Hallo Tweakers,
Ik heb onlangs een nieuw abo bij T-Mobile aangeschaft met de 3GS 16GB. Hij is in maart dit jaar gemaakt en zit dus op 3.1.3. Nu heb ik de laatste 2 dagen heel wat afgelezen over het JB-en. Ik begrijp dat ik met 3.1.3 gewoon kan JBen met BlackRa1n, maar ik loop vast op een vraag waar ik geen (begrijpbaar) antwoord op kan vinden. Namelijk, hoe gaat het met updaten naar nieuwe Firmware in de toekomst?
Ik lees namelijk in
deze handleiding dat ik enkel tethered kan JBen. Dit maakt voor mij persoonlijk eigenlijk niks uit, maar er staat ook een link op die pagina naar
hier. Daar staat het volgende:
"Voor alle duidelijkheid: dit geldt alleen voor gebruikers met een iPhone 3GS, een 2e generatie iPod touch van 8GB met een modelnummer dat begint met MC of een 3e generatie iPod touch. Het maakt niet uit welke firmwareversie je momenteel geïnstalleerd hebt. Heb je een andere iPhone of iPod touch, dan heb je de handtekening van Apple niet nodig om naar een eerdere firmware te kunnen herstellen." .
Wat zou dit voor mij betekenen? Ik kan er niet goed uithalen of dit voor mij van belang is.
Misschien is het voor het antwoord belangrijk dat ik het volgende even aangeef; het maakt mij niets uit of hij tethered/untethered is, en het zou mij ook niet veel uitmaken als ik bij een update van de firmware een verse installatie moet doen van de gehele iPhone. Daarmee bedoel ik dat het mij niks uitmaakt als ik een 3.1.3 backup moet restoren en vanuit die met een clean-install naar de nieuwe firmware moet gaan (en dan JBen en/of wachten op de release hiervan etc). Is dat wel mogelijk wat ik hier zeg? Hij is op dit moment vers, zonder ook maar 1 geïnstalleerde app. Enkel wat persoonlijk spul erop gezet.
EDIT: Ik lees dus ook op verschillende plaatsen dat er van alles rond die Unlock een rol speelt. Wat is dat eigenlijk? Het heeft niks te maken met de Simlock als ik het goed begrijp?
Toestel info:
iPhone 3GS 16GB
3.1.3
MC139DN model
ModemFW 05.12.01
Alvast bedankt
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 311097 op 01-05-2010 17:17
]