Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft zojuist ook maar even een zoom besteld vanwege het statief.

Iemand een idee of je iets anders krijgt als dat statief op is? Ik hoop het niet, anders heb ik geld betaald voor een blad dat ik niet wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Is al een reactie geweest van Redged op het forum van eosdigitaal dat iedereen een statief geleverd krijgt. Desnoods met wat vertraging bij erg grote vraag. Ik hoop hem binnen een week te hebben :) bij eosdigitaal zijn mensen die 15 sept de afschrijving hadden en op 6 okt het statief binnenkregen.
Hier had ik de links al gepost :) .

[ Voor 17% gewijzigd door -j-k- op 30-10-2009 11:03 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
indedaad. Wil het zelf ook eigenlijk wel doen, alleen als het statief op is, is het dan ook mogelijk om het abo niet meer te nemen? Zal wel niet natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
ProudElm schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:01:
indedaad. Wil het zelf ook eigenlijk wel doen, alleen als het statief op is, is het dan ook mogelijk om het abo niet meer te nemen? Zal wel niet natuurlijk..
Staat er dan bij dat je iets anders krijgt wanneer het statief op is?

Ik heb ook met die actie meegedaan. Blad inmiddels ontvangen en ik ga er gewoon vanuit dat het statief binnen een week of 3 ook wel geleverd gaat worden. Er staat gewoon "gratis statief bij een jaarabo" op de site. Dat lijkt me duidelijk en niet voor andere uitleg vatbaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:56:
/me heeft zojuist ook maar even een zoom besteld vanwege het statief.

Iemand een idee of je iets anders krijgt als dat statief op is? Ik hoop het niet, anders heb ik geld betaald voor een blad dat ik niet wil :P
Als zelfs de moderator meedoet aan topicvervuiling met gezanik over dat statief... Dat zou je eens moeten proberen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond mijn reactie hier al redelijk offtopic, maar bij gebrek aan dedicated topic toch de meest aangewezen plek voor mijn vraag. Ik denk niet dat mijn vraag beter op zijn plek was geweest in het door jou voorgestelde topic ;)

offtopic:
Let op, ik ben mod in SF en heb hier helemaal geen rechten. Ik kan hier hetzelfde als eenieder die hier post. Het enige dat ik extra kan doen is een note zetten bij je >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:36

sapphire

Die-hard pruts0r

zonoskar schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:44:
[...]

Hmm, ik heb het blad ook net binnen gekregen en als ze al beginnen met uitspraken zoals "IS helpt bewegingen te bevriezen" dan heb ik zo mijn twijfels over de kwaliteit.....
jij hebt het dus ook zien staan ;) Viel mij ook gelijk op.
Maargoed ik heb al langer een abbo op de zoom (ook eens gekregen oa. om het kado O-)
Maar voor de techische dingen hoef je het niet te lezen, maar er staan wel eens leuke dingen in, en foto's om ideeën mee op te doen

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

joepert schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

Als zelfs de moderator meedoet aan topicvervuiling met gezanik over dat statief... Dat zou je eens moeten proberen in dit topic.
Wat jij doet is de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Als je denkt dat iemand oftopic gaat en er iets aan gedaan moet worden, dan stuur je een TR. Maar je gaat het zeker niet in het topic vermelden, wat namelijk slechts meer offtopic gelul oplevert.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Nomad schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:20:
[...]
Als je denkt dat iemand oftopic gaat en er iets aan gedaan moet worden, dan stuur je een TR. Maar je gaat het zeker niet in het topic vermelden, wat namelijk slechts meer offtopic gelul oplevert.
Ik heb eerder in het topic voorgesteld er een apart topic over te maken. (zie een paar pagina's terug). Gewoon op een fatsoenlijke manier. Ik kan al die mensen wel een TR gaan sturen, maar dat schiet natuurlijk ook niet op. Geen reactie van wie dan ook, ook niet van een moderator. Leuk zo'n aanbieding (daar is dit topic voor) maar als er dan tientallen reacties komen over wie het bonnetje ook heeft ingevuld en hoe lang zou het duren etc, vind ik dat het topic niet ten goede komen.
Had even over het hoofd gezien dat mig29 niet hier mod was, sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Kleine 2 uur geleden heb ik mail gekregen van Zoom.nl dat abonnees een statief kunnen bestellen voor €42.95, maar om er even helemaal zeker van te zijn: dat statief krijg je toch al standaard als je onlangs een abonnement hebt genomen op Zoom?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Nop, ze waren al bezig met een actie voor leden. :) Dat betekent dat je als abonnee nu ook het statief voor een gunstige prijs kunt kopen. Ik heb echter wel een vraagje: ik ben sinds kort abonnee geworden met als cadeau dat statief. Ze zouden dat ding 4 tot 6 weken na betaling sturen, maar ik heb nog steeds de factuur niet binnen. :P Wel het nummer wat nu ook in de schappen ligt, dus ik vraag me af: wanneer hoort de factuur te komen? Ik ben op 15 oktober lid geworden.

[ Voor 54% gewijzigd door Krylinck op 02-11-2009 19:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

joepert schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:37:
[...]
Ik heb eerder in het topic voorgesteld er een apart topic over te maken. (zie een paar pagina's terug). Gewoon op een fatsoenlijke manier. Ik kan al die mensen wel een TR gaan sturen, maar dat schiet natuurlijk ook niet op. Geen reactie van wie dan ook, ook niet van een moderator. Leuk zo'n aanbieding (daar is dit topic voor) maar als er dan tientallen reacties komen over wie het bonnetje ook heeft ingevuld en hoe lang zou het duren etc, vind ik dat het topic niet ten goede komen.
Had even over het hoofd gezien dat mig29 niet hier mod was, sorry daarvoor.
Dit is de enige reply die ik publiekelijk hier nog even op maak. Wil je verder discussieren, dan kan dat via DM.
Het is kort gezegd de taak van de moderators om te bepalen wat wel en niet thuis hoort qua posts in topics. Als je vermoed dat iets niet correct staat (offtopic of wat dan ook), dan verzoeken we je een TR te maken. Die lezen we, echt waar. Zijn we het niet met je opmerking eens, dan laten we dingen staan zoals ze zijn en zie jij er dus verder niets van.
Maar je mag er vanuit gaan dat TR's binnen 24 uur (richtlijn, geen deadline) behandeld worden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Krylinck schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:38:
Nop, ze waren al bezig met een actie voor leden. :) Dat betekent dat je als abonnee nu ook het statief voor een gunstige prijs kunt kopen. Ik heb echter wel een vraagje: ik ben sinds kort abonnee geworden met als cadeau dat statief. Ze zouden dat ding 4 tot 6 weken na betaling sturen, maar ik heb nog steeds de factuur niet binnen. :P Wel het nummer wat nu ook in de schappen ligt, dus ik vraag me af: wanneer hoort de factuur te komen? Ik ben op 15 oktober lid geworden.
als je iets verder teruggelezen had had je kunnen zien dat ze afschrijvingen rond de 15e v.elke maand doen ;-)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krylinck schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:38:
Dit probleem had ik ook. Toen heb ik ze opgebeld en hebben ze mij de factuur per email alsnog opgestuurd. Overigens kreeg ik de orginele factuur pas afgelopen week thuis, nog na het blad.

Je factuur staat ook op internet welke je kan zien als je inlogt. De inlog gegevens heb je als het goed is ontvangen bij de eerste email van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dat zou inderdaad wel moeten, maar ook online stond 'ie dus niet. Ik heb even gemaild en inmiddels bericht terug dat ik de factuur "half november" kan verwachten. Als ik dus niks had gezegd, was het blad waarschijnlijk voor niks geweest. Maar dat wil ik niet, ik wil sowieso dat statief. :P

Iig bedankt voor je antwoord. :)

@foppe-jan: ik heb me niet aangemeld voor de automatische incasso.

[ Voor 9% gewijzigd door Krylinck op 03-12-2009 20:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
Over de Zoom/statief actie, ik krijg zojuist deze mail:
Je hebt onlangs een abonnement op Zoom.nl afgesloten, waarbij je als welkomstgeschenk het Redged RTT 423 Zoom-statief ontvangt. Door het overweldigende succes van deze actie, zijn we helaas door onze voorraad heen. Nieuwe statieven zijn gelukkig onderweg en we zorgen er natuurlijk voor dat je zo snel mogelijk een exemplaar ontvangt. Dit kan helaas wel 20 dagen duren.
Wij vinden het bijzonder vervelend dat wij de statieven momenteel niet kunnen uitleveren, maar hopen dat je nog even geduld kunt opbrengen. We doen er alles aan om het statief eerdaags op je deurmat te laten ploffen!
Jammer, ik had meteen de eerste dag besteld... ik vraag me af hoeveel ze op voorraad hadden dan :|

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Update over het Zoom.nl statief:
Beste nieuwe abonnee van Zoom.nl,

Je hebt onlangs een abonnement op Zoom.nl afgesloten, waarbij je als welkomstgeschenk het Redged RTT 423 Zoom-statief ontvangt. Door het overweldigende succes van deze actie, zijn we helaas door onze voorraad heen. Nieuwe statieven zijn gelukkig onderweg en we zorgen er natuurlijk voor dat je zo snel mogelijk een exemplaar ontvangt. Dit kan helaas wel 20 dagen duren.

Wij vinden het bijzonder vervelend dat wij de statieven momenteel niet kunnen uitleveren, maar hopen dat je nog even geduld kunt opbrengen. We doen er alles aan om het statief eerdaags op je deurmat te laten ploffen!

Vragen over je abonnement?
IDG Klantenservice
T: 023-546 11 33
E: klantenservice@idg.nl

Met vriendelijke groet,

Het Zoom.nl team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Xcalibur schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:04:
Over de Zoom/statief actie, ik krijg zojuist deze mail:

[...]

Jammer, ik had meteen de eerste dag besteld... ik vraag me af hoeveel ze op voorraad hadden dan :|
Fijn dan ik kreeg afgelopen vrijdag nog een bericht terug dat ze deze week gingen versturen....Ze hebben zich blijkbaar verkeken op de animo ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, 2 x hetzelfde verhaaltje :p

Maar ook ik heb dit bericht gehad inderdaad. Bij mij zou het ongeveer wel overeen komen met de datum wanneer ik betaald heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:58
Hierzo ook dezelfde mail, had toch zeker in de eerste dagen gereageerd...
Tja na het eerste nummer en deze nieuwe tegenvaller weet ik zeker dat ik het blad gelijk weer opzeg.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Idem hiero... zelfde mail, en nog langer wachten ...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
pvanmegen schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:38:
Hierzo ook dezelfde mail, had toch zeker in de eerste dagen gereageerd...
Tja na het eerste nummer en deze nieuwe tegenvaller weet ik zeker dat ik het blad gelijk weer opzeg.
Zelfde gevoel hier. Dacht dat het misschien wel een aardig blad zou zijn, maar het is in mijn ogen meer een blad voor de gemiddelde AOW'er met veel tijd die plaatjes wil kijken en niet zo goed kan Googelen naar betere tutorials voor PS/LR en het boek DSLR voor dummies nog moet kopen. Daarnaast staat het vol met reclame en aan echte diepgang ontbreekt het gewoon. En daar is niets mis mee, maar ik zie geen meerwaarde in het blad. Het statief hopelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthonycd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:00:
[...]

Zelfde gevoel hier. Dacht dat het misschien wel een aardig blad zou zijn, maar het is in mijn ogen meer een blad voor de gemiddelde AOW'er met veel tijd die plaatjes wil kijken en niet zo goed kan Googelen naar betere tutorials voor PS/LR en het boek DSLR voor dummies nog moet kopen. Daarnaast staat het vol met reclame en aan echte diepgang ontbreekt het gewoon. En daar is niets mis mee, maar ik zie geen meerwaarde in het blad. Het statief hopelijk wel.
Ik denk dat het voor beginners (zoals ik) juist wel een erg leuk, informatief blad is.

En ik zit toch echt niet in de AOW en kan toch aardig uit de voeten met internet dus denk dat je reactie een beetje overdreven is en niet echt terecht.
Kan me voorstellen dat dit blad voor wat meer ervaren fotografen niet echt intressant is maar dat had je ook van tevoren kunnen uitzoeken natuurlijk door een boekje te kopen en als je het abbonement alleen voor het statief hebt genomen vindt ik dat er weinig te klagen valt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gutteguttegut schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:17:
[...]
Toevallig een abbo op Zoom.nl?
http://idg.nl/abonnementen/voordeel/zoom/36

Dit statief kwam tot voor kort gratis bij een nieuw abbo en is nu voor abbonees goedkoop te krijgen.
Meer (veel) leeswerk vanaf hier : Positron in "[Fotoapparatuur] Wijs elkaar hier op aan..."
Ik heb mn statief net binnen gekregen en zal hem eens testen.
Mn ervaringen zal ik hier melden.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mn zoom statief is ook binnen en gaat dus ook mee :)
Mooi op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Gutteguttegut schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:04:
Mn zoom statief is ook binnen en gaat dus ook mee :)
Mooi op tijd.
offtopic: Had jij ook zo'n mailtje gekregen dat het misschien wel 20 dagen kon duren wegens voorraad tekort?

Als dat zo is: krijg ik em ook binnenkort *O*

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

the real JAMF schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:06:
[...]

offtopic: Had jij ook zo'n mailtje gekregen dat het misschien wel 20 dagen kon duren wegens voorraad tekort?

Als dat zo is: krijg ik em ook binnenkort *O*
Ja die heb ik ook gekregen :)
We zijn nu 22 dagen verder....sinds dat mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Hét statief is trouwens net bezorgd. Mooi, volgende keer meteen het blad opzeggen, is helaas niks voor mij. Hoe het statief verder zelf is heb ik nog geen idee over, pak hem straks thuis wel even uit ;)

Maar voor alle mensen die ook desperately zitten te wachten: ze zijn dus onderweg! :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:15:
Hét statief is trouwens net bezorgd. Mooi, volgende keer meteen het blad opzeggen, is helaas niks voor mij. Hoe het statief verder zelf is heb ik nog geen idee over, pak hem straks thuis wel even uit ;)

Maar voor alle mensen die ook desperately zitten te wachten: ze zijn dus onderweg! :)
Ik heb hem ook net binnen, ziet er erg goed uit naar mijn mening :)
Niet vergeten dat blad op te zeggen idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Xcalibur schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:24:
[...]

Hmm, ben ik eens benieuwd of hij straks ook thuis staat te wachten.. Over het blad Zoom: ik zeg het volgend jaar wel op, vind het ook niet echt een boeiend blad verder, maar is altijd wel redelijk leesvoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik hoop hem ook binnen te hebben en niet zo'n wit/oranje blaadje dat ik hem morgen na 13:00 op kan halen :P.. Het blad valt me ook wel tegen, alhoewel er soms wel wat mooie foto's met wat nuttige tips in staan.. maar de teksten zijn nou niet echt de moeite waard.. Vond bv. de macrofoto's die in de huidige Zoom staan op zich wel prima.. Maar ook ik ga hem opzeggen zodra het statief binnen is :P..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:00:
[...]
Bn benieuwd, ook ik heb hem besteld :D Alleen pas 15nov betaald, dus dat duurt nog wel even voordat ik hem heb.

Wat ik een groot voordeel van dit statief vind is de aanwezigheid van een waterpas op zowel het statief als de statiefkop. Hoefje tenminste niet meer te gokken of het waterpas staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

@ iedereen die het blad op gaat zeggen, agh, als je het blad niet leuk vind, heb je wat tips of ''hoe deze foto na te doen'' tuts ofzo aan de hand van foto's, om te lezen op het toilet :P

Grote lappe teksten die er in staan zijn het inderdaad niet waard :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ghenzi schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:19:
@ iedereen die het blad op gaat zeggen, agh, als je het blad niet leuk vind, heb je wat tips of ''hoe deze foto na te doen'' tuts ofzo aan de hand van foto's, om te lezen op het toilet :P
Ik ben eerlijk gezegd sneller op het toilet klaar dan dat ik daadwerkelijk iets wat mij boeit kan lezen in het blad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Xcalibur schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:24:
[...]

Ze worden wel bezorgd met SelektVracht :S

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
foppe-jan schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:07:
Ze worden wel bezorgd met SelektVracht :S
Normaal gesproken zou ik niet helemaal snappen wat je daarmee bedoelt maar na het zien van de betreffende man en de manier waarop het doosje is "bezorgd" snap ik je wel ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:12:
[...]

Normaal gesproken zou ik niet helemaal snappen wat je daarmee bedoelt maar na het zien van de betreffende man en de manier waarop het doosje is "bezorgd" snap ik je wel ja... ;)
Bij mij was het keurg netjes?
Maar zullen we anders het statieven topic gaan vervuilen met deze info, aangezien het ding daar ook al ter sprake komt? Maken we Mig29 ook weer blij ;)

[Advies] Statief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:40

Milo.

klik

Gutteguttegut schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:00:
Hier lag ook een pakketje, eerste indruk is wel goed, voor mij doet die alles wat die moet doen, stevig staan, hij heeft metalen puntjes onder zn pootjes, iets dat erg handig kan zijn. Er zit een statieftas bij en.. er zitten twee waterpasjes op, een op het statief en een op de kop.
Heb de quickrelease eens op mn mn telelens geschroeft en alles blijft netjes staan, alleen het vastzetten van de kop? zit door mn grip wat onhandig, kan er wat lastig bij tijdens het vastdraaien.
Helaas geen foto's op dit moment, misschien volgen ze later maar ik neem aan dat anderen meer verstand hebben van dit soort dingen hehe. Dit is namelijk mijn eerste statief en zal waarschijnlijk mn laatste zijn.
Maar goed voor 42euro en een plaatjes-inkijk-tijdschrift is dit geen afknapper tot nu toe.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Foute timing, maar alllllerlaatste ding over het statief: zit er bij de mensen die hem hebben ontvangen ook maar om twee van de drie poten dat schuimrubberspul? Ik vind dat vaag, dat één pootje "kaal" is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:50:
Foute timing, maar alllllerlaatste ding over het statief: zit er bij de mensen die hem hebben ontvangen ook maar om twee van de drie poten dat schuimrubberspul? Ik vind dat vaag, dat één pootje "kaal" is ;)
JAAA!! :/ Ik dacht al, klopt dit? Niet dus blijkbaar? Vind het ook zo vreemd...

Mailtje sturen morgen, als iemand kan bevestigen of dit er normaal gesproken 3 zouden moeten zijn... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Laatst online: 05-09 12:10
Vis schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:51:
[...]

JAAA!! :/ Ik dacht al, klopt dit? Niet dus blijkbaar? Vind het ook zo vreemd...

Mailtje sturen morgen, als iemand kan bevestigen of dit er normaal gesproken 3 zouden moeten zijn... |:(
Op verschillende plaatjes zijn er ook maar 2 die van handvatten te zien. En je hebt toch maar 2 handen?

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vis schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:51:
Net via mail bevestiging gekregen dat dat zo hoort. Vind het alsnog heeeel vaag, maar het zal dan wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

kan niet 1 van jullie gewoon een ''zoom statieven topic'' aanmaken oid ? :S

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA_B
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-11-2022
ik heb het ZOOM statief ook gisteren binnengekregen en het staat best degelijk. Die pootjes zijn inderdaad wel handig, metalen puntjes, met rubber dopjes die je uit kunt draaien voor grip op gladde ondergrond. op z'n hoogste stand is ie niet super stabiel, maar het statief kost dan ook geen drol. stevig genoeg voor wat gebruik met m'n 400D lijkt me. Dat vastzetten is inderdaad onhandig: in portrait kun je het balhoofd niet vastzetten omdat dan de camera of de quick-release plate in de weg zit, tenminste als je het statief voor m'n gevoel goed om (de twee poten met grip eraan naar je toe) neerzet. Al met al een fijn statief voor het geld lijkt me!

mijn flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nog steeds niet binnen :(

Ik heb ze maar weer eens een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Gutteguttegut schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:26:
[...]
Ja die heb ik ook gekregen :)
We zijn nu 22 dagen verder....sinds dat mailtje.
Ik had em gisteren ook binnen

Snap niet hoe ze zoiets kunnen leveren: 10 bladen, 4x dvd en zo'n mooi :9 statief voor 42.95€
ik weet dat er veel reclame in de zoom staat, maar zo'n actie uit de reclameopbrengsten ?? Denk dat zo'n statief al 42€ productie- verzendkosten is

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:26:
Ik heb hem nog steeds niet binnen :(

Ik heb ze maar weer eens een mailtje gestuurd.
Same here.. nog geen mailtje gestuurd..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit topic is -op veler verzoek- afgesplitst van [Fotoapparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen en [Advies] Statief. Graag dit topic gebruiken voor opmerkingen/vragen over dit statief/deze aanbieding! Als de discussie soms wat vreemd loopt, zal dat waarschijnlijk komen doordat er twee topics gemerged zijn in één nieuw topic. Mochten jullie elders nog resten tegen komen, stuur mij dan even een mailtje met daarin een link naar de betreffende post.

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mooi een eigen topic!
Jammer van de TS >:)

Ik ben tot nu toe heel blij met het statief.
Ik had hiervoor een "gietijzeren" statief uit de jaren zeventig welke niet horizontaal te krijgen was en zeer deed aan je vingers om de poten uit te laten schuiven. Het was dan ook een krijgertje...

Dan is dit statief echt een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn taakomschrijving staat alleen iets over het bashen van users, vreemd genoeg niks over het maken van een uitgebreide OP. Normaliter is degene die zulke zaken aandraagt de sjaak om een mooie OP te schrijven (muv sjaak afhaak) :)

Als iemand zich geroepen voelt om een mooie OP te schrijven, dan regel ik dat die erin komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:59:
Mooi een eigen topic!
Jammer van de TS >:)

Ik ben tot nu toe heel blij met het statief.
Ik had hiervoor een "gietijzeren" statief uit de jaren zeventig welke niet horizontaal te krijgen was en zeer deed aan je vingers om de poten uit te laten schuiven. Het was dan ook een krijgertje...

Dan is dit statief echt een verademing!
Hoeveel weken heb je in totaal moeten wachten voordat je je statief binnen had? Ik hoop hem in december te ontvangen, maar het zal mij niets verbazen als het januari wordt.

Er is nogal een run op die dingen geweest... Ik ben allang blij dat ik het zag nog voordat ze de actie off-line gehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

21 september 2 abbo's afgesloten (1 voor mij en 1 kado voor mn broer) en gister dus mn statief ontvangen (mn broer trouwens nog niets maar die is ook weinig thuis nu).
Tijdschrift nog steeds niet gelezen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor pootjes zitten er eigk onder? Spikes zeker?

Iemand al eens gezocht om die te vervangen voor rubber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Er zitten spikes onder ja, maar je kunt de rubber dopjes die boven de spikes zitten naar beneden schroeven, best handig systeem. Relaxter dan de spikes / rubberen voetjes van m'n pa's Cullmann die heel de tijd de andere kant klappen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Laatst online: 07:23
Spikes, met rubbertjes die je gemakkelijk eroverheen kunt schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19

-Sander-

///M Powerrrrrr

-Sander- schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:10:
Ik denk dat we een hoop posts krijgen met "ik heb me ook aangemeld", want ik heb me ook aangemeld :+

Had eerst een Manfrotto 055XDB + RC804RC2, maar dit beviel me totaal niet i.v.m. het gewicht wat ik telkens mee moest sleuren dus toen maar weer verkocht.
Nu dit statief ook een draagtas heeft en ook laag bij de grond kan door de deelbare middenzuil lijkt mij dit toch wel een fijn statief voor die paar keer per jaar.

Vind het zelf een beetje zonde om een 140euro uit te geven en vervolgens het niet te gebruiken, nu zal het gebruik niet meer zijn maar het gevoel wel :P.
Gisteren het statief binnen gekregen, echt een fantastisch ding en gaat een hoop plezier leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top. Dat scheelt weer een zoektocht!

Edit: reactie op spikes verhaal!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Zoom schijnt volgens eigen zeggen de afgelopen week een levering van 2000 statieven binnen te hebben gekregen, die er in twee delen uitgaan: één deze week (gelukkig! veel mensen hebben em nu zie ik) en één volgende week. Als je er nu dus niet bij zit maar wel de mail van "nog 20 dagen" hebt gehad, kom je hoe dan ook volgende week aan de beurt. Best wel veel trouwens, 2000 statieven in één levering. Hoeveel % zou het blad weer opzeggen zoals ik hier veel mensen zie zeggen? :P

Enne... de discussie gaat best vlotjes, ook daar waar het gemerged is. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
xpostje:
Redged statief

Bevalt wel. Is wat zwaarder dan m'n huidige alu-statief, maar kan ook wat hoger en is waterpas af te stellen en betere bouwkwaliteit.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krylinck schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:15:
Zoom schijnt volgens eigen zeggen de afgelopen week een levering van 2000 statieven binnen te hebben gekregen, die er in twee delen uitgaan: één deze week (gelukkig! veel mensen hebben em nu zie ik) en één volgende week. Als je er nu dus niet bij zit maar wel de mail van "nog 20 dagen" hebt gehad, kom je hoe dan ook volgende week aan de beurt. Best wel veel trouwens, 2000 statieven in één levering. Hoeveel % zou het blad weer opzeggen zoals ik hier veel mensen zie zeggen? :P

Enne... de discussie gaat best vlotjes, ook daar waar het gemerged is. :)
Zo :D Dan hoop ik stiekempjes dat ik er ook bij zit, ook al heb ik pas 15 november betaald :P Op 15okt. heb ik het abo al aangevraagd, maar ze factureren maar 1x per maand rond de 15e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dat is exact de datum dat ik ook het abo heb aangevraagd. :P Ik denk wel dat we in de tweede groep zitten, er is nog niet gesproken over een volgende lading statieven als ik zo het topic op zoom doorkijk. Hopen, hopen en hopen dan maar. :) Ikzelf wil 'em graag voor kerst hebben, dan hebben we (de standaard) dingetjes met de familie en vuurwerk en zo.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Misschien al eerder geplaats dan zag ik er over heen maar check dit filmpje:
http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=1502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

hmm heerlijk hij is ook binnen morgen maar ff spelen ermee. :P

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
Ik heb 'm ook binnen, maar bij mij zat de kop er wel gelijk al op (met een mooi 'fluwelen' zakje er overheen).

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
riezebosch schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:39:
Ik heb 'm ook binnen, maar bij mij zat de kop er wel gelijk al op (met een mooi 'fluwelen' zakje er overheen).
Same here, al vond ik het een zéér interessant filmpje! Had een hoop dingen echt niet geweten! Ze hadden er wat mij betreft wel een A4tje met een paar beknopte dingen bij mogen doen! ;-)

Ben nu wel blij ermee, vond hem eerst "mwa" (niet superstabiel) maar na zien van filmpie issie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een tweaker die in dat filmpje voorkomt? Dat bepaalt namelijk wel een beetje mijn reactie op dat filmpje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
riezebosch schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:39:
Inderdaad, bij mij ook.
Wat is de bedoeling van het zakje? Dat je de kop apart kunt opbergen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Xcalibur schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:20:
[...]

Inderdaad, bij mij ook.
Wat is de bedoeling van het zakje? Dat je de kop apart kunt opbergen ofzo?
Heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
De link uit de TS kun je wel weghalen, er zijn nu 2 fototassen in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:07:
Is dat een tweaker die in dat filmpje voorkomt? Dat bepaalt namelijk wel een beetje mijn reactie op dat filmpje :X
;)
Vul maar voor jezelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

core_dump schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:25:
De link uit de TS kun je wel weghalen, er zijn nu 2 fototassen in de aanbieding.
Weghalen gaat me een beetje ver, maar ik heb eea verduidelijkt.
Misschien wel handiger ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Gelukkig doet het niks af van de prima prijs/kwali verhouding van het statief waar het om gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Prozac[NL] op 04-12-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Zag gisteren na thuiskomst de statief in de woonkamer staan, dus ff snel gegeten en de boel uitgepakt, viel op dat op de doos staat RTT-423 Titanium. Lees overal dattie gewoon van Alu is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:45:
[...]

Same here.. nog geen mailtje gestuurd..
Heb gister de mail dus direct gestuurd maar nog geen reactie, vorige keer kreeg ik ook al geen reactie op de mmail, dus maandag maar even bellen.

Vindt het wel slecht dat ik geen reactie krijg van IDG via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 09:15

Murphy

(2B||!2B)?

Helox-in-a-box schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:12:
Zag gisteren na thuiskomst de statief in de woonkamer staan, dus ff snel gegeten en de boel uitgepakt, viel op dat op de doos staat RTT-423 Titanium. Lees overal dattie gewoon van Alu is...
Nou ik schrok wel effe toen ik die doos optilde ... toch wel aardig heavy! Ik heb ook een alu statief en die is aanzienlijk lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Ik heb m ook binnen (gisteren). Had besteld zodra het hier in aanbiedingentopic gemeld werd, dus het heeft even mogen duren. En inderdaad, het is ietwat aan de zware kant voor elke dag meezeulen, en te groot om in een rugtas te passen, maar goed.. lijkt op zich wel degelijk in elkaar te zitten, en uit mijn kamer vallen er goed panoramafoto's te maken, wat hiermee een stuk makkelijker wordt (zeker door die waterpassen). Nu nog eens panorama-naai-software vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
foppe-jan schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:03:
Ik heb m ook binnen (gisteren). Had besteld zodra het hier in aanbiedingentopic gemeld werd, dus het heeft even mogen duren. En inderdaad, het is ietwat aan de zware kant voor elke dag meezeulen, en te groot om in een rugtas te passen, maar goed.. lijkt op zich wel degelijk in elkaar te zitten, en uit mijn kamer vallen er goed panoramafoto's te maken, wat hiermee een stuk makkelijker wordt (zeker door die waterpassen). Nu nog eens panorama-naai-software vinden ;)
Stop maar met zoeken: Autostitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mcdronkz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:04:
[...]Stop maar met zoeken: Autostitch.
Of Hugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je serieus wilt gaan panorama shooten, dan kun je je statief zelfs nog uitbreiden met allerlei panorama accessoires om de resultaten nog veel beter te krijgen. ZIe bijvoorbeeld:

Arjen Tempel in "[Advies] Statief"
vandijk in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..." (<- erg goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:55
Kijk ook eens naar autodesk stitcherUnlimited, dat is wat voor mij de beste resultaten geeft. Photoshop heeft ook een stitcher (photomerge), maar die geeft (voor mij in ieder geval) een hoop spaghetti.

Wat betreft panoramafotografie zelf: als je dingen dichtbij de lens hebt staan kun je last krijgen van parralax error (perspectief fouten), en is het belangrijk het nodal point van je lens te vinden. Ik ga het niet thelemaal uitleggen, maar nu weet je in ieder geval waarnaar je moet zoeken mocht je zoiets tegenkomen. :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Prozac[NL] schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:00:
Misschien al eerder geplaats dan zag ik er over heen maar check dit filmpje:
http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=1502
Goed filmpje! Heb de statief helaas nog niet binnen, hopelijk aankomende week, maar hierdoor ben ik er alweer wat enthousiaster over, omdat je ook lekker laag bij de grond kan komen ermee :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
  • Laatst online: 23-02-2021
Volgens mij is het hier nog niet gemeld, maar op mijn zoek toch naar een 3-wegs statiefkop kwam ik er achter dat je de quickrelease plate van Redged ook op een manfrotto quickrelease kunt gebruiken zie hier.

Daar staat namelijk "Compatibel met Manfrotto snelkoppelingsplaatjes" dat vergroot weer de keuze in statiefkoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
citruspers schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:35:
Kijk ook eens naar autodesk stitcherUnlimited, dat is wat voor mij de beste resultaten geeft. Photoshop heeft ook een stitcher (photomerge), maar die geeft (voor mij in ieder geval) een hoop spaghetti.

Wat betreft panoramafotografie zelf: als je dingen dichtbij de lens hebt staan kun je last krijgen van parralax error (perspectief fouten), en is het belangrijk het nodal point van je lens te vinden. Ik ga het niet thelemaal uitleggen, maar nu weet je in ieder geval waarnaar je moet zoeken mocht je zoiets tegenkomen. :)
Ja, daar ben ik me van bewust :) (parallaxen zijn evenwel heel handig in de sterrenkunde voor afstandsmeting ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimpeters schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:45:

Daar staat namelijk "Compatibel met Manfrotto snelkoppelingsplaatjes" dat vergroot weer de keuze in statiefkoppen.
Hoe handig het ook is dat dat plaatje op Manfrotto koppen past, maakt dat de keuze niet groter, aangezien de schroef voor het bevestigen van een statiefkop gewoon standaard is (iets van 3/8" oid) en andere koppen dus net zo goed passen! Dat de snelkoppelingsplaat op Manfrotto koppen past maakt het alleen makkelijker wanneer je al een Manfrotto kop hebt en twee toestellen wilt bevestigen op het statief (dan hoef je het plaatje niet te verwisselen).

Desalniettemin ben ik erg blij met deze tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik heb 'm ook ontvangen, helaas locked die kop niet goed en kan ik de camera niet eens los laten als de schroef helemaal aangedraaid is.
Heb hierover al een mail gestuurd en hoop dat er een oplossing geboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Lennart_1337 schreef op zondag 06 december 2009 @ 03:12:
Ik heb 'm ook ontvangen, helaas locked die kop niet goed en kan ik de camera niet eens los laten als de schroef helemaal aangedraaid is.
Heb hierover al een mail gestuurd en hoop dat er een oplossing geboden wordt.
heb je niet per ongeluk de release helemaal opengezet waardoor een messing palletje omhoog komt: Afbeeldingslocatie: http://linuzz.nl/Zooi/IMG_8838klein.jpg

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Komt dat statief van Alpak Shopservice? Een pakje van hun is nl. al 4 keer bij mij langs geweest.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

LinuZZ schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:29:
[...]

heb je niet per ongeluk de release helemaal opengezet waardoor een messing palletje omhoog komt: [afbeelding]
Vergeet ook niet de vergrendeling van de release...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
  • Laatst online: 23-02-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:01:
[...]

Hoe handig het ook is dat dat plaatje op Manfrotto koppen past, maakt dat de keuze niet groter, aangezien de schroef voor het bevestigen van een statiefkop gewoon standaard is (iets van 3/8" oid) en andere koppen dus net zo goed passen! Dat de snelkoppelingsplaat op Manfrotto koppen past maakt het alleen makkelijker wanneer je al een Manfrotto kop hebt en twee toestellen wilt bevestigen op het statief (dan hoef je het plaatje niet te verwisselen).

Desalniettemin ben ik erg blij met deze tip ;)
Met "meer keuze" bedoelde ik idd dat je meer keuze hebt in koppen die je kunt gebruiken zonder het plaatje te verwisselen. Misschien iets duidelijker uit moeten leggen :)

Het statief overtreft in ieder geval men verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb hem donderdag ook ontvangen. Is nu mijn derde statief, de andere twee zijn de Velbon Sherpa RF-600: veruit mijn favoriet vooral door de hanteerbaarheid, maar ietsje minder portable - en de Velbon Ultra Luxi L. De praktijk moet nog laten zien welke ik het meeste ga gebruiken, maar ik moet Redged meegeven dat ze een enorm compleet en portable statief neerzetten.
Ik ben nog niet helemaal kapot van de kop, maar misschien verwissel ik die met die van de Velbon ULL, moet nog even wat combinaties proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
De quickrelease doet het wel, dus het plaatje blijft wel zitten.
Maar het gaat echt om het ball hoofd zelf.
Als ik de camera erop zet en ik draai de knop helemaal vast en dan locked het ballhoofd soms wel en kan ik 'm loslaten.
Maar als ik de camera vast pak of een wat zwaardere lens erop heb dan schiet ineens de lock eraf ofzo, de knop blijft in de meest aangedraaide positie maar het is net alsof er in het ballhoofd zelf wat gebeurt ofzo, en je voelt nog wel een klein beetje weerstand met het heen en weer bewegen van de kop maar dit is zelfs te weinig om een flitser recht te houden. :o

Eigenlijk ben ik stiekum wel een beetje teleurgesteld in dit statief omdat de onderste segmenten toch iets te wiebelig zijn en het bal hoofd een beetje zwak (die van mij teminste)
Maar voor 43,- een mooie koop maar of ik er 150,- voor over zou hebben...
Ben ook een beetje verwent met mijn Slik PRO 803CF carbon statief (2e hands) en Manfrotto 468 MG RC-0 Hydro Kop (was een aanbieding))

[ Voor 3% gewijzigd door Lennart_1337 op 06-12-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net IDG gebeld en het kan nog eens 1,5 tot 2 weken duren voordat ik thuis heb, pfffff

Ondertussen duurt het al bijna 2 maanden.

Heb ze wel verteld dat het ook netjes was geweest als ze deze vertraging ook hadden gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Lennart_1337 schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:02:
Maar het gaat echt om het ball hoofd zelf.
Als ik de camera erop zet en ik draai de knop helemaal vast en dan locked het ballhoofd soms wel en kan ik 'm loslaten.
Maar als ik de camera vast pak of een wat zwaardere lens erop heb dan schiet ineens de lock eraf ofzo, de knop blijft in de meest aangedraaide positie maar het is net alsof er in het ballhoofd zelf wat gebeurt ofzo, en je voelt nog wel een klein beetje weerstand met het heen en weer bewegen van de kop maar dit is zelfs te weinig om een flitser recht te houden. :o
Had ik ook met de mijnes, gewoon plaatje eraf draaien en dan met de L-sleutel de bovenkant vast draaien.
Het gaat dus om het stuk van de bovenkant van de bal-hoofd en de onderkant van de quickrelease-plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Helox-in-a-box schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:04:
[...]

Had ik ook met de mijnes, gewoon plaatje eraf draaien en dan met de L-sleutel de bovenkant vast draaien.
Het gaat dus om het stuk van de bovenkant van de bal-hoofd en de onderkant van de quickrelease-plaat.
Hoe bedoel je dat?
Heb nu met de inbus het plaatje eraf gehaald, maar ik zie eigenlijk niet wat ik vast moet draaien....
Kun je me nog een beetje verder op weg helpen?
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Heb contact opgenomen met redged, kan het ballhoofd terug sturen en dan krijg ik een nieuwe, top service!
En ik had één poot de vorige keer iets te weinig uit elkaar gezet dus daar kwam een beetje speling vandaan.
Ben toch wel vrij tevreden over het statief als ik een goed werkend kop krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Lennart_1337 schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:59:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Heb nu met de inbus het plaatje eraf gehaald, maar ik zie eigenlijk niet wat ik vast moet draaien....
Kun je me nog een beetje verder op weg helpen?
Alvast bedankt ;)
Brakke iphone pics inc :P

Het quickrelease-plaatje eraf draaien, dan zie je een zeshoekige moer, deze met de inbus vastdraaien.
Afbeeldingslocatie: http://downloads.oberon.nl/chin/ballhoofd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Laatst online: 01-08 09:28
Die zat bij mij ook een beetje los :) . Maar zoals hij het schrijft lijkt het alsof er iets aan de hand is met het systeem dat de bol vastklemt.

[ Voor 5% gewijzigd door -j-k- op 08-12-2009 12:41 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ja, het plaatje zit goed vast, maar de kogel heeft te veel speling, en daardoor is die niet goed vast te zetten.
Redged zelf geeft ook al aan dat het niet te verhelpen is en dat ik 'm op moet sturen en dan een hele nieuwe krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Zojuist contact gehad met het IDG gehad.

Werd vriendelijk te woord gestaan :).

Conclusie was:

De personen die bij de laatste zendig zitten kunnen nog eens 3 weken wachten.
Daarnaast werd me verteld dat ik als compensatie een cadeaubon a 15€ te besteden bij oa. cameraland krijg toegestuurd.

Helaas kank er dus niet van genieten in de kerstvakantie... misschien maar goed ook :+

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste