[iPhone / iPod Touch] GPS op je iTouch/iPhone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nu een telefoon van het werk krijg zal ik mijn Nokia N73 wegdoen. De N73 gebruikte ik naast telefoon ook als navigatiesysteem icm. TomTom en als MP3 speler.

Daarom ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe MP3 speler, met in het achterhoofd ooit nog een navigatiesysteem te kopen.

Nu is mijn oog gevallen op de iPod Touch. Het lijkt me gewoon een erg mooi apparaatje met veel uitbreidingsmogelijkheden.

Vandaag zag ik op diverse blogs dat er een apparaat in ontwikkeling is waarmee je een iPod Touch of iPhone als navigatiesysteem kan gebruiken. Het werkt in principe heel simpel:
  • Je hebt een extern apparaatje (grootte sleutelhanger) en dat steek je in de dockingpoort van je iPod/iPhone
  • Het apparaatje heeft 3 functies. Het ontvangt het GPS signaal, heeft ingebouwde navigatiesoftware in de vorm van een soort webserver en dient als WiFi access point voor je iPod.
  • Met je iPhone of iPod Touch maak je verbinding met de module en via de webbrowser gebruik je de navigatiesoftware.
De navigatiesoftware is volgens allaboutiphones.nl gebaseerd op Nav N Go's iGO My Way 8
.
De module heet Gomite. Klik voor de officiële website (waar overigens bar weinig info is te vinden).

Afbeeldingslocatie: http://www.spctelecomip.com/archivos/accesorios/iGO_screenshot_03_LS.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gomite.com/images/elements/locogps_wifi.jpg

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat werken en wanneer het daadwerkelijk beschikbaar is. Ook vind ik het vreemd dat je de Gomite op de dockingpoort van je iPod moet aansluiten... hij maakt immers verbinding via WiFi. Heeft iemand hier iets over gelezen of gehoord?

Als jullie meer informatie over de Gomite of gelijksoortige appraten hebben (die dus een navigatie oplossing bieden op de iPod Touch) dan ben ik zeer geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ziet er gaaf uit.
Navigatie mis ik wel op mn iPhone, ik had hiervoor een Nokia E90 met interne GPS en dat was toch wel vaak handig.
Ik had al bijna een TomTom one gekocht maar als ik dit zo zie wacht ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom doen ze niet gewoon softwarematig op de iphone/touch en met een blue tooth dongle... zou moeten kunnen... gps muis heb ik al namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 14:52
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:41:
waarom doen ze niet gewoon softwarematig op de iphone/touch en met een blue tooth dongle... zou moeten kunnen... gps muis heb ik al namelijk ;)
Veel geluk met gps signalen opvangen zonder de ontvanger apparatuur 8)7
En via t internet is meestal ook niet al te praktisch, de abonnementen zijn daar nog niet toereikend voor lijkt me.

:j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hij heeft het over een bluetooth GPS ontvanger, beter lezen dus.
Zo werken idd de meeste smartphone's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De iTouch heeft geen bluetooth aan boord, dus dat valt voor mij sowieso al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:31:
...Ook vind ik het vreemd dat je de Gomite op de dockingpoort van je iPod moet aansluiten... hij maakt immers verbinding via WiFi. Heeft iemand hier iets over gelezen of gehoord?
Ik neem aan dat hij zo op de accu van de ipod wordt aangesloten. Maar het is inderdaad stom dat je dan nog WiFi nodig hebt om de data te verzenden.

Nog stommer is dat je de iPod dan niet meer aan de lader kunt hangen, waardoor de accu (met scherm aan, continue berekenen én het sowieso al niet zo zuinige WiFi) niet lang mee zal gaan.

Ergo, ik denk niet dat je hier ver mee komt (letterlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeh daar zit ik dus ook mee.
Op de dockingpoort aansluiten om gebruik van WiFi te vermijden lijkt me een betere optie, maar dan zit je toch met het probleem dat je m niet kan opladen. De GPS module zou op zijn beurt weer een dockingpoort moeten hebben waar je dan de lader instopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:51

Metten

ik hou het graag simpel

Het lijkt mij trouwens eerder logisch dat de GPS module een ingebouwde accu heeft waarmee de iTouch/Pod opgeladen wordt. Dit heeft bovendien als voordeel dat het scherm niet vanzelf uitgaat. Hoewel je het natuurlijk ook wel kan instellen dattie dat niet doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoppeA
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:59
Ik denk dat ze het via WiFi doen omdat de aangekondigde SDK geen toegang had tot de accesoires aangesloten op de iPod/iPhone. Door het via WiFi te doen voorkomen ze dus dat je je iPod moet jailbreaken, als ik het goed gelezen heb. Ook is hij via WiFi te verbinden met alle andere soort WiFi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Ik zie het probleem van wifi gebruik ook niet..

In mijn ogen is dat een betere verbinding dan bluetooth.. Maar id pas bruikbaar als je hem wel continue op de lader kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met igps360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:43: