Het Kratradio Topic [deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.801 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Heb 2 sets van 2 speakers (dus in totaal 4) en nog 2 tweeters erbij... en wil die in principe wel allemaal aansluiten... misschien anders eerst het stroomverbruik van de radio meten... ... daar vond ik niets van terug in de handleiding / op de site van sony... (dat zegt misschien ook al genoeg)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Jamal schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:30:
Mja... accu... daar ben ik dus nog mee bezig... sowieso een gel-accu... alleen de capaciteit nog... en zoek ook nog een lader... dus ik wacht even af wat jouw actie op samenkopen.net gaat brengen :)
Die actie doe ik niet ;) maar fterheijde geloof ik.
En die autoradio speelt ook mp3's af... en kan alle boxen aan (en heb em liggen :P) die TA2024 versterker kan maar 2 boxen aan (toch?)
Waarom heb je dan in je "boodschappenlijstje" ook nog 2x de TA2024 staan?

Het grote voordeel van de TA2024 is het verbruik, of beter het rendement. Het ding gaat heel zuinig met energie om. autoradio's niet. De versterker daarin is 50% efficiënt op zijn best... ze hoeven ook niet zuinig te zijn want de dynamo van een auto kan gewoon erg veel stroom leveren.

Een kratje is een ander verhaal, die werkt op accu en dan wil je gewoon zo lang mogelijk plezier tegenover een prettig gewicht.
tomtommie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:37:
[...]

Naja aan de ta2024 kun je natuurlijk zoveel speakers knopen als je wil... output zal wel minder zijn dan denk ik... Maar als je er 2 hebt kun je het signaal splitsen naar beide TA2024 versterkers en ook prima 4 speakers aansluiten (maar zoveel heb je er toch niet?).
inderdaad het signaal splitsen voor de versterkers, niet 4 boxen aan 1 versterker gaan hangen (of je moet 8Ohms speakers hebben, dan kan dat weer wel)
Ik zou zelf geen autoradio inbouwen omdat deze simpelweg teveel stroom verbruikt en dus je speelduur drastisch vermindert!
precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me vandaag speciaal geregistreerd bij Tweakers om dit topic!
Ik wil samen met een vriend graag een kratradio bouwen. (voor de zomervakantie)
Hij heeft er al een keer 1 gebouwd in een bierkrat.
Dat was met een autoaccu, die was redelijk zwaar.
Ook zat er weinig bas in.
Misschien dat ik binnenkort even een foto en wat meer info kan plaatsen.
Ik heb al redelijk wat gelezen in dit topic over hoe en wat.
Nu willen we dus een verbeterde versie gaan bouwen,
lichter, en met meer bas.
Ik zat eraan te denken dit in ieder geval te gebruiken:

Versterker: TA2024 met de weerstandsmod
Accu: Loodaccu 12v 7,2Ah (bijvoorbeeld hier)

Dit dan in een MDF behuizing.

Welke speakers raden jullie aan? Ik heb niet echt een idee wat nou het beste resultaat oplevert met deze set.
En evt een basbuisje een goede investering?
En ben ik verder nog iets vergeten of hebben jullie nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Die versterkertjes had ik al gekocht voor een kratradio... maar dan 8 a 9 maanden geleden... de radio + speakers heb ik uit een auto die voor slooppremie werd ingeleverd :) Scheelt in elk geval speakers kopen...
Heb trouwens m'n krat al gevonden... een echte Bier krat van de Dirk! Echt helemaal goed :)

Edit: deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.iwritecode.nl/images/bierkrat.jpg

De speakers die ik heb zijn Sony XS-K1350 speakers... toen voor een appel en een ei 2 sets gekocht... kosten in de winkel nu 135 euro per set :D

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/6/2512

[ Voor 31% gewijzigd door IWriteCode op 22-01-2010 15:58 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:32:
Ik heb me vandaag speciaal geregistreerd bij Tweakers om dit topic!
Ik wil samen met een vriend graag een kratradio bouwen. (voor de zomervakantie)
Hij heeft er al een keer 1 gebouwd in een bierkrat.
Dat was met een autoaccu, die was redelijk zwaar.
Ook zat er weinig bas in.
Misschien dat ik binnenkort even een foto en wat meer info kan plaatsen.
Ik heb al redelijk wat gelezen in dit topic over hoe en wat.
Nu willen we dus een verbeterde versie gaan bouwen,
lichter, en met meer bas.
Ik zat eraan te denken dit in ieder geval te gebruiken:

Versterker: TA2024 met de weerstandsmod
Accu: Loodaccu 12v 7,2Ah (bijvoorbeeld hier)

Dit dan in een MDF behuizing.

Welke speakers raden jullie aan? Ik heb niet echt een idee wat nou het beste resultaat oplevert met deze set.
En evt een basbuisje een goede investering?
En ben ik verder nog iets vergeten of hebben jullie nog andere tips?
Een basbuis in iets mobiels is imho niet aan te raden... 1 keer zand en je halve krat kan volzitten :+ Daarbij is een standaard PVCbuis misschien niet zo mooi of profi..., maar wel 3keer zo goedkoop. Het idee en de werking is hetzelfde dus horen zal je het niet ;)

Wat vind jij weinig bass? Een vriend van mij heeft deze in zijn krat zitten: http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=105141
Die zijn imho voor een lekkere bass echt meer dan genoeg...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:52:
[...]

Een basbuis in iets mobiels is imho niet aan te raden... 1 keer zand en je halve krat kan volzitten :+ Daarbij is een standaard PVCbuis misschien niet zo mooi of profi..., maar wel 3keer zo goedkoop. Het idee en de werking is hetzelfde dus horen zal je het niet ;)

Wat vind jij weinig bass? Een vriend van mij heeft deze in zijn krat zitten: http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=105141
Die zijn imho voor een lekkere bass echt meer dan genoeg...
Ik heb ook basbuisjes gezien voor 2/3 euro. Dus voor de prijs hoef ik het niet te laten, maar het kan idd wel wat problemen opleveren op bijv het strand.
Maar klinkt een basbuisje nou zoveel beter of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:03:
[...]

Ik heb ook basbuisjes gezien voor 2/3 euro. Dus voor de prijs hoef ik het niet te laten, maar het kan idd wel wat problemen opleveren op bijv het strand.
Maar klinkt een basbuisje nou zoveel beter of valt dat wel mee?
Toevallig heb ik laatst bij een vriend een zelfgemaakte sub gezien... Met basspoort. Hij vroeg zichzelf telkens af waarom het geluid zo beroerd was :X Uiteindelijk hebben wij het hele ding volgestopt met knuffels en ander zacht spul! Daarna klonk het geweldig! Ik ben zelf niet echt fan van baspoorten in goedkope simpele subjes...

Daarentegen moet er bij een kratradio vermoedelijk wel balans met hoog en laag zijn :+ dan kan zo'n baspoort wel weer handig uitkomen... Is eventjes afhankelijk aan wat voor muziek je er op wilt gaan spelen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:08:
[...]

Toevallig heb ik laatst bij een vriend een zelfgemaakte sub gezien... Met basspoort. Hij vroeg zichzelf telkens af waarom het geluid zo beroerd was :X Uiteindelijk hebben wij het hele ding volgestopt met knuffels en ander zacht spul! Daarna klonk het geweldig! Ik ben zelf niet echt fan van baspoorten in goedkope simpele subjes...

Daarentegen moet er bij een kratradio vermoedelijk wel balans met hoog en laag zijn :+ dan kan zo'n baspoort wel weer handig uitkomen... Is eventjes afhankelijk aan wat voor muziek je er op wilt gaan spelen.
Veel dance, house en af en toe wat hardstyle.
Dus goede bass is eigenlijk wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter-7
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 13:07
Jamal schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:46:
Die versterkertjes had ik al gekocht voor een kratradio... maar dan 8 a 9 maanden geleden... de radio + speakers heb ik uit een auto die voor slooppremie werd ingeleverd :) Scheelt in elk geval speakers kopen...
Heb trouwens m'n krat al gevonden... een echte Bier krat van de Dirk! Echt helemaal goed :)

Edit: deze dus:
[afbeelding]

De speakers die ik heb zijn Sony XS-K1350 speakers... toen voor een appel en een ei 2 sets gekocht... kosten in de winkel nu 135 euro per set :D

[afbeelding]
SLOOTWATER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Mja, het gaat ook niet om het bier, maar dat er BIER op staat :) Het is namelijk een BIERKRAT radio :)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamal schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:28:
Mja, het gaat ook niet om het bier, maar dat er BIER op staat :) Het is namelijk een BIERKRAT radio :)
daarom heet het topic nu ook het KRATRADIO topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Nieuw krat-voorkeur topic dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Hmmz ik wilde net even het verschil tussen de gemodde en ongemodde TA2024 gaan testen en zichtbaar maken met een dB app op mijn iphone, heb ik mijn gemodde TA2024 gesloopt.

Eerst in een klein kratje met 10CM speakertjes het verschil wel getest, maar hierbij konden de boxjes / formaat van het kistje het maximum van de ongemodde ta2024 al nauwelijk aan, en bij de gemodde werden de speakers overbelast, zo klonk het.

Bouw ik het spul in in een ander kistje met van die 6"x9"speakers en meer klankruimte, pool ik de accu verkeerd om. TA2024 kaduk... Gelukkig heb ik er nog stuk of tien, maar zal er eerst weer eentje moeten modden voor ik de test daadwerkelijk kan uitvoeren...

[ Voor 3% gewijzigd door lredev op 22-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
@Iredev,
Jammer!
Wel fijn dat je er dan nog meerdere hebt liggen, dan hoef je in ieder geval geen 3 weken te wachten ;)
Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
Zal bij deze het kratje van mij en Devil777 posten.

Zal mijn setje even posten voor als ik de deur uit ga.

Gaat zoals eerder gezegd fenomenaal hard. Ben eens mee om 3 uur s'nachts 5 km mee gefietst door dorp/woonwijken heen. Natuurlijk was dit een geheel onverantwoordelijk actie, Alleen het was wel een eenmalige test. Ik wist daarna zeker dat hij technisch wel in orde was

Inhoud
- 7,2 Ampere Gel accu
- TA2024 met weerstand mod (was echt makkelijk uit te voeren met het 3e handje)
- 10.000 Microfarad reserve
- 2 wisselfilters (die oorspronkelijk in de Jamo boekenplank speakers zaten)
- 2 woofers en tweeters uit een Jamo J-72 luidspreker
- Zekering
- 2 3 watt led's met schakelaar

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/2303/dsc0011ti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/7886/dsc0012vu.jpg

Met een kratje al verschillende feesten met geluid voorzien (met positieve feedback. Ook de geluidskwaliteit is erg goed. Als je de krat met een kant tegen een muur zet is de bass ook lekker

[ Voor 26% gewijzigd door Roderiktweaker op 23-01-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Roderiktweaker schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:57:
Zal bij deze het kratje van mij en Devil777 posten. Gaat zoals eerder gezegd fenomenaal hard. Ben eens mee om 3 uur s'nachts 5 km mee gefietst door dorp/woonwijken heen. Ben toen door verschillende mensen bedreigd wegens het volume.

Inhoud
- 7,2 Ampere Gel accu
- 2 wisselfilters
- Zekering

[afbeelding]
[afbeelding]

Met een kratje al verschillende feesten met geluid voorzien. (met positieve feedback)
Hey zou je wat willen vertellen over die wisselfilters? (Merk, type, werking, aansluiting etc. etc.)
Ik zou ook graag een subje in mn radiokistje willen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Ik heb gewoon 2 boekenplank luidsprekers verwerkt in een krat. De wisselfilters zaten natuurlijk in de speaker en zijn speciaal voor die unit's bedoeld. Wie weet dat het daardoor allemaal zo goed klinkt !

Trouwens de unit's en wisselfilters zijn al zo'n 30 jaar oud !, Maar de Luidspreker randen zijn van kunstof dus kunnen eindeloos mee (nog duurzamer dan rubber)

Er zijn volgens mij wel instelbare filters voor Car audio. Ook zou je er zelf een kunnen maken alleen moet je wel ergens een circuit vandaan zien te halen

[ Voor 45% gewijzigd door Roderiktweaker op 23-01-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat zoals eerder gezegd fenomenaal hard. Ben eens mee om 3 uur s'nachts 5 km mee gefietst door dorp/woonwijken heen. Natuurlijk was dit een geheel onverantwoordelijk actie, Alleen het was wel een eenmalige test. Ik wist daarna zeker dat hij technisch wel in orde was

Inhoud
- 7,2 Ampere Gel accu
- Zekering

[afbeelding]
[afbeelding]

Met een kratje al verschillende feesten met geluid voorzien (met positieve feedback. Ook de geluidskwaliteit is erg goed. Als je de krat met een kant tegen een muur zet is de bass ook lekker
ziet er goed uit!
heb je misschien ook een schema'tje van de bedrading &stuff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

tomtommie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:37:
Naja aan de ta2024 kun je natuurlijk zoveel speakers knopen als je wil... output zal wel minder zijn dan denk ik... Maar als je er 2 hebt kun je het signaal splitsen naar beide TA2024 versterkers en ook prima 4 speakers aansluiten (maar zoveel heb je er toch niet?).
Ik zou zelf geen autoradio inbouwen omdat deze simpelweg teveel stroom verbruikt en dus je speelduur drastisch vermindert!
En hoe doe je dat splitsen precies? Gewoon draadje dubbel solderen? Of is dat te simpel?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Jamal schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:09:
[...]

En hoe doe je dat splitsen precies? Gewoon draadje dubbel solderen? Of is dat te simpel?
Ja je kan dat doen, of een koptelefoon splittertje gebruiken. Maar wellicht is draadje dubbel solderen meest makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online

Inhoud
- 7,2 Ampere Gel accu
- Zekering

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zou wel even de gaten dichtmaken als ik jou was, dan gaat het geheel nog beter klinken >:)
Verder issie heel mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 21:32
Kun je bij de marquant versterker ook iets modden dat die harder gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder foto's van mijn 'krat'radio.Gaat al een jaar of 2 mee naar 't strand, vandaar wat schade aan de kist.
Werkt op een 12ah gelaccu, en gaat een uur of 8 mee ;)

Radio: Sony CDX-GT111
Speakers: 2x kenwood 200watt
Accu: 12ah

Afbeeldingslocatie: http://elspeet.webs.com/Radio/DSCN3369.JPG
Afbeeldingslocatie: http://elspeet.webs.com/Radio/DSCN3372.JPG
Afbeeldingslocatie: http://elspeet.webs.com/Radio/DSCN3370.JPG
Afbeeldingslocatie: http://elspeet.webs.com/Radio/DSCN3367.JPG
Afbeeldingslocatie: http://elspeet.webs.com/Radio/DSCN3376.JPG

misschien wat leuke reacties?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik had deze speakers gezien
http://www.halfords.nl/NL...ail.htm?productId=105142z
kan ik deze gebruiken voor mijn kratje

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:14:
hallo
ik had deze speakers gezien
http://www.halfords.nl/NL...ail.htm?productId=105142z
kan ik deze gebruiken voor mijn kratje

alvast bedankt
Zie dat die speakers ook max. 200 watt hebben. Hebben de speakers in mijn kist, van die foto's hierboven ook, en werkt samen met een autoradio (4x45w) perfect. Zonder versterker. Komt mooi geluid uit, voor bijvoorbeeld op strand oid. Zou dus prima moeten kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:10:
Hieronder foto's van mijn 'krat'radio.Gaat al een jaar of 2 mee naar 't strand, vandaar wat schade aan de kist.
Ziet er leuk uit! Vooral die CD la is leuk bedacht :) En met een autoradio dus toch 8 uur muziek... maakt de keuze weer minder makkelijk voor mij :D

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik wil ook een kratje gaan maken ik heb me al heel wat ingeleze:P dit onderwerp is al lang bezig hee xD

ik wou de versterker van kijkshop doen: marqvant 2 x 100 watt
we hebben hier thuis nog oude boxen staan van mijn moeder ze zijn 8 ohm, 60 watt een 3 weg stysteem
verder wou ik hier dan een gel accu bij plaatsen
en dit geheel op mijn ipod.

mijn eerste vraag kunnen deze boxen op die versterker?

en is er al een manier om het gewoon op batterijen te laten draaien, dit lijkt mij iniedergeval handiger dan een accu.

en mijn laatste vraag:P in die versterker zit al een zekering is deze goed genoeg?

heel erg bedankt

laters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
3 weg kan, Alleen is wel wat meer werk dan een 2 weg in integreren. Let ook op dat de luidspreker randen van de woofers nog goed zijn. Als je anders mol je ze als je een beetje op volume gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:26:
3 weg kan, Alleen is wel wat meer werk dan een 2 weg in integreren. Let ook op dat de luidspreker randen van de woofers nog goed zijn. Als je anders mol je ze als je een beetje op volume gaat spelen.
ok dankje ga er naar kijken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijen zijn niet handig omdat je er veel nodig hebt. Ze allemaal net zo vol moeten zijn. Het laden duurt langer en ze hebben minder capaciteit dan lood-gel accu's. Ook is de zekering in de versterker goed genoeg. Je krijgt er 1tje bij en ik heb mijn eerste al kapot gemaakt omdat ik de polen verkeerd om aansloot dus let daar ook op. Ik zou als ik jou was gewoon 2 weg doen omdat 3 weg veel meer werk is en er is meer wat kapot kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Het is bij de Marquant versterker sterk af te raden om deze met batterijen te gebruiken ;)
als je standaard duracel AA zou nemen, dan heb je 8 batterijen nodig (8*1.5=12v), ongeveer 1500mAh,
daar zou de Marquant misschien een uurtje op spelen? :P (ruwe gok..)

Een TA2024 zou het ongeveer 4 tot 5 uur uithouden (ook een ruwe gok), maar dat is wel ongeveer het onderlinge verschil.

[ Voor 22% gewijzigd door fterheide op 23-01-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:10:
Werkt op een 12ah gelaccu, en gaat een uur of 8 mee ;)

Radio: Sony CDX-GT111
Speakers: 2x kenwood 200watt
Accu: 12ah

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

misschien wat leuke reacties?? :)
Je kratje is leuk, maar die CD spindel: Ge-ni-aal! _/-\o_

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:53:
[...]

ok dankje ga er naar kijken;)
Batterijen zijn niet handig omdat je er veel nodig hebt. Ze allemaal net zo vol moeten zijn. Het laden duurt langer en ze hebben minder capaciteit dan lood-gel accu's. Ook is de zekering in de versterker goed genoeg. Je krijgt er 1tje bij en ik heb mijn eerste al kapot gemaakt omdat ik de polen verkeerd om aansloot dus let daar ook op. Ik zou als ik jou was gewoon 2 weg doen omdat 3 weg veel meer werk is en er is meer wat kapot kan gaan.

Zeker, Zal een 2 weg nemen dat is veel minder werk. Jamo is erg geschikt voor dance/club muziek. Werkte perfect !
Pas op dat je niet een speaker hebt met te grote woofers. Die van mij kwamen echt maar net uit

Let bij Jamo wel op dat de randen niet van foam zijn. Dus van rubber of cunstof.

Je bent er 20 euro aan kwijt, En je blaast al die marcuant dingen eruit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op zondag 24 januari 2010 @ 03:21:
[...]

Zeker, Zal een 2 weg nemen dat is veel minder werk. Jamo is erg geschikt voor dance/club muziek. Werkte perfect !
Pas op dat je niet een speaker hebt met te grote woofers. Die van mij kwamen echt maar net uit

Let bij Jamo wel op dat de randen niet van foam zijn. Dus van rubber of cunstof.

Je bent er 20 euro aan kwijt, En je blaast al die marcuant dingen eruit !
waar kan je die jamo kopen? dat is het merk neem ik aan?
ik ga dus even kijken naar andere boxen, maar wat maakt een 3weg moeilijker dan?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
gewoon op marktplaats zoeken naar tweedehans luidsprekers. Maar als er er al hebt liggen is dat natuurlijk ook wel aantrekkelijk. Alleen 3 weg is een tikkeltje onhandig in een krat.

Je kan ook kijken bij je lokale kringloopwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:14:
[...]

<blablaknipbla>maar wat maakt een 3weg moeilijker dan?

thanks
Uit een versterker loopt een kabel naar de speaker toe, (die ken je waarschijnlijk als de rood/zwarte kabel), dmv stroom (positieve en negatieve lading) worden er signalen naar je speaker gestuurd, die daardoor gaat trillen. Als je een 3-weg speaker hebt, zit er in de behuizing van de speaker een scheidingsfilter. Dit filter bepaald welke signalen naar de lage-, midden- en hoge-tonen speaker moeten.

Als je dat scheidingsfilter weghaalt, gaan alle drie de luidsprekers hetzelfde geluid maken. Dan probeert je woofer niet alleen de bass, maar ook de hoge tonen te maken, en je tweeter probeert naast hoge tonen ook bass te brouwen.

Als je dat dus wilt voorkomen, moet je het scheidingsfilter gebruiken. Hoe meer speakers, hoe meer draadjes en gedoe, en hoe makkelijker het stuk kan. Daarnaast merk je buiten het verschil tussen goed gescheiden 2-weg en een 3-weg systeem niet gok ik zo.

Je kratje wordt trouwens ook zwaarder (extra speakers aan boord).

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Pixeltje, inderdaad. En daardoor krijg je schade aan die componenten. Overigens kan die dradenboel ook wel meevallen, soms hoef je de draden niet in de eerste plaatste demonteren. Wat ook wel grappig is is de slechte bouwkwaliteit van die wisselfilters bij oude speakers. Die gebruiken namelijk als ondergrond niet een standaard circuitboard maar karton...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn kratje is helaas kapot gegaan (gevallen, bierkrat kapot en een speaker kapot). En ik wilde kijken of alles in de versterker nog goed vast zat. Dus daarom leek mij het een slimme actie om ff een foto te maken, hoe onzinnig groot die versterker is.

Als je op de foto klikt komt er een vergrote versie.

Versterker in kwestie is een Marquant MCA-200, de 'standaard' kratradio versterker.

Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/Kratradio/DSC02443.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door BlackWhizz op 24-01-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
BlackWhizz schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:07:
Mijn kratje is helaas kapot gegaan (gevallen, bierkrat kapot en een speaker kapot). En ik wilde kijken of alles in de versterker nog goed vast zat. Dus daarom leek mij het een slimme actie om ff een foto te maken, hoe onzinnig groot die versterker is.

Als je op de foto klikt komt er een vergrote versie.

[afbeelding]
Haha die kan idd wel wat kleiner ;) Welke versterker is het..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Omdat ik dacht dat het misschien leuk was om te laten zien hoe je een kratradio maakt wil ik documenteren hoe ik mijn Kratradio ga bouwen.

BaWi krat update 1
Het word een kistje van MDF voor 6x9 speakers. Daarbij 2 7Ah accu's, MCA-200 versterker, kratsafe en vu-meter)

Hierbij mijn eerste update. Hout zagen.

Alle houten onderdelen onder voorbehoud, ik mis nu nog 2 onderdelen voor de accu houder zie ik wel
Na een goede zaterdagmiddag met de zaagtafel gespeeld te hebben kwam er dit uit.

Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/Kratradio/DSC02447.jpg

Opbouw
Het doel is heel simpel. Ik maak een van houten paaltjes, aan die palen maak ik de panelen die dr omheen zitten vast. De volgende foto probeert dit duidelijk te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/Kratradio/DSC02452.jpg

Accusteun
1 7ah accu is zwaar. 2 7ah accus nog zwaarder. Dat betekent dus dat ik het kratje goed stevig moest maken. Daarom heb ik naast 4 paaltjes nog 1 extra paal gemaakt. hierop komen de accu's te liggen.

Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/Kratradio/DSC02448.jpg

Voorkant
De speakers worden intern gemonteerd (dit zodat de speakers niet kunnen beschadigen als het kratje toch per ongeluk een keer valt. Daarnaast ben ik bezig een vu meter te maken met een LM3915. Die komt ook in de krat en de ledjes ga ik aan de voorkant monteren tussen de speakers.

Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/Kratradio/DSC02453.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
BlackWhizz schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:30:
Omdat ik dacht dat het misschien leuk was om te laten zien hoe je een kratradio maakt wil ik documenteren hoe ik mijn Kratradio ga bouwen.

BaWi krat update 1
Het word een kistje van MDF voor 6x9 speakers. Daarbij 2 7Ah accu's, MCA-200 versterker, kratsafe en vu-meter)

Hierbij mijn eerste update. Hout zagen.

Alle houten onderdelen onder voorbehoud, ik mis nu nog 2 onderdelen voor de accu houder zie ik wel
Na een goede zaterdagmiddag met de zaagtafel gespeeld te hebben kwam er dit uit.

[afbeelding]

Opbouw
Het doel is heel simpel. Ik maak een van houten paaltjes, aan die palen maak ik de panelen die dr omheen zitten vast. De volgende foto probeert dit duidelijk te maken.

[afbeelding]

Accusteun
1 7ah accu is zwaar. 2 7ah accus nog zwaarder. Dat betekent dus dat ik het kratje goed stevig moest maken. Daarom heb ik naast 4 paaltjes nog 1 extra paal gemaakt. hierop komen de accu's te liggen.

[afbeelding]

Voorkant
De speakers worden intern gemonteerd (dit zodat de speakers niet kunnen beschadigen als het kratje toch per ongeluk een keer valt. Daarnaast ben ik bezig een vu meter te maken met een LM3915. Die komt ook in de krat en de ledjes ga ik aan de voorkant monteren tussen de speakers.

[afbeelding]
Strak zaagwerk! _/-\o_
Zou je wat meer kunnen vertellen over die VU meter? Opbouw, onderdelen schema etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
fterheide schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:46:
[...]

Strak zaagwerk! _/-\o_
Zou je wat meer kunnen vertellen over die VU meter? Opbouw, onderdelen schema etc?
Thanx :) Die zaag is echt super. Dr zit geleiding op voor hout, je kunt dwars zagen, in hoeken zagen. Alles is zo'n beetje mogelijk :) Goed gereedschap is het halve werk :)

Dat schema heb ik van Circuitsonline, ben zefl niet zo'n held daarmee, maar circuitjes namaken kan ik ook nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:58:
[...]

Als je dat dus wilt voorkomen, moet je het scheidingsfilter gebruiken. Hoe meer speakers, hoe meer draadjes en gedoe, en hoe makkelijker het stuk kan. Daarnaast merk je buiten het verschil tussen goed gescheiden 2-weg en een 3-weg systeem niet gok ik zo.

Je kratje wordt trouwens ook zwaarder (extra speakers aan boord).
ok dankje, ik ga zoeken voor 2 weg speakers;) miss staat er nog wat opzolder anders wordt het ff zoeken op marktplaats of zo. zijn er nog aanraders van goede boxen zo rond de 30 euro? welke boxen zijn aan te raden van deze pagina? http://www.kijkshop.nl/pr...eluid/car-audio/speakers/

dankje:D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

BlackWhizz schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:50:
[...]

Thanx :) Die zaag is echt super. Dr zit geleiding op voor hout, je kunt dwars zagen, in hoeken zagen. Alles is zo'n beetje mogelijk :) Goed gereedschap is het halve werk :)

Dat schema heb ik van Circuitsonline, ben zefl niet zo'n held daarmee, maar circuitjes namaken kan ik ook nog wel ;)
Nice, ik heb inderdaad dit schema ook een keer gemaakt, heel simpel en erg leuk... heb het alleen nooit meer ingebouwd 8)7 Misschien iets voor over een paar maanden als het weer iets beter wordt en de festivalkriebels weer beginnen :*)

Wat ik me trouwens bedenk... ik moet eens kijken wat ik nog van oude accuboormachines heb liggen, want een accu hieruit kan ook nog wel eens interessant zijn! Even snel zoeken gaf me een aantal accu's van 12V en 3Ah! Stel je neemt er nog eentje extra mee heb je veel Ah's voor weinig kilo's!

Nu ik toch bezig ben, dit is NOG interessanter: http://cgi.ebay.com/DC-12...m5ad62cb5c1#ht_2771wt_941 of http://cgi.ebay.com/Porta...m519008b705#ht_2833wt_941

[ Voor 31% gewijzigd door tomtommie op 25-01-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ola allemaal!!

Ben sinds gister nieuw in dit topic maar het heeft me zo weten te interesseren dat ik al plannen heb om ook een setje portable speakers te gaan maken! :D

Ik zat zelf te denken aan de volgende onderdelen:

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372444
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=460828

Als versterkertje de TA-2024 (mits die genoeg power levert...) en als accu http://cgi.ebay.com/Porta...m519008b705#ht_2833wt_941 uit de post hierboven leek me wel aardig sterk.

Nou zat / zit ik dus wel met nog een paar vraagjes:

- Levert deze versterker genoeg vermogen aan de speakers?
- Hoelang zou ik technisch gezien moeten kunnen spelen op die accu?
- Weerstandmod is nodig bij gebruik met pmp's met die TA-2024? (bijv. iPod, Cowon...)

Dat was het voor nu wel zo ongeveer... ga zo lekker naar buiten krantjes bezorgen :P

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Zo'n accu is inderdaad wel erg gaaf... Ik ben erg benieuwd of dat lekker werkt! Als je de hKS gebruikt zal die wel wat aangepast moeten worden aangezien deze accu wat "leger" mag worden. Maar 9800mAh is een mooie capaciteit en als ik het goed begrepen heb stukken lichter dan een gelaccu van vergelijkbare capaciteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Mijn ervaring is dat de TA2024 ruim, maar dan ook echt ruim voldoende vermogen levert. Met gebruik van Ipod's/mp3 spelers vind ik de weerstands mod essentieel. Anders heb je er veel minder aan omdat hij dan niet echt hard gaat.

Best makkelijk te solderen met het 3e handje. Let er dan ook op dat je de chip eventueel moet gaan koelen. Zelf heb ik dit ook gedaan omdat hij anders wel erg heet werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

BlackWhizz schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:30:
Lachen, ziet er zeker netjes uit! Het idee van de VU meter met ledjes vind ik ook wel gaaf eigenlijk:)

Ben benieuwd naar je vorderingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Yup... die VU meter is top... misschien zelf ook maar inbouwen :D

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

lredev schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:16:
Zo'n accu is inderdaad wel erg gaaf... Ik ben erg benieuwd of dat lekker werkt! Als je de hKS gebruikt zal die wel wat aangepast moeten worden aangezien deze accu wat "leger" mag worden. Maar 9800mAh is een mooie capaciteit en als ik het goed begrepen heb stukken lichter dan een gelaccu van vergelijkbare capaciteit...
Sterker nog, volgens mij heb je geen hKS nodig, aangezien deze accu's beveiligd zijn tegen over-ontlading!

Als iemand hem heeft, ben ik inderdaad ook benieuwd naar de bevindingen! Misschien zelf maar eens wat geld naar mn paypal overzetten en deze bestellen...

Ik zie net dat deze accu 400 gram weegt, dat is dus bijna niets vergeleken met een gel accu!

[ Voor 6% gewijzigd door tomtommie op 25-01-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
tomtommie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:17:
[...]

Sterker nog, volgens mij heb je geen hKS nodig, aangezien deze accu's beveiligd zijn tegen over-ontlading!

Als iemand hem heeft, ben ik inderdaad ook benieuwd naar de bevindingen! Misschien zelf maar eens wat geld naar mn paypal overzetten en deze bestellen...

Ik zie net dat deze accu 400 gram weegt, dat is dus bijna niets vergeleken met een gel accu!
Is dat echt zo? Dat zou natuurlijk helemaal ideaal zijn.. vele malen lichter en compacter, en ook nog lader in begrepen! Ik ga er denk ik eentje hierheen halen, afhankelijk van de verzendkosten natuurlijk. die zijn inclusief :-) zijn er meer geinsteresseerd? Ik ga a/h eind van de dag iig eentje bestellen, DM / mail me als je wilt samenkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door lredev op 25-01-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ik heb er net ook een besteld :-) 35 euro inclusief verzendkosten en lader! ... :-) Niets mis mee! :D
tomtommie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:17:
Dat is toch tegenwoordig niet meer nodig? Je kan gewoon een rekeningnummer koppelen, en dan kunnen ze het automatisch van je rekening afschrijven... :)

[ Voor 72% gewijzigd door IWriteCode op 25-01-2010 12:17 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@hierboven: Ben benieuwd hoe snel je de levering hebt.

Ik heb allereerst een prijsje gevraagd voor 1 en 5, en ook voor de "500WATT" ( :p ) versterkertjes die hij verkooopt, daarvan wil ik er ook wel eentje eens van binnen bekijken.. Als hij beetje vlot reageerd, doe ik vanavond nog even een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:19:
@hierboven: Ben benieuwd hoe snel je de levering hebt.

Ik heb allereerst een prijsje gevraagd voor 1 en 5, en ook voor de "500WATT" ( :p ) versterkertjes die hij verkooopt, daarvan wil ik er ook wel eentje eens van binnen bekijken.. Als hij beetje vlot reageerd, doe ik vanavond nog even een bestelling.
Kan je nu al vertellen dat die versterker tegen gaat vallen. Behalve de kleur is dat precies dezelfde versterker die ik in eerste instantie in mijn kratje had. Dat ding produceert wel wat herrie, maar is erg onzuinig. Wel erg fool-proof though, aangezien er tulp ingangen aan vast zitten, en een volumeregelaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Mja... indicatie levertijd is 6-8 weken... ik hoop dat het mee valt :-) Maar is in elk geval nog op tijd voor 'het seizoen' :) Belangrijkste is dat ie met de TT klaar is! :D
The order will be processed in our shipping department within 1-2 working
days and then it will be sent out the the post office. The delivery is normally
10-15 working days, not including weekends and public holidays.
Attention:
For orders to be shipped from US, the delivery is normally 3-7 working days.

For the delivery period to some countrires, please do refer to the shipping
time table in the listing terms.

France / Italy / Spain/ Eastern Europe / Germany may take up to 6-8 weeks

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:24:
[...]

Kan je nu al vertellen dat die versterker tegen gaat vallen. Behalve de kleur is dat precies dezelfde versterker die ik in eerste instantie in mijn kratje had. Dat ding produceert wel wat herrie, maar is erg onzuinig. Wel erg fool-proof though, aangezien er tulp ingangen aan vast zitten, en een volumeregelaartje.
Ah ok, jij hebt die al gehad? Ik was er gewoon erbenieuwd naar, en anders kan ik er altijd nog leuke onderdelen uit recuperen, of misschien wel een TA2024 erin frutselen :P, ben erg benieuwd of hij nog wat met de prijs van die accupacks gaat doen, maar zal waarschijnlijk tegenvallen. Dan bestel ik er gewoon een en gaan we er eens mee spelen. Voor minikratjes is het eigenlijk ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja. Er zwerven van die versterker een paar uitvoeringen rond, maar intern zijn ze vrijwel identiek. Je kunt inderdaad een TA2024 erin bouwen, is wel handig want die kun je dan aansluiten op de tulp-connectors en de volumeregelaar.

Dat laatste is wel een leuke voor als je de weerstandsmod hebt uitgevoerd en iet anders dan een iPod gebruikt. Kun je de versterker wat zachter zetten. De TA 2024 is alleen wel flink kleiner dan de print die in dat kastje zit, dus je moet iets bedenken om 'm erin te krijgen.

De buitenkant van dat kastje heeft 2 sleuven uitgefreesd zeg maar, in de bovenste wordt de printplaat geschoven, in de onderste een afdekplaatje. De print van de TA2024 past wel in de sleuf, maar is in de breedte niet groot genoeg, en blijft dus niet hangen. Zal zo even een tekeningetje maken voor je;)

Tadaa:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rhLnctYG57r6GZX4wjqRNk0a/thumb.png

-- De resize tool van tweakers is ruk, maar als je klikt zie je de hele afbeelding. Is om je duidelijk te maken hoe eea in elkaar zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Pixeltje op 25-01-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke boxen raden jullie aan? van conrad of van kijkshop? http://www.kijkshop.nl/pr...eluid/car-audio/speakers/

als ik een paar koop wil ik wel wat goeds kopen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:23:
welke boxen raden jullie aan? van conrad of van kijkshop? http://www.kijkshop.nl/pr...eluid/car-audio/speakers/

als ik een paar koop wil ik wel wat goeds kopen:P
Voor de Marquant MCS-69 (belastbaar tot 200 Watt) ben je 30 euro kwijt. Voor 30 euro kun je volgens mij beter speakers krijgen. Loop eens binnen bij de kijkshop, en zoek even naar Pioneer 16,5" (Dat moet natuurlijk 16 CM zijn) speakers. Zijn geen ovaaltjes, maar wel 2-weg, komt goed geluid uit. Die heb ik ingebouwd in het kratje van mijn neefje.

Weet de prijs van die dingen niet meer, maar ze zijn regelmatig in de aanbieding, prijs schommelt ergens tussen de 30 en 40 euro dacht ik. Persoonlijk vond ik het die 10 euro extra zeker waard.

[ Voor 16% gewijzigd door Pixeltje op 25-01-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
dus krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vUKG6RlBoEmBvjtH2IoapD8N/full.png

bedoel je? :P

@hieronder, dat dacht ik, een paintoppertunity kan ik gewoon niet laten liggen :P

[ Voor 26% gewijzigd door lredev op 25-01-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

leete paint skillz!

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:34:
dus krijg je dit:

[afbeelding]

bedoel je? :P

@hieronder, dat dacht ik, een paintoppertunity kan ik gewoon niet laten liggen :P
_/-\o_

Daar sla je de spijker met zijn kop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:29:
[...]

Voor de Marquant MCS-69 (belastbaar tot 200 Watt) ben je 30 euro kwijt. Voor 30 euro kun je volgens mij beter speakers krijgen. Loop eens binnen bij de kijkshop, en zoek even naar Pioneer 16,5" (Dat moet natuurlijk 16 CM zijn) speakers. Zijn geen ovaaltjes, maar wel 2-weg, komt goed geluid uit. Die heb ik ingebouwd in het kratje van mijn neefje.

Weet de prijs van die dingen niet meer, maar ze zijn regelmatig in de aanbieding, prijs schommelt ergens tussen de 30 en 40 euro dacht ik. Persoonlijk vond ik het die 10 euro extra zeker waard.
ok, dan ga ik is richting kijkshop dit weekend:P heel erg bedankt:D

bedoel je deze? http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372695

of is deze dan beter? : http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=370626

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

De bovenste link doet het niet, maar die 13cm speakertjes produceren niet zoveel bass. 16 cm is dan beter!

Overigens ben ik even de kijkshop binnengelopen voor je, en die 17cm pioneers kosten 40 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door Pixeltje op 25-01-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien domme vraag,
maar waarom zijn 3-weg speakers meer werk dan 2-weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Omdat de zijkant van een krat niet echt groot is, en je een derde gat moet maken voor de extra speaker. Maar opzich is het zo gek nog niet omdat je toch al twee speakers hebt geplaatst, past de derde er mooi tussen.

Hier is nog een foto van de wisselfilters van onze kratradio
wisselfilter kratradio

[ Voor 36% gewijzigd door Devil777 op 25-01-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:24:
De bovenste link doet het niet, maar die 13cm speakertjes produceren niet zoveel bass. 16 cm is dan beter!

Overigens ben ik even de kijkshop binnengelopen voor je, en die 17cm pioneers kosten 40 euro.
ok dan koop ik die :P plus zon versterker en dan nog wat bedrijfjes af voor de accu;)

heel erg gedankt man:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil777 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:02:
Omdat de zijkant van een krat niet echt groot is, en je een derde gat moet maken voor de extra speaker. Maar opzich is het zo gek nog niet omdat je toch al twee speakers hebt geplaatst, past de derde er mooi tussen.

Hier is nog een foto van de wisselfilters van onze kratradio
[afbeelding]
ik dacht dat 3-weg betekende dat er 3 scheidingen waren in de speaker zelf
dan heb je toch geen 3 speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:03:
Ja. Er zwerven van die versterker een paar uitvoeringen rond, maar intern zijn ze vrijwel identiek. Je kunt inderdaad een TA2024 erin bouwen, is wel handig want die kun je dan aansluiten op de tulp-connectors en de volumeregelaar.

Dat laatste is wel een leuke voor als je de weerstandsmod hebt uitgevoerd en iet anders dan een iPod gebruikt. Kun je de versterker wat zachter zetten. De TA 2024 is alleen wel flink kleiner dan de print die in dat kastje zit, dus je moet iets bedenken om 'm erin te krijgen.

De buitenkant van dat kastje heeft 2 sleuven uitgefreesd zeg maar, in de bovenste wordt de printplaat geschoven, in de onderste een afdekplaatje. De print van de TA2024 past wel in de sleuf, maar is in de breedte niet groot genoeg, en blijft dus niet hangen. Zal zo even een tekeningetje maken voor je;)

Tadaa:
[afbeelding]

-- De resize tool van tweakers is ruk, maar als je klikt zie je de hele afbeelding. Is om je duidelijk te maken hoe eea in elkaar zit.
Misschien een oplossing voor je:

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/5033/oplossing2.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/2181/oplossing1.jpg

of heb ik het nou fout begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:29:
[...]

Misschien een oplossing voor je:

[afbeelding]

of

[afbeelding]

of heb ik het nou fout begrepen?
als de tekening niet 100% op schaal is (wat ik verwacht ;)) kan de tweede optie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* voor uw kant en klare kratje!
150 euro al een prachtig goed afgewerkt ding!

Alles is mogelijk!

*knip*

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 25-01-2010 19:55 . Reden: SPAM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:35:
[...]

Hier is een wisselfilter van ons afgebeeld dit is van een 2 weg systeem. Met een 3 weg systeem heb je toch net nog wat meer kabels en meestal een iets uitgebreider filter. Het kan wel, Alleen een 2 weg is net een tikkie makkelijker.

Heb trouwens ook wisselfilters gezien in de vorm van een Condensator voor de tweeter en een spoel voor de woofer (of andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:29:
[...]

Hier is een wisselfilter van ons afgebeeld dit is van een 2 weg systeem. Met een 3 weg systeem heb je toch net nog wat meer kabels en meestal een iets uitgebreider filter. Het kan wel, Alleen een 2 weg is net een tikkie makkelijker.

Heb trouwens ook wisselfilters gezien in de vorm van een Condensator voor de tweeter en een spoel voor de woofer (of andersom)
ah zo ik snap hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Net de binnenkant uit mn krant gesloopt... althans... deels... man wat een werk....

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:37:
[...]

als de tekening niet 100% op schaal is (wat ik verwacht ;)) kan de tweede optie niet
Ik kan je verzekeren dat de tekening 100% niet op schaal is;)

je zou er een niet-geleidend iets tussen kunnen leggen, maar je printplaat zit niet vast dan.De printplaat die oorspronkelijk in die behuizing zit, zit tussen de twee zijkanten vast en kan dus nergens heen. De TA2024 zit maar in 1 sleuf, en die sleuf klemt de printplaat niet. Je zou dus een manier moeten vinden om die print van de TA2024 vast te zetten. Naar mijn idee een hoop werk, voor iets wat je ook anders (en leuker?) op kan lossen.

Overigens, de behuizing is nogal crappy in elkaar gezet. De schroefgaten om de voor- en achterkant vast te zetten op de zijkant zijn van die halve gaten, als je één of twee keer die schroefjes in en uit hebt gedraaid, zitten ze los en kan je het schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:35:
[...]

Als je een 3-weg systeem hebt kan dat betekenen dat je 3 speakers hebt, 1 voor laag, een voor middel en een voor hoog.
Maar er zijn inderdaad ook speaker die 3 ''scheidingen'' hebben in 1 speaker :)
Dan heb je dus eigenlijk 3 speakers in een speaker :+
Ik heb zelf deze, (wel model 2009) en ze bevallen me heel goed!
In het vorige forum had iemand iets gepost over dat je door scheidingsfilters wel ''watts'' verliest... Maar ik weet niet hoe ver dit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:53:
[...]

Als je een 3-weg systeem hebt kan dat betekenen dat je 3 speakers hebt, 1 voor laag, een voor middel en een voor hoog.
Maar er zijn inderdaad ook speaker die 3 ''scheidingen'' hebben in 1 speaker :)
Dan heb je dus eigenlijk 3 speakers in een speaker :+
Ik heb zelf deze, (wel model 2009) en ze bevallen me heel goed!
In het vorige forum had iemand iets gepost over dat je door scheidingsfilters wel ''watts'' verliest... Maar ik weet niet hoe ver dit gaat.
oftewel als je 2 3-wegs speakers hebt heb je dat hele scheidingsgedoe niet nodig en kun je ze gewoon op de versterker aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Tenzij je Hifi speakers demonteert en in een Krat bouwt. Dan heb je in het totaal 6 unit's en 2 scheidingsfilters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:41:
[...]

Ik kan je verzekeren dat de tekening 100% niet op schaal is;)

je zou er een niet-geleidend iets tussen kunnen leggen, maar je printplaat zit niet vast dan.De printplaat die oorspronkelijk in die behuizing zit, zit tussen de twee zijkanten vast en kan dus nergens heen. De TA2024 zit maar in 1 sleuf, en die sleuf klemt de printplaat niet. Je zou dus een manier moeten vinden om die print van de TA2024 vast te zetten. Naar mijn idee een hoop werk, voor iets wat je ook anders (en leuker?) op kan lossen.

Overigens, de behuizing is nogal crappy in elkaar gezet. De schroefgaten om de voor- en achterkant vast te zetten op de zijkant zijn van die halve gaten, als je één of twee keer die schroefjes in en uit hebt gedraaid, zitten ze los en kan je het schudden.
En als je nou de ta2024 vast schroeft op een plank die precies in de gleuven passen, of de ta2024 in die gleuf vast lijmt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

precies... gewoon van die zooi lijm er in gooien... van die warmte lijm...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:24:

um je moet het alleen doen als je het wilt:P maar zou je op conrad even kunnen kijken en even zeggen welke je bedoeld, want er zijn er een heleboel afgeprijsd.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik heb zojuist een 6800mAh li-ion pack besteld om mee te beginnen. 25 € inclusief verzenden. Die verkoper van de 9800 had een verwachtte levertijd van 6-8weken voor europa. Deze houd het op 20 werkdagen, dat stemt me iets hoopvoller :P (ik zie nu dat hij ook de 9800mAh heeft.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
lredev schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:47:
Ik heb zojuist een 6800mAh li-ion pack besteld om mee te beginnen. 25 € inclusief verzenden. Die verkoper van de 9800 had een verwachtte levertijd van 6-8weken voor europa. Deze houd het op 20 werkdagen, dat stemt me iets hoopvoller :P (ik zie nu dat hij ook de 9800mAh heeft.. )
Als die accu-packs nou echt zo goed presteren, waarom is dan in godsnaam nog niemand op dat idee gekomen...? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Jamal schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:59:
Net de binnenkant uit mn krant gesloopt... althans... deels... man wat een werk....
Haha, jij leest alleen de voor- en achterpagina? :+
fterheide schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:17:
[...]

Als die accu-packs nou echt zo goed presteren, waarom is dan in godsnaam nog niemand op dat idee gekomen...? 8)7
Zo'n Li-ion accu heeft ook nadelen. Namelijk dat hij erg snel zijn capaciteit verliest (tot 20% procent per jaar bij 25graden http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu#Levensduur)
Je kunt hem in tegenstelling tot een gelaccu beter niet volledig opgeladen bewaren en ook hier mag je hem niet diepontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:10:
[...]

um je moet het alleen doen als je het wilt:P maar zou je op conrad even kunnen kijken en even zeggen welke je bedoeld, want er zijn er een heleboel afgeprijsd.

Alvast bedankt
Hoe bedoel je? De speakers die ik bedoel koop je bij de kijkshop, en misschien ook ergens anders. Van de twee links die jij had gepost deed alleen de onderste het, volgens mij waren dat blaupunkt 13Cm speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Mja dat is wel een nadeel, maar vind dat wel een acceptabel verlies. Eens in de 2 jaar een nieuwe accu is nog te doen lijkt me zo... Weet iemand zo het levensduur van een gel-accu (ik kan zo snel niet wat vinden)

Trouwens, dat capaceitsverlies van de Lithium-Ion accu kan je deels ondervangen door hem maar voor 40% geladen op te slaan:

Battery life of Lithium-Ion batteries

[ Voor 38% gewijzigd door lredev op 26-01-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
lredev schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:18:
Mja dat is wel een nadeel, maar vind dat wel een acceptabel verlies. Eens in de 2 jaar een nieuwe accu is nog te doen lijkt me zo... Weet iemand zo het levensduur van een gel-accu (ik kan zo snel niet wat vinden)
Denk eerlijk gezegt dat een gel accu heeeel lang meegaat. Gezien de structuur en opbouw, net zoals auto accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
iredev,
Die tabel werd laatst van wikipedia gehaald omdat de bron niet betrouwbaar was. Ik weet er het fijne niet van, maar ik zou het met een korreltje zout nemen. Een gel accu gaat zo'n 5 jaar mee, en gaat het langst mee als het steeds volgeladen is. In alarminstallaties worden ze meestal na 3 jaar preventief vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik wil graag een goedkope digitale volt meter kopen
weet iemand er een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:37:
hallo
weet iemand er een?
http://www.baco-army-goods.nl/meetapparaten/multimeter-dt-830d.html
Ik gebruik dit type zelf, en hij is zeer betrouwbaar. Geeft ook aan wanneer je de interne batterij moet vervangen. Laatst zag ik dat ze hem bij onze autodealer ook gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Devil777 op 26-01-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil777 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:46:
[...]

http://www.baco-army-goods.nl/meetapparaten/multimeter-dt-830d.html
Ik gebruik dit type zelf, en hij is zeer betrouwbaar. Geeft ook aan wanneer je de interne batterij moet vervangen. Laatst zag ik dat ze hem bij onze autodealer ook gebruiken.
oke dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:37:
hallo
weet iemand er een?
Ik heb dr nog 1tje te koop. Krijg je er ook een 7805 bij omdat die 5v nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWhizz schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:16:
[...]

Ik heb dr nog 1tje te koop. Krijg je er ook een 7805 bij omdat die 5v nodig heeft.
welke is het en hoeveel kost hij

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je een lood accu opladen en ontlanden tegelijkertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
karst,
Ja dat kan. Als alleen de ontlaadstroom hoger is dan de oplaadstroom raakt de accu leeg. Tenzij het een magische accu is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
+ Als je dan doorspeelt kan het zijn dat de versterker teveel stroom van de lader trekt en deze sloopt...

Beter is om dit nooit te te doen. Met een wissel schakeling of hKS kan ze zorgen dat je versterker aan een voeding hangt en de accu aan de lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Elke acculader heeft een ingebouwde stroombeperking. Dit moet ook wel, anders zou je lader direct overbelasten als je een compleet leeggelopen accu probeert op te laden. Dus laden en spelen tegelijk kan echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil777 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:05:
Elke acculader heeft een ingebouwde stroombeperking. Dit moet ook wel, anders zou je lader direct overbelasten als je een compleet leeggelopen accu probeert op te laden. Dus laden en spelen tegelijk kan echt wel.
Je zegt elke acculader, ik wil mijn accu gaan laden met behulp van een normale kabel (weet even niet hoe zo'n kabel heet, Blue Lagoon heeft dezelfde. Het is een kabel met zo'n blok eraan). Hebben zulke kabels ook deze beveiliging?

Mja eerst maar wachten op mijn volgende salaris en dan een accu scoren :) Kan ik eindelijk mijn spul testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Ik heb geen idee wat je bedoelt, en de user blue lagoon kan ik niet eens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:34:
[...]

welke is het en hoeveel kost hij
Neem ff contact met me op in een DM.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post. Want foto's met een resolutie van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. (Veel) te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...