Nou laten we wel wezen, linux is ook geen heilige graal, maar het voelt een stuk beter dan Windows. Het is responsiever en avontuurlijker. Een stuk moeilijker ook, maar met het wegvallen van de games valt het alweer mee. Nu ga ik vooral letten op een stukje snelheid (o.a. raid 0 hoop ik veel mee te winnen) en interface, deze moet zo makkelijk mogelijk worden.
Wat ik nu in Windows 7 o.a. tegenkwam:
- Automatische backup feature á la Ghost:
Leuk, maar zodra ingesteld kon ik hem niet meer annuleren, dit wilde ik omdat hij in 2 weken mijn 640gb externe schijf volplempte (nog sneller dan ghost, die had daar 4 weken voor nodig) met nutteloze incrementals die ik juist NIET wilde. Ik wilde alleen maar een schone image. Nadien kreeg ik ook steeds foutmeldingen bij het benaderen van de backupservice. Hoe heb ik het opgelost? De externe schijf losgetrokken en waarschuwingen uitgeschakeld.
- Updates en antivirus: Ik moet nog steeds bijna dagelijks updaten (en soms rebooten) nét tijdens een game, en Norton meld nog steeds allerlei 'opgeloste' beveiligingsrisico's.
- Visueel: nog steeds lelijk. Onvoldoende gratis customize opties.
- Mijn warcraft installatie draait soms toch behoorlijk baggertraag ondanks recente en up-to-date specs
En het ergste van allemaal:
UAC
2
In Vista was het al een gedrocht, maar nu kreeg Warcraft (en mijn Curse-gaming addon updater) geen toegang tot de (eigen) Warcraft map om daar bestanden in aan te passen, ZELFS NIET NADAT IK DIE HERHAALDELIJK ALS ADMINISTRATOR PROBEERDE TOE TE KENNEN. Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd (de blizzard updater liep er zelfs op stuk op een gegeven moment !!

) tot ik uiteindelijk UAC er maar uit heb moeten slopen om mijn addon's te kunnen updaten, de update te installeren en WoW weer te starten. Ik moet ook telkens mijn EULA opnieuw accepteren, elke keer als ik het spel startte, want die kon zijn eigen 'flag' niet aanpassen naar 'gelezen en geaccepteerd'. Echt, hoe ze het voor elkaar krijgen is mij een compleet mysterie, Linux geeft ze een compleet voorbeeld van hoe het wél moet, en Microsoft kan precies zien hóe het gedaan word, want het is immers open-source. Vervolgens presteren ze het alsnog om de UAC van Windows 7 zodanig te verklunzen dat het gewoon tegen de gebruiker werkt

.
[
Voor 64% gewijzigd door
HTT-Thalan op 10-02-2010 15:26
]