Ligt aan de programmering van de game zelf tog ?Jejking schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:55:
[...]
Je zit offtopic, alvast bedankt.
Sowieso, geen enkele game zal ooit 6 cores of 12 threads maxen of volgooien.
Een 2600K op stock is wel een goede CPU voor een HTPC? Is in mijn ogen het eerste fatsoenlijke chipset.naaitsab schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:24:
_Dé_ onzinnige chipset komt er eindelijk
De combo van een igpu(zuinig en stil ivm geen losse gpu nodig) en overclocken(herrie en hitte creëren) is toch compleet nutteloos
Zie het al voor me, een htpc met 2600K @4x4.5Ghz met een mugen2 die door een gat in de kast naar buiten steekt
Als ik namelijk nu wil overklokken met een Sandy Bridge CPU moet ik een P67 chipset nemen, kan ik niet eens meer de IGP gebruiken, belachelijk toch? Niet iedereen die een Sandy Bridge CPU koopt gebruikt hem voor een high-end gamesysteem. Daarnaast is er natuurlijk ook nog Lucid Virtu welke zowel de videokaart als de IGP van de Sandy Bridge kan gebruiken en de videokaart volledig kan uitschakelen tijdens 2D.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Voor goede videobewerking heb je een dedicated gpu nodig, fotobewerking heeft er ook profijt mee(al zou dat ook wel op een igpu draaien), dus ik zie nog steeds niet in wat je met een overclockbare cpu+igpu aan zou moeten.-The_Mask- schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:55:
[...]
Een 2600K op stock is wel een goede CPU voor een HTPC? Is in mijn ogen het eerste fatsoenlijke chipset.
Als ik namelijk nu wil overklokken met een Sandy Bridge CPU moet ik een P67 chipset nemen, kan ik niet eens meer de IGP gebruiken, belachelijk toch? Niet iedereen die een Sandy Bridge CPU koopt gebruikt hem voor een high-end gamesysteem. Daarnaast is er natuurlijk ook nog Lucid Virtu welke zowel de videokaart als de IGP van de Sandy Bridge kan gebruiken en de videokaart volledig kan uitschakelen tijdens 2D.
Aangezien het on-the-fly switchen tussen igpu en gpu niet in windows gebakken zit zal dat voor de meeste mensen ook geen reden zijn.
Als je dat wilt met Lucid Virtu dan pak je toch bijv een 8800GTX erbij van markplaats ofzoiets kost geen drol meer.
Dat is sneller dan zon brakke igpu(tis wel al een stuk beter dat geef ik toe maar een dedicated gpu maakt nogsteeds gehakt van een igpu)
Maar goed moraal van het verhaal deze chipset had gewoon bij de release moeten zijn en niet de p67 of h67.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ligt helemaal aan de software voor beide dingen kun je namelijk wel helemaal niks aan een videokaart hebben, daarnaast zijn er nog wel wat meer dingen dat met de PC kan worden gedaan.naaitsab schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:06:
[...]
Voor goede videobewerking heb je een dedicated gpu nodig, fotobewerking heeft er ook profijt mee(al zou dat ook wel op een igpu draaien), dus ik zie nog steeds niet in wat je met een overclockbare cpu+igpu aan zou moeten.
Komt omdat ze niet zo snel zijn, nogal veel verbruiken en meestal al een keer in de oven hebben gelegen.Als je dat wilt met Lucid Virtu dan pak je toch bijv een 8800GTX erbij van markplaats ofzoiets kost geen drol meer.
Met zo'n videokaart zou ik dus graag een Z68 chipset willen hebben kun je de CPU overklokken en kan de Lucid Virtu software er voor zorgen dat de energie hongerige videokaart wordt uitgeschakeld in 2D.Dat is sneller dan zon brakke igpu(tis wel al een stuk beter dat geef ik toe maar een dedicated gpu maakt nogsteeds gehakt van een igpu)
Idd van mij mochten de P67 en H67 moederborden ook wel wegblijven. Je kan immers ook prima een Z68 moederbord maken zonder de monitor connectors.Maar goed moraal van het verhaal deze chipset had gewoon bij de release moeten zijn en niet de p67 of h67.
AMD Nieuwsdiscussie
Ah, gelukkig kun je dus wel een Ivy Bridge cpu op je Cougar Point moederbord prikken. Zo te zien mis je dan ook niet erg veel qua specs.
Ondertussen zie ik meer nieuws over Maho Bay voorbij komen dan over Sandy Bridge E, de socket 2011 high-end processoren die eind dit jaar uit zouden moeten komen...
Ondertussen zie ik meer nieuws over Maho Bay voorbij komen dan over Sandy Bridge E, de socket 2011 high-end processoren die eind dit jaar uit zouden moeten komen...
Ivy Bridge on Sugar Bay (6 series) based platforms will require BIOS and firmware updates. Ivy Bridge not comptaible with Q65, Q67 and B65 based platforms.
LGA2011 komt 2e helft dit jaar al toch? Dat is natuurlijk de grote klapper waar iedereen benieuwd naar is, en welke tegenover AMD's Bulldozer gepositioneerd gaat worden..
Ik denk zelf dat ik pas begin 2013 de X58 en i7 920 ga vervangen voor hetgeen wat dan prijs technisch het beste is(waarschijnlijke Intel Hasswell)..
Ik denk zelf dat ik pas begin 2013 de X58 en i7 920 ga vervangen voor hetgeen wat dan prijs technisch het beste is(waarschijnlijke Intel Hasswell)..
Tegenover Bulldozer? Ja, dat zal Intel je wel willen doen geloven. In realiteit geloof ik nooit dat Sandy Bridge E qua prijs tegenover een Bulldozer te plaatsen zal zijn. AMD positioneert BD dan ook voorlopig gewoon tegen s1155.
s2011 zal ongetwijfeld het snelste zijn dat je voor je geld kunt krijgen in H2, maar ook verreweg het duurste.
s2011 zal ongetwijfeld het snelste zijn dat je voor je geld kunt krijgen in H2, maar ook verreweg het duurste.
Je hebt gelijk.. Ik hoop op de oude dagen 2003/2004 waar AMD de snelste was met de Athlon 64 reeks, of in elk geval betere concurrentie met Intel nu..Edmin schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:01:
Tegenover Bulldozer? Ja, dat zal Intel je wel willen doen geloven. In realiteit geloof ik nooit dat Sandy Bridge E qua prijs tegenover een Bulldozer te plaatsen zal zijn. AMD positioneert BD dan ook voorlopig gewoon tegen s1155.
Intel heeft nu zeg maar een league of it's own..
Intel is gewoon een stuk sneller de laatste tijd maar daar betaal je dan ook voor.Jovas schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:53:
Je hebt gelijk.. Ik hoop op de oude dagen 2003/2004 waar AMD de snelste was met de Athlon 64 reeks, of in elk geval betere concurrentie met Intel nu..
Intel heeft nu zeg maar een league of it's own..
if (!coffee) {
Work = false; }
mwa valt nog best mee vind ik, prijzen van intel zijn nu echt wel redelijk tegenover de prestaties. Met name de i3 ten opzichte van de phenom II, is een makkelijke keuze meestal. Alleen voor de allersnelste hardware betaal je gewoon veel meer, logisch, is met alles zo.naaitsab schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:18:
[...]
Intel is gewoon een stuk sneller de laatste tijd maar daar betaal je dan ook voor.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Dat is zo maar vroeger was amd inderdaad erg sterk met de Athlon 64 series in de wat hogere prijsklasse.epic_gram schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:22:
[...]
mwa valt nog best mee vind ik, prijzen van intel zijn nu echt wel redelijk tegenover de prestaties. Met name de i3 ten opzichte van de phenom II, is een makkelijke keuze meestal. Alleen voor de allersnelste hardware betaal je gewoon veel meer, logisch, is met alles zo.
Tegenwoordig is de x6 de enige die een beetje kan tippen aan de 1156 generatie van intel maar dat is ook over met de sandy bridge lijn in de hogere klasse, de 2500 en 2600 zowel K en non-k versies zijn sneller en de 2500k ook nog eens goedkoper.
if (!coffee) {
Work = false; }
Volgende maand is het voor mij zo ver, dan kan ik eindelijk een nieuwe pc bestellen. Mijn oog is gevallen op de core i7 2600. Daar heb je nu 2 smaakjes van de 2600 en 2600k, maar het super grote verschil kan ik niet vinden.
Helaas kom ik niet verder dan de compare site van intel
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=52214,52213,
Daar zie ik iets over virtualisatie staan dat de K dat niet kan.
Overigs had ik ergens gelezen dat de K versie unlocked was.
Dus welke moet ik nemen.
Helaas kom ik niet verder dan de compare site van intel
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=52214,52213,
Daar zie ik iets over virtualisatie staan dat de K dat niet kan.
Overigs had ik ergens gelezen dat de K versie unlocked was.
Dus welke moet ik nemen.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Met 2,7K berichten op GoT moet je toch weten dat je dat best zelf uit kunt zoeken. Dit is geen aankoopadviestopic...
Heel simpel de K-serie heeft een geunlockte multiplier en een sterkere igpu.
Als je een beetje tweaker bent had je even op 'intel k series' gegoogled en kom je alles te weten over het verschil tussen de 2500-2600 en 2500k-2600k
edit: Wat Ed_L zegt
Als je een beetje tweaker bent had je even op 'intel k series' gegoogled en kom je alles te weten over het verschil tussen de 2500-2600 en 2500k-2600k
edit: Wat Ed_L zegt
[ Voor 5% gewijzigd door naaitsab op 17-04-2011 01:39 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Met welk deel van mijn post snap je niet?Edmin schreef op zondag 17 april 2011 @ 01:39:
Met 2,7K berichten op GoT moet je toch weten dat je dat best zelf uit kunt zoeken. Dit is geen aankoopadviestopic...
Ik zie het verschil gewoon niet...
En denk je echt niet dat ik eerst zelf wat research gedaan heb. Zoals je hier altijd moet doen?
GOD IK KOM HIER AL 11 JAAR!
Als je de intel site bekijkt staat daar ook niets, over deze unlock
[ Voor 7% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 17-04-2011 09:39 ]
Dus als jij bijv. informatie over een bepaald technisch onderdeel in een bmw zoekt ga je bmw.nl en vind je daar niks dan zoek je niet even op de naam van het onderdeel in google? Beetje vreemd.
Die intel site is puur om de verschillen in cijfertjes naast elkaar te zetten verder kom je ook niet, dingen die jij moet hebben zijn reviews, cijfertjes puur naast elkaar zetten is leuk maar heb je geen zak aan in het dagelijks gebruik.
Als je een beetje logisch nadenkt en een passende zoekterm invult heb je zo een rits aan goeie site's waar alles haarfijn staat uitgelegd, dat is wat Ed_L bedoelt
Die intel site is puur om de verschillen in cijfertjes naast elkaar te zetten verder kom je ook niet, dingen die jij moet hebben zijn reviews, cijfertjes puur naast elkaar zetten is leuk maar heb je geen zak aan in het dagelijks gebruik.
Als je een beetje logisch nadenkt en een passende zoekterm invult heb je zo een rits aan goeie site's waar alles haarfijn staat uitgelegd, dat is wat Ed_L bedoelt
if (!coffee) {
Work = false; }
Zo heeft Wikipedia wel wat interessante processor-info:
- K - Processors featuring unlocked turbo multipliers.
- S - Low-power processors; might not be available in boxed versions.
- T - Ultra low-power processors; might not be available in boxed version.
Thanks dat is wat ik nodig heb.vanaalten schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:33:
Zo heeft Wikipedia wel wat interessante processor-info:
[...]
Three Sandy Bridge-E processors revealed before the Q4 launch:

Nu nog achterhalen wat limited overclocking is.

Dit leest makkelijker 
http://www.nordichardware....e/fullimages/lga2011.jpg
In artikel staat ook nog plaatje vd X79 chipsetski...
http://www.nordichardware...-infoer-q4-lansering.html
http://www.nordichardware....e/fullimages/lga2011.jpg
In artikel staat ook nog plaatje vd X79 chipsetski...
http://www.nordichardware...-infoer-q4-lansering.html
[ Voor 40% gewijzigd door Help!!!! op 20-04-2011 19:34 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Gelukkig dat de rumors waar zijn!
Future proof shoppen is nu simpel: nu sandy bridge kopen, met P67 of Z68 moederbord uiteraard, en over ~2-3 jaar de snelste unlocked Ivy Bridge er op voor een leuk prijsje.
* - J.W. - = blij
Future proof shoppen is nu simpel: nu sandy bridge kopen, met P67 of Z68 moederbord uiteraard, en over ~2-3 jaar de snelste unlocked Ivy Bridge er op voor een leuk prijsje.
* - J.W. - = blij
^
Welke rumors bedoel je? Ik begrijp je redenering eigenlijk niet
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ow, sorry. Dat Ivy Bridge op P67 / H67 etc kan (volgens een post van 8 dagen geldenHelp!!!! schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:15:
^

[ Voor 65% gewijzigd door - J.W. - op 26-04-2011 21:26 ]
BTW... Asus Z68: 3 pag.
http://news.mydrivers.com/1/191/191317.htm
Ben benieuwd wat dat SSD-caching voorsteld
De SSD wordt dan gebruikt als grote buffer voor de harde schijf (veel gebruikte bestanden worden er opgezet).Joepi schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:19:
BTW... Asus Z68: 3 pag.
Het is al getest, conclusie: het geeft prestatie winst, maar een losse SSD is (veel) beter.
Goh, ik ben wel benieuwd naar die 980 Gulf.. Misschien kan ik er nog zo een of een 970 in mijn X58 prakken als de prijzen wat redelijker worden.. Mijn 920 moet ik vast nognog wel kunnen verpatsen..mdcobra schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:42:
Three Sandy Bridge-E processors revealed before the Q4 launch:
[afbeelding]
Analyse Anand over de gelekte S2011 & X79 roadmap :
http://www.anandtech.com/...rocessors-x79-and-lga2011
http://www.anandtech.com/...rocessors-x79-and-lga2011
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 26-04-2011 21:18 ]
PC Specs
Details on Intel’s Next Generation "Cedar Trail" Atom Platform
Last August in our Atom N550 article, we hinted that Intel will release their next generation Atom platform in mid-2011. As we mentioned in that article, the codename for this platform is “Cedar Trail”, and today we have some further details to share. Cedar Trail (and the Cedarview-D processors) won’t quite make it out in mid-2011 as we previously reported; they are now slated for a Q4 2011 release.The CPU and GPU will become a single die be based on 32nm technology. The smaller process allows Intel to boost the clock speeds while keeping TDP the same or even lowering it. Cedar Trail will continue to use the same NM10 chipset as its predecessor, with two models at its introduction. The following table summarizes the current and near-future Intel Atom lineup.

The core architecture remains unchanged, so CPU performance should be the same as previous Atom processors, only with higher clock speeds. We won’t see a new Atom architecture until mid- to late-2012. Interesting to note is that no single-core Atom CPUs are listed at present, so both Pineview-D processors are dual-core, only the D2500 disables Hyper-Threading support. It should be a decent upgrade from the previous single-core + HTT D425, but overall CPU performance will end up lower than the D525 in situations that can leverage four threads. The D2700 on the other hand is a straight 16% clock speed increase over the D525. We’ll have to see how that translates into real-world application performance when the chips arrive.
The roadmap also indicates the possibility of a marginal update to Intel’s existing Pine Trail lineup in Q3 2011. If that happens, it will likely consist of 2.0GHz single-core and dual-core Atom chips, but without the GPU upgrades will continue to struggle with video content.
The most interesting bit of information is probably the IGP, where we unfortunately have only vague details for now. Cedar Trail will feature full support for DirectX 10.1 and HD decoding (MPEG2, VC1, AVC, and H.264) with Blu-Ray 2.0 support. The display options have also been greatly improved, including HDMI 1.3a, DisplayPort 1.1, eDP (embedded DisplayPort), LVDS, and VGA. The IGP will also be able to drive up to two displays. A block diagram indicates that Intel is adding a “Media” functional unit to the chip, but that’s likely just a part of the IGP.
There is no word about the IGP architecture, clock speeds, or supported resolutions. Presumably it will use a cut down version of Arrandale’s HD Graphics, possibly with a lower EU count (e.g. 6 EUs instead of 12). Regardless, the IGP will be a big step up from GMA 3150 with lots of new features. Most importantly, it finally solves the issue of HD video playback support. Overall performance is still a bit of a mystery, so we cannot give any concrete numbers, but we still have enough to get started.
The big question is going to be how these new Atoms stack up against AMD’s Brazos. The AMD E-350 beat the D510 quite easily, which is the same chip as D525 but with a 166MHz (8%) lower clock speed. Outside of the GPU improvements, the D2700 should only be around 16% faster than D525, which means the E-350 might come in slower in certain CPU tests. However, single-threaded performance is still likely to be faster on E-350—we’d estimate up to a 25% lead in some use cases. Since heavily threaded workloads are not the domain of Atom (or Brazos), it looks as though the E-350 will continue to be very competitive. The E-350 does have a higher 18W TDP, which does work against it somewhat, but it turned out to do much better in our energy efficient tests. Power will be a far bigger concern on laptops and netbooks, however, so we won’t worry much about that aspect for now.
The other point of comparison is in the graphics arena. The E-350’sRadeon HD 6310 IGP is a powerhouse. It’s about as fast as the Intel HD 2000 found in some of the Sandy Bridge CPUs. Unless Cedar Trail’s IGP uses HD 2000 rather than Arrandale’s HD Graphics, it will still be behind AMD’s offerings. As we’ve noted elsewhere, however, gaming on either platform is so heavily CPU-limited that you’ll want to stick with older titles. Since we know very little about the IGP in Cedar Trail, it’s hard to draw any firm conclusions, and driver quality is still a point of contention. At least Atom is finally getting un upgrade from the stone-age GMA 950/3150 era, which will hopefully enable HD streaming video.
Ultimately, Cedar Trail continues from where the Pine Trail left us, meaning that it will be targeted at sub-$300 netbooks, although it is possible that the D2700 could find its way into ~$400 laptops/netbooks as well. Like previous generations, these new Atoms are intended for basic computing tasks, such as web browsing, email, and instant messaging. Intel doesn’t want to take away sales from their more capable platforms, so for example the Celeron B810 should be at least three times faster than D2700 for only about $75 more (including a basic motherboard). Intel also continues to suggest 1GB of RAM for Atom setups, and as long as nettop and netbook vendors adhere to that recommendation Atom will underwhelm.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik hoop dat ik met deze vraag in het goede draadje zit...
Ik heb een intel i3 2100 gekocht en heb in mijn oude systeem nog een 7800gtx zitten. Heeft het enige meerwaarde om deze toch in mijn nieuwe pc te plaatsen of kan ik er beter iemand een plezier mee doen die een nog brakkere videokaart in zijn kast heeft zitten?
Ik heb een intel i3 2100 gekocht en heb in mijn oude systeem nog een 7800gtx zitten. Heeft het enige meerwaarde om deze toch in mijn nieuwe pc te plaatsen of kan ik er beter iemand een plezier mee doen die een nog brakkere videokaart in zijn kast heeft zitten?
Eigenlijk is het niet het goede draadje
.
Wat betreft jouw vraag: dit moet je bij jezelf neerleggen. Vraag je af of je voldoende hebt aan de 7800GTX? Windows 7 zal prima draaien op die kaart en de oudere games danwel iets nieuwer met lagere settings kunnen er ook wel op. Als je daar genoegen mee neemt blijft alleen het energieverbruik met bijbehorende koeling van hetzelfde kaliber over
.
Het is in ieder geval zeker dat bij games de 7800GTX de bottleneck is, en niet de CPU
.
Wat betreft jouw vraag: dit moet je bij jezelf neerleggen. Vraag je af of je voldoende hebt aan de 7800GTX? Windows 7 zal prima draaien op die kaart en de oudere games danwel iets nieuwer met lagere settings kunnen er ook wel op. Als je daar genoegen mee neemt blijft alleen het energieverbruik met bijbehorende koeling van hetzelfde kaliber over

Het is in ieder geval zeker dat bij games de 7800GTX de bottleneck is, en niet de CPU
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Ok, het was meer een GPU van de processor vraag. Vandaar dat ik 'm hier geplaatst heb. De vraag is zeg maar, als ik deze videokaart niet bijplaats, gaat mijn performance dan achteruit. En zo ja, weegt dat verschil op tegen het energieverbruik.
Ik had 'm ook wat duidelijker kunnen stellen
Ik had 'm ook wat duidelijker kunnen stellen
Bron: Bouweenpc.nlEen relatief onbekend forumlid van TechPowerUp heeft een benchmark van een Intel Sandy Bridge-E processor online gezet. Het gaat om de bekende benchmark wPrime. De hexa- en octa-core Sandy Bridges staan gepland voor lancering in het vierde kwartaal van 2011. De gebruikte processor heeft 8 cores, 16 threads en 20MB L3-cache. De klokfrequentie van dit vroege Engineering Sample bedraagt 1,6GHz.
De testmachine was verder uitgerust met een onbekend socket 2011-moederbord en 2GB DDR3-geheugen. De poster is waarschijnlijk plots tegen deeze machine aangelopen, aangezien hij "geen tijd had om wPrime te updaten, dit was wat erop stond."
De behaalde wPrime-score bedraagt 9,032 seconden op de 32M-variant. Ter vergelijking, een Intel Core i7 2600K haalt 8,2 seconden en een Core i7 980X maarliefst 6 seconden. wPrime staat erom bekend dat het zowel qua cores als klokfrequentie uitstekend schaalt. Het zou goed kunnen dat ze uiteindelijk klokfrequentie van zo'n 8-core Sandy Bridge op 3,2GHz komt te liggen - exact het dubbele van deze ES-processor. Dat zou een score van 4,516 betekenen. Daarmee is hij veel sneller dan bijvoorbeeld een i7 980X. Zeker aangezien deze processor, hier als Xeon-variant, ook als consumentenprocessor uitkomt, kunnen we de oude Westmere-processors zoals de i7 980X wel vergeten. Sandy Bridge komt naar het high-endsegment, en met succes!
Was wel te verwachten, dat het ging uitlekken. Ben toch wel positief verrast, maar d'r zal ook heel wat prestatiewinst komen uit die 20MB cache, want dat is echt heel veel.
Veel sneller dan een 980X? 1.5 seconden noem ik niet ''veel sneller''.. Als deze ES(als het al betrouwbaar is) op 1.6ghz er 6 seconden over gedaan had dan was hij veel sneller..
Da's 33% sneller.. wat imo toch wel "veel sneller" is.Jovas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:31:
Veel sneller dan een 980X? 1.5 seconden noem ik niet ''veel sneller''..
[ Voor 9% gewijzigd door - J.W. - op 05-05-2011 14:38 ]
Verwijderd
Hoe zit het met de nieuwe Xeon cpu ,die is default behoorlijk hoog geclocked van 4.13GHZ tot 4.66GHZ.
Dat zijn toch behoorlijk hoge clocksnelheden
http://www.cpu-world.com/...s_4_4_GHz_Xeon_X5698.html
Dat zijn toch behoorlijk hoge clocksnelheden
http://www.cpu-world.com/...s_4_4_GHz_Xeon_X5698.html
Dat is natuurlijk leuk om te geilen op die Xeon's maar dat is als kwijlen op een foto van een Lamborghini.
Die dingen zijn vanaf 700(beetje knappe) tot 2000 euro
dat is toch voor consumenten geen reële prijs? Voor dat geld heb je een 2500K+mobo+geheugen+gpu
Vraag me af wat de 2011 prijs-technisch gaat doen
1366 faalde met het instap model natuurlijk in vergelijking met de 875k op het 1156 platform deze was sneller én goedkoper dan de 920 en 930 op 1366.
3 of zelfs 4 video kaarten is natuurlijk ook de reinste onzin, je maakt mij echt niet wijs dat je met 2x een 590 niet genoeg power hebt om games te spelen en de reden gebruiken "ja dan kun je 3 schermen aansluiten" gaat ook maar op voor een handje vol spellen en dan nog trekt het top model van nvidia en ati dat gemakkelijk.
De 1155 en 1156 hebben in sli/crossfire ook gewoon genoeg bandbreedte om 2 kaarten goed aan te sturen.
Het enige voordeel wat 1366 in mijn ogen heeft zijn de krachtigere cpu's(waren boven de 500 euro toen) en betere geheugen architectuur maar de prijs van zon setup is dus danig hoog dat je je afvraagt wat moet je ermee?
Die dingen zijn vanaf 700(beetje knappe) tot 2000 euro

1366 faalde met het instap model natuurlijk in vergelijking met de 875k op het 1156 platform deze was sneller én goedkoper dan de 920 en 930 op 1366.
3 of zelfs 4 video kaarten is natuurlijk ook de reinste onzin, je maakt mij echt niet wijs dat je met 2x een 590 niet genoeg power hebt om games te spelen en de reden gebruiken "ja dan kun je 3 schermen aansluiten" gaat ook maar op voor een handje vol spellen en dan nog trekt het top model van nvidia en ati dat gemakkelijk.
De 1155 en 1156 hebben in sli/crossfire ook gewoon genoeg bandbreedte om 2 kaarten goed aan te sturen.
Het enige voordeel wat 1366 in mijn ogen heeft zijn de krachtigere cpu's(waren boven de 500 euro toen) en betere geheugen architectuur maar de prijs van zon setup is dus danig hoog dat je je afvraagt wat moet je ermee?
if (!coffee) {
Work = false; }
2x een 590 zijn 4 videokaarten... enkel op 2 pci-e slots. meer wordt niet ondersteund.naaitsab schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:31:
Dat is natuurlijk leuk om te geilen op die Xeon's maar dat is als kwijlen op een foto van een Lamborghini.
Die dingen zijn vanaf 700(beetje knappe) tot 2000 euro dat is toch voor consumenten geen reële prijs? Voor dat geld heb je een 2500K+mobo+geheugen+gpu
daarnaast kun je op een ati op een enkele kaart al 3/6 schermen aansluiten, enkel Nvidia heeft meer gpu's nodig voor 3d surround.
en op 2x x8 lanes heb nu eenmaal prestatieverlies, zeker als je dus op 3/6 schermen gaat gamen is 5 tot 10 % verlies veel als je op fps' tussen de 40 en 60 zit.
dat niet iedere consument het er voor over heeft het hoogste segment spullen te halen maakt het geen onzin,
wat dacht je van combinaties met pci-e SSD's, raid controllers en meerdere pci-e videokaarten? dan kom je niet uit met je p55/p67 bordje, want dan bottlneck je jezelf op bandbreedte,
daarnaast zijn er voor de overklokkers/benchers onder ons genoeg redenen om wel voor s1366 te gaan
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Dit snap ik niet. 1156 kwam stukken later dan de 1366. Dus hoe kan 1366 dan falennaaitsab schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:31:
.....
De 920 cpu was juist relatief goedkoop en klokte goed. Als je een bij introductie een x58 en 920 had gekocht had je juist heel veel waar voor je geld en een set die lang mee is gegaan zonder de bugs van bijv. sandy bridge.Het enige voordeel wat 1366 in mijn ogen heeft zijn de krachtigere cpu's(waren boven de 500 euro toen) en betere geheugen architectuur maar de prijs van zon setup is dus danig hoog dat je je afvraagt wat moet je ermee?
PC Specs
Ik dacht dat vandaag de Z68 chipset uit zou komen klopt dit?
Z68 review:
http://www.pcper.com/revi...-SSD-Caching-and-Overcloc
http://www.anandtech.com/...nology-ssd-caching-review
http://www.pcper.com/revi...-SSD-Caching-and-Overcloc
http://www.anandtech.com/...nology-ssd-caching-review
[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 11-05-2011 10:21 ]
PC Specs
http://nl.hardware.info/r...l-z68-moederborden-review
IMHO de beste review to nu toe.
SSD caching werkt zeer goed. Vraag is alleen of de meerprijs niet teveel is. In elk geval gunstig dat je op die manier toch 2TB schijf kan kopen die toch wat beter gaat presteren.mdcobra schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:36:
http://nl.hardware.info/r...l-z68-moederborden-review
De nieuwe gpu functie is wel een zeer grote fail. Je verliest prestaties van je normale videokaart (als je beeld aansluit op mobo) en je wint niets in verbruik (wat je wel zou verwachten). Het enigste voordeel is dan dat je quicksync kunt gebruiken via deze weg.
Helemaal mee eens, er is nog een hele kleine kans dat de eigen software van NVIDIA of ATi dit wel voor elkaar krijgt, maar ik verwacht dit eigenlijk niet. Toch wel jammer dit leek mij namelijk DE reden om voor Z68 te kiezen.Devpartner schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:55:
[...]
De nieuwe gpu functie is wel een zeer grote fail. Je verliest prestaties van je normale videokaart (als je beeld aansluit op mobo) en je wint niets in verbruik (wat je wel zou verwachten). Het enigste voordeel is dan dat je quicksync kunt gebruiken via deze weg.
Intel expands Sandy Bridge line with new Core, Pentium CPUs
Intel has yesterday updated its processor portfolio, adding a seven more Sandy Bridge processors - three Core series models (i5-2310, i5-2405S, i3-2105) and the four Pentium chips (G620, G620T, G840, G850).In terms of specs and prices, the new CPU look as follows:
- Core i5-2310 - 4 Cores (4 threads) @ 2.9 GHz | 6MB L3 cache | 95W TDP | $177
- Core i5-2405S - 4 Cores (4 threads) @ 2.5 GHz | 6MB L3 cache | 65W TDP | $205
- Core i3-2105 - 2 Cores (4 threads) @ 3.1 GHz | 3MB L3 cache | 65W TDP | $134
- Pentium G850 - 2 Cores (2 threads) @ 2.9 GHz | 3MB L3 cache | 65W | $86
- Pentium G840 - 2 Cores (2 threads) @ 2.8 GHz | 3MB L3 cache | 65W | $75
- Pentium G620 - 2 Cores (2 threads) @ 2.6 GHz | 3MB L3 cache | 65W | $64
- Pentium G620T - 2 Cores (2 threads) @ 2.2 GHz | 3MB L3 cache | 35W | $70
[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 26-05-2011 11:19 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Updated Intel roadmap shows Ivy Bridge set for March/April release
While Intel still aims to begin production of 22nm processors this year, it seems that we'll have to wait a bit longer than hoped for them. According to a leaked roadmap Intel the desktop-bound Ivy Bridge processors will debut in March or April 2012 and not at CES in January.A release in late Q1/early Q2 may be disappointing but it should allow Intel to have a great supply of processors which, as mentioned, are being made on the super-fresh 22nm process technology.
The first Ivy Bridge will come in an LGA1155 package, feature tri-gate transistors, and will be compatible with current 6 Series motherboards (if BIOS updates will be released by their manufacturers) and with upcoming boards based on the Z77, Z75, H77, Q77, Q75 and B77 chipsets.
Of course, Intel won't take a break until Ivy Bridge comes around and, in the coming months, will introduce more Sandy Bridge CPUs, as well as the Sandy Bridge-E solution which succeeds the LGA1366 platform. Sandy Bridge-E comes in Q4 with three LGA2011 processors and the X79 Express chipset.

AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb een vraagje over de turbo boost van mijn i5 2500. Deze rust heerlijk op een MSI P67A-GD65B3. Ik heb al gegoogled naar de turbo functie van deze processor, maar ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Nu staat er op de site van Intel dat de maximale turbo multiplier 37x is, dus 3,7 GHz .
Ik heb niets aangeraakt in de UEFI of in windows, maar om een of andere duistere reden doet mijn i5 2500 3,8 GHz met zijn turbo boost. Zie hierbeneden

Heeft een moederbord dan toch nog invloed op de turbo boost, net als bij de P55 borden er een extra stap bovenop gezet kon worden?
Ik heb niets aangeraakt in de UEFI of in windows, maar om een of andere duistere reden doet mijn i5 2500 3,8 GHz met zijn turbo boost. Zie hierbeneden

Heeft een moederbord dan toch nog invloed op de turbo boost, net als bij de P55 borden er een extra stap bovenop gezet kon worden?
Jazeker, met een P67 mobo krijg je 400 mhz extra tov een "low-end" H67 mobo. Haal met mijn i5-2400 36x oftewel 3.6 Ghz. Vind het prima, geen spijt dat ik niet voor een 2500K ben gegaan.
bij mij zonder iets getweakt te hebben (Asus p8p67LE) doet die gewoon 36x, logisch ook, Core i5's kunnen best stuk hoger, niet voor niks dat er zoveel mensen WEL voor de Coriei5 2500K/i7 2600K gaan voor het bijna altijd succesvolle overklokavontuur.
bij mij zonder iets getweakt te hebben (Asus p8p67LE) doet die gewoon 36x, logisch ook, Core i5's kunnen best stuk hoger, niet voor niks dat er zoveel mensen WEL voor de Coriei5 2500K/i7 2600K gaan voor het bijna altijd succesvolle overklokavontuur.
[ Voor 40% gewijzigd door Sjah op 26-05-2011 15:50 ]
Bron: http://bouweenpc.nl/nieuws/3581De Chinese website Coolaler heeft een Intel Ivy Bridge-processors bemachtigd. Deze nieuwe processorgeneratie zal het Sandy Bridge-platform opvolgen in het eerste kwartaal van 2011. Het nieuwe platform gebruikt dezelfde architectuur als Sandy Bridge, maar wordt geproduceerd op 22nm. De huidige processors zijn nog gebakken op 32nm. Intel heeft een prestatiewinst van 20 tot 30 procent voor een processor met dezelfde prijs beloofd.
De geïntegreerde GPU in de processor wordt niet alleen geüpgrade naar DirectX 11, OpenCL 1.1, OpenGL 3.1 en HDMI 1.4, maar krijgt ook de mogelijkheid tot het aansturen van drie monitoren. De algemene prestaties van de GPU liggen 30 procent hoger dan bij Sandy Bridge. De processor gebruikt socket 1155, en met een BIOS-update kun je een Ivy Bridge-processor in je 6-serie moederbord stoppen. Dan mis je uiteraard wel de nieuwe features van de 7-serie chipsets.
Het is Coolaler nog niet gelukt een werkende combinatie van moederbord en BIOS te vinden, om de processor te kunnen benchmarken. Ze verwachten dat ze de Ivy Bridge-processor begin juli kunnen testen.
Het Ivy Bridge-platform komt in het eerste kwartaal van 2012 uit.
Mijn 2600K trekt gemakkelijk 4.5 GHz zonder voltage te verhogen dus een 2500K/2600K vind ik toch wel een must tov de overige sandy bridge cpu's die niet hoger raken dan 3.6 ghz die na mijn mening niks extra toevoegen tov de 1156 cpu'sSjah schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:44:
Jazeker, met een P67 mobo krijg je 400 mhz extra tov een "low-end" H67 mobo. Haal met mijn i5-2400 36x oftewel 3.6 Ghz. Vind het prima, geen spijt dat ik niet voor een 2500K ben gegaan.
if (!coffee) {
Work = false; }
Waarom niet dan? Dat het een next-generation Core is zegt dus niks? Dan zegt dat ook niks voor jouw cpu@4Ghz....
FWIW: Sandy Bridge E delayed to January 2012
http://www.techpowerup.co...January-2012-Sources.html
http://vr-zone.com/articl...l-january-2012/12816.html
http://www.techpowerup.co...January-2012-Sources.html
http://vr-zone.com/articl...l-january-2012/12816.html
[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 01-07-2011 09:20 ]
PC Specs
Verwijderd
IB vs. SB vs. Clarkdale:
http://www.pcpop.com/doc/0/680/680920_all.shtml#p1
Zelfde frequenties (2.3 GHz), alleen hebben IB en Clark 4 Mb L3 terwijl SB 3 Mb aan L3 heeft.
http://www.pcpop.com/doc/0/680/680920_all.shtml#p1
Zelfde frequenties (2.3 GHz), alleen hebben IB en Clark 4 Mb L3 terwijl SB 3 Mb aan L3 heeft.

Bron: http://bouweenpc.nl/nieuws/3634
VR-Zone inmiddels zelf ook, ze zeggen dat er geen PCI-Express 3.0 uplink naar de CPU in de X79-chipset zit, omdat Intel 'm per se dit jaar gelanceerd wil hebben.De Turkse site (DonanimHaber) spreekt de beweringen van VR-Zone dat het platform wordt uitgesteld tegen.
[ Voor 15% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 18-07-2011 19:11 ]
Intel toch een beetje bang voor bulldozer?TomasH schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:10:
[afbeelding]
Bron: http://bouweenpc.nl/nieuws/3634
[...]
VR-Zone inmiddels zelf ook, ze zeggen dat er geen PCI-Express 3.0 uplink naar de CPU in de X79-chipset zit, omdat Intel 'm per se dit jaar gelanceerd wil hebben.
Waarschijnlijk niet, net zoals het grote onzin is dat SB-E/X79 geen PCI Express Gen3 hebben.
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Logisch toch, zelfs Z68 krijgt het al. Specs PCI-e 3.0 zijn al sinds eind 2010 bekent dus heeft wel lang genoeg geduurd.
[ Voor 47% gewijzigd door madmaxnl op 18-07-2011 23:23 ]
Het gaat om de extra PCI-e v3.0 x4 verbinding tussen de SB-E CPU en de X79 chipset, deze is bedoeld om de 8 extra on-chip SAS 6G / Sata 6G aansluitingen te voorzien van voldoende bandbreedte.neliz schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:05:
[...]
Waarschijnlijk niet, net zoals het grote onzin is dat SB-E/X79 geen PCI Express Gen3 hebben.
Er blijken ook verschillende versies te komen van de X79 (server) Chipset:

De 36(of 40) PCI-e Lanes van de SB-E CPU zelf naar de Mobo x16-sloten zullen zeker PCI-e v3.0 zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door bitshape op 19-07-2011 00:46 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Sorry bitshape, maar ik heb het hele artikel gelezen en er staat toch echt dit:bitshape schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:37:
Het gaat om de extra PCI-e v3.0 x4 verbinding tussen de SB-E CPU en de X79 chipset, deze is bedoeld om de 8 extra on-chip SAS 6G / Sata 6G aansluitingen te voorzien van voldoende bandbreedte.
De 36(of 40) PCI-e Lanes van de SB-E CPU zelf naar de Mobo x16-sloten zullen zeker PCI-e v3.0 zijn.
complete onzin dus.Sandy Bridge-E was also meant to be Intel's first native PCI Express 3.0 enabled CPU, but alas once again Intel has run into a snag. Due to lack of hardware to test PCI Express 3.0 compliance with, Intel has decided not to include PCI Express 3.0 at launch and once again we're looking at some kind of solution to add this after the platform has launched
Dus wel PCI-Express 3.0. Maar die vier extra SATA-6Gbps poorten dan?
@ neliz & TomasH: Ik heb het complete artikel er nog eens bijgepakt, en wat ik bedoelde zal ik quoten:
Ook AMD & Nvidia komen vlak na de tijd dat Intel SB-E/X79 introduceert met respectievelijk Southern Islands & Kepler, deze GPU's zullen een native PCI Express Gen.3 interface hebben. Dat zou een bummer zijn als er geen mobo's/CPU's zijn die native PCI Express Gen.3 ondersteunen.
Intel wil eerst zeker nog een Kepler ES testen, maar TSMC met het 28nm procedé is dan de reden dat alles weer vertraagd.
So why are we mentioning all of this? Well, because as we mentioned, Patsburg-X or X79 if you like, was meant to come with the same features as Patsburg-D, more or less, albeit with some additional consumer tweaks. However, due to whatever issues Intel is having, the company has now decided to downgrade the feature set and we're now looking at a chipset that is similar to Patsburg-B instead. This means no PCI Express 3.0 storage uplink to the CPU and the loss of four SATA/SAS 6Gbps ports. Even for the most performance demanding users this isn't likely to be a huge issue though, but it's still disappointing, especially after having seen so many boards on display at Computex with 14 SATA ports on them.
Dat Intel de implementatie van een native PCI Express Gen.3 interface in de CPU uitstelt lijkt mij erg sterk, daar de Gen.3 interface al heel lang op de agenda staat.neliz schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:12:
complete onzin dus.
Ook AMD & Nvidia komen vlak na de tijd dat Intel SB-E/X79 introduceert met respectievelijk Southern Islands & Kepler, deze GPU's zullen een native PCI Express Gen.3 interface hebben. Dat zou een bummer zijn als er geen mobo's/CPU's zijn die native PCI Express Gen.3 ondersteunen.
Ze hebben echt genoeg tijd gehad om te testen met PCI Express Gen.3 . En ik kan mij herinneren dat men bij R&D voor het testen van nieuwe standaarden zelf de bijbehorende test-hardware ontwikkeld om op compliance te testen.
Intel wil eerst zeker nog een Kepler ES testen, maar TSMC met het 28nm procedé is dan de reden dat alles weer vertraagd.
[ Voor 7% gewijzigd door bitshape op 19-07-2011 13:34 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Als Intel op dit moment nog geen Gen3 kaarten heeft van AMD en NV dan doen ze het foutbitshape schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:26:
Gezien vorige posts, heb je dit bereikt met een speciaal moederboord? of gewoon een beest van een koeler? of beide? Ben best geinteresseerd in het halen van die prestatiesnaaitsab schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:19:
[...]
Mijn 2600K trekt gemakkelijk 4.5 GHz zonder voltage te verhogen dus een 2500K/2600K vind ik toch wel een must tov de overige sandy bridge cpu's die niet hoger raken dan 3.6 ghz die na mijn mening niks extra toevoegen tov de 1156 cpu's
Ik heb mijn i7 2600K momenteel op 4.2GHz draaien maar volgens mij kan ik ook wel 4.5GHz halen, zeker nu ik twee extra fans op de Mugen 2 heb geplaatst. Hierbij wordt een Asus P8Z68-V Pro gebruikt.Snailerfreak schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:34:
[...]
Gezien vorige posts, heb je dit bereikt met een speciaal moederboord? of gewoon een beest van een koeler? of beide? Ben best geinteresseerd in het halen van die prestaties
GTA VI - All aboard the hype train!!

Ziet er goed uit, ik denk dat het echt is. Beetje de prestaties die we hadden verwacht, toch?
Bron: www.bouweenpc.nl
Yep. Voornamelijk low threaded schieten ze een stuk op tegenover de vorige 6c. Bij alle cores is het verschil om en bij de 12% wat te verwachten was.
Bron: http://www.bouweenpc.nl/nieuws/3659De Intel Core i7 3930K, de op 3,2GHz geklokte hexa-core voor socket 2011, heeft een adviesprijs van 560 dollar. Dat lekte blogger Obrovsky vanochtend uit. De prijs is zeer aannemelijk, aangezien de i7 3960X waarschijnlijk een bedrag van 999 dollar gaat krijgen. De quad-core Core i7 3820 zou dan rond de 300 dollar moeten gaan kosten. Volgens de blogger komen de processors uit in de weken 40 tot 50, wat neerkomt op begin oktober tot eind november dit jaar. Die data slingerden al eerder rond in het geruchtencircuit.
Afgelopen vrijdag verschenen slides van Intel op het web, waarin de Core i7 3960X werd afgezet tegen een Core i7 990X. In de CPU-test van 3DMark 11 was de processor 36% sneller. Met een aantal geheugenbenchmarks meegerekend zou de processor 47% sneller zijn.
Ik had verwacht dat de prijzen hoger zouden zijn. Ben benieuwd wat die quad-core gaat doen, als die evenveel gaat kosten als de i7 2600K. Dan wordt die wellicht wat goedkoper.
Intel Aims at 10 nm Processors by 2018
Het artikel heeft het natuurlijk over de Desktop Roadmap van Intel. Onderstaand de Server Roadmap:Ivy Bridge will make its entry through the LGA1155 platform in 2012, it will make up the 2012 Core processor family. Haswell is the next-generation architecture that succeeds Sandy Bridge and IvyBridge, it will be built on the 22 nm process, and is expected to arrive in 2013. Roswell is its optical shrink to 14 nm, slated for 2014. Looking deep into the decade, there's Skylake architecture, that will span across 14 nm and 10 nm processes with Skymont.
Intel-Roadmap für CPU-Architekturen bis 2018

Tick-Tock-Tick-Tock-10nm!
[ Voor 11% gewijzigd door bitshape op 28-07-2011 04:05 ]
Intel lines up 2500k/2600k price cuts to welcome FX
With sites like TechEye reporting on leaked pricing for the upcoming AMD Bulldozer parts, it seems that Intel is keen to hang onto the enthusiast market space. KitGuru ponders Intel’s next move.Intel has been in a privileged position for some time. With AMD unable to exert any competitive pressure on processors over the £145 it is charging for the Phenom II X6 1100T, Intel has been able to leave the Core i5 2500k and Core i7 2600k relatively untouched at £165 and £235, respectively, to UK punters.
With initial batches, there can be process issues. However, the longer a production line runs – the greater the efficiency – and the higher you’d expect the yield of ‘perfect chips’ to be. That means you can end up with more working CPUs per wafer. That means you are more profitable.
With the new Bulldozer parts – especially the FX – AMD has the chance to alter that dynamic. By putting competitive parts into the market, above the X6 1100T, everyone’s life gets better.
Unsurprisingly, given Paul Otellini’s love of the music, the Intel pricing machine seems to subscribe to the Bob Marley theory of ‘kill it before it grows’.
Shipping with 8 cores at 3.6GHz, it seems that AMD was aiming to position the new FX processor $15 under the price of Intel’s flagship 2600k. That’s around £10. Which would mean around £220 from UK stores.
So what kind of price cut should we expect from Intel?
If they want to appear completely relaxed and un-stressed about the arrival of the Bulldozer chip, then we reckon they might get away with 10%.
That would put the 2500k at £144 and the 2600k at £207.
If Intel does drop by just 10%, then it will mean the AMD FX processor might need to hit £199 inc vat from UK stores to win.
KitGuru says: Will Intel’s move to pressure AMD actually end up giving the Texan outfit the most attractive price possible and boost sales? Would be an interesting back-fire.
AMD Nieuwsdiscussie
Oké, nu zijn de technologiesites echt doorgedraaid. Ze zijn onderstaande foto als "net uitgelekt" aan het beschrijven, terwijl die op de Computex is genomen door Heise.de. Zie o.a. Heise.de en Hardware.fr. Onder andere Guru3D schrijft er vandaag over.

Beetje een gevalletje van "ouch" voor Gigabyte:
http://www.techpowerup.co...Ie-Gen-3-Ready-Claim.html
http://www.techpowerup.co...Ie-Gen-3-Ready-Claim.html
Verwijderd
Turbo zal daar wel veel mee te maken hebben.Devpartner schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:25:
Yep. Voornamelijk low threaded schieten ze een stuk op tegenover de vorige 6c. Bij alle cores is het verschil om en bij de 12% wat te verwachten was.
10% sneller dan de 980X zo te zien.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Ik lees op meerdere locaties dat de release date +- 15 november zal zijn.
http://vr-zone.com/articl...-november-15th/13522.html
http://vr-zone.com/articl...-november-15th/13522.html
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik vraag me af of die i7 3820 als quad klok voor klok veel beter gaat presteren dan de huidige 1155 quad's..
Die andere twee 2011's zijn hexacores, en niet te betalen..
Volgens mij wordt dit echt zo'n platform wat je beter over kunt slaan.
Het is een HI-end platform dus snel én duur.Jovas schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:17:
Al was het instap model 1366 langzamer dan een zelfde geprijsde 1156(de cpu is dan iets duurder maar dat compenseert weer met de hogere vanaf prijs van de 1366 mobo's)
Maar voor de normale consument zie ik geen voordelen in het 2011 platform aangezien de huidige gpu's nog niet aan de max van de 2maal x8 limiet zitten van de pci-e configuratie zoals in 1155 het geval is.
if (!coffee) {
Work = false; }
En toch zijn er genoeg sites die laten zien dat performance met 2x x16 beter is dan met 2x x8 (ook al is het maar 10%) zoals [H] dat heeft gedaan.naaitsab schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:59:
[...]
Maar voor de normale consument zie ik geen voordelen in het 2011 platform aangezien de huidige gpu's nog niet aan de max van de 2maal x8 limiet zitten van de pci-e configuratie zoals in 1155 het geval is.
Volgens mij is de HD6990 ook zo'n kaart in de categorie "meer is beter" en slurpt die liever 2x16 dan 2x8.
Op 30 maart 2011 schreef Obrovsky:
"Deze info over de chipset en de processors is mooi, maar nu gaat Intel nog een reusachtige octa-core processor met 30MB cache neerzetten. Vooruit dan maar, 15 november 2011 is de launchdatum! Al kan het wel nog een paar dagen verschillen."
Dat is de vrije vertaling uit een nieuwsbericht op Bouweenpc.nl, aangezien de oorspronkelijk blogpost dankzij een limiet van Blogspot niet meer online staat. Ik nam Obrovsky sinds de benchmarks niet meer serieus, maar dit in maart 2011 al op de dag goed hebben...
"Deze info over de chipset en de processors is mooi, maar nu gaat Intel nog een reusachtige octa-core processor met 30MB cache neerzetten. Vooruit dan maar, 15 november 2011 is de launchdatum! Al kan het wel nog een paar dagen verschillen."
Dat is de vrije vertaling uit een nieuwsbericht op Bouweenpc.nl, aangezien de oorspronkelijk blogpost dankzij een limiet van Blogspot niet meer online staat. Ik nam Obrovsky sinds de benchmarks niet meer serieus, maar dit in maart 2011 al op de dag goed hebben...
De review van een 6990 en GTX590 in CF/SLI op X8 heb ik eerlijk gezegd niet gevolgd.neliz schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:03:
En toch zijn er genoeg sites die laten zien dat performance met 2x x16 beter is dan met 2x x8 (ook al is het maar 10%) zoals [H] dat heeft gedaan.
Volgens mij is de HD6990 ook zo'n kaart in de categorie "meer is beter" en slurpt die liever 2x16 dan 2x8.
Maar dan kom je weer bij mijn opvatting uit dat het een HI-end lijn is net dat bovenstaande GPU's ook HI-end (lees erg duur) zijn. Als iemand ~600 euro per GPU wil/kan uitgeven dan neem ik aan dat een eurotje of 300 extra voor een S2011 platform ook geen probleem is.
Als je dan ook gebruik wilt maken van dual-GPU waar je x16 nodig hebt dan zit je wel op 2x600 euro
if (!coffee) {
Work = false; }
Een andere belangrijk ding is de chipset features. En het feit dat Ivy bridge ergens mrt/apr/mei komt met bijbhorende chipset features.
1366 was met relatief aantrekelijke geprijsde 920 processor een leuke keus.
2011 maakt meer kans om overgeslagen te worden bij mij.
1366 was met relatief aantrekelijke geprijsde 920 processor een leuke keus.
2011 maakt meer kans om overgeslagen te worden bij mij.
PC Specs
Bronnen: http://qdms.intel.com/MDDS/MDDSView.aspx, http://www.bouweenpc.nl/nieuws/3822Intel heeft gisteren avond de Core i7 2700K officieel toegevoegd aan haar website. De opvolger van de populaire i7 2600K is opgedoken in Intels publieke database waarin per processor de gebruikte metalen te vinden zijn. De productcodes BX80623I72700K en BXC80623I72700K duiden op de Core i7 2700K, die vermoedelijk veel gemeen zullen hebben met de i7 2600K. In roadmaps werd al een tijdje aangegeven dat in het derde of vierde kwartaal van 2011 een opvolger voor de i7 2600K zou uitkomen.
Komt die i7 2800K waarover DonanimHaber het had nou nog uit, of is dat een fabeltje? Ben benieuwd of er ook nog een opvolger voor de i5 2500K uitkomt, maar er zijn geen honderdtallen meer over, dus dan wordt het 2550K ofzo.
[ Voor 0% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 10-09-2011 16:05 . Reden: Typfoutje. ]
Afgelopen zaterdag een nieuwe cooler opgehaald voor de 2600K, een Thermalright Archon. Vandaag maar eens bezig geweest met 'overklokken'. Overklokken staat tussen quotes omdat ik zelf niks gedaan heb, de Asus Auto-tuning heeft van alles gedaan 
Anyways, het draait nu op 5GHz, heb prime95 nu 10 minuten runnen en de temperatuur zit tussen de 71 en 76 graden. Soms haalt ie de 76 en een tijdje daarna valt het weer terug naar de 71 graden. Voor mijn gevoel is dat een beetje te hoog. Maar aan de andere kant, ik zat al rond de 70 graden met de stock cooler @ stock snelheden.
Anyways, het draait nu op 5GHz, heb prime95 nu 10 minuten runnen en de temperatuur zit tussen de 71 en 76 graden. Soms haalt ie de 76 en een tijdje daarna valt het weer terug naar de 71 graden. Voor mijn gevoel is dat een beetje te hoog. Maar aan de andere kant, ik zat al rond de 70 graden met de stock cooler @ stock snelheden.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Niet juiste topic hiervoor.
btw let je wel op snelle degradatie met veel vcore!
Ah, my bad. Ik zag in de TS een stuk over overclocking & tweaking dus dacht dat ik dat hier kon posten. Op 5GHz staat de Vcore op 1,48V.sebasss2 schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:57:
Niet juiste topic hiervoor.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Eind van het jaar wil ik een nieuw systeem gaan bouwen.
Het zal meer en deel gebruikt worden voor gamen (BF3
) en foto/videobewerking.
Nu vind ik de 3930K wel gaaf en ben ook van plan die te kopen, alleen is er nog een kleine twijfel of ik toch niet beter de 3820 kan nemen...
Scheelt ruim twee honderd euro en ja ga ik de CPU wel tot het uiterste gebruiken en is dus de 3820 meer dan voldoende???
Ze zijn nog niet uit dus nog tijd om er over na te denken en straks de reviews te bekijken, maar als er mensen zijn die me kunnen overtuigen voor een bepaalde keuze dan graag
Het zal meer en deel gebruikt worden voor gamen (BF3
Nu vind ik de 3930K wel gaaf en ben ook van plan die te kopen, alleen is er nog een kleine twijfel of ik toch niet beter de 3820 kan nemen...
Scheelt ruim twee honderd euro en ja ga ik de CPU wel tot het uiterste gebruiken en is dus de 3820 meer dan voldoende???
Ze zijn nog niet uit dus nog tijd om er over na te denken en straks de reviews te bekijken, maar als er mensen zijn die me kunnen overtuigen voor een bepaalde keuze dan graag
Xbox Live Knalle Arie
Verwijderd
@Marvie,
Niemand weet nog wat de prestaties zijn van SB-E dus ik denk ook niet dat er mensen zijn die je kunnen overtuigen voor een bepaalde keuze, pure speculaties tot nog toe.
Je zou het huidige SB platform ook kunnen overwegen. Voor gamen meer dan genoeg en vooral een 2600k is een goede overklokker mocht je nog extra performance nodig hebben.
Niemand weet nog wat de prestaties zijn van SB-E dus ik denk ook niet dat er mensen zijn die je kunnen overtuigen voor een bepaalde keuze, pure speculaties tot nog toe.
Je zou het huidige SB platform ook kunnen overwegen. Voor gamen meer dan genoeg en vooral een 2600k is een goede overklokker mocht je nog extra performance nodig hebben.
http://www.tomshardware.c...x79-performance,3026.html
It's always interesting to get hands-on time with unreleased hardware. We were recently able to benchmark Intel's upcoming Core i7-3960X CPU, comparing it to Core i7-990X, Core i7-2600K, and AMD's Phenom II X6. Will you be in line for Sandy Bridge-E?
It's always interesting to get hands-on time with unreleased hardware. We were recently able to benchmark Intel's upcoming Core i7-3960X CPU, comparing it to Core i7-990X, Core i7-2600K, and AMD's Phenom II X6. Will you be in line for Sandy Bridge-E?
De meeste mensen deugen!
Ik vind Sandy Bridge-E een beetje tegenvallen. Met name op het gebied van de features (aantal SATA poorten) is het ronduit teleurstellend. Ook de performancewinst valt eigenlijk een beetje tegen. Bij de introductie van de Gulftown was er een winst in de orde van een factor 2 tov de Xtreme edition uit de voorgaande generatie. Nu maximaal 10 tot 15% even hele specifieke gevallen uitgezonderd.Cassius schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:39:
http://www.tomshardware.c...x79-performance,3026.html
Al met al vooralsnog geen reden om mijn q9300 te gaan vervangen
Ik heb zelf een Q9550, maar ik denk dat voor erg veel tweakers Ivy Bridge dermate interessanter zal zijn (PCI-Express 3.0 / meer USB3 / Quick Sync / prijs! / etc.) dan de SB-E modellen dat de verhouding al snel op 80-20 of groter verschil zal komen (onder bezitters).
Maar ach, Q9550 @ 3.5GHz doet het eigenlijk nog wel goed
. Soms denk je "wow, 40% sneller, dat is gaaf" ... en dan "maar wacht, ik heb het eigenlijk niet nodig". Zo gaat dat met veel aankopen bij mij
.
Maar ach, Q9550 @ 3.5GHz doet het eigenlijk nog wel goed

[ Voor 18% gewijzigd door Cassius op 12-09-2011 13:27 ]
De meeste mensen deugen!
Dit topic is gesloten.