Heb je al naar de filters en lijst met veilige afzenders gekeken? Via de voorkeuren kan je dat instellen.Nyokki schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:27:
Ik heb laatste tijd veel problemen met Online Webmail. Mails worden zonder pardoes bij hun in de Spambox gegooit. Moet dit regelmatig dus gaan controleren op webmail.online.nl. zelfs als ik ze markeer als geen spam dan worden de mailtjes erna netjes in de Spambox gezet. het is een probleem die ik nu inmiddels 3 weken ondervind en begin het beetje zat te worden. Nog meer mensen hetzelfde probleem?
Ik heb geen antwoord op je probleem, maar ik heb wel dezelfde setup staan (Huawei modem met E4200 erachter). Ik heb zelf niks gedaan aan mijn modem (op port forwarden voor MW3 na dan), maar gewoon de router erin geplugd en het werkte. Zijn die dingen die jij nu mee bezig bent een stuk beter qua connectiviteit of maakt het niet veel uit? Anders kan ik dit ook eens proberen en kijken of ik dezelfde problemen heb als die die jij nu tegenkomt.Frankster schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:42:
Sinds gisteren heb ik de Huawei HG655d modem van Online aangesloten. Deze is als volgt aangesloten
MODEM (192.168.1.1) -> Router (192.168.0.1) -> PC
In de modem is DHCP uitgeschakeld en is de router in de DMZ geplaatst. De WAN-zijde van de router is in LAN1 van de modem geprikt. De router is een Cisco/Linksys E4200 en krijgt via DHCP een IP aan zijn WAN zijde van de modem. Als ik deze setup gebruik dan knalt na een halfuurtje de latency gigantisch omhoog (zie onderstaande tracrt naar nu.nl)
[logs]
Maar ook dan gaat het na een tijdje weer fout. In de, overigens erg beperkte, logs van de modem krijg ik niets vreemds door.
Iemand enig idee hoe dit kan komen? Hiervoor gebruikte ik dezelfde setup, maar dan met de Livebox en dat ging prima! Overigens blijft de verbinding stabiel wanneer ik mijn PC direct in het modem prik (maar dit is uiteraard NIET de setup die ik wil gebruiken...)
Nummerweergave met FSK of toch DTMF
Weet iemand of het Huawei modem nummerweergave via FSK of via DTMF doorgeeft?
De helpdesk beweert dat het FSK moet zijn, maar mijn modem geeft op een oude Gigaset (voor NL) toch echt de nummers weer (dus DTMF). Hiervoor had ik Tele2, en in dat modem was het zelf in te stellen.
Ik had het op FSK ingesteld zodat het werkte op m'n nieuwe Gigaset (Belgisch), en op die oude werkte het niet.
Wie kan uitsluitsel geven? (de helpdesk blijkbaar niet)
Weet iemand of het Huawei modem nummerweergave via FSK of via DTMF doorgeeft?
De helpdesk beweert dat het FSK moet zijn, maar mijn modem geeft op een oude Gigaset (voor NL) toch echt de nummers weer (dus DTMF). Hiervoor had ik Tele2, en in dat modem was het zelf in te stellen.
Ik had het op FSK ingesteld zodat het werkte op m'n nieuwe Gigaset (Belgisch), en op die oude werkte het niet.
Wie kan uitsluitsel geven? (de helpdesk blijkbaar niet)
[ Voor 3% gewijzigd door k1100lt op 15-12-2011 20:01 ]
Doorverbinden van buiten-gesprek intern
Met die Huawei kun je van het ene interne toestel naar het andere bellen; er zijn 2 tel. aansluitingen op het modem. De ene heeft nr. 11 en de andere 12. Als je die nummers kiest kun je inderdaad intern (in je eigen huis) bellen, maar interessanter is natuurlijk een buiten-gesprek doorverbinden.
Heeft iemand een idee hoe dat moet? In de handleiding van Huawei, zowel de Quick Start als de User Manual kan ik niks vinden.
Met die Huawei kun je van het ene interne toestel naar het andere bellen; er zijn 2 tel. aansluitingen op het modem. De ene heeft nr. 11 en de andere 12. Als je die nummers kiest kun je inderdaad intern (in je eigen huis) bellen, maar interessanter is natuurlijk een buiten-gesprek doorverbinden.
Heeft iemand een idee hoe dat moet? In de handleiding van Huawei, zowel de Quick Start als de User Manual kan ik niks vinden.
Zojuist TMobile (online) afgesloten (20MB,Bellen Vaak + TV) voor €47,50 per maand voor 2 jaar. Hierbij krijg ik de Samsung Galaxy TAB 10.1 voor €129,95.
Zijn er al mensen die hier ook gebruik van hebben gemaakt? Ik vraag me namelijk af of er op deze TAB een Tmobile "sausje" overheen zit (wat je voorheen op branded toestellen had)
Zijn er al mensen die hier ook gebruik van hebben gemaakt? Ik vraag me namelijk af of er op deze TAB een Tmobile "sausje" overheen zit (wat je voorheen op branded toestellen had)
Een tijd terug heb ik tbv de LiveBox mijn telefoon op FSK gezet en dat werkt nu met de Huawei nog steeds.k1100lt schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:00:
Nummerweergave met FSK of toch DTMF
Verwijderd
Je bedoelt hiermee een design template op de TAB ?Eskiya schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:04:
Zojuist TMobile (online) afgesloten (20MB,Bellen Vaak + TV) voor €47,50 per maand voor 2 jaar. Hierbij krijg ik de Samsung Galaxy TAB 10.1 voor €129,95.
Verwijderd
is het mogelijk en aan te raden om naast de modem van Online de Huawei hg655d een aparte
router/modem aan te sluiten. Ik heb nl. een router/modem van Belkin die een vrij goed bereik schijnt
te hebben en snelheden van 300 of zo.. Het type is Belkin 600..
Ik heb een goede WLan verbinding nodig om goed snel internet op mijn TV slaapkamer te gebruiken Samsung TV 3D..
Weet iemand of dat bij elkaar past en hoe dat in elkaar te steken is..
Ik kan me voorstellen dat ik eerst de modem aansluit , dan de modem aan de router via een Lan verbinding
De verbinding naar de Tv en PC en laptops werken dan met WPA2 sleutels van de router naar Belkin.
klopt dat?
grt

router/modem aan te sluiten. Ik heb nl. een router/modem van Belkin die een vrij goed bereik schijnt
te hebben en snelheden van 300 of zo.. Het type is Belkin 600..
Ik heb een goede WLan verbinding nodig om goed snel internet op mijn TV slaapkamer te gebruiken Samsung TV 3D..
Weet iemand of dat bij elkaar past en hoe dat in elkaar te steken is..
Ik kan me voorstellen dat ik eerst de modem aansluit , dan de modem aan de router via een Lan verbinding
De verbinding naar de Tv en PC en laptops werken dan met WPA2 sleutels van de router naar Belkin.
klopt dat?
grt
[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 21-12-2011 09:30 ]
Eeeh. ja?Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:23:
[...]
Je bedoelt hiermee een design template op de TAB ?
Ik heb nu voor mijn televisie KPN Digitinne, maar binnenkort verloopt mijn korting en dan betaal ik 13 euro in de maand. Aangezien ik nu bij Online 25 euro in de maand betaal, is het misschien wijzer om de TV HD pakket erbij te nemen en die van KPN op te zeggen.
Ik hoop alleen dat mijn lijn dan niet te veel wordt weggetrokken, heb nu een 20Mbit lijntje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben nogal een gamer, dus ik hoop niet dat mijn ping te snel word weg getrokken. Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik hoop alleen dat mijn lijn dan niet te veel wordt weggetrokken, heb nu een 20Mbit lijntje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben nogal een gamer, dus ik hoop niet dat mijn ping te snel word weg getrokken. Heeft hier iemand ervaring mee?
Het HDTV pakket bij online is gewoon een schotelantenne.JerX schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:26:
Ik heb nu voor mijn televisie KPN Digitinne, maar binnenkort verloopt mijn korting en dan betaal ik 13 euro in de maand. Aangezien ik nu bij Online 25 euro in de maand betaal, is het misschien wijzer om de TV HD pakket erbij te nemen en die van KPN op te zeggen.
Het normale digitale tv is digitenne.
I see, en ik maar denken dat het via de lijn gaatLizard schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:08:
[...]
Het HDTV pakket bij online is gewoon een schotelantenne.
Het normale digitale tv is digitenne.
Nog meer mensen die last hebben van traag internet op hun Online verbinding?
Ik heb nu al twee dagen het probleem dat websites die op een Amerikaanse server gehost worden ongeloof traag laden en soms helemaal niet laden. Alles wat in Nederland gehost word werkt wel vlot. Via het onbeveiligd netwerk van een buur heb ik nergens last van.
Ik heb nu al twee dagen het probleem dat websites die op een Amerikaanse server gehost worden ongeloof traag laden en soms helemaal niet laden. Alles wat in Nederland gehost word werkt wel vlot. Via het onbeveiligd netwerk van een buur heb ik nergens last van.
Hier in Zuid-Limburg nergens last van, alle websites laden nagenoeg even snel (Amazon, Microsoft, Nu.nl, enz.). Misschien als test een andere DNS server proberen?
Edit:
Probeer deze links eens:
http://72.21.194.1/ en http://www.amazon.com/
Als de eerste aanzienlijk sneller is dan heb je een DNS probleem.
Edit:
Probeer deze links eens:
http://72.21.194.1/ en http://www.amazon.com/
Als de eerste aanzienlijk sneller is dan heb je een DNS probleem.
[ Voor 31% gewijzigd door Megalodon_67 op 30-12-2011 12:42 ]
Op dit moment lijkt alles weer vlot te werken, dat was gister avond ook het geval.
Maar gisteren ochtend/middag en vanochtend weer had ik dus problemen.
Maar gisteren ochtend/middag en vanochtend weer had ik dus problemen.
Heb nu eindelijk een idee van het antwoord op mijn vraag van 11 december in dit topic. Sinds kort kan ik namelijk VDSL aanvragen via KPN en haar dochterondernemingen Telfort en XS4ALL alsmede Scarlet. Ik vroeg me af waarom dit niet ook gelijk via Online kon. Kennelijk heeft KPN recent de straatkasten bij mij in de wijk een upgrade gegeven en moeten de andere aanbieders een apart contract met KPN afsluiten om ook hier toegang tot te krijgen (gelezen op het Online gebruikers.eu forum). Het is wel open voor andere aanbieders, maar ze moeten nog wel ff het contract afsluiten. En daar wringt het kennelijk met Online...
Naja, dan zit er niets anders op dan wachten.
Naja, dan zit er niets anders op dan wachten.
Heb je geen werkploegje in je wijk gezien die een dikke blauw holle buis onder het trottoir aan het stoppen waren?
Want dat is voor de glasvezel die ze later erin schieten.
Er bestaat ook een lijst met de planning van de ombouw van de straatkasten.
https://docs.google.com/s...VzaTZvOVhPLVE&hl=nl#gid=0
Want dat is voor de glasvezel die ze later erin schieten.
Er bestaat ook een lijst met de planning van de ombouw van de straatkasten.
https://docs.google.com/s...VzaTZvOVhPLVE&hl=nl#gid=0
Kan iemand aangeven wat de laatste firmware upgrade is van tmobile/online voor de HG655d.
Ik gebruik zelf:
V100R001C02B023
Update:
Vorige week overgestapt van Telfort naar Tmobile/Online. Bizar langzaam.
Gebruik een MAC icm wifi. Maar als ik met mijn iphone icm wifi van gebruik maak dan heb ik wel snel internet....wtf
Ik gebruik zelf:
V100R001C02B023
Update:
Vorige week overgestapt van Telfort naar Tmobile/Online. Bizar langzaam.
Gebruik een MAC icm wifi. Maar als ik met mijn iphone icm wifi van gebruik maak dan heb ik wel snel internet....wtf
[ Voor 44% gewijzigd door jzoin2 op 02-01-2012 20:21 ]
@Oppie
Ik krijg als ik inlog op mijn webmail de melding licentie op server verlopen. wat is dat??? Word mijn mailadres opgeheven ofzo???
Ik krijg als ik inlog op mijn webmail de melding licentie op server verlopen. wat is dat??? Word mijn mailadres opgeheven ofzo???
Zeg wat of zeg niks..
Ik krijg dat ook maar het werkt wel gewoon. Zou er niet te veel aandacht aan besteden.
Hier ook. Lijkt me iets wat Online zelf moet oplossen.
Verwijderd
Ik heb het forum even doorzocht, maar kan even geen antwoord op mijn vraag vinden. Is het eenvoudig om over te stappen van de een naar de andere provider?? Of zijn er allemaal voorwaarden aan verbonden??
Bedoel je van of naar Online? http://www.online.nl/klantenservice/overstapservice
2 belangrijke zaken:
-Check dat je geen contracttermijn hebt bij je oude aanbieder. Online kan je oude abbo opzeggen alleen per eerst mogelijke opzegdatum, moet jij nog een x aantal maanden blijven bij je oude aanbieder dan zullen zij je die resterende maanden in rekening brengen
-Televisie opzeggen valt buiten de overstapservice, dat moet je zelf regelen.
2 belangrijke zaken:
-Check dat je geen contracttermijn hebt bij je oude aanbieder. Online kan je oude abbo opzeggen alleen per eerst mogelijke opzegdatum, moet jij nog een x aantal maanden blijven bij je oude aanbieder dan zullen zij je die resterende maanden in rekening brengen
-Televisie opzeggen valt buiten de overstapservice, dat moet je zelf regelen.
We hebben nu sinds een week internet van T-Mobile (of Online, wat je wilt). Wat me opvalt is dat ik eerst een stabiele 10Mbit/s binnentrok (was ook de verwachten snelheid, 3km van de centrale en ons oude Tele2 abo trok er max. 9, dus zelfs een lichte verbetering). Nu hebben we echter variërende snelheden van tussen de 2-9 Mbps (waarbij de snelheid meestal meer richting de 2Mbps kant leunt). Waar we eerst prima met 2 computers tegelijk konden streamen, is YouTube kijken op hoger dan 240p nu bijna onmogelijk. Hebben meer mensen dit/weet iemand de oorzaak? Interne netwerk heb ik al uitgesloten door mijn computer direct op het modem aan te sluiten.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
@Jamy: post je ADSL statistieken eens op zon moment. http://192.168.1.1 dan klikken op Internet onder de kop Diensten in het scherm wat je te zien krijgt na het inloggen.
Diensten? Dat heb ik niet, of ben ik nou heel dom... Dit heb ik nadat ik inlog:

Ik heb wel dit gevonden:

(Screenshot genomen op een moment dat de verbinding wel redelijk goed was)
'Downstream lijnsnelheid' zat tijdens de paar keren dat ik toen ik een lage snelheid had daar keek gewoon rond de 11 of 12 duizend, trouwens.

Ik heb wel dit gevonden:

(Screenshot genomen op een moment dat de verbinding wel redelijk goed was)
'Downstream lijnsnelheid' zat tijdens de paar keren dat ik toen ik een lage snelheid had daar keek gewoon rond de 11 of 12 duizend, trouwens.
Dan is je modem met goede snelheid aangemeld, ook op die momenten geef je aan. Zul je toch stap voor stap moeten testen. Overigens vind ik streamen vanaf youtube geen goede test. Kan veel oorzaken hebben. Een 1000MB bestand downloaden vanaf http://speedtest.bbned.nl is een betere indicatie. Probeer anders ook eens een alternatieve browser.
Ik zie dat je in een kleine 2 uur bijna 400.000 FEC errors hebt. Dat is voor zo'n korte tijd best veel.
Klinkt afgezaagd, maar ik zou je bekabeling toch eens nalopen.
Klinkt afgezaagd, maar ik zou je bekabeling toch eens nalopen.
Het streamen van YouTube was een voorbeeld. De snelheden liggen ergens tussen de 2 en de 9 Mbps, een erg grote range dus. Dit wordt altijd gemeten met Speedtest.net (direct met een kabel op het modem zonder andere apparaten erop, het interne netwerk is dus uitgesloten). In de eerste dagen van toen we onze verbinding hadden (toen het nog wel goed ging) mat ik 99% van de tijd een strakke 10Mbps, en die andere 1% van de tijd lag het in ieder geval hoger dan de 9Mbps.
Bij die BBNED speedtest kom ik op 6.22Mbps. Bij het bestand van 100MB kom ik op 3:09 min, oftewel 4.2 Mbps. (Dit is op een 'gemiddeld' moment, ST.net geeft ongeveer 5Mbps aan.) Verder zijn de snelheden beide op mijn computer en die van mijn moeder langzaam, en we gebruiken niet alleen andere browsers maar zelfs andere besturingssystemen
Verder @Lizard: Ik gebruik gewoon de RJ11 kabel die ik van T-Mobile heb gekregen (zat in de doos van de Huawei). Ik heb nog wel een ander kabeltje liggen dat ik kan proberen, daar niet van, maar ik zou toch denken dat T-Mobile me een goede kabel levert, het is immers hun product?
Bij die BBNED speedtest kom ik op 6.22Mbps. Bij het bestand van 100MB kom ik op 3:09 min, oftewel 4.2 Mbps. (Dit is op een 'gemiddeld' moment, ST.net geeft ongeveer 5Mbps aan.) Verder zijn de snelheden beide op mijn computer en die van mijn moeder langzaam, en we gebruiken niet alleen andere browsers maar zelfs andere besturingssystemen
Verder @Lizard: Ik gebruik gewoon de RJ11 kabel die ik van T-Mobile heb gekregen (zat in de doos van de Huawei). Ik heb nog wel een ander kabeltje liggen dat ik kan proberen, daar niet van, maar ik zou toch denken dat T-Mobile me een goede kabel levert, het is immers hun product?
JA! ik word langzamerhand een beetje lijp hier. Ik heb jarenlang stabiel 1.5mb/sec kunnen halen op ADSL (eerst Orange, toen Online, nu T-mobile) maar sinds kort (net na de jaarwisseling) is het heel erg achteruit gegaan. Soms heb ik nergens last van, maar op andere momenten is het niet vooruit te branden. Ik dacht dat het misschien zou liggen aan het feit dat ik nog een (oude) livebox heb, maar met de Huawei heb jij er dus ook last van?jamy015 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:46:
Traag internet....
Hebben meer mensen dit/weet iemand de oorzaak?
Inmiddels ook mijn modem direct op een laptop aangesloten, maar ook dat mocht niet baten. Soms haal ik wel de snelheid die ik gewend ben. Maandag maar eens bellen en anders is ben ik denk ik heel binnenkort klaar met Online/T-mobile.
(ik zit in postcodegebied 2622, Jamy015, toevallig ook Delft (015)??).
edit: Aanvullend, ik haal wél gewoon mijn verwachtte uploadsnelheid van +- 110 kb/sec.
[ Voor 5% gewijzigd door StarC op 15-01-2012 08:02 ]
Mijn internet is ook zo "traag" als de pest sinds 30december (postcodegebied 3222)
Ik denk alleen niet dat traag het juiste woord is, want als ik iets wil downloaden en hij begint met downloaden dan gaat het wel op max snelheid.
Het duurt soms gewoon ongelooflijk lang voor een website begint te laden en soms laad het gewoon niet, ik ondervind dit probleem met name met websites op een Amerikaanse server. Ook mijn msn tieft er telkens uit door time-outs. Zojuist gepinged naar xda-developers en howtogeek.com , de eerste keer 2 van de 4 pakketjes verloren en daarna 100% verlies.
De problemen lijken ook tijdsgebonden, tussen 14:00-18:00 gaat alles prima, maar daaromheen is het instabiel.
Ik denk alleen niet dat traag het juiste woord is, want als ik iets wil downloaden en hij begint met downloaden dan gaat het wel op max snelheid.
Het duurt soms gewoon ongelooflijk lang voor een website begint te laden en soms laad het gewoon niet, ik ondervind dit probleem met name met websites op een Amerikaanse server. Ook mijn msn tieft er telkens uit door time-outs. Zojuist gepinged naar xda-developers en howtogeek.com , de eerste keer 2 van de 4 pakketjes verloren en daarna 100% verlies.
De problemen lijken ook tijdsgebonden, tussen 14:00-18:00 gaat alles prima, maar daaromheen is het instabiel.
Hier is het ook niet helemaal lekker (2912). Opzich werkt het wel, downloadsnelheid is vaak wel goed, maar het is wel erg op en neer de laatste paar dagen.
Ik heb een Huawei, inderdaad.StarC schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:58:
Ik dacht dat het misschien zou liggen aan het feit dat ik nog een (oude) livebox heb, maar met de Huawei heb jij er dus ook last van?
Delft ja, 2628 op precies te zijn.StarC schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:58:
Het is nooit in me opgekomen om dat te checken, maar mijn uploadsnelheid is inderdaad prima terwijl mijn downloadsnelheid rustig 5x zo sloom is...StarC schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:58:
edit: Aanvullend, ik haal wél gewoon mijn verwachtte uploadsnelheid van +- 110 kb/sec.
Ik heb juist het 'omgekeerde' probleem, er zijn geen time-outs ofzo, maar downloaden gaat wel zwaar langzaam...Enes_81 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:22:
Mijn internet is ook zo "traag" als de pest sinds 30december (postcodegebied 3222)
StarC schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:58:
Ik heb die twee postcodes even opgezocht op Google Maps, en ik en StarC zitten beide op de centrale Delft-Voorhof, en Megamind zit ook in de regio (alhoewel niet in Delft). Coincidence, maybe not?Megamind schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:46:
Hier is het ook niet helemaal lekker (2912). Opzich werkt het wel, downloadsnelheid is vaak wel goed, maar het is wel erg op en neer de laatste paar dagen.
Wij hebben hier in het huis ook internet van Online en sinds kort is het internet ook niet vooruit te branden. Postcode 2624 in Delft. Wel, zit direct met een kabel aan de router en bekabeling wisselen / reboot helpt niets helaas..
Net als Jamy015 en mij dus bij de wijkcentrale Delft Voorhof.SOEFuture schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:35:
Wij hebben hier in het huis ook internet van Online en sinds kort is het internet ook niet vooruit te branden. Postcode 2624 in Delft. Wel, zit direct met een kabel aan de router en bekabeling wisselen / reboot helpt niets helaas..
Ik ga morgen eens bellen met de klantenservice. Wordt vervolgd.
Afgelopen dagen is het een compleet drama met onze verbinden, elke 2 minuten val de verbinding compleet weg.
En elke keer als de router weer verbinding maakt zijn het elke keer compleet random snelheiden.
Vandaag was het vanaf 6 uur tot nu niet mogenlijk om normaal te internetten.
Dit is op gewoon bekabeld netwerk (blijft het gewoon doen is dus extern probleem) postcode 2904.
We hadden dit ook wel eens eerder maar dan was het eens in de week nu is het elke dag vanaf 16:00 ongeveer.
En elke keer als de router weer verbinding maakt zijn het elke keer compleet random snelheiden.
Vandaag was het vanaf 6 uur tot nu niet mogenlijk om normaal te internetten.
Dit is op gewoon bekabeld netwerk (blijft het gewoon doen is dus extern probleem) postcode 2904.
We hadden dit ook wel eens eerder maar dan was het eens in de week nu is het elke dag vanaf 16:00 ongeveer.
De laatste paar dagen is het om te huilen bij Online, postcodegebied 5654.
Ultra hoge pingtijden (ping naar nu.nl ~130ms) en het heeft nu al 2 dagen achter elkaar tussen 22:00 en 23:00 uur er volledig uitgelegen....
Heb de router er nu maar eens voor een half dagje uitgetrokken, eens kijken of dat helpt.
Ultra hoge pingtijden (ping naar nu.nl ~130ms) en het heeft nu al 2 dagen achter elkaar tussen 22:00 en 23:00 uur er volledig uitgelegen....
Heb de router er nu maar eens voor een half dagje uitgetrokken, eens kijken of dat helpt.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Hier is het nu net andersom
Sinds de Jaarwisseling haal ik nu 15 Mbs (1,50 MB) ik kwam nooit hoger dan 1,3/1,4 Mbs en dit op ADSL2+
Heel erg vreemd dat grote steden er juist op achteruit gaan
Sinds de Jaarwisseling haal ik nu 15 Mbs (1,50 MB) ik kwam nooit hoger dan 1,3/1,4 Mbs en dit op ADSL2+
Heel erg vreemd dat grote steden er juist op achteruit gaan

De problemen in dezelfde centrale in Delft zouden misschien gerelateerd kunnen zijn maar in het algemeen kan een probleem met een trage verbinding wel een stuk of 5 oorzaken hebben. Het is dan ook van belang om te melden of het op 1 PC speelt of op meerdere. Via wifi of bekabeld. Zo sluit je stap voor stap mogelijke oorzaken uit. Ook de intrainwaardes van het modem zijn van belang. Deze zijn af te lezen van de modempagina. Bij hoge pingtijden is het slim om een tracert IPADRES te doen ipv ping, zo kun je zien op welke hop het misgaat om op die manier de oorzaak te vinden.
Als het probleem blijft bestaan als ik slechts 1 pc met een kabel direct op de modem aansluit kan ik intern onderzoeken wat ik wil, maar dan ligt het niet aan mij. Deze kabel is 100% zeker goed, omdat hij wordt gebruikt voor bestandsoverdracht binnen een 1Gbps netwerk, en daar zijn geen snelheidsproblemen mee.
Daarbij wil ik nog het volgende opmerken.
Sinds juni 2008 tot een week of 2 geleden heb ik altijd 1.5/1.6MB/sec kunnen halen. Deze snelheid haal ik nu nog steeds, maar alleen niet op elk moment van de dag.
Ik heb mijn SABNZBD+ statistieken bekeken en die laten het volgende beeld zien:
Downloads gaan vanaf een uur of 00:30 weer met de maximum snelheid tot ongeveer 07:00, daarvoor is het heel schommelend, waarbij de gemiddelde snelheid ongeveer rond de 500-700 KB/sec ligt.
Er was echter ook een uitschieter ergens rond 13:00 's middags, die ook met 1.5MB/sec is binnengehaald.
Het maakt ook niet uit wanneer ik de downstream van de modem bekijk, hij geeft altijd 15xxx kbps downstream aan.
Ik snap dat het probleem ook voor Online waarschijnlijk vrij mysterieus is (of juist niet, omdat ze welwillend de snelheden verlagen overdag, maar dat lijkt me sterk), maar ik denk wel dat ik nu (heb inmiddels ook een andere Livebox geprobeerd) inmiddels wel heb uitgesloten dat het een probleem is dat wordt veroorzaakt door mijn interne netwerk.
Na een kort gesprek met Online vanmorgen (ze hadden zelf een storing op de klantenservice dus ik zou worden teruggebeld), en na dit alles te hebben uitgelegd, was de eerste reactie van de medewerker dat het een lokaal (intern) probleem zou zijn. Ik zal een update posten als deze er is.
Daarbij wil ik nog het volgende opmerken.
Sinds juni 2008 tot een week of 2 geleden heb ik altijd 1.5/1.6MB/sec kunnen halen. Deze snelheid haal ik nu nog steeds, maar alleen niet op elk moment van de dag.
Ik heb mijn SABNZBD+ statistieken bekeken en die laten het volgende beeld zien:
Downloads gaan vanaf een uur of 00:30 weer met de maximum snelheid tot ongeveer 07:00, daarvoor is het heel schommelend, waarbij de gemiddelde snelheid ongeveer rond de 500-700 KB/sec ligt.
Er was echter ook een uitschieter ergens rond 13:00 's middags, die ook met 1.5MB/sec is binnengehaald.
Het maakt ook niet uit wanneer ik de downstream van de modem bekijk, hij geeft altijd 15xxx kbps downstream aan.
Ik snap dat het probleem ook voor Online waarschijnlijk vrij mysterieus is (of juist niet, omdat ze welwillend de snelheden verlagen overdag, maar dat lijkt me sterk), maar ik denk wel dat ik nu (heb inmiddels ook een andere Livebox geprobeerd) inmiddels wel heb uitgesloten dat het een probleem is dat wordt veroorzaakt door mijn interne netwerk.
Na een kort gesprek met Online vanmorgen (ze hadden zelf een storing op de klantenservice dus ik zou worden teruggebeld), en na dit alles te hebben uitgelegd, was de eerste reactie van de medewerker dat het een lokaal (intern) probleem zou zijn. Ik zal een update posten als deze er is.
Ik ben met je eens dat het een lastig probleem is waarop moeilijk een vinger te leggen is. Ik download zelf ook via nieuwsgroepen met Online en merk geen verschil in snelheden tussen nacht en dag. Heb je ook een andere PC of nieuwsgroep client getest toevallig? Probeer spotnet of newsleecher eens. Misschien kun je proberen om van een andere bron te downloaden, bijv een test via FTP of de speedtest van BBNED (1000 Mb file). Dit zullen ze bij Online ook gaan vragen verwacht ik.
Verwijderd
Je kunt proberen je modem even aan en uit te doen om opnieuw in te laten trainen en als je dat al gedaan hebt lijkt het me niet dat het iets lokaals is.
Na wat verder onderzoek zie ik in de logfiles van de router dat we momenteel onder vuur liggen van een UDP DOS attack, al meer dan 48 uur lang. Dat verklaart veel.Freekers schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:11:
De laatste paar dagen is het om te huilen bij Online, postcodegebied 5654.
Het zijn 5 verschillende IPs uit 5 verschillende landen. Ik heb de desbetreffende abuse deparments maar eens gemaild wat hier de bedoeling van moet zijn.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik heb zelf al vanaf 2 verschillende computers getest, via Speedtest.net, BBNED Speedtest, en BBNED 100MB Bin file. Dus dat de bron gaar is lijkt me een beetje vergezochtOppie schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:19:
Ik ben met je eens dat het een lastig probleem is waarop moeilijk een vinger te leggen is. Ik download zelf ook via nieuwsgroepen met Online en merk geen verschil in snelheden tussen nacht en dag. Heb je ook een andere PC of nieuwsgroep client getest toevallig? Probeer spotnet of newsleecher eens. Misschien kun je proberen om van een andere bron te downloaden, bijv een test via FTP of de speedtest van BBNED (1000 Mb file). Dit zullen ze bij Online ook gaan vragen verwacht ik.
Direct op de modem om 21:03+-

Edit: een paar uur later...
23:39

0:16 – 0:19

Edit: een paar uur later...
23:39

0:16 – 0:19

[ Voor 41% gewijzigd door StarC op 18-01-2012 00:42 ]
Dat zijn inderdaad ongeveer dezelfde snelheden die ik meestal zie. Als ik pech heb wil het wel eens lager zakken, en als ik geluk heb zit het hoger, maar meestal is het rond de 2Mbps.
Edit: De bovenste dus.
Edit: De bovenste dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Lrrr op 18-01-2012 11:28 ]
Verwijderd
Ook ik ben al sinds 9 januari aan de slag met snelheidsproblemen bij Online (t-mobile).
Overdag is de snelheid goed, tussen de 800 en 900 kbytse/sec maar na 17.00 is het dramatisch.

Bij Online weten ze me te melden dat het aan mijn thuis situatie ligt. Ik doe alleen overdag geen andere dingen dan in de avond. En om het helemaal mooi te maken, mijn buurman, met hetzelfde abbonement, dezelfde modem heeft hetzelfde probleem.
Wij zitten ook op de voorhof centrale in Delft.
Maar volgens Online ligt het toch echt bij mij.
19-01-2012
@Star C
Nu net weer getest.

Ik zou willen dat ik 12 Mb had, ben nooit hoger gekomen dan 9,5
Het is in ieder geval bij mij overdag goed en na 17.00
Overdag is de snelheid goed, tussen de 800 en 900 kbytse/sec maar na 17.00 is het dramatisch.

Bij Online weten ze me te melden dat het aan mijn thuis situatie ligt. Ik doe alleen overdag geen andere dingen dan in de avond. En om het helemaal mooi te maken, mijn buurman, met hetzelfde abbonement, dezelfde modem heeft hetzelfde probleem.
Wij zitten ook op de voorhof centrale in Delft.
Maar volgens Online ligt het toch echt bij mij.
19-01-2012
@Star C
Nu net weer getest.

Ik zou willen dat ik 12 Mb had, ben nooit hoger gekomen dan 9,5
Het is in ieder geval bij mij overdag goed en na 17.00

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 07:25 ]
Ik heb sinds een week of 2 een nieuwe modem (HUAWEI HG655D), maar ik had veel problemen met m'n wireless. Soms kon m'n laptop met windows 7 en ubuntu de modem wel vinden en connecten, maar dan had ik meestal geen internet. Vaak moest ik m'n modem uit/aan doen of de wireless card disablen/enablen. Vreselijk!
Nu ben ik maar een beetje aan het spelen geweest en ik heb de WiFi modus veranderd van 802.11b/g/n naar 802.11 n. Dit werkt tot nu toe perfect! Mag dit zo een impact hebben? Met m'n livebox had ik hier geen problemen mee, maar ik zou niet weten in welke WiFi modus m'n oude livebox stond.
Nu ben ik maar een beetje aan het spelen geweest en ik heb de WiFi modus veranderd van 802.11b/g/n naar 802.11 n. Dit werkt tot nu toe perfect! Mag dit zo een impact hebben? Met m'n livebox had ik hier geen problemen mee, maar ik zou niet weten in welke WiFi modus m'n oude livebox stond.
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Another day, another bad connection.
+- 22:15-19

Als ik straks na 12en gewoon weer 13-15mbit haal ga ik morgenochtend bellen.
Hoe dan ook, ik zet over 2 uur weer 3 speedtest resultaten erop, van dezelfde servers. In de tussentijd doe ik niks met de modem qua reset of iets anders.
@QuatroM, Bedankt voor de extra tests. Zonder het zeker te weten weet ik zeker dat er iets in de wijkcentrale of bij Online zelf niet juist is, vooral omdat je de klok erop gelijk kan zetten wanneer hij weer sneller wordt (vanaf 00:15 hier).
Edit: Zie hier het resultaat van 2 uur wachten
0:17-20

Edit2:
Na een gesprekje niet veel wijzer. Wel een optie gekregen die ik nog niet had geprobeerd, namelijk het volledig resetten v/d modem door het "net iets meer ingedrukte knopje naast de AC connector op de modem" in te drukken tot de buitenste en het middelste lampje (Livebox, Huawei weet ik niet) branden. Na dit te hebben gedaan is de lijnsnelheid 15900kbps.
Verder even terugbellen als het probleem speelt. Wordt vervolgd.
+- 22:15-19

Als ik straks na 12en gewoon weer 13-15mbit haal ga ik morgenochtend bellen.
Hoe dan ook, ik zet over 2 uur weer 3 speedtest resultaten erop, van dezelfde servers. In de tussentijd doe ik niks met de modem qua reset of iets anders.
@QuatroM, Bedankt voor de extra tests. Zonder het zeker te weten weet ik zeker dat er iets in de wijkcentrale of bij Online zelf niet juist is, vooral omdat je de klok erop gelijk kan zetten wanneer hij weer sneller wordt (vanaf 00:15 hier).
Edit: Zie hier het resultaat van 2 uur wachten
0:17-20

Edit2:
Na een gesprekje niet veel wijzer. Wel een optie gekregen die ik nog niet had geprobeerd, namelijk het volledig resetten v/d modem door het "net iets meer ingedrukte knopje naast de AC connector op de modem" in te drukken tot de buitenste en het middelste lampje (Livebox, Huawei weet ik niet) branden. Na dit te hebben gedaan is de lijnsnelheid 15900kbps.
Verder even terugbellen als het probleem speelt. Wordt vervolgd.
[ Voor 83% gewijzigd door StarC op 19-01-2012 09:36 ]
Verwijderd
Star C,
Ik ben er ook van overtuigd dat Online weet dat er problemen zijn,maar ze leggen het probleem bij de "klant".
Frapant is dat er meerdere mensen op dit forum zitten met hetzelfde probleem en het zou allemaal liggen aan de gebruiker.
Heel vreemd.
Ik heb mijn modem (Thomson) al een harde reset gegeven, wachtwoord gewijzigd en andere instellingen aangepast.
Mijn contract loopt gelukkig eidnd juli af en dan ga ik naar Ziggo.
Ik blijf wel de helpdesk lastig vallen en ga ze ook sommeren om de problemen op te lossen.
Mijn buurman heeft ook contact gehad en gevraagd om een monteur langs te sturen. Dat kost dan wel € 95,-.
Ook als blijkt dat het probleem bij Online ligt.
Klantenservice is nou niet echt een sterk punt van Online.
Zal als ik thuis ben weer eens wat snelheidstesten doen en hier posten.
edit 17:45
Een wonder.

Zal na het eten weer testen.
edit 18:20
en nog steeds redelijk.

edit 18:45

het was ook te mooi om waar te zijn.
edit 20:05

Om te janken.
Ik ben er ook van overtuigd dat Online weet dat er problemen zijn,maar ze leggen het probleem bij de "klant".
Frapant is dat er meerdere mensen op dit forum zitten met hetzelfde probleem en het zou allemaal liggen aan de gebruiker.
Heel vreemd.
Ik heb mijn modem (Thomson) al een harde reset gegeven, wachtwoord gewijzigd en andere instellingen aangepast.
Mijn contract loopt gelukkig eidnd juli af en dan ga ik naar Ziggo.
Ik blijf wel de helpdesk lastig vallen en ga ze ook sommeren om de problemen op te lossen.
Mijn buurman heeft ook contact gehad en gevraagd om een monteur langs te sturen. Dat kost dan wel € 95,-.
Ook als blijkt dat het probleem bij Online ligt.
Klantenservice is nou niet echt een sterk punt van Online.
Zal als ik thuis ben weer eens wat snelheidstesten doen en hier posten.
edit 17:45
Een wonder.

Zal na het eten weer testen.
edit 18:20
en nog steeds redelijk.

edit 18:45

het was ook te mooi om waar te zijn.
edit 20:05

Om te janken.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 20:05 ]
Ook hier is het iets lager dan normaal, maar niet veel. Het ziet er voorlopig goed uit!
Edit: Ook hier is het inmiddels weer om te janken.
Edit2: nu weer gewoon 10,5
Edit: Ook hier is het inmiddels weer om te janken.
Edit2: nu weer gewoon 10,5
[ Voor 32% gewijzigd door StarC op 19-01-2012 19:19 ]
Ik heb net even T-Mobile gebeld. Had een vriendelijke medewerker aan de lijn die erg begripvol was dat ik niet de enige ben, hij heeft de standaardtests (die ik aanneem dat er zijn, dit is de eerste keer dat ik bel
) dan ook overgeslagen. Nog even een speedtest gedraaid en hij vroeg me even hoe men bij dit topic komt (dus met een beetje toeval leest hij dit ook
). Hij zei dat hij een notitie zou maken voor de derde lijn, en ik zou binnen een paar dagen teruggebeld worden.
Verwijderd
Al bellen er 100 mensen, we worden volgens mij gewoon aan het lijntje gehouden.
De medewerkers van de helpdesk doen niets anders dan contact maken met onze modem, die is goed dus is er geen probleem.
Ik heb al meer dan 45 minuten aan de lijn gehangen a 0,15 per minuut.
Het enige wat je te horen krijgt is, reset de modem, de bekabeling is niet goed het ligt bij u.
terwijl overdag er geen problemen zijn en 's avonds als het druk is, dan is de snelheid om te janken.
De medewerkers van de helpdesk doen niets anders dan contact maken met onze modem, die is goed dus is er geen probleem.
Ik heb al meer dan 45 minuten aan de lijn gehangen a 0,15 per minuut.
Het enige wat je te horen krijgt is, reset de modem, de bekabeling is niet goed het ligt bij u.
terwijl overdag er geen problemen zijn en 's avonds als het druk is, dan is de snelheid om te janken.
Aan ^: Dat is duidelijk NIET wat ik gehoord heb. Misschien dat de meeste dat zeggen, dat kan wel, ik heb geen idee, maar in ieder geval degene die ik aan de lijn had was erg begripvol en behulpzaam. Hij geloofde me meteen als ik zei dat er meerdere mensen zijn met dit probleem, hij heeft me gevraagd hoe hij bij dit topic komt, hij heeft een notitie aangemaakt voor de derde lijn, en hij heeft me toegezegd dat er binnen een paar dagen teruggebeld wordt. Veel meer kan hij volgens mij niet doen, in ieder geval petje af voor deze medewerker hoor.
* Lrrr vindt de service tot zover beter dan bij Tele2
* Lrrr vindt de service tot zover beter dan bij Tele2
Verwijderd
Ik hoor het graag als je iets van Online gehoord hebt. Ben heel benieuwd naar hun antwoord / oplossing.

edit: 7:10
De mensen die ik sprak waren ook heel begripvol. Ik denk alleen dat ze opgedragen krijgen om het probleem bij ons te leggen.
hierbij weer een test.

edit: 7:10
De mensen die ik sprak waren ook heel begripvol. Ik denk alleen dat ze opgedragen krijgen om het probleem bij ons te leggen.
hierbij weer een test.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 07:13 ]
Hmm, de snelheid is hier ondertussen weer wat hoger dan de inmiddels 'gebruikelijke' 3Mbps.

(ong. 3 kilometer van de centrale)
Update: Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn.

* Lrrr wilt YouTube kunnen bekijken op een hogere resolutie dan 360p

(ong. 3 kilometer van de centrale)
Update: Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn.

* Lrrr wilt YouTube kunnen bekijken op een hogere resolutie dan 360p
[ Voor 36% gewijzigd door Lrrr op 19-01-2012 23:01 ]
Mijn gesprek eerder vanavond was een beetje teleurstellend, in die zin dat ik misschien iets teveel geduld heb. (niks opgeschoten in 20minuten (incl. wachten).
Nadat hij het bericht had gelezen dat zijn collega eerder vandaag had gemaakt en het begon al lekker: Het ligt aan je draadloze internet.
Verder wist de beste man/jongen me te vertellen dat het misschien aan de adapter naar de modem toe ligt.
Omdat ik niet vanuit thuis belde moest ik maar weer terugbellen als ik thuis was om wat "testjes" te doen.
Omdat de verbinding al 3,5 jaar prima is ga ik morgenochtend maar gewoon weer bellen.
Nadat hij het bericht had gelezen dat zijn collega eerder vandaag had gemaakt en het begon al lekker: Het ligt aan je draadloze internet.
Verder wist de beste man/jongen me te vertellen dat het misschien aan de adapter naar de modem toe ligt.
Omdat ik niet vanuit thuis belde moest ik maar weer terugbellen als ik thuis was om wat "testjes" te doen.
Omdat de verbinding al 3,5 jaar prima is ga ik morgenochtend maar gewoon weer bellen.
Ik heb niet helemaal de juiste volgorde aangehouden. Eerst online bestellen en vervolgens pas dit topic bekijken. De geluiden zijn hier immers niet heel positief.
Ik waag het erop, zal na 20 (overstap) februari mijn ervaringen delen.
De problemen zijn waarschijnlijk erg lokaal en ik heb verder al 3,5 jaar de snelheid die de modem aangeeft dus het komt naar alle waarschijnlijkheid wel goed. Dit soort topics zijn nu eenmaal voor meer dan 90% om negatieve ervaringen te delen. De positieve verhalen hoor je niet.Mvdbeld schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:28:
Ik heb niet helemaal de juiste volgorde aangehouden. Eerst online bestellen en vervolgens pas dit topic bekijken. De geluiden zijn hier immers niet heel positief.
Precies, als alles naar behoren werkt heb je geen behoefte om het wereld bekend te maken of trosradar te bellen.
Ik ben al ruim 6 jaar klant van orange/online en heb eigenlijk nooit aanhoudende problemen gehad. Het waren allemaal "start" problemen.
Toen ik overstapte van demon hadden ze in de centrale iets fout gedaan waardoor ik twee weken extra geen internet had. Eenmaal opgelost heb ik 3,5 jaar geen een probleem gehad.
Na mijn verhuizing zat ik 1 week langer zonder internet dan verwacht. Daarna 1 dag geen internet vanwege een storing binnen KPN, in ruim 3 jaar tijd.
En vorige maand heb ik 4 weken geen internet en telefonie gehad toen mijn verbinding van adsl1 naar adsl2+ omgezet werd. Ze hadden hulp van KPN nodig en dat kostte tijd en die konden het ook niet meteen verhelpen, enz.
Sinds ik adsl2+ heb haal ik op speedtest 17,6 Mbps behalve tijdens de avond spits, dan zit het meestal tussen 8 en 14 Mbps. Valt op zich wel mee, ik heb er tot nu toe niet echt last van gehad.
Over 3 weken krijg ik fiberfast30, even kijken of dat anders gaat lopen.
Ik ben al ruim 6 jaar klant van orange/online en heb eigenlijk nooit aanhoudende problemen gehad. Het waren allemaal "start" problemen.
Toen ik overstapte van demon hadden ze in de centrale iets fout gedaan waardoor ik twee weken extra geen internet had. Eenmaal opgelost heb ik 3,5 jaar geen een probleem gehad.
Na mijn verhuizing zat ik 1 week langer zonder internet dan verwacht. Daarna 1 dag geen internet vanwege een storing binnen KPN, in ruim 3 jaar tijd.
En vorige maand heb ik 4 weken geen internet en telefonie gehad toen mijn verbinding van adsl1 naar adsl2+ omgezet werd. Ze hadden hulp van KPN nodig en dat kostte tijd en die konden het ook niet meteen verhelpen, enz.
Sinds ik adsl2+ heb haal ik op speedtest 17,6 Mbps behalve tijdens de avond spits, dan zit het meestal tussen 8 en 14 Mbps. Valt op zich wel mee, ik heb er tot nu toe niet echt last van gehad.
Over 3 weken krijg ik fiberfast30, even kijken of dat anders gaat lopen.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Per 3 februari 2012 houdt mijn abo bij online eindelijk op. Stap vanwege de verwachte snelheidsverbetering over op ziggo.
Probleem is dat mijn ziggo abo per 6 februari start, dus mijn vraag hoe snel zijn ze met het 'afsluiten' bij online?
Probleem is dat mijn ziggo abo per 6 februari start, dus mijn vraag hoe snel zijn ze met het 'afsluiten' bij online?
Uit de Algemene Voorwaarden:GRUMBLER schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:45:
Per 3 februari 2012 houdt mijn abo bij online eindelijk op. Stap vanwege de verwachte snelheidsverbetering over op ziggo.
De Overeenkomst voor bepaalde tijd wordt aangegaan voor een bepaalde termijn (bijvoorbeeld voor één of twee jaar) en is niet tussentijds opzegbaar. Na afloop van de bepaalde termijn wordt de Overeenkomst voor bepaalde tijd automatisch omgezet in een Overeenkomst voor onbepaalde tijd, die vanaf dan opzegbaar zal zijn met in achtname van een opzegtermijn van één maand. Deze omzetting vindt niet plaats indien de
Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn 1 maand voor het einde van de bepaalde termijn wordt opgezegd.
Met andere woorden: Als jij niet voor 3-1-'12 Online hebt opgezegd kan je pas vanaf 3-3-'12 van hun af zijn en betaal je dus 1 maand dubbel.
Nee dat bedoel ik niet, ik heb al bevestiging van Online dat ik 3 februari van ze af ben, maar wat doen ze op 3 februari? Sluiten ze gelijk alles af of doen ze er ook wel wat langer over?
Verwijderd
Het kan zijn dat je al voor 3 februari wordt afgesloten, soms vermelden ze er dan een afsluitingsdatum bij.GRUMBLER schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:00:
Nee dat bedoel ik niet, ik heb al bevestiging van Online dat ik 3 februari van ze af ben, maar wat doen ze op 3 februari? Sluiten ze gelijk alles af of doen ze er ook wel wat langer over?
Online rekent NIET met kalendermaanden. Ik heb op 20-01 opgezegd en ben op 20-02 weg bij Online.StarC schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:49:
[...]
Uit de Algemene Voorwaarden:
De Overeenkomst voor bepaalde tijd wordt aangegaan voor een bepaalde termijn (bijvoorbeeld voor één of twee jaar) en is niet tussentijds opzegbaar. Na afloop van de bepaalde termijn wordt de Overeenkomst voor bepaalde tijd automatisch omgezet in een Overeenkomst voor onbepaalde tijd, die vanaf dan opzegbaar zal zijn met in achtname van een opzegtermijn van één maand. Deze omzetting vindt niet plaats indien de
Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn 1 maand voor het einde van de bepaalde termijn wordt opgezegd.
Met andere woorden: Als jij niet voor 3-1-'12 Online hebt opgezegd kan je pas vanaf 3-3-'12 van hun af zijn en betaal je dus 1 maand dubbel.
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Verwijderd
Zou het opgelost zijn????
zondag 18:39
maandag 07:19
maandag 18:49
maandag 19:00
maandag 22:01
dinsdag 07:23
Ik blijf monitoren en hou jullie op de hoogte.

Ik blijf monitoren en hou jullie op de hoogte.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 07:34 ]
Mijn snelheden zijn op dit moment ook om te huilen
24-1-12 11:44
Om half drie lijkt het weer hersteld te zijn

Ik zal het vanavond nog eens testen

Om half drie lijkt het weer hersteld te zijn

Ik zal het vanavond nog eens testen
[ Voor 34% gewijzigd door Mils op 24-01-2012 14:25 ]
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Jup, T-Mobile heeft ons teruggebeld om te melden dat er problemen in de centrale waren, en dat ze sinds gisteren opgelost zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 07:28:
Zou het opgelost zijn????

Verwijderd
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heb al 3 dagen een stabiele verbinding.
Niet de 12Mb die binnen zou moeten komen volgens de helpdesk maar ruim 9Mb.

Ik blijf het in de gaten houden.
Vind het wel vreemd dat ze nu wel kunnen zeggen dat ze een probleem in de centrale hadden.
Wees gewoon eerlijk en zeg dat er een probleem is en dat ze druk bezig zijn om het op te lossen.
Ik ben 3 dagen aan het lijntje gehouden en heb bijna een uur aan de lijn gehangen.
Mij zijn ze kwijt als klant.
Niet de 12Mb die binnen zou moeten komen volgens de helpdesk maar ruim 9Mb.

Ik blijf het in de gaten houden.
Vind het wel vreemd dat ze nu wel kunnen zeggen dat ze een probleem in de centrale hadden.
Wees gewoon eerlijk en zeg dat er een probleem is en dat ze druk bezig zijn om het op te lossen.
Ik ben 3 dagen aan het lijntje gehouden en heb bijna een uur aan de lijn gehangen.
Mij zijn ze kwijt als klant.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 19:11 ]
Een storing wordt niet zomaar vermeld. Dit is vaak nadat meerdere problemen zijn gemeld en deze na onderzoek ook verband lijken te hebben. Dan pas wordt het officieel vermeld. Bij helemaal geen verbinding heeft dit meer impact dan bij een gebrekkig verbinding zoals in jouw geval. Dan kan het wat langer duren lijkt me. De mensen die je te spreken krijgt zijn ook weer afhankelijk van de informatie die zij verkrijgen van hogerhand. Maar het is nu verholpen begrijp ik, is het dan zon ramp dat de oorzaak wat later bekend werd? Het is niet dat je honderden euro's per maand betaald dus je moet wel rekening houden met prijs / kwaliteit lijkt me.
En nu op 27-1-2011 9:34:

Ik heb ook een standaard reactie gekregen van de klantenservice van online: "Dat u dat in uw eigen domein niet haalt wordt veroorzaakt door een aantal zaken waar wij helaas geen invloed op hebben.
Zo zijn de pingtijden en de drukte in de wijkcentrale van directe invloed op uw uiteindelijke snelheid, zaken die wij helaas niet kunnen oplossen. Onze excuses voor het ongemak."
Zodra het mogelijk wordt, stap ik over naar een andere provider.

Ik heb ook een standaard reactie gekregen van de klantenservice van online: "Dat u dat in uw eigen domein niet haalt wordt veroorzaakt door een aantal zaken waar wij helaas geen invloed op hebben.
Zo zijn de pingtijden en de drukte in de wijkcentrale van directe invloed op uw uiteindelijke snelheid, zaken die wij helaas niet kunnen oplossen. Onze excuses voor het ongemak."
Zodra het mogelijk wordt, stap ik over naar een andere provider.
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Ik ben overgestapt van Online naar Vodafone. Laatste bericht van mij in dit topic dus. Snelheid is van 767kb/s naar 2mb/s! En ik maar denken dat ik in zeeland geen snellere verbinding kon krijgen. Alleen mn ipv6 tunnel van sixxs werkt nog niet..
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Hello onliners ...
Na al een hele tijd geen Online meer te hebben gehad (ik was de livebox wel zat destijds) ben ik online weer aan het overwegen. Tele 2 verhoogt het abonnement per 1 maart ....
Een paar vraagjes:
Nieuwservers. Volgens mij zit dit standaard in het pakket, is dit nog steeds zo? Op de Online website is er weinig over te vinden op een oude handleiding/pdf na. Indien het er standaard in zit hoeveel treads en hoe snel is het?
Vroeger waren er veel telefonie problemen en er een duur 0900 nummer als klanten service, wat zijn de huidige ervaringen hierin?
Hoe bevalt het Huawei HG655d modem, en kan er tegenwoordig een eigen modem worden gebruikt?
Is er bij Online ook een prijsverhoging aangekondigd?
Na al een hele tijd geen Online meer te hebben gehad (ik was de livebox wel zat destijds) ben ik online weer aan het overwegen. Tele 2 verhoogt het abonnement per 1 maart ....
Een paar vraagjes:
Nieuwservers. Volgens mij zit dit standaard in het pakket, is dit nog steeds zo? Op de Online website is er weinig over te vinden op een oude handleiding/pdf na. Indien het er standaard in zit hoeveel treads en hoe snel is het?
Vroeger waren er veel telefonie problemen en er een duur 0900 nummer als klanten service, wat zijn de huidige ervaringen hierin?
Hoe bevalt het Huawei HG655d modem, en kan er tegenwoordig een eigen modem worden gebruikt?
Is er bij Online ook een prijsverhoging aangekondigd?
-------
Nieuwsservers: niet de moeite waard. Gecapped op 100 KB in totaal. Schiet niet op dus
Telefonie: Nieuwe modem lijkt het beter te doen. Als je thuisinstallatie brak is dan maakt het type modem niet uit natuurlijk
Modem: Dit kan met wat trucjes, zie het andere online forum hiervoor (even googlen)
Prijs: Hoe bedoel je? Je gaat een contract aan met een prijsafspraak. Dit mogen ze niet zomaar verhogen, gebeurt dat wel (bijv beltarieven) dan krijg je de kans om op te zeggen.
Telefonie: Nieuwe modem lijkt het beter te doen. Als je thuisinstallatie brak is dan maakt het type modem niet uit natuurlijk
Modem: Dit kan met wat trucjes, zie het andere online forum hiervoor (even googlen)
Prijs: Hoe bedoel je? Je gaat een contract aan met een prijsafspraak. Dit mogen ze niet zomaar verhogen, gebeurt dat wel (bijv beltarieven) dan krijg je de kans om op te zeggen.
Nieuwe actie van t-mobile: gratis apple-tv bij afname van een 2 jarig ADSL Snel of Fiberfast abonnement, ook nog 7 euro korting op het eerste jaar als je al t-mobile klant bent (voor mobile telefonie)
Ik kan niet achter halen of het geldt als je een prepaid klant bent. En als je al (contract vrij) online klant bent
Ik kan niet achter halen of het geldt als je een prepaid klant bent. En als je al (contract vrij) online klant bent
[ Voor 9% gewijzigd door jeanj op 02-02-2012 11:10 ]
Everything is better with Bluetooth
Ik heb ook even gezocht en vind nog nergens de mogelijkheid in combinatie met voip. Zie ik dat over het hoofd, of is dat inderdaad nog niet mogelijk met een ander modem?Oppie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:25:
Ander modem: Dit kan met wat trucjes, zie het andere online forum hiervoor (even googlen)
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Hier staat er wat over, je zult wel zelf nog wat verder moeten zoeken.Barleone schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:04:
[...]
Ik heb ook even gezocht en vind nog nergens de mogelijkheid in combinatie met voip. Zie ik dat over het hoofd, of is dat inderdaad nog niet mogelijk met een ander modem?
http://online.gebruikers....thread_id=4714&rowstart=0
http://online.gebruikers....thread.php?thread_id=4704
[ Voor 7% gewijzigd door Oppie op 02-02-2012 13:24 ]
ik stap over naar UPC trouwens.
eerst had ik telfort
daar kreeg ik netjes een snelheid van rond de 1500-1700kB
daarna stapte ik over naar online (met dank aan een bol.com lokkertje destijds)
kreeg ik maximaal nog maar 900kB op dezelfde centrale
na 1 jaar dan eindelijk 50mb van UPC. Ik zou zeggen blijf weg van online.
een korte samenvatting over het afgelopen jaar bij online:
2 periodes gehad van 10 uur waarbij ik helemaal niets meer had (internet/telefonie)
vaak disconnects gedurende 3 maanden (modem gaat zichzelf resetten)
voor de rest niets bijzonders....af en toe wekelijks nog een reset.
eerst had ik telfort
daar kreeg ik netjes een snelheid van rond de 1500-1700kB
daarna stapte ik over naar online (met dank aan een bol.com lokkertje destijds)
kreeg ik maximaal nog maar 900kB op dezelfde centrale
na 1 jaar dan eindelijk 50mb van UPC. Ik zou zeggen blijf weg van online.
een korte samenvatting over het afgelopen jaar bij online:
2 periodes gehad van 10 uur waarbij ik helemaal niets meer had (internet/telefonie)
vaak disconnects gedurende 3 maanden (modem gaat zichzelf resetten)
voor de rest niets bijzonders....af en toe wekelijks nog een reset.
Logisch dat ik dat niet gevonden heb, ik heb nog een ST706.Oppie schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:22:
[...]
Hier staat er wat over, je zult wel zelf nog wat verder moeten zoeken.
http://online.gebruikers....thread_id=4714&rowstart=0
http://online.gebruikers....thread.php?thread_id=4704
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Verwijderd
Ik zit er over na te denken om ''snel internet'' te nemen van T-Mobile. Echter lees ik veel negatieve reacties omtrent internet van T-mobile (is van online toch?). Ik ben benieuwd of er ook positieve ervaringen zijn?
Hoop dat iemand wil reageren
Hoop dat iemand wil reageren
Zie Gondor in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XXI)" 
* BoAC is ook een tevreden klant. Helaas is hier (Wadenoijen) alleen maar ADSL1 beschikbaar voor T-mobile zodat 'maar' tot 8Mb kom ipv 18 wat ik in Tiel zelf had overigens ook bij Wanadoo toendertijd..
Niets te klagen dus. Al 4 jaar hetzelfde IP-adres dus dat is ook in orde
net zoals in Tiel 6 jaar lang
* BoAC is ook een tevreden klant. Helaas is hier (Wadenoijen) alleen maar ADSL1 beschikbaar voor T-mobile zodat 'maar' tot 8Mb kom ipv 18 wat ik in Tiel zelf had overigens ook bij Wanadoo toendertijd..
Niets te klagen dus. Al 4 jaar hetzelfde IP-adres dus dat is ook in orde
Iemand hier nu ook storing in.omgeving den haag?
Dank,Oppie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:25:
Nieuwsservers: niet de moeite waard. Gecapped op 100 KB in totaal. Schiet niet op dus
Nieuwsservers: heb nu 70 kbytes/s maar wel 365 dagen retentie.
Telefonie: ADSL werkt nu ook dus zal wel los lopen.
Modem: als het niet nodig dan gebruik ik net zo lief het bijgeleverde modem
Prijs: als ik nu overstap en er is naar klanten al gecomuniceerd dat ze binnenkort gaan verhogen heb ik geen zin om dan bijv. weer over te gaan stappen naar een ander omdat er over 3 maanden een nu albekende verhoging komt.
Kortom, na wat rekenwerk en mijn slechte ervaringen uit het orange tijdperk gekozen voor internet en telefoon via de kabel. Neem daar voor 3 euro/m wel een payserver bij...
-------
Geachte tweakers ik ben radeloos.
Ik heb een huawei hg655d met denk ik de laatste firmware (weet ik niet zeker)
Bekabeld haal ik "netjes" 80% van me verbindingscapaciteit. Draadloos nog geen 20%
Ik heb dit meerdere malen vandaag geprobeerd maar ik haal draadloos geen acceptabel percentage.
Ik maak gebruik van een MBP, maar deze is direct draadloos verbonden met de huawei.
Positie van de huawei heb ik veranderd, maar dit maakte niks uit.
Kanaal heb ik op een "vrij" (channel 9) kanaal gezet.
voor de rest staat hij op standaard instellingen.
Wie o wie kan me hier mee helpen
Ik heb een huawei hg655d met denk ik de laatste firmware (weet ik niet zeker)
Bekabeld haal ik "netjes" 80% van me verbindingscapaciteit. Draadloos nog geen 20%
Ik heb dit meerdere malen vandaag geprobeerd maar ik haal draadloos geen acceptabel percentage.
Ik maak gebruik van een MBP, maar deze is direct draadloos verbonden met de huawei.
Positie van de huawei heb ik veranderd, maar dit maakte niks uit.
Kanaal heb ik op een "vrij" (channel 9) kanaal gezet.
voor de rest staat hij op standaard instellingen.
Wie o wie kan me hier mee helpen
Hangt er vanaf hoe ver je er vanaf zit. Is het dichterbij beter? Haal je met een andere laptop wel betere snelheden via wifi? Haalt je MBP op andere locaties/ wifi netwerken wel betere snelheden? Hoe weet je dat kanaal 9 vrij is, tooltje gebruikt?
Oppie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:25:
Hangt er vanaf hoe ver je er vanaf zit.
1 meter lucht
Is het dichterbij beter?
Dat moet er nog eens bij komen
Haal je met een andere laptop wel betere snelheden via wifi?
Ga ik nu doen (thnx for the hint)
Haalt je MBP op andere locaties/ wifi netwerken wel betere snelheden?
Draadloos glasvezel op kantoor en dat loopt als een trein.
Hoe weet je dat kanaal 9 vrij is, tooltje gebruikt?
Itumbler
Dat kun je nog testen dan. Eventueel de nog overige vrije kanalen proberen en eventueel b/g naar n schakelen of andersom.
mijn thompson router is plotsklap mee gestopt. Dat wil zeggen als ik in mijn browser iets doe krijg ik de melding netwerkfout. Nog vreemder is dat ik de router niet meer kan benaderen om de setting te bekijken. Krijg ik een scherm installatie gelukt zorg dat alle vensters gesloten zijn... Maar bij de settings kom ik niet.
In de url van dat scherm die mijn router geeft staat iets van spoofing. Dan gaan bij mij alle alarmbellen af. Is die router gewoon kaduuk of heeft iemand extern toegang geprobeerd te krijgen oid?
Ik heb nu tijdelijk een oude wanadoo router aangesloten maar die heeft geen wifi wat er voor zorgt dat ik redelijk snel door mijn data abbo brand van mijn telefoon
Had ik nog een vraag. Zat al een tijdje in de pijpleiding om over te stappen naar Ziggo. Hoe zit dat dan met eventuele @online/orange/wanadoo email adressen komen die te vervallen of is er een optie om die te behouden?
In de url van dat scherm die mijn router geeft staat iets van spoofing. Dan gaan bij mij alle alarmbellen af. Is die router gewoon kaduuk of heeft iemand extern toegang geprobeerd te krijgen oid?
Ik heb nu tijdelijk een oude wanadoo router aangesloten maar die heeft geen wifi wat er voor zorgt dat ik redelijk snel door mijn data abbo brand van mijn telefoon
Had ik nog een vraag. Zat al een tijdje in de pijpleiding om over te stappen naar Ziggo. Hoe zit dat dan met eventuele @online/orange/wanadoo email adressen komen die te vervallen of is er een optie om die te behouden?
[ Voor 27% gewijzigd door haakjesluiten op 09-02-2012 23:48 ]
Al de reset knop 10 seconden ingedrukt? Je email blijft nog via webmail 3 maanden benaderbaar zodat je de overgang kan regelen. Zelf denk ik altijd, als je zon waarde hechte aan het email adres waarom stap je dan over. Goed alternatief is een gmail adres zodat je in de toekomst provider onafhankelijk bent.
Mijn idee maar het gaat dan ook niet om mijn eigen email 
Maar dus geen opties om tegen eventuele betaling het email adres te behouden?
Maar dus geen opties om tegen eventuele betaling het email adres te behouden?
[ Voor 40% gewijzigd door haakjesluiten op 09-02-2012 23:56 ]
Mag voorlopig allemaal niet batenOppie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:28:
Dat kun je nog testen dan. Eventueel de nog overige vrije kanalen proberen en eventueel b/g naar n schakelen of andersom.
Meer een algemene tip (ik ken je modem niet, dus wellicht zit de antenne intern..):
Antenne afschroeven, connector bekijken (geen defecten?), schoonmaken, en er wee stevig opschroeven...
Als de antenne er af ligt ook ff kijken of het signaal slechter is dan met antenne er op...
-------
Ik gok dat het spul van de provider is, maar het heeft het voorheen gedaan, maar na een reset niet meer (als ik me moeder mag geloven) het lijkt dus op een software instellingen (of en spontaan hardware defect.mjl schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:36:
[...]
Meer een algemene tip (ik ken je modem niet, dus wellicht zit de antenne intern..):
Antenne afschroeven, connector bekijken (geen defecten?), schoonmaken, en er wee stevig opschroeven...
Als de antenne er af ligt ook ff kijken of het signaal slechter is dan met antenne er op...
Ik kan in Istumbler zien dat het bereik en de verstoring zeer acceptabel zijn, dus ik denk dat de antenne prima werkt.
het is trouwens een huawei hg655d voor het geval je dat gemist had.
[ Voor 4% gewijzigd door Zygivt op 10-02-2012 13:51 ]
Ik heb inmiddels vdsl2 en volgens de logging van de modem is het kort na middennacht pijnloos in 21 seconden geregeld.
Met een kabel haal ik 28,9 Mbps (3,6MBps) ongeacht de tijdstip dus ook in de spitsuren. En mijn ping is gehalveerd naar 15ms. Erg goed dus. Bij adsl2 had ik heel erg veel CRC fouten (5000 per uur gemiddeld) maar met vsdl2 geen 1 tot nu toe zelfs geen FEC fouten. Ik moet zeggen dat ik erg positief ben verrast met de stabiliteit en snelheid van vsdl2
.
Met wifi haal ik de max van wifi G (~24Mbps) in rustige uren. In de avonduren zakt de snelheid over wifi, zelfs op 20cm van de modem kom ik niet boven 22Mbps. Als ik paar meter naar buiten loop kan ik met mijn mobiel ongeveer 40 wifi signalen ontvangen en bij de modem (in de meterkast ) een stuk of 15 en in onze woonkamer 6 stuks. Dat veroorzaakt blijkbaar heel erg veel storing.
Ik heb ook tussendoor paar keer met wifi n getest. Hiermee lijkt de verbinding iets minder last te hebben van drukte in de lucht.
Opmerkelijk vind ik dat ik met wifi bijna altijd 2,45 Mbps upload haal en met kabel meestal niet boven 2 kom. Hebben anderen soortgelijke ervaring?
Met een kabel haal ik 28,9 Mbps (3,6MBps) ongeacht de tijdstip dus ook in de spitsuren. En mijn ping is gehalveerd naar 15ms. Erg goed dus. Bij adsl2 had ik heel erg veel CRC fouten (5000 per uur gemiddeld) maar met vsdl2 geen 1 tot nu toe zelfs geen FEC fouten. Ik moet zeggen dat ik erg positief ben verrast met de stabiliteit en snelheid van vsdl2
Met wifi haal ik de max van wifi G (~24Mbps) in rustige uren. In de avonduren zakt de snelheid over wifi, zelfs op 20cm van de modem kom ik niet boven 22Mbps. Als ik paar meter naar buiten loop kan ik met mijn mobiel ongeveer 40 wifi signalen ontvangen en bij de modem (in de meterkast ) een stuk of 15 en in onze woonkamer 6 stuks. Dat veroorzaakt blijkbaar heel erg veel storing.
Ik heb ook tussendoor paar keer met wifi n getest. Hiermee lijkt de verbinding iets minder last te hebben van drukte in de lucht.
Opmerkelijk vind ik dat ik met wifi bijna altijd 2,45 Mbps upload haal en met kabel meestal niet boven 2 kom. Hebben anderen soortgelijke ervaring?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Gondor, welke router heb Jij hierbij gekregen als ik vragen mag ?
Hij heeft geen router bij VDSL gekregen.
De Huawei is geschikt voor ADSL en VDSL.
Online heeft alleen maar de instellingen verandert in de Huawei.
Ja ik heb ook een huawei, maar ik kom draadloos niet verder dan 2 mbps down (in leiden).cornfed99111 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 04:24:
Hij heeft geen router bij VDSL gekregen.
Bedraad haal ik 80%. Ik ben dus wel benieuwd naar zijn wlan settings.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Verbindingsstatus DSL synchronisatiestatus Verbonden Verbonden gedurende 1 Dagen 02:19:18 Lijnstatus Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1022 Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 8851 Verbindingstype ADSL2+ Kanaaltype Interleaved Upstream SNR (dB) 9.2 Downstream SNR (dB) 7.9 Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3 Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.8 Upstream CRC fouten 1761 Downstream CRC fouten 68009402 Upstream FEC errors 653741 Downstream FEC errors 5846344 Lijn Demping Status Upstream demping (dB) 19.3 Downstream demping (dB) 37.5 |
Heb erg veel CRC errors, wat denken jullie dat er aan de hand is? Heb de aansluiting van mijn HG655d aan het IS/RA gesoldeerd bij gebrek aan een aansluitdoos. Wellicht zal ik hier eens naar moeten kijken...