Ik ben zeer nieuw hier, dus als ik wat fout doe, laat het me weten. Ik weet ook niet of dit onder het kratradio topic hoort, zoniet laat het me weten, en anders wortie wel gedelete.
Omdat wij (mijn vader en ik) nogal eens voor de carnaval voor wat wagens de muziek moeten regelen (denk hierbij niet aan zeer grote en dure mooie praalwagens, maar aan kleine wagentjes die worden voortgetrokken door mensen

) dachten wij, dan kunnen je net zo goed een kant en klaar systeem maken. Wij hadden in totaal 4 peavey c-700 staan, helaas zijn van 2 van deze de bass luidsprekers opgeblazen, de tweeters en de mid-tonen doen het nog wel. omdat wij die andere 2 ook maar log en onbenullig vonden gebruiken wij deze ook. Wij wouden graag een compact ding, waar tog wel wat kabaal uitkomt. En het moet kunnen draaien op een accu's (vanzelfsprekend op dit topic), maar er moet ook een functie op komen waardoor je het op 220 kunt aansluiten.
Ik heb dus tot mijn beschikking:
- 2 bass boxen ( 15 '', vraag me niet hoeveel watts

geldt trouwens voor alles

, achterop de hele peavey box staat dat het 100 watts is)
- 4 mid - tonen ( 25 cm x 25.5 cm x 16 cm, lxbxh)
- 8 tweeters ( 7.5 cm diameter )
Het materiaal dat ik wou gaan gebruiken is 18 mm. betonplex, we hebben hier nog een paar stukken liggen, dus dat komt goed van pas. We gebruiken betonplex omdat het waterdicht is, dit was ook 1 van de eisen van het ontwerp, tenminste het moet tegen een regenbuitje kunnen. Ook is het betonplex hard, en het trilt niet tot nauwelijks.
Maar nu heb ik een paar vraagjes:
- Welke versterker is nu handig om te gebruiken ?
- Hoeveel accu's is verstandig om te gebruiken? Ik heb maar een beperkte ruimte, zoals je kunt zien op het plaatje hier beneden. Ik wil hem tog wel voor 2 a 3 uur kunnen gebruiken.
- En is het zowieso verstandig om het zo te doen?
- Hebben jullie misschien nog een paar tips?
Hier de plaatjes met een beetje uitleg