Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:45
SB-E valt inderdaad tegen, behalve de geheugen bandbreedte, die is gruwelijk!

Op naar Ivy Bridge, en daarna Hasswell, welke mijn X58 i7 920 setup gaat vervangen(tenzij AMD ons nog gaat verassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 18:11
Cassius schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:26:
Maar ach, Q9550 @ 3.5GHz doet het eigenlijk nog wel goed :/ . Soms denk je "wow, 40% sneller, dat is gaaf" ... en dan "maar wacht, ik heb het eigenlijk niet nodig". Zo gaat dat met veel aankopen bij mij :X .
Precies. Mijn processor is ruim 3 jaar oud en ik heb niet het idee dat hij langzaam is. Wat dat betreft is deze Intel een prima investering geweest. De huidige bottlenecks liggen niet zo zeer bij de processor maar bij de I/O. Een SSD heeft voor mij veel opgelost. Een andere bottleneck is het beperkte aantal SATA aansluitingen. Ik hoopte dat Sandy Bridge-E dat zou oplossen maar dat lijkt vooralsnog ijdele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 17:42
Hmmm als ik deze pre review zie wordt ik daar niet echt warm van.
Op dit moment heb ik ook een Q9550 en dacht zo na 4 jaar weer eens een upgrade te doen en had het idee dat de nieuwe Sandy Bridge een grote stap zou worden.

Wacht de definitieve versie van de X79 met de cpu's en de reviews nog even af en anders dan toch maar de 2600 serie nemen gezien de performance van die cpu.

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:33
Het is wel degelijk een grote stap voorwaarts. Als je bijv. designer bent in photoshop wordt je heeeel blij van 6 vs 4 cores, wat je ook goed kunt zien in de benchmarks (30% sneller).

Echter, voor de huis-tuin-en-keuken zaken en far far beyond, games inclusief, heb je er niet zoveel aan, omdat die die cores niet alle 6 aan het werk krijgen en/of omdat de grafische kaart de bottleneck is.

Dit platform is high-high end met bijbehorend prijskaartje en dus kan 90+% van de mensen beter op Ivy Bridge wachten (aangenomen dat de normale Sandy Bridge onvoldoende is, wat al onwaarschijnlijk is..)

[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 12-09-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
Een versnelling van 30% tov Sandy Bridge zit er niet in. Het is dan zelfs de vraag of je het verschil zal merken want 30% is een soort ondergrens waarop je dit net wel of niet zou merken. Ik deed in het verleden altijd een upgrade bij een factor 3. Tov de q9300 haalt Sandy Bridge-E dit nauwelijks. De groei in snelheid valt ook in absolute zin tegen. Intel loopt ook hier tegen grenzen aan.

Voor wat ik heb gelezen vind ik de x79 absoluut geen high end met in totaal slechts 6 sata aansluitingen (met slechts 2 sata 600) en het ontbreken van native usb3. Zelfs een standaard AMD chipsetje ondersteunt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Erwin1967 schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:52:
Een versnelling van 30% tov Sandy Bridge zit er niet in.
? Ik noem daar specifiek de photoshop benchmark*... Niet over de gehele linie idd, verre van, maar daar gaat de rest van de post over :)
Maar 30% is zeker de moeite waard, misschien niet als je nu op "100% staat" met bijv. een 2600k, maar als je wat nieuws koopt....

*
i7-2600K : 86 sec.
i7-3960x: 66 sec.

86/66 * 100% = 130%.

[ Voor 31% gewijzigd door - J.W. - op 12-09-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
- J.W. - schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:03:
[...]
*
i7-2600K : 86 sec.
i7-3960x: 66 sec.

86/66 * 100% = 130%.
Hier worden appels met peren vergeleken. De i7-3960x is het 1000 euro hexacore van Sandy Bridge-E vergeleken met een quadcore van 250 euro. Vergelijk je de i7-3960 met de i7-990X, beide dus hexacores, is het verschil slechts een miserabele 4.5%. Niet merkbaar behalve bij (zorgvuldig) uitgevoerde benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Aha, 1000 dollar. Ik zag 479 dollar, maar dat was een advertentie van wat anders.. :X
Idd, dan zie ik het nut verder ook niet zo. Ik had nav die prijs verzonnen dat 6 cores mainstream zouden worden in high-high-end intel land, maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
Ach het is iets minder slecht nl 4.5% ipv 3% :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Erwin1967 schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:19:
Hier worden appels met peren vergeleken. De i7-3960x is het 1000 euro hexacore van Sandy Bridge-E vergeleken met een quadcore van 250 euro. Vergelijk je de i7-3960 met de i7-990X, beide dus hexacores, is het verschil slechts een miserabele 4.5%. Niet merkbaar behalve bij (zorgvuldig) uitgevoerde benchmarks.
Ik wou net zeggen, erg leuk allemaal maar die 700 euro extra vind ik die 30% toch echt niet waard.
Aangezien 100% gebruik van een multi-core cpu (helaas) nog steeds op zich laat wachten denk ik dat 6 cores tov 4 cores ook niet veel extra zal bieden voor consumenten.

Ik denk dat dit een falend product gaat worden in aanloop naar de ivy bridge lijn die over een half jaartje toch wel in de schappen ligt denk ik.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
vraagje:
hoe zit het nu met de release date van ivy bridge destkop cpu's? ik dacht dat dat ergens begin Q1 2012 ging zijn, via google krijg ik dit grotendeels bevestegd. zelfs eerder soms om de concurrentie met amd bulldozer aan te gaan. Echter zie ik hier vooral maart april staan, dus wat is het nu ong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
De engineering samples(beste versie) van de bulldozer lijn(laast "gelekt") kan al niet opboksen tegen een 2500K dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:44
naaitsab schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:15:
De engineering samples(beste versie) van de bulldozer lijn(laast "gelekt") kan al niet opboksen tegen een 2500K dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Gast alle benchmarks van bulldozers zijn fakes en de ES van bulldozer hadden preformance bugs, de b2f versie heeft niemand benchmarks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Waar heb je vandaan dat dat fakes zijn, de bron die dat lekt (oa 2600K en 3960K lek) is wel degelijk betrouwbaar, dat er bugs inzitten zou en reden kunnen zijn dat het zo onwijs tegenvalt qua prestaties.
Ik zit nu al huilie huilie te doen dus daar zou ik mijn info zeker niet vandaan halen.

Ik verwacht er eigenlijk niks van, AMD is na mijn mening sinds s939 ten einde kwam zijn macht verloren, kijk naar de huidige 6core 1100T die kan niet eens tippen aan een mainstream intel cpu. Om maar te zwijgen over een 2500/2600K.

Modbreak:Slap on the wrist voor het F-woord. Dit is je eerste en laatste waarschuwing.

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 16-09-2011 14:41 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
Cyclonic schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:18:
Gast alle benchmarks van bulldozers zijn fakes en de ES van bulldozer hadden preformance bugs, de b2f versie heeft niemand benchmarks van.
Ook de laatste benchmarks laten zien dat ze alleen mee kunnen komen bij zware multithreading (vergelijking met oude 980x) of in het geval van een GPU gelimiteerde test. AMD is heel erg stil op de single thread performance. Deze zal nog steeds mager zijn. Kijkend naar superpi 1M komt een 1100T tot 18.8s en een BD wellicht tot 16.8s (10% sneller). Met een overklok van 8.3 GHz zijn ze dan vergelijkbaar met bv een 2600K op 4.3 GHz. Bij Intel is dat mogelijk met luchtkoeling, bij AMD is er een special setup nodig met vloeibaar helium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Erwin1967 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:39:
[...]

Ook de laatste benchmarks laten zien dat ze alleen mee kunnen komen bij zware multithreading (vergelijking met oude 980x) of in het geval van een GPU gelimiteerde test. AMD is heel erg stil op de single thread performance. Deze zal nog steeds mager zijn. Kijkend naar superpi 1M komt een 1100T tot 18.8s en een BD wellicht tot 16.8s (10% sneller). Met een overklok van 8.3 GHz zijn ze dan vergelijkbaar met bv een 2600K op 4.3 GHz. Bij Intel is dat mogelijk met luchtkoeling, bij AMD is er een special setup nodig met vloeibaar helium.
tja. De 980x is ook overall nog altijd sneller dan de 2600 overall. De nieuwe Sb-E lijkt momenteel ~10% sneller te zijn.... Dus als je kan wedijveren met de 980x ben je goed bezig zou je zo zeggen.. Maar die gelekte resultaten zijn compleet irrelevant. Gewoon afwachten op BD performance voordat je nummersuit je botten slaat. (en zeker superPI.... als je PI wil berekenen zijn er 101 programmas die 1000x sneller zijn dan die klucht).

Terug on topic:
Is er al bekend wat intel gaat doen met de komst van de i7 2700? in de performantie spectrum verandert er niets, maar gaan ze de i7 2600 lijn stoppen?

• Pac-dfp
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-08 22:23
Artikel op vr-zone over de i7 2700k: http://vr-zone.com/articl...than-the-2600k/13616.html

Hierin stellen ze onder andere dat deze duurder in de markt wordt gezet dan de 2600k (340-350$ range ipv 317$ voor de 2600K) en dat de launch in ongeveer een maand tijd wordt verwacht. Opvallende move van intel mocht dit waar zijn, al was ook misschien de wens meer de vader van de gedachte dat ik hem op hetzelfde prijsniveau als de 2600k had verwacht.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10 14:30

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Waar ik meer benieuwd naar ben is wat Intel met de prijzen gaat doen nu AMD haar Bulldozers in de schappen legt (shipping is vandaag). Blijft Intel bij de $ 294 voor de i7 3820, of spelen ze in op AMD.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:45
NeFoRcE schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:23:
Waar ik meer benieuwd naar ben is wat Intel met de prijzen gaat doen nu AMD haar Bulldozers in de schappen legt (shipping is vandaag). Blijft Intel bij de $ 294 voor de i7 3820, of spelen ze in op AMD.
Als ik de previews van Bulldozer mag geloven hoeft Intel helemaal geen rekening te houden met AMD hoor.

Zal wel weer de gebruikelijke 30 euro meer voor 100 mhz zijn, altijd goed voor pubers die met papa bij de Mycom staan.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier de onafhankelijke eerste preview:

www.guru3d.com/article/sandy-bridge-e-and-msi-x79-preview/

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Alweer gepulled. Iemand heeft hem kunnen mirroren?

• R_W
  • Niet online

R_W

• Erwin1967
Helaas weinig nieuws te bespeuren. Het lijkt er wel op dat Intel geen moeite doet om de X79 chipset aantrekkelijk te maken door slechts 2 SATA 600 poorten en geen native USB 3.0. Features worden eruit gehaald ipv toegevoegd 8)7 Volgens mij is dit ook mede het gevolg van de ontbrekende druk van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Sandy Bridge-E VT-d Broken In C1 Stepping, Fixed In C2 Stepping, Shortly After Launch

PC enthusiast customers and companies running corporate datacentres looking to buy into the new Sandy Bridge-E platform may want to wait a little while before handing over their hard-earned money to Intel. The initial batch of C1 revision Sandy Bridge-E processors have a bug – “errata” in Intel terminology – in them with VT-d, which means that hardware accelerated virtualization doesn’t work properly with them (software only mode is unaffected). The feature when working properly, allows all hardware acceleration to work on the hosted operating system (virtual machine). This would allow things such as hard drive controllers to work, plus applications such as high-powered 3D games, typically First Person Shooters, to run at nearly full speed and the full Windows Aero desktop to be displayed on the hosted OS, as the hardware features of the graphics card can be used. Therefore, working VT-d is a critical feature for these kinds of applications.

Production of the C1 stepping should have already started, or is about to start. However, the C2 stepping isn’t expected until next year, as the qualification process isn’t expected to be complete until the end of this year.

Intel will only certify the Waimea Bay platform for PCI Express 2.0 at launch, since there aren’t enough third party cards to test with. Some PCI Express 3.0 devices are still likely to work, but Intel doesn’t guarantee compatibility. This doesn’t bode well for the current 6-series motherboard with gen 3 switches actually working properly once cards and especially, Ivy Bridge processors arrive. Waiting for full qualification before purchasing is therefore advised, or an expensive motherboard replacement may be required in the not too distant future.

There is some good news however. For those wanting to continue using Windows XP, the Waimea Bay platform will be compatible with both 32-bit and 64-bit versions of the operating system. However, Intel won’t be providing Rapid Storage drivers for 32-bit XP, which means that the basic Windows drivers will be handling drive access, which may not be optimal. Unsurprisingly, the upcoming Waimea Bay platform will also be supporting the upcoming Windows 8, when released.

It’s not so good on the chipset front, either. Intel has increased the price of the X79 chipset by 20% compared to the X58 chipset, putting the X79 chipset somewhere in the region of $70. This is the list price, so the discounted or “street” price should be a lot lower. However, we are looking at a chipset that offers no new features over X58 and it’s the same size as the 6-series chipsets – it should be cheaper to manufacture than the X58 chipset which only consists of the I/O Hub and the ICH10R. We wish AMD well with their new processors and chipsets, as competition can only be a good thing here and is clearly needed.

It's one thing for "errata" to be discovered some time after a product has been released and then to manufacture a revised processor, but it doesn’t seem right for Intel to release processors with a known major feature fault like this, especially as most buyers are unlikely to know about it and Intel is even less likely to shout about it. Therefore, buyers would be wise to wait for the bug-fixed C2 version before upgrading, unless they are absolutely sure they won’t need this virtualization feature. After all, are Intel going to offer a free replacement to the fixed version for customers of the initial C1 versions? Only this gesture can make releasing such an obviously flawed product right. Intel have offered such a free replacement recently with the faulty SATA controller, so there's hope yet they'll do the right thing. And just as importantly, it's worth keeping a close watch on what significant errata C2 might harbour, before upgrading.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks nieuws eigenlijk, de Sandy Bridge had(heeft?) ook een bug met frameskipping wanneer je een BluRay afspeelt.
Nu hopen maar dat de X79 zelf niet zo gek gaat doen als de eerste generaties van de P67....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:13
dat vt-d er pas in c2 stepping is vind ik anders wel nieuws...

ik bv, wou sandy-e juist kopen om vm's te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik las het net inderdaad ook van die VT-d.

Een tijdje heb ik VMware gedraaid, maar dat ga ik niet meer doen. Ik neem aan dat ik de eerste stepping dus prima kan gebruiken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Best een afgang van Intel zeg. :X

Hele X79 platform overtuigt me niet. Chipset is ook niet zo boeiend tov x58.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
Help!!!! schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:19:
Best een afgang van Intel zeg. :X

Hele X79 platform overtuigt me niet. Chipset is ook niet zo boeiend tov x58.
Zoals in het artikel is aangegeven is wat extra concurrentie inderdaad welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Erwin1967 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:30:
[...]

Zoals in het artikel is aangegeven is wat extra concurrentie inderdaad welkom :)
Idd, zolang het AMD niet lukt toeminste een beetje te concurreren in het high-end segment is er voor Intel totaal geen reden om haar platform extra interesant te maken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
ColinZ schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:08:
[...]
Idd, zolang het AMD niet lukt toeminste een beetje te concurreren in het high-end segment is er voor Intel totaal geen reden om haar platform extra interesant te maken |:(
Wat ik me trouwens realiseer is dat het hier om een X79 express chipset gaat. Nu kan ik mij voorstellen dat een express chipset een uitgeklede variant is. Komt er misschien een andere chipset die wel alle ontbrekende features zal omvatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Erwin1967 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:26:
[...]

Wat ik me trouwens realiseer is dat het hier om een X79 express chipset gaat. Nu kan ik mij voorstellen dat een express chipset een uitgeklede variant is. Komt er misschien een andere chipset die wel alle ontbrekende features zal omvatten?
AFAIK gebruikt Intel de term Express als het om PCI-e(xpress) chipsets gaat

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Erwin1967 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:26:
[...]

X79 is de opvolger van X58, hoeveel chipsets zijn er voor s1366 (server versies niet meegeteld)?
Hoeveel komen er voor s2011 dus (server versies niet meegeteld)?
Idd 1! :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
-The_Mask- schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:10:
[...]
X79 is de opvolger van X58, hoeveel chipsets zijn er voor s1366 (server versies niet meegeteld)?
Hoeveel komen er voor s2011 dus (server versies niet meegeteld)?
Idd 1! :)
Het punt is dat Intel de X79 vanwege technische problemen dusdanig heeft uitgekleed dat er bijna geen onderscheid meer is met een P67 chipset. Ben wel benieuwd of de features terugkomen in een nieuwe chipset of via een revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Quad-channel geheugen en dubbel zoveel PCI-e lanes zijn toch wel een groot verschil tussen beide sockets, maar wat had X58 dan allemaal meer tegenover P55, wat X79 niet heeft tegenover P67.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
Van een duur en high end chipset mag je na 3 jaar toch wat meer verwachten. Zaken als PCI Express 3.0, native USB 3.0 en native SATA 6Gbit zouden de chipset wat meer high end maken en vooral ook toekomstbestendiger maken. Over een jaar beschikt elke instap chipset hierover en ik ga er toch een beetje vanuit dat de X79 een jaar of drie mee moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Erwin1967 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:27:
Van een duur en high end chipset mag je na 3 jaar toch wat meer verwachten. Zaken als PCI Express 3.0, native USB 3.0 en native SATA 6Gbit zouden de chipset wat meer high end maken en vooral ook toekomstbestendiger maken. Over een jaar beschikt elke instap chipset hierover en ik ga er toch een beetje vanuit dat de X79 een jaar of drie mee moet gaan.
Native SATA 6 heeft ie wel alleen minder poorten dan je zou wensen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:15
Sorry, ik heb niet alle 50 pagina's van dit topic gelezen.

Weten we al of er nog snellere processors voor socket 1155 komen?
Dit i.v.m. upgrade mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
ivy bridge komt inderdaad uit voor socket 1155 maar de huidige chipsets kunnen niet 100% gebruik maken van alle functies die ivy gaat bieden, dus als je nog niet dringend een nieuwe pc moet hebben zou ik nog even wachten tot ivy bridge uitkomt met de nieuwe chipset(s)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:47:
Zoals niet native USB 3.0? Lijkt mij echt een non-reden.
-PCI(-e) configuraties.
-Overclock ja/nee
-USB3

Dat het voor jouw een klein detail is neemt niet weg dat ivy niet 100% lekker werkt met de huidige 1155 chipsets.
Daarom raad ik ook aan om nog eventjes te wachten, dat lijkt me een prima reden aangezien er nog niet zo heel veel concreets bekend is over ivy en de nieuwe chipsets.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
PCI-e 3.0 mobo's zijn er al gewoon. Asrock en MSI hebben ze al, Asus net aangekondigt alleen Gigabyte was wat aan het prutsen. USB 3.0 in het chipset of een losse chip zal denk ik niemand een zorg zijn.
Wat bedoel je met wel of niet overklokken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:27:
PCI-e 3.0 mobo's zijn er al gewoon. Asrock en MSI hebben ze al, Asus net aangekondigt alleen Gigabyte was wat aan het prutsen. USB 3.0 in het chipset of een losse chip zal denk ik niemand een zorg zijn.
Wat bedoel je met wel of niet overklokken?
P67 tov. H67 taferelen, er is wel wat informatie over Ivy maar nog niet alles is bekend maar dat soort zaken wil ik toch echt wel van Intel zelf op "papier" hebben zeker nu de Ivy release voor de deur staat.

Kan zo 1-2-3 dat tabelletje niet meer vinden maar daar stond ook in dat bij sommige van de huidige chipsets enkel pci-e 2.0 16X beschikbaar was terwijl de andere 2x 8X en de 3e 2x 8X+ 1x 4X (H67-P67-Z67 in die volgorde dacht ik)
Als je een gpu wil aansluiten én bijv een pci-e raid kaart kom je bij de eerste optie dus van een koude kermis thuis.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Nja, ik heb 'net' een nieuwe pc, maar het gaat mij om het advies dat ik anderen geef in BBG topics.
Als er niet iets gaat komen dat minstens 25% 'sneller' is dan een 2500k, is het niet echt de moeite waard om het als upgrade pad te zien imo.

PS: pci-e raid kaarten, worden die nog gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
mitsumark schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:44:
Nja, ik heb 'net' een nieuwe pc, maar het gaat mij om het advies dat ik anderen geef in BBG topics.
Als er niet iets gaat komen dat minstens 25% 'sneller' is dan een 2500k, is het niet echt de moeite waard om het als upgrade pad te zien imo.
En zuiniger => koeler => stiller dat vinden sommigen ook erg belangrijk.
Over die snelheid doe ik geen uitspraak aangezien er geen betrouwbare benchmarks beschikbaar zijn op dit moment maar stel het is 25% dan vind ik dat aanzienlijk aangezien intel ongeveer dezelfde prijs aanhoud voor de modellen (hi-end i7-875K was ongeveer even duur als de hi-end i7-2600K nu is)
PS: pci-e raid kaarten, worden die nog gebruikt?
Best vaak ja, zeker als je een sata3 controller hebt gezien de slechts 2 sata3 poorten op het gemiddelde 1155 bord.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
mitsumark schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:44:
Ik geloof dat de verwachting +20% is, wat een serieuze boost is

Maar mja, upgrade, ik heb een 2500 momenteel en die verveelt zich al meer dan genoeg en dat geldt voor heul veul mensen :), dus in dat geval heb je er weinig aan en is een andere upgrade meestal zinniger (SSD, (2e) videokaart, of totaal wat anders zoals een fatsoenlijke (2e) monitor).
Maar goed, als je bijvoorbeeld de hele dag aan het compilen bent is +20% heerlijk natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door - J.W. - op 05-10-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Nja, ik zit meer te vergelijken met amd, maar daar is dit topic niet voor.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk niet-high-end-maar-wel-bruikbaar spul te kopen voor weinig, met een mogelijk goedkope upgrade in de toekomst.
Dat is meestal goedkoper dan 1x high-end en dan 'snel' alweer achterlopen.
Met socket 1155 is dat helaas niet echt mogelijk. Doordat er geen goedkope overklokbare processors zijn zit je (als tweaker) gelijk gebonden aan het 'high-end' spul, erg jammer..
*belt intel op dat ze een i3 2100k voor $120 en een i5 2300k voor $180 moeten produceren*

Je geeft het zelf ook al toe, de 2500 is meer dan je nodig hebt/had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
AMD is op dit moment leuk voor low-end en mid range beetje gelijk aan Intel maar het hogere segment(2500/2600) van intel heeft AMD geen antwoord op.

Wil je een goedkoop en leuk pc'tje vna 600 euro neem AMD wil je ff wat meer power kies voor Intel.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
mitsumark schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 01:46:
Nja, ik zit meer te vergelijken met amd, maar daar is dit topic niet voor.
Eerst maar even op BD wachten lijkt me :)
Je geeft het zelf ook al toe, de 2500 is meer dan je nodig hebt/had.
Klopt, maar hij moet wel wat jaartjes mee kunnen en als dan BF4/5 uitkomt moet hij het gewoon doen :), maar een andere i5 (i3 voor de toekomst, mwoah) had ook gekund idd (overklokbaar of niet), al zijn de prijsverschillen daartussen niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:offtopic

[ Voor 89% gewijzigd door Edmin op 06-10-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Het is een Intel topic...

en die cpu is al enorm verouderd. wat oudere games zullen nog wel draaien, denk aan Need for speed 4 etc.

[ Voor 50% gewijzigd door Edmin op 06-10-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

NeFoRcE schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:53:
[...]

Het is een Intel topic...

en die cpu is al enorm verouderd. wat oudere games zullen nog wel draaien, denk aan Need for speed 4 etc.
Tuurlijk joh. Een quadcore op redelijke snelheid wilt echt nog wel iets meer doen dan een NFS'je. Sowieso past keuzeadvies niet in dit topic inderdaad maar op dat punt wilde ik toch echt even ingaan. Beetje jammer van die klok en klepel :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ok, laatste bericht voor er een flame onstaat :P

x4 is idd, quadcore. Niet bij nagedacht, dus zo oud is ie nog niet. My bad! *bonkt tegen muur*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mooi dat dat ook weer uit de wereld is geholpen, game on! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:41
kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen ineens zo omhoog schieten? ik wilde een i5 bestellen en vorige week was die nog 176 euro en nu 187 en hetzelfde met de grafische kaarten .. ben ik te laat en gaat alles weer omhoog ivbm kerst :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat kan morgen zomaar weer anders zijn :) Zeker als de Bulldozers leverbaar worden gaan de Intel prijzen waarschijnlijk weer iets omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

X79 moederborden kampen met problemen met grote koelers:

http://news.softpedia.com...-CPU-Coolers-226147.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Een beetje lullig artikel, de x79 moederborden hebben helemaal geen problemen met grote koelers, de makers van de koelers zullen alleen rekening moeten houden met de beperktere ruimte om de cpu. Intel zal hier best wel specificaties voor hebben of voor de release uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is toch echt wel een groot nadeel. Aan beide kanten geheugen, zorgt er ook voor dat je nog maar aan één kant de stroomvoorziening van de CPU kunt plaatsen (of je moet echt gekke dingen uithalen). Zo zie je dat als je goede koeling op de VRM's wil hebben deze ook de hoogte in moet (zie het Gigabyte mobo uit het artikel). Dan heb je dus drie kanten waar de koeler niet mag uitsteken, maar ook naar onder is geen ruimte want daar zit je ook al snel bij het PCI-e slot. Weinig ruimte in de breedte dus koelers moeten redelijk smal blijven en de stroomvoorziening bij de CPU moet ook compacter.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 08-10-2011 13:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Een nadeel misschien wel, maar daarom nog geen probleem. Daarnaast geld de beperking in de breedte maar tot een bepaalde hoogte, daarna kun je het koellichaam weer breder maken. Mijn huidige i7 koeler steekt ook uit over mijn geheugenmodules.
Ik zie geen hindernissen die niet met een goed ontwerp opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wel een probleem voor veel huidige koelers, die zullen zo of met andere bracket vaak niet passen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:43

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Eerste foto's ASUS P9X79 Deluxe met X79-chipset en socket 2011

Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/upload/asus%20x79%20mobo/DSC02112.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/upload/asus%20x79%20mobo/DSC02100.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/upload/asus%20x79%20mobo/DSC02104.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/upload/asus%20x79%20mobo/DSC02105.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/upload/asus%20x79%20mobo/DSC02106.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/upload/asus%20x79%20mobo/DSC02107.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/upload/asus%20x79%20mobo/DSC02109.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/upload/asus%20x79%20mobo/DSC02111.jpg

Bron: http://obrovsky.blogspot....gain-retail-asus-x79.html

Dit moet gewoon echt zijn, zoiets kun je niet namaken. Obrovsky begint zijn naam te zuiveren, eerst al met die FX-slides (die DonanimHaber 99% zeker van hem heeft gekregen), toen die FX-presskit en nu foto's van dit mobo.

Acht DDR3-sloten en vier PCI-Express x16 sloten _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik zeg niet dat 'ie al is gezuiverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat hij van iemand die foto's heeft gekregen zegt helemaal niks. Als ik echt zo willen goed zou gaan zeuren zou ik vast ook wel aan foto's van een socket 2011 mobo kunnen komen die nog niet op het internet te vinden is. Maar dat heeft echt helemaal niks nodig met de rest van de post en sowieso niet de grote onzin die hij altijd plaatst. Hij is op zoveel forums gebanned daarom is die maar een blog begonnen, zulke mensen moet je dan ook geen aandacht geven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ga er een positieve draai aangeven ;)

De nieuwe coolers voor 2011 bordjes hebben MEER ruimte om een goed ontwerp te maken.

Ik heb het over coolers waarbij de fan naar beneden of boven blaast. Je hebt namelijk nu rond de socket boven de geheugenmodules een zee van ruimte.

2 soorten coolers een voor bordjes met 4 geheugen sloten een voor bordjes met 8 geheugen sloten.

p.s. ik ben er mee eens dat huidige coolers een probleem kunnen hebben... maar die hebben over het algemeen toch al een probleem met de componenten rond de cpu te koelen

[ Voor 18% gewijzigd door Mafketel op 08-10-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik zie liever foto's dan geen foto's, of die nou van een 'vriend' van Obrovsky komen of van welke site dan ook. Een algemeen imago heeft vrijwel niets te maken met foto's, en als die echt zijn moet je er gewoon over kunnen publiceren.

De enige reden dat er nergens iets te lezen is geweest over bv. die review van PCM, de press kit en de fx-slides is simpelweg dat je AMD te vriend moet houden. Het is niet 'eerlijk', maar zo zitten media in elkaar. Als een site samples wil ontvangen, moeten ze niet publiceren over gelekte dingen voor de NDA date, ook al zijn ze afkomstig van een andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TomasH schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:17:
Een algemeen imago heeft vrijwel niets te maken met foto's
TomasH schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:52:
Obrovsky begint zijn naam te zuiveren
Wel of niet, wat is het nu?
eerst al met die FX-slides (die DonanimHaber 99% zeker van hem heeft gekregen)
Hij zet echt wel overal OBR op als het van hem komt, zo is die wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Hij heeft de DH-slides laten zien zonder watermerk. En ze komen niet 100% overeen met de review pdf's, dus het zou heel raar zijn als ze op vrijwel hetzelfde moment met dezelfde non-final slides komen.

Ik bedoel dat omdat OBR een slecht imago heeft, echte foto's van hem niet direct weggemoffeld hoeven te worden. Als je alles van de afgelopen maand objectief gaat beoordelen schat je 'm hoger in dan als je al zijn posts van juli leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
GIBSS schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:31:
kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen ineens zo omhoog schieten? ik wilde een i5 bestellen en vorige week was die nog 176 euro en nu 187 en hetzelfde met de grafische kaarten .. ben ik te laat en gaat alles weer omhoog ivbm kerst :(?
De dollar staat vergeleken met de euro een stuk hoger dan de afgelopen tijd en hardware wordt op de internationale markt nog steeds in dollars afgerekend. Blame Griekenland :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16
Ik vind het echt een gemiste kans dat er maar twee keer SATA 600 van Intel zelf op zit en geen USB 3.0 van Intel. Aan de andere kant zal iemand ook wel niet meer dan twee SATA 600 SSD's in zijn systeem hebben en HDD's hebben genoeg aan SATA 300.

Maar ik denk toch dat ik maar gewoon op de refresh van de X79 chip ga wachten.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bull schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:57:
Ik vind het echt een gemiste kans dat er maar twee keer SATA 600 van Intel zelf op zit en geen USB 3.0 van Intel. Aan de andere kant zal iemand ook wel niet meer dan twee SATA 600 SSD's in zijn systeem hebben en HDD's hebben genoeg aan SATA 300.

Maar ik denk toch dat ik maar gewoon op de refresh van de X79 chip ga wachten.
Zelfde geldt voor AMD, eerlijk gezegd wil ik gewoon helemaal geen SATA 300 en USB 2.0 meer zien op nieuwe moederborden. Maar dat gaat nog wel even duren helaas....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16
Naluh! schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:13:
[...]

Zelfde geldt voor AMD, eerlijk gezegd wil ik gewoon helemaal geen SATA 300 en USB 2.0 meer zien op nieuwe moederborden. Maar dat gaat nog wel even duren helaas....
AMD heeft op de 990FX/SB 950 chipset 6x SATA 600 hoor maar idd ook geen USB 3.0 van huis uit.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de verwachting hier dat de 2600 nog wat in prijs gaat dalen door de 2700? Ik weet dat de kans bestaat dat ze 'm er boven willen positioneren, maar ik kan me ook voorstellen dat er wat ruimte gemaakt moet worden.

Staan er nog andere interessante Intel CPU's op stapel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 07:44:
Is de verwachting hier dat de 2600 nog wat in prijs gaat dalen door de 2700? Ik weet dat de kans bestaat dat ze 'm er boven willen positioneren, maar ik kan me ook voorstellen dat er wat ruimte gemaakt moet worden.
Zal niet gek veel lager worden gok ik, de 2600 is al stuk goedkoper sinds ie uitkwam.
De "druk" van ivy zal een betere reden zijn on de sandy bridges te verkopen voor een wat lagere prijs maar ik vind intel in dit soort zaken aardig stabiel qua vraagprijs.
Staan er nog andere interessante Intel CPU's op stapel?
Wat dacht je van de nieuwe Ivy bridge lijn?

[ Voor 13% gewijzigd door naaitsab op 15-10-2011 08:14 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:13:
Wat dacht je van de nieuwe Ivy bridge lijn?
Ik ben niet echt op de hoogte gebleven van het Intelgebeuren de laatste tijd :p

Maar voor zover ik begrijp gaat Ivy Bridge waarschijnlijk nog tot na de feestdagen duren, of niet? Dat is mij na een jaar wachten op Bulldozer toch een beetje te lang, want ik ben echt aan wat nieuws toe met m'n Toledo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
Als de 2700k de vervanger wordt van de 2600k, dan zal de 2600k niet in prijs dalen. Hetzelfde dus wat er met de i5 750 en i5 760 is gebeurd. Voor Intel is het ook helemaal niet nodig om de prijzen naar beneden aan te passen. Als de 2600k blijft bestaan, wat ik eigenlijk niet verwacht, dan zal de 2700k duurder worden als de huidige 2600k prijs. Het blijft koffiedik kijken, maar op een prijsverlaging zou ik niet rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, dat de prijzen dan niet dalen is economisch gezien wel ongebruikelijk, maar blijkbaar houdt Intel de touwtjes strak in handen. Is er al iets bekend over eventuele opvolgers van de 2500?

Ik zit een beetje die de 2500/2600 catagorie te kijken en dat zal eerder naar de 2500 toe liggen. Daarom dat ik ook vroeg naar de 2600, want momenteel is die me toch een beetje te duur voor de relatief kleine winst die het oplevert.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het zegt heb ik Reinman dat wel eens zien promoten, maar ik had er zelf toch niet aan gedacht. Ik ga daar eens serieus naar kijken, want dat tientje lijkt me niet de moeite. Goede tip!

Zie ik buiten die 0,2 Ghz verschil nu niet iets anders over het hoofd? Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Ook nog VT-d en TXT, wat de 2600 blijkbaar ontbeert.

Ik neem aan dat dat er met gemak weer bij te clocken is.

Eerst even zelf verder kijken, dan weer vragen stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb ook al tijden een Xeon X3440, welke toen maar iets duurder dan een i5 750 was, s775 was hetzelfde, toen namen sommigen ook een Xeon

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:09:
Ik heb ook al tijden een Xeon X3440, welke toen maar iets duurder dan een i5 750 was, s775 was hetzelfde, toen namen sommigen ook een Xeon
Heb je geen ondersteuningsissues whatsoever? Ik moet dan denken aan XP x64 waarmee ik nooit grote problemen heb gehad, maar waarbij de kleine ondersteuningsissues wel na een tijdje begonnen te irriteren. Geen dergelijke zaken gehad met dingen die buiten het servergebeuren vallen?

Edit: ik vraag me nu ook opeens af of die chip in dezelfde mate unlocked is als zijn consumentenbroertjes. Google heeft er een klant bij.

Edit edit: geen overclocking/unlocked multiplier, blijkbaar. Dat maakt het wel weer minder interessant.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonic schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:15:
Hmm intressant, zijn deze ook unlocked?
Nope. Ik probeer nu uit te zoeken in hoeverre dat een belemmering is, want er lijken wel wat mogelijkheden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:17:
[...]

Nope. Ik probeer nu uit te zoeken in hoeverre dat een belemmering is, want er lijken wel wat mogelijkheden te zijn.
Als je de fsb omhoog kunt gooien zoals op de 775 en 1366 platform dan moet het toch wel tedoen zijn, die chips zijn eigenlijk ook locked.

Of gaat dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De FSB was er het laatste bij socket 775, dus iets verhogen wat al lang niet meer bestaat wordt vrij moeilijk. Overklokken met een socket 1155 Xeon zal ook niet gaan trouwens.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:30:
De FSB was er het laatste bij socket 775, dus iets verhogen wat al lang niet meer bestaat wordt vrij moeilijk. Overklokken met een socket 1155 Xeon zal ook niet gaan trouwens.
You has details!

Ik heb uiteraard geGoogled, maar er is helaas geen eenduidig antwoord op dit verhaal. Kan jij meer vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen unlocked multiplier, wat wel nodig is bij het overklokken van een s1155 CPU.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:34:
Geen unlocked multiplier, wat wel nodig is bij het overklokken van een s1155 CPU.
Ja, tot zover had ik het wel uitgevonden :p Ik begrijp dat verder dan ~3.6 GHz niet echt haalbaar is zonder een unlocked multiplier (34 x max. ~107 MHz base)?

Ik probeer de overweging een beetje terug te brengen tot een mogelijkheden/kosten-verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
107MHz lijkt mij al iets wat je echt niet stabiel gaat halen, 103/104 lijkt mij realistischer, maar ook direct nutteloos. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, damn it. Dat wordt echt een keiharde afweging van potentie vs. zekere performance dan.

Iig bedankt voor de tip.

Waarom nutteloos btw?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:42:
Okay, damn it. Dat wordt echt een keiharde afweging van potentie vs. zekere performance dan.

Iig bedankt voor de tip.

Waarom nutteloos btw?
De marge is te klein :p

Aangezien bclk*multiplier=clock is zal ik het even in een voorbeeld duidelijk maken.

Een voorbeeldje:
100*35=3500mhz
103*35=3605mhz (3% winst kans op vastloper aanwezig)
107*35=3745mhz (7% winst kans op stabiel systeem bijna nihil)

100->103 bclk is denk ik toch de max die je kunt halen met een normaal S1155 systeem zonder dat de boel in de soep loopt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nog steeds zeer tevreden met mijn Ci5 2400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:58:
De marge is te klein :p

Aangezien bclk*multiplier=clock is zal ik het even in een voorbeeld duidelijk maken.

Een voorbeeldje:
100*35=3500mhz
103*35=3605mhz (3% winst kans op vastloper aanwezig)
107*35=3745mhz (7% winst kans op stabiel systeem bijna nihil)

100->103 bclk is denk ik toch de max die je kunt halen met een normaal S1155 systeem zonder dat de boel in de soep loopt.
Bedankt voor je toelichting :)

Ik heb even stock 2600K performance (meer dan die Xeon) vergeleken met een overclockte 2500K en dan wint de overclockte 2500K het eigenlijk altijd. Nu zitten er natuurlijk wat haken en ogen aan (geen garanties, meerprijs voor een goed bord) en het klinkt uiteraard wel erg sexy om een Xeon in je kast te hebben, maar dan wordt het toch al heel rap oninteressant.

De enige manier waarop ik de Xeon nog heel interessant zie worden is als de specifieke taken die ik veel verwacht te gaan doen enorm veel baat hebben bij hyperthreading. Volgens mij hebben die wel baat bij hyperthreading, maar niet genoeg om dat verschil goed te maken.

So close, yet so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Is er al iets bekent van een prijsdaling? Zie dat de i5 2500k weer richting de 170 euro gaat.
Hoop dat de 2700k snel komt, anders maar de 2500k en dan upgraden naar ivy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonic schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:03:
Is er al iets bekent van een prijsdaling? Zie dat de i5 2500k weer richting de 170 euro gaat.
Hoop dat de 2700k snel komt, anders maar de 2500k en dan upgraden naar ivy.
Waarom zou je nu een 2500k kopen en dan binnen no-time alweer upgraden?
Pagina: 1 ... 13 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.