Staat er nou 'fapper' op z'n voorruit?
Niet echt mee eens, ook afhankelijk van welk model het precies is. Maar... Altijd 10x mannelijker dan een 206cc of Opel Tigra (om maar wat te noemen)Rhannie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:10:
Ik zou een MX5 sowieso geen mannelijke auto willen noemen, maakt niet uit welke kleur het is.
Ik hoop niet dat het een Nederlander isWeemism schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:14:
Staat er nou 'fapper' op z'n voorruit?

getunede opel tigra is 95% van de keren al fout
ook van fabrieks af aan issie niet echt mijn ding
dat is een BMX-5
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Haha, geweldig topic 
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens foto's ga posten... Genoeg foute tuning hier in de buurt (onder het mom van knakentuning). Vind het soms echt mishandeling van de auto!
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens foto's ga posten... Genoeg foute tuning hier in de buurt (onder het mom van knakentuning). Vind het soms echt mishandeling van de auto!
Verwijderd
Dat is echt de grooste onzin die ik ooit hoorde.Rhannie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:10:
Ik zou een MX5 sowieso geen mannelijke auto willen noemen, maakt niet uit welke kleur het is.
Een MX5 (NA) is geen vrouwelijke auto omdat hij 1: te hard op de weg ligt, geen elektrische rommel heeft (op 92+ na) te licht, RWD, enz.
Bij een NC kan ik me voorstellen, de NB ook een beetje maar de NA niet.
Vrouwen auto is meer een BMW, Volkswagen, Audi en dergelijke iets wat beetje "zoeft" over de weg. allemaal elektrische snufjes hebben en liefst nog FWD (bmw valt hier weg).
Maar MX5 een vrouwen auto?

Vervang het honda maar voor elk ander type auto
Gelukkig mag ik die mening gewoon hebben en noem ik niemand gay. Ik vind een MX5 gewoon drie keer niks. Het zal vast prima rijden, maar het staat me totaal niet aan. 
Overigens passen er ook geen 5 man in mijn auto. In ieder geval niet zonder een aantal ledematen af te zagen en op andere plaatsen te monteren.
Overigens passen er ook geen 5 man in mijn auto. In ieder geval niet zonder een aantal ledematen af te zagen en op andere plaatsen te monteren.
[ Voor 18% gewijzigd door Rhannie op 17-04-2015 12:45 ]
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Same here. Mijn Japanse vriendjes, 1 is toevallig van Honda, hebben alleen plaats voor mij als bestuurder en nog 1 bijrijder.Rhannie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:40:
Overigens passen er ook geen 5 man in mijn auto.
Misschien moet je niet zo happenVerwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:32:
[...]
Dat is echt de grootste onzin die ik ooit hoorde.
Een MX5 (NA) is geen vrouwelijke auto omdat hij 1: te hard op de weg ligt, geen elektrische rommel heeft (op 92+ na) te licht, RWD, enz.
Bij een NC kan ik me voorstellen, de NB ook een beetje maar de NA niet.
Vrouwen auto is meer een BMW, Volkswagen, Audi en dergelijke iets wat beetje "zoeft" over de weg. allemaal elektrische snufjes hebben en liefst nog FWD (bmw valt hier weg).
Maar MX5 een vrouwen auto?
[afbeelding]
Vervang het honda maar voor elk ander type auto
Je bent wel overduidelijk je 'trots' aan het verdedigen maar doet dit wel een beetje op de verkeerde manier
Daarnaast begin je nu ook wel heel erg onzin te praten over andere auto's wat helemaal onnodig is

Overigens mijn mening over die roze MX5 , niet mijn smaak en wel heel rommelig gebouwd, eigenlijk echte knakentuning dus
Met zo'n onderstel zag ik vanmorgen een 2CV rijden.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Een Gaypreza heb je toch?FabianGTI schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:52:
Samenvatting; Bla bla bla
Als je je veel aantrekt van wat anderen (mogelijk) vinden van jouw auto ben je wel heel moeilijk bezig.
De een is een petjes auto de ander een bejaardenbak etc.
Gewoon rijden wat jij leuk vindt.
(en ik heb een Tigra gehad ja, en een Lancia Y)
Mijn mannelijkheid bewijs is zo nodig wel op een andere manier, huhuhuh
De een is een petjes auto de ander een bejaardenbak etc.
Gewoon rijden wat jij leuk vindt.
(en ik heb een Tigra gehad ja, en een Lancia Y)
Mijn mannelijkheid bewijs is zo nodig wel op een andere manier, huhuhuh
Je hebt al te lang niet meegelezen, die Impreza is inmiddels verkochtTheBrut3 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:58:
[...]
Een Gaypreza heb je toch?En froegah een GayTI?
Dus ik mag nu officieel dit hele topic volspammen met foto's van dat hok
Moet het nu tijdelijk doen met een 206 Xtra Super gay

Met dat ding op het dakFabianGTI schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:06:
[...]
Je hebt al te lang niet meegelezen, die Impreza is inmiddels verkocht![]()
Dus ik mag nu officieel dit hele topic volspammen met foto's van dat hok![]()
Moet het nu tijdelijk doen met een 206 Xtra Super gay
een "luchthapper" het hapt dan ook idd lucht als die voor de sier erop zit
Dat was alweer een vorige Impreza, mijn laatste was een 2005 Impreza WRXredbullet schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:09:
[...]
Met dat ding op het dak
een "luchthapper" het hapt dan ook idd lucht als die voor de sier erop zit
En die luchthapper was gewoon functioneel te maken hea, kwestie van het luikje er ook inzetten, maar daar had de vorige eigenaar geen zin kennelijk (auto zo gekocht)
Van GTI naar Impreza naar 206XS. Die eerste stap is goed ja, maar daarna ga je er weer 2 terug. Dat hoort niet!
De Impreza discussie vind ik lastig. Luchthapper + spoiler zijn wel 'fout' maar ook af-fabriek.

Muhaha, wie heeft de grootste?
De Impreza discussie vind ik lastig. Luchthapper + spoiler zijn wel 'fout' maar ook af-fabriek.

[ Voor 23% gewijzigd door TheBrut3 op 17-04-2015 14:19 ]
die luchthapper zat op het dak, niet motorkap als je dat dachtTheBrut3 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:18:
Van GTI naar Impreza naar 206XS. Die eerste stap is goed ja, maar daarna ga je er weer 2 terug. Dat hoort niet!
[afbeelding]
zn ding hapt wind en zorgt voor meer luchtweerstand ?
Ohw! Op het dak?
Dat is vast rally look, daar hebben ze een functie.
Dat is vast rally look, daar hebben ze een functie.
Klopt, daarom is het ook een tijdelijke oplossing, de 206 rijdt wel lekker goedkoop en kon beter nu de Subaru verkopen dan over een half jaar, elke maand ouder is weer afschijving + extra kosten aan vaste lastenTheBrut3 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:18:
Heb al wel wat mooie vervangers gezien
Ik vind het maar lastig.
Heb nog nooit een goede vervanger gezien/gereden eigenlijk, het gevoel is bij elke auto toch weer anders.
Heb nog nooit een goede vervanger gezien/gereden eigenlijk, het gevoel is bij elke auto toch weer anders.
filmpje dit keer:
http://www.vkmag.com/maga...heftig_voor_voorruit_auto
http://www.vkmag.com/maga...heftig_voor_voorruit_auto
Top die kop, nog even z'n stoere nep Ray-Ban opzetten en nonchalant/ongemakkelijk een handje onder z'n kin positioneren.

Die laatste opmerking ook: 'Ja. Hij's door'. Nee, dat was nog niet duidelijk.

Vind dit zo kansloos. Dat je de audio installatie aanpas in je auto kan ik begrijpen. Dat je meer bas in je auto wil kan ik ook nog begrijpen.Weemism schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:57:
[...]
Top die kop, nog even z'n stoere nep Ray-Ban opzetten en nonchalant/ongemakkelijk een handje onder z'n kin positioneren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar waarom zou je ervoor zorgen dat je voorruit kapot gaat?
Omdat je een halve zool bent in een bijpassende auto gok ik.itsleon schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:11:
[...]
Vind dit zo kansloos. Dat je de audio installatie aanpas in je auto kan ik begrijpen. Dat je meer bas in je auto wil kan ik ook nog begrijpen.
Ik heb het filmpje bekeken, mijn conclusie klopt.
[ Voor 6% gewijzigd door Daniel36 op 17-04-2015 16:17 ]
Je mag kiezen een MG TF en een Saab 9-3 sports sedan, beide volledig stock. Leef je uit.Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:48:
Nou dan vind ik de auto fout waar jullie in rijden, ook al weet ik niet waar jullie in rijden maar het is sowieso fout. Mijn mening.
volgens mij stak je je tong uit toen je dat typte, en dacht je "lekker puh".
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Waarschijnlijk omdat de bass ook "goed is om je vriendin naar een hoogtepunt te helpen als je dit zelf niet kunt"itsleon schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:11:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb vroeger ook een MG F gehad. Zeer leuke weekend autos die je niet veel ziet.Flagg schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:01:
[...]
Je mag kiezen een MG TF en een Saab 9-3 sports sedan, beide volledig stock. Leef je uit.![]()
En om ook mee te doen
getunede Nissan 350zVerwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:48:
Nou dan vind ik de auto fout waar jullie in rijden, ook al weet ik niet waar jullie in rijden maar het is sowieso fout. Mijn mening.
[ Voor 41% gewijzigd door itsleon op 17-04-2015 17:18 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Verwijderd
Omdat ik in zweden woonde en dus ook die mentaliteit heb gekregen, Saab zuigt! volvo FTW!Flagg schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:01:
[...]
Je mag kiezen een MG TF en een Saab 9-3 sports sedan, beide volledig stock. Leef je uit.![]()
Dus ik ga voor de MG-TF
Verwijderd
Als het geen NISMO is is het sowieso fout jaitsleon schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:16:
[...]
Heb vroeger ook een MG F gehad. Zeer leuke weekend autos die je niet veel ziet.
En om ook mee te doen
[...]
getunede Nissan 350zen yup hij is fout.
LMAO. DAt is een heeele lange neus naar alle knakentuners.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik kon die jullie gewoon niet onthouden!
Ik heb ooit gezegd, als ik zak voor m'n spoedcursus, koop ik zo'n brommobiel en ga ik die pimpen. Dat had zoiets kunnen worden
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kijk dit is gewoon geniaal
Ik was vandaag ff bij heuts, moest een pompje hebben om mn diff olie te vervangen maar dat hadden ze natuurlijk weer niet, stond er zo'n sjonnie met een e36 316 op de parkeerplaats, met vrouw snol en kind in de auto, zn normale luchtfilter eraf te slopen om er zo'n geweldig nutteloze paddestoel op te beunen...
[ Voor 37% gewijzigd door mark-k op 18-04-2015 01:37 ]
Bij dit soort filmpjes en met name de reacties van de omstanders in het filmpje moet ik altijd hier aan denken:Weemism schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:57:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik denk dat dat al teveel credit is.FabianGTI schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:33:
[...]
Bij dit soort filmpjes en met name de reacties van de omstanders in het filmpje moet ik altijd hier aan denken:
[afbeelding]
Is inderdaad geen fabrieks NISMO maar wel onderdelen van de zelfde klasse.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:46:
[...]
Als het geen NISMO is is het sowieso fout ja
Hij heeft wel een EA logo rechts bij z'n raam, je moet wel ballen hebben om openlijk uit te komen dat je fan bent van EAitsleon schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:11:
[...]
Vind dit zo kansloos. Dat je de audio installatie aanpas in je auto kan ik begrijpen. Dat je meer bas in je auto wil kan ik ook nog begrijpen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
EA = Electronisch Afval?
Hohoho... Imo heeft EA de 2 beste arcade racers ooit uit gebracht! NFSU en NFSU2, dus in die tijd mocht je best met EA rond rijden 
En de kenners kunnen nu wel gokken wat er gaat komen.
En de kenners kunnen nu wel gokken wat er gaat komen.
spoiler:

Vanochtend kwam ik in Mexico deze pick-up tegen:

Een goede grap mag vrienden kosten.
Verwijderd
ARKO snap dat nou toch eens joh!
gewoon gevalletje verkeerd model maar we zetten hem er toch maar op..
gewoon gevalletje verkeerd model maar we zetten hem er toch maar op..
Niks irritanter dan met je achterklep openrijden omdat je een paar planken moet vervoeren en bij het verkeerslicht je auto vol met je eigen uitlaatgas krijgen. Alhoewel die pick-up waarschijnlijk een gesloten cab heeft.
This too shall pass
Dit is natuurlijk bewust gedaan!
Als je de achterklep naar beneden laat steekt die ongeveer net zo ver uit als de opbouw
Als je de achterklep naar beneden laat steekt die ongeveer net zo ver uit als de opbouw
Weer een bijdrage zonder foto van mij; schapen in wolfskleren!
Dat je uiterlijke kenmerken van bijvoorbeeld GTI-modellen wil overnemen kan ik tot op zekere hoogte begrijpen, maar veel gaan all-in door ook overal logo's en type aanduidingen te plaatsen. Als je als liefhebber dan ergens bij een stoplicht wordt uitgedaagd tuf je er lekker achteraan (niet dat ik racen op de openbare weg toejuich, maar een sprintje bij een stoplicht doen we allemaal wel eens).
Gisteren zag ik een prachtige Polo GTI staan, echt alles GTI van binnen en buiten inclusief badges. Kudos man mooie bak dacht ik. Toen de eigenaar er in ging zitten en ging starten hoorde je de BlueMotion diesel knetteren. Een beetje jammer..
Dat je uiterlijke kenmerken van bijvoorbeeld GTI-modellen wil overnemen kan ik tot op zekere hoogte begrijpen, maar veel gaan all-in door ook overal logo's en type aanduidingen te plaatsen. Als je als liefhebber dan ergens bij een stoplicht wordt uitgedaagd tuf je er lekker achteraan (niet dat ik racen op de openbare weg toejuich, maar een sprintje bij een stoplicht doen we allemaal wel eens).
Gisteren zag ik een prachtige Polo GTI staan, echt alles GTI van binnen en buiten inclusief badges. Kudos man mooie bak dacht ik. Toen de eigenaar er in ging zitten en ging starten hoorde je de BlueMotion diesel knetteren. Een beetje jammer..
Agh ik kan dat nog wel waarderen.Franco10 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:39:
Weer een bijdrage zonder foto van mij; schapen in wolfskleren!
Paar jaar terug een Nissan 350z met een Gtr badge gezien. Dat vind ik veel erger.
Ja tot aan de officiële badges kan ik het ook wel waarderen, maar om nou in een SDI ofzo rond te gaan tuffen met GTI logo's gaat me wat var.itsleon schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:45:
[...]
Agh ik kan dat nog wel waarderen.
Paar jaar terug een Nissan 350z met een Gtr badge gezien. Dat vind ik veel erger.
Maar wat jij noemt is inderdaad de overtreffende trap, hier rijdt een Audi A4 TDI rond met RS4 kenmerken en een V8 Supercharged logo

Tuurlijk het is wat vreemd dat je het bij een diesel doet maar inderdaad wat voor badge en kenmerken af en toe op hun auto zetten snap ik echt niet.Franco10 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:47:
[...]
Ja tot aan de officiële badges kan ik het ook wel waarderen, maar om nou in een SDI ofzo rond te gaan tuffen met GTI logo's gaat me wat var.
Maar wat jij noemt is inderdaad de overtreffende trap, hier rijdt een Audi A4 TDI rond met RS4 kenmerken en een V8 Supercharged logo
Mensen snappen ook simpelweg niet waar GTi voor staat...
Gran Turismo Iniezione. Oorspronkelijk uit het Italiaans!
Vrij vertaald: Grand Tourer injection.
Wie denk dat VW de GTi heeft uitgevonden heeft het natuurlijk ook mis!
VW heeft naar mijn idee zelfs de term GTi verkloot.
De eerste GTi was een Masserati, namelijk de 3500 GTi, jaja we praten hier over 1961.
Kenmerken van een GT(i) zijn:
- Snelle auto
- Luxe auto (vaak ook een wat grotere auto)
- Comfortabel lange afstanden op hoge snelheid afleggen
- Vaak een coupé 2+2 (kan eventueel een 4 deurs zijn)
- In geval van een GTi dus een injectie motor ipv carbs
Een mooi concept, iets wat nadat VW met de Golf GTi op de markt kwam een eigen leven is gaan leiden en vaak op een hot hatch gebruikt werd.
Een hot hatch is gewoon geen echte GTi.
Daarmee is een VW GTi dus per definitie gewoon fout
Gran Turismo Iniezione. Oorspronkelijk uit het Italiaans!
Vrij vertaald: Grand Tourer injection.
Wie denk dat VW de GTi heeft uitgevonden heeft het natuurlijk ook mis!
VW heeft naar mijn idee zelfs de term GTi verkloot.
De eerste GTi was een Masserati, namelijk de 3500 GTi, jaja we praten hier over 1961.
Kenmerken van een GT(i) zijn:
- Snelle auto
- Luxe auto (vaak ook een wat grotere auto)
- Comfortabel lange afstanden op hoge snelheid afleggen
- Vaak een coupé 2+2 (kan eventueel een 4 deurs zijn)
- In geval van een GTi dus een injectie motor ipv carbs
Een mooi concept, iets wat nadat VW met de Golf GTi op de markt kwam een eigen leven is gaan leiden en vaak op een hot hatch gebruikt werd.
Een hot hatch is gewoon geen echte GTi.
FTFY.dude88 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:29:
Neuh, eigenlijk niet. Niet dat ik daar met 120pk nog kans in maak.Franco10 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:39:
maar een sprintje bij een stoplicht doen we allemaal wel eens
Maar voorheen liet ik me eigenlijk ook nooit uitdagen. Gewoon die pauper lekker gas laten geven, hij weet goed zat dat 340pk meer is dan zijn sad ass Golf, Civic of Astra

Verwijderd
Ligt er aan waar die 120 pk in hangt. Is het een Lotus Elise, dan kun je veel plezier hebbenTheBrut3 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:16:
Neuh, eigenlijk niet. Niet dat ik daar met 120pk nog kans in maak.
Maar voorheen liet ik me eigenlijk ook nooit uitdagen. Gewoon die pauper lekker gas laten geven, hij weet goed zat dat 340pk meer is dan zijn sad ass Golf, Civic of Astra(niet dat er per definitie iets mis is met een Civic, maar met die gevallen wel
)
Zelfs mijn Ignis Sport (900 kg, 120 pk) was lollig.
Anyway, waar ik he-le-maal niets mee heb dat zijn de figuren die hun auto er veel sneller uit laten zien dan ie is. En dan zo'n lompe pijp er onder die klinkt als een stervend nijlpaard. In- en intriest.
Als je een auto hebt waarvan de gemiddelde kerel wel weet dat hij veel PK heeft wordt je ook niet snel uitgedaagd denk ik. Ik heb een tijdje rondgereden in een 535d zonder dat dit op de achterklep stond. Dan blijven menig figuren in hot hatches verbaasd achter bij de stoplichtenTheBrut3 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:16:
[...]
Neuh, eigenlijk niet. Niet dat ik daar met 120pk nog kans in maak.
Maar voorheen liet ik me eigenlijk ook nooit uitdagen. Gewoon die pauper lekker gas laten geven, hij weet goed zat dat 340pk meer is dan zijn sad ass Golf, Civic of Astra(niet dat er per definitie iets mis is met een Civic, maar met die gevallen wel
)
Exact mijn punt dus! Dit wilde ik er mee zeggen. Dat optische kan ik begrijpen, zo'n spoiler pakketje kan er erg mooi uit zien. Maar logo's of badges die suggereren dat je veel PK's hebt terwijl er een SDI of driecilinder in ligt begrijp ik nooit.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:25:
[...]
Anyway, waar ik he-le-maal niets mee heb dat zijn de figuren die hun auto er veel sneller uit laten zien dan ie is. En dan zo'n lompe pijp er onder die klinkt als een stervend nijlpaard. In- en intriest.
Dan moet de fabrikant wel de juiste logo's erop plakken.Franco10 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:39:
Maar logo's of badges die suggereren dat je veel PK's hebt terwijl er een SDI of driecilinder in ligt begrijp ik nooit.
Zie mijn vorige post voor uitleg.
Een Lupo, Polo, Golf GTi is geen geen Gran Turismo.
Verwijderd
Tja, ik ben iemand die juist wel dol is op optische styling, verlaging, bodykit, mooie lampen, geen uitlaat die teveel lawaai maakt dat hoeft niet voor mij. En heb best wel wat geld over voor leuke bodykit.. de bodykit die ik wil is 900 euro exc 300 euro import kosten.
En dan nog 500 voor de motorkap ofzo exc import
dat vraagt om een fotoVerwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:07:
Tja, ik ben iemand die juist wel dol is op optische styling, verlaging, bodykit, mooie lampen, geen uitlaat die teveel lawaai maakt dat hoeft niet voor mij. En heb best wel wat geld over voor leuke bodykit.. de bodykit die ik wil is 900 euro exc 300 euro import kosten.
Maar dat mag helaas niet...
Mijn auto staat overigens ook al een tijdje ergens op dit forum, maar nog niemand heeft 'm in dit topic geplaatst.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Holy shit. Dus na een af-fabriek gemonteerde spoiler die als fout bestempeld wordt zijn nu de uitvoeringen aan de beurt?
Is de echte foute tuning op ofzo? Allemaal maar in een Daewoo Matiz 0.9 driepitter rondrijden met plastic wieldoppen en ongespoten bumpers zeker?

The ramblings of an idiot
Verwijderd
mijn auto is nog origineel
dit is overigens de bodykit die op me lijst staat:

en deze motorkap

Dit is dus niet mijn auto
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 15:40 ]
Ik begrijp dit nooit zo goed?Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:39:
[...]
mijn auto is nog origineel
dit is overigens de bodykit die op me lijst staat:
[afbeelding]
en deze motorkap
[afbeelding]
Dit is dus niet mijn autoen of het 'foute tuning' is vul je zelf maar in.
Het moet blijkbaar allemaal heel snel lijken, maar je rijd dan rond met een klein standaard motorblokje, de gemiddelde bootschappenauto trekt je er dan uit bij de stoplichten, dan sta je toch voor lul!
[ Voor 11% gewijzigd door Danielson op 23-04-2015 15:46 ]
ik snap het ook niet 
had mijn auto met irmscher bumper gekocht .. nu wil ik orginele vanwegen alle #$%#$ drempels in Nederland
had mijn auto met irmscher bumper gekocht .. nu wil ik orginele vanwegen alle #$%#$ drempels in Nederland
Verwijderd
Danielson schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:44:
[...]
Ik begrijp dit nooit zo goed?![]()
Hoeft ook niet
Het heeft alleen maar nadelen en het kost een hoop geld,
Welke dan?
waarom stop je dit geld niet in b.v. betere
schokbrekers Mijn setje schokbrekers kost 1000 euro
remmen Kost 2000 euro
uitlaat Wordt custom made
in ieder geval dat je er iets aan hebt buitenom dat je niet meer over drempels komt?
Dat is alleen als je hem zo laag maakt als op de foto, wat ik dus niet doe
Het moet blijkbaar allemaal heel snel lijken, maar je rijd dan rond met een klein standaard motorblokje, de gemiddelde bootschappenauto trekt je er dan uit bij de stoplichten, dan sta je toch voor lul!
Een 300whp opgebouwt turbo blok op 950 kilo lijkt me geen "standaard" blok die de gemiddelde boodschappenauto er uit trekt
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 15:48 ]
Ik bedoel het niet verkeerd! Als je het mooi vind moet je het ook gewoon doen, maar ik vind het een beetje hetzelfde als dat ik hele dure hardloopschoenen koop en met mijn conditie na 500 meter met mijn tong op de grond hang
Ik lees hierboven dat je 300pk hebt, dan heb je dus ook al lopen sleutelen aan het blok! Dan vind ik het al een ander verhaal. Ik doel meer op de situaties dat er voor 1000en aan optische "tuning" op een auto zit en dat je dan rondrijd met 70pk zoals mijn oude buurjongen, ik trek hem eruit met de Aygo van mijn vriendin!
[ Voor 32% gewijzigd door Danielson op 23-04-2015 15:51 ]
Verwijderd
Ik vind het niet alleen mooi maar het heeft ook voordelen:Danielson schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:49:
[...]
Ik bedoel het niet verkeerd! Als je het mooi vind moet je het ook gewoon doen, maar ik vind het een beetje hetzelfde als dat ik hele dure hardloopschoenen koop en met mijn conditie na 500 meter met mijn tong op de grond hang
Voorbumper zorgt voor meer lucht inlaat voor de intercooler, motorkap maakt de motor ruimte kouder.
Sideskirts zijn vooral omdat het bij de voorbumper staat, achterbumper zie je op deze foto niet maar is niet heel anders dan origineel
Edit: Ik heb nog geen 300pk, ik heb momeneel 200whp op standaard blok + lage turbo.
De 300whp komt na dat ik mijn nieuwe diff heb en dan ga ik volledig rebuilden (al mee bezig trouwens)
Ik begrijp je punt wel hoor, maar ik zou het ook niet doen zonder iets aan de motor gedaan te hebben, dat is gewoon "raar"
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 15:53 ]
Remmen €2000,- ? big brake kit?
schokdempers van €1000,- neem aan dat je schroefset bedoelt.
Verwijderd
ja en jaitsleon schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:11:
Remmen €2000,- ? big brake kit?
Neem aan dat dat een reactie op mij is.McBoom schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:38:
Holy shit. Dus na een af-fabriek gemonteerde spoiler die als fout bestempeld wordt zijn nu de uitvoeringen aan de beurt?Is de echte foute tuning op ofzo? Allemaal maar in een Daewoo Matiz 0.9 driepitter rondrijden met plastic wieldoppen en ongespoten bumpers zeker?
Dat wordt even uit verband getrokken....
Je moet er als fabrikant geen label op gaan plakken wat het niet is. En in bijna alle gevallen is het geen GT(i).
Andere benamingen zoals ST, RS, S, VTS, Cupra of vul maar in, dat is allemaal prima.
Een Polo GTi is net zoiets als een Polo supercar of hypercar. De naam staat simpelweg niet voor wat het is.
Een hot hatch is niets mis mee, vaak best goed gedaan door de fabrikant. Bijna altijd beter dan tuners.
Een leuke uitvoering met meer vermogen, goede stoelen en wat andere aankleding is prima!
Wat ik eigenlijk wil zeggen, de term GT(i) is verpauperd tot hot hatch door de autofabrikanten.
Ach, het zijn drie letters en iedere fabrikant moet toch zelf weten wat ze met die letters doen? Het is niet alsof er een patent is op GTI of dat er een DIN of ISO-normering is die bepaalt aan welke eisen iets moet voldoen voordat je het GTI mag noemen.
Punctuality is the politeness of kings
Tuurlijk, maar het valt me gewoon op dat iedereen het automatisch met een hot hatch associeert en de geschiedenis niet kent.
Zelf heb ik ook GTi's (geen VAG producten) thuis staan, dus zo'n ramp is het niet
Zelf heb ik ook GTi's (geen VAG producten) thuis staan, dus zo'n ramp is het niet
Want die Maserati was zo'n verkoopsucces en alom bekend? Voor de iPhone was er ook al een iPhone, maar bijna niemand die dat ding kent.
The ramblings of an idiot
HuhMcBoom schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:56:
Voor de iPhone was er ook al een iPhone, maar bijna niemand die dat ding kent.
Verwijderd
Dat is het idd. Een auto die er uit ziet als een Stealth fighter en klinkt als een uitbarstende vulkaan, en het dan moeilijk heeft om een scootmobiel in te halen.Danielson schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:49:
Ik lees hierboven dat je 300pk hebt, dan heb je dus ook al lopen sleutelen aan het blok! Dan vind ik het al een ander verhaal. Ik doel meer op de situaties dat er voor 1000en aan optische "tuning" op een auto zit en dat je dan rondrijd met 70pk zoals mijn oude buurjongen, ik trek hem eruit met de Aygo van mijn vriendin!
Je komt het ZO veel tegen. Je wordt vernederd, en vernederd, en vernederd bij elk sprintje als je zo'n ding hebt.
Een auto die er extreem uit ziet maar ook echt motorisch getuned is en in de bochten wat extra's brengt, dat vind ik prima. Niet zo mijn ding (meer), maar ik begrijp de lol ervan zeker.
Ik heb last van omgekeerde foute tuning; die gasten die met eco-hok met een V8-badge achterop denken dat ze inderdaad kunnen sporten met mijn Mitsubishi want die heeft waarschijnlijk een imitatie-vleugel en geen echte dubbele pijp aan de achterkant.
En ik heb dan werkelijk geeeeeen zin om uberhaupt nog te gaan racen met ze bij het stoplicht; zonde van mijn benzine.
En ik heb dan werkelijk geeeeeen zin om uberhaupt nog te gaan racen met ze bij het stoplicht; zonde van mijn benzine.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Haha, herkenbaar.
Ik nam ook alleen de moeite bij auto's waarvan ik wist/dacht dat het me moeite ging kosten.
En dan praat ik over de exotische auto's.
AMG's en M's deed ik nog wel eens voor de fun, als er een snotneus achter het stuur zat.
Ik nam ook alleen de moeite bij auto's waarvan ik wist/dacht dat het me moeite ging kosten.
En dan praat ik over de exotische auto's.
AMG's en M's deed ik nog wel eens voor de fun, als er een snotneus achter het stuur zat.
Dat vind ik ook altijd prachtig. Ik rij in een niet al te opvallende Audi A3 met 250PK+ en DSG. Als er dan zo'n petje naast je staat in een oude BMW of GTi die dan denkt ik zou eens even hard optrekken.
Bye bye!
Bye bye!
Verwijderd
Tuning en een automaat gaat imo niet goed samen. Voor sportief rijden is een handbak een harde vereiste. Tenzij je het hebt over een Escudo Pikes Peak ofzo, die zo snel accelereert dat het gezien de menselijke fysiek niet mogelijk is om snel genoeg te schakelen
Harde voorkeur, maar een goede DSG of CVT werkt ook wel om snel te rijden.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:56:
Tuning en een automaat gaat imo niet goed samen. Voor sportief rijden is een handbak een harde vereiste. Tenzij je het hebt over een Escudo Pikes Peak ofzo, die zo snel accelereert dat het gezien de menselijke fysiek niet mogelijk is om snel genoeg te schakelen
Meh, niet helemaal mee eens. Ik ben wel 1000% voorstander van zelf kunnen roeren en versnellingen kiezen maar er is bijna geen autosport meer te bekennen waar je nog ouderwets moet schakelen ipv alleen op & neer.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:56:
Tuning en een automaat gaat imo niet goed samen. Voor sportief rijden is een handbak een harde vereiste.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Volgens mij loop jij heel wat jaartjes achter!Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:56:
YouTube: Fifth Gear - Audi TT DSG v Audi TT manual Shoot-Out
[ Voor 10% gewijzigd door Danielson op 24-04-2015 13:15 ]
Wat hebben het over hard rijden, niet over spectaculair rijden
[ Voor 8% gewijzigd door Danielson op 24-04-2015 13:17 ]
Dat is meteen ook het enige waar een DSG goed in is (snel schakelen). Maar met een DSG staat de bak altijd in de verkeerde versnelling na een bocht. Ding schakelt wanneer het niet moet/hoeft. En zelfs in manual mode wordt er geschakeld als de bak vermoed dat er schade kan ontstaan (bv bij te hoge toeren). Kortom, crap! (ik heb 4 jaar met een S-tronic DSG moeten rijden)Danielson schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:12:
Volgens mij loop jij heel wat jaartjes achter!De software van mijn DSG bak is compleet aangepast (Incl launch control), succes met sneller schakelen/optrekken met een handbak!
De stock software kan idd beter, maar de software is compleet aan te passen wat al deze punten verhelpt!zonoskar schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:18:
[...]
Dat is meteen ook het enige waar een DSG goed in is (snel schakelen). Maar met een DSG staat de bak altijd in de verkeerde versnelling na een bocht. Ding schakelt wanneer het niet moet/hoeft. En zelfs in manual mode wordt er geschakeld als de bak vermoed dat er schade kan ontstaan (bv bij te hoge toeren). Kortom, crap! (ik heb 4 jaar met een S-tronic DSG moeten rijden)
Sterker nog, de nieuwste type's DSG werken met GPS zodat de bak exact weet hoe waar en wanneer hij moet schakelen!
Hoe kun je nou GPS gebruiken wat soms 20 meter foutmarge heeft. Gaat dat ding al 20m voor de bocht schakelen? Ik zou niet weten wat een software update kan verhelpen dat de bak altijd reaktief werkt nav je gaspedaal. Dat is niet te fixen. Ze proberen het met GPS schijnbaar, maar dat lijkt mij niet nauwkeurig genoeg. En wat bij een rotonde, gaat ie dan voorspellen welke exit je neemt?Danielson schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:20:
De stock software kan idd beter, maar de software is compleet aan te passen wat al deze punten verhelpt!
Sterker nog, de nieuwste type's DSG werken met GPS zodat de bak exact weet hoe waar en wanneer hij moet schakelen!
Hoezo? Je navigatie kan je toch ook bijhouden? De auto weet dan hoe scherp en lang de bochten zijn die eraan komen, daar past hij zich op aan.NeutraleTeun schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:21:
Snelle GPS dan.
Ik weet niet exact hoe het systeem werkt, maar de nieuwste Audi's gebruiken de navigatie om de bak aan te sturen. Ik heb het ook niet bedacht!zonoskar schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:23:
[...]
Hoe kun je nou GPS gebruiken wat soms 20 meter foutmarge heeft. Gaat dat ding al 20m voor de bocht schakelen? Ik zou niet weten wat een software update kan verhelpen dat de bak altijd reaktief werkt nav je gaspedaal. Dat is niet te fixen. Ze proberen het met GPS schijnbaar, maar dat lijkt mij niet nauwkeurig genoeg. En wat bij een rotonde, gaat ie dan voorspellen welke exit je neemt?
Mijn DSG neemt elke rotonde in zijn 2, als een een exit neem dan is het weer 3, 4, 5 enz.
Verwijderd
Tsja, dat is waar, de autosport is aardig verkracht.MAX3400 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:07:
[...]
Meh, niet helemaal mee eens. Ik ben wel 1000% voorstander van zelf kunnen roeren en versnellingen kiezen maar er is bijna geen autosport meer te bekennen waar je nog ouderwets moet schakelen ipv alleen op & neer.
Net zoiets als het pokeren, waar men een zonnebril (!) op mag hebben, terwijl de charme juist ligt in het ijskoud blijven en de ander in de ogen kijken zonder enige emotie te laten zien.
Sportief rijden gaat ook om de beleving en kunde. En een automaat helpt dat voor een heel groot deel om zeep. Eeuwig zonde. CVT zal straks de snelste bak gaan worden, ik weet niet of iemand daar wel eens mee heeft gereden maar dat is qua beleving pas echt erg.
Huh? Hoe kom je daar bij? CVT is toch al erg oud en achterhaald? Tegenwoordig zijn het allemaal DSG achtige bakken met dubbele koppeling.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:27:
[...]
Tsja, dat is waar, de autosport is aardig verkracht.
Net zoiets als het pokeren, waar men een zonnebril (!) op mag hebben, terwijl de charme juist ligt in het ijskoud blijven en de ander in de ogen kijken zonder enige emotie te laten zien.
Sportief rijden gaat ook om de beleving en kunde. En een automaat helpt dat voor een heel groot deel om zeep. Eeuwig zonde. CVT zal straks de snelste bak gaan worden, ik weet niet of iemand daar wel eens mee heeft gereden maar dat is qua beleving pas echt erg.
En toch is CVT het snelst omdat de motor dan bij een optimaal toerental kan draaien waarbij de meeste Pk en Nm behaald worden. Daar kan een DSG niet tegenop, hierbij moet de motor immers ook het toerenbereik doorlopen.
Verwijderd
Jep, een goede CVT is de snelste bak die we kennen voor zover ik weet. Alleen technisch heel lastig om te implementeren. Toyota's e-CVT is een klasse systeem, al is dat net weer wat anders dan een klassieke CVT.zonoskar schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:31:
En toch is CVT het snelst omdat de motor dan bij een optimaal toerental kan draaien waarbij de meeste Pk en Nm behaald worden. Daar kan een DSG niet tegenop, hierbij moet de motor immers ook het toerenbereik doorlopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 13:35 ]
Ik snap je punt, maar CVT begint volgens mij juist uit te sterven. Wat je volgens mij meer begint te zien is dat blokken hun max koppel over hun hele toerengebied hebben, koppel dat aan het DSG bak met 8, 9, 10 of 11 versnellingen en veel efficiënter kun je niet rijden.zonoskar schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:31:
Niet voor niks dat de CVT in de F1 al gebanned is al tijdens de testen, voordat er ook maar 1 race mee gereden is.zonoskar schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:31:
http://www.f1fanatic.co.uk/2007/05/03/banned-continuously-variable-transmission-cvt/
was dit niet ooit zo'n geinige rubriek met van die geinige fotoos van foute tunings?
inb4: ik heb er idd ook niet een paraat
inb4: ik heb er idd ook niet een paraat
[ Voor 22% gewijzigd door CynicRelief op 24-04-2015 13:40 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
En dat is dat het criterium om het goed te noemen?Danielson schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:35:
[...]
Ik snap je punt, maar CVT begint volgens mij juist uit te sterven. Wat je volgens mij meer begint te zien is dat blokken hun max koppel over hun hele toerengebied hebben, koppel dat aan het DSG bak met 8, 9, 10 of 11 versnellingen en veel efficiënter kun je niet rijden.
Los van ja/nee:
We zien nu ook allemaal 3cilindertjes uit de grond schieten met compressor of turbo om maar tegen/boven de 100pk te komen.
Die blokken maken zichzelf ook allemaal kapot.
Zal wel een patenten kwestie zijn. Of technisch minder makkelijk een goede CVT te maken (die veel koppel aan kan). Een 11 traps DSG is dan makkelijker of omzeilt een patent. het is zeer zeker niet efficiënter. Dat een blok een koppelkromme heeft die vrijwel vlak is wil niet zeggen dat de motor evenveel trekt bij elk toerental. Dat is een functie van koppel en Pk. En voor zover ik weet hebben alle verbrandingsmotoren gewoon meer Pk bij meer toeren en daar kun je niks aan doen behalve elektromotoren aan het systeem toevoegen.Danielson schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:35:
Ik snap je punt, maar CVT begint volgens mij juist uit te sterven. Wat je volgens mij meer begint te zien is dat blokken hun max koppel over hun hele toerengebied hebben, koppel dat aan het DSG bak met 8, 9, 10 of 11 versnellingen en veel efficiënter kun je niet rijden.
Oja, foute tuning:

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 24-04-2015 13:44 ]
Verwijderd
Sportief rijden betekent ZELF dingen doen.
Straks komen er ook systemen die ervoor zorgen dat je precies de apex pakt en exact de juiste snelheid hebt als je een bocht in en uit gaat, door dat allemaal te berekenen.
Op den duur rijdt je auto helemaal zelf. Maximaal snel en efficiënt. Is dat sportief rijden? Nee. Dan is snel rijden. Sportief rijden is iets anders, snelheid is daar maar 1 aspect van.
Een DSG is een flinke stap richting het robotiseren van de rijbeleving. Eeuwig zonde imo. Fijn voor filerijders, een liefhebber die streeft naar sportiviteit zal altijd een andere keuze maken, is mijn overtuiging.
Straks komen er ook systemen die ervoor zorgen dat je precies de apex pakt en exact de juiste snelheid hebt als je een bocht in en uit gaat, door dat allemaal te berekenen.
Op den duur rijdt je auto helemaal zelf. Maximaal snel en efficiënt. Is dat sportief rijden? Nee. Dan is snel rijden. Sportief rijden is iets anders, snelheid is daar maar 1 aspect van.
Een DSG is een flinke stap richting het robotiseren van de rijbeleving. Eeuwig zonde imo. Fijn voor filerijders, een liefhebber die streeft naar sportiviteit zal altijd een andere keuze maken, is mijn overtuiging.
smullen!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.