Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het forum van zoom.nl loopt er ook al een discussie over. Als ik het goed begrepen heb ligt er een lading klaar in de haven van Rotterdam en moet deze nog ingeklaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henning schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:01:
Zojuist contact gehad met het IDG gehad.

Werd vriendelijk te woord gestaan :).

Conclusie was:

De personen die bij de laatste zendig zitten kunnen nog eens 3 weken wachten.
Daarnaast werd me verteld dat ik als compensatie een cadeaubon a 15€ te besteden bij oa. cameraland krijg toegestuurd.

Helaas kank er dus niet van genieten in de kerstvakantie... misschien maar goed ook :+
Tja, dan zullen ze waarschijnlijk nog 2 zendingen hebben want tegen mij zeiden ze dat het nog 1,5-2weken kon duren.

Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:56:
Net IDG gebeld en het kan nog eens 1,5 tot 2 weken duren voordat ik thuis heb, pfffff

Ondertussen duurt het al bijna 2 maanden.

Heb ze wel verteld dat het ook netjes was geweest als ze deze vertraging ook hadden gemeld.
Ik heb ook nog niks ontvangen. Als het deze week niet binnenkomt, dan ga ik ze ook met een belletje vereren. Volgens mij zit de termijn, die ze aangegeven hadden per mail, van de vertraging erop. Ik heb me in de eerste helft van september aangemeld als abonnee. Dat is nu bijna 3 maanden geleden. Het kan zo onderhand weleens..... vind ik.

Als ze het in 2009 niet meer afhandelen, gaat er op 2 januari een opzegbrief naar IDG. Standaard-procedure bij mij als een "leverancier" zijn afspraken herhaaldelijk niet nakomt of wanprestaties levert. (Tenzij ik in de Kerstvakantie tot de conclusie kom dat het een echt fantastisch blad is, natuurlijk. Maar ik vrees voor IDG dat er ook nog wel andere interessante bladen te krijgen zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BazzH: heb je een indicatie dat ze niet gaan leveren oid? Of heb je een ander statief? Of heb je er heel veel haast mee? Ik zou in een dergelijke situatie bij een normale bestelling ook geannuleerd hebben, maar het boeit mij niet zo zeer of dit statief nou een paar weken vertraagd is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:25:
@BazzH: heb je een indicatie dat ze niet gaan leveren oid? Of heb je een ander statief? Of heb je er heel veel haast mee? Ik zou in een dergelijke situatie bij een normale bestelling ook geannuleerd hebben, maar het boeit mij niet zo zeer of dit statief nou een paar weken vertraagd is of niet...
Dat heb ik dus ook. En ik kan niet eens annuleren, gezien het een kado bij een abo is :P Hier en op zoom lees ik dat het een vrij dergelijk statief is, en in de winkel betaal je daar sowieso meer dan €100 voor. Helemaal als je er ook een ballhoofd bij wilt hebben.

De RT-1 balhoofd wordt trouwens los verkocht bij cameranu.nl voor €59....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Hij is nog steeds te bestellen met abonneevoordeel. Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Toch leuk dingetje voor het geld lijkt me zo.

edit: Deze aanbieding is geldig zolang de voorraad strekt, maar uiterlijk tot 31 oktober 2009.
Gewoon bestelt, ik zie het wel.

[ Voor 32% gewijzigd door Deef_K op 09-12-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:45:
Hij is nog steeds te bestellen met abonneevoordeel. Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Toch leuk dingetje voor het geld lijkt me zo.

edit: Deze aanbieding is geldig zolang de voorraad strekt, maar uiterlijk tot 31 oktober 2009.
Gewoon bestelt, ik zie het wel.
Lijkt me een fout :P Moet volgens mij 31 december zijn. op=op dan halen ze de actie off-line lijkt mij. Ze kunnen niet iets aanbieden en dan later zeggen ja sorry, maar het is op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:25:
Nee, die indicatie heb ik niet. En daar gaat het me ook niet om.
Het duurt gewoon allemaal te lang. Ik heb een tijdje terug een mail gehad, waarin stond dat de levering 20 dagen vertraagd zou zijn. Jammer, maar omdat ze het netjes aangeven kan ik daar wel mee leven. Maar, dan vind ik wel, dat er dan ook echt geleverd moet worden. En als het dan uiteindelijk 5 dagen later dan voorspeld komt, hoor je me ook niet klagen. Maar als het dan zonder bericht over de jaarwisseling getild wordt, dan houdt het wat mij betreft op. Dan ontvang ik het statief gewoon wat later en zeg ik m'n abo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Vandaag ook statief binnengekregen! Hij is toch wel aanzienlijk minder stevig dan m'n Manfrotto-statief en hij kan ook lang niet zo hoog (met camera erop zit ie op ongeveer 1.80m gok ik, m'n Manfrotto komt boven de 2m uit met camera erop), maar damn wat is deze makkelijk in gebruik :)

Sowieso zit er al een nette draagtas bij en zit er over de kop zelfs een hoesje om 'm te beschermen. Plus dat zo'n balkop veel makkelijker bij te stellen is dan de kop die ik bij de Manfrotto heb, om over de poten maar te zwijgen, zo'n clipsysteem is een genot.

Qua degelijkheid wint m'n Manfrotto het handsdown, volgens mij kan ik daar gewoon aan gaan hangen met m'n volle gewicht en zou ie het nog houden (zal het maar niet proberen), maar de Redged is veel makkelijker, kleiner, lichter en voor mij dus handiger. En het is niet alsof de Redged slap is overigens, camera met flitser (40D + grip en 580EXII) houdt ie makkelijk, maar op hoogste stand buigt ie wel beetje door als ik er hard op duw, terwijl m'n Manfrotto niet eens een millimeter meegeeft.

Het is dus een hele andere klasse dan de Manfrotto, maar ik denk eigenlijk dat ik hier wel gelukkiger mee ga worden dan met de Manfrotto, omdat ie voor mij gewoon veel bruikbaarder is :Y)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mute schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:03:
Vandaag ook statief binnengekregen! Hij is toch wel aanzienlijk minder stevig dan m'n Manfrotto-statief en hij kan ook lang niet zo hoog (met camera erop zit ie op ongeveer 1.80m gok ik, m'n Manfrotto komt boven de 2m uit met camera erop), maar damn wat is deze makkelijk in gebruik :)

Sowieso zit er al een nette draagtas bij en zit er over de kop zelfs een hoesje om 'm te beschermen. Plus dat zo'n balkop veel makkelijker bij te stellen is dan de kop die ik bij de Manfrotto heb, om over de poten maar te zwijgen, zo'n clipsysteem is een genot.

Qua degelijkheid wint m'n Manfrotto het handsdown, volgens mij kan ik daar gewoon aan gaan hangen met m'n volle gewicht en zou ie het nog houden (zal het maar niet proberen), maar de Redged is veel makkelijker, kleiner, lichter en voor mij dus handiger. En het is niet alsof de Redged slap is overigens, camera met flitser (40D + grip en 580EXII) houdt ie makkelijk, maar op hoogste stand buigt ie wel beetje door als ik er hard op duw, terwijl m'n Manfrotto niet eens een millimeter meegeeft.

Het is dus een hele andere klasse dan de Manfrotto, maar ik denk eigenlijk dat ik hier wel gelukkiger mee ga worden dan met de Manfrotto, omdat ie voor mij gewoon veel bruikbaarder is :Y)
Welke Manfrotto heb je (het is makkelijker vergelijken met die informatie ;) ).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat wist ik niet uit m'n hoofd, dus dat liet ik even achterwege :+ Maar zal het even opzoeken.

Het is een... Manfrotto 055XDB met 804RC2 kop. Nu ik 'm oppak merk ik wel dat deze echt 3x zo zwaar is als die Redged :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:14:

Het is een... Manfrotto 055XDB met 804RC2 kop. Nu ik 'm oppak merk ik wel dat deze echt 3x zo zwaar is als die Redged :P
Zonder grappen, dat geloof ik niet :) Ik denk dat dat alleen het gevoelsgewicht is (als in gevoelstemperatuur). Tenzij die 804 kop erg zwaar is denk ik dat er maximaal 200-300 gram verschil tussen zit.

Hierbij ga ik overigens uit van de 1.6 kg die ik voor de redged in mijn hoofd heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mijn handen hebben ingebouwde weegschalen. Nee natuurlijk bedoel ik gevoelsmatig 3x zo zwaar, maar volgens mij is ie in de praktijk wel tegen de 2x zo zwaar. Ik zal het zo even nagaan op de weegschaal.

edit:
Ik zat er niet ver naast:

Manfrotto 055XDB (804RC2 kop): 2.9kg
Redged RTT-423 (RT-1 kop): 1.5kg

Manfrotto is 93⅓ procent zwaarder dus :P

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 11-12-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
September besteld, oktober geld geïncasseerd, gisteren ontvangen.
Mijn eerste indruk is dat het een erg solide en handig statief is, welke door zijn vele functies niet in moet leveren door een hoog gewicht. Ik vind de meegeleverde tas ook erg netjes, niet een of ander flutdingetje, maar echt bruikzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:25:
Mijn handen hebben ingebouwde weegschalen. Nee natuurlijk bedoel ik gevoelsmatig 3x zo zwaar, maar volgens mij is ie in de praktijk wel tegen de 2x zo zwaar. Ik zal het zo even nagaan op de weegschaal.

edit:
Ik zat er niet ver naast:

Mooi om te lezen :) Ik heb die manfrotto set gehad en krijg nu ook de RedGed. De manfrotto is niet lekker meenemen op de fiets kan ik je vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Kunnen we nu voorzichtig concluderen dat alle heisa om niks is geweest? Dat het toch wel een aardig statief is voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Neefdave schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:03:
Kunnen we nu voorzichtig concluderen dat alle heisa om niks is geweest? Dat het toch wel een aardig statief is voor dat geld?
Ik klaag iig niet derover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Zeker.. de mijne ondertussen ook binnen gekregen, bleek al 3 weken bij de buren te liggen alleen had de postbode het niet aan mij laten weten.. altijd fijn..
Anyway, dit is m'n eerste statief en ik ben meer dan tevreden! Snel uitklapbaar, vrij licht om mee te nemen en meer dan variabel genoeg voor mij. Ik denk dat ik morgen (lees: ondertussen vandaag) nog even een tripje ga maken om hem uit te proberen. Maar tot dusver kan ik dus concluderen dat hij voor mij meer dan voldoende is!

Enige nadeel so far: Als je je camera in de portretstand wil zetten dan is het vrij moelijk om de schroef te bedienen in de standaard configuratie.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat hendeltje een stukje uittrekt kan je 'm verdraaien zodat het minder in de weg zit... (dus zonder het balhoofd los te draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 02:22:
Als je dat hendeltje een stukje uittrekt kan je 'm verdraaien zodat het minder in de weg zit... (dus zonder het balhoofd los te draaien)
Hé, dat is handig!!
Bedankt voor de tip, nu kun je de camera ook links in de portretstand zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik ben in ieder geval benieuwd, het rare wat is wel dat jullie moesten wachten op een incasso dacht ik? Ik kreeg twee dagen later na bestelling een brief dat het al afgeschreven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Bij mij is het al een tijd geleden dat ik hem besteld heb (dag na de Zoom Experience), het vreemde is alleen dat ik tot op heden nog niks gehoord heb. :?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:58:
[...]

Mooi om te lezen :) Ik heb die manfrotto set gehad en krijg nu ook de RedGed. De manfrotto is niet lekker meenemen op de fiets kan ik je vertellen :P
Heb 'm ook een paar keer op de fiets meegenomen en dat was nogal behelpen inderdaad. Aan één poot beethouden en dan zo recht mogelijk proberen te fietsen :+ Bij de Redged zit een mooie tas, die doe je om, statief op je rug en fietsen maar, heerlijk.
Voor €42,50 (of eigenlijk €0, want je krijgt het blad voor die prijs en het statief erbij als cadeau :P) is het echt een goed ding. Zou er zelf geen €140 oid (wat de nieuwprijs zou moeten zijn) voor over hebben, maar hij is €42,50 dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al aan het bedenken waar ik allemaal naar toe ga :D Ik heb v.d. week mijn HITECH verloopfilters binnengekregen dus ik ga even wat landschapsfoto's knallen als ik hem heb :Y

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Nu is er dik 1 week van de 3 die ik nog moest wachten om en nu krijgen we dit in de postbus:
Je hebt onlangs een abonnement op Zoom.nl afgesloten, waarbij je als welkomstgeschenk het Redged RTT 423 Zoom-statief ontvangt. Of je hebt via jouw abonneevoordelen, als Zoom.nl abonnee, het Redged RTT 423 statief gekocht.

Door het overweldigende succes van deze actie, zijn we helaas door onze voorraad heen. Nieuwe statieven zijn gelukkig onderweg en we zorgen er natuurlijk voor dat je zo snel mogelijk een exemplaar ontvangt. Dit kan helaas wel 20 dagen duren.

Wij vinden het bijzonder vervelend dat wij de statieven momenteel niet kunnen uitleveren, maar hopen dat je nog even geduld kunt opbrengen. We doen er alles aan om het statief eerdaags op je deurmat te laten ploffen!

Met vriendelijke groet,

Het Zoom.nl team
:(... oke ze zijn dus: alweer door hun voorraad heen of nog steeds door hun voorraad heen, de statieven zijn nog steeds onderweg en ze zorgen er nog steeds niet voor dat ik zo snel mogelijk zo'n ding ontvang, want als dat wel zo was dan had ik hem al.. doh! |:(

Ze zouden er erg goed aan doen om het statief toch voor 31Dec te leveren zodat het deze vakantie nog gebruikt kan worden... maar ik veracht het ergste: Again 20 dagen...

[ Voor 20% gewijzigd door Henning op 17-12-2009 11:01 . Reden: omdat het moest. ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Mute schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:28:
[...]
Voor €42,50 (of eigenlijk €0, want je krijgt het blad voor die prijs en het statief erbij als cadeau :P)
Ik zie het anders, het statief kost gewoon 42.50. De rest dat je erbij krijgt heeft nagenoeg geen waarde 8)

Alsnog een prima prijs echter, dus tevreden mee. Zeker na de uitleg hier en dat filmpje. Wist de helft niet!

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 17-12-2009 11:05 ]

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Pfffff, alweer:

Je hebt onlangs een abonnement op Zoom.nl afgesloten, waarbij je als welkomstgeschenk het Redged RTT 423 Zoom-statief ontvangt. Of je hebt via jouw abonneevoordelen, als Zoom.nl abonnee, het Redged RTT 423 statief gekocht.

Door het overweldigende succes van deze actie, zijn we helaas door onze voorraad heen. Nieuwe statieven zijn gelukkig onderweg en we zorgen er natuurlijk voor dat je zo snel mogelijk een exemplaar ontvangt. Dit kan helaas wel 20 dagen duren.

Wij vinden het bijzonder vervelend dat wij de statieven momenteel niet kunnen uitleveren, maar hopen dat je nog even geduld kunt opbrengen. We doen er alles aan om het statief eerdaags op je deurmat te laten ploffen!

Verwijderd

Henning schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:52:
Nu is er dik 1 week van de 3 die ik nog moest wachten om en nu krijgen we dit in de postbus:

[...]

:(... oke ze zijn dus: alweer door hun voorraad heen of nog steeds door hun voorraad heen, de statieven zijn nog steeds onderweg en ze zorgen er nog steeds niet voor dat ik zo snel mogelijk zo'n ding ontvang, want als dat wel zo was dan had ik hem al.. doh! |:(

Ze zouden er erg goed aan doen om het statief toch voor 31Dec te leveren zodat het deze vakantie nog gebruikt kan worden... maar ik veracht het ergste: Again 20 dagen...
Deze heb ik net ook gekregen. Betaald half november, dus hier ook ruim over de 4 weken die opgegeven werd.

Ach ja, in ieder geval heb ik nu duidelijkheid. Niet weten is erger.

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Betaald: 21-10-2009

Ik ben dus in week 10 beland en dat wordt dus 13 a 14 weken... :(

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:40

Milo.

klik

Gelukkig krijgen jullie het kwaliteitsblad zoom wel op de mat, en daar ging het toch om?!

oké erg flauw, vooral als anderen om je heen hem al wel hebben ontvangen

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Verwijderd

Mute schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:25:

Sorry, heb je reactie een beetje gemist :X

Wow, dan is die 804 kop behoorlijk zwaar. Ik kan mij namelijk niet heugen dat die 055 zo zwaar is. :)

Nu ja, we wachten vrolijk af totdat ik de set ook binnen heb. Ik ben benieuwd.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Heb jij die mail ook gehad? Och ja, de vorige 20 dagen zijn ook een beetje uitgelopen, dus ik verwacht in principe nog niet teveel. :P Hopen op voor de jaarwisseling, maar 17 december + 20 dagen = 37 december => 6 januari.

Strava

Verwijderd

Krylinck schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:28:
Heb jij die mail ook gehad? Och ja, de vorige 20 dagen zijn ook een beetje uitgelopen, dus ik verwacht in principe nog niet teveel. :P Hopen op voor de jaarwisseling, maar 17 december + 20 dagen = 37 december => 6 januari.
De eerste keer heb ik netjes een email ontvangen, daarna heb ik gebeld toen het alweer meer dan 20 dagen duurde, toen was het antwoord, binnen 1,5-2 weken zou je hem moeten ontvangen wat neerkwam op uiterlijk 22-12. En nu is het dus weer 20 dagen extra, wordt er ondertussen wel een beetje moe van.

Ik ga ze zo gelijk weer eens bellen.

• Krylinck
Ze hebben wel beloofd dat er een cadeaubon voor CameraNu.nl in zou zitten die ook online wisselbaar is. De waarde daarvan was iets van 15 euro, geloof ik. Als je dat dus ook nog krijgt, heb je wel schandalig weinig betaald voor een goed statief + jaargang zoom + dvd's. Althans, dat is mijn idee. :)

Strava

Verwijderd

Krylinck schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:08:
Ze hebben wel beloofd dat er een cadeaubon voor CameraNu.nl in zou zitten die ook online wisselbaar is. De waarde daarvan was iets van 15 euro, geloof ik. Als je dat dus ook nog krijgt, heb je wel schandalig weinig betaald voor een goed statief + jaargang zoom + dvd's. Althans, dat is mijn idee. :)
Klopt inderdaad, dit hebben ze net ook tegen mij gezegd aan de telefoon.

Hij zou alsnog voor 31-12 bij mij binnen moeten zijn volgens de planning maar die 20 dagen die vanmorgen in de mail stond was als een buffer zeg maar.

€30 voor de hele set dus :P

Het is natuurlijk vervelend voor IDG dat Redged de vraag niet aan kan maar IDG is degene die het aanbiedt O-)
Ben wel benieuwd nu of ik hem nu echt voor 31-12 krijg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:59:
[...]

De eerste keer heb ik netjes een email ontvangen, daarna heb ik gebeld toen het alweer meer dan 20 dagen duurde, toen was het antwoord, binnen 1,5-2 weken zou je hem moeten ontvangen wat neerkwam op uiterlijk 22-12. En nu is het dus weer 20 dagen extra, wordt er ondertussen wel een beetje moe van.

Ik ga ze zo gelijk weer eens bellen.
Ik ga ze niet bellen. Ik heb de "20 dagen"-mail ook net weer ontvangen. Ergens vorige maand heb ik diezelfde mail ook ontvangen (exact dezelfde tekst). De geloofwaardigheid is er nu wel vanaf.

Ik wacht tot het statief binnen is en dan gaat het abonnement er meteen uit. Als je iets doet, moet je het goed doen. 1 foutje moet ook nog kunnen, maar zelfs een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen....
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:48:
[...]

Hij zou alsnog voor 31-12 bij mij binnen moeten zijn volgens de planning maar die 20 dagen die vanmorgen in de mail stond was als een buffer zeg maar.
Hetzelfde buffer als in de vorige mail? Dat was namelijk exact dezelfde tekst. De planning blijkt ook nogal variabel (we zitten inmiddels aan de 3e "planning").
[...]

Ben wel benieuwd nu of ik hem nu echt voor 31-12 krijg.
Ik ook. Het zou me echter (in positieve zin) verbazen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 13:52 ]

• Krylinck
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:48:
...maar zelfs een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen....
Dat is precies wat ik in het desbetreffende topic op Zoom.nl heb gezegd. :P 't Is een beetje zonde allemaal. Redged kan maar een x-aantal statieven per dag produceren en ze communiceren niet goed naar IDG/Zoom.nl hoe ver ze met het maken en verschepen van de statieven zijn, maar IDG informeert de klanten ook niet. Al met al is het één grote communicatieve verwarring waar meerdere partijen slachtoffer zijn, heb ik het gevoel.

Strava

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Ik had hem met Sinterklaas in huis, maar pas gisteren voor het eerst gebruikt. Veel beter dan mijn oude Velbon.
Ik ben er erg blij mee. Prima statief voor dat geld!

En je krijgt er nog openhaardaanmaakpapier en onderzetters bij ook! d:)b

Nee, da's flauw. Ik moet zeggen dat er in elk blad altijd wel weer iets staat wat je vooruit helpt, al is het door een herhaling van iets wat je eigenlijk wel wist, maar wat een beetje op de achtergrond was geraakt!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb het mailtje ook binnengekregen. Jammer dat ik het niet op de 31ste kan gebruiken, ik keek er wel naar uit om vuurwerk ermee te fotograferen maar zonder statief gaat het lastig worden.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Tja, ik had 'm, weer verkocht voor een mooi prijsje, abbo ook opgezegd.
Vond 'm toch iets te licht en wakkel voor mij. Blijf bij m'n oude statief, Manfrotto 055xdb, stuk zwaarder maar bevalt mij beter. Voor 't geld van de verkoop ga ik mooi een balhoofd kopen, twijfel nog tussen de Manfrotto 498 & Feisol CB40D.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb de mail van de week ook gehad.
Ach, je moet maar denken, alle goede dingen komen langzaam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:10
sjaool schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:33:
Bij mij is het al een tijd geleden dat ik hem besteld heb (dag na de Zoom Experience), het vreemde is alleen dat ik tot op heden nog niks gehoord heb. :?
Ach joh, ik wacht al sinds eind september op mijn statiefje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Zojuist weer een vriendelijke dame van de helpdesk aan de lijn gehad om te informeren welke dag deze week ik thuis moest zijn.

Krijg ik de melding: Die had u tussen kerst en oud&nieuw al moeten hebben... 8)7

Ze was er nogal verbaast over en gaat nu informeren waarom de zending bij de externe partij vandaan nog niet heeft plaatst gevonden. Ik krijg binnen 1 a 2 dagen bericht hierover.

Zo.. jullie ook weer up-to-date.

[ Voor 5% gewijzigd door Henning op 04-01-2010 17:14 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
bedankt voor het delen.. ik wacht samen met een vriend ook nog steeds op twee statieven :[

[ Voor 17% gewijzigd door kaesve op 04-01-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henning schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:51:
Zojuist weer een vriendelijke dame van de helpdesk aan de lijn gehad om te informeren welke dag deze week ik thuis moest zijn.

Krijg ik de melding: Die had u tussen kerst en oud&nieuw al moeten hebben... 8)7

Ze was er nogal verbaast over en gaat nu informeren waarom de zending bij de externe partij vandaan nog niet heeft plaatst gevonden. Ik krijg binnen 1 a 2 dagen bericht hierover.

Zo.. jullie ook weer up-to-date.
Wanneer heb je betaald? Ik rond 15nov. en heb 17dec een mail gehad over 20 dagen. Ik verwacht hem deze danwel volgende week.

Zo niet, dan ga ik voor de eerste keer bellen met IDG :P

Als ik het topic op zoom.nl doorneem heeft ook niemand daar hem tussen die dagen ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Ik heb 21 Oktober betaald.

Op 11 November en 17 December heb ik een mail gekregen dat de levering langer duurder (20dagen).

Daarnaast heb ik 8 December contact met het IDG opgenomen dat ik nog maximaal 3 weken moest wachten... wat dus overeen zou komen met het bezorgen tussen kerst en Nieuwjaar. Echter heeft de externe distributeur dus "gefaald". (Een partij waar ik niet mee te maken heb en de levering dus het probleem of het IDG blijft.)

Het is tr. wel grappig dat ik vandaag een college gehad hebben over customer service... en de spanning driehoek tussen marketing - klant - logistiek.... deze situatie wordt zo wel een heel mooi praktisch voorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henning schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:51:

Dit hebben ze toen ook tegen mij gezegd, dat ze verwachtte dat hij tussen kerst en oud&nieuw wel in huis zou moeten hebben en dat ze die 20 dagen als een soort back up gebruikten. Het is 4 januari ondertussen en ik heb hem nog niet.

Volgens de 20 dagen zou ik hem woensdag uiterlijk in huis moeten hebben maar als ik hem morgen nog niet heb dan ga ik weer bellen. Die €15 kortingsbon die je er ondertussen bij krijgt dekt de gewachtte tijd ondertussen ook niet meer. Ben al bijna 2 maanden aan het wachten op dat statief. 8)7
Henning schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:53:

Het is tr. wel grappig dat ik vandaag een college gehad hebben over customer service... en de spanning driehoek tussen marketing - klant - logistiek.... deze situatie wordt zo wel een heel mooi praktisch voorbeeld :P
Ik heb zelf 2 jaar als een air import customer service agent gewerkt waar ik dus dagelijks te maken had met customer service en weet dus ook wel wat van customer service ;)

De vroige keer heb ik ze ook verteld dat de customer service die zij leveren ook niet van dusdanige kwaliteit is, omdat zij mij in de tussen tijd dat de eerste 20dagen verstreken waren mij ook niet meer geinformeerd hebben.

Wij als klant hebben in principe ook niks te maken met het feit dat hun distributeur of Redged de vraag niet aankunnen. Hun maken reclame ervoor en hun zouden dit moeten leveren en dan hebben wij er in principe niks mee te maken dat een andere partij het niet leverd volgens plan.
We kunnen natuurlijk wel het begrip opbrengen dat er altijd iets fout kan gaan en dat de vraag naar het abbo in combinatie met het statief zo hoog is dat er niet snel aan voldaan kan worden, maar ondertussen is dat begrip bij mij wel aan het opraken na 2 maanden en 2 belletjes van mijn kant. O-)

Maar we wachten af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag maar even gebeld.

Ze zeiden inderdaad dat ze tussen kert en oud&nieuw eigenlijk geleverd zouden moeten zijn. Zij zijn bezig om uit te vinden waarom ze niet geleverd zijn. Ze kunnen op dit moment ook niet zeggen wanneer ze wel geleverd gaan worden, ze verwachten binnen enkele dagen.

Wel heb ik ze mee gedeeld dat ik zeer teleur gesteld ben in hun klanten service.

Indien ik hem volgende week woensdag nog niet heb ga ik maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:48:
Ik heb vandaag maar even gebeld.

Ze zeiden inderdaad dat ze tussen kert en oud&nieuw eigenlijk geleverd zouden moeten zijn. Zij zijn bezig om uit te vinden waarom ze niet geleverd zijn. Ze kunnen op dit moment ook niet zeggen wanneer ze wel geleverd gaan worden, ze verwachten binnen enkele dagen.

Wel heb ik ze mee gedeeld dat ik zeer teleur gesteld ben in hun klanten service.

Indien ik hem volgende week woensdag nog niet heb ga ik maar weer bellen.
De "verwachtingen" van IDG zijn niet zo boeiend. Ze hadden verwacht dat ik het statief ruim een maand geleden al zou hebben en dat bleek ook "loos alarm".

Vanavond ga ik er weer eens een mailtje aan wagen. En dan maandag maar weer, als er nog steeds niks binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mail sturen zal geen zin hebben denk ik. Ik heb in november of december ook een emailtje gestuurd maar totaal geen antwoord op gehad.

Denk dat je beter even kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ze zijn "de statieven kwijt", heb ik vandaag gelezen. Volgens mij durven ze gewoon niet te zeggen dat ze alweer een kleine levering hebben gekregen en de statieven alweer op zijn. Bewijzen kan ik dat helaas niet. Ik begin nu wel sterk te twijfelen aan enige oprechtheid bij IDG, eerlijkheid duurt immerst het langst. Iets waar ze het bij IDG blijkbaar niet mee eens zijn, is al meerdere keren gebleken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:27:
Een mail sturen zal geen zin hebben denk ik. Ik heb in november of december ook een emailtje gestuurd maar totaal geen antwoord op gehad.

Denk dat je beter even kan bellen.
Ik ga er verder geen tijd aan besteden. Heb wel wat beters te doen. Als ik na ruim 2 dagen geen reactie heb, dan sturen we de mail toch gewoon opnieuw? En 2 dagen daarna weer..... en 2 dagen daarna weer.... Ik zit zoch elke dag minstens 3 keer achter mijn prive-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:29:
[...]

Ik ga er verder geen tijd aan besteden. Heb wel wat beters te doen. Als ik na ruim 2 dagen geen reactie heb, dan sturen we de mail toch gewoon opnieuw? En 2 dagen daarna weer..... en 2 dagen daarna weer.... Ik zit zoch elke dag minstens 3 keer achter mijn prive-mail.
Dit zal uiteindelijk wel uitkomen als dit echt zo is.

Alleen hierdoor zou het een mogelijkheid zijn om nooit geen bladen van IDG te kopen voor mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:29:
Alleen hierdoor zou het een mogelijkheid zijn om nooit geen bladen van IDG te kopen voor mij 8)7
Niet alléén hierdoor hoor... Okay, flauwww :$ Hoop dat ze het opzeggen van het abo wel tijdig doorvoeren ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:32:
[...]

Niet alléén hierdoor hoor... Okay, flauwww :$ Hoop dat ze het opzeggen van het abo wel tijdig doorvoeren ;)
Nou om heel eerlijk te zijn vindt ik het persoonlijk op zich best een leuk blad. Vooral voor beginners. Het leest ook lekker luchtig omdat er haast nooit echt diep wordt in gegaan in het technische aspect, wat waarschijnlijk wel fijner is als je wat gevorderd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:29:
[...]

Dit zal uiteindelijk wel uitkomen als dit echt zo is.

Gisteren helemaal vergeten om ze te mailen. De mail is net de deur uitgegaan. Ik heb ze alvast even voorspeld dat er een aangetekende opzegbrief komt, als ik mijn statief niet uiterlijk zondag 17 januari 2010 in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:55
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:40:
[...]

Nou om heel eerlijk te zijn vindt ik het persoonlijk op zich best een leuk blad. Vooral voor beginners. Het leest ook lekker luchtig omdat er haast nooit echt diep wordt in gegaan in het technische aspect, wat waarschijnlijk wel fijner is als je wat gevorderd bent.
Ik vond het juist geen goed blad, precies om die reden.

"als je foto's overbelicht zijn, moet je belichtingscompensatie toepassen"
-goh...

Don't get me wrong, als je begint met fotografie is het denk ik een geweldig blad om te leren, maar als je een beetje proactief op internet zoekt/leest/leert groei je al snel uit het blad.

En ze raakten het beetje respect wat ik had kwijt toen ze claimden dat optische stabilisatie hogesnelheidsfotografie mogelijk maakte.....

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:12:
[...]

Ik vond het juist geen goed blad, precies om die reden.

"als je foto's overbelicht zijn, moet je belichtingscompensatie toepassen"
-goh...

Don't get me wrong, als je begint met fotografie is het denk ik een geweldig blad om te leren, maar als je een beetje proactief op internet zoekt/leest/leert groei je al snel uit het blad.

En ze raakten het beetje respect wat ik had kwijt toen ze claimden dat optische stabilisatie hogesnelheidsfotografie mogelijk maakte.....
Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe ook niet zo heel veel aan vind :P Betje basic allemaal... Enige reden dat ik het abo afgesloten heb is het statief, het blad zie ik maar als een gratis extra en dat ik dan €42,95 voor het statief betaald heb :P Als ik het ooit krijg dan.... Mijn HITECH filters liggen al een maand ongebruikt in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:07:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe ook niet zo heel veel aan vind :P Betje basic allemaal... Enige reden dat ik het abo afgesloten heb is het statief, het blad zie ik maar als een gratis extra en dat ik dan €42,95 voor het statief betaald heb :P Als ik het ooit krijg dan.... Mijn HITECH filters liggen al een maand ongebruikt in de kast.
De dvd's die je erbij krijgt vind ik dan (voor zover ik ze bekeken heb) wel weer heel aardig!

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dat zeker, zowel die van portretfotografie als flitsen had enkele punten waar ik nu zelf ook gebruik van maak en eerder niet zozeer. Daarnaast zijn ze handig te gebruiken als instructiedvdtje voor geïnteresseerde familie. :P

Maar goed, laten we wel wezen: we kregen een "kerstcadeaubon" van 15 euro en dan nog één van 15 euro bij het statief, wat samen 30 euro korting bij cameraland maakt. Met een beetje slim zoeken is er vast nog wel iets wat daar redelijk goedkoop is en je nog nodig hebt, dus die zijn altijd goed te gebruiken. Al met al heb ik dan 15 euro betaald voor een statief, een stel dvd's en doorkijkboekjes. Niet echt heel veel...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ook die DVD's vond ik vrij basic. Alternatieven zoals OneLight van Zack Arias gaan hier ver overheen qua nuttigheid, en ook Kelbytraining is een geweldige bron. 't kost wat geld, maar dan heb je ook zeker goeie cursussen (vooral die van Joe McNally)

Ook de DVD van Joe mcNally en Bok Krist is erg handig (maar vooral voor Nikon shooters).

Mocht iemand wat gratis beeldmateriaal zoeken, check eens DTownTV. Deze zijn erg gericht op Nikon, maar ik zou zeggen dat 60% ook toepasbaar is op andere camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krylinck schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:21:

Maar goed, laten we wel wezen: we kregen een "kerstcadeaubon" van 15 euro en dan nog één van 15 euro bij het statief, wat samen 30 euro korting bij cameraland maakt. Met een beetje slim zoeken is er vast nog wel iets wat daar redelijk goedkoop is en je nog nodig hebt, dus die zijn altijd goed te gebruiken. Al met al heb ik dan 15 euro betaald voor een statief, een stel dvd's en doorkijkboekjes. Niet echt heel veel...
Dat het uiteindelijk goedkoop wordt met die kortingsbonnen is inderdaad wel mooi natuurlijk ;)

Ik wil de 55-250 kopen van Canon maar die scheelt na aftrek van de €30 nog maar €5. Voor die €5 rijd ik wel even op en neer naar Digitalstreet (30minuten op en neer) en dan heb ik hem ook direct in huis ;)

Ik zal IDG vandaag weer bellen, ze zeiden binnen enkele dagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan bestel je de zonnekap met nog wat ander spul toch voor je cadeaubonnen ;) (filters oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:58:
Dan bestel je de zonnekap met nog wat ander spul toch voor je cadeaubonnen ;) (filters oid)
Inderdaad. Maar moet nog even uitzoeken wat ik ga kopen, kan natuurlijk niet dat ik niks koop als het zo goed als gratis is natuurlijk he :9

Ik heb IDG net weer eens gebeld.
Volgens hen hebben hun gistermiddag laat zelf weer een update gehad en dat is dat er op dit moment weer een levering met statieven er uit is en die zouden vandaag, maandag/dinsdag geleverd moeten worden.'

Er is ook nog een zending met statieven gister nederland binnen gekomen en die verwachten ze volgende week of die week erna te leveren :O :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:07:
[...]

Dat "basic" was voor mij juist de reden (het statief trok me over de streep) om een abo te nemen. Ik heb net mijn eerste DSLR (helaas nog geen statief :) ) en ben een echte n00b qua fotografie.

Zodra ik uit het blad gegroeid ben, kijk ik wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:54:
[...]

Dat "basic" was voor mij juist de reden (het statief trok me over de streep) om een abo te nemen. Ik heb net mijn eerste DSLR (helaas nog geen statief :) ) en ben een echte n00b qua fotografie.

Zodra ik uit het blad gegroeid ben, kijk ik wel weer verder.
Precies mijn idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Hier ging het puur om het statief en het vermaak wat ik erbij krijg voor in m'n lange busreizen / de tijd dat ik op de WC zit is leuk meegenomen. Heel informatief vind ik het allemaal niet... met logisch redeneren kom je al op de 1/2 :)

Naja.. ik zou eergisteren al via de mail een reactie van het IDG mogen verwachten; die is tot op heden nog uitgebleven. Beloof dan helemaal niets... dan hoef ik ook niets te verwachten. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Zo hoort het toch, lekker dat blad gebruiken zolang je het nodig hebt, en daarna wel weer wat anders zoeken. Uiteindelijk gaat het toch om de foto's die je maakt.

Statieven zijn eigenlijk ook niet echt meer nodig, alleen voor (nacht)landschappen eigenlijk (en pro sports maar dna kom je in een heel ander gebied terecht). Gestabiliseerde lenzen en goede ISO performance hebben er eigenlijk voor gezorgd dat een statief niet meer zo nodig is. In een studio wil het ook wel eens handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Want iedereen heeft de beste en nieuwste lenzen en camera's met stabilisatie en goede ISO-prestaties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

citruspers schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:57:
Zo hoort het toch, lekker dat blad gebruiken zolang je het nodig hebt, en daarna wel weer wat anders zoeken. Uiteindelijk gaat het toch om de foto's die je maakt.

Statieven zijn eigenlijk ook niet echt meer nodig, alleen voor nachtlandschappen eigenlijk (en pro sports maar dna kom je in een heel ander gebied terecht). Gestabiliseerde lenzen en goede ISO performance hebben er eigenlijk voor gezorgd dat een statief niet meer zo nodig is. In een studio wil het ook wel eens handig zijn.
Blaat

Edit (mig29): Even ter verduidelijking: blaat is ivm irrelevante info, niet jegens een persoon!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 13:49 . Reden: blaat kan een flame lijken ;) ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:57:

Statieven zijn eigenlijk ook niet echt meer nodig, alleen voor nachtlandschappen eigenlijk (en pro sports maar dna kom je in een heel ander gebied terecht). Gestabiliseerde lenzen en goede ISO performance hebben er eigenlijk voor gezorgd dat een statief niet meer zo nodig is. In een studio wil het ook wel eens handig zijn.
Dat is echt onzin, alle pro fotografen maken gebruik van ene statief, ook al hebben ze dure lenzen. Hoge ISO waarden geven noise, en wat nou als je wilt fotograferen op f/11 met weinig licht?, zoals bijna elke landschapsfotograaf dat doet.

Maar goed: Ik lees net op het zoom.nl forum een reactie van iemand die vandaag zijn statief ontvangen heeft. Lijkt erop dat ze weer aan het uitleveren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Oui pardon, ik was de haakjes om "nacht" (in nachtlandschappen) vergeten.

Let er wel op dat de pro's dan in ieder geval geen statief wat je gratis bij een fotoblad krijgt gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ook ik heb net mijn statief in ontvangst mogen nemen. Eerste indruk: inderdaad best goede kwaliteit voor wat je ervoor betaalt! Ik heb gewacht vanaf begin oktober, en ook de twee uitstelmailtjes gehad. Hopelijk krijgt iedereen hem nu snel!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:41:
Oui pardon, ik was de haakjes om "nacht" (in nachtlandschappen) vergeten.

Let er wel op dat de pro's dan in ieder geval geen statief wat je gratis bij een fotoblad krijgt gebruiken :p
Dat lijkt me logisch ja :P Als je dure gear hebt, koop dan ook een goed statief :)

Probleem met vanuit de hand schieten is dat je altijd wel iets van onscherpte te pakken hebt. Als je de foto dan groot wilt laten afdrukken ga je dat zien, daarom is een statief gewoon beter. Plus dat je dan makkelijk de compositie exact krijgt zoals je hem wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Dat eerste is in theorie inderdaad waar, maar of je het echt op je foto's gaat zien....ik maak me er nooit zo'n zorgen over.
Wat betreft de compositie, hier ben ik het niet mee eens. Ik heb een beetje het idee dat statieven juist de compositie belemmeren, omdat het redelijk wat moeite kost om een statief te verplaatsen (vergeleken met uit de losse pols schieten). Besides, de meeste consumentenstatieven zijn nog steeds vrij wankel, en als je geen zelfontspanner+MLU gebruikt kan je net zo goed geen statief gebruiken.

Ik heb zelf een monopod en een statief, maar de monopod gebruik ik veel vaker (ook meer om de telelens te ondersteunen). Misschien ligt het wel aan je stijl van fotograferen, en ga ik als ik een super wideangle heb wel heel veel m'n statief gebruiken maar....ik vind het tot nu toe de moeite echt niet waard. Ieder zo zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen draadontspanner hebt (foei: zie dealextreme) dan bestaat er altijd nog zoiets als een zelfontspanner ;)

Het nut van een statief is duidelijk, maar de belemmeringen ook. Het hangt dus van je type fotografie af. Ik ben van het type dat het opzetten van een statief dermate veel tijd in beslag neemt, dat je maar beter goed kan nadenken over wat je gaat fotograferen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:52:
Als je geen draadontspanner hebt (foei: zie dealextreme) dan bestaat er altijd nog zoiets als een zelfontspanner ;)
Bedankt voor de tip, heb er meteen eentje besteld :D Anders zou ik er eentje bij fotokonijenburg gehaald hebben voor €17,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Afstandsbediening is nog relaxter:

Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:gKcLSDJHsoEKKM%3Ahttp://1.bp.blogspot.com/_5FcewAdWwn0/SnqwEyA15SI/AAAAAAAAA98/bJ0e_3tP1Qg/s320/9.jpg

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:52:

Het nut van een statief is duidelijk, maar de belemmeringen ook. Het hangt dus van je type fotografie af. Ik ben van het type dat het opzetten van een statief dermate veel tijd in beslag neemt, dat je maar beter goed kan nadenken over wat je gaat fotograferen :P
Ik heb een draadloze ontspanner. Maar op een goedkoop statief zal de mirror slap nog steeds navibreren, ook met een 2-second delay.

(als jullie gaan pixelpeepen dat er altijd onscherpte zit in een handheld foto mag ik hetzelfde doen met een statief) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ah, TNT-post was aan de deur. Was het voor de buren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Neefdave schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:17:
Yoepie! Binnen. De container is dus teruggevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:17:
Volgens mij wordt het met SelectVracht bezorgd. DHL is geloof ik ook onderdeel daar van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Zojuist even naar IDG gebeld en ze wisten me vertellen dat er aanstaande weekend (Morgen dus, dat wordt lachen in de Randstad) en ook nog volgende week een batch (Naar meneer's eigen zeggen de laatste batch) zullen worden verzonden. Het zal me benieuwen, een leuke sneeuwlandschapspano zou nog wel leuk zijn! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whaley2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-02-2023
statief is hier ook binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:11:
Afstandsbediening is nog relaxter:

[afbeelding]
Zeer mee oneens. Hiervoor moet je altijd voor de camera staan. Ik zie mezelf als fotograaf er juist meestal aan de andere kant staan. AB is leuk voor een zelfportret oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik kan hem gewoon vanaf de zijkant triggeren (ICM hahnel batterygrip en remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:19:
[...]

Gisteren helemaal vergeten om ze te mailen. De mail is net de deur uitgegaan. Ik heb ze alvast even voorspeld dat er een aangetekende opzegbrief komt, als ik mijn statief niet uiterlijk zondag 17 januari 2010 in huis heb.
Hmmm, volgens mij had ik net zo goed niet kunnen mailen. Toevallig was ik vanmiddag vrij en om ongeveer 15:00 uur is hij dan toch eindelijk geleverd.

Ik blijf de levering "matig" vinden, maar ben wel blij dat het nu afgerond is. Meteen even uitgepakt en geprobeerd, helemaal top. Ik had 'm zwaarder verwacht. Punt erachter, we lullen er niet meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:05:
[...]

we lullen er niet meer over.
Je kan beter zeggen dat jij er niet meer over praat. Bij mij is hij nog steeds niet geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:41:
[...]

Zeer mee oneens. Hiervoor moet je altijd voor de camera staan. Ik zie mezelf als fotograaf er juist meestal aan de andere kant staan. AB is leuk voor een zelfportret oid.
Inderdaad. Ik zou ook voor zo'n wired remote gaan. Je kunt de camera ook met een laptop bedienen, maar dat is "nogal omslachtig".

Denk dat ik dit weekend maar eens een bezoekje breng aan dealextreme voor zo'n supergoedkope wired remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik doe het gewoon via mijn RF602's, lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ah, er is dus een speciaal topic over deze aanbieding gemaakt. Helaas heb ik mijn statief nog steeds niet binnen. Eens even kijken...

- op 19 oktober 2009 heb ik me aangemeld als abbonnee
- op 12 november 2009 is het abbonnementsgeld afgeschreven
- eind november kreeg ik het eerste exemplaar in de brievenbus
- op 17 december 2009 kreeg ik een email over het statief met excuses dat de levering zo lang duurt, met de mededeling dat het 20 dagen kan duren voordat ik het statief krijg
- eind december 2e exemplaar in de brievenbus

Het duurt voor mij dus al bijna 3 maanden. Toen ik me aanmeldde wist ik al dat het lang zou gaan duren, maar ik had wel verwacht dat ik in 2009 dat statief nog in huis zou hebben. Toch jammer dat het zolang duurt.

Wel een kerstcadeau van zoom gehad, een waardebon van 15 euro. Moet je wel minimaal 50 euro besteden en niets gehoord over een cadeaubon omdat ik zo lang moet wachten op het statief.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Flying Dutchman schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:43:
Ah, er is dus een speciaal topic over deze aanbieding gemaakt. Helaas heb ik mijn statief nog steeds niet binnen. Eens even kijken...

- op 19 oktober 2009 heb ik me aangemeld als abbonnee
- op 12 november 2009 is het abbonnementsgeld afgeschreven
- eind november kreeg ik het eerste exemplaar in de brievenbus
- op 17 december 2009 kreeg ik een email over het statief met excuses dat de levering zo lang duurt, met de mededeling dat het 20 dagen kan duren voordat ik het statief krijg
- eind december 2e exemplaar in de brievenbus

Het duurt voor mij dus al bijna 3 maanden. Toen ik me aanmeldde wist ik al dat het lang zou gaan duren, maar ik had wel verwacht dat ik in 2009 dat statief nog in huis zou hebben. Toch jammer dat het zolang duurt.

Wel een kerstcadeau van zoom gehad, een waardebon van 15 euro. Moet je wel minimaal 50 euro besteden en niets gehoord over een cadeaubon omdat ik zo lang moet wachten op het statief.
Ik heb me rond 15 september aangemeld als abonnee.
Oktober factuur ontvangen.
Week later factuur voldaan.
Vanmiddag statief ontvangen. (Op 9 dagen na 4 maanden dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:28
Hier issie ook eindelijk binnen! Zeer mooi statief zo op eerste gezicht, ben er blij mee!

Klopt het wel dat er geen cadeaubon bij zit? Ik dacht eigenlijk ook dat er een gereedschap bij zou zitten om de snelkoppeling goed straks aan de camera te bevestigen? Er zat bij mij alleen een imbus bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
De quick release plate is gewoon op de camera te draaien, daar heb je geen gereedschap voor nodig. Ergens (op pagina 6 t/m 9 dacht ik) in dit topic staat een video over het statief, gemaakt door dSLR.nl. Erg informatief, zeker een aanrader om even te bekijken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:24:
Hier issie ook eindelijk binnen! Zeer mooi statief zo op eerste gezicht, ben er blij mee!

Klopt het wel dat er geen cadeaubon bij zit? Ik dacht eigenlijk ook dat er een gereedschap bij zou zitten om de snelkoppeling goed straks aan de camera te bevestigen? Er zat bij mij alleen een imbus bij. :)
Ook ik heb hem binnen. Ze kwamen hem om 17:30 nog brengen.

Maar ook bij mij zat er geen cadeaubon bij, dat wordt maandag dus weer bellen.

Die kerst cadeaubon heb ik ook niet gehad 8)7

Op IDG dan maar, ook ik ga mijn abbonement opzeggen. Heb het wel gehad met IDG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:16:
[...]

Ook ik heb hem binnen. Ze kwamen hem om 17:30 nog brengen.

Maar ook bij mij zat er geen cadeaubon bij, dat wordt maandag dus weer bellen.

Die kerst cadeaubon heb ik ook niet gehad 8)7

Op IDG dan maar, ook ik ga mijn abbonement opzeggen. Heb het wel gehad met IDG.
Met SelektVracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad.
Nu alleen nog mijn cadeaubon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Hm, stel geluksvogels. :P Ik heb 'm nog steeds niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb hem ook binnen en inderdaad met Selektvracht. :D

Mooi statief voor het geld maar zeker niet de gesuggereerde 150 euro waard die in het begin genoemd werd eerder iets van 90-100 euro. ;)

Bij mij zat er ook geen cadeaubon bij maar misschien heeft dat iets met het feit te maken dat ik voor het bestellen van het statief al mijn abonnement heb opgezegd had? :?
Jermaine schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:21:
[...]
Ach joh, ik wacht al sinds eind september op mijn statiefje 8)
Ik doelde meer op het feit dat ik geen bevestiging van de bestelling had ontvangen of dat het geld afgeschreven zou worden maar niet dat ik zo lang moet wachten op een statief. Lange levertijden ben ik wel gewend (China etc.). ;)

[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 08-01-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Misschien een vreemde vraag, maar ik zie meerderen praten over een cadeaubon... Dat is zeker iets waar om gezeurd moet worden? Ik ben het wachten toch al goed zat, ik wacht gelukkig pas sinds 21 september... :/
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste