Het foute tuning topic deeltje 27 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 792.849 views

Onderwerpen

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 22:27

ktf

DropjesLover schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:37:
Kunnen dat soort coatings/verfen niet een beperkt aantal kleurwisselingen aan? Dat ze daarna dof of een "gemiddelde" kleur worden, en uberhaupt niet meer verkleuren?
Zeer afhankelijk van de precieze samenstelling. Misschien dat er een aantal lakken zijn die degraderen, maar ik vermoed dat de betere van deze lakken niet als zodanig verouderd.

De industrie van pigmenten is een hele duistere, altijd heel lastig iets zinnigs over zulke dingen te zeggen O-)

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-12 19:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Die matzwarte silvia? vind ik dan wel weer heel erg dik.

---RAWE CEEK!!!---

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Over smaak valt niet te twisten....

Maar dat alles schots en scheef zit maakt het helemaal belachelijk ;)

Verwijderd

YouTube: Silvia S14, LS3 Stroker. Brill Steel.
Dat is een nieuwe bekende drift wagen... Ik denk niet dat hij altijd mat zwart blijft. Maar misschien wel en dan tekenen ze er wat stealth logo's op dat zou ik niet eens verkeerd vinden persoonlijk..... Ik bedoel drift auto's horen belachelijk te zijn vind ik.

vind je deze ook lelijk?
Afbeeldingslocatie: http://www.redbull.co.nz/cs/RedBull/RBImages/000/000/337/774/photo610x343a/GM_110621_MadMike%20FINAL.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 09:58 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-12 15:30

Player1S

Probably out in the dark

driften is is belachelijk.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Aan de handrem trekken van je Opel telt niet als driften :>

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

dude88 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:07:
Over smaak valt niet te twisten....

Maar dat alles schots en scheef zit maakt het helemaal belachelijk ;)
Je ziet duidelijk dat die auto in een garage staat, en dat hij niet af is.

---RAWE CEEK!!!---

• dude88
  • Niet online
Hij lijkt al gespoten, normaal ga je eerst alles recht hangen, daarna pas spuiten.

Verder mag ik hopen dat die nog niet geheel af is want er mist nog al wat...
De foto lijkt mij genomen net genomen na het spuiten om verder af te bouwen.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Uhmmm, dit is primer, waarschijnlijk is dit in de fase dat ze alles passend aan het maken zijn. En bij de meeste drift auto's zit er ook een soort quick-release op de voorbumper, dus kan zijn dat hij nog niet vast zit.

Nogmaals, dit hoort niet onder de noemer "foute" tuning, dit ziet er uit als een professionele drift auto.

---RAWE CEEK!!!---

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

!null schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:01:
1 van de meest hilarische sinds tijden, de Poorsche!

[afbeelding]

Combi van kever, porsche en mitsubishi achterkant.
Die platgeslagen kever is weer terug geplopt naar originele vorm zou Jeremy Clarkson zeggen ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• dude88
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:48:
Uhmmm, dit is primer, waarschijnlijk is dit in de fase dat ze alles passend aan het maken zijn. En bij de meeste drift auto's zit er ook een soort quick-release op de voorbumper, dus kan zijn dat hij nog niet vast zit.

Nogmaals, dit hoort niet onder de noemer "foute" tuning, dit ziet er uit als een professionele drift auto.
Dat betwijfel ik of het een prof auto is...

Met die diepe gaten in de motorkap lijkt het alsof er weinig ruimte is voor een volle motorruimte...

Als ik hem vergelijk met die Red Bull auto van hierboven vind ik de voorbumper met al die "spoilers" ook erg wannabee overkomen.
Die spatbord verbreders met nepschroeven daarin helpen ook niet echt om het serieus te doen overkomen... Waarom moet er nog een netschroef in de voorbumper 8)7

Een rolkooi is geen garantie voor een prof auto, dus dat kan alle kanten op.

Voorlopig vind ik dat ding hier prima op zijn plek in het foute tuning topic :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

dude88 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 07:41:
[...]

Nou, dat is het wel. Kijk maar eens naar de foto's op SH: http://www.speedhunters.c...h-brill-steel-carbon-s14/

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

[...]

Met die diepe gaten in de motorkap lijkt het alsof er weinig ruimte is voor een volle motorruimte...

Als ik hem vergelijk met die Red Bull auto van hierboven vind ik de voorbumper met al die "spoilers" ook erg wannabee overkomen.
Die spatbord verbreders met nepschroeven daarin helpen ook niet echt om het serieus te doen overkomen... Waarom moet er nog een netschroef in de voorbumper 8)7

Misschien heb je het filmpje gemist wat ik gepost heb, ga maar snel kijken

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

[...]

Klinkt al iemand die totaal geen verstand heeft van het zelf bouwen van een driftauto...

Laat me raden, prius met wieldoppen? O-)

---RAWE CEEK!!!---

• ktf

ktf

Oh, dat vind ik toch altijd zo erg, heb je 'carbon'-kleppendeksels. Ja, dat bespaart gewicht mensen! xD Als je dan gewicht wil besparen lijkt de kooi van koolstofvezelversterkt plastic maken me een heel stukje meer invloed hebben. Of, nog beter, monocoque :9~

Ik weet het wel, het is voor de looks, maar ik vind het er altijd zo dom uitzien.

Verwijderd

ktf schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:58:
[...]

Oh, dat vind ik toch altijd zo erg, heb je 'carbon'-kleppendeksels. Ja, dat bespaart gewicht mensen! xD Als je dan gewicht wil besparen lijkt de kooi van koolstofvezelversterkt plastic maken me een heel stukje meer invloed hebben. Of, nog beter, monocoque :9~

Ik weet het wel, het is voor de looks, maar ik vind het er altijd zo dom uitzien.
Ik vraag me dan eigenlijk af hoe carbon fiber warmte geleid? Zou het beter warmte geleiden dan gewoon aluminium? Dan zou het misschien als een soort extra oliekooler kunnen werken....

Ik heb net even gekeken maar het geleid warmte dus veel slechter dan Aluminium al verschilt het wel per soort carbon. Maar misschien is het dan bedoelt om de bobines te beschermen tegen de hitte van de motor? Ik zie er inderdaad geen voordeel van behalve de looks...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 11:23 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:16
Hoe kom je er eigenlijk bij dat er nepschroeven in de zij schermen zitten :?
En je hebt gelijk, een kooi maakt het nog geen prof auto, maar als je goed gekeken had dan had je ook gezien dat hier geen standaard hobby kooi in zit, maar een vrij uitgebreide constructie.

Mooi vinden hoeft niet, maar waardering opbrengen voor de build is toch wel het minste wat je kunt doen ipv zo'n denigrerende uitingen te plaatsen als je blijkbaar niet eens weet hoe de vork in de steel steekt.

• ktf

ktf

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:13:
Ik vraag me dan eigenlijk af hoe carbon fiber warmte geleid? Zou het beter warmte geleiden dan gewoon aluminium? Dan zou het misschien als een soort extra oliekooler kunnen werken....
Niet. Normaal aluminium heeft een warmtegeleiding een factor 1000 (!) hoger dan 'carbon'. Voor aluminium zit het rond de 200W/mK, voor de meeste composieten is het rond de 0.3. Het kan een beetje meer of minder zijn, maar niet veel.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ktf schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:58:
Als je dan gewicht wil besparen lijkt de kooi van koolstofvezelversterkt plastic maken me een heel stukje meer invloed hebben. Of, nog beter, monocoque :9~
Waarmee je aan geen enkel drift- of raceevenement mee mag doen. ;) Beetje zonde dan, denk je niet?

• ktf

ktf

Worden er eisen gesteld aan het materiaal van de kooi dan? :S

Nouwja, met vliegtuigen heeft men dezelfde problemen: regelgeving die is ingesteld op het gebruik van metaal. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad dat de Boeing 787 en de Airbus A350-XWB nu ook een romp van composietmateriaal hebben, dus op zich niet gek dat ook op andere gebieden de regelgeving wat achterloopt.

Donkervoort is trouwens lekker op weg naar de ontwikkeling van een monocoque model heb ik begrepen. Zou toch jammer zijn als je daar dan niet mee mag racen, zo'n prachtwagen? :)

[ Voor 18% gewijzigd door ktf op 11-02-2014 12:39 ]

• dude88
  • Niet online
NoFearCreations schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:50:
[...]

Klinkt al iemand die totaal geen verstand heeft van het zelf bouwen van een driftauto...

Laat me raden, prius met wieldoppen? O-)
Daar heb ik zeker geen verstand van, daar liggen mijn interesses ook niet. Ook al is zo'n ding functioneel opgebouwd betekend niet dat ze mooi zijn (afgezien van de techniek die er in zit). Zo kan ik een F1 auto ook niet mooi vinden...

Een Prius is net zo Japans als die drifters, dus nee niet voor mij weggelegd ;)

Afgezien van een Toyota 2000 GT kan ik me eigenlijk geen enkele Jappaner bedenken die mooi is. En zelfs bij een 2000 GT zou ik een andere GT auto kiezen uit dezelfde tijdsperiode ;)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ktf schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:35:
Worden er eisen gesteld aan het materiaal van de kooi dan? :S
Ja, het materiaal, de dikte, de diameter, de manier van lassen, etc. liggen allemaal vast in de verschillende rulebooks. Het gebruik van metaal heeft trouwens een goede reden, net als dat bij veel raceklassen de vooruit van glas moet zijn. In het geval van een ongeval kan de reddingsdienst dan altijd de auto openmaken en jou eruit halen, iets wat met composiet kooien en plastic ruiten nog een uitdaging kan zijn.

• dude88
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:13:
Hoe kom je er eigenlijk bij dat er nepschroeven in de zij schermen zitten :?
Kijk maar naar de voorbumper, waar de wielkast in door loopt.
In dat stukje zit ook een "schroef", terwijl het gewoon onderdeel is van de bumper. Ik kan geen andere reden bedenken dat die "schroef" er alleen zit voor optische redenen.

Verwijderd

dude88 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:57:
[...]
Afgezien van een Toyota 2000 GT kan ik me eigenlijk geen enkele Jappaner bedenken die mooi is. En zelfs bij een 2000 GT zou ik een andere GT auto kiezen uit dezelfde tijdsperiode ;)
Apart dan waarschijnlijk heb je een racistische smaak? Als er 5 ringen stonden in plaats van Honda dan was hij wel mooi geweest?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-12 21:25

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een Nissan Skyline (zowel de oude als de nieuwe) mag je zo bij mij voor de deur zetten. Overigens:
dude88 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:57:
Zo kan ik een F1 auto ook niet mooi vinden...
Zou je Forumule 1 dan ook foute tuning noemen dan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

zonoskar schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:10:
Een Nissan Skyline (zowel de oude als de nieuwe) mag je zo bij mij voor de deur zetten. Overigens:

[...]

Zou je Forumule 1 dan ook foute tuning noemen dan?
Alleen de Formule 1 auto's van de japanse teams vindt hij foute tuning en lelijk de rest vindt hij wel mooi

zo vind hij de Toyota Aygo ook spuuglelijk maar de Citroën C1 helemaal geweldig!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 13:12 ]

• dude88
  • Niet online
Wauw wat kan 1 opmerking direct de verkeerde kant op getrokken worden.
zonoskar schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:10:Zou je Forumule 1 dan ook foute tuning noemen dan?
Nee dat is het resultaat van veel techniek, maar mooi vind ik het niet. De oude F1 auto van voor jaren 90 zijn soms wel mooi, maar daar ben ik ook niet echt in thuis.

5 ringen of 1 ster hoeft van mij ook niet... Eigenlijk vind ik de meeste moderne auto's niets. Maar Japanse stijl heeft me gewoon nooit kunnen raken. Als er een Japanner komt die wel mooi is heb ik daar ook weinig problemen mee.

• NeutraleTeun
dude88 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:02:
[...]

Kijk maar naar de voorbumper, waar de wielkast in door loopt.
In dat stukje zit ook een "schroef", terwijl het gewoon onderdeel is van de bumper. Ik kan geen andere reden bedenken dat die "schroef" er alleen zit voor optische redenen.
Je doelt op dat kleine stukje van de 'wide arch' ?

Ik ga er vanuit dat die 'wide arch' standaard doorliep, maar ze dan in problemen kwamen met het los kunnen halen van de voorbumper en er daarom voor gekozen hebben om er een zaaglijntje in te maken.
Dus wel gewoon een echte schroef (zoals die anderen ook), wel gewoon los kunnen halen van de voorbumper en tevens een mooiere look (lijnen die doorlopen).

Denk je niet?

• dude88
  • Niet online
Ik hoop het ;)

Nep schroeven is compleet zinloos, zeker op een functionele wagen...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

AtleX schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:58:
[...]

Ja, het materiaal, de dikte, de diameter, de manier van lassen, etc. liggen allemaal vast in de verschillende rulebooks. Het gebruik van metaal heeft trouwens een goede reden, net als dat bij veel raceklassen de vooruit van glas moet zijn. In het geval van een ongeval kan de reddingsdienst dan altijd de auto openmaken en jou eruit halen, iets wat met composiet kooien en plastic ruiten nog een uitdaging kan zijn.
Composiet breekt terwijl metaal buigt en dan scheurt. Een metalen rolkooi kan daarom terwijl hij vervormd alsnog veel energie opnemen, een composiet kooi is op het moment dat ie breekt gelijk waardeloos.
You do the math.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• ktf

ktf

GoldenSample schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:51:
Composiet breekt terwijl metaal buigt en dan scheurt
Grote onzin, dat is erg afhankelijk van het soort composiet of metaal. Vorige week heb ik een stuk simpel gietaluminium moeten repareren, dat is gewoon bros gebarsten, niks buigen of scheuren. Lasnaden zijn vaak ook erg bros. Net op diezelfde manier kun je met de juiste plastics een ongelofelijk taai composiet maken.

Zoek maar eens naar de J-nose van de Airbus A380. Het vliegtuig bestaat grotendeels uit aluminium, maar de delen die het meeste energie op moeten nemen (impact uit bird strike) zijn van composiet, glasvezel plus PPS om precies te zijn. Die composiet doet het dus beter dan elk denkbaar metaal wat dat betreft, anders hadden ze echt de moeite niet genomen die uit composiet te willen maken.

Momenteel is men ook bij een Duitse autofabrikant (ik weet niet meer precies welke) bezig met kreukelzones uit composiet te maken. Voordelen: goedkoper te produceren, makkelijker te berekenen, veel lichter... de notie dat composieten makkelijk breken is er een uit een ver verleden.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Jellabie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:40:
Die civic die op de Hybrid lijkt is hier niet verkocht ;)
[afbeelding]

Die lijkt mij wel op een hybrid?

[afbeelding]
Het is echt een Hybrid, inc. het zoemende geluid bij wegrijden. Ik heb hem de laatste tijd er alleen niet meer zien staan, tegenwoordig staat er een nieuwere generatie Civic Hybrid die wel nog standaard is.
ktf schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:59:
[...]

Grote onzin, dat is erg afhankelijk van het soort composiet of metaal. Vorige week heb ik een stuk simpel gietaluminium moeten repareren, dat is gewoon bros gebarsten, niks buigen of scheuren. Lasnaden zijn vaak ook erg bros. Net op diezelfde manier kun je met de juiste plastics een ongelofelijk taai composiet maken.

Zoek maar eens naar de J-nose van de Airbus A380. Het vliegtuig bestaat grotendeels uit aluminium, maar de delen die het meeste energie op moeten nemen (impact uit bird strike) zijn van composiet, glasvezel plus PPS om precies te zijn. Die composiet doet het dus beter dan elk denkbaar metaal wat dat betreft, anders hadden ze echt de moeite niet genomen die uit composiet te willen maken.

Momenteel is men ook bij een Duitse autofabrikant (ik weet niet meer precies welke) bezig met kreukelzones uit composiet te maken. Voordelen: goedkoper te produceren, makkelijker te berekenen, veel lichter... de notie dat composieten makkelijk breken is er een uit een ver verleden.
Die fabrikant is onder andere BMW, maar ook Mercedes ;) Of eigenlijk, elke fabrikant is daar wel mee bezig. De reden is trouwens niet dat het makkelijker te berekenen is, alles behalve namelijk (metaal is veel voorspelbaarder dan een samengesteld iets van vezels en plastics), maar gewicht en productiekosten.

En dat composieten bros zouden zijn, is iets van meer dan 30 jaar terug, als het niet al meer is. Mensen die met vliegers in de weer zijn (waaronder ik), weten al sinds de uitvinding van koolstofvezel stokken dat ze enorm sterk en veerkrachtig zijn. Probleem was alleen altijd dat dit maar in 1 richting was. Hetzelfde trouwens met blades waar hardlopers met een geamputeerd been mee rennen. Tegenwoordig kunnen ze composieten maken die veel sterker zijn in alle richtingen.

Probleem is alleen dat composieten minder voorspelbaar zijn. Als je een rolkooi van chroom molybdeen maakt, weet je dat bij een bepaalde buisdiameter en wanddikte de buis sterk genoeg is. Bij composieten is dat afhankelijk van de vezel, vezelstructuur, de matrix (het gebruikte kunststof) en productiemethode. Dat zijn dus veel meer onzekerheden en teveel voor een autosportfederatie om zomaar een goedkeuring te kunnen geven.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:29
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:05:
Apart dan waarschijnlijk heb je een racistische smaak? Als er 5 ringen stonden in plaats van Honda dan was hij wel mooi geweest?
Sinds wanneer bouwen ze bij de Olympische Spelen auto's?

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

McBoom

Broem

Over wat voor Olympische auto hebben we het hier? :P

The ramblings of an idiot

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
McBoom schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:35:
[...]

[...]

Over wat voor Olympische auto hebben we het hier? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.adweek.com/files/imagecache/node-blog/blogs/audi_four_rings_hed_2014.jpg

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12 21:10
Audi = 4 ringen
Olympische spelen = 5 ringen

:')

Verwijderd

YouTube: Audi Quattro ski-jump demonstration

vorsprung durch reclame

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 20:35 ]

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12 09:31
http://www.marktplaats.nl...di-140db-audio-140pk.html

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NTc1WDEwMjQ=/z/2-cAAOxyOlhS-zWw/$_85.JPG

iemand 3 ruggen over voor n doorgezakte caddy?

DPC Chef-kok :)

• NeutraleTeun
En 20 uur op de testbank gestaan.
Vind het nogal lang eigenlijk.

Verwijderd

Wauw 140pk het kostte dan 20 uur maar dan heb je ook niks. Ik zou hem nog willen hebben maar hij vraagt er 3000 euro voor ik denk dat dit figuur wel aan de drugs zit helaas...

• ktf

ktf

Xanquezer schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:08:
iemand 3 ruggen over voor n doorgezakte caddy?
Ook zo dom, maak je je auto niet eens even schoon voordat je foto's maakt voor op marktplaats...

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

(jarig!)
ktf schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 00:43:
[...]

Ook zo dom, maak je je auto niet eens even schoon voordat je foto's maakt voor op marktplaats...
Deze staat toch beter op de foto dan de Vento in zijn andere advertenties btw. 8)7

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:28
Dit vind ik nog het mooiste:
front mount intercooler, (zit niet aangesloten, orginele intercooler zit er nog achter)
oftewel: we monteren een grotere intercooler voor betere prestaties maar plaatsen hem voor de originele en sluiten hem niet aan waardoor het alleen maar minder wordt.

Flickr - Strava

Verwijderd

GWBoes schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:36:
Dit vind ik nog het mooiste:

[...]

oftewel: we monteren een grotere intercooler voor betere prestaties maar plaatsen hem voor de originele en sluiten hem niet aan waardoor het alleen maar minder wordt.
Ja dat gaan ze niet doen natuurlijk dan moeten ze weer 20 uur de rollenbank op

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De keuze voor de JBL T595 speakers maakt voor mij iig een hoop goed :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ktf schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:59:
[...]

Ok goed, jij je zin maken we een wat gedetailleerder antwoord:

Mechanische constructies (zoals rolkooien) welke op wisselende manieren belast worden (niet enkel op druk en ook schokken te verwerken krijgen) worden veelal van gesmeed metaal gemaakt. Waarom: Metaal heeft een voorspelbaardere maximale belasting, verder als je de constructie overbelast krijg je vervorming maar (meestal) nog geen totale faillure.

Veel composieten (en dan bedoel ik dus niet metaal composieten maar (kunstof)vezel gebaseerde composieten) breken bij overbelasting, daarvoor geven ze geen, voor de 'leek', duidelijk waarneembare waarschuwing. Ook kan de breuk makkelijk onopgemerkt blijven (en ja ik weet dit kan in een las ook gebeuren maar bij een composiet is het veelal nog een stuk linker/ernstiger) waardoor mensen dus rondrijden met een niet effectieve rolkooi.

Hier zijn uitzonderingen op, en bij gedetailleerd maat ontwerp waar veel tijd en moeite in zit (zoals een auto maar niet bij een rolkooi over het algemeen, dat scheelt wel wat aan ontwerpuren) is er meer tijd/geld om een perfecte optimalisatie te doen met andere materialen. Bij een kleinere serie grootte en dus minder geoptimaliseerde ontwerpen (zoals een rolkooi) is hier de tijd en het geld niet voor, dit loont zich niet.

Verder is het bij een rolkooi ook niet zo praktisch als je die slecht repareren kan (composiet repareren is gewoon veel lastiger dan metaal over het algemeen). Bij bijvoorbeeld een Lotus Elise/Exige is dat een 'probleem' als je structurele schade hebt is het erg tijdrovend omdat goed te krijgen. Dat komt onder andere (één van de andere redenen is het vele gebruik van lijm wat lastig demonteren is) door het gebruik van metaal composieten.

Dat je dan met Giet-aluminium aan komt als bewijs dat materiaal bros is tja, zo lust ik er nog wel een paar, lekker logisch ook om een rolkooi uit gegoten metaal te maken 8)7

En dat makkelijker berekenen dat is gewoon gelul, er is letterlijk duizenden jaren ervaring met metalen en echt enorm goede computer analyse, met bijvoorbeeld composiet computer modellen gaat de techniek hard maar komt men echt nog lang niet in de buurt bij de nauwkeurigheid van de computermodellen van metalen tegenhangers.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Ik heb wel een circuit auto maar vooralsnog is jezus mijn rolkooi, gelukkig nog niks fout gegaan.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:08

Chakotay

Lick here to continue

Ik zag net dit ding staan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c1CVterl.jpg

No comment...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• NeutraleTeun
Hey, niks over wimpers!

... behalve dat ze verkeerd geplakt zijn :+

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-12 14:37
Auto's met wimpers :')
Bij mij in het dorp rijdt een roze Twingo daarmee rond, wat een verschrikking.

Verwijderd

Als je de motorkap open doet zijn je wimpers weg :(

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

NeutraleTeun schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:13:
Hey, niks over wimpers!

Waar had jij ze geplakt dat ze er ineens wél goed uitzien dan? :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:09
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:41:
[...]

YouTube: Silvia S14, LS3 Stroker. Brill Steel.
Dat is een nieuwe bekende drift wagen... Ik denk niet dat hij altijd mat zwart blijft. Maar misschien wel en dan tekenen ze er wat stealth logo's op dat zou ik niet eens verkeerd vinden persoonlijk..... Ik bedoel drift auto's horen belachelijk te zijn vind ik.

vind je deze ook lelijk?
[afbeelding]
Ja auto en stickers = fugly.

Verder is die auto echt waanzinnig. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 19-02-2014 15:51 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

noes schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:47:
[...]

Waar had jij ze geplakt dat ze er ineens wél goed uitzien dan? :+
Ik zal al te zoeken op die auto, denk aan de onderkant zo rond de uitlaat wel een aardig goede plek is; volledig uit het zicht :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NeutraleTeun
Geen serieuze vraag, maar geef toch antwoord }:O

Op de Aygo van mijn vriendin vind ik ze wel leuk staan.
En daar heb ik ze dus 180graden gedraaid, zodat het plakgedeelte onder de motorkap zit.

• !null
  • Laatst online: 16-12 11:20
http://link.marktplaats.nl/m781463881

Een juweeltje. Je ziet niet dat hij uit 1993 komt :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

ehm :?
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqt8iF22k-FqNyHpm2JVlTeQBqVmgLltsaRDLxMcC0fN-bW6pnhw

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Alleen die pijp is aftermarket en voor de sier. De lijkt fabrieksaf :+

Oh ja zwaailampjes worden ook vaak gedaan gewoon om het wat op te laten vallen. Heb ik ook jaren lang erop gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 01-03-2014 20:23 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

zeer geavanceerde ophanging ook

"stabilisator voor ja
stabilisator achter ja"

Ik hoop dat hij hem tegen mijn fiets wil ruilen een brommer heb ik niet

• !null
Ja precies, ruilen tegen auto/motor/brommer/fiets alles is toegestaan! Hij wil er gewoon graag vanaf :)

Verwijderd

!null schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:58:
Ja precies, ruilen tegen auto/motor/brommer/fiets alles is toegestaan! Hij wil er gewoon graag vanaf :)
kan die hem beter naar de sloop brengen, :9

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb nog een mooie saab turbo in de aanbieding die wellicht in zijn straatje past:
http://www.speurders.nl/o...16-bj-1988-139197269.html

Afbeeldingslocatie: http://images9.images-speurders.nl/images/13/1391/139197269_2_big.jpg

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

SeatRider

Hips don't lie

DopdeDouwer schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:08:
Ik heb nog een mooie saab turbo in de aanbieding die wellicht in zijn straatje past:

[afbeelding]
Vind 'm stiekum eigenlijk wel wat hebben. Nog wat over de top wielen er onder, en klaar is je funcruiser!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Zonde van de saab.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:55
Okay dat is echt heel jammer van de Saab...

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Verwijderd

yuck Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/zeIB5IWTyng/0.jpg

• Cyleo
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7297/12906156713_acb98cf60d.jpg
Wat een pareltje!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12 23:55

hostler

Yeahhh dude!

Extra grote vleugel voor neerwaartse druk! 8)7

Zal eens kijken of ik wat plaatjes kan schieten van "fout getunede" wagens hier in Turkije. Ik zie ze genoeg rondrijden in Ankara maar ben niet snel genoeg.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:46

Entity

9000rpm

Afgelopen zondag reed ik in Breda, hoor ik ineens een hoop kabaal en zie ik in mijn ooghoek iets wat lijkt op een Ferrari F40. Waar bij 'lijkt' het goede woord bleek te zijn, want het was een replica, de verhoudingen klopten voor geen meter. Rechtsgestuurd, op NL kenteken, helaas geen foto kunnen maken. Na wat zoekwerk op internet zou het deze weleens geweest kunnen zijn, hij leek er in ieder geval wel op:

Afbeeldingslocatie: http://i755.photobucket.com/albums/xx198/scalino2/FerhahaF40.jpg

• NeutraleTeun
Zou een MR2 kunnen zijn.

• !null
Ja ongetwijfeld een MR2, en dan een replica gebouwd in Engeland, gezien het een RHD is.
Kan ook op basis van een Pontiac Fiero, maar dan zou hij wel LHD zijn (waarschijnlijk).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

[afbeelding]
He, er rijdt bij mij in de buurt een Nissan Micra rond in die kleur. Grappig effect wel, vanuit de ene hoek oranje en vanuit de andere hoek paars. Ik zal eens kijken of ik hem op de foto kan krijgen als ik hem weer zie.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Chakotay schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:58:
[...]

He, er rijdt bij mij in de buurt een Nissan Micra rond in die kleur. Grappig effect wel, vanuit de ene hoek oranje en vanuit de andere hoek paars. Ik zal eens kijken of ik hem op de foto kan krijgen als ik hem weer zie.
Maar die is volgens mij fabrieksaf met die verf geleverd.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Touchdomex schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:59:
[...]

Maar die is volgens mij fabrieksaf met die verf geleverd.
Serieus? Verwacht je ook niet voor zo'n blikje :)

• !null
Ja Nissan Micra en Primera zijn in die tijd met deze kleur geleverd als optie.

Verwijderd

De duke krijgt ook die lak,

http://www.autoweek.nl/ni...-krijgt-bijzonder-lakwerk

ik vraag me af wat het kost

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

NeutraleTeun schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:13:
Hey, niks over wimpers!

Dit beter?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3813/13239272785_91af1d35e0_c.jpg

:-)

Heuse hype gaande lijkt het.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19

Sharky

Skamn Dippy!

[afbeelding]
Wat eeuwig zonde van zo'n klassieke auto. Met normale lak had ik er graag in gereden.

This too shall pass

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12 23:55

hostler

Yeahhh dude!

Ik kwam deze gisteren tegen in Ankara.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2hi8ewo.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door hostler op 03-04-2014 11:16 ]

• deepbass909

deepbass909

hostler schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:05:
Ik kwam deze gisteren tegen in Ankara.

[afbeelding]
Zicht naar rechts? Totaal niet nodig |:(

Verder vind ik hem redelijk beschaaft voor een bus uit die regio, vaak zijn ze veel extremer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:36
Afbeeldingslocatie: http://web.tiscali.it/autovirtuali/MultiplaM.JPG

Hij heeft dan geen bobbel meer maar hij blijft lelijk :P

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volgens mij is dat een photoshop.

---RAWE CEEK!!!---

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Lijkt meer op een concept/studiemodel.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

deze al eens voorbijgekomen?
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSp9iGGPGEvdGvCCCFoXu5PtR4CE0rBmAk6RsqEQUI7dc1xuBYa

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:18
Gelukkig niet :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Krentenbol schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:35:
Lijkt meer op een concept/studiemodel.
Dat denk ik ook, want de vetrol-loze facelift zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/Fiat_Multipla_021.JPG

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://cs319526.vk.me/v319526117/5fa0/nCOElNgWY5w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/1122/31282630.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/8584/35010317.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2rzyvkn.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 00:38 ]

• ktf

ktf

Smaken verschillen blijkbaar weer, ik zou me heel niet schamen om in zo'n bak rond te rijden :) ...al zou ik denk ik de verbredingskit achterwege laten. Dat oranje met zwart is gaaf!
Toch wel: Gutteguttegut in "Het foute tuning topic deeltje 27" Ohnee, is alleen net zo lelijk 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door ktf op 09-04-2014 13:50 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:09

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
Ben ik wat filmpjes aan het bekijken op youtube van Accord's, kom ik deze tegen:

Van mij mag een auto lekker laag liggen, maar dit is toch net iets te laag :D

De Nederbelg !

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-12 12:12
Leuk dat je alleen nog maar stapvoets kan rijden en verder geen normale straat hier in Nederland in kan rijden zonder alles te slopen of vast te lopen.
Totaal nutteloos zo'n auto en ook niet eens mooi meer.

• ktf

ktf

Jellabie schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:28:
Ben ik wat filmpjes aan het bekijken op youtube van Accord's, kom ik deze tegen:
En dat noemt zichzelf Serious Innovations... :z

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:36
Afbeeldingslocatie: http://meme-lol.com/wp-content/uploads/meme-lol/MEME-2014-06.jpg
:P

Trouwens kent iemand nog de top gear aflevering met deze auto?
Afbeeldingslocatie: http://www.imcdb.org/i575611.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Jochemd13 op 09-04-2014 18:53 ]

• Cyleo

[video]

Haha, telkens die voorspoiler er ook afhalen. En dat camber ook op die achterbanden :+

• ktf

ktf

Jochemd13 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:51:
Trouwens kent iemand nog de top gear aflevering met deze auto?
Jaa! Maar goed dat het mensen niet op een idee heeft gebracht, wat een rampenplan was dat ding xD Wel erg vermakelijk.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[video]

Dat camber is ook echt verschrikkelijk.. laag liggen is an sich niks mis mee (mits je nog normaal over drempels komt), maar dit is té.

En die top gear aflevering met multipla, was toch om de ultieme old-people car te bouwen? :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 16:22
noes schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:44:
[...]

Dat camber is ook echt verschrikkelijk.. laag liggen is an sich niks mis mee (mits je nog normaal over drempels komt), maar dit is té.

En die top gear aflevering met multipla, was toch om de ultieme old-people car te bouwen? :)
Geloof wel. Grotere spiegels zodat ze het beter zien en dat hout voren was een early warning system zodat ze de auto niet beschadigen geloof ik.

• deepbass909

deepbass909

Deadsy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:27:
[...]

Geloof wel. Grotere spiegels zodat ze het beter zien en dat hout voren was een early warning system zodat ze de auto niet beschadigen geloof ik.
Dat was geen hout, maar schuimrubber, zodat je zonder schade tegen dingen aan kon rijden.

Die Honda is gewoon lachwekkend trouwens... Achterwielen alsof hij compleet door z'n ophanging is gezakt, een afneembare voorbumper om over ribbeltjes te kunnen rijden :X

• YdieresiS
  • Laatst online: 11-12 14:20
deepbass909 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:43:
[...]
Die Honda is gewoon lachwekkend trouwens... Achterwielen alsof hij compleet door z'n ophanging is gezakt, een afneembare voorbumper om over ribbeltjes te kunnen rijden :X
En dan nog in het filmpje ergens op vast komen zitten. Op iets dat niet eens zo'n grote helling leek. Prutsers 8)7

Latin capital letter y with diaeresis

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:25
Op iets wat niet eens een helling was maar de inrit van een wasstraat _O-

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.