Telfort Internet ervaringen topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.798 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kreeg net de onderstaande mail binnen:
Geachte klant,

In maart 2009 hebben wij u op de hoogte gesteld van de tariefsverhoging voor Telfort vast bellen (bellen via internet), die in mei 2009 in werking is getreden. U bent toen in de gelegenheid gesteld om uw vast bellen-abonnement kosteloos te beëindigen.

Volgens de toezichthouder OPTA moet Telfort u, naar aanleiding van deze tariefsverhoging, ook de gelegenheid bieden om uw internetabonnement te beëindigen.

Wij stellen u hierbij in de gelegenheid om gedurende vier weken na ontvangst van deze e-mail uw internetabonnement en uw vast bellen-abonnement kosteloos te beëindigen. De beëindiging kan per direct of op een door u opgegeven einddatum tussen 15 en 31 december 2009 ingaan.

Als u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken dan kunt u telefonisch opzeggen via 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

U kunt er ook voor kiezen een brief te sturen naar Telfort internet, Postbus 217, 2400 AE Alphen a/d Rijn.

Of u kunt deze e-mail beantwoorden waarbij u uw klantcode vermeldt in het onderwerp. Vergeet hierbij niet deze originele tekst te laten staan en duidelijk uw wens te beschrijven.

Wilt u beëindigen, maar heeft u geen voorkeur voor een einddatum? Dan worden uw internetabonnement en uw vast bellen-abonnement op 15 december 2009 beëindigd. Vanaf de einddatum kunt u vanzelfsprekend geen gebruik meer maken van deze diensten.

U kunt meer informatie vinden over dit onderwerp in onze veelgestelde vragen.

Uiteraard verandert er niets als u geen gebruik maakt van deze gelegenheid.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 15:31
Ik gebruik dan wel geen SSL maar ook op dit tijdstip gaat het als een speer nog steeds via Newsleecher. Stabiel grafiekje zonder gaps ofzo. Ik zit wel in de randstad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:28
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:05:
[...]

Onjuist. Bij zulke netwerken zit het netwerkbeheer echt niet achter een soort supercomputers waar ze een verbinding individueel kunnen volgen vanaf het telefoonstopcantacttelefoon-stopcontact bij de klant thuis tot aan de fiber backbone en dat voor bijvoorbeeld een half miljoen aansluitingen tegelijk. Zo werkt het simpelweg niet.

Daarom is het juist heel waardevol om feedback van gebruikers te krijgen, het zij via de klantenservice, het zij via dit forum.

Op die manier kunnen snel patronen ontdekt worden en des te sneller kunnen problemen worden opgelost.

Dat het netwerkbeheer niet achter supercomputers het netwerk zit te monitoren van een half miljoen klanten begrijp ik ook wel. Wat ik stel, is dat men bij individuele klachten heel goed de individuele verbinding kan monitoren, om te kijken waar het probleem zit. Bij de vele klachten met de snelheid naar buiten het Telfort netwerk, kan men wel degelijk de routering en de capaciteit bekijken en de vinger op de zere plek leggen, We praten hier niet over raket-technologie.

[...]

Overboeking doet iedereen natuurlijk, als je 100.000 aansluitingen hebt van 20Mb heb je geen 2.000.000Mb aan bandbreedte nodig. Er wordt uiteraard voldoende aan capaciteitsmanagement gedaan om te voorkomen dat klanten ooit overboeking zouden kunnen merken. Langzamere snelheid is niet altijd een gevolg van capaciteit te korttekort en dus van overboeking, zo zwart/wit is het niet.

Zo zwart/wit is het ook niet. Het probleem is echter wel relatief simpel te tackelen; op het moment dat er uren ( of dagen!) problemen zijn met het laden en bereiken van bepaalde internet-pagina`s is dat relatief snel te zien waar het in de route mis gaat. Ik ben na jaren gezeur weg bij Telfort en alles laadt hier significant sneller. Als het bij Telfort niets te maken heeft met "capaciteit" dan moeten ze maar eens iemand wegkopen bij mijn nieuwe provider, om daar eens aan te vragen hoe ze daar de routering doen dat het wel snel loopt. Met 100.000 aansluitingen kan je vast iemand wegkopen bij één van de providers waar alles wel vlotjes loopt. Capaciteit kost geld, een juiste routering vinden niet veel en is technisch niet het meest complexe. Het lijkt mij dus nog steeds een centenkwestie! En anders maar eens nieuw talent de toko binnenhalen die de zaak wel op orde krijgt!

[...]

Onjuist. Afgelopen zomer is de capaciteit van ons core netwerk en transit/peering zelfs verviervoudigd en voor die tijd was er ook al sprake van overcapaciteit.

De uitbereiding uitbreiding is gedaan om voorbereidt te zijn op de toekomst en om ook dan een goed werkende verbinding te kunnen garanderen.

De capaciteit van het core netwerk heeft overigens ook niets met de intrainsnelheid van een verbinding te maken.

de technische aspecten van de ïntrainsnelheden hoef je hier niet aan te halen; deze aspecten mogen bij tweakers die gebruik maken van welke provider met DSL bekend worden geacht.

Jammer dat ondanks de over-capaciteit die er voor de zomer al was en de enorme uitbreiding daarvan ook nog de zaak nog steeds met regelmaat als een 'kreupele Harry" werkt! Mijn voorstel blijft dan ook omdat het niet incidenteel is en ook niet van korte duur, dat Telfort met problemen kampt, om extern talent binnen te halen die de zaak kan tackelen zodat klanten eens werkelijk kunnen gaan genieten van dat zo mooi over-gecapaciteerde netwerk van telfort.
Een zin als : "De uitbereiding uitbreiding is gedaan om voorbereidt te zijn op de toekomst en om ook dan een goed werkende verbinding te kunnen garanderen" komt mij zeer bekend voor als managements-prietpraat. Niet zo flauw bedoeld als het er staat maar beperk je tot de techniek en je serieus ook door mij gewaardeerde taken hier. Dergelijke uitspraken doen het bij mij niet zo goed. Ik ben vast iets ouder dan jij maar als ik de keren in mijn leven moet gaan tellen dat ik bij niet werkend producten/diensten berichten krijg dat men er aan werkt de diensten nog beter dan ze al zijn te maken, dan word ik een beetje vervelend.

[...]

Onjuist. Aan ons Tiscali core netwerk is zelfs vrijwel niets veranderd. Zeker niet in negatieve zin. Dit netwerk is niet de oorzaak van de vertraging die sommige klanten merken en heeft zelfs overcapaciteit.

We merken dat er een aantal gebruikers zijn die last hebben van dit probleem. De voorbeelden die we tot nu toe hebben zijn gebruikers die op het KPN netwerk zitten, echter heeft het merendeel deel van onze klanten op het KPN netwerk geen last van dit probleem. Anders was het in dit topic nog wel even drukker dan het nu is!

Rob, het is dus absoluut niet zo zwart wit te stellen als je hier doet.

Vanaf een aantal weken na overname van Tiscali door Telfort ben ik absoluut op een andere stack overgezet! Een andere ip-range en is ook de routering naar websites veranderd! Ik heb de eerste weken toen er al mensen met klachten waren na overzetting gedacht en gehoopt omdat het bij mij nog wel goed wrkte dat ik de dans zou ontspringen en bij mij alles bij het oude bleef. Vanaf het moment van de daarwerkelijke overzetting zijn mij mij de problemen wel ontstaan; trager internet ( niet de downloads ) en problemen in de telefonie.

"We merken dat er een aantal gebruikers zijn die last hebben van dit probleem. De voorbeelden die we tot nu toe hebben zijn gebruikers die op het KPN netwerk zitten, echter heeft het merendeel deel van onze klanten op het KPN netwerk geen last van dit probleem. Anders was het in dit topic nog wel even drukker dan het nu is!"

Heel gevaarlijk en bijna 'gelul op managements-niveau'! Je stelt dat er niet gemonitored wordt naar individuele klanten; een klant die niet klaagt is dus niet per definitie een klant die de problemen niet heeft. Een forum als hier is ook geen afspiegeling van de gemiddelde klant aangezien die hier niet komt!
Een logische uitleg lijkt mij dat de gemiddelde klant pas klaagt als zijn hele internet eraf ligt, de lijn klappert of de telefonie niet naar behoren functioneert.

[...]

Totaal uit de lucht gegrepen. Zo werkt dit niet.

[...]

De jaarcijfers zijn sinds Telfort onderdeel is geworden van KPN hier te vinden: http://www.kpn.com/corporate/nl-1.htm

Nogmaals een oproep aan iedereen die last heeft van trage pageloads, maar ook diegene waar het alweer naar behoren werkt;

Graag ontvangen wij per DM uw postcode en huisnummer zodat dit probleem voor alle getroffen gebruikers zo snel mogelijk uit de wereld geholpen kan worden.

Hugo
En toch houden we van jezijn we blij met je Hugo en waarderen jou input hier en die van je collega`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 13:53
@Webcare:

Ik keek zonet in het modem en zag het volgende staan in de logs:

16 11/16/2009 23:12:16 board 0 line 0 channel 0, call 105, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
17 11/16/2009 23:11:49 board 0 line 0 channel 0, call 97, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
18 11/16/2009 22:47:34 board 0 line 0 channel 0, call 97, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
19 11/16/2009 22:47:06 board 0 line 0 channel 0, call 89, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
20 11/16/2009 22:46:40 board 0 line 0 channel 0, call 89, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
21 11/16/2009 22:46:12 board 0 line 0 channel 0, call 81, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
22 11/16/2009 22:45:52 board 0 line 0 channel 0, call 81, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
23 11/16/2009 22:45:25 board 0 line 0 channel 0, call 73, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
24 11/16/2009 22:45:02 board 0 line 0 channel 0, call 73, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
25 11/16/2009 22:44:34 board 0 line 0 channel 0, call 65, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
26 11/16/2009 22:44:05 board 0 line 0 channel 0, call 65, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
27 11/16/2009 22:43:38 board 0 line 0 channel 0, call 57, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
28 11/16/2009 22:41:45 board 0 line 0 channel 0, call 57, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
29 11/16/2009 22:41:18 board 0 line 0 channel 0, call 49, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
30 11/16/2009 22:40:58 board 0 line 0 channel 0, call 49, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
31 11/16/2009 22:40:30 board 0 line 0 channel 0, call 41, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
32 11/16/2009 22:35:19 board 0 line 0 channel 0, call 41, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
33 11/16/2009 22:34:52 board 0 line 0 channel 0, call 33, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
34 11/16/2009 22:33:49 board 0 line 0 channel 0, call 33, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
35 11/16/2009 22:33:21 board 0 line 0 channel 0, call 25, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
36 11/16/2009 22:32:59 board 0 line 0 channel 0, call 25, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
37 11/16/2009 22:32:32 board 0 line 0 channel 0, call 17, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
38 11/16/2009 22:25:57 board 0 line 0 channel 0, call 17, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
39 11/16/2009 22:25:30 board 0 line 0 channel 0, call 9, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
40 11/16/2009 22:22:19 board 0 line 0 channel 0, call 9, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
41 11/16/2009 22:21:51 board 0 line 0 channel 0, call 1, C02 Call Terminated

Gisteravond om iets over 22.25uur, is de verbinding dus een fiks aantal x weggevallen, terwijl er toen niemand achter de pc zat. Dit terwijl het modem op moment van schrijven al 538:18:24uur up is. DSL is nu bijna weer 24uur up. Wat kan de oorzaak zijn hiervan? heb het al eens eerder gezien, maar wil nu toch even weten wat het zou kunnen zijn ;) Mijn verbinding gaat over WBA (KPN dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
nou alles heeft er vanavond een uurtje uitgelegen. Toen een reset modem en eindelijk werkt alles weer. Lekker stabiel netwerk de laatste weken pfffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:08
Mijn internet is nu bagger traag, 50 KB/s modem al 3x gereset maar mag niet helpen.
Meer met deze problemen?

Ik ga binnenkort over naar een lokale kabelboer proefproject glasvezel, ik wil mijn telefoonnummer meenemen (adsl naar kabel)
Ik heb nu 20 MBit, hoe gaat dit in zn werk? eerst opzeggen bij Telfort en aangeven dat ik nummer wil behouden en dan meteen aanmelden bij kabelboer ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:17

GJH

Justin2000 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:52:
Mijn internet is nu bagger traag, 50 KB/s modem al 3x gereset maar mag niet helpen.
Meer met deze problemen?
Hier helaas zelfde problemen, pagina's laden erg traag. Begin van de avond even een tijdje onderbroken verbinding gehad. Modem al een aantal keren uit/aan gezet, helpt verder weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

@webcare

De laatste tijd is het surfen echt bagger
ook met een kale pc en laptop is het niet vooruit te branden.
OpenDNS is een stuk sneller maar ook niet altijd wat

Zijn jullie dit nog aan het onderzoeken
Want opgelost is het naar mijn mening niet

Oja en kunnen jullie mij een overzicht sturen van al het verkeer van afgelopen maand (UBB in CCunit of cobs)
dit mag via DM of via mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:47
Mijn probleem is toch echt verholpen sinds die maandagmiddag, en ook het downloaden gaat weer keurig op volle snelheid, dus het is nu toch geen probleem wat zich op het gehele telfort netwerk voordoet !

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TellurousPoppy
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 08:02
Ik heb sinds Zondag erg veel problemen met de snelheid van het internet.
Met name Gmail is erg onstabiel en geeft continu fout meldingen.
Een handjevol websites gaan wel lekker snel (naar behoren). Maar de snelheid waarmee ik Gmail binnenhaal is echt diep triest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

TellurousPoppy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:06:
Ik heb sinds Zondag erg veel problemen met de snelheid van het internet.
Met name Gmail is erg onstabiel en geeft continu fout meldingen.
Een handjevol websites gaan wel lekker snel (naar behoren). Maar de snelheid waarmee ik Gmail binnenhaal is echt diep triest :(
ik heb het ook met Gmail
Verder is alles wel snel kwa mail
ik denk dat het aan Gmail ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@S0epkip,

Als de wensdatum 1 december is dan kunt u er vanuit gaan dat er nu echt nog geen DSL signaal van ons op uw lijn staat.

@wiebjuh16,

Dat lijkt op wegvallend DSL. Graag ontvang ik per DM uw postcode en huisnummer voor verder onderzoek.

@TellurousPoppy, GJH, Justin2000, drunkfux,

Graag ontvang ik ook van jullie een postcode en huisnummer per DM.

En Justin2000,

Bij de kabelmaatschappij een overname aanvragen die minimaal 1 maand in de toekomst ligt en dan bij ons opzeggen met de mededeling dat uw abonnement + telefoonnummer op die datum over wordt genomen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:03:
@S0epkip,

Als de wensdatum 1 december is dan kunt u er vanuit gaan dat er nu echt nog geen DSL signaal van ons op uw lijn staat.

@wiebjuh16,

Dat lijkt op wegvallend DSL. Graag ontvang ik per DM uw postcode en huisnummer voor verder onderzoek.

@TellurousPoppy, GJH, Justin2000, drunkfux,

Graag ontvang ik ook van jullie een postcode en huisnummer per DM.

En Justin2000,

Bij de kabelmaatschappij een overname aanvragen die minimaal 1 maand in de toekomst ligt en dan bij ons opzeggen met de mededeling dat uw abonnement + telefoonnummer op die datum over wordt genomen.

Hugo
Hugo bedankt voor je reactie:

Mijn postcode 9101, internetsnelheid nog steeds blabberd 15 KB/s speedtest.

Wat betreft de overname, mijn kabelmaatschapij zegt dat ze geen IP/adsl abonnement overname regelen. Wel een standaard analogelijn. Word dus mijn ip tel omgezet weer naar een belbudget abonnement (analoog) met daarbij mijn nummer?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

@webcare

De laatste tijd is het surfen echt bagger
ook met een kale pc en laptop is het niet vooruit te branden.
OpenDNS is een stuk sneller maar ook niet altijd wat

Zijn jullie dit nog aan het onderzoeken
Want opgelost is het naar mijn mening niet

Oja en kunnen jullie mij een overzicht sturen van al het verkeer van afgelopen maand (UBB in CCunit of cobs)
dit mag via DM of via mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:55
Snap niet dat ze na al die jaren nog steeds die Zyxel modems leveren!
Ze hebben ze waarschijnlijk te groot ingekocht!
Mijn ervaring:
Bij iemand die dicht bij de centrale zit werken de Zyxel modems prima en stabiel(zoals bij mijn zus, haalt 19-20Mbps). Maar zodra je er wat verder vanaf zit (zoals ik) en ik haal iets van 10-11 Mbps dan beginnen de problemen als uitvallen van de verbinding. Mijn ouders hebben de modem niet in de meterkast maar via allerlei tussenverbindingen, dan doet de zyxel het ook niet goed.
Mijn Speedtouch 780 doet het prima, ook bij mijn ouders doet een speedtouch780 het prima dus het ligt niet zozeer aan de adsl van Telfort maar aan hun belabberde modems! Heb ook eens een Fritzbox geprobeerd en deze doet het ook zonder problemen.
Het had bij mij dan ook geen zin om weer een zyxel te vragen bij Telfort want ze zijn allemaal hetzelfde!

[ Voor 32% gewijzigd door Zybertweak op 18-11-2009 13:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Justin2000,

Dat is heel vreemd, ze zijn verplicht ook gewoon VoIP nummers over te nemen.
Welke partij hebben we het over? Naar mijn weten dient ook elke provider mee te werken aan de overstap/opzegservice.
Door de opzegging bij ons wordt uw DSL signaal van de lijn gehaald en uw telefoonnummer wordt gereed gemaakt voor portering.
Uw nieuwe provider heeft vanaf dat moment 3 maanden de tijd om dit nummer over te nemen.

@mexel,

Daar het probleem nog niet bij iedereen is opgelost is het uiteraard nog steeds in onderzoek.
Andere klanten kunnen hun verkeer overigens ook niet inzien dus ik zie geen reden om voor u een uitzondering te maken.

Hugo

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 18-11-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Momenteel kan ik vanaf mijn Telfort-nummer niet naar vaste nummers bellen, als ik met mijn mobiel bel dan krijg ik wel mensen te pakken. Is dat een bekende storing?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4-io
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-11-2024
Vannacht en hele ochtend t/m 13 uur geen internet via ADSL2PLUS van Telfort ; zie m'n bericht Storing Telfort ADSL op 18-11 van 03:15 tot 12:52 ?

Pas rond 13:00 kreeg m'n bakje weer een IP via DHCP. Toevallig relatie met de andere problemen van vandaag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@m4-io,

Nee dat is niet gerelateerd. Het IP wat u kreeg is van het activatienetwerk. Hiermee worden naast activatiepagina's ook meldingspagina's getoond. Bijvoorbeeld voor een betalingsachterstand of een van onze afdeling abuse voor een open proxy of ander beveiligingslek.

Wat voor pagina kreeg u te zien?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4-io
In m'n browser kreeg ik niets te zien, ook al probeerde ik bv www.telfort.nl te bereiken (in de hoop dat er misschien een storingspagina tevoorschijn kwam).

Verder heb ik geen contact gehad of opgenomen met Telfort ; tegen de tijd dat ik weer kon proberen (in de middag) had 't probleem zichzelf opgelost.

Als ik al een betalingsachterstand had ; waarom springt dan midden in de nacht de zaak uit om vervolgens automatisch in de middag erna weer aan te gaan ? Overigens zonder enige melding zoals een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is lastig te verklaren en had niet mogen gebeuren. U kunt er zelf ook echt niets aan doen.
Als u mij uw postcode en huisnummer via DM toedoet zal ik er een gratis dag internet tegenaan gooien.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb 'slechts' een 11 Mbit verbinding (zou 17 moeten kunne halen volgens verschillende sites). Ik heb mijn Zyxel 30 cm van mijn isra aangesloten. Nou heb ik een ST716 modem gekocht want had hier ooit 's gelezen dat je die evt kon tweaken en een iets snellere verbinding zou kunnen krijgen.

Heeft iemand daarvoor tips of een link met uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4-io
Ik heb liever dat jullie de oorzaak proberen te achterhalen. Zou me niet verbazen als hier meer mensen last van hebben gehad. Voor die 66 cent gratis internet (1 dag) zit ik geen berichten te schrijven. PC+hn krijg je via PM want ik ben wel benieuwd wat er aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Mijn snelheid is nu 3 MBit, snap niet waarom deze storing al zo lang moet duren. Online COD mw 2 is zelfs bagger

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Dan mijn ervaringen met Telfort (20mbit + vast bellen) Internet.
Na jaren jarenlang nauwelijks problemen bij Tiscali en daarna overgegaan naar Telfort, ging ik helaas verhuizen. Een huis in dezelfde woonplaats, aansluiting in principe zelfs op dezelfde centrale.
van te voren aangevraagd, op de bewuste datum viel de verbinding weg op het oude adres.
- na 3 werkdagen(!) antwoord: KPN zegt dat het niet kan omdat "er iets op die lijn zit". Advies: vraag opnieuw aan met "niet enige bewoner" = nieuwe lijn.
- na een paar dagen weer bellen met helpdesk, antwoord: KPN zegt dat nieuwe lijn niet mogelijk is omdat "lijn vol zit".
-> Zelf KPN (zakelijke helpdesk) gebeld. Nee meneer, we kunnen niets vinden wat op die lijn zit, alle nummers zouden met de vorige bewoners meeverhuisd zijn.
- aan Telfort gemeld en een nieuwe poging verzocht.( De verhuiskosten werden ook kwijtgescholden) om de paar dagen gebeld, maar helaas hadden ze een medewerkster die telkens niets kon vinden en maar bleef volhouden dat ik toch echt weer 7 dagen bedenktijd moest afwachten. Uit eindelijk bleek, toen ik na een week iemand anders aan de lijn kreeg, dat KPN de dag na de aanvraag had gezegd: Er zit wel nog iets op die lijn, ook al kan de helpdesk dat niet zien. Ik moest het de vorige bewoners maar gaan vragen.
- de vorige bewoners bleken ook problemen gehad te hebben om hun (KPN) Internet en ISDN werkend te krijgen, maar dat was toen zojuist gelukt. Dit aan Telfort gemeld met verzoek de verhuizing dan nu uit te (laten) voeren.
... en daar is na een week nog geen bericht van (om de paar dagen bel ik de helpdesk) status: in behandeling en ik zit nu een MAAND zonder Internet (en vast bellen) van Telfort.

Dus Telfort OK als het werkt, maar verhuizen kan flink in de soep lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb me werkelijk wezenloos gezocht maar kan niet vinden wat ik zoek. Even wat uitleg, ik vond het internet bij mij thuis wat traag, met 10 studenten op één lijn dus het zal wel dacht ik. Voor de zekerheid toch even door het log op mijn Zyxel gebladerd en daar viel mij iets vreemds op. Er komen van veel verschillende ip-adressen verbindingen binnen op poort 13100, mijn modem dropped deze verbindingen vervolgens, niets aan de hand. Maar ik dus wel nieuwsgierig, en middels Google op zoek gegaan.

Allereerst een voorbeeld regel uit het modemlog, hiervan heb ik er zo'n honderd binnen 10 minuten gescoord, de externe ip-adressen zijn (bijna) allemaal anders en lijken willekeurig:
code:
1
11/18/2009 19:40 Firewall default policy: UDP (W to W/PRESTIGE) <extern ip-adres>:6800 <mijn ip-adres>:13100 ACCESS DROPPED

- Ik heb de pdf's op de zyxel support pagina doorgezocht, maar kan niet vinden wat "W to W/PRESTIGE" betekent. (http://www.zyxel.nl/web/support_download_result.php; P-2602R-D1A; de op een na onderste bevat 4 pagina's over logs)
- Verder heb ik gezocht waar 13100 voor wordt gebruikt, Wikipedia: List of TCP and UDP port numbers helpt mij niet, evenals andere pagina's die Google terug geeft.
- Ik heb het modem doorzocht en heb zelf niet ingesteld dat 13100 woord geforward naar een PC in mijn netwerk.

Ik heb dus geen idee welke computers, over poort 13100 verbinding proberen te maken met een computer in mijn netwerk. Niet dat ik mij verder zorgen maak, maar vraag me wel af waarom/wie/wat, iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Arie- op 18-11-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 12:24
Doorgaans in een dergelijke situatie is het een of ander p2p-programma, het sociale rondsjouwen als inet langzaam is en vragen of iemand aan het leechen is werkt met 'normale' studenten het beste.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 02:35

Brazza

Byte me!

Net Telfort aangevraagd. Is het handig/beter om mijn Linksys WRT54GL@Tomato te gebruiken (draadloze en router functie) ipv de draadloze modem van Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Brazza schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:29:
Net Telfort aangevraagd. Is het handig/beter om mijn Linksys WRT54GL@Tomato te gebruiken (draadloze en router functie) ipv de draadloze modem van Telfort?
Als je niet Telfort bellen gaat/wilt gebruiken kan je dat gewoon doen, heeft wel een mooie interface en je kan net even wat meer regelen qua router en wireless.

@Arie-

Grote kans dat het een p2p applicatie is en dat mensen proberen te verbinden maar de poort is niet open dus je firewall dropt het.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 18-11-2009 22:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:34
Sinds ik verhuisd ben is mijn internet helaas niet vooruit te branden. Het modem traint in op ADSL2Plus 4784 kbps / 943 kbps. Aan de afstand tot de centrale kan het niet liggen lijkt me, ik woon nu 2 straten verder dan mijn oude woning en daar haalde ik ~ 14 Mbit.

Mijn modem geeft het volgende aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 20 db 
attenuation upstream: 21 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 89 aa ab bb bb bc cc bb bb bb ba 87 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 3 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 34 db
tone  32- 63: 00 02 34 46 65 67 88 68 88 79 87 46 88 88 89 88 
tone  64- 95: 98 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88 87 88 99 89 
tone  96-127: 89 89 99 88 98 88 82 99 88 88 87 78 77 75 60 50 
tone 128-159: 45 66 65 55 45 05 56 54 04 14 00 00 04 45 55 55 
tone 160-191: 50 56 50 64 65 65 54 50 55 55 54 44 45 35 45 45 
tone 192-223: 44 44 43 22 00 00 00 00 00 00 22 22 43 54 43 44 
tone 224-255: 54 55 54 45 45 55 45 55 55 44 00 04 44 32 00 23 
tone 256-287: 02 54 54 50 52 54 55 54 40 04 54 43 00 02 44 32 
tone 288-319: 00 00 02 03 04 44 00 34 54 50 55 53 54 54 54 40 
tone 320-351: 52 30 04 34 40 04 04 04 34 04 00 14 43 00 30 00 
tone 352-383: 40 40 00 00 40 43 40 04 44 40 00 00 00 00 00 00 
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Kan iemand hier iets uit opmaken?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09

RvL

@Telfort Webcare

Ik heb onlangs besloten om over te stappen naar UPC. Niet omdat ik niet tevreden ben over Telfort, in tegendeel zelfs, maar ik was al een tijdje op zoek naar een waardig alternatief voor Digitenne. Het nieuwe Alles-in-1 pakket van UPC is dan het voordeligst.

Nu maak ik gebruik van de UPC overstapservice. Zij zeggen dan (als het goed is) mijn Telfort abonnement op en zorgen voor nummerportatie.

Kunnen jullie in jullie systemen zien of er al een verzoek tot opzegging voor mijn abonnement is gekomen of er al iets anders in werking is gezet? Overstapdatum ligt op 31-12-2009.

Ik zal mijn persoonlijke gegevens DM'en.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• o_f_course
  • Laatst online: 23-04 16:47

o_f_course

Och...

Als ik vanaf m'n thuis pc via de vpn verbinding 'ping' naar een pc op het kantoor netwerk, dan kost dat minimaal 24 ms.
Er zijn regelmatig uitschieters naar boven de 100ms
iets zeldzamer zijn zelfs uitschieters naar boven de 300 ms
Gemiddeld 42.

Kan ik zien waar de vertraging zit?
Soms reageert m'n remote verbinding erg sloom.
Je ziet getypte letters later verschijnen dan lekker is. En soms schaakbord patronen op het scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door o_f_course op 19-11-2009 08:41 ]

facts don't care about your feelings

Anoniem: 39403

PWSoft schreef op donderdag 19 november 2009 @ 06:53:
Sinds ik verhuisd ben is mijn internet helaas niet vooruit te branden. Het modem traint in op ADSL2Plus 4784 kbps / 943 kbps. Aan de afstand tot de centrale kan het niet liggen lijkt me, ik woon nu 2 straten verder dan mijn oude woning en daar haalde ik ~ 14 Mbit.

Mijn modem geeft het volgende aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 6 db
attenuation upstream: 21 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 89 aa ab bb bb bc cc bb bb bb ba 87 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 3 db
attenuation downstream: 34 db
tone  32- 63: 00 02 34 46 65 67 88 68 88 79 87 46 88 88 89 88 
tone  64- 95: 98 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88 87 88 99 89 
tone  96-127: 89 89 99 88 98 88 82 99 88 88 87 78 77 75 60 50 
tone 128-159: 45 66 65 55 45 05 56 54 04 14 00 00 04 45 55 55 
tone 160-191: 50 56 50 64 65 65 54 50 55 55 54 44 45 35 45 45 
tone 192-223: 44 44 43 22 00 00 00 00 00 00 22 22 43 54 43 44 
tone 224-255: 54 55 54 45 45 55 45 55 55 44 00 04 44 32 00 23 
tone 256-287: 02 54 54 50 52 54 55 54 40 04 54 43 00 02 44 32 
tone 288-319: 00 00 02 03 04 44 00 34 54 50 55 53 54 54 54 40 
tone 320-351: 52 30 04 34 40 04 04 04 34 04 00 14 43 00 30 00 
tone 352-383: 40 40 00 00 40 43 40 04 44 40 00 00 00 00 00 00 

Kan iemand hier iets uit opmaken?
Te zien aan de attenuation downstream is de afstand toch het probleem. Misschien kan je je oude huis nog terugkopen? ;)

Maar even zonder dollen.. Het kan zijn dat je 2 straten verderop zit, maar dan precies in een andere kabel route van KPN valt, waardoor je op een andere centrale uitkomt. Scheelt zomaar 2km op een lijn soms :(

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:41:
[...]
@Arie-
Grote kans dat het een p2p applicatie is en dat mensen proberen te verbinden maar de poort is niet open dus je firewall dropt het.
Okee, ben benieuwd wie in huis het dan is die announced op die poort te luisteren. Ga het wel een keer uitzoeken maar snelheid is over het algemeen geen probleem en 'het probleem' vond ook plaats toen de snelheid weer normaal was.

edit:
Nogmaals door de modem aan het bladeren en ben er denk ik wel achter wat "W to W/Prestige" betekent: er zijn namelijk in de firewall 4 opties: Lan to Lan/Router; Wan to Lan en Lan to Wan, maar er is ook een vierde optie is Wan to Wan/Router. Laat het modem nu net Prestige heten volgens de 2602R-D1A Support Notes. Wan to Wan/Prestige refereert dus naar die laatste optie, deze pakketjes worden standaard gedropt. Dit is te zien als bij firewall op expand wordt geklikt, die optie had ik nog niet eerder gezien.

edit2:
Heb je naar tracert op de commandline gekeken op de momenten dat alles sloom was, misschien was er een hop welke de boel vertraagde. Verder geen p2p programma's draaien?

[ Voor 51% gewijzigd door Arie- op 19-11-2009 10:09 ]

@Justin2000,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer om naar uw verbinding te kijken.

@Ge Someone,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer om te kijken of ik het oplossen van uw probleem kan bespoedigen.

@PWSoft,

De verbinding ziet er verder goed uit en de snelheid lijkt puur beperkt te worden door de lijnlengte.

@o_f_course,

Doet u dit via wifi?

Hugo

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 19-11-2009 11:47 ]

• o_f_course
  • Laatst online: 23-04 16:47

o_f_course

Och...

@ Arie
Nog geen tracert, ga ik doen, wordt vanavond of morgen pas.

Torrents draaide in begin nog niet. Toen had ik max 330 ms

Na opstarten 2e pc (met utorrent erop, geen downloads, beperkte upload bandbreedte) werd max ms 700, min bleef 24.

@ webcare
nee, geen wifi, 100mbit via een switch en de modem

apropos, heeft het zin als ik ADSL helpdesk van KPN bel met m'n vraag over de snelheid van de verbinding?

[ Voor 14% gewijzigd door o_f_course op 19-11-2009 13:03 ]

facts don't care about your feelings

@o_f_course,

Omdat routes en latency veranderen als u eenmaal met de VPN verbonden bent (daarom zit er ook geen support op VPN verbindingen) dient u eigenlijk de internetverbinding op correcte werking te controleren zonder gebruik te maken van de VPN.

Wat krijgt u met voor snelheid uit http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin ?
Zien tracerts naar tweakers.nl en nasa.gov er gezond uit?
Merkt u de vertragingen op verschillende tijdstippen?

Hugo

• Loekie
o_f_course schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:02:
apropos, heeft het zin als ik ADSL helpdesk van KPN bel met m'n vraag over de snelheid van de verbinding?
Dat heeft absoluut geen zin, die kunnen je aansluiting niet vinden...

specs

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:01
Vreemd.Als ik op de site van telfort de verwachte snelheid van adsl op mijn postcode controleer dan kom ik niet boven de 6Mb uit. In het verleden heb ik adsl van telfort en tele2 gehad en bij beide had ik strak 14Mbit. Bij online is de beloofde snelheid 12mbit. In het verleden ook adsl1 via tweakdsl gehad en strak 8mbit. Dit snap ik niet.Is het zo dat telfort bewust je lijn knijpt tegenwoordig.Zelfde test op de bbned site geeft hij tussen de 16-20 mbit.Snap er niets van.Op het adres van mijn vriendin 10-12mbit en ik weet dat zij 18mbit verbinding heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door doublehelix op 19-11-2009 15:11 ]

• Loekie
doublehelix schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:06:
Vreemd.Als ik op de site van telfort de verwachte snelheid van adsl op mijn postcode controleer dan kom ik niet boven de 6Mb uit. In het verleden heb ik adsl van telfort en tele2 gehad en bij beide had ik strak 14Mbit. Bij online is de beloofde snelheid 12mbit. In het verleden ook adsl1 via tweakdsl gehad en strak 8mbit. Dit snap ik niet.Is het zo dat telfort bewust je lijn knijpt tegenwoordig.Zelfde test op de bbned site geeft hij tussen de 16-20 mbit.Snap er niets van.Op het adres van mijn vriendin 10-12mbit en ik weet dat zij 18mbit verbinding heeft.
Ik kan me voorstellen dat een veelgehoorde klacht op de helpdesk is: "Maar jullie PC-check gaf een veel hogere snelheid weer, jullie leveren niet wat beloofd is!"
Ze zullen vast een reserve hebben ingebouwd.

specs

Anoniem: 179986

Misschien hebben ze eindelijk eens betere data in plaats van de jarenoude incorrecte data waar alle postcodechecks op gebaseerd lijken te zijn. Of laten ze de daadwerkelijke haalbare snelheid zien in plaats van de intrainsnelheid. In beide gevallen zou het wat mij betreft enkel een vooruitgang zijn.

• doublehelix
Anoniem: 179986 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:32:
Misschien hebben ze eindelijk eens betere data in plaats van de jarenoude incorrecte data waar alle postcodechecks op gebaseerd lijken te zijn. Of laten ze de daadwerkelijke haalbare snelheid zien in plaats van de intrainsnelheid. In beide gevallen zou het wat mij betreft enkel een vooruitgang zijn.
Dat lijkt mij niet want uit eigen ervaringen bij verschillende providers weet ik gewoon dat de hogere snelheiden gewoon kloppen. Mijn hoofdzakelijke vraag is - Knijpt telfort de lijn

• doublehelix
Anoniem: 179986 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:32:
dan is de reserve wel heel hoog.het klopt gewoon niet.

Anoniem: 126206

doublehelix schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:42:
[...]

Dat lijkt mij niet want uit eigen ervaringen bij verschillende providers weet ik gewoon dat de hogere snelheiden gewoon kloppen. Mijn hoofdzakelijke vraag is - Knijpt telfort de lijn
Ik durf met vrij veel zekerheid te zeggen dat ze niets knijpen.....ik haal zelf 19,8 Mbit van de 20 maar als ik de postcode check er op na sla kom ik niet boven de 12 Mbit terwijl ik de wijkcentrale kan zien vanuit mijn keuken....

Je hoofdvraag zou volgens mij moeten zijn : is de postcodecheck 100% betrouwbaar -----> nee is dan het antwoord.

Zelf gebruik ik nooit checks van een bedrijf zelf want das altijd in het voordeel van het bedrijf en niet in jou voordeel.

Goed voorbeeld is die check van KPN omtrent TV kijken , meest belachelijke die ik tot nu toe heb gezien

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 126206 op 19-11-2009 15:56 ]

@doublehelix,

Telfort knijpt geen enkele lijn.
De kans is heel groot dat uw werkelijke snelheid hoger uit valt dan onze postcodecheck aangeeft.

Het is lastig om voor ADSL vooraf de exacte snelheid te voorspellen omdat dit afhankelijk is van veel factoren.
De data achter onze postcodecheck wordt regelmatig geupdate met gegevens van onze netwerkleverancier en is over het algemeen behoorlijk accuraat. Er zijn uitzonderingen maar in die gevallen zal de snelheid in werkelijkheid eerder hoger uitvallen dan lager.

Hugo

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 19-11-2009 16:02 ]

• Justin2000
Ik zal je mijn gegevens versturen, echt heel vaag. modem staat netjes op 11 MBit maar ik haal amper 0.6 MBit, alles gaat heel traag.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/627551606.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/627559809.png

[ Voor 24% gewijzigd door Justin2000 op 19-11-2009 18:34 ]

PV opbrengst

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:59
@ Telfort Webcare

Ik heb sinds april/mei dit jaar ADSL + vast bellen bij Telfort met het draadloze modem. Ik heb echter sinds het begin al vaak problemen met de wifi verbinding (bedraad geen problemen).

Regelmatig verliezen de via wifi verbonden apparaten hun verbinding. Als ik dan weer verbinding probeer te maken krijg ik de melding dat er iets mis is met de beveiligingsinstellingen (wat niet zo is). Het probleem ligt niet bij een computer want ik heb het op mijn MacBook, op een Windows pc, en ook op mijn iPod Touch.

Al meerdere keren heb ik de modem/router gereset en opnieuw ingesteld. Verder heb ik ook andere beveiligingsmethodes zoals WEP geprobeerd maar dit helpt allemaal niet.

Is er nog iets wat ik hier zelf aan kan doen? En hoe kan ik dit anders op laten lossen?

• TellurousPoppy
@Telfort Webcare

Na de helpdesk gebeld te hebben die mijn modem gecheckt hadden, had ik alles gereset en de tussen apparatuur (router, netwerkswitch) achterwege gelaten.
Na dit alles had ik nog steeds een gemiddelde snelheid van 50kB/s met het downloaden van de 100mb dummy van de telfort ftp. Websites als Gmail toen het bijna niet en SVN commits zijn onmogelijk om te maken (naar assembla.com).

Nu zie ik hier een aantal keer dat ik een DM moet sturen met daarin mijn adres maar ik heb dus geen idee wat een DM is :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 22:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

doublehelix schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:06:
Ik zit nu (nog met een oud T6 abo) strak op 6 Mbit (6842 kbps / 860 kbps) en bij mij geeft de postcodecheck ook 4 tot 6 Mb aan. Ik heb van de week een upgrade naar T20 aangevraagd (duurt dat echt 3 weken???) dus ik ben wel benieuwd wat ik daarmee in praktijk ga halen. Gezien de afstand naar de centrale haal ik de 20 zeker niet, maar ik hoop toch wel op 8 tot 10 Mb. Kunnen jullie trouwens nog iets opmaken uit mijn lijngegevens momenteel?

noise margin upstream: 14 db
attenuation upstream: 17 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 aa bb bb bc bc cc cc cb bb aa 97 53
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 13 db
attenuation downstream: 38 db
tone 32- 63: 00 00 22 24 55 67 77 77 88 99 99 99 aa ab bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb ba ab aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 29
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 77 68 88 77 65 77
tone 160-191: 77 77 87 88 77 77 74 77 77 77 77 77 78 77 77 77
tone 192-223: 77 77 77 67 77 77 77 77 77 76 77 77 75 66 66 66
tone 224-255: 77 77 76 67 65 45 55 56 66 65 65 55 54 54 24 20
tone 256-287: 01 55 75 62 54 55 56 55 55 55 55 44 32 04 55 55
tone 288-319: 55 54 43 22 12 20 00 03 44 20 22 20 24 42 21 20
tone 320-351: 02 20 02 22 20 00 22 02 00 00 00 00 00 00 00 01
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:51
TellurousPoppy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:33:Nu zie ik hier een aantal keer dat ik een DM moet sturen met daarin mijn adres maar ik heb dus geen idee wat een DM is :)
Dat is een Direct Message. Het icoontje is een mannetje met tekstballon .

[ Voor 9% gewijzigd door Snowmiss op 19-11-2009 20:03 ]

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:52
Snowmiss schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:01:
[...]

Dat is een Direct Message. Het icoontje is een mannetje met tekstballon .
Ik weet niet of het default aan staat tegenwoordig anders moet je het aanzetten
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:34
@ITsMatthijs, @Telfort Webcare

Bedankt voor jullie reacties. Balen dat het toch aan de afstand ligt, toch maar eens naar kabelinternet kijken dan.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

luuk2005 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:17:
@ Telfort Webcare

Ik heb sinds april/mei dit jaar ADSL + vast bellen bij Telfort met het draadloze modem. Ik heb echter sinds het begin al vaak problemen met de wifi verbinding (bedraad geen problemen).

Regelmatig verliezen de via wifi verbonden apparaten hun verbinding. Als ik dan weer verbinding probeer te maken krijg ik de melding dat er iets mis is met de beveiligingsinstellingen (wat niet zo is). Het probleem ligt niet bij een computer want ik heb het op mijn MacBook, op een Windows pc, en ook op mijn iPod Touch.

Al meerdere keren heb ik de modem/router gereset en opnieuw ingesteld. Verder heb ik ook andere beveiligingsmethodes zoals WEP geprobeerd maar dit helpt allemaal niet.

Is er nog iets wat ik hier zelf aan kan doen? En hoe kan ik dit anders op laten lossen?
Ook al andere kanalen geprobeerd?

• TellurousPoppy
Dorus12 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:04:
[...]

Ik weet niet of het default aan staat tegenwoordig anders moet je het aanzetten
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Hartelijk dank! Ik zat al te zoeken maar kon niks vinden :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zal wel "weer" aan mijn modem liggen ofzo maar in Z'meer heb ik wederom geen internet. Wat dan nog gezelliger is; half uur geleden werkte alles nog vlekkeloos. Ben even half uur wat anders aan het doen, kom terug bij de PC, weg internet.

Iemand hetzelfde probleem of is deze storing al bekend?

Laat ook maar; Telfort-pagina zal wel ergens gecached zijn geweest; CTRL+F5 en er staat onderhoud tot morgenochtend 6 uur... Zijn ze alleen wel een dikke 20 minuten te vroeg begonnen als ik zo naar de tijden kijk. :X

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 19-11-2009 21:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:13
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:03:
@S0epkip,

Is dit met een mailtje/telefoontje nog te vervroegen of is dat administratief gezien niet mogelijk?

:X

PVO

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 23:38

not-known

[BI] Crewmember

Hm en ook lekker snel er over geinformeerd.. not. Heb niks gezien. Weet het nu via mn telefoon.
Iemand enig idee wat het onderhoud betekent? Lijkt me vrij fors zo'n window.
Overigens mensen hier ook vaker last laatste tijd van het wegvallen van de verbinding? 'Internet' ledje valt uit, DSL blijft aan. Moet een paar minuten wachten en dan komt deze weer terug up, moet wel mn dhcp lease refreshen elke keer.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:59
Tourniquet schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:29:
[...]

Ook al andere kanalen geprobeerd?
Ja ook al geprobeerd en dat hielp helaas ook niet.. Ik denk niet dat het aan de signaal sterkte ligt want er staat een pc vlak naast de router (met alleen een dunne bakstenen muur ertussen) en die heeft ook het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Problemen hier lijken nu eindelijk te zijn opgelost.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/628100556.png

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TellurousPoppy
Vreemd.. Hier haal ik nu ook ineens een stuk hogere snelheden. Momenteel haal ik tot 4Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Ik zie bij telfort dat er een 25 euro 'welkomstbonus" staat op hun website. Zou je denken dat het geld voor iedereen maar als je naar de actievoorwaarden kijkt word het opeens een overstap bonus dus alleen voor mensen die daadwerkelijk overstappen. Lijkt mij niet zo netjes om het echt als welkomstbonus neer te zetten op de voorpagina terwijl het alleen geld voor overstappers..

[ Voor 13% gewijzigd door doublehelix op 20-11-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@S0epkip,

Nee helaas, u zal nog even moeten wachten.

@TellurousPoppy,

Dat komt al heel erg in de buurt van uw intrainsnelheid.
Deze is 5600.0 kb/s down en 992.0 kb/s up.
Welke snelheid ziet u bij het downloaden van dit bestand?

http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

@doublehelix,

Die korting is voor iedere nieuwe klant geldig, niet alleen voor overstappers.
De overstapbonus is dus wel een "normale" welkomstbonus.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
@telfort webcare

Bedankt voor de opheldering. het was nogal onduidelijk op de telfort website.

[ Voor 7% gewijzigd door doublehelix op 20-11-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@doublehelix,

Dat ben ik helemaal met u eens, daarom laat ik deze voorwaarden nu ook nakijken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TellurousPoppy
@ Telfort webcare

De snelheid die ik haal ik 580KB/s inmiddels is mijn verbinding weer helemaal stabiel :)
Hiervoor heb ik niks veranderd aan mijn setup of installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TellurousPoppy,

Er zijn dingen in het netwerk gedaan dus dat heeft dan het gewenste effect gehad.

@All,

Is iedereen dan nu weer terug op de oude snelheid?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Attentie mensen uit Venlo:
Vanwege een defect in hardware zullen we binnen nu en twee uur een onderbreking moeten veroorzaken voor de Colocaties Venlo-Centrum en Venlo-Blerick. We hopen de outage te beperken tot maximaal een half uur.
Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:34
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:05:
@TellurousPoppy,

Er zijn dingen in het netwerk gedaan dus dat heeft dan het gewenste effect gehad.

@All,

Is iedereen dan nu weer terug op de oude snelheid?

Hugo
Zoals ik je al een paar dagen geleden aangaf in een DM lijkt het hier helaas alleen maar erger te worden.
Steeds meer sites zijn moeilijker te bezoeken en laden echt heel traag wat voorheen niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
sites werken weer normaal,1,9 MB/sec heeft ie altijd al gelopen,met usenet no problemo gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/20/1258712816-270.jpg

pats mode uit :D

[ Voor 48% gewijzigd door jejeh op 20-11-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mabili,

U traint nu zelfs weer hoger in dan een aantal weken geleden; 15830 down 1073 up.
Graag zie ik 2 tracerts van sites waar u nu de meeste problemen mee ondervind en de snelheid die u ziet bij het downloaden van onze 100MB.bin (http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin)

Dit geldt trouwens voor iedereen die nu nog problemen ervaart.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update storing Venlo:

Hardware is vervangen, totale downtime is 12 seconden geweest.

Er is momenteel ook een storing in colocatie Sittard-Centrum (fiber breuk):

De lasploeg is op locatie en bezig met het lassen van fibers. Dit zijn er 96 in totaal en verwacht wordt dat dit nog een aantal uur in beslag gaat nemen.

Hugo

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 20-11-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007

Hugo,

Thnx voor het nieuwe modem t.b.v. mijn ouders, de 2e telpoort werkt nu ook.

Moeten met het oude modem ook de telefoonkabeltjes en utp kabel meegezonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vinsy,

Nee modem en adapter zijn voldoende, retoursticker zit in de doos.
Daarop moet u nog uw aansluitnummer noteren. Deze verstuur ik nu via DM.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

ik heb al een paar dagen last van wegvallend internet van telfort. als het wegvalt kan ik tevens de zyxel router niet meer pingen (192.168.1.254, geeft timeouts, met af en toe een reply tussendoor, maar ook af en toe destination host unreachable, en de webinterface is dan ook niet te bereiken). resets etc helpen niet, modem verbind wel op de gebruikelijke snelheid (16mbps altijd ongeveer). het duurt elke keer een halve minuut tot een paar minuten. mijn lokale netwerk blijft het ook gewoon doen uiteraard.

ik zit niet in de gebieden waar storing/onderhoud zou moeten zijn, en de klantenservice via de website stuurt alleen maar algemene antwoorden in de geest van 'heb je geen spyware?' en 'zit de stekker er wel in?' dus daar heb ik ook geen ene hout aan.

iemand anders nog last van timeouts en wegvallende verbinding? is het toch een router probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

el_salvador schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:02:
ik heb al een paar dagen last van wegvallend internet van telfort. als het wegvalt kan ik tevens de zyxel router niet meer pingen (192.168.1.254, geeft timeouts, met af en toe een reply tussendoor, maar ook af en toe destination host unreachable, en de webinterface is dan ook niet te bereiken). resets etc helpen niet, modem verbind wel op de gebruikelijke snelheid (16mbps altijd ongeveer). het duurt elke keer een halve minuut tot een paar minuten. mijn lokale netwerk blijft het ook gewoon doen uiteraard.

ik zit niet in de gebieden waar storing/onderhoud zou moeten zijn, en de klantenservice via de website stuurt alleen maar algemene antwoorden in de geest van 'heb je geen spyware?' en 'zit de stekker er wel in?' dus daar heb ik ook geen ene hout aan.

iemand anders nog last van timeouts en wegvallende verbinding? is het toch een router probleem?
Welk modem heb je precies? Wireless of bedraad aangesloten? Ook al een volledige reset geprobeerd (terug naar fabrieksinstellingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

Tourniquet schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:21:
[...]

Welk modem heb je precies? Wireless of bedraad aangesloten? Ook al een volledige reset geprobeerd (terug naar fabrieksinstellingen)?
ik heb een Zyxel P-2602R-D1A, bedraad aangesloten. Een (volledige) reset terug heb ik nog niet gedaan, maar behalve username en password zouden er dan geen instellingen moeten veranderen tov van hoe ik hem nu heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@el_salvador,

De firmware van het modem wordt dan opnieuw geflashed dus er gebeurd wel ietsje meer.
Als dit het probleem niet verhelpt dan lijkt het modem defect te zijn.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:53:
@el_salvador,

De firmware van het modem wordt dan opnieuw geflashed dus er gebeurd wel ietsje meer.
Als dit het probleem niet verhelpt dan lijkt het modem defect te zijn.

Hugo
ik heb nu de nieuwste versie erop zitten, als ik hem hard reset gaat er dan een oudere firmware op neem ik aan. zou dat uit moeten maken? zijn er problemen bekend met de nieuwste firmware? ik heb er maanden prima mee zitten internetten. voordat ik dat ga doen zou ik weten of het probleem niet bij telfort zelf zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@el_salvador,

Nee dezelfde versie die er al opstaat gaat er dan opnieuw overheen, u kunt dit gewoon zonder problemen uitvoeren.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

@webcare
Dats wel heel snel

Zijn er nog meer mensen met trage opbouw van internet pagina`s
FTP is verder wel goed en Torrentz ook

Open dns loopt als een trein maar bij de dns van telfort gaat het weer traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

mexel schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:27:

Ja! Hier!
Volgens mij is mijn draadloos modem ook kapot. Om het kwartier valt de verbinding eventjes weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-06 14:15
mexel schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:27:
@webcare
Dats wel heel snel

het is op dit moment weer goed , nog wel een slechte upload
had gisteren avond nog een zeer slechte ping.
alle site.s kwamen traag binnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304034

Telfort is nu ook aangepakt door de OPTA. De onwettige wijze waarop Telfort opzeggingen weigerde nadat mei jl. de tarieven werden verhoogd ging zelfs de OPTA te ver.

"OPTA heeft Telfort op 22 oktober 2009 een last onder dwangsom opgelegd van 5.000 euro per dag met een maximum van 150.000 euro, omdat het bedrijf abonnees met een abonnement voor internet en vast bellen niet het opzegrecht heeft geboden voor de gehele overeenkomst. Op grond van de Telecommunicatiewet is een aanbieder verplicht om consumenten het recht te bieden binnen vier weken kosteloos de overeenkomst op te zeggen, indien deze aanbieder de voorwaarden in het nadeel van de consument wijzigt.

Telfort verhoogde de tarieven voor het vast bellen, en heeft haar abonnees alleen de mogelijkheid geboden om de vast bellen-dienst kosteloos te beëindigen. OPTA is van oordeel dat het hier gaat om één overeenkomst voor internet en vast bellen. Bij wijziging van de tarieven van één van beide diensten dient de abonnee dan ook de mogelijkheid te krijgen om de gehele overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Na aandringen van OPTA heeft Telfort haar abonnees die gelijktijdig een internet en vast bellen-dienst zijn aangegaan inmiddels de mogelijkheid geboden om de gehele overeenkomst kosteloos te beëindigen. Daarmee heeft Telfort tijdig aan de last onder dwangsom voldaan.

Telfort heeft aangekondigd in bezwaar te zullen gaan tegen de last onder dwangsom."

Quote uit: http://www.opta.nl/nl/act...aties/publicatie/?id=3053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-03 12:02
Hier sinds vrijdag last van een wegvallende internetverbinding. Haal normaal 840kb/s, maar nu gaat hij van 700kb/s langzaam (lees binnen één minuut) naar de 300kb/s en dan valt hij in zijn geheel weg. Hier heb ik last van als ik grote bestanden download.

Heb vervolgens het modem een reset gegeven, maar dat helpt niks. Hierdoor is het alleen maar erger geworden omdat ik de VOIP ook niet meer aan de praat krijg. Krijg namelijk heletijd een SIP fail.

Baal hier natuurlijk ontzettend van,
Jasper de Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
josper schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:32:
Hier sinds vrijdag last van een wegvallende internetverbinding. Haal normaal 840kb/s, maar nu gaat hij van 700kb/s langzaam (lees binnen één minuut) naar de 300kb/s en dan valt hij in zijn geheel weg. Hier heb ik last van als ik grote bestanden download.

Heb vervolgens het modem een reset gegeven, maar dat helpt niks. Hierdoor is het alleen maar erger geworden omdat ik de VOIP ook niet meer aan de praat krijg. Krijg namelijk heletijd een SIP fail.
Niet afsluiten of starten met hoi, groetjes of je naam. Tweakers is een forum en we doen allemaal alsof we elkaar al jaren kennen.

Een wegvallende verbinding bij ADSL kan tal van redenen hebben, controleer alvast je bekabeling of dit optimaal is en bel de helpdesk van je ISP. Die kunnen samen met jou dingen nalopen en verder onderzoeken in de lijn of in de centrale als het niet thuis zit.

Qua telefonie weet je zeker dat je het juiste wachtwoord hebt? Anders kan je deze aanpassen op de website van Telfort en die nieuwe daarna in je modem ook aanpassen.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 22-11-2009 17:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Ik kom nu hier op uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/630733353.png

Alle eventuele downloads zijn afgesloten en in de modem staat ADSLPLUS. Het is geen 20mbit maar op zich best snel. Het testbestand gaat per 1.4MB/s

Ik heb alleen nog wel een probleem met mijn Xbox Live verbinding. Het lukt me namelijk niet om een goed werkende connectie te krijgen. In het Xboxtopic heb ik het er ook al over gehad en ports forwarden bracht geen oplossing. UPnP inzetten ook niet en een combinatie van beiden al helemaal niet.
Nu zat ik er aan te denken om er gewoon een andere modem er tussen te knallen, dus niet de Zyxel aangezien het met die Zyxel nogal eens problemen schijnt op te leveren.
Is dat mogelijk? Ik las in de OP wel dat zoiets kon maar wordt daar niet een router mee bedoelt, dus nog een connectie tussen de modem en de pc?
Gebruik het alleen voor internet en streamen naar mijn Xbox, verder geen voip oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 23-11-2009 00:57 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:17:
@S0epkip,

Nee helaas, u zal nog even moeten wachten.

@TellurousPoppy,

Dat komt al heel erg in de buurt van uw intrainsnelheid.
Deze is 5600.0 kb/s down en 992.0 kb/s up.
Welke snelheid ziet u bij het downloaden van dit bestand?

http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

@doublehelix,

Hugo
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:42:
@Hyena,

Nee, dit is alleen bij overstappen. Dit mag dus ook van de kabel zijn.

Hugo
Dan is dit dus gewijzigd? Goede actie van Telfort.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hyena,

Klopt, is gewijzigd.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-04 09:03
Ergens in oktober ben ik overgestapt op telfort 20 mbit en er werd paar dagen geleden 44 euro van mijn bankrekening afgeschreven en ik vroeg me af waarom aangezien ik een abbo heb genomen die 20 euro per maand kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
weebeast schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:34:
Ergens in oktober ben ik overgestapt op telfort 20 mbit en er werd paar dagen geleden 44 euro van mijn bankrekening afgeschreven en ik vroeg me af waarom aangezien ik een abbo heb genomen die 20 euro per maand kost.
Omdat je je abo vooruit betaald, gister betaalden we voor December en jij voor November en December. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

@Telfort Webcare

Zouden jullie nogmaals willen kijken of er al een verzoek tot nummerportatie is binnengekomen?

Ik heb van Telfort namelijk een bevestiging van het opzeggen gehad, maar de datum van beëindiging ligt op 24 november 2009.

Ik zal mijn persoonlijke gegevens nogmaals DM'en

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
TroonStaal schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:53:
Ik kom nu hier op uit:

[afbeelding]

Alle eventuele downloads zijn afgesloten en in de modem staat ADSLPLUS. Het is geen 20mbit maar op zich best snel. Het testbestand gaat per 1.4MB/s

Ik heb alleen nog wel een probleem met mijn Xbox Live verbinding. Het lukt me namelijk niet om een goed werkende connectie te krijgen. In het Xboxtopic heb ik het er ook al over gehad en ports forwarden bracht geen oplossing. UPnP inzetten ook niet en een combinatie van beiden al helemaal niet.
Nu zat ik er aan te denken om er gewoon een andere modem er tussen te knallen, dus niet de Zyxel aangezien het met die Zyxel nogal eens problemen schijnt op te leveren.
Is dat mogelijk? Ik las in de OP wel dat zoiets kon maar wordt daar niet een router mee bedoelt, dus nog een connectie tussen de modem en de pc?
Gebruik het alleen voor internet en streamen naar mijn Xbox, verder geen voip oid.
Mijn verbinding is momenteel weer ok, BEHALVE dat ik op xboxlive echt een bagger verbinding heb (bijna geen goeie hosts te vinden) dit is gekomen na de problemen van vorige week.
Meer mensen met deze problemen ? ligt er ergens een verbinding uit oid?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RvL,

Opzegging vanuit UPC is goed aangekomen en de lijn wordt momenteel opgezegd.
Streeft datum is inderdaad gisteren/vandaag maar uw telefoonnummer blijft bijvoorbeeld nog 3 maanden beschikbaar voor overname.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Emunator,

Aansluitingen op het Telfort netwerk zijn momenteel gerealiseerd via ons eigen DSL-netwerk. Als dat niet beschikbaar is, leveren wij via het WBA-A (ATM) netwerk van KPN. Bij dat laatste netwerk is een deel van de centrales niet volledig geschikt voor ADSL2+. Hierdoor is de snelheid beperkt tot maximaal 8Mb (ADSL1 snelheid).

Dit jaar hebben wij er met KPN hard aan gewerkt om ook het nieuwe KPN WBA-E (Ethernet) netwerk te koppelen. Dit is momenteel in de pilotfase. We zijn de laatste punten aan het gladstrijken voordat we dit kunnen inzetten.

Dit netwerk biedt ons ook een grotere ADSL2+ dekking, waardoor een aantal van jullie (als de afstand tot de centrale dit toestaat) na omzetting snelheden boven de 8Mb kan halen. We verwachten aan het einde van het eerste kwartaal van 2010 te kunnen beginnen met het omzetten van de eerste verbindingen. Vervolgens berekenen we opnieuw de maximale snelheid die we per locatie kunnen leveren, zodat onze postcodecheck de snelheid correct weergeeft.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Anoniem: 300018 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:21:
@RvL,

Opzegging vanuit UPC is goed aangekomen en de lijn wordt momenteel opgezegd.
Streeft datum is inderdaad gisteren/vandaag maar uw telefoonnummer blijft bijvoorbeeld nog 3 maanden beschikbaar voor overname.

Hugo
Ok Hugo, bedankt voor deze bevestiging.

Ik heb zojuist ook de bevestiging per e-mail gekregen van zowel Telfort als UPC. Lijkt dus allemaal goed te komen ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248131

@Emunator,

Aansluitingen op het Telfort netwerk zijn momenteel gerealiseerd via ons eigen DSL-netwerk. Als dat niet beschikbaar is, leveren wij via het WBA-A (ATM) netwerk van KPN. Bij dat laatste netwerk is een deel van de centrales niet volledig geschikt voor ADSL2+. Hierdoor is de snelheid beperkt tot maximaal 8Mb (ADSL1 snelheid).

Dit jaar hebben wij er met KPN hard aan gewerkt om ook het nieuwe KPN WBA-E (ethernet) netwerk te koppelen. Dit is momenteel in de pilotfase. We zijn de laatste punten aan het gladstrijken voordat we dit kunnen inzetten.

Dit netwerk biedt ons ook een grotere ADSL2+ dekking, waardoor een aantal van jullie (als de afstand tot de centrale dit toestaat) na omzetting snelheden boven de 8Mb kan halen. We verwachten aan het einde van het eerste kwartaal van 2010 te kunnen beginnen met het omzetten van de eerste verbindingen. Vervolgens berekenen we opnieuw de maximale snelheid die we per locatie kunnen leveren, zodat onze postcodecheck de snelheid correct weergeeft.

Wouter[/message]:[/b]
Dat is goed nieuws, zit zelf ook in een centrale die max 8mb aan kan maar zit ondertussen wel op een adsl2+ kaart. Dus maar even wachten tot het sneller kan.

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 248131 op 25-11-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:05

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Zijn er meer die last hebben van de volgende telefonie problemen?
  • Verkeerde toon bij bellen naar een nummer dat in gesprek is.
    Je hoort de toon van niet bestaand nummer
  • Regelmatig 'niet bestaand nummer'-toon terwijl het gebelde nummer met een mobiel gewoon te bellen is.
  • Afgelopen weken een paar keer register moeten doen omdat Phone1 lampje spontaan uit was

[ Voor 5% gewijzigd door magic_nl op 25-11-2009 21:21 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:01
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het verzenden van mail naar Hotmail en Gmail? Mails lijken niet aan te komen.

Problemen lijken opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 26-11-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206812

is er nog iets bekend of er ergens storing is bij telfort? [storingspagina staat niets gemeld]
de pagina's gaan nog steeds erg traag maar dacht gelezen te hebben dat het probleem verholpen zou zijn

gekke is , niet alle pagina's gaan langzaam maar wel veel
en ook krijg ik nu geregeld dat ik pagina helemaal niet kan zien [ws door lange wachttijd van laden.]

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 206812 op 25-11-2009 22:42 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.