Volgens mij heeft Ziggo geen FUP, Ik ben er iig nog nooit tegenaan gelopen, en ook nog nooit over gelezen dat iemand er last van had.
Hier een link naar de Aanvullende Voorwaarden Ziggo Internet. Artikel 9 daarin lijkt van toepassing, aangaande hinder en overlast. Hier staan niet echt keiharde getallen oid in, dus het lijkt me dat je min of meer je gang kunt gaan en als ze het te ver vinden gaan dan hoor je het wel. Ik heb wel eens gelezen dat sommigen moeiteloos 1500 Gb per maand downloaden.xippie schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:45:
Volgens mij heeft Ziggo geen FUP, Ik ben er iig nog nooit tegenaan gelopen, en ook nog nooit over gelezen dat iemand er last van had.
Ik heb zo het vermoeden dat er nog nooit iemand op aangesproken is, dus...Bal0n schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:23:
Weet iemand op welke grens de FUP van ziggo ligt, voor het alles-in-1 plus abo?
Bij Ai1-E heb ik al wel eens zo rond de 700GB in een maand gedaan en ook niets gehoord...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
15 km verderop (Veghel) zijn er g weinig tot geen problemen met de internetverbinding via Ziggo. En dit is hier eigenlijk al zo sinds ik overgegaan ben naar internet via kabel (in 2000 via @home van Essent). Elke provider heeft natuurlijk wel eens storingen maar ik beklaag me er niet over. Prima en stabiele verbinding hier al realiseer ik me dat dit niet in elk Ziigo gebied ook zo zal zijn.tismij schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:05:
[knip]
Moeilijke vraag ik weet maar als er mensen zijn uit Oss of Noord-Brabant die me aan kunnen geven of hun verbinding betrouwbaar is dan heel erg graag.
Testing, one, two ...
hebben ze eigenlijk nooit aanbiedingen voor een CI+ module ipv een ontvanger?
Zie liever dat ze die voor de helft doen dan zo'n ontvanger van 150,- voor 50,-.
Zie liever dat ze die voor de helft doen dan zo'n ontvanger van 150,- voor 50,-.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Dit kan ik dus ook bevestigen wat een prutsers zeg, ze trappen alles even snel in elkaar en weg zijn ze.dôh schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:02:
[...]
Dat van dat nette daar ben ik het niet mee eens! Ik had me toch een beunhaas die de boel aansloot! Ik heb na het opleveren alles zelf opnieuw en wél netjes gedaan! Dus even een tip: vind je het niet mooi? Zeg er wat van! Volgens de folder van Ziggo werken de monteurs 'netjes', dus moeten we er ook voor zorgen dat ze dit ook daadwerkelijk doen!
Alles zat schots en scheef bij mij.
Op de versterker kun je je kabels aansluiten door nette schroef connectors.
Die gebruiken ze dus niet ze douwen er een koppeling tussen daar gaat de kabel met oude connector in.
Ik heb alles moeten fatsoeneren.
Wel een voordeel wat ik had was dat mijn kabel buiten mijn huis beschadigd was.
Dit heeft de monteur doorgegeven aan Ziggo dan komt er wel meteen een storingsmonteur.
Als ik zelf had gebelt dan laten ze je eerst je hele huisinstallatie nakijken.
[ Voor 13% gewijzigd door robert22nh op 24-04-2011 21:21 ]
Sinds de laatste snelheids update is de download behoorlijk instabiel. Zit tussen de 1Mbit en 35Mbit per seconde voor ziggo alles in 1 plus. Upload zit wel altijd boven de 3,7Mbit. Zowel bedraad als draadloos. Het modem (ubee) heb ik ook al een paar keer gereset.
morgen maar eens bellen.
http://www.speedtest.net/result/1267410538.png
http://www.speedtest.net/result/1267420470.png
morgen maar eens bellen.
http://www.speedtest.net/result/1267410538.png
http://www.speedtest.net/result/1267420470.png
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Martijn,
Ik heb hetzelfde, tussen 1 en 35 mb/s down en altijd 4 mb up, daarvoor komt een monteur langs.
Ubee modem van mij is geleverd in nov 2010. Heb jij ook de Netgear W3500 router? Ik heb mijn laptop direct op het modem aangesloten, dan is de ping gewoon bagger 20/25 ms en download komt niet boven de 20 mb/s.
Iemand anders nog deze problemen? Als dit vaker voorkomt is het misschien iets met dat ubee kreng, wat al een slechte naam heeft bij ziggo klantenservice zelf!
Ik heb hetzelfde, tussen 1 en 35 mb/s down en altijd 4 mb up, daarvoor komt een monteur langs.
Ubee modem van mij is geleverd in nov 2010. Heb jij ook de Netgear W3500 router? Ik heb mijn laptop direct op het modem aangesloten, dan is de ping gewoon bagger 20/25 ms en download komt niet boven de 20 mb/s.
Iemand anders nog deze problemen? Als dit vaker voorkomt is het misschien iets met dat ubee kreng, wat al een slechte naam heeft bij ziggo klantenservice zelf!
Ubee is van augustus 2010 postcodegebied is 2135. En er hangt inderdaad een Netgear W3500 aan. Ik zal vanavond (als de visite weg is) ook nog even zonder router proberen.Visser1 schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:57:
Martijn,
http://www.speedtest.net/result/1267528337.png
Speedtest deed 5 minuten over de download test.
Edit:
http://www.speedtest.net/result/1267535149.png
10 minuten later wel weer "normaal"
[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 25-04-2011 11:07 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Begin in ieder geval eens met speedtest.ziggo.nl te gebruiken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
@Martijn: 7731 hier. Ik ben benieuwd of jij WEL iets betere resultaten bij directe aansluiting op het modem krijgt!
@Arfman: Moet die het wel doen he
Speedtest.ziggo of speedtest.upc doet het sporadisch
@Arfman: Moet die het wel doen he
Verwijderd
als je nog geen alles in 1 hebt, en je neemt het, kost die module E 39,00.tismij schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:04:
hebben ze eigenlijk nooit aanbiedingen voor een CI+ module ipv een ontvanger?
perfect, zal ik dat regelen.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:35:
[...]
als je nog geen alles in 1 hebt, en je neemt het, kost die module E 39,00.
Kon het namelijk nergens vinden online (ms later in het bestelproces?), kan dit online of moet ik dan gaan bellen?
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Misschien heb ik geluk, maar de speedtesten naar ziggo.nl die ik af en toe doe, deden het vrijwel altijd. Maar je mist denk ik de onderliggende gedachte: dat het weinig zin heeft om conclusies te verbinden aan snelheidstesten die de grenzen van je eigen provider overschrijden. Dan kun je met zoveel omstandigheden te maken krijgen waar zowel jij als ziggo niks aan kunnen doen. Waarom zou het aan ziggo liggen als de speedtest van upc niet de verwachte snelheid te zien geeft?Visser1 schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:42:
@Arfman: Moet die het wel doen heSpeedtest.ziggo of speedtest.upc doet het sporadisch
Dit had ik in maart ook, download tussen 1 - 3 Mbit en de upload gewoon normaal bij 3,8 Mbit. Lijnwaardes waren volgens de monteuer perfect. Hij heeft toen het modem vervangen en sindsdien werkt het weer na behoren.Visser1 schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:57:
Vooruit dan. Bedraad met ziggo.speedtest. Alle tests binnen een kwartier uitgevoerd.Arfman schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:36:
Begin in ieder geval eens met speedtest.ziggo.nl te gebruiken.
Poging 1 loopt vast aan het eind van de download test.
Ping 13ms
DL 2,4Mbit (voor het vastlopen)
Poging 2
Ping 15ms
DL 6,8Mbit
UL 3,7Mbit
Poging 3
Ping 20ms
DL 10,5Mbit
UL 3,6Mbit
Poging 4
Ping 10ms
DL 1,3Mbit
UL 3,6Mbit
Poging 5
Ping 15ms
DL 17,0Mbit
UL 3,8Mbit
Helaas maakt zonder router geen verschil. Enorm wisselend in snelheid(meestal traag), pagina's compleet niet laden of pas na 3x F5en.Visser1 schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:42:
@Martijn: 7731 hier. Ik ben benieuwd of jij WEL iets betere resultaten bij directe aansluiting op het modem krijgt!
Verwijderd
durf het niet te zeggen, bellen sowieso.tismij schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:05:
[...]
perfect, zal ik dat regelen.
Kon het namelijk nergens vinden online (ms later in het bestelproces?), kan dit online of moet ik dan gaan bellen?
Vandaag alles gesloten behalve TD, dus je zult morgen moeten bellen tussen 8 & 8.
Hoe kan men het beste een 2e aansluiting maken/splitten voor op de slaapkamer bv?
Ik heb geprobeerd om via de hoofdaansluiting te splitten naar boven toe,maar beeld is heel slecht.
Daarna getest om de hoofdaansluiting rechtreeks op de tv aan te sluiten maar ook slecht beeld en veel storing, oftewel analoog aansluiten werkt niet. Ik dacht dat er een analoge signaal erbij zat, maar is dus niet zo.
Kun je trouwens zo'n breedbandversterker los kopen en zal het dan wel werken?
ziggo Ai1 plus
Ik heb geprobeerd om via de hoofdaansluiting te splitten naar boven toe,maar beeld is heel slecht.
Daarna getest om de hoofdaansluiting rechtreeks op de tv aan te sluiten maar ook slecht beeld en veel storing, oftewel analoog aansluiten werkt niet. Ik dacht dat er een analoge signaal erbij zat, maar is dus niet zo.
Kun je trouwens zo'n breedbandversterker los kopen en zal het dan wel werken?
ziggo Ai1 plus
|2600k|Asus 290|
Vraagje, ik heb een alles in een pakket, in de meterkast komt mijn aansluiting binnen, ik heb begrepen dat ook daar de modem komt.
Hoe sluit in mijn dect toestel nu aan zodat ik via ziggo kan bellen?
Telefoon moet in de woonkamer komen.
[ Voor 8% gewijzigd door racoon op 25-04-2011 19:48 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Basistation in de meterkast. Handset in de woonkamer...racoon schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:48:
Vraagje, ik heb een alles in een pakket, in de meterkast komt mijn aansluiting binnen, ik heb begrepen dat ook daar de modem komt.
Of je trekt (bij gebrek aan handset lader) gewoon een telefoondraad naar de woonkamer?
[ Voor 33% gewijzigd door job op 25-04-2011 20:04 ]
Meer mensen met zwart beeld en geen geluid bij Ziggo analoog?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
had ik gisteren , tv (met CI+) helemaal van spanning gehaald ...daarna geen problemenHenkie-Jan schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:04:
Meer mensen met zwart beeld en geen geluid bij Ziggo analoog?
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Hoe is de kwaliteit van SD en HD kanalen van een CI+ module t.o.v. de HD ontvanger van Ziggo (die je krijgt voor 49 euro bij een Alles in 1 pakket)?
Ik irriteer me al een tijdje ontzettend aan het volgende;
Enkele malen per dag, 2 of 3 keer, valt mijn snelheid naar 0.01mbps tot 1mbps. Je, echt letterlijk zo erg. Ik heb een 120mbps connectie van ziggo en did doet zich nu al enkele maanden voor. Het begon in oktober of novemeber 2010. Ik heb toen met de klantensupport gebeld en heb erg tevreden opgehangen nadat me verzekerd werd dat het een bekend, binnen een paar dagen verholpen storing was. En dat door een vriendelijke man die wist waar hij het over had.
Het hield echter wel wat langer aan, veel langer zelfs, maar hier heb ik uiteindelijk een flinke vergoeding voor gehad, wat ik dan weer erg netjes van ze vond. We hebben TV, Internet + telefonie van ziggo (Alles in 1 Extra). Dit kost zo'n 70 euro per maand, en ik kreeg zo'n 90 euro vergoed.
Nu is 't probleem dus echter weer terug, en ik wordt er een beetje chagrijnig van. Waarom? Omdat ik graag online spelletjes speel, en hoewel je hiervoor eigenlijk aan een 64kb/s tot 128kb/s connectie voldoende hebt (Denk World of Warcraft, RIFT etc. ) is ping wel een belangrijke. En daarbij gaat de connectie ook regelmatig naar 0.01mbps (aldus speedtest.net) en dat is als ik me niet vergis ~1 kilobyte. Diep triest dus. Wat er dan in het spel dus gebeurd is dat er 5 tot 10 seconden lang niets gebeurd, en dan ineens een hele hoop tegelijk. En dat dan om de 30seconden/minuut, een half uur tot uur lang, meerdere malen per dag. Dit heeft al verschillende keren gelijd tot wat frustratie als ik er achterkwam dat in die tijd dat ik niets in het spel kon doen, m'n "character" in het spel 't loodje had gelegt.
En zelfs al doet de connectie het wél naar "behoren" dan haal ik nog geen 120mbps, maar eerder 60 tot 80. Ook midden in de nacht dus, niet alleen rond piek uren. Locatie; Tilburg Centrum. Bedrade vervinding, ook direct via modem connectie verhelpt het probleem niet. Spijt van dat ik weg ben gegaan bij kpn. 700kbs nog altijd beter dan een veel te dure verbinding waar je niet eens een ontzettend licht spelletje mee kan spelen !
Voor "bewijs" zie;
YouTube: Ziggo 120Mbps ( of toch niet? :D )
Zie ook hoe verschrikkelijk lang de overstap van speedtest.net naar speedtest.ziggo.nl gaat. Echt om te janken :<
Enkele malen per dag, 2 of 3 keer, valt mijn snelheid naar 0.01mbps tot 1mbps. Je, echt letterlijk zo erg. Ik heb een 120mbps connectie van ziggo en did doet zich nu al enkele maanden voor. Het begon in oktober of novemeber 2010. Ik heb toen met de klantensupport gebeld en heb erg tevreden opgehangen nadat me verzekerd werd dat het een bekend, binnen een paar dagen verholpen storing was. En dat door een vriendelijke man die wist waar hij het over had.
Het hield echter wel wat langer aan, veel langer zelfs, maar hier heb ik uiteindelijk een flinke vergoeding voor gehad, wat ik dan weer erg netjes van ze vond. We hebben TV, Internet + telefonie van ziggo (Alles in 1 Extra). Dit kost zo'n 70 euro per maand, en ik kreeg zo'n 90 euro vergoed.
Nu is 't probleem dus echter weer terug, en ik wordt er een beetje chagrijnig van. Waarom? Omdat ik graag online spelletjes speel, en hoewel je hiervoor eigenlijk aan een 64kb/s tot 128kb/s connectie voldoende hebt (Denk World of Warcraft, RIFT etc. ) is ping wel een belangrijke. En daarbij gaat de connectie ook regelmatig naar 0.01mbps (aldus speedtest.net) en dat is als ik me niet vergis ~1 kilobyte. Diep triest dus. Wat er dan in het spel dus gebeurd is dat er 5 tot 10 seconden lang niets gebeurd, en dan ineens een hele hoop tegelijk. En dat dan om de 30seconden/minuut, een half uur tot uur lang, meerdere malen per dag. Dit heeft al verschillende keren gelijd tot wat frustratie als ik er achterkwam dat in die tijd dat ik niets in het spel kon doen, m'n "character" in het spel 't loodje had gelegt.
En zelfs al doet de connectie het wél naar "behoren" dan haal ik nog geen 120mbps, maar eerder 60 tot 80. Ook midden in de nacht dus, niet alleen rond piek uren. Locatie; Tilburg Centrum. Bedrade vervinding, ook direct via modem connectie verhelpt het probleem niet. Spijt van dat ik weg ben gegaan bij kpn. 700kbs nog altijd beter dan een veel te dure verbinding waar je niet eens een ontzettend licht spelletje mee kan spelen !
Voor "bewijs" zie;
YouTube: Ziggo 120Mbps ( of toch niet? :D )
Zie ook hoe verschrikkelijk lang de overstap van speedtest.net naar speedtest.ziggo.nl gaat. Echt om te janken :<
[ Voor 4% gewijzigd door Crankyslap op 26-04-2011 05:14 ]
Correct me if I'm wrong, maar de CI+ module levert (indien aanwezig) gewoon HD kwaliteit en is niet beter of slechter dan de externe decoder. Wel makkelijker omdat je alles op je TV zelf doet (zappen, volume, enz.). Tenminste, zo werkt het met mijn CAM module en dat zal vast niet afwijken van de CI+ module.barzi schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:36:
Hoe is de kwaliteit van SD en HD kanalen van een CI+ module t.o.v. de HD ontvanger van Ziggo (die je krijgt voor 49 euro bij een Alles in 1 pakket)?
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb hier al 4 maanden last van maar ik heb alles in 1 plus. Ik heb al heel vaak gebeld naar Ziggo maar elke keer hebben ze mijn modem gereset na een tijdje toch maar een monteur ingeplent die heeft weinig gedaan wat dingen gecheckt (ik heb al eens eerder mijn signaal laten meten volgens een monteur hebben wij een heel goed signaal.) en vervolgens mijn default netwerk instellingen de schuld geven. Ik had alles opgeschreven wat ik heb vervangen bijna alles in huis aan kabels, nic enz.Crankyslap schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 05:11:
Ik irriteer me al een tijdje ontzettend aan het volgende;
Tijdje terug heb ik door een medewerker een ticket naar een hoger lijn verstuurd mijn probleem zou opgelost zijn binnen 5 werkdagen. Paar dagen later was het weer raak, er komt een weer monteur langs vandaag die mijn hele verhaal op papier heeft. Dus ik hoop dat hij het oplost anders ga ik maar over naar glasvezel denk ik
Ik had ook zo nu en dan snelheidsdrops en packetloss. Gebeurde 1x in het kwartier of half uur en een paar seconden lang was het dan heel traag. Ook stoorde de tv dan heel even (digitale tv, even geluid weg en blokken in beeld). Weet niet of dat hetzelfde bij jullie is?
In ieder geval weet ik nu vrij zeker dat het door de warmtewisselaar komt (standsverwarming). Als de verwarming aanstaat treedt het wel op, staat hij uit dan treedt het niet op. Het moge duidelijk zijn dat wij de laatste tijd geen storingen meer hebben
Moet nog een keer kijken hoe ik het beter kan afschermen, als dat mogelijk is, voor komende winter...
In ieder geval weet ik nu vrij zeker dat het door de warmtewisselaar komt (standsverwarming). Als de verwarming aanstaat treedt het wel op, staat hij uit dan treedt het niet op. Het moge duidelijk zijn dat wij de laatste tijd geen storingen meer hebben
Moet nog een keer kijken hoe ik het beter kan afschermen, als dat mogelijk is, voor komende winter...
[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-04-2011 08:03 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Zou je aub willen laten weten wat de monteur er nog van kan maken? Glasvezel hebben ze voor mijn buurt nog niet dus ik heb weinig keuze :<Hippowave schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 07:57:
[...]
Ik heb hier al 4 maanden last van maar ik heb alles in 1 plus. Ik heb al heel vaak gebeld naar Ziggo maar elke keer hebben ze mijn modem gereset na een tijdje toch maar een monteur ingeplent die heeft weinig gedaan wat dingen gecheckt (ik heb al eens eerder mijn signaal laten meten volgens een monteur hebben wij een heel goed signaal.) en vervolgens mijn default netwerk instellingen de schuld geven. Ik had alles opgeschreven wat ik heb vervangen bijna alles in huis aan kabels, nic enz.
Tijdje terug heb ik door een medewerker een ticket naar een hoger lijn verstuurd mijn probleem zou opgelost zijn binnen 5 werkdagen. Paar dagen later was het weer raak, er komt een weer monteur langs vandaag die mijn hele verhaal op papier heeft. Dus ik hoop dat hij het oplost anders ga ik maar over naar glasvezel denk ik
Ja ik zal kijken wat de monteur deze keer zegt.Crankyslap schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:52:
[...]
Zou je aub willen laten weten wat de monteur er nog van kan maken? Glasvezel hebben ze voor mijn buurt nog niet dus ik heb weinig keuze :<
Mijn vriendin heeft momenteel alles in 1 Basis (10/1). Ik ben bezig om wat utpkabels door haar huis te trekken met het oog op de toekomst (mediaspeler, NAS etc).
Ik begrijp dat zij dus niet het gratis modem met wifi ontvangt? Als ik overstap naar een Alles in 1 extra, dan krijgt ze hem? Nu is ze het nog niet echt nodig, de meeste downloads doe ik nog thuis. Maar het zou wel fijn zijn als ze 1 kastje in de meterkast weg kan doen en 1 modem met wifi heeft staan.
Ik begrijp dat zij dus niet het gratis modem met wifi ontvangt? Als ik overstap naar een Alles in 1 extra, dan krijgt ze hem? Nu is ze het nog niet echt nodig, de meeste downloads doe ik nog thuis. Maar het zou wel fijn zijn als ze 1 kastje in de meterkast weg kan doen en 1 modem met wifi heeft staan.
Bij Ziggo krijg je nooit een modem met wifi erin. Hiervoor moet je zelf apart een router met WIFI aanschaffen.Binnetie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:29:
Mijn vriendin heeft momenteel alles in 1 Basis (10/1). Ik ben bezig om wat utpkabels door haar huis te trekken met het oog op de toekomst (mediaspeler, NAS etc).
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Als je overstapt naar AiE Plus krijg je hem ookBinnetie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:29:
Ik geloof dat jij een paar pagina's hebt gemistYorin schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:39:
Bij Ziggo krijg je nooit een modem met wifi erin. Hiervoor moet je zelf apart een router met WIFI aanschaffen.
Dan ga ik eens met haar overleggen. Want haar huidige draadloze router gaat tot 54 mbit en trekt maximaal 30 mbit (ongeveer). Gratis wifimodem of los kopen maakt dan wel verschil.
Je gaat een stap omhoog met abonnement, ontvang je het modem dan ook sneller? Ik weet niet tot hoeveel mbit die Motorola modem gaat.
Je gaat een stap omhoog met abonnement, ontvang je het modem dan ook sneller? Ik weet niet tot hoeveel mbit die Motorola modem gaat.
Vanaf 9 mei ofzo worden die wifi routers uitgeleverd, ik zou nog even wachten dus met het omzetten van je abo.Timmert schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:42:
[...]
Als je overstapt naar AiE Plus krijg je hem ook
Geheel afhankelijk van je tv.barzi schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:36:
Niet van de ci+ module.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 26-04-2011 12:02 ]
Wat is de maximale snelheid die het Motorola modem aan kan? Mijn vriendin wil hem anders deze week al verhogen van Basis naar Extra (ze begint de smaakt van downloaden te krijgen denk ik).
Motorola kan max 22MBit aan... maar als je naar Extra gaat krijg je een nieuwe modem opgestuurd.
http://www.deyterra.com
22 mbit en gewoon naar plus gaat, dan heb je al 40mbit en dat is snel zat hoorBinnetie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:14:
Wat is de maximale snelheid die het Motorola modem aan kan? Mijn vriendin wil hem anders deze week al verhogen van Basis naar Extra (ze begint de smaakt van downloaden te krijgen denk ik).
(vergleken met basis wat je nu hebt)
Het modem werkt dan op 22 mbit maar het signaal wordt met 40 mbit naar het modem gestuurd. Mocht het nog even duren voor ze het nieuwe modem krijgt (Ziggo kon er niks over zeggen), dan loopt ze geen risco's dat het modem vastloopt ofzo?
Binnetie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:23:
Het modem werkt dan op 22 mbit maar het signaal wordt met 40 mbit naar het modem gestuurd. Mocht het nog even duren voor ze het nieuwe modem krijgt (Ziggo kon er niks over zeggen), dan loopt ze geen risco's dat het modem vastloopt ofzo?
Maar als je 2 weken wacht is de kans groot dat je de modem/router krijgt. Scheelt je/haar zelf weer paar tientjes investeren in een goede router.
[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 26-04-2011 12:33 ]
Haha oke. Maar hoe zat het daarvoor dan? Als mensen overstapten van Plus naar Extra. Welk modem werd er toen verstrekt? Sorry voor deze vragen, ik heb zelf een ADSL aansluiting en niet bekend met de kabel (ook niet thuis liggen zelfs, heb schotel).
Verwijderd
Sinds er een 'Extra' abo beschikbaar is kregen deze overstappers een docsis3 modem (meestal Ubee of Cisco) omdat het technisch niet mogelijk is om met een 'oud' docsis2 modem betrouwbaar een bandbreedte aan te bieden boven de 40Mbit.Binnetie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:42:
Haha oke. Maar hoe zat het daarvoor dan? Als mensen overstapten van Plus naar Extra. Welk modem werd er toen verstrekt? Sorry voor deze vragen, ik heb zelf een ADSL aansluiting en niet bekend met de kabel (ook niet thuis liggen zelfs, heb schotel).
Zie voor info: Wikipedia: DOCSIS
Ik lig ook al tijden met Ziggo in de clinch over de snelheid.
Ik zou 40/4 moeten krijgen maar ik mag blij zijn als ik 20 down haal.
Daarbij zijn mijn pingtijden om te huilen, heb ik zeer regelmatig packetloss, ik wordt er echt niet goed van.
Bij de helpdesk zeggen ze telkens dat ik nooit eerder klachten heb doorgegeven, moet ik ze weer om de oren slaan met casenummers etc.
Meerdere keren nieuw modem gehad, monteur op bezoek gehad, allemaal zeggen ze 'Ja, onze lijn is in orde dus het ligt bij u zelf, maar ik zal u nog een keer een nieuw modem toesturen'.
De laatste 2 keren heb ik dit geweigerd omdat ik er helemaal gek van wordt.
Ze zeggen te kunnen zien dat ik mijn modem nog nooit zelf heb gereset, ('nee hoor, u bent nu gewoon online' terwijl ik met de adaptor in mijn hand sta en er toch echt geen enkel lampje op mijn modem aan is) en dat het wel aan mijn router zal liggen (met pc direct op de modem aangesloten, 'nee, ik kan zien dat u een router heeft aangesloten').
Na jaren zeer tevreden met Ziggo ben ik er nu echt klaar mee.
Sinds de laatste snelheids verhoging heb ik bovenstaand verhaal en is mijn verbinding ongelooflijk instabiel.
Dan heb ik het nog niet eens over het gezeur met de interactieve TV decoder (Cisco prut apparaat wat ze niet willen vervangen voor iets anders dan een nieuwe Cisco (al voor de 3e keer), ik moet maar een nieuwe kopen als ik iets anders wil).
Hopelijk kan KPN mij snel een glaslijntje bezorgen!
Daarbij zijn mijn pingtijden om te huilen, heb ik zeer regelmatig packetloss, ik wordt er echt niet goed van.
Bij de helpdesk zeggen ze telkens dat ik nooit eerder klachten heb doorgegeven, moet ik ze weer om de oren slaan met casenummers etc.
Meerdere keren nieuw modem gehad, monteur op bezoek gehad, allemaal zeggen ze 'Ja, onze lijn is in orde dus het ligt bij u zelf, maar ik zal u nog een keer een nieuw modem toesturen'.
Ze zeggen te kunnen zien dat ik mijn modem nog nooit zelf heb gereset, ('nee hoor, u bent nu gewoon online' terwijl ik met de adaptor in mijn hand sta en er toch echt geen enkel lampje op mijn modem aan is) en dat het wel aan mijn router zal liggen (met pc direct op de modem aangesloten, 'nee, ik kan zien dat u een router heeft aangesloten').
Sinds de laatste snelheids verhoging heb ik bovenstaand verhaal en is mijn verbinding ongelooflijk instabiel.
Dan heb ik het nog niet eens over het gezeur met de interactieve TV decoder (Cisco prut apparaat wat ze niet willen vervangen voor iets anders dan een nieuwe Cisco (al voor de 3e keer), ik moet maar een nieuwe kopen als ik iets anders wil).
Mijn vriendin heeft toch alvast Alles in een Plus aangevraagd. Nu krijgt ze dus een ander modem maar zonder wifi 
Welk modem is dat die verstrekt wordt? Volgende de medewerkster kon het nog heel lang duren voordat het nieuwe modem beschikbaar was voor abonnees (nu heb ik hetzelf niet zo op helpdeskmedewerkers). Maar goed nu krijgt ze dus een ander modem.

Welk modem is dat die verstrekt wordt? Volgende de medewerkster kon het nog heel lang duren voordat het nieuwe modem beschikbaar was voor abonnees (nu heb ik hetzelf niet zo op helpdeskmedewerkers). Maar goed nu krijgt ze dus een ander modem.
Ik denk een Cisco.Binnetie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:25:
Welk modem is dat die verstrekt wordt?
Hoe zit het dan met die snelheidsverhoging? Wij hebben hier thuis AiP met het prima werkende Motorola modem op 22Mbit, maar op de website wordt nu 30Mbit gezegd, welke wij hier niet zouden kunnen hebben dus dankzij dit modem lees ik. Krijgt men dan op termijn een ander modem?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Die had ik ook verwacht ja, maar ik kreeg een Cisco.Mektheb schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:29:
Ik denk een Ubee
Jammer dat ze het al had aangevraagd wat 1 apparaat is de meterkast was wel voldoende vond ze 
Ik geloof dat als je het hebt aangevraagd de nieuwe snelheid al binnen het uur werkt. Had het eens bij iemand in Groningen. Was na 10 minuten ineens de nieuwe snelheid
Ik geloof dat als je het hebt aangevraagd de nieuwe snelheid al binnen het uur werkt. Had het eens bij iemand in Groningen. Was na 10 minuten ineens de nieuwe snelheid
Dit heb ik ook zie mijn vorige reacties vandaag een monteur langs geweest ik heb een andere Ubee modem gekregen en nu hopen dat het is opgelost.benji83 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:20:
Ik lig ook al tijden met Ziggo in de clinch over de snelheid.
Krijg net dit mailtje:
Beste abonnee,
U ontvangt een nieuwe Wi-Fi modem van ons. Deze modem krijgt u in bruikleen en wordt tussen mei en augustus bij u bezorgd. Deze Wi-Fi modem zorgt ervoor dat u de nieuwe internetsnelheden kunt halen. Uw downloadsnelheid wordt straks opgehoogd tot 40 Mbit/s en de uploadsnelheid van 4 Mbit/s blijft gelijk. Helemaal gratis. Zo internet u straks nog sneller. Overal in en om uw huis.
Meer informatie volgt
U hoeft nog niets te doen. U ontvangt automatisch bericht met daarin meer informatie over de Wi-Fi modem en het moment waarop deze wordt aangeboden. Heeft u in de tussentijd nog vragen, klik hier.
Met vriendelijke groet,
Martine Ferment
Directeur Klantenservice
Mooi
(PC 1628)
Beste abonnee,
U ontvangt een nieuwe Wi-Fi modem van ons. Deze modem krijgt u in bruikleen en wordt tussen mei en augustus bij u bezorgd. Deze Wi-Fi modem zorgt ervoor dat u de nieuwe internetsnelheden kunt halen. Uw downloadsnelheid wordt straks opgehoogd tot 40 Mbit/s en de uploadsnelheid van 4 Mbit/s blijft gelijk. Helemaal gratis. Zo internet u straks nog sneller. Overal in en om uw huis.
Meer informatie volgt
U hoeft nog niets te doen. U ontvangt automatisch bericht met daarin meer informatie over de Wi-Fi modem en het moment waarop deze wordt aangeboden. Heeft u in de tussentijd nog vragen, klik hier.
Met vriendelijke groet,
Martine Ferment
Directeur Klantenservice
Mooi
(PC 1628)
¯\_(ツ)_/¯
Heb net een mailtje gekregen dat ik als abonnee het WIFI modem krijg.
"Deze modem krijgt u in bruikleen en wordt tussen mei en augustus bij u bezorgd."
Zal je zien dat ik dan op vakantie ben
"Deze modem krijgt u in bruikleen en wordt tussen mei en augustus bij u bezorgd."
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dan heb je 2 weken de tijd om 'm op te halen bij het postkantoor en als je te laat bent kun je Ziggo bellen en sturen ze het opnieuw naar je toe en zou je het binnen enkele dagen moeten hebben.Royz schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:08:
Heb die vragen allemaal al een keer gesteld aan ze toen ik ze belde over wanneer/hoe/wat
Ohja, er zou ook iets bij moeten zitten (sticker oid) waarmee je het oude modem kunt retourneren naar ze.
[ Voor 8% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-04-2011 14:11 ]
¯\_(ツ)_/¯
Van het weekend hadden we wat problemen met de telefoon. We konden wel gebeld worden, maar zelf niet naar externe nummers bellen. Dus maar even de modem even uit- en weer aangezet. Probleem daarmee opgelost.
Gisteravond zat ik bij Microsoft wat losse updates en patches binnen te hengelen. Tot mijn verbazing was de snelheid van downloaden 2x zo snel.
Daarna even via een Ziggo speedtest gekeken. Zit dus nu op de 40Mbit
(kom van 22 af).
Toch wel handig, af en toe je modem uit- en aanzetten.
Gisteravond zat ik bij Microsoft wat losse updates en patches binnen te hengelen. Tot mijn verbazing was de snelheid van downloaden 2x zo snel.
Daarna even via een Ziggo speedtest gekeken. Zit dus nu op de 40Mbit

Toch wel handig, af en toe je modem uit- en aanzetten.
[ Voor 8% gewijzigd door nextware op 26-04-2011 14:15 . Reden: Even wat meer info ter verduidelijking ]
Thx voor de opheldering! Weer eens wat anders dan tussen 9 en 12 komen we langsM.v.Veelen schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:10:
[...]
Dan heb je 2 weken de tijd om 'm op te halen bij het postkantoor en als je te laat bent kun je Ziggo bellen en sturen ze het opnieuw naar je toe en zou je het binnen enkele dagen moeten hebben.
Heb die vragen allemaal al een keer gesteld aan ze toen ik ze belde over wanneer/hoe/wat
Ohja, er zou ook iets bij moeten zitten (sticker oid) waarmee je het oude modem kunt retourneren naar ze.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik heb in 3 jaar tijd 2 Motorola modems(exact dezelfde, maar ze vonden dat ik een nieuwe moest hebben ofzo...) gehad en 3 Ubee modems(1 toen ik van internet+TV overging naar alles in een en 2 wegens problemen).Hippowave schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:58:
[...]
Dit heb ik ook zie mijn vorige reacties vandaag een monteur langs geweest ik heb een andere Ubee modem gekregen en nu hopen dat het is opgelost.
De 3 Ubee modems hebben niets verholpen.
ik zal het in de gaten houden, maar ik hoop echt dat het opgelost is want anders blijven er niet veel meer over om te vervangen of testenbenji83 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:31:
[...]
Ik heb in 3 jaar tijd 2 Motorola modems(exact dezelfde, maar ze vonden dat ik een nieuwe moest hebben ofzo...) gehad en 3 Ubee modems(1 toen ik van internet+TV overging naar alles in een en 2 wegens problemen).
De 3 Ubee modems hebben niets verholpen.
Is er toevallig een commerciele vervanging voor de Ubee modem die veel mac adressen kan onthouden? Ubee onthoud er maar 2 en dat vind ik wat weinig. Volgens mij loopt de tv ook via dat ding dus dat maakt 't misschien wat lastiger, geen verstand van
Hoezo een commerciële vervanging, wat bedoel je daarmee? En waarom moet een modem veel mac adressen kunnen onthouden? Alleen die van je router zou voldoende moeten zijn want hij deelt maar 1 ip-adres uit.Crankyslap schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:22:
Is er toevallig een commerciele vervanging voor de Ubee modem die veel mac adressen kan onthouden? Ubee onthoud er maar 2 en dat vind ik wat weinig. Volgens mij loopt de tv ook via dat ding dus dat maakt 't misschien wat lastiger, geen verstand van
En TV gaat niet via je modem.
Uniek mac-adres = uniek ip-adres. Op 't moment gebruik ik 1 ip-adres voor m'n windows 7, en een voor m'n xp virtualbox (apache server etc.). Maar ik wil ook nog 1 apparte voor de rest van 't gezin. Dit kan de Ubee modem dus niet, want hij onthoud maar 2 mac-adressen. Sluit ik een derde apparaat aan, dan krijgt die geen verbinding omdat er al 2 slots in gebruik zijn. Ik heb dus een modem nodig die er meerdere onthoud, zodat ik de 3e ook aan kan sluiten ;D Sinds het niets te maken heeft met tv, is elke willekeurige modem compitabel met de bekabeling van ziggo of moet ik nog ergens op letten?jongetje schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:49:
[...]
Hoezo een commerciële vervanging, wat bedoel je daarmee? En waarom moet een modem veel mac adressen kunnen onthouden? Alleen die van je router zou voldoende moeten zijn want hij deelt maar 1 ip-adres uit.
En TV gaat niet via je modem.
Volgens mij begrijp je niet hoe de Ziggo modem werkt.
Het is namelijk de bedoeling dat je OF:
1 computer op je modem aansluit waarbij die computer een publiek IP adres krijgt (en je dus niet meerdere apparaten kunt aansluiten)
Je er een router op aansluit en die een publiek IP adres krijgt en de rest van de computers dus een private IP.
Zo is het "ontworpen" i.i.g. door Ziggo.
1 computer op je modem aansluit waarbij die computer een publiek IP adres krijgt (en je dus niet meerdere apparaten kunt aansluiten)
Je er een router op aansluit en die een publiek IP adres krijgt en de rest van de computers dus een private IP.
Zijn die Wifi dingen wel N dan? Want via G ga je de 40 Mbit bij lange na niet halen?Royz schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:08:
Ben benieuwd hoeveel klachten er van klanten komen die niet tot hun max. bandbreedte komen..
Ja dat snap ik, en ik snap dat het zo prima werkt, ik wil echter 3 unieke IP adressen ipv 1 gedeelde en ik kan er maar 2 aanvragen met de Ubee. Duidelijker dan dat kan ik 't niet maken ben ik bangrally schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:03:
Volgens mij begrijp je niet hoe de Ziggo modem werkt.

[ Voor 45% gewijzigd door Crankyslap op 26-04-2011 16:08 ]
Ja die zijn netjes 802.11N. Zelfs 5ghz, alleen niet simultaneous.Exorcist schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:07:
[...]
Zijn die Wifi dingen wel N dan? Want via G ga je de 40 Mbit bij lange na niet halen?
Ben benieuwd hoeveel klachten er van klanten komen die niet tot hun max. bandbreedte komen..
Nee, omdat het de bedoeling is dat je maar 1 publiek IP krijgt.Crankyslap schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:08:
[...]
Ja dat snap ik, en ik snap dat het zo prima werkt, ik wil echter 3 unieke IP adressen ipv 1 gedeelde en ik kan er maar 2 aanvragen met de Ubee. Duidelijker dan dat kan ik 't niet maken ben ik bangDus, um, simpeler gezegt; Is de Ubee te vervangen met een ander merk of is dit onmogelijk?
En je kunt dus ALLEEN de modems die door Ziggo uitgegeven worden gebruiken.
Dus dat je twee IP's krijgt is al "interessant", want met mijn modem kreeg ik dat niet voor elkaar...
Dit heeft te maken met het feit dat het modem een in zijn geval een ander mac adres detecteert.... Hij krijgt gewoon 1 IP adres, alleen door dat het aangesloten appraat veranderd denkt hij er twee te krijgen....rally schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:20:
[...]
Nee, omdat het de bedoeling is dat je maar 1 publiek IP krijgt.
En je kunt dus ALLEEN de modems die door Ziggo uitgegeven worden gebruiken.
Dus dat je twee IP's krijgt is al "interessant", want met mijn modem kreeg ik dat niet voor elkaar...
Sluit maar eens 2 pc's na elkaar aan rechtstreeks op het Ziggo modem, je krijgt dan 2 verschillende IP nummers...
Cogitationis poenam nemo patitur
Waarom zijn het volgens http://www.whatismyip.com dan 2 verschillende?Bullet NL schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:37:
[...]
Dit heeft te maken met het feit dat het modem een in zijn geval een ander mac adres detecteert.... Hij krijgt gewoon 1 IP adres, alleen door dat het aangesloten appraat veranderd denkt hij er twee te krijgen....
Sluit maar eens 2 pc's na elkaar aan rechtstreeks op het Ziggo modem, je krijgt dan 2 verschillende IP nummers...
Edit; Ook na veel tegelijkertijd refreshen ;p
[ Voor 4% gewijzigd door Crankyslap op 26-04-2011 16:44 ]
Dat lukte bij mij dus niet. Als ik een ander apparaat aansloot (bijvoorbeeld mij computer i.p.v. mijn router), dan moest ik eerst mijn modem uit zetten, 30 seconden wachten en vervolgens weer aanzetten met het andere apparaat er achter.
net op Twitter 
Als antwoord gelijk mijn postcode + huisnr terug gestuurd, nu zal ik het modem vast wel in september krijgen#Ziggo vervangt vanaf mei 400.000 #modems door modem-router combinatie, die zeer
hoge snelheid mogelijk maken
https://www.ziggo.com/nl/...-modem-router-combinatie/
Hebben ze geld teveel bij Ziggo ofzo?
Paar maanden terug een nieuwe Cisco modem gekregen en de komende kunnen we dus de nieuwe modem-router ontvangen. Zo wordt de oude modem steeds groter
.

Paar maanden terug een nieuwe Cisco modem gekregen en de komende kunnen we dus de nieuwe modem-router ontvangen. Zo wordt de oude modem steeds groter
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Als je dit wilt zul je een zakelijk abonnement moeten nemen, krijg je er 5:Crankyslap schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:08:
[...]
Ja dat snap ik, en ik snap dat het zo prima werkt, ik wil echter 3 unieke IP adressen ipv 1 gedeelde en ik kan er maar 2 aanvragen met de Ubee. Duidelijker dan dat kan ik 't niet maken ben ik bangDus, um, simpeler gezegt; Is de Ubee te vervangen met een ander merk of is dit onmogelijk?
http://www.ziggozakelijk....net_plus/technische_specs
Voor een normale huis tuin en keuken verbinding wel zo veilig achter een NAT.
Verwijderd
heb me broertje een netgear wndr 3700 gekocht dus ik hoop dus echt op een non wifi router modem combi met een ziggo closed firmware er op ..
als men zich echt aan de datum gaat houden dan heb ik hoop ik nog geluk want bij me moeder thuis wordt 28 april het modem geinstalleerd en hoop dus echt op een ubee of ander non wifi modem.
we zullen donderdag zien .
als men zich echt aan de datum gaat houden dan heb ik hoop ik nog geluk want bij me moeder thuis wordt 28 april het modem geinstalleerd en hoop dus echt op een ubee of ander non wifi modem.
we zullen donderdag zien .
Wij hebben momenteel een Motorola modem welke begrenst is tot 22Mbit, waardoor we nog niet hoger kunnen met AiP. Nu zie ik op Marktplaats voor enkele euro's het Ubee-modem aangeboden worden. Is het mogelijk deze gewoon neer te zetten ipv onze huidige Motorola? Ben namelijk benieuwd of ik dan al wel 30Mbit haal. Want de omruilactie kan wel tot September duren.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik denk het niet, de modems worden geprovisioneerd op MAC adres. Als je geluk hebt krijg je een activatie pagina, dan moet je ook nog het geluk hebben dat Ziggo het MAC adres accepteerd.MsG schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:55:
Wij hebben momenteel een Motorola modem welke begrenst is tot 22Mbit, waardoor we nog niet hoger kunnen met AiP. Nu zie ik op Marktplaats voor enkele euro's het Ubee-modem aangeboden worden. Is het mogelijk deze gewoon neer te zetten ipv onze huidige Motorola? Ben namelijk benieuwd of ik dan al wel 30Mbit haal. Want de omruilactie kan wel tot September duren.
-edit-
Bedenk me net dat het wel moet werken als het modem op dezelfde CMTS (centrale) heeft gehangen en nog niet uit het systeem is verwijderd.
Ze zullen er bij Ziggo alleen niet blij mee zijn... Vergeet niet dat het ook heling is (modem is eigendom van de provider).
[ Voor 17% gewijzigd door TheBorg op 26-04-2011 22:06 ]
Ik heb ook zo'n mailtje gehad. Ik weet niet of ik er wel blij mee moet zijn. Op WiFi van Ziggo zit ik niet te wachten, dat heb ik al lang. Mooi dat het een DOCSIS 3.0 modem wordt en dat dus IPv6 ondersteund wordt, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij die ingebouwde router. De router wordt door Ziggo beheerd, dat is lekker makkelijk zeggen ze. Elders staat weer dat de gebruiker ook van alles kan instellen, maar ik ben er niet gerust op. Mijn he.net tunnel die nu door mijn Linksys WRT54GL met OpenWrt wordt verzorgd werktdan mogelijk niet meer...
Zolang ze maar niet lullig gaan doen en dingen als WOL blokkeren. Dat is één van die dingen die ik wel handig vind, maar wanneer Ziggo inkomende UDP pakketjes gaat blokkeren in een router "voor je eigen veiligheid", gaat het natuurlijk niet meer werken.
Bij Online ADSL (Orange / Wanadoo) heb ik dit namelijk wel meegemaakt: heb je eindelijk met veel moeite een forward to broadcast address regel aangemaakt, volgt er een automatische fw update en werkt dat niet meer.
Bij Online ADSL (Orange / Wanadoo) heb ik dit namelijk wel meegemaakt: heb je eindelijk met veel moeite een forward to broadcast address regel aangemaakt, volgt er een automatische fw update en werkt dat niet meer.
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Wifi kun je waarschijnlijk wel apart uitzetten en Ziggo kan op verzoek bridging aanzetten zodat het een 'gewoon' modem is. Voor ipv6 moet je eigen router dit dan wel ondersteunen, maar dat hoef ik op dit forum niet uit te leggenRoetzen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:26:
Ik heb ook zo'n mailtje gehad. Ik weet niet of ik er wel blij mee moet zijn. Op WiFi van Ziggo zit ik niet te wachten, dat heb ik al lang. Mooi dat het een DOCSIS 3.0 modem wordt en dat dus IPv6 ondersteund wordt, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij die ingebouwde router. De router wordt door Ziggo beheerd, dat is lekker makkelijk zeggen ze. Elders staat weer dat de gebruiker ook van alles kan instellen, maar ik ben er niet gerust op. Mijn he.net tunnel die nu door mijn Linksys WRT54GL met OpenWrt wordt verzorgd werktdan mogelijk niet meer...
Ik denk dat Ziggo dit goed aanpakt, de keuze wordt opengelaten aan de klant (geen volledige black box, voorzover wat ik nu gezien en gehoord heb).
Je kan het modem in bridge mode laten zetten, dan is het gewoon net zo een modem als je nu hebt.Roetzen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:26:
Alleen niet gaan mopperen bij ziggo als je je snelheid draadloos niet gaat halen
Dit kun je dus niet zelf doen? Zal druk worden bij ze als je dit door Ziggo moet laten doen...... Ik heb zelf een Sitecom Gigabit router en zie vooralsnog geen problemen om de snelheid te kunnen halen.hjs schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:10:
[...]
Je kan het modem in bridge mode laten zetten, dan is het gewoon net zo een modem als je nu hebt.
Alleen niet gaan mopperen bij ziggo als je je snelheid draadloos niet gaat halen
¯\_(ツ)_/¯
ik gebruik nu nog met mijn moto modem een DGL-4300 router...
heb dan een Ai1+ pakket van ziggo
en ik was al op zoek naar een network upgrade als het gaat om een router, dus deze actie komt wel goed uit...misschien...
kan ik altijd later nog naar een andere router gaan kijken wanneer het me dan beter uitkomt...
zo heeft de linksys E4200 geen DHCP IPv6, jammer... zal moeten wachten nog een beetje. Zal ws. met FW update worden rechtgezet (en met DD-WRT en OpenWRT stoeien doe ik nog niet, later misschien...)
de WNDR4000 heeft DCHP IPv6 wel, maar is nog maar net aangekondigd... maar die presteert gemiddeld net ongeveer hetzelfde en soms ietsjes slechter dan de E4200
heb dan een Ai1+ pakket van ziggo
en ik was al op zoek naar een network upgrade als het gaat om een router, dus deze actie komt wel goed uit...misschien...
kan ik altijd later nog naar een andere router gaan kijken wanneer het me dan beter uitkomt...
zo heeft de linksys E4200 geen DHCP IPv6, jammer... zal moeten wachten nog een beetje. Zal ws. met FW update worden rechtgezet (en met DD-WRT en OpenWRT stoeien doe ik nog niet, later misschien...)
de WNDR4000 heeft DCHP IPv6 wel, maar is nog maar net aangekondigd... maar die presteert gemiddeld net ongeveer hetzelfde en soms ietsjes slechter dan de E4200
[ Voor 9% gewijzigd door mindwarper op 27-04-2011 13:40 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Als ze daar niet moeilijk over doen, dan kan ik er wel mee leven. Alhoewel ik liever had dat ik het zelf kon doen en het ook alleen zelf weer terug kan zetten.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:56:
Wifi kun je waarschijnlijk wel apart uitzetten en Ziggo kan op verzoek bridging aanzetten zodat het een 'gewoon' modem is.
Uiteraard ondersteunt mijn huidige combinatie IPv6. Ik was nu juist zo blij dat ik dat met mijn WRT54GL en een he.net tunnel allemaal mooi voor elkaar had. Een router in het modem zit mij alleen maar in de weg.Voor ipv6 moet je eigen router dit dan wel ondersteunen, maar dat hoef ik op dit forum niet uit te leggen.
Tenzij... Ziggo zelf IPv6 gaat aanbieden, maar daar hoor ik nog niets over. Ik ga er dus van uit dat ik dat vooralsnog zelf zal moeten blijven doen.
Ik begrijp de filosofie en kan er in principoe ook wel achter staan, mits de gebruiker de keuze heeft. Het zal voor de gemiddelde gebruiker wel goed uitpakken. Maar ja, ik ben geen gemiddelde gebruiker, het feit dat ik hier zit zegt al genoeg.Verder is er voor een modem/router combi gekozen omdat minimaal 75% van de klanten geen idee heeft hoe de techniek werkt en het ook niet boeit zolang het maar werkt.
Ik denk dat Ziggo dit goed aanpakt, de keuze wordt opengelaten aan de klant (geen volledige black box, voorzover wat ik nu gezien en gehoord heb).
Wat betreft de keuze aan de gebruiker laten: ik ben toch wat sceptisch. Twee jaar geleden werd ineens poort 25 geblokkeerd zonder dat de gebruikers ingelicht werden, laat staan de keus kregen. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van de eersten met die nieuwe modem/routers...
Ik had nog liever dat ik dat zelf kon doen. Maar goed, als Ziggo het zonder discussie voor mij gratis wil doen, kan ik er wel mee leven denk ik.hjs schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:10:
Je kan het modem in bridge mode laten zetten, dan is het gewoon net zo een modem als je nu hebt.
Ik vraag me dan wel af: "what's in it for me?"
Ziggo heeft het over hogere snelheden. Ik heb nu 20 Mbps down en 4 Mbps up. De downloadsnelheid zou "gratis" naar 40 gaan. (Ik had liever een hogere uploadsnelheid, maar dat is een ander verhaal) Mijn Motorola kan tot 55 down. Dus daarvoor is een vervanging niet nodig.
Ik ben geen snelheidsmaniak en ik gebruik draadloos slechts incidenteel. Ik geef de voorkeur aan bekabelde verbindingen.Alleen niet gaan mopperen bij ziggo als je je snelheid draadloos niet gaat halen
Het blijft mooi, Tweakers die denken dat ze in de meerderheid zijn in dit landM.v.Veelen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:54:
[...]
Dit kun je dus niet zelf doen? Zal druk worden bij ze als je dit door Ziggo moet laten doen...... Ik heb zelf een Sitecom Gigabit router en zie vooralsnog geen problemen om de snelheid te kunnen halen.
Naar ik had begrepen kun je best veel zelf instellen, vind het alleen niet echt prettig dat Ziggo alle updates regelt.
Als ik bij iedere update mijn port forwards kwijt ben dan wordt ie toch rap in bridge mode gezet.
Maar goed duurt nog een paar weken voor ik zelf Ziggo heb dus we zien hier hopenlijk een paar reviews voordat ik er naar ga kijken, weet ik meteen of ik de moeite neem of hem direct in bridge mode laat zetten.
Ga ik mijn huidige wndr3700 mooi als extra accesspoint gebruiken, heb ik meteen boven ook een wat betere wifi verbinding.
Als ik bij iedere update mijn port forwards kwijt ben dan wordt ie toch rap in bridge mode gezet.
Maar goed duurt nog een paar weken voor ik zelf Ziggo heb dus we zien hier hopenlijk een paar reviews voordat ik er naar ga kijken, weet ik meteen of ik de moeite neem of hem direct in bridge mode laat zetten.
Ga ik mijn huidige wndr3700 mooi als extra accesspoint gebruiken, heb ik meteen boven ook een wat betere wifi verbinding.
Frank-NL schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:24:
[...]
Het blijft mooi, Tweakers die denken dat ze in de meerderheid zijn in dit land

Nee, geen meerderheid hoor (dat zeg ik toch ook nergens?), maar mijn inschatting is dat ze het er toch wel eens druk mee zouden kunnen gaan krijgen. Oh well, als het gratis wordt omgezet is dat prima.
¯\_(ツ)_/¯
Ik denk dat er maar weinig klanten zelf nog een router gaan aanschaffen of gebruiken als ze de WiFi-router-modem krijgen. Ik zal ook mijn oude 100MBit/en wireless 54G router de deur uit doen als Ziggo mij dit apparaatje gaat leveren. Heb alleen alles-in-1-basis dus zal wel even duren.M.v.Veelen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:13:
[...]
![]()
Nee, geen meerderheid hoor (dat zeg ik toch ook nergens?), maar mijn inschatting is dat ze het er toch wel eens druk mee zouden kunnen gaan krijgen. Oh well, als het gratis wordt omgezet is dat prima.
Ik weet niet hoeveel abonnee's Ziggo precies heeft, maar zelfs al is maar 1 op de honderd "Tweaker", dan nog krijgt de helpdesk het knap druk lijkt me.M.v.Veelen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:13:
[...]
![]()
Ik blijf voorlopig lekker bij m'n Ubee modem en TP-Link router, werkt prima.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De mensen die hun modem willen bridgen zijn juist vooral de tweakers. Alle andere gebruikers gebruiken de ingebouwde routerfunctie, of hangen hun eigen router er lompweg achter (werkt prima).
[ Voor 8% gewijzigd door job op 27-04-2011 17:32 ]
De eigen router er lompweg achter hanggen zal prima werken voor tante Truus die niets anders doet dan alleen een beetje surfen en e-mailen. Maar ja, voor die tante Truus zullen de standaard instellingen van de Zoggo modem/router ookwel prima werken. Die kan dus haar eigen router naar de kringloop brengen.
Maar voor ons Tweakers is dat NAT achter NAT en dat werkt helemaal niet zo prima. Mijn he.net tunnel bijvoorbeeld zal niet werken...
Maar voor ons Tweakers is dat NAT achter NAT en dat werkt helemaal niet zo prima. Mijn he.net tunnel bijvoorbeeld zal niet werken...
Precies, mijn VPN tunnels, VLAN's & static DHCP adressen zal een NAT achter NAT combi ook niet zo blij van worden, dus ik mag toch hopen dat er veel te configgen valt op dat ding. Zo zou ik hem bridged willen, maar toch als AP willen gebruiken, een extra 5GHz AP is namelijk altijd welkom.Roetzen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:32:
De eigen router er lompweg achter hanggen zal prima werken voor tante Truus die niets anders doet dan alleen een beetje surfen en e-mailen. Maar ja, voor die tante Truus zullen de standaard instellingen van de Zoggo modem/router ookwel prima werken. Die kan dus haar eigen router naar de kringloop brengen.
Ja dat bedoel ik dus. En van die paar tweakers die naar de helpdesk bellen krijgt ziggo het niet druk.Roetzen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:32:
Waarschijnlijk wordt in de bridge stand wlan en poort 2t/m4 disabled.thaan schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:40:
Precies, mijn VPN tunnels, VLAN's & static DHCP adressen zal een NAT achter NAT combi ook niet zo blij van worden, dus ik mag toch hopen dat er veel te configgen valt op dat ding. Zo zou ik hem bridged willen, maar toch als AP willen gebruiken, een extra 5GHz AP is namelijk altijd welkom.
Je kan natuurlijk ook je tweede router als ap instellen
Maarja, we zullen wel zien als het ding uitgedeeld wordt.
[ Voor 48% gewijzigd door job op 27-04-2011 18:51 ]
Van het ziggo-gebruikers.nl forum:
Het modem:

De interface:
Het modem:

De interface:

Ik ook. Krijg ik toch een nieuw modem? Degene die ik nu heb is wel docsis 3.0Brickman schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:02:
Hebben ze geld teveel bij Ziggo ofzo?![]()
Paar maanden terug een nieuwe Cisco modem gekregen en de komende kunnen we dus de nieuwe modem-router ontvangen. Zo wordt de oude modem steeds groter.
Dat zou ik ook wel willen, maar ik vrees dat dat niet gaat werken. Een AP moet aan de LAN kant hangen en als het ding in bridge mode staat is er alleen de WAN kant.thaan schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:40:
Zo zou ik hem bridged willen, maar toch als AP willen gebruiken, een extra 5GHz AP is namelijk altijd welkom.
Tenzij... Tenzij het radio deel volledig logisch te scheiden is van het modem/router deel en via één van de poorten separaat toegankelijk gemaakt kan worden. Maar dat lijkt me wat veel gevraagd....
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer redenen ik zie om dat ding te weigeren en mijn oude trouwe Motorola te blijven gebruiken....
Dus niet. Volgens Ziggo krijgen alle gebruikers die al een docsis 3.0 modem hebben geen nieuw modem.D-TECH schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:53:
[...]
Ik ook. Krijg ik toch een nieuw modem? Degene die ik nu heb is wel docsis 3.0
Hardwarematig en softwarematig is dat gewoon mogelijk ja, mits de switchpoorten op dat ding gebouwd zijn mbv een managed switch. Poort 1 bridge je gewoon met het interne modem, de rest van de poorten bridge je gewoon met de wireless interface en je bent klaar.
Ik snap je "probleem" niet. Je kunt hem toch gewoon in bridge mode laten zetten. Werkt precies hetzelfde als nu. Ik snap best dat Ziggo hun netwerk (grotendeels) wil upgraden naar Docsis 3. Blijven alleen de interactieve ontvangers achter met hun ingebouwde docsis2 modem.Roetzen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:59:
[...]
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer redenen ik zie om dat ding te weigeren en mijn oude trouwe Motorola te blijven gebruiken....
Straks ben ik erg benieuwd of de bewuste router voordelen biedt boven mijn huidige DIR-655. Anders laat ik hem gewoon in bridge mode zetten inderdaad.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!