Wat is nu de nieuwste Firmware als ik in het downloadcenter kijk en ik download die firmware van 8-12-2009 dan is dat de 02HD (v1.5), volgens mij heb ik op 2-12-2009 al geupdate naar 02HD, is deze van 8-12-2009 nu nieuwer?
02HD is de nieuwste.
Net ook de Optimizer gedraaid van de nieuwe toolbox, dit duurde ongeveer 3 minuten. Benchmarkscores waren daarna marginaal hoger, maar dat kan in de afwijking zitten van de test. Maargoed, het kan vast geen kwaad om het af en toe te draaien denk ik zo.
Net ook de Optimizer gedraaid van de nieuwe toolbox, dit duurde ongeveer 3 minuten. Benchmarkscores waren daarna marginaal hoger, maar dat kan in de afwijking zitten van de test. Maargoed, het kan vast geen kwaad om het af en toe te draaien denk ik zo.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik krijg een foutmelding bij de SSDToolbox "error connecting to drive".
Iemand hier een oplossing voor, ssd staat op de AMD controller AHCI enabled
Moederbord is een Gigabyte MA790FXT-UD5.
opgelost,
heb de AMD serial ata AHCI controller gedeïnstalleerd en heb nu weer de standaard serial ata ahci controller.
Toolbox werkt nu wel.
Iemand hier een oplossing voor, ssd staat op de AMD controller AHCI enabled
Moederbord is een Gigabyte MA790FXT-UD5.
opgelost,
heb de AMD serial ata AHCI controller gedeïnstalleerd en heb nu weer de standaard serial ata ahci controller.
Toolbox werkt nu wel.
[ Voor 28% gewijzigd door d-super op 22-12-2009 13:21 ]
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Bij werkte HD-Erase (op Postville 80GB ) op X58 (Asus P6T DLX V2) pas goed na:Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:27:
[...]
Verder krijg ik HDDerase niet aan de praat op mijn mobo en de SSD,iemand bekend met deze combinatie en HDDerase?
- Verkrijgen juiste versie HDD-Erase 3.3
- Het aansluiten op SATA poort 1t/m4 en NIET hoger
- Het in BIOS instellen op IDE en 'compatible'
- Na eerste keer HDD-Erase opstarten kwam een melding dat er iets gelockt zat. Bevestigen dat HDD-Erase mag unlocken en dan REBOOT (echt noodzakelijk)
hoeveel zou ik dan nemen voor 4GB ram, ik heb het nu zo ingesteld, maar ik heb nog steeds last van hickups.honey schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:49:
[...]
Ik heb zelf 8GB RAM. Op een forum werd aangeraden om een vaste 300MB Swapfile te maken op de SSD en op een HD een dynamische door Windows beheerd.
ze komen minder vaak, maar ze duren langer.

ik heb naast de SSD, 2 HDD's.
Seagate 7200.11 500MB en 1TB
zou ik op elk een swapfile zetten, of maar één HDD..??
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Het is echt proberen. Ik zou eerst mijn suggestie proberen, misschien is vaste 300MB op de SSD genoeg voor de meeste applicaties en anders wordt je HD wel gebruikt voor de rest. (Een 2e SWAP file op je snelste HD door Windows gemanaged, maar niet op elke) De HD is wel minder snel dan de SSD, dus heeft het meer nodig dan 300MB, dan kost het je wat aan snelheid en kun je 300MB naar 400 of 500MG vergroten.
Je kunt ook meer RAM kopen, RAM is nog sneller dan een SSD.
Je kunt ook meer RAM kopen, RAM is nog sneller dan een SSD.
MikeVM schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:20:
[...]
hoeveel zou ik dan nemen voor 4GB ram, ik heb het nu zo ingesteld, maar ik heb nog steeds last van hickups.
ze komen minder vaak, maar ze duren langer.
[afbeelding]
ik heb naast de SSD, 2 HDD's.
Seagate 7200.11 500MB en 1TB
zou ik op elk een swapfile zetten, of maar één HDD..??
[ Voor 4% gewijzigd door honey op 22-12-2009 16:09 ]
Wie weet of de SSD tool van Intel ook geschikt is voor 2 Intel postville (G2) SSD's in Raid-0 op de Intel ICH10R?
Sinds kort heb ik 2 Intel X25-M Postville 80GB (G2R5) SSD's in Raid-0 op de ICH10R draaien, ben er zeer content mee want de snelheid is echt super.
Tevens 10 procent ondergepartitioneerd wegens het ontbreken van Trim-support op een SSD Raid-0 config.
Edit: de 'Readme' van de SSD Toolbox v1.2 geeft aan dat Raid-configuraties niet worden ondersteund:
Sinds kort heb ik 2 Intel X25-M Postville 80GB (G2R5) SSD's in Raid-0 op de ICH10R draaien, ben er zeer content mee want de snelheid is echt super.
Tevens 10 procent ondergepartitioneerd wegens het ontbreken van Trim-support op een SSD Raid-0 config.
Edit: de 'Readme' van de SSD Toolbox v1.2 geeft aan dat Raid-configuraties niet worden ondersteund:
Installation Requirements
• A Microsoft Windows* operating system; Windows XP, Windows Vista* or Windows 7 (32-bit or 64-bit versions)
• .NET Framework 2.0
• Disk Defragmenter is turned off (Windows Vista* or Windows* 7) or not running (Windows XP).
• At least 10 MB of free space on your drive
• A non-RAID configuration
• A non Dynamic Disk configuration
[ Voor 93% gewijzigd door bitshape op 22-12-2009 20:33 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
nounou, volgens de intel ssd toolbox heb ik al 995 GB aan data geschreven.
Is dat niet een beetje veel voor windows gebruik?
Ik heb in de tussentijd wel 4 installs gedaan, maar 4*60 GB (inc. progs) is maar 240.
Vreet het dagelijks gebruik in windows dan zoveel?
Ik heb in de tussentijd wel 4 installs gedaan, maar 4*60 GB (inc. progs) is maar 240.
Een maand gewoon gebruik van Windows 7, 'host writes'= 162GB (tenminste als ik hier moet kijken.)FunFair schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:59:
nounou, volgens de intel ssd toolbox heb ik al 995 GB aan data geschreven.
Verwijderd
Als je de SSD erased met HDD erase staat de host write denk ik gewoon weer op 0, of is dat niet zo?honey schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:03:
[...]
Een maand gewoon gebruik van Windows 7, 'host writes'= 162GB (tenminste als ik hier moet kijken.)
Bij mij staat er al 2.43 TB.
Ik heb (omdat die Postville maar niet verkrijgbaar wordt) een 2dehands X25 G1 gekocht, die bij de vorige eigenaar prima draaide.
Bij mij hangt hij echter de hele tijd, vastlopers etc. Ik heb het voor elkaar gekregen om W7 te installeren, maar bij het draaien van CrystalDiskmark loopt hij steeds vast. Ook verdwijnt de schijf (als je er niet van boot) regematig uit het stationsoverzicht van Windows.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Hij zit op dit moment in een K9N Neo (Nforce 520) met Athlon 4800+ om te testen maar moet uiteindelijk in mijn laptop komen.
Bij mij hangt hij echter de hele tijd, vastlopers etc. Ik heb het voor elkaar gekregen om W7 te installeren, maar bij het draaien van CrystalDiskmark loopt hij steeds vast. Ook verdwijnt de schijf (als je er niet van boot) regematig uit het stationsoverzicht van Windows.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Hij zit op dit moment in een K9N Neo (Nforce 520) met Athlon 4800+ om te testen maar moet uiteindelijk in mijn laptop komen.
Host write wordt niet gereset. Dat is een soort 'leeftijdscounter' voor je SSD.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:15:
[...]
Als je de SSD erased met HDD erase staat de host write denk ik gewoon weer op 0, of is dat niet zo?
Bij mij staat er al 2.43 TB.
Verwijderd
Oke, interessant... vergelijkbaar met een kilometerteller van een auto dus.Fairy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:24:
[...]
Host write wordt niet gereset. Dat is een soort 'leeftijdscounter' voor je SSD.
Nu ik dat weet ga ik ook geen Crystal Diskmark meer draaien. Schrijft hij ook veel MB's weg als ik mijn pc in slaapstand zet? Ik neem aan het aantal GB's wat ik op dat moment in het intern geheugen gebruik.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 21:53 ]
Ik heb dus net mijn 2 Postville 80gb binnen gekregen. Die wil ik "draaien" in Raid0 op mijn REX2. Heeft iemand hier de instellingen voor? Google maakte me niet echt wijzer.
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik zou hem eerst in je laptop testen, misschien draait ie daarin probleemloos.Rudy_V schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:16:
In bios de ICH10R SATA op Raid zetten.WeeMau89 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:55:
Ik heb dus net mijn 2 Postville 80gb binnen gekregen. Die wil ik "draaien" in Raid0 op mijn REX2. Heeft iemand hier de instellingen voor? Google maakte me niet echt wijzer.
Daarna rebooten en met een PS/2 toetsenbord met CTRL+i het Intel Raid-bios ingaan.
In het Intel Raid-bios een Raid-0 array aanmaken van de maximale grootte met een default 128Kb stripe-size.
Daarna rebooten en in het bios de bootvolgorde aanpassen, je aangemaakte Raid-0 array bovenaan zetten met als 2e de DVDdrive om te booten met de OS-installatieDVD.
Maak daarna in de OS-setup een OS-partitie aan minus 10% capaciteit om prestatiedegradatie tegen te gaan.
(10% van de Raid-0 array laat je dus dan ongepartitioneerd totdat Trim in de toekomst wordt ondersteund op een Raidconfiguratie.)
Succes!
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Zo, lang gewacht maar daar is mijn setup dan:
- intel core i7 830
- asrock P55 Extreme
- 4 GB Corsair
- 2 maal OCZ Vertex Turbo 30GB in RAID0
- Sapphire HD5770 1GB
Default Windows 7, BIOS instelling op RAID gezet (AHCI levert no operating system op). Net geïnstalleerd.

Het begint er al aardig op te lijken. Iemand nog tips voor meer performance?
- intel core i7 830
- asrock P55 Extreme
- 4 GB Corsair
- Sapphire HD5770 1GB
Default Windows 7, BIOS instelling op RAID gezet (AHCI levert no operating system op). Net geïnstalleerd.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dank je. Ik ga het morgen even proberen. Ben nu nog bezig met al mijn andere bestanden over te zetten op mijn 2 toekomstige data-schijven.bitshape schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:31:
[...]
In bios de ICH10R SATA op Raid zetten.
Daarna rebooten en met een PS/2 toetsenbord met CTRL+i het Intel Raid-bios ingaan.
In het Intel Raid-bios een Raid-0 array aanmaken van de maximale grootte met een default 128Kb stripe-size.
Daarna rebooten en in het bios de bootvolgorde aanpassen, je aangemaakte Raid-0 array bovenaan zetten met als 2e de DVDdrive om te booten met de OS-installatieDVD.
Maak daarna in de OS-setup een OS-partitie aan minus 10% capaciteit om prestatiedegradatie tegen te gaan.
(10% van de Raid-0 array laat je dus dan ongepartitioneerd totdat Trim in de toekomst wordt ondersteund op een Raidconfiguratie.)
Succes!
Dat is dus wat ik NET vandaag gedaan hebWeeMau89 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:11:
[...]
Dank je. Ik ga het morgen even proberen. Ben nu nog bezig met al mijn andere bestanden over te zetten op mijn 2 toekomstige data-schijven.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik draai sinds kort ook een x-25m g2 80gb icm Windows 7. Vroeg mij het volgende af. Laten jullie je browser cachen op de SSD of op een andere HD? (Valt me sowieso op dat Chrome een achtelijk grote cache bouwt, wellicht weer terug naar FF)...
Met de huidige bandbreedte is cachen een beetje ouderwets... en ik heb een proxy serverTheSelfishGene schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:04:
Ik draai sinds kort ook een x-25m g2 80gb icm Windows 7. Vroeg mij het volgende af. Laten jullie je browser cachen op de SSD of op een andere HD? (Valt me sowieso op dat Chrome een achtelijk grote cache bouwt, wellicht weer terug naar FF)...
Toch proberen op AHCI te zetten. Scheelt een berg. Probeer de register aanpassing die veelvoudig beschreven wordt in deze topic.. Dan hoef je Win7 niet opnieuw te installeren met AHCI aanasing schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:35:
Zo, lang gewacht maar daar is mijn setup dan:
- intel core i7 830
- asrock P55 Extreme
- 4 GB Corsair
- Sapphire HD5770 1GB
Weet je dan misschien ook op hoevel TB oid de SSD op het eind van zn latijn is?Fairy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:24:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Audione0 op 23-12-2009 01:52 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Zie TSAudione0 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 01:48:
Weet je dan misschien ook op hoevel TB oid de SSD op het eind van zn latijn is?
Ook staat er in de TS wat linkjes met "verplicht" leesvoer. Best interessante artikelen
Wil je zeggen dat ik mijn BIOS gewoon op RAID moet laten staan maar Windows 7 moet tweaken naar AHCI? Hij ziet mijn RAID volume nu als een normale schijf.Audione0 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 01:48:
[...]
Toch proberen op AHCI te zetten. Scheelt een berg. Probeer de register aanpassing die veelvoudig beschreven wordt in deze topic.. Dan hoef je Win7 niet opnieuw te installeren met AHCI aan
Gechecked en de value start staat op 3.
[ Voor 4% gewijzigd door asing op 23-12-2009 09:10 ]
Verwijderd
Ik weet het ff niet meer.....
Ik heb een Toshiba A350 12Z laptop, daar zitten 2xHDD's van 400 Gb in met Vista voorgeinstalleerd op C:
Ik heb de Windows 7 upgrade DVD van Toshiba inmiddels ontvangen.
De recoveryschijven van Vista zorgen ervoor dat beide HDD's ingedeeld worden.
Nu heb ik een Intel SSD 80Gb klaarliggen om 1 HDD te vervangen, maar dan lukt de upgrade naar Win7 niet, want de SSD is kleiner dan de HDD.
Weet iemand de oplossing ?
Een complete installatie kan niet vanaf de Win7 upgrade DVD ?
(is me nog niet gelukt)
Ik heb een Toshiba A350 12Z laptop, daar zitten 2xHDD's van 400 Gb in met Vista voorgeinstalleerd op C:
Ik heb de Windows 7 upgrade DVD van Toshiba inmiddels ontvangen.
De recoveryschijven van Vista zorgen ervoor dat beide HDD's ingedeeld worden.
Nu heb ik een Intel SSD 80Gb klaarliggen om 1 HDD te vervangen, maar dan lukt de upgrade naar Win7 niet, want de SSD is kleiner dan de HDD.
Weet iemand de oplossing ?
(is me nog niet gelukt)
Wat lukt er niet? (en een beetje offtopic. Wellicht een eigen draadje starten daar je hier misschien geen antwoord zal krijgen)Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:38:
(is me nog niet gelukt)
[ Voor 20% gewijzigd door _H_G_ op 23-12-2009 09:47 ]
Ik heb hem gisteravond in mijn mediacenter gestopt (Intel Santa Rosa) en ook daar geeft hij blauwe schermen...Philflow schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:17:
[...]
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik zou hem eerst in je laptop testen, misschien draait ie daarin probleemloos.
Ik stop hem nog niet in mijn laptop omdat dit ongeveer een uur kost (macbook pro) en ik dan wel zeker wil weten dat hij goed is.
Is er een mogelijkheid om de disk te testen?
Oké...Maar niet iedereen heeft een proxy thuis staan, dan is het niet cachen ondanks een snelle lijn toch nadelig? Hoe hebben anderen dit geregeld?asing schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:15:
[...]
Met de huidige bandbreedte is cachen een beetje ouderwets... en ik heb een proxy server
Ik heb de postville 80GB samen met 2 samsungs F3 in raid 0, Dus alles geinstalleerd via de raid controller ICH9 op asus p5kr. Bij mij staat de waarde ook op 3. Ik heb goede scores dus ik denk dat AHCI wel aan staat, maar ik weet het niet zeker. Is dit de enigste manier om te kijken of AHCI aan staat?asing schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:44:
[...]
Wil je zeggen dat ik mijn BIOS gewoon op RAID moet laten staan maar Windows 7 moet tweaken naar AHCI? Hij ziet mijn RAID volume nu als een normale schijf.
Gechecked en de value start staat op 3.
Verwijderd
Oke, interessant... vergelijkbaar met een kilometerteller van een auto dus.Fairy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:24:
[...]
Nu ik dat weet ga ik ook geen Crystal Diskmark meer draaien. Schrijft hij ook veel MB's weg als ik mijn pc in slaapstand zet? Ik neem aan het aantal GB's wat ik op dat moment in het intern geheugen gebruik.
Je kan wel binnen 24 uur je vraag opnieuw stellen, maar zoeken lukt niet?Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:28:
Oke, interessant... vergelijkbaar met een kilometerteller van een auto dus.
Waarom heb je het uberhaupt aan staan. Boot ie zo langzaam zonder hibernate?
[ Voor 0% gewijzigd door _H_G_ op 23-12-2009 10:55 . Reden: doh. tikfoutje ]
Met hibernate schrijf je de inhoud van je complete RAM naar disk. Bij het opstarten lees je dat weer in. Heb je 4GB aan RAM, dan kost het je 4GB aan diskruimte. Hoe meer geheugen, hoe langer dat lezen en schrijven duurt. Daarnaast reboot je je machine dan eigenlijk niet meer, waardoor de boel ook langzamer wordt door oa memory leaks._H_G_ schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:54:
[...]
Je kan wel binnen 24 uur je vraag opnieuw stellen, maar zoeken lukt niet?Zoek anders op hibernate(heb zelf geen NL windows).
Waarom heb je het uberhaupt aan staan. Boot ie zo langzaam zonder hibernate?
+1 mensen moeten niet zo zeiken ongerust zijn over de levensduur. Tegen de tijd dat hij 'op' is, koop je een veel betere voor minder geld. Gewoon gebruiken dus en niet elke dag een benchmark draaien, om te zien of hij een tiende procent minder hard gaat. Measurebating heet dat geloof ik._H_G_ schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:32:
[...]
Zie TS10.000 keer je grootte. Al is die waarde al oud en is huidig MLC flash misschien beter. Ook is al vaker gerefereerd naar de documentatie van Intel (wat voor samsung flash ong. ook zal gelden): Ding moet 5 jaar mee gaan met 20GB per dag schrijven. Host writes geeft dan misschien een indicatie, maar ik denk niet echt nuttig om te gaan vergelijken met een berekende max waarde. Tenminste, mij lijkt de waarde exclusief de schrijfacties veroorzaakt door de firmware (wearlevelling/garbagecollecting).
Ook staat er in de TS wat linkjes met "verplicht" leesvoer. Best interessante artikelen
De Proformance van mijn SSD was na 630GB aan bwerkingen wel aardig aan het zakken. Dus ik heb besloten mijn fimeware maar eens te updaten:
Nieuwe Firmware Voor Trim Write:
Seq: 60.9
512K: 71.0
4K: 44.3
Nieuwe Firmware Na Trim Write:
Seq: 88.33
512K: 86.47
4K: 66.37
Ik heb de SSD op een ICH10 zitten waar nog twee raid array's op zitten. Ik kon de SSD gewoon trimmen. (waarschijnlijk omdat de SSD zelf geen onderdeel is van een raid array). En het trimmen duurde maar een seconde. Eerst dacht ik dat dat niet kon kloppen maar de performance gain zegt genoeg.
Nieuwe Firmware Voor Trim Write:
Seq: 60.9
512K: 71.0
4K: 44.3
Nieuwe Firmware Na Trim Write:
Seq: 88.33
512K: 86.47
4K: 66.37
Ik heb de SSD op een ICH10 zitten waar nog twee raid array's op zitten. Ik kon de SSD gewoon trimmen. (waarschijnlijk omdat de SSD zelf geen onderdeel is van een raid array). En het trimmen duurde maar een seconde. Eerst dacht ik dat dat niet kon kloppen maar de performance gain zegt genoeg.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Mm, op mn P5Q-Pro bordje wil mn nieuwe Postville niet (firmware) updaten.. Komt misschien omdat ik een RAID0 heb voor data, en deze niet kan opbreken..
Dus staat in de BIOS dat de SATA op RAID, voor de onboard RAID controller..
Iemand enig idee om wel de Postville te updaten, met een RAID op dezelfde controller?
Dus staat in de BIOS dat de SATA op RAID, voor de onboard RAID controller..
Iemand enig idee om wel de Postville te updaten, met een RAID op dezelfde controller?

Nog een keertje :
- Bios ge-update van versie 1.6 naar 1.8
- Intel drivers geïnstalleerd die waren meegeleverd op CD
- Intel Storage Manager geïnstalleerd
Oud - Nieuw

Vaag overigens :
- Bios ge-update van versie 1.6 naar 1.8
- Intel drivers geïnstalleerd die waren meegeleverd op CD
- Intel Storage Manager geïnstalleerd
Oud - Nieuw

Vaag overigens :

Ik heb mijn intel G2 binnen maar die presteert niet zoals verwacht:

Ik heb al geprobeerd: nieuwste SATA drivers, nieuwste chipset drivers. Heeft niet geholpen.
Notebook: HP DM1 met Windows 7 32 bit, clean install.
Iemand een idee?
Edit: Ik denk dat ik het al weet, de HP DM1 blijkt geen SATA 2 te ondersteunen

Ik heb al geprobeerd: nieuwste SATA drivers, nieuwste chipset drivers. Heeft niet geholpen.
Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 23-12-2009 19:03 ]
Dan is het knap dat je wel 200MB/s haalt, aangezien SATA1 een max doorvoer van 150MB/s ondersteunt. Niet dat dat een serieuze beperking zal zijn voor je systeem, overigens.
Als ik zie dat je laptop een Intel 4500MHD bevat, dan is de matching southbridge gewoon SATA2.
Wat vind je eigenlijk vreemd aan je resultaten?
Als ik zie dat je laptop een Intel 4500MHD bevat, dan is de matching southbridge gewoon SATA2.
[ Voor 33% gewijzigd door P5ycho op 23-12-2009 19:37 ]
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Vooral die dip aan het begin is vreemd vind ik. Ik had hier op gehoopt:P5ycho schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:33:

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 23-12-2009 19:39 ]
Maakt Norton Ghost heel toevallig ook alligned partities als je een partitie van de ene schijf naar een ongepartitioneerde schijf kopieert?
Ik ben ook weer lekker aan het knutselen. Iedereen kent uiteraard de standaard Windows dingetjes als defregmenteren en indexeren die je uit moet zetten...
Het probleem van Windows is dat het net een schoonmoeder is, die blijft maar kletsen!
- open een elevated command prompt en klik "powercfg -h off" in. Dit zorgt ervoor dat Hybernation wordt uitgezet en zo spaar je je geheugenruimte aan diskopslag.
- ga naar de settings voor de swapfile. Als je erg veel geheugen hebt kan je hem uitzetten. Als je dat niet hebt kan je hem ook op een normale disk zetten. Maak eerst een extra swap file aan op de andere partitie, reboot en verwijder dan die van de C: schijf. Ik kreeg bij de 1e reboot een error maar daarna vlekkeloos.
- ga eens naar een command prompt en geef het commando SET in. Je zal zien dat Windows gek is op temp bestanden. maak een mapje aan op een normale disk en verwijs daar al je temp varriabelen heen.
- check je appjes. Iedereen gebruikt wel eens WinRAR bijvoorbeeld. Pak je wat uit, dan pakt hij tijdelijke ruimte van je c: partitie. Dat kan je weer omleggen naar een andere disk.
Een andere disk is inderdaad trager, maar het voorkomt excessief geklets op je dure SSD.
Nog een tip : http://www.tomshardware.c...ssd-hdd-power,2170-4.html

En zonder powerbesparing:

Ik heb dus de C-State uitgezet in het BIOS.
Het probleem van Windows is dat het net een schoonmoeder is, die blijft maar kletsen!
- open een elevated command prompt en klik "powercfg -h off" in. Dit zorgt ervoor dat Hybernation wordt uitgezet en zo spaar je je geheugenruimte aan diskopslag.
- ga naar de settings voor de swapfile. Als je erg veel geheugen hebt kan je hem uitzetten. Als je dat niet hebt kan je hem ook op een normale disk zetten. Maak eerst een extra swap file aan op de andere partitie, reboot en verwijder dan die van de C: schijf. Ik kreeg bij de 1e reboot een error maar daarna vlekkeloos.
- ga eens naar een command prompt en geef het commando SET in. Je zal zien dat Windows gek is op temp bestanden. maak een mapje aan op een normale disk en verwijs daar al je temp varriabelen heen.
- check je appjes. Iedereen gebruikt wel eens WinRAR bijvoorbeeld. Pak je wat uit, dan pakt hij tijdelijke ruimte van je c: partitie. Dat kan je weer omleggen naar een andere disk.
Een andere disk is inderdaad trager, maar het voorkomt excessief geklets op je dure SSD.
Nog een tip : http://www.tomshardware.c...ssd-hdd-power,2170-4.html
Met powerbesparing :Conclusion: Power Saving Can Reduce SSD Performance
However, our findings are significant, as they can affect users who may not even know they are running an SSD with the brakes on. In short: really fast SSDs that can deliver 200 MB/s or even more of throughput become limited by CPU performance due to power saving mechanisms—or more precisely, they are bottlenecked by a limited availability of CPU time. This became obvious by switching the various power saving options on and off. We found that the sophisticated power saving mechanisms—such as the Active State Power Management for PCI Express, or the deeper C states that switch off entire functional units within the CPU at a transistor level—have a noticeable impact on the performance of our X25-E flash SSD. Obviously, the latency added by utilizing the more complex power saving features is significant enough to have to wait for the system to pick up data.

En zonder powerbesparing:

Ik heb dus de C-State uitgezet in het BIOS.
[ Voor 36% gewijzigd door asing op 23-12-2009 20:17 ]
Hmmm nee volgens mij niet.My-life schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:48:
Maakt Norton Ghost heel toevallig ook alligned partities als je een partitie van de ene schijf naar een ongepartitioneerde schijf kopieert?
Verwijderd
En wat is het resultaat? Juist, dat je je SSD amper gebruikt. En waar heb je dat ding nou helemaal voor gekocht dan? Om mooi te wezen?
Gegroet,
Ik heb sinds kort (vorige week) een Kingston SSDNow V 40GB, van mijn broer overgenomen. Leuk rap dingetje, volgens de reviews, maar bij mij merk ik het niet zo. Nu weet ik niet wat andere mensen voor resultaten hebben, maar bij mij geeft bijvoorbeeld de Windows 7 een 5.9 aan mijn SSD (primaire schijf).
Resultaten CrystalDiskMark:

Resultaten HD Tune:

Zo sloom is hij niet, toch?
Rest van de specs?
Intel i7-860
MSI P55M-GD45
2x2GB OCZ Gold DDR3-1333Mhz
And so forth
Ik heb sinds kort (vorige week) een Kingston SSDNow V 40GB, van mijn broer overgenomen. Leuk rap dingetje, volgens de reviews, maar bij mij merk ik het niet zo. Nu weet ik niet wat andere mensen voor resultaten hebben, maar bij mij geeft bijvoorbeeld de Windows 7 een 5.9 aan mijn SSD (primaire schijf).
Resultaten CrystalDiskMark:

Resultaten HD Tune:

Zo sloom is hij niet, toch?
Rest van de specs?
Intel i7-860
MSI P55M-GD45
2x2GB OCZ Gold DDR3-1333Mhz
And so forth
M'n Intel Postville 80GB krijgt een 7.4 van Windows 7, heb je er wel een schone Windows 7 op gezet?
The devil is in the details.
Precies, wou dat ik _alles_ op een SSD kwijt kon. Merk ook dat inderdaad apps zoals WinRAR veel sneller werken dan voorheen, helemaal goed dus!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik kom ook niet boven de 5.9. maar dat komt omdat ie aan een SATA 1 controller hangt.
@Mute
Jep, een schone installatie. Ook een klein beetje ruimte ongepartitioneerd gelaten (~2GB)
Nu weet ik niet precies of ik een grote format heb gedaan of een snelle. Hoe dan ook heb ik de hele SSD ge-departitioneerd en weer gepartitioneerd.
Jep, een schone installatie. Ook een klein beetje ruimte ongepartitioneerd gelaten (~2GB)
Nu weet ik niet precies of ik een grote format heb gedaan of een snelle. Hoe dan ook heb ik de hele SSD ge-departitioneerd en weer gepartitioneerd.
Ik heb dus een intel x25m van de eerste generatie in mijn laptop zitten.(dus geen trim support)
In gebruik werkt het echt perfect, ik ga nooit meer terug over naar een conventionele hd.
Maar de prestaties zijn wel flink afgenomen (je merkt er niets van verder).

in het begin lag de readspeed rond de 275Mb/s en nu... tja je ziet het wel.
Is er nog een manier om de prestaties te verhogen zonder een nieuwe install te doen??
SSD is bootschijf met vista ultimate.
In gebruik werkt het echt perfect, ik ga nooit meer terug over naar een conventionele hd.
Maar de prestaties zijn wel flink afgenomen (je merkt er niets van verder).

Is er nog een manier om de prestaties te verhogen zonder een nieuwe install te doen??
omdat het kan!

Hoe krijgen jullie zo'n strakke lijn in deze test?
Dat lukt je alleen met een schijf die op dat punt (waar het een lijn is) nog nooit beschreven is, en soms ook omdat het OS waarmee je op dat moment aan het testen staat op een andere schijf staat.
Mijn eerste drive had dezelfde grote dip aan het begin, gewoon RMA gestuurd en binnen een week had ik een nieuwe.Philflow schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:14:
Ik heb mijn intel G2 binnen maar die presteert niet zoals verwacht:
[afbeelding]
Iemand een idee?
RMA aanvragen dus!
Verwijderd
Vandaag mijn postvilletje 80Gb in mijn asus eee 1005HA gezet (had dat niet makkelijker gekunt ASUS) 
Ondanks de sata1 controller is het een stuk sneller dan de originele schijf windows 7 start snel op en alles voelt lekker snel aan ik heb even een crystaldiskmark benchmark laten lopen zie hier de results/
Sequential Read : 130.643 MB/s
Sequential Write : 81.348 MB/s
Random Read 512KB : 116.993 MB/s
Random Write 512KB : 80.964 MB/s
Random Read 4KB : 10.067 MB/s
Random Write 4KB : 20.297 MB/s
Ondanks de sata1 controller is het een stuk sneller dan de originele schijf windows 7 start snel op en alles voelt lekker snel aan ik heb even een crystaldiskmark benchmark laten lopen zie hier de results/
Sequential Read : 130.643 MB/s
Sequential Write : 81.348 MB/s
Random Read 512KB : 116.993 MB/s
Random Write 512KB : 80.964 MB/s
Random Read 4KB : 10.067 MB/s
Random Write 4KB : 20.297 MB/s
Dat is dus niet zo! Zoals ik eerder al zei, als je 200MB/s haalt zit je ruim over de SATA1 specs en moet je dus wel SATA2 gebruiken.Philflow schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:05:
Ik kom ook niet boven de 5.9. maar dat komt omdat ie aan een SATA 1 controller hangt.
SATA 1 = 1.5Gb/sec = 192MB/sec... zo ruim is dat toch niet?P5ycho schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:06:
[...]
Dat is dus niet zo! Zoals ik eerder al zei, als je 200MB/s haalt zit je ruim over de SATA1 specs en moet je dus wel SATA2 gebruiken.
OK goed om te weten, thanks.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:52:
[...]
Mijn eerste drive had dezelfde grote dip aan het begin, gewoon RMA gestuurd en binnen een week had ik een nieuwe.
RMA aanvragen dus!
Ik zit erover te denken om hem sowieso terug te sturen want m'n battery life is ook nog eens 45 minuten minder. (volgens battery bar)
[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 24-12-2009 09:12 ]
Philflow schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:10:
SATA 1 = 1.5Gb/sec = 192MB/sec... zo ruim is dat toch niet?
Het lijkt me echt voorbarig om die schijf terug te sturen, alleen om een klein dipje in je HDtune grafiek. Zorg even voor de laatste firmware en doe de Intel SSD toolbox draaien.First-generation SATA interfaces, now known as SATA 1.5 Gbit/s, communicate at a rate of 1.5 Gbit/s. Taking 8b/10b encoding overhead into account, they have an actual uncoded transfer rate of 1.2 Gbit/s.
Houd ook in je achterhoofd dat die battery indicators compleet inaccuraat zijn, en je batterytime inderdaad wel eens korter zou kunnen worden omdat er gewoon meer werk verzet wordt door je systeem in dezelfde tijd. Er wordt minder gewacht op je storage subsystem namelijk.
Het gaat niet alleen om die dip, het gaat ook om de meer dan 30 minuten minder battery life t.o.v. de Seagate 5400.6P5ycho schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:25:
[...]
Het lijkt me echt voorbarig om die schijf terug te sturen, alleen om een klein dipje in je HDtune grafiek. Zorg even voor de laatste firmware en doe de Intel SSD toolbox draaien.
Maar goed, ik zal idd eerst eens die update doen en de toolbox.
Lees eerst mijn hele post even.Philflow schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:30:
Het gaat niet alleen om die dip, het gaat ook om de meer dan 30 minuten minder battery life t.o.v. de Seagate 5400.6
Batterybar is wel degelijk nauwkeurig, is mijn ervaring.
bij een volle accu staat battery bar nu vast op 4:42. Hiervoor altijd op 5:30.
Misschien dat de firmware update verandering kan brengen.
bij een volle accu staat battery bar nu vast op 4:42. Hiervoor altijd op 5:30.
Misschien dat de firmware update verandering kan brengen.
Toen hij helemaal nieuw was zeker en er nog nooit naar geschreven was?dodo79 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:16:
Ik kreeg ik ook dat soort resultaten op een nieuwe ongebruikte X25-M G1 en de Kingston SSDNow V 40GB. Leestransferrates die veel hoger waren dan opgegeven door Intel en Kingston. Als er eenmaal naar geschreven is zijn de leestransferrates lager, op de waarde die door de fabrikant is opgegeven.
Mijn theorie: de ssd-controller weet dat de in te lezen blokken leeg zijn omdat er nooit naar geschreven is (er bestaat niet eens een koppeling tussen blokadres en een page in het flashgeheugen), en kan dus beantwoorden tegen de snelheid van de sata-interface. Die 275MB/s is geen snelheid die te halen is met het inlezen van bestaande gegevens.
Verwijderd
Is er ergens een site waar alle tips & tweaks op een rijtje staan om het optimale te halen uit een postville SSD onder Win7?
Femme, toch kom ik een heel eind!Femme schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:56:
[...]
Toen hij helemaal nieuw was zeker en er nog nooit naar geschreven was?
Ik kreeg ik ook dat soort resultaten op een nieuwe ongebruikte X25-M G1 en de Kingston SSDNow V 40GB. Leestransferrates die veel hoger waren dan opgegeven door Intel en Kingston. Als er eenmaal naar geschreven is zijn de leestransferrates lager, op de waarde die door de fabrikant is opgegeven.
Mijn theorie: de ssd-controller weet dat de in te lezen blokken leeg zijn omdat er nooit naar geschreven is (er bestaat niet eens een koppeling tussen blokadres en een page in het flashgeheugen), en kan dus beantwoorden tegen de snelheid van de sata-interface. Die 275MB/s is geen snelheid die te halen is met het inlezen van bestaande gegevens.

Het enige is, dit is een RAID0 setup met 2 Vertexen. Ik begrijp alleen niet hoe je in je review aan 500 MB/s komt. Is dat ook omdat je test met een lege SSD?
Wat heeft jouw post in godsnaam te maken met Femme's theorie over de de Postville SSD controller en zijn gedrag bij het uitlezen van 'ongelinkte' LBA adressen?asing schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:25:
[...]
Femme, toch kom ik een heel eind!
[afbeelding]
Het enige is, dit is een RAID0 setup met 2 Vertexen. Ik begrijp alleen niet hoe je in je review aan 500 MB/s komt. Is dat ook omdat je test met een lege SSD?
Overigens is het wel zeer vreemd dat ik meer battery life krijg uit een 5400.6:

http://techreport.com/articles.x/17010/13
Helaas kan ik de update nu niet uitvoeren, komt waarschijnlijk dit weekend.

http://techreport.com/articles.x/17010/13
Helaas kan ik de update nu niet uitvoeren, komt waarschijnlijk dit weekend.
Verwijderd
Wellicht doe je ook meer nu. Als je niet steeds op een HDD hoeft te wachten kun je sneller werken en doe je dus ook meer. Dan is 1 op 1 vergelijken niet eerlijk. Want je CPU enz. doen ook meer ipv dat die uit z'n neus staat te vreten terwijl de HDD een sector opzoekt.
Nee mijn batterylife metingen met Batterybar zijn tijdens normaal surfen.
Edit: firmware update uitgevoerd, nog steeds dezelfde problemen: dezelfde HDTune grafiek en battery life.
RMA dan maar?
Edit: firmware update uitgevoerd, nog steeds dezelfde problemen: dezelfde HDTune grafiek en battery life.
RMA dan maar?
[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 24-12-2009 16:21 ]
Lijkt mij sterk overdreven, maar je mag hem wel aan mij verkopenPhilflow schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:10:
RMA dan maar?
Ik weet wel zeker dat je nu gewoon meer en sneller dingen doet omdat je minder lang hoeft te wachten.
Nukezone FTW
Sterk overdreven? Hij doet over het eerste gedeelte 70 MB/sec minder dan normaal...Powrskin schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:45:
[...]
Lijkt mij sterk overdreven, maar je mag hem wel aan mij verkopen![]()
Ik weet wel zeker dat je nu gewoon meer en sneller dingen doet omdat je minder lang hoeft te wachten.
Je mag hem kopen hoor of hij gaat terug naar 4launch, ik zit nog in de eerste 7 dagen. 199,- kost ie.
Verwijderd
Ik heb afgelopen week een 80gb postville besteld bij nieuw systeem.
Mag ik verwachten dat deze met firmware 02HD wordt geleverd?
tjah.. als de winkel nog een oude heeft liggen... zij zullen hem niet updaten voor jeVerwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:32:
Ik heb afgelopen week een 80gb postville besteld bij nieuw systeem.
Ik had eergisteren bij 4Launch besteld, gisteren bezorgd, oude firmware.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:32:
Hallo mede SSD'ers.
Ik heb gisteren een Kingston SSDNow V 40GB gekocht, deze gaat gebruikt worden voor windows 7.
In de TS las ik dat win7 native het TRIM commando ondersteund, en ik dus niet hoef te onderpartitioneren.
Maar zoek ik daar verder op dan kan ik niet echt een uitsluitsel krijgen of dit nu wel of niet zo is.
Dus graag advies
En onderpartitioneren is toch gewoon 10% ongepartitioneerd laten, en ik in mijn geval dus een partitie met 36 GB maak?
Alvast bedankt, en zeker Femme met de goede review
Ik heb gisteren een Kingston SSDNow V 40GB gekocht, deze gaat gebruikt worden voor windows 7.
In de TS las ik dat win7 native het TRIM commando ondersteund, en ik dus niet hoef te onderpartitioneren.
Maar zoek ik daar verder op dan kan ik niet echt een uitsluitsel krijgen of dit nu wel of niet zo is.
Dus graag advies
En onderpartitioneren is toch gewoon 10% ongepartitioneerd laten, en ik in mijn geval dus een partitie met 36 GB maak?
Alvast bedankt, en zeker Femme met de goede review
De SSDNow V 40GB ondersteunt volgens Kingston geen trim (voor zover ik van andere forums heb begrepen ook niet met firmware 02HA). Aan de trim-ondersteuning in Windows 7 heb je dan nog niets.
Dus ik zou nu onderpartitioneren en als er later eventueel een firmware-update met trim uitkomt kun je alsnog de partitie tot de maximale grootte uitbreiden, hoewel je er dan ook rekening mee houden dat de ssd beter zal presteren met ca. 10 procent ongebruikte capaciteit.
Dus ik zou nu onderpartitioneren en als er later eventueel een firmware-update met trim uitkomt kun je alsnog de partitie tot de maximale grootte uitbreiden, hoewel je er dan ook rekening mee houden dat de ssd beter zal presteren met ca. 10 procent ongebruikte capaciteit.
Dat doet die van van mij ook, en als ik de grafiekjes zie die anderen plaatsen zijn er veel meer mensen waarbij hij in het begin eventjes een dip naar beneden heeft. Ik ben er super tevreden mee en wellicht hoort het zo. (misschien is die dip wel het lezen van hele kleine bestandjes in de windows installatie)Philflow schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:27:
[...]
Sterk overdreven? Hij doet over het eerste gedeelte 70 MB/sec minder dan normaal...
Je mag hem kopen hoor of hij gaat terug naar 4launch, ik zit nog in de eerste 7 dagen. 199,- kost ie.
Zojuist een Postville 80GB gekocht. Ik wil hem samen met 3HDD's van 1TB (F1) gebruiken op een P5q-Pro samen met een Q9550.
Iemand ervaring met dit moederbord icm. een postville? Moet ik alles in de Bios op ACHI zetten? Draait dan alles op de andere HDD's ook nog gewoon? Ik wil uiteraard wel alle data blijven behouden. Welke SATA poort kan ik het best gebruiken? 1? En de anderen direct erna?
Hoe kan ik de firmware het beste updaten? Eerst W7 installeren en dan firmware updaten?
Ik stap ook over van 2GB naar 4GB, wat raden jullie met bovenstaande combinatie aan, W7 X86 of X64??
Als ik het goed lees, kun je met de SSD toolbox dus meerdere malen per maand, ofzo, de TRIM automatisch uitvoeren???
Ik heb een 450W Corsair voeding, wat denken jullie, trekt deze voeding dit alles?
Iemand ervaring met dit moederbord icm. een postville? Moet ik alles in de Bios op ACHI zetten? Draait dan alles op de andere HDD's ook nog gewoon? Ik wil uiteraard wel alle data blijven behouden. Welke SATA poort kan ik het best gebruiken? 1? En de anderen direct erna?
Hoe kan ik de firmware het beste updaten? Eerst W7 installeren en dan firmware updaten?
Ik stap ook over van 2GB naar 4GB, wat raden jullie met bovenstaande combinatie aan, W7 X86 of X64??
Als ik het goed lees, kun je met de SSD toolbox dus meerdere malen per maand, ofzo, de TRIM automatisch uitvoeren???
Ik heb een 450W Corsair voeding, wat denken jullie, trekt deze voeding dit alles?
[ Voor 9% gewijzigd door groxgrox op 24-12-2009 22:07 ]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Verwijderd
ja ik ook dezelfde packdate 11/19/09 van 2 stuks zelf even firmware vernieuwen.even op een rw branden.....Philflow schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:46:
[...]
Ik had eergisteren bij 4Launch besteld, gisteren bezorgd, oude firmware.
ICH10
IDE mode Intel Postville AHCI mode Postville
Sequential Read : 256.1 MB/s Sequential Read : 264.5 MB/s
Sequential Write :85.54 MB/s Sequential Write :82.00 MB/s
Random Read 512KB : 166.8 MB/s Random Read 512KB : 198.9 MB/s
Random Write 512KB : 85,82 MB/s Random Write 512KB : 86,10 MB/s
Random Read 4KB : 22.67 MB/s Random Read 4KB : 22.28 MB/s
Random Write 4KB : 60.89 MB/s Random Write 4KB : 56.16 MB/s
IDE mode samsung F3 500GB ACHI mode samsung na install
Sequential Read : 119.9 MB/s Sequential Read : 146.1 MB/s
Sequential Write :118.4 MB/s Sequential Write :145.5 MB/s
Random Read 512KB : 31.46 MB/s Random Read 512KB : 48.97 MB/s
Random Write 512KB : 45.71 MB/s Random Write 512KB :60.43 MB/s
Random Read 4KB : 0.354 MB/s Random Read 4KB : 0.577 MB/s
Random Write 4KB : 0.935 MB/s Random Write 4KB : 1.171 MB/s
zoals je ziet zit er toch wel behoorlijk verschil in snelheid t.o.v de verschillende modes...
vooral de 512KB Random Reads zijn een behoorlijk verschil met de nieuwe firmware....
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 15:16 ]
IDE Mode 2HD Firmware
AHCI Mode 2HD Firmware

AHCI helpt duidelijk dus....

AHCI Mode 2HD Firmware

AHCI helpt duidelijk dus....
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Heb net een postville op een P5Q-pro draaien, en ik moet zeggen, het valt me zeker niet tegen, maar had toch iets meer verwacht.. Komt mischien ook omdat ik de BIOS niet op ACHI heb staan maar op RAID (heb een RAID0 die ik niet kan opbreken) binnenkort komt daar verandering in, en dan ga ik mn Postville op updaten, en alles fine tunen, hoop er dan nog net ff wat meer uit te halen.groxgrox schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:05:
Zojuist een Postville 80GB gekocht. Ik wil hem samen met 3HDD's van 1TB (F1) gebruiken op een P5q-Pro samen met een Q9550.
SATA poorten heb ik niet naar gekeken, gewoon in 1tje gedrukt, ga ik binnenkort ook mee aan de slag.
Voor de echte tweaker: koop geen bracket, maar maak deze van een oude floppy drive, even een paar gaatjes boren op de juiste afstand (62x77 hart tot hart gemeten) en je SSD kan je netjes in de kast schroeven
Verwijderd
Je doet je naam zeker eer aanpcprutser schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:37:
[...]
Voor de echte tweaker: koop geen bracket, maar maak deze van een oude floppy drive, even een paar gaatjes boren op de juiste afstand (62x77 hart tot hart gemeten) en je SSD kan je netjes in de kast schroeven
Anyways, ik heb mijn SSD (Intel Postville 80GB) nu ook in mijn laptop zitten, met een verse install van Windows 7 Ultimate, binnenkort maar ff wat benchmarkjes draaien
Ik heb m'n SSD vastgeschroefd op de bodem van m'n kast, werkt ook prima. Ding hoeft niet gekoeld te worden en beweegt niet, dus maakt ook geen herrie ondanks dat ie direct aan de behuizing zit dus
The devil is in the details.
Verwijderd

Iemand een idee hoe ik de 4k writes kan verbeteren? Zie toch regelmatig +/- 60 MB/s langs komen, ik kom tot de helft
Specs:
Intel Postville 80 GB - 02HD
Gigabyte P35-DS3P
C2DE6420
AHCI enabled in de bios . .
Maar heeft niemand een idee over hoe ik mijn prestaties kan verbeteren in Win7 met een SSDNow V-series 40GB?
Verwijderd
Ik wil vandaag of morgen een verse Windows 7 installatie doen op m'n nieuwe Postville.
Ik heb een Dell PC. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik AHCI installeer?
Via de F6 methode voor de installatie van Windows met een USB stick?Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:56:
Ik wil vandaag of morgen een verse Windows 7 installatie doen op m'n nieuwe Postville.
Is het niet gepartioneerde deel wel helemaal onbeschreven, of gereset? Want anders heeft het geen zin..HotFix schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 09:55:
Maar heeft niemand een idee over hoe ik mijn prestaties kan verbeteren in Win7 met een SSDNow V-series 40GB?
Maar je waarden zijn o.k. hoor ik zou me niet te druk maken om maximale crystaldiskmark scores eigenlijk. Ja het kan hoger maar of je dat zo snel gaat merken..
Een site waar je alle tips & tweaks voor SSD's onder Windows Vista op een rijtje kan vinden is bijvoorbeeld deze:Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:25:
Is er ergens een site waar alle tips & tweaks op een rijtje staan om het optimale te halen uit een postville SSD onder Win7?
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1661
Met een duidelijk uitleg hoe je het uit moet voeren en waarom (of waarom eventueel niet). Voer niet klakkeloos alle tweaks uit. Er staat duidelijk bij wat een eventueel voor of nadeel van een bepaalde tweak is. Ik denk dat je voor Windows 7 dezelfde instellingen kunt gebruiken.
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Verwijderd
Dank!s441558 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:43:
[...]
Een site waar je alle tips & tweaks voor SSD's onder Windows Vista op een rijtje kan vinden is bijvoorbeeld deze:
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1661
Met een duidelijk uitleg hoe je het uit moet voeren en waarom (of waarom eventueel niet). Voer niet klakkeloos alle tweaks uit. Er staat duidelijk bij wat een eventueel voor of nadeel van een bepaalde tweak is. Ik denk dat je voor Windows 7 dezelfde instellingen kunt gebruiken.
Andere vraag: kan je ipv een usb sticky ook een usb harddisk gebruiken om Win7 vanaf te installeren?
Ik heb nu dus 2x 80GB postville's in raid0. En ik krijg een max read speed van 274mb/s. Iemand enig idee hoe ik dat omhoog kan krijgen?
Verwijderd
dat is ook mogelijk ja,tenminste het is mij gelukt om het te instaleren via usb hdd,ik heb wel 1 partitie gemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:50:
[...]
Dank!
Andere vraag: kan je ipv een usb sticky ook een usb harddisk gebruiken om Win7 vanaf te installeren?
Wel is het belangrijk dat je laptop)ik mag aanenemen dat je die hebt 'van usb kan booten
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 12:36 ]
Verwijderd
Merk - Apacer
Productnaam - A7 Turbo SSD 256GB SATA2
Productcode - AP256GA7202-1
Type schijf - SSD
Type - Multi-level cell
Capaciteit - 256 GB
Cache - 128 MB
Afmeting - 2.5 inch
Interface - Serial ATA 300
Leessnelheid - 230 MB/s
Schrijfsnelheid - 200 MB/s

Windows 7 -- Asus P5Q3 Deluxe -- Intel Core 2 Duo E8600 (4000 MHz)
Productnaam - A7 Turbo SSD 256GB SATA2
Productcode - AP256GA7202-1
Type schijf - SSD
Type - Multi-level cell
Capaciteit - 256 GB
Cache - 128 MB
Afmeting - 2.5 inch
Interface - Serial ATA 300
Leessnelheid - 230 MB/s
Schrijfsnelheid - 200 MB/s

Windows 7 -- Asus P5Q3 Deluxe -- Intel Core 2 Duo E8600 (4000 MHz)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 20:25 ]
Verwijderd
Aan wat voor satacontroller heb je het hangen?WeeMau89 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:34:
Ik heb nu dus 2x 80GB postville's in raid0. En ik krijg een max read speed van 274mb/s. Iemand enig idee hoe ik dat omhoog kan krijgen?
Na diverse Screencaps te hebben gezien, begon ik me toch af te vragen wat ik fout deed.
aangezien ik hier vele male hogere scores zie als op mijn eigen systeem.
terwijl ik dacht dat ik toch niet zo slecht pctje had.
Nou was ik me gaan verdiepen in dat AHCI, ik als noob wou hiervan toch wel het fijne weten.
en na inschakeling van AHCI , begonnen de BSOD al toe te slaan.
ik denk hmm dat gaat lekker, maar na enig google werk kwam ik er achter, dat een kleine aanpassing in het register dit doet verhelpen.
zo gezegd zo gedaan , ge Reboot en warempel hij doet het weer.
En was best verbaasd dat het zoveel uitmaakte , hier onder de screenshots

toch zeker een behoorlijk improvement dacht ik zo
Nu kom ik eindelijk weer in de buurt van de topscoorders alhier
Specs van me pc :
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz
Gigabyte P55M-UD2
Asus ENGTX 260 Core 216
6 gig DDR3 ram
1x Intel Postville 80 GB ssd (Os Schijf)
2 x 1 TB Samsung topspin F1
op Windows 7 64 Bit
aangezien ik hier vele male hogere scores zie als op mijn eigen systeem.
terwijl ik dacht dat ik toch niet zo slecht pctje had.
Nou was ik me gaan verdiepen in dat AHCI, ik als noob wou hiervan toch wel het fijne weten.
en na inschakeling van AHCI , begonnen de BSOD al toe te slaan.
ik denk hmm dat gaat lekker, maar na enig google werk kwam ik er achter, dat een kleine aanpassing in het register dit doet verhelpen.
zo gezegd zo gedaan , ge Reboot en warempel hij doet het weer.
En was best verbaasd dat het zoveel uitmaakte , hier onder de screenshots

toch zeker een behoorlijk improvement dacht ik zo

Nu kom ik eindelijk weer in de buurt van de topscoorders alhier
Specs van me pc :
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz
Gigabyte P55M-UD2
Asus ENGTX 260 Core 216
6 gig DDR3 ram
1x Intel Postville 80 GB ssd (Os Schijf)
2 x 1 TB Samsung topspin F1
op Windows 7 64 Bit
Verwijderd
Heel nette boost in je scoren met je register tweak
Mogen wij ook weten hoe je dat nou doet in het register
Ik gok op deze:Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:38:
Heel nette boost in je scoren met je register tweak![]()
Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Msahci
En daar de waarde veranderen van 3 of 4 naar 0
Jij gaat door voor de ijskast...painkill schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:00:
[...]
Ik gok op deze:
Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Msahci
En daar de waarde veranderen van 3 of 4 naar 0
Het schijnt aldus die site, zo te zijn , dat als je W7 niet instaleerd met AHCI, hij deze driver automatisch uit zet in je windows.
En als je die dan later alsnog via de Bios weer zou willen aanzetten, hij dus conflicten heeft.
Dus je die idd moet veranderen in Register naar waarde 0.
Dan natuurlijk na deze edit alsnog weer moet aan zetten in je Bios.
zodra je de boel reboot, zie je dat hij meteen de driver weer aanroept en instaleerd
zoals te zien hier :

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto538 op 25-12-2009 22:14 ]
Had iemand al opgemerkt dat een niet nader te noemen webshop de 40GB Intel Postville X-25 X al in het assortiment heeft opgenomen? Als releasedatum wordt 4 januari 2010 gegeven, met een prijs van 99 euri
Nu volg ik dit topic en de ontwikkelingen rond SSD's in het algemeen al een tijdje, maar ik wil eigenlijk binnenkort een SSD aanschaffen voor m'n Linux server en er niet teveel geld aan kwijt zijn
De 40GB Kingston of Intel SSD's lijken me dan groot genoeg en erg aantrekkelijk, maar ik wil dan wel (liefst bij installatie al) TRIM support hebben. Hopelijk komt dat snel met de release van de 40GB Intel disc! En dan uiteraard nog kijken of het makkelijk met (Debian) Linux werkend te krijgen is, maar dat zien we tegen die tijd wel
Nu volg ik dit topic en de ontwikkelingen rond SSD's in het algemeen al een tijdje, maar ik wil eigenlijk binnenkort een SSD aanschaffen voor m'n Linux server en er niet teveel geld aan kwijt zijn
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de vragen en dicussies over welke SSD aan te schaffen uit dit topic te houden, zodat hier nieuws en technieken besproken kunnen worden is het volgende topic aangemaakt: [BBG aanschaf] SSD
Om de vragen en dicussies over welke SSD aan te schaffen uit dit topic te houden, zodat hier nieuws en technieken besproken kunnen worden is het volgende topic aangemaakt: [BBG aanschaf] SSD