Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Om die cadeaubon hoeft voor mij niet gezeurd te worden maar het is natuurlijk wel een leuk extraatje. ;)
Cadeaubon of niet, ik ben blij dat ik het statief binnen heb. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb het statief ook vandaag mogen ontvangen (eind september aangemeld voor het blad geloof ik).
Nu krijg ik alleen die Quick Release plate niet op de onderkant van mijn camera (Nikon D90) de schroef lijkt wel te dik. Meer mensen hier problemen mee? en hoe kan ik nu het balhoofd gebruiken dan?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jermaine schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:03:
Misschien een vreemde vraag, maar ik zie meerderen praten over een cadeaubon... Dat is zeker iets waar om gezeurd moet worden? Ik ben het wachten toch al goed zat, ik wacht gelukkig pas sinds 21 september... :/
Tegen mij zeiden ze aan de telefoon dat als ik de doos open maakte dat daar een cadeaubon in zou zitten voor het lange wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:39
Ik heb ook een D90 maar die schroef is gewoon universeel (werkt met elke tripod/monopod die ik tot nu toe ben tegengekomen)?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:41:
[...]

Zeer mee oneens. Hiervoor moet je altijd voor de camera staan. Ik zie mezelf als fotograaf er juist meestal aan de andere kant staan. AB is leuk voor een zelfportret oid.
Misschien batterijtje eens vervangen?
Mijn afstandsbediening (op D90) doet het zowat van alle kanten, ook vanaf achteren...

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

citruspers schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 01:50:
Ik heb ook een D90 maar die schroef is gewoon universeel (werkt met elke tripod/monopod die ik tot nu toe ben tegengekomen)?
Ja ik heb nog eens gekeken, de schroef waar het balhoofd mee vast zit past wel in mijn D90. De schroef van de Quick release plate past ook niet in mijn andere camera (compact, maar ook dezelfde schroefdraad).
De schroef gaat er de hele tijd schuin in, dus ik denk dat de schroef helaas niet goed is.
Dat wordt contact opnemen met IDG of even langs de bouwmarkt/fotozaak voor een nieuwe schroefje.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Xcalibur schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:45:
[...]

Mijn afstandsbediening (op D90) doet het zowat van alle kanten, ook vanaf achteren...
Idd... snapte hem ook al niet, bij mij is het namelijk ook geen probleem... als je idd recht van achter probeerd, lukt het niet altijd.. maar zijkant, of van bovenaf wel altijd!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xcalibur schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:45:

De eerste keer dat ik dit hoor. Uiteraard heb ik geen IR AB dus ga ik er ook geen batterij in proberen te stoppen. Bulb is iets dat ik namelijk nog steeds erg onhandig vind van een IR AB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

N-E-R-D schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:56:
[...]
De schroef gaat er de hele tijd schuin in, dus ik denk dat de schroef helaas niet goed is.
Dat wordt contact opnemen met IDG of even langs de bouwmarkt/fotozaak voor een nieuwe schroefje.
Dat kun je wel vergeten. De doorsnee bouwmarkt heeft deze draad niet. het is namelijk een engelse maat welke alleen bij speciaal zaken (soms) verkrijgbaar is.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:54:
[...]De eerste keer dat ik dit hoor. Uiteraard heb ik geen IR AB dus ga ik er ook geen batterij in proberen te stoppen. Bulb is iets dat ik namelijk nog steeds erg onhandig vind van een IR AB ;)
IR AB icm een 40D is inderdaad geen optie :)
Ik heb een RF AB gekocht bij DX en die werkt redelijk goed.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:13:

IR AB icm een 40D is inderdaad geen optie :)
Ik heb een RF AB gekocht bij DX en die werkt redelijk goed.
True, maar voor 4x de prijs van een draadontspanner moet je dan wel erg graag zelf op de foto willen staan of de camera willen bedienen vanaf een afstand >5 meter oid. Voor het andere werk is imo een draadontspanner heer en meester :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Bulb werkt anders prima met de mijne. Eerste druk: sluiter open, tweede druk: sluiter dicht. Ik kan de afstandsbediening gewoon weer in mn zak stoppen tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Ik snap het ook niet, draadloos is gewoon het best, nooit trillingen van het handelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

N-E-R-D schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:56:
[...]

Ja ik heb nog eens gekeken, de schroef waar het balhoofd mee vast zit past wel in mijn D90. De schroef van de Quick release plate past ook niet in mijn andere camera (compact, maar ook dezelfde schroefdraad).
Heb je de dikke schroef, die op de schroef in de quickrelease plaat zit, er ook afgedraaid?

Bij mij zat er een verloopdraad op die even dik als de draad @ het statief is.. die kun je eraf draaiden zodat hij in je cam past.

Juist ik heb hem dus ook binnen!

Leuk ding alleen waar ik me zwaar over verbaas is dat het statief niet met de kop erop in het tasje past... nu moet je dus altijd die kop eraf halen als je hem fatsoenlijk mee wilt nemen.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Henning schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:28:
[...]
Leuk ding alleen waar ik me zwaar over verbaas is dat het statief niet met de kop erop in het tasje past... nu moet je dus altijd die kop eraf halen als je hem fatsoenlijk mee wilt nemen.
Dan is jou tasje kleiner of jouw statief groter dan de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Foto van mijn tasje en statief + kop:

Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/7030/09012010017.jpg

Hmmm; nog iets.. ik heb ook een RT-2 kop gekregen i.p.v een RT-1; Hebben meer mensen hier last van? O-)

Wordt hoe langer hoe gekker met die statieven....

[ Voor 25% gewijzigd door Henning op 09-01-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou dan kunnen verklaren waarom het niet past. Leuk om een beter balhoofd te krijgen, vervelend dat je de zooi dan steeds moet gaan demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Het balhoofd is even groot als de RT-1; (kan alleen wat kilo's meer aan) dus dat ik het probleem niet...

Het statief past zonder balhoofd precies in het tasje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:20:
Dat zou dan kunnen verklaren waarom het niet past. Leuk om een beter balhoofd te krijgen, vervelend dat je de zooi dan steeds moet gaan demonteren.
Als je een weekend tas hebt, sloop daar de schouderband af en clip die aan je statief, dat is wat ik met mijn licht statieven doe. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:28
Raar...net als het verloopschroefje op de quick release plate..die zat er bij mij niet bij. De tas lijkt overigens wel hetzelfde er uit te zien...hoeveel cm is jouw statief icl. kop en hoeveel cm de tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
RT-1 kop gekregen. Schroef past op een E-520.
Alleen moet ik nu ook met een korte platte schroevendraaier lopen om het stevig aan te schroeven.
Het bovenste gedeelte van het statief, niet de pootjes, kun je in verschillende delen losdraaien.
Maar overall is het best een mooi en leuk statief.

O, en die extra verhogende buis is in 2 delen los te draaien en daarin kun je iets verstoppen.
Dus ga je naar een drugsland, bij vertrek alles losdraaien en controleren!

Edit:
1. Trouwens, de pouch kan ik mooi gebruiken om een telezoom los in de rugzak te zetten >:)
2. Tip: altijd wat muntgeld op zak hebben :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dazsur op 10-01-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dazsur schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:06:
RT-1 kop gekregen. Schroef past op een E-520.
Alleen moet ik nu ook met een korte platte schroevendraaier lopen om het stevig aan te schroeven.
Ik heb altijd een 1 of 10 eurocent munt in mn zak ;)
Doet het perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

gelukkie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:53:
Raar...net als het verloopschroefje op de quick release plate..die zat er bij mij niet bij. De tas lijkt overigens wel hetzelfde er uit te zien...hoeveel cm is jouw statief icl. kop en hoeveel cm de tas?
Statief + kop = 60cm
Tasje intern = 52 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ben bang dat jou tas dan verkeert is.. Bij mij is statief + kop ook 60cm, en de tas is ongeveer 62cm van binnen.

@dazsur Voor de quickrelease gebruik ik altijd een 5 eurocent muntje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Heb bij de fotozaak een nieuwe schroef gekregen (hadden ze nog liggen) dus nu werkt het wel!
Heb nu een schroef waar een klein "hendeltje" aanzit om hem los te draaien, dus geen muntje meer nodig.
Hieronder mijn D90 op het statief.
(Foto is niet al te beste kwaliteit omdat hij onder het enige aanwezige kunstlicht stond en toen gemaakt is)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4032/4262358454_2d0483a8df_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4030/4261604887_81252539ee_b.jpg

Verdere eerste indrukken:

Fijn, stevig en stabiel statief.
Veel mogelijkheden, en alles is makkelijk goed te zetten.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit :Y Moet dan wel lang wachten, maar ben allang blij dat ik de actie op tijd voorbij zag komen :P

Ik begreep van iemand uit het zoom.nl forum dat er van de week nog een zending uitgaat, hopelijk zit de mijne hier dan bij. Ik wil mijn hitech filters proberen :Y Helemaal nu Amsterdam nog ondergesneeuwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net IDG maar voor de verandering weer eens gebeld, ditmaal voor de cadeaubon.

Ze zeiden, ja de statieven zijn in zo'n haast ingepakt dat er bij sommige de cadeaubon vergeten is, dit komt gewoon over als BLA BLA BLa BLA BLA BLA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Gelukkig kan ik ook blablablaaaen ;)

Ik ga er vandaag ook nog ff achteraan; Tas en bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
De eventuele winst die er gemaakt is met nieuwe abonnees kan gelijk ingezet worden om te professionaliseren :P

Om die bon lig ik nog niet eens wakker, maar die reactie dat het gehaast is ingepakt, hahaha :X :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:33:
De eventuele winst die er gemaakt is met nieuwe abonnees kan gelijk ingezet worden om te professionaliseren :P

Om die bon lig ik nog niet eens wakker, maar die reactie dat het gehaast is ingepakt, hahaha :X :> :P
Ik denk eerder dat het uit zal draaien op een fiasco. Veel nieuwe abonnee's zullen hun abonnement op gaan zeggen door al dat gedoe rond het statief. Onder bestaande abonnee's zal dat ook gaan gebeuren denk ik, door al dat lange wachten en onzin verkopen via de telefoon.

Murphy's Law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:10
Zo te zien is Nicolette blij voor je! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Jermaine schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:54:
[...]

Zo te zien is Nicolette blij voor je! :D
Offtopic:
Haha ja ze had me ook nog even persoonlijk gebeld om me te feliciteren met mijn statief, en om haar excuses aan te bieden voor het lange wachten....
Ik heb gezegd dat we het er wel over kunnen hebben tijdens een etentje haha

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Laatste update op zoom forum:
Nieuw berichtGeplaatst: di jan 12, 2010 2:41 pm Onderwerp: Reageer met quote
Net gebeld met IDG en ik word over +/- 15 minuten terug gebeld door de manager van de klachten. (Die zal het druk hebben!).

De statieven zijn weer op en de nieuwe zijn alweer in nederland. Ze kunnen alleen niet vertellen waarneer deze komen.

Mocht ik meer informatie hebben, horen jullie dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 20:10

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Fjeze schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:34:
Heb nu een schroef waar een klein "hendeltje" aanzit om hem los te draaien, dus geen muntje meer nodig.
Slimme zet, moet ik ook eens op gaan zoeken :)

Ik heb em alweer een tijdje en hij is origineel en past dus wel in de tas.
ik doe vrij weinig met statief dus voor mij is het een prima statief, maar hij vindt mn 7D incl grip+tele niet echt leuk als ie echt hoog staat, hij heeft zo nu en dan last van hoogtevrees denk ik, en nachtopnamen met grote sluiters is ook niet echt een goed idee als er een zuchtje wind staat.
Niet aan te raden voor de ferfente statief-gebruiker dus, maargoed, die zal dan ook geen statief aanschaffen waar een abbo aanvastgeplakt zit denk ik zo :z

Ik vind het een leuk statief, die duidelijk wel wat meer heeft dan het 3 tientjes statief dat ik voorheen had en die de verhuizing niet gaat overleven (anyone? :+ )

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Tas probleem opgelost!

Binnen een dag heb ik een passende tas van Redged mogen ontvangen, zo kan het dus ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen bij IDG klantenservice sinds gisteren zien waar je op de lijst staat. Ik heb net gebeld, ik sta op de tweede leverlijst. Dit betekent dat ik hem over 3 weken pas heb...

Vervelend, maar nu weet ik tenminste wel waar ik aan toe ben.
Henning schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:32:
Tas probleem opgelost!

Binnen een dag heb ik een passende tas van Redged mogen ontvangen, zo kan het dus ook!
Tassenproductie is schijnbaar geen probleem :D

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik krijg "een aantal weken" te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou wel in de gaten of de cadeaubon van Cameraland bij je statief zit.

Ik ben ondertussen wederom al 4 dagen aan het wachten op die bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Neefdave schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:29:
Ik krijg "een aantal weken" te horen.
Hetzelfde verhaal hier, als ik echt nog "een paar weken" moet wachten, wacht ik dus gewoon vier a vijf maanden op iets wat leden die zich later aangemeld eerder hebben gekregen. First come first serve geldt dus niet bij dat bedrijf aan de Richard Holkade in Haarlem. Ik word maandag teruggebeld hierover, na het belletje zal ik het gelijk hier posten voor de rest die op zijn/haar statief zit te wachten! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:40:
Hou wel in de gaten of de cadeaubon van Cameraland bij je statief zit.

Ik ben ondertussen wederom al 4 dagen aan het wachten op die bon.
Vanmorgen maar weer eens gebeld om te vragen waar mijn cadeaubon bleef, volgens IDG zou hij voor aankomende vrijdag bij mij binnen moeten zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Maandagmiddag, iets na vieren en guess what... Nog niet teruggebeld. *Zucht* 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Jermaine op 18-01-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het zal wel een hele verrassing zijn maar ik heb de cadeau bon nog steeds niet binnen, dus dat wordt maandagochtend wederom een telefoontje. Ik zal ze ook vermelden dat ik ondertussen bijna een ur naar hen heb gebeld omdat zij mij niet informeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ook hier hetzelfde. Maandag gemaild, gister een mailtje terug dat ze verwachten binnen 3-4 weken te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfffffff vandaag IDG weer eens gebeld maar ze durfden niks te zeggen, alleen dat het spijtig was dat ik zo vaak heb moeten bellen. Diegene die mij telefonisch te woord stond zou het door sturen naar haar leiding gevende.

Indien ik morgen weer niks heb gehoord ga ik maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:40

Milo.

klik

Sorry hoor maar ik snap echt niet waarom je zo lang/vaak gaat bellen over een coupon. Je hebt je statief al binnen en dat lijkt mij het belangrijkste. Ik zou gewoon rustig wachten op die cadeaubon 3 a 4 weken en daarna nog eens bellen mocht die nog niet binnen zijn, anders heb je alweer 25euro opgemaakt aan het bellen voor een lullig bonnetje.
Ik snap dat je helemaal klaar bent met IDG maar om een cadeaubon zou ik niet om de dag bellen, maar goed dat ben ik.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here. Daarnaast is cameraland niet de goedkoopste leverancier heb ik gemerkt... Bij andere leveranciers heb je die €15 zo terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo. schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:26:
Sorry hoor maar ik snap echt niet waarom je zo lang/vaak gaat bellen over een coupon. Je hebt je statief al binnen en dat lijkt mij het belangrijkste. Ik zou gewoon rustig wachten op die cadeaubon 3 a 4 weken en daarna nog eens bellen mocht die nog niet binnen zijn, anders heb je alweer 25euro opgemaakt aan het bellen voor een lullig bonnetje.
Ik snap dat je helemaal klaar bent met IDG maar om een cadeaubon zou ik niet om de dag bellen, maar goed dat ben ik.
Je hebt ook zoiets als principe en na dat hele gedoe met dat statief mag ik toch hopen dat ze iets geleerd hebben bij IDG.

Het gaat me ook echt niet om die €15, waarschijnlijk gebruik ik hem niet eens maar het echt in dit geval echt om het principe.

Die minuten die ik bel naar hen maken niet uit, ik hou elke maand minuten over van mijn bundel ;)

Ik heb gelijk telefonisch en per email het abbonnement opgezegd. Het mooiste was nog dat ze nog vroeg waarom ik hem op wilde zeggen whahaha

Edit: Ze hebben me verteld dat de cadeuabonnen morgen verstuurd worden, omdat ze nog gemaakt moest worden O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat ze eindelijk begonnen zijn met het uitleveren van de eerste levering van 2010: op zoom.nl staat een bericht van iemand die hem zojuist ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ja hoor, die idioot heeft hem weer als eerste mogen ontvangen. Pff... wat een zeikerd is de gozer zeg, hij is meerdere malen geprobeerd te verbannen - geen idee waarom het niet gelukt is - maar elke keer kwam 'ie weer terug om de discussie even op te hitsen. Bleh, als iedereen zo was hadden was de wereld allang vergaan denk ik. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

[Dubbelgevoel]

Zoom ledenbestand op recordhoogte!

[/Dubbelgevoel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ik heb 'm nu ook binnen. :) Of het moet iets anders langwerpigs met SelektVracht zijn, maar dat denk ik niet. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
"Zoom.nl, hét tijdschrift voor digitale fotografie en video" hierna stopte ik met lezen. Not newsworthy.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me af te vragen waarom een aantal mensen zo vaak bellen waar dat statief blijft. Sit back and relax. Je krijgt je statief wel en zonder te bellen heb je daar een stuk minder stress om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb pas 1 keer gebeld maar ik weet niet hoe het met jou zit? Als ik iets graag wil hebben dan heb ik dat het liefst binnen het termijn waarin het aangegeven word. En niet 3x zeggen ja nog 2 weken wachten meneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, maar je ziet dat bellen geen enkele invloed heeft en dat de spullen -zij het met een belachelijk vertraging- gewoon geleverd worden.

Nu ja, misschien zit ik er ook niet echt op te wachten :)

Edit: wow, ik kreeg net reclame voor een iPod tijdschrift oid. Ik kan mij niet herinneren ooit een opt-in optie aan te hebben gezet (dat doe ik bijna nooit)! Lekker bezig IDG!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ik heb helemaal niet gebeld trouwens. ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik 2 weken terug omdat ik toch wel zeker wou ijn van het feit dat ik op de lijst sta :P Sta op de tweede levering, dus ik krijg hem nog niet binnen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:20:
Ik begin me af te vragen waarom een aantal mensen zo vaak bellen waar dat statief blijft. Sit back and relax. Je krijgt je statief wel en zonder te bellen heb je daar een stuk minder stress om :)
Zoals ik al eerder aangaf ging het mij ook niet om het statief of de cadeau bon maar meer om het principe. Uiteraard kunnen dingen vertraagd zijn, ook al is dat 2 maanden, maar het minste wat ja van IDG dan kan verwachten is dat ze je up to date houden en dat ze juiste informatie verstrekken als iemand belt naar hen.

Dat is toch niet meer dan redelijk lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal waar.... nu ja. Laten we maar gewoon verder gaan met wachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
De eerste reacties stromen alweer binnen dat ze het statief hebben. Dit is de eerste lichting. De tweede lichting zal denk ik pas rond de 2e week van februari zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:30:
[...]

Edit: Ze hebben me verteld dat de cadeuabonnen morgen verstuurd worden, omdat ze nog gemaakt moest worden O-)
Ah, da's mooi! Die hebben we dan wel voor Kerst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik heb trouwens een tijdje terug mijn kapotte ballhoofd opgestuurd (hij wilde niet meer goed vastgezet worden) naar Redged en kreeg een week later een nieuwe toegestuurd, top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit 5j garantie op die dingen geloof ik? Das wel net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Inderdaad 5 jaar. Zodra ze allemaal zijn uitgeleverd gaat de garantie in, dus dat is nog mooier voor als je hem nu al een tijdje hebt. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Zojuist eindelijk mijn statief ontvangen: mist het balhoofd!!! GRRRRRRRRRR. :(

Ah, het volgende is aan de hand:
Ik heb een duurder statief ontvangen en daarom één zonder balhoofd (het gaat om de Redget RTB-324).
Ik kan hem terugsturen waarop ik het juiste statief mét balhoofd ontvang.

[ Voor 57% gewijzigd door The Flying Dutchman op 28-01-2010 16:08 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob555
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05-2024
@The Flying Dutchman
In dat geval zou ik er eens over nadenken om dat statief te houden en er een balhoofdje bij te kopen. Scheelt volgens mij nogal in aanschafwaarde ivm de RTT-423.
http://www.cameratools.nl...y%20Tripod%20Basalt.html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Bon is hier binnen gekomen zo lijkt het... heb een IDG enveloppe in de bus.

Edit:

Hij is binnen alleen niet de bon die belooft is....

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2800/4311171601_0b211b2ee6.jpg

Allen geldig voor Naneu, Click en Redged spul en ik wil een boek....

Gaat maar eens een brief schrijven; Van mij hoeven ze ook niets meer te verwachten...

[ Voor 77% gewijzigd door Henning op 28-01-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Henning schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:32:
De envelop daadwerkelijk eerst even openmaken was geen optie?? :')

[Edit] Ah, en alsnog weer geen goed nieuws. Gaat lekker daar ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 28-01-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob555 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:39:
@The Flying Dutchman
In dat geval zou ik er eens over nadenken om dat statief te houden en er een balhoofdje bij te kopen. Scheelt volgens mij nogal in aanschafwaarde ivm de RTT-423.
http://www.cameratools.nl...y%20Tripod%20Basalt.html?
Inderdaad. Dat statief is meer waard dan de set die eigenlijk geleverd zou moeten worden. Moet je alleen wel een balhoofd los kopen dus de vraag is of je de extra kwaliteit in het statief nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ik vind de RTT-423 toch wel een beetje wankel, met mijn 2,3 kg wegende D90 + 70-300 + SB900 staat het geheel wel aardig, maar niet heel erg stabiel. Of ik moet weinig vertrouwen in spullen hebben, maar ik vind het statief niet zwaar genoeg voor de combo die ik erop zet. Uiteraard is het wel een perfect statief voor het geld wat we eraan uit hebben gegeven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henning schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:32:

Edit:

Hij is binnen alleen niet de bon die belooft is....

[afbeelding]

Allen geldig voor Naneu, Click en Redged spul.

Gaat maar eens een brief schrijven; Van mij hoeven ze ook niets meer te verwachten...
Dat vind ik eigenlijk wel handig :) Dacht dat hij alleen voor cameraland.nl geldig was. Zat namelijk al te kijken naar panorama balhoofden op cameranu.nl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ja, dat vind ik ook wel wat hebben inderdaad. CameraLand is toch duur, dus wat dat betreft... Hoe duur zijn die panoramahoofden eigenlijk? Enneh... dan kan The Flying Dutchman misschien direct goedkoper een kop kopen. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krylinck schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:49:
Ja, dat vind ik ook wel wat hebben inderdaad. CameraLand is toch duur, dus wat dat betreft... Hoe duur zijn die panoramahoofden eigenlijk? Enneh... dan kan The Flying Dutchman misschien direct goedkoper een kop kopen. :)
Begint bij €89. Dan kun je kiezen tussen een RT-3 of een RNB-1. Zijn geen echte panorama hoofden, maar een balhoofd met extra lock zodat hij verticaal/horizontaal in positie blijft. Er zit ook een 360 graden indicatie op de onderzijde speciaal voor panorama opnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Hmm... het punt is alleen dat ik momenteel écht geen geld heb om te besteden (en daarmee bedoel ik ook écht geen cent). Een balhoofd kost al gauw 50 a 60 euro zo te zien, dat heb ik er momenteel eigenlijk niet voorover. Daarnaast betwijfel ik of ik de extra kwaliteit nodig heb. Mjah, nog maar eens een nachtje over slapen. Kan ook altijd pas over een tijdje een balhoofd erbij halen...

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-08 01:32
Dan zou je als 3e optie wellicht nog beter dat statief kunnen verkopen, voor 90 euro heb je volgens mij de zoom combi bij cameratools. Voor dat statief van jou valt eventueel wel meer te vangen.

Ik heb zelf overigens ook sinds kort een redged statief en balhoofd. Een RTA 424 met RP-3 balhoofd. Ik was te laat voor de aanbieding dus het heeft me wel ietsjes meer gekost. Ik heb helaas nog niet echt de kans gehad om hem uitgebreid te testen.

[ Voor 39% gewijzigd door Aapenootjes op 28-01-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:45:
[...]

Dat vind ik eigenlijk wel handig :) Dacht dat hij alleen voor cameraland.nl geldig was. Zat namelijk al te kijken naar panorama balhoofden op cameranu.nl :D
Toch is het mij anders over de telefoon verteld en komt dat op de stapel zogenaamde beloftes van het IDG, echter de enigste tijd die ik nog aan het IDG ga besteden is i.v.m de opzegging.

Je heb me op een idee gebracht!
M'n RT2 staat dus nu te koop... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Die waardebon van 15 euro geld alleen voor redget en naneu pro, omdat IDG met de abbonomenten gewoon een 'goede' deal heeft gemaakt met redged als importeur, naneu en Photo Gear zijn ook merken die Redged importeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist binnengekregen!

Ik zat bij de tweede levering, schijnbaar zijn ze nu al begonnen met het uitleveren ervan :)

Statief maakt een goede indruk, balhoofd iets minder. In de nabije toekomst die wellicht vervangen ;) Tas maakt ook een goede indruk. Ook ik heb geen kadobon gekregen btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hmm als dat zo is ben ik benieuwd of ik 'm vandaag ook mag ontvangen. Welke regio woon je?

[ Voor 13% gewijzigd door Deef_K op 03-02-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amsterdam

Iemand anders trouwens opgevallen hoe inaccuraat de waterpas is van het balhoofd? Als ik hem waterpas zet staat mijn camera zo scheef als ik weet niet wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:03:
Amsterdam

Iemand anders trouwens opgevallen hoe inaccuraat de waterpas is van het balhoofd? Als ik hem waterpas zet staat mijn camera zo scheef als ik weet niet wat....
Redged heeft een manier gevonden om de natuurwetten te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heet nu de kracht van observatietechniek. Ik zie toch echt dat hij scheef staat. Ik heb de proef op de som genomen door een waterpas op het plek van de quickrelease plate te plaatsen en als ik hem waterpas zet met dat ding, geeft de ingebouwde waterpas aan dat hij scheef zou staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tsja, wat wil je ook voor maar 42.50 hè 8) Je kan hem rechtzetten met een van de ongelezen bladen misschien.

[ Voor 44% gewijzigd door Brad Pitt op 03-02-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens nog steeds de bon niet ontvangen, tjaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:37:
Tsja, wat wil je ook voor maar 42.50 hè 8) Je kan hem rechtzetten met een van de ongelezen bladen misschien.
Het gaat om het balhoofd. Het statief zelf staat gwoon recht. Statief en balhoofd beschikken elk over een waterpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hij is zojuist geleverd, regio Arnhem.

50D + 70-200 F4L (Lol @ compositie, lijkt net of die twee poten heeft zo)
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/6921/statief1.png

Detail van statief (waterpas moet je idd niet serieus nemen)
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/4927/statief.png

Ook in portretstand houd die het hele zaakje
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/5990/kantel.png

[ Voor 88% gewijzigd door Deef_K op 03-02-2010 12:28 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:38:
Ik heb trouwens nog steeds de bon niet ontvangen, tjaaa
Even naar IDG bellen, wel je klantnummer bij de hand houden. Krijg je hem binnen max een weekje opgestuurd, dat beloofden ze me althans :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jermaine schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:57:
[...]

Even naar IDG bellen, wel je klantnummer bij de hand houden. Krijg je hem binnen max een weekje opgestuurd, dat beloofden ze me althans :).
Heb ik inderdaad ook gedaan ;)
Vorige week maandag vertelden ze mij dat hij dinsdag op de bus zou gaan en dat ik hem aan het eind van de week zou hebben, nou geloof ik ook dat ze dat wel gedaan hebben maar dat hij misschien kwijt is geraakt bij de post.

Overigens vinden sommige mensen het hier raar als je hiervoor belt.

Ik ga overigens niks met de bon doen hoor, aangezien je hem maar voor 3 merken producten kan gebruiken en ik daar weinig aan heb en cameraland niet in de buurt is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:03:
Amsterdam

Ah, ik dacht dat het aan mij lag, mijnes heeft er ook last van, merkte het toen ik een panorama maakte.
Dacht eerst zo van "hm ziet er een klein beetje scheef uit, maarja waterpas zal het vast beter weten".

>> Heb zowel waterpas van de poten recht gezet als van de quick-release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
misschien een beetje off-topic, maar IDG heeft weer een probleem met het verspreiden van de zoom.nl magazines. Bij de klantenservice laten je leuk een bandje horen dat het nog even kan duren voordat de zoom.nl's worden versprijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het statief binnen gekomen. Aangezien het op mijn postadres is, heb ik geen idee of er ook een bon bijzit :)

Het blad zelf kan me gestolen worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Luchtig leesvoer voor op de wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:21:
Hier is het statief binnen gekomen. Aangezien het op mijn postadres is, heb ik geen idee of er ook een bon bijzit :)

Het blad zelf kan me gestolen worden :X
Af en toe staan er wel aardige dingen in, maar verder boeit het mij ook niet echt :D Deze maand staat er iets in dat hopelijk wel interessant is: een basiscursus nachtfotografie. Daar heb ik geen ervaring mee, maar wil daar nu wel wat mee gaan doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Vandaag inderdaad weer een Zoom op de deurmat ontvangen... alleen de foto's kunnen me nog wel eens boeien, en ondertussen even mijn ruggegraat verleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:03:
[...]

Af en toe staan er wel aardige dingen in, maar verder boeit het mij ook niet echt :D Deze maand staat er iets in dat hopelijk wel interessant is: een basiscursus nachtfotografie. Daar heb ik geen ervaring mee, maar wil daar nu wel wat mee gaan doen natuurlijk.
nou stel je niet teveel voor van die cursusen....met normaal verstand kom je namelijk even ver ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie wel. Als het weer niets is dan gaat de opzegbrief nu al de deur uit :D Anders vergeet ik het wellicht, maar hier betaal ik geen €42,95 per jaar voor.

Hoewel stilzwijgend verlengen niet meer toegestaan is geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Perfect voor op de wc inderdaad :) kan je leuk gniffelen om het nederlandse taalgebruik van Photoshop termen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:01:
Ik zie wel. Als het weer niets is dan gaat de opzegbrief nu al de deur uit :D Anders vergeet ik het wellicht, maar hier betaal ik geen €42,95 per jaar voor.

Hoewel stilzwijgend verlengen niet meer toegestaan is geloof ik?
Was dat niet alleen voor internet en telecom abonnementen? Ik heb in ieder geval vorig jaar per email mijn abonnement opgezegd. Per email een bevestiging van gekregen binnen een paar dagen. Daarbij komt ook nog eens dat het abonnement eerder stopt dan je het bent aangegaan omdat er per seizoen 10 edities zijn. Oftewel, mail ze gewoon.
Beste IDG/Zoom.nl

Op dit moment heb ik een abonnement op het blad zoom.nl. Graag zou ik het abonnement willen opzeggen aan het einde van de lopende termijn. Het abonnement is aangegaan op [datum] en mijn klantnummer is [klantnr]

Graag ontvang ik van u een bevestiging van het opzeggen van het abonnement.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik heb hem ook binnen gekregen, meteen door naar mijn schoonbroer die gezellig met me mee geweest is gisteren tijdens mijn snelweg-fotosessie... Hij was er zeker tevreden over, dus dat is goed. Ikzelf ben mijn manfrotto gewend, dus ik zou er niet graag mijn camera opzetten. Maar zolang hij er blij is ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

TranceSetter schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:13:
Ik heb hem ook binnen gekregen, meteen door naar mijn schoonbroer die gezellig met me mee geweest is gisteren tijdens mijn snelweg-fotosessie... Hij was er zeker tevreden over, dus dat is goed. Ikzelf ben mijn manfrotto gewend, dus ik zou er niet graag mijn camera opzetten. Maar zolang hij er blij is ben ik tevreden :)
Komen je snelweg-shots in het nachttopic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hiervoor ook een manrotto gewend, en hoewel die wel steviger aanvoelt mot je het RegGed statief niet onderschatten denk ik :) Daarnaast is hij mar 1.1KG, wat ik wel een erg groot voordeel vind t.o.v. de Manfrotto 055DB die ik hiervoor had.

Alleen de derde pootjes zien er erg dun en fragiel uit, die zou ik dan ook alleen gebruik als het echt niet anders kan.

Tas draagt ook een stuk beter.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 15:32 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste