Beetje flauw om zo te reageren. Er staat nergens dat je na die datum met een waardeloos systeem zit en dat je het daarna verder maar moet uitzoeken hoe je verder gaat. Ik heb ruim 10 jaar een RedHat 5.x systeem draaiend gehouden en kon altijd nog een rpm uit een archives-hoekje peuteren als het nodig was. Het ding was allang niet meer supported, maar verder nog prima bruikbaar. Blijkbaar is niet iedereen het erover eens wat je onder "Unsupported" moet verstaan. Bij Ubuntu betekent dat blijkbaar "Barst maar".
Is het nou zoveel gevraagd om ten minste niet met 404-errors te reageren op een "apt-get update". Desnoods zet je er banners neer met in grote letters "Discontinued" of zo, met als het even kan een hint in de richting van een volgende stap. Laat dan in ieder geval de pakketjes die je nodig hebt om te upgraden on-line staan.
Maar inderdaad, ik wist dat het zou gebeuren en heb het al eens eerder meegemaakt. Toen was ik pissig op Canonical. Nu ben ik vooral pissig op mezelf dat ik het weer heb laten gebeuren. Verder ben ik echt gek op Ubuntu, maar ik vind dat ze dit netter (met minder ongemak voor je klanten) kunnen oplossen.
Inderdaad, de repos staan niet meer on-line. Tenminste dat is mijn ervaring met 6.10 destijds. Voor 7.10 moet ik er nog in duiken, misschien is er in de tussentijd wat verbeterd...
Kan je niet gewoon een nieuwere versie installeren? Je schrijft er niet bij waarom dat niet mogelijk is.
Bij 6.10 had ik destijds de ervaring dat je voor een upgrade naar 7.x of 8.x (ik geloof dat ik meteen die sprong heb gemaakt) eerst even "apt-get install update-manager" moest doen, waarmee alles dat nodig was voor een upgrade zou worden geinstalleerd. Helaas was apt helemaal stuk want alle sources voor Edgy Eft waren verdwenen. Nergens gearchiveerd, gewoon weg. Foetsie. Waarom niet ergens een "old-versions" neerzetten zodat je niet meteen gesnookerd ligt als je systeem over datum raakt?
Bovendien vind ik je interpretatie dat je "op kan rotten" nogal overdreven.
Zo voelt dat anders wel als je aan het onderzoeken bent waarom de 404's ineens om je oren vliegen.
Ik begrijp dat ik Ubuntu-liefhebbers hiermee voor het hoofd stoot. Kan alleen maar zeggen dat ik ook een ubuntu-liefhebber ben, maar dit toch wel een minpunt vindt.
[
Voor 35% gewijzigd door
TwOkkie op 11-02-2010 15:37
. Reden: reactie op Frank-NL toegevoegd ]