Het Kratradio Topic [deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 107.795 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
@lredev

Zijn er toevallig ook rood-verlichte voltmetertjes? Ik ben van plan mijn speakerkist piano-zwart met rood te maken (mijn favoriete combinatie) dus dan is blauw niet zo'n mooi idee :)
Zijn die op eBay net zo goed? (bovenaan: http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
weet iemand hoe je alle 4 de speaker uit gangen kunt gebruiken met de 4*100W TK2050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sezamsaadje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-03-2019
thijsi schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:17:
weet iemand hoe je alle 4 de speaker uit gangen kunt gebruiken met de 4*100W TK2050
4 boxen gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

En allevier de ingangen aansluiten. Helpt ook 8-)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

thijsi schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:17:
Maak even een plaatje van wat je bedoeld? Of leg het iets beter uit. Als je vier uitgangen wilt gebruiken zul je vier speakers moeten aansluiten, één speaker op twee uitgangen is geen succes.

spoiler:
En als dat niet is wat je bedoeld: Gewoon plus-op-plus en min-op-min?
:+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Marce schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:59:
Heb de ta2024 van iredev ontvangen (bedankt nog ;))

Nu is er alleen een probleempje bij het aansluiten. Heb alles aangesloten en op mijn telefoon (xperia), en nu zie en voel je wel de bass, de middenklank gaat ook aardig, maar ik hoor de stemmen in de muziek echt heel erg slecht tot niet. Kan dit komen door de boxen? Ik heb 2 keer een 35 watt rms box eraan hangen, met een diameter van 17 centimeter. Ik heb het met 2 telefoons geprobeerd, en bij beide kregen we geen stemmen eruit. Met een stereo toren op de headphone uitgang hadden we wel stemmen op de muziek. Maar om nou de stereotoren mee te nemen met het krat is ook weer zo net niet 8)7

Enig idee wat het kan zijn of moet ik gewoon verder prutsen?
Zelf dacht ik dat het kon liggen aan het feit dat het subs zullen zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Wel fijn dat er (n)iemand reageerde...

Maargoed, zelf nog wat aan het prutsen geweest, en nou is dus gebleken dat de aarde van het ingangssignaal niet goed aangesloten was, of misschien wel goed aangesloten, maar weer los geraakt door die verdomde kleine kern van de kabeltjes.

Ik weet niet of jullie gewoon die kleine kabeltjes hebben gehouden of er wat anders op hebben verzonnen (zoals?). Ik ga waarschijnlijk een molex aansluiting eraan solderen, met de ground aan de onderkant, en de links en rechts aan de bovenkant op de pinnen. Of is er een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Marce schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:30:
[...]

Wel fijn dat er (n)iemand reageerde...
Onze excuses dat we niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen. Uw tevredenheid is erg belangrijk voor ons. Daarom bieden we u als tegemoetkoming aan om uw opvolgende rekening voor het gebruik van dit topic en het krijgen van service te laten vervallen. Wij hopen uw ontevredenheid met deze tegemoetkoming weggenomen te hebben en wensen u nog een prettig en langdurig gebruik van het kratradiotopic.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

JvS schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:37:
[...]

Onze excuses dat we niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen. Uw tevredenheid is erg belangrijk voor ons. Daarom bieden we u als tegemoetkoming aan om uw opvolgende rekening voor het gebruik van dit topic en het krijgen van service te laten vervallen. Wij hopen uw ontevredenheid met deze tegemoetkoming weggenomen te hebben en wensen u nog een prettig en langdurig gebruik van het kratradiotopic.
Haha, ik wilde het gewoon even melden dat ik een antwoord wel fijn had gevonden. Ook als jullie niks wisten. Maar dat zal wel weer naïef van mij wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Marce schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:02:
[...]

Haha, ik wilde het gewoon even melden dat ik een antwoord wel fijn had gevonden. Ook als jullie niks wisten. Maar dat zal wel weer naïef van mij wezen.
Ja. Wat JvS (terecht naar mijn idee) probeert te zeggen is dat het hier om een forum gaat waar enthousiastelingen bijeen komen om elkaar te helpen en tips uit te wisselen. Het kan gebeuren dat je post over het hoofd wordt gezien, daar zit geen kwade opzet achter maar gewoon het menselijke concept van dingen missen en eventueel fouten maken.

Ben blij dat je er zelf uit bent gekomen, en dat je dat alsnog hier gepost hebt. Wie weet heeft een ander er iets aan.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Pixeltje schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:18:
[...]

Ja. Wat JvS (terecht naar mijn idee) probeert te zeggen is dat het hier om een forum gaat waar enthousiastelingen bijeen komen om elkaar te helpen en tips uit te wisselen. Het kan gebeuren dat je post over het hoofd wordt gezien, daar zit geen kwade opzet achter maar gewoon het menselijke concept van dingen missen en eventueel fouten maken.

Ben blij dat je er zelf uit bent gekomen, en dat je dat alsnog hier gepost hebt. Wie weet heeft een ander er iets aan.
Ik weet dat het een forum is, en dat het over het hoofd gezien kan worden. Het was van mijn kant dan ook niet direct beschuldigend bedoeld, maar misschien wel zo begrepen, mijn fout. Ik denk dat we er verder maar over op moeten houden, en anders maar een dm. Dit is niet het juiste forum voor deze discussie dunkt mij.

Toch ben ik nog benieuwd naar jullie oplossing voor het aansluit probleem, of hadden jullie helemaal geen last van de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Marce schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Ik weet dat het een forum is, en dat het over het hoofd gezien kan worden. Het was van mijn kant dan ook niet direct beschuldigend bedoeld, maar misschien wel zo begrepen, mijn fout. Ik denk dat we er verder maar over op moeten houden, en anders maar een dm. Dit is niet het juiste forum voor deze discussie dunkt mij.

Toch ben ik nog benieuwd naar jullie oplossing voor het aansluit probleem, of hadden jullie helemaal geen last van de verbinding?
Het is voor het eerst dat ik het hoor. Ik moet wel zeggen dat ik doorgaans probeer bij eht verbinden van die kabels, ze eerst in elkaar draai en daarna pas soldeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

lredev schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:45:
[...]

Het is voor het eerst dat ik het hoor. Ik moet wel zeggen dat ik doorgaans probeer bij eht verbinden van die kabels, ze eerst in elkaar draai en daarna pas soldeer.
Ja het was voor mij ook een verassing hoor, maar het was echt nog met 3 draadjes ofzo verbonden. De oorzaak geen idee. We hadden het probleem echter al vanaf het begin. Als we met een apart draadje de aarde van de draad met de aarde aan de achterkant kortsluiten dan is het geluid gewoon perfect. Het zat hem dus echt daarin. Ik ga van de week met die molex kabels proberen, aangezien ik voorlopig geen tijd heb ervoor. Als het werkt, of niet, dan horen jullie het wel ;)

EDIT: Met 3 draadjes bedoel ik 3 van die hele dunne koperdraadjes, niet de gele rode en zwarte :P

[ Voor 6% gewijzigd door Marce op 20-03-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Marce schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:48:
[...]

Ja het was voor mij ook een verassing hoor, maar het was echt nog met 3 draadjes ofzo verbonden. De oorzaak geen idee. We hadden het probleem echter al vanaf het begin. Als we met een apart draadje de aarde van de draad met de aarde aan de achterkant kortsluiten dan is het geluid gewoon perfect. Het zat hem dus echt daarin. Ik ga van de week met die molex kabels proberen, aangezien ik voorlopig geen tijd heb ervoor. Als het werkt, of niet, dan horen jullie het wel ;)

EDIT: Met 3 draadjes bedoel ik 3 van die hele dunne koperdraadjes, niet de gele rode en zwarte :P
Doe maar even een fotootje dan :P Want begrijp het niet helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

lredev schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:02:
[...]

Doe maar even een fotootje dan :P Want begrijp het niet helemaal!
Ik heb hem alweer opnieuw gesoldeerd, maar denk dat er alsnog kabelbreuk is, dus geen foto.

Stel dat er in het zwarte kabeltje 30 koperlijntjes zitten. Van die 30 waren er nog 3 verbonden, en de rest was afgebroken oid. Als het nog niet duidelijk is, laat dan maar zitten. Hij deed het niet, dus ik ga gewoon die molex erop maken van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
ik bedoelde dat er 2 rood en wit kabel opzit moet je die allebij aan sluiten voor de vier speaker ingangen te gebruiken ?

en weet iemand je de stroom aan sluit en welke ingangen ?

kijk even voor een paar foto s op :
http:/www.sureelectronics.net/gallery.php?id=960&img=5167[/img]

[ Voor 4% gewijzigd door thijsi op 20-03-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

thijsi schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:32:
ik bedoelde dat er 2 rood en wit kabel opzit moet je die allebij aan sluiten voor de vier speaker ingangen te gebruiken ?

en weet iemand je de stroom aan sluit en welke ingangen ?

kijk even voor een paar foto s op :
http:/www.sureelectronics.net/gallery.php?id=960&img=5167[/img]
Je verhaal wordt er niet duidelijker op ;)

Waar zitten twee rode en witte kabels op/aan?

Als het goed is heeft je versterker acht aansluitpunten: Vier voor rood (plus) en vier voor zwart (min).
Als je vier speakers hebt, heb je dus per speaker één zwarte en één rode kabel, dat noemen we even speakerdraad, is makkelijker. Als je vier speakers hebt heb je dus totaal vier rode en vier zwarte kabels.

Als je elke speaker met speakerdraad aansluit op de versterker heb je vier gebruikte uitgangen, toch?

Edit:

De foto waar je naar linkt is de foto met een uitvergroting; als je goed kijkt zie je staan (op z'n kop, dat wel) 'DC 6-26V input'.
Daarnaast zal een aansluiting zitten om een stekkertje in te steken. Het tekentje wat erbij staat (het open rondje en het puntje in het midden daarvan) vertelt je hoe de polariteit is; in dit geval is de kern van de plug 'Plus' en de mantel 'Min'.

Edit 2:
op deze foto
Zie je de vier speakeraansluitingen zitten. Je kunt kiezen of je de speakerkabels aansluit in de zwarte blokjes (elke kabel in z'n eigen gaatje, en hou rekening met + en -) of de grote ronde gaten in de PCB gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Pixeltje op 20-03-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
In aanvulling op Pixeltje:

Deze versterker is 4 kanaals. Elke kanaal kan 1 speaker aansturen en 1 kanaal als ingang hebben. Voor stereo weergave heb je 2 kanalen, links en rechts. Elk kanaal heeft 1 tulp ingang, en 2 schroef uitgangen, deze zijn voor de plus en de min van de luidspreker. Voor het speaker draad dus....

Wil je dus 1 geluidsbron gebruiken met 4 speakers, dan zal je dus 2 RCA / Cinch splitterkabeltjes nodig hebben, of iets anders waarmee je hetzelfde bereikt.. .Naja, omdat ik me nu toch ff verveel :P zie bijgevoegde PAINTJOB:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JbTsgx0aqbqxSzxT73MVhOek/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door lredev op 20-03-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:44:
In aanvulling op Pixeltje:

Deze versterker is 4 kanaals. Elke kanaal kan 1 speaker aansturen en 1 kanaal als ingang hebben. Voor stereo weergave heb je 2 kanalen, links en rechts. Elk kanaal heeft 1 tulp ingang, en 2 schroef uitgangen, deze zijn voor de plus en de min van de luidspreker. Voor het speaker draad dus....

Wil je dus 1 geluidsbron gebruiken met 4 speakers, dan zal je dus 2 RCA / Cinch splitterkabeltjes nodig hebben, of iets anders waarmee je hetzelfde bereikt.. .Naja, omdat ik me nu toch ff verveel :P zie bijgevoegde PAINTJOB:

[afbeelding]
Paint Professional weer hoor :P

Zou het zo omslachtig zijn dat je het signaal moet gaan samenvoegen? Lijkt me nogal gedoe. Ik denk dat je met 1 input best vier speakers aan kunt sturen. Krijgt een soort van Double Stereo dan. Als het dan toch zo omslachtig moet, kun je beter op de versterker doorlussen, hoef je geen cinch te solderen. Is prutsewerk, en als je twee kabeltjes moet gaan frotten in plaats van 1 wordt het er niet beter op.
kratpaintpro

Overigens zegt de Sure-electronics website het volgende:
Based on two TC2000 and four TP2050 chips from Tripath, this class-D audio amplifier board allows the creation of really good sounding multi-channel systems. Being compatible with power supplies ranging from 10V-30V, it can be used in many audio systems. This amplifier has four channels, all with the same power up to 100W each and sound quality, so the sound quality is simply outstanding. You can use any number of channels you like, and leave the others unused.
Komt op mij over als 1 input over 4 speakers is mogelijk. Ze zeggen nergens dat je per output een input moet leveren?!

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1hF7sb1NB3gOAHQEYt00j0hI/full.png
Heb zo'n killswitch bemachtigd, kijken of dit gaat werken. Nog 10 dagen dan ben ik terug in het land, dus kan ik weer bij mijn krat.

[ Voor 29% gewijzigd door Pixeltje op 21-03-2010 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

Zo, net nog even het mes in mijn kratje gezet en wat uitsparingen gemaakt voor mijn speakers. Zitten er weer netjes in!

@iredev had je die batterijen nog getest? En iets anders, waar heb jij die mp3 decoder module vandaan? Ik kan ze niet goed vinden op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Hallo,

Ik heb donderdag op school op het schoolplein me kratradio gebruikt, toen ik buiten was konden de ipods gewoon op volume 100%
alleen zodra ik het binnen aanzet moet me ipod op 70 à 80%.(anders gaat die stotteren)
is dit dan gewoon dat die te warm word(15 graden verschil natuurlijk, binnen en buiten).
tevens ligt er nog een lamswollen trui in als demping.

als het zo is dat die te warm word moet ik nog ff wachten op de heatsinks van iredev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op zondag 21 maart 2010 @ 01:29:
[...]

Paint Professional weer hoor :P

Zou het zo omslachtig zijn dat je het signaal moet gaan samenvoegen? Lijkt me nogal gedoe. Ik denk dat je met 1 input best vier speakers aan kunt sturen. Krijgt een soort van Double Stereo dan. Als het dan toch zo omslachtig moet, kun je beter op de versterker doorlussen, hoef je geen cinch te solderen. Is prutsewerk, en als je twee kabeltjes moet gaan frotten in plaats van 1 wordt het er niet beter op.
[afbeelding]
Ah, dat is natuurlijk veeeeel slimmer :P Ik had daar even overheen gekeken. Maar goed, effectief komt het op het zelfde neer.
Overigens zegt de Sure-electronics website het volgende:
[...]

Komt op mij over als 1 input over 4 speakers is mogelijk. Ze zeggen nergens dat je per output een input moet leveren?!
Jawel, het zijn 4 losse kanalen. Dus er komt geen geluid uit een kanaal, als er geen geluid ingaat ;-), Dat zou ook niet kunnen want dan zou je niet 2 kanalen voor bijvoorbeeld je rear-speakers kunnen gebruiken in een HT setup, aangezien dat net een wat ander geluid is dan wat over de fronts komt.

Wat zij bedoelen, denk ik, is dat je ze niet hoeft te gebruiken. Je kan ook gewoon twee kanalen gebruiken als je dat liever doet...
Edit:
[afbeelding]
Heb zo'n killswitch bemachtigd, kijken of dit gaat werken. Nog 10 dagen dan ben ik terug in het land, dus kan ik weer bij mijn krat.
Kan die killswitch draadjes 2 kanten op schakelen dan?

@tomtom. Op ebay moet je gewoon zoeken naar mp3 decoder op wereldwijd en veel pagina's door kijken... per stuk zijn ze erg duur om hier te krijgen, maar ik ben bezig met een paar mensen daar om even een klein partijtje te krijgen. Ik wil die ongeveer voor 20€ kunnen verkopen... Maar goed, dat duurt nog even...

[ Voor 8% gewijzigd door lredev op 21-03-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ook een linkje naar een mp3 decoder? ik kan eigenlijk alleen maar auto decoders vinden.

en weet iemand waar je een scheidigsfilter kunt kopen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:14:
Jawel, het zijn 4 losse kanalen. Dus er komt geen geluid uit een kanaal, als er geen geluid ingaat ;-), Dat zou ook niet kunnen want dan zou je niet 2 kanalen voor bijvoorbeeld je rear-speakers kunnen gebruiken in een HT setup, aangezien dat net een wat ander geluid is dan wat over de fronts komt.

Wat zij bedoelen, denk ik, is dat je ze niet hoeft te gebruiken. Je kan ook gewoon twee kanalen gebruiken als je dat liever doet...
Oke, ook goed ;)
[...]

Kan die killswitch draadjes 2 kanten op schakelen dan?
Geen idee, maar ding heeft een aan- en uit stand, dus dacht: Aan=jackplug (dus mp3speler of discman) en uit = jackplug ontkoppeld en USB/SD ding aansluiten, zou moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:44:
[...]
Oke, ook goed ;)

[...]
Geen idee, maar ding heeft een aan- en uit stand, dus dacht: Aan=jackplug (dus mp3speler of discman) en uit = jackplug ontkoppeld en USB/SD ding aansluiten, zou moeten kunnen toch?
Ja maar je moet drie draadjes schakelen: links, ground, rechts.. die kan je niet even voor het gemak aan elkaar knopen :P. Wellicht dat je die ground wel centraal kan verbinden, maar dan nog moet je 2 draadjes apart schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Zooo, net terug van 10 dagen wintersport, en ik zie dat er weer een boel activiteit geweest is hier! Kheb er toch wel een uur over gedaan om alles door te lezen :)

Die mp3 decoder printjes zijn lijken me echt handig, het zou al helemaal geweldig zijn als ik mijn externe schijfje eraan zou kunnen hangen! Dan zou je een (bijna) onbeperkte hoeveelheid muziek mee kunnen nemen :D
Mijn schijf word alleen gevoed door 2 usb kabeltjes, dus ik zou dan nog wel een andere usb ingang moeten fixen....
Kan zoiets? Of moet een usb ingang ook aangestuurd worden ofzo?
Mijn hardeschijf gebruikt volgens samsung 2.5w tijdens lezen/schrijven. Dit is best te doen... Maar hier komt natuurlijk nog wel het verbruik van de harddisk enclosure, en van de mp3 decoder bij.. samen zal dit toch best wel aantikken ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:06
Heey medetweakers :).
Ik heb een tweedehands Blaupunkt San Remo CD32 auto radio gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.hood.de/img/full/1354/13541348.jpg
Nu heb ik het probleem dat ik niet weet waar aux zit.
Ik heb het boekje doorgelezen, en ik kom niets tegen waar de aux aansluiting zit. Die is er wel.

En de radio piept ook 1x om de één minuut.
Ook het boekje door gelezen en iets tegengekomen om piep uit te zetten,maar werkte niet.
Waar zal dat aan liggen :)?

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 01-07 23:42
Gozertjuhh schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:28:
[afbeelding]
Ik heb het boekje doorgelezen, en ik kom niets tegen waar de aux aansluiting zit. Die is er wel.
Twee tulpkabels uit de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:06
BBotman schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:15:
[...]

Twee tulpkabels uit de achterkant?
Ja dacht ik in eerste instantie ook aan. Heeft ie helaas niet. Ik zal morgen wel even kijken of ik een foto kan maken van de aansluitingen :).

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Gozertjuhh schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:28:
[afbeelding]

En de radio piept ook 1x om de één minuut.
Ook het boekje door gelezen en iets tegengekomen om piep uit te zetten,maar werkte niet.
Waar zal dat aan liggen :)?
Heb even de handleiding van deze radio van het net geplukt. Het is mij even niet duidelijk of je op zoek bent naar de AUX-in voor het aansluiten van een mp3 oid of de AUX-uit voor het aansluiten van een versterker.

Over de AUX-in staat er het volgende:
External audio sources
Instead of connecting a CD changer,
you can also connect another audio
source equipped with a line output. The
audio source, for example, can be a
portable CD player, MiniDisc player or
MP3 player.
If you want to connect an external audio
source you will need a Blaupunkt
adapter cable (Blaupunkt no.: 7 607 897
093).
The AUX input must be activated in the
menu.
Je hebt hiervoor dus een speciale kabel van Blaupunkt nodig.

Over de AUX-out kan ik alleen het volgende vinden:
Amplifier
All Blaupunkt amplifiers can be used.
Dus wellicht heb je hier ook een speciale adapterkabel voor nodig.
Met de piep kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@ gozertjuhh
Alsik dit: http://www.incarexpress.c...oduct.php?partno=CT29BP01 zo bekijk is het een kwestie van de juiste3 pinnen vinden en daar zelf even een jackplug aan fabriceren...
Afbeeldingslocatie: http://www.incarexpress.co.uk/catimages/accs/ct29bp01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

zoo, net mooi smd weerstandjes over de bestaande heen gesoldeerd en klaar is mijn weerstandsmod!
Meteen nog even een oude heatsink van een grafische kaart op maat gezaagd en met koelpasta vast gezet om toch nog een beetje extra koeling te geven.

Verder nog een aantal batterijhouders gehaald, 2 van 4 en 1 van 2, zo kan ik altijd kijken wat ik nodig heb voor respectievelijk oplaadbare batterijen (10 stuks) of normale AA's (8 stuks).

Misschien dit weekend ook een testje doen om te kijken hoe lang mijn kratje het uit houdt op een aantal oplaadbare batterijen.... maja om dat ding dan nu weer een paar uur vol open te laten spelen is ook weer zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
duifi schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:01:
Hallo,

Ik heb donderdag op school op het schoolplein me kratradio gebruikt, toen ik buiten was konden de ipods gewoon op volume 100%
alleen zodra ik het binnen aanzet moet me ipod op 70 à 80%.(anders gaat die stotteren)
is dit dan gewoon dat die te warm word(15 graden verschil natuurlijk, binnen en buiten).
tevens ligt er nog een lamswollen trui in als demping.

als het zo is dat die te warm word moet ik nog ff wachten op de heatsinks van iredev.
Ik denk dat eroverheen is gelezen. Niet erg hoor. Maar ik had het liefste nog wel antwoord. Hoewel ik vermoed dat ik gelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pff ik ben alweer door mijn TA2024's heen :P Nieuwe zijn onderweg ;) Er worden duidelijk weer erg veel kratjes gebouwd!

@ Duifi,
Ik had het even niet gezien, maar kan me inderdaad voorstellen dat het klopt wat je zegt... Wat ook kan, is dat toen je binnen was, de accu leeg begon te raken? Of heb je erna nog buiten gespeeld (muziek bedoel ik :P) ? Als de trui ook strak tegen de chip aan ligt kan ik me wel voorstellen dat dit iets teveel isoleert, wellicht eerst eens proberen er wat ruimte omheen vrij te houden?

@tomtommie,
Dan heb je vast een heel vaste hand en een heel fijne soldeer bout? Mij lukte het in ieder geval niet. Wat zijn die smdeetjes klein zeg!

@ Iedereen:
Ik heb de vrijheid genomen vast een nieuw topic aan te maken. Michel en Super zijn weer medeauteur.

Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6]

[ Voor 14% gewijzigd door lredev op 23-03-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En daar gaan we verder... :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post. Want foto's met een resolutie van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. (Veel) te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...