![]() |
Info |
Moblin, short for mobile Linux, is an open source project focused on developing software for Mobile Internet Devices (MIDs) and other new categories of devices such as netbooks and nettops.[1] Intel launched the Moblin.org site in July 2007 and significantly updated the site in April 2008 with the launch of the Intel Atom processor family at the Intel Developer Forum in Shanghai. A custom SDK is also available on the site. The Moblin 2 OS was specifically designed to run on an Intel Atom processor in a netbook[2]. In April 2009 Intel turned Moblin over to the Linux Foundation.[3][4] Shortly afterwards, a Foxconn netbook[5] and an InvenTech smartphone[6] were announced at Computex 2009. Acer then announced the replacement of Linpus Linux with Moblin on their Acer Aspire netbooks.[7][8] At the Linux Collaboration Summit in April 2009, Intel demonstrated that the Moblin 2 alpha release can load major components of the stack, including the graphics system, and start up in mere seconds.[9] A few weeks later, Novell announced their own rebranded edition of the distribution.[10] On May 19th 2009, Imad Sousou of Intel announced on behalf of the Moblin steering committee the release of Moblin v2.0 beta for Netbooks and Nettops for developer testing. [11] This second major release marked a shift from the XFCE desktop environment to a custom built UI based on OpenedHand's Clutter, a key piece of the Maemo and Sugar graphical environments, built around the standard Xorg X-Windows server. The new UI also includes an integrated Gecko engine web browser.[12] |
Website |
http://moblin.org/ |
Moblin& Android |
Moblin gaat toegang krijgen tot de Android Market. |
Screenshot |
![]() |
Beta 2 is uit, download de image @ http://moblin.org/communi...ooks-and-nettops-its-here
Beta 2 is uit, download de image @ http://moblin.org/communi...ooks-and-nettops-its-here
Moblin v2.0 Beta Feature Summary
•New, visually rich user experience, optimized for Netbook and Nettops, building on the latest open source graphics technology, such as Clutter, DRI2, and KMS. The user experience is provided mainly through the toolbar and panels, available at the top of the screen.
•The myzone, acting as the 'home screen' panel. It provides instant access to your synchronized calendar, tasks, appointments, recently used files, and real-time updates from your friends on social networking sites.
•Aggregation of your social networking content. This provides you with the ability to see your social networking activities on one screen, easily interact with your friends, and update your status and site information. Twitter and Last.fm are the currently supported social networking sites, with more to come.
•A web browser optimized for the Moblin 2.0 Netbook user interface. Based on the latest Mozilla browser technology revised into a Clutter shell, the browser gives you access to the whole internet, as well as advanced features, such as video embedding and the latest Flash plug-in, while integrating seamlessly into the user interface.
•A 'Zoomable' media player. This player brings your media collection to life as you zoom from viewing all media down to focusing on an individual picture, movie, or audio track. The media player can detect and index media on external USB devices, as well as UPnP devices on your network.
•A user interface for connection management and an updated connection manager (ConnMan).
•And, of course, support for Linux desktop applications. Moblin is built using GNOME Mobile Technologies and supports existing Linux desktop applications.
From here on out, we will focus on performance, bug fixing, fine tuning, and polishing. We post beta builds weekly in the download area.
Moblin images should work on Intel based Netbooks and Nettops, we've been testing with the following platforms: Acer Aspire*One, Asus eeePC* 901, 1000H, Dell Mini 9, MSI Wind, Lenovo S10, Samsung NC10, HP Mini 1010 and 1120NR (wired networking only for now)
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 14:41 ]
Verwijderd
Ik heb zelf geen netbook maar ik vind dit een hele mooie ontwikkeling. Hier een goede review van Moblin met prachtige screenshots: http://arstechnica.com/op...moblin-linux-platform.ars
Er is ook een Live Image, zodat je hem eerst kunt testen zonder direct op je HD te moeten installeren. De testdrive image die je op usbstick kunt zetten en vanaf kunt booten is hier te downloaden: http://moblin.org/documentation/test-drive-moblin
Helaas heeft mijn Netbook geen Intel videokaart (maar S3), dus ik kan hem nog niet testen. Hij ondersteunt bijna alle netbooks met Intel chipset.
Helaas heeft mijn Netbook geen Intel videokaart (maar S3), dus ik kan hem nog niet testen. Hij ondersteunt bijna alle netbooks met Intel chipset.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 14:47 ]
Zou dit nu eigelijk ook gaan werken op de oudere intel based laptops? Mijne is nu z'n 4-5 jaar oud en valt een beetje in een gat voor wat er nog op te draaien valt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb zo'n vermoeden dat men ervan uitgaat dat je dat soort dingen met een netbook web-based doet.Dennis Lammers schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:20:
Ik heb hem al gebruikt, maar kon geen tekstverwerker, mail programma o.i.d vinden?
En echte mannen gebruiken toch een plain text editor voor beide taken

Oslik blyat! Oslik!
[rant-modus]
Hrmm, wederom een distro die denkt het wiel weer opnieuw uit te vinden. Je hebt la Easy-peasy, Ubuntu Netbook remix en consorten. Kan er dan echt geen enige consolidatie zijn in de Linux wereld.
[/rant-modus]
net even getest in VM... Ziet er netjes uit, werkt ook goed, echter een RPM based distro... Ik ben een apt-getter dus dan gaat het al snel fout en komt een goede test er al niet van.
Hrmm, wederom een distro die denkt het wiel weer opnieuw uit te vinden. Je hebt la Easy-peasy, Ubuntu Netbook remix en consorten. Kan er dan echt geen enige consolidatie zijn in de Linux wereld.
[/rant-modus]
net even getest in VM... Ziet er netjes uit, werkt ook goed, echter een RPM based distro... Ik ben een apt-getter dus dan gaat het al snel fout en komt een goede test er al niet van.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Verwijderd
Volgens mij ben je blond
Dit is niet zomaar een distrotje. Dit is een initiatief gestart door Intel en onlangs is dit project door Intel overgedragen aan de Linux Foundation.
Poeh, die video is niet echt positief. Als ik dat mag geloven is er nog veel werk te verrichten. Maar wellicht dat zijn navigatie problemen (door het menu enzo) op te lossen zijn door het toetsenbord ook te gebruiken. Maar inderdaad, een Firefox 3 zou wel lekker zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 07-06-2009 07:32 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik heb de live image gisteren geprobeerd op een asus 1000h netbook. Ik moet zeggen het ziet er veelbelovend uit, maar qua features is het nog wel een beetje alpha.
+ alles werkt gelijk, bijvoorbeeld ook flash filmpjes vanaf youtube
+ opstarten vanaf flashdrive binnen een minuut (!)
+ is al redelijk stabiel, alleen de browser liep een keer bij mij vast
+ zelfs vanaf de flashdrive werkt alles bijzonder vlot
+ echt gebouwd voor kleine schermen
+ simpele intuitieve UI
+ geen commandline etc. noodzakelijk gewoon simpel navigeren
- Ik mis mogelijkheden tov bijv. ubuntu (geen office / skype / mailprogramma)
- geen afsluiten knop (?)
- Ext4 leest Moblin niet
- installatie van nieuwe programma's is nog niet zo makkelijk als bijv. ubuntu
- user community is nog beperkt
Ik ga het nu nog niet installeren, ik blijf bij Ubuntu Netbook Remix omdat dat voorlopig veel meer mogelijkheden biedt. Maar ik houd het in de gaten, Moblin ziet er erg veelbelovend uit.
+ alles werkt gelijk, bijvoorbeeld ook flash filmpjes vanaf youtube
+ opstarten vanaf flashdrive binnen een minuut (!)
+ is al redelijk stabiel, alleen de browser liep een keer bij mij vast
+ zelfs vanaf de flashdrive werkt alles bijzonder vlot
+ echt gebouwd voor kleine schermen
+ simpele intuitieve UI
+ geen commandline etc. noodzakelijk gewoon simpel navigeren
- Ik mis mogelijkheden tov bijv. ubuntu (geen office / skype / mailprogramma)
- geen afsluiten knop (?)
- Ext4 leest Moblin niet
- installatie van nieuwe programma's is nog niet zo makkelijk als bijv. ubuntu
- user community is nog beperkt
Ik ga het nu nog niet installeren, ik blijf bij Ubuntu Netbook Remix omdat dat voorlopig veel meer mogelijkheden biedt. Maar ik houd het in de gaten, Moblin ziet er erg veelbelovend uit.
[ Voor 17% gewijzigd door knakworst op 16-06-2009 10:03 ]
Ik wil Moblin v2 graag proberen op een ION, maar het installeren van de Nvidia drivers is echt niet te doen (1 commando tikken duurt 15sec).
Weet iemand over er een ION image is/komt?
Weet iemand over er een ION image is/komt?
Moblin v2 lijkt er nu dan echt aan te komen:
nieuws: 'Eerste Netbooks met Intels Moblin v2 verschijnen volgende week'
nieuws: 'Eerste Netbooks met Intels Moblin v2 verschijnen volgende week'
Ik heb net de V2 beta geinstalleerd op een Acer Aspire One met 512 Mb ram en een 8 GB ssd. De default partitionering wil de Windowspartitie laten staan maar dat leek me niet handig met zo weinig ruimte. Omdat het een ssd is had ik ext3 veranderd in ext2 en de swappartitie verwijderd. De installatie liep verder goed. Omdat het vastliep na een halfuur heb ik een reinstall gedaan die ik met swap wilde doen. Maar ik heb iets te snel door de installatie heengeklikt denk ik. Ik weet nu niet of ik de standaardinstellingen (ext3 + swap) of mijn vorige instellingen (ext2 zonder swap) heb. Het loopt niet meer vast dus ik denk ext3 met swap.
Eerste ervaringen:
+ start supersnel op
+ mooie duidelijke interface, niet actieve vensters worden donkerder.
+ aansprekende groepering in taken ipv programma's
+ alles lijkt meteen te werken (ook wireless en webcam)
+ messenger ondersteunt veel netwerken (MSN, Yahoo, Gmail enz)
+ browser lijkt onderdeel van het os
- geen videomogelijkheden in de messenger
- geen integratie met onlinediensten als Google Calendar/Gmail en weer wel met Last.FM en Twitter
- na een half uur loopt het vast bij mijn eerste install (misschien omdat ik geen swap had aangemaakt)
- touchpad te gevoelig (muiscursor gaat als een dolle over het scherm en is moeilijk te positioneren, is wel instelbaar)
- browser is langzaam (trage beeldopbouw)
- knoppen (voor instellingen) reageren slecht
- geen actieve community
Er is weinig community info te vinden hoe die nadelen op te lossen zijn of hoe je Moblin nog kan tweaken voor je specifieke netbook. Er is geen forum alleen een soort gastenboek waar alles door elkaar staat.
Eerste ervaringen:
+ start supersnel op
+ mooie duidelijke interface, niet actieve vensters worden donkerder.
+ aansprekende groepering in taken ipv programma's
+ alles lijkt meteen te werken (ook wireless en webcam)
+ messenger ondersteunt veel netwerken (MSN, Yahoo, Gmail enz)
+ browser lijkt onderdeel van het os
- geen videomogelijkheden in de messenger
- geen integratie met onlinediensten als Google Calendar/Gmail en weer wel met Last.FM en Twitter
- na een half uur loopt het vast bij mijn eerste install (misschien omdat ik geen swap had aangemaakt)
- touchpad te gevoelig (muiscursor gaat als een dolle over het scherm en is moeilijk te positioneren, is wel instelbaar)
- browser is langzaam (trage beeldopbouw)
- knoppen (voor instellingen) reageren slecht
- geen actieve community
Er is weinig community info te vinden hoe die nadelen op te lossen zijn of hoe je Moblin nog kan tweaken voor je specifieke netbook. Er is geen forum alleen een soort gastenboek waar alles door elkaar staat.
edit:
Ik heb TinyXP weer teruggezet. Het heeft te veel nadelen die niet gemakkelijk op te lossen lijken.
Ik heb TinyXP weer teruggezet. Het heeft te veel nadelen die niet gemakkelijk op te lossen lijken.
[ Voor 59% gewijzigd door Marzman op 26-09-2009 10:29 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
http://mirrors.kernel.org/moblin/releases/
2.0 final? De Moblin site zelf geeft 404 links naar oude previews, maar ik vond na even browsen over de kernel.org mirror: bestandsnaam is aangepast http://mirrors.kernel.org....0-final-20090924-001.img
edit: Inmiddels is de Moblin site ook geupdate..
2.0 final? De Moblin site zelf geeft 404 links naar oude previews, maar ik vond na even browsen over de kernel.org mirror: bestandsnaam is aangepast http://mirrors.kernel.org....0-final-20090924-001.img
edit: Inmiddels is de Moblin site ook geupdate..
[ Voor 40% gewijzigd door geez op 24-09-2009 10:39 ]
offtopic:
Ja, zo kan ik het lijstje met minpunten ook wel lang krijgen
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik heb in de verschillende blogs gezocht, maar niets kunnen vinden.
Weet iemand of er plannen zijn om Nvidia ION (LE) te gaan ondersteunen? Steeds meer Netbooks/Nettops gaan ION gebruiken en momenteel werkt Moblin 2.0 daar niet op.
Weet iemand of er plannen zijn om Nvidia ION (LE) te gaan ondersteunen? Steeds meer Netbooks/Nettops gaan ION gebruiken en momenteel werkt Moblin 2.0 daar niet op.
Misschien had je de minpunten moeten laten staan waar je op doelde want ik heb geen idee wat je nu met je opmerking wilt zeggen. Misschien vind jij sommige minpunten overbodig, voor mij waren het allemaal punten waardoor ik er minder goed mee kon werken.Room42 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:16:
[...]
offtopic:
Al die punten leveren namelijk geen problemen op in XP en de belangrijkste punten leveren ook geen problemen op in de Linpus die er oorspronkelijk bij zat.
[edit]Je bedoelt waarschijnlijk het vastlopen dat er twee keer in staat
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 25-09-2009 06:29 ]
/▌
Oh, nee sorry. Je hebt er wat dubbelen in staan:Marzman schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 06:23:
[...]
Misschien had je de minpunten moeten laten staan waar je op doelde want ik heb geen idee wat je nu met je opmerking wilt zeggen. Misschien vind jij sommige minpunten overbodig, voor mij waren het allemaal punten waardoor ik er minder goed mee kon werken.
[...]
Marzman schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:01:
- na een half uur liep het vast (misschien omdat ik geen swap had aangemaakt)
Vandaar- geen videomogelijkheden in de messenger
- geen videomogelijkheid in de messenger
edit:
ohja, je edit dus
ohja, je edit dus
Werken bij jullie de downloadlinks? Bij mij werkt http://mirrors.kernel.org...-preview-20090924-001.img al een aantal dagen niet. Lijkt mij gek.
Ik heb het wat leesbaarder gemaakt, het stond er inderdaad allemaal wat warrigRoom42 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:28:
[...]
Oh, nee sorry. Je hebt er wat dubbelen in staan:
[...]
[...]
Vandaar
edit:
ohja, je edit dus
Die link werkt ja.knakworst schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:16:
Werken bij jullie de downloadlinks? Bij mij werkt http://mirrors.kernel.org...-preview-20090924-001.img al een aantal dagen niet. Lijkt mij gek.
[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 26-09-2009 10:31 ]
/▌
Ik heb net van de moblin site moblin geinstalleerd, t werkt na een paar tegenslagen als een zonnetje (2.0). Werkelijk alles werkt in 1x out of the box op mn Medion Akoya
. En wat start het snel op! Ik ben nu bezig met het integreren van google sync in het systeem.
Ik was gister alleen begonnen met moblin 2.1, maar die kon mijn harde schijf niet goed formatteren dus ik kon hem niet installeren (kreeg een foutmelding als ik een tweede partitie wilde maken). Nu 2.0 goed up&running is vraag ik me af of ik nog kan updaten naar 2.1 en of dat de moeite is? Alles werkt nu namelijk in principe goed, wel mis ik nog wat kleine dingen (bijv. facebook integratie).
Weet iemand uberhaubt wat de verschillen tussen 2.0 en 2.1 zijn? Ben nog weinig tegen gekomen.
Ik was gister alleen begonnen met moblin 2.1, maar die kon mijn harde schijf niet goed formatteren dus ik kon hem niet installeren (kreeg een foutmelding als ik een tweede partitie wilde maken). Nu 2.0 goed up&running is vraag ik me af of ik nog kan updaten naar 2.1 en of dat de moeite is? Alles werkt nu namelijk in principe goed, wel mis ik nog wat kleine dingen (bijv. facebook integratie).
Weet iemand uberhaubt wat de verschillen tussen 2.0 en 2.1 zijn? Ben nog weinig tegen gekomen.
youtube.com/@hisrep
Heb het gister geïnstalleerd en op zich voldoet het. De 2.0 versie is stabiel. Echter, de 2.0 versie heeft geen Bluetooth ondersteuning out of the box. Tevens ziet de 2.0 versie mijn telefoon niet als 3G modem.
V. 2.1 geïnstalleerd en daar staat in ieder geval wel bluetooth bij de networks. Als ik mijn telefoon inplug voordat de computer opgestart is, ziet het systeem de telefoon wél als 3G modem, als ik hem later inplug niet. Dat lijkt dan zeer overkomelijk, zeker met de snelle opstarttijd, maar helaas, de computer loopt dan ook binnen seconden vast (krijg een bugreport scherm, maar dat functioneert dan niet meer)
Dus toch terug naar 2.0. Iemand een idee hoe toch (dan maar via een draadje) mijn telefoon als modem wakker te maken? Misschien de standaard gnome network manager installeren? (bedenk ik me net hoor, dus nog even proberen)
V. 2.1 geïnstalleerd en daar staat in ieder geval wel bluetooth bij de networks. Als ik mijn telefoon inplug voordat de computer opgestart is, ziet het systeem de telefoon wél als 3G modem, als ik hem later inplug niet. Dat lijkt dan zeer overkomelijk, zeker met de snelle opstarttijd, maar helaas, de computer loopt dan ook binnen seconden vast (krijg een bugreport scherm, maar dat functioneert dan niet meer)
Dus toch terug naar 2.0. Iemand een idee hoe toch (dan maar via een draadje) mijn telefoon als modem wakker te maken? Misschien de standaard gnome network manager installeren? (bedenk ik me net hoor, dus nog even proberen)
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Ik had hetzelfde probleem hier; het is te voorkomen door na de 2.1 installatie de automatische updates uit te zetten. Ik vermoed zelf dat het met een update van de wifi driver te maken heeft. Als je wifi uitzet doet het probleem zich naemlijk ook niet voor.letatcest schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:47:
Dat lijkt dan zeer overkomelijk, zeker met de snelle opstarttijd, maar helaas, de computer loopt dan ook binnen seconden vast (krijg een bugreport scherm, maar dat functioneert dan niet meer)
Ik heb hier nu zelf weer 2.0 draaien; dat werkt in principe goed. Er zijn nog wel flink wat kleine verbeteringen; de browser is nog niet erg snel en ik vind het nogal ondoordacht dat er geen mogelijkheid is om (repositories voor) gstreamer-bad en -ugly toe te voegen. Zonder DivX en Mp3 support zal het besturingssysteem immers nooit aan gaan slaan. Maar ze zijn in ieder geval al flink op de goede weg; ik laat hem er voorlopig op staan.
Is er hier trouwens iemand die Ubuntu Moblin Remix heeft draaien en aan kan geven of het wat is (en wat de verschillen met Moblin zelf zijn)?
[ Voor 34% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-10-2009 13:21 ]
youtube.com/@hisrep
Voor de liefhebber; Moblin 2.1 zal zéér binnenkort gereleased gaan worden...
youtube.com/@hisrep
Hebben mensen het na mijn post nog geprobeerd met de AAO (met SSD)? Ik ben benieuwd of het sneller en stabieler werkt inmiddels op deze netbook.
/▌
De release candidate is hier te vinden, er zijn weer behoorlijk wat tweakjes toegevoegd dus best kans dat ie nu ook daar goed op draait. Test et eens zou ik zeggen.
Enige minpuntje blijft dat de IM contact list en mail contact list nog steeds niet te mergen zijn met als resultaat allemaal dubbele contactpersonen in je lijst
Enige minpuntje blijft dat de IM contact list en mail contact list nog steeds niet te mergen zijn met als resultaat allemaal dubbele contactpersonen in je lijst
youtube.com/@hisrep
En de final van 2.1 is gereleased! Zeker ff de moeite van het checken waard!
Check ook de intro video, ziet er wel leuk uit en je hebt meteen een idee wat het doet.
Check ook de intro video, ziet er wel leuk uit en je hebt meteen een idee wat het doet.
[ Voor 54% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-11-2009 19:17 ]
youtube.com/@hisrep
Loopt Moblin trouwens ook op niet Atoms?
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 23-12-2009 16:38 ]
/▌
Het ziet er echt heel handig uit als ik de plaatje moet geloven. Alleen is het me nog niet gelukt om te installeren. Ik heb een bootable USB-stick met de 2.1 live-image erop. Maar als ik dan voor 'Installation' kies, krijg ik:
Ik heb me suf gezocht via google. Ik krijg wel wat resultaten, maar meer van mensen die het op een sd-kaartje willen installeren. En ik wil het dus op een partitie van de harddisk.WARNING: Cannot find root file system!
Create symlink /dev/root and then exit this shell to continue the boot sequence.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Hm. dat ziet er vaag uit. Welke netbook heb je? Wellicht dat er compatibiliteitsproblemen zijn.
Anders zou ik mijn kaarten zetten op het installeren van moblin op de primaire partitie (en dus de MBR overschrijven).
Anders zou ik mijn kaarten zetten op het installeren van moblin op de primaire partitie (en dus de MBR overschrijven).
youtube.com/@hisrep
MSI Wind U100. Die staat ook op de support-list, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Misschien gooi ik de hele harddisk wel leeg en ga dan helemaal opnieuw beginnen.HetWonder schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:02:
Hm. dat ziet er vaag uit. Welke netbook heb je? Wellicht dat er compatibiliteitsproblemen zijn.
Edit: Ook met alle harddisk partities eraf hou ik hetzelfde probleem.

Edit2: Jaaaa! Eindelijk de oplossing!
De image die je van de Moblin website download is een .IMG. Die heb ik omgezet naar .ISO.
En de USB-stick heb ik naar FAT omgezet i.p.v. FAT32. En de .ISO dan met Unetbootin op de USB-stick gezet. Ik vermoed dat het aan het laatste (FAT i.p.v. FAT32) heeft gelegen. Maar zeker weten doe ik het niet.
[ Voor 30% gewijzigd door _the_crow_ op 05-01-2010 11:39 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Op de website staat nu een nieuwe versie die ook compatibel is met intel poulsbo (GMA500) chipsets.
http://moblin.org/projects/2.1-ivi-fc-release
http://moblin.org/projects/2.1-ivi-fc-release
[ Voor 19% gewijzigd door knakworst op 08-01-2010 10:50 ]
Waar heb je die support-list gevonden? Ik zie hem niet._the_crow_ schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:41:
[...]
MSI Wind U100. Die staat ook op de support-list, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Misschien gooi ik de hele harddisk wel leeg en ga dan helemaal opnieuw beginnen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
http://moblin.org/downloa...ed-netbooknettop-hardwarepven schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:53:
[...]
Waar heb je die support-list gevonden? Ik zie hem niet.
Niet echt een support-list, maar de geteste system zijn:pven schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:53:
Waar heb je die support-list gevonden? Ik zie hem niet.
Plus ik vond hier nog een soort van roadmap. Niet heel uitgebreid, maar het is iets.Netbooks
* Acer Aspire One ZG5
* Acer Aspire One D250
* Asus EeePC 901, 1000, 1000H
* Asus EeePC 1005HA
* Dell mini 9 (Inspiron 910), mini 10v (wired networking only)
* MSI Wind U100, U100 Plus, U120 (wired networking only)
* Lenovo S10 (wired networking only)
* Samsung NC10
* Samsung N130 (wired networking only)
* HP mini 1001, 1010 and 1120NR (wired networking only)
Nettops
* Asus Eeetop ET1602
* Asus Eeebox B202
* MSI AE1900
* Acer Revo GN40
* Acer eMachine EZ1601
[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 08-01-2010 11:15 ]
Sinds vandaag dus: www.meego.com
Mocht iemand interesse hebben om een nieuw topic aan te maken n.a.v. deze grote move, go ahead
Mocht iemand interesse hebben om een nieuw topic aan te maken n.a.v. deze grote move, go ahead
Betekend dit dat op de Nokia N900 ook Meego komt? Niet dat ik die telefoon heb, maar dat is het eerste wat ik me afvroeg toen ik de site bekeek
/▌
Er zijn geen grote obstakels, dus het zou moeten kunnen. Maar het duurt nog wel even voor dat Meego volwassen is natuurlijk. N900 bezitters waren eerst proefkonijn voor Maemo, en de N1000 bezitters straks weer proefkonijn voor Meego hehe. De iPhone, Androids en Windows Mobile bezitters hebben keuze uit 1000en apps, en dat worden er ondertussen alleen maar meer. Nokia heeft nog steeds geen highend UI-wise modern smartphone OS wat een beetje solide & af is (naast Symbian uiteraard). Eerst Maemo en nu weer Meego wat weer bijgetimmerd moet gaan worden. Ik vind Meego een geduchte concurrent voor Android worden, maarja het duurt allemaal nu wel lang daarbij Nokia.Marzman schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:33:
Betekend dit dat op de Nokia N900 ook Meego komt? Niet dat ik die telefoon heb, maar dat is het eerste wat ik me afvroeg toen ik de site bekeek
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 22:51 ]
Op de frontpage stond dat dit vermoedelijk niet zo was.Marzman schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:33:
Er staat niet waar het vermoeden op gebaseerd is, maar goed...Maemo was het besturingsysteem dat Nokia gebruikte op zijn experimentele internettablets en op de N900. Waarschijnlijk zal de N900 niet kunnen worden opgewaardeerd naar MeeGo, al hebben de bedrijven daar officieel nog niets over bekendgemaakt.
Misschien nog het vermelden waard dat de live cd van de ubuntu moblin remix hier te vinden is:
http://cdimage.ubuntu.com/ubuntu-moblin-remix/
De reslease van 29-Oct-2009
http://cdimage.ubuntu.com/ubuntu-moblin-remix/
De reslease van 29-Oct-2009
Pagina: 1