Onderste balk is dus nu standaard weg? Ziet er op zich wel weer stukje strakker uit. Kleuren van de standaard achtergrond vind ik wel een beetje erg Mac OSX. Aan de andere kant is dat voor gewone (*kuch*) mensen natuurlijk gewoon erg aantrekkelijk. Vraag me dan wel af waarom er niet direct standaard een dock aanstaat. (aan de andere kant heb ik nog steeds om de zoveel keer dat docky de boel ernstig vertraagd omdat ie ineens tot 200% cpu wil gebruiken na opstarten, al schijnt dat een bug te zijn die er in de komende versie uit is).
Ik vraag me eigenlijk al vrij lang iets fundamenteels af. Ik heb zelf de neiging om de Engelse taal als standaard in te stellen, mede omdat de meeste programma's er iig. in het Engels zijn en niet of in (bijzonder) puristisch Nederlands. De standaard locale is dan en_US.
Zoals de meesten hier die met enige regelmaat 'even' een distrootje installeren, voordat je bij de partitionering (schijfverdeling?) aankomt, zal de rest wel (lees: de taalinstellingen e.d.).
Standaard staat dan alles op inches en papierformaat letter. Meestal moet ik dan eerst weer opzoeken hoe dat systemwide te veranderen (sudo dpkg-reconfigure libpaper1) en dan de boel op A4 zetten. Toch blijft _altijd_ terugkomen dat dingen ineens op Letter staan. Of ineens toch weer iets wat inches laat zien. (ik zag deze opmerking ook bij de ubuntu brainstorm staan trouwens).
Er moet blijkbaar een reden zijn waardoor het zo lastig is om zoiets gewoon helder, duidelijk en zonder problemen naar je eigen behoefte om te zetten?
Als ik nu naar "Language support" ga, kan ik uit heel wat English (United States, South Africa, Etc.) kiezen, maar niet uit een soort van English (International)
Dan krijg je wel weer van die discussies is International English dan US of UK? Ofwel: "colour" of "color"
Eigenlijk wil je (denk ik) het volgende:
System --> Preferences --> Language, currency and measurement settings (dit is wat lang voor een menu-item, maar goed, voor het idee_
Je ziet dan gewoon 3 tabs met Taal, Muntsoort en Maatvoering. En dan hopen dat het systemwide ook klopt (en dat Openoffice weer niet bepaald dat die wél weer inches gebruikt...)
Aan de andere kant, hoe vaak print ik nog iets uit