Het Kratradio Topic [deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 107.797 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

mijn 9800 houdt er anders snel genoeg mee op hoor ;) Het is zeker geen overkill voor als je wat actief de koffer wilt gebruiken zoals ik :D Dit weekend even afmaken, halverwege april gaat 'ie mee met schoon naar brugge :D

Edit:

De BR - poorten zijn ook al binnen! Het zijn echte joekels en ze zluiten naadloos aan aan de buitenkant, dus dat wordt heel nauwkeurig inbouwen :)

Zit nog te denken over de kleuren voor mijn paintjob. Moet aan het einde wel wat voorstellen he :) Had een zwart / wit patroon in gedachten, waarbij de koffer zwart is, de alu omlijsting (= randen) wit. Moet dan nog even een witte spuitbus halen...

[ Voor 48% gewijzigd door Fid3lity op 15-03-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Blue-Tiger schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:47:
mijn 9800 houdt er anders snel genoeg mee op hoor ;) Het is zeker geen overkill voor als je wat actief de koffer wilt gebruiken zoals ik :D Dit weekend even afmaken, halverwege april gaat 'ie mee met schoon naar brugge :D
Wat is 'snel genoeg' en wat voor een electronica hangt er dan aan?

Ik vind die Li-ion dingen eigenlijk een beetje eng. Mag niet te leeg, want dan is het gelijk onherroepelijk kapot. En hoe laadt zo'n ding? Zit er een circuitje in, of slujit je hem op een speciale lader aan?

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 15-03-2010 21:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 13:29
Hoi,
Ik ben opzoek naar speakers en een versterker voor mn 1e kratradio. Dus weinig ervaring. Ik heb nu deze speakers gevonden bij de Slagerbv.
http://www.slagerbv.nl/ --> axi krant...
TX-6904, 500Watt, 4-weg systeem, afm 22,5 x 15cm. Is 16,95eur. is toch goedkoop?
Is dit wat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
Na zelf al heel wat kratradio's gebouwd te hebben en jarenlang deze topicreeks gevolgd te hebben ga ik dit jaar proberen om een kratradio te bouwen die de zomer wél overleeft. Omdat het feit dat de speakers in een krat zaten ook de reden is dat mijn bouwsels meestal overleden weet ik nog niet zeker of ik weer voor een bierkrat ga. Ik heb aardig wat informatie uit deze topics gehaald en zal nu mijn steentje bijdragen (tevens FiPo op GoT).

Komt 'ie dan...

Speakers €39,95
Waterdichte speakers van Boss (80 watt RMS), ik ben altijd in de buurt van water te vinden in m'n vrije tijd en vakantie dus deze speakers zijn een must. Ik heb ervaring met deze speakers en ik moet zeggen dat er goed geluid uit komt. Leuke bijkomstigheid is dat m'n kist hoogstwaarschijnlijk zwart wordt en Boss zwarte marinespeakers levert.

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/images.php?src=7403.jpg

Accu €40,-
Ik heb een onderhoudsvrije gelaccu (27Ah) gehaald bij een motorzaak. Een zelfde soort accu heb ik afgelopen jaren ook gebruikt en dit werkt perfect.

Opladen €69,99
Ik heb een Ctek XS3600 acculader gekocht, met extra pluggen die ik aan de buitenkant van mijn kist kan bevestigen. Zo kan ik heel simpel de acculader aan m'n kist klikken zonder te hoeven kloten met accuklemmen, bouten aan de buitenkant van m'n kist etc.

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/8000_8999/8500/8550/8552/855271_BB_00_FB.EPS.jpg

Kist €50,-
De kist die ik ga bouwen wordt opgetrokken uit 18mm MDF en daarna behandeld met MDF-grondverf en hoogglans jachtlak. Deze lak is water- en gedeeltelijk stootproof. Alle randen worden voorzien van in verstek gezaagde aluminium hoeklijnen voor optimale protectie. Waarschijnlijk wordt het een rechthoekig formaat kist zonder fratsen en een klep (afgesloten met rubberen sealstrippen) met daaronder muziekbron, oplaadpunt etc.

Extra
De standaard dingetjes: schakelaar, klep met sluiting, eventueel extra speakeruitgangen voor 'satellietspeakers'. De KratSafe van Happer is een vernuftig stukje techniek maar ik ben zelf niet handig genoeg om dit stukje kunst in elkaar te flansen. Ik kijk naar andere mogelijkheden.

De binnenkant van de kist wordt afgekit (muv. deksel) en voorzien van isolerende noppenrubber om het geluid zo optimaal mogelijk te houden.

Muziekbron
Tsja, dit is nog een punt van onduidelijkheid. Ik wil sowieso USB-sticks en SD-kaarten uitlezen en daarnaast een AUX-kabel tot mijn beschikking hebben. Eerder in deze topicreeks heb ik een MP3-hardware module voorbij zien komen, ik kan deze echter niet terugvinden. Daarnaast ben ik (afgezien van het houtwerk) niet zo'n knutselaar wat solderen betreft

Op dit moment kijk ik vooral naar autoradio's met deze functionaliteiten. Ik ben één radio tegengekomen met de drie genoemde functionaliteiten en zónder CD-speler. Dit is geen pré maar ik zal nauwelijks CD's gebruiken. Waarschijnlijk wordt ik uitgelachen als ik vertel dat het de Lenco CS 321 radio is.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoradionavigatie.nl/images/CS-321.jpg

De Lidl en Aldi hebben regelmatig leuke aanbiedingen met autoradio's. Ik ga uit van de DIN maat voor autoradio's met extra ruimte aan de achterkant omdat de stekkers wel eens raar kunnen vallen.

Ik sta open voor suggesties van jullie kant, wat zijn de mogelijkheden?

Edit: Heb Scouting al 100 keer voorbij zien komen, ook BBotman gebruikt 'm bij Scouting en zeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gebruik geen MDF, maar multiplex. MDF kan echt HEEL slecht tegen water, is zacht en zwaar. Het is superhandig spul om te bewerken, maar multiplex was mijn keus (ik heb ook een waterdichte krat :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
JvS schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:53:
Gebruik geen MDF, maar multiplex. MDF kan echt HEEL slecht tegen water, is zacht en zwaar. Het is superhandig spul om te bewerken, maar multiplex was mijn keus (ik heb ook een waterdichte krat :)).
Onbehandeld MDF is na enkele minuten onder water inderdaad opgezwollen, broos, naar de klote etc. Toch heb ik zelf wel goede ervaringen met kisten van behandeld MDF. Ergens las ik dat de geluidskwaliteit van de kist bij gebruik van MDF hoger was dan bij Multiplex. Klopt dit of is dit te verwaarlozen bij dikkere platen?

Jouw bootradio (zeilen in Friesland?) ziet er trouwens puik uit. Is 'ie helemaal behandeld met epoxyhars? Is dit vrij eenvoudig zelf te doen?

[ Voor 10% gewijzigd door BBotman op 16-03-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

BBotman schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:02:
[...]

Onbehandeld MDF is na enkele minuten onder water inderdaad opgezwollen, broos, naar de klote etc. Toch heb ik zelf wel goede ervaringen met kisten van behandeld MDF. Ergens las ik dat de geluidskwaliteit van de kist bij gebruik van MDF hoger was dan bij Multiplex. Klopt dit of is dit te verwaarlozen bij dikkere platen?

Jouw bootradio (zeilen in Friesland?) ziet er trouwens puik uit. Is 'ie helemaal behandeld met epoxyhars? Is dit vrij eenvoudig zelf te doen?
Epoxyhars == kliederen! Maar met eenbeetje zorgvuldigheid kom je een heel eind hoor. Mijn kist is van betonplex (WBP Multiplex met een gladde toplaag) en dus geheel vochtbestendig zonder lak of verf. (let op: vochtbestendig, niet waterproof). Ik heb geen last van trillingen of dergelijke. Heb een kratje gemaakt van MDF voor mijn oude scoutinggroep, en daar kwam eveneens prima geluid uit. Ik merk geen verschil. Denk wel dat multiplex beter is. Zonder meer duurzamer en harder dan MDF. Als je liever niet met multiplex werkt kun je ook nog voor HDF gaan (MDF= Medium density fibre, HDF= High density fibre) is van hardere persing van MDF, daardoor zwaarder en ook duurder.

Die USB/Sd module veriest geen soldeerwerk. Moet er wel bijzeggen dat ik er nog niets mee gedaan heb. Ben nu voor 3 weken in Paramaribo (studie) en kon mijn krat niet mee.. maximaal 20Kg in het vliegtuig eh..

[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 16-03-2010 00:58 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Pixeltje schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:57:
[...]

Epoxyhars == kliederen! Maar met eenbeetje zorgvuldigheid kom je een heel eind hoor. Mijn kist is van betonplex (WBP Multiplex met een gladde toplaag) en dus geheel vochtbestendig zonder lak of verf. (let op: vochtbestendig, niet waterproof). Ik heb geen last van trillingen of dergelijke. Heb een kratje gemaakt van MDF voor mijn oude scoutinggroep, en daar kwam eveneens prima geluid uit. Ik merk geen verschil. Denk wel dat multiplex beter is. Zonder meer duurzamer en harder dan MDF. Als je liever niet met multiplex werkt kun je ook nog voor HDF gaan (MDF= Medium density fibre, HDF= High density fibre) is van hardere persing van MDF, daardoor zwaarder en ook duurder.

Die USB/Sd module veriest geen soldeerwerk. Moet er wel bijzeggen dat ik er nog niets mee gedaan heb. Ben nu voor 3 weken in Paramaribo (studie) en kon mijn krat niet mee.. maximaal 20Kg in het vliegtuig eh..
Hmm.. ik heb over betonplex nog niet nagedacht terwijl ik toch al best veel onderhoudswerkzaamheden (bij Scouting) heb verricht hiermee. Om het alles vochtproof te krijgen en toch goed te kunnen behandelen denk ik dat ik toch voor multiplex ga. Dat is de kortste klap.

Wat betreft de MP3-module. AUX is op dit moment écht en vereiste dus ik ga nog verder opzoek. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
BBotman schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 01:16:
[...]

Hmm.. ik heb over betonplex nog niet nagedacht terwijl ik toch al best veel onderhoudswerkzaamheden (bij Scouting) heb verricht hiermee. Om het alles vochtproof te krijgen en toch goed te kunnen behandelen denk ik dat ik toch voor multiplex ga. Dat is de kortste klap.

Wat betreft de MP3-module. AUX is op dit moment écht en vereiste dus ik ga nog verder opzoek. Bedankt!
Als je de MP3 module combineert met een losse versterker, zoals de TA2024 of MCA-200, dan heb je ook AUX. Je maakt aan de MP3 module een female-jackplug en aan de versterker een male-jackplug.

Wil je SD/USB afspelen steek je de jeack van de versterker in de jack van de MP3 module, wil je AUX (mp3speler/telefoon) gebruiken, dan steek je de jackplug van de versterker in je MP3-speler of telefoon!

I love paint whilst drinking coffee en d elaatste paint-scetchup is al weer lang geleden dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oBDdv2EPE4eqfIKTHnSojJR3/full.png
Appeltje eitje :+

[ Voor 4% gewijzigd door lredev op 16-03-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Epoxyhars is zeker kliederen! Maar wij vonden het wel een hele sport om het te gaan gebruiken :D. Pure hars is niet zo lekker werken. Je kunt eventueel glasmatten 'drenken' in epoxy en daarmee je krat bekleden, of (zoals wij) microfibers gebruiken zodat de hars meer een pasta wordt en dat op de zijkanten smeren.

Bereid je wel voor op flink schuurwerk. Betonplex kan trouwens ook. Ik wilde het krat zo licht mogelijk hebben, omdat-ie door het formaat al zwaar genoeg werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:12:
[...]

Als je de MP3 module combineert met een losse versterker, zoals de TA2024 of MCA-200, dan heb je ook AUX. Je maakt aan de MP3 module een female-jackplug en aan de versterker een male-jackplug.

Wil je SD/USB afspelen steek je de jeack van de versterker in de jack van de MP3 module, wil je AUX (mp3speler/telefoon) gebruiken, dan steek je de jackplug van de versterker in je MP3-speler of telefoon!

I love paint whilst drinking coffee en d elaatste paint-scetchup is al weer lang geleden dus:
[afbeelding]
Appeltje eitje :+
Paintmeister _/-\o_

Kan je ook in plaats van de jackplug wisselen (lui) een schakelaar maken? die schakelt tussen mp3speler en USB-printje? If so, wat moet ik dan schakelen? Eigenlijk alle kabeltjes toch? (ben aan het werk in paint, komt eraan!) Done!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pNzYhNg130uqkLFjSSZS7AII/full.jpg

* Pixeltje houdt van gekke Duitse Knife-switches!

Hoe zou deze schakeling eruit moeten zien als het zou moeten werken? Neem aan dat je dan een 2standen schakelaar nodig hebt? Hoe insane gaaf zou het zijn als ik een knife-switch kon vinden die drie draden schakelt O+

[ Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 16-03-2010 12:43 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
De oplossing van Pixeltje zou geweldig zijn, ik ga ook even op zoek naar zulke schakelaars. Probleem blijft (denk ik) de USB/SD o-matic. Ik heb ze nog niet echt kunnen vinden op internet (behalve de oude/verlopen inkoopacties). Het enige wat ik heb kunnen vinden zijn Aziatische bedrijven die deze apparaatjes alleen per 500 stuks verkopen, de producenten dus.

Is een TA2024-versterker zoals Iredev die aanbiedt op http://www.kratradio.nl/?page_id=10 geschikt voor Boss marine speakers 80watt RMS ( http://www.pimtensen-mari...34&sub_id=735&cur_id=6124 ) ?

Toch blijf ik wel fan van dit radiootje http://www.kijkshop.nl/pr...dio/autoradios/autoradio/. Uiteindelijk komt het er op neer dat zowel SD/USB/AUX beschikbaar is op deze radio icm. een display. CD-speler is ouderwets en heb ik niet nodig, dus de grote stroomvreter is niet meer aanwezig. Omdat er geen CD-speler in zit is de radio in de diepte iets meer dan de helft van normale autoradio's wat een grote ruimtebesparing is.

[ Voor 28% gewijzigd door BBotman op 16-03-2010 13:24 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als je speakers geen lagere impedantie hebben dan 4 Ohm kunnen ze aangesloten worden op de TA2024.
Boss Audio Systems MR 60B
16,5cm (6,5'') 2-weg coaxiaal marine speaker

Maximaal vermogen: 200 Watt
RMS vermogen: 80 Watt
Frequentie bereik: 80 Hz - 20 kHz
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: 90 dB
Kan dus.

Ohja, als je die switches vindt ergens; keep me posted!

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 16-03-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Pixeltje schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:24:
Als je speakers geen lagere impedantie hebben dan 4 Ohm kunnen ze aangesloten worden op de TA2024.

[...]

Kan dus.

Ohja, als je die switches vindt ergens; keep me posted!
Uiteraard, als ik wat vindt post ik het/stuur ik je een DM.

Komt er uit zo'n TA2024-versterker een beetje 'volume'. Met andere woorden: een leuk achtergrondmuziekje in bijv. een flinke boot. Wat ik begrijp uit oudere posts is dat deze versterkertjes eigenlijk niet onder doen voor het geluid wat uit een autoradio komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:18:
De oplossing van Pixeltje zou geweldig zijn, ik ga ook even op zoek naar zulke schakelaars. Probleem blijft (denk ik) de USB/SD o-matic. Ik heb ze nog niet echt kunnen vinden op internet (behalve de oude/verlopen inkoopacties). Het enige wat ik heb kunnen vinden zijn Aziatische bedrijven die deze apparaatjes alleen per 500 stuks verkopen, de producenten dus.

Is een TA2024-versterker zoals Iredev die aanbiedt op http://www.kratradio.nl/?page_id=10 geschikt voor Boss marine speakers 80watt RMS ( http://www.pimtensen-mari...34&sub_id=735&cur_id=6124 ) ?

Toch blijf ik wel fan van dit radiootje http://www.kijkshop.nl/pr...dio/autoradios/autoradio/. Uiteindelijk komt het er op neer dat zowel SD/USB/AUX beschikbaar is op deze radio icm. een display. CD-speler is ouderwets en heb ik niet nodig, dus de grote stroomvreter is niet meer aanwezig. Omdat er geen CD-speler in zit is de radio in de diepte iets meer dan de helft van normale autoradio's wat een grote ruimtebesparing is.
Je kan altijd een discman ergens inbouwen/neerleggen in je krat, zijn van vrienden gratis te krijgen of voor een paar euro op marktplaats te koop. heb je alsnog alles bij de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:36:
[...]

Je kan altijd een discman ergens inbouwen/neerleggen in je krat, zijn van vrienden gratis te krijgen of voor een paar euro op marktplaats te koop. heb je alsnog alles bij de hand :)
Daar heb je absoluut gelijk in, mocht het echt nodig zijn. Toch heb ik in mijn vorige kratradio's eigenlijk nooit gebruik gemaakt van de CD functie. Op een USB-stick en SD-card kan je veel meer muziek kwijt en je hoeft simpelweg geen tas vol CD's mee te nemen.

De speakers zijn binnen, ik zal binnenkort een paar foto's maken van de stuff die ik tot nu toe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:44:
[...]

Daar heb je absoluut gelijk in, mocht het echt nodig zijn. Toch heb ik in mijn vorige kratradio's eigenlijk nooit gebruik gemaakt van de CD functie. Op een USB-stick en SD-card kan je veel meer muziek kwijt en je hoeft simpelweg geen tas vol CD's mee te nemen.

De speakers zijn binnen, ik zal binnenkort een paar foto's maken van de stuff die ik tot nu toe heb.
Ja klopt, wij doen er in principe niets mee. Is ook voor me pa die hem nog wel eens gebruikt en dat soort shit. het kost toch geen reet.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:55
lredev schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:45:
[...]

Ik heb trouwens ergens vernomen dat die MP3 Modules die pixeltje, JvS en ik hebben ook verkrijgbaar zijn met FM radio.... Dat zou erg leuk zijn voor in een kratje!
Dat zou inderdaad heel mooi zijn! Ik moet zeggen dat deze module die ik van jou heb ontvangen ook prima werkt! Nu nog even een passend frontje maken he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik vroeg me eigenlijk af met welk spul je het beste je krat kan dempen van binnen?

ik heb al wel gekeken naar wol, maar ik ben bang dat dat brandbaar is,
ik heb al een x gekeken naar dat noppenachtige spul maar geen idee hoe het heet en waar je het kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb er gewoon een oud kussen in gestopt. Dat noppenspul heeft bijvoorbeeld Pritex of Tyrotex en kan je kopen bij audio DHZ winkels (speaker-en-co, speakerland, europe-audio).

Dat is best duur spul ook. Ik zou er gewoon vulwol in stoppen. Eventueel synthetisch (is goedkoper):
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=1935

Overigens wordt wol toch juist gebruikt in branddekens?

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 16-03-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag net wel iets handigs voor het transporteren van kratjes:
http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_12158.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
JvS schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:34:
Ik heb er gewoon een oud kussen in gestopt. Dat noppenspul heeft bijvoorbeeld Pritex of Tyrotex en kan je kopen bij audio DHZ winkels (speaker-en-co, speakerland, europe-audio).

Dat is best duur spul ook. Ik zou er gewoon vulwol in stoppen. Eventueel synthetisch (is goedkoper):
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=1935

Overigens wordt wol toch juist gebruikt in branddekens?
Dat noppenspul is bij de Gamma te koop voor €4,- per m2, dat valt dus opzich nog wel mee.
Die trolley van de Lidl ziet er wel grappig uit maar ik ben bang dat het niet stoeptegel-proof is. Voor driehoekige kisten die niet intensief verplaatst worden is 't wel een grappig optie. Voor mij sowieso geen wielen ivm. strand, boot etc :P

[ Voor 12% gewijzigd door BBotman op 16-03-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

BBotman schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:00:
[...]

Dat noppenspul is bij de Gamma te koop voor €4,- per m2, dat valt dus opzich nog wel mee.
Dat is geen akoestisch noppenschuim, maar je kan het prima in een kratje gebruiken. Demping is wat mij betreft echt totaal niet nodig. Met alle respect, maar ze klinken hifi-technisch allemaal toch kut :P. Daar gaat demping niets aan verhelpen.

Een beetje beuken, goed verstaanbaar en een beetje hard, dat is wat je wilt volgens mij. Dit heeft niets met hifi te maken. Dat is niet erg. Maar demping zou een van de laatste dingen zijn waar ik me zorgen om zou maken in elk geval; :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
lol.. jij kan er ook wat van Pixeltje ;)
Kan je ook in plaats van de jackplug wisselen (lui) een schakelaar maken? die schakelt tussen mp3speler en USB-printje? If so, wat moet ik dan schakelen? Eigenlijk alle kabeltjes toch? (ben aan het werk in paint, komt eraan!) Done!

[afbeelding]

* Pixeltje houdt van gekke Duitse Knife-switches!

Hoe zou deze schakeling eruit moeten zien als het zou moeten werken? Neem aan dat je dan een 2standen schakelaar nodig hebt? Hoe insane gaaf zou het zijn als ik een knife-switch kon vinden die drie draden schakelt O+
Zo'n duitse is pas echt duits als je die zelf maakt van reepjes plaatstaal / koper , hout (liever bakkeliet :P ) en wat moertjes en bouten....

Makkelijker kan ook:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=512
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mSEv681VktDJWZCfzmnMoyGi/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FM2XJrtVaZUmCSWYXtzP1YiU/full.jpg

De draaischakelaar die er inzit is ook goed los te krijgen (maar waar :P?), of uit een oude stereo te slopen, verder kan je knoppen in alle smaken vinden! Mijn stekkertjes systeem was meer een quick en dirty oplossing welke wel heel functioneel kan zijn :)

@Bbotman,
Ik heb nog 1 zo'n mp3 geval 'over'. Mocht je die willen hebben, DM me dan even. Ik ga binnenkort denk ik nog even een paar over laten komen.. Ze blijken populairder dan verwacht :P

Verder doet de TA2024 niet onder voor een autoradio, vooral met weerstandsmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
duifi schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:22:
Ik vroeg me eigenlijk af met welk spul je het beste je krat kan dempen van binnen?

ik heb al wel gekeken naar wol, maar ik ben bang dat dat brandbaar is,
ik heb al een x gekeken naar dat noppenachtige spul maar geen idee hoe het heet en waar je het kan kopen
Al eens in de startpost gekeken? Daar vind je deze link naar akoestisch noppenschuim.
BBotman schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:18:
Ebay: deze of deze.

Wat schakelaars betreft moet deze wel goed zijn voor deze toepassing.

[ Voor 5% gewijzigd door Michel5128 op 16-03-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Hallo mensen,

ik vond dat mijn ta2024 te warm werd (A)

soo
ik sloop een headsink(A)

alleen nu had ik 2 vragen

-is die niet wat te klein?
-kan ik hem met zwarte tape vastmaken, ik zie het niet zo zitten om met lijm op me chippie te kloten(A)

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/9268/16032010403.jpg

de onderkant van het heatsink is precies de grote van de chip en hij is ongeveer 1,5 cm hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:25
Dit lijkt mij niet zo geschikt. Tape heeft totaal geen zin. Je moet (speciale) component lijm kopen. Je heb trouwens ook blokjes van het goede formaat die je meteen kan plakken. Weet alleen niet meer waar je die kon kopen.

Zelf heb ik mijn 2024 ook gekoeld. Toch veiliger als je met de weerstand mod op vol vermogen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

duifi schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:25:
Hallo mensen,

ik vond dat mijn ta2024 te warm werd (A)

soo
ik sloop een headsink(A)

alleen nu had ik 2 vragen

-is die niet wat te klein?
-kan ik hem met zwarte tape vastmaken, ik zie het niet zo zitten om met lijm op me chippie te kloten(A)

[afbeelding]

de onderkant van het heatsink is precies de grote van de chip en hij is ongeveer 1,5 cm hoog
Es konnte etwas großer sein! Je kunt beter een heatsink van een oude videokaart/northbridge slopen, of eentje bestellen voor weinig die goed past. Het contact maken met de chip is niet genoeg, thermal adhesive (thermisch geleidende lijm) doet zijn werk prima, en verzekert je ervan dat de heatsink ook nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Of je duwt er een geheugen koeler voor videokaarten op ;) Heb ik ook gedaan met 1 klein blokje dat ik oa over had van mijn MK-13. Werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik zie hier toch aardig wat mensen die de hitte niet vertrouwen bij de gemodificeerde TA2024, dus heb zojuist 40 van die VGA-memory heatsinkjes besteld, met thermaladhesive tape.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ySKQZ6NppIysYn0Ex95dfqnc/full.jpg Gaat even duren voor ze hier zijn, maar tzt plaats ik wel even een postje. Iedereen die een gemodificeerde TA2024 van mij heeft gekocht kan er dan gratis eentje opgestuurd krijgen. anderen tegen kleine kostenvergoeding. Maar goed, het moet van china komen, dus kan maar zo 2-4 weken duren :+

[ Voor 8% gewijzigd door lredev op 17-03-2010 10:38 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Dan ben ik van de partij(A)

ik heb nu een super oud heatsinkje gesloopt.

tevens over de demping.
ik had net ff me katoenen trui in de kratradio gepropt, Het geluid is zoveel beter.
ik ga dalijk ff bij de karwei wat wol kopen en dan hopen dat het net zo goed is
ik zal het een beetje leeghouden bij de ta2024. of misschien verzin ik daar nog een omhulsel overheen(van hout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind het koelen van dat TA2024 heatsinkje niet nodig. Ook niet als je hem mod (je verhoogt dan alleen de ingangsgevoeligheid ter compensatie van het zwakke signaal uit een MP3 speler, het is geen overklokken).

Er wordt wel meer spul in versterkers erg heet (sterker nog, veel heter vaak direct op het koelblok :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Ik heb nu een beter idee kwa demping,

ik zoek gewoon ergens een lamswollen trui en prop die erin.
die wol zal toch niet gaan smeulen ofzoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:25
lredev schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:37:
Ik zie hier toch aardig wat mensen die de hitte niet vertrouwen bij de gemodificeerde TA2024, dus heb zojuist 40 van die VGA-memory heatsinkjes besteld, met thermaladhesive tape.
[afbeelding] Gaat even duren voor ze hier zijn, maar tzt plaats ik wel even een postje. Iedereen die een gemodificeerde TA2024 van mij heeft gekocht kan er dan gratis eentje opgestuurd krijgen. anderen tegen kleine kostenvergoeding. Maar goed, het moet van china komen, dus kan maar zo 2-4 weken duren :+
Die heb ik er ook opzitten. Werkt prima !,

Ik vind een koeling wel handig. Anders word dat ding op vol volume, Bijvoorbeeld ibj een laptop krankzinnig warm. Zeker als je praat over enkele uren volle belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:37:
[afbeelding] Gaat even duren voor ze hier zijn, maar tzt plaats ik wel even een postje. Iedereen die een gemodificeerde TA2024 van mij heeft gekocht kan er dan gratis eentje opgestuurd krijgen. anderen tegen kleine kostenvergoeding. Maar goed, het moet van china komen, dus kan maar zo 2-4 weken duren :+
Leuk gebaar lredev :)

@JvS; als je die weerstandsmod uitvoert wordt het ding kennelijk toch flink heter dan de standaardversie. Ik heb met mijn niet-gemodificeerde ta2024 nergens last van, maar lees hier regelmatig dat de wel-aangepaste versie goed warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Inderdaad, leuk gebaar :)

Helaas, nu ik eigenlijk wil beginnen aan mijn speakerkist (althans, dit weekend) is mijn Zune naar de digitale 7e hemel. Granted, dat is iets waar de meeste Tweakers het leuk zouden vinden, maar het liefst heb ik nu hier op aarde een bruikbare MP3-speler :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:16
Zo. Daar ben ik weer ! Heb inmiddels mijn Voltmeters via ebay ontvangen.
( Was er zelfs zo tevreden over dat ik er inmiddels twee heb, je weet maar nooit. )

Nou heb ik de volgende dingen samengevoegd

Ik geloof dat mijn set iets ouder is maar hetzelfde productnummer als deze :Fusion EN-CM525(0) Composet
Met de volgende speakers :Phonocar - 2/077 TD-serie

Op deze versterker: EN-AM 6001 (Monoblock)

Nu heb ik dus 2 tweeters, 2 speakers 1 subwoofer. Ik heb de tweeter&speaker beide een kant gegeven, maar ik heb maar 1 subwoofer. Deze heb ik aangesloten op de + van het ene kanaal en de - van het andere. Nou lijkt het echter alsof hij op een kant harder staat. Sowieso mag de subwoofer wel harder. Nog een versterker is absoluut geen optie. Bass boost kan ik op +6 en +12 db zetten maar dan trillen de speakers (~onhoorbaar) keihard mee. Ja, ze zitten op dat tussendoosje.

Misschien heeft iemand nog ideeën voor mij ? Als het lukt komen er mooie foto`s !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pixeltje schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:46:
[...]

Leuk gebaar lredev :)

@JvS; als je die weerstandsmod uitvoert wordt het ding kennelijk toch flink heter dan de standaardversie. Ik heb met mijn niet-gemodificeerde ta2024 nergens last van, maar lees hier regelmatig dat de wel-aangepaste versie goed warm wordt.
Uiteraard wordt-ie warmer. ALs jij 1watt gebruikt omdat de ingangsgevoeligheid 10db lager is, wordt je chippie minder warm. Als jij er een normaal niveau lijn signaal op aansluit, wordt-ie zonder weerstandmod ook zo warm. Gewoon omdat je dan het volledig beschikbare vermogen gebruikt.

Dat maakt het nog steeds geen overklokken en het is ook helemaal niet erg dat-ie warm / heet wordt. Dat is vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
JvS schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:31:
[...]

Uiteraard wordt-ie warmer. ALs jij 1watt gebruikt omdat de ingangsgevoeligheid 10db lager is, wordt je chippie minder warm. Als jij er een normaal niveau lijn signaal op aansluit, wordt-ie zonder weerstandmod ook zo warm. Gewoon omdat je dan het volledig beschikbare vermogen gebruikt.

Dat maakt het nog steeds geen overklokken en het is ook helemaal niet erg dat-ie warm / heet wordt. Dat is vrij normaal.
Tja, ik geloof je direct! Maar goed, die heatsinks kosten me de kop niet, en als mensen daardoor meer vertrouwen in hun TA2024 krijgen, wil ik ze daar graag bij helpen!

Heel warm is natuurlijk ook een relatief subjectief begrip... vanaf ongeveer 50 graden C is met de hand aanraken al een pijnlijke ervaring, of in ieder geval, lijkt het dan heel heet. Voor een beetje chip is dat nog best een redelijke temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze warmer worden worden ze ook minder efficient, daar worden ze dan weer ietsje warmer van. |:( Een klein heatsinkje is zeker geen verspilde moeite wanneer je chip warm wordt. Ik heb mijn TA2020 aan een aluminium profiel vastgemaakt, dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

De tk2050 heeft geloof ik standaard een heatsink erop, maar die wordt wel vrij warm ook. Vandaar dat ik wat luchtverplaatsing wil rondom de versterker. Apart vak in mijn krat met versterker en fannetje erin zou genoeg moeten zijn.

Heb trouwens voor de ta2024 voor mijn neefje (waarvan ik jullie nog steeds foto's schuldig ben, sorrysorry!) een klein koperen NB heatsinkje gebruikt. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
Hoi

kan ik een versterkertje ta2024 met een LG LAC7700R en wat voor antennen moet ik gebruiken en wat voor accu en acculader heb ik nodig en welke speakers en draaden en schakelaars en zon ding dat je ziet hoeveel batterij spanning je nog hebt en hoe duur het is

(eigenlijk alles voor een krat radio en zon handig plaatje dan is het wat makkelijker :P)

het is voor mijn sodiac dus het hoeft geen 12 uur te spelen maar wel een uurtje of 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sezamsaadje
  • Laatst online: 11-03-2019
thijsi schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:41:
Hoi

kan ik een versterkertje ta2024 met een LG LAC7700R en wat voor antennen moet ik gebruiken en wat voor accu en acculader heb ik nodig en welke speakers en draaden en schakelaars en zon ding dat je ziet hoeveel batterij spanning je nog hebt en hoe duur het is

(eigenlijk alles voor een krat radio en zon handig plaatje dan is het wat makkelijker :P)

het is voor mijn sodiac dus het hoeft geen 12 uur te spelen maar wel een uurtje of 7
Lees alsjeblieft eerst even de start post door en ga dan pas specifieke vragen stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
weet een van jullie een autoradio met alleen radio en ingang voor een mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik ben dus ook van plan om een bierkratradio te gaan bouwen :)
Ik heb dus al deze benodigdheden opgezocht:

Versterker: http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/
Speakers: http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/378216.html
Accu: http://www.elektronica-online.nl/?zoek=loodaccu

Ik wil er ook nog neon in gaan plaatsen, moet ik die dan gewoon op de accu aansluiten?

Heb ik verder nog wat nodig. Behalve bierkrat dan he ;p

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:07:

Ik wil er ook nog neon in gaan plaatsen, moet ik die dan gewoon op de accu aansluiten?

Die van mij kan je zo overnemen, moet alleen nog mooi gemaakt worden,
als je interesse hebt zet ik de foto's er nog wel een keer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Heb de ta2024 van iredev ontvangen (bedankt nog ;))

Nu is er alleen een probleempje bij het aansluiten. Heb alles aangesloten en op mijn telefoon (xperia), en nu zie en voel je wel de bass, de middenklank gaat ook aardig, maar ik hoor de stemmen in de muziek echt heel erg slecht tot niet. Kan dit komen door de boxen? Ik heb 2 keer een 35 watt rms box eraan hangen, met een diameter van 17 centimeter. Ik heb het met 2 telefoons geprobeerd, en bij beide kregen we geen stemmen eruit. Met een stereo toren op de headphone uitgang hadden we wel stemmen op de muziek. Maar om nou de stereotoren mee te nemen met het krat is ook weer zo net niet 8)7

Enig idee wat het kan zijn of moet ik gewoon verder prutsen?
Zelf dacht ik dat het kon liggen aan het feit dat het subs zullen zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:07:

Ik wil je deze 93dB speakers of deze 92dB speakers aanraden. iets gerenommeerder merk en een hoger rendement. Dat is die 1 of 2 tientjes wel waard!

Ik zou je verder een TA2024 willen aanraden als versterker, maar goed, mijn objectiviteit daarin is te betwijfelen aangezien ik ze zelf verkoop :P Maar dat is alleen omdat ik overtuigd ben van de meerwaarde. Vooral ten opzichte van de MCA-200! Hij is een stuk zuiniger en heeft volgens velen een betere geluidskwaliteit. Met weerstandsmod gaat hij even hard als de MCA-200.
Als die neon op 12 volt werkt wel ja. Een schakelaartje erop is wel zo handig natuurlijk! Houd er rekening mee dat de geluidskwaliteit en de geluidsopbrengst van je krat doorgaans een stuk beter wordt als je de krat helemaal luchtdicht maakt. Wil je dan nog wat van je neon zien zal je er dus iets van een plexiglas raampje in moeten maken.
een beetje inzet, door bijvoorbeeld dit topic even vlug door te lezen, en de topicstart met wat meer aandacht. als je de voorgaande topics nog even doorscant, blijf je met alleen maar antwoorden over ;)
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Na een paar dagen dit topic helemaal te hebben doorgelezen wil ik mijn kratje ook even showen :P Het begon allemaal tijdens mijn scootertijdperk zo'n 4 jaar geleden. Toen had ik een Maquant MCA 200 met een woofer en een tweeter in mijn buddy gebouwd. Dat zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://static.scooter-freaks.nl/fotos/43302_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.scooter-freaks.nl/fotos/43302_1.jpg

Scooter is ondertussen verkocht en de spullen lagen maar niks te doen in de garage. Vorig zomer bedacht om er maar een bierkratradio van te maken. Ik had nog een 12V 12ah accu liggen.
Afbeeldingslocatie: http://i274.photobucket.com/albums/jj251/DJRotor/CIMG0417.jpg

De hele zomer veel lol van gehad maar heel vaak te ver ontladen en met een normale autoaccu lader opgeladen. Vandaag de accu eens gemeten: 8,6 volt :X Hoe groot is de kans dat die het normaal blijft doen? :P Tijd voor een nieuwe versie!
Bestaande uit:
- TA2024
- Andere luidsprekers, 6x9 inch
- Waarschijnlijk nieuwe 12ah accu :P
- Goeie accu indicatie/beveiliging
- Bijpassende lader

Na het mooie weer kan ik niet wachten om er mee te beginnen :D O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:43:
[...]

Die van mij kan je zo overnemen, moet alleen nog mooi gemaakt worden,
als je interesse hebt zet ik de foto's er nog wel een keer op
Mijn kratradio was eigelijk bedoelt om een project voor mezelf met wat anderen te zijn, dus niet een kant en klare overkopen van iemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Iredev

Ik heb deze speakers gekozen omdat ik dacht dat ze toch best goed en goedkoop waren. Die jij me hebt aangeraden zijn 50,- per stuk dus dan kom ik al op 100 euro uit voor setje speakers. Is toch wel 70,- verschil ;)

En ik heb de MCA-200 versterker gekozen omdat deze ook al aangeraden werd in het starterstopic. Ben ook al ong 3 dagen bezig met bekijken van dit onderwerp op tweakers.

En welke schakelaars kan ik het beste gebruiken?
En hoelang gaat een 12V ~ 7.2 aH accu mee (loodgel)?

Later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Haa lredev, de versterker is aangekomen hoor ;)
Nu alleen nog een accu'tje, en dan ben ik er ook weer klaar voor! Uiteindelijk kies ik toch maar voor Multiplex. Iets minder makkelijk te bewerken, maar als het geen hoorbaar voordeel oplevert om voor MDF te kiezen, en het eigenlijk alleen maar nadelig is kies ik daar maar voor.

Morgen wordt het waarschijnlijk het halen van hout, maar het in-elkaar zetten komt later. Examens, toetsen en teveel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Hehe, eindelijk een nieuwe telefoon met een fatsoenlijke equalizer setting :D Ongelooflijk hoe vol het laag is dat nu uit de koffer komt! Binnenkort snel maar even afmaken!

Oh, en trouwens: Als ik 2 BR-poorten in zou bouwen, zou het vullen van de koffer met luidsprekerwol dan nog iets uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 07:17:
@ Iredev

Ik heb deze speakers gekozen omdat ik dacht dat ze toch best goed en goedkoop waren. Die jij me hebt aangeraden zijn 50,- per stuk dus dan kom ik al op 100 euro uit voor setje speakers. Is toch wel 70,- verschil ;)
Nee, want ook bij die speakers is de prijs per paar!
En ik heb de MCA-200 versterker gekozen omdat deze ook al aangeraden werd in het starterstopic. Ben ook al ong 3 dagen bezig met bekijken van dit onderwerp op tweakers.

En welke schakelaars kan ik het beste gebruiken?
En hoelang gaat een 12V ~ 7.2 aH accu mee (loodgel)?
Icm een MCA200 +/- 5-7 uur, icm TA202 12-20 uur! (Daarom is de ta2024 juist zo geschikt.
Later
Het wordt jouw kratje, dus je moet helemaal zelf invulling geven aan hoe je hem maakt, maar je vraagt advies, en dat krijg je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:24:
Icm een MCA200 +/- 5-7 uur, icm TA202 12-20 uur! (Daarom is de ta2024 juist zo geschikt.
Ik denk dat ik dan toch ga voor de TA202 :)
Alleen wel wat vraagjes,

Moet ik hem zelf in elkaar solderen?
Kun je het volume regelen?
Is er een verschil tussen de 15W van de TA202 en de 100W van de MCA-200?
Kan ik beter voor de jack kabel aan de 3 draadjes gaan of voor de Jack-Cinch kabel + Cinchbus?

Later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je koopt hem kant en klaar. Verschil in vermogen is er amper, op 12V bij 4Ohm is 15watt wel zo;n beetje het makimum wat je kunt verwachten, Verschil in ingangsgevoeligheid wel. Als je er een MP3 speler op aansluit is de 'weerstandmod' erg aan te raden.

En hoe minder stekkers en verloopjes hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je koopt hem kant en klaar. Verschil in vermogen is er amper, op 12V bij 4Ohm is 15watt wel zo;n beetje het makimum wat je kunt verwachten, Verschil in ingangsgevoeligheid wel. Als je er een MP3 speler op aansluit is de 'weerstandmod' erg aan te raden.

En hoe minder stekkers en verloopjes hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
quote: happer
Dit is de enige correcte:
afbeelding
Nu heb ik een vraag over deze recentste versie van HapperKratSafe. Door sommigen wordt gesproken over het instellen van de kratsafe op het juiste omslagpunt waarop hij de versterker moet afsluiten.

Nu vraag ik mij af hoe je dit dan moet doen, aangezien ik nergens in het schema een potmeter (aka variabele weerstand) zie staan.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
masterBunny schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:16:
Na een paar dagen dit topic helemaal te hebben doorgelezen wil ik mijn kratje ook even showen :P Het begon allemaal tijdens mijn scootertijdperk zo'n 4 jaar geleden. Toen had ik een Maquant MCA 200 met een woofer en een tweeter in mijn buddy gebouwd. Dat zag er zo uit:
[afbeelding]
Die deuk in je conus kun je er wel uithalen als je voorzichtig de stofzuiger erop zet.

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 19-03-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:55:
[...]

Die deuk in je conus kun je er wel uithalen als je voorzichtig de stofzuiger erop zet.
Ik heb ook een deukje erin zitten, alleen het lijkt me zo kartonachtig, ik ben bang dat ik hem dan kapot maak.
zeker weten dat dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Probeer het zelf door er iets op te zetten (pvc pijp ofzo), en er dan aan te zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:55:
Bedankt voor de tip maar die speaker ga ik toch niet meer gebruiken en als je goed kijkt (op de onderste foto) zie je er ook al een scheurtje in zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Nou zojuist even wat dingetjes uitgeprobeert:

1. De MP3-decoder.
Wat een gaaf ding zeg :P Ik had nog een 2 GB SD kaartje liggen en daar even snel 3 albums opgegooid. Hoewel de versie die ik nu heb geen display heeft werk hij toch errrug intuïtief. Net als die MP3 spelers van "vroegah". Met 2 knopjes zap je tussen mapjes, en met 2 andere door de nummers. Alles gaat vlot en het geluid klinkt erg fatsoenlijk! Het stekkertje sloot een op een aan op de aansluiting van de TA2024 dus das erg makkelijk :)

Ik heb inmiddels een aantal offertes gevraagd voor zo'n dingetje met display en FM-tuner. Voor een kratradio geeft dat veel meerwaarde denk ik! Daarnaast is een usb-stick of SD kaartje al snel voor handen en al met al een ideale combo voor een zuinige en goedkope kratradio.

2. TA2024 op 8 Alkaline batterijen van de aldi (1,79 Euro voor 8 stuks).
Ik had uit de samenkoopactie van fterheide een aantal batterij houders besteld voor dit doel. Uiteindelijk wil ik met de MP3 decoder, een TA2024 en een 8-tal alkaline of 10-tal en 2 kleine 8cm speakertjes gewoon een erg klein mobiel boxje maken. Morgen zal ik even een duurtestje doen om te zien hoelang 8 van die batterijen meegaan. Om een of andere reden wil niemand ooit zeggen hoeveel mAh die zijn.

Ik gok dat je met oplaadbare batterijen van 2700mAh toch al gauw uurtje of 4-6 moet kunnen spelen. Ik ben erg benieuwd hoelang de alkalines het volhouden.

3. Voltmeters met blauw verlicht LCD. (4 GBP p/s)
Ook uitgeprobeerd. In tegenstelling tot veel andere voltmeters hebben deze geen aparte voeding nodig. Dit schijnt wat onbetrouwbaarder te zijn dan eentje met een eigen voeding, maar bij de batterijpack en de gel-accu die ik voor handen had gaf hij bij beiden dezelfde spanning weer als mijn multimeter. Dik tevreden dus.

Al deze voor mijn gevoel positieve vaststellingen doen me toch kriebelen om van al die zooi wat in huis te halen en mijn kratradio.nl domeintje even wat commerciele waarde te geven. De TA2024's gaan ook best hard steeds, al vermoed ik dat de markt toch wel snel een keer verzadigd zal zijn. Aan de andere kant, als ik zie dat een topic als deze toch best lekker door blijft lopen, is het wel leuk om er bij te doen.

Als ik wat meer ervaringen heb, deel ik deze en zal ik ook wat foto's van de rommel " in actie" plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

lredev schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:19:
...
2. TA2024 op 8 Alkaline batterijen van de aldi (1,79 Euro voor 8 stuks).
Ik had uit de samenkoopactie van fterheide een aantal batterij houders besteld voor dit doel. Uiteindelijk wil ik met de MP3 decoder, een TA2024 en een 8-tal alkaline of 10-tal en 2 kleine 8cm speakertjes gewoon een erg klein mobiel boxje maken. Morgen zal ik even een duurtestje doen om te zien hoelang 8 van die batterijen meegaan. Om een of andere reden wil niemand ooit zeggen hoeveel mAh die zijn.

Ik gok dat je met oplaadbare batterijen van 2700mAh toch al gauw uurtje of 4-6 moet kunnen spelen. Ik ben erg benieuwd hoelang de alkalines het volhouden.
...
Hier ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar! Een dergelijk idee heb ik zelf ook al een hele tijd, meer ook omdat ik gewoon van die loodaccu's af wil! Al gaat het allemaal 2 uurtjes mee, voor dat geld heb je dan toch wel veel plezier! Gewoon leegtrekken en nieuwe erin!
(ik gebruik mijn krat dan ook voornamelijk op festivals om nog ff flink te knallen 's nachts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Bevallen de houders een beetje Lredev? ;)
Als er een beetje animo voor is koop ik wel een keer een zooitje van die houders erbij.

2*AA (3V)
3*AA (4,5V)
4*AA (6V)
6*AA (9V)
10*AA (15V)

En ze zijn zelfs in de lengte of breedte verkrijgbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door fterheide op 20-03-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

fterheide schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 00:35:
Bevallen de houders een beetje Lredev? ;)
Als er een beetje animo voor is koop ik wel een keer een zooitje van die houders erbij.

2*AA (3V)
3*AA (4,5V)
4*AA (6V)
6*AA (9V)
10*AA (15V)

En ze zijn zelfs in de lengte of breedte verkrijgbaar.
Als zoiets er komt dan doe ik mee, wil even wat gaan spelen met verschillende aansluitingen en metertjes in mijn krat. Twee van 4, 6 en 10 dan ofzo, afhankelijk van de kosten. Ben nog steeds in Paramaribo, dus heb nog niks gedaan maar met al die verhalen begint het wel te jeuken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
@lredev

Zijn er toevallig ook rood-verlichte voltmetertjes? Ik ben van plan mijn speakerkist piano-zwart met rood te maken (mijn favoriete combinatie) dus dan is blauw niet zo'n mooi idee :)
Zijn die op eBay net zo goed? (bovenaan: http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
weet iemand hoe je alle 4 de speaker uit gangen kunt gebruiken met de 4*100W TK2050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sezamsaadje
  • Laatst online: 11-03-2019
thijsi schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:17:
weet iemand hoe je alle 4 de speaker uit gangen kunt gebruiken met de 4*100W TK2050
4 boxen gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En allevier de ingangen aansluiten. Helpt ook 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

thijsi schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:17:
Maak even een plaatje van wat je bedoeld? Of leg het iets beter uit. Als je vier uitgangen wilt gebruiken zul je vier speakers moeten aansluiten, één speaker op twee uitgangen is geen succes.

spoiler:
En als dat niet is wat je bedoeld: Gewoon plus-op-plus en min-op-min?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Marce schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:59:
Heb de ta2024 van iredev ontvangen (bedankt nog ;))

Nu is er alleen een probleempje bij het aansluiten. Heb alles aangesloten en op mijn telefoon (xperia), en nu zie en voel je wel de bass, de middenklank gaat ook aardig, maar ik hoor de stemmen in de muziek echt heel erg slecht tot niet. Kan dit komen door de boxen? Ik heb 2 keer een 35 watt rms box eraan hangen, met een diameter van 17 centimeter. Ik heb het met 2 telefoons geprobeerd, en bij beide kregen we geen stemmen eruit. Met een stereo toren op de headphone uitgang hadden we wel stemmen op de muziek. Maar om nou de stereotoren mee te nemen met het krat is ook weer zo net niet 8)7

Enig idee wat het kan zijn of moet ik gewoon verder prutsen?
Zelf dacht ik dat het kon liggen aan het feit dat het subs zullen zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Wel fijn dat er (n)iemand reageerde...

Maargoed, zelf nog wat aan het prutsen geweest, en nou is dus gebleken dat de aarde van het ingangssignaal niet goed aangesloten was, of misschien wel goed aangesloten, maar weer los geraakt door die verdomde kleine kern van de kabeltjes.

Ik weet niet of jullie gewoon die kleine kabeltjes hebben gehouden of er wat anders op hebben verzonnen (zoals?). Ik ga waarschijnlijk een molex aansluiting eraan solderen, met de ground aan de onderkant, en de links en rechts aan de bovenkant op de pinnen. Of is er een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Marce schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:30:
[...]

Wel fijn dat er (n)iemand reageerde...
Onze excuses dat we niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen. Uw tevredenheid is erg belangrijk voor ons. Daarom bieden we u als tegemoetkoming aan om uw opvolgende rekening voor het gebruik van dit topic en het krijgen van service te laten vervallen. Wij hopen uw ontevredenheid met deze tegemoetkoming weggenomen te hebben en wensen u nog een prettig en langdurig gebruik van het kratradiotopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

JvS schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:37:
[...]

Onze excuses dat we niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen. Uw tevredenheid is erg belangrijk voor ons. Daarom bieden we u als tegemoetkoming aan om uw opvolgende rekening voor het gebruik van dit topic en het krijgen van service te laten vervallen. Wij hopen uw ontevredenheid met deze tegemoetkoming weggenomen te hebben en wensen u nog een prettig en langdurig gebruik van het kratradiotopic.
Haha, ik wilde het gewoon even melden dat ik een antwoord wel fijn had gevonden. Ook als jullie niks wisten. Maar dat zal wel weer naïef van mij wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Marce schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:02:
[...]

Haha, ik wilde het gewoon even melden dat ik een antwoord wel fijn had gevonden. Ook als jullie niks wisten. Maar dat zal wel weer naïef van mij wezen.
Ja. Wat JvS (terecht naar mijn idee) probeert te zeggen is dat het hier om een forum gaat waar enthousiastelingen bijeen komen om elkaar te helpen en tips uit te wisselen. Het kan gebeuren dat je post over het hoofd wordt gezien, daar zit geen kwade opzet achter maar gewoon het menselijke concept van dingen missen en eventueel fouten maken.

Ben blij dat je er zelf uit bent gekomen, en dat je dat alsnog hier gepost hebt. Wie weet heeft een ander er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Pixeltje schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:18:
[...]

Ja. Wat JvS (terecht naar mijn idee) probeert te zeggen is dat het hier om een forum gaat waar enthousiastelingen bijeen komen om elkaar te helpen en tips uit te wisselen. Het kan gebeuren dat je post over het hoofd wordt gezien, daar zit geen kwade opzet achter maar gewoon het menselijke concept van dingen missen en eventueel fouten maken.

Ben blij dat je er zelf uit bent gekomen, en dat je dat alsnog hier gepost hebt. Wie weet heeft een ander er iets aan.
Ik weet dat het een forum is, en dat het over het hoofd gezien kan worden. Het was van mijn kant dan ook niet direct beschuldigend bedoeld, maar misschien wel zo begrepen, mijn fout. Ik denk dat we er verder maar over op moeten houden, en anders maar een dm. Dit is niet het juiste forum voor deze discussie dunkt mij.

Toch ben ik nog benieuwd naar jullie oplossing voor het aansluit probleem, of hadden jullie helemaal geen last van de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Marce schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Ik weet dat het een forum is, en dat het over het hoofd gezien kan worden. Het was van mijn kant dan ook niet direct beschuldigend bedoeld, maar misschien wel zo begrepen, mijn fout. Ik denk dat we er verder maar over op moeten houden, en anders maar een dm. Dit is niet het juiste forum voor deze discussie dunkt mij.

Toch ben ik nog benieuwd naar jullie oplossing voor het aansluit probleem, of hadden jullie helemaal geen last van de verbinding?
Het is voor het eerst dat ik het hoor. Ik moet wel zeggen dat ik doorgaans probeer bij eht verbinden van die kabels, ze eerst in elkaar draai en daarna pas soldeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

lredev schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:45:
[...]

Het is voor het eerst dat ik het hoor. Ik moet wel zeggen dat ik doorgaans probeer bij eht verbinden van die kabels, ze eerst in elkaar draai en daarna pas soldeer.
Ja het was voor mij ook een verassing hoor, maar het was echt nog met 3 draadjes ofzo verbonden. De oorzaak geen idee. We hadden het probleem echter al vanaf het begin. Als we met een apart draadje de aarde van de draad met de aarde aan de achterkant kortsluiten dan is het geluid gewoon perfect. Het zat hem dus echt daarin. Ik ga van de week met die molex kabels proberen, aangezien ik voorlopig geen tijd heb ervoor. Als het werkt, of niet, dan horen jullie het wel ;)

EDIT: Met 3 draadjes bedoel ik 3 van die hele dunne koperdraadjes, niet de gele rode en zwarte :P

[ Voor 6% gewijzigd door Marce op 20-03-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Marce schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:48:
[...]

Ja het was voor mij ook een verassing hoor, maar het was echt nog met 3 draadjes ofzo verbonden. De oorzaak geen idee. We hadden het probleem echter al vanaf het begin. Als we met een apart draadje de aarde van de draad met de aarde aan de achterkant kortsluiten dan is het geluid gewoon perfect. Het zat hem dus echt daarin. Ik ga van de week met die molex kabels proberen, aangezien ik voorlopig geen tijd heb ervoor. Als het werkt, of niet, dan horen jullie het wel ;)

EDIT: Met 3 draadjes bedoel ik 3 van die hele dunne koperdraadjes, niet de gele rode en zwarte :P
Doe maar even een fotootje dan :P Want begrijp het niet helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

lredev schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:02:
[...]

Doe maar even een fotootje dan :P Want begrijp het niet helemaal!
Ik heb hem alweer opnieuw gesoldeerd, maar denk dat er alsnog kabelbreuk is, dus geen foto.

Stel dat er in het zwarte kabeltje 30 koperlijntjes zitten. Van die 30 waren er nog 3 verbonden, en de rest was afgebroken oid. Als het nog niet duidelijk is, laat dan maar zitten. Hij deed het niet, dus ik ga gewoon die molex erop maken van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
ik bedoelde dat er 2 rood en wit kabel opzit moet je die allebij aan sluiten voor de vier speaker ingangen te gebruiken ?

en weet iemand je de stroom aan sluit en welke ingangen ?

kijk even voor een paar foto s op :
http:/www.sureelectronics.net/gallery.php?id=960&img=5167[/img]

[ Voor 4% gewijzigd door thijsi op 20-03-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

thijsi schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:32:
ik bedoelde dat er 2 rood en wit kabel opzit moet je die allebij aan sluiten voor de vier speaker ingangen te gebruiken ?

en weet iemand je de stroom aan sluit en welke ingangen ?

kijk even voor een paar foto s op :
http:/www.sureelectronics.net/gallery.php?id=960&img=5167[/img]
Je verhaal wordt er niet duidelijker op ;)

Waar zitten twee rode en witte kabels op/aan?

Als het goed is heeft je versterker acht aansluitpunten: Vier voor rood (plus) en vier voor zwart (min).
Als je vier speakers hebt, heb je dus per speaker één zwarte en één rode kabel, dat noemen we even speakerdraad, is makkelijker. Als je vier speakers hebt heb je dus totaal vier rode en vier zwarte kabels.

Als je elke speaker met speakerdraad aansluit op de versterker heb je vier gebruikte uitgangen, toch?

Edit:

De foto waar je naar linkt is de foto met een uitvergroting; als je goed kijkt zie je staan (op z'n kop, dat wel) 'DC 6-26V input'.
Daarnaast zal een aansluiting zitten om een stekkertje in te steken. Het tekentje wat erbij staat (het open rondje en het puntje in het midden daarvan) vertelt je hoe de polariteit is; in dit geval is de kern van de plug 'Plus' en de mantel 'Min'.

Edit 2:
op deze foto
Zie je de vier speakeraansluitingen zitten. Je kunt kiezen of je de speakerkabels aansluit in de zwarte blokjes (elke kabel in z'n eigen gaatje, en hou rekening met + en -) of de grote ronde gaten in de PCB gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Pixeltje op 20-03-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
In aanvulling op Pixeltje:

Deze versterker is 4 kanaals. Elke kanaal kan 1 speaker aansturen en 1 kanaal als ingang hebben. Voor stereo weergave heb je 2 kanalen, links en rechts. Elk kanaal heeft 1 tulp ingang, en 2 schroef uitgangen, deze zijn voor de plus en de min van de luidspreker. Voor het speaker draad dus....

Wil je dus 1 geluidsbron gebruiken met 4 speakers, dan zal je dus 2 RCA / Cinch splitterkabeltjes nodig hebben, of iets anders waarmee je hetzelfde bereikt.. .Naja, omdat ik me nu toch ff verveel :P zie bijgevoegde PAINTJOB:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JbTsgx0aqbqxSzxT73MVhOek/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door lredev op 20-03-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:44:
In aanvulling op Pixeltje:

Deze versterker is 4 kanaals. Elke kanaal kan 1 speaker aansturen en 1 kanaal als ingang hebben. Voor stereo weergave heb je 2 kanalen, links en rechts. Elk kanaal heeft 1 tulp ingang, en 2 schroef uitgangen, deze zijn voor de plus en de min van de luidspreker. Voor het speaker draad dus....

Wil je dus 1 geluidsbron gebruiken met 4 speakers, dan zal je dus 2 RCA / Cinch splitterkabeltjes nodig hebben, of iets anders waarmee je hetzelfde bereikt.. .Naja, omdat ik me nu toch ff verveel :P zie bijgevoegde PAINTJOB:

[afbeelding]
Paint Professional weer hoor :P

Zou het zo omslachtig zijn dat je het signaal moet gaan samenvoegen? Lijkt me nogal gedoe. Ik denk dat je met 1 input best vier speakers aan kunt sturen. Krijgt een soort van Double Stereo dan. Als het dan toch zo omslachtig moet, kun je beter op de versterker doorlussen, hoef je geen cinch te solderen. Is prutsewerk, en als je twee kabeltjes moet gaan frotten in plaats van 1 wordt het er niet beter op.
kratpaintpro

Overigens zegt de Sure-electronics website het volgende:
Based on two TC2000 and four TP2050 chips from Tripath, this class-D audio amplifier board allows the creation of really good sounding multi-channel systems. Being compatible with power supplies ranging from 10V-30V, it can be used in many audio systems. This amplifier has four channels, all with the same power up to 100W each and sound quality, so the sound quality is simply outstanding. You can use any number of channels you like, and leave the others unused.
Komt op mij over als 1 input over 4 speakers is mogelijk. Ze zeggen nergens dat je per output een input moet leveren?!

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1hF7sb1NB3gOAHQEYt00j0hI/full.png
Heb zo'n killswitch bemachtigd, kijken of dit gaat werken. Nog 10 dagen dan ben ik terug in het land, dus kan ik weer bij mijn krat.

[ Voor 29% gewijzigd door Pixeltje op 21-03-2010 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Zo, net nog even het mes in mijn kratje gezet en wat uitsparingen gemaakt voor mijn speakers. Zitten er weer netjes in!

@iredev had je die batterijen nog getest? En iets anders, waar heb jij die mp3 decoder module vandaan? Ik kan ze niet goed vinden op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Hallo,

Ik heb donderdag op school op het schoolplein me kratradio gebruikt, toen ik buiten was konden de ipods gewoon op volume 100%
alleen zodra ik het binnen aanzet moet me ipod op 70 à 80%.(anders gaat die stotteren)
is dit dan gewoon dat die te warm word(15 graden verschil natuurlijk, binnen en buiten).
tevens ligt er nog een lamswollen trui in als demping.

als het zo is dat die te warm word moet ik nog ff wachten op de heatsinks van iredev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op zondag 21 maart 2010 @ 01:29:
[...]

Paint Professional weer hoor :P

Zou het zo omslachtig zijn dat je het signaal moet gaan samenvoegen? Lijkt me nogal gedoe. Ik denk dat je met 1 input best vier speakers aan kunt sturen. Krijgt een soort van Double Stereo dan. Als het dan toch zo omslachtig moet, kun je beter op de versterker doorlussen, hoef je geen cinch te solderen. Is prutsewerk, en als je twee kabeltjes moet gaan frotten in plaats van 1 wordt het er niet beter op.
[afbeelding]
Ah, dat is natuurlijk veeeeel slimmer :P Ik had daar even overheen gekeken. Maar goed, effectief komt het op het zelfde neer.
Overigens zegt de Sure-electronics website het volgende:
[...]

Komt op mij over als 1 input over 4 speakers is mogelijk. Ze zeggen nergens dat je per output een input moet leveren?!
Jawel, het zijn 4 losse kanalen. Dus er komt geen geluid uit een kanaal, als er geen geluid ingaat ;-), Dat zou ook niet kunnen want dan zou je niet 2 kanalen voor bijvoorbeeld je rear-speakers kunnen gebruiken in een HT setup, aangezien dat net een wat ander geluid is dan wat over de fronts komt.

Wat zij bedoelen, denk ik, is dat je ze niet hoeft te gebruiken. Je kan ook gewoon twee kanalen gebruiken als je dat liever doet...
Edit:
[afbeelding]
Heb zo'n killswitch bemachtigd, kijken of dit gaat werken. Nog 10 dagen dan ben ik terug in het land, dus kan ik weer bij mijn krat.
Kan die killswitch draadjes 2 kanten op schakelen dan?

@tomtom. Op ebay moet je gewoon zoeken naar mp3 decoder op wereldwijd en veel pagina's door kijken... per stuk zijn ze erg duur om hier te krijgen, maar ik ben bezig met een paar mensen daar om even een klein partijtje te krijgen. Ik wil die ongeveer voor 20€ kunnen verkopen... Maar goed, dat duurt nog even...

[ Voor 8% gewijzigd door lredev op 21-03-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ook een linkje naar een mp3 decoder? ik kan eigenlijk alleen maar auto decoders vinden.

en weet iemand waar je een scheidigsfilter kunt kopen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:14:
Jawel, het zijn 4 losse kanalen. Dus er komt geen geluid uit een kanaal, als er geen geluid ingaat ;-), Dat zou ook niet kunnen want dan zou je niet 2 kanalen voor bijvoorbeeld je rear-speakers kunnen gebruiken in een HT setup, aangezien dat net een wat ander geluid is dan wat over de fronts komt.

Wat zij bedoelen, denk ik, is dat je ze niet hoeft te gebruiken. Je kan ook gewoon twee kanalen gebruiken als je dat liever doet...
Oke, ook goed ;)
[...]

Kan die killswitch draadjes 2 kanten op schakelen dan?
Geen idee, maar ding heeft een aan- en uit stand, dus dacht: Aan=jackplug (dus mp3speler of discman) en uit = jackplug ontkoppeld en USB/SD ding aansluiten, zou moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:44:
[...]
Oke, ook goed ;)

[...]
Geen idee, maar ding heeft een aan- en uit stand, dus dacht: Aan=jackplug (dus mp3speler of discman) en uit = jackplug ontkoppeld en USB/SD ding aansluiten, zou moeten kunnen toch?
Ja maar je moet drie draadjes schakelen: links, ground, rechts.. die kan je niet even voor het gemak aan elkaar knopen :P. Wellicht dat je die ground wel centraal kan verbinden, maar dan nog moet je 2 draadjes apart schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Zooo, net terug van 10 dagen wintersport, en ik zie dat er weer een boel activiteit geweest is hier! Kheb er toch wel een uur over gedaan om alles door te lezen :)

Die mp3 decoder printjes zijn lijken me echt handig, het zou al helemaal geweldig zijn als ik mijn externe schijfje eraan zou kunnen hangen! Dan zou je een (bijna) onbeperkte hoeveelheid muziek mee kunnen nemen :D
Mijn schijf word alleen gevoed door 2 usb kabeltjes, dus ik zou dan nog wel een andere usb ingang moeten fixen....
Kan zoiets? Of moet een usb ingang ook aangestuurd worden ofzo?
Mijn hardeschijf gebruikt volgens samsung 2.5w tijdens lezen/schrijven. Dit is best te doen... Maar hier komt natuurlijk nog wel het verbruik van de harddisk enclosure, en van de mp3 decoder bij.. samen zal dit toch best wel aantikken ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
  • Laatst online: 07-09 14:06
Heey medetweakers :).
Ik heb een tweedehands Blaupunkt San Remo CD32 auto radio gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.hood.de/img/full/1354/13541348.jpg
Nu heb ik het probleem dat ik niet weet waar aux zit.
Ik heb het boekje doorgelezen, en ik kom niets tegen waar de aux aansluiting zit. Die is er wel.

En de radio piept ook 1x om de één minuut.
Ook het boekje door gelezen en iets tegengekomen om piep uit te zetten,maar werkte niet.
Waar zal dat aan liggen :)?

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Gozertjuhh schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:28:
[afbeelding]
Ik heb het boekje doorgelezen, en ik kom niets tegen waar de aux aansluiting zit. Die is er wel.
Twee tulpkabels uit de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
  • Laatst online: 07-09 14:06
BBotman schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:15:
[...]

Twee tulpkabels uit de achterkant?
Ja dacht ik in eerste instantie ook aan. Heeft ie helaas niet. Ik zal morgen wel even kijken of ik een foto kan maken van de aansluitingen :).

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Gozertjuhh schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:28:
[afbeelding]

En de radio piept ook 1x om de één minuut.
Ook het boekje door gelezen en iets tegengekomen om piep uit te zetten,maar werkte niet.
Waar zal dat aan liggen :)?
Heb even de handleiding van deze radio van het net geplukt. Het is mij even niet duidelijk of je op zoek bent naar de AUX-in voor het aansluiten van een mp3 oid of de AUX-uit voor het aansluiten van een versterker.

Over de AUX-in staat er het volgende:
External audio sources
Instead of connecting a CD changer,
you can also connect another audio
source equipped with a line output. The
audio source, for example, can be a
portable CD player, MiniDisc player or
MP3 player.
If you want to connect an external audio
source you will need a Blaupunkt
adapter cable (Blaupunkt no.: 7 607 897
093).
The AUX input must be activated in the
menu.
Je hebt hiervoor dus een speciale kabel van Blaupunkt nodig.

Over de AUX-out kan ik alleen het volgende vinden:
Amplifier
All Blaupunkt amplifiers can be used.
Dus wellicht heb je hier ook een speciale adapterkabel voor nodig.
Met de piep kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@ gozertjuhh
Alsik dit: http://www.incarexpress.c...oduct.php?partno=CT29BP01 zo bekijk is het een kwestie van de juiste3 pinnen vinden en daar zelf even een jackplug aan fabriceren...
Afbeeldingslocatie: http://www.incarexpress.co.uk/catimages/accs/ct29bp01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

zoo, net mooi smd weerstandjes over de bestaande heen gesoldeerd en klaar is mijn weerstandsmod!
Meteen nog even een oude heatsink van een grafische kaart op maat gezaagd en met koelpasta vast gezet om toch nog een beetje extra koeling te geven.

Verder nog een aantal batterijhouders gehaald, 2 van 4 en 1 van 2, zo kan ik altijd kijken wat ik nodig heb voor respectievelijk oplaadbare batterijen (10 stuks) of normale AA's (8 stuks).

Misschien dit weekend ook een testje doen om te kijken hoe lang mijn kratje het uit houdt op een aantal oplaadbare batterijen.... maja om dat ding dan nu weer een paar uur vol open te laten spelen is ook weer zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
duifi schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:01:
Hallo,

Ik heb donderdag op school op het schoolplein me kratradio gebruikt, toen ik buiten was konden de ipods gewoon op volume 100%
alleen zodra ik het binnen aanzet moet me ipod op 70 à 80%.(anders gaat die stotteren)
is dit dan gewoon dat die te warm word(15 graden verschil natuurlijk, binnen en buiten).
tevens ligt er nog een lamswollen trui in als demping.

als het zo is dat die te warm word moet ik nog ff wachten op de heatsinks van iredev.
Ik denk dat eroverheen is gelezen. Niet erg hoor. Maar ik had het liefste nog wel antwoord. Hoewel ik vermoed dat ik gelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pff ik ben alweer door mijn TA2024's heen :P Nieuwe zijn onderweg ;) Er worden duidelijk weer erg veel kratjes gebouwd!

@ Duifi,
Ik had het even niet gezien, maar kan me inderdaad voorstellen dat het klopt wat je zegt... Wat ook kan, is dat toen je binnen was, de accu leeg begon te raken? Of heb je erna nog buiten gespeeld (muziek bedoel ik :P) ? Als de trui ook strak tegen de chip aan ligt kan ik me wel voorstellen dat dit iets teveel isoleert, wellicht eerst eens proberen er wat ruimte omheen vrij te houden?

@tomtommie,
Dan heb je vast een heel vaste hand en een heel fijne soldeer bout? Mij lukte het in ieder geval niet. Wat zijn die smdeetjes klein zeg!

@ Iedereen:
Ik heb de vrijheid genomen vast een nieuw topic aan te maken. Michel en Super zijn weer medeauteur.

Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6]

[ Voor 14% gewijzigd door lredev op 23-03-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En daar gaan we verder... :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post. Want foto's met een resolutie van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. (Veel) te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...