The birds turned into The Flying Dutchmen!
Statief + kop = 60cmgelukkie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:53:
Raar...net als het verloopschroefje op de quick release plate..die zat er bij mij niet bij. De tas lijkt overigens wel hetzelfde er uit te zien...hoeveel cm is jouw statief icl. kop en hoeveel cm de tas?
Tasje intern = 52 cm
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
@dazsur Voor de quickrelease gebruik ik altijd een 5 eurocent muntje;)
Heb nu een schroef waar een klein "hendeltje" aanzit om hem los te draaien, dus geen muntje meer nodig.
Hieronder mijn D90 op het statief.
(Foto is niet al te beste kwaliteit omdat hij onder het enige aanwezige kunstlicht stond en toen gemaakt is)

Verdere eerste indrukken:
Fijn, stevig en stabiel statief.
Veel mogelijkheden, en alles is makkelijk goed te zetten.
Fly or Die
Verwijderd

Ik begreep van iemand uit het zoom.nl forum dat er van de week nog een zending uitgaat, hopelijk zit de mijne hier dan bij. Ik wil mijn hitech filters proberen

Verwijderd
Ze zeiden, ja de statieven zijn in zo'n haast ingepakt dat er bij sommige de cadeaubon vergeten is, dit komt gewoon over als BLA BLA BLa BLA BLA BLA
Ik ga er vandaag ook nog ff achteraan; Tas en bon.
Om die bon lig ik nog niet eens wakker, maar die reactie dat het gehaast is ingepakt, hahaha

Verwijderd
Ik denk eerder dat het uit zal draaien op een fiasco. Veel nieuwe abonnee's zullen hun abonnement op gaan zeggen door al dat gedoe rond het statief. Onder bestaande abonnee's zal dat ook gaan gebeuren denk ik, door al dat lange wachten en onzin verkopen via de telefoon.gelukkie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:33:
De eventuele winst die er gemaakt is met nieuwe abonnees kan gelijk ingezet worden om te professionaliseren
Om die bon lig ik nog niet eens wakker, maar die reactie dat het gehaast is ingepakt, hahaha![]()
![]()
Murphy's Law
Offtopic:
Haha ja ze had me ook nog even persoonlijk gebeld om me te feliciteren met mijn statief, en om haar excuses aan te bieden voor het lange wachten....
Ik heb gezegd dat we het er wel over kunnen hebben tijdens een etentje haha
Fly or Die
Nieuw berichtGeplaatst: di jan 12, 2010 2:41 pm Onderwerp: Reageer met quote
Net gebeld met IDG en ik word over +/- 15 minuten terug gebeld door de manager van de klachten. (Die zal het druk hebben!).
De statieven zijn weer op en de nieuwe zijn alweer in nederland. Ze kunnen alleen niet vertellen waarneer deze komen.
Mocht ik meer informatie hebben, horen jullie dat
Slimme zet, moet ik ook eens op gaan zoekenFjeze schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:34:
Heb nu een schroef waar een klein "hendeltje" aanzit om hem los te draaien, dus geen muntje meer nodig.
Ik heb em alweer een tijdje en hij is origineel en past dus wel in de tas.
ik doe vrij weinig met statief dus voor mij is het een prima statief, maar hij vindt mn 7D incl grip+tele niet echt leuk als ie echt hoog staat, hij heeft zo nu en dan last van hoogtevrees denk ik, en nachtopnamen met grote sluiters is ook niet echt een goed idee als er een zuchtje wind staat.
Niet aan te raden voor de ferfente statief-gebruiker dus, maargoed, die zal dan ook geen statief aanschaffen waar een abbo aanvastgeplakt zit denk ik zo

Ik vind het een leuk statief, die duidelijk wel wat meer heeft dan het 3 tientjes statief dat ik voorheen had en die de verhuizing niet gaat overleven (anyone?
Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X
Binnen een dag heb ik een passende tas van Redged mogen ontvangen, zo kan het dus ook!
Verwijderd
Vervelend, maar nu weet ik tenminste wel waar ik aan toe ben.
Tassenproductie is schijnbaar geen probleemHenning schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:32:
Tas probleem opgelost!
Binnen een dag heb ik een passende tas van Redged mogen ontvangen, zo kan het dus ook!
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 16:13 ]
Verwijderd
Ik ben ondertussen wederom al 4 dagen aan het wachten op die bon.
Hetzelfde verhaal hier, als ik echt nog "een paar weken" moet wachten, wacht ik dus gewoon vier a vijf maanden op iets wat leden die zich later aangemeld eerder hebben gekregen. First come first serve geldt dus niet bij dat bedrijf aan de Richard Holkade in Haarlem. Ik word maandag teruggebeld hierover, na het belletje zal ik het gelijk hier posten voor de rest die op zijn/haar statief zit te wachten!Neefdave schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:29:
Ik krijg "een aantal weken" te horen.

Verwijderd
Vanmorgen maar weer eens gebeld om te vragen waar mijn cadeaubon bleef, volgens IDG zou hij voor aankomende vrijdag bij mij binnen moeten zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:40:
Hou wel in de gaten of de cadeaubon van Cameraland bij je statief zit.
Ik ben ondertussen wederom al 4 dagen aan het wachten op die bon.

[ Voor 3% gewijzigd door Jermaine op 18-01-2010 16:07 ]
Verwijderd
Verwijderd
Indien ik morgen weer niks heb gehoord ga ik maar weer eens bellen.
Ik snap dat je helemaal klaar bent met IDG maar om een cadeaubon zou ik niet om de dag bellen, maar goed dat ben ik.
Verwijderd
Verwijderd
Je hebt ook zoiets als principe en na dat hele gedoe met dat statief mag ik toch hopen dat ze iets geleerd hebben bij IDG.Milo. schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:26:
Sorry hoor maar ik snap echt niet waarom je zo lang/vaak gaat bellen over een coupon. Je hebt je statief al binnen en dat lijkt mij het belangrijkste. Ik zou gewoon rustig wachten op die cadeaubon 3 a 4 weken en daarna nog eens bellen mocht die nog niet binnen zijn, anders heb je alweer 25euro opgemaakt aan het bellen voor een lullig bonnetje.
Ik snap dat je helemaal klaar bent met IDG maar om een cadeaubon zou ik niet om de dag bellen, maar goed dat ben ik.
Het gaat me ook echt niet om die €15, waarschijnlijk gebruik ik hem niet eens maar het echt in dit geval echt om het principe.
Die minuten die ik bel naar hen maken niet uit, ik hou elke maand minuten over van mijn bundel
Ik heb gelijk telefonisch en per email het abbonnement opgezegd. Het mooiste was nog dat ze nog vroeg waarom ik hem op wilde zeggen whahaha
Edit: Ze hebben me verteld dat de cadeuabonnen morgen verstuurd worden, omdat ze nog gemaakt moest worden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 16:33 ]
Verwijderd
"Zoom.nl, hét tijdschrift voor digitale fotografie en video" hierna stopte ik met lezen. Not newsworthy.Henning schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:10:
[Dubbelgevoel]
Zoom ledenbestand op recordhoogte!
[/Dubbelgevoel]
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Verwijderd
Nu ja, misschien zit ik er ook niet echt op te wachten
Edit: wow, ik kreeg net reclame voor een iPod tijdschrift oid. Ik kan mij niet herinneren ooit een opt-in optie aan te hebben gezet (dat doe ik bijna nooit)! Lekker bezig IDG!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 12:19 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zoals ik al eerder aangaf ging het mij ook niet om het statief of de cadeau bon maar meer om het principe. Uiteraard kunnen dingen vertraagd zijn, ook al is dat 2 maanden, maar het minste wat ja van IDG dan kan verwachten is dat ze je up to date houden en dat ze juiste informatie verstrekken als iemand belt naar hen.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:20:
Ik begin me af te vragen waarom een aantal mensen zo vaak bellen waar dat statief blijft. Sit back and relax. Je krijgt je statief wel en zonder te bellen heb je daar een stuk minder stress om
Dat is toch niet meer dan redelijk lijkt mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 13:15 ]
Verwijderd
Ah, da's mooi! Die hebben we dan wel voor Kerst!Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:30:
[...]
Edit: Ze hebben me verteld dat de cadeuabonnen morgen verstuurd worden, omdat ze nog gemaakt moest worden
Ah, het volgende is aan de hand:
Ik heb een duurder statief ontvangen en daarom één zonder balhoofd (het gaat om de Redget RTB-324).
Ik kan hem terugsturen waarop ik het juiste statief mét balhoofd ontvang.
[ Voor 57% gewijzigd door The Flying Dutchman op 28-01-2010 16:08 ]
The Flying Dutchman
In dat geval zou ik er eens over nadenken om dat statief te houden en er een balhoofdje bij te kopen. Scheelt volgens mij nogal in aanschafwaarde ivm de RTT-423.
http://www.cameratools.nl...y%20Tripod%20Basalt.html?
Edit:
Hij is binnen alleen niet de bon die belooft is....

Allen geldig voor Naneu, Click en Redged spul en ik wil een boek....
Gaat maar eens een brief schrijven; Van mij hoeven ze ook niets meer te verwachten...
[ Voor 77% gewijzigd door Henning op 28-01-2010 17:47 ]
De envelop daadwerkelijk eerst even openmaken was geen optie??Henning schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:32:
Bon is hier binnen gekomen zo lijkt het... heb een IDG enveloppe in de bus.
[Edit] Ah, en alsnog weer geen goed nieuws. Gaat lekker daar
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 28-01-2010 17:36 ]
Verwijderd
Inderdaad. Dat statief is meer waard dan de set die eigenlijk geleverd zou moeten worden. Moet je alleen wel een balhoofd los kopen dus de vraag is of je de extra kwaliteit in het statief nodig hebt.rob555 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:39:
@The Flying Dutchman
In dat geval zou ik er eens over nadenken om dat statief te houden en er een balhoofdje bij te kopen. Scheelt volgens mij nogal in aanschafwaarde ivm de RTT-423.
http://www.cameratools.nl...y%20Tripod%20Basalt.html?
Verwijderd
Dat vind ik eigenlijk wel handigHenning schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:32:
Bon is hier binnen gekomen zo lijkt het... heb een IDG enveloppe in de bus.
Edit:
Hij is binnen alleen niet de bon die belooft is....
[afbeelding]
Allen geldig voor Naneu, Click en Redged spul.
Gaat maar eens een brief schrijven; Van mij hoeven ze ook niets meer te verwachten...
Verwijderd
Begint bij €89. Dan kun je kiezen tussen een RT-3 of een RNB-1. Zijn geen echte panorama hoofden, maar een balhoofd met extra lock zodat hij verticaal/horizontaal in positie blijft. Er zit ook een 360 graden indicatie op de onderzijde speciaal voor panorama opnamen.Krylinck schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:49:
Ja, dat vind ik ook wel wat hebben inderdaad. CameraLand is toch duur, dus wat dat betreft... Hoe duur zijn die panoramahoofden eigenlijk? Enneh... dan kan The Flying Dutchman misschien direct goedkoper een kop kopen.
The Flying Dutchman
Ik heb zelf overigens ook sinds kort een redged statief en balhoofd. Een RTA 424 met RP-3 balhoofd. Ik was te laat voor de aanbieding dus het heeft me wel ietsjes meer gekost. Ik heb helaas nog niet echt de kans gehad om hem uitgebreid te testen.
[ Voor 39% gewijzigd door Aapenootjes op 28-01-2010 19:02 ]
Toch is het mij anders over de telefoon verteld en komt dat op de stapel zogenaamde beloftes van het IDG, echter de enigste tijd die ik nog aan het IDG ga besteden is i.v.m de opzegging.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:45:
[...]
Dat vind ik eigenlijk wel handigDacht dat hij alleen voor cameraland.nl geldig was. Zat namelijk al te kijken naar panorama balhoofden op cameranu.nl
Je heb me op een idee gebracht!
M'n RT2 staat dus nu te koop...
Verwijderd
Ik zat bij de tweede levering, schijnbaar zijn ze nu al begonnen met het uitleveren ervan
Statief maakt een goede indruk, balhoofd iets minder. In de nabije toekomst die wellicht vervangen
[ Voor 13% gewijzigd door Deef_K op 03-02-2010 10:55 ]
Verwijderd
Iemand anders trouwens opgevallen hoe inaccuraat de waterpas is van het balhoofd? Als ik hem waterpas zet staat mijn camera zo scheef als ik weet niet wat....
Verwijderd
Redged heeft een manier gevonden om de natuurwetten te omzeilen?Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:03:
Amsterdam
Iemand anders trouwens opgevallen hoe inaccuraat de waterpas is van het balhoofd? Als ik hem waterpas zet staat mijn camera zo scheef als ik weet niet wat....
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Brad Pitt op 03-02-2010 11:37 ]
Verwijderd
Het gaat om het balhoofd. Het statief zelf staat gwoon recht. Statief en balhoofd beschikken elk over een waterpas.Brad Pitt schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:37:
Tsja, wat wil je ook voor maar 42.50 hèJe kan hem rechtzetten met een van de ongelezen bladen misschien.
50D + 70-200 F4L (Lol @ compositie, lijkt net of die twee poten heeft zo)

Detail van statief (waterpas moet je idd niet serieus nemen)

Ook in portretstand houd die het hele zaakje

[ Voor 88% gewijzigd door Deef_K op 03-02-2010 12:28 . Reden: Foto's toegevoegd ]
Even naar IDG bellen, wel je klantnummer bij de hand houden. Krijg je hem binnen max een weekje opgestuurd, dat beloofden ze me althansVerwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:38:
Ik heb trouwens nog steeds de bon niet ontvangen, tjaaa
Verwijderd
Heb ik inderdaad ook gedaanJermaine schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:57:
[...]
Even naar IDG bellen, wel je klantnummer bij de hand houden. Krijg je hem binnen max een weekje opgestuurd, dat beloofden ze me althans.
Vorige week maandag vertelden ze mij dat hij dinsdag op de bus zou gaan en dat ik hem aan het eind van de week zou hebben, nou geloof ik ook dat ze dat wel gedaan hebben maar dat hij misschien kwijt is geraakt bij de post.
Overigens vinden sommige mensen het hier raar als je hiervoor belt.
Ik ga overigens niks met de bon doen hoor, aangezien je hem maar voor 3 merken producten kan gebruiken en ik daar weinig aan heb en cameraland niet in de buurt is.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 15:23 ]
Ah, ik dacht dat het aan mij lag, mijnes heeft er ook last van, merkte het toen ik een panorama maakte.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:03:
Amsterdam
Dacht eerst zo van "hm ziet er een klein beetje scheef uit, maarja waterpas zal het vast beter weten".
>> Heb zowel waterpas van de poten recht gezet als van de quick-release.
Verwijderd
Het blad zelf kan me gestolen worden

Verwijderd
Af en toe staan er wel aardige dingen in, maar verder boeit het mij ook niet echtVerwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:21:
Hier is het statief binnen gekomen. Aangezien het op mijn postadres is, heb ik geen idee of er ook een bon bijzit![]()
Het blad zelf kan me gestolen worden
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
nou stel je niet teveel voor van die cursusen....met normaal verstand kom je namelijk even verVerwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:03:
[...]
Af en toe staan er wel aardige dingen in, maar verder boeit het mij ook niet echtDeze maand staat er iets in dat hopelijk wel interessant is: een basiscursus nachtfotografie. Daar heb ik geen ervaring mee, maar wil daar nu wel wat mee gaan doen natuurlijk.
Verwijderd
Hoewel stilzwijgend verlengen niet meer toegestaan is geloof ik?
Perfect voor op de wc inderdaadThomasW schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:24:
Luchtig leesvoer voor op de wc.
Was dat niet alleen voor internet en telecom abonnementen? Ik heb in ieder geval vorig jaar per email mijn abonnement opgezegd. Per email een bevestiging van gekregen binnen een paar dagen. Daarbij komt ook nog eens dat het abonnement eerder stopt dan je het bent aangegaan omdat er per seizoen 10 edities zijn. Oftewel, mail ze gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:01:
Ik zie wel. Als het weer niets is dan gaat de opzegbrief nu al de deur uitAnders vergeet ik het wellicht, maar hier betaal ik geen €42,95 per jaar voor.
Hoewel stilzwijgend verlengen niet meer toegestaan is geloof ik?
Beste IDG/Zoom.nl
Op dit moment heb ik een abonnement op het blad zoom.nl. Graag zou ik het abonnement willen opzeggen aan het einde van de lopende termijn. Het abonnement is aangegaan op [datum] en mijn klantnummer is [klantnr]
Graag ontvang ik van u een bevestiging van het opzeggen van het abonnement.
Met vriendelijke groet,
Komen je snelweg-shots in het nachttopic?TranceSetter schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:13:
Ik heb hem ook binnen gekregen, meteen door naar mijn schoonbroer die gezellig met me mee geweest is gisteren tijdens mijn snelweg-fotosessie... Hij was er zeker tevreden over, dus dat is goed. Ikzelf ben mijn manfrotto gewend, dus ik zou er niet graag mijn camera opzetten. Maar zolang hij er blij is ben ik tevreden
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
Alleen de derde pootjes zien er erg dun en fragiel uit, die zou ik dan ook alleen gebruik als het echt niet anders kan.
Tas draagt ook een stuk beter.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 15:32 ]
Gebruik jij 'm zonder kop dan ofzo? Want met kop is ie bij mij toch echt 1.5kgVerwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:30:
Ik heb hiervoor ook een manrotto gewend, en hoewel die wel steviger aanvoelt mot je het RegGed statief niet onderschatten denk ikDaarnaast is hij mar 1.1KG, wat ik wel een erg groot voordeel vind t.o.v. de Manfrotto 055DB die ik hiervoor had.
Tas draagt ook een stuk beter.
The devil is in the details.
Ik zal vanavond eens kijken ;-) eentje staat er al in het testcase topic
Verwijderd
Iemand intresse in de cadeaubonnen? Ik kan er namelijk niks mee aangezien ik niet in alkmaar kom
Tip: ze hebben bij cameraland een passend release plaatje voor 13 euro.. met nog wat verzendkosten erbij heb je een extra plaatje en misschiennog een doekje of weet ik veel.
[ Voor 4% gewijzigd door wisselwerking op 08-02-2010 11:30 ]
Mooie foto hoor.
Verwijderd
Volgens mij kan je de bonnen niet inleveren als je via internet besteld want er staat geen enkel nummer op ofzo waaraan zij kunnen zien dat het om een kortingsbon gaat. Zoals ik het dus zie zou je echt de bonnen moeten overhandigen in de winkel.Milo. schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:24:
Ik zou hem wel willen hebben maar dat zou nogal lullig staan na al die bel opmerkingen hehe *wink*
Tip: ze hebben bij cameraland een passend release plaatje voor 13 euro.. met nog wat verzendkosten erbij heb je een extra plaatje en misschiennog een doekje of weet ik veel.
Verwijderd
Maar dit zal ik nogmaal nakijken en deze bonnen gelden dus echt alleen voor Redged, Naneu en Click.
De korting die via de kerstactie werd gegeven was dus wel voor €15 voor alle aankopen bij Cameraland, deze mailing is/zou begin december verstuurd zijn per mail naar alle leden van zoom, maar ik heb deze dus nooit ontvangen.
Maar goed, het lijkt me wel dat je via internet iets moet kunnen bestellen, het is voor iemand die bijvoorbeeld in maastricht woont ook niet erg vriendelijk om een retourtje alkmaar te doen voor 15e korting hehe.
Verwijderd
Ik heb net IDG maar weer eens gebeld.Milo. schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:24:
Ik heb ook nooit iets dergelijks ontvangen per mail/post iod.
Maar goed, het lijkt me wel dat je via internet iets moet kunnen bestellen, het is voor iemand die bijvoorbeeld in maastricht woont ook niet erg vriendelijk om een retourtje alkmaar te doen voor 15e korting hehe.
De bon kan je dus bij alle Redged, Naneu en Click dealers inleveren welke verdeeld over nederland zitten.
Ik heb ze uitgelegd over de kerstactie dat ik niks heb ontvangen en het enige wat er gezegd kan worden is "dat is spijtig voor u".
Vervolgens zit ik mijn hele beklacht nogmaals te doen bij de klachten afdeling en er werd gewoon niet geluisterd want ik moest het hele verhaal nogmaals vertellen, ze laten je ook helemaal niet uitpraten.
Pfff ik ben al blij dat ik mn abbo weer heb opgezegd zeg, wat een kl*t* bedrijf zeg die IDG.
De reclame op de achterpagina van zoom deze maand....
(Aanbieding geldig tot 31 januari 2010...leuk als je het blad in de eerste week februari in de bus krijgt
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Nou ik weet niet waar jij op doelt hoor maar ik laat mn dagen iig niet verpesten door hen, vindt alleen dat ze ons als klant wel up to date mogen houden en ons niet misleidende informatie moeten geven.ThomasW schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:58:
Ben ik even blij dat ik mijn statief vrij snel heb gekregen. Zou toch wat zijn zeg, dat ik al weken mn dagen moet laten verpesten door met idg te bellen...
Verwijderd
Mwha, gewoon rustig afwachtenThomasW schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:58:
Ben ik even blij dat ik mijn statief vrij snel heb gekregen. Zou toch wat zijn zeg, dat ik al weken mn dagen moet laten verpesten door met idg te bellen...
dat had zoom wel even mogen melden vind ik, dat dat papiertje waarop duidelijk staat dat hij in te ruilen is voor 15 euro niet het papiertje is dat ook daadwerkelijk in te ruilen is.. toch maar weer een keer bellen

Verwijderd
Hmmzz dan verteld Cameraland dus ook verschillende dingen want tegen mij zeiden ze aan de telefoon dat er op deze bon geen nummer zou komen en dat we die alleen in de winkel zelf konden inleveren ( overigens bij elke Redged, Naneu en Click dealers).kaesve schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:44:
ik was zaterdag bij cameraland in alkmaar langs, om een tas te halen. behalve dan dat deze niet op voorraad bleek, vertelden ze mij ook dat die bon van zoom niet geldig was en dat dit slechts een voorproefje zou zijn op de echte bon, die we dus nog steeds moeten ontvangen. reden was dat er nog actie-codes aangemaakt moesten worden, zodat de bonnen ook online gebruikt kunnen worden.
dat had zoom wel even mogen melden vind ik, dat dat papiertje waarop duidelijk staat dat hij in te ruilen is voor 15 euro niet het papiertje is dat ook daadwerkelijk in te ruilen is.. toch maar weer een keer bellen
Ben benieuwd wat Zoom tegen je gaat zeggen.