Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ed_L met een taartje
offtopic: Feli!

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Edmin schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:02:
De topic warning huilt met jullie mee, heren.
Weet de topic warning of iemand anders ook nog een shop waar ik morgen een 2600K kan afhalen?
zover alleen MAXict gezien met voorraad maar die is niet afhaalbaar.... :(

ik was van plan mijn systeem dit weekend op te halen en in elkaar te zetten ... grr

EDIT: Ja ik weet offtopic, maar hier zitten de mensen met kennis hierover...
tis gewoon frusterend dat die proc ineens van de kaart is :(

[ Voor 14% gewijzigd door Tonton op 14-01-2011 14:18 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 14:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Uh TonTon, ik dacht dat Ed_L bedoelt dat het juist niet de bedoeling is om in dit soort topics quotes te maken als in: "yay ik heb em gekocht!" of "waar kan ik em kopen" o.i.d. :P

offtopic:
Ed_L en dion_b zijn beiden jarig, wat leuk! gefeli

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 10:36
Voor wie nog even wil kwijlen:
presentatie van J.J. (Asus) over hun top-3 1155-boards

YouTube: Newegg TV: ASUS Specialty Motherboards for Sandy Bridge P67 1155

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonton schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:58:
[...]

Weet de topic warning of iemand anders ook nog een shop waar ik morgen een 2600K kan afhalen?

ik was van plan mijn systeem dit weekend op te halen en in elkaar te zetten ... grr

had ook snel nieuwe pc nodig aangezien mn ouwe mobo/cpu etc dit weekend naar mn pa gaat

heb hem uiteindelijk woensdag maar in Engeland besteld, donderdag al binnen 8) wel ~340 euro in totaal, dus zo'n 20 duurder als de duurdere .nl shops

ben nu ff aan het benchmarken etc, P8P67 PRO draait hem al op ~4.45 ghz met de EZ overclock knop in bios :9~

edit:4.7ghz stable @ 1.325v

MUGEN 2 Rev B past iig op dit mobo (installatie is wel aardig klote in je eentje), let verder op dat je de RAM sticks er goed induwt ... locken maar aan 1 kant, ook terwijl de andere kant er niet goed in zit :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 15:35

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik bedenk me net dat je met een i5-2300 (dat toch al redelijk retesnel is) gewoon een systeem van rond de 500 euro in elkaar kan zetten.
Snelheid van een i5 760/Phenom X6, en dat is toch retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
je hebt een mailtje in je inbox! je hebt een mailtje in je inbox! je hebt een mailtje in je inbox! je hebt een mailtje in je inbox!

[ Voor 89% gewijzigd door Edmin op 14-01-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:06
Nou fijn voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:44
Dat mooie rode kadertje met blauwe tekst onderaan de pagina gezien? :z

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 22:47
Interessante review, multi-gpu op sandy bridge: http://vr-zone.com/articl...l-sandy-bridge/10585.html

edit: Heb hem zelf ff doorgenomen en ze hebben best wel rare cijfers. Zo hebben ze in 3dmark11 met 1x6970 en sandy bridge op 4.6GHz een score van 4800...
Ik haalde met een 6970 + Q9450@3.6GHz al ruim 5100 punten...

Neem aan dat het met sandy bridge op 4.6GHz toch wel behoorlijk toeneemt!

[ Voor 47% gewijzigd door Gurneyhck op 15-01-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Gurneyhck schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:33:
Interessante review, multi-gpu op sandy bridge: http://vr-zone.com/articl...l-sandy-bridge/10585.html

edit: Heb hem zelf ff doorgenomen en ze hebben best wel rare cijfers. Zo hebben ze in 3dmark11 met 1x6970 en sandy bridge op 4.6GHz een score van 4800...
Ik haalde met een 6970 + Q9450@3.6GHz al ruim 5100 punten...

Neem aan dat het met sandy bridge op 4.6GHz toch wel behoorlijk toeneemt!
Interesant, leuk om te zien dat SB lekker schaald in SLI/CF.
Die 3e gpu is natuurlijk onzin tenzij je teveel geld hebt want het 3e slot loopt op 4x en de andere 2 op 8x. Wil je echt 3 gpu's draaien en daar ook profijt van hebben zul je toch bij s1366 moeten blijven of wachten op s2011.

3Dmark kijk ik meestal niet zo naar, fps in real life(games dus) vind ik veel interessanter dan een benchmark, uiteraard wel verschillende games want bijv Just Cause 2 loopt weer niet lekker op een Nvidia om maar een voorbeeld te noemen.

Dat de drivers nog niet zo lekker werken icm met 3-way sli/cf p67 kan ik me enigszins voorstellen, aangezien bijna niemand zon setup draait en het spul net uit is, vreemd dat er niks bij staat hoe je ati lekker kunt laten draaien zoals die ini edit van de nvidia config.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ben ik de enige die vindt dat er een enorm schrale koeler zit bij de 2500K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Defeater schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:16:
Ben ik de enige die vindt dat er een enorm schrale koeler zit bij de 2500K?
Als je het hebt over dat blok metaal met die fan bovenop: nee, dat ben ik met je eens.

Helaas levert Intel deze ook op de 2600K in het algemeen. Het is dus zaak om bij bestellingen (of overklok-ideeen) rekening te houden met het informeren naar welke koeler erbij zit en mogelijk een extra Scythe/Noctua bij te bestellen ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nee maar serieus, bij de vorige generatie i3's wordt zelfs een groter koelblok meegeleverd.. Dat wordt een snel een betere koeler uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defeater schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:54:
Nee maar serieus, bij de vorige generatie i3's wordt zelfs een groter koelblok meegeleverd.. Dat wordt een snel een betere koeler uitzoeken
Gevonden :P pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:27
Wat mij net opviel: de 2600k heeft geen VT-d (Intel® Virtualization Technology for Directed I/O), terwijl de 2600 dit wel heeft, persoonlijk vind ik dit echt belachelijk (wil er in de toekomst nog wel een mee gaan spelen denk ik). Dit had ik eigenlijk niet verwacht. Dan maar even wachten op Bulldozer en de Intel's met 2011 contactjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:04

JoSchaap

Had a life, got a modem..

mdcobra schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:23:
Wat mij net opviel: de 2600k heeft geen VT-d (Intel® Virtualization Technology for Directed I/O), terwijl de 2600 dit wel heeft, persoonlijk vind ik dit echt belachelijk (wil er in de toekomst nog wel een mee gaan spelen denk ik). Dit had ik eigenlijk niet verwacht. Dan maar even wachten op Bulldozer en de Intel's met 2011 contactjes.
was mij nieteens opgevallen _O-

maargoed daar heb ik ook niet voor besteld :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
mdcobra schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:23:
VMware gaat volgens mij gewoon prima hierop draaien, je mist enkel wat extra "beveiliging" als ik zo lees wat die directed i/o inhoud.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Het heeft niks met beveiliging te maken maar met devices die je bijna full speed gevirtualiseerd kunt gebruiken.
Toch wel erg leuk voor bijvoorbeeld een RAID controller of GPU. Zie hier.

[ Voor 25% gewijzigd door mdcobra op 18-01-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logophobia
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-03 01:26
Tonton schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:58:
[...]

Bij Max ICT halen is idd niet aan te raden. In de shopreview klagen een hoop mensen om de ombetrouwbare voorraadsindicatie. Dus ik vermoed dat die ook geen sandy bridge processoren hebben liggen. Ik heb em in de UK wel zien liggen, maar dan ben ik meteen 60 euro extra kwijt. In shops zoals newegg hebben ze ze natuurlijk wel, maar die verschepen niet naar europa. Laat mn bijna 5 jaar oude pc nou net in het weekend kapot zijn gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
5 jaar oud.... ja dat is de termijn die ik bij mijn P4 aanhield voordat ik verving. Ben het nu weer van plan met de huidge X2, moet nog anderhalf jaar wachten daarvoor. Zal dan wel een SB of Bulldozer worden, die dan al beter betaalbaar zijn naar ik hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat is er mis met een versie zonder K? Net alsof deze processor bij de huidige games of doorsnee software een bottleneck zal zijn. Ik ben aan het overwegen om de i7 2600 zonder K aan te schaffen. Het enige overclockwerk dat ik vroeger eens gedaan heb is even testen tot hoever hij kan overclocken en daarna de processor weer op standaard snelheid gezet ivm overbodig energieverbruik, overmatige warmte en op den duur kortere levensduur en de random BSODS.

Dus dan bij deze aankomende upgrade die ik ga maken vraag ik me af, heeft het enigszins zin om weken te wachten op de K versie en dan ook nog eens flink extra voor te betalen tegenover de normale 2600 versie.

Enige reden die ik kan verzinnen is dat de K versie iets gewilder is bij een eventuele verkoop, maar aangezien ik gemiddeld 4 jaar met een processor doe is dat na een jaar of 4 ook niet zo interessant meer. Immers tegen die tijd is het geen hot item meer en zal tie ook niet meer op kunnen brengen dan een paar tientjes, at most.

Ik probeer hier wat dingen op te schrijven zodat het voor mezelf ook wat duidelijker wordt wat ik precies wil. Het lijkt voor mij inderdaad een overbodige koop, de K-versie. Wat denken jullie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:56
De 2600k heeft naast een unlocked multiplier ook nog hyperthreading. Daarnaast heeft ie geloof ik ook een betere GPU (even opzoeken).

Edit: volgens het achtergrondartikel op tweakers heeft de 2600 dus ook HT... Wel een lagere GPU dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 18-01-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:06:
De 2600k heeft naast een unlocked multiplier ook nog hyperthreading. Daarnaast heeft ie geloof ik ook een betere GPU (even opzoeken).

Edit: volgens het achtergrondartikel op tweakers heeft de 2600 dus ook HT... Wel een lagere GPU dus.
Denk dat veel mensen het niet boeit die GPU, aangezien de meeste mensen voor een P67 chipset gaan. Wat dus betekent dat je uberhaupt geen gebruikt kunt maken van de GPU mogelijkheden van de SB.

Ik zal er dus niks van merken. Enige wat ik me kan bedenken is dat het interessant is voor een HTPC die een H67 chipset kan gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:12:
[...]

Denk dat veel mensen het niet boeit die GPU, aangezien de meeste mensen voor een P67 chipset gaan. Wat dus betekent dat je uberhaupt geen gebruikt kunt maken van de GPU mogelijkheden van de SB.

Ik zal er dus niks van merken. Enige wat ik me kan bedenken is dat het interessant is voor een HTPC die een H67 chipset kan gaan gebruiken.
Koop een 2600. Die is goedkoper en beter leverbaar ;). Verder kun je wel een beetje overclocken (max 400mhz per core of meer mhz op 3,2,1 core). Die 25 euro of wat die je bespaart op de processor kun je weer ergens anders aan uitgeven :).

Hypertreathing heeft de 2600 ook gewoon. http://ark.intel.com/Prod...=i7-2600&spec-codes=SR00B

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Arsenius schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:01:
Ik probeer hier wat dingen op te schrijven zodat het voor mezelf ook wat duidelijker wordt wat ik precies wil. Het lijkt voor mij inderdaad een overbodige koop, de K-versie. Wat denken jullie? :P
Voor jou is er dus geen enkele reden om voor de K-versie te gaan. Als je overclocken wel leuk vind of het belangrijk vind om een zo snel mogelijk systeem te hebben (waarmee je dan een bepaald compromis sluit) is dit natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Arsenius schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:12:
[...]

Je hebt gelijk, die GPU ga ik waarschijnlijk ook niet gebruiken. Dan wordt de i7 2600 inderdaad wel interessanter dan de i5 2500k imho omdat je dan nog wel HT hebt :)

Wat betreft overclocken laat ik dat waarschijnlijk toch dynamisch handlen, en dan kun je tot 3,8GHz, wat prima is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Inderdaad, ik zal ook maar eens de knoop doorhakken.Veel te tijdrovend om elke dag dit en dat te vergelijken en op het einde van de dag ben je nog niks wijzer. Wachten niet wachten, waard niet waard. Dit is gewoon een machtige upgrade lijkt me zo als je van een Dual core e6600 afkomt die uit 2006 stamt zoals ik die heb. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

De 2600 versie heeft inderdaad ook HyperThreading. De enige twee verschillen zijn (voor zover ik weet) inderdaad locked multiplier en 6EU ipv 12EU op de K-variant.

EU = Execution Unit van de ingebakken GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Heeft iemand hier al een boxed 2600 in gebruik?
Ik vraag me af hoe de bijgeleverde koeler is. Is die luidruchtig? Tot nu toe is mijn ervaring met boxed intel koelers dat die vrij stil zijn en goed koelen (bij niet-overklokken), maar de laatste ervaring is van alweer met een intel core2 quad van dik 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Arsenius schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:33:
Inderdaad, ik zal ook maar eens de knoop doorhakken.Veel te tijdrovend om elke dag dit en dat te vergelijken en op het einde van de dag ben je nog niks wijzer. Wachten niet wachten, waard niet waard. Dit is gewoon een machtige upgrade lijkt me zo als je van een Dual core e6600 afkomt die uit 2006 stamt zoals ik die heb. :o
Ik heb ook de knoop al door gehakt en kan niet wachten. Hij is minimaal 4x zo snel in elk geval als de E6600 volgens benchmarks. Wat ik toch wel een behoorlijke prestatie winst vind. :P
Net mijn nieuwe bracket ook binnen gekregen om mijn Cooler Master Z600 over te hevelen van de E6600 naar de 2600K.

Het enige wat ik jammer vind is dat Virtualization Technology ontbreekt zoals hierboven al gemeld op de 2600K. Echter doe ik daar tegenwoordig maar weinig meer mee thuis, dus wat dat betreft maakt het weinig uit en overleef ik dat wel weer.

Maar van een e6600 naar een Sandy Bridge CPU is zowiezo de moeite waard van wat ik gezien heb, dus ik zou niet meer aarzelen als ik jouw was. Tenzij je veel met photoshop doet of andere geheugen intensieve taken, dan kan je nog wel beter een jaar wachten op het X68 platform gebasseerd op socket 2011. ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Fireshade schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:15:
Heeft iemand hier al een boxed 2600 in gebruik?
Ik vraag me af hoe de bijgeleverde koeler is. Is die luidruchtig? Tot nu toe is mijn ervaring met boxed intel koelers dat die vrij stil zijn en goed koelen (bij niet-overklokken), maar de laatste ervaring is van alweer met een intel core2 quad van dik 2 jaar geleden.
de intelcoolers werken naar specificatie prima en redelijk stil de meeste moderne mainboards hebben standaard ook al de juiste instellingen voor de RPM vs TEMP op de standaard intel CPU coolers

maar als je een K versie neemt is het verstandig om meteen in een andere te investeren. je koopt niet voor niets de unlocked ;)

dit is momenteel het enige dat van mn order al binnen is :+
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1364.snc4/163694_124097920992694_100001774605202_156861_2868305_n.jpg

op aanraden van een aantal andere mensen in deze draad, en de goede reviews, was de keuze daarin gemakkelijk :)

Ik ga zelf over van een C2D E6600 met 4GB DDR2-667 en een HD5830 op een foxcon mainboardje.
de ATI kaart peuterd met deze setup redelijk uit zn neus ivt de verouderde cpu e/d :)

wat betreft het ontbreken van de Vt. functie, daar heb ik thuis gelukkig een oud servertje (Dell T310) v/d zaak voor staan. werkt ook fijner als op je desktopomgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnen problemen te zijn met de openGL support bij de nieuwe Sandy Bridge CPU's. Zowel onder Windows als onder Linux werkt openGL software niet juist Het loopt op zijn allerminst lekker. Zijn hier mensen die dat kunnen testen. Door b.v. Quake3 Arena in openGL mode te proberen op te starten.

Bron: Linux
Bron: windows

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand dit onder windows testen? Onder linux werkt het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Welke kernel / mesa / libdrm versies heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2.6.37-git18 geïnstalleerd. Q3 crasht gewoon. Ik denk dat ik zo Windows 7 eens ga installeren. Want wil het zelf ook even testen.

Update: Onder w7 krijg ik q3 ook niet aan de praat met openGL

Of dit een fout is in de CPU is. Laat ik het hopen van niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 21:46
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:56:
Ik heb nu 2.6.37-git18 geïnstalleerd. Q3 crasht gewoon. Ik denk dat ik zo Windows 7 eens ga installeren. Want wil het zelf ook even testen.

Wat googlen suggereert dat dit een driver probleem is.

Ik neem aan dat dit gaat om de IGP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Ik was 2 weken geleden van plan om te upgraden naar Sandy Bridge met de H67 chipset in de veronderstelling dat Intel grafische drivers veruit het beste waren mede door officiele support op hun open source drivers onder Linux. Ik heb toen expres gewacht op de review van Phoronix om te zien wat de performance van de IGP was.

Ik maak nu gebruik van een nVidia kaart i.c.m. de Nouveau (open source) drivers en dit werkt op zich aardig maar spellen zijn redelijk unstable en de closed source drivers zijn voor mij geen optie omdat het niet de mogelijkheid biedt 1 monitor 90 graden te roteren. Ik heb nu besloten een ATI kaart te bestellen, omdat deze o.a. wel 1 monitor kan roteren en omdat ATI ook officiele support voor de open source drivers levert (i.t.t. nVidia waardoor alles gereverse-engineered moet worden).

Misschien kun jij je gekochte H67 mobo nog ruilen omdat het gewoon niet werkt en kun je switchen naar P67 met dedicated GPU. P67 heeft als bijvoorkomend voordeel dat je kunt overklokken. Dit is ook de keuze die ik gemaakt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

R_W schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Ik was 2 weken geleden van plan om te upgraden naar Sandy Bridge met de H67 chipset in de veronderstelling dat Intel grafische drivers veruit het beste waren mede door officiele support op hun open source drivers onder Linux.
Helaas is de driverafdeling van Intel zo ongeveer de achilleshiel. Zeker vwb de igp scoren ze daar al jaren weinig punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:21

Heb je toevallig call of duty 1/uo? Zou je die evt willen testen? Als dat spel niet werkt is SB voor mij
geen optie :(

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
aicaramba schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:04:
[...]

Heb je toevallig call of duty 1/uo? Zou je die evt willen testen? Als dat spel niet werkt is SB voor mij
geen optie :(
Hoezo niet? Je kan toch een andere videokaart kopen? Bij de meeste CPU's krijg je zelf helemaal geen geïntegreerde GPU B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Edmin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:07:
Helaas is de driverafdeling van Intel zo ongeveer de achilleshiel. Zeker vwb de igp scoren ze daar al jaren weinig punten.
Heb je het dan specifiek over Windows, Linux of beiden? Ik vond op verschillende fora positieve reacties over Intel drivers (vb. 1, 2). En heb je het dan vooral over features / stabiliteit of snelheid?

Ik besef me dat ik als Linux gebruiker totaal andere eisen stel dan 99% van de mensen die hier posten, maar als er toch mensen zijn die ervaring op dit gebied hebben hoor ik dat graag.
Avalaxy schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:11:
Hoezo niet? Je kan toch een andere videokaart kopen? Bij de meeste CPU's krijg je zelf helemaal geen geïntegreerde GPU B)
Elke Sandy Bridge CPU heeft een geintegreerde GPU, je hebt alleen wel een H67 moederbord nodig om er ook gebruik van te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door R_W op 20-01-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:21
Avalaxy schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:11:
[...]

Ahh, het gaat alleen om de gpu. Dacht over de CPU. Dan mag er wel bij gezegd worden dat veel gpu's problemen hebben met vcod. Mijn 8800gts 320 draaide hem heel slecht. Mijn 8800gt 512 draaide hem wel aardig. En mijn huidige hd4850 draait hem weer slecht. :( En zelfs de 8800 gt draaide hem niet veel beter dan mijn oude 4200ti.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 20-01-2011 18:30 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
R_W schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:22:
[...]

Elke Sandy Bridge CPU heeft een geintegreerde GPU, je hebt alleen wel een H67 moederbord nodig om er ook gebruik van te maken.
Nee je snapt met verkeerd... Ik doelde op andere CPU's om, buiten de Sandy Bridge processors dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
he jonges, is er al wat meer bekent over de levertijd voor de 1,5volt sandy bridge dimm's,
want ik zie hier nog niks van in de PW staan. Op newegg al wel.

http://www.gskill.com/
http://www.kingston.com/hyperx/products/lovo.asp
http://www.corsair.com/me...kit-cmz8gx3m2a1866c9.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die Corsairs staan toch gewoon in de PW?
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=CMZ8GX3M2A

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
verrekt 8)7 ik dacht altijd dat vengeance 1,65 was maar dat is dus niet zo zie ik net op de site van corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:18:
[...]

Koop een 2600. Die is goedkoper en beter leverbaar ;). Verder kun je wel een beetje overclocken (max 400mhz per core of meer mhz op 3,2,1 core). Die 25 euro of wat die je bespaart op de processor kun je weer ergens anders aan uitgeven :).

Hypertreathing heeft de 2600 ook gewoon. http://ark.intel.com/Prod...=i7-2600&spec-codes=SR00B
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/iz99bk.jpg

Maar alleen op P67.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Iemand met een sandybridge al GTA IV gedraaid? Lijkt me wel een interessante benchmark, aangezien GTA IV een van de meest CPU afhankelijke games is.

Met mijn E8400 @3.0ghz tov 4.0ghz kreeg ik toch al snel 10/15fps winst. En met benchmarks zie je dat quadcores nog beter halen.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaril
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 15:51
jbkappirossi schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:16:
[...]

verrekt 8)7 ik dacht altijd dat vengeance 1,65 was maar dat is dus niet zo zie ik net op de site van corsair.
Werkt SB met 1.5 volt dus?
Dus als je 1.65 volt kit erin stopt gaat je memorycontroller naar de klote? :o

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Edit:
Memory brands categorize their voltage levels often as follows:

Low voltage - 1.65V
Very low voltage - 1.5V
Ultra low voltage - 1.25-1.35V

No memory modules these days should be listed over 1.65V - all ICs are sold at 1.5V or below if they are 3xnm class. The reference to "normal" DDR3 voltage stems back to its introduction 4 years ago, when it was hitting 1.8-2.0V but it's completely redundant factor now.

SB CPUs need sub 1.65V, just like Lynnfield and Nehalem so any memory since then will work, although BIOS' of today are being optimised for memory IC that's just recently launched, as they are expecting the two to sell together.
Bron
Post van Bindibadgi

[ Voor 50% gewijzigd door Minaril op 21-01-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

rickyy schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:39:
Iemand met een sandybridge al GTA IV gedraaid? Lijkt me wel een interessante benchmark, aangezien GTA IV een van de meest CPU afhankelijke games is.

Met mijn E8400 @3.0ghz tov 4.0ghz kreeg ik toch al snel 10/15fps winst. En met benchmarks zie je dat quadcores nog beter halen.
Ik zou zo voor je kijken maar mijn 2600k komt niet eerder binnen als 4-3-2011 volgens Salland. Ik ben er namelijk ook wel erg benieuwd na, omdat bekende games zoals GTA toch wel leuker vergelijkings materiaal zijn voor je huidige systeem tegenover Sandy Bridge.

Dus als iemand het al binnen heeft en een GTA IV wil draaien? Ik ben wel benieuwd hoeveel FPS ik geschat meer krijg.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

wow die datum is wel ff schrikken! :o
mij werd niets verteld. gewoon kort maar krachtig: 'geen idee, kan een week tot een maand duren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 22:36
JoSchaap schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:58:
wow die datum is wel ff schrikken! :o
mij werd niets verteld. gewoon kort maar krachtig: 'geen idee, kan een week tot een maand duren'
Dan heb jij waarschijnlijk bij dezelfde webshop besteld als ik.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 11:04
Minaril schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:48:
[...]

Werkt SB met 1.5 volt dus?
Dus als je 1.65 volt kit erin stopt gaat je memorycontroller naar de klote? :o

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Edit:

[...]

Bron
Post van Bindibadgi
1.65v zou geen probleem moeten zijn. Wel wordt geadviseerd ze op 1.60v te draaien voor de zekerheid.

Bron:
http://forums.overclocker...?p=18190523&postcount=103
"Hi there

Right guys myself and our technical guys have spent the entire weekend and this morning in discussions with Intel regarding the alarming amount of reports of Sandybridge CPU's dying and have been conducting our own testing as have Intel to find out what is a definite no no.

Sandybridge maximum safe voltages

Core Voltage - Not recommended too exceed 1.38v, doing so could kill the CPU, we therefor recommend a range of 1.325-1.350v if overclocking.
Memory Voltage - Intel recommend 1.50v plus/minus 5% which means upto 1.58v is the safe recommended limit. In our testing we have found 1.65v has caused no issues.
BCLK Base Clock - This is strictly a NO, anyone using base clock overclocking could/will cause damange to CPU/Mainboard. (Set manually to 100)
PLL Voltage - Do not exceed 1.9v!!

Processor - Basically we recommend customers not to exceed 1.35v to play it safe, all our bundles are set at 1.3250v or lower, any competitors offering bundles above 4.6GHz you should be enquiring as to what voltage they are using as we believe anything over 1.38v will limit CPU lifespan and anything over 1.42v will likely kill the CPU or severely limit its lifespan.

Memory - Intel recommend 1.50v plus/minus 5% which means 1.60v is the ideal safe maximum, but we have found in our testing all 1.65v memory is fine. We have also found most new 1.65v like Corsair XMS3 will run at its rated timings with just 1.50-1.55v which is well within Intel specifications. So people upgrading to Sandybridge you can still use your old DDR3, but we do recommend you run it at 1.60v or less. We are shipping most of our bundles which feature Corsair XMS at 1.50v-1.55v at rated timings. We've also discussed with Asus and MSI regarding voltages for memory and they also confirm in their testing 1.65v caused no issues with reliability

Base Clock - To put it simple if you value the life of your components, do not overclock using base clock!

PLL Voltage - Again do not exceed 1.9v!

These are just guidelines we recommend you follow, if you want to push more voltage through your CPU's then just be aware they could die on you. Your warranty is un-affected and we will honor any CPU's that die, we just won't ask questions as to how you killed them.

Not all CPU's are as fragile as others, we have experimented upto 1.50v Vcore and 1.70v memory and had zero issues with reliability, so it seems some of fine when pushing hard. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

OMD

rickyy schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:39:

youtube

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:47
Overclockers.co.uk heeft vandaag de i7 2600k in de aanbieding, en op dit moment nog 42 stuks in voorraad. Totale prijs komt op een 315-320 euro uit incl verzending UK -> NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mag ik zeggen dat dat duur is? Wat is de goedkopere prijs qua SB -mobos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Sjah schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:12:
Mag ik zeggen dat dat duur is? Wat is de goedkopere prijs qua SB -mobos?
als je die review leest kom je ook dit stukje tekst tegen:

I reviewed the ASRock P67 Extreme4 at the Sandy Bridge release, and they offered a great product that is available online for $153
verder kun je bij iedere webshop gewoon op prijs laag>hoog sorteren :+

[ Voor 7% gewijzigd door JoSchaap op 21-01-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja maar ik lees die review lekker niet. ;)

Vraag me af wanneer pci eens verdwijnt, heb die meuk straks niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Hmm, de asus vinden ze iets beter, persoonlijk ga ik toch liever voor de Gigabyte omdat ik al jaren goeie ervaring ermee heb.

Dat uefi vind ik niet zo nodig, als het lekker loopt zit je 1 a 2 dagen in je bios om de OC in te stellen en daarna kom je er niet meer in, voor invoer apparatuur is usb1.1 al snel genoeg laat staan usb3 dus om meer dan 2 poorten te hebben vind ik ook niet nodig, de Asus daarinegen heeft wel weer een onzinnige pci-e poort op X4

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

naaitsab schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:29:
[...]
de Asus daarinegen heeft wel weer een onzinnige pci-e poort op X4
Onzinnig? Past mijn RAID controller anders precies in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
fsfikke schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:31:
[...]

Onzinnig? Past mijn RAID controller anders precies in :)
Is dat niet gewoon PCI? :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pci zou nogal traag zijn voor 8 S-ATA schijven denk je niet ;)

pricewatch: Highpoint RocketRAID 2322

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 21-01-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

naaitsab schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:29:
[...]

Hmm, de asus vinden ze iets beter, persoonlijk ga ik toch liever voor de Gigabyte omdat ik al jaren goeie ervaring ermee heb.

Dat uefi vind ik niet zo nodig, als het lekker loopt zit je 1 a 2 dagen in je bios om de OC in te stellen en daarna kom je er niet meer in, voor invoer apparatuur is usb1.1 al snel genoeg laat staan usb3 dus om meer dan 2 poorten te hebben vind ik ook niet nodig, de Asus daarinegen heeft wel weer een onzinnige pci-e poort op X4
UEFI o.a. nogal handig omdat je daarmee ook van schijven >2.2TB kunt booten. Misschien voor jou nu niet interessant, maar voor degene aan wie je dat mobo ooit weer wilt verkopen wellicht wel...

Echter Gigabyte heeft ook gewoon UEFI heb ik begrepen. Alleen de grafische schil is nog niet geimplementeerd.

For Sale: CPU AMD 7700X. Fijne, gebruikte in goede staat verkerende 8 core CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:53
Ondanks dat Gigabyte geen UEFI BIOS heeft kan je prima booten met 2.2 TB schijven hoor. En UEFI is er later op te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
GB heeft wel uefi, alleen de grafische schil mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk, maar vertelde het verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 20:25
Ik werk bij een it bedrijf en ik kan ook op de inkoop site kijken,
Daar hebben ze gewoon 100x i5 26000k liggen. En die CPU hebben we de volgende dag in huis

Ik zelf zit Alden nog te twijfelen tussen een i5 of een i7, als iemand mij een advies kan geven wil die persoon mij dan een DM sturen

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Google: sandy bridge benchmark
Schijnt nog steeds lastig te zijn voor sommige om google te gebruiken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 23:00
lees **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?

[ Voor 73% gewijzigd door Edmin op 22-01-2011 18:18 ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
Supsooi schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:32:
Ik werk bij een it bedrijf en ik kan ook op de inkoop site kijken,
Daar hebben ze gewoon 100x i5 26000k liggen. En die CPU hebben we de volgende dag in huis

Ik zelf zit Alden nog te twijfelen tussen een i5 of een i7, als iemand mij een advies kan geven wil die persoon mij dan een DM sturen
i5 26000K......??

i5 2500K of i7 2600K :)
wil je een snelle pc om te gamen? neem de i5, je mist alleen HT en wat cache...
als je niet gaat overclocken gewoon een niet K versie nemen.

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ook voor u heren: de Topic warning nogmaals lezen graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een battle tussen de MSI moederborden (GD55 en 65) versus een mooi Asrock moederbordje.

@Luckyjan: Thanks voor de info, komt goed van pas!

[ Voor 70% gewijzigd door vinom op 23-01-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Laatst online: 21:26

rossinl

Audio/Videophile

Zou iemand mij kunnen vertelllen of de Corsair Vengeance geheugenmodules nog wel in de sloten passen bij een Sandy Bridge moederbord i.c.m. een Scythe Mugen 2? Ik ben namelijk bang dat het koelblok over het 1e geheugenslot hangt waardoor hoge modules niet passen...Een foto zou helemaal top zijn. Ik ben overigens van plan een MSI P67-GD65 te nemen.

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor vragen over levertijden is nu een apart topic gemaakt.
Sandy Bridge levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 19:46
rossinl schreef op zondag 23 januari 2011 @ 05:04:
Zou iemand mij kunnen vertelllen of de Corsair Vengeance geheugenmodules nog wel in de sloten passen bij een Sandy Bridge moederbord i.c.m. een Scythe Mugen 2? Ik ben namelijk bang dat het koelblok over het 1e geheugenslot hangt waardoor hoge modules niet passen...Een foto zou helemaal top zijn. Ik ben overigens van plan een MSI P67-GD65 te nemen.
Zeker gaat dat passen, alleen je moet je scyte en kwartslag draaien, dus van onderen naar boven zuigen laten, heb je helemaal geen last van de modules, als je luchtafvoer naar boven hebt, anders wordt het moeilijk.

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
rossinl schreef op zondag 23 januari 2011 @ 05:04:
Alain heeft een P8P67 Pro (het MB dat ik op het oog heb) met Mugen 2 en Vengeance geheugen en dat past. MAAR, als je een fan aan de geheugenkant van je Mugen wil, dan zit het geheugen wel in de weg (dus moet de fan wat hoger op het koelblok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10 18:54
mtsr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:13:
[...]

Alain heeft een P8P67 Pro (het MB dat ik op het oog heb) met Mugen 2 en Vengeance geheugen en dat past. MAAR, als je een fan aan de geheugenkant van je Mugen wil, dan zit het geheugen wel in de weg (dus moet de fan wat hoger op het koelblok).
Ik heb een P8P67 PRO met Mugen 2 en 4 reepjes G.Skill Ripjaws geheugen. Dat past precies onder de Mugen 2, één of twee millimeter over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
mtsr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:13:
[...]

Of de fan aan de andere kant, of een 80mm fan erin hangen. Die zijn tegenwoordig ook wel goed qua luchtverplaatsing en geluid

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
runnershigh schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:09:
[...]

Ik heb een P8P67 PRO met Mugen 2 en 4 reepjes G.Skill Ripjaws geheugen. Dat past precies onder de Mugen 2, één of twee millimeter over.
Zit de eerste streep geheugen echt ONDER de mugen? Hoe om heb je die gemonteerd, met de breedste zijde horizontaal of vertaal?

Alain zei dat het geheugen bij hem precies NAAST de mugen past.

[ Voor 6% gewijzigd door mtsr op 23-01-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
mtsr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:16:
[...]

Zit de eerste streep geheugen echt ONDER de mugen? Hoe om heb je die gemonteerd, met de breedste zijde horizontaal of vertaal?

Alain zei dat het geheugen bij hem precies NAAST de mugen past.
Eerste bank zit er vol onder, tweede precies op het randje. Als je de Mugen 90 graden draait, is er meer ruimte voor het geheugen maar weer minder voor de videokaart.

(Offtopic: ik wil een foto uploaden, maar hoe kies ik de afbeelding van de harde schijf om te uploaden?)

[ Voor 0% gewijzigd door runnershigh op 23-01-2011 19:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
runnershigh schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:02:
(Offtopic: ik wil een foto uploaden, maar hoe kies ik de afbeelding van de harde schijf om te uploaden?)
De foto uploaden via www.imgur.com of andere site's en dan een bericht plaatsen zoals
code:
1
[img]www.imgur.com/afbeelding.jpg[/img]

Als je dat ding 90graden draait het je dan geen verminderde koeling? dacht dat de "bladen" van de koeling vanaf de voorkant naar de achterkant van de kast lopen, als je m een slag draait staan ze van je gpu naar de bovenkant van je kast dat komt de airflow door die fins niet ten goede.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
naaitsab schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:09:
[...]

De foto uploaden via www.imgur.com of andere site's en dan een bericht plaatsen zoals
code:
1
[img]www.imgur.com/afbeelding.jpg[/img]

Als je dat ding 90graden draait het je dan geen verminderde koeling? dacht dat de "bladen" van de koeling vanaf de voorkant naar de achterkant van de kast lopen, als je m een slag draait staan ze van je gpu naar de bovenkant van je kast dat komt de airflow door die fins niet ten goede.
Airflow is toch van voor-onder naar achter-boven, dus die gaat er hoe dan ook schuin doorheen, volgens mij. Ik heb ook al veel foto's gezien van koelers met een fan d'rop die naar achteren blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
naaitsab schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:09:
[...]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xco8z.jpg

Rechtsboven het koelblok zie je de rode geheugenreepjes.
90 graden draaien maakt voor de "bladen" van de koeling niks uit, zoals je kunt zien op de foto.
Net onder het koelblok de (passief gekoelde) videokaart. Als je die in het bovenste slot doet, past het precies met de Mugen in deze stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 14:20
Ik heb zelf een Mugen 2, ook waarbij het geheugen in de weg zat. Dus uiteindelijk mijn ventilator aan de andere kant gezet zodat die lucht er door heen zuigt, en recht door me outtake heen blaast. Zelfs op deze knullige wijze weet ik mijn i5 750 op 4 ghz te klokken, dus erg veel merk ik er niet van. Maar het is idd wel handig om dit van te voren te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 11:04
Aangezien veel koelers als je ze goed wil plaatsen voor de airflow inderdaad over de geheugenbanken heengaan heb ik de Zalman CNPS9900 Max besteld. Koelt erg goed en past volgens mij dusdanig dat het geheugen vrij blijft (heb ook een dominator GT setje besteld met geheugenkoeler en airflow pro dus dat is hoog)
reviews: Roundup: acht processorkoelers vergeleken

[ Voor 10% gewijzigd door luckyjan op 24-01-2011 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben helaas nog niet echt aan overklokken met 2600k toegekomen. :'(
  1. Mega lange boottime. Het duurde 50 seconden vanaf start computer tot POST screen zichtbaar werd.
  2. Creative x-fi werd ineens niet meer herkend in het eerste pcie1_1 slot. In een ander slot deed ie het wel.
  1. Oplossing was mijn printer in een USB 3.0 poort te steken. Op elke andere USB2.0 poort had ik die lange boottimes.
  2. Schijnt te maken te hebben met een driver die windows update onterecht installeert en je hele pcie1_1 slot van slag brengt.
Op de diverse fora, o.a. HardOCP waar Gary Key (voormalig Anandtech reviewer en nu Asus technical marketing manager) support levert, zie je toch nog wel heel veel bugs.
Heb zelf het idee dat dit toch duidelijk ook met de overstap naar EFI te maken heeft. Gelukkig is de support van Asus wel redelijk goed.

Sommige andere issues:
- resume from sleep
- raid
- marvell sata 6g poorten
- Crucial c300 ssd

Het zal nog wel even duren voordat alles vlekkeloos draait op dit platform ben ik bang.... :o

PS: Het is wel fijn dat die 2600k CPU heatspreader dit keer wel soort van recht is. Bij mijn 920 was ie zo krom als een hoepel... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Is je bios niet corrupt ofzo? POST heeft natuurlijk 0 met een OS te maken.
Ik heb ook en tijd lopen klooien met een pci wlan kaart als ik die erin stak werd win xp zo traag als dikke str*nt

Denk dat je mobo en/of je cpu kaduuk zijn, er is in ieder geval iets flink mis als ik de symptomen zo lees.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

naaitsab schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:52:
Is je bios niet corrupt ofzo? POST heeft natuurlijk 0 met een OS te maken.
Ik heb ook en tijd lopen klooien met een pci wlan kaart als ik die erin stak werd win xp zo traag als dikke str*nt

Denk dat je mobo en/of je cpu kaduuk zijn, er is in ieder geval iets flink mis als ik de symptomen zo lees.
Dat boot issue heeft ook niks met het OS te maken. Het mobo doet gewoon heel erg lang over de USB initialisatie zolang ik die printer in een usb2 poort heb zitten. Daardoor duurt het zolang voor het POST scherm verschijnt. Zit gewoon een bug/incompatibaliteit tussen Printer en Mobo/bios/chipset.
Als je POST eenmaal ziet staan, dan zit ik daarna binnen 15 a 20 seconden in windows (desktop volledig geboot).

Die andere issues heb ik gelukkig niet allemaal zelf. :) (Ik heb 1, 2 en het sleep issue maar die zijn allemaal opgelost, zij het deels via workarounds)

Het sleep issue schijnt weer te komen omdat bij het laatste bios de auto stand voor c1e, c3 en c6 niet goed werkt. Zet je het op enabled dan werkt sleep weer.

Je merkt gewoon dat er heel veel kleine bugs zijn in EFI. Komt allemaal wel goed, maar er zijn duidelijk teething problems door de combinatie UEFI/P67/SB.

PC werkt verder op zich goed, heb o.a. intel linpack burn test even gedraaid zonder problemen.
Ben nu eerst even bezig de PC goed te installeren waarna ik wat uitgebreider de stabiliteit en temps ga testen. Daarna ga ik ns kijken hoever ik kan komen met mijn 2600k. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 24-01-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Bedankt voor de gedachtes over de Mugen 2 en hoog geheugen! Heb toch maar voor de zekerheid normaal geheugen gekocht (Corsair XMS).

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
rossinl schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:20:
Bedankt voor de gedachtes over de Mugen 2 en hoog geheugen! Heb toch maar voor de zekerheid normaal geheugen gekocht (Corsair XMS).
Alleen jammer dat dan weer 1.65V is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Wat geen probleem is. Sandy Bridge kan prima overweg met 1.65v

Het is wel heel erg simpel dat overklokken met OC Genie:
YouTube: MSI OC Genie II overclocking i5-2500k to 4200MHz in one second!
Weet iemand welke instellingen er veranderd worden?
- vcore, waar staat die op?
- bclk, op 100 of ook hoger?
- EIST/C1E/C-states aan of uit?
- nog andere voltages aangepast behalve vcore?
- temps?

En daarnaast zie ik volgens mij ook iets van een power/reset button. Waarom zitten die daar en niet bijv dat je ze naar de voorkant van je kast kan aansluiten. (misschien een domme vraag, I know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

vinom schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:10:
Wat geen probleem is. Sandy Bridge kan prima overweg met 1.65v

Het is wel heel erg simpel dat overklokken met OC Genie:
YouTube: MSI OC Genie II overclocking i5-2500k to 4200MHz in one second!
Weet iemand welke instellingen er veranderd worden?
- vcore, waar staat die op?
- bclk, op 100 of ook hoger?
- EIST/C1E/C-states aan of uit?
- nog andere voltages aangepast behalve vcore?
- temps?

En daarnaast zie ik volgens mij ook iets van een power/reset button. Waarom zitten die daar en niet bijv dat je ze naar de voorkant van je kast kan aansluiten. (misschien een domme vraag, I know)
Als je het mobo los aan het testen bent (dus niet in een kast) hoef je dan niet te prielen met een schroevendraaier om hem aan te zetten. Natuurlijk zit er ook nog gewoon een aansluiting voor de knopjes van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

mtsr schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:04:
[...]

Alleen jammer dat dan weer 1.65V is.
Klopt, officieel wel ja, maar ik had al XS (dacht ik) gelezen dat ze op 1.5V ook prima schijnen te werken. Zal dus wel uit voorzichtigheid zo opgegeven zijn. Want ik ben het met je eens dat een zo laag mogelijk voltage gewenst is i.v.m. slijtage en temperatuur.

Edit: eindelijk een goed plaatje gevonden van Vengeance + Mugen 2 + MSI P67A-GD65 bij de buren! Voor de medegeinteresseerden:
http://nl.hardware.info/f...n-overclocken-sandybridge
Blijkt dus net te passen als je de Mugen verticaal plaatst.

Dat wordt het XMS geheugen annuleren en voor de Vengeance gaan :)

[ Voor 32% gewijzigd door rossinl op 24-01-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
Help!!!! schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:26:

[...]

Op de diverse fora, o.a. HardOCP waar Gary Key (voormalig Anandtech reviewer en nu Asus technical marketing manager) support levert, zie je toch nog wel heel veel bugs.
Heb zelf het idee dat dit toch duidelijk ook met de overstap naar EFI te maken heeft. Gelukkig is de support van Asus wel redelijk goed.

Het zal nog wel even duren voordat alles vlekkeloos draait op dit platform ben ik bang.... :o
Nou dan zal ik wel gewoon geluk hebben. :) Mijn ASUS P8P67 PRO met EFI BIOS, 16GB, 2500K en div USB randapparatuur draait als een zonnetje:
- geen POST problemen
- Intel Postville SSD als systeemschijf
- 2x Samsung F3 in RAID
- Na sleep binnen 2 seconden weer helemaal wakker

Wat wil een mens nog meer? OK overklokken, dat moet nog gaan gebeuren. Maar ik dacht eerst het systeem gewoon stabiel en even leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

runnershigh schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:25:
[...]

Nou dan zal ik wel gewoon geluk hebben. :) Mijn ASUS P8P67 PRO met EFI BIOS, 16GB, 2500K en div USB randapparatuur draait als een zonnetje:
- geen POST problemen
- Intel Postville SSD als systeemschijf
- 2x Samsung F3 in RAID
- Na sleep binnen 2 seconden weer helemaal wakker

Wat wil een mens nog meer? OK overklokken, dat moet nog gaan gebeuren. Maar ik dacht eerst het systeem gewoon stabiel en even leren kennen.
Relaxed hoor. :)

Welk bios draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

HTT oftewel HyperThreading ? :X

Leuk sys! :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Pagina: 1 ... 10 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.