Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Spirit JB net uitgevoerd op een volledig gepatched XP SP3 systeem.
Lijkt vooralsnog prima, ook Cydia doet het goed.

Firmware 3.1.3 (nieuwe bootloader), Itunes 9.0xx
Hoefde geen rare compatibiliteits fratsen uit te halen, zal wel aan vista / 7 liggen.

edit: je foto's worden inderdaad verwijderd!

[ Voor 8% gewijzigd door Gumball op 03-05-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
Leuk dat iedereen succes heeft :)

Ik ga mijn iPhone vandaag terugbrengen, vanwege een omhoogstaand randje. Ik ben ook op vakantie tot zondag/maandag, maar als ik de simpelheid van Spirit zie, dan hebben jullie mij helemaal niet nodig.

Ik ga even de TS aanpassen. edit: Done. Heb ik iets gemist?

Foto's worden altijd verwijderd, die moet je namelijk speciaal eraf halen voordat je een herstel doet. Dat moet altijd al :)

[ Voor 24% gewijzigd door Vanx op 03-05-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357847

Zou iemand me kunnen helpen?

Telkens als ik het bestand probeer te downloaden geeft windows aan dat het in ''die map'' geen wijzigingen kan aanbrengen, en constateert McAfee dat er een Trojaans paar is gedetecteerd, onder de naam Artemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Je haalt je jailbreak gewoon vanaf hier toch: http://spiritjb.com/ ?

Meer info zoals: Screenshot van de foutmelding, OS versie van computer en apparaat, iPhone/iTouch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 357847 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:46:
Zou iemand me kunnen helpen?

Telkens als ik het bestand probeer te downloaden geeft windows aan dat het in ''die map'' geen wijzigingen kan aanbrengen, en constateert McAfee dat er een Trojaans paar is gedetecteerd, onder de naam Artemis.
Zit er niet een infected file al in die folder? Die van de source en op mijn mirror heb ik net met McAfee gescanned en daar zit niks in. VSE 8.7 + Anti-Spyware + DAT van 2 mei.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 19:53

Hachy

Laadpas Nerd

Oke gewoon netjes met een week 43 iphone 3gs naar 3.1.3 gegaan via Itunes, toen spirit gedraaid en voila, untethered jailbreak met Cydia. Werkt inderdaad als een zonnetje. Nu nog ff een donatie doen....

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie reacties.

Screenshot: Klik
De download komt inderdaad van spiritjb.com.
Verder:
WinVista SP2
iTouch 3G 8GB v.3.1.3

En ik zal de map ''Downloads'' eens door de scanner halen.
EDIT: McAfee heeft er niks in gevonden.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 357847 op 03-05-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik hoor dat de foto's verdwijnen, prima kan ik meeleven alleen lees ik ook dat syncen niet meer goed gaat met foto's.. kan iemand dit bevestigen? backuppen is makkie, maar als het niet meer fatsoenlijk synct is het een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Goedemorgen,

Ik volg dit topic al een tijdje en nu Spirit uit is wilde ik een iPod Touch 32GB 3G kopen. Ik heb nog wel wat vraagjes. Als ik hem wil JB-en, moet ik dan eerst:
1. Met Umbrella de SHSH blobs uitlezen en opslaan,
2. Updaten met Spirit.
(ik hoef dus verder niets te restoren/activaten/unlocken?)

Ik heb begrepen dat stap 1 alleen handig is als je per ongeluk update naar een nieuwere, gepatchte firmware. 3. Doet de iPod dat updaten automatisch, of vraagt ie dan eerst of je het wil?

4. Ik lees hier allerlei berichten dat je een oudere iTunes moet gebruiken (wordt overigens tegengesproken door de makers van Spirit). Waarom is dat? Zou die nieuwe automatisch updaten oid?

5. Laatste vraag, wat is het verschil tussen de Cydia apps en de apps uit de App Store?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 11:19
SYQ schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:11:
Ik hoor dat de foto's verdwijnen, prima kan ik meeleven alleen lees ik ook dat syncen niet meer goed gaat met foto's.. kan iemand dit bevestigen? backuppen is makkie, maar als het niet meer fatsoenlijk synct is het een ander verhaal
:o mijn foto's zijn dus foetsie :(
Vanaf nu gemaakte foto's slaat ie wel op, maar kan ik ook niet via Windows verkenner terugvinden. Windows herkent geen Apple camera meer als aangesloten apparaat. En in iTunes zie ik ook niets van foto's terug.
Zou dit op de één of andere manier te herstellen zijn? Ik ben wel wat leuke foto's kwijt

En bovendien: hoe haal je nu gemaakte foto's van je iphone af?
edit: Windows ziet hem wel weer als device in de verkenner.
Weet iemand of ik mijn oude foto's terug kan krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Purn0 op 03-05-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357847 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:04:
Bedankt voor jullie reacties.

Screenshot: Klik
De download komt inderdaad van spiritjb.com.
Verder:
WinVista SP2
iTouch 3G 8GB v.3.1.3

En ik zal de map ''Downloads'' eens door de scanner halen.
EDIT: McAfee heeft er niks in gevonden.
Nu dus ook ipv. Downloads naar het bureaublad laten zetten, maar dan krijg ik dezelfde meldingen (zie screenshot). Zowel als met die van spiritjb.com als met de mirror die hier in dit topic vermeld staat.
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
bartje006 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:12:

1. Met Umbrella de SHSH blobs uitlezen en opslaan,
Hoef niet, zometeen als Cydia er staat klikken op "make my life easier". Dat werkt hetzelfde en is makkelijker.
2. Updaten met Spirit.
(ik hoef dus verder niets te restoren/activaten/unlocken?)
Ga eerst naar 3.1.3 (als je daar nog niet bent) en dan op die ene knop in spirit.exe drukken. Kan niet missen :P
Ik heb begrepen dat stap 1 alleen handig is als je per ongeluk update naar een nieuwere, gepatchte firmware. 3. Doet de iPod dat updaten automatisch, of vraagt ie dan eerst of je het wil?
Als je op herstellen drukt, dan herstelt iTunes naar de nieuwste firmware. Sommige mensen vinden dit "automatisch", ik vind dat je vaak genoeg gewaarschuwd word voor de nieuwe firmware. Je moet zelfs akkoord gaan met de voorwaarden die horen bij de nieuwe firmware.

Dus, ja iTunes vraagt of je wil updaten en dat is niet verplicht.
4. Ik lees hier allerlei berichten dat je een oudere iTunes moet gebruiken (wordt overigens tegengesproken door de makers van Spirit). Waarom is dat? Zou die nieuwe automatisch updaten oid?
Niet meer relevant, heisa gemaakt over niks door een gerucht.
5. Laatste vraag, wat is het verschil tussen de Cydia apps en de apps uit de App Store?
Cydia apps zijn niet gekeurd door Apple en kunnen dus dingen doen die eerst niet konden. Zit een paar bijzonder handige dingen in, kijk maar in het Cydia/Rock applicatie topic.
Anoniem: 357847 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Nu dus ook ipv. Downloads naar het bureaublad laten zetten, maar dan krijg ik dezelfde meldingen (zie screenshot). Zowel als met die van spiritjb.com als met de mirror die hier in dit topic vermeld staat.
Vreemd...
Virusscanner gewoon uit. Dit heeft niks met spirit te maken maar met dat baggere McAfee

Arg, staat een enorme fout in het frontpage nieuwsartikel hierover. Comex heeft de jailbreak gemaakt, niet het dev-team :X Spirit-jailbreak voor iPad en iPhone beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:49
Purn0 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:22:
[...]

:o mijn foto's zijn dus foetsie :(
Vanaf nu gemaakte foto's slaat ie wel op, maar kan ik ook niet via Windows verkenner terugvinden. Windows herkent geen Apple camera meer als aangesloten apparaat. En in iTunes zie ik ook niets van foto's terug.
Zou dit op de één of andere manier te herstellen zijn? Ik ben wel wat leuke foto's kwijt

En bovendien: hoe haal je nu gemaakte foto's van je iphone af?
edit: Windows ziet hem wel weer als device in de verkenner.
Weet iemand of ik mijn oude foto's terug kan krijgen?
Shit, ik ben ze ook kwijt inderdaad :(

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
  • Laatst online: 05-05 14:08
Wat is wijsheid? Ik draai nu 3.1.2 op mijn Ipod touch 3g. Die heb ik jailbroken met blackrain. Voordat ik de nieuwe jailbreak kan gebruiken moet ik terug naar stocksettings. Ik krijg het niet voor elkaar om er kaal 3.1.2 op te zetten (controle bij Apple accepteert het niet) en zal dus naar 3.1.3 moeten voordat ik de nieuwe jailbreak kan gebruiken. Daar ben ik een beetje huiverig voor.

Bestaat er kans dat Apple deze jailbreak snel 'patched' oid waardoor je dan opeens deze exploit niet meer kan gebruiken en je dan met een firmware zit die niet meer te jailbreaken is?

Is deze nieuwe jailbreak ook handig voor mensen die nu op 3.1.2 zitten en de blackrain jailbreak gebruiken of alleen voor mensen die al 3.1.3 op hun apparaat hadden staan?

Wat is wijsheid? Mijn huidige thetered jailbreak blijven gebruiken op 3.1.2 of upgraden naar 3.1.3 en dan de nieuwe jailbreak gebruiken? (Of kan ik toch terug naar stock 3.1.2?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
posttoast schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:38:
[...]

Shit, ik ben ze ook kwijt inderdaad :(
Even denken.. Zou dit werken?:
  1. Herstellen naar een punt voordat de jailbreak is uitgevoerd (foto's worden dan teruggezet, toch?)
  2. foto's backuppen
  3. opnieuw jailbreaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322313

Net dus spirit geinstalleerd op mijn iTouch, maar wat is het punt. Ik dacht lekker gratisch gratis call of duty te kunnen installeren maar dat feest gaat dus niet door :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 322313 op 03-05-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
MrBlond schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:43:
Wat is wijsheid? Ik draai nu 3.1.2 op mijn Ipod touch 3g. Die heb ik jailbroken met blackrain. Voordat ik de nieuwe jailbreak kan gebruiken moet ik terug naar stocksettings. Ik krijg het niet voor elkaar om er kaal 3.1.2 op te zetten (controle bij Apple accepteert het niet) en zal dus naar 3.1.3 moeten voordat ik de nieuwe jailbreak kan gebruiken. Daar ben ik een beetje huiverig voor.

Bestaat er kans dat Apple deze jailbreak snel 'patched' oid waardoor je dan opeens deze exploit niet meer kan gebruiken en je dan met een firmware zit die niet meer te jailbreaken is?

Is deze nieuwe jailbreak ook handig voor mensen die nu op 3.1.2 zitten en de blackrain jailbreak gebruiken of alleen voor mensen die al 3.1.3 op hun apparaat hadden staan?

Wat is wijsheid? Mijn huidige thetered jailbreak blijven gebruiken op 3.1.2 of upgraden naar 3.1.3 en dan de nieuwe jailbreak gebruiken? (Of kan ik toch terug naar stock 3.1.2?)
Spirit gebruiken... Als apple kan volgens mij alleen een nieuwe update maken met een oplossing daarvoor, maar volgens mij niet patchen zonder te vragen. Gewoon goed opletten met itunes en berichten over updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Purn0 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:44:

• Herstellen naar een punt voordat de jailbreak is uitgevoerd (foto's worden dan teruggezet, toch?)

Not sure... Ik zou zeggen test het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:53

iMars

Full time prutser

DarkShadow schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:19:
Hoe kan ik het beste upgraden naar deze jailbreak. Ik wil natuurlijk het liefst alles wat ik onder cydia heb geïnstalleerd behouden. Carrier lock maakt me inmiddels niet meer uit, zit nu weer bij T-Mobile.
Geen ervaring mee, maar er is een backup programma via Cydia te installeren. Die maakt een lijst van alle geinstalleerde Cydia apps. Daarna iPhone ff sync-en (wordt die lijst naar je iTunes gezet).

Daarna kan je deze lijst weer terug zetten (zodra je Cydia opnieuw geinstalleerd hebt). Met hetzelfde tool zou je je apps weer terug moeten kunnen zetten.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Laatst online: 16:32

Ryceck

Constants and Variables

Ik zit hier dus met een 3G uit Januari 2009 welke nog nooit jailbroken is geweest. Heb ook nooit echt de toegevoegde waarde gezien totdat in 3.0 Tethering toegevoegd werd.
Nu zit ik bij T-mobile waardoor Tethering er weer uitgehaald werd en later in 3.1.3 weer toegevoegd is voor verschillende partijen maar dus niet voor T-mobile. Ik heb veel verschillende dingen geprobeerd (andere profiles laden, restoren naar pre-3.1.3) maar niets heeft tot nog toe mogen baten om mijn tethering weer aan te kirjnge.

Mijn vraag nu is dus: stel dat ik met Spirit nu mijn iPhone jailbreak kan ik dan ook gewoon via T-mobile mijn tethering aanzetten zodat ik mijn flaptop op het internet kan laten wanneer ik dat wil? En welke apps/configuraties ga ik hiervoor nodig hebben? (weet dat dit laatste in het Cydia-topic moet maar daar ga ik dan wel heen als ik iig maar weet of het uberhaupt mogelijk is).

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:00
Godver, ook succesvol gejailbreakt, en alle fotos weg :D
gelukkig had ik ze net gesynct O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:49
Hmmm, straks maar eens kijken of ik die foto's terug kan krijgen. Ik kan trouwens mijn iPhone ook niet meer benaderen via Windows Explorer. Ik dacht daar net hier ook iets over gelezen te hebben, maar dat bericht zie ik nu niet meer.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ryceck schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:53:

Mijn vraag nu is dus: stel dat ik met Spirit nu mijn iPhone jailbreak kan ik dan ook gewoon via T-mobile mijn tethering aanzetten zodat ik mijn flaptop op het internet kan laten wanneer ik dat wil? En welke apps/configuraties ga ik hiervoor nodig hebben? (weet dat dit laatste in het Cydia-topic moet maar daar ga ik dan wel heen als ik iig maar weet of het uberhaupt mogelijk is).
Het moet in het tethering topic ;)

Je krijgt dan inderdaad Apple tethering, dus gewoon op de manier waarop het ook eerder kort legaal werkte.

Je hebt geen App nodig, maar wel 2 patches. Die voegen beide 1 regeltje toe, waardoor het in je OS ineens zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351163

Anoniem: 322313 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:45:
Net dus spirit geinstalleerd op mijn iTouch, maar wat is het punt. Ik dacht lekker gratisch call of duty te kunnen installeren maar dat feest gaat dus niet door :P
Het is gratis, in correct nederlands.

En als je dat gratis wilt spelen, moet je je misschien iets meer inlezen en dan lukt dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322313

Okee, je hebt gelijk, sorry! Ik had nog niet gelezen over PC suite, maar daarmee moet het dus wel lukken. Bedankt TS voor de startpost ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 15:52
Het is toch algemeen bekend dat je eerst ALTIJD een backup maakt voor dat je gaat jailbreaken/unlocken. Al dan niet perse via iTunes, je kunt ook handmatig een backup maken van je pics, sms, etc.

Ontopic: ik heb hetzelfde hier, ik krijg een melding dat er een trojan is gevonden, en ik het gedownload van de website van spirit. Ik heb zelf op dit moment ook geen Jailbreak nodig, ik zit met iPhone 3G FW 3.1.2 (eigen custom FW) met baseband 04.nog.wat dus heb het goed voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 10:18
Na uitgezocht te hebben hoe ik alles het beste kon backuppen heb ik hem toch maar opbnieuw ge JB't met spirit. Alles werkt perfect! Geen apps of Cydia packages kwijt.

Heb Appbackup en APTbackup gebruikt messchien een aanradertje voor mensen die ook graag alles willen behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

MrBlond schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:43:

Hoe vaak is het voorgekomen dat je zonder kabel zat en tijdelijk met een onbruikbaar toestel was opgeschept?? Ik heb al maanden untethered jailbreak, en nooit is het me overkomen dat ik hem met blackrain niet ff kon activeren. Dus ik laat het lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:12
Ik heb een 3G lopen op 3.1.3. Ik ben 0,0 bekend met JB's e.d. Ik heb wel in de gaten gehouden over hoe en wat en firware dan wel dan niet etc etc. Mijn vraag is kan ik gewoon deze JB draaien op mijn toestel zonder daarvoor iets anders te hoeven doen? Want ik heb alles op me telefoon nu ingesteld zoals ik het wil hebben wat betreft mailaccounts e.d. Ben ik alles kwijt na het installeren? moet ik een backup maken van mijn huidige configuratie? en mocht ik na de JB terug willen naar origineel, ben ik dan alles kwijt (restore) of kan ik dan mijn oude backup laden? Hoop dat iemand in het kort mij dit kan vertellen. thx

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 17:40

SpaceK33z

Webdeveloper

Alekz87 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:47:
Ik heb een 3G lopen op 3.1.3. Ik ben 0,0 bekend met JB's e.d. Ik heb wel in de gaten gehouden over hoe en wat en firware dan wel dan niet etc etc. Mijn vraag is kan ik gewoon deze JB draaien op mijn toestel zonder daarvoor iets anders te hoeven doen? Want ik heb alles op me telefoon nu ingesteld zoals ik het wil hebben wat betreft mailaccounts e.d. Ben ik alles kwijt na het installeren? moet ik een backup maken van mijn huidige configuratie? en mocht ik na de JB terug willen naar origineel, ben ik dan alles kwijt (restore) of kan ik dan mijn oude backup laden? Hoop dat iemand in het kort mij dit kan vertellen. thx
Als het ineenkeer goed gaat dan ben je niet alles kwijt. Je kan gewoon deze firmware erop laten draaien. Je moet gewoon de Spirit jailbreak gebruiken en dan komt alles goed :). Het is altijd slim om een backup te maken he...

Ik heb vandaag mijn iPod Touch ook gejailbreaked, maar nu wil ik via het programma iPhone Browser op Windows tussen mijn bestanden bladeren op de iPod, maar ik krijg geen root toegang. Weet iemand hoe dit komt? Mijn iPod is wel gejailbreaked en ik heb Cydia erop staan. Met OpenSSH is me tot nu toe nog niet gelukt omdat ik daar helemaal niks van snap.

[ Voor 3% gewijzigd door SpaceK33z op 03-05-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Heb spirit even sandboxed gedraaid, om te kijken wat ie nu aanmaakt. Hij maakt 1 map aan in Temp, daarin staan weer 3 mappen, en daarin weer aantal programma's (waaronder icoontjes, 1 exe en paar andere bestanden), maar hij gebruikt buiten Temp geen andere mappen.

Virustotal geeft de volgende resultaten:

a-squared 4.5.0.50 2010.05.03 Trojan-Dropper!IK
AntiVir 8.2.1.224 2010.05.03 TR/Dropper.Gen
Ikarus T3.1.1.80.0 2010.05.03 Trojan-Dropper
Sophos 4.53.0 2010.05.03 Sus/Dropper-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Alekz87 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:47:
Spirit is een Jailbreaktool die net zoals Blackrain werkt. Deze 2 tools "injecteren" een stukje code in de iPhone wanneer deze is aangesloten op de pc. Dat wil zeggen, je iPhone met alles ingesteld, applicaties geinstalleerd, foto's, smsjes, etc. Je raakt niks kwijt, zolang het niet verkeerd gaat of je tijdens de procedure je iPhone ontkoppelt.

Alle voorgaande jailbreak tools, die injecteerden de code in de FW zelf, die je op je Win/Mac computer moest bewerken. Dan moest je deze FW die je dus hebt bewerkt op je computer, via iTunes Shift + Restore/Herstel op je iPhone zetten, na het herstellen van je iPhone moest alles opnieuw worden geinstalleerd, etc.

Dat hoeft dus niet echt meer met Blackrain en Spirit. Deze kun je zonder te herstellen of iets extra's te ondernemen gewoon gebruiken. Natuurlijk is het aan te raden, om in iTunes een backup te maken van je iPhone (Start iTunes, rechtermuisknop op de iPhone, kies voor 'backup').
Kees Kluskens schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:51:
[...]

Als het ineenkeer goed gaat dan ben je niet alles kwijt. Je kan gewoon deze firmware erop laten draaien. Je moet gewoon de Spirit jailbreak gebruiken en dan komt alles goed :). Het is altijd slim om een backup te maken he...

Ik heb vandaag mijn iPod Touch ook gejailbreaked, maar nu wil ik via het programma iPhone Browser op Windows tussen mijn bestanden bladeren op de iPod, maar ik krijg geen root toegang. Weet iemand hoe dit komt? Mijn iPod is wel gejailbreaked en ik heb Cydia erop staan.
Voor iPhoneBrowser heb je "afc2add" nodig, kun je vinden in Cydia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Vanx schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:48:
[...]

Not sure... Ik zou zeggen test het.
Weet iemand of ik mijn foto's terugkrijg als ik hem herstel naar een punt vlak voordat ik de jailbreak uitvoerde?
Ik ben bang dat als ik hem helemaal herstel en een backup terugzet misschien weer andere dingen mis (programma's of instellingen)...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:56
is dit dus ook voor mij 3gs met baseband 05.12.01 v3.1.3 ???

kan iemand mij uitleggen hoe het dus precies in werking gaat??
wat moet ik allemaal doen zodat hij dus gejailbreaked is?
en kan iemand mij ook uitleggen wat Jailbreak precies inhoudt?
kan ik alles downloaden in de appstore??
zijn er ook negatieve dingen hieraan???

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Op Bol.com staat alleen de Apple iPod touch 32 GB versie 3.1. Is dat de nieuwste (3G)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Virusscanner gewoon uit. Dit heeft niks met spirit te maken maar met dat baggere McAfee
Heb dat inderdaad maar gedaan, en nu werkt het inderdaad =)
Moest wel even de comptabiliteit naar Win95 zetten, ookal heb ik Vista, maar dat doet er ook niet toe. Bedankt he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
rohit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:01:
is dit dus ook voor mij 3gs met baseband 05.12.01 v3.1.3 ???

kan iemand mij uitleggen hoe het dus precies in werking gaat??
wat moet ik allemaal doen zodat hij dus gejailbreaked is?
en kan iemand mij ook uitleggen wat Jailbreak precies inhoudt?
kan ik alles downloaden in de appstore??
zijn er ook negatieve dingen hieraan???
Zoveel vragen... zoveel antwoorden :O :
http://www.iphoneclub.nl/...one-en-ipad-duitgebracht/

http://www.iphoneclub.nl/forum/wiki/Jailbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vijf virusscanners (vier uit het lijstje van Ruubster hierboven + McAfee dat door meerdere mensen genoemd is) vinden een trojan in deze jailbreak. Ik vind het toch een beetje verdacht...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Als ik op youtube kijk is het echt in 1 minuutje gebeurd ongeveer. zeker wel netjes. laatste vraag eigenlijk....ik las tijd geleden over beveiliging en SHSH dat je dat aanmoest passen of iig wachtwoord. moet ik hier nu ook iets mee doen? of is dit een app oid?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Herko_ter_Horst schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:10:
Vijf virusscanners (vier uit het lijstje van Ruubster hierboven + McAfee dat door meerdere mensen genoemd is) vinden een trojan in deze jailbreak. Ik vind het toch een beetje verdacht...
Ik scan hem met NOD32, die meestal alles als virus ziet, maar geeft nu geen kik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Alekz87 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:12:
Als ik op youtube kijk is het echt in 1 minuutje gebeurd ongeveer. zeker wel netjes. laatste vraag eigenlijk....ik las tijd geleden over beveiliging en SHSH dat je dat aanmoest passen of iig wachtwoord. moet ik hier nu ook iets mee doen? of is dit een app oid?
Heb je SHSH SSH geinstalleerd op je iPhone, zo nee dan is er geen probleem, zo ja

1. schakel deze uit in Bossprefs (cydia) of de-installeer het als je er geen gebruik van maakt (ik snap niet waarom mensen van SSH gebruik willen maken, maar goed, genoeg alternatieven)
2. Wijzig je wachtwoord, want wanneer SSH aanstaat, is het mogelijk om op afstand in je iPhone en kan men je iPhone browsen en van alles doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
http://www.virustotal.com...d15c1753fd946a-1272884667

Op basis van die virustotal link, de reputatie van Comex, MuscleNerd en andere grote jongens die er lovend over gesproken hebben, denk ik dat spirit.exe veilig is.

Jailbreaken is nu makkelijker dan ooit. Dat betekent niet dat je de gevolgen moet onderschatten. Ook is het maken van een volledige backup niet heel simpel en ook het gebruik van Cydia vereist enige handigheid.Als je je telefoon softwarematig zo kapot maakt, dat je het niet meer zelf kan fixen, kan je bij t-mobile geen garantie krijgen.

Er is heel veel te vinden over jailbreaken op internet (specifiek iphoneclub heeft handleidingen voor de echte beginners). Dus zorg dat je eerst wat rond zoekt. Alle ingewikkelde vragen mogen nog steeds gesteld worden, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

ijskonijn

Now MOVE!

EN-IS schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:21:
[...]

Heb je SHSH geinstalleerd op je iPhone, zo nee dan is er geen probleem, zo ja

1. schakel deze uit in Bossprefs (cydia) of de-installeer het als je er geen gebruik van maakt (ik snap niet waarom mensen van SHSH gebruik willen maken, maar goed)
2. Wijzig je wachtwoord, want wanneer SHSH aanstaat, is het mogelijk om op afstand in je iPhone en kan men je iPhone browsen en van alles doen
Je haalt SSH en SHSH door elkaar ;)
Waar jij SHSH hebt gezet moet SSH staan (SSH = Secure SHell)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
ijskonijn schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:34:
[...]

Je haalt SSH en SHSH door elkaar ;)
Waar jij SHSH hebt gezet moet SSH staan (SSH = Secure SHell)
Excuses, je hebt gelijk :) Komt door dat hele verhaal van SHSH gegevens 8)7

Ik zal het even aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
kan nergens vinden of het ook voor de 3gs met baseband 05.12.01 v3.1.3 is???
jailbreake zal wel lukke want het is maar 1 knopje indrukken..
wat gebeurt er daarna? reboot hij en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
rohit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:37:
[...]

kan nergens vinden of het ook voor de 3gs met baseband 05.12.01 v3.1.3 is???
jailbreake zal wel lukke want het is maar 1 knopje indrukken..
wat gebeurt er daarna? reboot hij en dan?
Heb je de artikel op iPhoneclub gelezen? Ik weet dat het voor een beginner even twijfelen is, maar er staat toch echt firmware 3.1.3, dat wil betekenen, met de baseband die erbij hoort!
te gebruiken op de iPhone, iPod touch en iPad. Je moet beschikken over OS 3.1.2, 3.1.3 of 3.2. In tegenstelling tot eerder uitgebrachte jailbreak-varianten gaat het bij Spirit om een ‘untethered jailbreak’.
Blackrain boot wel, ik weet niet of Spirit ook boot ook, heb het nog niet getest. Ik kan het eigenlijk ook niet gebruiken, want zit op me eigen custom FW 3.1.2 met baseband 04.nog.wat en met ultrasn0w unlockt. Om gebruik te maken van Spirit, zou ik nu het originele FW moeten restoren/herstellen op me iPhone, waarmee ook de baseband wordt geupdate, en dan pas kan ik er gebruik van maken.

[ Voor 15% gewijzigd door EN-IS op 03-05-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
EN-IS schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Heb je de artikel op iPhoneclub gelezen? Ik weet dat het voor een beginner even twijfelen is, maar er staat toch echt firmware 3.1.3, dat wil betekenen, met de baseband die erbij hoort!

[...]

Blackrain boot wel, ik weet niet of Spirit ook boot ook, heb het nog niet getest. Ik kan het eigenlijk ook niet gebruiken, want zit op me eigen custom FW 3.1.2 met baseband 04.nog.wat en met ultrasn0w unlockt. Om gebruik te maken van Spirit, zou ik nu het originele FW moeten restoren/herstellen op me iPhone, waarmee ook de baseband wordt geupdate, en dan pas kan ik er gebruik van maken.
nou sorry hoor maar ik d8 dat de 3g ook gewoon kan updaten naar 3.1.3?? dus kan niet echt ergens lezen dat het voor de 3gs is.. maarja als jij het zegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 12:39
Vanmorgen (net na mn post) ook ff sprit gedraaid op mn iMac. Was binnen een paar tellen klaar. Toen Cydia gedraaid & AppSync geïnstalleerd... Alles wat ik kon voor mijn o zo stomme update naar 3.1.3 kan ik weer _/-\o_

Dat van die foto's heb ik niets van gemerkt. Ik sync ze altijd naar iPhoto & haal ze dan van mn iPhone af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
rohit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:53:
[...]

nou sorry hoor maar ik d8 dat de 3g ook gewoon kan updaten naar 3.1.3?? dus kan niet echt ergens lezen dat het voor de 3gs is.. maarja als jij het zegt..
:z

Requirements
• Any iPad, iPhone, or iPod touch on firmware 3.1.2, 3.1.3, or 3.2.
• An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.
• Any version of iTunes 9 (including 9.1.1).
• Syncing with iTunes before trying this highly recommended.

Bron: http://spiritjb.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
EN-IS schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:58:
[...]

:z

Requirements
• Any iPad, iPhone, or iPod touch on firmware 3.1.2, 3.1.3, or 3.2.
• An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.
• Any version of iTunes 9 (including 9.1.1).
• Syncing with iTunes before trying this highly recommended.

Bron: http://spiritjb.com/
dus wat moet ik nu doen?
mijne is dus 3.1.3 met nieuwe baseband...

spirit runnen en dan??? wat moet ik nog meer doen? moet ik daarna nog een custom firmware erop zette ofwa??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 21:59

Damian

Insane Obtrusion

Iemand toevallig Internet Tethering aan de praat gekregen onder 3.1.3 met T-Mobile?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
rohit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:04:
[...]

dus wat moet ik nu doen?
mijne is dus 3.1.3 met nieuwe baseband...

spirit runnen en dan??? wat moet ik nog meer doen? moet ik daarna nog een custom firmware erop zette ofwa??
Nee. Gewoon even herstellen/leegmaken naar de 3.1.3 firmware is aanbevolen. Dan Spirit draaien en klaar :).
Kon je zo vinden op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
iMick schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Nee. Gewoon even herstellen/leegmaken naar de 3.1.3 firmware is aanbevolen. Dan Spirit draaien en klaar :).
Kon je zo vinden op die site.
maar mijne is al 3.1.3?? moet ik hem helemaal leeghalen ofzo dan??? dus dat alle appz weggaan enzo? nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
rohit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:27:
[...]

maar mijne is al 3.1.3?? moet ik hem helemaal leeghalen ofzo dan??? dus dat alle appz weggaan enzo? nee toch?
Nee dat hoeft niet! Wordt wel geadviseerd, maar dat hoeft dus niet, dit is een jailbreak tool die code injecteert in de iphone, niet in de firmware bestand zoals pwnage tool! Dus je kunt het zonder herstellen, restoren, updaten, enzovoort gebruiken!

Handleiding:
- sluit de iphone aan pc, itunes start of start itunes, sync je gegevens
- voor de zekerheid gaan we nog een backup maken, na de sync, klik je op de iphone met de rechtermuisknop en kies je voor backup
- backup is klaar, sluit itunes
- ontkoppel iphone
- sluit iphone aan pc/mac
- als itunes start, deze sluiten
- start nu SPIRIT
- klik op jailbreaken
- je iphone zal nu rebooten
- ontkoppel je iphone (nadat je iphone is gestart)
- voer pin in
- tada, jailbroken!

[ Voor 15% gewijzigd door EN-IS op 03-05-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 21:59

Damian

Insane Obtrusion

EN-IS schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:32:
[...]

Nee dat hoeft niet! Wordt wel geadviseerd, maar dat hoeft dus niet, dit is een jailbreak tool die code injecteert in de iphone, niet in de firmware bestand zoals pwnage tool! Dus je kunt het zonder herstellen, restoren, updaten, enzovoort gebruiken!

Handleiding:
- voor de zekerheid gaan we nog een backup maken, na de sync, klik je op de iphone met de rechtermuisknop en kies je voor backup
- ontkoppel iphone
- start nu SPIRIT
- klik op jailbreaken
- voer pin in
- tada, jailbroken!
mits hij niet al door Blackra1n en dergelijken is gelailbreakt ;), dan moet je wel naar 3.1.2 of 3.1.3 restoren.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Damian schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:37:
[...]

mits hij niet al door Blackra1n en dergelijken is gelailbreakt ;), dan moet je wel naar 3.1.2 of 3.1.3 restoren.
1 pagina terug, hij heeft nog nooit gejailbreakt... teminste, dat begreep ik uit zijn post :) :

rohit in "[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3"

[ Voor 18% gewijzigd door EN-IS op 03-05-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
[...]

Handleiding:
- ontkoppel iphone
- start nu SPIRIT
- klik op jailbreaken
- voer pin in
- tada, jailbroken!
Thnx man!! :D
het is gelukt :D
en nu?? wat is rlx om te downloaden?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
rohit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:41:
[...]

Thnx man!! :D
het is gelukt :D
en nu?? wat is rlx om te downloaden?? :P
Eindelijk! :D :P

Voor Cydia applicaties en dergelijke verwijs ik je graag naar de juiste topic:
[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2

[ Voor 28% gewijzigd door EN-IS op 03-05-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 16:50
ik lees dat iedereen z'n foto's kwijt is na de break. opzich niet zo erg, even een backup van trekken. Echter, zouden deze niet gewoon nog op de telefoon staan alleen dat de database omzeep is geholpen? Dan nemen ze nog ongemerkt heel wat ruimte in..
Zou iemand met een 'iphone explorer' achtig programma kunnen kijken op zijn zojuist ge-jailbreakte iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
kan ik na deze JB gewoon nog steeds al me andere apps updaten via itunes en syncen zeg maar. hij synct dus niet cydia en die apps mee of zo?

ik heb al mijn foto's in de backup file zitten. hoe krijg ik die apart op mijn iphone. dus zonder de hele backup te laden op mijn iphone

[ Voor 109% gewijzigd door Alekz87 op 03-05-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307805

EN-IS schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:55:
[...]

Voor iPhoneBrowser heb je "afc2add" nodig, kun je vinden in Cydia!
Iemand dit al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Alekz87 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:00:
kan ik na deze JB gewoon nog steeds al me andere apps updaten via itunes en syncen zeg maar. hij synct dus niet cydia en die apps mee of zo?
Ja je kunt gewoon synchroniseren met iTunes, de oude functionaliteit blijft gewoon behouden. Cydia en de jailbreak apps worden genegeerd (je ziet ze wel in het programma overzicht van iTunes op je iPhone maar ze worden netjes met rust gelaten door iTunes)
ik heb al mijn foto's in de backup file zitten. hoe krijg ik die apart op mijn iphone. dus zonder de hele backup te laden op mijn iphone
Je hebt de foto's niet los? Dan gaat het je niet lukken vrees ik...tenzij die backupfile te openen is met winrar ofzo dat heb ik nooit geprobeerd, lijkt me niet dat dat gaat lukken eerlijk gezegd maar je weet maar nooit.
Als je de foto's nog los hebt dan gewoon in een map gooien en die map via iTunes met je iPhone synchroniseren (tabblad Foto's in iTunes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 14:54
Ik ken iemand met een gesimlockte iphone uit Amerika (woonde daar tijdje, en heeft toen een AT&T contract afgesloten en later afgekocht). Nu wil diegene de telefoon hier ook natuurlijk graag gebruiken, en ik hoopte eigenlijk dat dat met de nieuwe JB wel zou kunnen. Nu lees ik echter dat het dus niet kan. Is het wel mogelijk om het met een omweg te doen, in de zin van; JB 3.1.3 en dan downgraden om zo de simlock te verwijderen? Of zit je dan nog steeds vast aan de baseband van 3.1.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
[...]

Handleiding:
- ontkoppel iphone
- start nu SPIRIT
- klik op jailbreaken
- voer pin in
- tada, jailbroken!
Dat moet me nog wel gaan lukken... kan ik dit exact hetzelfde doen voor mijn iPhone en iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Om mijn foto's terug te krijgen, heb ik geprobeerd een herstel uit te voeren. Daarmee wordt alles hersteld, behalve de foto's! De iPhone bevat nu geen Jailbreak meer, maar bevat enkel 1 foto op zijn filmrol die ik direct na het jailbreaken had gemaakt.
De iPhone synchroniseerde elke keer als ik hem op de PC aansloot. Je zou toch vermoeden dat mijn foto's nog ergens opgeslagen zijn? Of, zoals Sharkzor zegt, ze er nog wel opstaan, maar dat de database niet meer toegankelijk is?
Ik hoop dat iemand kan helpen. Ik ben echt veel leuke foto's kwijt :-(
Eigen schuld I know...

PS: wat is het verschil tussen het automatisch synchroniseren en het maken van een back-up?

[ Voor 7% gewijzigd door Purn0 op 03-05-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Foto's worden niet gesynced door iTunes. Alleen als je in itunes een echte 'backup' gemaakt (dmv rechtermuisknop op je iphone en dan backup) hebt schijn je daar je foto's nog wel uit te kunnen extracten. Met dergelijke backup kopieer je eigenlijk alle opslag van je iPhone. Foto's gemaakt na zo'n backup ben je dus wel kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Huh? Ik was toch anders ook in die veronderstelling!
Enige uitleg:
- Ik was wat aan het testen met remote wipe in Exchange 2007
- Die werkt ERG goed, alles weg, ik dacht alleen contacts, mail en calendar. Blijkt maagdelijk schoon te zijn na zo'n wipe (connect to iTunes)
- Naja, ik al balen van mijn foto's, hang hem thuis aan iTunes, krijg de melding dat er een nieuwe iPhone gevonden is, optie om te restoren, ik denk das goed. Terug naar de sync van een paar dagen geleden dan maar. Ding is klaar, en presto. Alle foto's ook terug.

Dus jullie begrijpen dat ik in de veronderstelling was dat foto's er ook bij zouden zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Jailbreakers!

Nu je dan eindelijk van de ketens verlost bent, kun je in het topic hieronder alle coole apps vinden en je apparaat volstoppen met pure awesomeness:
Vanx in "[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock" (Je komt meteen bij mijn toplijstje :*) )

Als je liever niet je vingers brandt aan al dat moois, maar gewoon wil tetheren. Dan is daar ook een topic over:
[iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc)

De informatie is een beetje outdated, dus lees goed of het over jouw firmware gaat! 3.0 is heel anders dan 3.1.x

Als je meer het creatieve type bent, dat graag met achtergronden, custom icons, custom sounds en whatever meer aan de slag wilt, dan moet je hier kijken:
[iPhone & iPod Touch] Post hier je mods

[ Voor 3% gewijzigd door Vanx op 03-05-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

Puck

W32.Deadcode.A

sharkzor schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:46:
ik lees dat iedereen z'n foto's kwijt is na de break. opzich niet zo erg, even een backup van trekken. Echter, zouden deze niet gewoon nog op de telefoon staan alleen dat de database omzeep is geholpen? Dan nemen ze nog ongemerkt heel wat ruimte in..
Zou iemand met een 'iphone explorer' achtig programma kunnen kijken op zijn zojuist ge-jailbreakte iphone?
De map /Users/Media/DCIM/ is leeg dus ik neem aan dat ze fysiek weg zijn.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:03

kronolith

[EDIT]

Yes :D Mooi zo, gelijk ff proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Zojuist dmv de nieuwe Spirit mijn iPhone 3G 3.1.3 gejailbreaked om MyWi te installeren om zodoende mijn 3G met mijn iPad te delen.

Het programma MyWi crasht echter telkens (na een sec of 10), ik kan er dus niets mee. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En beter nog, hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Zo zo. eerste indruk is goed. Erg snelle JB :) Nog sneller dan Blackra1n en die vond ik al snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
hemiparo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:33:
[...]

Dat moet me nog wel gaan lukken... kan ik dit exact hetzelfde doen voor mijn iPhone en iPad?
Is het zelfde ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
:?
http://www.google.nl/sear...5g-s1g4&aql=&oq=&gs_rfai=
matz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:27:
Ik ken iemand met een gesimlockte iphone uit Amerika (woonde daar tijdje, en heeft toen een AT&T contract afgesloten en later afgekocht). Nu wil diegene de telefoon hier ook natuurlijk graag gebruiken, en ik hoopte eigenlijk dat dat met de nieuwe JB wel zou kunnen. Nu lees ik echter dat het dus niet kan. Is het wel mogelijk om het met een omweg te doen, in de zin van; JB 3.1.3 en dan downgraden om zo de simlock te verwijderen? Of zit je dan nog steeds vast aan de baseband van 3.1.3?
Nope, helaas is er op dit moment voor baseband van FW 3.1.3 geen unlock. Jailbreak en Unlock moet je dus apart van elkaar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Vanmorgen hele tijd gezocht naar hoe ik iFunBox kon activeren (ik wist dat je IETS moest installeren, maar hoe heette het ook alweer...), zie ik dat EN-IS precies na mijn post al heeft aangegeven dat je afc2add moet installeren... Dat was makkelijker geweest dan mijn zoektocht...

Maar ja, het werkt! En goed! En wat ik me nu bedenk, ik heb itunes 9.1.1, en die had geen problemen...

Dan ga ik nu mijn aquarium schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Klopt het dat Cydia down is? Hij laadt bij mij namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Afgelopen morgen stond de melding in beeld dat de server te druk was

Edit: Zo te zien ligt ie eruit ja..

[ Voor 22% gewijzigd door Ruubster op 03-05-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Tja, nieuwe Jailbreak en dus gaat iédereen het tegelijkertijd proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Hmmm jammer... Even wachten dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

wdekreij schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:41:
Zojuist dmv de nieuwe Spirit mijn iPhone 3G 3.1.3 gejailbreaked om MyWi te installeren om zodoende mijn 3G met mijn iPad te delen.

Het programma MyWi crasht echter telkens (na een sec of 10), ik kan er dus niets mee. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En beter nog, hoe dit op te lossen?
Welke versie MyWi heb je geïnstalleerd en via welke repo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ahh, ik krijg weer apps geinstalleerd via Cydia :) Mooi zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Een grote Jailbreak iPhone developer raadt het sterk af Rock te installeren. Het is erg vervelend om het te ondersteunen:

http://twitter.com/chpwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Vanx schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:59:
[...]

Het moet in het tethering topic ;)

Je krijgt dan inderdaad Apple tethering, dus gewoon op de manier waarop het ook eerder kort legaal werkte.

Je hebt geen App nodig, maar wel 2 patches. Die voegen beide 1 regeltje toe, waardoor het in je OS ineens zichtbaar wordt.
Kan je hier iets verder op ingaan? Heb van alles geprobeerd hier (tot aan de 3G Tethering patches van ifoneguide.nl en het installeren van benm.at profiles) maar krijg nergens die Tethering optie terug.

En @hierboven. Cydia werkt hier ook niet lekker; lijkt er idd uit te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Cydia werkt nu weer gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ryceck schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:10:
Kan je hier iets verder op ingaan? Heb van alles geprobeerd hier (tot aan de 3G Tethering patches van ifoneguide.nl en het installeren van benm.at profiles) maar krijg nergens die Tethering optie terug.
Kijk hier maar eens.
Werkt prima op 3.1.2 en misschien ook wel op 3.1.3. :)

[ Voor 18% gewijzigd door funske op 03-05-2010 18:28 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Het enige wat dat doet is mijn iPhone bricken en ervoor zorgen dat ik nu bezig ben mijn oude backups terug te plaatsen.
Het lijkt erop dat wat ik wil weer eens niet mogelijk is; gewoon een 3.1.3 met tethering met een T-mobile abonnement. Zonder jailbreak kon het niet en met jailbreak is het blijkbaar ook onmogelijk... En als T-mobile nu gewoon een normaal abbo ervoor maakt hoeft al deze moeite ook niet maar zelfs dat behoort niet tot de opties.

Begin de iphone aardig zat te worden op deze manier :x

[ Voor 21% gewijzigd door Ryceck op 03-05-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ryceck schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:06:
Het lijkt erop dat wat ik wil weer eens niet mogelijk is; gewoon een 3.1.3 met tethering met een T-mobile abonnement. Zonder jailbreak kon het niet en met jailbreak is het blijkbaar ook onmogelijk...
Jij zegt dat het niet mogelijk is. Ik heb net verteld dat ik met mijn 3.1.2 prima met tethering kan werken!!
Ook met een T-Mobile abo. d:)b
Waarschijnlijk werkt het met 3.1.3 ook wel, want het verschil tussen 3.1.2 en 3.1.3 is minimaal.
Maar ja als je het niet probeert............. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door funske op 03-05-2010 20:14 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

UltraSub schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:19:

- Naja, ik al balen van mijn foto's, hang hem thuis aan iTunes, krijg de melding dat er een nieuwe iPhone gevonden is, optie om te restoren, ik denk das goed. Terug naar de sync van een paar dagen geleden dan maar. Ding is klaar, en presto. Alle foto's ook terug.

Dus jullie begrijpen dat ik in de veronderstelling was dat foto's er ook bij zouden zitten!
Dat is dus geen sync, dat is een 'reservekopie'. Kijk maar naar de bijbehorende datums en hoe weinig je er relatief van hebt. In een backup/reservekopie zitten wel foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Zojuist maar even gedoneerd.

Deze e-mail bevestigt dat u $1,00 USD heeft gedoneerd aan Nicholas Allegra (comexk@gmail.com) via PayPal.

Zo. Als iedereen dat nu even doet kan comex morgen 200 ipad's kopen :) Niet gek zo'n verdienste voor het maken van deze jailbreak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ik probeer hier FW 3.1.2 te shift restoren voor een vriend, maar de Server van Saurik is down. Doordat we geen terugkoppeling kunnen krijgen van zijn server, wordt de restore geannuleerd. Ben er al een uur mee bezig, shit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54

Vos

AFCA

Kreeg hier ook de melding dat de server down is....zal ff wachten worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Laatst online: 22:36
Is het nou gewoon veilig om iTunes te updaten naar 9.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Is er een optie in Cydia om je SHSH te saven? Heb er een on file van 3.1.2, maar wil die van 3.1.3 natuurlijk ook voordat Apple dat onmogelijk maakt... Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

De Modmyi repository is down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

funske schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:13:
[...]

Jij zegt dat het niet mogelijk is. Ik heb net verteld dat ik met mijn 3.1.2 prima met tethering kan werken!!
Ook met een T-Mobile abo. d:)b
Waarschijnlijk werkt het met 3.1.3 ook wel, want het verschil tussen 3.1.2 en 3.1.3 is minimaal.
Maar ja als je het niet probeert............. 8)7
Ryceck geeft toch aan dat hij z'n iPhone opnieuw moet restoren? Bij mij werkt die handleiding ook niet. M'n iPhone blijft nu hangen in boot-scherm.
Draai 3.1.3 met Spirit jb.
Hachy schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:20:
Zojuist maar even gedoneerd.

Deze e-mail bevestigt dat u $1,00 USD heeft gedoneerd aan Nicholas Allegra (comexk@gmail.com) via PayPal.

Zo. Als iedereen dat nu even doet kan comex morgen 200 ipad's kopen :) Niet gek zo'n verdienste voor het maken van deze jailbreak :)
Done! Ook gelijk een dollartje aan libimobiledevice, omdat ik nu eindelijk muziek kan syncen met Rhythmbox in Ubuntu _o_

[ Voor 31% gewijzigd door Stacium op 03-05-2010 22:54 ]

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 05-05 19:50
Ik hebt ook hetzelfde probleem als jij Stacium. Dus die Tweak kan je beter niet installeren op een 3.1.3 firmware. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

UltraSub schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:05:
Is er een optie in Cydia om je SHSH te saven? Heb er een on file van 3.1.2, maar wil die van 3.1.3 natuurlijk ook voordat Apple dat onmogelijk maakt... Zie ik iets over het hoofd?
Zodra Saurik z'n SHSH server weer online heeft, zal deze de key automatisch toevoegen als je 3.1.3 draait. Ik heb iig toen ik 3.1.2 herstelde met een custom firmware beide keys on file gekregen (had al 3.1.2, kreeg er 3.1.3 bij).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg tof dat je nu na die jailbreak met Winterboard een leuke achtergrond kunt kiezen, alleen het is echt onmogelijk om leuken te vinden tussen die duizenden ''skins''.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 357847 op 04-05-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeps...

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 357847 op 04-05-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:56
FYI: Mijn factory unlocked week50 3gs 32GB met 3.1.2 geupdated naar 3.1.3 en vervolgens met Spirit de jb uitgevoerd..

Werkt als een zonnetje, apps hoefden niet opnieuw te syncen: upgrade, jb met spirit. done.

Wilde eerst restoren naar 3.1.2, maar omdat Sauriks shsh server niet reageert toch maar geupgrade.

Edit: Camera roll was leeg, maar ik heb de foto's van tevoren gekopieerd en weer met iphonebrowser teruggezet.

[ Voor 15% gewijzigd door stfn345 op 04-05-2010 00:53 ]

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.