Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-02 22:38
GioStyle schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:47:
[...]

Nee, dat is geen probleem.

Maar het klinkt alsof je het nog nooit hebt gedaan?
Wielen coaten bedoel je, of een krik gebruiken :+?

Indien je op het laatste doelt: een wielensetje wisselen heb ik al gedaan maar dat is een kwestie van enkele minuten. Was niet zeker of het wel een goed idee was om een de wagen zo "lang" op een krik te hebben.

https://sanderh.dev

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:22
Je coating moet toch iets langer uitharden dan max een uurtje, of mis ik iets? Heb je 4 lampen die je op elk wiel kan richten als het weer gemonteerd is?

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• SanderH_
Uitharden kan ook gewoon op de wagen denk ik?

Eenmaal terug gemonteerd scheur ik er niet mee uit de garage, blijft sowieso 24 uur lekker binnen.

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:01
Mijn Toyota heeft een leren stuurwiel dat een beetje glimt en plakt. Dat was al toen ik de auto kocht. Heeft iemand tips om het stuur te behandelen/reinigen zodat ie weer fris en mat wordt?

Alvast bedankt!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:16
Zelf gebruik ik de leder reiniger van Gyeon of dodo juice. Dat maakt het voor mij weer mooi mat. Daarna meestal nog wel iets om te voeden en of te beschermen.

Sommige zeggen dat het laatste niet nodig is, voor mij is het meer een persoonlijk gevoel ding dat ik het erachteraan .

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:01
Nederlandhc schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:00:
Zelf gebruik ik de leder reiniger van Gyeon of dodo juice. Dat maakt het voor mij weer mooi mat. Daarna meestal nog wel iets om te voeden en of te beschermen.

Sommige zeggen dat het laatste niet nodig is, voor mij is het meer een persoonlijk gevoel ding dat ik het erachteraan .
Dank voor je reactie!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:03
Untouchablezz20 schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:34:
Ik wil mijn stuur weer mat krijgen en heb even de zoekfunctie gebruikt en zag dat iemand wonderspons/melaminespons van de action heeft gebruikt. Heeft een schurende werking, maar als je dit product met beleid gebruikt krijg je geen beschadigingen, of wel?
@Nederlandhc

1 pagina terug... Even schaamteloos mijzelf quoten :)

JaMaaT in "Het grote auto detailing topic"

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-01 00:29
SanderH_ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:44:
Binnenkort een nieuwe wagen waarvan ik de wielen ga coaten (Gyeon Rim). Om het grondig te doen wil ik wiel per wiel gaan demonteren. Ik heb enkel een hydraulische krik ter beschikking, geen assteunen of dergelijke.

Mijn idee is om wiel per wiel te demonteren > grondig reinigen > coating aanbrengen > terug monteren. Ik reken ongeveer 1 uur per wiel (vanaf demonteren tot terug monteren). Kan het kwaad om de krik 1 uur lang "actief" te hebben zolang ik met het wiel bezig ben?
Top Coating dat Gyeon Rim! Je brengt het aan met een suede doekje die er bij geleverd zijn in de kit (2st), deze zijn single-time-use. Laat ze een dagje liggen en ze zijn hard, je kan ze zo rechtop zetten. Weet niet zeker of dit na een uur ook al zo is.

Ik breng het elk jaar aan met 2 lagen. Na een goede 9maanden begint de werking af te nemen. Elke week een goede wasbeurt. Je hoeft dan niet eens een aparte wielreiniger te gebruiken, omdat gewone autoshampoo al goed genoeg werkt. :9

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zomerset van de auto af, dus tijd om de battlescars weg te poetsen. De vorige eigenaar heeft denk ik alleen maar wasstraten gezien... :X

Voor:

Tijdens:

Na:

Gefinished met rupes uno advanced, dus ben benieuwd hoelang de coating zijn werk doet.

Wise enough to play the fool

• SanderH_
Binnenkort "new car prep" op mijn eigen wagen, die spijtig genoeg al 1 dealer wasbeurt heeft moeten doorstaan. Ik kan de lak pas echt inspecteren eenmaal alle rotzooi ervan is gestript + kleien etc.

Ik heb de wagen uiteraard wel al eens kort bekeken en hier en daar wat lichte defecten gespot.

Mijn combo zal waarschijnlijk Scholl S30 + oranje Scholl pad worden indien de test spot OK is. Een one step lijkt mij voldoende voor wat ik op het eerste zicht heb kunnen zien. Indien ik op bepaalde plekken toch wat zwaarder geschut nodig heb (BMW lak), kan het dan kwaad om deze lokale plaatsen in tegenstelling tot de rest van de wagen wel een 2-step te geven (bvb Scholl S20 + navy spider pad, gevolgd door S30 + oranje Scholl pad), of krijg je dan toch kleur/glansverschillen gezien er op deze plaatsen toch iets meer clearcoat zal weg zijn?

[Voor 9% gewijzigd door SanderH_ op 02-02-2023 23:04]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee, of je moet echt rare dingen doen.

In principe gebruik ik dezelfde methode; ik polijst zo licht/fijn mogelijk, maar op sommige stukken ontkom je niet aan 2 of 3 staps, of zelfs een stukje wetsanden. Als na twee lichte polijstgangen er nog steeds storende plekjes in zitten, dan pak ik de pxe met bijv 50mm pad en een grove compound, en de haze polijst ik daarna weg met de gewone machine en de lichte polish.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee