Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 205 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 41.960 views

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

SinergyX schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:49:
Forge of Souls 5man is toch best een stuk pittiger :D 2 van die spectral wardens doen samen meer damage dan loken alleen :P
waren dat die elemental achtige dingen?stond ik iid ook aardig van de kijken wat die eruit persen :S en hebben ook een nare debuff maarja als je ze een keer hebt meegemaakt weet je wat je kan verwachten ik behandel ze dan ook niet meer als gewone thrash en zorg dat ik zowiezo zo nu en dan een holy light tussen de flash heals/schocks doorgooi..

well lekker dat tijdens het "escape from the Lichking" gebeuren in halls of reflection zoveel undead spul op je af gegooid wordt,kan ik als holy pally lekker een beetje assisten tussen het healen door met mn anti undeath (aoe) spells :D

[ Voor 16% gewijzigd door Vivaladen op 10-12-2009 08:41 ]

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 14:07

chromeeh

the Gnome

Vivaladen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:32:
[...]
ahh ok thx ben benieuwd hoe die encounter is in heroic mode..had in normal geen moeite met het healen tijdens de waves alleen soms stond er iemand aan de verkeerde kant van het altaartje in het midden en moest ik ff er langs op jumpen en een holy shockje erop gooien maar ben benieuwd naar de heroic versie :D viel me wel op dat falric meer als een tank vecht en Marwyn meer als dpser..
Met z'n allen aan de rand gaat staan waar je de ruimte binnen komt...
Echt 10x makkelijker voor de tank op ze op te pakken daar :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Anoniem: 291809

Vivaladen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:39:

waren dat die elemental achtige dingen?stond ik iid ook aardig van de kijken wat die eruit persen :S en hebben ook een nare debuff
Ja, er zitten er een paar tussen Bronjahm en the Devourer in.
chromeeh schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:41:

Met z'n allen aan de rand gaat staan waar je de ruimte binnen komt...
Echt 10x makkelijker voor de tank op ze op te pakken daar :)
Bedankt!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 11:21
Ik speel zelf een prot paladin en had in de normals (was eigenlijk te verwachten) de grootste moeite m'n manapool hoog te houden. Lang leve de mages en hun strudels ;)

Op heroic verliep dit al een stuk beter. Souls en Pit waren goed te doen, maar de 10 waves in HoR waren toch wel een kleine uitdaging.

Het mooie in HoR is dat als je wiped na wave 5, dat je ook gewoon vanaf wave 5 begint. Heb hier in ieder geval iedereen zijn aars tegen de deur laten parkeren waar we binnen kwamen om zo makkelijker de loslopende melee op te kunnen pikken en de eerst de ranged weg te laten nuken.

Het hele "runaway little girl, runaway" event van de Lich King was naar mijn mening wel leuk gedaan. Hier was mana sowieso geen issue, aangezien we een goede healer hadden en 2 melee DPS die de non-elites off-tankte :p

De grootste frustratie echter dat men redelijk DC liep als men de trap van de Skyshatterer opliep. Heb hier nog een ticket voor gemaakt, aangezien we na een kwartier aan frustratie maar zijn gehearth.

Heb aan dit alles toch nog een leuke tanking axe en 3 offspec healing items overgehouden :)

De dodge debuff in ICC is wel knap lullig, maar dit zal ik toch nog aan de levende lijve moeten ondervinden. Heb zelf nog niet het plezier gehad om te kunnen raiden. Ben wel benieuwd, hoor er veel goede dingen over.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
detheavn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:53:
Ik speel zelf een prot paladin en had in de normals (was eigenlijk te verwachten) de grootste moeite m'n manapool hoog te houden. Lang leve de mages en hun strudels ;)

Op heroic verliep dit al een stuk beter. Souls en Pit waren goed te doen, maar de 10 waves in HoR waren toch wel een kleine uitdaging.

Het mooie in HoR is dat als je wiped na wave 5, dat je ook gewoon vanaf wave 5 begint. Heb hier in ieder geval iedereen zijn aars tegen de deur laten parkeren waar we binnen kwamen om zo makkelijker de loslopende melee op te kunnen pikken en de eerst de ranged weg te laten nuken.

Het hele "runaway little girl, runaway" event van de Lich King was naar mijn mening wel leuk gedaan. Hier was mana sowieso geen issue, aangezien we een goede healer hadden en 2 melee DPS die de non-elites off-tankte :p

De grootste frustratie echter dat men redelijk DC liep als men de trap van de Skyshatterer opliep. Heb hier nog een ticket voor gemaakt, aangezien we na een kwartier aan frustratie maar zijn gehearth.

Heb aan dit alles toch nog een leuke tanking axe en 3 offspec healing items overgehouden :)

De dodge debuff in ICC is wel knap lullig, maar dit zal ik toch nog aan de levende lijve moeten ondervinden. Heb zelf nog niet het plezier gehad om te kunnen raiden. Ben wel benieuwd, hoor er veel goede dingen over.
Wij kregen de melding op een gegeven moment van een GM op de realm zelf dat alliance maar even een Leviate of iets moesten gebruiken als work arround, omdat het bugged was

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

deadsy33 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:17:
nou 3.3 heeft mooi mijn client verkloot....althans, dat denk ik

Na het patchen en updaten van mijn addons kreeg ik na het inloggen de bekende "unable to verify gameversion blabla". OK, weer even opnieuw inloggen en gelukkig ging het nu wel goed. Character geselecteerd en inloggen. Na 5 minuten (ja...) kwam ik eindelijk in Dalaran terecht. Iedereen heette "Unknown" en na 1 minuut werd ik van de server afgegooid.
Ok, volgende stap was even mijn WTF en Interface map backuppen en weggooien v/d WoW directory. Opnieuw ingelogd zonder problemen maar zodra ik weer inlog kreeg ik weer een D/C. Ook op mijn andere characters krijg ik hetzelfde probleem.
Hierna toch maar de repair tool gedraaid, uiteraard geen bijzonderheden gevonden. Weer opnieuw ingelogd en tijdens het laden krijg ik een fatal error zodat ik weer eruit werd gekicked.

Ben nu bezig met het opnieuw installen van de wow clients wat echt uren duurt :| Gelukkig had ik de cd's nog. Wellicht was het 'handiger' geweest om de "xxx -> 3.xx" client te downloaden, maar ja...

Heb dus weinig kunnen spelen :(
Iedereen weet dat er op patchdag problemen kunnen zijn.... dat inloggen is wel vaker als er een patch is en is de volgende dag meestal wel weer weg.... en als iedereen unknown is dan betekend dat gewoon dat de server nog niet helemaal lekker loopt en het ff duurt voordat die jou de juiste gegevens doorgeeft...

Beetje meer geduld de volgende keer denk ik ;)

• detheavn
Mektheb schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:54:
Wij kregen de melding op een gegeven moment van een GM op de realm zelf dat alliance maar even een Leviate of iets moesten gebruiken als work arround, omdat het bugged was
Ja, wij kregen dit ook uiteindelijk meerdere malen te zien als server wide message.

Iedereen begon meteen in trade te spammen: "The Icestone has melted ..." ;)

Anoniem: 63072

LazySod schreef op donderdag 10 december 2009 @ 07:16:
Vervolgens met de hunter ingeschreven op de random HC. En precies datgeen waar ik bang voor was gebeurde direct: Oculus was de random en nog geen twee minuten nadat de party compleet was viel ze weer uit elkaar omdat er drie geen zin hadden in Oculus. Die achievements blijven me ontlopen op die manier, LoL.
Afgelopen weekend was bij ons Occulus de daily heroic. Een groepje bij elkaar gezocht, waaronder twee mensen die net 80 waren en greens hadden.

Uiteraard toen ik de daily met ze deelde even wat opmerkingen, maar toch weten overtuigen te gaan. Was voor drie man de eerste keer, dat betekende 3 wipes op de eind baas. 4e keer ging hij foutloos neer. Wat is het soms toch heerlijk om te zien in een pug dat er ook nog mensen zijn die moeite willen doen om iets te leren en niet bioj de eerste wipe opgeven.

En zo hadden er toch nog wat mensen een achievement gehaald voor alle daily heroics gedaan, zo vlak voor de patch :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:55

vhal

ಠ_ಠ

Brummetje schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:55:
[...]
Iedereen weet dat er op patchdag problemen kunnen zijn.... dat inloggen is wel vaker als er een patch is en is de volgende dag meestal wel weer weg.... en als iedereen unknown is dan betekend dat gewoon dat de server nog niet helemaal lekker loopt en het ff duurt voordat die jou de juiste gegevens doorgeeft...

Beetje meer geduld de volgende keer denk ik ;)
Misschien heb je gelijk, maar hoe verklaar je dat ik wel normaal kon inloggen op de client van een vriend (die op dat moment op mijn netwerk bezig was) en niet op mijn eigen client? Ik kon z'n client wel c/p maar nu ik toch bezig was heb ik toch maar gekozen voor een complete reinstall. Kan overigens geen kwaad na 5 jaar...

Strava

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57

Damian

Insane Obtrusion

Ik word ook een beetje moe van mensen die inderdaad je alleen mee willen nemen als je goede gear hebt. Ik heb nu op 2 armour items na alles paars, maar zelfs daar hoor ik ze soms moeilijk over doen.

1 keer meegeweest naar Naxx 25 man. Raid leader zei gewoon dat hij het leuk vond dat ik mee ging, omdat hij het mooi vond om te zien dat de gear ook een keer terecht komt bij iemand die het kan gebruiken. Ik was helemaal verliefd op die man :D Zo hoort het.

Vanavond even de nieuwe dungeons proberen, gister was nogal gaar. Dungeon finder tool lijkt goed te werken. Gister met mijn lvl 26 pala Gnomeregan gedaan. Had binnen 2 minuten een party, half uur de instance in dc-de er 1, binnen 10 sec hadden we een nieuwe tank, ideaal, werd meteen naar de instance geportald, en we kregen een leuke buff omdat we de tool gebruikt hadden.

nu alleen nog even die irritante weergave van battlegroups achter de namen in het chatvenster weg zien te krijgen, iemand een idee?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Anoniem: 316512

Gisteren heb ik ook de eerste wing (25 man) gecleared met m'n guild. Lag was helaas de veroorzaker van een paar wipes. Voor de rest was het allemaal makkelijk te doen.

Daarna meteen even Malygos weekly raid gedaan. ^O^

Ik denk trouwens dat ze niet élke wing pas na 28 dagen gaan releasen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:17:
Klopt, alleen de eerstvolgende duurt 28 dagen, heeft te maken met de feestdagen.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:17:
[..]

Blue post:
As noted in game, the release of the Plagueworks in Icecrown Citadel occurs 28 days after patch 3.3.0 was released. After the Plagueworks is available, you will then wait less than 28 days for the next wing to become active. The extended length of the initial 28 day delay is simply due to the timing of the Holidays.
Kan vanavond niet mee naar eerste 25 icc helaas :/ gisteren niet kunnen doen ivm "no additional instances can be launched, please try again later"

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 16:33
Damian schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:14:
nu alleen nog even die irritante weergave van battlegroups achter de namen in het chatvenster weg zien te krijgen, iemand een idee?
Typex? :P

Grapje :+ misschien proberen om een addon te downloaden die het weglaat? Als die bestaan.

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 08:57
Uhm, lees ik de volgende blue post nou goed?

The NPC Usuri Brightcoin in Dalaran now exchanges one Emblem of Triumph for one Emblem of Frost.

Oftewel, ik kan me 260 emblem of triumph inwisselen voor 260 emblems of frost? Of bedoelen ze dat je dit eenmaal per dag kan doen? Ik kan niet op de wow forums kijken hehe :D

• LazySod
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 16:00

LazySod

Scumbag with a mission

Anoniem: 63072 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:06:
[...]

Afgelopen weekend was bij ons Occulus de daily heroic. Een groepje bij elkaar gezocht, waaronder twee mensen die net 80 waren en greens hadden.

Uiteraard toen ik de daily met ze deelde even wat opmerkingen, maar toch weten overtuigen te gaan. Was voor drie man de eerste keer, dat betekende 3 wipes op de eind baas. 4e keer ging hij foutloos neer. Wat is het soms toch heerlijk om te zien in een pug dat er ook nog mensen zijn die moeite willen doen om iets te leren en niet bioj de eerste wipe opgeven.

En zo hadden er toch nog wat mensen een achievement gehaald voor alle daily heroics gedaan, zo vlak voor de patch :)
Tja... Zo ben ik ook. Als mensen zien dat ik iets beter kan doen dan hoor ik het graag, als iemand de tactics van een dungeon kent en me even wat hints kan geven dan hoor ik dat nog liever - maar helaas moet ik zeggen dat de meeste horde-PUGs op Kilrogg van het type "ik speel een instance alleen als ik er snel en moeiteloos doorheen kom" zijn. Als daar iemand wat laag in de DPS staat of wat weining HP heeft als tank dan is het bij de eerste de beste wipe "zoek het maar uit stelletje lutsers" en is al een speler of twee verdwenen uit de groep.

Persoonlijk boeit het me niet zo. Is er een keer een wipe omdat iemand wat lang in een AoE blijft staan of omdat de healer OOM is omdat de DPS zo laag is dat de boss fight te lang duurt.. Pwah. Niet relevant, rennen en weer op staan en door ermee. Als er maar progress is - als de tweede poging maar beter is als de eerste, dan komen ze er wel en blijf ik doorspelen. Die paar goud repair costs haal ik wel uit met de daily fishing/cooking en/of de daily HC.

Ik houd van een walk-over op zijn tijd - lekker achterover hangend tv-kijken en met een half oog slackend DPS-en en toch de instance ruim binnen de marges halen - maar dat is voor mij geen vereiste. Een beetje gezellig gedrag (en een totaal gebrek aan gekat over slechte tanking/healing/dpssing) is wel een vereiste

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

Anoniem: 296829

1 frost > 1 triumph

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:19
Goede morgen allemaal,

Omdat ik gister pas rond 19.30 terug was van werk, was ik niet op tijd online voor de raid. Het downloaden van de patch duurde namelijk een kleine 50 minuten. Achteraf was dit niet zo heel erg want van onze 2 10-mans teams voor ICC is er uiteindelijk maar 1 naar binnen kunnen gaan “additional instances can not be launched”.

Zelf had ik hier ook mee te maken, maar toch heb ik wel iets van de nieuwe content kunnen zien. Achteraf bleek dat ik in de normal ICC 5mans terecht was gekomen (219 loot), en die was zeker niet moeilijk. Ik had een lekker snelle party met relaxte mensen. Elke andere poging om via de tool een group te krijgen mislukte door de volle instances. Geen ramp, de mensen die nu weer online zijn stoppen toch over een weekje weer met spelen. Ik vind het een mooi en goed werkend systeem!

De guild heeft de eerste 3 bosses neergelegd in de 10mans, het lijkt dus niet de moeilijkste instance ooit. Toch waren de mensen die mee konden goed gemutst, leuk om weer nieuwe content te kunnen veroveren!

• detheavn
Triumph -> Frost?

Is dit geen typo, dat dit andersom moet zijn?
Straks eens checken :p

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Weet iemand een vervanger voor FuBar met zijn plugins? Aangezien de ontwikkeling ervan 'the way of the dodo' is gegaan zou ik graag een recente add-on hebben die geen errors veroorzaakt.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

detheavn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:31:
Triumph -> Frost?

De betreffende NPC: Usuri Brightcoin
"She can downgrade Emblems for players. "

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 07:54
Roxors schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:27:

The NPC Usuri Brightcoin in Dalaran now exchanges one Emblem of Triumph for one Emblem of Frost.

Oftewel, ik kan me 260 emblem of triumph inwisselen voor 260 emblems of frost? Of bedoelen ze dat je dit eenmaal per dag kan doen? Ik kan niet op de wow forums kijken hehe :D
Ja en als je bij diezelfde NPC 10 gold doneert krijg je er 100 terug.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Roxors schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:27:

Nee, lees het als
now exchanges one (his) Emblem of Triumph for one (your) Emblem of Frost.

Ik helemaal blij met die son of hodir reputation dingen kopen (1 triumph voor 520 rep), heb ik die quest nog niet gedaan dus stond nog hated. Kom ik natuurlijk pas laat achter, sta nu ruim 7k/36k hated :X En ik wil juist die shoulder enchant :(

Hmm mijn edit/post gaat niet helemaal goed :/

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2009 09:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Divak
SinergyX schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:39:
[...]

Nee, lees het als
now exchanges one (his) Emblem of Triumph for one (your) Emblem of Frost.
Juist ja. Gisteren ook al zoveel spam gehad van mensen die huilden dat ze triumph niet konden inwisselen voor conquest :') Vandaar dus die extra NPC, voor alle noobs :P

[ Voor 26% gewijzigd door Divak op 10-12-2009 09:40 ]

• Mektheb
En wat was de 1e indruk 25man icc ?, moet zeggen toch best choas vondt met die huge trash pack's voor de 1e boss xD

Verder is de 1e boss goed te doen, als de halve guild niet lagged ofc ;)

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Mektheb schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:43:
En wat was de 1e indruk 25man icc ?, moet zeggen toch best choas vondt met die huge trash pack's voor de 1e boss xD

Ik vond de trash nice :)
Voor die 2 grote Bone guards.... *koek koek*

We hadden echt te veel lag met de laatste paar ties, dus zijn we gestopt :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wij zouden eerst nog even ToC en Onyx doen, daarna richting ICC. Maar doodleuk 6x wipen op die ally champions, elke keer ging er wel iets fout en we hadden gebrek aan wat CC. Natuurlijk was de helft vergeten voortijdig te updaten, dus veel met missende addons of zelfs die de patch nog moesten downloaden.

Gisteren nog wel een random naar Oculus gehad, serieus deze is imho te ver generfed. Alles gaat echt zonder enig probleem neer, ook die constructs met die casters eromheen gaan echt in no time dood. Draakje zelf was ook in no time neer, we hadden 2 green drakes en die hebben mischien 1x moeten healen.

Ook nog gehealed op mijn shaman (74), Old Kingdom in een random :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• detheavn
Het feit dat de Sons of Hodir shoulder enchants nu BoA zijn zijn voor mij misschien een reden om toch mijn Inscription op mijn Pala Tank te droppen, aangezien die sloot aan dodge op dat ding in ICC toch redelijk teniet gedaan worden.

Heb nu dus Inscription en Jewelcrafting. Is het een idee om mijn werk als Scribe op te geven en bijvoorbeeld Blacksmith te worden?

Op andere chars heb ik al Alchemy, Leatherworking en Engineering, dus aan flasks heb ik sowieso geen gebrek.

Meningen? :)

• Mektheb
chromeeh schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:48:
[...]

Ik vond de trash nice :)
Voor die 2 grote Bone guards.... *koek koek*

We hadden echt te veel lag met de laatste paar ties, dus zijn we gestopt :)
Owh ja die Bone Gaurds, Wij waren bezig met die trash mob's en toen hadden we er in eens 4 xD
Ging best chaotisch haha, verder hebben we wel 4 trash epic's geloot op het stukje van ingang tot boss..

Alleen wij zijn na 3 wipes op de boss door lagg en mensen die de tactics niet kende, maar ToC 25 in gegaan

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
detheavn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:31:
Triumph -> Frost?

Waarom zou je het een typo zijn? In het engels is dit de normale manier van schrijven. Alleen in het Nederlands zou je het inderdaad andersom kunnen lezen :)

Het is gewoon Frost > Triumph > Conquest > Valor > Heroism

Over die waves in HoR bij Falric en Marwyn: Ik heb het gister nog niet geprobeert maar tanken van die mobs die overal vandaan komen is inderdaad erg irritant met oppikken. Ik heb gezien dat achter Falric en Marwyn nog een stuk ruimte zit waar je makkelijk kunt LoS-en. Kan je daar niet gewoon je hele party achter verstoppen en als tank de zooi daarheen naartoe halen ?

[ Voor 30% gewijzigd door redfoxert op 10-12-2009 10:00 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

redfoxert schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:58:
[...]
Over die waves in HoR bij Falric en Marwyn: Ik heb het gister nog niet geprobeert maar tanken van die mobs die overal vandaan komen is inderdaad erg irritant met oppikken. Ik heb gezien dat achter Falric en Marwyn nog een stuk ruimte zit waar je makkelijk kunt LoS-en. Kan je daar niet gewoon je hele party achter verstoppen en als tank de zooi daarheen naartoe halen ?
Ja dat kan, maar bij de ingang gaan staan is makkelijker, aangezien je meer ruimte hebt om traps etc te ontwijken :)

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

detheavn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:56:
Het feit dat de Sons of Hodir shoulder enchants nu BoA zijn zijn voor mij misschien een reden om toch mijn Inscription op mijn Pala Tank te droppen, aangezien die sloot aan dodge op dat ding in ICC toch redelijk teniet gedaan worden.

Heb nu dus Inscription en Jewelcrafting. Is het een idee om mijn werk als Scribe op te geven en bijvoorbeeld Blacksmith te worden?

Op andere chars heb ik al Alchemy, Leatherworking en Engineering, dus aan flasks heb ik sowieso geen gebrek.

blacksmitting (2 bop sockets voor gloves en wrists , 1 boe socket voor belt) is heel lekker om samen met je jewelcrafting te hebben ,ikzelf heb alchemy (mixery,elixer mastery) en Blacksmitting op mn holy pally maar daar heb je alleen stat voordeel bij als je daadwerkelijk een flask/elixer up hebt en je hebt alchemy al :D ...
JC+BS heb je al stat voordeel mee zodra je die sockets in je gear slaat en er een gem in stopt ennuh in mijn ogen zijn die 2xtra sockets op je gear zeker wel de moeite waard!
heb ook een poos getwijfelt om inscription te nemen voor die shoulder enchant maar ben achteraf blij dat ik het niet heb gedaan :9

• redfoxert
  • Niet online
chromeeh schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:07:
[...]

Ja dat kan, maar bij de ingang gaan staan is makkelijker, aangezien je meer ruimte hebt om traps etc te ontwijken :)
Vanavond eens proberen dan. Moet alleen Heroic nog en dan heb ik ze allemaal gedaan op normal en heroic. Op zich best leuke en interessante encounters. Snelheid waarmee je er doorheen komt is ook best goed te doen, zeker op normal. Er zitten in Pit of Saron wel nog wat tricky trashpulls, zeker als er nog mensen bij zijn die de slaves moeten bevrijden in het begin. Dan lopen er op een gegeven moment wel wat erg veel npcs rond.

Laatste boss in Pit of Saron (Tyrannus) is met een andere taunting class echt een pushover op heroic. Wanneer je de pech hebt zelf geslowed te worden of je hebt even geen frost patches op de grond liggen, dan kan je hem tussen 2 taunters heen en weer pingpongen, net lang genoeg om zijn power buff weer te laten verdwijnen. DPS kan intussen dan ook nog eens gewoon doorgaan.

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 08:57
Kan je daar niet gewoon je hele party achter verstoppen en als tank de zooi daarheen naartoe halen ?
Inderdaad, dat deden we gister ook. Iedereen in het hoekje achter 1 van de bosses, en alleen de tank er buiten. Was zo veel makkelijker voor de tank om de adds op te pakken.

Moet zeggen dat het als druid healer daar wel ontzettend leuk is. Lang geleden dat ik als healer in een dungeon aan de bak moest. Healen, decursen, depoisonen(is dit een woord? :D ), en er is wel redelijk wat damage + de haste nerf zorgde ervoor dat ik me erg vermaakt heb hier.

Hebben in ICC de eerste 2 bosses omgelegd voordat we moesten stoppen vanwege ons normale raidschedule. Hadden we beter niet kunnen doen, want nadat we toc25 hadden gecleared kwamen we niet voorbij de doorboss <_<

In een raid is de haste nerf niet merkbaar gelukkig. Ik heb 557 haste als resto zonder ervoor te gemmen, en in heroics merkte ik wel dat mijn instants niet zo snel gebruikt konden worden, maar in de raid had ik dit probleem niet meer. Die trash is wel grappig trouwens. Kan me niet meer herinneren welke pack het was, maar op een gegeven moment hadden we een trash pack, en alle drie de healers( pala, priest en druid) moesten 6k hps eruit persen om iedereen in leven te houden. Dit is natuurlijk niet heel erg veel, maar dit was dan trash in een gewone 10 8) . Of wij deden daar iets verkeerd en de damage was te vermijden, of de trash doet gewoon veel damage. Ben heel erg benieuwd naar de laatste 2 bazen uit de eerste wing.

Mijn eerste indruk van 3.3 is in ieder geval zeer positief. De lag, dc in HoR en doorboss kunnen dit gevoel niet wegnemen :P

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 11:54

RaseriaN

So much choices..

Gisteren dus ook maar even ingelogged en we hebben geprobeerd te raiden, maarja.. No Additional Instances melding natuurlijk! Uurtje geprobeerd en daarna maar opgegeven. Meest leuke was nog wel een "LFM ICC10 - Link Achievment and [Superior]. Iedereen meteen helemaal over de zeik in de General Chat :P

Ook nog even de nieuwe 5 mans op Normal gedaan op mn Priest en ging opzich best lekker. Eigenlijk maar 1 wipe gehad en dat was in de Forge of Souls op die laatste baas. De DPS bleef toch DPSen op de Boss en dat doet een beetje pijn zeg maar. Halls of Reflection is wel leuk, en dan vooral die 10 waves bosses ;)
Toch weer een upgrade gevonden, vanavond nog maar keer doorheen gaan en dan aan de Heroics wagen.

De LFG tool rocked echt hard btw! *O*

• Ossi
  • Laatst online: 21:54
Wat vinden jullie van het nieuwe need/greed systeem?
Op zich vind ik het erg leuk werken (met disenchanten er bij), maar gisteren Forge of Souls gedaan op mijn pala tank. Op de eindbaas dropte er een mail healing item, maar die kon ik niet needen voor offspec. Dus ik moest greeden, met als resultaat.... 5 rollende mensen en direct een diss :(

Verder heb ik me prima vermaakt gisteravond, erg leuke instances!
Jammer dat ik vanavond niet online kan zijn, maar vrijdag is er weer een avond :D

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lief dagboek,

Gisteren was raid-avond en in tegenstelling tot de Uld patch ging dat allemaal best vlot. Te weinig inschrijvingen voor ICC25 en ICC10 stond voor een andere dag gepland dus hebben we het volgende gedaan: groep verder volgepugd (willen we niet doen voor ICC25) en toch maar een paar andere 25mans gedaan.

1. ToC25 (normal), nog ff wat upgrades scoren. ToC25 was onze voormalig hoogste (van 2) tier DKP loot, Uld25 was de laagste tier. Nu is ToC25 laagste en ICC25 hoogste (je krijgt daar meer dkp maar geeft ook meer uit aan upgrades). Heb mooi nog een trophy mogen looten (ilvl245 shoulders yay) en een leuke back.

2. [Malygos must die!] was weekly dus die hebben we op 25 man ook nog ff gedaan. Was een redelijk snelle 1shot en de eerste keer dat we die op 25mans hebben gedaan met guild :X Hadden hem eerder, toen we moeite hadden met raids volkrijgen, alleen een aantal keer gedaan op 10man, met name om mensen aan hun Champion of the Frozen Wastes titel of hun Wyrmrest neck te helpen.

3. Ony25, uiteraard snelle 1shot.

Daarna de eerste nieuwe instance, FoS, op normal gepugd met een guildy die wel wilde tanken. Faceroll --> 15 minuten klaar terwijl niemand van de groep er al was geweest. Daarom heroic versie er meteen achteraan. 1 Battered Hilt zien droppen, roll verloren. Ik hoor van guildies dat die wel vaak dropt, bijna iedereen die 2 of meer van de nieuwe heroics achtereen doet ziet hem wel droppen en soms meerdere. Is dus wel goede hoop dat ik mn weapon snel kan upgraden (warlocks + swords = win). Klopt het trouwens dat je alleen kunt kiezen uit 4 swords? Guildy van me won de hilt op haar druid en baalt nu omdat ze geen swords kan gebruiken.
Heroic FoS was ook in 25 minuten ofzo gebeurd, niet echt moeilijk maar wel intensiever voor tank en healer dan meeste heroics.

Tenslotte nog heroic Pit of Saron gepugd ook. 1 wipe op trash (zo'n gast op zo'n blauwe protodrake, die stapte af en 1shot de healer terwijl de tank zich alleen bezig hield met de protodrake), daarna vertrokken er 2 dps :X Lekker bezig met mensen met zo weinig geduld. Affijn, snel 2 nieuwe dps, 1e boss 1shot, trash gesloopt voor Ick&Krick en daarna ging het fout. Healer en 1 dps deden bij Ick echt ALLES fout wat ze fout konden doen: niet uit groene drab lopen, niet weglopen van mines, niet wegreennen bij poison cloud, niet weglopen als ze achtervolgd werden... 3 pogingen gedaan, daarna vertrokken zowel tank als healer. Ik dacht ff dat het over was omdat wel niemand een half lege instance zou joinen maar dat viel mee: LFG tool kende een tank en healer aan onze group toe die beiden random heroic hadden gekozen en al op normale manier saved waren voor hc PoS en die hadden helemaal geen bezwaar tegen een instance waar al een bopss lag! Super! En met beiden al een kill op naam van deze en de laatste boss ging dat deel in ieder geval zeer vlot. Beide bosses toen 1shot en weer een boel gold, emblems en lol rijker.

Vanavond weer een boel puggen en vrijdag kijken of ik mee kan raiden (niet zeker of dat kan ivm RL stuff), vermoedelijk gaan we dan wel naar ICC.

Ik keek trouwens gisteren achteraf in m'n achievement scherm, daar staat bij de raids en dungeons ergens het aantal door de random tool gekozen mensen waar je succesvol een heroic mee gedaan hebt... en die staat nog op nul. Wordt dat alleen opgehoogd bij een random heroic? Vaag nog.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Ossi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:22:
Op zich vind ik het erg leuk werken (met disenchanten er bij), maar gisteren Forge of Souls gedaan op mijn pala tank. Op de eindbaas dropte er een mail healing item, maar die kon ik niet needen voor offspec. Dus ik moest greeden, met als resultaat.... 5 rollende mensen en direct een diss :(

Jammer dat ik vanavond niet online kan zijn, maar vrijdag is er weer een avond :D
achja gevalletje van ieder voordeel heeft zn nadeel denk ik ,in ieder geval kan die "ninja specced Roque" ook niet op need drukken als jou holy plate chest dropped :)

ga echt nog eventjes genieten van mijn laatste off-armor heb nog die legs of snowy bramble (ofzoiets) is mijn laatste niet plate item uit het "off armor" tijdperk dat gisteren afliep haha

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mektheb schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:43:

De Trash is great fun ! Alleen jammer dat je ze gewoon kan AoE nuken :(
Bosses stellen geen ruk voor enige wipes die we hadden kwamen door Lag. Saurfang hebben we niet eens kunnen doen omdat de hele raid opeens tegen de 3k ms aan zat :(

10 Man alles one shot gecleared.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Divak
detheavn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:56:

Als tank is er geen verschil tussen BS en mining. BS geeft 2 extra gem slots, dus 60 stamina. Mining geeft ook 60 stamina. Mining is dus veel goedkoper om te levelen.. sterker nog, het levert je waarschijnlijk al meer dan 2000g op voordat je 450 aantikt, als bij jou dezelfde idiote prijzen gelden als bij mij O+ En dan kan je daarna nog lekker blijven farmen, en titaniums maken/verkopen/cooldowns verkopen voor 20g elke dag etc.
Op zich vind ik het erg leuk werken (met disenchanten er bij), maar gisteren Forge of Souls gedaan op mijn pala tank. Op de eindbaas dropte er een mail healing item, maar die kon ik niet needen voor offspec.
Voor ICC5 vind ik het wel heerlijk :D Tank gear heb ik er niet van nodig, en voor de retri en holy gear kan ik gewoon lekker needen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Divak op 10-12-2009 10:36 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enigzins logisch, uitgaande van het principe dat je op 80 wel aan je 'class gear' moet zitten. Op lagere lvls werkt het nog op het oude systeem (DE kan je ook niet kiezen) en zijn alle drops nog vrij. Links en rechts komt het nog steeds voor dat je met cloth (op leather/mail class) beter uit komt, maar dat is veelal tijdelijk.

Met mijn warlock trouwens ook nog 2 randoms gedaan, die 2 aangepaste talents in demonologie zijn erg fijn :D Ze proc'en best regelmatig, zeker die decimation kan je even leuke burst dmg eruit gooien als de mob <35% zit.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
RaseriaN schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:16:
De LFG tool rocked echt hard btw! *O*
Voor mijn tank wel, mijn rogue komt er niet mee aan de bak jammer genoeg.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

SnoeiKoei schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:28:

Klopt het trouwens dat je alleen kunt kiezen uit 4 swords? Guildy van me won de hilt op haar druid en baalt nu omdat ze geen swords kan gebruiken.
je kan alleen voor iets anders kiezen dan een zwaard als je geen zwaarden kan gebruiken,vind ik wel jammer aangezien ik graag als pally een mace bij me draag maarja niks aan te doen (en dat terwijl ze precies dezelfde stats hebben haha wat ik toch een lore nerd op een pve server hahaha)

hoe ziet die chain er trouwens uit?geloof dat je voor de dingen in de 10 man instances voor die chain alleen maar de eerste bosses ziet toch?niet echt moeilijk lijkt me
RichardvdD schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:35:
[...]
Als tank is er geen verschil tussen BS en mining. BS geeft 2 extra gem slots, dus 60 stamina. Mining geeft ook 60 stamina. Mining is dus veel goedkoper om te levelen.. sterker nog, het levert je waarschijnlijk al meer dan 2000g op voordat je 450 aantikt, als bij jou dezelfde idiote prijzen gelden als bij mij O+ En dan kan je daarna nog lekker blijven farmen, en titaniums maken/verkopen/cooldowns verkopen voor 20g elke dag etc.
sockets zijn ook best leuk voor de offspec :D

[ Voor 29% gewijzigd door Vivaladen op 10-12-2009 10:41 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SnoeiKoei schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:28:
Ik keek trouwens gisteren achteraf in m'n achievement scherm, daar staat bij de raids en dungeons ergens het aantal door de random tool gekozen mensen waar je succesvol een heroic mee gedaan hebt... en die staat nog op nul. Wordt dat alleen opgehoogd bij een random heroic? Vaag nog.
Jep, omdat raid random op je eigen server blijft. Ik heb gister die 10 achievement gehaald :)

En blijf het dom vinden dat die hilt enkel voor melee is, geef mij dan gewoon een degelijke ranged bow/crossbow :(

Tip voor de random heroics, maak gewoon op je server een party van 3-4 aan en haal de laatste uit de LFG random schem. Je krijgt dan toch die 5% dmg/heal bonus en de 2 triumph bonus.

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2009 10:46 ]

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 15:52
Gister zijn we begonnen met ICC10! I LOVE TRASH!!! Dat je dat zo erg kon missen :P We hebben alles gecleared maar hadden wel wat wipes op 2,3 en 4e bosses. Maar ik moet zeggen dat er leuke gevechten zijn! Helaas maar 4 bosses :P Dit dus nog voor 4 weken clearen.. Ik hoop dat mijn guild ook weer in de 25 man progression komt maar ik ben bang dat het voorlopig niet gaat lukken.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vivaladen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:38:
[...]
je kan alleen voor iets anders kiezen dan een zwaard als je geen zwaarden kan gebruiken,vind ik wel jammer aangezien ik graag als pally een mace bij me draag maarja niks aan te doen (en dat terwijl ze precies dezelfde stats hebben haha wat ik toch een lore nerd op een pve server hahaha)
Ah, maar er is dus wel een alternatief voor die druid? Met een leuke caster mace zou ze ook geholpen zijn dus.
hoe ziet die chain er trouwens uit?geloof dat je voor de dingen in de 10 man instances voor die chain alleen maar de eerste bosses ziet toch?niet echt moeilijk lijkt me
Volgens mij hoef je niet eens raid instances in, alleen wat dingen doen in de nieuwe 5mans (in de pit wat materiaal verzamelen, zwaardje in de forge douwen, dat soort meuk) en verder met een boel mensen praten van Dalaran tot Sunwell island... Ik zag dat een paladin guildy van me het zwaard al af had gisteravond en in Dalaran zag ik een aantal keer een yell van een npc die verklaarde dat die-en-die held Quel'Dalar weer ter hand had genomen.
SinergyX schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:44:
[...]

Jep, omdat raid random op je eigen server blijft. Ik heb gister die 10 achievement gehaald :)

...

Tip voor de random heroics, maak gewoon op je server een party van 3-4 aan en haal de laatste uit de LFG random schem. Je krijgt dan toch die 5% dmg/heal bonus en de 2 triumph bonus.
Ik snap nog niet helemaal wanneer een random player nou geregistreerd wordt als random voor je achievement / "the patient" title / perky pug pet. Moet je nou random heroics doen? Of voldoet het, zoals ik dacht, om een heroic instance af te maken met random players die gevonden zijn via de nieuwe lfg tool? Indien dat laatste -> ik heb me dus 2x in lfg gezet voor een specifieke heroic (eerst FoS en toen PoS) en die gedaan met random players en dat werd NIET geregistreerd voor de achievement maar als ik de achievement lees krijg ik de indruk dat ik wel aan de voorwaarden voldeed.

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 12:36
(jarig!)
gisteravond had de guild besloten 2x 10man icc te doen. en vanavond 25icc. het was echt leuk om binnen te komen daar (leuk om repair en portal te zien) toc was ook leuk om voor het eerst aan te beginnen maar was toch iets te makkelijk imo. dit was echt een uitdaging, iedereen had wel filmpjes gezien van hoe het ging dus iedereen wist wel een beetje wat er ging komen maar het is toch altijd wat anders zodra je het zelf doet.

Trash bij eerste boss was wel grappig. Disrupting Shout (van die mobs) is makkelijk te counteren, cd van ong 30sec. dus stop gewoon met casten en klaar. toen die grote adds kwamen hadden we we zoiets van oh shit! maar achteraf wel gewoon gedowned dus viel nog mee. bosses allemaal leuke encounters. Vooral battleship is echt grappig dat je zo'n jumppack krijgt en dan moet enteren op het enemy ship.

Op de eerste boss mocht ik trinket looten, Sliver op Pure Ice (158sp en een use van ong1600mana terug met cd van 2min) ilvl 251. Saurfang was nog wel lastig, maar het kwam vooral neer op goed dpsen en niet geraakt worden door die blood beasts. Kregen ook achv op laatst, killen van de boss voor hij 3 marks krijgt.

Andere group had precies het zelfde allemaal en wij waren klaar 10min na hun dus scheelde bijna niks.

nu alweer 10 frost emblems dus dat gaat wel lekker zo.

op naar de volgende wing!! zodra die uit is ><

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Moet wel zeggen dat de nieuwe LFG me een beetje een tweeslachtig gevoel geeft.
Gisteren de ene na de andere pug binnen een minuut opgezet en dat portallen werkt ook prima (moet de instance overigens wel te laden zijn, maar dat terzijde).
Echter dacht ik na mijn behoorlijk intensieve PUG verleden alle retards wel gezien te hebben. Niet dus. :o
Een tank die nog nooit in HoL was geweest. Nog nooit had gehoord van "Disperse", laat staan wat te doen. En ik als healer overal achteraan hobbelen om men de weg te wijzen en tacs te overleggen.
Als ik dit mijn vrienden vertel pissen ze in hun boxx van het lachen want als er een altijd als een kip zonder kop stoned achter de meute aanliep dan was ik het wel. :)
Ach ja, het heeft ook wel weer zijn charme. Was een lange tijd niet zo gefocussed in HCs als dat ik gisteren gedwongen werd.
Eerste frost emblems zijn in ieder geval binnen.
Zag gisteren trouwens ook een enorme inflatie in trade van een of andere quest voor ICC?
Begon met 10G (was rond 21.00 uur).
Toen ik uitlogde (zal 00.00 uur geweest zijn) ging die quest al voor 2K over de toonbank? :?

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

Rannasha

Does not compute.

Gisteravond pas laat thuis, maar meteen even een random heroic gedaan voor 2x EoF. Het viel meteen op dat mob-pathing FUBAR is. Je hoeft maar een milimeter te bewegen als tank en de mobs schieten je voorbij en vallen je van achter aan. Tanken voelde meer als dansen om alle mobs voor je te houden. Hoop dat dat snel gehotfixed wordt.

Daarna een cross-realm PuG gejoined voor Heroic Forge of Souls (lekker die LFG-tool als tank, <10 seconden en je hebt een groep). Meteen Pit of Saron en Halls of Reflection erachteraan gedaan met dezelfde groep. Ging best soepel, een paar deaths hier en daar, maar geen wipes. Halls of Reflection is goed getuned, moet daar nog best aan het werk om de mobs op te pikken (en vervolgens m'n dansje weer doen om ze voor me te houden). HoR lijkt me echt genadeloos voor groepen met minder ervaren tanks.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

hmm yeah ook ervaren in toc10.... ik dacht dat de prio was NEED > GREED > GREED DE... spelldmg trinket voor 1 van onze priest en het was gelijk een de.. dat was dan weer een beetje wrang.

@het droppen van inscription, tsja moet jezelf weten er komt ook weer een nieuwe expansion waar waarschijnlijk geen -20%dodge debuff in zit.. dus tsja for the time being zit er wel wat om BS te nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Valkyre op 10-12-2009 11:13 ]

iRacing Profiel

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57
Inscription is echt wel een mooie profession, valt ook veel geld mee te verdienen zo aan het begin van een nieuwe patch. mss voor tanks niet het beste maar voor DPS is het een goede prof.
Voor mij blijft JC nog altijd koning. En heb als tweede profession Alchemy (Elixir), de langere duratie van de flasks is ontzettend handig en houdt mij dan ook tegen om Alch te droppen voor Enchanting. Vooral omdat Frost Lotus op dit moment zo ontzettend duur zijn (65-85G per stuk) scheelt het enorm om maar 2 flasks per raid te poppen ipv 4 stuk.

gisteren naar ICC 25m geweest; Marrowgar is vrij eenvoudig. De Bone Storm doet aggro reset en de Bone Spikes moeten asap neer geDPSt worden.
Baas twee, Deathwhisper, is wat pittiger, veel adds die op in volgorde neer geDPSt moeten worden. En daarnaast ook een stevige DPS op de baas zelf. Helaas door enorme lag moeten stoppen.

Met een paar man toch nog een 10m ICC geprobeerd en die hebben we clear. Gunship Battle is echt heel erg leuk. En Saurfang viel eigk op 10m een beetje tegen, een try was genoeg om hem down te krijgen.

Al met al een leuke instance tot nu toe en ben weer onder de indruk van de kwaliteit van de GFX die Blizzard erin heeft gedaan.

This is the Way.

Anoniem: 236827

Gisteren toen ik thuis kwam, zette ik direct m'n computer aan om de patch te installeren. Maar die was bij lange na niet gedownload op mijn pc blijkbaar, dus ik probeerde 'm met patch mirrors snel binnen te halen. Maar ook dat ging niet zo snel. Toen bedacht ik me, dat ik eerder die dag m'n vriendin had gesproken, die lekker zat te PvP-en op d'r Paladin. Die had de patch dus al op onze 2e computer! Kleine zoektocht en een minuut oversturen later, begon hij met installeren.
Pizza in de oven, ondertussen patch geïnstalleerd, en gechecked welke addons allemaal niet werken. Even de belangrijkste ge-update en daarna me voorbereid op onze eerste Icecrown Citadel raid, later die avond.

Om half 9 hadden we 10man in de raid, zoals gepland. Maar het welbekende 'Additional instances cannot be launched' werd ook tegen ons gezegd. Ignis is de weekly raid op mijn realm, maar ook Ulduar kwamen we niet in. Wel leuk om alle naar-binnen-proberen-te-komende Alliance te ganken :)
Het werd dus wachten en proberen. We hadden er een aantal bij Ulduar, ToC en ICC die probeerden binnen te komen. Wachten... en wachten... waar onze vrouwelijke Priest even d'r haar ging wassen (met de nodige puberale opmerkingen als gevolg haha), anderen gingen drinken halen en/of een beetje lullen op TeamSpeak. En dan... het verlossende bericht in de raidchat van iemand die in ICC was geraakt! Iedereen ging linea recta naar de nieuwe raidinstance en konden er zonder problemen in.
Heerlijke setting, een goed gevoel dat je ook daadwerkelijk aan de voet van een grote vesting staat. Even dr00len op de Emblem of Frost gear en wachten op het vrouwelijke wezen met haar haar ;) We hadden echter 2 healers ready to go, dus er kon aan trash begonnen worden.
Hier werden we natuurlijk ook verrast door wat grote skeletten haha.
Ondertussen zat de 'elite' groep van de guild ook te proberen om binnen te komen.

De eerste baas zag er tof uit. 4 Skelet hoofden, vleugels en een grote bijl! Wat wil je nog meer? Tactics werden in raidchat gezet, en ondertussen was onze 3e healer ook paraat met gewassen haar en al. We gingen van start, en het was ook snel voorbij. Een tank lette niet op, waarbij de andere bijna ge-oneshot werd doro de attack die gedeeld moet worden tussen 2 tanks. Maar de try erna ging goed en de guilds-first was een feit! Een mooi spellpower zwaard viel er, maar ik passte voor onze Warlock, voor wie het een grotere upgrade zou zijn, maar hij werd gewonnen door zo'n epic-loot-geile-teenager-Deen (zo plagen we 'm tenminste, ondertussen is ie in de 20 :P)
Op naar de 2e baas. Op de trash pullden we teveel en hadden we 1 wipe (behalve ik, Invisbility ftw). Tactics werden weer in raidchat uitgelegd, en de eerste try ging van start. Onze 2 Hunters gingen BM, zodat hun DPS vooral physical was; ik zal niet spoilen waarom. De adds kregen we echter niet snel genoeg neer door een onduidelijke verdeling van wie en wat. Hierna werden afspraken gemaakt, en waren ze veel beter onder controle waardoor we zonder veel problemen in fase 2 kwamen. Hier hadden de tanks een goede communicatie en coordinatie, waardoor we een 2e guildfirst op onze naam konden schrijven!

Toen met de lift omhoog, op weg naar het luchtgevecht. Daar werd natuurlijk lekker gespeeld met het item dat je krijgt :D
Het gevecht zelf begint erg gaaf vind ik, waar beide luchtschepen naast elkaar gaan vliegen en je kunt 'enteren'. Het kostte ons 2 tries om uit te vogelen wat we moesten doen, en ineens was het Alliance schip kaput en 'stortte' neer. Erg leuk gevecht, en ik zal niet teveel schrijven hier, zodat iedereen het zelf uit kan vinden.

Hierna was voor ons de raidtijd over.
Ik heb nog 'even snel' de daily heroic gedaan via de LFG tool. Het duurde een aantal minuten, maar toen werd ik naar Violet Hold geteleporteerd. De tank en healer waren duidelijk gelijk aan mijn gear. De andere 2 DPS niet echt, dat zag ik al van de buitenkant. Maar goed, het is maar VH heroic en de tank+healer waren ToC geared e.d. We gingen dan ook als een speer, al kon het harder als de andere DPS beter waren. Ik stond dan ook overall op 4k DPS (5,5-6k op bazen), en de Rogue op 2k en de DK op 1400. Wat is dat toch met de meeste DK's? Anyway, ik had 2 extra Frost Emblems erbij.

Eerste indruk: Mooie, originele raidinstance, maar die op normal wel snel een faceroll zal worden zodra iedereen precies weet wat ie moet doen en de gear beter wordt. Maar dan hebben we nog nieuwe wings te gaan, en de eerste bosses zouden per definitie een beetje makkelijk moeten zijn. Ik hoop dat de moeilijkheidsgraad wel wat omhoog gaat, als we dieper in de instance komen.

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Wij zijn gisteren ook voor het eerst ICC in geweest. Geen voorbeiding, gewoon lekker proberen.

Het beste moment van de avond was wel het gevecht met de luchtschepen. Niemand had een rocket pack gepakt dus we wisten niet hoe we op het andere schip konden komen. Toen bleek dat je via de vleugel op het andere schip kon springen. Meteen werd over ventrilo gemeld dat je dit kon doen. Maar heel veel hadden de cruciale informatie over het "vanaf de vleugel" springen niet begrepen of gemist. Bijna de helft van de raid stortte zich als een groep lemmingen over de rand van het schip de diepte in. :)

Ik kwam haast niet meer bij van het lachen. :)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Er staat een lijst van hotfixes op MMO-Champion voor patch 3.3, mooi dat ze zo snel zijn!

De kans op epic drops van trash gaat wel flink naar beneden, hopelijk blijft die hilt wel redelijk makkelijk te bemachtigen :X
12/9/09

* Onyxia has settled down and is once again killable and flying in the proper areas during phase 2.
* Icetouched Earthragers casting Avalanche now deals appropriate damage.
* The quest “Keeping the Enemy at Bay” is now completable.
* Totems are no longer targeted by chain effects as intended.
* The Death Knight chest piece, Scourgelord Chestguard, has been updated to reflect appropriate tanking statistics.
* Emblem of Triumph quartermasters now exchanges one Emblem of Conquest for one Emblem of Triumph.
* The NPC Usuri Brightcoin in Dalaran now exchanges one Emblem of Triumph for one Emblem of Frost.
* Bosses no longer respawn in the new Frozen Halls 5 player dungeon after being defeated.
* Scourgelord Tyrannus now heals to full when the encounter begins.
* The chance for epic items to drop off trash mobs in the Icecrown Citadel raid dungeons has been reduced.
* The chance for epic items to drop off trash mobs in the Frozen Halls 5 player dungeons has been reduced.
* Running up the ramp at the end of the 3rd encounter in Halls of Reflection will no longer disconnect players. http://forums.worldofwarc...topicId=21723843673&sid=1
* Trading soulbound items will no longer make them appear as lost. http://forums.worldofwarc...topicId=21723842445&sid=1
* Improved Counterspell now triggers Burning Determination as intended.
* The Call to Arms: Warsong Gulch daily quest is now properly offered to players of all levels.
* The quest “No Mercy for the Merciless” can now be completed as intended.

[ Voor 79% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-12-2009 11:24 ]

• JeroenNietDoen
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:22:
Er staat een lijst van hotfixes op MMO-Champion voor patch 3.3, mooi dat ze zo snel zijn!

De kans op epic drops van trash gaat wel flink naar beneden, hopelijk blijft die hilt wel redelijk makkelijk te bemachtigen :X
Hopelijk niet.

Dropt blijkbaar ook van normal las ik, en een i251 wapen mag toch best wel effort ingestoken worden, maar de quests die je moet uitvoeren zijn echt te simpel. Laat zon epic wapen dan ook maar een epic droprate hebben. Klopt gewoon niet dat in principe iemand in blue gear in hoogstens anderhalf uur een wapen kan krijgen die beter is dan ToC25 normal.

• anda
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 19:53
Gisterenavond de trotse bezitter geworden van de 2h mace reward van de Quel'delar questchain, de Lightborn Spire. Helemaal geweldig voor een druid tank.

Voor deze chain moest ik nog wel een keer de instances in, in de volgorde Pit of Saron, Forge of Souls, Halls of Reflection. Uiteindelijk krijg je automatisch de sword reward quest als je een zwaard kan gebruiken, of de mace reward quest voor als je alleen een mace kan gebruiken.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Kaap schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:29:
[...]

Hopelijk niet.

Dropt blijkbaar ook van normal las ik, en een i251 wapen mag toch best wel effort ingestoken worden, maar de quests die je moet uitvoeren zijn echt te simpel. Laat zon epic wapen dan ook maar een epic droprate hebben. Klopt gewoon niet dat in principe iemand in blue gear in hoogstens anderhalf uur een wapen kan krijgen die beter is dan ToC25 normal.
Q.Q

Maar even serieus, als ik inderdaad zie hoeveel effort je er in moet steken denk ik echt van.... *Proest*. Maar goed, ergens begrijp ik het wel om mensen van een starter weapon te voorzien voor deze nieuwe (raid)tier.

Beetje mixxed feelings ;)]

edit: Daarnaast is hij beter dan mijn "Turning Tide" die ik nog steeds niet heb kunnen vervangen :')

[ Voor 6% gewijzigd door whyz op 10-12-2009 11:35 ]

Right for all the wrong reasons.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Species5618 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:07:
Gisteravond pas laat thuis, maar meteen even een random heroic gedaan voor 2x EoF. Het viel meteen op dat mob-pathing FUBAR is. Je hoeft maar een milimeter te bewegen als tank en de mobs schieten je voorbij en vallen je van achter aan. Tanken voelde meer als dansen om alle mobs voor je te houden. Hoop dat dat snel gehotfixed wordt.
Ja, daar was ik (druid tank) ook constant mee aan het stoeien. Ik kreeg ze nooit allemaal voor mij. Als ze uiteindelijk naast me stonden was ik al blij en bleef ik maar staan.
Daarnaast waren er andere melee mobs, die naar mij toe liepen en mij wel konden raken, maar ik hun niet. Dus moest ik zelf nog wat naar voren lopen.
Daarna een cross-realm PuG gejoined voor Heroic Forge of Souls (lekker die LFG-tool als tank, <10 seconden en je hebt een groep). Meteen Pit of Saron en Halls of Reflection erachteraan gedaan met dezelfde groep. Ging best soepel, een paar deaths hier en daar, maar geen wipes. Halls of Reflection is goed getuned, moet daar nog best aan het werk om de mobs op te pikken (en vervolgens m'n dansje weer doen om ze voor me te houden). HoR lijkt me echt genadeloos voor groepen met minder ervaren tanks.
Alles ging op zich goed. Druid healer was een goeie en ik had constant zo'n beetje 100% health. Ik had geen DPS meter aanstaan dus ik weet niet hoe de DPS was. Denk wel redelijk ok, want soms pakten ze aggro ;).

Hoe heb jij die mobs in Halls of Reflection bij elkaar gekregen? Ik heb begrepen dat LOS daar niet werkt. Mijn groep bleef gewoon in het midden van de kamer staan, dus ik heb LOS niet kunnen proberen. Ik deed maar zo veel mogelijk growl op mobs die op afstand bleven. Gelukkig was er een DK bij die de mobs naar mij kon trekken. Anders was het toch wel redelijk moeilijk geworden. Uiteindelijk 2 dps-ers doodgegaan in de laatste wave. Maar met 2x rebirth was dat geen probleem.

Het sfeertje in de dungeon was zeer fraai. Verder was er niet veel taktiek nodig. Er dropte trouwens wel echt veel loot, maar jammer genoeg was het minder goed dan mijn huidige gear.

• JeroenNietDoen
whyz schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:32:
Maar goed, ergens begrijp ik het wel om mensen van een starter weapon te voorzien voor deze nieuwe tier.
In de nieuwe 5-mans normal en heroics dropt anders hele goede startergear voor deze tier.

Anoniem: 236827

Ik heb trouwens nog een leuke trinket mogen looten van Gunship Battle :) Die charges tellen ook op voor elke aparte Arcane Missile, wel relaxt.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, enerzijds vind ik dat het weer 'echt rare' moet worden, maar dat is vanuit mijn ranged weapon problemen. Andere kant naai je dan wel direct de laatkomertjes of de mensen die er nu nog geen drops van hadden. En laten nu net die laatkomertjes de gene zijn die de drops het beste kunnen gebruiken.

Ik zit nog steeds mixxed over die T9 triumph set, qua stats ga ik iets omhoog (1,5% crit en dacht 40AP), maar ik heb 0,0 aan 600ap voor mijn pet, gezien die meer dood dan levend is (en dat zelfs na die 90% aoe reduction). Merk dat bosses bepaalde random target abilities dus ook op pets casten, no way dat een healer daar mana aan gaat spenderen voor iets wat nog geen 10% is van mijn totale DPS.

Wat betreft 'spells', vallen hunter skills nu wel of niet eronder? De logica casting -> mana gebruik -> damage zit er wel in (bijvoorbeeld exorsism) maar zover ik weet blijft het een 'skill'. Er dropte gister in ToC10 soortgelijk trinket als hierboven, met stacking haste, iets wat nu best leuk is voor hunters.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2009 11:39 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kaap schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:29:
[...]

Hopelijk niet.

Ik heb niemand gehoord die hem echt van normal heeft, alleen mensen gehoord die hem op heroic hebben zien droppen. Kan iemand bevestigen dat hij idd in normal ook dropt???
Heroic SoF/PoS/HoR zie ik mensen in blues niet doen.

Verder mee eens maar wat je zegt geldt inmiddels voor zoveel epics. Het sloeg bij ToC5 ook nergens op dat mensen binnen 20 minuten in blues items konden looten die beter waren dan die van Uld 10 en Naxx 25.

Hoe dan ook, ik heb altijd pech als er een upgrade dropt voor mn mainhand, of dat nu die ilvl245 tarrasque dingus uit ToC25 is of dat zwaard van Ony... Dus ja ik hoop die hilt wel te kunnen bemachtigen.

• Gekheid
(jarig!)
whyz schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:32:
[...]

Q.Q

Maar even serieus, als ik inderdaad zie hoeveel effort je er in moet steken denk ik echt van.... *Proest*. Maar goed, ergens begrijp ik het wel om mensen van een starter weapon te voorzien voor deze nieuwe (raid)tier.

Beetje mixxed feelings ;)]

edit: Daarnaast is hij beter dan mijn "Turning Tide" die ik nog steeds niet heb kunnen vervangen :')
ze hadden dat "starter" wapen ook iets minder goed kunnen maken, ilvl232 was ook prima geweest

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Slogra schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:34:
[...]

Hoe heb jij die mobs in Halls of Reflection bij elkaar gekregen? Ik heb begrepen dat LOS daar niet werkt. Mijn groep bleef gewoon in het midden van de kamer staan, dus ik heb LOS niet kunnen proberen. Ik deed maar zo veel mogelijk growl op mobs die op afstand bleven. Gelukkig was er een DK bij die de mobs naar mij kon trekken. Anders was het toch wel redelijk moeilijk geworden. Uiteindelijk 2 dps-ers doodgegaan in de laatste wave. Maar met 2x rebirth was dat geen probleem.
Faerie Fire op een van de ranged mobs (af en toe opnieuw doen om healer aggro te overtreffen) en chargen richting een andere. Eventueel doorlopen naar de volgende als er nog meer zijn. Voordeel was dat er een DK in mijn groep zat die regelmatig een ranged mob naar ons toe trok. Veel in beweging blijven (moet sowieso om de melee mobs voor je te houden) en tussen ranged mobs heen en weer stuiteren om er weer een beetje threat in te stoppen. Niet erg prettig voor melee DPS, maar ach, they'll live.

Overigens kun je de mage en priest het beste als laatste op pikken, die doen magic damage en dat doet de tank ongeveer net zoveel auw als de healer. Als die een spell of 2 tegen zich krijgt terwijl je van mob naar mob rent is dat niet zo'n ramp.

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

anda schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:31:
Gisterenavond de trotse bezitter geworden van de 2h mace reward van de Quel'delar questchain, de Lightborn Spire. Helemaal geweldig voor een druid tank.

Voor deze chain moest ik nog wel een keer de instances in, in de volgorde Pit of Saron, Forge of Souls, Halls of Reflection. Uiteindelijk krijg je automatisch de sword reward quest als je een zwaard kan gebruiken, of de mace reward quest voor als je alleen een mace kan gebruiken.
gratz Anda!

ik heb hem nog niet zien droppen maar heb dan ook maar alleen 3x de normals gedaan en 1x heroic, hoop dat ie voor mij ook gauw valt die battered hilt maar heb gehoord dat ie alleen in heroic dropt toch?
wel lekker die item lvls van 232 die in heroic mode droppen heb nog wat ilvl 226 spul aan die kan ik daar mooi gaan vervangen :D dropped geloof ik ook nog een heroic healing shieldje dus dat wordt weer leuk farmen :D had gister wel gelijk al mn ilvl 219 shieldje in normal die ik gelijk heb omgehangen en mn badge shieldje vervangen heeft :)

zal maar vast een macrootje maken in /p voor die 10 waves hehe "dps stay at the door so the tank can pick em up more easy..and u wont get slaughtered" :P

• JeroenNietDoen
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:39:
[...]

Ik heb niemand gehoord die hem echt van normal heeft, alleen mensen gehoord die hem op heroic hebben zien droppen. Kan iemand bevestigen dat hij idd in normal ook dropt???
Heroic SoF/PoS/HoR zie ik mensen in blues niet doen.
Ik heb gelezen van mensen die hem ook van normal zagen droppen. En hij is tradeble dus men kan hem ook kopen. Wat betreft heroic SoF/PoS/HoR in blues, de quests mag je in de normal mode doen.

Random guildless DK genaamd IzLicckingz in boe epics en blues kan met wat gold een 267DPS 2-hander krijgen. That's just wrong...

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kaap schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:50:
[...]

Ik heb gelezen van mensen die hem ook van normal zagen droppen. En hij is tradeble dus men kan hem ook kopen. Wat betreft heroic SoF/PoS/HoR in blues, de quests mag je in de normal mode doen.

Random guildless DK genaamd IzLicckingz in boe epics en blues kan met wat gold een 267DPS 2-hander krijgen. That's just wrong...
Ja da's imho eigenlijk het enige wat echt fout is; de hilt is tradable. Nu wordt ie zo geneed door iedere klootzak die hem op AH wil verkopen.

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:19
Zo,

Net de officers gevraagd of ik van main kan changen. Best een beslissing waar ik even over na moest denken. Mijn priest is al vanaf level 58 mijn raiding main (MC). Sindsdien heb ik bijna elke patch gedacht aan een mainchange, maar uiteindelijk is het er nooit van gekomen.
Healen is natuurlijk ook gewoon erg leuk!

Uiteindelijk ga ik t dan toch proberen (als ze het goed vinden, maar dat komt wel goed), de rol van dps is van ‘raidvulling’ naar belangrijke succesfactor veranderd, dat is voor mij een belangrijke reden om eens te proberen of het me bevalt. Daarnaast heb ik de laatste tijd gewoon erg veel plezier op mijn rogue, en is mijn priest niet meer zo hard nodig met 4 andere actieve priest healers.

Eens kijken wat t wordt! Wat betreft de Hilt, het komt voor mij wel goed uit dat dit wapen relatief makkelijk te verkrijgen is. Dan kan ik eerder mee met raids. Ook op mijn priest ga ik m halen. Daar heb ik nog steeds de Naxx mainhand (1 keer gedropped voor de guild). Soms heb je gewoon geen geluk met drops :)

• Divak
Het viel meteen op dat mob-pathing FUBAR is. Je hoeft maar een milimeter te bewegen als tank en de mobs schieten je voorbij en vallen je van achter aan. Tanken voelde meer als dansen om alle mobs voor je te houden. Hoop dat dat snel gehotfixed wordt.
Ik dacht dat dit de schuld was van de drukte/latency.. Ik heb me er inderdaad KAPOT aan zitten ergeren heel de avond. Verschrikkelijk!! Je hoeft inderdaad maar keer op S te tappen, en de mobs springen gelijk achter je. Ontzettend irritant en met grote packs staan er soms 3-4 mobs direct achter je, en ze hoeven je dan maar even te hitten en je krijgt behoorlijke damage, omdat je niks kan avoiden van achteren.

Ik dacht dat het eenmalig was met de drukte, maar het is echt een ramp inderdaad. Stel je voor dat zoiets gebeurt terwijl je bij Anub een add aan het tanken bent en ze belanden achter je :o

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

RichardvdD schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:14:
[...]
Ik dacht dat dit de schuld was van de drukte/latency.. Ik heb me er inderdaad KAPOT aan zitten ergeren heel de avond. Verschrikkelijk!! Je hoeft inderdaad maar keer op S te tappen, en de mobs springen gelijk achter je. Ontzettend irritant en met grote packs staan er soms 3-4 mobs direct achter je, en ze hoeven je dan maar even te hitten en je krijgt behoorlijke damage, omdat je niks kan avoiden van achteren.

Ik dacht dat het eenmalig was met de drukte, maar het is echt een ramp inderdaad. Stel je voor dat zoiets gebeurt terwijl je bij Anub een add aan het tanken bent en ze belanden achter je :o
ow als het inderdaad de latency is dat hoop ik dan maar, ging nergens over, ik dacht dat het allemaal een soort van shadowstep rogues waren...

iRacing Profiel

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RichardvdD schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:14:
[...]
Dus...dan stap je opzij en draai je een slag? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• BornFlippy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Gisteren hadden we met onze startende guild de eerste raid gepland staan maar omwillen van duidelijk (patch) redenen dan toch maar normal ICC 5 mans gaan doen. Gezien we allemaal nog vollop aan het upgearen zijn (buiten healer die mee was) was het dus niet zo'n faceroll, zeker aangezien één van de DPS'en ( retridin ) maar 1.2k-1.4k DPS deed => Yep der zijn toch nog mensen die toc 10 enz nog niet gezien hebben :P

In FoS dropte van de eerste 2 trashes al onmiddelllijk een ilvl 219 epic glove dus dat begon lekker. Die ging naar onze retridin die het echt wel kon gebruiken. Die heeft de rest van de 3 dungeons mooie loot kunnen vergaren waardoor we z'n DPS zienderogen zagen stijgen.
Enkel de laatste dungeon (met lich king achter je) hebben we niet rond gekregen omwille van te lage DPS.

Al bij al lijken het me leuke dungeons. Moet eerlijk zijn en zeggen dat we echt elke baas Tanky & Spanky gedaan hebben (geen kat die strats kende) maar er toch, zij het wat trager, doorgeraakt zijn en zonder wipes.

Algemeen genomen lijken de ICC gemakklijker dan toc hc maar er dropt vergelijkbare gear dus das altijd mooi, alhoewel je een beetje op je honger blijft zitten qua uitdaging. Later de volgende eens proberen.

WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand

• Divak
NMe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:22:
[...]

Dus...dan stap je opzij en draai je een slag? :P
En tijdens het opzij stappen springen de andere mobs weer achter je :X Echt soepel ziet het er allemaal niet uit als je eerst een poosje staat te dansen voordat alle mobs goed staan. En als ze eenmaal goed staan moet je ook echt van je toetsenbord afblijven anders kan je weer opnieuw beginnen :P Nee, lekker relaxt tanken was er niet bij in ICC :P

• redfoxert
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:22:
[...]
Heb gister denk ik een stuk of 10-12 keer die nieuwe instances gedaan en in 1 run kregen we 3 epic trash drops, normal mode. Geen enkele Hilt gezien helaas.
RichardvdD schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:30:
[...]
En tijdens het opzij stappen springen de andere mobs weer achter je :X Echt soepel ziet het er allemaal niet uit als je eerst een poosje staat te dansen voordat alle mobs goed staan. En als ze eenmaal goed staan moet je ook echt van je toetsenbord afblijven anders kan je weer opnieuw beginnen :P Nee, lekker relaxt tanken was er niet bij in ICC :P
Zelfde in de 5-man dungeons ... heel irritant.

[ Voor 39% gewijzigd door redfoxert op 10-12-2009 12:34 ]

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Hoe zit het trouwens met die LFG tool als je al met een groepje bent? Ik doe nogal veel hc's met hetzelfde groepje van 4 of samen met mijn vriend. Kan je ook als groep die LFG-tool in?

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Anoniem: 282721

[b][message=33078914,noline]redfoxert schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:33[/message

Heb gister denk ik een stuk of 10-12 keer die nieuwe instances gedaan en in 1 run kregen we 3 epic trash drops, normal mode. Geen enkele Hilt gezien helaas.
Wat is 'Hilt' precies?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mik! schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:40:
Hoe zit het trouwens met die LFG tool als je al met een groepje bent? Ik doe nogal veel hc's met hetzelfde groepje van 4 of samen met mijn vriend. Kan je ook als groep die LFG-tool in?
Jep, leader kan dit aangeven in LFG scherm en de rest van de party moet zijn rol opgeven. Daarna zoals normaal krijg je bij gevonden speler dat ready scherm en gaan :P

Ook als je in een instance zit en iemand gaat weg, krijgt de leader een popup of je weer wil queue'en voor LFG, zodat spot 5 weer wordt opgevuld.
http://www.wowhead.com/?item=50380
Droppable quest item die als reward een leuk wapen geeft.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2009 12:46 ]

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 15:49

Tao

DPC DE_KOMETEN

Gisteren ook die 3 nieuwe instances in ICC gedaan op mn druid.
Die battered hilt geloot, en ben nu bezig met de quest chain. Ben wat in verwarring daarover, want mmo-champion had het erover dat er ook een mace als q-reward zou zijn. Maar op wowhead staan alleen 1 en 2H swords... :?

Over die Halls of Reflection: heroic of niet, dat is een walkover volgens mij. Mits je de volgende tactiek toepast (spoiler?):
Die 2 bazen staan tegenover elkaar in een cirkelvormige ruimte (laten we zeggen Noord en Zuid positie).
Je komt uit Oost. Nu is er op de Westpositie een kleine uitsparing waar je je kunt verbergen voor (ranged) mobs. Van daaruit kun je prima pullen en ranged damage voorkomen.
(Vergelijk het met het pullen van de 1e baas in Nexus heroic door allemaal in de tunnel te blijven wachten.)
Iedereen hide, Tank pull-ed en je maakt gewoon wave voor wave af.

Ik denk wel dat als je groep gemiddeld ilvl 178 gear heeft, dat je te weinig dps hebt. Maar vanaf 200-213 zou het goed te doen moeten zijn.

Diablo3

• Mektheb
Tao schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:00:
Gisteren ook die 3 nieuwe instances in ICC gedaan op mn druid.
Die battered hilt geloot, en ben nu bezig met de quest chain. Ben wat in verwarring daarover, want mmo-champion had het erover dat er ook een mace als q-reward zou zijn. Maar op wowhead staan alleen 1 en 2H swords... :?

Over die Halls of Reflection: heroic of niet, dat is een walkover volgens mij. Mits je de volgende tactiek toepast (spoiler?):
Die 2 bazen staan tegenover elkaar in een cirkelvormige ruimte (laten we zeggen Noord en Zuid positie).
Je komt uit Oost. Nu is er op de Westpositie een kleine uitsparing waar je je kunt verbergen voor (ranged) mobs. Van daaruit kun je prima pullen en ranged damage voorkomen.
(Vergelijk het met het pullen van de 1e baas in Nexus heroic door allemaal in de tunnel te blijven wachten.)
Iedereen hide, Tank pull-ed en je maakt gewoon wave voor wave af.

Ik denk wel dat als je groep gemiddeld ilvl 178 gear heeft, dat je te weinig dps hebt. Maar vanaf 200-213 zou het goed te doen moeten zijn.
Huhm toch iets beter lezen :)
Swords

*
Quel'Delar, Might of the Faithful
*
Quel'Delar, Ferocity of the Scorned
*
Quel'Delar, Cunning of the Shadows
*
Quel'Delar, Lens of the Mind

Maces

*
Cudgel of Furious Justice
*
Hammer of Purified Flame
*
Lightborn Spire
http://www.wowhead.com/?guide=3.3&quests#queldelar

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 10-12-2009 13:05 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RichardvdD schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:30:
[...]
Ik had er zelf eigenlijk een last van maar goed, op onze realm hadden we ook geen lag, dat verklaart misschien een en ander. :) Gek genoeg hadden we wel Ventrilo-problemen, dat hield ons meer op. Problemen bij DarkStar blijkbaar.

• Ossi
  • Laatst online: 21:54
NMe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:11:
[...]

Ik had er zelf eigenlijk een last van maar goed, op onze realm hadden we ook geen lag, dat verklaart misschien een en ander. :) Gek genoeg hadden we wel Ventrilo-problemen, dat hield ons meer op. Problemen bij DarkStar blijkbaar.
Ik weet dat jij ook op doomhammer zit bij de alliance. We hadden inderdaad weinig last van lag viel mij op, heel anders dan toen ulduar gereleased werd.
Maar ik heb ook hetzelfde tanking probleem ervaren. Echt het kleinste stapje wat je deed en alle mobs zaten weer achter je, lastig om te groupen vóór je.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ossi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:18:
[...]

Ik weet dat jij ook op doomhammer zit bij de alliance. We hadden inderdaad weinig last van lag viel mij op, heel anders dan toen ulduar gereleased werd.
Maar ik heb ook hetzelfde tanking probleem ervaren. Echt het kleinste stapje wat je deed en alle mobs zaten weer achter je, lastig om te groupen vóór je.
Hmm, misschien dat dat op een bepaald moment verbeterd is ofzo? Wij hebben geraid van half 9 tot half 12. De enige trash waar we verder moeite mee hadden waren die grote Wardens, maar dat had andere redenen die iedereen hier die de instance geprobeerd heeft vast wel kan raden. :+

Wie ben jij eigenlijk, aannemende dat je ook Doomhammer alliance speelt? :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gek genoeg hadden we wel Ventrilo-problemen, dat hield ons meer op. Problemen bij DarkStar blijkbaar.
Goh laat me raden tussen 21:00 en 21:30 vent lag van 3000MS en random disconnects ;) klinkt bekend :P maar dat hield ons niet tegen gewoon raidchat en stug doorgaan

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Gekheid
(jarig!)
[...]

wij op Hellscream hadden ook geen lag maar idd wel ventrilo lag volgens sommigen

• Mik!
SinergyX schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:45:
Jep, leader kan dit aangeven in LFG scherm en de rest van de party moet zijn rol opgeven. Daarna zoals normaal krijg je bij gevonden speler dat ready scherm en gaan :P
Ook als je in een instance zit en iemand gaat weg, krijgt de leader een popup of je weer wil queue'en voor LFG, zodat spot 5 weer wordt opgevuld.
Awesome, klinkt goed ^^ Dank voor je snelle reactie!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ShadowBumble schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:31:
[...]

Goh laat me raden tussen 21:00 en 21:30 vent lag van 3000MS en random disconnects ;) klinkt bekend :P maar dat hield ons niet tegen gewoon raidchat en stug doorgaan
Klopt inderdaad. Ik had zelf nergens last van maar vooral veel Britten wel.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat ik soms wel jammer vind aan die LFG feature, je zal 99% kans je teamgenoten nooit meer tegenkomen.

We hadden 4 man van de guild en een crossserver random rogue, heroics 5mans doorgelopen met uiteinelijk de stop op HoR. Diverse wipes en afk's (rond 6 uur), maar hij bleef toch netjes in de party en werkte er goed mee. Hij vond het wel jammer dat we er mee moesten stoppen voor de raid, maar je kan zo'n persoon niet in je lijst zetten ofzo om hem later nog een keer mee te nemen.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die LFG tool werkt echt lekker. Net weer ff thuis gelunchd, dan heb ik van opstarten tot en met afsluiten van mn computer een half uur. Ik wist van gisteren dat dat echt wel voldoende moet zijn voor een FoS hc run, als mensen de boel snappen en niet wipen om allerlei lullige redenen. Maar als het lang duurt voordat je een groep hebt... Ik denk, niet geschoten is altijd mis, laat ik de gok (en proef) eens nemen. Dus snel ingelogd, meteen in LFG gequeued voor hc FoS en afwachten maar. Binnen 5 minuten had ik een groep. Eenmaal binnen meteen gemeld dat ik weinig tijd had, maar iedereen was hier al wel geweest en iedereen vond dat 22 minuten ruim voldoende was, hehe. Na de eerste trash mob zegt de tank:

"What instance is this?"
Wij: "Forge of Souls."
Tank: "Crap, I queued for HoR"
Wij: "yeah right :P"
Tank: "What difficulty?"
Wij: "Heroic"
Tank: "Crap, I queued for normal"
Tank verlaat instance. Binnen tien seconden hebben we een nieuwe tank :o

Daarna door de instance heen geragd als malloten en 16 minuten na de eerste pull stonden we weer buiten.

Ik vind die nieuwe meuk wel erg tof maar de 5mans instances hadden best groter gemogen.

Ik heb trouwens ook nog ff de tekst beter gelezen voor die pug-achievements. Je moet dus idd niet alleen met random spelers teamen om ze te laten tellen maar het moet ook nog voor een random heroic zijn. Nou, vanavond daar maar eens werk van maken (en van de andere 2 5mans).

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

NMe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:22:
[...]

Hmm, misschien dat dat op een bepaald moment verbeterd is ofzo? Wij hebben geraid van half 9 tot half 12. De enige trash waar we verder moeite mee hadden waren die grote Wardens, maar dat had andere redenen die iedereen hier die de instance geprobeerd heeft vast wel kan raden. :+
Vanaf een uur of half 12 tot half 2 zitten spelen: 4 heroics gedaan (random UP, en de 3 nieuwe) en telkens het pathing probleem tegengekomen. Latency was niet anders dan op een gemiddelde avond. Ook vanochtend ff snel een random heroic gedaan, zelfde probleem.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 15:33

Wootlock

Evilution

Gisteren ook ICC25 ingedoken en op de allerlaate try van de avond Marrojaw down :)
Had hem al op 10m gedaan tijdens de PTR test fase dus voor mij was het geen verassing meer, maar wel een lekker chaotisch gevecht.
Daarna met me rogue ff heroic FoS en PoS, een 232 dagger en een 232 crossbow aan over gehouden ! :)

btw voor de locks onder ons: Destro is een klein beetje generfed :? ik kreeg er niet echt veel dps meer uit (kan met lag te maken hebben).
Hoe bevalt demonology ?
Ben nu 3/53/15 gespecced om te checken hoe Deep Demon het doet.

"Don't let your dreams be memes"

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23
NMe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:39:
[...]

Klopt inderdaad. Ik had zelf nergens last van maar vooral veel Britten wel.
Idd, veel mensen van dat eiland wat voor de kust voor Nederland ligt. :P
Maar we konden toch niet raiden vanwege eerder genoemde redenen dus vent was er meer voor de vertier.

Ben maar naar mijn shammy gelogd en heb alles weer in orde gemaakt, nieuwe shockandawe-addon was natuurlijk de eerste actie, die is weer mooi bijgewerkt maar gossie zeg, als enhance is de rotatie wel wat uitgebreid. Ik probeerde alles onder te brengen onder de knopjes van mijn razer naga muis maar omdat ik zo min mogelijk wil switchen probeer ik dingen bij elkaar te gooien dmv macro's. Ik liep alleen tegen het volgende aan; kan je lightning bolt EN chain lightning in 1 macro brengen? Het simpele
/cast Lightning Bolt
/cast Chain Lightning
werkt natuurlijk niet maar ik vroeg me af of er toch een mogelijkheid bestond.
Iemand ideeen?
Want soms is LB nog op cd en wil ik CL dan gebruiken (of andersom), als dat nou door 1 macro ondervangen kan worden.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bij ons lagde het als een gek. Wel alle 4 de bosses neer gekregen, maar met 10+ lag spikes was het soms maar goed dat we een pally tank hebben.

Beetje jammer, maarja, /gm en dan report lag is wel zo gemakkelijk gedaan.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Dagboekje,

Gisterenavond kon ik pas rond 21.30 inloggen wegens andere verplichtingen. Ik had tijdens het eten al wel ff het downloaden en installeren van de nieuwe patch aangezet en m'n addons geüpdate. Dat ging allemaal goed, dus toen ik later inlogde werkte het allemaal prima.

Ik was erg benieuwd naar de nieuwe LFG tool, dus heb me met mijn Paladin meteen maar in de queue gezet voor een random dungeon als DPS of healer. De eerste poging mislukte helaas. De dungeon die gekozen werd was Oculus en mijn rol was DPS. We hadden daar het bekende "Additional instances cannot..." verhaal. Daardoor zijn er verschillende malen mensen geleaved en anderen weer automatisch toegevoegd. Uiteindelijk leavde iedereen en werd de groep disbanded.

Niet getreurd, gewoon nog een keer proberen. Na een paar minuten weer een groep samengesteld, deze keer voor Forge of Souls en mijn rol was healer. Na een paar minuten lang de "Additional instances..." foutmelding gekregen te hebben kwamen we er eindelijk in. Aangezien mijn gear nog niet top is vroeg één van de groepsleden of ik het wel redden ging als healer. Ik gaf aan dat ik het niet zeker wist, maar dat ik het wel wilde proberen. De tank was goed gegeared (ongeveer 41k HP unbuffed), dus die kon wel een stootje hebben :).

Zo gezegd, zo gedaan. De trash was natuurlijk een eitje. De eerste boss ging ook erg gemakkelijk. Qua healing was het prima bij te houden. De tweede (en laatste) boss ging niet zo soepel. Eerst 2 keer gewiped, onder andere doordat ik te laat uit de voidzones bewoog en dus doodging. De derde try was ook rommelig. Uiteindelijk waren de 3 DPS'ers dood en waren de tank en ik alleen over. De boss had toen nog iets van 30k-50k HP over (precies weet ik het niet meer). Toen ben ik maar als een gek gaan healen, Avenging Wrath erbij, trinket erbij, Beacon goed ophouden zodat ik mezelf goed kon healen en tegelijkertijd de tank in leven kon houden, vooral als die adds allemaal op ons in stonden te hakken. Het resultaat was een dooie boss :D. Iedereen blij en de tank en ik werden ruim becomplimenteerd voor onze skills.

Als klap op de vuurpijl dropte de Devourer of Souls ook nog eens zijn plate healing boots. Ze werden me door de groep van harte gegund en dat was een prettig gevoel. Met deze boots is meteen mijn laatste greenie vervangen en dat meteen door een iLvl 232 item, flinke upgrade dus!

Ik had nog wat Emblems of Triumph en Conquest over. Aangezien ik niet verwachtte dat ik mijn shield (iLvl 166, rep item van Argent Vanguard) snel door een drop in een HC kon gaan vervangen heb ik die emblems maar ingewisseld voor 35 Emblems of Heroism en hiervan het iLvl 200 shield gekocht. Resultaat: De [Superior] achievement.

Kort gespeeld dus, maar toch een mooi resultaat. De nieuwe LFG tool en cross-realm groepen vind ik echt een prachtige vinding! Daar ga ik de komende tijd veelvuldig gebruik van maken :). De nieuwe instance FoS vond ik mooi om te zien. Ik ben benieuwd naar de andere 2.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wootlock schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:02:
Hoe bevalt demonology ?
Ben nu 3/53/15 gespecced om te checken hoe Deep Demon het doet.
Ik ben pas 72 en altijd demo geweest, maar vind het een fijne vooruitgang. Denk niet dat het kan tippen aan de DPS van destro of aff (zoals BM richting MM en SV op hunters), maar speelt een stukje diverser. Denk nu dat mijn demo lock ook echt waardige opvolger kan worden van mijn hunter, die nogsteeds met mana kampt en gezeur met wapens/munitie wordt ik echt moe.
Zjanzjak schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:02:
Ben maar naar mijn shammy gelogd en heb alles weer in orde gemaakt, nieuwe shockandawe-addon was natuurlijk de eerste actie, die is weer mooi bijgewerkt maar gossie zeg, als enhance is de rotatie wel wat uitgebreid.
wat vind jij van de nieuwe nova skill? Ben 2x enh dps geweest in random en 1x healer, maar beide gevallen nooit nut gehad erbij. Tegen de tijd dat je op trashmobs in de buurt ben (tank blijft rennen), je een fire totem hem neergezet en nova cast, is de helft al een tijdje dood. De glyph vind ik het dan zeker niet waard, de 3sec reduce cooldown. Damage an sich is natuurlijk wel leuk :P
tsjiller schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:11:
Vraagje,

hoe kan ik die nieuwe dungeons unlocken. moet dit middels een quest??
Even kijken in dalaran, daar loopt de NPC die de start quest geeft.

[ Voor 60% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2009 14:12 ]

• tsjiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 16:22
Vraagje,

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 15:04
Juppaa http://www.wowhead.com/?item=50048 al gedaan deze ochtend. Had gisteren de hilt geloot en dan vandaag geconcentreerd op de erg gemakkelijk Qstline :)

• Mektheb
tsjiller schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:11:
Vraagje,

Loopt iemand in dalaran rond alst goed is die je een quest geeft, dan daarna moet je de dungeons doen van 1 tot 3 en dan heb je ze allemaal gedaan, quest accepteren en volgen komt het vanzelf goed

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

@tsjiller:
Ja, als je Forge of Souls in gaat, staat er aan het begin meteen een NPC die je een quest geeft. Als je de instance uitspeelt kunt je die quest meteen weer inleveren. Naast de ruimte van de laatste boss is dan meteen een portal waarmee je naar de Pit of Saron kunt teleporten.

@Anderen: De startquest in Dalaran heb ik niet eens opgepakt, ik kon gewoon meteen FoS in.

[ Voor 14% gewijzigd door Dricus op 10-12-2009 14:15 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• Mik!
SinergyX schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:09:
wat vind jij van de nieuwe nova skill? Ben 2x enh dps geweest in random en 1x healer, maar beide gevallen nooit nut gehad erbij. Tegen de tijd dat je op trashmobs in de buurt ben (tank blijft rennen), je een fire totem hem neergezet en nova cast, is de helft al een tijdje dood. De glyph vind ik het dan zeker niet waard, de 3sec reduce cooldown. Damage an sich is natuurlijk wel leuk :P.
Oh ja, die skill hebben we nu ook ja. Vanavond maar eens kijken wat het betekent voor mij ele shammy. Wellicht een respecc als het echt een leuk iets is.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
ICC 10 gaf bij ons weinig problemen, en niet al teveel lag. Alleen de gunship battle gaf wat al te enthausiast rondhoppende mensen waarvan er zeker 3 de rand van het schip -net- misten... om hun dood tegemoet te vallen nog voor de event gestart was :P Niet alles geoneshot, maar zeker geen grote problemen gehad. Saurfang was een mooie endurance battle waar de healers goed hun best moeten doen, die wordt leuk op 10 man heroic :)

De loot was een beetje fout verdeeld met een plate healing drop en van Saurfang zijn axe en een melee DPS/strength cloak, maar daar mag IK natuurlijk niet over klagen als enige paladin / plate DPS in de raid :P

Random dungeon nog geprobeerd, kwam na 5 minuten wachten in de Occulus terecht. 2 man verlaten de groep direct. Watjes. Druid en hunter in 258 gear stonden er nog ... failtank gear aangetrokken en wat trash gecleared plus de eerste boss, toen waren de twee vrijgevallen plaatsen weer vervult. Occulus is belachelijk generfed. Zondag nog zonder problemen op mijn druid gedaan met een partij in heroic blues en epics, zonder enig probleem. (wel duidelijk mensen die (net als ik) de tactics kenden) Portalen van en naar de instance is handig, greed vs disenchant is me nog niet helemaal duidelijk. Een offspec greed roll zou wat mij betreft altijd prio boven een disenchant roll moeten hebben!

Level matchen leek voor mijn Pally dus wel aardig, vraag me af hoe dat gaat lopen op mijn veeeeeeeel slechter gegearde druid. Ik vind het geen probleem om te werken voor een instance, maar ik vrees veel deserters als de tanks ineens menselijke hoeveelheden HP blijken te hebben. Maargoed, mijn druid is slechts twee drops verwijderd van een eigen basic tanking kit :)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.