1053
Tja ... heb het overwogen maar besloten om de "bespaarde" 100 euro te besteden aan o.a. extra geheugen. Wel zo nuttig met 2 fotografen in huis.HTT oftewel HyperThreading ?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
1053
Tja ... heb het overwogen maar besloten om de "bespaarde" 100 euro te besteden aan o.a. extra geheugen. Wel zo nuttig met 2 fotografen in huis.HTT oftewel HyperThreading ?
Nvm, niet goed gekeken.rossinl schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:55:
[...]
Klopt, officieel wel ja, maar ik had al XS (dacht ik) gelezen dat ze op 1.5V ook prima schijnen te werken. Zal dus wel uit voorzichtigheid zo opgegeven zijn. Want ik ben het met je eens dat een zo laag mogelijk voltage gewenst is i.v.m. slijtage en temperatuur.
Edit: eindelijk een goed plaatje gevonden van Vengeance + Mugen 2 + MSI P67A-GD65 bij de buren! Voor de medegeinteresseerden:
http://nl.hardware.info/f...n-overclocken-sandybridge
Blijkt dus net te passen als je de Mugen verticaal plaatst.
Dat wordt het XMS geheugen annuleren en voor de Vengeance gaan
[ Voor 6% gewijzigd door mtsr op 25-01-2011 07:23 ]
1053 heeft het sleep issue idd niet. Ik draai 1253. Daar moet je c1, c3 en c6 handmatig op enabled zetten in het bios. dan werkt sleep gewoon weer.
For Sale: CPU AMD 7700X. Fijne, gebruikte in goede staat verkerende 8 core CPU.
Het is maar wat je net passen vind. Fysiek past ie er tussen maar waar zit nu de fan? Bovenop en naar beneden blazen op de videokaart of helemaal geen fan op de koeler? Kan je beter een kleinere koeler kopen want zo heb je er ook niet veel aan denk ik. Een goede airflow voor je hele systeem is minstens net zo belangrijk en dat heb je niet met die verticale montage.rossinl schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:55:
[...]
Klopt, officieel wel ja, maar ik had al XS (dacht ik) gelezen dat ze op 1.5V ook prima schijnen te werken. Zal dus wel uit voorzichtigheid zo opgegeven zijn. Want ik ben het met je eens dat een zo laag mogelijk voltage gewenst is i.v.m. slijtage en temperatuur.
Edit: eindelijk een goed plaatje gevonden van Vengeance + Mugen 2 + MSI P67A-GD65 bij de buren! Voor de medegeinteresseerden:
http://nl.hardware.info/f...n-overclocken-sandybridge
Blijkt dus net te passen als je de Mugen verticaal plaatst.
Dat wordt het XMS geheugen annuleren en voor de Vengeance gaan
[ Voor 6% gewijzigd door luckyjan op 25-01-2011 12:18 ]
Je kan de fan gewoon iets hoger op de Mugen 2 plaatsen aan de kant van het geheugen als het goed is. Bovendien heb ik een Antec P180 kast dus er zuigen al 2 fans lucht door de Mugen heen (achter en boven), Tenslotte kan de fan ook nog aan de onderkant van de Mugen geplaatst worden (bij de PCIe slots). Morgen weet ik hoe alles past.luckyjan schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:15:
[...]
Het is maar wat je net passen vind. Fysiek past ie er tussen maar waar zit nu de fan? Bovenop en naar beneden blazen op de videokaart of helemaal geen fan op de koeler? Kan je beter een kleinere koeler kopen want zo heb je er ook niet veel aan denk ik. Een goede airflow voor je hele systeem is minstens net zo belangrijk en dat heb je niet met die verticale montage.
Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2
[ Voor 21% gewijzigd door Sir_Hendro op 26-01-2011 11:40 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
[ Voor 17% gewijzigd door luckyjan op 26-01-2011 14:25 ]
Verwijderd
Bij de CES artikelen staat een systeem van lucid wat de gpu switchen mogelijk maakt. Uiteindelijk zal er wel een bord komen waar zo'n implementatie mogelijk is.Webjunkie schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 07:53:
ik heb een (misschien dom) vraagje.
ik heb een H67 moederbordje besteld waar een 2600 in komt.
is het mogelijk om tegelijkertijd de IGP (naar tv voor films e.d) en een externe GPU (naar monitor voor games) te gebruiken?
nog mooier zou zijn als de GPU software matig is uit te zetten want dat scheelt weer een hoop lawaai.
heb wel veel hier over gevonden maar het schijnt het alleen recht voor een laptop te zijn.. dat GPU switchen dus..
Mechwarrior Online: Flapdrol
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
[ Voor 18% gewijzigd door Webjunkie op 30-01-2011 11:01 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 30-01-2011 10:16 ]
Post is dat gedeelte met zwarte achtergrond en witte letters.Sjah schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:16:
Vraagje over Uefi: hoelang duurt het voordat bij opstart die aan de boot (van Win of linux) begint, dus door de post heen is.... bij mij met ouderwetse bios is dat een getreuzel van 12 sec.
of was de POST het deel totdat je het piepje hoort..
if (!coffee) {
Work = false; }
Die hd4850 fan draait te snel in idle .... even aanpassen en dan hoor je hem een stuk minder, zeker als je hem ook nog koele lucht voert.Webjunkie schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:04:
hd4850 en die hoor je, tenzij je doof bent natuurlijk
voor een htpc gelden andere stilte regels dan voor een gamebak.
ik vind het opspinnen van de drives in m'n htpc in de woonkamer al storend
edit: trouwens, 20 watt extra op een systeem dat 37 watt gebruikt, is nogal wat(t)
-= Very annoying forum person =-
AMD Nieuwsdiscussie
Nope, max reso's en settings waar mogelijk. De enige toegevoegde waarde is dan toch de hogere oc-snelheid, aangezien ik verwacht dat de cpu richting de 5 ghz kan en het usb 3 / sata 600 gedoe.-The_Mask- schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:52:
Als je gamed op lage resolutie en lage instellingen en je graag altijd 300/400 fps wil hebben dan heb je er wel wat aan. Maar game je op hoge resolutie met instellingen liefst zo hoog mogelijk dan schiet je er niks mee op.
-= Very annoying forum person =-
lmaomaster_viper schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:42:
[...]
Nope, max reso's en settings waar mogelijk. De enige toegevoegde waarde is dan toch de hogere oc-snelheid, aangezien ik verwacht dat de cpu richting de 5 ghz kan en het usb 3 / sata 600 gedoe.
Ook het lagere energie verbruik van de Sandy is natuurlijk leuk meegenomen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
if (!coffee) {
Work = false; }
Check hier anders ff, sowieso best veel goede info te vinden op dit forum. Official support door Gary Key etc:MAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:15:
Iemand ook "problemen" met de Sabertooth P67?
Van het weekend alles ingebouwd, aangesloten en opgestart. Als een zonnetje. BIOS vermeldt 1003 te zijn en voor zover ik weet is dat ook de laatste stabiele versie. Goed, de Intel SATA-controller op RAID (want SSD + 4 HDD) gezet in de BIOS en Windows-DVD (Server 2008 x64) erin gegooid.
Installeren, Intel RAID-driver geladen vanaf USB-stick, Windows geinstalleerd op de SSD. Tot zover geen problemen, tenminste denk ik. Daarna was het een crime om sommige devices geinstalleerd te krijgen dus van de site van Asus alle losse drivers op een USB-stick gezet aangezien de bijgeleverde driver-DVD weigert iets te doen. Alle devices gevonden behalve de NIC. Die geinstalleerd vanaf de Intel site en nergens meer issues. Daarna (en ik denk dat het hier fout is gegaan), Intel RST 10 geinstalleerd. Die installeert wel maar de service failt te starten en dus ook de interface niet.
Hierna stond systeem rustig te zoemen dus maar eens begonnen met een kopie-slag. 750GB data van oude systeem gekopieerd naar nieuwe 4HDD-RAID. Allemaal goed gegaan. Systeem stond te idlen en toen ik na een uur terugkwam, alles bevroren. Reset gegeven, systeem start op en na inloggen Windows ging ie allerlei SATA-controllers en USB-controllers installeren. Daarna een verplichte herstart en toen was het einde verhaal met opstarten.
Ergens vermoed ik dat de volledige driver-set van Asus niet spoort met de P67 set; niet in de laatste plaats omdat de NIC niet werd gevonden maar ook omdat elke Asussetup.exe (die op meerdere plekken op de driver-DVD staat) gewoon weigert op te starten.
Any ideas?
[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 31-01-2011 09:39 ]
Wow, leesvoer... Daar gaat mijn avondHelp!!!! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:22:
[...]
Official support door Gary Key etc:
http://www.hardforum.com/...0dcea378cf60ea9&t=1578865
WTF? Het is wel zo aangesloten en dat heeft anderhalve dag gewerkt, vanaf installatie tot de "fatale" reset. Zal kabel wel ff ompluggen vanavond.PS:
Had je je CD speler op een SATA6 poort zitten? Dat werkt namelijk niet. Opticals moeten op SATA3 aangesloten worden.
Die heb ik geinstalleerd maar ook enige GUI erbij start niet op...Verder moet je ook deze driver (intel Management Engine Interface drivers) installeren:
http://downloadcenter.int...9691&ProdId=3273&lang=eng
Als je wel zag dat ze geinstalleerd werden (start... next... finish enzo), dan zit dat wel goed. Die driver werkt in de achtergrond en heeft verder geen GUI.Die heb ik geinstalleerd maar ook enige GUI erbij start niet op...
[ Voor 40% gewijzigd door Help!!!! op 31-01-2011 09:50 ]
Verwijderd
Totaal geen problemen juist. Ik heb wel even handmatig het geheugen goed moeten zetten op 2133MHz met de kant en klare profielen in de EFI bios. Profiel 2 in mijn geval. Installatie ging ook als een zonnetje.MAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:15:
Iemand ook "problemen" met de Sabertooth P67?
---------------------------
Ergens vermoed ik dat de volledige driver-set van Asus niet spoort met de P67 set; niet in de laatste plaats omdat de NIC niet werd gevonden maar ook omdat elke Asussetup.exe (die op meerdere plekken op de driver-DVD staat) gewoon weigert op te starten.
Any ideas?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 10:30 ]
Verwijderd
Marvell enabled want alle SATA-poorten hebben devices aangesloten. En het gaat om Server 2008R2 x64; de kernel-nummering zit tussen Vista & Win7 in en daardoor zegt de Asus-DVD:Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:27:
[...]
Marvel controller staat op disabled bij mij. Misschien dat het helpt.
Weigeren de .exe op te starten van de Asus cd?
Kale installatie van Windows 7 en dan gelijk de cd van Asus installeren zou toch moeten lukken.
[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 31-01-2011 14:00 ]
[ Voor 55% gewijzigd door Helixes op 31-01-2011 18:03 ]
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Iseci
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
tje je kan zeggen wat je wil maar fok was eerderfsfikke schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:09:
Fok? We zitten toch op T.net
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
Iseci
Ik zou ook wel genoeg SATA3 poorten hebben, maar ik wil wel mijn bord omruilen tzt. Al was het maar om waarde-vermindering te voorkomen, als ik over 2jaar bijvoorbeeld mijn moederbord wil verkopen wil ik er nog wel iets voor terugkrijgen.luckyjan schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:24:
Het blijken alleen de sata 2 poorten te zijn en niet de sata 3 poorten. Mijn asrock fatal1ty bord heeft 2 intel sata 3 poorten en 4 marvel sata 3 poorten. Dus als ik daar alles op aansluit heb ik er geen last van.....
De dvd durf in dan wel in een sata 2 poort te steken
http://www.anandtech.com/...ies-chipset-begins-recall
Verwijderd
Toch tijd voor een PCIe RAID-kaartjeMAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:39:
Ik ben helemaal klaar... Of niet...
Heb alle poorten op mijn Sabertooth in gebruik en zoals ik eerder postte; het random detecteren van een SATA-controller en het niet initialiseren van mijn RAID-set onder Windows, zegt me eigenlijk genoeg...![]()
![]()
Heb leverancier al gemaild; ga morgen ook direct Asus bellen.
Ja, ook best... Heb alleen even niet de $$$ voor een 8-poorts SATA300 RAID10 kaart.
[ Voor 99% gewijzigd door Edmin op 31-01-2011 21:08 ]
Verwijderd
Je gaat het na drie jaar merken. 5 tot 15% verlies.hapSnap schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:42:
Wat gaan we concreet merken van deze bug? Het nieuwsbericht is vrij vaag hierover. Wordt de boel alleen trager, of is de data op de disks zelf niet meer veilig?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 19:46 ]
Nou ja, het is toch al slow chat maar zat meer te denken aan een Areca voor dat geld...
[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 31-01-2011 21:08 ]
Verwijderd
Hoezo niet? Die Marvell poorten zijn lekker wil je zeggen? Als het even kan zet ik die uit. En zoals gezegd krijg je gezeur met 2e hands verkopen.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:44:
[...]
Je gaat het na drie jaar merken. 5 tot 15% verlies.
Zolang doe ik nooit met een computer.
Maar gewoon de 3Gbs poorten disabled zetten.
Je hebt twee Marvel 6Gbs en twee Intel 6Gbs waar de bug niet van toepassing op is.
Dus eigenlijk niets aan de hand.
Intel expects that over 3 years of use it would see a failure rate of approximately 5 - 15% depending on usage model.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 19:54 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 19:57 ]
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:44:
[...]
Je gaat het na drie jaar merken. 5 tot 15% verlies.
zoals ik het begrijp heeft over 3 jaar 5-15% last van uitval van de sata2 poorten (gehad).Intel expects that over 3 years of use it would see a failure rate of approximately 5 - 15% depending on usage model.
Ultimately you could see a full disconnect - your SATA drive(s) would not longer be visible at POST or you’d see a drive letter disappear in Windows.
[ Voor 29% gewijzigd door Webjunkie op 31-01-2011 20:32 ]
Laten we niet te hard van stapel lopen. Het is niet zo alsof de S-ATA poorten op geen enkel Sandy bordje werken. En het lijkt er op dat het een probleem is wat zich pas na enige tijd manifesteert. Dus als je er al last van krijgt is er met een beetje geluk dan al een mogelijkheid om hem te vervangen.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:55:
Dan heb je inderdaad een probleem als je hem al aangeschaft zou hebben.
Dat zou inderdaad mooi zijn; WDC en Microsoft hebben inderdaad wel zo'n regeling maar over het algemeen moet je een creditcard hebben als "onderpand" want als je bijvoorbeeld een defect produkt niet terugstuurt, wordt na 2 weken gewoon de nieuwprijs van het vervangende produkt afgeschreven.fsfikke schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:34:
[...]
(zou helemaal netjes zijn als ze eerst een nieuw bordje opsturen + een verzendlabel zodat je het oude bordje in die doos op kan laten halen door UPS)
Verwijderd
Mag hopen dat het zo'n regeling wordt. Zodirekt moet je eerst je board opsturen, gaan ze daar op hun gemak een nieuwe chip op solderen ofzo. Zit je weken zonder PC.....MAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:37:
[...]
Dat zou inderdaad mooi zijn; WDC en Microsoft hebben inderdaad wel zo'n regeling maar over het algemeen moet je een creditcard hebben als "onderpand" want als je bijvoorbeeld een defect produkt niet terugstuurt, wordt na 2 weken gewoon de nieuwprijs van het vervangende produkt afgeschreven.
Helaas heeft niet iedereen een creditcard.
Opdonderen; ik wil gewoon een nieuw bord; dat zal ik Asus & mijn leverancier ook vertellen...Help!!!! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:50:
[...]
Mag hopen dat het zo'n regeling wordt. Zodirekt moet je eerst je board opsturen, gaan ze daar op hun gemak een nieuwe chip op solderen ofzo. Zit je weken zonder PC.....![]()
Mja, ik denk niet dat ze elk bord gaan vervangen eerlijk gezegd.MAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:51:
[...]
Opdonderen; ik wil gewoon een nieuw bord; dat zal ik Asus & mijn leverancier ook vertellen...
Totdat de verschillende moederbordfabrikanten daar meer informatie over verstrekken kunnen we daar alleen maar wild over speculeren. Maar dat heeft natuurlijk weinig nutNaluh! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:01:
[...]
Mja, ik denk niet dat ze elk bord gaan vervangen eerlijk gezegd.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 21:23 ]
wettelijk gezien moet jij opdonderen. Je moet namelijk een bedrijf een redelijk termijn geven om het defecte apparaat te repareren of te vervangen (of met een oplossing te komen). Zij hebben er ook niet om gevraagd, net zo min als jij.MAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:51:
[...]
Opdonderen; ik wil gewoon een nieuw bord; dat zal ik Asus & mijn leverancier ook vertellen...
[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 31-01-2011 21:19 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat is denk ik geen specifiek Sandy Bridge probleem. Dat kan je ook hebben met PCIe RAID-kaarten.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:18:
Mislukt.
Als ik de Marvel controller aanzet dan ziet hij met geen mogelijkheid meer mijn Revodrive X2! Hij is gewoon compleet verdwenen en niet terug te halen in de bios. Zet ik de Marvel weer uit en snel booten, dan is de Revodrive X2 weer terug. Ik ben teleurgesteld in Sabertooth P67.
De vier poorten alleen kun je ook niet uitzetten want dan zet je ook de 6Gbs uit van Intel. Wouw, wat een fantastisch bord zeg.
Dat wordt dus ook omruilen via Zercom. Wat een gekloot zeg.
[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 31-01-2011 22:21 ]
Verwijderd
Bedankt voor de info. We zijn nu allemaal even impulsief aan het reageren.fsfikke schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:20:
[...]
Dat is denk ik geen specifiek Sandy Bridge probleem. Dat kan je ook hebben met PCIe RAID-kaarten.
Probleem zit hem erin dat de PCIe kaart z'n BIOS probeert te laden en, in dit geval, de Marvell controller ook zijn BIOS wil starten. Dat gaat mis waardoor het moederbord maar een van de twee herkent.
Pfff... Intel fabriceert iets. Asus neemt dat af in bulk. Ik koop het bij webshop A. Wie moet nou wat repareren en binnen welke termijn?OMD schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:19:
[...]
wettelijk gezien moet jij opdonderen. Je moet namelijk een bedrijf een redelijk termijn geven om het defecte apparaat te repareren of te vervangen (of met een oplossing te komen). Zij hebben er ook niet om gevraagd, net zo min als jij.
Maar deze maatschappij is tegenwoordig toch alleen maar ikke ikke ikke ikke ikke ikke.
dat lijkt mij toch een fout van het moederbord, in mijn vorige pc zaten 2 externe controllers en die laden mooi na elkaar hun biosfsfikke schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:20:
[...]
Dat is denk ik geen specifiek Sandy Bridge probleem. Dat kan je ook hebben met PCIe RAID-kaarten.
Probleem zit hem erin dat de PCIe kaart z'n BIOS probeert te laden en, in dit geval, de Marvell controller ook zijn BIOS wil starten. Dat gaat mis waardoor het moederbord maar een van de twee herkent.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Intel is op dit moment aan het bespreken met de merken voor een oplossing, zoals ook in het officiele bericht staat vermeld.MAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:38:
[...]
Pfff... Intel fabriceert iets. Asus neemt dat af in bulk. Ik koop het bij webshop A. Wie moet nou wat repareren en binnen welke termijn?
- Intel is geen NL bedrijf en doet geen zaken met consumenten.
- Asus evenmin en zal de retail-ketens aansturen.
- Mijn webshop is aan handen & voeten gebonden door bovenstaande.
Begrijp trouwens wel de frustratie hoor, zou namelijk ook beetje erg pissed zijn.The company expects to begin delivering the updated version of the chipset to customers in late February and expects full volume recovery in April. Intel stands behind its products and is committed to product quality. For computer makers and other Intel customers that have bought potentially affected chipsets or systems, Intel will work with its OEM partners to accept the return of the affected chipsets, and plans to support modifications or replacements needed on motherboards or systems
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Nee de chipset is op 65nm gemaakt, dit procede zullen ze prima onder de knie hebben. Het schijnt een ontwerp fout te zijn.Helixes schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:28:
Prima, Ed.
Mogen we wel speculeren over hoe en welk onderdeel in het silicium - blijkbaar - aan slijtage onderhevig is?
Het is een 32 nm chipset. Zouden ze dat dan toch nog niet helemaal onder de knie hebben bij Intel?
Update: Jimmy sent us a chat log with an Intel customer service representative indicating that this recall only affects "some desktop boards based on Intel P67 chipset," that the H67 chipset boards appear to not be affected, but that the company doesn't have a comprehensive list yet. We've certainly seen cases where CSRs don't have all the info in this sort of situation, but still we'd advise waiting a bit before tearing your new mobo out and bringing it back to the store.
spoor12b
Het lijkt er verdacht veel op dat Intel, nadat ze 90% van de chipset hebben gerecycled uit de 5-serie, wat overmoedig is geworden en minder briljant heeft getest. Kan gebeuren, maar het bijt je behoorlijk in je kont.mdcobra schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:10:
[...]
Nee de chipset is op 65nm gemaakt, dit procede zullen ze prima onder de knie hebben. Het schijnt een ontwerp fout te zijn.
[ Voor 85% gewijzigd door DaMarcus op 03-02-2011 10:02 ]
AMD Nieuwsdiscussie
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
hmmm; bij mij een 7.7 (icm Maximus IV Extreme)JoSchaap schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:45:
ga denk ik toch maar eens naar een andere kast kijken. word nogal een krappe boel met de nieuwe set-up
mbt de Mugen2 revb, er moet idd een hoekje van de backplate gezaagd worden bij het deluxe bord.
Bovendien vond ik de fan zowel omhoog als omlaag niet lekker zitten en heb deze nu op de zijkant geplaatst
[afbeelding]
De i7 2600k geeft overigens een ronde 7.8 in de windows classificeringsindex (out of the box dus zonder OC)
https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
Zoo, wordt het niet tijd voor een stukje kabelmanagement? Ik zie dat er gewoon een doorgang voor achter ja backplate is, toch? Daar kun je zo de kabels voor je moederbord, dvd-drive en gpu achter kwijt...JoSchaap schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:45:
ga denk ik toch maar eens naar een andere kast kijken. word nogal een krappe boel met de nieuwe set-up
mbt de Mugen2 revb, er moet idd een hoekje van de backplate gezaagd worden bij het deluxe bord.
Bovendien vond ik de fan zowel omhoog als omlaag niet lekker zitten en heb deze nu op de zijkant geplaatst
[afbeelding]
De i7 2600k geeft overigens een ronde 7.8 in de windows classificeringsindex (out of the box dus zonder OC)
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ok, dan heb ik niets gezegd. Tof dat je er ook even een review over geschreven hebt, zo maakt de volgende deze vergissing niet.JoSchaap schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:39:
dat heb ik geprobeerd maar de thermaltake is op dat punt gewoon een zwakke kast.
zie ook mijn review: productreview: Thermaltake V9 Black Edition review door Verwijderd
dat gat zit er wel, maar er zit geen ruimte achterdode mus dus. ik heb waar het kon alles samengebonden. maar zodra de 2e hd5830 er is ben ik gedwongen naar een andere kast te gaan zoeken (hdd bay zit dan in de weg)
Kan je persoonlijk de Antec 300 aanraden. Prijstechnisch onverslaanbaar, strak design, en ik heb er ook een Mugen 2 in gehad. Voordeel van deze kast is ook dat hij boven achter een grote 140mm uitlaat fan heeft..JoSchaap schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:39:
dat heb ik geprobeerd maar de thermaltake is op dat punt gewoon een zwakke kast.
zie ook mijn review: productreview: Thermaltake V9 Black Edition review door Verwijderd
dat gat zit er wel, maar er zit geen ruimte achterdode mus dus. ik heb waar het kon alles samengebonden. maar zodra de 2e hd5830 er is ben ik gedwongen naar een andere kast te gaan zoeken (hdd bay zit dan in de weg)
[ Voor 38% gewijzigd door rossinl op 05-02-2011 17:20 ]
Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2
Ik weet bijna zeker dat in ALLE sandy bridge moederborden deze fout zit. De launch was 9 januari vandaar dat Intel die datum noemt.Sommige retailers zijn stiekum wat eerder begonnen met het te koop aanbieden.rossinl schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:06:
Uit verdere testresultaten van Intel is gebleken dat alleen Sandy Bridge moederborden met de B2 stepping geplaagd lijken te worden door falende SATA-300 poorten. Deze stepping zit op moederborden die verscheept zijn na 9 januari (zie ook http://www.intel.com/Cons...ts/Processors/chipset.htm); als je een "ouder" moederbord hebt is er de mogelijkheid dat je een eerdere stepping hebt en dus geen last hebt van de bug. Gebruik dit scriptje om te kijken of jouw moederbord deze stepping heeft:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-E33PTRITYHCJ.zip
Bron: Hardware.info
Leesvoer (Duits): http://www.heise.de/newst...ung-2-Update-1182613.html
[ Voor 12% gewijzigd door luckyjan op 09-02-2011 21:32 ]
Nope, er zijn voor de launch nog twee eerdere series van de SB chipset uitgeleverd, zij het niet aan consumenten. Het was ook snel bekend dat de fout op SB met de nieuwste versie is geïntroduceerd.luckyjan schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:26:
[...]
Ik weet bijna zeker dat in ALLE sandy bridge moederborden deze fout zit. De launch was 9 januari vandaar dat Intel die datum noemt.Sommige retailers zijn stiekum wat eerder begonnen met het te koop aanbieden.
Op de Intel site zie je dan verder ook casebadges van andere chipsets die niets met Sandy bridge te maken hebben waarbij staat dat die niet geraakt zijn.
[afbeelding]
Sandy bridge heeft een gouden streep op de sticker en is dus wel geraakt.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door mtsr op 10-02-2011 07:18 ]
Als je er voor kiest het moederbord om te ruilen zal je een nieuw bord krijgen, geen gerepareerde.However, we’re also offering you the option of returning any possibly affected motherboard for a swap or sales return.
[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 11-02-2011 15:37 ]
Voor mij hetzelfde verhaal, ik wil graag een 2500K om te kunnen overklokken, de snellere GPU is leuk maar niet echt van de belang voor me. Ik speel zeer zelden een spelletje (af en toe RA2) en de spelletjes die ik speel hebben toch vrijwel geen grafische power nodig. En ik vind het dan zonde van de energie om een losse graka toe te voegen die meer energie verbruikt maar verder niks toevoegd.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:17:
[...]
Waarom zou je wachten? Koop gewoon voor een paar centen (33 euro) een ATi 5450 passief gekoeld. -9 euro want je kunt nu kiezen voor de non-K serie 2500. Trouwens als je toch niet gamed is de HD 2000 ook helemaal niet verkeerd volgens mij.
[ Voor 22% gewijzigd door zAo op 14-02-2011 12:29 ]
Je zit offtopic, alvast bedankt.kmichael schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:37:
Ik heb een vraagje ik heb een I7 X980 als ik bv een spel speel metro2033, Crysis2, Call of Duty - Black Ops of Assassin's Creed Brotherhood dan schommeld mijn CPU usage altijd tussen de 17 a 21 %
en nooit boven de 25% is dit normaal?
Ik heb Turbo on en HT on
alvast bedankt grtz
[ Voor 101% gewijzigd door Luxicon op 02-04-2011 18:56 ]
...
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 19% gewijzigd door naaitsab op 11-04-2011 17:26 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq