden ook vervangen worden voor een nieuwe modem/router combinatie. Aangezien het 9 van de 10 keer ligt aan de binnenhuis installatie / router.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jurk738 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:55:
Ik had geinformeerd bij de klantenservice van Ziggo. Dom natuurlijk want daar werd ik niet wijzer van.
Die weten zelf ook niets over dit onderwerp. Zij zijn dr alleen om de inkomende lijn naar de goede plek door te verbinden, en het liefst zoveel mogelijk op een dag.
Bullet NL schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:44:
Dit kan afhankelijk zijn van je woonplaats......
Check!

Gewoon even geduld allemaal en ziggo stuurt je vanzelf een brief met alle info over wat er veranderd voor jou situatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Bullet NL schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:25:
[...]

Waarom denk jij dat dit Wishful is?

KPN heeft de BBC al, Kabelnoord is ook al rond met de BBC.... Ja, in beide gevallen HD.
De transportstreams worden op de gateway in Hilversum al via glas aangeboden.
Het is dus puur een kwestie van rechten, en laat nu juist de BBC onlangs hebben uitgesproken dat ze het HD signaal beter Europees aan willen bieden.

BBC HD bij Ziggo past helemaal in de lijn van de verwachting.....

Jij spreekt over een HD pakket, dit pakket komt te vervallen....alle HD zenders worden straks over drie type abonnement verdeeld....

Het duurste pakket van 29.95 krijgt straks het zelfde aanbod + extra zenders als nu de TV-Basis+TvTotaal+HD-TV pakketen hebben (32.95) de verwachting is dus ook nog dat het voor de mensne die dit allemaal af nemen het iets goedkoper gaat worden.
BBC HD != BBC one HD, zijn 2 aparte zenders dat heb ik ergens gelezen en gehoord ook..
Dus vandaar mijn bericht...
Verder heb je compleet gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mindwarper schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:21:
[...]

BBC HD != BBC one HD, zijn 2 aparte zenders dat heb ik ergens gelezen en gehoord ook..
Dus vandaar mijn bericht...
Verder heb je compleet gelijk :)
Klopt, ik ging er even vanuit dat dit wel duidelijk zou zijn....

Zie ook dit bericht: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4586

Voor de mensen die het verschil willen weten tussen BBC HD en BBC One HD kijk hier: http://www.bbc.co.uk/bbcone/hd/faq/#difference

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 29-04-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
De routering bij Ziggo is ook weer ruk. Kan www.techlogics.nl niet bereiken via Ziggo.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
traceroute techlogics.nl
traceroute to techlogics.nl (85.214.107.237), 30 hops max, 38 byte packets
 1  192.168.2.1 (192.168.2.1)  1.093 ms  0.681 ms  0.688 ms
 2  xxxxxxx (xxxxxxx)  7.362 ms  7.482 ms  5.710 ms
 3  213.51.149.130 (213.51.149.130)  8.903 ms  9.447 ms  13.968 ms
 4  tb-rc0001-cr102-ae3.core.as9143.net (213.51.158.62)  61.063 ms  11.747 ms  12.007 ms
 5  asd-tr0409-cr101-ae5-0.core.as9143.net (213.51.158.154)  15.362 ms  15.079 ms  14.944 ms
 6  Vlan512.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net (195.219.150.73)  20.966 ms  14.193 ms  16.562 ms
 7  te4-4-10G.ar2.AMS1.gblx.net (64.208.27.5)  23.802 ms  13.024 ms  14.250 ms
 8  xe0-3-0-10G.scr4.AMS2.gblx.net (67.16.141.205)  29.686 ms  21.867 ms  22.953 ms
 9  ae10.scr4.FRA4.gblx.net (67.16.164.70)  29.923 ms  27.756 ms  28.809 ms
10  *  *  *
11  *  *  *
....
22  *  *  *
23  *  *  *

Ander netwerk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
traceroute techlogics.nl
traceroute to techlogics.nl (85.214.107.237), 30 hops max, 40 byte packets
 1  hosted.by.pcextreme (109.72.87.195)  4.000 ms  4.000 ms  4.000 ms
 2  10ge-1-1-818.bb1-ams.reasonnet.com (89.30.133.9)  12.000 ms  12.000 ms  12.0                                                                                                                               00 ms
 3  10ge-1-4-115.bb1-ams.reasonnet.com (213.247.40.6)  4.000 ms  4.000 ms  4.000                                                                                                                                ms
 4  atuin.rzone.de (80.81.192.110)  12.000 ms  12.000 ms  12.000 ms
 5  te0-1-0-4.core-b1.as6724.net (85.214.0.72)  24.000 ms  24.000 ms  24.000 ms
 6  vl433.dcata-b17.as6724.net (85.214.0.169)  24.000 ms *  24.000 ms
 7  * 10.169.26.108 (10.169.26.108)  20.000 ms  20.000 ms
 8  h1651644.stratoserver.net (85.214.107.237)  20.000 ms  24.000 ms  24.000 ms

Meer mensen met dit probleem en hoe kan dit worden verholpen?
(postcode 5995)

[ Voor 0% gewijzigd door Brickman op 30-04-2011 15:34 . Reden: Postcode toegevoegd ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Geen last van.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Tracing route to techlogics.nl [85.214.107.237]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  READYSHARE [10.0.0.1]
  2     5 ms     5 ms     6 ms  xxxxxx
  3     5 ms     5 ms     5 ms  zl-rc0001-cr101-ae20-214.core.as9143.net [213.51.139.33]
  4     9 ms     6 ms     6 ms  213.51.158.173
  5     9 ms     7 ms     8 ms  gn-rc0002-cr102-ae3.core.as9143.net [213.51.158.110]
  6    11 ms    11 ms    11 ms  asd-tr0409-cr101-ae2-0.core.as9143.net [213.51.158.16]
  7    20 ms    17 ms    17 ms  Vlan512.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [195.219.150.73]
  8    20 ms    19 ms    20 ms  te4-4-10G.ar2.AMS1.gblx.net [64.208.27.5]
  9    19 ms    22 ms    62 ms  xe0-3-0-10G.scr4.AMS2.gblx.net [67.16.141.205]
 10    47 ms    26 ms    23 ms  ae10.scr4.FRA4.gblx.net [67.16.164.70]
 11    24 ms    24 ms    33 ms  lag2.ar4.fra4.gblx.net [67.16.145.242]
 12    26 ms    25 ms    31 ms  xe-10-1-0.morla.as6724.net [64.210.14.78]
 13    36 ms    36 ms    38 ms  te0-1-0-4.core-b2.as6724.net [85.214.0.74]
 14    36 ms    36 ms    36 ms  vl451.dcata-b17.as6724.net [85.214.0.175]
 15     *        *        *     Request timed out.
 16    33 ms    35 ms    34 ms  h1651644.stratoserver.net [85.214.107.237]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
idd. ook niet echt last van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  1     9 ms     7 ms     7 ms  53557F01.cm-6-6b.dynamic.ziggo.nl [83.85.127.1]
  2     6 ms     8 ms     8 ms  53557F01.cm-6-6b.dynamic.ziggo.nl [83.85.127.1]
  3     7 ms     7 ms     8 ms  gv-rc0011-cr101-ae12-216.core.as9143.net [213.51.161.193]
  4     8 ms     7 ms     8 ms  213.51.158.177
  5     7 ms     8 ms    11 ms  asd-tr0409-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.26]
  6     8 ms    16 ms    18 ms  Vlan512.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [195.219.150.73]
  7    17 ms    15 ms    16 ms  te4-4-10G.ar2.AMS1.gblx.net [64.208.27.5]
  8    16 ms    19 ms    19 ms  xe0-3-0-10G.scr4.AMS2.gblx.net [67.16.141.205]
  9    25 ms    23 ms    24 ms  ae10.scr4.FRA4.gblx.net [67.16.164.70]
 10    29 ms    26 ms    23 ms  lag2.ar4.fra4.gblx.net [67.16.145.242]
 11    22 ms    23 ms    23 ms  xe-10-1-0.morla.as6724.net [64.210.14.78]
 12    37 ms    39 ms    35 ms  te0-1-0-4.core-b2.as6724.net [85.214.0.74]
 13    34 ms    35 ms    35 ms  vl451.dcata-b17.as6724.net [85.214.0.175]
 14     *        *        *     Request timed out.
 15    37 ms    35 ms    36 ms  h1651644.stratoserver.net [85.214.107.237]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Brickman schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:17:
De routering bij Ziggo is ook weer ruk. Kan www.techlogics.nl niet bereiken via Ziggo.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
traceroute techlogics.nl
traceroute to techlogics.nl (85.214.107.237), 30 hops max, 38 byte packets
 1  192.168.2.1 (192.168.2.1)  1.093 ms  0.681 ms  0.688 ms
 2  xxxxxxx (xxxxxxx)  7.362 ms  7.482 ms  5.710 ms
 3  213.51.149.130 (213.51.149.130)  8.903 ms  9.447 ms  13.968 ms
 4  tb-rc0001-cr102-ae3.core.as9143.net (213.51.158.62)  61.063 ms  11.747 ms  12.007 ms
 5  asd-tr0409-cr101-ae5-0.core.as9143.net (213.51.158.154)  15.362 ms  15.079 ms  14.944 ms
 6  Vlan512.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net (195.219.150.73)  20.966 ms  14.193 ms  16.562 ms
 7  te4-4-10G.ar2.AMS1.gblx.net (64.208.27.5)  23.802 ms  13.024 ms  14.250 ms
 8  xe0-3-0-10G.scr4.AMS2.gblx.net (67.16.141.205)  29.686 ms  21.867 ms  22.953 ms
 9  ae10.scr4.FRA4.gblx.net (67.16.164.70)  29.923 ms  27.756 ms  28.809 ms
10  *  *  *
11  *  *  *
....
22  *  *  *
23  *  *  *

Ander netwerk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
traceroute techlogics.nl
traceroute to techlogics.nl (85.214.107.237), 30 hops max, 40 byte packets
 1  hosted.by.pcextreme (109.72.87.195)  4.000 ms  4.000 ms  4.000 ms
 2  10ge-1-1-818.bb1-ams.reasonnet.com (89.30.133.9)  12.000 ms  12.000 ms  12.0                                                                                                                               00 ms
 3  10ge-1-4-115.bb1-ams.reasonnet.com (213.247.40.6)  4.000 ms  4.000 ms  4.000                                                                                                                                ms
 4  atuin.rzone.de (80.81.192.110)  12.000 ms  12.000 ms  12.000 ms
 5  te0-1-0-4.core-b1.as6724.net (85.214.0.72)  24.000 ms  24.000 ms  24.000 ms
 6  vl433.dcata-b17.as6724.net (85.214.0.169)  24.000 ms *  24.000 ms
 7  * 10.169.26.108 (10.169.26.108)  20.000 ms  20.000 ms
 8  h1651644.stratoserver.net (85.214.107.237)  20.000 ms  24.000 ms  24.000 ms

Meer mensen met dit probleem en hoe kan dit worden verholpen?
(postcode 5995)
Je kan even expatshield downloaden, is een vpnprogramma naar de UK.

Overigens kan ik vanuit het Ziggo netwerk wel naar die site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  2   103 ms    39 ms    10 ms  mnd-rc0001-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.
.162.129]
  3    21 ms    10 ms    22 ms  asd-tr0409-cr101-ae7-0.core.as9143.net [213.51
58.10]
  4    19 ms    16 ms    16 ms  Vlan512.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [195.2
.150.73]
  5    16 ms    19 ms    17 ms  te4-4-10G.ar2.AMS1.gblx.net [64.208.27.5]
  6    15 ms    18 ms    19 ms  xe0-3-0-10G.scr4.AMS2.gblx.net [67.16.141.205]
  7    25 ms    23 ms    22 ms  ae10.scr4.FRA4.gblx.net [67.16.164.70]
  8    24 ms    23 ms    26 ms  lag2.ar4.fra4.gblx.net [67.16.145.242]
  9    25 ms    26 ms    23 ms  xe-10-1-0.morla.as6724.net [64.210.14.78]
 10    44 ms    52 ms    43 ms  te0-1-0-4.core-b2.as6724.net [85.214.0.74]
 11    36 ms    35 ms    36 ms  vl451.dcata-b17.as6724.net [85.214.0.175]
 12     *        *        *     Request timed out.
 13    37 ms    34 ms    38 ms  h1651644.stratoserver.net [85.214.107.237]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik kom er ook niet op. Postcode 5215. Hij is wel up trouwens: http://www.downforeveryoneorjustme.com/www.techlogics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Het is een bekend probleem inmiddels bij ziggo:
Groepsstoring van zaterdag 30 april 16:22 uur

Er is storing. Voor diverse Ziggo klanten is de website strato.nl en websites gehost door Strato niet of slecht bereikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem. We kunnen helaas niet aangeven wat de verwachte oplostijd is. Onze excuses voor het ongemak.
https://www.ziggo.nl/#help/storingen/

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:54

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Grrr gaat lekker met ziggo 29 en 30 april, me internet dropt steeds een me ubee modem geeft een orange lampje bij de upload lampje al deze dagen lang, ik kan niet eens fatsoenlijk internet en bellen lukt al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Freedom_Fighter schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:26:
Grrr gaat lekker met ziggo 29 en 30 april, me internet dropt steeds een me ubee modem geeft een orange lampje bij de upload lampje al deze dagen lang, ik kan niet eens fatsoenlijk internet en bellen lukt al helemaal niet.
Helpdesk bellen......... Helemaal bij lampjes die een andere kleur aangeven dan groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Bullet NL schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:36:
[...]

Helpdesk bellen......... Helemaal bij lampjes die een andere kleur aangeven dan groen.
jammer dat ze nu niet geopend zijn. zouden ze op zondag bereibaar zijn? vast niet
zie nu dat ze tot 22:00 open zijn, wordt leuk moet ik 10ct per minuut betalen om me telefoon werkend te krijgen :(

[ Voor 16% gewijzigd door Freedom_Fighter op 01-05-2011 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Freedom_Fighter schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:44:
[...]

jammer dat ze nu niet geopend zijn. zouden ze op zondag bereibaar zijn? vast niet
Een beetje eigen initatief kan geen kwaad, dergelijk info staat natuurlijk gewoon op de Ziggo website.
Voor ingewikkelde zaken neem je contact op met onze Klantenservice. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of naar 0900-1884 (€ 0,10 per minuut).

Openingstijden Klantenservice
Maandag tot en met vrijdag: 08:00 – 22:00 uur
Zaterdag en zondag van 09:00 – 22:00 uur

Op zaterdag 30 april gelden aanpaste openingstijden. De Ziggo Klantenservice is op deze dag bereikbaar van 10.00 - 22.00 uur
Je ziet, zondags gewoon open van 9 uur smorgen tot 10 uur savonds......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Bullet NL schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:47:
[...]

Een beetje eigen initatief kan geen kwaad, dergelijk info staat natuurlijk gewoon op de Ziggo website.

[...]

Je snapt wel dat ik zeer trage internet heb en vaak time out krijg, maar heb het toch gevonden na tig keer herladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Freedom_Fighter schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:50:
[...]

Je snapt wel dat ik zeer trage internet heb en vaak time out krijg, maar heb het toch gevonden na tig keer herladen
Mooi dat je het gevonden hebt, suc6 met bellen later vandaag.
Even voor het gemak en waarscheinlijk omdat Ziggo je dit ook zal vragen, je hebt je modem al eens volledig van de stroom en coax-aansluiting gehad?

Een kabelmodem reset zich zelf het best op moment dat hij geen 220volt en geen spanning via de coaxkabel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Freedom_Fighter schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:26:
Volgens mij hoort je upload lampje altijd oranje te zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
MeNTaL_TO schreef op zondag 01 mei 2011 @ 02:03:
[...]

Volgens mij hoort je upload lampje altijd oranje te zijn.
Nee, alles moet bij een juist aantal kanalen groen zijn.... Een oranje lampje kan duiden dat je niet het juiste aantal up/downloaden kanalen toegewezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

ja dat heb ik zeker gedaan, 15 minuten lang van de stroom en hij zit nu al lang dan 2 uur met het upload op orange en geen telefoon die het doet, ben dus onbereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Freedom_Fighter schreef op zondag 01 mei 2011 @ 02:11:
ja dat heb ik zeker gedaan, 15 minuten lang van de stroom en hij zit nu al lang dan 2 uur met het upload op orange en geen telefoon die het doet, ben dus onbereikbaar
Starks echt even bellen, dit kan echt van alles zijn, van een modem die niet meer fris is tot problemen op de CTMS........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 01 mei 2011 @ 02:08:
Nee, alles moet bij een juist aantal kanalen groen zijn.... Een oranje lampje kan duiden dat je niet het juiste aantal up/downloaden kanalen toegewezen krijgt.
Nee! Je upstream lampje mag *wel* oranje zijn. Ziggo doet niet aan bonding van upstream kanalen, dus voorlopig blijft dat ene lampje (op een Ubee) echt oranje. Dit is echt al zo vaak verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Guere schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:32:
[...]

Nee! Je upstream lampje mag *wel* oranje zijn. Ziggo doet niet aan bonding van upstream kanalen, dus voorlopig blijft dat ene lampje (op een Ubee) echt oranje. Dit is echt al zo vaak verteld...
gebeld met ziggo en blijkbaar moet het upload signaal niet constant orange branden maar knipperen, volgens een ziggo medewerker.
Me modem is uitgelezen en het blijkt dat er echt iets mis mee is, deze moet dus vervangen worden volgens de medewerker, alleen kunnen ze op 5 mei alleen....tussen 12:000 en 18:00. Zeer jammer dat ze die tijd niet kleiner kunnen maken want even 6 uur thuis zitten is niet echt relaxed op een werkdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Weet iemand of Ziggo smartcard aan een netwerk id koppelen?

Krijg namelijk op m'n studenten kamer (Netwerk id: 5555) geen beeld (Ned 1 komt goed door) en bij mijn ouders (Net Id: 1111) werkt de kaart goed.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brickman schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:23:

Krijg namelijk op m'n studenten kamer (Netwerk id: 5555) geen beeld (Ned 1 komt goed door) en bij mijn ouders (Net Id: 1111) werkt de kaart goed.
Ziggo is een samenvoeging van de netwerken van Casema (netwerk ID 5555), Multikabel (netwerk ID 8888) en @Home (overige netwerk ID's). Bij die samenvoeging tot Ziggo is besloten om twee aparte netwerken in stand te houden, namelijk Ziggo West (voormalig Casema en Multikabel) en Ziggo Oost (voormalig @Home). Voor RTV is er in ieder netwerk een eigen digitale RTV headend, namelijk de headend van voormalig Casema voor klanten in het Ziggo West netwerk en de headend van voormalig @Home voor de klanten in het Ziggo Oost netwerk.

Jouw smartcard is bij de activeringsregistratie opgenomen in de database van het Irdeto Conditional Access System (CAS) van de Ziggo Oost headend. De kabel aansluiting van je ouders bevindt zich immers in het Ziggo Oost gebied. Omdat jouw smartcard niet In Ziggo West gebied is geregistreerd in de Irdeto CAS database kan je die smartcard daar niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bullet NL schreef op zondag 01 mei 2011 @ 02:08:
[...]

Niet bij upload, is bij mij al sinds ik de Ubee heb zo. Upload staat altijd op oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de mailadres van casema (ziggo) al heel lang niet meer sinds ik mij bewust van ben dat als ik de abbo stop (was ik van plan door verhuizing) dat ik alle mailtjes kwijt raak. Zo en nu dan check ik casemamail en nu lees ik tot mijn stomme verbazing dat ik een wifi modem ga krijgen na Augustus. :o (heb Z2).

Ik kijk wel met argusogen naar de mogelijkheden van de router en of ze te hacken zijn door mensen van buitenaf. Ik heb momenteel de Sitecom WL309 Gaming II router. Ik weet nog niet of ik die router wel de deur uit zou doen als ik de nieuwe wifimodem zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ziggo is weer lekker bezig hier in Groningen...sinds het begin van het weekend last van een ontzettend langzame verbinding. Ook veel packetloss. Heb normaal gesproken Ziggo Alles-in-een Plus (22Mb/s) maar sinds het weekend ben ik terugbeland in het jaar 2000 met een bijna 64kb/s verbinding :P 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1276802863.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 12:25
Van Z1 naar Alles in 1 vanwege de vaste telefonie; krijgen we een (exact hetzelfde) gebruikt Motorola modem welke rechtstreeks vanuit frituur de Kleffe Troep is doorgestuurd. Ik begrijp dat ze niet iedereen een nieuw modem geven maar een beetje in goede staat... En waarom niet gewoon de telefoniedienst activeren op het andere modem (de snelheid hebben ze immers wel aangepast).

Verder geen activeringscode ontvangen voor het andere modem en die kunnen ze ook niet terugvinden in het systeem. Of we alles terug willen sturen dan krijgen we een nieuwe.

Dit is wel mijn eerste wat mindere ervaring met Ziggo. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 02-05-2011 10:32 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freedom_Fighter schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:47:
[...]

gebeld met ziggo en blijkbaar moet het upload signaal niet constant orange branden maar knipperen, volgens een ziggo medewerker.
Me modem is uitgelezen en het blijkt dat er echt iets mis mee is, deze moet dus vervangen worden volgens de medewerker, alleen kunnen ze op 5 mei alleen....tussen 12:000 en 18:00. Zeer jammer dat ze die tijd niet kleiner kunnen maken want even 6 uur thuis zitten is niet echt relaxed op een werkdag
Monteur gaat langs meerdere adressen die middag, wanneer ze jouw inplannen hebben ze bij ziggo geen inzicht op. En als je de service van ziggo zo slecht vindt, waarom stap je niet over dan? Je laatste 3 berichten waren nogal negatief :/
Brickman schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:23:

http://www.digitalekabelt...chniek/netwerktabel.shtml
Bullet NL schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:47:
[...]

[...]

Helaas kloppen deze gegevens niet..

Klantservice/Facturatie/Wijzigingen:
Ma t/m Vr: 08:00 - 20:00
Za t/m Zo: 09:00 - 18:00

Sales/Technische dienst:
Ma t/m Vr: 08:00 - 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:19:
[...]

Monteur gaat langs meerdere adressen die middag, wanneer ze jouw inplannen hebben ze bij ziggo geen inzicht op. En als je de service van ziggo zo slecht vindt, waarom stap je niet over dan? Je laatste 3 berichten waren nogal negatief :/

[...]

[...]

Sales/Technische dienst:
Zondag gesloten

Technische dienst:
Za en Zo: van 09:00 tot 22:00 geopend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, thanx voor de correctie ;p
Komt er in ieder geval op neer dat de klantenservice niet bereikbaar is op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Freedom_Fighter schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:47:
[...]

Ik werk zelf bij Ziggo en bij een Ubee modem moet het upload lampje altijd oranje branden.

Als upload knippert zal het modem niet online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
NibborSneffets schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:08:
[...]

Ik werk zelf bij Ziggo en bij een Ubee modem moet het upload lampje altijd oranje branden.
Groen mag ook hè ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Nee, als hij op groen staat zit hij in de self-test modus. Elke status waarin het modem kan opereren zal het lampje Oranje aangeven. Dit komt rechtstreeks uit de kennisbank van Ziggo.

EDIT: Even om het duidelijk te maken, hiermee bedoel ik alleen het Ubee EVM320 modem modem mee. Met andere modellen kan het wel groen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Kaasdipje op 02-05-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
NibborSneffets schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:20:
Nee, als hij op groen staat zit hij in de self-test modus. Elke status waarin het modem kan opereren zal het lampje Oranje aangeven. Dit komt rechtstreeks uit de kennisbank van Ziggo.
Volgens mij mag je nog een keertje in die 'kennisbank' duiken, want op een Ubee geeft een groen lampje bij zowel de downstream als upstream weer of er channel bonding is of niet. Het upstream lampje is in de huidige deployment dus altijd oranje, maar hij kan weldegelijk groen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Guere op 02-05-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Guere schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:39:
[...]

Volgens mij mag je nog een keertje in die 'kennisbank' duiken, want op een Ubee geeft een groen lampje bij zowel de downstream als upstream weer of er channel bonding is of niet. Het upstream lampje is in de huidige deployment dus altijd oranje, maar hij kan weldegelijk groen zijn.
We hebben het ook over de situatie waarin hij nu opereert. Dat is nu dus altijd oranje. Er zal momenteel geen enkele Ubee op het Ziggo netwerk zijn met een groen lampje voor upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Het klopt; De Ubee is instaat om het verschil aan te geven tussen channel bonding, iets wat de Cisco of Arris niet kunnen. Deze blijven qua kleur opload led groen.
Iets wat bij de Ubee dus niet het geval is, een oranje upload led wijst op 1 upload kanaal, een groene LED wanneer het modem “normaal” functioneert zijn er op dat moment meerde upload kanalen in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds vandaag geeft de Cisco (eerste versie) PVR aan dat er een firmware upgrade is maar deze blijkt niet te installeren bij mij. Auto installatie stond uit en nu gedurende uren aan maar updaten ho maar. Ook releasenotes blijken (nog) niet te vinden. Zijn er mensen die de update ook beschikbaar zien en wellicht geïnstalleerd hebben?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:19:
[...]

[...]

[...]

Sales/Technische dienst:
Je moet sales bellen als je de juiste openingstijden wilt hebben. Ik heb er altijd last van gehad dat mensen boos werden op mij (afd. sales) omdat op de site staat dat KS tot 22 uur open is en vervolgens eisen ze van mij dat ik zo doorverbind. Ja, terug naar het menu en probeer dan nog maar eens KS te pakken te krijgen.

Die tijden op de site moet je met een korrel zout nemen. Ik werkte weinig op zondag :*) dus weet niet hoe dat zit. KS is iig tot 8 uur savonds open.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Technische Dienst is iig elke dag tot 22.00 open. Klantservice/Facturatie/Wijzigingen zijn inderdaad op Zondag gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben best oude en dunne coax kabel in ons huis liggen, dus hebben we een flinke rol KOKA799 coax kabel gekocht en connectors van Hirschman. Nu zijn niet alleen de kabels slecht, maar ook de splitters. Goede kabels en slechte splitters gaan nog geen goede verbetering geven, dus we zoeken ook nieuwe spliters. Maar ik heb geen idee welke splitters goed en toch nog betaalbaar zijn, weet iemand welke splitters goed zijn voor deze situatie?

Nu wil ik het ook nog even over het internet van Ziggo hebben. We hebben het Alles-in-1 Extra (120Mb) pakket en een Ubee modem waarover hier boven gesproken wordt. Via de bekende trucjes ben ik achter het IP adres van de modem gekomen, maar de signaalwaardes zijn best slecht! Naar mijn weten moeten de dBmV waardes voor de downstreams rond de 0 dBmV zitten, maar deze zitten niet echt in de buurt van de 0 dBmV. Het standaard AOP is een paar jaar geleden aangesloten door een monteur van Ziggo en is sindsdien niet meer veranderd. Hier voor hebben we een Arris modem gehad, waar deze waardes net zo slecht waren. Ook zit het meegeleverde kabeltje tussen het AOP en de modem. We halen gemiddeld 110 Mbps, zeker niet verkeerd maar dat moet beter kunnen lijkt me. Als we de modem rechtstreeks aan de groene kabel hangen zijn de signaalwaardes en de snelheid een stuk beter. Maar dan hebben we geen televisie/radio meer. Weet iemand wat ik kan proberen?

Dit zijn mijn signaalwaardes:

Downstream Bonded Channels
ChannelLock StatusModulationFrequencyPowerSNR
1LockedQAM256234000000 Hz-9.2 dBmV37.5 dBmV
2LockedQAM256194000000 Hz-5.9 dBmV38.6 dBmV
3LockedQAM256202000000 Hz-5.8 dBmV38.1 dBmV
4LockedQAM256210000000 Hz-6.4 dBmV38.4 dBmV
5LockedQAM256218000000 Hz-7.3 dBmV38.0 dBmV
6LockedQAM256226000000 Hz-9.1 dBmV38.8 dBmV
7Not LockedUnknown0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
8Not LockedUnknown0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

CorrectablesUncorrectables
18860

Upstream Bonded Channels
ChannelLock StatusUS Channel TypeSymbol RateFrequencyPower
1LockedATDMA5120 Ksym/sec52000000 Hz45.7 dBmV
2Not LockedUnknown0 Ksym/sec0 Hz 0.0 dBmV
3Not LockedUnknown0 Ksym/sec0 Hz 0.0 dBmV
4Not LockedUnknown0 Ksym/sec0 Hz 0.0 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Laatst online: 11:38
Er gaat iets niet goed met Ziggo in Steenwijk (Regio Hoogeveen) volgens mij. Mijn ping via speedtest.net varieert tussen 52 en 120 ms. Daarbij loopt Speedtest eerst op 2 mbit en op het laatst schiet hij naar 20? Meerdere pogingen gedaan, overal het zelfde.

Edit: Zit hem dus in de nieuwste Firefox. Via Chrome krijg ik netjes ~ 20Mbit, constant en 20ms ping.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1278301423.png

[ Voor 28% gewijzigd door Exception op 02-05-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Ikzelf heb de volgende waardes:

Controle Resultaat
Downstream 1 SnR (Realtime CM) 41.3 dB
Downstream 2 SnR (Realtime CM) 41.3 dB
Downstream 3 SnR (Realtime CM) 41.3 dB
Downstream 4 SnR (Realtime CM) 41.4 dB
Downstream 5 SnR (Realtime CM) 41.4 dB
Downstream 6 SnR (Realtime CM) 41.3 dB
Downstream 7 SnR (Realtime CM) 41.3 dB
Downstream 8 SnR (Realtime CM) 41.1 dB
Downstream Power (Realtime CM) -5.8 dBmV

En qua SnR waardes is dit gewoon goed/acceptabel. Dus op zich moet het bij jou ook ongeveer kloppen. Als je Postcode + Huisnummer via DM stuurt zoek ik het ff voor je na..

EDIT: SnR is het liefst rond de 48 trouwens, maar dit valt nog binnen de acceptabele grenzen.

Signaalwaarden en termen:
Downstream (ontvangst op het modem).
Bij voorkeur tussen de -5 en +5
Minimaal -8
Maximaal +8
SnR-waarde: minimaal 30
Wanneer de klant het modem niet bij de AOP aansluit, is deze waarde meestal lager dan -5

Upstream (versturen van uit het modem).
Bij voorkeur rond de 48
Minimaal 38
Maximaal 53
SnR-waarde: minimaal 30
Signaalwaardes boven de 50 kunnen een aanduiding zijn dat het modem niet correct bij de AOP is aangesloten.

SnR-waarde
SnR is de verhouding tussen het bruikbare signaal en de ruis over de kabel.

Deze waarde moet boven de 30 zijn bij de upstream en downstream (en hoe hoger hoe beter).

Vanaf een SnR-waarde onder 30 zal het modem signaaluitval en packetloss kunnen ervaren (controleer de aansluiting nogmaals).

[ Voor 43% gewijzigd door Kaasdipje op 02-05-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Vroeger bij KPN kon ik kijken op welke centrale ik was aangesloten. Weet iemand of zoiets bij Ziggo ook kan? Ik ben even benieuwd uit welke verdeelkast mijn internet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FicoF schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:49:
Vroeger bij KPN kon ik kijken op welke centrale ik was aangesloten. Weet iemand of zoiets bij Ziggo ook kan? Ik ben even benieuwd uit welke verdeelkast mijn internet komt.
ik denk dat je dat kan zien aan de 4 cijfers die je moet invullen als je je digitale decoder instelt.
dus naast de hz.
ik zit in dat geval aangesloten op gorredijk maar dat is niet me wijk verdeel kast maar waar me signaal vandaan komt van de tv en ik hoop ik mag aan nemen dat internet daar ook weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:59:
We hebben best oude en dunne coax kabel in ons huis liggen, dus hebben we een flinke rol KOKA799 coax kabel gekocht en connectors van Hirschman. Nu zijn niet alleen de kabels slecht, maar ook de splitters. Goede kabels en slechte splitters gaan nog geen goede verbetering geven, dus we zoeken ook nieuwe spliters. Maar ik heb geen idee welke splitters goed en toch nog betaalbaar zijn, weet iemand welke splitters goed zijn voor deze situatie?

Nu wil ik het ook nog even over het internet van Ziggo hebben. We hebben het Alles-in-1 Extra (120Mb) pakket en een Ubee modem waarover hier boven gesproken wordt. Via de bekende trucjes ben ik achter het IP adres van de modem gekomen, maar de signaalwaardes zijn best slecht! Naar mijn weten moeten de dBmV waardes voor de downstreams rond de 0 dBmV zitten, maar deze zitten niet echt in de buurt van de 0 dBmV. Het standaard AOP is een paar jaar geleden aangesloten door een monteur van Ziggo en is sindsdien niet meer veranderd. Hier voor hebben we een Arris modem gehad, waar deze waardes net zo slecht waren. Ook zit het meegeleverde kabeltje tussen het AOP en de modem. We halen gemiddeld 110 Mbps, zeker niet verkeerd maar dat moet beter kunnen lijkt me. Als we de modem rechtstreeks aan de groene kabel hangen zijn de signaalwaardes en de snelheid een stuk beter. Maar dan hebben we geen televisie/radio meer. Weet iemand wat ik kan proberen?
In plaats van die simpele male/female splitters kun je beter zoiets gebruiken: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1042424

Verder denk ik dat je AOP ietwat gammel is, aangezien een AOP geen of nauwelijks signaalverlies mag veroorzaken. Wel ben ik van mening dat die 110Mbps erg redelijk is. Vind je die extra 10Mbps echt zo de moeite waard? Wat is je upload trouwens, wellicht valt daar meer winst te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Als je veel apparaten in huis hebt kan ik je een versterker aanraden mits die kabelkeur splitters niet werken. Als ik op de 2e verdieping nog HDtv wil kijken heb je dat wel nodig met 3 TV's.

[ Voor 26% gewijzigd door Nox op 02-05-2011 23:21 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik snap ook nog steeds niet dat de meesten speedtest.net testen als "heilig" ziet.
Als ik een Gbit/Gbit verbinding test op speedtest.net kom ik ook zelden boven de 140Mbit uit, alleen up wil ie wel eens uitschieten naar 300Mbit. En dan nog ligt het aan het tijdstip, welke server, of je provider een peering overeenkomst heeft met het netwerk waar de aanbieder van de speedtest op zit en meer.

's Avonds wel eens voor de grap getest en dan kan het tussen de 40 en 140 zitten met deze verbinding. Ook heb ik dan opeens jitter die er normaal niet is.

Liever dus een ouderwetsche .bin download test of een speedtest.ziggo.nl ipv je oordeel vellen over je verbinding op basis van een speedtest.net. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:40:
[...]

In plaats van die simpele male/female splitters kun je beter zoiets gebruiken: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1042424

Verder denk ik dat je AOP ietwat gammel is, aangezien een AOP geen of nauwelijks signaalverlies mag veroorzaken. Wel ben ik van mening dat die 110Mbps erg redelijk is. Vind je die extra 10Mbps echt zo de moeite waard? Wat is je upload trouwens, wellicht valt daar meer winst te behalen?
De splitter die jij nu noemt heb ik niet echt iets aan, want er moeten 4 tv's op.

Ik ga het AOP gewoon een keertje helemaal er af halen en dan doe ik de groene kabel enzo weer opnieuw er in. Kijken of het daarna beter is, en anders kan ik er niet echt veel aan doen. Ik heb een DIR-655 met CAT 5e kabels en de pc's zijn met 1 Gbps verbonden, dus daar zal het niet aan liggen. Mijn upload snelheid is bijna altijd 9 Mb.
Ballebek schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:30:
Ik snap ook nog steeds niet dat de meesten speedtest.net testen als "heilig" ziet.
Als ik een Gbit/Gbit verbinding test op speedtest.net kom ik ook zelden boven de 140Mbit uit, alleen up wil ie wel eens uitschieten naar 300Mbit. En dan nog ligt het aan het tijdstip, welke server, of je provider een peering overeenkomst heeft met het netwerk waar de aanbieder van de speedtest op zit en meer.

's Avonds wel eens voor de grap getest en dan kan het tussen de 40 en 140 zitten met deze verbinding. Ook heb ik dan opeens jitter die er normaal niet is.

Liever dus een ouderwetsche .bin download test of een speedtest.ziggo.nl ipv je oordeel vellen over je verbinding op basis van een speedtest.net. :)
Ik test mijn speed met de speedtest van Ziggo. Bij speedtest.net krijg ik iedere keer een andere snelheid die niet eens in de buurt van 120 Mb komt, dus die gebruik ik al een tijd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:22:
[...]

De splitter die jij nu noemt heb ik niet echt iets aan, want er moeten 4 tv's op.
Die bestaan ook gewoon hoor, bv hier
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=941609

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:22:
[...]
En anders deze:
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1046348

Is ook meteen retourgeschikt, wordt ook meegeleverd bij de interactieve paketten. Op uitgang 1 je modem, de rest is voor je tv/radio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ballebek schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:30:
Iemand die een gifje van speedtest.net post en in die post klaagt dat er iets mis is met Ziggo, neem ik al gelijk niet meer serieus en scroll gewoon verder zonder de rest van de post te lezen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Na die discussie over de waardes in het modem maak ik me een beetje zorgen over mijn modem hier
het betreft een Motorola SB5101E

Downstream Value
Frequency 292000000 Hz
Signal To Noise Ratio 34.3 dB
Power Level -8.6 dBmV

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 52000000 Hz
Power 38.2 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Als je niet het verschil weet tussen modem en router, waarom maak je je dan zorgen om de waardes O-)
Pagina: 1 ... 115 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!