Gisteren toen ik thuis kwam, zette ik direct m'n computer aan om de patch te installeren. Maar die was bij lange na niet gedownload op mijn pc blijkbaar, dus ik probeerde 'm met patch mirrors snel binnen te halen. Maar ook dat ging niet zo snel. Toen bedacht ik me, dat ik eerder die dag m'n vriendin had gesproken, die lekker zat te PvP-en op d'r Paladin. Die had de patch dus al op onze 2e computer! Kleine zoektocht en een minuut oversturen later, begon hij met installeren.
Pizza in de oven, ondertussen patch geïnstalleerd, en gechecked welke addons allemaal niet werken. Even de belangrijkste ge-update en daarna me voorbereid op onze eerste Icecrown Citadel raid, later die avond.
Om half 9 hadden we 10man in de raid, zoals gepland. Maar het welbekende 'Additional instances cannot be launched' werd ook tegen ons gezegd. Ignis is de weekly raid op mijn realm, maar ook Ulduar kwamen we niet in. Wel leuk om alle naar-binnen-proberen-te-komende Alliance te ganken

Het werd dus wachten en proberen. We hadden er een aantal bij Ulduar, ToC en ICC die probeerden binnen te komen. Wachten... en wachten... waar onze vrouwelijke Priest even d'r haar ging wassen (met de nodige puberale opmerkingen als gevolg haha), anderen gingen drinken halen en/of een beetje lullen op TeamSpeak. En dan... het verlossende bericht in de raidchat van iemand die in ICC was geraakt! Iedereen ging linea recta naar de nieuwe raidinstance en konden er zonder problemen in.
Heerlijke setting, een goed gevoel dat je ook daadwerkelijk aan de voet van een grote vesting staat. Even dr00len op de Emblem of Frost gear en wachten op het vrouwelijke wezen met haar haar

We hadden echter 2 healers ready to go, dus er kon aan trash begonnen worden.
Hier werden we natuurlijk ook verrast door wat grote skeletten haha.
Ondertussen zat de 'elite' groep van de guild ook te proberen om binnen te komen.
De eerste baas zag er tof uit. 4 Skelet hoofden, vleugels en een grote bijl! Wat wil je nog meer? Tactics werden in raidchat gezet, en ondertussen was onze 3e healer ook paraat met gewassen haar en al. We gingen van start, en het was ook snel voorbij. Een tank lette niet op, waarbij de andere bijna ge-oneshot werd doro de attack die gedeeld moet worden tussen 2 tanks. Maar de try erna ging goed en de guilds-first was een feit! Een mooi spellpower zwaard viel er, maar ik passte voor onze Warlock, voor wie het een grotere upgrade zou zijn, maar hij werd gewonnen door zo'n epic-loot-geile-teenager-Deen (zo plagen we 'm tenminste, ondertussen is ie in de 20

)
Op naar de 2e baas. Op de trash pullden we teveel en hadden we 1 wipe (behalve ik, Invisbility ftw). Tactics werden weer in raidchat uitgelegd, en de eerste try ging van start. Onze 2 Hunters gingen BM, zodat hun DPS vooral physical was; ik zal niet spoilen waarom. De adds kregen we echter niet snel genoeg neer door een onduidelijke verdeling van wie en wat. Hierna werden afspraken gemaakt, en waren ze veel beter onder controle waardoor we zonder veel problemen in fase 2 kwamen. Hier hadden de tanks een goede communicatie en coordinatie, waardoor we een 2e guildfirst op onze naam konden schrijven!
Toen met de lift omhoog, op weg naar het luchtgevecht. Daar werd natuurlijk lekker gespeeld met het item dat je krijgt

Het gevecht zelf begint erg gaaf vind ik, waar beide luchtschepen naast elkaar gaan vliegen en je kunt 'enteren'. Het kostte ons 2 tries om uit te vogelen wat we moesten doen, en ineens was het Alliance schip kaput en 'stortte' neer. Erg leuk gevecht, en ik zal niet teveel schrijven hier, zodat iedereen het zelf uit kan vinden.
Hierna was voor ons de raidtijd over.
Ik heb nog 'even snel' de daily heroic gedaan via de LFG tool. Het duurde een aantal minuten, maar toen werd ik naar Violet Hold geteleporteerd. De tank en healer waren duidelijk gelijk aan mijn gear. De andere 2 DPS niet echt, dat zag ik al van de buitenkant. Maar goed, het is maar VH heroic en de tank+healer waren ToC geared e.d. We gingen dan ook als een speer, al kon het harder als de andere DPS beter waren. Ik stond dan ook overall op 4k DPS (5,5-6k op bazen), en de Rogue op 2k en de DK op 1400. Wat is dat toch met de meeste DK's? Anyway, ik had 2 extra Frost Emblems erbij.
Eerste indruk: Mooie, originele raidinstance, maar die op normal wel snel een faceroll zal worden zodra iedereen precies weet wat ie moet doen en de gear beter wordt. Maar dan hebben we nog nieuwe wings te gaan, en de eerste bosses zouden per definitie een beetje makkelijk moeten zijn. Ik hoop dat de moeilijkheidsgraad wel wat omhoog gaat, als we dieper in de instance komen.