Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

TDB

Heb momenteel een gejailbreaked 2G versie 2 en wil deze upgraden naar versie 3. Als ik bovenstaande allemaal lees dan moet ik er in ieder geval voor zorgen dat ik niet naar 3.1.3 ga maar naar 3.1.2. Vraag is of ik nu meteen Blackra1n kan installeren of dat ik eerst naar 3.1.2 moet upgraden en dan moet jailbreaken...

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Ik heb een iPod touch 1G welke nog op firmware 1.1.5 draait. Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid naar 3.1.2 of 3.0 of welke versie dan ook.
Krijg error 14.
de restore naar 1.1.5 gaat altijd probleemloos :S.

Moet ik voor alleen een firmware upgrade ook met die server gemeld in de TS praten ?
Ik hoef mijn iPod niet te jailbraken maar 3,99 voor een firmware vindt ik echt te zot. ik wil gewoon apps kunnen draaien op dat ding.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
HoefMeistert schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:25:
Ik heb een iPod touch 1G welke nog op firmware 1.1.5 draait. Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid naar 3.1.2 of 3.0 of welke versie dan ook.
Krijg error 14.
de restore naar 1.1.5 gaat altijd probleemloos :S.

Moet ik voor alleen een firmware upgrade ook met die server gemeld in de TS praten ?
Ik hoef mijn iPod niet te jailbraken maar 3,99 voor een firmware vindt ik echt te zot. ik wil gewoon apps kunnen draaien op dat ding.
3,99 betalen?
Hier is de link die je moet hebben voor een jailbreak (3.1.2): *knip*

Dat soort links zijn niet toegestaan, link dan bijv. direct naar Apple.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 15-04-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Grr, kom er niet meer uit.

Heb mijn iPod Touch g2 (MB niet MC) gejailbreaked op 3.1.2, ik heb een nieuwe 3.1.3 firmware aangemaakt met sn0wbreeze maar als ik deze nu via iTunes erop zet (dus met shift + restore) dan wilt het niet werken. De iPod blijft hangen bij het Apple logo....

Firmware versie met nummer 3 op het begin heeft bij mij altijd voor problemen gezorgd. Ik kan zelfs mijn Power knop niet goed meer gebruiken (reageert niet altijd, soms doet hij het perfect en soms komt de reactie pas na 5 seconden) terwijl dit bij 2.0 niet het geval is. Ik kan echter niet downgraden omdat ik dan niet meer vadsoendelijk gebruik kan maken van de Appstore en de Cydia apps (sommige zijn 3.0 only...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
hardware.tom schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:37:
[...]

3,99 betalen?
Hier is de link die je moet hebben voor een jailbreak (3.1.2):
*knip*
Deze net getest, geeft bij mij ook een Error 14.... De restore naar 1.1.5 gaat wel weer goed... Ik wordt er echt een beetje leip van.... Begin een beetje het gevoel te krijgen dat het alleen werkt als ik de laatste FW koop in de iTunes store...

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 15-04-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
hardware.tom schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:37:
[...]

3,99 betalen?
Hier is de link die je moet hebben voor een jailbreak (3.1.2):
Hier dus: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Maakt het uit of ik een link naar de download plaats of gewoon naar de site waar de download link staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik ben momenteel in het bezit van een iPhone 3G met 3.1.3, en zou deze graag willen jailbreaken zodat ik via MyWi m'n 3G met m'n iPad kan delen.

In deze guide staat beschreven hoe dit moet, echter wordt hier enkel verwezen naar een Windows-programma om dit voor elkaar te krijgen (terwijl andere artikelen van die website doorgaans naar zowel Mac als Windows lijken te verwijzen). Zelf kan ik ook geen Mac-versie vinden..

Probleem: Ik heb enkel Mac's thuis.. Weet iemand of het al mogelijk is om de iPhone 3G 3.1.3. te jailbreaken met een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Jouw link ging naar megaupload. Het bestand daar is gekopieerd en zonder rechten verspreid: warez.

Mijn link is gewoon een lijstje met links naar de bestanden op Apple's servers, de officiële bron, waarvan je zeker weet dat er niet mee gekloot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ja maar ik heb via die site die jij aangaf die link gevonden. Als je op Ipod touch 1G 3.1.2 klikt dan kom je bij megaupload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Jeetje, dat had ik nooit gezien. Nouja, hopen dat de modjes felixbruns.de nog steeds toestaan. Ik zou ook direct het bestand linken, is toch netter dan alleen felixbruns en zoek het maar uit.

Trouwens Tom, linken naar bijvoorbeeld iPhoneclub mag gewoon, daar wordt ook de unlock besproken, wat niet hier mag. Dus je zou felixbruns als iPhoneclub kunnen zien :P
wdekreij schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:54:

Probleem: Ik heb enkel Mac's thuis.. Weet iemand of het al mogelijk is om de iPhone 3G 3.1.3. te jailbreaken met een Mac?
Ik zou beginnen met kijken in de TS bij het kopje firmware 3.1.3 ;)

Verder zal ik hier nooit iets vertellen over ih8snow zijn tools. Hij overtreedt schaamteloos allerlei opensource licenties en afspraken met mede Jailbreakers. Ook gebruikt hij smerige trucs om te jailbreaken, zoals het kopieren van Apple software in zijn eigen tool, zodat hij het niet zelf hoeft te schrijven. Daarmee geeft hij Apple wel ammunitie voor een rechtszaak. Zulke mensen wil ik niet steunen.

[ Voor 90% gewijzigd door Vanx op 15-04-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Allen toch bedankt, had de felixburn site alwel gevonden, en het updaten is gelukt....
Was dus een lekkere RTFM!! Wat doe je toch snel aannamens :) tot ik een site zag waar de "restore" knop oncirkeld was.... ja idd, ik las restore maar drukte op "update"...
Middels de "Restore" knop is het direct gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb gisteravond mijn iPhone 3G 3.1.3 gejailbreaked d.m.v. PwnageTool 3.1.5, maar nu heb ik (vrijwel) geen bereik meer met mijn iPhone 3G... Meer mensen hier last van? Is hier een fix voor?

En anders de jailbreak er maar weer af halen, al heb ik nog geen flauw idee hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

wdekreij schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:14:
Ik heb gisteravond mijn iPhone 3G 3.1.3 gejailbreaked d.m.v. PwnageTool 3.1.5, maar nu heb ik (vrijwel) geen bereik meer met mijn iPhone 3G... Meer mensen hier last van? Is hier een fix voor?

En anders de jailbreak er maar weer af halen, al heb ik nog geen flauw idee hoe :)
Voor zover ik weet kan dit niks te maken hebben met de jailbreak. Kan zijn dat ik het mis heb natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net op mijn ipod touch 2G jailbreak voicecontrol geinstalleerd. Nu heb ik een paar vragen: kan ik voicecontrol d.m.v een crack ofzo ook bedienen met (ik denk) een logitech PC headset of moet het een apple headset zijn Ik wil namelijk eerst graag weten of het werkt voor ik er een koop. Ik heb het al geprobeerd, maar dat lukt niet. Is op de ipod touch 3G ook een aparte app, of is het dan geintegreerd in de ipod functie? (ik heb namelijk een applicatie er bij gekregen op m'n springboard voor voicecontrol.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag het ontgrendel geluid van mijn ipod touch 2g veranderen. Ik weet dat ik dat via open SSh/ diskaid/iphonebrowser kan doen, maar ik weet niet hoe ik verder moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Kees Kluskens schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:54:
[...]

Voor zover ik weet kan dit niks te maken hebben met de jailbreak. Kan zijn dat ik het mis heb natuurlijk...
Blijkbaar wel, want ik kreeg met geen mogelijkheid bereik. Daarna de jailbreak er maar weer afgehaald, en voila: vol bereik!

Balen, want had graag MyWi gebruikt om m'n iPad overal van internet te voorzien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:06:
Ik wil graag het ontgrendel geluid van mijn ipod touch 2g veranderen. Ik weet dat ik dat via open SSh/ diskaid/iphonebrowser kan doen, maar ik weet niet hoe ik verder moet
Wat jij wil doen is teveel en onnodig werk, download effe "iFunBox" en open deze. Hiermee kun je je iPhone browsen en per direct geluiden veranderen, (bijvoorbeeld) als je naar Ringtones gaat, kun je een eigen ringtone plakken (kopieeren van je pc). Normaal zou bij de volgende SYNC met iTunes deze worden verwijderd, maar dat gebeurt dus niet wanneer je "iFunBox" gebruikt.

//EDIT
Of, als je gebruik maakt van Winterboard, dan kun je de geluidsbestand in een map doen, deze noem je dan "unlock" en plaats je deze in "/Library/Themes/"

Nadat je deze hebt geplaatst in je Themes map op je iPhone, kun je Winterboard starten en deze selecteren, deze zal het activeren en het zal per direct werken.

Geluidsbestand moet wel opgeslagen/converterd worden als .AIFF. Dus we hebben een geluidsbestand dat heet "ontgrendel.aiff", voordat je deze dus gaat overzetten naar je iPhone hernoem je het naar "unlock.caf"!

[ Voor 30% gewijzigd door EN-IS op 17-04-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké bedankt ga het proberen met ifunbox! (kan het ook met iphone browser?)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik het ontgrendelgeluid ook veranderen met winterboard en zonder pc? In cydia staat in sections ook themes (sound) wat kan ik daar dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:38:
oké bedankt ga het proberen met ifunbox! (kan het ook met iphone browser?)
Ja dat kan :)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:38:
Kan ik het ontgrendelgeluid ook veranderen met winterboard en zonder pc? In cydia staat in sections ook themes (sound) wat kan ik daar dan mee?
Kan ook met Cydia en Winterboard. Je kunt verschillende geluiden downloaden, je hebt dus geluid paketten en je hebt afzonderlijke geluiden. Deze worden gedownload in de Themes map of anders direct onder "Sounds". Via Instellingen en of Winterboard, kun je deze activeren, je hoeft in Winterboard het alleen maar te selecteren (aanvinken) en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:01
Hallo,

Ik heb een probleem. Gisteren een iphone gekregen van mijn zusje. Ze heeft t-mobile en ik heb KPN. Het gaat om een iphone 3G 16GB met firmware 3.1.3. Als ik hem aanzet dan geeft mij aan. No SIM card installed. Insert a valid sim with no PIN lock to activate iPhone. Mijn zusje is gisteren op Vakantie gegaan. Met haar kaart kan ik hem niet testen dus. Ze is over 2 weken terug. Telefoon is langer dan 1 jaar oud. Moet ik bang zijn dat die niet meer gaat werken. Beetje noobvragen allemaal maar jullie hebben met iemand te maken die jaren lang heeft genoten van windows mobile! Mijn eigen simkaart pakt hij niet.

Groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door Hamed op 18-04-2010 16:01 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Hamed schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:59:
Hallo,

Ik heb een probleem. Gisteren een iphone gekregen van mijn zusje. Ze heeft t-mobile en ik heb KPN. Het gaat om een iphone 3G 16GB met firmware 3.1.3. Als ik hem aanzet dan geeft mij aan. No SIM card installed. Insert a valid sim with no PIN lock to activate iPhone. Mijn zusje is gisteren op Vakantie gegaan. Met haar kaart kan ik hem niet testen dus. Ze is over 2 weken terug. Telefoon is langer dan 1 jaar oud. Moet ik bang zijn dat die niet meer gaat werken. Beetje noobvragen allemaal maar jullie hebben met iemand te maken die jaren lang heeft genoten van windows mobile! Mijn eigen simkaart pakt hij niet.

Groetjes
Ouder dan een jaar? Gratis simlockvrij laten maken door T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Moet dat door mijn zusje gedaan worden of kan ik zelf naar t-mobile gaan?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog even een paar vragen over openSSH:
Wat kan ik nog meer met open SSH?
waar kan ik de beste lock en unlock geluiden vinden op internet.

Ook heb ik nog een probleem: ik heb in cydia een unlock geluid van Homer Simpson (Doh!) gedownload voor winterboard. Als ik hem selecteer, en respring, gebeurt er niks. als ik een ander lock/unlock geluid download en installeer, doet dat geluid het wel gewoon! hoe komt( is het bestand misschien niet goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:51
Hamed schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:14:
Moet dat door mijn zusje gedaan worden of kan ik zelf naar t-mobile gaan?
Zij moet naar t-mobile bellen.
Dan word het gratis gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Hoe werkt dat. Krijgt ze een sms of iets anders?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Hamed schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:23:
Hoe werkt dat. Krijgt ze een sms of iets anders?
je belt een nummer (070-3056007), geeft je IMEI-nummer van de iPhone 3G door en een kwartier later is je toestel geheel simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Moet ze haar simkaart in de toestel hebben of gaat het via de itunes

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Hamed schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:28:
Moet ze haar simkaart in de toestel hebben of gaat het via de itunes
Hamed, Volgens mij heb jij ook een stel hersenen gekregen. Probeer zelf eens na te denken voordat je dit soort dingen vraagt. 8)7 |:(

Je moet een nummer bellen, vervolgens moet je het IMEI nummer van je iPhone doorgeven (*#06#) en even later komt je iPhone op een soort lijst te staan waardoor deze automatisch herkend dat hij ook andere simkaarten mag gebruiken.

Al doe je het met je huistelefoon het gaat erom dat je de correcte IMEI doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
@het gratis unlock met T-mobile verhaal... Ik geloof niet dat dat iets met Jailbreaken te maken heeft. Dus: [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 24

Ik wil eigenlijk door met deeltje 4 van het Jailbreak topic, maarja er staat een grote berg tools voor de deur. Dus daar ga ik nog even op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hamed schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:59:
Hallo,

Groetjes
Ten eerste, groeten doen wij tweakers al bij elke post, dus hoef je 't niet nog een keer neer te zetten ;).

Ten tweede, wat heeft dit in vredesnaam te maken met jailbreaken? Ik zie de overeenkomst even niet, kan je uitleggen wat jailbreaken te maken heeft met het unlocken van je iPhone vanuit de provider?
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:15:
ik heb nog even een paar vragen over openSSH:
Wat kan ik nog meer met open SSH?
waar kan ik de beste lock en unlock geluiden vinden op internet.

Ook heb ik nog een probleem: ik heb in cydia een unlock geluid van Homer Simpson (Doh!) gedownload voor winterboard. Als ik hem selecteer, en respring, gebeurt er niks. als ik een ander lock/unlock geluid download en installeer, doet dat geluid het wel gewoon! hoe komt( is het bestand misschien niet goed?)
De dingen die je met OpenSSH kan doen zijn praktisch hetzelfde als je zou kunnen met je Mac of *NIX systeem waar OpenSSH op staat. Je kan aanmelden op je machine (iPhone in dit geval) en het filesystem benaderen en wijzigingen maken. Je kan ook bijvoorbeeld een applicatie sluiten die niet wil sluiten via de homeknop e.d.

Verder, je geluiden die 't niet doen, kijk eens of je andere thema's hebt die zelf een lock/unlock geluid bevat. Als dit thema hoger in de lijst staat, zal deze de lagere items overschrijven. Als je Homer's 'doh' onderaan staat, en een ander thema met een ander geluid bovenaan, zal je geen 'doh' horen. Zet 'm dus bovenaan de lijst in Winterboard of schakel het andere thema uit.
Wat ook kan is dat het bestand niet goed is (verkeerd formaat oid). Het is ook mogelijk dat de naam van het bestand niet klopt. Het moet 'unlock.caf' heten en in de map UISounds staan (even uit m'n hoofd) in de thema map (/var/stash/themes.xxxxx/[themanaam]. Eventueel meer help kan je in het [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods topic vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 23:42

paQ

lasharor schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:34:
[...]

Hamed, Volgens mij heb jij ook een stel hersenen gekregen. Probeer zelf eens na te denken voordat je dit soort dingen vraagt. 8)7 |:(

Je moet een nummer bellen, vervolgens moet je het IMEI nummer van je iPhone doorgeven (*#06#) en even later komt je iPhone op een soort lijst te staan waardoor deze automatisch herkend dat hij ook andere simkaarten mag gebruiken.
.... nadat je hem aan Itunes hebt gehangen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Goedemiddag,

Als ik nu een iPOD Touch 8GB op bol.com bestel, kan ik hem dan downgraden (http://techpp.com/2010/02...g-2g-from-3-1-3-to-3-1-2/) naar 3.1.2 en hem dan jailbreaken met blackra1n? Is het dan een tethered of untethered jb?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Nee want als je nu een iPod Touch koop krijg je waarschijnlijk een 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
En die zijn niet te jailbreaken? Ik dacht namelijk dat de 8GB eigenlijk een 2G was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Qua hardware wel, maar er zijn wel verschillen in bootloader dacht ik. Heb hier een 8 gb 3g en die krijg ik niet gedowngrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
Dan maar wachten tot geohot zijn nieuwe software released.

http://iphonejtag.blogspot.com/

[ Voor 81% gewijzigd door bartje006 op 19-04-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

bartje006 schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:32:
En die zijn niet te jailbreaken? Ik dacht namelijk dat de 8GB eigenlijk een 2G was.
Twee dingen waar je tegenaan zal lopen: signed firmware en de nieuwe bootloader. Bovendien worden er geen 2G's meer verkocht, of überhaupt gemaakt. Je zal dus altijd een 3G krijgen. Tenzij je 'm uiteraard op een of andere manier 2e hands van Marktplaats kan kopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeee
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-03 13:25
ik wil mijn iPod touch 16G jailbreaken, maar weet niet welke ik nodig heb...

versie: 3.1.3 (7E18)
model: MB531NF

ik denk dat mijn iPod een 3G is maar dat weet ik niet zeker gekocht: februari 2009.

kan iemand mij miss helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu multitasking op m'n ipod touch 2G van kirikae. Nu is mijn vraag: is er ook een multitasking tool voor sbsettings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Thomth, niet dat ik weet. Je kan wachten op Iphone OS 4.0.

@Nikeee je hebt een MB modelnummer, wat goed is :)
Als je er dus zeker van bent dat het een MB modelis (dus geen MC) kan je Googlen naar sn0wbreeze.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeee
om de beginpagina word er aan gegeven dat je sn0wbreeze beter niet kunt gebruiken, dus dan zal ik me daar maar aan houden :)

wat is dan wel aanteraden? downgreaden naar 3.1.2? en dan Blackra1n downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nikeee schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:18:
om de beginpagina word er aan gegeven dat je sn0wbreeze beter niet kunt gebruiken, dus dan zal ik me daar maar aan houden :)

wat is dan wel aanteraden? downgreaden naar 3.1.2? en dan Blackra1n downloaden?
Ja, probeer te downgraden. Maar als je vast zit aan een signed firmware kan dat niet, tenzij je toevallig eerder al een keer een JB hebt uitgevoerd en je key hebt laten opslaan bij Cydia. Iets wat ik niet verwacht, anders had je 't hier niet gevraagd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeee
wat is een signed firmware? 8)7
ik heb m'n iPod een paar maanden geupdate nog 3.1.3... stom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:20
Je kunt je iPod altijd nog downgraden, dus je hebt grote kans dat je hem nog kan jailbreaken.Dit is niet waar.

Zie post hieronder ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Spekker op 19-04-2010 22:11 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Nikeee schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:32:
wat is een signed firmware? 8)7
ik heb m'n iPod een paar maanden geupdate nog 3.1.3... stom!
Ik dacht dat het de volgende is: elke keer als je een update uitvoert of een herstel voor je iPhone, wordt er gegevens over je iPhone info gestuurd naar Apple, ook firmware informatie wordt tevens naar Apple gestuurd. Apple keurt het goed (waarschijnlijk een goedkeuringsprocess) en stuurt een reactie terug naar iTunes. Hierna kun je het updaten/restoren.

Een signed FW 3.1.3 betekent voor jou, dat het niet mogelijk is terug te gaan naar FW 3.1.2, want deze wordt niet meer "goedgekeurd" door Apple, FW 3.1.2 is dus geen "signed firmware".

Daarom introduceerde een aantal maanden geleden Saurik (ontwikkelaar van Cydia) een eigen server, die elke firmware goedkeurt en zo kun je terug van 3.1.2 naar bijvoorbeeld 3.1 enzovoort. Daarbij, door je gegevens op te slaan op de server van Saurik (ECID van je iPhone) kun je in de toekomst ook terug naar de FW die je op dat moment gebruikte, dus als jij bij FW 3.0 je gegevens bij Saurik hebt opgeslagen (ook een automatisch process via Cydia), dan kun je in de toekomst, van FW 4.0 terug naar FW 3.0!

Als ik het niet correct heb, mag men me natuurlijk verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeee
zo, na 2 3 keer lezen snap ik het al beter :P
maar ik heb hem nooit gejailbreakt, dus heb ik ook geen Cydia. is dat een probleem?

je ziet dus dat ik er niks van snap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ja dat is een probleem :P . Je kunt altijd even proberen om te downgraden natuurlijk en anders wordt het even een paar maanden wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

EN-IS schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:09:
[...]

Ik dacht dat het de volgende is: elke keer als je een update uitvoert of een herstel voor je iPhone, wordt er gegevens over je iPhone info gestuurd naar Apple, ook firmware informatie wordt tevens naar Apple gestuurd. Apple keurt het goed (waarschijnlijk een goedkeuringsprocess) en stuurt een reactie terug naar iTunes. Hierna kun je het updaten/restoren.

Een signed FW 3.1.3 betekent voor jou, dat het niet mogelijk is terug te gaan naar FW 3.1.2, want deze wordt niet meer "goedgekeurd" door Apple, FW 3.1.2 is dus geen "signed firmware".

Daarom introduceerde een aantal maanden geleden Saurik (ontwikkelaar van Cydia) een eigen server, die elke firmware goedkeurt en zo kun je terug van 3.1.2 naar bijvoorbeeld 3.1 enzovoort. Daarbij, door je gegevens op te slaan op de server van Saurik (ECID van je iPhone) kun je in de toekomst ook terug naar de FW die je op dat moment gebruikte, dus als jij bij FW 3.0 je gegevens bij Saurik hebt opgeslagen (ook een automatisch process via Cydia), dan kun je in de toekomst, van FW 4.0 terug naar FW 3.0!

Als ik het niet correct heb, mag men me natuurlijk verbeteren :)
Hmm, het principe is goed, maar de uitwerking is wat anders. Het staat zelfs in de TS ;). Wat het is met signed firmware is dat deze digitaal ondertekend wordt. Denk aan het DRM systeem. Je krijgt een 'certificaat' op je firmware van Apple als je je iDevice hersteld. Deze certificering wordt 24 uur na het introduceren van een nieuwe firmware gestopt voor de oude firmware (in dit geval werd 24 uur na het uitgeven van 3.1.3 geen certificaat meer gegeven voor 3.1.2). Hierdoor kan je niet meer rechtstreeks bij Apple terecht voor certificaten van oudere firmware versies.
Nu heeft Saurik een server opgezet die deze certificaten opslaat, waardoor je deze alsnog kan krijgen nadat Apple ze zelf niet meer uitgeeft. Per iDevice en firmware is er een uniek certificaat. Hiermee kan je dus naar een firmware downgraden waarvan je deze hebt laten opslaan. Zou je bijvoorbeeld van versie 3.0 (die je hebt laten opslaan) direct naar 3.1.2 zijn gegaan, zou je vanaf 3.1.2 alleen kunnen downgraden naar 3.0 en niet naar 3.1 bijvoorbeeld. Met de komst van 3.1.3 en het lastiger geworden jailbreaken wil je nu liever bij 3.1.2 blijven.

Bijkomend probleem van deze certificering is dat de server van Saurik ook afhankelijk is van Apple. Het certificaat wordt namelijk niet opgeslagen op je iDevice of op je PC zelf, waardoor het opslaan van de zogenoemde SHSH key bij oudere firmware alsnog niet kan lukken als je iDevice bijvoorbeeld wordt geleverd met 3.1.2 en je hier op wilt blijven. Je zal in Cydia te zien krijgen dat je de SHSH van 3.1.3 hebt. Of je alsnog bij 3.1.2 kan blijven, of kan downgraden naar 3.1.2 weet ik niet, maar ik denk niet dat het kan tenzij je de check er op een of andere manier uit weet te halen (met bijvoorbeeld pwngtool) (blijven op je versie heb ik zelf gedaan, downgraden heb ik geen ervaring mee en kan ik niet bevestigen).

Disclaimer: dit is berust op mijn idee hoe het hele certificering werkt. Ook hier kunnen fouten in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Nikeee schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:25:
zo, na 2 3 keer lezen snap ik het al beter :P
maar ik heb hem nooit gejailbreakt, dus heb ik ook geen Cydia. is dat een probleem?

je ziet dus dat ik er niks van snap 8)7
Als je wil weten of het een 2G of 3G is, 2G ondersteunt geen Voice Control, dus om even te kijken of Voice Control werkt:

- Ontgrendel je ipod
- Hou de home-knop ingedrukt

Als Voice Control ondersteunt wordt, krijg je een blauw venster te zien waarin dat staat (Zie hier)

Dus krijg je blauw scherm -> 3G
Geen blauw schermpje -> 2G

Kan iemand nog even bevestigen? Heb ik ooit gelezen namelijk....

Edit: Over de 50 pagina's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Beste Tweakers,

Ik heb hier een Ipod 3G met het model nummer:
MC008NF

En Serie Nummer:
9C0047RJ6K2

Maar ik krijg met een 3G rom bestand met firmware versie 3.1.2 niet gedowngrade.

Hij zegt dat het geen geldig bestand is voor deze ipod.

Kan iemand mij meer uitleg geven/tips?

Groeten, Mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
Begin eens met zelf dit topic te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Dus er is nog geen mogelijkheid om nieuwe ipods met 3.1.3 firmwares te jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Niet als je niet reeds een jailbreak hebt en op die manier hebt geupgrade.

Het is een kwestie van afwachten en dan hopen dat het weer kan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik voice over op mijn ipod touch 2G installeren? Ik heb het pas ook met voice control gedaan, en dat werkte! (ik had toen een guide gevonden via internet, maar ik hier niks over vinden) dus kan ik dat ook doen met voice over?
Ook heb ik nog een vraag. Hoe kan ik sbrotator via mijn PC op mijn ipod touch krijgen, via open SSH. Hoe krijg ik die dan geinstalleerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:01:
Kan ik voice over op mijn ipod touch 2G installeren? Ik heb het pas ook met voice control gedaan, en dat werkte! (ik had toen een guide gevonden via internet, maar ik hier niks over vinden) dus kan ik dat ook doen met voice over?
Ook heb ik nog een vraag. Hoe kan ik sbrotator via mijn PC op mijn ipod touch krijgen, via open SSH. Hoe krijg ik die dan geinstalleerd?
Waarom download je SBRotator niet via Cydia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:01:
SBRotator is een betaalde app in Cydia, als je die niet via Cydia download, probeer je duidelijk een illegale versie te installeren en daar werken wij niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Hero Of Time schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:09:
[...]

SBRotator is een betaalde app in Cydia, als je die niet via Cydia download, probeer je duidelijk een illegale versie te installeren en daar werken wij niet aan mee.
Ohwww.. wat stout :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik nou een gratis programma wil installeren met openssh? Hoe zit het met m'n vraag over voice over is er geen alternatief ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:03:
En als ik nou een gratis programma wil installeren met openssh? Hoe zit het met m'n vraag over voice over is er geen alternatief ofzo?
Voor OpenSSH:
http://www.iphoneclub.nl/forum/wiki/WinSCP & http://www.iphoneclub.nl/forum/wiki/OpenSSH

Over voice over weet ik niks :)

[ Voor 21% gewijzigd door EN-IS op 20-04-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gratis programma's zal je alsnog in Cydia kunnen vinden, danwel in de standaard repo's, danwel in een aparte die je toe kan voegen. Andere 'gratis' programma's vind je niet zomaar los op het net. Ik snap je vraagstelling wel, je wilt een antwoord en probeert het op een andere manier toch te krijgen, maar denk wel even aan je postgeschiedenis omtrent hetzelfde onderwerp ;). Het kan zijn dat mods dat niet altijd waarderen.

Ow, verders is het antwoord op je vraag hier al meerdere keren gegeven (of in het specifieke Cydia Apps topic) ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 20-04-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Reinigingsdoek schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:06:
Een hele tijd terug heb ik via een programma op internet de Tether functie aangezet. Helaas blijkt nu dat mijn voicemail niet meer werkt, maar dat heb ik nooit doorgehad. 21 berichten op mijn voicemail, die ik nu pas hoor maar waar ik nooit een melding van heb gehad.. handig :P

Kan ik mijn oude tether functie uitschakelen zonder de iPhone te moeten herstellen dan vervolgens de 'nieuwe' versie installeren zodat m'n voicemail behouden blijft?
Het werkt nog steeds niet! Mijn netwerksettings heb ik hersteld via Settings, m'n hele iPhone heb ik zelfs hersteld via Settings, maar alsnog werkt mijn Voicemail niet.

Is er nog iets wat ik kan doen? (afgezien van m'n iPhone herstellen met iTunes waardoor ik de nieuwe firmware krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb een vraagje.

Ik heb een tijdje een jailbreak gehad op mijn Ipod touch 3G 8GB. Als ik hem uitzette dan moest ik hem weer herstellen, maar mij is verteld dat ik hem gewoon weer kon herstellen met blackra1n en dat lukt niet! Wat kan ik fout hebben gedaan?
Want ik wil graag winterboard instaleren voor thema's en achtergronden, maar daar moet hij opnieuw voor opstarten...

Oplossingen? Ik heb 3.1.2 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

hardware.tom schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:31:
Ik heb een vraagje.

Ik heb een tijdje een jailbreak gehad op mijn Ipod touch 3G 8GB. Als ik hem uitzette dan moest ik hem weer herstellen, maar mij is verteld dat ik hem gewoon weer kon herstellen met blackra1n en dat lukt niet! Wat kan ik fout hebben gedaan?
Want ik wil graag winterboard instaleren voor thema's en achtergronden, maar daar moet hij opnieuw voor opstarten...

Als het goed is kan je 'm dan wel gewoon volledig jailbreaken. Met redsn0w dacht ik dat dit dan gewoon kon.

Weet iemand of er al meer duidelijkheid is over wanneer de iPod Touch 3G MC gebruikers hun iPod ook kunnen jailbreaken (full bedoel ik dan). Ik meen namelijk gelezen te hebben dat dit eind deze maand was, maar langzamerhand komt het eind van deze maand toch wel in zicht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat mijn pc via mijn gejailbreakte iPod touch (die lag op te laden aan de USB poort) gehackt is. Op mijn iPod staat openssh en op de pc winscp. Hij draait op Windows xp met de nieuwste macafee. Ik weet niet of ik het in het goede gedeelte zet, maar dan hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kees Kluskens schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:38:
[...]

Als het goed is kan je 'm dan wel gewoon volledig jailbreaken. Met redsn0w dacht ik dat dit dan gewoon kon.

Weet iemand of er al meer duidelijkheid is over wanneer de iPod Touch 3G MC gebruikers hun iPod ook kunnen jailbreaken (full bedoel ik dan). Ik meen namelijk gelezen te hebben dat dit eind deze maand was, maar langzamerhand komt het eind van deze maand toch wel in zicht :).
Mensen met een 3G en MC model hebben de nieuwe bootrom en zitten vast aan een tethered jailbreak. Je zal dus je JB tool opnieuw moeten draaien om 'm door te starten. Als het niet lukt met RedSn0w of BlackRa1n (even afhankelijk welke tool je gebruikt hebt voor de initiële JB), is er mogelijk wat mis met je systeem en moet je het even met een andere proberen. Mogelijk dat je PC je iDevice niet goed pakt. Zorgt iig dat je iTunes hebt en deze je iDevice ziet als een in recovery mode. Sluit iTunes en run je JB tool om je iDevice te starten.
Reinigingsdoek schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:17:
[...]

Het werkt nog steeds niet! Mijn netwerksettings heb ik hersteld via Settings, m'n hele iPhone heb ik zelfs hersteld via Settings, maar alsnog werkt mijn Voicemail niet.

Is er nog iets wat ik kan doen? (afgezien van m'n iPhone herstellen met iTunes waardoor ik de nieuwe firmware krijg :(
Jouw probleem klinkt als een certificaat probleem. Je zou bij Cydia je SHSH moeten hebben opgeslagen zodat je altijd naar je huidige firmware kan herstellen. In dat geval download je je firmware via de link in de TS, doet een shift+restore met een aangepaste hosts bestand zodat je Saurik's server gebruikt en dan kan je de officiële firmware herstellen. Probeer dat eerst eens. Kijk dan of je voicemail werkt en als dat 't geval is, JB je 'm weer en herstel je de boel naar hoe je 't had. Blijf na elk package controleren of je voicemail 't nog steeds doet, misschien dat er een het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb nu een gejailbreakte (tethered) mc model iphone met 3.1.2.

ik heb echter het idee dat mijn iphone een beetje dichtgeslibt is met allerlei rotzooi, dus zou ik graag een kale 3.1.2 erover heen willen zetten, zodat hij weer helemaal fris kaal is.

Kan ik gewoon met shift click een 3.1.2 erop zetten? of moet ik allemaal rare dingen utivoeren. Ik wil uiteraard geen 3.1.3 erop hebben ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Damian schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:01:
Ik heb nu een gejailbreakte (tethered) mc model iphone met 3.1.2.

ik heb echter het idee dat mijn iphone een beetje dichtgeslibt is met allerlei rotzooi, dus zou ik graag een kale 3.1.2 erover heen willen zetten, zodat hij weer helemaal fris kaal is.

Kan ik gewoon met shift click een 3.1.2 erop zetten? of moet ik allemaal rare dingen utivoeren. Ik wil uiteraard geen 3.1.3 erop hebben ;)
Yups, dat is het enige wat je moet doen, SHIFT + RESTORE (Herstel), let wel op, dat je dus je jailbreak kwijt bent en eventueel je unlock (als je daar gebruik van maakt). En vergeet niet te backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

EN-IS schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:03:
[...]

Yups, dat is het enige wat je moet doen, SHIFT + RESTORE (Herstel), let wel op, dat je dus je jailbreak kwijt bent en eventueel je unlock (als je daar gebruik van maakt). En vergeet niet te backuppen :)
jah ok, maar die jailbreak kan ik natuurlijk weer opnieuw doen.

Ik hoef geen gekke dingen te doen met SHSH spul enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
hardware.tom schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:31:
Ik heb een vraagje.

moet ik trouwens ook nog wat doen met zo'n SHSH key, waar ik helemaal niks van snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Damian schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:08:
[...]

Nope. Zolang je niet per ongeluk 3.1.3 gaat gebruiken hoeft dit niet.
hardware.tom schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:26:
[...]

moet ik trouwens ook nog wat doen met zo'n SHSH key, waar ik helemaal niks van snap.
Voor jou is het (volgens mij) al te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Damian schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:08:
[...]

Lees de TS even door, dan weet je wat je moet doen. Als je je SHSH key al hebt laten opslaan bij Cydia, hoef je alleen je hosts file aan te passen zodat je met de server van Saurik communiceert tijdens de herstel.
hardware.tom schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:26:
[...]

Voor jouw hetzelfde, lees de TS even door. Daar staat alles in.
Kees Kluskens schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:31:
[...]

Nope. Zolang je niet per ongeluk 3.1.3 gaat gebruiken hoeft dit niet.
Heb je wel enig idee waar je het over hebt of zeg je maar wat?
[...]

Voor jou is het (volgens mij) al te laat...
Wie zegt dat 't voor hem al te laat is? Als-ie nou gewoon z'n SHSH heeft laten opslaan voor 3.1.2 toen ze nog werden uitgegeven, kan hij gewoon herstellen. Tevens een extra keer BR draaien kan geen kwaad, zolang iTunes z'n apparaat detecteert. Bovendien, hij heeft al een JB gedaan, lijkt mij sterk dat 't 3.1.3 is en dan nog zou hij met BR danwel RS moeten kunnen booten. Zolang hij geen iTunes gebruikt om te herstellen voor het opstarten is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Het is pas een paar weken geleden dat ik hem gejaibreaked heb. Alleen ik heb de jailbreak er weer afgehaald omdat ik hem niet kon herstellen met blackra1n. Ik heb dus ook geen shsh key. Ik heb hem ook moeten downgraden vandaar dat ik nu 3.1.2 heb in plaats van 3.1.3.

Maar als je hem moet restoren dan zie he toch zo'n itunes icoontje met kabel op je ipod touch? Als ik hem dan aan mijn pc hang dan kan ik hem niet herstellen met blackra1n. Ik probeer het vanmiddag wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BR kan pas werken als je iPhone/iPod gevonden wordt door het systeem. Als iTunes dus niet opkomt en ook niets ziet als je 'm handmatig start, kan BR nogal weinig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Is er een manier om te zien welke SHSH files je bij saurik hebt staan? Hij zegt nu bij cydia namenlijk dat 3.1.3 on file is, maar ik wil graag weten of ik weer terug kan naar 3.1.2 :D, dus of die ook op de server aanwezig is.

[ Voor 11% gewijzigd door Damian op 22-04-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Staat er naast 3.1.3 in groene letters 3.1.2? Zo ja, dan kan je terug, zo nee, dan kan je niet terug.

@Kees, ik verwacht nieuwe info als de iPad 3G geleverd word! Dat is volgens de berichten op Engagdet eind deze maand. Pas op met het geven van niet correcte of onvolledige info, op dit moment ligt alles heel gevoelig, dus je moet echt zeker zijn als je iemand hulpt geeft.

Altijd leuk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Vanx schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:41:
Staat er naast 3.1.3 in groene letters 3.1.2? Zo ja, dan kan je terug, zo nee, dan kan je niet terug.

@Kees, ik verwacht nieuwe info als de iPad 3G geleverd word! Dat is volgens de berichten op Engagdet eind deze maand. Pas op met het geven van niet correcte of onvolledige info, op dit moment ligt alles heel gevoelig, dus je moet echt zeker zijn als je iemand hulpt geeft.

Altijd leuk:
waar moet ik dat zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In cydia natuurlijk, waar anders? Je zei net zelf dat je alleen 3.1.3 ziet staan, dus zit je vast aan 3.1.3. Je kan, als je 3.1.2 nog hebt, via pwngtool natuurlijk proberen te herstellen met een pre-jailbroken firmware die je dan maakt, waarmee de check wordt verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hero Of Time schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:51:
In cydia natuurlijk, waar anders? Je zei net zelf dat je alleen 3.1.3 ziet staan, dus zit je vast aan 3.1.3. Je kan, als je 3.1.2 nog hebt, via pwngtool natuurlijk proberen te herstellen met een pre-jailbroken firmware die je dan maakt, waarmee de check wordt verwijdert.
mja dat snap ik, maar waar in cydia, gewoon op het homescreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Gewoon op het eerste scherm, de voorpagina, de pagina met Saurik erop, de pagina met de groene getallen met punten ertussen bovenin.

Waar je ook 3.1.3 heb gevonden!

Die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

mjah dat had ik al gevonden, dan is denk ik mijn shsh overschreven door de 3.1.3, want ik kan 3.1.2 nergens vinden. Weet zeker dat het ooit 3.1.2 is geweest voor mij....

Is er een andere manier om mijn 3.1.2 opnieuw te installeren? shift click in itunes gaat dus niet goed, want die zegt dat de firmware niet geschikt is voor mijn toestel, dus ook neit met de saurik server in de hosts file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
SHSH's worden niet overschreven. Kennelijk heb je te laat gejailbreaked. Die signature van 3.1.2 wordt niet opgeslagen via jouw iDevice, maar via de Apple server (met behulp van gegevens uit jouw iDevice). Juist die Apple server stopt met signeren.

Hmm, als je al jailbroken bent, kan je via Pwnagetool 3.1.2 er opnieuw opzetten. Dan moet je wel een mac hebben (of je gepwnde .ipsw ergens anders vandaan halen...).

Tutorial: http://www.technobuzz.net...-2-with-pwnagetool-3-1-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Als je een 3G hebt, ik heb nog hier een eigen gemaakte FW, het is FW 3.1.2 met cydia en unlock (ultrasn0w)alvast erin gebouwd :)

Denk dat ik de link hier niet mag zetten, anders PM je me effe :)

[ Voor 25% gewijzigd door EN-IS op 22-04-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

hehe, nope, is een 3GS.

Ik wil wel even googelen, maar vind het beetje eng om een ipsw ergens vandaan te trekken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Hero Of Time schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:23:
BR kan pas werken als je iPhone/iPod gevonden wordt door het systeem. Als iTunes dus niet opkomt en ook niets ziet als je 'm handmatig start, kan BR nogal weinig doen.
hij ziet hem wel alleen er gebeurt niks als ik op make it ra1n druk als ik hem moet herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Damian schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:44:
hehe, nope, is een 3GS.

Ik wil wel even googelen, maar vind het beetje eng om een ipsw ergens vandaan te trekken... :P
Dan kun je beter deze gebruiken, zijn te vertrouwen :)

http://www.iphoneclub.nl/...wnloadlinks-geupdate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

hardware.tom schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:09:
[...]

hij ziet hem wel alleen er gebeurt niks als ik op make it ra1n druk als ik hem moet herstellen.
Probeer dan even een andere computer, ik had hetzelfde namelijk (gelukkig geen tethered JB) toen ik m'n iPhone wilde jailbreaken via BR door 'm in m'n VM te koppelen. Ik heb geen Windows direct draaien, dus kon niet anders. Heb het dus bij een andere machine gedaan die iTunes had. Daar werkte het wel. Het blijft vaag. Misschien dat RedSn0w het ook kan, ondanks je JB via BR.
Damian schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:44:
hehe, nope, is een 3GS.

Ik heb nog een custom IPSW van 3.1.2 die EN-IS een tijd terug voor mij had gemaakt. Bevat wel een root partitie van 1 GB, ipv de standaard 750 MB. Bevat alleen Cydia en aangepaste partities.

[ Voor 26% gewijzigd door Hero of Time op 22-04-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Hero Of Time schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:38:
[...]

Probeer dan even een andere computer, ik had hetzelfde namelijk (gelukkig geen tethered JB) toen ik m'n iPhone wilde jailbreaken via BR door 'm in m'n VM te koppelen. Ik heb geen Windows direct draaien, dus kon niet anders. Heb het dus bij een andere machine gedaan die iTunes had. Daar werkte het wel. Het blijft vaag. Misschien dat RedSn0w het ook kan, ondanks je JB via BR.

[...]

Ik heb nog een custom IPSW van 3.1.2 die EN-IS een tijd terug voor mij had gemaakt. Bevat wel een root partitie van 1 GB, ipv de standaard 750 MB. Bevat alleen Cydia en aangepaste partities.
Let wel op, de FW die ik destijds voor HOT heb gemaakt, is dus wel voor de 3GS, alleen geen activatie (geen activatie = t-mobile phones) en geen unlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Het is gelukt!! Ik heb nu ook winterboard en een leuke achtergrond bij mijn springboard. Kan het er ook aan liggen dat ik de Blackra1n app niet meer op mijn ipod had maar alleen cydia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

hardware.tom schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:09:
Het is gelukt!! Ik heb nu ook winterboard en een leuke achtergrond bij mijn springboard. Kan het er ook aan liggen dat ik de Blackra1n app niet meer op mijn ipod had maar alleen cydia?
Nee, dat zou niet uit moeten maken ervoor. Geef nog wel even informatie over hoe je 't voor elkaar hebt weten te krijgen, handig voor anderen met een zelfde soort probleem ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Nou ik heb het gewoon gedaan zoals het normaal ook zou moeten volgens mij, maar dat was me nog nooit eerder gelukt: Ipod geeft aan dat hij gerestored meot worden via itunes ---> Ipod aansluiten ---> Itunes bericht om te restoren annuleren ---> blackra1n draaen ---> wachten.... ---> klaar!! :P
Maar in het begin is me dit nog nooit gelukt op de een of andere manier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, ja, vaag. Dat is de normale methode namelijk. Apart dat het niet eerder werkte voor je. Naja, zolang je 't maar onthoud, dan kan 't ook niet meer fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Wat ik nu niet helemaal snap. Ik kan zon 3.1.3 custom firmware gewoon over mijn gejailbreakte (en waarschijnlijk geunlockte) 3.1.2 heen zetten? Ik heb die simlock niet persee nodig gezien het gewoon een t-mobile sim is, maar jailbreak vind ik wel geinig. Het zal waarschijnlijk tethered jailbreak blijven, maar neem aan dat ik dan gewoon blackrain kan gebruiken, ook al is het 3.1.3?

-edit-

heb het maar gewoon geprobeert. Echter kom ik niet langs de 1600 foutmelding heen. iReb werkt nog niet met de 3GS. Zijn er andere alternatieven?

[ Voor 17% gewijzigd door Damian op 23-04-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Damian schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:29:
Wat ik nu niet helemaal snap. Ik kan zon 3.1.3 custom firmware gewoon over mijn gejailbreakte (en waarschijnlijk geunlockte) 3.1.2 heen zetten? Ik heb die simlock niet persee nodig gezien het gewoon een t-mobile sim is, maar jailbreak vind ik wel geinig. Het zal waarschijnlijk tethered jailbreak blijven, maar neem aan dat ik dan gewoon blackrain kan gebruiken, ook al is het 3.1.3?

-edit-

heb het maar gewoon geprobeert. Echter kom ik niet langs de 1600 foutmelding heen. iReb werkt nog niet met de 3GS. Zijn er andere alternatieven?
Ja, alternatief was dat je had gewacht op een antwoord waarin je had gehoord dat je met een tethered JB geen 3.1.3 moet draaien. Je had op 3.1.2 moeten blijven. Zelfs als je niet afhankelijk bent van een soft-unlock. Misschien dat de laatste versie van RedSn0w je kan helpen om te booten. Anders proberen terug te gaan naar 3.1.2 dmv pwngtool op een Mac (of in een VM :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb nog niets gedaan ;) Zit nog gewoon op mijn 3.1.2 met jailbreak.

grrr, ik wil gewoon een verse install van 3.1.2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, je kan altijd nog een ipsw downloaden waar EN-IS naar linkte. Ik kan je ook de mijne sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hero Of Time schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:37:
Nou, je kan altijd nog een ipsw downloaden waar EN-IS naar linkte. Ik kan je ook de mijne sturen.
Mja die heb ik geprobeert, maar die krijg ik er niet op, ik krijg daarbij een error 1600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat betekend die error precies? DM mij anders om mijn IPSW te krijgen en daarmee te proberen. Anders zou ik haast denken dat je een verkeerde firmware erop wilt zetten (een 3G ipv 3Gs of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke navigatie software in de cydia/rock/icy store kunnen jullie me aanbevelen? Ik wil jet liefst offline navigeren. Ik heb een ipod touch.
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.