Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 100 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBdetail
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Sst.

[ Voor 99% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:11 ]

https://www.eb-cardetail.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:40

_Brad_

Wax fanaat

Hari-Bo schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:48:
Hier graag wat advies gewenst in de wereld van auto detailing :P
Ik heb een oldtimer welke door onderhoud afgelopen jaar aardig stoffig is aan de buitenzijde, en wil deze graag weer laten glimmen.

Een paar maanden geleden heb ik een FLEX PE14-1-180 op de kop getikt, enkel de body en nog geen polijstschijven en/of poetsmateriaal.

Dit topic heb ik even globaal doorgenomen en ik kom mooie resultaten tegen, maar ik ben een beginner en vraag mij af met welke middelen kan ik al een redelijk goed resultaat halen zonder al te veel ervaring behalve de auto standaard wassen.

Onderstaande heb ik volgens mij minimaal nodig, maar merk etc kan ik geen keuze maken wat voor een beginner te doen is.
  • klei
  • polijstschijf materiaal wol?
  • steunschijf
  • polijstmiddel
Ik raad je aan om dit draadje eens te raadplegen: https://forum.carclean.co...eidingen-en-tutorials.35/

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:13
Misschien niet helemaal het juiste topic. Maar denk wel dat mensen met kennis hier zitten.

Mijn vrouw (het zal ook weer niet)Heeft een stoeprand over het hoofd gezien en hierbij de dorpel van de auto geraakt. Je ziet dit niet echt omdat het de onderkant betreft, maar het is wel door de rode lak heen. Lijkt ook een soort van gegalvaniseerd.

Ik wil dit zelf herstellen met een lakstift van Toyota. Enige vraag waar ik niet echt uitkom is het volgende.

Welke primer/grondverf moet ik hiervoor eerst gebruiken. Een op zinkbasis? 1k of 2k? Ik zie veel primers op acrylaat basis maar beschermt dit wel tegen roest?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn auto gisteren eens onderhanden genomen als laatste stappen per paneel de auto schoongemaakt met CarPro CQuartz UK 3.0 en hier vervolgens CarPro CQuartz UK 3.0 op aangebracht, hierdoor is de auto al spiegelglad geworden. Tijd voor een tweede coating van CarPro CQuartz UK 3.0 en een CarPro Reload Spray Sealant erover had ik helaas niet meer.

Is het voldoende om nu per paneel eerst deze schoon te maken met CarPro Eraser, daarna CarPro CQuartz UK 3.0 voor de tweede coating en als laatste CarPro Reload Spray Sealant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Sst

[ Voor 99% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:12 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04
** Knip, aub een volgende keer niet zelf op ingaan **

[ Voor 77% gewijzigd door Taro op 11-08-2022 23:46 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• EBdetail
  • Niet online
** Knip, zie pm **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 11-08-2022 23:46 ]

• renzo4000
** Knip **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 11-08-2022 23:47 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
EBdetail schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:29:
Deze week heb ik mij bezig .ogen houden met deze 18 jaar oude 996 turbo S. Dit was een spannende week. Zeker met deze lakdikte. En de staat van de lak. Ik ben er 35 uur mee bezig geweest. Het kenteken is geen probleem dat het in beeld is.
35 uur 😱 is een hele klus maar het resultaat is super. Heel mooi

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Als de laklaag zo dun is dan wordt het voor volgende detailleerklussen nog moeilijker. Heb je voor de afwerking van de lak bij deze beurt speciale toekomstgerichte keuzes gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:01
Beste allen,

Begin april een 1 jaar oude auto geschuurd, gepolijst en in een ceramische coating laten zetten (Cartec Ceramic Guard: https://ceramicguard.com).

Nu is het zo dat na ongeveer een maand ik constateerde dat er langzaam maar zeker "doffe" vlekjes ontstonden op de liggende delen (motor, dak en kofferbak). Verschillen van diameter 0,5cm tot 5cm.

Contact geweest met Cartec en zij geven aan dat er niks kan "intrekken" dus dat het eruit te poetsen moet zijn. Van alles geprobeerd om dit weg te halen, ook in overleg met Cartec zelf. Denk wel een stuk of 5-10 middeltjes. Helaas geen ieder met succes. Het enige wat werkt is licht polijsten (gelukkig lukt het wel met de mildste variant).

Cartec geeft nu aan dat ik teveel verwacht van de coating. Dat deze het "intrek" proces wel vertraagt maar niet volledig tegen gaat. Dat gaat tegen hun eerdere bericht in, dus ik ben al confused. Nu snap ik dat opzich wel als je te maken hebt met vogelpoep hars etc. Maar mijn auto staat altijd binnen en wordt minimaal om de week met de hand gewassen. Hars en vogelpoep brengen mij eerder naar de wasstraat indien dit nodig is. Ik ben er echt heel zuinig op.

Ik kan een aantal dingen bedenken die de oorzaak zouden kunnen zijn, maar wat mij betreft zou dat in geen enkel geval een probleem moeten geven dat je moet polijsten om de vlekken te verwijderen?:
- Middelen in de wasbox van Washin7 zouden in theorie een keer te snel door de zon te zijn opgedroogd (osmosewater en mogelijk wet wax resten).
- Ik heb twee parkeerplekken. Op één van de plekken staat de auto onder een houten vlonder. Daar is de auto een keer nat onder geworden en daar kan in theorie een hoop vuil bij meekomen.
- De andere parkeerplek is openbaar en zeker bij vochtig weer blijft het vocht redelijk lang in deze parkeergarage zitten. Als ik de auto daar dan na een regenbui "nat" wegzet, kan het lang duren voordat dit is opgedroogd.

De coating doet verder zijn werk wel qua afstoten van water, want dat glijdt er zo vanaf. Dus het lijkt er in ieder geval wel op dat de coating goed erop zit.

Ik ben teleurgesteld in de coating en Cartec. In hun adverteren (zie website) zeggen ze ook dat het beschermt tegen chemicaliën.

Het advies van Cartec nu is om licht te polijsten en dan met een ceramic glaze de auto weer te laten shinen en de waterafstootbaarheid terug te brengen. Ik zelf twijfel nu heel erg wat het beste is om te doen? Ik vraag me ook af of het inderdaad wel zo handig is om te gaan polijsten zonder een nieuwe laag ceramic coating aan te brengen.

Goed mijn vragen eigenlijk samengevat:
- Wat is jullie ervaring met Ceramic Coating, tegen wat beschermt het precies en hoe goed zou het moeten werken?
- Wat vinden jullie van licht polijsten en een ceramic glaze t.o.v. licht polijsten en een nieuwe ceramic coating laag?
- Wat zijn jullie gedachten over de mogelijke oorzaken die ik aankaart? Zit daar iets tussen wat dermate aggresief is wat door de Ceramic Coating zou kunnen bijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:53
Hoi allemaal,

Hierbij een paar vragen van een nieuweling op het gebied van detailing. Ik heb afgelopen maand mijn nieuwe auto opgehaald, welke door de dealer is voorzien van een Waxoyl behandeling. De auto heeft een mooie, diepe glans en water parelt goed, maar een beetje googlen en rondkijken op dit forum laat zien dat Waxoyl niet echt de moeite waard is. Nu heb ik een paar vragen:
- Moet ik de Waxoyl laag verwijderen, voordat ik een nieuwe coating/quick detailer kan aanbrengen of kan ik dat laten zitten?
- Ik wil een Nilfisk 130 Power Control hogedrukreiniger aanschaffen, zodat ik de auto met foamgun regelmatig snel kan reinigen. Is de Monello foamgun en foam een goede keus (https://www.carclean.com/...000ml-voordeelbundel.html) of beter een andere gun/ander foam?
- Welke autoshampoo en coating/quik detailer raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Sturgeon22 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:06:
Hoi allemaal,

Hierbij een paar vragen van een nieuweling op het gebied van detailing. Ik heb afgelopen maand mijn nieuwe auto opgehaald, welke door de dealer is voorzien van een Waxoyl behandeling. De auto heeft een mooie, diepe glans en water parelt goed, maar een beetje googlen en rondkijken op dit forum laat zien dat Waxoyl niet echt de moeite waard is. Nu heb ik een paar vragen:
- Moet ik de Waxoyl laag verwijderen, voordat ik een nieuwe coating/quick detailer kan aanbrengen of kan ik dat laten zitten?
- Ik wil een Nilfisk 130 Power Control hogedrukreiniger aanschaffen, zodat ik de auto met foamgun regelmatig snel kan reinigen. Is de Monello foamgun en foam een goede keus (https://www.carclean.com/...000ml-voordeelbundel.html) of beter een andere gun/ander foam?
- Welke autoshampoo en coating/quik detailer raden jullie aan?
Waxoyl is niet echt de moeite waard en wordt inderdaad veel verkocht vanuit autodealers als wonder product. Er zit een enorme marketing/commerciële (koppel)verkoop achter. Een quick detailer is wat het woord al zegt "een snelle opfrisser" al dan niet met wat additieven om wat bescherming toe te passen.

Als je een nieuwe coating aanbrengt is je basis belangrijk. Dus de auto moet goed gewassen, evt gekleid, ontvet en (licht)gepolijst. Dan kan de coating worden aangebracht. Dus ja, de oude laag verwijderen.

Die monello foamguns zijn prima.

Voor een goede autoshampoo zou je bijv eens kunnen kijken op carclean e/o waxworld. Lees de reviews en maak dan een keuze. Ik kan je oa poorboys born to be mild aanraden. Quick detailers zijn er ook in veel verschillende soorten. Waar ik momenteel wel tevreden over ben is Sonax BSD, TurtleWax Hybrid, GyeonQ²M CeramicDetailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Wellicht gekke vraag hier maar ga 'm toch stellen :)

We hebben in huis veel last van kalk, dus ook in de douche en kraan. Nu moet de thermostaatkraan van de douche vervangen worden en dacht ik deze gelijk te behandelen met glascoating zodat water er makkelijker afloopt en dus makkelijker schoon te houden is.
Van mijn vader heb ik nog een goedkoop flesje H6 (of 9H, weet ff niet hoe om te lezen) coating liggen en van mijzelf Q2 rim (maar die is wellicht zonde om daarvoor te gebruiken).
Is het een hele rare gedachte om onze nieuwe Chrome kraan met de H6 coating te behandelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Spurlie op 12-08-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Spurlie Waarom niet? Kan prima! Er zijn mensen die hun hele badkamer behandelen (tegels, glasdeuren, spiegels, etc). Ik ken jouw specifieke coating niet maar als het op autolak kan en je hebt een echte chrome kraan zou ik niet weten waarom dat het zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Boeryepes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 06:08:
[...]

35 uur 😱 is een hele klus maar het resultaat is super. Heel mooi
Dank je wel voor het compliment. Wordt gewaardeerd. Knip, niet in de slachtofferrol kruipen.
jfeelders schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:08:
Als de laklaag zo dun is dan wordt het voor volgende detailleerklussen nog moeilijker. Heb je voor de afwerking van de lak bij deze beurt speciale toekomstgerichte keuzes gemaakt?
ja, ik heb er een coating op gezet wat echt een dikke laag achterlaat. Wat je dik kunt noemen. Echt een membraam. Deze coating is zelfs meetbaar. Tevens stapelbaar. Breng je daar een tweede laag van aan dan wordt de coating zelfhelend. Lichte krasjes verdwijnen door hitte. Daarna afgewerkt met een 100% chemische coating. Deze 3 lagen bij elkaar zijn ongeveer 3 micron dik. En dat is dik voor een coating.

Verder heb ik hem het advies gegeven om niet meer met een wolpad op een Bosch schuurmachine zijn auto te behandelen. Ik heb hem alles meegeven voor onderhoud van de coating. Mijn caddy heb ik tweeënhalf jaar geleden voor het laatst gepolijst. En daarna voorzien van een twee laags coating. Zelfs 1 die onder deze kwaliteit zit. Op de juiste manier onderhouden. En hij glimt nog steeds goed genoeg. En is zo hydrofobish als het .aar kan zijn. Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest. Knip, zoals nu meerdere malen aangegeven: Dat mag hier prima, hoeft niet via PM. Echter niet langer vanuit een bedrijfsaccount, nu niet in de slachtofferrol kruipen.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 12-08-2022 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
** Knip, dit is echt niet de bedoeling. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 13-08-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
** Knip. **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 13-08-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 13-08-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 11:11
Na zojuist mijn eerste en complete (later meer) bestelling gedaan te hebben met vele middeltjes om de auto spik & span te maken, ben ik nu op zoek naar een goede hogedrukreiniger.

Ik heb de monello Lancia 2.0 foam gun bestelt icm de monello artico magico snow foam voor het voorwassen.

De connector bestel ik er zo los bij, afhankelijk van het merk hogedrukreiniger.

Welke kunnen jullie mij hiervoor aanraden? Ik lees op carclean goede ervaringen met de e150.2-10 H (waarbij de H aangeeft dat het om een ingelegde waterslang gaat, wat kwalitatief dat weer beter zou zijn). Deze is echter 150 bar en op coolblue kom ik zelfs de versie van 160 bar tegen. Is dit niet véél te veel voor de autolak? De druk is op het apparaat namelijk niet in te stellen.

In eerste instantie gaat het mij nu om een hogedrukreiniger voor de auto.

Budget tot ~350 euro maar liefst geef ik wat minder uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurences op 17-08-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
Is er wellicht iemand bekend met de HD reiniger van AVA. Noorse makelij en verkrijgbaar bij carclean. Het ziet er alles erg netjes uit, en vooral de 20 jaar garantie is opmerkelijk lang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVBkbb5Hhz7QkgEPhdxwJ2Ktr6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8EAvcpOm6booDWtvAuiPP9i5.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:04
Ik heb al ruim een jaar een AVA P80 Master series (L-pack), ook bij Carclean gekocht. Het is een investering als je 'm voornamelijk voor je auto gebruikt, maar ik kan niet anders zeggen dan dat het een enorm degelijke hogedrukreiniger is.
Het zit allemaal gewoon goed in elkaar, ook de accessoires. Heb later ook nog een premium patio cleaner en een nozzle kit gekocht, ook die zijn gewoon van goede kwaliteit.

En die twintig jaar garantie is een mooie bonus, maar let wel dat je eens per vijf jaar een onderhoudsbeurt moet doen. Stelt niet bijzonder veel voor en er zijn video's op Youtube met instructies. En niet vergeten om je product te registeren op de website van AVA :).

Wat ook nog mooi is is dat ze de aansluiting van Kärcher gebruiken, dus de meeste accessoires zijn ook nog eens uitwisselbaar mocht je bijvoorbeeld al wat spullen van een oude hogedrukreiniger hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 23:35
Laurences schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:11:
Na zojuist mijn eerste en complete (later meer) bestelling gedaan te hebben met vele middeltjes om de auto spik & span te maken, ben ik nu op zoek naar een goede hogedrukreiniger.

Ik heb de monello Lancia 2.0 foam gun bestelt icm de monello artico magico snow foam voor het voorwassen.

De connector bestel ik er zo los bij, afhankelijk van het merk hogedrukreiniger.

Welke kunnen jullie mij hiervoor aanraden? Ik lees op carclean goede ervaringen met de e150.2-10 H (waarbij de H aangeeft dat het om een ingelegde waterslang gaat, wat kwalitatief dat weer beter zou zijn). Deze is echter 150 bar en op coolblue kom ik zelfs de versie van 160 bar tegen. Is dit niet véél te veel voor de autolak? De druk is op het apparaat namelijk niet in te stellen.

In eerste instantie gaat het mij nu om een hogedrukreiniger voor de auto.

Budget tot ~350 euro maar liefst geef ik wat minder uit.
Ik heb zelf ook zo'n Nilfisk, volgens mij de E160.1. Gekocht voor 270€ toen die een keer bij ibood langs kwam. Werkt prima, druk is niet te hoog voor de auto. Die spec neem ik altijd met een korreltje zout, het is echt niet zo dat 150 wel kan en 160 net niet meer; het hangt volgens mij ook af van je watertoevoer af of je uberhaupt die waardes kan halen.

Groot pluspunt van deze Nilfisk is de 10m lange slang, die staalingelegd is waardoor deze niet "opkrult" zoals de goedkopere modellen. Je rolt hem uit en hij ligt gewoon plat op de grond. Dit is voor mij een nummer 1 vereiste bij een HD-reiniger, want ik werd gek van de slang van een goedkope Karcher. Ik wilde ook per se dat de slang lang genoeg is zodat ik de HD-reiniger tijdens het wassen niet hoef te verplaatsen.

Nadeel van deze Nilfisk vind ik de (te) lange lans. De veer in de handgreep die je moet inknijpen om hem te bedienen was ook te slap, waardoor ik hem soms per ongeluk bediende als ik hem alleen maar neer wilde leggen. Heb dan ook al snel een Monello Pistola Corta erbij gekocht, zou ik nu niet meer willen missen! Hiermee kun je beter "sturen" en doseren, o.a. met de meegeleverde connectors waarmee je de breedte van de waterstraal (en daarmee ook de druk) instelt.

Over Ava heb ik ook veel goede dingen gehoord, als ik opnieuw voor de keuze stond zou ik daar ook rustig voor durven gaan. Zeker ook icm aanschaf bij Carclean, want goede klantenservice en aftersales.

Monello Artico Magico geeft weliswaar mooi schuim, maar reinigt voor mij niet voldoende. Mijn auto's worden niet heel vaak gewassen, dus ik heb altijd wel een alkalische pre-wash nodig om de auto schoon genoeg te krijgen om daarna veilig te kunnen wassen. Bilt Hamber Touchless is mijn favoriet, Bilt Hamber Autofoam is een goede tweede.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 14:15
Hoi allen, ik weet niet of dit echt onder detailing valt, het is wellicht meer het poetswerk.

Ik heb een vrij grote 4x4 camper, nu 10 jaar oud, maar wel in zeer nette staat (de lak).
Echter 2 dingen bevallen me niet, de zwart kunststof stootlijsten (die dus vrij groot zijn i.v.m. een normale auto) en voorbumper zijn dof met vlekken. En de banden, zijn slechts halfjaar oud maar hebben wel wat gereden. Het zijn echter van die BF Goodrich all terrains met witte letters. De letters zijn niet zo wit meer, en de banden zijn ook niet meer zo uniform zwart. De wagen is naar de Noordkaap geweest.

Ik wil deze 2 dingen aan (laten) pakken en wellicht de rest van de auto (de lak en ramen etc) een gewone poetsbeurt laten geven. Echte detailing lijkt me wat overbodig en gaat ook een fortuin kosten met deze oppervlaktes.

De wagen gaat in de verkoop en zal aardig wat moeten kosten, dus moeten deze punten er ook goed uit zien. En dan wel op zo'n manier dat het er over een tijdje nog mooi uitziet, en niet snel weer is vervallen.

Zijn dit zaken waarvoor ik naar een echte car detailer moet, of toch bij een reguliere auto poetser terecht kan?
Wellicht het banden stuk, met opnieuw wit maken, naar een banden bedrijf?
Ik zit in omgeving Alkmaar trouwens.

Het zijn sommige zaken die ik zelf kan doen, echter vind ik het veel belangrijker dat het resultaat goed is dan dat ik her en der een paar euro bespaar.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Lijkt mij dat je dit eventueel prima zelf af zou moeten kunnen, mits je er de tijd voor kunt maken natuurlijk, maar wat is een reguliere autopoetser vs een detailer?

Waarschijnlijk is de letters wit maken gewoon een kwestie van de banden grondig wassen om ze te ontdoen van de tyre-blooming. Kijk maar eens op het Youtube kanaal van Ammo NYC naar de recente detailing van de Oldsmobile Toronado. Rond 16:20 gaan ze daar extra in op het schoonmaken van oude whitewall-banden. Daar hoef je niet voor naar een banden bedrijf hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door toimoi op 19-08-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@toimoi Volgens mij is het verschil dat met een autopoetser je auto er voor maanden weer goed uit ziet, waar met auto-detailing je de lak echt permanent verbeterd door foutjes weg te werken en/of extra beschermlaag eroverheen. Dat laatste ben ik niet naar op zoek, want de lak is nog erg goed. Kun je vast wel detailen, maar het is een gigantische bus, en niet de moeite waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Ben niet super bekend met de Nederlandse detail wereld, maar het lijkt mij dat jij je wensen ook gewoon kunt bespreken toch om te zien of er wat te onderhandelen valt? Ik bedoel er zit ook een groot verschil tussen wat er gebeurt bij Youtube kanalen als Obsessed Garage en iets als Detail Geek als zij een auto onderhanden nemen. :)

En daarbij wil jij een camper onder handen laten nemen dus daar zal qua poetsen meer werk in zitten dan een hatchback, met bijbehorende meerprijs, als ze dan niet hoeven te polijsten scheelt dat natuurlijk flink werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zeker. Ik ga ook sowieso gewoon even ergens langs rijden om het te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:07

lasharor

7 december 2004

Mijn A3 heeft na een vakantie in Kroatie een kras in de achterbumper opgelopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67LHR1eNEPOlIpnthScAV_df9n0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VA22GPnmeyRA2i3cn6ae0Rtn.jpg?f=fotoalbum_large

Wat kan ik hier het beste tegen doen? Ik heb ivm een voorgaande kras al een lakstift met de juiste kleur. Maar, dat was een krasje die je uberhaubt bijna niet ziet en daarom niet zo spannend was. Dit is zo'n plek die ik graag zo netjes mogelijk wel wil werken omdat ik mij daar anders aan ga storen.

Ik lees voornamelijk dat ik het volgende moet doen:

1. Opschuren kras/locatie van de kras (welk schuurpapier?)
2. aanbrengen lakstift/blanke lak volgens instructies
3. drogen
4. overtollige lak er af halen / schuren etc
5. polijsten

Ga ik daarmee een redelijk resultaat boeken of is dit kansloos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Dat is zeker te doen hoor. Ipv van uit te leggen hoe en wat raad ik je aan om deze twee vids te bekijken:

1) YouTube: Paint Chip Touch-up -- /DRIVE CLEAN
Benodigdheden: vanaf 00:01:45

en dan 2) YouTube: Best Car Paint Touch up Tools Tips Tricks with Needle and Syringe Su...

Allebei van Ammo NYC.

[ Voor 3% gewijzigd door _Brad_ op 20-08-2022 15:16 ]

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:29
Afgelopen week heeft 1 van mijn kinderen overgegeven in de auto... tegen de achterkant van de bijrijdersstoel aan.
Uiteraard gelijk zoveel mogelijk schoongemaakt en, aangezien het onderweg gebeurde, 'avonds met warm water en wat dettol/afwasmiddel verder schoongemaakt.

Alle vlekken leken in eerste instantie verdwenen, maar nu het geheel is opgedroogd, komen ze toch weer terug... Stinken doet het gelukkig niet.

Voordat ik me waag aan diverse andere middeltjes... graag jullie advies. Wat adviseren jullie om te doen?
Is er nog een middel wat ik kan proberen? Of zou het uitgebeten kunnen zijn...

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik neem aan dat het stoffen bekleding betreft?

Volgens mij maakt het schoonmaakmiddel niet zo heel veel uit, maar vooral dat je het vuil uit de bekleding haalt. Daarvoor zou je eigenlijk een shamporelle apparaat moeten hebben of waarschijnlijk lukt het ook wel met een stofzuiger die ook nat kan zuigen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 13:23
Eventueel met een borstel schrobben als je geen zuigapparaat hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je een bouwstofzuiger ? Eentje die nat mag worden?

Nodig:
Valet pro: https://www.carclean.com/...ced-interior-cleaner.html
Plantenspuit met gewoon water
Bouwzuiger met kierenzuiger

Insprayen met valetpro (helemaal), evt inborstelen met lichte borstel/kwast
Insprayen met gewoon water (helemaal) en dan het water opstofzuigen.

Ramen open, lekker laten drogen in het zonnetje.

Geen bouwzuiger? Dan valet pro opdeppen, insprayen met water, ook opdeppen, en dan laten drogen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

De zuigmond van die huurdingen is nogal aan de grote kant voor autohoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
teacher schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:59:
De zuigmond van die huurdingen is nogal aan de grote kant voor autohoekjes.
Ze hebben verschillende hulpstukken: https://www.boels-huurser...t.b.v.-tapijtreiniger-128

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ja, das beter!

Ik hen overigens een compacte bissell. Ook handig voor in huis.
(Lees, eergisteren nog espresso in het kleed gemorst :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:29
Het betreft inderdaad stoffen bekleding. Ik heb inmiddels het middel wat @teacher aanraad besteld.
Zal nog even op zoek gaan naar een bouwzuiger oid. En anders wordt het eerst proberen zonder.

Thanks voor de hulp en tips!

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen96
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-06 13:06
Met veel interesse heb ik al redelijk wat in dit topic gelezen, reden is een nieuwe auto welke vanaf de dealer behandeld is met MasterCare lakbehandeling/verzegeling, maar daar heb ik niet heel veel vertrouwen in. Als ik hier lees denk ik ook dat dat meer marketing is dan daadwerkelijk iets nuttigs.

Wel vind ik het lastig inschatten wat ik nu het beste kan doen/wil doen. Er is zoveel mogelijk wat het redelijk ingewikkeld maakt.

Ik ga sowieso de auto altijd handmatig wassen, ik heb alleen geen hogedrukspuit tot mijn beschikking, maar dat moet geen probleem zijn volgens mij. Ik heb het al wel in een wasbox gedaan maar vond ik toch wel vrij omslachtig omdat je steeds weer moet betalen voor water als je het even nodig hebt. Dus ga ik thuis maar wassen met de tuinslang en opzetstuk.

Zelf dat ik wel te denken om een handfoamer die je pompt te gaan gebruiken. Dan ook een insectenverwijderaar voor de hardnekkige resten door veel snelweg kilometers. Vervolgens een goede auto shampoo met MF mitt. Ook een wielreiniger zit ik aan te denken, maar wat is daar precies de toegevoegde waarde van? Vervolgens dacht ik aan Gyeon Wetcoat op het einde. Zouden jullie nog andere zaken adviseren?

Hoe weet ik wanneer de lakbehandeling die er nu op zit eraf is? En wat zouden jullie adviseren om mee te behandelen? Polijsten wil ik voor nu nog niet (wie weet in de toekomst) want de lak is nog goed ook. Stel ik wil de auto behandelen, kan dat dan over de bestaande laag die er nu waarschijnlijk opzit of moet die er eerst afgehaald worden? (En hoe zou dat gedaan kunnen worden)

Al met al veel vragen en ik ben benieuwd naar jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-06 20:22
Wielreiniger heb je naar mijn inziens niet echt nodig als ze een keer goed schoon zijn gemaakt. Als je er WetCoat op doet is het met je gewone shampoo prima schoon te houden. (wel een los wielensopje gebruiken)
Wielreiniger is af en toe wel goed om je banden goed schoon te maken. En ze daarna in de bandenzwart oid te zetten. Ik doe bijna een jaar met simpele TurtleWax reiniger.

Foamer op tuinslang werkt nooit zoals je wilt. Een losse handfoamer misschien wel beter.

Je lak behandeling is er af wanneer je geen beading en zelfreinigende eigenschappen meer ziet. Is wel lastig als je WetCoat blijft gebruiken. Dat is dan wel weer behoud van je behandeling.
Om een wax of behandeling te plaatsen moet je auto wassen, afnemen met een "prep-spray"/isopropanol-alcohol.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:08
Zoals @Smotske zegt. Als je LM velgen hebt, zou ik wel een velg reiniger voor verwijderen van remstof kopen. Dat maakt het schoonmaken een stuk eenvoudiger. En geen spullen die je voor je wielen/velgen hebt gebruikt, op je lak gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYXPN8-oiLC4MW4rG1jV0Kmr1rU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlfgEXCDHyzhnKiXPMgPsvhK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IERWSmxPszepb7g125mYzWszhD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MzIijTQAdXrvAHsapuPf1Qg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RQoDNyz3speTj5HUY8ilH9Ku4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7URtSWvIc4tqmAjtrMdSmcNI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udyU_fuutO4VhMJB1DPxoAfdiHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZg3OpFS1BtZEYwosIo0vS4K.jpg?f=fotoalbum_large

Na het wassen van de auto (monello artico magico snow, dodojuice born to be mild, gyeon bugg&grime, en gyeon wetcoat) heb ik op de auto na het drogen met een droogdoej wat vreemd glimmende plekjes die ik niet weggepoetst krijg. Iemand die me hierbij kan helpen vaststellen wat het is, de oorzaak en de mogelijkheid om deze weer te verwijderen?

[ Voor 11% gewijzigd door Laurences op 07-09-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Laurences het lijken zo op het eerste oog opgedroogde kalkvlekken aka waterspots. Mocht je het idd niet wegkrijgen met wassen of een (quick)detailer dan kan je kijken naar een waterspot remover van bijv. Chemical guys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:23

Kraz

Saving the world

Voor de geinteresseerden;

Vandaag is er 13% korting bij CarClean.com op álle producten.
Gebruik hiervoor de code; deflatie

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:29
Kraz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:58:
Voor de geinteresseerden;

Vandaag is er 13% korting bij CarClean.com op álle producten.
Gebruik hiervoor de code; deflatie
Ik had de mail gehad, meteen maar weer wat dingen besteld.
Nu thuis nog een goede smoes verzinnen dat het enkel spullen zijn die op waren.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theone098
FabianGTI schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:43:
[...]

Ik had de mail gehad, meteen maar weer wat dingen besteld.
Nu thuis nog een goede smoes verzinnen dat het enkel spullen zijn die op waren.. :+
Ik ook. En vandaag maar meteen gebruik 😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTYBJ4xJnqiGozm564OiPf3sjvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aXoFNy9Wmm3NLErZfrQlsDu.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, mijn 🍀. Meteen 2 vogelpoepjes op de schone auto, nog voordat ik een foto kon nemen. Maar die zijn ook weer weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Theone098 op 11-09-2022 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb vorig weekend gedaan met wat hulp 😉😘

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sWe86LeRCP8m1I1TMitLNNO9aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vDO9Qz8tM7SNMJg8VizmPzw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofqYB105KOwtl49MMezUkGJubBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hc9NNEecJeG7LRJGvSuJjZbt.jpg?f=fotoalbum_large

Heb t pal in de zon gedaan en was niet te doen, dus niet erg happy met 't resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 11-09-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Card Nox schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:20:
Ik heb vorig weekend gedaan met wat hulp 😉😘

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb t pal in de zon gedaan en was niet te doen, dus niet erg happy met 't resultaat.
Die van mij helpen niet. Die willen er alleen maar gebruik van maken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Auto: Fiat 500e, bijna wit
Doelstelling: Ik zie mezelf niet wekelijks mijn auto wassen om elk detail tot in de puntjes netjes te houden. Maar ik heb er wel wat tijd voor over om te zorgen dat de basis goed in orde is en de auto er het meeste van de tijd netjes bij staat. Zeg 2x per jaar grondig nalopen en zo nodig coating herstellen en 1x per maand reinigen.

Na mij een tijdje in detailing verdiept te hebben hoop ik van de hier aanwezige kennis en ervaring gebruik te mogen maken.
Het is een nieuwe auto, dus het liefst zou ik de lak super glad willen hebben en dan een coating erover. Maar ik heb nul ervaring met detailing, dus vrees dat dat wat te hoog gegrepen is om mee te beginnen.
Voor zover ik begrijp is vooral polijsten hetgeen dat zorgt voor een mooi resultaat. Heeft het dan nut om een ongepolijste lak te voorzien van een coating? Of is het verstandiger om eerst met een basisset voor alleen reinigen te beginnen en dan later pas te kijken naar vervolgstappen als kleien/polijsten/coaten?
Of zou bv. Gyeon Wetcoat een werkbare tussenoplossing zijn als opstapje? Dat moet dan uiteraard vaker herhaald worden, maar het is eenvoudiger in gebruik dus wellicht een goede optie om kennis te maken met coatings/coating-achtige producten.

Ook heb ik mensen klei op glas zien gebruiken zonder erna te polijsten. Ik dacht juist dat wanneer je eenmaal met klei begint je eigenlijk niet aan polijsten ontkomt of heb ik dat mis?

Dat zijn wel even genoeg vragen :) Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Bij een nieuwe auto, waar je niet mega veel tijd in wilt steken zou ik eerst eens goed grondig wassen, eventueel kleien, en dan een makkelijke coating aanbrengen zoals Gyeon Ceramic Detailer. Zit net ff wat langer dan WetCoat.

Heb je lang genoeg profijt van, en gemakkelijk aan te brengen na een wasbeurt.

Wel een "makkelijke" kleur wit. Daar zie je krassen toch een stuk minder snel op.

@DetailingBySmotske

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Smotske schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:57:
Bij een nieuwe auto, waar je niet mega veel tijd in wilt steken zou ik eerst eens goed grondig wassen, eventueel kleien, en dan een makkelijke coating aanbrengen zoals Gyeon Ceramic Detailer. Zit net ff wat langer dan WetCoat.

Heb je lang genoeg profijt van, en gemakkelijk aan te brengen na een wasbeurt.

Wel een "makkelijke" kleur wit. Daar zie je krassen toch een stuk minder snel op.
Krassen zijn inderdaad minder snel te zien. Nadeel van een lichte kleur is dat het resultaat van een poetsbeurt wat minder spectaculair is. Zo is het altijd wat natuurlijk :)

Heb ik het verkeerd begrepen dat kleien voor enige dofheid zorgt en dat je dan eigenlijk moet polijsten erna? Of voorkom je dat door een zeer fijne klei te gebruiken?
Maar goed om te horen dat ik aardig in de goede richting aan het denken was met vooral goed reinigen en dat een (eenvoudigere) coating toch de moeite is. Dank je!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Weet iemand een goed en betrouwbaar bedrijf die mijn auto kan detaillen?

Hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Basket Kees schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:04:
[...]

Krassen zijn inderdaad minder snel te zien. Nadeel van een lichte kleur is dat het resultaat van een poetsbeurt wat minder spectaculair is. Zo is het altijd wat natuurlijk :)

Heb ik het verkeerd begrepen dat kleien voor enige dofheid zorgt en dat je dan eigenlijk moet polijsten erna? Of voorkom je dat door een zeer fijne klei te gebruiken?
Maar goed om te horen dat ik aardig in de goede richting aan het denken was met vooral goed reinigen en dat een (eenvoudigere) coating toch de moeite is. Dank je!
Dofheid valt opzicht reuze mee als je een wat zachtere klei gebruikt. In klei heb je meerdere gradaties. Gebruikt wel een goede claylube, of in een flaconnetje een stevige sapje met je shampoo. Na het keien weer goed wassen voordat je gaat coaten.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LVGH
Een tijd terug heb ik -toen voor het eerst- een van mijn auto's gepolijst met een finishing polish. Dit was de tweede stap nadat een meer ervaren detailer met een rotary de auto rond was gegaan. Ik heb de panelen toen gegaan in de volgorde motorkap-dak-rechterzijkant-achterkant-linkerzijkant. In eerste instantie was ik aardig tevreden met het resultaat, maar op een gegeven moment zag ik bij bepaald (kunst)licht dat de hologrammen van de rotary aan de linkerkant niet weg waren. Dit werd waarschijnlijk veroorzaakt doordat ik tussendoor de pad niet schoonmaakte.

Dit stoorde me natuurlijk mateloos dus was het hoog tijd dit eens op te lossen. Ik kwam in contact met een detailer in de buurt (EB Car detail) en samen hebben we de linkerkant + kofferklep van mijn auto opnieuw gedaan. Omdat ik nog steeds wat "koudwatervrees" had wat betreft het polijsten was het prettig om begeleiding en tips te krijgen. Ed kon losgaan op de wat diepere krassen en ik kon opnieuw finishen, maar dan nu goed. Deze keer dus wel tevreden met het resultaat :) Was een leuke en leerzame ochtend. Ik was er al van overtuigd dat je polijsten binnen moet doen - dat is ook de reden dat ik zelf nog geen polijstmachines heb gekocht - maar dit is wel bevestigd. Het is echt fijner werken met een poetsbrug en goede kwaliteit licht waarmee je alle lakdefecten ziet. Buiten zit ik altijd te klooien met te weinig licht, ook bij simpele klussen als kleien en waxen/sealen. Als ik zelf ooit een ruimte vind om te kunnen hobby'en (ben al lange tijd op zoek) dan komt er zeker ook een poetsbrug in.

Ik heb helaas geen foto's van de hologrammen, maar ik ga ervanuit dat jullie wel weten hoe dat eruit ziet op een zwarte auto.. Wel een paar plaatjes van het resultaat.

Deur gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5U1wkIxkyZ69meMNAcm5axiZn0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3DNO3qpRwVMGXuazt75krcv.jpg?f=fotoalbum_large

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gC7aTGC2ZWKYOUrR6xFl699wRPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RW3ZuW7pCJ7awoyBgdy2tZZa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:14
Iemand recentelijk nog een Bissell aangeschaft? Ben aan het kijken naar eentje, maar ze lijken allemaal op elkaar. Kon geen website vinden waar ik ze makkelijk kon vergelijken dus heb de specs even in Excel gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8WtIJZyC33ECZgLi-B3cKnC_0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kXe7MfGg4bTnWdJmrLHBqK6u.png?f=fotoalbum_large
Volgens mij zijn dit de modellen die je bij diverse webshops kunt verkrijgen. Andere varianten niet gezien.

Zoals ik het nu zie is de 1558N wel een goede sweetspot qua specs/prijs.

De "HeatWave-technologie" is naar mijn idee vrij beperkt. Ik snapte al niet hoe ze met 330W genoeg vermogen hadden voor de motor + een verwarmingselement. Maar er zit dus geen verwarmingselement in, ik las dat ze de warmte van de motor langs het watertankje leiden. Zet niet echt zoden aan de dijk denk ik.

En wat gebruiken jullie voor sproeimiddel om erin te gieten? De meegeleverde flaconnetjes zijn een keer leeg natuurlijk. Kun je daar ook gewoon APC o.i.d. voor in de plaats gebruiken?

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 20-10-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Kijk eens op YouTube, daar is het een en ander te zien. Ik heb er zelf geen.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:09
ThinkPad schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:30:
Iemand recentelijk nog een Bissell aangeschaft? Ben aan het kijken naar eentje, maar ze lijken allemaal op elkaar. Kon geen website vinden waar ik ze makkelijk kon vergelijken dus heb de specs even in Excel gezet:

[Afbeelding]

Volgens mij zijn dit de modellen die je bij diverse webshops kunt verkrijgen. Andere varianten niet gezien.

Zoals ik het nu zie is de 1558N wel een goede sweetspot qua specs/prijs.

De "HeatWave-technologie" is naar mijn idee vrij beperkt. Ik snapte al niet hoe ze met 330W genoeg vermogen hadden voor de motor + een verwarmingselement. Maar er zit dus geen verwarmingselement in, ik las dat ze de warmte van de motor langs het watertankje leiden. Zet niet echt zoden aan de dijk denk ik.

En wat gebruiken jullie voor sproeimiddel om erin te gieten? De meegeleverde flaconnetjes zijn een keer leeg natuurlijk. Kun je daar ook gewoon APC o.i.d. voor in de plaats gebruiken?
Ik heb twee maanden terug de Pro gekocht voor €130,- op Amazon NL. Ik wilde gewoon degene met het meeste vermogen. Ik heb hem nog niet gebruikt voor mijn auto, maar wel de bank en de stoelen en daar kwam echt een hoop troep mee uit. Hij lijkt het dus prima te doen. Ik heb tot nu toe alleen wel het meegeleverde flesje gebruikt. En gehoorbescherming gebruikt, want hij maakt flink lawaai, maar doet wel wat ie moet doen. Tot zover mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
@ThinkPad De ene Youtuber die ik regelmatig kijk (Detail Geek), gebruikt v.z.i.w. alleen (warm) water in zijn apparaat, hij spuit de oplossing met APC of andere reiniger vooraf direct op de stof, werkt deze in, en gebruikt de Bissel Spot Clean Pro alleen om het schoonmaakmiddel op te zuigen/na te spoelen met water.
Een andere (Car Cleaning Guru) doet hetzelfde maar zuigt het residu op met een stofzuiger - geen Bissel dus. Hij laat zijn proces hier goed zien en licht daarbij toe dat dit in zijn ervaring weinig kwaad kan.

Maar ik moet zeggen dat ik (maar ook mijn vriendin) een Bissel wel een interessant apparaat vinden - ook om kleden schoon te maken bijvoorbeeld. Ze zijn alleen vrij duur als je ze eigenlijk alleen wil proberen :9 misschien maar eens eentje huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LVGH
toimoi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:13:
@ThinkPad De ene Youtuber die ik regelmatig kijk (Detail Geek), gebruikt v.z.i.w. alleen (warm) water in zijn apparaat, hij spuit de oplossing met APC of andere reiniger vooraf direct op de stof, werkt deze in, en gebruikt de Bissel Spot Clean Pro alleen om het schoonmaakmiddel op te zuigen/na te spoelen met water.
Een andere (Car Cleaning Guru) doet hetzelfde maar zuigt het residu op met een stofzuiger - geen Bissel dus. Hij laat zijn proces hier goed zien en licht daarbij toe dat dit in zijn ervaring weinig kwaad kan.

Maar ik moet zeggen dat ik (maar ook mijn vriendin) een Bissel wel een interessant apparaat vinden - ook om kleden schoon te maken bijvoorbeeld. Ze zijn alleen vrij duur als je ze eigenlijk alleen wil proberen :9 misschien maar eens eentje huren.
Zo doe ik het ook met mijn Spotclean Pro. Ook n.a.v. tips van Youtubers. Ik zie alleen maar voordelen met deze methodiek:
- als je reinigingsmiddel in het reservoir stopt krijg je veel schuim en je blijft bij het spoelen ook weer schoonmaakmiddel op het oppervlak sprayen. Terwijl je dat juist zoveel mogelijk wilt verdunnen/verwijderen. Door met (warm) water te spoelen blijft er het minste schoonmaakmiddel achter in de bekleding én het apparaat
- door direct APC op het oppervlak te sprayen kun je makkelijk de dosering nog aanpassen als je wilt. Zo heb ik altijd twee sprayflessen klaar staan met verschillende verdunningen
- je gebruikt nooit meer schoonmaakmiddel dan je nodig hebt. Als je het in de tank stopt zal je sneller wat overhouden

Momenteel gebruik ik de Valet Pro advanced interior cleaner in de 1L concentraat versie (https://www.carclean.com/...ced-interior-cleaner.html). 1:10 en 1:20 verdund in sprayflessen dus dan kun je 10-20 liter aanmaken. Ooit in de aanbieding gekocht voor minder dan 10€. Ben tevreden over deze combi! Reinigt uitstekend, ruikt aangenaam en laat op deze manier geen residu achter. Hij wordt ook voor meubels ingezet, mijn zusje heeft bijv. een grote witte bank en leent hem graag. ;)

Ik heb ook voor de Pro gekozen ivm het hoogste vermogen. Ja hij maakt wel veel herrie maar luister ondertussen muziek ofzo.

Iets minder tevreden over: de wat korte slang (onhandig in de auto) en de plastic zuigmond voelt niet aan alsof deze het eeuwige leven heeft. Laatst zag ik een video van een ander apparaat die een "spoelfunctie" heeft voor de slang. Deze klik je in het apparaat en dan gebruikt hij de watertank om de slang schoon te spoelen. Dat is wel een heel handige functie die de Bissels niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:14
Bedankt voor de tips/adviezen. Ik heb de 1558N besteld.

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 20-10-2022 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:06
Even de voorraad maar weer aangevuld:

- CarPro - Lift Snow Foam 4000ml
- CarPro - Reset 4000ml
- CarPro - Hydro2 Lite Wetcoat 1000ml - Met extra professionele Canyon sprayer
- CarPro - Spotless 2.0 1000ml - Met extra professionele Canyon sprayer
- CarPro - Iron X LS 1000ml - Met extra professionele Canyon sprayer

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
  • Laatst online: 26-12-2024
Beste Tweakers

Ik heb een beginnersfout gemaakt door APC direct te spuiten op m’n bekleding en ik heb dit niet goed geborsteld waardoor ik nu vlekken heb. Weet iemand wellicht hoe ik dit zelf kan schoonmaken of moet ik dit nu professioneel stomen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8CwlwiGa0_zcZ95mZ0Td8ufnhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzJYECYzhEFS9tTyNm0kEQRY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:36
@Provin915
Heb je iets van een extractor? Eventueel bij iemand te leen?
Dat zou namelijk mijn eerste ingeving zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
kazzzdafke schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:43:
Even de voorraad maar weer aangevuld:

- CarPro - Lift Snow Foam 4000ml
- CarPro - Reset 4000ml
- CarPro - Hydro2 Lite Wetcoat 1000ml - Met extra professionele Canyon sprayer
- CarPro - Spotless 2.0 1000ml - Met extra professionele Canyon sprayer
- CarPro - Iron X LS 1000ml - Met extra professionele Canyon sprayer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxhK3cbIc4fN-19EvE5hMmE8EV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBpxEM5NrIeimss1uiU5qkBM.jpg?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Provin915 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:46:
Beste Tweakers

Ik heb een beginnersfout gemaakt door APC direct te spuiten op m’n bekleding en ik heb dit niet goed geborsteld waardoor ik nu vlekken heb. Weet iemand wellicht hoe ik dit zelf kan schoonmaken of moet ik dit nu professioneel stomen?[Afbeelding]
Je kan deze eens proberen?

https://www.cardetail.be/...e-auto-interieurreiniger/

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
Nederlandhc schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:48:
@Provin915
Heb je iets van een extractor? Eventueel bij iemand te leen?
Dat zou namelijk mijn eerste ingeving zijn.
Helaas niet, maar ik zal eens even rond vragen :P
Zal even kijken of het nodig is om weer een product aan te schaffen, maar bedankt voor je moeite. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:14
Oproepen voor producten of diensten zijn niet toegestaan op het forum.

[ Voor 79% gewijzigd door deepbass909 op 31-10-2022 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Beste Tweakers

Ik heb een beginnersfout gemaakt door APC direct te spuiten op m’n bekleding en ik heb dit niet goed geborsteld waardoor ik nu vlekken heb. Weet iemand wellicht hoe ik dit zelf kan schoonmaken of moet ik dit nu professioneel stomen?[Afbeelding]
De vlekken zijn achtergebleven product. Ik zou met warm water (geen toevoegingen) een deel van de zetel nat maken en met een microvezeldoek het water inwrijven en vervolgens opdeppen. En dit een paar keer herhalen. Steeds zorgen dat je met propere doeken werkt. Dan laten drogen en kijken of je een mooi resultaat hebt.
Uiteraard is een extractor de beste oplossing.

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Beste Tweakers

Al resultaat geboekt? Wat heb je gedaan? Nieuwsgierig 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Voor dit soort vragen is dus de DM uitgevonden. Verzoeken voor hulp of het laten uitvoeren een klus zijn nog steeds niet toegestaan op het forum.

[ Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 16-11-2022 16:35 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 11:56

SteveV

Schtiefv Meister

Hoe goed bedoelt ook, die beschouwen we toch echt als het aanbieden van diensten, en net als het vragen erom, is het aanbieden van ook niet toegestaan.

[ Voor 80% gewijzigd door deepbass909 op 16-11-2022 16:36 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:17
Ongeveer 10 maanden geleden mijn koplampen laten polijsten maar inmiddels zijn ze alweer dof geworden.

Ik kon toen kiezen uit meerdere pakketten.
  • eentje met een wax en 12 maanden garantie.
  • en twee met een onbekende coating met 3 of 5 jaar garantie.
Maar wat ik hier lees en verder op het internet is dat elke coating wel na 1 a 2 jaar opnieuw aangebracht dient te worden. Waarom bestaat er geen product wat gewoon jaren zijn werk goed blijft doen? Edit: Blijkbaar bestaan ze wel. Ik kan via aliexpress voor 120 euro twee nieuwe glazen bestellen en daarmee de huidige vervangen. Maar eerst ga ik even kijken of ik de huidige onder garantie kan laten herstellen.

Sommige gebruiken 2k lak wat wel veel langer mee gaat. (maar potentieel apk afkeur en lastig opnieuw te polijsten in de toekomst).
Sommige gebruiken elke x maanden een wax coating na het poetsen van de auto.
En sommige weer een keramische coating elke 1 a 2 jaar.

Uv beschermende folie lijkt geen populaire methode te zijn om een koplamp te beschermen. Terwijl mijn gevoel zegt dat zoiets jaren meegaat en veel makkelijker te vervangen is dan een coating.

De reden is dan vanwege ook een potentiële apk afkeur? Ik kan mij het bijna niet voorstellen dat een apk meester zulke goede ogen heeft dat hij onzichtbare folie op koplampen kan herkennen. En eventueel is het altijd mogelijk om de folie voorafgaand aan een keuring te verwijderen. Of zijn er meer redenen waarom folie niet veel gebruikt wordt?

[ Voor 7% gewijzigd door saveljos op 19-11-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 16:44
Ik wil mijn stuur weer mat krijgen en heb even de zoekfunctie gebruikt en zag dat iemand wonderspons/melaminespons van de action heeft gebruikt. Heeft een schurende werking, maar als je dit product met beleid gebruikt krijg je geen beschadigingen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05
Untouchablezz20 schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:34:
Ik wil mijn stuur weer mat krijgen en heb even de zoekfunctie gebruikt en zag dat iemand wonderspons/melaminespons van de action heeft gebruikt. Heeft een schurende werking, maar als je dit product met beleid gebruikt krijg je geen beschadigingen, of wel?
Lees er verschillende ervaringen over. De sponsjes werken goed, maar je moet er inderdaad niet te hard mee schrobben want dan beschadig je het leder klaarblijkelijk.

Ik heb momenteel de Matt Cleaner van Stipt te leen van een collega. Gebruik hiervoor een normaal sponsje. Dat werkt opzich ook goed. Wil eigenlijk nog de Cleaning Brush erbij halen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:38
Ik heb een stift/pen streep in het stuur zitten, is er iemand die hier ervaring mee heeft, een een mogelijke oplossing hier voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:37:
[...]

Lees er verschillende ervaringen over. De sponsjes werken goed, maar je moet er inderdaad niet te hard mee schrobben want dan beschadig je het leder klaarblijkelijk.

Ik heb momenteel de Matt Cleaner van Stipt te leen van een collega. Gebruik hiervoor een normaal sponsje. Dat werkt opzich ook goed. Wil eigenlijk nog de Cleaning Brush erbij halen.
Zojuist gekocht. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKc8xZFqI89H0dvPqixvPa0evkk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YK1eU02dQEob9kuOHf2bfdVZ.jpg?f=user_large

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:21
Untouchablezz20 schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:34:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0goW8NBfSBm0xClrg611g2acAXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3gHqI87N8O04qQasQln1UTq.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_hBh59bcInOaHUo4O7wDM86-n8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B69tmtVOpsQz3z4o1ipiJ0kl.jpg?f=fotoalbum_large

Voor en na met sponsje van de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nog “nagespoeld” met vochtige doek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:21
Geen idee eigenlijk. Denk het wel, is al van een tijdje terug. Denk met een licht vochtige doek het residu eraf vegen. Gewoon eerste keer zachtjes aanzetten. Dan zie je vanzelf hoe het gaat. Voor die paar cent zou je nog een keertje een sponsje kunnen verknallen. Maar een kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
Card Nox schreef op donderdag 10 november 2022 @ 00:36:
[...]

Al resultaat geboekt? Wat heb je gedaan? Nieuwsgierig 😁
Ik heb een partij benaderd die het kan opschonen met behulp van een extractor, maar moet nog een afspraak maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mijn Q2 cancoat is op.

Wat adviseren jullie als coating voor een niet mega ervaren iemand?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Amateur autowassert hier. Bij mij bestaat een beurt uit snowfoam, wassen, drogen en ramen nog eens apart doen.

Ik ben aan het kijken voor vloeibare wax, gewoon mainstream en betaalbaar. Dan kom ik uit op een Turtle Wax Metallic. De kleur van mijn auto is Saphirschwarz Metallic van BMW. Is deze wax dan oké? Of wil ik zoiets: https://www.carclean.com/...c-black-polish-500ml.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Kortingen bij Carclean; https://www.carclean.com/nl/blackfriday

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

TheBrut3 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:34:
Amateur autowassert hier. Bij mij bestaat een beurt uit snowfoam, wassen, drogen en ramen nog eens apart doen.

Ik ben aan het kijken voor vloeibare wax, gewoon mainstream en betaalbaar. Dan kom ik uit op een Turtle Wax Metallic. De kleur van mijn auto is Saphirschwarz Metallic van BMW. Is deze wax dan oké? Of wil ik zoiets: https://www.carclean.com/...c-black-polish-500ml.html
De ene is een wax en de andere is een polish. In jouw geval is Turtle Wax Metallic de beste oplossing. Maar ik denk dat je beter dit spul gebuikt: Turtle Wax Sealant Wax

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
_Brad_ schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:35:
De ene is een wax en de andere is een polish. In jouw geval is Turtle Wax Metallic de beste oplossing. Maar ik denk dat je beter dit spul gebuikt: Turtle Wax Sealant Wax
Die is dan voor de volgende keer. Heb inmiddels een bestelling de deur uit gedaan voor de Metallic Was. :*)
En omdat het BF is, korting enzo heb ik er ook zo'n klei pakket bij besteld :+ Achja, yolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Haha, de hele site crasht om 14 uur...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 21:38
Foto is van vorige week maar erg blij met het resultaat. Ben absoluut geen detailer maar wel leuk om beetje hobby poetser te zijn :)

Klein stappenplan:

- Velgen ingespoten met alu teufel
- Foamlans op HD met Monello infoamen
- Velgen/banden met sop/wheel woolie gedaan
- Auto afspuiten met HD
- Wassen met 2 emmers / washmitt (Meguiars)
- Ramen behandelen met Rainx
- Drogen
- Helemaal behandelen met Sonax detailer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqUgSwrdWJXGplT5ATbH9UBS2Y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoBoowm13kpxWuW66wvLZm35.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LVGH
Mooi resultaat @BertP Staat lekker te glimmen.

Ik heb eindelijk een eigen ruimte voor het detailen gevonden. :*) Niet zomaar een hok maar een behoorlijk grote hal. Gedeeltelijk ingericht voor stalling en verder een zitgedeelte en natuurlijk plek om te detailen. Op termijn wil ik er ook een poetsbrug neerzetten. De komende tijd mijn eigen auto's maar eens op m'n gemak aanpakken. Als iemand het leuk vindt om ook een dagje te komen poetsen dan kan dat (locatie midden Nederland).

Nog wel op zoek naar een geschikte stofzuiger. Voor de auto dus maar ook om de hal zelf te stofzuigen, we rijden daar zand en dergelijke naar binnen dus hij moet wel wat aan kunnen. Dus ik denk aan een bouwstofzuiger, maar hoe praktisch zijn die voor auto's? Hij moet ook wel manoeuvreerbaar zijn en niet om kunnen vallen. Heeft iemand tips? Een extractor heb ik al dus dat hoeft hij niet te kunnen. Ik dacht bijvoorbeeld aan een Flex VC 21 L maar misschien zijn er wel betere opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 09-06 11:56

SteveV

Schtiefv Meister

Flex VC21 is een top apparaat, heb deze zelf nu al jaren in gebruik en niet kapot te krijgen.
Hele lange slang om overal lekker makkelijk bij te kunnen in een auto zonder dat je elke keer de stofzuiger dient te verplaatsen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik ben geen detail wonder en ook geen grote ambities, maar heb nu de volgende producten:

- Turtle Wax - Autoshampoo
- Turtle Wax - Metallic Wax
- Turtle Wax - Snow Foam
- Monello - Raffini Finale Finishing Polish
- Monello - Dolce Verde Klei Set
- Great-Lion - Velgenreiniger
- Invisible Glass - Windshield Cleaner with Rain Repellent
- P&S Renny Doyle - Xpress Interior Cleaner

Volgens mij heb ik dan wel de basics om vooruit te kunnen, of mis ik echt nog iets wat onmisbaar is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Zeker een mooie starterset. Misschien ook een wasmitt erbij nemen? Succes.

't is een hobby ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
@TheBrut3, Emmers, verschillende handdoeken (in ieder geval voor de velgen en lak apart), evt borsteltje voor hoekjes waar je met een washmit niet zo goed komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 27-12-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LVGH
@TheBrut3 De basics is vooral de juiste techniek en (beginners)fouten voorkomen. Met name met kleien is de kans het grootst dat je schade aanricht. Is het een auto die al vol met swirls en krassen zit dan maakt het niet zoveel meer uit, dan wordt het toch nooit mooi zonder te polijsten. Maar bij een nette lak zou ik eerst de juiste wastechnieken aanleren. Maar misschien kun je dat al. we kunnen dat niet beoordelen obv een productlijstje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Thx allen.
_Brad_ schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:22:
Zeker een mooie starterset. Misschien ook een wasmitt erbij nemen? Succes.
Accessoires heb ik. Heb zo'n wash pad in plaats van een handschoen, idee is ongeveer hetzelfde.
Card Nox schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:21:
@TheBrut3, Emmers, verschillende handdoeken (in ieder geval voor de velgen en lak apart), evt borsteltje voor hoekjes waar je met een washmit niet zo goed komt.
Borsteltje heb ik nog niet, misschien voor in de toekomst.
LVGH schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:43:
@TheBrut3 De basics is vooral de juiste techniek en (beginners)fouten voorkomen. Met name met kleien is de kans het grootst dat je schade aanricht. Is het een auto die al vol met swirls en krassen zit dan maakt het niet zoveel meer uit, dan wordt het toch nooit mooi zonder te polijsten. Maar bij een nette lak zou ik eerst de juiste wastechnieken aanleren. Maar misschien kun je dat al. we kunnen dat niet beoordelen obv een productlijstje. :)
Kleien nog nooit gedaan, dus hopelijk helpt YT. Lak is oké, is een auto van 12-2018. Maar is niet echt super bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 16:41

JT

VETAK y0

Tijd voor weer een bestelling. Maar ik moet zeggen, ik vind een litertje APC voor 13,49 best prijzig (26JPN, mede omdat die wat minder slecht is voor het milieu dan andere merken). Thuis gebruiken we echter ook Ecover allesreiniger, ph-neutraal en biologisch afbreekbaar, verreweg grootste deel natuurlijke bestandsdelen. Wij gebruiken dit ook voor onze linoleumvloer en dat werkt daar perfect op zonder aantasting. Voor de onwetenden: linoleum is een natuurproduct dus kwetsbaarder voor chemische middelen. Ik begin mij inmiddels af te vragen of ik niet beter dat gewoon kan gebruiken voor grofweg 1/5e van de prijs ofzo. Iemand ervaring mee?

En klopt het dat er tegenwoordige waxen zijn die bijna net zo makkelijk aanbrengen als een quick detailer maar wel een langere standtijd hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 02-01-2023 21:55 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UserResearcher
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-01-2023
Hi!

Wij zijn benieuwd naar jouw ervaring met het kopen van detailing producten. Met jouw hulp kunnen we de shopervaring verbeteren, het duurt maximaal 6 minuten van je tijd. Klik op deze link om naar de enquête te gaan: http://DACHTHETFFNIET.COM

Geen zorgen, de enquête wordt anoniem ingevuld en er worden geen namen van producten of (web)winkels vernoemd.

Mocht je in de toekomst benaderd willen worden voor bijvoorbeeld een interview of gebruiksvriendelijkheidtest dan mag je je emailadres of telefoonnummer achterlaten in de enquête.

Alvast bedankt voor je tijd en hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 03-01-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Binnenkort een nieuwe wagen waarvan ik de wielen ga coaten (Gyeon Rim). Om het grondig te doen wil ik wiel per wiel gaan demonteren. Ik heb enkel een hydraulische krik ter beschikking, geen assteunen of dergelijke.

Mijn idee is om wiel per wiel te demonteren > grondig reinigen > coating aanbrengen > terug monteren. Ik reken ongeveer 1 uur per wiel (vanaf demonteren tot terug monteren). Kan het kwaad om de krik 1 uur lang "actief" te hebben zolang ik met het wiel bezig ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
SanderH_ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:44:
Binnenkort een ieuwe wagen waarvan ik de wielen ga coaten (Gyeon Rim). Om het grondig te doen wil ik wiel per wiel gaan demonteren. Ik heb enkel een hydraulische krik ter beschikking, geen assteunen of dergelijke.

Mijn idee is om wiel per wiel te demonteren > grondig reinigen > coating aanbrengen. Ik reken ongeveer 1 uur per wiel (vanaf demonteren tot terug monteren). Kan het kwaad om de krik 1 uur lang "actief" te hebben zolang ik met het wiel bezig ben?
Nee, dat is geen probleem.

Maar het klinkt alsof je het nog nooit hebt gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

En goede gewoonte: toch as steunen, of iets onder de auto: paar blokken hout oid.

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 03-01-2023 19:48 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]