Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

TecTo schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:28:
Ze willen dat ding via.... op komen halen, moet alles in goede staat inpakken en daarna zenden ze me een nieuwe toe. Leuk zo in de kostbare tijd van een ander je probleem op te lossen.
Hoe moeten ze het in godsnaam nog makkelijker maken? Ik snap dat je pissig bent en de gele-waas is een fuck up maar je moet wel realistisch blijven.... Denk niet dat Asus je laptopje komt halen als er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:26
Anoniem: 78415 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:05:
[...]

Hoe moeten ze het in godsnaam nog makkelijker maken? Ik snap dat je pissig bent en de gele-waas is een fuck up maar je moet wel realistisch blijven.... Denk niet dat Asus je laptopje komt halen als er iets mis is.
No offense maar een denigrerende opmerking maken naar Asus is ook niet echt op zijn plaats. Maken prima laptops en ja komen bij de juiste garantie (waar je vaak geen 250 euro kostende applecare voor hoeft te kopen) ook gewoon je laptop ophalen.

Momenteel zit er gewoon iets niet goed in de productie van Apple. Kwaliteitscontrole is duidelijk niet voldoende geweest of ze hebben het product overhaast op de markt gezet. Dat er toch mensen zijn die veel geld voor een mac betalen, last van de problemen hebben, maar daar dan toch vaak genoegen mee nemen vind ik persoonlijk erg vreemd. Elk ander merk zou vaak de grond ingetrapt worden, maar omdat het een Apple is gebeurd dit niet. In veel gevallen, ook op dit forum, is er toch echt iets van 'merk blindheid / geilheid'. Het is natuurlijk ieder voor zich, maar als ik voor een product zoveel geld betaal dan eis ik ook dat dit op elke manier in orde is, schijnbaar zitten andere mensen anders in elkaar.

Anyway, ik ben nog steeds aan het kijken voor een mac naast mjn MBA. Gaat uiteindelijk de 21,5 inch met ATI worden. Alleen wacht ik toch echt nog even totdat alles opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 03:38

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Bij acer moet je ook een extra garantie nemen om alles te coveren. Koste ook 100+ euro . Gelukkig ook éénmaal gebruik van kunnen maken. Mooi gratis gerepareerd door acer. Ook al lag de fout bij mij.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-07 19:45
Anoniem: 94859 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:10:
[...]

Gewoon online bij Apple zelf besteld?
Veel plezier, 12 dagen is heel wat beter dan 7 weken (and counting...)
Inderdaad online bij Apple zelf besteld! En dankjewel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slomy schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:39:
[...]No offense maar een denigrerende opmerking maken naar Asus is ook niet echt op zijn plaats. Maken prima laptops en ja komen bij de juiste garantie (waar je vaak geen 250 euro kostende applecare voor hoeft te kopen) ook gewoon je laptop ophalen.
No offense taken, maar ik schreef helemaal niets denigrerends over Asus, ging er allleen vanuit dat ze 'm niet kwamen ophalen. Ik heb het nog bij geen enkele andere leverancier gehoord, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:18
Bij zakelijke accounts van bv dell gebeurt dat wel. Voor consumenten afaik nooit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

Nitai

Live the life you love.

En zelfs bij een zakelijke account moet je service afsluiten (repair on next day oid). Maar dat is heel normaal als zakelijke klant, je betaalt voor (snelle) service. Als je hardware afneemt dan zorg je ervoor dat je snel weer up and running bent.

@lowfi: heb jij hem al?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Pick-up en return garantie is, zoals we eerder in het draadje al bespraken, niet altijd standaard. Ook bij Apple niet, maar als je Apple Care hebt wel. Ik zie ook niet in hoe ze het nog makkelijker zouden moeten maken. Hooguit zouden buiten kantooruren kunnen gaan werken zodat je niet thuis hoeft te blijven; de prijs van AppleCare zal dan waarschijnlijk ook wel wat omhoog gaan. Overigens kostte mijn AppleCare zeker geen 250 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
lowfi schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:18:
Bij zakelijke accounts van bv dell gebeurt dat wel. Voor consumenten afaik nooit inderdaad.
JAwel hoor als dell klant kan je dat gewoon erbij kopen. Het enige is de tijd : volgende dag bij bedrijven, pickup and return binnen de 6 dagen als particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Anoniem: 78415 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:05:
[...]

Makkelijk maken? Dat ding wordt opgehaald door DHL en daar moet ik voor thuis blijven. Ervaring heeft me geleerd dat zoiets zomaar een dag kost. Ik weet niet hoe jij met je tijd om kunt springen maar ik moet daar voor vrij nemen en dat kost me een aardige duit.

Als je mijn slotzin hebt gelezen weet je ook dat hij naar Ierland wordt verzonden en daarna ontvang ik (wellicht?) een nieuwe. Dus weer vrij nemen;. Los van de wachttijd die ze erover doen om een nieuwe te sturen, die wellicht weer even brak is.

Wat betreft gemak versta ik iets anders. Mijn computer leverancier waarmee ik al jaren zaken doe gaat er toch iets anders mee om. Iets niet goed, even langs rijden en hopla omruilen voor een zelfde exemplaar of een ander merk.

Nee mijn Asus laptop komen ze niet ophalen. Is ook niet nodig. Dat ding doet wat hij moet doen. Voor een prijsje van rond de 1200 euro laat hij veel laptops van apple ver achter zich qua specs en prestaties.

Toen ik de iMac zag was ik geïmponeerd door het ontwerp en styling. Van de specs niet onder de indruk maar het oog compenseert dit. Pak daarbij de zweem en gele vlek perikelen, de ontkenning van Apple en de ronduit belabberde support.

Zoiets van....

Geachte heer,

Apple is op de hoogte van de geelzucht waar deze patiënt aan lijdt. Ook de andere kwalen hebben onze aandacht.

Zodra dit doodzieke ...... ontvangt u van ons een totaal genezen patiënt, zodat u niet steeds geconfronteerd wordt met nieuwe patiënten die dezelfde kwalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Stel je niet zo aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:25

MagicTempest

Fly pig!

TecTo: Tuurlijk baal je ervan dat je mac kuren heeft. Maar als je niet wil dat ze hem bij je op komen halen mag je hem vast ook naar hen toe brengen. Je kan waarschijnlijk ook de DHL bellen en vragen of ze hem bij je op werk op kunnen komen halen. Er valt toch vast wel iets te regelen? Eventueel zou je ook aan je baas kunnen vragen of je thuis kan werken (als dat kan met jouw werk)

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 107270 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:51:
Wanneer brengt Apple altijd Imac's uit met nieuwe processoren?

Bijv: Dat de I5 die nu 1799 euro is wordt vervangen voor een I7.
De core 2 duo's moeten op den duur toch ook een keer verdwijnen.
Volgens extrageheime geruchten 29 februari 2010. Noteer die datum dus in je agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik vind de i7 imac toch een stuk trager dan m'n 8core macpro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Oke zal me niet meer zo aanstellen. Bedankt voor je correctie O+

Er zitten altijd wel rotte appels in de mand. Heb er niet bij stil gestaan dat ik mensen die genoegen nemen met verrot fruit........ tenen...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:02
3e iMac vandaag binnen. WEER gele waas, dit keer helemaal rechts van boven naar beneden.
Ik ga Steve maar even mailen! Als dat niet helpt ga ik maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Anoniem: 26121 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:02:
[...]

Volgens extrageheime geruchten 29 februari 2010. Noteer die datum dus in je agenda.
Dat wordt nog lastig een agenda voor 2010 te vinden waar 29 februari in voorkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 11:20
3e pfff ... wanneer gemaakt ... mijn 3e zal 9 maart op de post gaan .. als dat hem niet is .. gaat het hele handeltje terug ... dan hebben ze echt genoeg tijd gehad..

'Good artists copy, great artists steal' (Picasso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 17:58

Bellerophon

Persona non grata

TecTo schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:49:
[...]

Oke zal me niet meer zo aanstellen. Bedankt voor je correctie O+

Er zitten altijd wel rotte appels in de mand. Heb er niet bij stil gestaan dat ik mensen die genoegen nemen met verrot fruit........ tenen...... _/-\o_
Ok, fijn weten we dat ook weer... Move along

PSN: Bellerophon-

Anoniem: 264553

Op Gizmodo en Macrumors waren rumors over MBP dat in Maart uit zou komen. Ook was er een gerucht over een mogelijke nieuwe iMac in maart. 5 Maanden na de release lijkt wat kort. Maar in het verleden zijn er refreshes binnen 2-3 maanden geweest. Het zijn maar rumors, maar het is wel vervelend om, nadat je zoveel geld heb gespendeerd aan zo'n machine, dan erachter te komen dat er een betere komt. Ik ga dit sowieso in de gaten houden want mijn iMac ligt nog bij de repair en ik verwacht em eerlijk gezegd niet voor eind maart terug te krijgen. Kheb er ook nog geen eens 2 weken gebruik van kunnen maken. Dus maybe gewoon geld terug vragen en wachten... Wat ik nu ook aan het doen ben...

Anoniem: 208019

Anoniem: 264553 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 03:49:
Op Gizmodo en Macrumors waren rumors over MBP dat in Maart uit zou komen. Ook was er een gerucht over een mogelijke nieuwe iMac in maart. 5 Maanden na de release lijkt wat kort. Maar in het verleden zijn er refreshes binnen 2-3 maanden geweest. Het zijn maar rumors, maar het is wel vervelend om, nadat je zoveel geld heb gespendeerd aan zo'n machine, dan erachter te komen dat er een betere komt. Ik ga dit sowieso in de gaten houden want mijn iMac ligt nog bij de repair en ik verwacht em eerlijk gezegd niet voor eind maart terug te krijgen. Kheb er ook nog geen eens 2 weken gebruik van kunnen maken. Dus maybe gewoon geld terug vragen en wachten... Wat ik nu ook aan het doen ben...
Zou kunnen. Misschien stappen ze over naar een andere leverancier van schermen. In plaats van LG kopen ze nu Samsung of Eizo schermen en stoppen ze die in hun iMac.

Ik heb toch het idee dat problemen rond de iMac de MBP aan het vertragen is om 1 of andere reden waar ik eigenlijk op wacht. Maar zo'n iMac lijkt ook wel mooi, zo'n 27 inch i7. Wel jammer dat ik al een goede desktop computer heb :P

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Eizo maakt voor zover ik weet geen lcd panels dus het lijkt me zeer sterk dat we dat ooit zien in een iMac. ;)

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 22:59
Week 8 hier gele balken van de bovenkant naar de bodem.

Viel mij ook op dat deze uit Nederland werd verstuurd.

[ Voor 34% gewijzigd door simplicidad op 18-02-2010 11:54 ]

simplicidad schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:41:
Week 8 hier gele balken van de bovenkant naar de bodem.
? Ik heb die weeknummer-dingen niet helemaal gevolgd maar zowel in USA als hier is het nu week 7.. ?
Ook al zou het nu week 8 zijn, dan nog is het raar dat je zo snel een machine uit de fabriek hebt?

Zijn die weeknummers eigenlijk wel letterlijk te nemen?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 78415 op 18-02-2010 12:06 ]

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 22:59
Sorry ik was gemist week 6 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:02
@ Centaur: Heb jij al iets gehoord over je iMac?

Ik zit hier te twijfelen of ik Apple nog maar een keer zal bellen. Ik heb het vertrouwen niet meer dat als ik nu voor de 4e (!!) keer ga omruilen dat het nu opeens wel goed zou moeten komen...

M'n moeder (die de iMac gebruikt) is het omruilen ook zat en wil het zo laten, wat helemaal tegen mijn principe ingaat naar dat laten we maar even buiten beschouwing. Ik ga denk ik maar proberen om een deel van het aankoopbedrag terug te krijgen. Niet dat ik denk dat het succesvol zal zijn. Helaas is zonder Computer zitten geen optie en de iMac is de enige Apple computer die bij ons past.

Ik twijfel nog wel even lekker verder |:(

ps. dit voegt misschien niet veel toe aan het topic maar ik moest dit even delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Frietsaus schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:31:
Eizo maakt voor zover ik weet geen lcd panels dus het lijkt me zeer sterk dat we dat ooit zien in een iMac. ;)
Ze verkopen anders wel LCD schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja... maar ze maken geen panelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Even een tip tussendoor: ik zie dat bij a-mac de vorige generatie iMacs verder zijn afgeprijsd. De 20 inch kost nu 719 euro. link: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 12:48
donaldo schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:50:
Even een tip tussendoor: ik zie dat bij a-mac de vorige generatie iMacs verder zijn afgeprijsd. De 20 inch kost nu 719 euro. link: klik
Bedankt voor de link! :*)
Ik ben bezig met het kopen van een nieuwe Mac, pc verkocht en kan mijn huidige macbookje verkopen. Dan heb ik ongeveer 750 euro bij elkaar. Het is wel handig om mn macbook mee naar school te nemen, maar mag eigenlijk niet. Is het dan nu niet slimmer om bijv. zo'n 20" iMac te kopen? Ik vind het erg verleidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patlican
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 01:18
En nog een tip;

Op de Nederlandse apple store zijn wel refurbished apple producten te vinden,
Echter, die worden alleen op woensdagen aangeboden naar het schijnt.

Heb ik overigens nog niet zelf kunnen verifiëren want ik weet dit pas sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

WTF?!?

Ik heb een WD Passport Essential aan mijn iMac hangen, en wil wat bestanden erop plaatsen maar krijg nu deze error, hoe kan dit?!?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ymwpl3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
-36 is een I/O error, een schijf lees en schrijf fout. Er gaat iets mis tussen de communicatie van de HDD van je iMac en de HDD in de WD Passport Essential. Kan echt vanalles zijn, meestal is de externe HDD borked. Als het 1 keertje voorkomt zou ik me niet zo'n zorgen maken, als het vaker gaat gebeuren misschien eens in Console kijken :)

Is verder meer een algemeen OS X ding dan een iMac ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 23:58

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

koentjek schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:45:
@ Centaur: Heb jij al iets gehoord over je iMac?

Ik zit hier te twijfelen of ik Apple nog maar een keer zal bellen. Ik heb het vertrouwen niet meer dat als ik nu voor de 4e (!!) keer ga omruilen dat het nu opeens wel goed zou moeten komen...

M'n moeder (die de iMac gebruikt) is het omruilen ook zat en wil het zo laten, wat helemaal tegen mijn principe ingaat naar dat laten we maar even buiten beschouwing. Ik ga denk ik maar proberen om een deel van het aankoopbedrag terug te krijgen. Niet dat ik denk dat het succesvol zal zijn. Helaas is zonder Computer zitten geen optie en de iMac is de enige Apple computer die bij ons past.

Ik twijfel nog wel even lekker verder |:(

ps. dit voegt misschien niet veel toe aan het topic maar ik moest dit even delen :)
Helaas ging het vanwege een miscommunicatie tussen mij en de reparateur eventjes mis deze week. Aanstaande maandag komen ze langs om mijn iMac op te halen.
Zodra hij weer binnen is post ik een update, I promise :)

Wat betreft je 1000 omruilpogingen. Is het geen optie om eventjes 1-2 maanden te wachten op een oplossing ? Want nu blijf je maar hopen dat ze net 2 dagen eerder een oplossing hebben gevonden. Ik vind dat ik op zich wel kan leven met de huidige gele tint bij mij. In mijn geval is het voornamelijk een principekwestie.
Het lijkt mij dat ze ooit toch met een oplossing moeten komen. Een vergoeding voor de vele klachten lijkt me ook wel iets om achteraan te gaan.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Bellerophon schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:42:
[...]

Ok, fijn weten we dat ook weer... Move along
Bellerophon schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:04:
WTF?!?

Ik heb een WD Passport Essential aan mijn iMac hangen, en wil wat bestanden erop plaatsen maar krijg nu deze error, hoe kan dit?!?

[afbeelding]
Is verder meer een algemeen O SX ding dan een Imac ding ;)

Ok, fijn weet je dat ook weer,,,,,, Move naar het juiste topic

[ Voor 68% gewijzigd door TecTo op 20-02-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTF?!?

[afbeelding]
Probleem had ik ook. Even googelen en je vindt het antwoord: http://www.macyourself.co...0-6-when-copying-folders/ Heeft dus niets met de hardware te maken, noch met de WD Passport noch met de iMac. Inderdaad een OS X probleem maar alleen in versie 10.6.2.

Oplossing staat in het verhaal via bovenstaande link of wachten op 10.6.3. (als het daar tenminste in wordt opgelost).

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 20-02-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346364

Hey jongens,

Ben nieuw op dit forum..

Ik zelf ben een echte Apple fanaat geworden, met een redelijke kennis op gronden van MacBook en iPhone en MacMini's..

Ik heb net een nieuwe iMac aangeschaft, en hopelijk heeft deze geen gele waas of flikkeringen..

De iMac die ik aangeschaft heb, komt binnenkort bij mij thuis, en is de basic versie van 27 inch. Dit is voor mij voldoende..

Hebben jullie advies voor mij wat de iMac betreft? Bijvoorbeeld een extra kabel voor dit en dat en waarom.. Zodat ik bij het begin het toch meest compleet heb, en niet later extra dingen hoef te aanschaffen..

Ik heb zelf thuis een MacBook *late 2008* en de oldskool iPhone 2G met jailbreak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

TecTo schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:11:
[...]

[...]

Is verder meer een algemeen O SX ding dan een Imac ding ;)

Ok, fijn weet je dat ook weer,,,,,, Move naar het juiste topic
Of na verder zoeken niet echt een OSX probleem maar meer de manier waarop de schijf geformatteerd was. Hij stond op FAT en die kan natuurlijk geen bestanden aan die groter dan 4GB zijn. Heb de schijf nu naar een mac partitie geformatteerd en alles werkt naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 17:14
WTF?!?

Misschien kun je hier iets mee?
http://discussions.apple....=2139000&start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 22:37

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb even een vraagje, aangezien mijn MacbookPro is overleden, en is nu op onderzoek bij apple, als de reparatie meer dan 600 euro is, wil ik misschien een iMac kopen. Werkt toch wat fijner dan een laptop.

Maar ik gebruik veel photoshop, indesign, aperture voor mijn school. Red ik het met de 9400M dus het goedkoopste model, ik had zelf een 15 inch MacBookPro met de 9600 GPU. Of zou ik toch voor de iets duurdere versie moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Volgens mij moet dat wel gaan lukken met de 9400M. Ik doe ook aan fotobewerking en heb eigenlijk nooit gemerkt dat de GPU daar heel veel invloed op heeft. Lightroom lijkt zelfs sneller geworden op de mac terwijl ik hiervoor een snellere CPU en GPU had in een pc.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ja, als ik werk heb ik meestal indesign, photoshop en aperture open. Dat ging soms nog wel eens traag bij mijn macbookpro.

Maar de processor is sowieso sneller en de HDD geloof ik ook, dus dat scheelt ook een hoop. Als mijn MacbookPro te duur is om te maken (er was thee overheen gekomen) dan kan ik beter een nieuwe computer, c.q iMac kopen. Heb echt snel een computer nodig namelijk, is niet te doen voor mijn school.

iMac met studenten korting is net 1000 euro, dat is wel te doen als de reparatie van de MBP boven de 700 euro uitkomt. Lever ik alleen op mobiliteit in, maar dat vind ik niet zo erg. Belangrijke bestanden op mobile me zetten en ik kan overal werken.

Overstappen naar een 13 inch is niks voor mij, veel te klein. En een nieuwe 15 inch is mij weer te duur.

En ik ben een beetje aan het surfen, kom ik op de site van aMac dit tegen:

http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/

24 inch (oud model) of 21,5 inch (nieuw). Rond de 1000 euro.

24 inch vs 21,5
2,66 cpu vs 3,06
640 vs 500 gig HDD
4 gig vs 4 gig (waarbij de laatste ik kan uitbreiden tot 16, miss handig in de toekomst)

Maar dan, het is een ouder model...

[ Voor 23% gewijzigd door Aight! op 22-02-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoals gezegd, ze maken geen panelen. Eizo heeft een goeie relatie met Sharp voor de inkoop van hun panelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346934

Bijgeluiden iMac

Heb tijdens de BTW-dagen bij MM een 21.5" gekocht. Dacht een gelukkige eigenaar te worden, maar had ik eerst de (internationale) fora maar bezocht.

Heb gelukkig geen last van gele schermen e.d. Maar wel van een zeer vervelend geluid dat van de HD lijkt te komen. Ik lees er op dit forum echter niet veel over.

Het gaat om een redelijk zacht, murmelend geluid. Lijkt een beetje op een koffiezetapparaat dat staat te pruttelen. (Ook kun je het vergelijken met als je darmen overstuur zijn.) Is zeer irritant als het stil in de ruimte is. Het komt te pas en te onpas naar voren.

Zijn er meer mensen met deze klacht? En wat heb je er mee gedaan?

Er zit een Hitachi HD in.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 346934 op 24-02-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 346934 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 02:16:
Het gaat om een redelijk zacht, murmelend geluid. Lijkt een beetje op een koffiezetapparaat dat staat te pruttelen. (Ook kun je het vergelijken met als je darmen overstuur zijn.) Is zeer irritant als het stil in de ruimte is. Het komt te pas en te onpas naar voren.
Twee mogelijkheden: omdat je iMac nieuw is kan het zijn dat ie met Spotlight je harddisk staat te indexeren, wat ervoor zorgt dat je harddisk ratelt totdat dat klaar is. Een andere mogelijkheid is dat er een Seagate harddisk in zit (kun je in About This Mac zien) en die hadden/hebben de irritante gewoonte in de idle toestand zelf maar te gaan ratelen als een soort zelftest.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346934

Exirion schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:52:
[...]

Twee mogelijkheden: omdat je iMac nieuw is kan het zijn dat ie met Spotlight je harddisk staat te indexeren, wat ervoor zorgt dat je harddisk ratelt totdat dat klaar is. Een andere mogelijkheid is dat er een Seagate harddisk in zit (kun je in About This Mac zien) en die hadden/hebben de irritante gewoonte in de idle toestand zelf maar te gaan ratelen als een soort zelftest.
Dank voor je reactie.
Er zit een Hitachi HD in. Lees op discussions.apple.com dat er minstens drie verschillende merken gebruikt worden. Hitachi, Western Digital en Seagate. Deze laatste schijnt inderdaad het meest beroerd te zijn.
Je schrijft; omdat je iMac nieuw is kan het zijn dat ie met Spotlight je harddisk staat te indexeren, wat ervoor zorgt dat je harddisk ratelt totdat dat klaar is. Kun je hier wat specifieker over zijn. Is het waarschijnlijk dat dit vanzelf overgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

Nou mensen, m'n iMac is terug (27" core i7, 2Tb). En ik weet niet of ik er blij mee ben :s

Voor mijn gevoel (en dat is zo extreem lastig te beoordelen op zo'n groot wit/grijs vlak) heeft de rechter onderkant nu een iets andere kleur dan de bovenkant. Maar ik ben er nog niet over uit. Moet er eerst 2 dagen obsessief naar staren ben ik bang.
Terwijl ik deze reactie typ, is voor mijn het gevoel het grijze vlak van de 'Smilies' iets geler vergeleken met het vakje ' Let op' of ' Bericht'.

Wat betreft de service van Apple en hun reparateur (card benelux b.v.), niets dan lof. De monteur zou hem aanvankelijk thuis repareren, maar vanwege ruimtegebrek en de aanwezigheid van een kat, heeft hij besloten de iMac mee te nemen op maandagochtend. Ik heb hem nu alweer terug, dus heel netjes gedaan!

Ik zal later deze week nogmaals posten wat ik van de kleuren vind. Misschien moet ik het even laten bezinken en de monitor op temperatuur laten komen. Geen idee of dat nog invloed heeft.

Heeft iemand de afgelopen 1-2 weken zijn Mac ook omgeruild en wederom met hetzelfde euvel teruggekregen van jullie ? En heeft iemand eventueel nog nieuws op andere sites gevonden over de oorzaak en oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Als je wil dat er iets geels zit dan ga je dat vast na verloop van tijd zien.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 15:54
Ook ik heb sinds maandag mijn i5 vervanger staan. Het scherm is wel degelijk beter tov de eerste. Ik zie toch wel enigszins een heel lichte verkleuring rechtsonderin. Maar heb het idee dat het door backlight bleed komt. En je met staren ga je het erger zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Een van de dingen die sommige mensen misschien ook ervaren is dat je een verschil in kleur kan zien wanneer je niet recht op het scherm kijkt. Dus als je denkt een kleurverschil te zien kijk dan eerst of je wel echt recht op het scherm kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Nou ben helemaal verliefd op mijn 21,5 inch iMac, vanavond foto's ;)!

Gelukkig heb ik via time machine al mijn documenten en afbeeldingen weer, dus echt een geluk bij een ongeluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Centaur schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:12:
Nou mensen, m'n iMac is terug (27" core i7, 2Tb). En ik weet niet of ik er blij mee ben :s

Voor mijn gevoel (en dat is zo extreem lastig te beoordelen op zo'n groot wit/grijs vlak) heeft de rechter onderkant nu een iets andere kleur dan de bovenkant. Maar ik ben er nog niet over uit. Moet er eerst 2 dagen obsessief naar staren ben ik bang.
Terwijl ik deze reactie typ, is voor mijn het gevoel het grijze vlak van de 'Smilies' iets geler vergeleken met het vakje ' Let op' of ' Bericht'.

Wat betreft de service van Apple en hun reparateur (card benelux b.v.), niets dan lof. De monteur zou hem aanvankelijk thuis repareren, maar vanwege ruimtegebrek en de aanwezigheid van een kat, heeft hij besloten de iMac mee te nemen op maandagochtend. Ik heb hem nu alweer terug, dus heel netjes gedaan!

Ik zal later deze week nogmaals posten wat ik van de kleuren vind. Misschien moet ik het even laten bezinken en de monitor op temperatuur laten komen. Geen idee of dat nog invloed heeft.

Heeft iemand de afgelopen 1-2 weken zijn Mac ook omgeruild en wederom met hetzelfde euvel teruggekregen van jullie ? En heeft iemand eventueel nog nieuws op andere sites gevonden over de oorzaak en oplossing ?
Beste manier om yellow tinge te testen zie onder staande link:
http://tapplox.com/imac-led.html

Onderste grijze balk knippen en vlak onder de bovenste grijze balk zetten. Dan zie je goed de verschillen.
Op amerikaanse forums gelezen dat omgeruilde (dus nieuwe imacs) en gerepareerde schermen vaak nog steeds de yellow tinge vertonen. Soms nog in ernstigere mate en ook nog bv een ratelende hard disc.
Volgens mij heeft Apple een megaprobleem: ze doen als of ze het kunnen oplossen en laten de mensen maar heen en weer slepen met hun imac.
De fix is er dus nog steeds niet. Ik wacht net zo lang tot ik op de amerikaanse sites geen klachten meer lees of dat Apple officieel de fix aankondigt, dat ze dus nog steeds niet hebben gedaan.
De laatste rumor over yellow tinge betreft een fout mainbord. Geen idee wat dat betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eivissa100 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:15:
[...]

Beste manier om yellow tinge te testen zie onder staande link:
http://tapplox.com/imac-led.html

Onderste grijze balk knippen en vlak onder de bovenste grijze balk zetten. Dan zie je goed de verschillen.
.
Als je die onderste grijze balk knipt en plakt dan gaat die gele waas toch niet mee? Die zit immers in het scherm en maakt geen deel uit van de nullen en enen die die grijze balk vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Gewoon zo ver mogelijk uitrekken over je scherm. Overigens is mijn ACD ook alles behalve egaal gekleurd… het is een oudje dus ik vergeef het hem :P

Zal morgen eens op werk kijken daar hebben we een aantal dell ips monitors.

Ik vind dit trouwens een betere test: http://imac.squeaked.com/test.php

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 24-02-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Centaur schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:12:

Ook ik heb 'm (27", c2d) terug. Scherm lijkt me nu OK. Als je gaat staren wordt je gek. Je kunt je onderhand gaan afvragen of er (in dit segment) wel schermen bestaan die 100% egaal zijn.
Ik ben iets minder enthousiast over Card. Het ophalen van de iMac ging nog (hoewel ze zeiden dat ik als eerste op de route zat, kwamen ze toch pas om half 11, maar alla).
Na ruim een week niets gehoord te hebben maar eens gebeld: wachten op display, zou 16-2 worden geleverd. Afgelopen maandag nog eens gebeld. Ja, die is klaar (OK en wanneer waren jullie van plan me dat te gaan vertellen?). We komen hem morgenmiddag terugbrengen. Tijd? Moeilijk moeilijk; tussen 13 en 17 uur. We bellen wel als we in aantocht zijn. Half vijf nog niemand gezien of aan de lijn gehad, dus toch maar weer bellen. Oh jee, vergeten. We komen morgenochtend, tussen 9 en 10. Kwart voor tien telefoon: ja ik zit nu in Zwolle; dus ik ben er om 11 uur. Ik onderhand een beetje pissig: "Ja meneer, we spreken eigenlijk ook nooit tijden af, dus mijn collega had dat u niet moeten toezeggen". Kwart voor twaalf waren ze er. Dus de communicatie vond ik niet briljant. iMac ben ik dus bijna drie weken kwijt geweest.
Wat ze nu precies hebben gedaan blijkt ook maar half uit de bon. Aan de telefoon zeiden ze: nieuw moederbord en nieuw display. Als gezegd het display is absoluut beter. Ook mijn firewirepoort werkt nu dus ook reden voor blijdschap. Alleen heb ik nu inderdaad het idee dat m'n HD meer geluid maakt dan eerst. En bepaalde software wordt niet blij van een nieuw moederbord (office voor mac bijvoorbeeld). Dus daar weer een hoop gedoe mee (want denk maar niet dat Microsoft alle bestanden weghaalt als je uninstall doet en daarna weer installeert).

• eivissa100
Anoniem: 248577 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:26:
[...]

Als je die onderste grijze balk knipt en plakt dan gaat die gele waas toch niet mee? Die zit immers in het scherm en maakt geen deel uit van de nullen en enen die die grijze balk vormen.
Sorry, vergat te vertellen dat je eerst een foto van je scherm maakt en die met "voorvertoning" openen en bewerken.

Anoniem: 188434

Ongelooflijk. Ik had een laptop van Dell die eind vorig jaar stuk ging en zou gaan overstappen naar de iMac. Uiteindelijk niet gedaan omdat de laptop door Dell gerepareerd werd (gratis na drie jaar een nieuwe grafische kaart en een nieuw moedebord, wel een hoop ellende daarvoor).

Ik twijfelde toen vanwege de productieproblemen met de iMac. Vind het schokkend om te lezen dat dit nog steeds niet opgelost is. Het probleem zal wel nooit opgelost worden met de gele tint. Zal wel te maken hebben met het scherm zelf en lijkt me geen productiefout meer. Jammer, was met een schuin oog toch nog aan het kijken voor een iMac.

Anoniem: 188434 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:17:
Ik twijfelde toen vanwege de productieproblemen met de iMac. Vind het schokkend om te lezen dat dit nog steeds niet opgelost is. Het probleem zal wel nooit opgelost worden met de gele tint. Zal wel te maken hebben met het scherm zelf en lijkt me geen productiefout meer. Jammer, was met een schuin oog toch nog aan het kijken voor een iMac.
Dat zijn een hoop aannames. Waarop zijn deze gebaseerd? Als het probleem echt zo groot is als het hier in dit topic lijkt, denk ik dat Apple er niets aan heeft als het niet wordt opgelost.

• joepert
  • Niet online
Problemen worden hier natuurlijk wel heel erg uitvergroot. Ik ben dolgelukkig met m'n machien hoor.
Het is (bij mij althans) een feit dat veel electronica die ik de afgelopen jaren heb gekocht wel een keer terug kon naar de winkel; samsung mp3 speler, sony handycam, nikon camera, NEC laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Is de boot ook redelijk traag bij jullie? Het duurt ongeveer 20tal seconden voor dat ik het apple logo zie. Dan is het wel snel tot in OSX. Maar in totaal lijkt mijn oudere mpb en zeker mijn 8core macpro een stuk sneller!

Checked hij iets tijdens de bootup? Ik heb een i7 imac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

multipasser schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:18:
Is de boot ook redelijk traag bij jullie? Het duurt ongeveer 20tal seconden voor dat ik het apple logo zie. Dan is het wel snel tot in OSX. Maar in totaal lijkt mijn oudere mpb en zeker mijn 8core macpro een stuk sneller!

Checked hij iets tijdens de bootup? Ik heb een i7 imac.
Dat komt doordat je osx-schijf niet als bootdisk is aangewezen oid...? (klepel/klok)
Kijk even dit of vorige topics na, het komt vele malen terug.

edit: Hier

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 78415 op 26-02-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

Nou na een dag of 2 dan alsnog een kleine update wat betreft de gele waas.
Na calibratie met mijn gisteren aangeschafte X-Rite Eye One Display 2 ben ik van mening dat het beeld geweldig is, maar de onderkant (circa 30%) ervan heeft toch echt een gelere 'gloed' dan de rest van het scherm. Ik merk het echter alleen bij (ironisch genoeg) websites zoals dit forum. De combinatie van grijze en witte vlakken laat het duidelijk zien.

Voor nu ben ik van mening dat het sowieso een extreme verbetering is ten opzichte van mijn oude TN-paneel Samsung monitor en dat Apple kennelijk geen oplossing voor het probleem heeft. Dus ik heb besloten om het nu maar te laten voor wat het is.
Ondanks het feit dat het scherm niet 100% perfect is, is het (op de GoT-uitzondering na) heerlijk werken, dus het moet maar.

Ik (als fotograaf en Photoshop gebruiker) moet zeggen dat mijn foto's er geweldig uitzien en dat ze (ook met onderwerpen die veel wit in zich hebben) er perfect uit lijken te zien. Dus voor een ieder die redelijk kritisch is met z'n scherm, zou ik zeggen, gewoon aanschaffen. Het werkt geweldig.

Naast de 4 Gb waarmee ik hem heb laten uitrusten, heb ik er nog 4 Gb geheugen van Kingston bijgezet, zeker een aanrader! Was 125 euro kwijt ipv de (circa?) 225 bij Apple zelf.

Wat ik me wel afvraag. Ik heb mijn 2 Tb schijf opgedeeld in 2 partities. Macintosh HD van 200 Gb (voor het OS en normale software e.d.) en dan een 'Opslag' partitie van 1.8 Tb. Hier naast komt er nog een 2 Tb Externe harddisk van WD voor de nieuwe Time Machine backups en eventueel nog een kleinere harddisk voor een 3e copy van mijn foto's
Ik wil namelijk mijn foto's, muziek en films gescheiden houden van mijn OS ivm eventuele herinstallaties e.d.. Uiteraard gebruik ik Time Machine voor mijn OS-partitie, maar ik vroeg me af hoe andere iMac gebruikers (met name mensen met 100+ Gb aan muziek, 100en Gb's aan foto's en vele Tb's aan films/series) hun ingebouwde harddisk hebben ingedeeld en waarom ?

Ik ben nieuw in de Mac-familie, dus vergeef mijn eventuele Windows-manier van denken mbt partities en backups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik gebruik nooit partities. Copieer acties op dezelfde harddisk duren op die manier onnodig lang. Een os reinstall doe ik alleen als er een nieuwe versie van het os uit komt.

Muziek films en andere grote hoeveelheid data staat allemaal op een servertje/nas. Op dit moment heb ik 25 van de 80GB in gebruik voor mijn osx install...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 08-07 15:54
Mijn derde replacement is een feit. Mijn vervangende imac heeft een bijna perfect beeldscherm, alleen produceert het een hoog frequente pieptoon. Apple gebeld en nu wordt er een nieuwe gestuurd. Niks anders trouwens dan lof over de afhandeling hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Eindelijk geeft Apple yellow tinge toe!
Hoop dat ze de volgende keer problemen kenbaar maken aan hun klanten in plaats van andersom!
De problemen zijn echter nog niet voorbij. Dat ontbreekt dus ook in de verklaring.....!

http://gizmodo.com/547850...-the-beginning-of-the-fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eivissa100 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:06:
Eindelijk geeft Apple yellow tinge toe!
Hoop dat ze de volgende keer problemen kenbaar maken aan hun klanten in plaats van andersom!
De problemen zijn echter nog niet voorbij. Dat ontbreekt dus ook in de verklaring.....!

http://gizmodo.com/547850...-the-beginning-of-the-fix
De verklaring omvat alles wat een klant nodig heeft: namelijk contact opnemen met AppleCare als je problemen heb. Daarmee geeft Apple (in ieder geval de intentie) aan het probleem op te gaan lossen. Meer hoeft een klant ook niet te weten. Ze hadden ook kunnen zeggen dat de afwijking binnen de kwaliteitsmarges valt. Gelukkig wordt dit steeds moeilijker door de kracht van bekende websites en internetfora.

Verder verwacht ik dat Apple compensatie regelt voor lezers van deze thread die geen problemen hebben maar er toch telkens mee worden geconfronteerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

@kid2007: Volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem als jou. Ik hoor soms (op onregelmatige tijdstippen) ineenkeer een beetje n pruttelend/murmelend geluid uit mn iMac (van begin 2009) komen. Heel soms hoor ik het echt hard en 1 keer werd het geluid zo onvoorstelbaar hard dat ik 'm snel heb uitgezet.

Ik denk zelf dat het gewoon een ratelende fan is. Heeft iemand enig idee of het slim zou zijn om hiermee terug naar de winkel te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Mensen, ik kan iedereen aanraden om nooit Apple dingen bij MM te halen. De aftersales is gewoon ronduit bizar. Ik heb laatst een iMac via MM laten opsturen ter reparatie, omdat dat niet kon via Apple. Toen weken zonder pc komen te zitten. Nu is het terug en moest ik het weer ophalen. Maar blijkt dat er helemaal niets aan gedaan was, want ze vonden zogenaamd geen probleem... Ik dus zeggen dat er echt wel een zoemend geluid was. Maja, reparatie was geen optie meer, dus ik vroeg of ik het om kon ruilen aangezien ik het geeneens 2 weken gebruikt had. Maar dat mocht vreemd genoeg ook niet... Ik wou niet met een manke machine zitten, dus ik vroeg mijn geld terug. Ook dat wouden ze niet geven omdat het gelicenceerde bulls**t is. Ongelofelijke toestand allemaal. Heb jaren spullen bij MM gehaald om nu zo behandeld te worden. Echt onbegrijpelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-07 10:08
Anoniem: 264553 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:59:
Mensen, ik kan iedereen aanraden om nooit Apple dingen bij MM te halen. De aftersales is gewoon ronduit bizar. Ik heb laatst een iMac via MM laten opsturen ter reparatie, omdat dat niet kon via Apple. Toen weken zonder pc komen te zitten. Nu is het terug en moest ik het weer ophalen. Maar blijkt dat er helemaal niets aan gedaan was, want ze vonden zogenaamd geen probleem... Ik dus zeggen dat er echt wel een zoemend geluid was. Maja, reparatie was geen optie meer, dus ik vroeg of ik het om kon ruilen aangezien ik het geeneens 2 weken gebruikt had. Maar dat mocht vreemd genoeg ook niet... Ik wou niet met een manke machine zitten, dus ik vroeg mijn geld terug. Ook dat wouden ze niet geven omdat het gelicenceerde bulls**t is. Ongelofelijke toestand allemaal. Heb jaren spullen bij MM gehaald om nu zo behandeld te worden. Echt onbegrijpelijk...
Je moet even je rechten als Consument doorlezen en met harde feiten komen bij de MM ;). Dan zijn ze lief als poesjes echt waar :). Al paar keer gehad dat ze mij de les probeerde te lezen (niet geld terug binnen 2 weken), maar als je zegt dat dat wettelijk verplicht is doen ze het ineens wel, gewoon hard zijn.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 12:47
Een paar pagina's terug las ik over een mogelijke upgrade iMacs op 29-feb... Dat kan natuurlijk niet in 2010, maar zijn er geruchten betreft een upgrade binnenkort? Ik sta namelijk op een wankelpunt om een iMac 27" i7 te kopen. Twijfel nog omdat het a) veel geld is b) ik veel lees over de gele waas c) ik niet nu een iMac wil kopen en volgende week hoor dat er een upgrade aan komt.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Soepstengel schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:57:
Een paar pagina's terug las ik over een mogelijke upgrade iMacs op 29-feb... Dat kan natuurlijk niet in 2010, maar zijn er geruchten betreft een upgrade binnenkort? Ik sta namelijk op een wankelpunt om een iMac 27" i7 te kopen. Twijfel nog omdat het a) veel geld is b) ik veel lees over de gele waas c) ik niet nu een iMac wil kopen en volgende week hoor dat er een upgrade aan komt.
Een update komt er sowieso niet morgen ;). Deze iMac lijn is net nieuw en word echt niet zo snel geupdate ;). Hooguit een update wat betreft de gele waas inderdaad :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderPS3 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:49:
[...]

Je moet even je rechten als Consument doorlezen en met harde feiten komen bij de MM ;). Dan zijn ze lief als poesjes echt waar :). Al paar keer gehad dat ze mij de les probeerde te lezen (niet geld terug binnen 2 weken), maar als je zegt dat dat wettelijk verplicht is doen ze het ineens wel, gewoon hard zijn.
In welke wet staat dat een winkel geld terug moet geven binnen twee weken?
Soepstengel schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:57:
LOL :*) Ik had toch gedacht dat, zeker door de toon in mijn bericht (Anoniem: 26121 in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 5"), het wel duidelijk was dat niemand wat weet over een upgrade. Zoals ik - en anderen - hier al herhaaldelijk hebben verteld, is het vrij zinloos om te gaan vragen naar upgrades. Behalve een paar mensen bij Apple weet niemand daar wat van. En die mensen van Apple gaan het echt niet vertellen. Je enige 'houvast' zou de buyers guide van macrumors.com kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Anoniem: 26121 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:06:
[...]

In welke wet staat dat een winkel geld terug moet geven binnen twee weken?
.
Ik citeer van de website van Consuwijzer :
Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?

* Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
* Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
* Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
* Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
En daaruit volgt :
Wat gebeurt er als ik de koopovereenkomst ontbind?

U moet het product teruggeven. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
LOL :*) Ik had toch gedacht dat, zeker door de toon in mijn bericht (Anoniem: 26121 in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 5"), het wel duidelijk was dat niemand wat weet over een upgrade. Zoals ik - en anderen - hier al herhaaldelijk hebben verteld, is het vrij zinloos om te gaan vragen naar upgrades. Behalve een paar mensen bij Apple weet niemand daar wat van. En die mensen van Apple gaan het echt niet vertellen. Je enige 'houvast' zou de buyers guide van macrumors.com kunnen zijn.
Dat dacht ik eigenlijk ook wel ;) Ik vond het al zo raar dat er geruchten waren :P Zat te denken aan een masa order bij Intel of Ati ofzo, maar goed. De nieuwe iMac is inderdaad niet zo oud, een paar maanden. Over het algemeen gaat zo'n iMac een jaar mee voor een update, dus in oktober ongeveer een nieuwe serie. Dat gaat mij wat te lang duren dus ik ga hem dan toch maar bestellen. Ben Windows nu echt spuigzat en hou echt onwijs veel van mijn MacBook Pro :) Binnenkort wordt die besteld en dan maar hopen dat ik geen last ga krijgen van een gele waas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderPS3 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:13:
[...]
Ik citeer van de website van Consuwijzer :
[...]

En daaruit volgt :
[...]
Daar staat niet dat een verkoper binnen twee weken geld moet teruggeven (wat jij wel zegt). Daar staat dat de koop ontbonden kan worden (zonder een termijn te noemen, kan dus langer dan twee weken zijn!), als een of meerdere van de vier punten voorkomen die jij citeert van Consuwijzer. En dat is een essentieel verschil. Wellicht bedoel jij wel wat ik nu schrijf, maar je zegt het niet doordat de nuance ontbreekt.

Anders gezegd: het is niet zo dat je gewoon maar binnen twee weken je spullen kunt terugbrengen en je geld terugkrijgt. Hoewel sommige winkels dit als extra service aanbieden, is dit niet wettelijk geregeld.
Soepstengel schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:23:
[...]

Dat dacht ik eigenlijk ook wel ;) Ik vond het al zo raar dat er geruchten waren :P Zat te denken aan een masa order bij Intel of Ati ofzo, maar goed. De nieuwe iMac is inderdaad niet zo oud, een paar maanden. Over het algemeen gaat zo'n iMac een jaar mee voor een update, dus in oktober ongeveer een nieuwe serie. Dat gaat mij wat te lang duren dus ik ga hem dan toch maar bestellen. Ben Windows nu echt spuigzat en hou echt onwijs veel van mijn MacBook Pro :) Binnenkort wordt die besteld en dan maar hopen dat ik geen last ga krijgen van een gele waas!
Ik heb nu anderhalf jaar ofzo een 24" iMac. Daar zijn nu dus al twee of drie opvolgers voor. Maar ik ben nog steeds net zo blij met m'n iMac als toen die opvolgers er niet waren.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 28-02-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Soepstengel schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:23:
[...]

Niet elk apple product heeft last van een gele waas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Anoniem: 26121 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:29:
[...]

Daar staat niet dat een verkoper binnen twee weken geld moet teruggeven (wat jij wel zegt). Daar staat dat de koop ontbonden kan worden (zonder een termijn te noemen, kan dus langer dan twee weken zijn!), als een of meerdere van de vier punten voorkomen die jij citeert van Consuwijzer. En dat is een essentieel verschil. Wellicht bedoel jij wel wat ik nu schrijf, maar je zegt het niet doordat de nuance ontbreekt.

Anders gezegd: het is niet zo dat je gewoon maar binnen twee weken je spullen kunt terugbrengen en je geld terugkrijgt. Hoewel sommige winkels dit als extra service aanbieden, is dit niet wettelijk geregeld.

[...]

Ik heb nu anderhalf jaar ofzo een 24" iMac. Daar zijn nu dus al twee of drie opvolgers voor. Maar ik ben nog steeds net zo blij met m'n iMac als toen die opvolgers er niet waren.
Ik bedoel dat ik mijn product ( niet een iMac in dat geval, maar een ander product ) al 3 keer teruggeweest was van reparatie en ik had geiest dat ik binnen 2 weken een nieuw product wilde, dat konden ze niet realiseren dus heb ik mijn geld terug gevraagd. Was niet mogelijk zei de vrouw achter de balie maar toen ik ze het bovenstaande verhaal had uitgelegd wist ze niet hoe snel ze het geld uit de kassa moest halen ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké. Mijn iMac speakers zijn kapot, klinkt alsof ze zijn opgeblazen. Dat kunnen ze niet zijn, maar zo klinkt het wel. Iemand ervaring met vervanging van de speakers door AppleCare? Is dat op locatie gebeurd of is de iMac meegenomen en ben ik hem dus dagen/weken kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Gelijk even een andere vraag. Ik heb mijn iMac al grotendeels geconfigureerd, een 27" met i7, ik zie echter dat de meerprijs voor wat extra geheugen en een 2TB harde schijf schrikbarend hoog zijn. Nu heb ik zelf al gekeken voor 4 GB extra geheugen, 2x 2GB om precies te zijn en dat is bijna 100 euro goedkoper. De 1 TB is voorlopig wel even voldoende, wellicht dat ik die later nog eens update maar ook daarbij is 225 euro extra wel erg veel geld.

Wat voor geheugen zit er standaard in een iMac 27" i7? Kan ik er elk soort merk in doen zolang het maar DDR3 1066 Mhz is? En als ik dat ga vervangen toevoegen, hoe zit het dan met garantie?

[ Voor 5% gewijzigd door Soepstengel op 01-03-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Net een nieuwe iMac binnen gekregen en hij is perfect :) Wat een verschil met mijn oude Mac Pro en dito ACD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 22:58
Soepstengel schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:10:
Gelijk even een andere vraag. Ik heb mijn iMac al grotendeels geconfigureerd, een 27" met i7, ik zie echter dat de meerprijs voor wat extra geheugen en een 2TB harde schijf schrikbarend hoog zijn. Nu heb ik zelf al gekeken voor 4 GB extra geheugen, 2x 2GB om precies te zijn en dat is bijna 100 euro goedkoper. De 1 TB is voorlopig wel even voldoende, wellicht dat ik die later nog eens update maar ook daarbij is 225 euro extra wel erg veel geld.

Wat voor geheugen zit er standaard in een iMac 27" i7? Kan ik er elk soort merk in doen zolang het maar DDR3 1066 Mhz is? En als ik dat ga vervangen toevoegen, hoe zit het dan met garantie?
Geheugen is user serviceable, standaard zitten er PC3-8500 SODIMM's in de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Hoi,

Ik ben een new be in deze discussie. Na 15 jaar windows wil een mens weleens wat anders en Linux is het gewoon nog niet. Ik heb nog nooit een Apple product gehad en ik ben van plan om de jump te maken en een Imac te gaan aanschaffen.

Ik was eerst aan het kijken naar een 27" c2d voor de aantrekkelijke prijs van 1499. Maar nu ik deze 40 pagina's tellende discussie heb door gelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik beter voor de I5 of I7kan gaan. Als ik dit niet goed begrepen heb hoor ik het ook graag want de prijs staat me namelijk logischerwijs meer aan.

Mijn budget is toereikend voor de I5 al kan een kleine extra investering voor een I7 eventueel ook. Wat ik er op wil gaan doen is naast het standaard surfen en office werk, fotoos en videos bewerken. Muziek mixen en af en toe een spelletje spelen. Bij video's moet er niet meteen gedacht worden aan het zware render werk want een HD camera heb ik niet.Bij spelletjes moet je denken aan Dirt2 en MW2.

Wat ik me tevens afvraag is of de I7 in de Imac wel volledig tot zijn recht komt aangezien ik verhalen lees over een verkeerd moederbord in de Imac die niet optimaal geschikt zou zijn voor de i7 860. Ik geef meteen toe dit is iets met een bel en wellicht kan iemand mij de klepel aanwijzen?
Daarnaast zou ik graag willen weten of de Imac zelf te upgraden is met bijvoorbeeld een betere GPU of CPU?

Overigens heb ik nog NOOIT over zoveel problemen gelezen mbt één product als in deze discussie. Dat heeft mij klaarblijkelijk nog niet voldoende afgeschrikt en dit verbaast eigenlijk wel. Mede gezien het feit dat ik van plan ben met de Imac minstens net zolang te gaan doen als met mijn huidige computer.

Mijn oude vertrouwde IBM thinkpad wil maar niet dood na 8 jaar onverdroten werk maar ik moet verder en ik hou de thinkpad gewoon als backup! Als ik dan lees hoe snel en makkelijk sommige Apple producten de geest geven ben ik wel een beetje bevreesd hiervoor. Ik wil met dit ding zeker 10 jaar vooruit en dit soort producten zouden dat ook makkelijk moeten kunnen halen. Is hij tegen die tijd achterhaald? Zeker en ondanks dat is het een tijdloze machine die nog zeker zijn toepassingen zal hebben tegen die tijd. Klinkt raar misschien maar mark my words. Echter moet hij dan wel niet al de geest hebben geven tegen die tijd want dat zou gewoon zonde zijn in mijn ogen. Dit wil overigens niet zeggen dat ik in de tussentijds geen andere computer erbij neem.

Ik doe dit op de thinkpad en deze knaap is meer dan 8 jaar met een pentium 4. Hij heeft nog genoeg power voor het lichte fotoshop werk en kan zelfs nog een aardige game afspelen. Is die van deze tijd? Nee zeker niet, want branden moet ik op een externe brander doen en USB2 kent ie niet.Overigens zijn die dingen wel te upgrade doormiddel van PCMCIA en externe apparaten sluit ik er sowieso op aan als ik er thuis op werk. Dat doe je op een moderne laptop trouwens ook, macbook air bv.

Goed ik dwaal af, feit is dat ik wel aan een nieuwe computer toe ben. De 27" Imac I5 of I7 (hier ben ik nog niet helemaal uit) is mijn keuze. De aanschaf plan ik tussen nu en 3 maanden te gaan doen dus wellicht dat het verstandig is om nog even af te wachten of er een upgrade van Apple aan zit te komen? Alle input en hulp is als vanzelfsprekend meer dan welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gallant op 02-03-2010 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Als je als doel hebt om die machine voor minimaal 8 jaar te gaan gebruiken lijkt een i7 me geen verkeerde keuze. Die processor is in ieder geval wat toekomstvaster dan een c2d.

Of deze mac ook daadwerkelijk 8 jaar mee zal gaan is nu natuurlijk nog niet te zeggen. We weten nog niet wat de kwaliteit is van deze serie macs. Voorgaande macs hielden het over het algemeen wel vrij lang uit.

Wat je erop wil kan zeker. fotobewerking kan nu op dat apparaat en zal over 10 jaar nog steeds kunnen zolang je maar niet elke keer de nieuwste versie van photoshop e.d. erop zet. Die zullen namelijk wel meegaan met de hardware.

Er zijn genoeg mensen die games spelen op de mac, dus dat kan ook gewoon. Kijk maar eens op www.apple.com/games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik speel ook games op de iMac.

Welliswaar op Windows 7 maar dat maakt niet uit. De iMac kan het allemaal met gemak aan.

Voorbeeld: MW2 op 1920x1200 met alles op maximaal. VLOEIEND.

(iMac 24" 3,06Ghz, 4GB RAM, GT130)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 23:33

B2

wa' seggie?

Probleem met een iMac early 2008. Verliest na het 'ontwaken' uit sleep mode de wifi connectie. Of nou, de connectie is er wel, de ontvangst als in signaalsterkte is ook prima maar er is een enorme performance drop (als in eigenlijk geen data doorvoer). Probleem speelde met een Linksys WRT160N router.

Iemand dit ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Tylen schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:48:
Ik speel ook games op de iMac.

Welliswaar op Windows 7 maar dat maakt niet uit. De iMac kan het allemaal met gemak aan.

Voorbeeld: MW2 op 1920x1200 met alles op maximaal. VLOEIEND.

(iMac 24" 3,06Ghz, 4GB RAM, GT130)
Ok, ik denk dat ik ook onder windows games zal willen spelen.

Blijft de vraag of het mogelijk is de GPU van je Imac te upgraden tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gallant schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:02:
[...]

Ok, ik denk dat ik ook onder windows games zal willen spelen.

Blijft de vraag of het mogelijk is de GPU van je Imac te upgraden tzt.
Nee da is niet mogelijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B2 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:29:
Probleem met een iMac early 2008. Verliest na het 'ontwaken' uit sleep mode de wifi connectie. Of nou, de connectie is er wel, de ontvangst als in signaalsterkte is ook prima maar er is een enorme performance drop (als in eigenlijk geen data doorvoer). Probleem speelde met een Linksys WRT160N router.

Iemand dit ook al gehad?
drommels drommels, dat ligt aan die clown en die acrobaat

Blijft die performance drop of lost het vanzelf op? Wat staat er in de console bij 'Diagnostische informatie' na het ontwaken? En dan met name bij airportd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:09:
[...]

drommels drommels, dat ligt aan die clown en die acrobaat

Blijft die performance drop of lost het vanzelf op? Wat staat er in de console bij 'Diagnostische informatie' na het ontwaken? En dan met name bij airportd.
;)

Nee lost niet vanzelf op helaas. Bij de diag info niks bijzonders, gewoon netjes een AutoJoinSuccess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 17:37

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

B2 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:29:

Iemand dit ook al gehad?
Komt mij heel bekent voor, dit had ik zowel met mijn Imac 24" eind 08, en ook met mijn nieuwe Imac i7.
En ook met een Linksys router (WRT150n), daarom ook over gegaan op een Airport extreme.(dus nu niet meer last van)

Wat bij mij altijd wel werkte is even in de setup van de router gaan, het wifi gedeelte en en even het kanaal veranderen, dan safe setup en dan het weer verlaten. (soms niets veranderen en alleen opnieuw opslaan was al voldoende) Dan had ik na 15 seconden weer internet etc. totdat ik de mac weer uit een slaapstand haalde.

Probeer het eens........ wie weet.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
MagicTempest schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:19:
Als je als doel hebt om die machine voor minimaal 8 jaar te gaan gebruiken lijkt een i7 me geen verkeerde keuze. Die processor is in ieder geval wat toekomstvaster dan een c2d.
Ik kan nergens meer een Imac 27" I7 vinden. Ik wil hem bij Dixons kopen (kortingsregeling via mijn studie) maar daar zie ik hem niet en ook niet in de Apple store. Wordt tie nog wel verkocht?
http://store.apple.com/nl...mily/imac?mco=MTAyNTQzNjA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
i7 is een bto optie. Selecteer de i5 en je kan dan vervolgens i7 als optie kiezen....

Ik vind 8 jaar vreselijk lang voor een computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:10
Vandaag mijn 4de iMac 27" i7 2TB binnen gekregen en ook deze heeft weer last van gele waas/vlekken :'( |:( Ik denk dat ik het maar op ga geven of Apple moet me nog een heel goed aanbod doen. Heb al mail gestuurd naar mijn contactpersoon bij Apple, nu nog even de reactie afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Is er veel verschil in power tussen de i5 en de i7 ? Is het verschil tussen de 3ghz core2duo en de i5 groter dan het verschil i5 en i7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
oopss

[ Voor 97% gewijzigd door Gallant op 02-03-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 17:37

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Anoniem: 252616 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:46:
Is er veel verschil in power tussen de i5 en de i7 ? Is het verschil tussen de 3ghz core2duo en de i5 groter dan het verschil i5 en i7 ?
http://www.marketingtactics.com/Speedmark/

Misschien staat hierbij wat je wilt lezen..

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Montana schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:07:
[...]

Komt mij heel bekent voor, dit had ik zowel met mijn Imac 24" eind 08, en ook met mijn nieuwe Imac i7.
En ook met een Linksys router (WRT150n), daarom ook over gegaan op een Airport extreme.(dus nu niet meer last van)

Wat bij mij altijd wel werkte is even in de setup van de router gaan, het wifi gedeelte en en even het kanaal veranderen, dan safe setup en dan het weer verlaten. (soms niets veranderen en alleen opnieuw opslaan was al voldoende) Dan had ik na 15 seconden weer internet etc. totdat ik de mac weer uit een slaapstand haalde.

Probeer het eens........ wie weet.
Inmiddels opgelost door ook een Airport Express te gebruiken.. Veel beter bereik en doorvoer snelheid ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

8 jaar met 1 pc is naar mijn mening ook ongelooflijk lang. Daarom dat ik ook aangaf dat hij beter voor de i7 kan gaan omdat die de meeste toekomstperspectief heeft wat betreft performance.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.