Het Kratradio Topic [deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.804 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:50:
[...]

Dat maakt nogal uit ja, als je deze verkeerd aansluit kan je versterker het begeven. Als je een multimeter hebt kun je vrij simpel meten welk draadje de + en welke de - is. (Soms staat ook ergens op het draadje (of op de adapter) wat de + of - is.)
Ik heb een multimeter ja. alleen hoe doe je dat dan?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:01:
[...]

Ik heb een multimeter ja. alleen hoe doe je dat dan?

Gr.
Je zet de multimeter op bijv. 20V gelijkstroom. (geen wisselstroom) De rode pen hou je op het ene draadje, de zwarte hou je op het andere draadje. Als op het display gewoon 12,xx volt staat, dan weet je dat het draadje onder de rode pen de + is, en onder de zwarte pen de -.

Staat er op het display -12,xx volt, dan is het precies andersom. (Onder de rode pen ligt de - draad, onder de zwarte pen ligt de + draad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt!
fterheide schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:06:
[...]

Je zet de multimeter op bijv. 20V gelijkstroom. (geen wisselstroom) De rode pen hou je op het ene draadje, de zwarte hou je op het andere draadje. Als op het display gewoon 12,xx volt staat, dan weet je dat het draadje onder de rode pen de + is, en onder de zwarte pen de -.

Staat er op het display -12,xx volt, dan is het precies andersom. (Onder de rode pen ligt de - draad, onder de zwarte pen ligt de + draad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie Full Power _/-\o_

Aangezien het peavey boxen zijn, denk ik wel dat er een scheidingfilter inzit, maar omdat er in 1 peavey box minder luidsprekers zitten dan in mijn 'krat' heeft dit dan nog wel zin?

en btw, wij zijn van plan om er 2 te maken, 1 voor de carnaval en andere dingen, en 1 voor de handbal. die zochten ook nog iets met wel wat power en tog nog een beetje compact/portable

de afmetingen van de krat zijn trouwens 50 cm x 50 cm x 60 cm. en we zijn van plan om er handvaten en zwenkwieltjes op te zetten om het tog nog wat makkelijker te vervoeren.

qua accu's betreft, mijn vader wil lipo's gebruiken, wat tog wel wat meer ah heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:14:
Bedankt voor de informatie Full Power _/-\o_
graag gedaan 8)
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:14:

qua accu's betreft, mijn vader wil lipo's gebruiken, wat tog wel wat meer ah heeft.
Ik denk niet dat je veel aan Lipo accu's gaat hebben... (voor gebruik in de 'carnaval-krat' sowieso niet) Je moet even de ervaringen van anderen afwachten, er zijn geloof ik Lipo's besteld via Ebay.
Het beste kun je altijd nog een lood-gel accu nemen, €20 voor 9Ah, lange levensduur en kan flinke piekstromen opvangen. Ik denk zelf dat zo'n Lipo accu niet blij wordt als ie zo snel ontladen wordt. (Correct me if im wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
sezamsaadje schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:37:
[...]
Mischien handig om in de startpost ook even aan te passen. Ik was iig te laat met het ontdekken. Ik heb dat vorige lijstje besteld van conrad. Is dat erg Happer?
Ga ik voor zorgen!

@ Happer: ik kwam laatst een stukje printplaat tegen waar ik ooit een kratsafe v1 op heb gemaakt. Deze deed het toen niet en heb ik later met succes een v2.1 gesoldeerd. Nu leek het me toch leuk om die eerste ook werkend te maken dus heb alle verbindingen nauwkeurig gecontroleerd. Maar ondanks dat alles goed is werkt hij nog steeds niet! Heb je enig idee wat ik kan meten/controleren om het probleem te vinden? IC heb ik al verwisseld. Wanneer moet hij eigenlijk inschakelen? Met een grote of kleine weerstand door de potmeter? Als ik deze namelijk op 500Ohm zet en op de AAN knop druk, wordt de IC best warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

Ik heb een tijd geleden al is vaker op dit topic gereageerd.
Ik ben van plan deze week mijn spullen te bestellen voor mij krat radio.
Alleen heb ik nog 1 vraagje:

Is het voltage 7,2V als ik 6 van deze batterijen http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=250789 in deze batterijhouder http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=615587 doe?

Alvast bedankt O-)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Ja, dat klopt. Maar 7,2V is niet genoeg voor een autoversterker. Dan heb je er minstens 10 nodig (10x1,2V=12V), dus moet je er bijvoorbeeld nog een batterijhouder van 4 aan toe voegen in serie met die van 6. Overigens is het niet aan te raden een MCA-200 versterker oid er aan te hangen, dan zijn ze zo leeg. Met een TA2024 speel je denk ik zon 3 à 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:24:
[...]

Maar 7,2V is niet genoeg voor een autoversterker.
Ik heb geen autoversterker maar een versterkerkitje van conrad
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=115592
Die werkt op 6-12V

Lijkt me een aanrader want hij is ook klein _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Full Power

Ik heb net even gevraagd aan mijn vader of de lipo's dat niet zo fijn gaan vinden, en hij had daar helemaal niet aan gedacht, toen ik dat zei, zei mijn vader direct al wel dat het wel waar is, dus daarvoor bedankt ;)

Gelukkig hebben wij net bij de Conrad 2 lood accu's gekocht van 7 ah dus dat komt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:36:
[...]

Ik heb geen autoversterker maar een versterkerkitje van conrad
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=115592
Die werkt op 6-12V

Lijkt me een aanrader want hij is ook klein _/-\o_
hoelang gaat zo`n versterkertje mee dan?, enne kan ie een beetje hard? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eko990 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:01:
[...]

hoelang gaat zo`n versterkertje mee dan?, enne kan ie een beetje hard? :9~
Geen idee. Ik ga hem deze week bestellen. Eerst nog kijken of ik hem in elkaar krijg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:19:
@ Full Power

Ik heb net even gevraagd aan mijn vader of de lipo's dat niet zo fijn gaan vinden, en hij had daar helemaal niet aan gedacht, toen ik dat zei, zei mijn vader direct al wel dat het wel waar is, dus daarvoor bedankt ;)

Gelukkig hebben wij net bij de Conrad 2 lood accu's gekocht van 7 ah dus dat komt mooi uit.
Eigenlijk is het 'fterheide' :+

Maar ik weet niet zeker of het precies waar is, je zou het beter even kunnen nalezen op wikipedia. Het was meer iets van een 'educated guess'. Maar met een lood accu zit je altijd goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:19:
@ Full Power

Ik denk dat 2x7ah voor jou niet genoeg zal zijn :/
Daar haal je geen 2-3 uur mee als je zoveel kabaal wilt maken met zoveel speakers.
En dit ga je al helemaal niet halen met ''conventionele'' versterkers.
De enige Class D/T versterker die geschikt kan zijn voor jou doel is deze: TK2050 4x100 watt
De reden waarom ik je een class D/T versterker aanraad is omdat deze erg efficient zijn, hun effecientie ligt zo rond de 90%. Ze hebben trouwens ook een goeie geluidskwaliteit, en zijn erg goedkoop als je ze importeert uit china.
Het enigste nadeel aan die TK2050 is dat hij 24V+ vraagt om echt op die 100Watts uit te komen. Op 12Volt kan ook, maar dan hou je al een stuk minder over van die 4x100Watts.
Je moet maar even kijken of je hier iets aan hebt, maar dit is in ieder geval de enige ''zuinige'' versterker die ik ken die bij jouw doeleind zou kunnen passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sezamsaadje schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:37:
Mischien handig om in de startpost ook even aan te passen. Ik was iig te laat met het ontdekken. Ik heb dat vorige lijstje besteld van conrad. Is dat erg Happer?
Dat betekent dat hij waarschijnlijk op de verkeerde spanning uit springt. In "theorie" werkt hij met die weerstanden maar in de praktijk niet. Ik heb toen Iredevs circuitje met die weerstandswaarden werkend gekregen.
Michel5128 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:08:
@ Happer: ik kwam laatst een stukje printplaat tegen waar ik ooit een kratsafe v1 op heb gemaakt. Deze deed het toen niet en heb ik later met succes een v2.1 gesoldeerd. Nu leek het me toch leuk om die eerste ook werkend te maken dus heb alle verbindingen nauwkeurig gecontroleerd. Maar ondanks dat alles goed is werkt hij nog steeds niet! Heb je enig idee wat ik kan meten/controleren om het probleem te vinden? IC heb ik al verwisseld. Wanneer moet hij eigenlijk inschakelen? Met een grote of kleine weerstand door de potmeter? Als ik deze namelijk op 500Ohm zet en op de AAN knop druk, wordt de IC best warm...
Ik denk dat de diode verkeerdom zit. Dat de IC warm wordt betekent dat hij probeert het relais te schakelen maar dat hij kortgesloten is. Dit is de enige verklaring daarvoor.

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "weerstand door de potmeter". Die potmeter is een zgn spanningsdeler, zeg maar volumeknop. De IC heeft een comparator, zeg maar een vergelijker, die de spanning uit de potmeter vergelijkt met een vaste referentie spanning (die ook in de IC zit). Je stelt de potmeter zo in dat op 11 volt, of 11.5 volt (wat je wilt) de spanning uit de potmeter net hoger is dan de vaste referentiespanning. Dan schakelt de comparator om (aan). Hij zit direct (intern) op een power transistor aangesloten. Dat is een ding dat veel stroom kan leveren voor het relais.
De reden dat ik v2.1 heb ontworpen is omdat de referentiespanning nogal per IC varieert. Daarom kun je geen vaste weerstanden gebruiken om hem in te stellen. De omschakelspanning zal dan te veel per chip varieren. Daarom heb ik er een andere referentie IC bijgezet die preciezer is. Verder werkt v2.1 precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat de diode verkeerdom zit. Dat de IC warm wordt betekent dat hij probeert het relais te schakelen maar dat hij kortgesloten is. Dit is de enige verklaring daarvoor.
Bedankt Happer! De diode liet aan beide kanten stroom door, dus het was eigenlijk gewoon een directe verbinding. Heb nu een nieuwe diode op dezelfde manier ertussen gezet en hij schakelde zowaar meteen in! :9~ Nu nog op het juiste voltage instellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fterheide, sorry ik zat heel erg verkeerd te kijken :$

@Skeltenear, we hebben nog van die 4 van die 45 ah auto accu's liggen misschien dat we daar wat mee kunnen, zowieso zou ik even moeten kijken of ze onder de 'piramide' passen, maar als dat zou kunnen zou het wel mooi zijn. Dan zou je nu misschien denken, is dat wel verstandig, omdat het zuur eruit kan lopen, maar omdat er wieltjes onderkomen zal hij niet zo heel snel omvallen. En als het om zou vallen, dan maakt het nog niet zo heel veel uit, want het is van dat betonplex en zal dan niet veel speciaals beschadigen. :)

En trouwens, wij willen er 2 maken, dus ik heb voor 1 'krat' nodig: 1 woofer, 2 mid-tonen, en 4 tweeters
dus dat zou wel moeten kunnen met een MCA-200 waarschijnlijk

En anders zou je met 2 van die accuutjes wel 1 uur kunnen doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@daanveldhof,
De MCA-200 lijkt me niet echt geschikt voor jouw doeleind, de mca-200 levert immers maar 2 ongeveer 2x15 watt. Dat is niet genoeg om al jouw speakers aan te drijven.
Als je toch voor de MCA-200 wil kiezen dan is 1 accu van 7Ah voldoende voor 2-3 uur muziek.
Maar een beter alternatief voor de MCA-200 is dan de ta2024 die ook 2x15watt levert, en veeeeel zuiniger is :)
Ik blijf erbij dat een TK2050 (2x100 watt, of 4x100 watt versie) de beste optie voor jou is.
Het enige nadeel is dat je 2 accus moet gebruiken om aan 24V te komen.....
Ik kan je alleen advies geven, maar het blijft uiteindelijk je eigen keus.
Als je toch voor een marquant wilt gaan zou ik een grotere broer van de MCA-200 pakken :)

Ze hebben bij sure electronics trouwens een nieuw bordje: De TPA3123 2x25W
Dit bordje kan gevoed worden met 10+ tot 30V.
Nu vraag ik me af wanneer het bordje nou eigenlijk die 2x25 watts haalt :P
Verder staat er op de website:
''•Excellent design of the power ports which allows you to cascade multiple amplifier boards (max 4 recommended)''

Weet iemand wat ze hiermee bedoelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Skeltenaer op 23-02-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Skeltenear
Hoe zit dat nou? Bij de kijkshop staat dat de MCA-200 2x100 watt levert of heb ik dat verkeerd, als ik het verkeerd heb, dan wil ik graag uitleg :?
En die 2 accu's is geen probleem 8)

BTW, ik denk dat het totaal aan speakers 220 watt ofzo is
- woofer:
100 watt

- mid: 40 watt x 2 =
80 watt

- tweeter: 10 watt x 4 =
40 watt +

220 watt

De vertaling van cascade is trouwens waterval, dus ik denk dat ze bedoelen dat je misschien meerdere versterkers achter elkaar kan knuppen. Ik beredeneer ook maar wat, misschien helpt het, misschien niet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:25:
@ Skeltenear
Hoe zit dat nou? Bij de kijkshop staat dat de MCA-200 2x100 watt levert of heb ik dat verkeerd, als ik het verkeerd heb, dan wil ik graag uitleg :?
En die 2 accu's is geen probleem 8)
Met een 12 Volt gevoede versterker die intern niet de spanning verhoogd kan je nooit meer dan 15Watt halen aan 4Ohm's speakers. De MCA200 is zo'n versterker. 2x100watt een piekvermogen dat ze op een of andere manier een keer hebben weten te meten OF gewoon volledig uit de lucht hebben gegegrepen. Als je kijkt naar versterkers van gerenommeerde merken, dan zal je al snel een maximaal vermogen zien en een RMS vermogen. Dat is belangrijk. En zelfs dat is geen garantie :P Maar b-merken als marquant zijn op hun specificaties in ieder geval niet te vertrouwen!

(Auto)versterkers die hun spanning wel intern verhogen kunnen wel meer Watt's produceren met een 12Volt voedingsspanning. Het versterker gedeelte echter werkt dan op een hogere spanning. DIt spanningsverhogen gebeurt vaak bijzonder inefficient waardoor het voor kratradio's niet zo zinnige oplossingen zijn.

In de topicstart staat verder nog een verwijzing naar een post met meer info hierover.
De vertaling van cascade is trouwens waterval, dus ik denk dat ze bedoelen dat je misschien meerdere versterkers achter elkaar kan knuppen. Ik beredeneer ook maar wat, misschien helpt het, misschien niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Iredev
Bedankt :*)
Een TK 2050 levert dus wel ong. 2x100 of 4x100 watt? Of zit ik daar ook helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Skeltenaer schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:51:
@daanveldhof,
Ze hebben bij sure electronics trouwens een nieuw bordje: De TPA3123 2x25W
Dit bordje kan gevoed worden met 10+ tot 30V.
Nu vraag ik me af wanneer het bordje nou eigenlijk die 2x25 watts haalt :P
Als je naar onder scrollt zie je dat hij bij 24V en 10% vervorming 20watt haalt. Ik denk dus dat dit versterkertje gelijkwaardig is aan de TA2020.
Verder staat er op de website:
''•Excellent design of the power ports which allows you to cascade multiple amplifier boards (max 4 recommended)''

Weet iemand wat ze hiermee bedoelen?
Op het plaatje is te zien dat er aan beide kanten een GND en VCC aansluiting zit. Als je er meerdere naast elkaar zou leggen kun je ze gemakkelijk doorverbinden. Het is dus niet zo dat je van 2 versterkers 1 kan maken met dubbel vermogen ofzo.. :/
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:49:
@Iredev
Bedankt :*)
Een TK 2050 levert dus wel ong. 2x100 of 4x100 watt? Of zit ik daar ook helemaal naast?
Klopt helemaal! Hier is het wel RMS vermogen. Maar let wel, zoals hierboven gezegd alleen bij hogere voltages!

[ Voor 42% gewijzigd door Michel5128 op 23-02-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@Daanveldhof,

Nog iets wat belangrijk is voor jou situatie: Je somt een heleboel "wattages" van de speakers, en je telt ze ook nog eens op. Dat moet je niet doen. Het aantal Watt dat op een speaker vermeld staat zegt iets over de maximale vermogen die de speaker kan verdragen.

Veel belangrijker in jouw geval is de impedantie van jou speakers, het aantal Ohm. Verder is het ook nog relevant waar de frequentiescheiding gebeurd. Het je een passief wisselfilter met daarachter een hoog-mid-laag speaker, of ga je elke frequentie groep apart aansturen? (eigen versterker)

Als je namelijk meerdere speaker parallel hebt, verlaag je daarmee de impedantie. Dat kan niet zonder meer. Voor (de meeste) autoversterkers, de TA2024 en de TK2050 is de laagste impedantie welke veilig is, 4Ohm voor elk kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Iredev

Sorry ik ben nog nieuw hier :P

En we hebben hier blijkbaar nog een andere versterker liggen een jbl 'nogwat' 2x75 watt ofzoiets dus dat is waarschijnlijk wel voldoende

En zoals je kan zien op de foto's van een paar hierboven (sketchup) zie je dat maar 2 zijden worden gebruikt (alleen de mid-tonen en de tweeters onder een hoek van 900, de woofer gaat wel alle kanten op door de piramide) en dan doen we hem waarschijnlijk op stereo :) dus we hebben hier alles wel in huis :*)

Soms is rommel ook nog eens handig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:02

ChUcKiE

Dus........

Even een vreemde vraag misschien. ik heb zelf veel te weinig kennis en kunde om zo''n schema te maken van deze losse onderdelen.
Ik zou er, indien het bedrag redelijk is, wel wat willen betalen voor een compleet gemonteerd systeem.
Misschien is er wel meer vraag naar.

Zou iemand dit kunnen en willen verzorgen voor 1 totaalprijs? Zo ja, waar komen we op uit?
Mag ook via email of DM.
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:22:
[...]

Goed opgemerkt, die lijst klopt inderdaad niet! De 12kohm en 3.3kohm weerstanden moeten vervangen worden door 1.2kohm en 330ohm. Ik heb fijne 0.1% (preciezere) weerstanden gevonden voor een paar centjes meer. Dat is beter dan aangegeven in het circuit.

Dit is de enige correcte:
[afbeelding]

Even een nieuwe lijst voor KratSafe versie 2.1:
BeschrijvingConrad bestelcode
1 stuk(s) Metaalfilmweerstand 0,6W 1,2kOhm423378
1 stuk(s) Metaalfilmweerstand 0,6W 3,30kOhm 423300
1 stuk(s) Metaalfilmweerstand 1W 270kOhm 419850
1 stuk(s) Metaalfilmweerstand 1W 47kOhm 419761
1 stuk(s) Metaalfilmweerstand 0,6W 470Ohm 418218
1 stuk(s) LED 3mm diffuus groen 184713
1 stuk(s) LM 723 = CA 723=L123 175897
1 stuk(s) IC LM 385 2,5V 176486
1 stuk(s) Siliciumdiode 1N4001 50V 1A 162213
1 stuk(s) Miniatuur relais FTR-F1CD 12VDC 502998

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Skeltenaer schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:18:
Je hoeft het niet perse kloppend te maken met je speakers, maar als die JVC autoradio al te zacht gaat, dan zal de ta2024 ook te zacht gaan.
Als stroomgebruik je niet uitmaakt zou ik gewoon op marktplaats er eentje zoeken.
Zorg dan dat de versterker +- 60 x 4 watt rms is, dan haal je het maximale uit je versterker :)
Meer mag natuurlijk ook, maar dan moet je oppassen dat je de speakers niet opblaast ;)
Heb je advoes opgevolgt en heb er één van marktplaats op de kop getikt.
Ik heb nu een Pioneer 2x 60W RMS versterker erbij gezet en echt een wereld van verschil. Vervorming veel minder en het volume (in de schuur althans) letterlijk oorverdovend hard!!! _/-\o_ :9~ O+
Morgen even testen op mn werk in de buitenlucht....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Meuzik schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:44:
[...]

Heb je advoes opgevolgt en heb er één van marktplaats op de kop getikt.
Ik heb nu een Pioneer 2x 60W RMS versterker erbij gezet en echt een wereld van verschil. Vervorming veel minder en het volume (in de schuur althans) letterlijk oorverdovend hard!!! _/-\o_ :9~ O+
Morgen even testen op mn werk in de buitenlucht....
Haha mooi :D
2x60 watt RMS matcht precies met je speakers, en pioneer is ook nog eens een goed merk, een perfecte keuze dus :)
Maak anders eens een fotootje of een filmpje, ik ben benieuwd hoe je ''krat' eruit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

@ lredev: aangesloten op een mobiele telefoon was de ruis vrijwel compleet verdwenen! :D Het probleem ligt dus bij de pc, maar dat maakt me niet meer zo veel uit aangezien die toch weg gaat :) Ik kan vandaag gaan beginnen met boren in principe! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Blue-Tiger schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:55:
@ lredev: aangesloten op een mobiele telefoon was de ruis vrijwel compleet verdwenen! :D Het probleem ligt dus bij de pc, maar dat maakt me niet meer zo veel uit aangezien die toch weg gaat :) Ik kan vandaag gaan beginnen met boren in principe! :D
Dat vermoedde ik al, gelukkig maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer van de adapter te ontdekken welk draadje plus is en welke min.
Er staat geen tekentje op. De adapter komt van een 5.1 surroundset en ik het het bovenste kopje eraf
gehaald. Onze multimeter doet het geloof ik niet want hij geeft niks aan als ik die erop doen. Hoe kan ik nog meer ontdekken welke plus en min is?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Adapter? Als van netvoeding? Want surroundsets zitten heel leuk aan netvoeding vast ;) Als deze niet in het stopcontact zit, zul je ook niks kunnen meten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja want ik maak hem zonder accu. ik heb hem in het stopcontact gedaan.???/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:28:
Ja want ik maak hem zonder accu. ik heb hem in het stopcontact gedaan.???/
Welke stand staat je multimeter?

En weet je zeker dat de adapter nog leeft? Als je de plug hebt afgeknipt kan het ook zijn dat de draadjes sluiting maken of gemaakt hebben, en daarmee de adapter naar de eeuwige electronicavelden gebracht hebben.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan van wel want hij heeft het altijd gedaan dus ik zou niet weten waarom hij het niet doet.
Ik zet hem op : 20v gelijkstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:53:
Ik neem aan van wel want hij heeft het altijd gedaan dus ik zou niet weten waarom hij het niet doet.
Ik zet hem op : 20v gelijkstroom.
Weet je zeker dat je adapter gelijkspanning geeft? De adapter van mijn Creative surroundset heeft een spanning van 13,5V~ AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat hij kapot is al weet ik niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die andere adapter kapot is zou ik het willen maken met een oude
computer voeding. Hoe moet dit aangesloten worden? Heeft iemand tips?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:50:
ik denk dat hij kapot is al weet ik niet waarom.
Pak even een batterijtje uit je afstandsbediening en test de multimeter daarmee... Dan weet je het snel genoeg. Als de adapter gelijkstroom of wissel stroom is staat er op. ook kan je dat testen, want je multimeter heeft ook een AC stand. Verder kan je van wisselstroom makkelijk gelijkstroom maken, bruggelijkrichter en een flinke elco. hoeft niet meer dan een paar euro te kosten. Een stuk praktischer dan een PC voeding,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hij doet het echt niet meer want ik heb net een ander adaptertje getest
en die geeft wel iets aan dus dan zal die wel kapot zijn. bij die "kapotte"adapter blijft die op 0.00 staan.

En kan iemand mij uitleggen hoe het met een computer voeding moet?

Gr.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:20:
nee hij doet het echt niet meer want ik heb net een ander adaptertje getest
en die geeft wel iets aan dus dan zal die wel kapot zijn. bij die "kapotte"adapter blijft die op 0.00 staan.

En kan iemand mij uitleggen hoe het met een computer voeding moet?

Gr.
Klik

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

Ik ben niet al te goed in engels en er staan heel erg veel filpjes op internet. maar als ik het goed begrijp heb je dus gewoon en 12 v adapter als je het doet zoals staat beschreven?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja.

Het punt is dat je twee kabels met elkaar moet verbinden om de PSU aan te krijgen, dat kun je gewoon met een schakelaartje doen (dat is de rol die het mobo normaliter op zich neemt)

Als je dat voor elkaar krijgt heb je een PSU die dienstdoet als adapter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke wnat heel veel mensen doen het met een paperclip.
Of kan je beter een draadje solderen? Daar hoeft toch geen schakelaar tussen?
En ze laten zien dat het 'koelsysteem' (geen idee hoe je dat noemt) draait. Moet ipv die koelvin die plus en min aan de versterker hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:45:
Oke wnat heel veel mensen doen het met een paperclip.
Of kan je beter een draadje solderen? Daar hoeft toch geen schakelaar tussen?
En ze laten zien dat het 'koelsysteem' (geen idee hoe je dat noemt) draait. Moet ipv die koelvin die plus en min aan de versterker hangen?
De koeling van de voeding regelt 'ie doorgaans zelf. Het schakelaartje tussen de groene draad en de ground is makkelijk om de voeding aan en uit te doen.

Met een paperclip doe je doorgaans om ff de voeding te testen, niet echt een permanente oplossing.

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb zelf een oude at voeding gebruikt, die had ook mooi een aan/uit knop. Maar van atx weet ik dat er op alle lijnen iets moet zitten. Dus de versterker op 12 v en bijvoorbeeld een fan of led ofzo op 5 volt.

Verwijderd

hejj allemaal,
Ik ben voor n paar dagen terug ook begonnen aan mn eerste kratradio,
Ik zocht iets leuks voor bij t rokershok op school en kwam toen dit forum tegen,
Toen dacht ik aan dat ene bavaria kratje wat wij nog in de schuur hadden staan, ik meteen aan me pa gevraagt of ik hem mocht gebruiken, en ja hoor:D
volgende dag ben ik meteen eff bij me oom langs gegaan, want ik wist dat die nog n paar accu's had staan van een noodstroomkastje van zn server, die hij wss niet ging gebruiken, en jep, ik mocht ze gwn meenemen, ik blij, want die dingen kosten 60 euro pst.!
Diezelfde middag ben ik op markt plaats aan het rond zoeken gegaan, en ben terecht gekomen bim een mooie Vdo Dayton, 4*50watt,
Ik had nog 2 sony xplod boxjes liggen, 120 piek, dus die konden er ook mooi in, de sony speakers zitten er nu in, evenals de accu, en al het soldeer werk is gedaan, de accu is btw 17ah bij 12V, vandaag heb ik n paar plankjes gehaald, boven onder en voor, gaa ik nog eff mooi schuren, verfen enz, en nu kom ik ineens op het idee, om een subwoofer van jvc erin te zetten, aan de zijkant net onder de radio....
K gaa morgen meteen eff kijken of het evt past, en hem erin zetten, als jullie willen, kan ik wel n paar foto's zetten, als ik erachter kom hoe dat moetxD

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 01:23:
hejj allemaal,
Ik ben voor n paar dagen terug ook begonnen aan mn eerste kratradio,
Ik zocht iets leuks voor bij t rokershok op school en kwam toen dit forum tegen,
Toen dacht ik aan dat ene bavaria kratje wat wij nog in de schuur hadden staan, ik meteen aan me pa gevraagt of ik hem mocht gebruiken, en ja hoor:D
volgende dag ben ik meteen eff bij me oom langs gegaan, want ik wist dat die nog n paar accu's had staan van een noodstroomkastje van zn server, die hij wss niet ging gebruiken, en jep, ik mocht ze gwn meenemen, ik blij, want die dingen kosten 60 euro pst.!
Diezelfde middag ben ik op markt plaats aan het rond zoeken gegaan, en ben terecht gekomen bim een mooie Vdo Dayton, 4*50watt,
Ik had nog 2 sony xplod boxjes liggen, 120 piek, dus die konden er ook mooi in, de sony speakers zitten er nu in, evenals de accu, en al het soldeer werk is gedaan, de accu is btw 17ah bij 12V, vandaag heb ik n paar plankjes gehaald, boven onder en voor, gaa ik nog eff mooi schuren, verfen enz, en nu kom ik ineens op het idee, om een subwoofer van jvc erin te zetten, aan de zijkant net onder de radio....
K gaa morgen meteen eff kijken of het evt past, en hem erin zetten, als jullie willen, kan ik wel n paar foto's zetten, als ik erachter kom hoe dat moetxD
Foto's!! Ja!! Altijd doen. Lees de FAQ even door als je wilt weten hoe dat moet..

En @Duifi: een atx voeding draait liever niet volledig zonder belasting, maar je hoeft niet aan elke lijn wat te hangen hoor. Er zijn er ook veel omgebouwd tot labvoeding, waarbij de 5v lijn vanaf het pcb helemaal is losgesoldeerd. Als je de versterker aan 12v lijntje hangt gaat het prima.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/i/08022010043.jpg/Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/i/08022010041.jpg/Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/i/08022010038.jpg/Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/i/10022010049.jpg/

Hier n paar foto's, ik zal vanavond nog een paar maken en uploaden als jullie willen, de sub, die bovenop ligt, zit ondertussen voorin gebouwd, net onder de radio, ook zit er maar een accu in, de 2e was om de sub goed op de foto te kunnen zetten;)

om de foto's te kunnen zien, rechter muisknop, openen in nieuw "tabblad", want nu doen ze het nog niet:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 16:44 ]

• Skeltenaer
  • Niet online
De plaatjes doen het niet, probeer ze eens anders ergens anders te uploaden.

Voor de mensen die nog een goedkope accu lader nodig hebben: Lidl acculader 2/6/12V 0.6A 5.99€
Erg goedkoop! :) En Lidl kennende vast niet slecht :)
ik hoop dat de link werkt, ik moest eerst mijn postcode invoeren..

Verwijderd

Ik heb nu alles binnen. Als ik mijn mca 200 op max draai kan er dat iets kapot gaan met boxen van 200 watt?
Denk het niet he?

Gr.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:46:
Ik heb nu alles binnen. Als ik mijn mca 200 op max draai kan er dat iets kapot gaan met boxen van 200 watt?
Denk het niet he?

Gr.
als je het rustig opbouwd, en niet meteen voluit, mocht je n raar geluid horen of wat dan ook, meteen zacht draaien en kijken wat het kan zijn ;)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:43:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Hier n paar foto's, ik zal vanavond nog een paar maken en uploaden als jullie willen, de sub, die bovenop ligt, zit ondertussen voorin gebouwd, net onder de radio, ook zit er maar een accu in, de 2e was om de sub goed op de foto te kunnen zetten;)

om de foto's te kunnen zien, rechter muisknop, openen in nieuw "tabblad", want nu doen ze het nog niet:(
De afbeeldingen werken nog steeds niet.

Ik neem aan dat je netjes de [IMG] tags hebt gebruikt? Probeer je plaatjes ergens anders te uploaden, zoals bij UploadArchief

Verwijderd

Okee gedaan via UploadArchief,
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/08022010043.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/08022010041.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/08022010038.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/10022010049.jpg

Ik gaa mss vanavond en anders morgen vroeg nieuwe foto's erop zetten, aangezien hij nu bijna af is ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 19:05 ]

Verwijderd

bij deze de foto's, toch nog maar even gemaakt :D
hij ziet er nog n beetje stoffig uit, maar dat komt omdat ik de plankjes aan het schuren was...
de plankjes worden nog zwart, met evt nog n mooi kapje over de sub en dan kan die op marktplaats, aangezien ik me volgende kratproject alweer heb gevonden met een 180 watt sherwoord versterker, 2 100watt subs en 3 midtone speakertjes :)

iemand nog tips om dit radiotje te verbeteren?? alles is welkom!
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/25022010132.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/25022010130.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/25022010127.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/25022010125.jpg

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:46:
Denk het niet he?

Gr.
Nee dit kun je gerust doen, het vermogen van de mca-200 is zwaar overdreven, dit is vaker bij goedkope versterkers.
De marquant levert eigenlijk maar ong 2x15 watt rms :)

Mss is dit trouwens iets voor in de topicstart? Veel mensen weten niet dat het vermogen van de marquant (en vele andere versterkers) vaak overdreven is...

Je krat ziet er trouwens goed uit kratradioprof!!! Erg mooi gedaan :)
Als je tijd hebt is het trouwens wel beter om het hele krat luchtdicht te maken, ik zie namelijk een groot handvatgat ;) Door het luchtdicht maken van je krat verbeter je het geluid.

[ Voor 18% gewijzigd door Skeltenaer op 25-02-2010 20:47 ]

Verwijderd

jaa idd, ik dacht eerder aan n groot bassgat als handvat :p , misschien plaatje hout erachter met 2 pijpjes ;)
de gaten aan de zijkant, maak ik dicht met plexiglas, en als ik evt tijd heb doe ik er nog knipperende ledjes achter :D , de kieren van het houd naar plastic, kit ik ook dicht, nog geenidee waarmee, iemand tips, voor n goedkope oplossing?

je ziet ook op een foto n draadje uit het krat steken (bruin), daarop komt nog een plugje, net zoeen als je aan de achterkant van een normale versterker hebt zitten, daarmee kan hij dan opgeladen worden, mits je de schakelaar (ook bij dat bruine draadje ;) , iniminie op de linker zijkant van het krat, rechts onderaan :X ) om hebt gezet, daarmee schakelt hij de accu tussen radio en oplader, goed ideetje van me hea :p

boven op ligt ook een sleutel-contactje, deze is zegmaar het contact slot in de auto, gehe

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 21:09 . Reden: kleine verduidelijking ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:08:

boven op ligt ook een sleutel-contactje, deze is zegmaar het contact slot in de auto, gehe
Die contactsleutel is echt gaaf, heb zelf ook gezoch naar zo'n ding, maar de sloop vroeg 35 euro!? Vond ik teveel.

Anyway; wat betreft verbeteringen: MDF houdt niet van water. Ook niet van vocht, dus misschien wil je daar nog iets aan doen.. verder ziet het er goed uit:)

Verwijderd

Anyway; wat betreft verbeteringen: MDF houdt niet van water. Ook niet van vocht, dus misschien wil je daar nog iets aan doen.. verder ziet het er goed uit:)
jaa, ik ga het MDF zwart spuiten, dan kan het er al iets beter tegen, maar in bijv. de regen, ga ik hem toch niet gebruiken, aangezien de radio daar ook niet al te best tegen kan :p

verder heb ik nagedacht en gezien dat de bassgaten niet aan de achterkant kunnen aangezien de accu van binnen net iets hoger komt dan het handvat :(
dus die bassgaten ga ik aan de zijkant in een van de 4 gaten maken, boven dat ''knopje'' zit een gat, en daarin komt het oplaad plugje, door het plexiglas

btw, die contact sleutel is origineel voor in de pc, heb ik oooit es weggejat bij mn oom, had ik toen om de neon in mn pc aan en uit te zetten, mss kan je daar es op googelen :D

voorbeeldje ;)
http://tractorshack.com/c...roducts_id=41&osCsid=41ed

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 21:30 . Reden: linkje toegevoegd ]

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Hmm... ik heb al vaak genoeg gehoord dat het maken van bassgaten of het plaatsen van de zogeheten "bass-reflex poorten" een natuurkundig ingewikkelde opdracht is... is dit nu niet meer van toepassing? Want ik heb hier mijn Alu koffer staan welke nog verstevigd gaat worden en heb 2 basspoortjes liggen die ik eventueel in zou kunnen bouwen... :)

Anyone? Want het lijkt mij echt wel meerwaarde bieden ;)

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:59:
Hmm... ik heb al vaak genoeg gehoord dat het maken van bassgaten of het plaatsen van de zogeheten "bass-reflex poorten" een natuurkundig ingewikkelde opdracht is... is dit nu niet meer van toepassing? Want ik heb hier mijn Alu koffer staan welke nog verstevigd gaat worden en heb 2 basspoortjes liggen die ik eventueel in zou kunnen bouwen... :)

Anyone? Want het lijkt mij echt wel meerwaarde bieden ;)
ik zet ze er puur voor de fun in, mss werkt het,
je kan op internet hele formules enz vinden, heb ik ooit wel es gebruikt maar dat was voor een normale speaker ;)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:21:
[...]

jaa, ik ga het MDF zwart spuiten, dan kan het er al iets beter tegen, maar in bijv. de regen, ga ik hem toch niet gebruiken, aangezien de radio daar ook niet al te best tegen kan :p
[knip]

btw, die contact sleutel is origineel voor in de pc, heb ik oooit es weggejat bij mn oom, had ik toen om de neon in mn pc aan en uit te zetten, mss kan je daar es op googelen :D

voorbeeldje ;)
http://tractorshack.com/c...roducts_id=41&osCsid=41ed
Nice, dank je.

Blue tiger:

Bass reflec poorten hebben eigenlijk alleen zin bij hoogwaardiger muziekapparatuur. Het is nog steeds een lastig verhaal om ze te berekenen, al zijn daar wel programmatjes voor tegenwoordig. Ik zou het laten, het voegt niet zo insane veel toe.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Pixeltje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:02:
[...]

Nice, dank je.

Blue tiger:

Bass reflec poorten hebben eigenlijk alleen zin bij hoogwaardiger muziekapparatuur. Het is nog steeds een lastig verhaal om ze te berekenen, al zijn daar wel programmatjes voor tegenwoordig. Ik zou het laten, het voegt niet zo insane veel toe.
Dat is geheel persoonlijk :) Om maar even mijn koffer als voorbeeld te nemen... 2 grote gaten voor de ovale 6x9" speakers... als ik er 1 in zet en het andere gat open laat komt er toch wel immens veel meer bass uit dan wanneer ik ze alletwee inbouw... imo biedt het wel veel voordeel.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Blue-Tiger schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:05:
[...]

Dat is geheel persoonlijk :) Om maar even mijn koffer als voorbeeld te nemen... 2 grote gaten voor de ovale 6x9" speakers... als ik er 1 in zet en het andere gat open laat komt er toch wel immens veel meer bass uit dan wanneer ik ze alletwee inbouw... imo biedt het wel veel voordeel.
In dat geval; kijk of het je lukt. Bij mijn kist komt er meer bas uit als beide speakergaten gevuld zijn, vandaar;)

Verwijderd

Heb vandaag 2 oude accu's op school weten te regelen.
Dus ik til ze op, wegen die dingen echt veel. Waren ook niet supergroot ofzo.. 25 bij 20 ofzo?
Kilotje of 10-15..
Is dit normaal? Anders word het wel een heel zware krat

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:37:
Heb vandaag 2 oude accu's op school weten te regelen.
Dus ik til ze op, wegen die dingen echt veel. Waren ook niet supergroot ofzo.. 25 bij 20 ofzo?
Kilotje of 10-15..
Is dit normaal? Anders word het wel een heel zware krat
Zijn het lood-gel accu's, of echte auto-accus? Die laatste zijn namelijk (sorry voor de analogie) loodzwaar.

Ik heb twee loodaccus in mijn krat, en dat weegt (weliswaar met betonplex) een ruime 40 kilo.

Lood-gel accu's zijn veel lichter. Bijkomend voordeel is dat ze ook gekanteld hun werk doen. Normale loodaccu's gaan lekken als je dat doet, en dat wil je niet. Lood-gel accu's hebben wel minder 'kracht', om het zo maar te zeggen. Voorbeeld: Mijn loodaccu's zijn beide 45Ah, de meeste lood-gel accu's die hier in kratjes gestopt worden 'maar' 7Ah of 12Ah.

Afhankelijk van de hardware die je erop aansluit kun je kiezen. Ik heb zelf een 2*100W (echte watts) versterker en twee dikke 6*9" ovaaltjes in mijn krat hangen. Heb inmiddels ook een oplaad-device voor mijn ipod gemaakt. Daarmee kan ik vrij lang spelen. Als je een TA2024 neemt, kun je met een 7Ah accu ongeveer 5 uurtjes spelen op vol vermogen. Dat is in principe lang genoeg, als je langer wilt neem je een 12Ah accu. Mijn versterker drinkt wat meer, en met een 7Ah accu hou ik het maar een uurtje uit op 80% vermogen.

@ lredev: Zijn die mp3-dingen al binnen? Was ze al glad vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 25-02-2010 22:45 ]

• lredev
Pixeltje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:43:
[...]
>knip<
Afhankelijk van de hardware die je erop aansluit kun je kiezen. Ik heb zelf een 2*100W (echte watts) versterker en twee dikke 6*9" ovaaltjes in mijn krat hangen. Heb inmiddels ook een oplaad-device voor mijn ipod gemaakt. Daarmee kan ik vrij lang spelen. Als je een TA2024 neemt, kun je met een 7Ah accu ongeveer 5 uurtjes spelen op vol vermogen. Dat is in principe lang genoeg, als je langer wilt neem je een 12Ah accu. Mijn versterker drinkt wat meer, en met een 7Ah accu hou ik het maar een uurtje uit op 80% vermogen.
Met een TA2024 en een 7Ah accu speel je op vol vermogen al snel 10-12 uur!

Wat voor versterker heb jij trouwens?
@ lredev: Zijn die mp3-dingen al binnen? Was ze al glad vergeten.
Jep toevallig vandaag! Zijn echt verdomd klein!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/caHZgsOyO5PoADIt45bCdVzp/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Pixeltje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:19:
[...]

In dat geval; kijk of het je lukt. Bij mijn kist komt er meer bas uit als beide speakergaten gevuld zijn, vandaar;)
Ga ik zeker doen ;) Zit nou alleen te twijfelen over de plaatsing... of ik ze in een hoek op de speakers zet of aan de voorkant naast de speakers...

Btw... die formules zijn toch gemaakt voor dedicated subwoofers? Voor een echte HiFi installatie lijkt dat me wél van belang, maar dat is dit niet... Ik hoop alleen dat het geluid er niet slechter door kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:03:
[...]

Met een TA2024 en een 7Ah accu speel je op vol vermogen al snel 10-12 uur!

Wat voor versterker heb jij trouwens?

[...]

Jep toevallig vandaag! Zijn echt verdomd klein!

[afbeelding]
Ik gebruik een TA 2050, van sureelectronics. Dat zou je moeten weten, want volgens mij heb ik 'm van jou overgenomen ;) Er komt echt een wanstaltige bak herrie uit die versterker, niet gezond! _/-\o_

DM me even over bankrekeningnummer en meer van zulks, dan doe ik van klikplop met geld. (Wordt wel na het weekend, ben druk en laptoploos)

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 26-02-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:51:
[...]

Ik gebruik een TA 2050, van sureelectronics. Dat zou je moeten weten, want volgens mij heb ik 'm van jou overgenomen ;) Er komt echt een wanstaltige bak herrie uit die versterker, niet gezond! _/-\o_
Haha.. ow ja 8)7 Ik houd het allemaal niet meer bij :P
DM me even over bankrekeningnummer en meer van zulks, dan doe ik van klikplop met geld. (Wordt wel na het weekend, ben druk en laptoploos)
komt eraan! Ik zoek je adres wel even in mijn mail, dan doe ik hem vandaag op de post

[ Voor 6% gewijzigd door lredev op 26-02-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Skeltenaer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:44:
[...]
Nee dit kun je gerust doen, het vermogen van de mca-200 is zwaar overdreven, dit is vaker bij goedkope versterkers.
De marquant levert eigenlijk maar ong 2x15 watt rms :)

Mss is dit trouwens iets voor in de topicstart? Veel mensen weten niet dat het vermogen van de marquant (en vele andere versterkers) vaak overdreven is...
Toegevoegd aan de TS (1e vraag in de FAQ).

Ook het onderdelenlijstje voor Happers kratsafe is bijgewerkt.

@ Happer, er zit nog een klein foutje in. In het lijstje staat namelijk nog een weerstand van 3,30kOhm terwijl je 330Ohm bedoelt. Zou je dit willen aanpassen zodat mensen die vanuit de TS doorklikken niet in de fout gaan? Als je dan meteen deze onderdelen zou willen toevoegen is het lijstje helemaal compleet. :)
1 stuk(s) Drukknop R13-509A-05 gn 701116-8A
1 stuk(s) Drukknop R13-509A-05 ro 701115-8A
1 stuk(s) Precisie IC-voet 14-polig 189618-8A
1 stuk(s) Experimenteer printplaat 79,1x51,1 530126-8A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die weerstand was inderdaad fout! Gelukkig had ik in ieder geval conradcode gepost van de 330ohm.

Ik heb de extra onderdeeltjes toegevoegd, prima idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Mijn koffer is lekker onderweg :) Straks (11 uur) even het MDF frezen om het vervolgens in te kunnen bouwen :D Anyone care for a picture in progress?

If not, hier is 'ie toch:

http://img26.imageshack.us/img26/3038/img0297y.jpg

* PS: schroefgaten zitten inmiddels ook al, en goed :) zal vanmiddag nog ff foto's posten als 'ie (hopelijk :D) af is! ;)

De [img]-tags verwijderd, want foto's met deze resolutie is wel overdreven.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 01-03-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:15:
[...]

Die contactsleutel is echt gaaf, heb zelf ook gezoch naar zo'n ding, maar de sloop vroeg 35 euro!? Vond ik teveel.

Lijkt me echt waardeloos zon ding, ben je op vakantie of festival, zit je constant met die sleutels te kutten. Ook aangezien je vrienden met die dingen lopen gaat dat wel problemen opleveren lijkt me. Maar idd, het ziet er wel dik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook mijn kratje klaar.

Krat leeggemaakt, onderop een houten plaat erin, en daarop wat houtjes om de accu's en de versterker mee vast te zetten (3x gratis 7Ah accu). Daarbovenop zit een kistje voor wat telefoons, discmans en zooi neer te leggen. Deksel gemaakt die open kan met 2 scharniertjes van aluminium en 2 van die sluitingkjes erbij. En een handsvat helemaal bovenop die deksel. Achterin heb ik 2 bouten erdoorheen gemaakt, en daaraan kan ik van buitenaf makkelijk mijn acculader-klemmen op de krat aansluiten. Ook zit er nog een LED lampje en een schakelaar op. Totaal 93 euro kwijt, toch wel te doen denk ik, eens kijken van de zomer of er nog wat verbeterd of veranderd moet worden.

Denk het niet, maar misschien hebben jullie er wat aan vond het gewoon leuk ff te melden.

Helaas loopt mijn telefoon te kloten, dus heb ff geen foto-tje.

misschien morgen

de mazzel, en bedankt voor die paar beantwoorde vraagjes. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
Skeltenaer schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:32:
[...]

Haha mooi :D
2x60 watt RMS matcht precies met je speakers, en pioneer is ook nog eens een goed merk, een perfecte keuze dus :)
Maak anders eens een fotootje of een filmpje, ik ben benieuwd hoe je ''krat' eruit ziet!
Heb vandaag weer h.e.e.a. gerommeld en hij is nu eigenlijk wel af. Heb de bedrading even netjes gemaakt, controlelampje toegevoegd, en een stofzuiger haspeltje voor mn snoer.
Zal eens kijken of ik morgen wat foto's kan posten....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Meuzik schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:27:
[...]

Heb vandaag weer h.e.e.a. gerommeld en hij is nu eigenlijk wel af. Heb de bedrading even netjes gemaakt, controlelampje toegevoegd, en een stofzuiger haspeltje voor mn snoer.
Zal eens kijken of ik morgen wat foto's kan posten....
Stofzuiger haspel, hoe geniaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn gitaarradio technisch af

De missende fret heb ik vervangen met een Philips merkje dat van de donorspeakers kwam :*)
Verder zit binnen in alleen standaard spul. (Marquant en 12v7ah accu)

Hij word nog geverfd (zwart) of alleen gelakt.
En misschien als ik weer tijd heb komt er nog een gitaar elementje in.
Wie weet hoe ik dat het beste kan doen? Ik weet weinig van elektrische gitaren af (vooral weinig van de versterking)

Groeten Toine

foto:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.231/887500001-887550000/887510401-887510500/887510479_6_AsYg.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Kijk, dát is een mooi resultaat! Maar waar zijn je tweeters gebleven? En kon je het gat niet open laten als een soort klankkast? :) Kan zijn dat het geluid bagger werd, maar dat weet ik niet ;)

Superstrak resultaat! :D

Edit: ietwat minder ronde gaten O-) Mja komt daar nog een beschermkap / filter voor? Vind je ook bij Conrad wel... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 28-02-2010 00:07 . Reden: Add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
Zo, ik heb even wat foto's gemaakt.
Hoor graag wat jullie er van vinden en wat ik evt. nog kan aanpassen.

]http://img33.imageshack.us/img33/1808/kistradio07kopie.jpg
De voorkant. De speakers zitten achter de geperforeerde plaat ter bescherming. Tussen de speakers in heb ik nog 2 luchtgaten gemaakt. In de bovenste zit een controlelampje, die gaat branden als de voeding het doet.

http://img697.imageshack.us/img697/3735/kistradio05kopie.jpg
De kist staat op 2 wielen van een trolley. Leuk spul, zo'n wieltje is gewoon gelagerd; loopt lekker stil en soepel ;)

http://img251.imageshack.us/img251/4637/kistradio01kopie.jpg
De achterkant. Hier zit de JVC KD-G631, de 220V stekker van het haspel en mn voeding (afgedekt met aluminium geperforeerde plaat.

http://img246.imageshack.us/img246/4008/kistradio03kopie.jpg
De onderkant. Hier zit het trolley handvat geschroefd. De kist is namelijk net te zwaar voor het mooie om te tillen.

http://img256.imageshack.us/img256/1976/kistradio09kopie.jpg
CloseUp van de radio en de bescherming ervan.

http://img691.imageshack.us/img691/8113/kistradio10kopie.jpg
De binnenkant. Links de 2 speakers 6x9 Pioneer Ts-a6976. Rechts de radio en het haspel. Onderin zit de PC voeding en daar ligt ook nog de versterker

http://img64.imageshack.us/img64/4561/kistradio11kopie.jpg

De [img]-tags zijn verwijderd. Foto's posten is leuk, maar niet dit aantal met een resolutie van 2304 x 3456 en van een trage host.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 01-03-2010 12:28 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:35:
Kijk, dát is een mooi resultaat! Maar waar zijn je tweeters gebleven? En kon je het gat niet open laten als een soort klankkast? :) Kan zijn dat het geluid bagger werd, maar dat weet ik niet ;)

Superstrak resultaat! :D

Edit: ietwat minder ronde gaten O-) Mja komt daar nog een beschermkap / filter voor? Vind je ook bij Conrad wel... ;)
Tja de schuimrandjes van mijn vorige speakers waren erg zwak dus ik heb de speakers vervangen door deze.
De tweeter kunnen er nog een keertje bij mits het geluid er veel beter van word.

Ik moest een goede bevestiging voor de accu hebben dus er moest wel een plankje voor. Ik ga er nog een kleiner gat als klankkast in boren. Maar het geluid is best goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomgun
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:03
En misschien als ik weer tijd heb komt er nog een gitaar elementje in.
Wie weet hoe ik dat het beste kan doen? Ik weet weinig van elektrische gitaren af (vooral weinig van de versterking)
Dat gaat hoe dan ook niet meer lukken.
Ten eerste is het stemmechaniek niet in orde...
De afwezige frets zijn te vervangen maar dat is ook een geklooi.
En er is simpel weg te weinig ruimte voor een brug. Deze kan ook niet meer
goed bevestigd worden. Alleen een elementje heeft niet zoveel zin omdat er veel meer bij komt kijken...
Dit is een accoustischegitaar en die zijn er simpel weg niet opgebouwd om elektrisch gemaakt te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Meuzik schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:28:
Ziet er goed uit zeg! Erg mooi gedaan met dat aluminium!
Hij ziet er zo enorm hufterproof uit :D
Slim gedaan met die wieltjes, trolly handvat en stofzuigerhaspel.
Ik vind dat deze wel een plaatsje verdiend in de gallery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

@ lredev: De koffer is inmiddels alweer iets verder :)

Voor- en achterkant zijn inmiddels verstevigd met MDF, maar de zijkanten nog niet... en dat merk ik wel :) Het aluminium trilt lekker mee met de muziek en het is niet om aan te horen! :P Gelukkig is de koffer nog niet af en komt er nog versteviging aan de zijkanten, ben allang blij dat ik vandaag de 2 grote MDF platen heb af kunnen werken! :) Zal volgende week een resultpic posten als het koffertje (ahum) af is! :D

PS: Weet iemand een goeie shop / site waar ik van dat gerubberde U-profiel kan vinden? Bij voorbaat dank!

Ohja... voor ik het vergeet: de Bass-reflex poorten zijn er nog niet in verwerkt, maar ben wel van plan dat te doen :) Zat zelf te denken deze aan de zijkanten te plaatsen omdat achter het midden het hele systeempje komt te zitten (afgedekt met meshX panel), en dan onderin ergens... Goed plan? Tips zijn altijd welkom! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Meuzik schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:28:
PLAATJES!
Ziet er goed uit! Mooi compact ook!

@ onze local Guitar-hero;) Ziet er ook tof uit. Weet zeker dat mensen hun nek verdraaien als je met dat ding voorbijloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand een accu nodig voor zn radio ;)
heb er nog een staan, 12V 17A, komen uit een UPS
het is een gewone lood accu
Afbeeldingslocatie: http://www.flashlightcentralmall.com/Batteries/CSB/images/gp12170.jpg
http://www.flashlightcent...atteries/CSB/zgp12170.pdf
ik hoor het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 13:29
Hoi allemaal,
Ik ben ook van plan om een kratradio te maken voor de komende zomer. Ik wil hiermee een leuk klein feestje kunnen geven voor 20 man/vrouw.
Nu heb ik niet zoveel ervaring op het gebied van versterkers en boxen. Ik heb de Marquant 2x100w geprobeerd op gewonen huis-tuin-keuken boxen maar die vielen een beetje tegen. Er was helemaal geen bass! Dat zal wel komen omdat het geen autoradio speakers waren. En het geluid vervormde, zoals hier vaak wordt gezegd.
Weet iemand een betere versterker voor flink veel lawaai? En ook de boxen 6*9 er voor?

Ik heb nu al 3 accu’s van 12V 7,2Ah. Misschien dat er een 4de accu bij komt. Ik wil deze accu’s samen gevoegd, appart aansluiten op de krat dan. Zo is er meer ruimte voor de versterker en boxen. En is het allemaal nog te tillen. Of is het misschien beter om maar een autoaccu te gebruiken dan..

Ik heb rond de 60eur te besteden
Alvast bedankt voor alle tips en info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, leuk idee, hoe groot is je krat? 24/12?
die accu die ik heb staan, zie die boven je reactie, is 17 ampere, bijna 3 accu's van jou.
mijn autoradio draait er zo'n 5 uur op, en dan wel op een lekker volume.
auto accu is niet echt aan te raden, omdat ze zoo groot en lomp en zwaar zijn ;)
en dat er geen bass is, kan ook komen doordat je een speaker verkeerdom hebt aangesloten, de + op de -
dan zuigt hij de bass op die van de andere speaker af komt ;)

ik hoor het wel van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:24:
die accu die ik heb staan, zie die boven je reactie, is 17 ampere, bijna 3 accu's van jou.

ik hoor het wel van je
Je moet er wel even bij melden dat het een normale loodaccu is, die dus niet zomaar gekanteld kan worden, maar rechtop moet staan. Afgezien daarvan lijkt het me inderdaad beter om 1 flinke accu te nemen, dan 4 kleine. Het nadeel van meerdere accu's is dat je, als je ze los van je kratje meeneemt, steeds moet aansluiten. Als je dat 1 keer fout doet, kun je alle vier je accu's naar de eeuwige electronicavelden helpen.

Edit: excusé, er staat bij dat het een loodaccu is.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 01-03-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:15:
het is een gewone lood accu <---- Staat er ook :P
[afbeelding]
http://www.flashlightcent...atteries/CSB/zgp12170.pdf
maarja, ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat je ze niet mag kantelen toch ;)

Hmmz :P zag niet dat je em al gewijzigd had xD

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gaa binnen kort (wss deze week) een quad aanschaffen, Deze Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/derbi/2009/29293_0_1_2_dfw%2050_Image%20credits%20-%20Derbi.jpg
Achterop Komt natuurlijk ook een quadradio :D
ik heb nu een 180watt rms versterker ;)
en 2x 100WATT subs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:15:
het is een gewone lood accu
Die lijkt verdacht veel op de loodgelaccu in mijn krat. Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat er uberhaupt een gewone loodaccu in een UPS zit. Dan zou je em niet op z'n kant mogen zetten.

Op de website staat
With isolated seal, it is not limited to direction, position in place. It can be put in horizontal way, vertical way and side way, its safely and functions totally will not be affected.
Lijkt me duidelijk, kun je prima op je quad gebruiken 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:59:

Op de website staat
[...]
Lijkt me duidelijk, kun je prima op je quad gebruiken 8)
Wat een reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasje
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:24:
mijn autoradio draait er zo'n 5 uur op, en dan wel op een lekker volume.
auto accu is niet echt aan te raden, omdat ze zoo groot en lomp en zwaar zijn ;)
en dat er geen bass is, kan ook komen doordat je een speaker verkeerdom hebt aangesloten, de + op de -
dan zuigt hij de bass op die van de andere speaker af komt ;)

ik hoor het wel van je
Thanx voor zn snelle reactie!
Krat grote is 24.. Dat van die accu's begrijp ik allemaal wel ja. Een auto accu is lomp ja :) maar 4 / 3 accu's bij elkaar is ook lomp en zwaar ;).. Misschien is een auto accu wel iets compacter.. Maar die moet je weer rechtop houden enz.. |:(
Speakers waren goed aangesloten. Nu kan ik het niet meer testen. Ben snel mn geld terug gaan halen bij de kijksh. Was ff om te testen :)
Maar mijn grote vraag is:.. Wat voorn versterker moet ik nou nemen? En boxen? Moet natuurlijk beter en harder zijn dan Marquant versterkertje..
Iemand ideeen.. Thanx&grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasje
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:36:
Ik gaa binnen kort (wss deze week) een quad aanschaffen, Deze [afbeelding]
Achterop Komt natuurlijk ook een quadradio :D
ik heb nu een 180watt rms versterker ;)
en 2x 100WATT subs :)
Vet die quad trouwens! 8) Komt het lawaai vanaf wat ik zoek denk.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindakaasje schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:09:
[...]

Vet die quad trouwens! 8) Komt het lawaai vanaf wat ik zoek denk.. :+
haha hoe bedoel je, het geluid uit de uitlaat, of uit die speakers dan:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kratradio is klaar!!
Alleen op de boxen stond niet welke plus of min is.. Maar ze doen het wel maakt niet uit waar ik de plus of min doen, maar heeft dit invloed op de kwaliteit?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:21:
Mijn kratradio is klaar!!
Alleen op de boxen stond niet welke plus of min is.. Maar ze doen het wel maakt niet uit waar ik de plus of min doen, maar heeft dit invloed op de kwaliteit?

Gr.
jaa heeft zeker invloed erop
zei ik al hierboven
als je bij de ene toevallig de plus en min goed hebt en bij de andere niet, zuigen ze elkaars bassen op, en heb je minder bass _/-\o_ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
even een batterijtje er op aansluiten en naar de uitslag kijken. + of - maakt niet uit alleen ze moeten wel alle twee het zelfde worden aangesloten. De uitslag moet dus of allebei naar binnen of naar buiten zijn (als je er een batterij op aansluit)

*** Gebruik een gewone batterij van max 1,5 Volt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*** Gebruik een gewone batterij van max 1,5 Volt)
zwaardere batterij kan, maar dan blaas je wel je speaker een beetje op,
heb ik gistr gedaan met een ouwe speaker, rubbertje eraf, spoeltje eruit, 12V erop en je hebt een lekker warm kacheltje ;)
goed voor handvat verwarming op brommer of fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Over die autoaccu's he... Er word steeds gezegd dat je hem rechtop moet houden...

Maar dat doet me denken aan van die ouderwetse redelijk doorzichtige accu's, met dopjes bovenop om de accuvloeistof bij te vullen, en dat als je naar de accu kijkt en schudt, dat je dan de accuvloeistof ziet klotsen 8)7

Maar tegenwoordig zijn ze bijna allemaal "Maintenance free" (tenminste dat staat erop) en is het ook 1 geheel, en zie je geen dopjes meer om hem te vullen.

En je ziet tegenwoordig ook Calcium accu's, hoe zit dat dan?
Is het dan nogsteeds zo dat je hem niet op z'n kant mag zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 01-03-2010 22:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post. Want foto's met een resolutie van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. (Veel) te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...