Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:27

kronolith

[EDIT]

Anoniem: 346219 schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:01:
Welke navigatie software in de cydia/rock/icy store kunnen jullie me aanbevelen? Ik wil jet liefst offline navigeren. Ik heb een ipod touch.
Naar mijn weet kan dat niet. Je hebt bijvoorbeeld wel software van TomTom (legaal, niet in Cydia), maar dat is dacht ik alleen voor de iPhone, omdat de iPod Touch geen GPS heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door kronolith op 25-04-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kronolith schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:03:
[...]

Naar mijn weet kan dat niet. Je hebt bijvoorbeeld wel software van TomTom (legaal, niet in Cydia), maar dat is dacht ik alleen voor de iPhone, omdat de iPod Touch geen GPS heeft.
Tomtom is er ook voor de iPod, alleen ben je verplicht om er een BT dongle erbij te hebben, anders werktie uiteraard niet.

Andere off-line navigatie is Navigon. Je kan genoeg vinden in de Appstore als je zoekt op Navigatie. Cydia zal hier weinig tot niets van hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346219

maar navigon heeft GPS nodig en dat heb ik niet! wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 346219 schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:35:
maar navigon heeft GPS nodig en dat heb ik niet! wat nu?
Tomtom ook, dus wat is je punt? En zoals hierboven wordt genoemd, er is een speciaal topic voor. Navigatie heeft bar weinig met JB-en te maken, en al zou je het over apps uit Cydia hebben, dan nog zit je hier verkeerd, Zie de Topic warning maar, is ook een apart topic voor 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

^ met hem.

[ Voor 5% gewijzigd door kronolith op 25-04-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:51
De verwachting is dat het hier allemaal gaat gebeuren: http://limera1n.com/

Geregistreerd door Geohot. Nog een weekje geduld, dan komt er ook een flinke clean-up van de TS.

Iemand er bezwaren tegen als ik alle tutorials behalve een nieuwe 3.1.3 eruit gooi? Downgrade verhaal laat ik staan, komt een SHSH-uitleg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:56

Bellerophon

Persona non grata

Iemand anders problemen met Nu.nl?
Ben een beetje bang dat het aan mijn jailbreak ligt.

Hij wilt gewoon niet opstarten (nou dat wel, alleen dan blijft hij hangen).

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
Zou die nieuwe jailbreak, limera1n ook gewoon over blackra1n heen kunnen? Ik heb hier namelijk nog blackra1n (tethered) op mijn ipod maar zou ik dan gewoon dat limera1n kunnen draaien en dat hij dan gewoon (goed) werkt?

Ik hoop dat hij ergens in de vakantie gereleased word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04

Damian

Insane Obtrusion

hardware.tom schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:08:
Zou die nieuwe jailbreak, limera1n ook gewoon over blackra1n heen kunnen? Ik heb hier namelijk nog blackra1n (tethered) op mijn ipod maar zou ik dan gewoon dat limera1n kunnen draaien en dat hij dan gewoon (goed) werkt?

Ik hoop dat hij ergens in de vakantie gereleased word...
Is maar 1 iemand die dat op het moment weet ;) En als die ene persoon hem uitbrengt weet jij het ook ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Laatst online: 20-05 16:32
Bellerophon schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:52:
Iemand anders problemen met Nu.nl?
Ben een beetje bang dat het aan mijn jailbreak ligt.

Hij wilt gewoon niet opstarten (nou dat wel, alleen dan blijft hij hangen).
Geen problemen hier, nu net getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een keer iemand zijn ipod functie op zijn ipod zien bedienen met de accelerometer. hij kon zo doorspoelenen volume harder/zachter zetten. Weet iemand of hier een applicatie/tweak voor bestaat in Cydia/Icy/Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 346219 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:17:
ik heb een keer iemand zijn ipod functie op zijn ipod zien bedienen met de accelerometer. hij kon zo doorspoelenen volume harder/zachter zetten. Weet iemand of hier een applicatie/tweak voor bestaat in Cydia/Icy/Rock
Dat heet denk ik Activator. Hiermee kan je bijvoorbeeld naar een volgend nummer gaan door te schudden. Verder weet ik niet meer precies wat er met de accelerometer gedaan kan worden met Activator. Is wel een handig programma btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:18

Hachy

Laadpas Nerd

Volgens mij is die functie shake 2 skip standaard al op de iPhone 3G(s) aanwezig.
Gewoon bij je ipod settings. Maar zover ik weet is dat wel de énige functie die je (out-of-the-box) met de accelerometer kan bedienen.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het valt me op dat m'n iPod touch steeds langzamer wordt naarmate hij langer is gejailbreakt en ik meer cydia programma's installeer. Ik merk het aan het typen in safari en programma's opstarten en afsluiten. Op een PC kan je de registers opschonen en de schijven opruimen. Bestaat er ook zo iets voor je iPod? Wat kan ik er nog meer aan doen om m'n iPod weer op het oude niveau te brengen of om hem in ieder geval sneller te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Af en toe rebooten, sbsettings clear memory helpt ook goed. Niet teveel mail cachen. Niet teveel push apps door elkaar heen gebruiken.

Oh ja en wat ook goed werkt. Als je uitgebrowsed bent al je 'tabs' ff sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Hachy op 26-04-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik merk inderdaad ook dat hij wat trager word, vooral als ik apps afsluit. Rebooten lijkt me niet zo slim met een tethered jailbreak. :P

Wat zijn push apps eigenlijk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:40

MsG

Forumzwerver

Ik merk het hier nauwelijks, maar heb dan ook amper Cydia apps. Ik hou het bij wat basisfunctionaliteitsuitbreiding, en gebruik wel vaak de memory releasefunctie van SBSettings, zodat je weer met veel ram verder kunt gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb net een nieuwe ipod touch 3G 32 gekocht met daarop firmware 3.1.2. Deze wilde ik jailbreaken via blackrain. Nu is deze ergens tijdens het jailbreaken vastgelopen oid. Nu is de ipod touch in recovery mode terecht gekomen.

Nu zegt itunes dat ik mijn ipod moet herstellen. Ik heb nog geen backup gedraaid en kan dus niet mijn eigen settings herstellen. Als ik via itunes normaal laat herstellen krijg ik firmware 3.1.3 en die wil ik niet. Ik heb via deze link: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ firmware 3.1.2 voor de ipod touch 3G gedownload en via SHIFT + herstellen aangegeven deze te willen terugzetten.

Itunes gaat de firmware dan uitpakken en controleren bij Apple. Itunes geeft dan aan dat mijn ipod wordt gewist en er iphone software (heb ik dan wel goede firmware??) 3.1.2 wordt opgezet. Dit wordt gecontroleerd bij Apple. Bij de controle gaat het mis, Itunes geeft aan dat het apparaat niet geschikt is voor de opgegeven versie.

Als ik het zo terug lees denk ik zelf dat ik niet goede firmware heb, maar ik heb gezocht op internet en er meerdere geprobeerd met hetzelfde resultaat. Wat kan ik nog doen om mijn ipod uit recovery mode te krijgen en firmware 3.1.2 te blijven draaien? Kent / heeft iemand een goede werkende firmware voor de ipod touch die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

hardware.tom schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:05:
...

Wat zijn push apps eigenlijk? 8)7
Dit zijn programma's die het ontbreken van multitasking deels hebben opgelost door popups te tonen bij een gebeurtenis. De Hyves-applicatie maakt hier bijvoorbeeld gebruik van door krabbels in een popup te tonen (helaas ook WWW's waar ik HELEMAAL gek van word, ik hoef echt niet te weten wanneer vrienden moeten werken e.d.).
Het ziet eruit als het blauwe schermpje wanneer je twee keer snel achter elkaar op de home-knop drukt tijdens het afspelen van muziek. Hierdoor krijg je het effect dat applicaties op de achtergrond lijken te draaien, terwijl ze wel gewoon "afgesloten" zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door tobiasvs op 26-04-2010 22:05 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

MrBlond schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:58:
Ik heb net een nieuwe ipod touch 3G 32 gekocht met daarop firmware 3.1.2. Deze wilde ik jailbreaken via blackrain. Nu is deze ergens tijdens het jailbreaken vastgelopen oid. Nu is de ipod touch in recovery mode terecht gekomen.

Nu zegt itunes dat ik mijn ipod moet herstellen. Ik heb nog geen backup gedraaid en kan dus niet mijn eigen settings herstellen. Als ik via itunes normaal laat herstellen krijg ik firmware 3.1.3 en die wil ik niet. Ik heb via deze link: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ firmware 3.1.2 voor de ipod touch 3G gedownload en via SHIFT + herstellen aangegeven deze te willen terugzetten.

Itunes gaat de firmware dan uitpakken en controleren bij Apple. Itunes geeft dan aan dat mijn ipod wordt gewist en er iphone software (heb ik dan wel goede firmware??) 3.1.2 wordt opgezet. Dit wordt gecontroleerd bij Apple. Bij de controle gaat het mis, Itunes geeft aan dat het apparaat niet geschikt is voor de opgegeven versie.

Als ik het zo terug lees denk ik zelf dat ik niet goede firmware heb, maar ik heb gezocht op internet en er meerdere geprobeerd met hetzelfde resultaat. Wat kan ik nog doen om mijn ipod uit recovery mode te krijgen en firmware 3.1.2 te blijven draaien? Kent / heeft iemand een goede werkende firmware voor de ipod touch die ik kan proberen?
Zie je in beeld dat usb kabeltje en itunes logo?

probeer blackrain nog eens te draaien in die stand... Gaat bij mij vaak ook goed.

[ Voor 84% gewijzigd door Damian op 26-04-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
Damian schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:04:
[...]

Zie je in beeld dat usb kabeltje en itunes logo?

probeer blackrain nog eens te draaien in die stand... Gaat bij mij vaak ook goed.
Nee hij blijft nu helemaal zwart. Als ik blackrain nogmaals draai dan blijft ie waiting for device. Ik heb hem geprobeerd in DFU mode te brengen om vanuit daar te restoren. Wellicht is dat gelukt want het scherm blijft nu de hele tijd zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Vind itunes hem dan nog wel ?

probeer als het niet lukt een uit DFU te komen (10 sec power + home button) en als hij dan dat kabeltje + logo geeft nog eens blackrain draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 20:16

ijskonijn

Now MOVE!

tobiasvs schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:03:
[...]

(helaas ook WWW's waar ik HELEMAAL gek van word, ik hoef echt niet te weten wanneer vrienden moeten werken e.d.).
Die kun je uitzetten op je profielpagina van Hyves (ja, ook alleen de WWW's)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MrBlond schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:17:
[...]

Nee hij blijft nu helemaal zwart. Als ik blackrain nogmaals draai dan blijft ie waiting for device. Ik heb hem geprobeerd in DFU mode te brengen om vanuit daar te restoren. Wellicht is dat gelukt want het scherm blijft nu de hele tijd zwart.
Je grootste fout was om 3.1.2 proberen te restoren. Je had direct nog een keer BR moeten draaien toen je het iTunes en kabel logo zag. Je hebt namelijk een tethered jailbreak, dus als BR z'n taak heeft gedaan aan het begin, zal je 't nog een keer moeten draaien om het daadwerkelijk af te laten maken: correct starten. Je zit nu met een iDevice waar je geen zak aan hebt tenzij je naar 3.1.3 gaat, waarbij je dus geen JB meer kan uitvoeren. Of, dat kan wellicht ook nog, je gebruikt RedSn0w en probeert daarmee naar 3.1.3 te updaten. Laatste optie is om een eigen 3.1.2 te maken via pwngtool of ergens van 't net plukken waar geen activatie meer nodig is van de firmware (SHSH controle bij Apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
Damian schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:22:
Vind itunes hem dan nog wel ?

probeer als het niet lukt een uit DFU te komen (10 sec power + home button) en als hij dan dat kabeltje + logo geeft nog eens blackrain draaien.
Dit heb ik gedaan en het heeft gewerkt. Toen ie uit DFU kwam was kwam het itunes logo tevoorschijn. Daarna blackrain opnieuw gedraaid en nu werkt het weer! Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
Hero Of Time schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:22:
[...]

Je grootste fout was om 3.1.2 proberen te restoren. Je had direct nog een keer BR moeten draaien toen je het iTunes en kabel logo zag. Je hebt namelijk een tethered jailbreak, dus als BR z'n taak heeft gedaan aan het begin, zal je 't nog een keer moeten draaien om het daadwerkelijk af te laten maken: correct starten. Je zit nu met een iDevice waar je geen zak aan hebt tenzij je naar 3.1.3 gaat, waarbij je dus geen JB meer kan uitvoeren. Of, dat kan wellicht ook nog, je gebruikt RedSn0w en probeert daarmee naar 3.1.3 te updaten. Laatste optie is om een eigen 3.1.2 te maken via pwngtool of ergens van 't net plukken waar geen activatie meer nodig is van de firmware (SHSH controle bij Apple).
Ik had ondertussen ook itunes 9.1 geinstalleerd. Hierdoor kreeg ik een asl.dll fout bij het opnieuw draaien van blackrain. Hierdoor ben ik niet op dit spoor verder gegaan. Doordat ik het advies kreeg blackrain opnieuw te draaien heb ik gezocht hoe dit op te lossen en daarna kon ik eindelijk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MrBlond schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:29:
[...]

Ik had ondertussen ook itunes 9.1 geinstalleerd. Hierdoor kreeg ik een asl.dll fout bij het opnieuw draaien van blackrain. Hierdoor ben ik niet op dit spoor verder gegaan. Doordat ik het advies kreeg blackrain opnieuw te draaien heb ik gezocht hoe dit op te lossen en daarna kon ik eindelijk verder :)
Dat is mooi. Ik heb idd ook het probleem gezien op het net waar BR niet meer werkte met de nieuwe iTunes. Daarom werk ik liever niet met iTunes, of blijf ik op de versie die destijds de nieuwste was. Ik heb ook een patch gezien voor BR zodat deze weer werkt als je 9.1 hebt.

Gebruik overigens de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop als je als laatste hebt gereageerd en je wilt wat toevoegen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke cydia applicatie is nodig om een samsung Star en mij ipod touch 2G te pairen? Ik heb al ibleunova geprobeerd, maar daar lukt het niet mee om bestanden te verzenden/ontvangen. iBleutooth loopt telkens vast. Is het sowieso wel mogelijk om een telefoon en een ipod touch te pairen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heeft een iPod Touch 2G wel bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 346219 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:55:
Welke cydia applicatie is nodig om een samsung Star en mij ipod touch 2G te pairen? Ik heb al ibleunova geprobeerd, maar daar lukt het niet mee om bestanden te verzenden/ontvangen. iBleutooth loopt telkens vast. Is het sowieso wel mogelijk om een telefoon en een ipod touch te pairen?
Ehm, wat staat er nou in de topic warning? Toch echt dit:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2
Je hebt het over applicaties, dat gaat dus niet over het jailbreaken zelf. Post het dus even in het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

www.twitter.com/geohot

Het ziet er naar uit dat het nog even gaat duren :'(
I realize most of you aren't dicks. I have some cool stuff planned, but not the time to make it how I envision it now. Keep an eye on spirit
about 15 hours ago via mobile web
Also, I think a lot of you expecting a release soon are going to be disappointed. I have so much to finish before I work on the jailbreak.
about 20 hours ago via mobile web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hachy schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:16:
www.twitter.com/geohot

Het ziet er naar uit dat het nog even gaat duren :'(
Ik had het gespot. Gelukkig is GeoHot niet onze enige man. De kans dat spirit (van www.twitter.com/comex ) uitkomt is nog steeds érg groot.

Alleen p0sixninja had de aandacht naar GeoHot's jailbreak gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351163

Ikheb even een snel vraagje, in de beginpost staat dat de jailbreak niet bedoeld is voor de Ipod touch 3G. Nu heb ik 1 maand geleden een 8 GB ipod touch gekocht met 3.1.3 firmware, nieuw in de winkel, kan ik deze nu gebruiken of niet? Aangezien meerdere progrmamma's aangeven dat het om een 2G [MC] gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Uhh, MC = 3G :)

Jij bent een tussenmodel, dus de hardware van 2G, maar de beveiliging van 3G. Kwestie van een weekje (pin me er niet op vast!) wachten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Laatst online: 30-04 15:52
Een vraag over downgraden : ik heb een iphone 3G van 3.0 naar 3.1.3 geupgrade en jailbroken met RedSn0w. Nu loop ik tegen het feit aan de dat bootloader ook is aangepast en kan ik mijn baseband niet downgraden. Nu kan het met de 3G altijd wel downgraden (is me inmiddels gelukt om naar 3.1.2 te downgraden) maar past dit ook de bootloader aan ? met andere woorden : als ik zou downgraden naar 3.0 veranderd de bootloader dan ook ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:16:
Een vraag over downgraden : ik heb een iphone 3G van 3.0 naar 3.1.3 geupgrade en jailbroken met RedSn0w. Nu loop ik tegen het feit aan de dat bootloader ook is aangepast en kan ik mijn baseband niet downgraden. Nu kan het met de 3G altijd wel downgraden (is me inmiddels gelukt om naar 3.1.2 te downgraden) maar past dit ook de bootloader aan ? met andere woorden : als ik zou downgraden naar 3.0 veranderd de bootloader dan ook ?
De bootloader kan door consumenten niet worden geupdate, dit kan alleen als je de telefoon ook echt open maakt en rechtstreeks gaat flashen (precies weet ik natuurlijk niet hoe die dingen geflashed wordt), dus je kan hem zelf nooit geupdate hebben. Dus je hebt de oude bootrom, dat kan bijna niet anders.

De bootromversie die je vanuit de fabriek mee krijgt, hou je totdat deze bootrom in de fabriek weer geflashed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Je baseband kun je in principe alleen upgraden, er zijn zover ik weet nog geen manieren om de 3GS baseband te downgraden. Wel ergens gelezen dat bij oude bootloader versies iPhones je fuzzyband (mac) oid kan draaien om dit te doen maar nooit echt goeie verhalen over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308200

Goed nieuws ...

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsdna.com/wp-content/uploads/2010/04/Spirit-Jailbreak-Creator-Comex.jpg

Alleen is er nog geen Unlock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Maar of het ook echt koninginnedag wordt:

http://www.ihackintosh.co...one-jailbreak-coming-soon

[ Voor 31% gewijzigd door Hachy op 29-04-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Anoniem: 308200 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:38:
Goed nieuws ...

[afbeelding]

Alleen is er nog geen Unlock...
Als je je baseband niet update (via custom fw -> PwnageTool 3.1.5, weet niet of die op firmware 4.0 ondersteund op dit moment) dan kun je gebruik maken van de unlock mogelijkheden.

Voorbeeld: mijn iPhone 3G heeft FW 3.1.2, met baseband 04.26.08
Als ik straks een eigen custom fw van 4.0 maak via pwnagetool, en deze op mijn iPhone zet via iTunes (shift+restore), dan wordt de baseband niet ge-update, hierdoor kan ik (hoeft niet want pwnage tool jailbreakt ook) de "nieuwe" tool, van geohot of van die andere gasten gebruiken om te jailbreaken en daarna Ultrasn0w erop gooien, tada! Jailbreak & Unlock! :)

Als je dus een normale "herstel / restore" uitvoert, dan wordt je baseband ge-update. Hierdoor moet men op een nieuwe unlock wachten. De laatste keer is deze niet gekomen, bij de fw 3.1.3 horende baseband is geen unlock mogelijk!

[ Voor 18% gewijzigd door EN-IS op 29-04-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Hmm crap... De nieuwe spirit-jailbreak wordt in de nieuwe iTunes gedetecteerd... Heb dus vanmorgen geupdate... :/ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

mmm er zal toch wel een mogelijkheid zijn om iTunes te downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tuurlijk, er zijn zat plaatsen op het net waar je een oudere versie kan downloaden. * Hero of Time denkt aan iets van oldversions.com oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 22:48
Hero Of Time schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:49:
Tuurlijk, er zijn zat plaatsen op het net waar je een oudere versie kan downloaden. * Hero of Time denkt aan iets van oldversions.com oid.
Net ff 9.0.3 teruggezet... Nu wachten op de spirit jailbreak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Hero Of Time schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:49:
die oldversions.com is gewoon zon reclame zoeksite, niks dus. heb ook een downgrade nodig. net toen ik las dat 9.1.1 jailbreaks kon verwijderen was itunes klaar met updaten

edit: http://hackstor.blogspot.com/2010/02/itunes.html
daar staan alle versies van itunes, gewoon de oude verwijderen en nieuwe installeren (ga het nu doen weet niet hoe het zit met muziek etc.)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 30-04-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Anoniem: 315662 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:02:
[...]

die oldversions.com is gewoon zon reclame zoeksite, niks dus. heb ook een downgrade nodig. net toen ik las dat 9.1.1 jailbreaks kon verwijderen was itunes klaar met updaten

edit: http://hackstor.blogspot.com/2010/02/itunes.html
daar staan alle versies van itunes, gewoon de oude verwijderen en nieuwe installeren (ga het nu doen weet niet hoe het zit met muziek etc.)
Ik weet niet of je op een Mac of op een Windows PC zit, maar je moet er rekening mee houden dat een oudere versie van iTunes je bibliotheek niet kan lezen. Als je op een Mac zit, is het terugzetten van je oude bibliotheek vrij simpel. Gewoon uit de Time Machine back-up trekken na dat je de oudere versie van iTunes hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 12:34

TDB

Ik heb momenteel een 2G ipod touch met een versie 2 (jailbreak). Aangezien er steeds meer apps 3.0 of hoger nodig hebben wil mijn ipod touch upgraden. Kan ik meteen blackra1n installeren of moet ik eerst via itunes upgraden naar 3.1.2 en dan blackra1n installeren?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
TDB schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:28:
Ik heb momenteel een 2G ipod touch met een versie 2 (jailbreak). Aangezien er steeds meer apps 3.0 of hoger nodig hebben wil mijn ipod touch upgraden. Kan ik meteen blackra1n installeren of moet ik eerst via itunes upgraden naar 3.1.2 en dan blackra1n installeren?
Eerst herstel (restore) en dan blackrain.

Ik gebruik nog al een tijdje v8.x van iTunes, als men deze nodig heeft, het staat op http://files.en-is.com/index.php?dir=tango%2F :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

EN-IS schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:51:
[...]

Ik gebruik nog al een tijdje v8.x van iTunes, als men deze nodig heeft, het staat op http://files.en-is.com :)
Hmmm, ik heb 9.0 itunes dat was toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
TDB schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:58:
[...]

Hmmm, ik heb 9.0 itunes dat was toch geen probleem?
Mijn 2e zin was niet voor jou bedoeld, maar voor de algemene lezers die hierboven het over iTunes versies hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Zo, heb alvast een oude versie van iTunes geinstalleerd, nu ff wachten op de JB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
kronolith schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:16:
Zo, heb alvast een oude versie van iTunes geinstalleerd, nu ff wachten op de JB :)
Helaas, gaat nog een paar dagen duren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ach, zolang het bij een paar dagen blijft kan kan ik er nog wel over heen komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 09:20

Hokkie

Hello

Heb iTunes even terug gezet, maar ik zag op de site van iHackintosh (.com) staan dat je alvast je SHSH files moet backuppen. Ik heb nooit een JB gehad met deze iPhone, maar heb het voor de zekerheid maar ff gedaan.

spirit i'm ready for you :)

Edit:
heb een macbook pro 15" (dus itunes downgraden naar 9.1 via TM was een eitje :*) )

[ Voor 15% gewijzigd door Hokkie op 30-04-2010 23:46 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MC Taz Man schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:35:
[...]

Ik weet niet of je op een Mac of op een Windows PC zit, maar je moet er rekening mee houden dat een oudere versie van iTunes je bibliotheek niet kan lezen. Als je op een Mac zit, is het terugzetten van je oude bibliotheek vrij simpel. Gewoon uit de Time Machine back-up trekken na dat je de oudere versie van iTunes hebt geïnstalleerd.
Ik zit op windows en heb geen probleem gehad met het deinstalleren van 9.1.1 en daarna 9.1 installeren. alles deed het nog

ik hoop niet dat geohot dezelfde exploit gebruikt voor zijn unthethered jailbreak anders dan verpest de spirit jailbreak zijn kansen, hoop wel dat hij snel komt want heb het echt nodig

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 01-05-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Het nadeel van Spirit is dat het een userland Jailbreak is. De vorige keer dat er een userland bug bekend was (SMS hack op, ik geloof, defcon), patchte Apple die in 48(!!) uur.

Dus Comex (maker van Spirit) geeft iPad 3G eigenaren de mogelijkheid om de SHSH op te slaan, want Apple zou wel eens binnen 2 dagen deze jailbreak om zeep kunnen helpen...

Als je dan kan downgraden is het niet zo'n probleem, maar om te downgraden heb je je SHSH-blob nodig!

Gelukkig zijn er nog sowieso 2 exploits bekend :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Vanx op 01-05-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Heb die site nooit gebruikt, alleen een paar keer langs zien komen ooit. Is alweer wat jaartjes geleden. Maar dan nog, Google is your friend ;). Ik weet niet of iTunes 9.1 wel zo verstandig is, die ligt namelijk alsnog BR in de weg. Ik heb nog 9.0.2.25 hier, en ga deze dan ook zeker niet updaten. Sowieso, als ik m'n iPhone VM start en iTunes gaat melden dat er een update is, negeer ik die en schakel ik de auto-update optie direct uit. Ik vertrouw Apple niet, en zoals nu bekend is, zou niemand dat moeten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

Even correctie; deze moet je hebben: http://www.oldversion.com/. Zonder S dus. :)

Dit is geen simpele reclame zoeksite, maar een walhalla voor applicatiebeheerders. _/-\o_ Because Newer Isn't Always Better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311097

Hallo Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuw abo bij T-Mobile aangeschaft met de 3GS 16GB. Hij is in maart dit jaar gemaakt en zit dus op 3.1.3. Nu heb ik de laatste 2 dagen heel wat afgelezen over het JB-en. Ik begrijp dat ik met 3.1.3 gewoon kan JBen met BlackRa1n, maar ik loop vast op een vraag waar ik geen (begrijpbaar) antwoord op kan vinden. Namelijk, hoe gaat het met updaten naar nieuwe Firmware in de toekomst?

Ik lees namelijk in deze handleiding dat ik enkel tethered kan JBen. Dit maakt voor mij persoonlijk eigenlijk niks uit, maar er staat ook een link op die pagina naar hier. Daar staat het volgende: "Voor alle duidelijkheid: dit geldt alleen voor gebruikers met een iPhone 3GS, een 2e generatie iPod touch van 8GB met een modelnummer dat begint met MC of een 3e generatie iPod touch. Het maakt niet uit welke firmwareversie je momenteel geïnstalleerd hebt. Heb je een andere iPhone of iPod touch, dan heb je de handtekening van Apple niet nodig om naar een eerdere firmware te kunnen herstellen." .

Wat zou dit voor mij betekenen? Ik kan er niet goed uithalen of dit voor mij van belang is.

Misschien is het voor het antwoord belangrijk dat ik het volgende even aangeef; het maakt mij niets uit of hij tethered/untethered is, en het zou mij ook niet veel uitmaken als ik bij een update van de firmware een verse installatie moet doen van de gehele iPhone. Daarmee bedoel ik dat het mij niks uitmaakt als ik een 3.1.3 backup moet restoren en vanuit die met een clean-install naar de nieuwe firmware moet gaan (en dan JBen en/of wachten op de release hiervan etc). Is dat wel mogelijk wat ik hier zeg? Hij is op dit moment vers, zonder ook maar 1 geïnstalleerde app. Enkel wat persoonlijk spul erop gezet.

EDIT: Ik lees dus ook op verschillende plaatsen dat er van alles rond die Unlock een rol speelt. Wat is dat eigenlijk? Het heeft niks te maken met de Simlock als ik het goed begrijp?

Toestel info:
iPhone 3GS 16GB
3.1.3
MC139DN model
ModemFW 05.12.01

Alvast bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 311097 op 01-05-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:31
Ik heb nu iTunes 9.1.0.79
Deze zit de jailbreak niet in de weg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Anoniem: 311097 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:10:

Ik heb onlangs een nieuw abo bij T-Mobile aangeschaft met de 3GS 16GB. Hij is in maart dit jaar gemaakt en zit dus op 3.1.3. Nu heb ik de laatste 2 dagen heel wat afgelezen over het JB-en. Ik begrijp dat ik met 3.1.3 gewoon kan JBen met BlackRa1n

<knip>

EDIT: Ik lees dus ook op verschillende plaatsen dat er van alles rond die Unlock een rol speelt. Wat is dat eigenlijk? Het heeft niks te maken met de Simlock als ik het goed begrijp?
Tja, je kan met 3.1.3 en iPhone 3GS helemaal niet jailbreaken op dit moment.

Ik verwacht ergens komende week.

Dat stukje wat je quote gaat over SHSH bestanden. Daarmee kan je je firmware downgraden. Op dit moment niet zo relevant voor jou, omdat je toch niet kan downgraden en er nog niks beschikbaar is.

Als je je iPhone update zet iTunes alles terug wat niet met Jailbreaken te maken heeft. Alles wat wel met jailbreaken te maken heeft, ben je kwijt. Dat moet elke keer opnieuw.

Unlock heeft zeker wel met simunlock te maken. Omdat jij T-mobile heb, heb je daar niets mee te maken. Ook is het niet toegestaan daar verder over te spreken op Tweakers.

Nog iets specifieks wat ik gemist heb?
Joop34 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:16:
Nee en ondanks alle heisa is het zelfs niet zeker of iTunes 9.1.1 de jailbreak wel in de weg zit. De maker van de jailbreak is daar niet eenduidig over.

[ Voor 53% gewijzigd door Vanx op 01-05-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joop34 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:16:
nee maar Comex heeft op zijn twitter ook gezegd dat hij denkt dat 9.1.1 een mythe is (ik zou toch nog even op 9.1 blijven voor de zekerheid)

edit: damn, vanx was me voor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 01-05-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:31
Oké thnx allebei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanx schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:16:

Tja, je kan met 3.1.3 en iPhone 3GS helemaal niet jailbreaken op dit moment.

Ik verwacht ergens komende week.

Dat stukje wat je quote gaat over SHSH bestanden. Daarmee kan je je firmware downgraden. Op dit moment niet zo relevant voor jou, omdat je toch niet kan downgraden en er nog niks beschikbaar is.

Als je je iPhone update zet iTunes alles terug wat niet met Jailbreaken te maken heeft. Alles wat wel met jailbreaken te maken heeft, ben je kwijt. Dat moet elke keer opnieuw.

Unlock heeft zeker wel met simunlock te maken. Omdat jij T-mobile heb, heb je daar niets mee te maken. Ook is het niet toegestaan daar verder over te spreken op Tweakers.

Nog iets specifieks wat ik gemist heb?
Bedankt voor je (zeer) snelle reactie!

Ik dacht dat het wel mogelijk was om 3.1.3 op dit moment te JBen, omdat ik "3.1.x" in die handleiding op iphoneclub.nl zie. Eronder staat wel inderdaad enkel de info t/m de voorlaatste update. Nja goed, dan maar even aftwachten. :)

Voor zover ik het begrijp:
Dus gewoon wachten op een nieuwe JB applicatie voor 3.1.3, deze toepassen, en dan zit ik goed totdat er een nieuwe update uitkomt van Apple. Uit jou post begrijp ik dat ik dus helemaal niks hoef te doen met een Restore via iTunes, omdat ik eigenlijk niet hoef te downgraden? Met andere woorden, zodra de JB uit is voor mijn nieuwe 3.1.3 en ik deze toepas, dan kan ik gewoon de iPhone updaten zonder een Restore als de nieuwe OS-update uitkomt?

EDIT: Nog een vraagje over het Unlock verhaal, mijn iPhone heeft dus geen sim-lock? Ik zou dit elders ook wel kunnen vinden, maar ik heb er niet naar gezocht omdat ik er vanuit ben gegaan dat deze wel een simlock heeft.

Nogmaals bedankt! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 311097 op 01-05-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Anoniem: 311097 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:42:
EDIT: Nog een vraagje over het Unlock verhaal, mijn iPhone heeft dus geen sim-lock? Ik zou dit elders ook wel kunnen vinden, maar ik heb er niet naar gezocht omdat ik er vanuit ben gegaan dat deze wel een simlock heeft.
iPhone T-mobile toestellen zijn voorzien van een sim-lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Anoniem: 311097 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:42:
Voor zover ik het begrijp:
Dus gewoon wachten op een nieuwe JB applicatie voor 3.1.3, deze toepassen, en dan zit ik goed totdat er een nieuwe update uitkomt van Apple. Uit jou post begrijp ik dat ik dus helemaal niks hoef te doen met een Restore via iTunes, omdat ik eigenlijk niet hoef te downgraden?
Ja :)
Met andere woorden, zodra de JB uit is voor mijn nieuwe 3.1.3 en ik deze toepas, dan kan ik gewoon de iPhone updaten zonder een Restore als de nieuwe OS-update uitkomt?
Als je update, ben je je jailbreak dus kwijt! Dan moet je wachten op een nieuwe applicatie. Bij Firmware updates moet je gewoon altijd even wachten en dit topic in de gaten houden. Maar als je van je jailbreak af wil, dan kan je idd gewoon restoren/updaten.
T-mobile iPhones zijn 1 jaar simlocked, daarna kan je gratis een simunlock aanvragen (gaat via iTunes/Apple server) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, alles is nu duidelijk.

Bedankt voor je uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

EN-IS schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:51:
[...]

Hmmm.... er gaat toch iets fout. 3.1.2 geïnstalleerd en dan blackra1n maar die blijft hangen op het itunes logo. Op youtube zie ik filmpjes waarbij het blackra1n plaatje redelijk snel zichtbaar is. Na een tijdje verbreek ik dan maar de connectie en moet dan via itunes weer 3.1.2 installeren. Ergens gaat er iets fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Als je hem helemaal gerestored hebt dan zou er geen itunes logo meer te zien moeten zijn. En als je blackra1n 2 keer draait dan? Dat werkte wel bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

hardware.tom schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:00:
Als je hem helemaal gerestored hebt dan zou er geen itunes logo meer te zien moeten zijn. En als je blackra1n 2 keer draait dan? Dat werkte wel bij mij...
|:( zit ik weer tegen een itunes logo aan te kijken met blackra1n op entering recovery. En dat duurt en dat duurt. Bij het nog een keer draaien van blackra1n blijft het hangen op "waiting for device.."
Nog even gekeken maar ik heb toch echt 3.1.2 geïnstalleerd. Snap er inmiddels niets meer van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
TDB, welke iTunes versie heb je?

Als je 9.1.x hebt, dan moet je een nieuwere blackra1n nemen, of een nieuwe redsn0w 0.9.3 geloof ik.

Sorry dat het een beetje een potje is, met al die tools. Maar over enkele dagen komt Spirit uit en dan is het allemaal weer simpel!

[ Voor 37% gewijzigd door Vanx op 02-05-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Ik heb 9.0.3.15. Zal een blackra1n opnieuw downloaden en anders idd wachten...

[update] Opnieuw blackra1n downloaden was idd de oplossing!

[ Voor 29% gewijzigd door TDB op 02-05-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Dan maakt een nieuwe blackra1n niet uit. Dan moet je even een andere pc proberen. Is een vage tip, weet ik, maar het werkt wel heel vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jep, ander systeem nemen. Ik had hetzelfde toen ik 't wil doen vanuit een VM. BR rebootte m'n iPhone, maar deed daarna niets. Ander systeem gebruikt om 3.1.2 te JB-en en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Dat is mooi :)
Weet iemand of deze onder 4.0 werkt (in de toekomst)? Dacht gelezen te hebben dat die ook al te jailbreaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Hij werkt ook met 3.2 staat er maar is die al uit? En nu kan ik dus gewoon updaten naar 3.1.3 en dan de jailbreak draaien (geen restore)?

Hier ben ik heel blij mee! :p

Is er ook een manier om de gedownloade apps van installous te bewaren? Mag ik dit hier wel vragen eigenlijk? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga het nu meteen proberen.

EDIT: Ok, bij de comments op deze link staan er 700+ binnen de 3 uur, en de helft ervan zijn allemaal confirms. Ziet er goed uit :)

Er zijn er een paar wat de JB.exe in compatibiliteit modus moesten zetten voor Win95/98.
En verder zijn er nog een paar wat de melding krijgen dat ze iTunes 9.x.x+ moeten draaien, hoewel ze die hebben. Veel mensen zeggen dat deze iTunes error te maken heeft met 64bits Win7. Het lijkt erop dat verder ~60% van het commentaar positief is (heb er 200+ doorgelezen).

Nu moet ik alleen nog wachten totdat ik geen time-out meer krijg op de download link :P
Dit is de downloadlink!

[ Voor 132% gewijzigd door Anoniem: 311097 op 03-05-2010 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Me too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Heb hem net gedownload, dus ik ga het proberen! Heb windows 7 64bit, dus ben benieuwd :P

[ Voor 30% gewijzigd door Ruubster op 03-05-2010 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben hem ondertussen aan het binnenslepen over MSN van een vriend, hahah. Gaat super traag maar ik krijg maar geen download van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Heb hem nu op FTP gegooid voor vrienden van me, maar ik kan die link niet aan iedereen geven natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor de liefhebbers, een mirror

Als de traffic te gek word haal ik hem weer offline.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Neeee!!, ik krijg een error :,(
"Failed to jailbreak (error code: c0000005)" Eens kijken wat dat betekent, ik heb hem al in compatibility mode en als administrator gerund...

EDIT: is gelukt met compatibility mode op windows 98, ik had hem eerst op xp.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware.tom op 03-05-2010 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Werkt bij mij ook, zo te zien. Win 7 64bit! En sneller dan Blackra1n, alsof dat nog sneller kon... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok de mijne is succesvol geJB'd :)

Windows 7 64bit. Voordat ik Spirit.exe z'n werk liet doen, heb ik de compatibiliteit modus op windows 98 gezet, en ook nog de run as administrator optie aangevinkt. Dubbelklik, en in het kader staat mooi dat mijn 3GS aangesloten is. Click Jailbreak, en dat was het dan. Reboot van je iPhone, en hij installeert Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tis alleen wel raar dat je compatibiliteit modus nodig hebt, ga het vanmiddag proberen als ik bij de pc ben waar mij iPod is gesynct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 09:33
Wordt de data van de iphone met rust gelaten als je de JB draait?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ligt eraan wat je met je vraag bedoelt. Er wordt data aangepast, maar als alles goed loopt, worden je apps, muziek enzovoort niet verwijderd/aangepast.

Edit: Ben maar begonnen met herstellen, op een of andere vreemde manier krijg ik vanuit Cydia niks geinstalleerd... :/

[ Voor 28% gewijzigd door Ruubster op 03-05-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Heb wel begrepen dat als hij tethered jailbroken is (dus 3.1.2 MC model met Blackra1n) dat je hem dan eerst moet restoren. Ik krijg hem helaas niet naar 3.1.2 terug dus heb hem maar geupdate naar 3.1.3 (heb carrier unlock toch niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Werkt perfect hier ipod touch 3g 3.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
[FrEEzEr] schreef op maandag 03 mei 2010 @ 08:43:
Wordt de data van de iphone met rust gelaten als je de JB draait?
Je houd alle data die je erop hebt staan, behalve de cydia apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hmm, na de jailbreak gedaan te hebben, startte ik natuurlijk als eerste cydia op om te kijken of het werkte. Cydia was bezig met reorganiseren, daarna respringde hij, toen was ik ineens een hele zooi icoontjes kwijt, waaronder de belangrijkste (phone, mail, berichten enz) maar dus ook cydia. Nu maar eens restoren en nogmaals proberen.

-edit-

poging 2 ging beter ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Damian op 03-05-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik heb een 3GS tethered jailbroken op 3.1.2.
Tijdens runnen Spirit krijg ik de melding 'bestanden terugzetten' - terugzetten voltooid. Spirit zegt: jailbreak succeeded maar na de automatische reboot is het toch weer het bekende connect to itunes logo.

Met geen mogelijkheid meer met blackra1n aan de praat te krijgen natuurlijk, dus nu eerst naar 3.1.3 en dan Spirit. De mijne is toch hw/simlockvrij dus die unlock functie boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:09

iMars

Full time prutser

Werkt perfect op mijn iPhone 3G 3.1.3 _/-\o_
Dat is wel een donatie waard!

[ Voor 4% gewijzigd door iMars op 03-05-2010 10:09 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 15:41
Emile schreef op maandag 03 mei 2010 @ 06:19:
[...]

Dat is mooi :)
Weet iemand of deze onder 4.0 werkt (in de toekomst)? Dacht gelezen te hebben dat die ook al te jailbreaken is.
Waarschijnlijk niet, zeker niet voor de nieuwe iPhone, tenzij het lek echt moeilijk te dichten is. Op dit moment zijn er 3 exploits gevonden in de firmware, en 1 in de baseband. Één exploit is dus nu gebruikt (Spirit) om zo de mensen met de iPad en de iPad 3G ook de gelegenheid tot jailbreaken te geven. De volgende exploit zal gebruikt worden om de iPhone 4G/HD/whatever te kunnen jailbreaken en unlocken bij de release.

Apple snijdt zichzelf in de vingers als ze dit lek nu niet zouden dichten, dan is met deze jailbreak de iPhone 4G ook direct te jailbreaken en blijft het Dev-Team i.c.m. Geohot (die ook een iBoot exploit gevonden heeft) 2 stappen voor ;)

En Emile, als je het niet eens bent met wat ik schrijf brand me dan niet de grond in zoals je een tijdje geleden heb gedaan, terwijl ik wel gelijk had. Mijn bron is iPhoneClub, die hebben een tijdje geleden hier een overzicht van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hachy schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:08:
Ik heb een 3GS tethered jailbroken op 3.1.2.
Tijdens runnen Spirit krijg ik de melding 'bestanden terugzetten' - terugzetten voltooid. Spirit zegt: jailbreak succeeded maar na de automatische reboot is het toch weer het bekende connect to itunes logo.

Met geen mogelijkheid meer met blackra1n aan de praat te krijgen natuurlijk, dus nu eerst naar 3.1.3 en dan Spirit. De mijne is toch hw/simlockvrij dus die unlock functie boeit me niet.
Als je de handleiding had gelezen had je gezien dat je eerste moet restoren naar een 3.1.2 zonder jailbreak, of moet upgraden naar 3.1.3.
Spirit

What's Spirit?
Spirit is an untethered jailbreak for iPad, iPhone, and iPod touch on the latest firmwares.
Spirit is not a carrier unlock.
If you currently are using a tethered jailbreak, you have to restore to use Spirit. Do not upgrade if you use an unlock on an iPhone 3G or 3GS. (You can, however, restore to 3.1.2 if you have SHSH blobs for that version.)

[ Voor 22% gewijzigd door Damian op 03-05-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Eh ja maar zonder pwnagetool op windows leek me dat vrij lastig. De itunes backups die ik heb zijn allemaal jailbroken, en dat was nou net het punt. Als je met itunes herstelt kan je alleen maar naar 3.1.3.

Dus ik heb het gewoon geprobeerd, trial & error met in mijn achterhoofd de 3.1.3. -> spirit achterdeur. Ik post hier gewoon mijn bevindingen, dat scheelt eigenwijze mensen een hoop gedoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
Hoe kan ik het beste upgraden naar deze jailbreak. Ik wil natuurlijk het liefst alles wat ik onder cydia heb geïnstalleerd behouden. Carrier lock maakt me inmiddels niet meer uit, zit nu weer bij T-Mobile.
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.